نظر کاربران درباره گوشی موبایل سونی Xperia Z5 Premium

Xperia Z5 Premium اکسپریا زد 5 پریمیوم

Sony Xperia Z5 Premium سونی
ارزیابی کاربران: 8.5 از 10 (2683 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های سونی
» سونی Xperia 1 VI
» سونی Xperia 10 VI
» سونی Xperia 5 V
» سونی Xperia 10 V
» سونی Xperia 1 V
» سونی Xperia 5 IV
» سونی Xperia 10 IV
» سونی Xperia 1 IV
» سونی Xperia Pro-I
» سونی Xperia 10 III Lite
» سونی Xperia 1 III
» سونی Xperia 5 III
» سونی Xperia 10 III
» سونی Xperia 5 II
» سونی Xperia Pro
» سونی Xperia 1 II
» سونی Xperia 10 II
» سونی Xperia L4
» سونی Xperia 5
» سونی Xperia L3
» سونی Xperia 10 Plus
» سونی Xperia 1
» سونی Xperia 10
» سونی Xperia XZ3
» سونی Xperia XA2 Plus
» سونی Xperia XZ2 Premium
» سونی Xperia XZ2
» سونی Xperia XZ2 Compact
» سونی Xperia L2
» سونی Xperia XA2
» سونی Xperia XA2 Ultra
» سونی Xperia R1 Plus
» سونی Xperia XA1 Plus
» سونی Xperia XZ1
» سونی Xperia XZ1 Compact
» سونی Xperia L1
» سونی Xperia XZs
» سونی Xperia XA1
» سونی Xperia XA1 Ultra
» سونی Xperia XZ Premium
» سونی Xperia XZ
» سونی Xperia X Compact
» سونی Xperia E5
» سونی Xperia XA Ultra
» سونی Xperia XA
» سونی Xperia X Performance
» سونی Xperia XA Dual
» سونی Xperia X
» سونی Xperia Z5 Dual
» سونی Xperia Z5 Compact
» سونی Xperia Z5 Premium
» سونی Xperia Z5
» سونی Xperia Z5 Premium Dual
» سونی Xperia M5
» سونی Xperia C5 Ultra
» سونی Xperia C5 Ultra Dual
» سونی Xperia M5 Dual
» سونی Xperia C4 Dual
» سونی Xperia C4
» سونی Xperia Z3 Plus (Z4)
» سونی Xperia Z4 Tablet LTE
» سونی Xperia M4 Aqua
» سونی Xperia E4g Dual
» سونی Xperia E4g
» سونی Xperia E4 Dual
» سونی Xperia E4
» سونی Xperia E3 Dual
» سونی Xperia Z3
» سونی Xperia Z3 Tablet Compact
» سونی Xperia Z3 Dual
» سونی Xperia E3
» سونی Xperia Z3 Compact
» سونی Xperia M2 Aqua
» سونی Xperia C3 Dual
» سونی Xperia C3
» سونی Xperia T3
» سونی Xperia Z2
» سونی Xperia M2 dual
» سونی Xperia Z2 tablet
» سونی Xperia M2
» سونی Xperia E1 dual
» سونی Xperia E1
» سونی Xperia T2 Ultra dual
» سونی Xperia T2 Ultra
» سونی Xperia Z1 Compact
» سونی Xperia Z1s
» سونی Xperia Z1
» سونی Xperia Z Ultra
» سونی Xperia C
» سونی Xperia M
» سونی Xperia ZR
» سونی Xperia SP
» سونی Xperia L
» سونی Xperia Tablet Z Wi-Fi
» سونی Xperia Tablet Z LTE
» سونی Xperia Z
» سونی Xperia ZL
» سونی Xperia E
» سونی Xperia E dual
» سونی Xperia Tablet S 3G
» سونی Xperia TX
» سونی Xperia V
» سونی Xperia J
» سونی Xperia Tablet S
» سونی Xperia T
» سونی Xperia SL
» سونی Xperia tipo dual
» سونی Xperia miro
» سونی Xperia tipo
» سونی Xperia go
» سونی Xperia acro S
» سونی Xperia ion HSPA
» سونی Xperia neo L
» سونی Xperia sola
» سونی Xperia U
» سونی Xperia P
» سونی Xperia ion LTE
» سونی Xperia S
» سونی Tablet P 3G
» سونی Tablet P
» سونی Tablet S 3G
» سونی Tablet S
» سونی CMD Z7
» سونی CMD J70
» سونی CMD J7
» سونی CMD MZ5
» سونی CMD J6
» سونی CMD J5
» سونی CMD Z5
» سونی CMD CD5
» سونی CMD C1
» سونی CMD Z1 plus
» سونی CMD Z1
» سونی CM-DX 2000
» سونی CM-DX 1000

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 2901 تا 3000 از مجموع 3148 مورد

mohsen e در تاریخ : 1394/6/25

دوست من اگه فکر میکنی این گوشی بده و حقیقت تلخی پشتشه(که شاید هم شما راست بگی و باشه) خوب نخرش.اینقدر خودتو خسته نکن تا بد بودنشو به ما ثابت کنی...اینجا پیج سونیه دوست عزیز؛از دوستان طرفدار سونی خواهش میکنم به بحث با این افراد ادامه ندن... یه گوشی ارزش اینهمه بحث نداره.اگه دوسش دارید برین بازار بخرید.در نظرات قبلیم گفتم که هربرند طرفدارای خودشو داره که قابل احترامن...عزیزم این فقط یه گوشیه...ارزش انقدر صرف وقتو نداره...نهایتا سه سال دیگه عوضش میکنی...این ایراداتی که ب فکر من وشما(که مردم عادی هستیم) میرسه امکان نداره ب فکر اون طراح یا مهندس شرکت سونی با اون ضریب هوشی و اون حجم بالای اطلاعات و تجربه نرسه(خصوصا تجربه ی نه چندان موفق زد تری پلاس...دقت کنید،نه چندان موفق!!!)فراموش نکن پرچمدار سونی این گوشی نیست بلکه زد5 هست که نسبت به نسل قبلی1-به گفته ی سونی مشکل داغ کردنش بهبود یافته.2-دوربینش بسیار بهتر شده3-حسگر اثر انگشت اضافه شده3-قاب پشتی مات شده(واسه من خیلی مهمه)4-ارتقا نرم افزاری داشته و غیره(البته اینا همش ادعاهای سونی هست و فقط باید صبر کنیم تا گوشی بیاد ببینیم راسته یانه؟)پس زد5 خیلی جذابه و اگه این گوشی پریمیوم بد هم از آب دربیاد اتفاقی نیفتاده.لطفا به پرچمدار هم توجه کنید...پریمیوم زیرمجموعه ی زد5 هست.من خودم زد5 رو بیشتر پسندیدم.دوستان هر برندی قابل احترامه...

amir - در تاریخ : 1394/6/25

سونی کار خاصی در زمینه سخت افزار نمیتونست بکنه چون انتخاب دیگه ای پیش روش نداشت ( تا این لحظه تنها چیپ موجود با قدرت کافی با تمام مشکلاتش همین اسنپ 810 کوالکام بود ..... کما اینکه تمام پرچمداران سری زد سونی مبتنی بر چیپهای کوالکام ساخته شدن مثل خیلی برندای دیگه )

اسنپ 820 هنوز بصورت تجاری وارد بازار نشده و فعلا نمونه های اولیه در حد تست روی بردهای توسعه موجوده ...نیمه اول 2016 قراره 820 وارد بازار بشه که البته قدرت پردازشی حدود همین 810 هست البته با 4 هسته مدیفای شده کایرو ( 810 بیگ لیتل اصلی آرم و 8 هسته بود ).... جی پی یو یه مقدار قراره قویتر باشه .
مشکل مصرف و گرما هم به لطف سامسونگ و لیتوگرافی 14 نانومتریش حل شده .
820 به هیچکدوم از پرچمداران امسال نمیرسید.

(کوالکام شبیه به اپل خط تولید نیمه هادی نداره .... معمولا محصولات اخیرش رو TSMC تایوان ساخته.... بعد از 810 با مشکلات عجیب و غریبش کوالکام شبیه سابق مجبور شد بیاد سراغ سامسونگ و تکنوژی finfet انحصاریش .
بغیر از سامسونگ فقط اینتل هست که میتونه لیتوگرافی های زیر 20 نانومتر رو اجرا کنه منتهی اینتل برای هیچکس غیر از خودش چیپ نمیزنه
خیلی محصولات کوالکام و اپل یا بصورت چیپ کامل یا اجرای سخت افزار مطابق طرح مشتری توسط خطوط تولید نیمه هادی سامسونگ ساخته شدن .قابل توجه دوستان متخصص )

mohsen e در تاریخ : 1394/6/25

سلام...رضا جان ممنون!واقعیت امر اینه که سونی رو میشه باقیمانده ی همان سونی اریکسون معروف در نظر گرفت...اگه عمر بعضیا قد بده،یادشونه که اونموقع که سونی اریکسون وجود داشت بازار ایران چطور دستش بود...هنگامی که سونی اریکسون تجزیه شد و نوکیا در مرداب سردرگمی خودش فرو رفت،سامسونگ با استفاده از فرصت خودش رو کشید بالا و همه جا شروع به تبلیغ کرد...پس یادتون باشه که گول نخورید و بدونید که گووشیهای بقیه برندها هم مثل سامسونگ با فکر و منطق ساخته شدن،نه همینطوری بیخودی(خصوصا سونی که پیشینه و تجربه ی قوی داره)...من به شخصه نوآوری گوشیهای سامسونگ رو بسیار دوست دارم...گرچه اکثرشون بدرستی عمل نمیکنند:)) اما فکرشون قابل تحسینه...اما سادگی،زیبایی،مشتریمداری،اخلاق و کیفیت سونی رو با هیچ چیز نمیشه عوض کرد...گوشی ای رو که انتخاب کردین برین بازار و بخریدش...یه گوشی ارزش اینهمه تحقیق و بحث و توجه به جزئیات رو نداره چون اولا اغلب حرفا تبلیغات منفی بیخودند و ثانیا گوشی رو قراره نهایتا سه سال دیگه عوض کنی...چه سامسونگ چه سونی هر دو عالی هستند...ما فراموش کردیم که کار اصلی یک گوشی راحت تر کردن ارتباطات هست...نه این چیزای حاشیه ای که ما روش حساسیم...چقدر طولانی شد!!!ببخشید

رضا_ ب در تاریخ : 1394/6/25

"سلام مهندس جان امیدوارم زیر سایه حق خوب باشید
حرکت سونی در 4kبودن شاید یک تصمیم زیرکانه باشد ولی با رقابت سنگینی که در بازار هست ومطمنا شرکت های دیگه هم به زودی روبه 4kخواهند آورد حتی شایعه8kراهم شنیدم که قراره سامسونگ درآینده نزدیک ازش استفاده کنه ولی حرکت هوشمندی که دوستان میفرمایند دلیلش اینه که این گوشی بااینکه در فیلم وعکس و.. 4kمیشه ودر کارهای دیگه فول اچدی میشه ،باعث خواهد شد مصرفش پایین بیاد،نمیدونم از الجی جی3 چقدر اطلاعات دارید وقتی الجی از2kاستفاده کرد خیلی ها گفتند این یک کار تبلیغاتی هست وگرنه کاربردی ندارد حتی به شدت هم سرعتشو پایین آورد وهم عملکرد باتری را خیلی ضعیف کرد ولی بااینکه خیلی ها این کار الجی راتبلیغ میدونستند وقتی سامسونگ از این رزولیشن استفاده کرد گفتند یک حرکت عالی انجام داده،مطمن باش به زودی سامسونگ والجی وسایر شرکتها هم 4kمیشند ولی بااین تفاوت که سونی ترفند جالبی استفاده کرده که این رزولیشن باعث کم شدن عمر باتری نمیشه وعملکرد پردازنده هم تاثیر منفی نمیذاره،واین کار بسیار خوبی هست وقتی من در جاهایی که لازمم نیست4kباشه چرا این رزولیشن به شدت عمر باتری را کم کند وعملکرد گوشی را پایین بیاره!،این کار هم به نفع کاربر هست هم به نفع سونی که اخیرا بازاری پراز ضرر داشته وحالا باید هم برای جبرانش یک حرکت چشمگیری میکرد، باور کن من تعصبی به شرکت خاصی ندارم ولی کار سونی را تحسین میکنم ،حالا به هر دلیلی هم که ازاین رزولیشن استفاده کرده برام مهم نیست،فقط میدانم که سونی با یک باتری 3450 میلی آمپر ساعتی تضمین دورروز را میکند حتی باوجود رزولیشن4kکه مصرفی بمراتب خیلی بالاتری دارد،من فکر میکنم سه گوشی سری زد5 سونی میتونه بازار را تاحدی به نفع سونی پیش خواهد برد،علاوه بر صفحه نمایش مهار کردن داغ شدن پردازنده اسنپ810 هم یک امتیاز برای این شرکت میباشد که حتی فیلمبرداری 4kرا میتونه تا15 دقیقه انجام بده بدون هیچ مشکلی ،این کاری هست که در زد3پلاس درهمون دقیقه اول از برنامه خارج میشد.
بازهم منتظر بمانیم تا اخباری که درسایتهای مختلف میخوانیم صحتشو با چشم خود ببینیم بنظر من اگه این اخبار حقیقت داشته باشن سونی واقعا قدرتشو نشون داده وثابت میکنه که دربازار در ردیف بهترینهاست البته ناگفته نماند اخبار را هم سایت های معتبر اطلاع رسانی کرده اند واحتمال95 درصد امکانش هست که واقعا اینطور باشه،بازهم ممنونم از نظرات وتجربیاتتون که زحمت میکشین ودراختیارهمه قرار میدین،باتشکر"

میلاد ع در تاریخ : 1394/6/25

سونی همیشه در جهان حرف اول را در ارائه محصولات با کیفیت برتر و ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود میزند. محصولات مقاوم در برابر نفوذ آب و گرد و غبار سونی همچنان تحت شرایط خاصی مشمول خدمات پس از فروش به صورت رایگان خواهند بود، اما کاربران باید این موضوع را مد نظر داشته باشند که این خدمات در صورت تخطی نکردن از شرایط ملحوظ در قرارداد فی مابین کاربر و شرکت، به قوت خود باقی است. ما این اطمینان را به مشتریان خود میدهیم که محصولاتمان از بالاترین کیفیت لازم برخوردار هستند و در استفاده هایِ عادی و حتی در بعضی شرایط سخت، مشکلی نخواهند داشت.

« لازم به توضیح است که تغییرات جدید در بخش تعریف ضد آب بودن محصولات سونی تنها برایِ روشن ساختن وجهه حقیقی دستگاههایِ مقاوم در برابر نفوذ آب بوده است و به کاربر کمک میکند برای استفاده روزانه از گوشی مقاوم در برابر آب خود به درستی بهره ببرند. در واقع ما تعریف جدیدی از محصولات مقاوم در برابر آب خود ارائه نداده ایم و تعریف همان تعریف سابق است؛ اما سعی کرده ایم در ارائه توضیحات و شیوه بیان مطالب بسیار روشن عمل کنیم، تا کاربران اقدامات احتیاطی لازم را به کار گیرند و در صورت لزوم بتوانیم بهترین خدمات را در برابر آسیب هایِ واقعی به مشتریان خود ارائه دهیم ».

همچنین در تبلیغات جدید شرکت سعی کرده ایم نحوه استفاده درست از دستگاههایِ مقاوم در برابر نفوذ آب خود را به کاربرانمان نشان دهیم، که تأثیر آن بیش از پیش خواهد بود. باز هم تأکید میکنیم که سونی موبایل به هیچوجه قصد تغییر سیاست هایِ کلی پیرامون محصولات ضد آب خود را در سر ندارد و کاربرانی که با رعایت شرایط مذکور در قرارداد خدمات پس از فروش محصولات اکسپریا آورده شده است، قادر به دریافت خدمات پس از فروش رایگان خواهند بود

میلاد ع در تاریخ : 1394/6/25

دوست من سونی فقط مواضعش رو تغییر داده تا بیشتر از این متحمل ضرر نشه در بخش گارانتی محصولات .. وگرنه گوشی های ضد آب سونی همون گوشی هستن.
سونی میگه ضد آب هست اروم بنداز تو آب یا ببر استخر یک عکس بنداز درش بیار بیرون.. نه اینکه ببر دریا با گوشی شیرجه بزن بپر بپر کن موج با فشار بزنه و....
خب گوشی اون موقع خراب میشه دیگه. دلیلش هم اینکه به خاطر استفاده نادرست بیشتر افراد متحمل فشار زیادی شده در گارانتی محصولات ضد آبش... یعنی طرف گوشی ضد آب رو با خودش میبره دریا خراب میشه میبره تحویل میده به سونی بعدش میگه مگه نگفته بودی ضد آب هست پس چرا خراب شد. سونی گفت ضد آب هست نگفت که ضد فشار آب ضد موج دریا....
خب وقتی سونی این گوشیا رو با این شرایط شامل حال گارانتی بکنه ضرر میکنه دیگه...
خود بنده بارها در زیر آب از z1 استفاده کردم هیچی نشده... دیگه زیر فشار نگرفتم..

seyed m در تاریخ : 1394/6/24

فیلم برداری4k مقابل صفحه نمایش4k=نمایش تمام جزییات ممکن(بدون نیازبه تلوزیون4k تمام جزییات مقابل پنلی که در دستان شماست) رم تا 200 گیگ بسیارمعقول و عالی (دیگرنیازنیست نگرانی داشته باشی برای اینکه حافظت پرشده وباید سیستمی پیدا کنی حافظتو خالی کنی (گوشی هایی که رم نمیخورن فیلم برداریه 4kاسترس زیادی بهشون وارد میکنه)) و..... کاربردفوق العاده صفحه نمایش4k برای واقعیت مجازی که دراینده خبرهای زیادی درباره این خلاقیت میشنویم

محمدرضا م در تاریخ : 1394/6/24

حرکت سونی بسیار هوشمندانه و انقلابی بود که تغییر رزولویشن میده. حتی این انقلا ب بزرگتر از انقلاب 4k روی این گوشی هست. واقعا عالیه که گوشی تشخیص میده کجا 4k بشه و عالیتر اینکه گوشیکه فیلمبرداری 4k داره بایدم صفحه نمایشش 4k باشه و فقط هم محتوای 4k نیست بلکه شما وارد گالری بشی تا عکسو فیلم ببینی گوشی 4k میشه یعنی نهایت کیفیت.

WOLF A در تاریخ : 1394/6/24

سلام.
جان من اصلا کنفرانس خبری سونی رو دیدی؟
چیزی غیر از خبر اینکه Z5 premium همه جا 4k نیست رو خوندی؟
تو کنفرانس خبری داره میگه:
1- دوربینی که روشه برای اولین بار به صورت اختصاصی براش ساخته شده.
2- مخصوصا اینو اعلام میکنه که موتور پردازشیش تصاویر و ویدیوها رو اگر 4k هم نباشند به 4k آپ اسکیل میکنه. از نظر شما ( که فقط نظر روی کاغذ هست و درسته) باید کیفیت بیاد پایین . ولی عزیز من اینطور نیست. اگه موتور پردازشی تصویر نباشه که یه تصویر [بی کیفیت] بیشتر نشون نمیده.
شما یه فیلم بی کیفیت VGA رو بزار رو LED فول اچدی سونی یا هر چیز دیگری ، ببین کیفیتش با صفحه مانیتور کامپیوتر یا صفحه موبایل یکیه؟
تو توضیحات گوشی هم نوشته :Auto Upscaling. وقتی به صورت خودکار تصاویر رو قراره با کیفیت پخش کنه ، به نظرت هیچ برنامه ریزی و هوشمندی در این وجود نداره؟ چرا شرکتهای دیگه نمیتونن همچین کاری بکنن؟ که مثلا یه فیلم FHD یا HD ، به کیفیت یه فیلم 4K نشون داده بشه؟

سونی یک ساله تلویزیون 4.3 mm و پروجکتور لیزی ساخته ، امسالم اومده مدل پرتابل همونو داده بیرون. هنوز شرکتای دیگه دارن TV رو مدل دهه قبل میسازن. به اونا میگی خوب ، نو آوری ولی سونی نوآور نیست!!؟؟ چند ساله که Hi-Res audio رو به گوشیهاش(غیر از دستگاهاش) اضافه کرده که هیچ شرکتی نداره. دوربینای کامپکتش تا 1000 فریم رو ضبط میکنن ، چی بگیم والا.

اینو گفتم چون:1- وقتی اسم پردازنده میاد میگی سونی بده و سامسونگ خوبه(که ربطی هم نداره) 2- اسم دوربین میاد میگی سونی بده و سامسونگ خوبه (یا واسه همه مثال سامسونگ میزنی) 3- اسم نوآوری میاد میگی سونی بده و سامسونگ خوبه 4- اسم صفحه نمایش میاد میگی سونی بده و سامسونگ خوبه.
میشه بگی سونی چه هیزم تری به شما فروخته که کلا ازش ایراد میگیری؟
...

اون آمار 95% رو هم که خیلی تأکید داری لطفا بگو کجا اعلام کرده.
چون فضا کمه خلاصه توضیح میدم:
همونطور که اپل دو گوشی 6 و 6+ داشت(6+ بهتر بود) و سامسونگ دو گوشی S6 و S6 edge داشت، سونی هم همینطوره.
در مورد تراکم 806 هم که کاملا درسته و اگر ابعاد خالص صفحه نمایش رو داشته باشیم، میشه حسابش کرد. 3840 تقسیم بر طول صفحه بر اینچ یا 2160 تقسیم بر عرض صفحه بر اینچ.

ما تو کشورمون همه چیز داریم ، چرا هیچوقت نمیتونیم یه محصولی درست کنیم که کیفیت خارجیشو داشته باشه؟ همه ی شرکتا همه جور تکنولوژی دارن ، مهم توانایی استفاده ازش هست.

الان دیگه مدلها ، دیزاینها ، محصولات و ... با 10 سال پیش فرق میکنه ، ولی کدوم شرکتو دیدی که به این چیزا اهمیت بده؟ غیر از سونی؟
آمار فروش اینجا واسه ما نذار. آمار فروش تویوتا از تمام شرکتها بالاتره ، ولی ایمنی و امنیت و کیفیت رو هر سال به پورشه میدن. این آمار مهمه.

Saman H در تاریخ : 1394/6/24

تازگي خبر خيلي عجيبي اومده،به شخصه يكي از دليل هام براي خريد z5 ضد اب بودنش بود!!!!
ولي تازگي شركت سوني خبر عجيبي داده!!
اين گوشي انقدر ها هم ضد اب نيس!!
شركت سوني اعلام كرده ما اين گوشي را در صورت خاموش و خيلي ارام در عمق ١ و نيم متري برده ايم و پيشنهاد كرده به هيچ وجه گوشي را در زير اب روشن نكنيد و حتي عكس و فيلم در زير اب نگيريد!!
حتي در اب هاي خروشان هم نبايد گوشي رو برد!!
اين هم لينك خبر
http://xperian.ir/سونی-موبایل-مواضع-خود-را-درخصوص-محصولا/

اگه كسي فهميد جريان چيه به ما هم بگه چون خيلي علاقه به عكس و فيلم گرفتن زير اب دارم.

amir - در تاریخ : 1394/6/24

دوست عزیز من اون کاربری که میکفت سونی نمیتونه از مادون قرمز در محصولاتش استفاده کنه نیستم ..تا بحال هم راجع به نمایگشرهای 4 کی نه سامسونگ نه هیچ برند دیگه ای صحبت نکردم که گفته باشم خوبه یا بده یا مال کدوم بهتره ( کلا در مورد نمایشگر و رزولوشنش هیچوقت صحبت نکردم .... تا زد 1 به سونی بابت استفاده از TFT در پرچمدارهاش ایراد میگرفتم البته اونم بحث کیفیت نمایشگر بود نه رزولوشن .
خود سونی متوجه اشتباهش شد از زد 2 به بعد دور TFT رو حداقل در پرچمدارهاش خط کشید )

کلا فکر کنم من رو با کسی دیگه اشتباه گرفتی.

اگر مهمه براتون تشریف ببرید نظرات رو مرور کنید ببینید مختطب صحبتتون کی بوده نسبت به اون شخص جوابتون رو دوباره منتقل کنید .

مقداد م در تاریخ : 1394/6/24

برادر اون قسمت اول مطالبتون رو امير آقا به بهترين نحوي جواب ميدن
ولي در مورد قسمت دوم كه منو مخاطب قرار دادي بايد عرض كنم سوني به يه مسايل بسيار ضروري كه همه قبل ازون از اون ويژگي بهره بردن ، بي توجهه مث عدم رو آوردن به ips و اصرار روي tft هاي قديمي با چنتا عيب ولي بعدا كه رضايت داد ips بزنه دوستان فرمودن بهترين صفحه دنيا كوانتومي و فلان و بهمان حالا الانم ديرتر از همه سنسور استفاده كرده كه منطق ميگه بايد زودتر استفاده ميكرد و اواخر سال ٢٠١٥ ديگه اين ويژگي كه هنر نيس برادر ولي دوستان طوري روي اين ويژگي زوم كردن انگار اپل و سامسونگ قراره سال بعد ازين ويژگي تازه بهره ببرن . در مورد ٤كي ، حتي اگه ٨كي هم بود روي ٥.٥ اينچ فايده نداشت بنا به دلايلي كه بارها گفته شده . بله من هنوزم سر حرفم هستم در مورد صفحات ٤كي سامسونگ با سوني فقط كافيه صبر كني برادر چراكه همه چي به رزولوشن نيس بلكه مصرف انرژي ، كم مصرفي و ويژگيهاي ديكه هم دخيله كه در دو تاي اول ، صفحات سوني مقابل صفحات سامسونگ ضعف دارن ويژگيهاي ديگه هم سامسونگ نشون داده بسيار مراعات ميكنه البته اگه نظر displaymate رو ميپذيري . تعصبي هم در كار نيس چيزيكه تا حالا بوده اينطور بوده و هيچوقت برعكس از آب در نيومده و همه حرفها روي تحربه و معتبرترين سايتهاي بررسي هست فقط همونطور گفتم صبر كن .

مقداد م در تاریخ : 1394/6/24

نه عزيز جان بغل و پشت و جلو چه فرقي داره وقتي اسپيكر قراره پايين نباشه ، حسگر هر جا باشه فرقي ندداره مهم اينه دقيق باشه و آخرتر از همه نباشه ؛ حالا شما پيشگويي نكن برادر بزار اگه يه مدلي از سامسونگ بغل بود و من گفتم اين بهترين نوآوريه ممكنه شما بيا حرفهاي قبلي منو به يادم بيار . در ابعاد بزركتر ٤كي بهتره و محسوستره نسبت به ٥.٥ البته اگه نظر شما اينه پس بايد منتظر بمونيم يه روز يه گوشي شصت اينچي بياد تا ٤كي رو مناسبش بدونيم ديگه . بالاخره تكنولوژي داره ميره جلو و يكي مياد روي ٥.٥ اينكارو ميكنه تا عشق اعداد رو راضي كنه يكي هم روي بزرگتر ٢كي ميزنه

آرش - در تاریخ : 1394/6/24

با سلام خدمت دوستان عزیز
تو این چند وقت بحث میان طرفداران سونی و سایر شرکت‌ها داغ و جنجالی شده. ولی بهتر نیست واقعیت رو با دقت مد نظر قرار بدیم. سونی کوشش بسیار ارزشمندی برای عرضه‌ی یک تلفن هوشمندِ قدرتمند کرده ولی متاسفانه به نظر می‌رسه خیلی موفق عمل نکرده. درسته که صفحه نمایش خوبی رو برای این کار تدارک دیده ولی دو نکته بسیار مهم و اساسیه.
اول اینکه بهتر بود سونی بیشتر بر پردازنده اصلی که قلب یک موبایل رو به حرکت در می‌یاره تمرکز می‌کرد (حداقل از Snapdragon 810 استفاده نمی‌کرد که جواب خودشو در انواع تلفن‌ها پس داده) و اینجوری می‌تونست واقعا یک گوشی تمام عیار برای طرفدارانش تهیه کنه.
دوم اینکه متاسفانه سونی هم در زمینه صفحه نمایش وارد بازی تبلیغاتی شرکت‌هایی مثل ال‌جی و بعد سامسونگ شده. هنوز واقعا در مورد لزوم وجود صفحه نمایش‌های qhd برای موبایل بحث وجود داره، واقعا صفحه نمایش 4k روی یک گوشی چه معنایی می‌تونه داشته باشه؟! حالا چه بخواد تمام مدت 4k باشه یا فقط بعضی مواقع از فول اچ‌دی به 4k تبدیل بشه.
سونی تو این مدل تلاش خوبی کرده که امکانات گوشی رو مثل سابق نگه داره یا افزایش بده (مثلا حسگر اثر انگشت اضافه کرده، همچنان گوشیهاش رو با استاندارد IP68 عرضه کنه، از جدیدترین نسخه اندروید v5.1.1 استفاده کنه، دوربین 23 MP در اختیار کاربر قرار بده، امکانات جانبی خوبی فراهم کنه و بخصوص باتری رو به 3430 تغییر داده) اما کاش به جای این فکری به حال وضعیت پردازنده و وزن گوشی می‌کرد.
البته تمام اینها تا زمانی که گوشی به دست مصرف‌کننده نرسه و در عمل بررسی نشه بیشتر بحث‌های نظری صرفه. امیدوارم که گوشی خوبی تولید کرده باشه.

sara q در تاریخ : 1394/6/24

آفرین.. دقیقا منم به همین دلایل میخوام بخرم.
واقعا دلیل اصرار بر منفی جلوه دادن این برند توسط برخی از کاربران و سعی در القا کردن نظر خود به طرفداران سونی رو نمیفهمم! اما میدونم که این همه تلاش در جهت تخریب این برند و سعی در سوق دادن مشتریان به سمت برندی دیگر بیهوده است!

محمدرضا م در تاریخ : 1394/6/24

من چون باتری برام مهمه وقتی دیدم این گوشی رزولویشن 4k داره گفتم z5 میخرم ولی از وقتی فهمیدم این گوشی بصورت هوشمند سیستم تغییر رزولویشن داره واقعا انتخاب و نظرمو عوض کرد این گوشی. بهترین گوشی جهانه.

hamid a در تاریخ : 1394/6/24

دوست عزيز اين حركت كاملا حركت عاليي هستش نميدونم الان شما چطور مخالف حفظ باتري شدي، البته مقصر شما نيستي مقصر اون سايتيه كه برند سوني رو دوست نداره و اين عمل سوني رومنفي تلقي ميكنه تا كاربراي محترمي مثل شما رو به اشتباه بندازه
شما وقتي 4k رو لازم داري كه فيلم يا عكس 4k داشته باشي دليلي نداره كه وقتي شما بازي fhd انجام ميدي رزولوشن 4k باشه

mohammadamin s در تاریخ : 1394/6/23

خوب تو ک نمیخوای با گوشی همش فیلم و عکس ببینی ادم باید 400 تومن بیشتر از زد 5 هزینه کنه ک فقط گوشیش موقع فیلم عکس 4 کی بشه !!!! حتی خرید زد 5 هم مقرون ب صرفه نیست با اون قیمت830 دلار !!!!!

mohammadamin s در تاریخ : 1394/6/23

به نظر من این گوشی اصلا ارزش خرید با این قیمت نداره ادم بیاد 130 دلار (400 هزار تومن )بیشتر نسبت ب زد 5 پول بده ک فقط میخواد گوشیش موقع فیلم و عکس صفحه 4 کی نشون بده زد 5 هم اصلا ارزش نداره چون جز دوربینش هیچ فرقی نداشته نسبت ب زد 3 پلاس تازه قیمتش ک بماند اندازه اس 6 اج پلاسه من نمیدونم رو چه حسابی میگید این گوشی بهترینه اونم با این قیمت قیمت این گوشی نهایت 1600 1700 میارزه ن انقدر زیاد ادم بره 960 دلار حدود 2800 پول بده ب این گوشی ک چه شود واقعا

امین ن در تاریخ : 1394/6/23

سلام دوستان اهل سونی میگم بیخود با بقیه بحث نکنید چون کسی که گوشی سونی دستش نگیره نمیدونه که

مجيد خ در تاریخ : 1394/6/23

ما گفتیم موقع عکس و فیلم ؟
ببین دوست من بزار تا روشنت کنم . اگه عکسی 4k باشه و بندازی پس زمینه ، 4k نمایش میده عکسو .
ببین تا اونجایی که نیازه رزولوشن میره بالا . اونجاهایی هم ک نیاز نیست کم میشه رزولوشن .
آره اگه شرکتای دیگه تونستن همین دو لوله ی خنک کننده رو با دوربین بیرون نزده و فناوری تغییر رزولوشن و باتری 3430 بزارن اونوقت شما بگو هیچ نوآوری نیست !
بعدشم الان بنچمارک این گوشس 60 تا 61 هزاره . تمام قدرت اسنپ 810 . خنک ک هم هست .
در تست سرعت در مقایسه با ایفون و اس 6 سرعتش کمی از اونا بیشترم بود . مولتی تسکشم بهترینه در بین تمامی گوشیا .
چون مشکل مدیریت رم نداره !

رضا_ ب در تاریخ : 1394/6/23

سلام
واقعا آفرین به شما این یک نظری که شما دادین همه نظرات را خلاصه کردین ممنون از نظرتون ،عقیده منم دقیقا همینه امیدوارم موفق باشین

far z در تاریخ : 1394/6/23

در مورد 4k میخواستم نظر خودم رو بدم

اگه چنین چیزی صحت داشته باشه که به جز فیلم و عکس 4k گوشی تو بقیه حالت ها FHD هست یعنی در عمل این گوشی 4k نیست.
چرا نیست؟
خیلی ساده هست. چون محتوای 4k به اون صورت وجود نداره و در صورت وجودش هم تو این ابعاد واقعا قابل تشخیص نیست. اگرهم قابل تشخیص هم بود چیزی هست که خریداران این گوشی شاید یکی دوبار جهت کنجکاوی ازش استفاده کنن و دیگه به عنوان یه قابلیت بلا استفاده رو گوشی باشه. یه کلیپ چند دقیقه ای 4k چند گیگ ظرفیت اشغال میکنه و انقد باتری هم مصرف میکنه که کاربر عطاشو به لقاش میبخشه.

اما من خوشحالم که این گوشی عملا داره FHD کار میکنه. چون واقعا نه باتری و نه پردازنده کشش 4k رو نداره

اما تحلیل خودم از این حرکت سونی:
سونی اولین گوشی 4k رو معرفی کرد تا یک حرکت دهن پر کن رو تو اذهان مردم جا بندازه.
جالبه این گوشی به دلیل اینکه برا اکثر مردم رو FHD کار میکنه شاهد عمر باتری خوبی خواهد بود چون 3400 میلی آمپری هست(احتمالا تو تست gsmarena حدود 90 ساعت بشه). و جالبتر از اونکه این ذهنیت به وجود میاد که سونی با 4k دوام باتری خیلی خوبی داره. چون خیلیا دنبال موشکافی گوشی نیستن و احساس خواهند کرد که این گوشی همیشه 4k هست.

از نظر طرفداران سونی این حرکت هوشمندانه هست. اما از نظر کلی بخواییم نگاه کنیم این حرکت زیرکانه و شاید فریبکارانه باشه.

سوال مهم اینکه وقتی چیزی که قرار هست در عمل شاید یکی دو درصد استفاده داشته باشه و اونم نه برا همه این حرکت و سر و صدا بخاطر چی هست؟ آیا جز تبلیغ معنی دیگه ای داره؟
و اینکه عملا وقتی گوشی با FHD کار میکنه ولی اسمش به عنوان 4k هست و دوام باتری هم برا FHD خواهد بود آیا این نوعی فریب دادن آمار دوام باتری نیست؟ آیا این باعث ایجاد ذهنیت غلط نمیشه که سونی دوام باتری خوبی با 4k داره؟

در هر حال سونی با یک تیر بیش از دو نشان زد. و اگه بتونه فروش خوبی داشته باشه این سیاست به نفعش تموم میشه

محمد m در تاریخ : 1394/6/23

این لوله های خنک کننده چطوری میخاد جلوی اخطار دادن گرمای بالای گوشی رو بگیره؟
در گوشی مانند زد2 که از برترین چیپست ان زمان در این گوشی استفاده شد لوله های خنک کننده بکار برده بودن با اینکه چیپستش هیچ مشکلی نداشت ولی زد2 داغ میشد
این چیپست معایبش برطرف شده و سونی دماشو کنترل کرده که با فیلمبرداری 4کا اخطار نداد

amir - در تاریخ : 1394/6/23

دوست عزیز اونی که ما در واقعیت های سونی دیدیم عرض 2-3 سال با همین روند مهندسی و نوآوریهاش از مقام سوم و چهارم تولید کننده های تلفن همراه نزول کرده به مقام 16 ام !
با سالی بیش از 2 میلیارد دلار زیان فقط در بخش موبایل ....

لطفا یکم مطالعه کنید و سوابق رو بررسی کنید بعد بیاید در وصف طول و عرض شرکتها صحبت کنید البته با عرض معذرت که مجبور میشیم بعضی وقتها حقایق رو گوشزد کنیم .

در هر حال من در این بخش باندازه کافی روندهای قابل پیش بینی و موارد فنی با توجه به سوابق سخت افزاری دستگاه رو توضیح دادم برای بقیه اش منتظر میمونیم تا ارایه رسمی دستگاه و تستش توسط چند تا منبع معتبر .

امیدواریم یه روزی سونی بتونه از رزولوشن فول اچ دی روی پرچمدارهاش بصورت عملی و قابل عرضه در حجم انبوه عبور کنه چون دیگه واقعا داره خیلی دیر میشه .
البته به سودآوری هم برسه ...

اکثر تولید کننده های چینی هم دیگه امسال از این رزولوشن عبور کردن ....
سنسور اثر انگشت رو خیلیهاشون دوساله دارن ....
دوربینهاشون چند ساله میتونه در مود اتو بالای 8 مگاپیکسل عکاسی کنه ( اینا همه اون انقلابهای امسال سونی بود که برخی دوستان از دیدنشون شگفت زده شدن )
یکم تحقیق بفرمایید متوجه میشید همین حرکت کند سونی به سمت تکنولوژیهای موجود و تکرار مکررات در قالب چند تا اسم باعث شد به مقم 15 و 16 رنکینگ جهانی سقوط کنه.

تا زمان ورود به بازار این گوشی برای همه اتون آرزوی موفقیت میکنم

amir - در تاریخ : 1394/6/23

دوست عزیز من در پست اول چی گفتم که الان نقض شده ؟

اون مشکلاتی که شما در زد 3 پلاس خودت دیدی ( گرم شدن و اضافه مصرف در شرایطی که دستگاه یک دستگاه فول اچ دی هست یعنی رزولوشنی در حد دستگاههای 2013 با چیپهای اسنپ 600 و 800 و اگزینوسهای سری 54 و حتی مذیاتک های سری 65 و 67 روی کلی گوشی چینی )

همه اش بخاطر همین چیپست اسنپ 810 هست وگرنه نه رزولوشن جدید و خاصی بوده که بگیم هنوز تجربه استفاده اش و چم و خم های کاهش مصرفش در نیومده نه چیز دیگه ای ( خیلی سازنده ها دو ساله دارن دستگاههای qhd تمام وقت رو با اسنپهای 28 نانومتری سری 800 بدون این مشکلاتی که در زد 3 پلاس دیدی بکار میگیرن )

من نگفتم کسی چیزی به ملت انداخته ولی اولین گوشی دنیاست که رزولوشن نمایشگرش گزینشیه و فقط داخل گالری این رزولوشن رو داره ( اگر شما گوشی دیگه ای میشناسی که رزولوشن حین مسیج دادن و بازی کردن و نمیدونم وب گردی با دیدن تصاویر و فیلمهای گالری فرق داره بگو ما هم روشن بشیم ).

سونی در زد 5 و مشتقاتش موفق شد گرمای اسنپ 810 رو بالاخره به بیرون منتقل کنه تا بتونه بالاخره در حالت FHD بدون مشکل کار کنه ...یعنی تازه رسید به وضعیت دوسال پیش خیلیها منجمله خودش .

اگر میتونست از فول اچ دی بالاتر بره پرچمدار اصلی امسالش که زد 5 باشه رو بالای فول اچ دی میاورد ( جهت اطلاع خیلی از دوستان زد 5 پرمیوم زیر مجموعه زد 5 اصلی هست و برای یکسری بازار خاص با آمار تولید محدود در نظر گرفته شده .... نه اینجا نه خیلی جاهای دیگه دنیا احتمال زیاد اصلا عرضه نمیشه )

الان اونایی که یکسال و دوساله دارن تمام وقت با رزولوشن qhd کار میکنن و پرچمدارهای اصلیشون این رزولوشن رو داره مدعی انقلاب شدن ؟

یا دستگاهاشون 95% فول اچ دی و اچ دیه در گالری میشه qhd?

شما اگر توضیحی برای این قضیه داری خوشحال میشیم بشنویم و ما رو هم روشن کنی.

در غیر اینصورت حق مسلم خریداره که بدونه اون عدد 806 ذکر شده در برگه مشخصات 95% شرایط قابل حصول نیست و دستگاه عملا یک دستگاه فول اچ دیه که بعضی مواقع تا 4 کی هم میتونه باشه.
اون توضیح هوشمندانه کلا بدون پشتوانه است چون هوشمندی در کار نیست .

اگر سونی و بقیه سازندگان سالهای پیش میگفتن برای کاهش مصرف و کاهش بار مثلا برنامه مسیجینگ و ماشین حساب و هوم اسکرین دستگاههای فول اچ دی رو wvga و HD پخش میکنیم میشد بگیم سابقه داره.
اینکه بالاجبار بیان همه جا fhd کار کنن یه جاهایی 4 کی و اسمش رو بگذارن هوش یجورایی توجیه تراشیه ( سونی مثلا چرا این راه هوشمندانه رو در همین گوشی جاهای دیگه استفاده نمیکنه و رزولوشن رو زیر فول اچ دی نمیاره ؟
یا در پرچمدارش زد 5 اینکار هوشمندانه رو انجام نمیده ؟
یا برای حل مشکل خریدارن زد 3 پلاس از این هوش استفاده نمیکنه؟).

من مشکلی با این قضیه ندارم هر شرکت دیگه هم میخواست با این سخت افزار چنین رزولوشنی استفاده کنه مجبور میشد تغییر رزولوشن بده چون اصلا این سخت افزار در این حدود جوابگو نیست.

ولی اینطور اسم گذاری و تغییر واقعیت رو نمیشه قبول کرد.
حقیقت روبگید و قبول کنید دستگاه نمیتونه 4 کی کامل باشه.

مقداد م در تاریخ : 1394/6/23

عزيز جان شما خيلي خيلي اغراق ميكني ؛ ده بار ؟؟!!! بيخيال تار عزيز اين نظر شما بوي تعصب نميده اونوقت ؟؟
عزيز جان وقتي پردازنده اين گوشي از اكسينوس ضعيفتره و من اينو بگم ميشم متعصب ؟
وقتي اين بيست نانومتري و اون ١٤ ، رو اين حساب من ميگم اكسينوس كم مصرفتره اين ميشه تعصب ؟
هر وقت من گفتم اس٦ از پرميوم زيباتره شما بيا اينو بگو ولي الان من ميبينم شما روي بديهيات هم بحث داري و واقعيات رو يه جور ديكه جلوه ميدي مثلا ميگي ده بار كشيده تا بار دهم شناخته ! لطفا منطقي انتقاد كن چون اين حرف شما رو حتي دوستداران سوني هم باور نميكنن

amir - در تاریخ : 1394/6/23

دوست عزیز سامسونگ وقتی رزولوشن نمایشگرهاش رو بالا برد هم راه حلهای سخت افزاری رو با چیپهای خاص خودش در دسترس داشت هم جی پی یوهای آرم مورد استفاده قابلیت کمپرس تصاویر تا 70% رو داشتن .
اینطوری دستگاههای qhd سامسونگ در مقایسه با نمونه های FHD همین شرکت مصرف انرژیشون کمتر بود...سرعتشون بیشتر .
ضمن اینکه اون رزولوشن qhd در تمام شرایط فعاله و کاربر میتونه متوجه تغییر کیفیت در تمام صفحات و حالتها باشه.
یعنی افزایش رزولوشن هیچ تاثیر منفی روی عملکرد دستگاه نداشت

برای سونی که چیپ مناسب نداشته و الان هم در دسترس نداره ....
مجبور شده با همون سخت افزار قبلی اسنپ 810 در شرایطی که با رزولوشن FHD مشکل داشت بیاد و رزولوشن 4 کی بکنه قضیه خیلی فرق میکنه.

چیپ ذاتا پرمصرفه ....گرماش برای کارکرد در حالت FHD رو دارن به کمک یه سری هیت پایپ منتقل میکنن ( این گوشی 4 کی هم شبیه به زد 5 اکثر شرایط داره FHD کار میکنه چون سخ تافزار اجازه فعالیت تمام وقت رو نمیده).

کوالکام و جی پی یوهای آدرنو از تکنیکهای کاهش پهنای باند مورد نیاز رم و نمایشگر برای رزولوشنهای بالا استفاده نمیکنن .
نتیجه اش این مصرف بالا و گرمای اضافیه .

سونی اگر بخواد تمام وقت نمایشگر رو در حالت 4 کی استفاده کنه باتری 3400 میلی آمپر 2 ساعت نمیتونه صفحه روشن بهش بده.

مجبوره بیاد اکثر مواقع تصویر رو FHD در نظر بگیره ....
موارد خاص ( که فعلا فقط محدود به پخش کلیپهای 4 کی و مشاهده عکسهای با رزولوشن بالای 9 مگاپیکسل هر دو در نرم افزار گالری اصلی دستگاهه) رزولوشن نمایشگر میتونه QHD یا UHD باشه.

اینکار نه کار مشکلی بود نه غیر ممکن چون چالش بالا بردن رزولوشن اینجا نیست .
چالش اینه که شما بتونی نمایشگر رزولوشن بالا داشته باشی در عین حال تمام وقت این رزولوشن بالا رو حفط کنه ضمن اینکه روی دستگاه پرتابل مصرف باتری تبدیل به معضل نشه .

در حال حاضر سامسونگ دو ساله موفق شده از مرز FHD بدون مشکل رد بشه ( سامسونگ دستگاههای 5 اینچی با باتریهای حدود 2500 میلی آمپر رو داره QHD تمام وقت میزنه چون فقط سامسونگه که چیهاش لیتوگرافی 14 نانومتری داره ... هر چند روی اس 5 ltea با اسنپ 801 هم نمونه qhd داشت )
ال جی تا حدودی موفق شده هر چند هنوز چالش باتریش موفقیت آمیز نیست ( ال جی داره از چیپهای 20 نانومتری ...باتری 3000 میلی آمپر و پردازنده 6 هسته ای استفاده میکنه )
سال قبل لنوو هم تونست اینکار رو بکنه ( لنوو اینکارو با اسنپ 801 و لیتوگرافی 28 نانومتر انجام داد...دستگاه 6 اینچه و باتری 4000 میلی آمپره)

صحبت اینجا در مورد گوشیهای موبایل با ابعاد زیر 6 اینچ و وزن زیر 200 گرمه وگرنه خیلی شرکتها دو سه ساله تبلت هاشون رزولوشنهای QHD دارن منتهی اونجا باتریها بالای 7000 میلی آمپره ابعاد بدنه هم اونقدر بزرگ هست که دفع گرمای چیپ راحت باشه.

سونی در زمینه رزولوشن بیشتر از FHD روی دستگاه موبایل هنوز موفق نشده .
این گوشی نمایشگرش یک نمایشگر part time محسوب میشه که اکثر مواقع FHD هست.
سخت افزاری که لیتوگرافی 20 نانومتر داره و مثلا اسنپ 810 باشه تمام وقت بخواد qhd باشه با باتری 3000 میلی آمپر میشه یه چیزی شبیه mi note pro ژیایومی ( 6 ماهه وارد بازار شده ...نتایج تست باتری و گرماش هم میتونید خودتون مشاهده کنید )

هر وقت سونی موفق شد یک دستگاه qhd تمام وقت با وزن و ابعاد معقول بیرون بده تازه رسیده به وضعیت پارسال رقبا.
4 کی تمام وقت با باتری 3000 میلی آمپری بزنه مطمئن باشید خود من قبل از همه در وصف پیشرفتهاش اطلاعرسانی میکنم

امیدوارم واضح باشه

میلاد ع در تاریخ : 1394/6/23

جالبه..
شما در نقد این گوشی و سایر محصولات سونی عباراتی رو به کار میبرید که ادم تعجب میکنه.
z3+ کم بود حالا میگید کل سری های z داغ میکنه.
شما طوری میگید که سونی صفحه نمایش با رزولوشن 1080 رو به ملت انداخته که انگار اون ملت عقل ندارند چشم ندارند موقع تحقیق و بررسی و خرید.

دوست عزیز اون ملتی که شما میفرمائید چشم بسته نمیرند خرید کنند تا سونی هم محصولش رو بهشون بندازه...یه شرکتی اومده یه کار خلاقانه ای کرده حالا قضیه شد قول زدن ملت...جنس انداختن به ملت؟؟؟...

مگر شما همون کاربری نیستی که در صفحه z3+ میگفتید سونی نمیتونه از مادون قرمز در محصولاتش استفاده کنه.
__________________________________________________________________________
جالبه بعضی دوستان هستند که امروز یک حرفی رو میزنند فردای اون روز حرف خودشون رو رد میکنند...

اقای مقداد مثلا میفرمایند سونی بعد از کلی برند اومده از سنسور اثر انگشت استفاده کرده این چه فایده داره؟
اما وقتی سونی میاد برای اولین بار از صفحه نمایش 4k استفاده میکنه میگند خب فردا سامسونگ هم از صفحه نمایش k4 استفاده میکنه.مگه چیه .

چطور وقتی سونی دیرتر از سنسور اثر انگشت استفاده میکنه متهم میکنید که از همه دیرتر استفاده کرده و کار مهمی نکرده اما وقتی یک کار جدید مثل 4k رو انجام میده میگید کار خاصی نکرده و فردا سامسنوگ هم ازش استفاده میکنه؟؟؟؟؟

در کامنت دیگری میفرمائید سامسنوگ اگر صفحه نمایش 4k بزنه بهتر از صفحه نمایش سونی خواهد بود.به اوج تعجب رسیدم ...
تعصب شما به حـدی رسیده که میتونید درباره محصولی که هنوز ساخته نشده و وجود خارجی نداره نظر بدید...

Arad B در تاریخ : 1394/6/23

آقا تموم کنید دیگه سونی از نظر صفحه نمایش برتر حالا کاری به کار سوپر آمولد و چیزه دیگه ندارم سونی بهتره حالا اگه سامسونگ یه همچین کاری میکرد همه ازش تعریف میکردین مگه سونی چه هیزم تری به شما فروخته شما راجع بهش اینطور حرف میزنید نمیدونم 4k الکیه همون1080 [چرا] بیاد دروغ بگه تموم کنید این کار هارو ...

amir - در تاریخ : 1394/6/23

دوست گرامی ممنون از یادآوری و اصلاح اشتباه من .

کار ما چون صنعتیه واحدها رو بصورت پیکسل بر اینچ مربع یا ppsi استفاده میکنیم که با ppi تجاری تفاوت داره .
چون نمایشگرها سطح دو بعدی هستن در استانداردهای صنعتی واحدها بصورت اینچ مربع استفاده میشن.

در هر صورت برای هر کسی ممکنه اشتباه بین واحدها وقتی با دو نوع استاندارد کار میکنه پیش بیاد اسمش اشتباه لپی هست .

یه یادآوری ساده مقیاس و حذف یک کلمه مربع نیازی به اینهمه شاخ و برگ و نظریه پردازی نداشت میتونستید خیلی راحت بگید کلمه مربع در پسوند اضافیه بنده هم مطمئن باشید قبول میکردم

aliakbar76 k در تاریخ : 1394/6/22

اقا خیلی خوبه من ک طرفداره اپل و اچ تی سی ام ولی اینم عالیه منتظرم HTCهم مدل A9خودشو معرفی بکنه مقایسش کنم بعد بخرم

محمد m در تاریخ : 1394/6/22

سامسونگ حسگر اثر انگشت رو بغل گوشی میزاشت صد در صد کاربرای سامسونگ میگفتن کارش جالبه و نواوریه
الان میگی نه نمیگفتیم ولی صد در صد با وقتی که این کار رو کنه تفاوت فاحشی داره
4کا توی 5.5 اینچ جای انتقاد داره ولی 0.3 اینچ صفحه نمایش بزرگتر بشه فرق داره؟
این 0.3 اینچ اینقد تاثیر داره؟
این رزلوشن رو توی تلوزیون های 60 اینچی بکار میبرن میای میگی توی 5.5 اینچ جای انتقاد داره ولی 0.3 اینچ بزرگتر بشه فرق میکنه

Ali A در تاریخ : 1394/6/22

من تا وقتی این بیاد فکر میکردم سامسونگ بهترینه و سونی بلد نیست انقلاب در عرصه اسمارت فون ها بکنه ولی از وقتی سونی این گوشی رو زده من هم تسلیم سونی شدم. واقعا بدون تعصب به هیچ گونه برندی دارم میگم که سونی بهترین و قدرتمند ترین اسمارت فون اندرویدی کل تاریخ رو تولید کرده.

WOLF A در تاریخ : 1394/6/22

سلام.
امیر ! نظرات اولت رو هم یه نگاه بندازی بد نیستا.
فکر کنم اونجا حسابی از Z5 تعریف کرده بودی. چی شد حالا داری میزنی تو سر Z5 ...
یعنی چی که 1080 رو به اسم 4K انداخته به ملت؟
یعنی یه تکنولوژی هوشمند که خودبخود واسه بهینه کردن باتری در مواقع لزوم رزولوشن رو بالا و پایین میبره میشه انداختن؟ همینی که گوشیهای دیگه ندارن. توقع داری مثلا وقتی داری SMS جواب میدی صفحه 4K باشه؟
گوشی با رزولوشن 4K... این از نظر کسانی که میگن گوشی رو انداخته به مردم یعنی چی؟ توضیح بدن لطفا. باید چه جوری باشه که نیست؟ چی رو قراره 4K نشون بده که نمیده؟
باید حتما همه جا 4K باشه ؟ لزومی هست؟ باید حتما بیخودی باتری مصرف کنه ؟
اینجوری که بهتره. شده شبیه مانیتور کامپیوتر که هرجایی رزولوشن مناسب خودشو تنظیم میکنیم تا پرفورمنس کامپیوتر بهتر بشه.
این میشه انداختن به ملت؟ یا میشه احترام به حقوق مصرف کننده؟

ضمنا جهت جلوگیری از بحث های اضافه باید عرض کنم که صحبت من فقط راجب به صفحه 4K بود و من هیچ صحبتی در مورد پردازنده 810 و سنسور اثر انگشت ندارم.پس در این موارد با من بحث نکن. چون Z3+ دارم و همیشه هم میدونستم که داغ میکنه و الانم میگم که داغ میکنه. درست بشو هم نیست.

یه خواهشی هم که دارم اینه که وقتی یه تیتر خبری میبینید(با همه هستم) ، فورا تغییر موضع ندید، بهتره اول خبر رو تا آخر بخونید و در موردش تحقیق لازم رو بکنید و بعد با اطمینان بیاید اینجا و ... چون بعد از روشن شدن موضوع همیشه دعوا و درگیری و جنجال داریم که برای فضای سایت هم خوب نیست.

مجيد خ در تاریخ : 1394/6/22

ببین دوست من ، من هیچ وقت همچین حرفی رو نمیزدم اگه سامسونگ اینکارو می کرد .
و اینو بدون که این گوشی بازی ، فیلم ، عکس رو با بالاترین رزولوشن ممکن به نمایش میذاره . ینی اگه عکس شما qhd باشه qhd به نمایش میذاره اگه 4k ، 4k به نمایش میذاره اگه هم فول اچ دی خب فول اچ دی نمایش میده .
ک این خیلی باعث خوشحالیه چون باتریش شاید جزو بهترینها بشه .
در هر حال این کار فقط و فقط بخاطر مصرف انرژیه و این کار خیلی خوبیه که سونی انجام داده . چون اگه یک عکس یا فیلم فول اچ دی باشه چ لزومی داره صفحه 4k باشه ؟؟
شما منو قانع کنید تا بقیش

amir - در تاریخ : 1394/6/22

دوست عزیز وقتی ابعاد تصویر از رزولوشن نمایشگر کمتر باشه با یک نسبت مستقیم پیکسلها ضرب میشن.

وقتی بخوان روی نمایشگر ۴کی تصویر رو fhd نمایش بدن در ازای هر پیکسل تصویر ۴ پیکسل نمایشگر باهم روشن میشه.

یعنی ابعاد هر پیکسل از نظر اندازه ۴ برابر سایز هر پیکسل نمایشگر میشه.

اونوقت دیگه فشردگی تصویر ۸۰۰ پیکسل بر اینچ مربع نیست نصف این مقداره.

mohsen e در تاریخ : 1394/6/21

من این گوشی رو دوست دارم...فقط بهمین دلیل میخرمش...بنچمارکش پایینتر باشه!کجاش مهمه؟بذار یکم لگ بزنه مگه چی میشه؟گوشیرو بگیر که دوست داری و ازش خوشت میاد و وقتی گرفتی میفهمی همه ی تبلیغات منفی فقط حرفه و ازگوشی رضایت صد درصد خواهی داشت...دوست من این گوشی هنوز به بازار نیومده!!!دلیل تلاشت برای زیرسوال بردن این و بهتر نشون دادن برند دیگه چیه؟؟؟؟این گوشی هنوز امتحانشو پس نداده...من در عجبم چطور بر پایه حدسیات و پیش بینی اینطوری نظر میدید؟مگه طراحشی مهندس؟هیچکدوم از این کمپانیها مال بابای هیچکدوممون نیست.این فقط یه گوشیه و ارزش اینهمه بحث و تحقیق و بالا و پایینو نداره...نهایتا 3 سال داریش بعدش خدا بزرگه!هر برند طرفدار خودشو داره و قابل احترامه...دوستانی که طرفدارای سونی رو متعصب میدونن به خودشون هم ی نگاهی بندازن...اینجا پیج سونیه...آیا اینکه بری تو پیج سونی و گوشیاشو زیر سوال ببری و برند محبوب خودتو تبلیغ کنی تعصب نیست؟

mohsen e در تاریخ : 1394/6/21

دوست عزیزم این ممکنه اگر هر جند پیکسل کنار هم یک واحد رو تشکیل بدهند.آنطور نیست که بخشی از صفحه خاموش بمونه یا پیکسل ها یکی در میون روشن بشن!!!!!اگر پیکسلهای کنار هم یک واحد رو تشکیل بدهند بار گرافیکی از روی سخت افزار کمتر میشه... amir درست میگه

Amir M k در تاریخ : 1394/6/21

سلام
من خیلی واقعا تعجب کردم از اين که فقط زمانی که عکس و فیلم نگاه میکنی کیفیتuhd میشه و در بقیه ی موارد full HD خوب اون طوری شخص میره تو گالری یه عکس میبینه با کیفیت uhd اونوقت همونو توی پس زمینه ی گوشی با کیفیت full HDمیبینه این یعنی اینکه سونی فقط خواسته بگه من اولین گوشی رو با کیفیت 806 عرضه کردم و خواسته بگه منم بلدم رزولوشن بالا بزارم ولی در واقع هموني full HD هستش همین. تازه لوله های خنک کننده چیزی نیستش که بخواد خیلی جالب باشه فقط اومده اشکال گوشی رو ماست مالی کرده تا معلوم نشه ولی اگه واقعا خواسته بودش هنر کنه ميرفت یه چیپستی استفاده میکرد تا داغ نکنه اونوقت جای این لوله ها که امکانات بیشتری می ذاشتش و گوشی اینقدر زمخت نمیشد نسبت به سری قبلیش

amin a در تاریخ : 1394/6/21

آقا این گوشی احتمال داره نو ایران نیاد ولی z5میاد که با همم خیلی فرق دارن هم تو سرعت هم تو صفحه نمایش

مجيد خ در تاریخ : 1394/6/21

کی گفت 95 درصد اوقات ؟؟!!!!!
بعدشم اونطوری که شما فکر میکنید نیست که دوست من .
ینی سونی میاد همچین کاری کنه ؟ آبروش ک میره اینطوری !
صفحه نمایش به صورت اتومات وقتی عکس یا فیلمی که 4k باشه 4k و با تمام جزئیاتش پخش میشه اما وقتی تو محیط گوشی هستی فول اچ دی میشه . که کاملا کافیه .

تار ج در تاریخ : 1394/6/21

عزیزم کافیه کلیپ تست سنسور سونی زد۵ رو ببینی که دقیقاً بار اول سنسور جواب میده. حالا سنسور سامسونگ رو امتحان کن. بعده ده بار با هزار خواهش تمنا جواب میده... درضمن تعصب رو شما دارین که تنها به تعریف از محصول برند مورد علاقه تون بسنده نمیکنید و در صدد ضعیف جلوه دادن محصول رقیب هستین.موفق باشید

تار ج در تاریخ : 1394/6/21

عزیز کلیشه باشه یا نباشه ی واقعیت هست.سونی باهمین روند سونی شده،باارایه کیفیت حالا شما میخواین راه رو به سونی یاد بدین؟؟؟ چیزی که مشخصه و همه دوستان میدونن شما وچند نفر از دوستاتون از طرفداران سامسونگ هستین و انتقادهای شما دیگه کلیشه ای و تکراری شده نه بحثی که قبلاً بیان کردیم. انتقادهایی که جهت دار و هدفدار بوده و فقط سعی میکنید بگید سامسونگ جی هست و...برادر من وقتی کسی میره ی برند میخره ینی حاضره پول بیشتری بده تا باخیال راحت از کیفیت بالا استفاده کنه، اینجا وقتی حرف از برند معتبر میشه دیگه کسی با انتقادهای طرفداران فلان برند کاری ندارن فقط اعتبار شرکت مورد نظر مهمه. نه شما نه هیچ کس دیگه ای نمیتونه ایرادی به کار سونی بگیره مگر یه کاربلد مثل خودشون البته اگه بتونن... درضمن سونی واقعاً یک شرکت معظم هست نه بااون لحنی که شما فرمودین. اون لحن درمورد شرمت های کره ای کاربرد داره نه شرکتی مثل سونی که تکنولوژی رو به خیلیا دیکته کرد.نمونه ش ارایه تکنولوژی تولید پنل به سامسونگ درslcd که متاسفانه بخاطر همین شراکت با ی برند نامعتبر ۷سال ضرر داد.موفق باشید

رضا_ ب در تاریخ : 1394/6/21

سونی در زد1و2و3 هییچ مشکلی نداشت فقط در زد3پلاس مشکل داغ کردن داشت که اونم سعی کرد با نرم افزار حلش کنه وگرنه هرسه گوشی قبل از زد3پلاس هیچ مشکلی نداشتن منم قبول دارم سری زد5 از بهترین های بازارهستند باتشکر

رضا_ ب در تاریخ : 1394/6/21

نکاتی را که اشاره کردین خیلی خوب بود من استفاده کردم داداش من خودم بااینکه خیلی تحقیق میکنم بعضی از نکاتی که اشاره کردین تازه دیدم مخصوصا حسگراثر انگشت ونوآوری های سونی ،من سونی را خیلی دوست دارم خیلی ازش استفاده کردم هیچوقت ناامیدم نکرده هیچوقت رمش بی رویه مر نشده هیچوقت هود به خود ریستارت نکرده پردازنده های کوالکوم فقط درسونی عملکرد عالی خود را نشون دادن این نشون میده که سونی بهترین بازارهست دیدین سامسونگ بعداز کلی چالش بازبه شیشه وفلز روی آورد نوآوری سونی در زدوان باعث شده که برندهای معتبر امروز برای بهترین شدن روبه تکنولوژی های سونی بیارن من مطمنم کوالکوم توسط سونی اعتبارشو دوباره بدست آورد وگرنه برندهای دیگه با تکنولوژی های ضعیفشون باعث تخریبش شده بودن... واقعا ناحقی هست که اگر این میشرفت تحسین برانگیز سونی را تحسین نکرد ،سونی با این پیشرفتش دوباره بازار را ازآن خود میکنه ونشون میده که هنوزم میتونه بهترین باشه،دراولین حرکت خود در ساخت حسگراثرانگشت بدون عیب وارد میشه درحالی که برندهای دیگه دراولین بار بامشکل مواجه شده بودند وبه خوبی عمل نمیکرد عملکرد 4kهم یک حرکت هوشمندانه هست که با تغییر درمواقع لزوم به فول اچدی تبدیل بشه ودرمواقع لزوم به 4k تبدیل بشه این کارش خیلی به نفع کاربر هست چرا که نه عمر باتری کم میشه نه پردازنده داغ میشه امیدوارم دوستان متعصب هم اینو بپذیرن وبا دلایل غیر منطقی تخریبش نکنن که اگر واقع بینانه نگاه کنیم این کارسونی 99 درصد جنبه مثبت دار

رضا_ ب در تاریخ : 1394/6/21

دوست من چرا اینهمه ایراد میگیری سونی همیشه درتکنولوژی درسطح برترین هاست کاری که سونی کرد هیچ برندی نتونست انجامش بده 4k بودن گوشی اگه علم عیب شده براتون مجبورم کاملتر توضیح بدم، شما که علمی بحث میکنین وخودتون هم خوب میدونین درمواقع غیر ضروری فعال بودن 4kباعث مصرف بیشتر شارژ میشه 4k در مواقعی که لازمه فعال خواهد شد این یک کار هوشمندانه هست این کار باعث میشه پردازنده عصبانی کوالکوم بی رویه داغ نکنه هرچند برای داغ کردن گوشی سونی ترفند فوق هوشمندی به کاربرده،انصافا در رم هم عرض کنم محضرتون گوشی های دوگیگ رم سونی هنوز جوابگوی برنامه ها که هستند بماند حتی بیشترهم هستند چهبر سه 3گیگ رم که اوج سرعت را داره اگر سامسونگ از4 گیگاستفاده کرد دلیلش نشت رم بود که بی رویه رم پر میشد وحتی منجر به ریستارت شدن گوشیهاش میشد ولی سونی این مشکلو نداره ونیازی هم به این رم نداره ومطمنم به زودی رم4 گیگ راهم برا چرچمدار بعدیش میذاره البته نه بخاطر اینکه عملکردش بالا بره بخاطر انتقادهای غیرعلمی یه عده از افراد مجبور خواهد شد این کار را بکنه همانطور که مجبور شد از4k استفاده کنه البته 4kهم یک کار هوشمندانه ای برای سونی بود هرچند ضروری هم نبود برای رم هم اگر یک دلیل منطقی وعلمی پیدا کرد مطمنن میذاره براش،شماهم لطف کنید عادلانه قضاوت کنید،باید به عرض تمام دوستان برسانم که این گوشی شاید عیب هایی داشته باشد ولی اون عیبهایی که شما درمیارید واقعا عیب نیست یک حرکت هوشمندانه ومنحصر بفردی هست ... عیب داغ شدن هم حل شده علم خیلی پیشرفت میکنه بهتره بپذیریم کوالکوم 810 دیگه داغ نمیکنه البته در سونی زد5،حتی من در زد3پلاس قبول کردم که سونی اشتباه کرده واکسینوس را برتر دیدم ولی یه روز هم کوالکوم از اکسینوس برتر بود ودوباره این برتری را به دست آورده ودلیلش هم این بود که با برترین سرعت میخواست 64 بیتی بزنه وحالا هم به این تکنولوژی دست یافته وهمانطور که قبلا بهترین تست ها را می آورد دراینجاهم خواهد آورد حتی حسگراثرانگشت سونی بخاطر کوالکوم بودنش خیلی عالی عمل میکنه ودراولین بار عملکرد عالی را نشون داد

mohsen m در تاریخ : 1394/6/21

سلام دوست من ... اولا این چیزی که میگی یه رویکرد نا معقول به یسری موارد واقعا کارامد و نواورانه و در عین حال جذابه ما تو بحث کنترل هوشمندانه الان تو دنیا کارای زیادی رو شاهدیم مثلا تو بحث کنترل نور صفحه نمایش از چند ساله حالت اتو رو داریم پس باید بگیم این چه چیز مسخره ایه خودومون هر جور خواستیم تنظیمش میکنیم دیگه کلا حرف شما اینو میرسونه که همه چی در حالت دستی و یکنواخت باشه من به شخصه دلیلی نمیبینم واسه سرچ تو گوگل یا رفتن تو تنظیمات با حداکثر توان و رزولوشن این اتفاق بیفته ولی در مورد کارهای گرافیکی چرا چیزی که سونی ثابت کرده با موتورهای پردازشگرش از پس این کار خوب بر میاد و واقعا جایی که فول اچ دی های سونی ثابت کردن واقعا بی نقص و قابل رقابت با qhd وووو بقیه هستن،ما ایرانیا کلا استفاده کننده های قدر نشناسی هستیم فکر کن کلی تکنولوژی و نوآوری رو در آنی میایم زیر سوال میبریم یکم واقه بین باشیم خوبه...زمانی که سامسونگ اومد مگاپیکسلرو آورد بالای 500 طرفداراش به به چه چه کردن حالا جالب همونا 806 پیکسلو اه اه میدونن خیلی جالبه...

amir - در تاریخ : 1394/6/20

اعتراف جالبی بود که بالاخره قبول کردید کل تولیدات سری زد موجود در بازار گرم میشدن ( البته تصحیح میکنم سریهای کامپکت و استثنا زد 3 معمولی مشکل گرم شدن نداشتن ).

زد 5 فعلا بصورت گسترده توزیع و تست نشده که پیشاپیش بگیم مشکل گرمای سری زد رفع شد .
( در مورد قبلیها هم قبل از معرفی میگفتن گرم نمیکنه و همه چیز حل شد وقتی دو ماه از اومدنشون میگذشت معلوم میشد داستان سرجاشه )

اگر انشالله بعد از 5 سری دستگاههای زد این مشکل گرم شدن برطرف شد تازه میرسیم به نقطه صفر و یکی از مشکلات همیشگی سونی ها برطرف شده .
یعنی شده مثل دستگاههای بقیه تولیدکنندگان.

amir - در تاریخ : 1394/6/20

ببخشید شما تا حالا چند مدل دستگاه سونی با سنسور اثر انگشت رو تست کردی که میدونی کیفیتشون چطوره و پیشاپیش مطمئنی سنسور اثر انگشتش چطور کار میکنه ؟
( اصلا تا حالا سونی گوشی با سنسور اثر انگشت داشته که کسی در مورد عملکردشون بخواد نظر بده ؟ )

سنسورهای سامسونگ رو که مطمئنم تست نکردی ( اینایی که دو ساله توی بازاره )
اگر تست کرده بودی متوجه میشدی نظرت 100% اشتباهه.

حالا سنسورای سونی رو که هنوز وارد هیچ بازاری نشده شما چطور تست کردی و با این پیش ذهنیتها نظرت هم لابد درسته خدا میدونه.

برای اینکه ادعای بدون پشتوانه رو موجه جلوه بدین لطف کنید محصولات بقیه رو بدون تجربه خراب نکنید چون نهایتا فقط اعتبار نظرات شما زیر سوال میره

apadana m در تاریخ : 1394/6/20

از عزیزانی که عاشق این برند و محصولاتش هسنتد عاجزانه خواهش میکنم با طرفداران برندهای دیگر بحث و تبادل نظر نکنن،چون هنوز گوشیهایی که جدیدا از طرف کمپانی معرفی شدن وارد بازار نشدند و هنوز زوده مقایسه انجام بشه.
سونی از لحظه ای که پا در عرصه رقابت گذاشت مخالفان و منتقدان زیادی داشته و داره..
فقط صبر گنید.

hossein k در تاریخ : 1394/6/20

با سلام به همگی دوستان
یک نکته رو هم باید در نظر داشت، هیت پایپ و خمیر سیلیکون انتقال دهنده گرما هستند یعنی گرمای تولید شده رو از چیپ خارج می کنند تا چیت با بالا رفتن گرما دچار صدمه سخت افزاری نشه اما مصرف انرژی داستان متفاوتی هست. درضمن این نکته هم نباید فراموش بشه که با تمام این تمهیدات تنها راه خروج گرما از گوشی، بدنه اون محسوب میشه و صد البته اون کسی این بدنه رو در دست داره!!

احسان ج در تاریخ : 1394/6/20

اولا دوست عزیز من قصد تخریب سونی یا هیچ برند دیگه ای رو ندارم و تو حرفامم گفتم که این گوشی گوشی خوبیه
البته انتقادهایی داشتم که هیچکدوم از روی غرض نبود
من چندین سال حداقل 10 سال متوالیه که درمورد تمام برندهای موبایل مطالعه دارم و مطلبهای مهم از سایتهای تخصصی خوندم و الان هم 28 سالمه و کسی نیستم که طرفدار برندی باشم و یه برند دیگرو تخریب کنم و همیشه سعی میکنم منطقی نظر بدم
من اگه گفتم دوربین با 23 مگاپیکسل بودن نمیشه گفت بهترین دوربینه، هنوزم سر حرفم هستم و تست هایی که شما میگی و مقایسه هایی که میگی منم تو این چند وقت از این گوشی خوندم و دیدم،ولی اون چیزعجیبی که بعضی دوستان میگن نبوده و نیست!
همه ماها قبول داریم که این گوشی جدیدترین و قویترین گوشی سونیه ولی شما برای من لطفا بگید که نسبت به گوشیها ی قبلی چه اختلاف فاحشی میبینید؟؟
به جز صفحه 4 کا زدن واقعا چه نکته کاملا بارز و ارتقا بزرگی میبینید؟؟
من خودم گوشی سونی اگه نداشتم ولی دوستای صمیمیم هستن که گوشی سونی داشتن،یکیش زد وان داشت.یکی زد 2 و یکی هم زد 3 داشت
اولین ناراحتی که داشتن این بود که سونی هنوز 6 ماه نشده پرچمدار جدید معرفی میکنه!!
مثلا یه دوستم زد 2 گرفت 1 و 900 بعد 5 ماه اومد 1 و 200 واقعا داشت منفجر میشد از این استراتژی سونی!
اینکه من میگم از زد 3 تا زد 5 تقریبا شبیه همنو من فقط نمیگم از سایتها تخصصی بگیر تا همون طرفدار واقعی سونی هم اینو تایید میکنن
من نگفتم هیچ تغییری نکردن!گفتم تغییر انچنانی نکردن و تقریبا شبیه همن از همه لحاظم!
یه دوستم طرفدار سرسخت سونیه ولی خودش بهم گفت که من واقعا از این تکرار اندر تکرار دیگه خسته شدم!
من گفتم باید تستها ارائه بشن که الان اکثرا ارائه شدن و منم همرو دیدم
اولا دوربین چیز خیلی عجیبی نیست یا درحد بعضی پرچمداراس یا پایینتر حتی
حرف من درمورد دوربین اینه که این گوشی قویترین گوشی حال حاضر سونیه،پس باید دوربینش یه سروگردن بالاتر باشه نسبت به بقیه ولی تو تستهایی که ارائه شد درعمل چنین چیزی تاحالا نبوده،چیپست همون قبلیه و ارتقایی صورت نگرفته،کیفیت صفحه هم که فعلا بعضی سایتها میگن تلفیقی از فول اچ دی و 4 کا هستش که بعضیا میگن یه مزیته بعضیا میگن 4 کا واقعی نیس،درکل سونی که من مراسم رونماییشو زنده از سایت نگا کردم میگفت 4 کا هس کامله صفحش
حالا اخرش 4 کا هس یا تلفیقی!!!
درکل استراتژی سونی در خیلی کاراش عجیب بنظر میرسه همین رئیس بخش موبایل سونی قبلا میگفت صفحه بالاتر از فول اچ دی اصلا لازم نیست ولی چند ماه دیگه میاد میگه 4 کا زدیم و لازمه و... و بعدم که داشتان 4 کا بودن یا تلفیقی بودن و یا یا یا...!
من کل حرفام این بود که منطقی نظر بدیم و طرفداری صرف نکنیم و درجا تا 24 ساعت که گوشی رونمایی شده نگیم بهترین گوشی جهانه!!!
من نه برند خاصی رو سهامدارشم نه هم برند خاصی حقم رو خورده!!! فقط نظراتمو میگم .همیشم سعیم اینه منطقی نظرمو و انتقادمو بیان کنم.
قصد توهین به هیچ کسم نداشتم نظر هرکسی هم برا خودش محترمه ولی این انتقادهایی که من کردم فقط از خودم که نمیگم حداقل از زد 1 تا زد 5 پرمیوم رو کامل نقد وبررسی و... رو خوندم و مطالعه کامل داشتم که نظر دادم.
یعنی اگه درمورد بحثی چیزی بلد نباشم هیچوقت بخودم اجازه نظر دادن نمیدم،سونی برند خوبیه گوشیا خوبی هم داره اما متاسفانه هم تو فاصله رونمایی پرچمداراش هم تو یکسری مسائل سخت افزاری و نرم افزاری دارای مشکلاتی هست،که اگه بخواد مقتدارانه بتونه با برندهای دیگه زورآزمایی کنه در این شرایط موفق نخواهد شد
درضمن من از اول حرفامم گفتم اصلا برضد سونی و سامسونگ نیستم و گوشی خودمم سامسونگه و قراره نوت 4 بگیرم همین چند مدت آینده،البته اگه یسری دوستان نگن طرفدار سامسونگم و برضد سونی!!!
نه دوستان من برضد هیچ برندی نیستم و گوشی خوب رو هم قبول دارم و فقط انتقاداتم رو نسبت به سونی عرض کردم.
و صد البته برند سونی دارای مزیت های زیادی هم از نظر کیفیت خوب بدنه،ضدآب بودن،زیبایی گوشی ،باطری بادوام در بعضی مدلها هست.
اما بابد قبول کنیم دارای مشکلاتی هم که ارائه شد هست.
موفق باشید و سربلند....

mehdi h در تاریخ : 1394/6/20

و البته در مواردی مثل انجام بازی یا وبگردی صفحه فول اچ دی و خیلی مورد پس اگر عمر باتری خوبی هم داره بخاطره ضخامت زیادش و صفحه ی فول اچ دی هر چند هنوز تست باتری نیومده اما در کل اگر سامسونگ اینکارو کرده بود می گفتین اومده صفحه فول اچ دی به اسم 4k به ملت انداخته .

Hussein x در تاریخ : 1394/6/20

با سلام این پست رو میزنم که فقط بگم هیچ کسی کامل نیست و همه چیز رو نمیدونه و وقتی ما به اشتباهات و یا کم بود اطلاعات دیگران بر میخوریم نباید باحالت تمسخر یا ... جوابشونو بدیم .شما اطلاعات بسیار جامعی دارید ولی متاسفانه در بحث ها کسی اگه چیزی رو اشتباه بگه زیاد دوستانه جوابشو نمیدید این رو میگم که یاد آوری بشه هر کسی ممکنه اشتباه کنه .
شما فرمودید 800 پیکسل بر اینچ مربع ! دوست عزیز واحد تراکم پیکسلی ،پیکسل بر اینچ هست و تعریفش هم این هست که مثلا در این مورد اگر 800 پیکسل پشت سرهم و در یک خط قرار بگیرند یک خط به طول یک اینچ تولید میشه .نه این که در هر اینچ مربع چند پیکسل وجود داره که اگر اینطوری بود با تقسیم تعداد کل پیکسل ها بر مساحت ppi به دست می آمد که این چنین نیست و اگه اونطوری حساب کنید یک عدد عجیب و قریب به دست میاد . لطفا قبل از این که در پاسخ بگید بنده بیسواد هستم و شما در زمینه رباتیک فعالیت میکنید پس جواب شما درسته یک سرچی در گوگل بفرمایید . بنده هم مثل هر فرد دیگری ممکنه اشتباه کنم.
ایام به کام .

مقداد م در تاریخ : 1394/6/20

تفاوت بين دوربينها خيلي چشمگير نبود كه شما اونطور ميگي . چون نميخام دروغ بگم 'راستشو بگم' الان حس ميكنم يه جا از شما ديده بودم كه گفته بودي بهتره اتو هم بيست باشه و اگه اينطور باشه باز شما واقع بين تري ولي نظر كلي دوستان اوني بود كه گفتم و حتي يه چيز جالبتر به شما بگم اينكه در يكي از سايتهاي همسايه يكي از طرفداران سوني مطلب بسيار جالبي عرض كرده بود كه همگان تعجب كرده بودن ؛ ايشون گفته بودن "وقتي قدرت اتوي٨ اينقد زياده ، وقتي روي دستي باشه نتايج ٢.٥برابر (يا سه برابر شك از منه) ميشه ! بالاخره اين تفكرها هست بين اكثريت ولي همونطور گفتم شما منطقي تر بودي و زماني كامنت قبلي رو مينوشتم ياد حرف شما نبودم و اين منطق شما رو تحسين ميكنم . در مورد زوم پنج برابري بحثي نيس بالاخره يه تغييراتي سوني داده ولي منظور كلي من اينه بين پرميوم و زد٤ تفاوت اونطور فاحش نيس كه كسي زد٤ رو بفروشه بره پرميوم بخره به خاطر اينكه مثلا اون پنج برابر زوم ميكنه ولي زد٤ مثلا سه برابر يا چهار و در بحث كيفيت ، كسي نميتونه مدعي بشه سوني در فاصله چهار ماه ، اختلاف كيفيت دوربين اين دو فلگشيپو از زمين تا آسمون كرده .
بله اين يكي قطعا يادمه اون توجيحات راجع به صفحات قديمي رو جالب و كارشناسي ندونستي و اونجا هم فهميدم منطق خوبي داري و سعي ميكني واقعياتو ببيني . در مورد سنسور اثر انگشت ، زمان استفاده و دقتش مهمترين چيزه و بضي ها جلو و بضي ها پشت دستگاه و سوني هم كه بغل به كار برده ولي منكه نوآوريي نميبينم در بغل و پشت چراكه همشون يه كارو ميكنن ولي خب واقعيت اينه سوني دير به فكر اين قضيه افتاد البته علاقه به سوني باعث ميشه هر كار سوني رو يه نوآوري ببينيم . در مورد ٤كي ، اگه سامسونگ رو ٥.٥ ميومد اينكارو ميكرد من ازش انتقاد ميكردم چراكه نه با ٢كي فرقي ميكنه در اين ابعاد و هم فشار بيخود مياره به سخت افزار و باتري ولي اگه روي ٥.٨ يا ٥.٩ اين رزولوشن باشه قضيه فرق ميكنه با اينهمه اگه پرميوم ٢كي بود منكه حرفي از تقليد نميزدم چراكه اين چيزا اصن تقليد نيس و قديمي هم بي معنيه حالا شايد يه طرفدار بياد اين موضوع رو مطرح كنه ولي من هيچوقت اينكارو نميكردم كما اينكه در مورد زد٤ ورايزون كه ٢كي بود هيچ وقت نديدي بگم تقليده از سامسونگ يا الجي يا قديميه اين رزولوشن اكي؟؟ سوني هم ميگفت ١٠٨٠ عاليه و جالبتر گفته بود صفحات ٢كي امروزي به مرز پختگي نرسيدن كه اين نشون ميده موفقيتهاي بقيه رو عملا نخاستن ببينن و يهو از ١٠٨٠ سوييچ روي ٤تا ١٠٨٠ غير قابل انتظاره اونم از شركتي كه مدعي ميشه رزولوشن بالا واسه باتري ضرر داره ولي لااقل بايد اسنپ بهتري يه كار ميبرد كه هم اون شك و شبهه هاي ٨١٠ از بين بره هم ساپورت ٤كي بهتر صورت بگيره . شما نظرتون در هشتم تيرماه اين بود كه در ابعاد ٥ تا ٦ اينچ ، فاجعه استفاده از ٤كي رخ ميده ولي الان نظرتون عوض شده و از نظراتتون اينو ميشه برداشت كرد ٤كي وقتي خوبه كه روي زد باشه ولي اگه روي نوت باشه فاجعه رخ داده و واسه طرفدارای سامسونگ پیش بینی حرف طرفداران سوني چندان هم سخت نیست . راستي برادر ، به دوست بسيار خوبم فرزاد قول دادم بحث اينجا كمتر بشه و منتظر نظر dxo و اينا باشيم پس بهتره يكم از بحث ها دور بشيم كه منم بتونم سر قولم بمونم .

Hussein x در تاریخ : 1394/6/20

دوست عزیز یعنی چی 95 درصد اوقات فول اچدیه ؟ یعنی تصویر تو یک گوشه صفحه نمایشه و مابقیش خاموشه ؟! یا از هر چهار پکسل یکیش روشنه ؟ اونطوری که صفحه نمایش خال خال میشه میشه توضیح بدین ؟

مقداد م در تاریخ : 1394/6/20

بله منتظر نظر dxo ميمونيم ببينيم دوربين پرميوم بهتره يا اس٦ و نظرات دوستان صحيحه يا بقيه . ولي در مورد تكرار مطالب بايد بگم ماشالا چند ده نفر آدمو مخاطب قرار ميدن و نميشه فقط واسه يكي از دوستان من جوابي بنويسم و جواب بقيه رو بيخيال بشم واسه همين يكم جوابها زياد ميشه و واسه قانع كردن هر شخص بايد يه سري مطالب رو تكرار كرد البته ازين به بعد بهتره بحثها رو كمتر كنيم تا كار مديريت سايت هم راحت تر بشه خداييش نظارت بر اينهمه كامنت كار بسيار سختيه . موفق باشي

مقداد م در تاریخ : 1394/6/20

عزيز جان رضا زاي عزيز من طبق مقايسه عكسها در اون لينكي كه ديدم نظرمو گفتم و هر جا زد٥ پرميوم بهتر بود راحت گفتم بهتره ولي چون به دوست عزيزم فرزاد قول دادم ، بهتره بيشتر ازين بحث نكنيم و منتظر نظر dxo باشيم ببينيم پرميوم ميتونه اس٦ رو مغلوب كنه يا نه . در سنسور هم با اينكه سوني ديرتر از همه (غير الجي) اينكارو كرده درسته ديره ولي بد هم نيس و اميدوارم دقيق باشه مث اپل و سامسونگ

مقداد م در تاریخ : 1394/6/20

عزيز جان كجا كيفيت سنسور محصولات برتر اون كمپاني اينطوريه كه گفتي ؟؟!! اينكه سوني آخرتر از همه (باز جلوتره تا الجي)اقدام به اينكار كرده و نيومده ، شما تست كردي اونو در سطح بهترينها و برابر با اپل هم دونستي ؟؟! يكم تعصب كنار باشه خوبه

محمدرضا م در تاریخ : 1394/6/20

گوشی 4k هست و قرار نیست FHD باشه همیشه. هروقت نیاز شد که چیزیرو 4k ببینیم رزولویشن میشه 4k. در گالری و فیلمها و عکسها که بلااستثناء 4k هست. در منو که نیازی نیست چیزیرو 4k ببینیم میشه FHD. جالبه الان شما میگی 4k رو چشم تشخیص نمیده. چطور 2k رو تشخیص میده؟ ...
نظرات کاربران فون آرنا هم بخون در مورد z5premium. همشون بهترین پرچمدار امسال میدوننش.

محمدرضا م در تاریخ : 1394/6/20

آقای امیر این حرکت در سایتهای خارجی بسیار توسط کاربران ستوده شد و حرکت بسیار عالی نامیده شد. بنظرم این خیلی عالیه که رزولویشن حایی که لازمه تغییر کنه. من بخاطر همین از خرید z5 منصرف شدم و میخپام z5premium بخرم

Hussein x در تاریخ : 1394/6/20

صفحه 4k واقعا خیلی هارو ساکت کرد که میگفتن سونی بخش تحقیق و توسعه نداره و ... نمیتونه QHD بزنه ! اولین گوشی 4K ! اما باز با این اسنپ 810 شلیک کرد تو پای خودش خدایی این چیه آخه مگه قرار نبود 820 بزارن ؟ باز میگن تو ورژن جدید یه مقداری از مشکلات 810 حل شده ولی این چیپست کلا بد نام شده و از نظر بازار یابی خیلی نکته منفی هستش کاش میرفت روی 820 یا اگزینوس حالا باز بیاد ببینیم چی میشه.

Armin A در تاریخ : 1394/6/19

سونی تو زد وان تا تری +
مشکل داغ شدن داشت

اما
سونی زد 5
دارای دو لوله حرارتی ست که گرما رو انتقال ميده
این علاوه بر وضوح تصویر فور کی دومین فناوری است که سونی برای اولین بار ارائهکرد

اگه سامسونگ و اپل غول موبایل بودن

می تونستن دوربین رو داخل بدنه جا بدن

که بیرون نزنه
کاری که سونی تو چهار سال پیش با زد انجام داد

باز هم اینکه اس 6 دوربینش بیرونه،،، ضخامتش از زد 5 بيشتره

سونی زد 5 نه تنها بهترین گوشی اندوریده
بلکه از نظر من بهترین گوشی پرچمداره

مجيد خ در تاریخ : 1394/6/19

دوست عزیز اون حالت های بخصوصی که شما میگید بخصوص نیست !
فیلم هایی که 4k میگیری یا عکسای 4k یا ... صفحه نمایش تغییر رزولوشن میده ( هم برا مصرف باتری هم سرعت بیشتر گوشی ) به 4k .
در حالات عادی ( مثلا در واتس آپ یا صفحه خانه گوشی فول اچ دی هست ) برا مصرف انرژی و کم نشدن سرعت پردازنده و همینطور در بنچمارک هاهم خوب ظاهر شه.
این حرکت بسیار هوشمندانه بوده .
و من خوشحالم ن ناراحت .
من خودمم موافق نبودم با این رزولوشن . وقتی دیدم برا عکسا و فیلما 4kه و برا حالات عادی فول اچ دی بسیار بسیار خوشحال شدم . چون چشم اون پیکسلهای اضافی رو تشخیص نمیده .

تار ج در تاریخ : 1394/6/19

دوست عزیز خواهشا کیفیت سنسور اثر انگشت سامسونگ رو با محصولات برتر مثل سونی و اپل مقایسه نکنید.سنسوری که ده بار انگشت بکشی و آخر سر با مکافات تشخیص بده سنسور نیست که صدرحمت به پین و پترن.کیفیت مهمه نه کمیت.هر گردی گردو نیست.موفق باشید

hamid _ در تاریخ : 1394/6/19

سلام مقداد جان..
به شخصه از انتقاد و بحث و گفت گو خیلی خوشم میاد..
ولی به نظرم یکم تو انتقاد از گوشی های سونی دچار افراط شدی..نظراتتو خوندم..بالاخره هرکسی یه نظری داره..شما هم نظرتو گفتی..به کررات!
اما یکم صبر داشته باش تا به صورت عملی این گوشی تست بشه بعدا به راحتی میتونی جواب بدی..
انتقاد هاتو یک یا دوبار و نهایتا سه بار که بگی کافیه..بیش از این دیگه فکر کنم زیادیه..
راحت تر منظورمو بهت بگم:
در خانه اگر کس است یک حرف بس است..
اگر انتقاد های شما درست نبوده که لازم نیست تکرار کنی واگه به جا بوده باشه که دیگه کافیه..
یکم حوصله کن داداش ;)

MOH R در تاریخ : 1394/6/19

اتفاقا اشتباه میکنید،از لحاظ دوربین همیشه بین پرچمداران سونی تفاووت های بسیار محسوس بوده.

با حالت 8 مگ مشکلی نداشتم؟
ایا از حرفتون مطمئن هستید؟
خدارو شکر حداقل ارشیو نظرات بنده خلاف حرف شما رو ثابت میکنه،یادتون هست و بنده و اقا فرزاد در همین مورد یکبار بحث و گفت و گو داشتیم؟
وقتی که اقا فرزاد گفتن حالت خودکار 8 مگاپیکسلی یکی از ضعف های دوربین های سونی است، من اونجا گفتم که حالت خودکار 8 مگاپیکسلی رو به عنوان یک ضعف قبول دارم،حتی جناب فرزاد تحسین کردن و گفتن این خوبه که یک طرفدار سونی عیب های اونو میدونه و قبول داره و......؟
حالا میشه بگید من کی دقیقا گفتم مشکلی ندارم یا تعریف کردم؟؟؟ البته واقعا هم بنده مشکلی نداشتم با حالت 8 مگ اتو چون خودم رو حالت دستی عکس های خوبی میگیرم.حالا که 20 مگا اتو هست،چه بهتر......!
اون رو از این لحاظ ضعف میدونم که بسیاری از کاربران با این تنظیمات به خوبی اشنا نیستند

جناب مقداد،نکنه شما از این همه تغیرات مثبت سری Z5،فقط 23 مگاپیکسل شدن حالت خودکار رو میبینید که میگید کسی به خاطر 23 مگا شدن حالت اتو گوشی رو عوض نمیکنه؟
سرعت فوق العده بالای فوکوس،زوم 5 برابر بدون افت کیفیت و......... تغیر نیست؟

من یا سونی کسی رو مجبور به خرید نمیکنیم.هرکی بر اساس نیاز خودش خرید میکنه........!

من خودم هم منتقد صفحات TFT هستم،قبلا با خود شما بحث کردم شخصا و گفتم توجیحات برتر دونستن صفحه TFT رو بچگونه میدونم.ولی از انصاف نگذریم طرفدان سامسونگ هم علاقه بسیار زیادی به مانور دادن روی مشکل صفحه XPERIA Z دارند،حتی وقتی که + Z3 در بازار بود بازم عیب گرفتن بر اولین نسل خاندان Z بازم مورد توجه دوستان سامسونگی بوده.

سنسور اثر انگشت واسه سونی نو اوری نباشه واسه سامسونگ هم نیست،
اما حداقل سونی برای حفظ ظاهر دستگاه و شیک نگه داشتن اون نیومد دقیقا مثل سامسونگ و اپل اونرو تو حاشیه پایین بگذاره.این رو یک نو اوری میشه دونست که سونی به خوبی اونرو تو لبه دستگاه جا داده.
البته اینم اضافه کنم که دقت و سرعت SENSE ID حتی از Touch ID اپل بیشتره
http://digiato.com/article/2015/03/02/سنسور-اثر-انگشت-کوالکام-بهتر-از-touch-id-اپل-خ/

مطمئن باش اگه سامسونگ 4K میگذاشت بازم شماها به به و چه چه میکردید،ولی الان واسه سونی شده عیب..........!
شما FHD رو ناکافی و قدیمی میدونید
4K رو بازی با اعداد
خب قطعا QHD رو واسه سونی میگفتید که چیز چندان جدیدی نیست.واسه طرفدارای سونی پیش بینی حرف طرفداران سامسونگ چندان هم سخت نیست.

سونی هیچوقت نگفت ضرر داره
تا همین چند وقت پیش سونی میگفت عمر باطری رو فدای رزولوشن نمیکنه،میدونی یعنی چی؟
یعنی هر وقت راه حل مناسبی برای جواب دادن باطری به صفحه نمایش پیدا کرد استفاده میکنه و همممون Z4 V سونی رو دیدیدم که با صفحه نمایش QHD حتی در بعضی رکورد ها از FHD بهتر بود.

من حرفم رو نقض نمیکنم،شما هم حرف تو دهن بنده نذار.الان دقیقا کدوم نظر من تو این پیج گفنه که من دوستدار صفحه نمایش 4K شدم؟؟؟؟

نکنه شما از نو اوری سونی تو بحث 4K بی خبری؟
Z5 Permium قابلیت تغییر رزولوشن داره و جاهایی که رزولوشن 4K لازم نباشه رزولوشن FHD فعاله.خب تا اینجای کار فاجعه رفع شده.میمونه باطری که سونی قول 2 روزش رو داده.

سونی هم که Z5 رو به تنها 4K محدود نکرده و FHD و HD هم هنوز موجوده........

amir - در تاریخ : 1394/6/19

نمیدونستیم گوشی عموما فول اچ دی رو به اسم 4 کی فروختن اسمش حرکت هوشمندانه است ؟

از فردا بقیه سازنده ها بیان صفحات 2 کی و fhd محصولاتشون رو در حرکات هوشمندانه 95% شرایط بصورت hd و wvga رفرش کنن .....
رکوردای باتری و بنچمارکهای on screen حداقل 30% بالا میره .

جالبه شما هر مدل کم کاری عدد و رقمی رو با عناوین هوشمندانه طبقه بندی میکنی ...

amir - در تاریخ : 1394/6/19

خوب توجیه این 4 کی شدن چی بود وقتی قراره اکثر مواقع روی فول اچ دی باشه ....
اون موارد خاص هم که 4 کی میشه چشم تشخیص نمیده که 4 کی شده یا fhd ....

بقیه اینکارو بکنن که دوستان عزیز میگن بازی با اعداد و کلاه گذاشتن سر مشتری ناوارد روی کاغذ !

مثل اینه که شما بری یه خونه 8 خوابه 1000 متری بخری بگن اکثر مواقع در دو تا اتاقش بازه و یه آشپرخونه در اختیارته.
هفته ای نصف روز اگر مهمون داشتید دراون 6 تا اتاق دیگه رو میگذارن باز کنی.

اسمش میشه دست زدن به کاری که در حد تواناییهای سخت افزاری و نرم افزاری سازنده نبوده فقط میخواسته یه مدت با اعداد خبرسازی کنه.

بنظر خیلیا سونی بجای این رزولوشن عملا بلااستفاده میومد دستگاه رو 2 کی میزد یه ois روی دوربین با 1 گیگ رم اضافه ddr4 استفاده میکرد .
یا 100 دلار قیمت رو پایینر در نظر میگرفت یا جای این حرکات و لوله کشی داخل دستگاه بابت هیچی ( این هیت پایپها و اون ابعاد فقط واسه این بودن که شاید بشه با اسنپ 810 عادی کار کرد یه مورد رکورد خاص هم نداره )
یه چیپ با راندمان بالاتر و کم مصرف تر که وزن و ابعاد دستگاه 5.5 اینچی رو اندازه 6 اینچی بقیه کرده ولی نمیتونه اندازه نصف اونا دوام باتری داشته باشه ....

amir - در تاریخ : 1394/6/19

دوست عزیز میدونی مشکل چیه ؟

خیلیا گذشته از اینکه تصوری از این قطعات و اصطلاحات و مشکلاتی که گفته میشه رو ندارن حتی تعاریفشون هم که براشون ارایه میکنی متوجه نمیشن که توضیح در مورد چی بوده .
اینجور وقتا آدم مجبور میشه از مثال عمومی و قابل درک استفاده کنه .

فرض میکنیم موبایل یک اتوموبیل باشه.

بخش پردازشی نقش موتور رو بازی میکنه .
نمایشگر نقش بدنه و وزنی که باید جابجا بشه رو داره ...
باتری شبیه به تانک سوخته ....
دوام باتری نماینده مصرف ویژه اون ماشینه ...
هیت سینک و هیت پایپها مثل رادیاتور موتوره و .....

در اسنپ 810 که یه مدل بیس ریویژن 1 و الان 2.1 داره کلا ( اگر قرار بشه یه چیپ کامل تغییر کنه شماره فنی اش عوض میشه و دیگه msm89xx با اسنپ 8xx نیست ) مشکل اینه که موتور سوخت زیادی در ازای کار برابر مصرف میکنه .
موتور قوی ای هم هست
اگر سیستم رادیاتور جوابگو باشه مثل تمام پردازنده های دیگه میتونه حداکثر قدرتش رو ارایه کنه .
منتهی دوستان اصلا متوجه اصل موضوع نمیشن .

این موتور قوی راندمان کاریش پایینه که مصرف و گرماش بالاس

وقتی میان روش دو تا هیت پایپ میبندن ( در شرایطی که موتورهای مشابه همین با همین قدرت یا بیشتر از این با خنک کننده های معمولی دارن کار میکنن ) بوضوح میشه مثل موتورای امریکایی قدیم

مساله این نیست خنک کردنش کار سختی باشه که عده ای حالا تعریف و تمجید میکنن بالاخره سونی موفق شد ! و این خودش در حد ساخت یه چیپ بود !! و نمیدونم آبروی رفته کوالکام احیا شد !

خنک کردن چیپهای الکترونیکی یه کار بسیار ساده و اولیه است که از اولین کامپیوترها تا آخرین سرورهای فضایی انواع این رادیاتورها رو میتونید ببینید که دارن همگی عادی کار میکنن.
بقیه بابت راندمان پایین قید این موتور رو زدن نه اینکه بلد نبودن رادیاتور بزرگ کنن

بعد از خنک نگه داشتن که مشکل حل نمیشه
اون گرمایی که رادیاتور قوی شما داره دفعش میکنه از هیچی بوجود نیومده که ...
توان باتری یا در مثال خودرویی سوخت داخل تانک داره مصرف میشه و این گرما رو ایجاد میکنه.

امیدوارم متوجه شده باشید از روز اول که اسنپ 810 معرفی شد به چه چیزش ایراد میگرفتن.
نه ربطی به برند سونی و غیر سونی داره نه ربطی به این مدل و اون مدل داره مشکل خود این موتوره که مثل یک موتور قدیمی امریکایی پر مصرفه.
در زمینه قدرت هم با این مصرف بالا قویترین نیست

حالا تانک سوختش رو بزرگ میکنید به این معنی نیست که مسافت بیشتری رو در برابر موتورهای قدرتمند و کم مصرف رقیب میتونه طی کنه.
اونا مثلا صدی 12 میسوزونن این صدی 25.
اونا با 60 لیتر سوخت 500 کیلومتر مسافت طی میکنن .
این با 100 لیتر سوخت 400 کیلومتر .

حالا این مثالها مال زمانی بود که این موتور روی بدنه سبک سواری ( مثل زد 3 پلاس و زد 5 و ام 9 اچ تی سی و جی فلکس 2 ال جی که همه فول اچ دی بودن ) نصب شده بود.

با 4 کی شدن نمایشگر بدنه از مثلا 1200 کیلویی سواری یکدفعه تبدیل شده به 2500 کیلویی شاسی بلند .

با توجه به افزایش بار ( رزولوشن 4 برابر شده ! )
مصرف بالای ذاتی موتور
محدودیت تانک سوخت ( نسبت به گوشیهای مورد بحث باتری کمتر از 15% ظرفیتش بالا رفته )

این ماشین مطابق محاسبات ساده ریاضی برد موثرش کم میشه .
یا بهتره بگیم این گوشی نگهداری شارژش در برابر رقبا در کار مشابه پایینه.

دوستان فقط یک کلمه یاد گرفتن که رادیاتورش بزرگ شده موتور دیگه تخته گاز داغ نمیکنه نتیجتا همه چیز حل شد!؟

گوشیهای 5.7 اینچ با سخت افزار قویتر و باتری و ابعاد کوچکتر به مراتب بیشتر شارژ نگه میدارن.

واضح بود ؟

محمدرضا م در تاریخ : 1394/6/19

شما وقتی همینجوری میای میگی روزلویشن FHD قدیمیه ماهم وقتی سونی 4k زده میگیم آقا 2k قدیمیه. اثر انشگت سونیرم با بقیه مقایسه نکنی یوقت چون این سنسور همزمان میتونی انگشتان دو دست رو شناسایی کنه یا حتی شما میتونی انگشت یک شخص دیگه رو هم بهش بشناسونی تا اون شخص هم بتونه از گوشی استفاده کنه. درصدخطا هم که صفر هست ولی واسه بقیه دست یکم کج باشه جواب نمیده. سونی چیزیرو استفاده نمیکنه ولی وقتی استفاده کنه بهترینشو استفاده میکنه. دوربینم که قطعا z5 الان رو دستش نداریم. پس رزولویشن الکی بالا نرفته. تا تستها و مقایسه های بیشتر هم صبر کن.

amir - در تاریخ : 1394/6/19

دوست عزیز این عبارت خیلی کلیشه ای شده که مهندسین شرکت معظم فلان نمیدونستن چی به چیه شما میدونید .....

شما تشریف ببر بخش نظرات پرچمدارهای مختلف سونی بغیر از زد 3 که به نسبت مشکلاتش کمتر بود بقیه بعد از معرفی همگی یه سری مشکل سخت افزاری نرم افزاری مشترک با شدتهای مختلف داشتن بعضیاش بعد از چند ماه با ارایه یکسری آپدیت تا حدودی رفع شده بعضیهاش هم سخت افزاری بوده کماکان سرجاشون موندن.

مهندسین شرکت معظم سونی مثلا نمیدیدن زد 3 پلاس چه مشکلاتی داشته که در سطح جهانی توزیعش کنن و چند ماه بعد که صدای همه دراومد سونی بیاد تایید کنه بله این مشکلات هست بعدها آپدیت میدیم شاید رفع بشه شاید هم نشه ) که گفتم خیلی وقتا رفع نشده با اونطور که رقبا ظاهر شدن نبوده )

شما این عبارت کلیشه ای رو میتونید از بخش فنی سونی بپرسید که مگر شما شرکت معظمی نیستید و کارشناسهاتون دستگاهها رو تست نمیکنن که هر سری محصول جدید بیرون میدید صدای همه باید دربیاد .

amir - در تاریخ : 1394/6/19

دوست عزیز یه بار زحمت بکش مطالعه کن بعد حرف خودت رو در دهن من نگذار.

من از قدیم الایام جزو مخالفین فون آرنا بودم و حتی در حد زومیت خودمون حسابش نمیکنم منبع که بماند.

شما واسه خودت در ذهنت یه شخصیتی از طرف میسازی بعد با فرضیات خودت طرفت رو مخاطب قرار میدی .

زحمت بکش برو یه بار نظرات من واقعی رو بخون بعد اگر سوالی یا صحبتی داشتی در خدمتتون هستیم .

یک لطف کوچیک هم بکنید در مورد سخت افزار با من وارد دیالوگ نشید چون بهتر از همه باید در جریان باشید اونی که برای شمای نوعی مثلا اسمش لوله خنک کننده است رو من نوعی دو سال پیش در همین سایت تحت عنوان هیت پایپ و انواعش توضیح و تفسیر کردم.

آبروی کوالکام با یه سری تبلیغات سونی و یه گوشی که در خوشبینانه ترین شرایط 200 هزار دستگاه فروش نداره بر نمیگرده .

این اسنپ 810 کذا و کذا بارها نشون داد کوالکام در زمینه چیپهای بیگ لیتل نه تجربه داره نه میتونه موفق بشه ( پروژه جدید کوالکام دیگه چیپ بیگ لیتل نمیزنه ! ) امسال بزرگترین مشتری اش رو کلا از دست داد.
سهامش بیش از 50% افت کرد .....
سونی و اچ تی سی و ال جی بخاطر همین 810 شکست خورده کلی ضرر دادن و هنوز دارن میدن .
حالا شما یه اسم روی کاغذ و چند تا عدد دیدی یک دفعه فکر کردی انقلاب تکنولوژیک شده اسنپ پر از مشکل و اینهمه برند پشتش مثل شما با دیدن یک اسم پرمیوم بیخیال ضرر و زیان و افت فروشها میشن میان از فردا میشن مبلغ کوالکام !!!!

یکم مطالعه کنید...

رضا_ ب در تاریخ : 1394/6/18

باسلام
آره داداش همینطوره شرکت سونی خیلی هوشمندانه این کار را کرده شاید بعضی باور نکنن ولی من اینطور شنیدم مرکز صفحه نمایش این گوشی به اندازه فول اچدی درواقعه1080انتخاب میشه وزوم میشه وبقیه پیکسلها خاموش میشن وقتی بقیه پیکسله ها خاموش شد این یعنی به حالت فول اچدی دراومده وفقط از باتری به اندازه فول اچدی استفاده میکنه حتی دربرخی مواقع به حالت اچ دی هم میره مثلا وقتی اس مس مینویسیم یا متنی تایپ میکنیم یا جایی که نیاز به کیفیت تراکم پیکسلی بالاتر نیست دراون قسمت ها اچدی میشه وقتی به حالت عادی یعنی به منو وصفحه اصلی میری به حالت فول اچدی در میاد و وقتی میخوای از کیفیت صفحه نمایش لذت ببری به کیو اچدی ونهایتن الترا فول اچدی میشه که همان4k هست این صفحه نمایش 4 حالت داره ازاچدی گرفته تا الترا فول اچدی هست درواقع 2kهم میشه پس درنتیجه هرکس این گوشی را میخره صاحب 4 رزولیشن مختلف خواهد شد درضمن منم قبول دارم که 4k برای این گوشی لازم نبود خب سونی هم جواب منطقی میده برامون درواقع این پیام را میده که خیلی به ندرت 4kفعال میشه اونم زمانی که از تصاویر وبعضی حالت هایی که نیاز هست خواهد شد البته این که مانمیتونیم تعداد پیکسلها را تشخیص بدیم یک حقیقته ولی اینم ناگفته نماند وقتی 4k را کنار فول اچدی قرار میدی چند تا تصویر با کیفیت ویا فیلم های با کیفیت توش میبینی اونوقت شفافیت ولطافت 4kکاملا معلوم میشه اونجا لازم نیست ما پیکسلها را تشخیص بدیم لازمه که از4kبرای لذت بردن کیفیت فوق العاده شفاف ودلنواز استفاده کنیم وفرق واقعی یک4kرا با 2kو فول اچدی بدونیم وگرنه حتی صفحه نمایش اچدی را هم سخت میشه تشخیص داد بحث تشخیص پیکسل نیست بحث شفافیت فوق العاده هست که سونی سنگ تمام گذاشته و806 پیکسل درهراینچ را به دوستداران خود تقدیم کرده وتا حد عالی راضیشون میکنه ،سونی یک برنده هست ومن میدونستم برنده هم میشه،تمام تلاشهایی که درصفحه نمایش کرده ولوله های دوتایی با خمیر سلیکون وهمچنین سبک کردن نرم افزارها به صورت هوشمندانه وتلاش های متعدد دیگری که کرده باعث شده چیپ عصبانی کوالکوم را که به هر بهانه کوچکی داغ میکرد مهار کنه واونو به چنگ خودش بکشونه وطرفدارهاشو راضی کنه کار سونی بازار را برای شرکتهایی که از کوالکوم استفاده میکنن سخت کرده چرا که اونا کم کم بازار را ازدست خواهند داد وسونی بازار را بدستش میگیره والان سونی هم به جمع بهترین های بازار می پیوندد ونشان میدهد برند قدرتمند سونی هنوزهم برقرار هست وشکست نمیخوره با کلی ضرر وزیان باز شانه خالی نکردمحکم وایستاد وخودشو نشون دادوخوشحالی را به دل دوستداران وطرفدارانش آورد،موفق باشید انشالله

رضا_ ب در تاریخ : 1394/6/18

باسلام
بعضی دوستان بجای سونی خودشون قیمت هم برا این گوشی های سری زد گذاشتن حالا نمیدونم شاید این هم نوعی خراب کردن بازار سونی هست دیگه ،اگر خراب کردن بازار سونی هست واقعا نمیدونم چی بگم ولی اگر واقعا این قیمت ها وجود دارن چرا خود سونی تا به این تاریخ ادعا کرده که هنوز قیمتی نداده براشون ،این گوشی ها لیاقت بهترین قیمت ها را دارن هرچند سونی همیشه نسبت به گوشی هاش قیمت های ارزانتری داده وباآن همه پشتیبانیش همیشه برا مشتریاش هست هنوزم که هنوزه آپدیت های جدید نرم افزاری را به سونی زد که اولین سری زد هست میده حالا مطمن باشین هرکی این گوشی را داشته باشه تا زمانی که شرکت سونی برقرار هست از آپدیت نرم افزاری بهره مند خواهد بود،گوشیش بادوام خواهد بود ومثل یک دوست درکنارش خواهد بودوتا زمانی که ازش خسته نشی ازت خسته نخواهد شدهنوزم نرم افزاری تولید نشده که 4هسته این گوشی را خسته کنه چه برسه هشت هسته اش اذیت شه اولین تجربه 64 بیتی را در کوالکوم 810 بدون اینکه از داغ شدن خبری باشه نصیب کسی خواهد بود که یکی از این سه گوشی سری جدید زد سونی را در دست داشته باشه،با داشتن این گوشی نیازی به دوربین حرفه ای نخواهید داشت حتی خبر خوبی هم که خیلی خوشحالم کرده اینه که این گوشی همیشه ودرهمه حالت 4kنخواهد بود فقط درمواقعی که نیاز به کیفیت هست 4kمیشه ودرحالت معمولی اکثرا به روی فول اچدی خواهد رفت کیفیت قدرتمند صفحه نمایش فقط یک بخشش تراکم پیکسلی هست این گوشی فقط ips را در صفحه نمایشش نداره بلکه موتور قدرتمند ایکسریالیتی و کیفیت زیبای تربمیلینوس را دارا میباشد که اوج کیفیت را درخود جمع کرده در نظربگیرید کیفیت دوربین این گوشی را در صفحه نمایش قدرتمندش دید چه غوغایی میشه ،حسگر اثر انگشت هم جایی قرارنگرفته که موجب اذیت وسختی باشه درست جایی که طبق عادت آدم گوشی را دستش میگیره خود به خود انگشتش روی اون میره وبه راحتی کار میکنه ،امیدوارم وقتی اومد بیشتر ازاینها به امکاناتش پی میبریم رابط کاربری دوربینش هم خیلی قدرتمند شده ،حالا ناگفته نماند سونی در باتری واقعا خیلی عالی عمل میکنه کیفیت فول اچدی را روی 4kتنظیم کرده تا باتری وپردازنده مصرف کمتری داشته باشه ،سونی تلاش تحسین برانگیزی کرده واقعا حقشه بااین تلاش آخرش سهمشو از بازار بگیره واونایی که این گوشی را دوست دارن هرچه سریعتر به دستشون برسه وازش نهایت لذت را ببرن

حمید م در تاریخ : 1394/6/18

ایشالا گوشیه بعدیم خواهد بود، تا یه سال دیگه!

محسن ا در تاریخ : 1394/6/18

فکر کنم شما منظور منو خوب متوجه نشدید چون منظورم اینه که این گوشی نسبت به امکاناتی که داره به قیمتش نمیخوره مصادق بارزش هم Note 5 به مراتب هم از این اروزنتره و هم قدرتمندتره الان اگه کسی بخواد اینو بخره باید یه مبلغ گزافی رو بده.
خب وقتی میشه چند ماه دیگه صبر کرد و یه گوشی بخری که از همه لحاظ از این بهتره چرا باید عجله کنی و احساسی برخورد کنی.
در آخرم اینو بگم که این فقط نظر شخصی منه چون اگه بخوام در مورد طرز تفکرم بگم تو یه مثال میگم :
اونم این که وقتی من مطمئنم که با 20 میلیونی که الان میشه پراید خرید بعد از 6 ماه میشه پژو 405 گرفت چرا نباید 6 ماه صبر کنم

مقداد م در تاریخ : 1394/6/18

برادر شما در هشتم تير ماه خطاب به بنده فرمودي : "با این وضعی که گفتید میشه از الان پیش بینی کرد که فاجعه امکان استفاده از رزولوشن های 4K و 8K در ابعاد 5 تا 6 اینچ وجود داره" ولي الان دارين حمايت ميكنين ازين رزولوشن . ميشه موضعتون رو مشخص كني؟

محسن ا در تاریخ : 1394/6/18

درسته که شایع شده Z5 Ultra اسفند ماه معرفی میشه ولی اگه جز دنبال کننده های سونی باشید باید بدونید که بعد از Z Ultra تو این دو سال شایعات زیادی از نسل بعدیش بود ولی چی شد ؟ تولید شد ؟ نه
بعد اینو دیگه همه میدونن که طبق سیاست سونی سالی دوبار پرچمدار میده این از سوابق سونی کاملا مشهوده و در شرایطی که تموم تولید کننده های گوشی دوست دارن جز اولین برند هایی باشن که گوشی پرچمدارشون رو با اسنپدراگو 820 میدن به بازار به نظر شما این منطقیه که به جای Z6 بیاد Z5 Ultra رو بده البته این امکان هم هست که هردو رو بده

mehdi h در تاریخ : 1394/6/18

مثل اینکه جدیدا مشخص شده که این گوشی همیشه روی حالت 4k نیست و فقط در موارد بخصوصی صفحه نمایش 4k میشه احتمالا سونی بخاطره ترس از مصرف بیش از حد باتری و فشار به پردازنده اینکارو کرده فقط ایکاش روز رونمایی میگفت که فقط در برخی موارد انگشت شمار صفحه این گوشی 4k میشه و در بقیه موارد همون فول اچ دی میمونه.

محمدرضا م در تاریخ : 1394/6/18

دوست عزیز اگه نمرات گرافیکی مننشر شده رو دیده باشی هیچ فشاری روی گرافیک نیاورده این گوشی چون در حرکت بسیار هوشمندانه سونی صفحه نمایش بصورت اتوماتیک تغییر رزولویشن میده

تار ج در تاریخ : 1394/6/18

دوست عزیز اینجوری که شما داری توضیح میدی یعنی مهندسین شرکت معظم سونی بااین همه سابقه واصالت حتی یک صدم شما هم قادر به تجزیه وتحلیل و بررسی بازخورد بازار و مچ کردن تمام اجزا زد5 باهم نبودن.برادر من توضیح شما که همش شد رزولوشن رو بالا بردن خوب نیست و مگاپیکسل بالاتر هم ارزش نداره و آی پی اس خوب نیست و....و فقط آمولد و سامسونگ.دوست عزیز سونی شرکی نیست که نسنجیده عمل کنه یا مانورش روی تبلیغات باشه.همه خوب میدونن تنها شرکتی که بخش اعظم فروشش رو تبلیغات خیلی خیلی گسترده ش هست شرکت سامسونگه.بازی بااعداد تخصص سامسونگه.اینجا شما میفرمایید صفحه4kنیاز نبود.دوست عزیز این گوشی تنها گوشی ای هست که قادر به ضبط و پخش 4kهستش چطور میفرمایید نیاز نیست؟؟؟الان همین کار رو سامسونگ میکرد ی انقلاب محسوب میشد از نظر شما.توجیه توجیه هست برا هرچیزی میشه توجیه آورد.برادر من وقتی سونی میگفت رزولوشن فول اچ دی فعلا کافیه برا گوشی شماها میفرمودین ببین سامسونگ رزولوشن بالا برده این بهتره حالا که سونی همه رو ضربه فنی کرده میفرمایید در این حد هم خوب نیست.نظر شما محترم اما برای ما طرفداران سونی هرکاری که این شرکت انجام بده محترمه و ما به نام برزگ سونی اعتماد میکنیم نه گاها نقدهایی که انصافا جانب دارانه هستن و هدفدار.ایرادهایی که شما وارد میکنید از نظر همه سایت های معتبر قدرت سونی رو به رخ همه کشیده.گوشی هنوز به بازار نیومده حرف از داغ کردن و مصرف بالای باتریش میزنن.و مورد آخر اینکه اگه سامسونگ نتونست با گرمای اسنپ 810 مقابله کنه دلیل نمیشه سونی هم نتونه.توجیه و تعصب طرفداران سامسونگ به جایی رسیده بود که حتی جنس بدنه پلاستیک رو برتر از شیشه وفلز میدونستن.برادر من نه شما بااین حرفاتون نظر طرفداران سونی رو عوض میکنید نه ما قصد داریم بیایم صفحه نوت و انتخاب شما رو زیر سوال ببریم.نظر همه محترمه و بهترین انتخاب همونی هست که شخص خریدار دوست داره.موفق باشید یاعلی

مقداد م در تاریخ : 1394/6/18

از بين همه دوستان سوني باز شما فقط ميگي ٢كي قديميه ! دوست عزيز يه لحظه بيشتر تأمل كن n تا برند از ips بهره بردن و سوني هم ديرتر از همه مث قضيه اثر انگشت حالا نميدونم چطور سوني بهترين شد اونم به خاطر ٤كي ! مطمينا سوني به خاطر علاقه به اعداد اينكارو كرد مث استفاده از دوربين با رزولوشن خيلي بالا زمانيكه بقيه ظاهرا رزولوشن كمتري داشتن

مقداد م در تاریخ : 1394/6/18

سلام رضا جان لطف داري شما . بله راستش منم شنيدم اينكارو كرده و اميدوارم در عمل هم جواب بده دوستان ما حالا كه قراره اينقد هزينه كنن لا اقل داغ نكنه . بله با توجه به بازار رقابتي و به شدت اشباع ، سوني دل به دريا زد و ميخاست نشون بده چي تو چنته داره ازين جهت به سوني حق ميدم . واقعا ممنونم از نظراتتون استفاده كردم مهندس عزيز

مقداد م در تاریخ : 1394/6/18

نه قطعا همه چيز به مگاپيكسل بيشتر نيس ولي در يه سري مقايسه دوربينش با اس٦ ديدم هنوز ضعيفتره تا اس٦ البته هرجا پرميوم بهتر بود منم گفتم بهتره

مقداد م در تاریخ : 1394/6/18

چشم فرزاد جان مخلص شما هم هستيم ولي نظر من راجع به دوربين طبق بررسي زوميت بود با اينهمه نظر شما خيلي خيلي واسه من ارزش داره و ممنونم از شما .

مقداد م در تاریخ : 1394/6/18

حرف دل ما رو گفتي خدا خيرت بده . حتي فرضا بگيم همين ٤كي هم عالي باشه واسه صفحه ٥.٥ ولي بهتر نبود سوني يكم صبر ميكرد از آدرنو٥٣٠ استفاده ميكرد ؟ اينطور زد٤ هم يه فروشي ميكرد نه اينكه الان زد٤ رو هيشكي دوس نداره !

مقداد م در تاریخ : 1394/6/18

بله هنوزم معتقدم تفاوت ناچيزه و ميبينم شما تا چند وقت قبل اتو هشت بود مشكلي نداشتين ولي الان هشت مگا از نظرتون بد شده و ارزشي نداره ضمن اينكه كسي كه زد٣ يا زد٤ داره به خاطر اينكه اتومات اين گوشي بيست و سه هست به نظرت مياد گوشيو بفروشه به خاطر اين موضوع ؟ اگه اينطور باشه شخص بايد طبق سيكل سوني هر شش ماه حدود دو ميليون خرج كنه! من هيچوقت نگفتم تفاوت اون دو گوشي خيلي كمه مسلما ارتقا داشته ولي حرف من اين بود همه شون اتوي هشت داشتن و الان بالاخره سوني متوجه شد اتو هم مث دستي باشه فاكتور بدي نيس دقيقا مث صفحات tft قديمي كه اول نميخاست ips بزنه و دوستان اين تصميمو تحسين ميكردن ولي وقتي ips شد ، از نظر دوستان شد بهترين و الانم ديرتر از همه سنسور اثر انگشت زده كه شده نوآوري !
بله حتي اگه سامسونگ هم ٤كي ميزد روي ٥.٥ اينچ معلوم بود بي فايده ي و دقت كني واسه الجي و سامسونگ مگه كاري داشت ٤كي استفاده كنن ؟ نميشه اينجا روي اين بحث زوم كنيم چون ربطي به نوت نداره ولي سامسونگ روي ابعاد مناسب تر از ٥.٥ از ٤كي استفاده ميكنه و علاقه اي به اعداد نداره ولي سوني وقتي همه هشت و سيزده مگا هستن ميره بيست استفاده ميكنه و حتي ١٦ هم نخاست و همين چند وقت قبل ٢كي رو مضر ميدونستن يهو از دو برابر ٢كي بهره ميبرن ! لااقل شما حرفاتو نقض نكن برادر خودت ميگفتي به زودي بايد منتظر فاجعه ٤كي در ابعاد كوچكتر باشيم منتها الان ميبينم شما دوستدار ٤كي شدين با اينكه سوني ١٠٨٠ بود برا چند سال ، شما ميگفتي انصافا بيشتر از ١٠٨٠ لازم نيس . با اينهمه خوشحالم كه شما خوشحالي ولي دوست عزيز خداييش اگه ٢كي بود من انتقادي نداشتم .

aliakbar76 k در تاریخ : 1394/6/18

داداش اینجوری بخوای برداشت کنی ک نباید هیچ گوشی جز اپل خرید چون تنها کمپانیه ک هر سال پرچم دار میده بیرون بیقیه کمپانی ها هر پنج ماه یه گوشی معرفی میکنن که یک ماه طول میکشه ک بتونم تهیه کنم پس با این حساب من نباید بخرم چون قراره 4ماه بعد جدیدش بیاد .....به نظره من حرفت منطقی نیست

محمدرضا م در تاریخ : 1394/6/18

سونی یک حرکت بسیار هوشمندانه روی این گوشی پیاده کرده که اگه بشنوید لذت میبرید. شما یک گوشی 4k دارید که صفحه نملیش 806ppi رو جلوی روی چشماتون قرار داده. ولی این سوال بوجود میاد که آیا این رزولویشن زیاد نیست؟ فشار نمیاد به گوشی؟!! باید جواب این سوالتونو به این صورت بدم که سونی در عمل بسیار هوشمندانه و نبوغ ژاپنی خودش این گوشیرو جوری بهینه کرده که هنگام کار با گوشی صفحه نمایش با رزولویشن FHD کیفیتو جلوی چشمان شما قرار میده ولی موقعی که بخواید از نهایت کیفیت لذت ببرید برای دیدن فیلم و عکس رزولویشن بصورت اتوماتیک 4k میشه تا نهایت کیفیتو به نمایش بذاره. بعضی سایتها هم با این حرکت فکر کردن صفحه نمایش FHD هست ولی وقتی تعداد پیکسلهارو زیر ذره بین اندازه گرفتن دیدن نه صفحه نمایش 4k هست. در تست های گرافیکی هم هیچگونه فشاری روی پردازنده نیاورده و اصلا روی نمرات تاثیری نذاشته. باتری هم که غوله. سونی واقعا برند بسیار باهوشی هست و با این حرکت دهان همه منتقدانو بست. با صفحه نمایش 4k نهایت لذت رو ببرید بدون هیچ نگرانی.

Saman H در تاریخ : 1394/6/17

اين گوشي خداس از هر نظر عاليه كلي انتخاب داشتم ولي تا اينو ديدم فهميدم بايد چي بگيرم

محمد A در تاریخ : 1394/6/17

بچه ها خبرای خوب.
مثل اینکه سونی یه حرکت هوشمندانه دیگه انجام داده.
خبرای متعددی خوندم مبنی بر اینکه آیا صفحه نمایش اکسپریا زد۵ پرمیوم واقعا رزولوشن ۴کی داره یا نه؟!
در این خبرها به نکات جالبی رسیدم.اینکه گوشی برنامه های معمولی و یوزر اینترفیس و همینطور برنامه پیامک و تلفن و همینطور بازی ها رو با کیفیت فول اچدی اجرا میکنه(میدونید که بازی ۴کی وجود نداره اصلا!)و عکس ها و فیلم ها رو با کیفیت ۴کی پخش میکنه. و همینطور برای هدست واقعیت مجازی ۴کی هستش.
و مطمئنن باشید که صددرصد صفحه نمایش ۴کی هست و میتونه هم از فول اچدی و هم ۴کی پشتیبانی کنه و این عالیه.
این یعنی کاهش محسوس مصرف باتری.و اینطوریه که سونی قول عمر باتری ۲ روزه رو میده.
بچه ها سوالی دارم و اون اینه که آیا اسنپدراگون ۸۱۰ میتونه رزولوشن ۴کی رو ساپورت کنه؟
و عکسای دوربین گوشی با ۵برابر زوم بدون افت کیفیت رو دیدم عالی بودن عالی.

محمد m در تاریخ : 1394/6/17

کسایی که میگن 4کا زیاده و فقط تبلیغه
وقتی میگین 1080 قدیمی شده 1440 میمونه و 4کا
1440 میشه استاندارد و 4کا میشه رده بالا
مانند زمانی که 1080 استاندارد بود و 1440 رده بالا که شاهد بودیم اولین 1440 رو میگفتن تبلیغه ولی سال بعدش به این رزلوشن روی اوردن

محمد m در تاریخ : 1394/6/17

شما عملی گوشی زد5 پرمیوم و نوت5 رو مقایسه کنین اگه با چشم خودتون تشخیص دادین زد5 بهتره به خودتون شک میکنین و میگین فلان سایت گفته نه نوت5 بهتره
رابط کاربری سونی درسته که تکراریه ولی از رابط کاربری لگ دار سامسونگ بهتره و لگ نداره

محمد m در تاریخ : 1394/6/17

وقتی یک دستگاه سایزی بین گوشی و تبلت داشته باشه میگن فبلت
سامسونگ اومده نوت رو با یک سری امکانات اضافی مجهز کرده دیگه نمیشه به گوشی هایی که سایزشون از تبلت کمتره بگیم فبلت؟
موارد 2901 تا 3000 از مجموع 3148 مورد

تبلیغات

ادامه...

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا