نظر کاربران درباره گوشی موبایل سونی Xperia Z5 Premium

Xperia Z5 Premium اکسپریا زد 5 پریمیوم

Sony Xperia Z5 Premium سونی
ارزیابی کاربران: 8.5 از 10 (2683 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های سونی
» سونی Xperia 1 VI
» سونی Xperia 10 VI
» سونی Xperia 5 V
» سونی Xperia 10 V
» سونی Xperia 1 V
» سونی Xperia 5 IV
» سونی Xperia 10 IV
» سونی Xperia 1 IV
» سونی Xperia Pro-I
» سونی Xperia 10 III Lite
» سونی Xperia 1 III
» سونی Xperia 5 III
» سونی Xperia 10 III
» سونی Xperia 5 II
» سونی Xperia Pro
» سونی Xperia 1 II
» سونی Xperia 10 II
» سونی Xperia L4
» سونی Xperia 5
» سونی Xperia L3
» سونی Xperia 10 Plus
» سونی Xperia 1
» سونی Xperia 10
» سونی Xperia XZ3
» سونی Xperia XA2 Plus
» سونی Xperia XZ2 Premium
» سونی Xperia XZ2
» سونی Xperia XZ2 Compact
» سونی Xperia L2
» سونی Xperia XA2
» سونی Xperia XA2 Ultra
» سونی Xperia R1 Plus
» سونی Xperia XA1 Plus
» سونی Xperia XZ1
» سونی Xperia XZ1 Compact
» سونی Xperia L1
» سونی Xperia XZs
» سونی Xperia XA1
» سونی Xperia XA1 Ultra
» سونی Xperia XZ Premium
» سونی Xperia XZ
» سونی Xperia X Compact
» سونی Xperia E5
» سونی Xperia XA Ultra
» سونی Xperia XA
» سونی Xperia X Performance
» سونی Xperia XA Dual
» سونی Xperia X
» سونی Xperia Z5 Dual
» سونی Xperia Z5 Compact
» سونی Xperia Z5 Premium
» سونی Xperia Z5
» سونی Xperia Z5 Premium Dual
» سونی Xperia M5
» سونی Xperia C5 Ultra
» سونی Xperia C5 Ultra Dual
» سونی Xperia M5 Dual
» سونی Xperia C4 Dual
» سونی Xperia C4
» سونی Xperia Z3 Plus (Z4)
» سونی Xperia Z4 Tablet LTE
» سونی Xperia M4 Aqua
» سونی Xperia E4g Dual
» سونی Xperia E4g
» سونی Xperia E4 Dual
» سونی Xperia E4
» سونی Xperia E3 Dual
» سونی Xperia Z3
» سونی Xperia Z3 Tablet Compact
» سونی Xperia Z3 Dual
» سونی Xperia E3
» سونی Xperia Z3 Compact
» سونی Xperia M2 Aqua
» سونی Xperia C3 Dual
» سونی Xperia C3
» سونی Xperia T3
» سونی Xperia Z2
» سونی Xperia M2 dual
» سونی Xperia Z2 tablet
» سونی Xperia M2
» سونی Xperia E1 dual
» سونی Xperia E1
» سونی Xperia T2 Ultra dual
» سونی Xperia T2 Ultra
» سونی Xperia Z1 Compact
» سونی Xperia Z1s
» سونی Xperia Z1
» سونی Xperia Z Ultra
» سونی Xperia C
» سونی Xperia M
» سونی Xperia ZR
» سونی Xperia SP
» سونی Xperia L
» سونی Xperia Tablet Z Wi-Fi
» سونی Xperia Tablet Z LTE
» سونی Xperia Z
» سونی Xperia ZL
» سونی Xperia E
» سونی Xperia E dual
» سونی Xperia Tablet S 3G
» سونی Xperia TX
» سونی Xperia V
» سونی Xperia J
» سونی Xperia Tablet S
» سونی Xperia T
» سونی Xperia SL
» سونی Xperia tipo dual
» سونی Xperia miro
» سونی Xperia tipo
» سونی Xperia go
» سونی Xperia acro S
» سونی Xperia ion HSPA
» سونی Xperia neo L
» سونی Xperia sola
» سونی Xperia U
» سونی Xperia P
» سونی Xperia ion LTE
» سونی Xperia S
» سونی Tablet P 3G
» سونی Tablet P
» سونی Tablet S 3G
» سونی Tablet S
» سونی CMD Z7
» سونی CMD J70
» سونی CMD J7
» سونی CMD MZ5
» سونی CMD J6
» سونی CMD J5
» سونی CMD Z5
» سونی CMD CD5
» سونی CMD C1
» سونی CMD Z1 plus
» سونی CMD Z1
» سونی CM-DX 2000
» سونی CM-DX 1000

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 2801 تا 2900 از مجموع 3148 مورد

apadana m در تاریخ : 1394/7/15

سلام
ایراداتی که فرمودید و اونارو به زد2 نسبت دادید هیچکدوم واقعیت نداره.
پریدن از دوربین؟!
زرد شدن دوربین جلو؟!!
هنگ بالا!!!!!!!!!!!

مجيد خ در تاریخ : 1394/7/15

سلام .
من زد 2 دارم همچين مشكلاتي نداره اصلا . فقط يه بار منو از دوربين انداخت بيرون كه اونم تو گرماي شديد ( دما حدود 50 تا 55 درجه بود ) من داشتم از يه گل عكس ميگرفتم كه هوا واقعا گرم بود وگرنه هيچ وقت تو دماي 30 تا 40 درجه همچين مشكلي پيش نمياد .
به هرحال من بعد آپديت به اندوريد 5.1.1 همچين مشكلاتي نداشتم و گوشي خيلي خيلي روون شده .
اما در مورد زد 5 پريميوم و اس 6 بايد بگم كه خدايي بدون تعصب نگاه كنيم زد 5 پريميوم خيلي بهتره .

مزيت هاي زد 5 پريميوم نسبت به اس 6 :
آپديت گيري بهتر
دوربين بهتر ( طبق گفته ي آزمايشگاه معتبر جهاني dxomark بهترين دوربين رو زد 5 در بين تمامي تلفن هاي هوشمند داراست )
اسكنر اثر انگشت بهتر
صفحه نمايش 4k با دوبرابر رزولوشن اس 6 ( البته در مواقع لازم ) و با كيفيت رنگ هاي زنده و پويا و مشكي خيلي خيلي عميق و سفيد عالي ( اين سه مورد آخر در اين گوشي سوني ديده شده )
باتري خيلي بهتر ( باتري اس 6: 2550 . باتري زد 5 پريميوم : 3430 )
رنگ كروم و طلايي خاص ( خيلي دلرباس )
دوربين نزده بيرون
لرزشگير دوربين بهتر
اسپيكر هاي استريو ( 2 تا ) و باكيفيت تر از اس 6 ( يكي و مونو )
كلاس بالا و خاص
محدود نشدن در گرفتن فيلم برداري 4k
امكانات بهتر دوربين ( البته بايد بگم بيشترين امكانات دوربين رو در بين تمام گوشي ها داراست )
و البته يه بدي داره يكم قيمتش بالاست .

مزيت هاي اس 6 نسبت به زد 5 پريميوم :
سرعت بالاتر در حين كار ( يكم كه زياد حس نميشه )
امكانات بيشتر رابط كاربري
باريك تر بودن و سبك تر بودن
بديشم اينه كه دوربين بيرون زده و پشت گوشي زشت شده .

ديگه تصميم باخودتون
موفق باشيد

ashkan a در تاریخ : 1394/7/15

سلام قیمت این گوشی تو اروپا بالای سه میلیون تومان.ظاهرا برا ایران قیمت پایین تره یه مقدار.تا عرضه نشه دقیقا مشخص نمیشه شما رو سه میلیون حساب کن.

mohsen e در تاریخ : 1394/7/15

بعد از معرفی زد5 چیزای جالبی دیدم:
عزیزی گفت:
((حرف عجیبی زدید! «كسي كه تصميم داشته باشه اين گوشيو بخره مطمئن باشيد با نظرات شما دوستان محترم نظرش عوض نميشه .»
پس این تبادل اطلاعات به چه دردی می‌خوره؟ شما نکته‌ای به ذهنت می‌رسه یا جایی خوندی که می‌گی و بنده استفاده می‌کنم. من یه نکته‌ای می‌گم و شما استفاده می‌کنی.))
بله تایید میکنم.همینطوره.اینجا برای تبادل نطره.شما اومدی نطرت رو دادی و ایرادات گوشی رو گفتی...ممنون.سپاسگزاریم.ما رو آگاه کردی.نطرت رو تبادل کردی،ولی حالا دلیلت برای ادامه دادن و اینهمه بحث چیه؟خیلی برام جالبه...بینهایت جالبه!!!از فروش نرفتن این گوشی چیزی بهمون نمیرسه که ارزش اینهمه بحث رو داشته باشه...
دیدم یکی گفت:
((تعصب ینی نخای ایراد برند محبوبتو ببینی و اگه کسی اون ایرادو متذکر بشه...))
اسم اینو گذاشتی تعصب.درسته؛کاملا حق با شماست!تلاش برای زیر سوال بردن یک شرکت اونهم در این حد اسمشو چی میذاری؟دوست من انسان بیطرف وجود ندارد.این غیر قابل انکاره.انکارش بی معنیه...ممنون که ایرادات گوشی رو به ما یادآور شدید...ولی تا چه حد؟اونم وقتی که این گوشی هنوز به بازار نیومده!!!!!!!!!!!!!!!!
ممنون از سایت خوب موبایل

mohsen e در تاریخ : 1394/7/15

درباره ی داغ شدن کامپکت هم چندین سایت خبر رو شایعه و دلیل اختلال رو چیز دیگری اعلام کردند...لطفا تا قبل اینکه گوشی به بازار بیاد اینقدر با اطمینان کامنت نذارید...کارخونه ها که مال باباهامون نیستن.هیچ چیز هنوز معلوم نیست...اگه داغ کنه هم بازم طرفدارشم میخرمش

mohsen e در تاریخ : 1394/7/15

مرسی از نظر خوبت...کاملا درست فرمودید.هیچ گوشی حس زیبای کار با سونی رو نداره.سونی بخاطر مشتریمداری چیز های زیادی رو از دست داد.در ضمن سونی هیچگاه عقب نبوده و همیشه با سنجیدن شرایط ارتقا اعمال کرده.علت عقب موندن سونی رو بیشتر میشه به فرصت طلبی سامسونک بعد از فروپاشی سونی اریکسون و ورود گوشیهای بیکیفیت و ارزون چینی نسبت داد.اشتباه سونی فقط محدود به زدتری پلاس بود که اونهم مشکل از کوالکام بوده نه از سونی...استفاده از پنل تی ان در زد وان و از این دست ایرادات بی انصافیه.هنوز هم صفحه نمایش آی پی اس خیلی از گوشیهای جدید به اون صفحه دوست داشتنی زد وان نمیرسه.هنوز هم قابلیت استفاده داره و بی نقصه...هر اتفاقی بیفته من طرفدار سونی خواهم ماند.

حسین ص در تاریخ : 1394/7/14

دوست عزیز اون فیلمی که همه جا پخش شده در مورد داغ کردن گوشی کامپکت رو با دقت بیشتری ببینبن و در موردش تامل کنین ، بعد از گذشت چند روز از انتشار اون فیلم دیگه اکثر قریب به اتفاق دوستان این رو فهمیدن که اون فیلم فیک بوده ودروغینه ، چطور توی تست با 4k دماش بیشتر از 45 نشده بعد اینجا بدون هیچ پیشینه تستی داغ کرده ؟ شما از کجا مطمئنین که رم گوشی پر نبوده یا قبلش در مجاورت دمای بالا قرارنداشته یا ده تا برنامه رو همزمان اجرا نکرده باشه ؟ فیلم مورد نظر فقط برای خراب کردن گوشیهای سونی انتشار پیدا کرده وگرنه گوشیهای سری z قبلا تست دما رو با خنکترین وضعیت در مورد 810 گذروندن ، پس کمی تحقیق و تامل کنیم تا الکی برای خراب کردن و کوبیدن یک گوشی هرچیزی رو باور نکنیم و بسط ندیم

MOH R در تاریخ : 1394/7/14

نظرات بعضی از دوستان محترم سامسونگی واقعا خیلی جالبه

عیب صفحه نمایش Z5P رو این میدونند که همیشه 4K نیست و فقط برای فیلم و عکس دیدن تغییر رزولوشن میده.
نکته جالب اینجاست که اگه سونی از تغییر رزولوشن استفاده نمیکرد،همین دوستان مدعی میشدند رزولوشن 4K فشار زیادی به پردازنده دستگاه و باطری وارد میکنه.جالبتر اینکه اگه شرکت سامسونگ این کار رو میکرد نه تنها اون رو اصلا عیب حساب نمیکردند بلکه یک امتیاز + و فوق العاده میدونستند(هرچند که در هیچ شرایطی این کار برای هیچ شرکتی عیب نیست)

مجيد خ در تاریخ : 1394/7/14

عزيز اين خبر رو فون آرنا منتشر كرد كه اگه بري فون آرنا خبر رو حذف كرد و فقط شايعه بوده .
قبلش هم يه شايعه برا بيرون پريدن زد 5 از همين سايت بيرون اومد كه بعدش خودش تكذيبش كرد .
چون گوشي در حالت افقي بود و دكمه هاي مجازي عمودي ! و لوگوي سوني هم بالاي گوشي نبود و معلوم بود كاملا ساختگيه.
اين خبر هم دقيقاديروز ظهر حذف شد .
بعدشم اگه گرماهي هم در كار باشه فعلا برا كامپكت بوده ( به فرض محال )
موفق باشيد و كمي هم اطلاعاتتتون رو بالا ببريد .

محمد A در تاریخ : 1394/7/14

اقایان مهرداد و حمید.اون خبری که فون آرنا گذاشته فیک بوده برای همین کلا از سایتش ورداشت...
باتریش با وجود صفحه ۴کی ۲ روز دووم میاره.دوربینش که بهترینه صفحشم که ۴کیه.کارت حافظه که هم میخوره.بدون درپوش شارژ ضدابه با وجود نگرانی بابت اسنپدراگون ۸۱۰ ولی ازش استفاده کرد بدون اینکه از قدرتش کم کنه.زیبایی گوشی رو هم که نگو.انصافا جان من یه بار کرومش اومد برو بازار ببین
بابا ملت از روی چهارتا مقاله قضاوت نکنید.باید با گوشی کارکرد.
استاد مقداد سایت بزرگی مثل زومیت هم عجله نکرد تا خبر فیک و اشتباه گرم شدن اکسپریا زد۵ کامپکت رو پخش کنه.
وگرنه همه میدونن طبق تست هایی که تا الان شده مشکل گرما گزارش نشده.
اگه نوت ۵ برای شما سامسونگی ها پادشاس واس ما زد۵ پرمیوم.
اصن سامسونگ خداس.هرچی میسازه میلیون میلیون فروش میره اما دلیل نمیشه شما بیاید و سونی رو تخریب کنید.
باور کنید زد ۲ دارم اما یکبارم پشیمونم نکرده.شما سعی کنید عجولانه تصمیم نگیرید و با گوشی کار کنید
اقای فرزاد که در بخش نوت هستن با زد۵ کار کردن و گفتن که گرم نمیشه.
حتی شما اومدین از وی ۱۰ تعریف کردین.اسنپ ۸۰۸ درسته کافیه اما ۸۱۰ چیپ پرچمداراس.حتی ازرم های ddr4 هم پشتیبانی نمیکنه.
الان بنچمارک معیار انتخاب خیلی هاست.
درضمن شما استاد من هستین.من کوچیک شما.اما استاد الان اختلاف هابرسر صدم ثانیس.انتظار نداری که زد۵ مثلا امتیاز ۹۵ بگیره؟!
تازه استاد جی ۴ که تست شده ۵ ماه بعد از ریلیز بوده یعنی تقریبا ۳ ۴ بار اپدیت شده ولی روز اول ریلیز زد۵ به اروپا مورد تست واقع شده.شما صبر کن شاید امتیازات بهتری هم بگیره
درضمن لرزشگیر در فیلمبرداری خیلی مهمه تا جایی که اختلاف بین ۹۳ زد۵ تا ۵۹ جی ۴ خیلی زیاده.
مهم اینه که زد۵ دوربینش همسطح بدنس و بدون لرزشگیر اپتیکال داره اینقدر عالی عمل میکنه
امیوارم یبارم که شده از سونی تعریف کنید.یه بار
حتی آقا امیر هم چندباری تعریف کردن.
در پناه حق

حامد .باوی . در تاریخ : 1394/7/14

دوست عزیز شما که به 4K میگید با زی با اعداد اون وقت 2k بازی با اعداد نیست؟ هزاران بار گفتیم تراکم بالاتر از 280_300 که بره بالا دیگه با چشم مصلح دیده نمیشه بنابر این چه 4k چه 2k همشون بازی با عداد هستن که تراکم هایی بالای 500 و 800 دارن ...
سونی هم به انتقاد افراد گوش داد و یه Z5 زد با صفحه FHD و یه Z5 Premium زد با صفحه 4K که نشون بده آقا 2k چیه من 4K هم میتونم بزنم ولی در صفحه های کوچیک موبایل تفاوتش قابل مشاهده نیست...

درمورد گرم شدن هم یک فردی اعلام کرده بود گوشیم Z5compact گرم میکنه که فون آرنا خبرش رو گذاشت و با مشخص شدن دروغ بودن ادعای کاربر خبر هم از سایت فون آرنا حذف شد میتونید برید ببینید و سرچ کنید. درضمن تست فون آرنا و چند سایت دیگه رو از سرد بودن اسنپ 810 روی Z5، Z5 Premium وZ5 compact رو الان واستون میذارم اینهارو هم شما ببینید :

عملکرد فوق العاده ی اسنپدراگون 810 بر روی سونی به لطف تکنولوژی روز سونی
http://www.gsm.ir/news/show/28990/%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%A7%D8%B4%DA%A9%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D9%86%D9%BE%D8%AF%D8%B1%D8%A7%DA%AF%D9%88%D9%86-810-%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D8%A7-Z5/

خانواده ی Z5 سونی طبق تست فون آرنا پس از ضبط طولانی و سنگین 4k سرد بودن خودش رو حفظ کرد در اسنپ 810

http://www.phonearena.com/news/4K-video-heat-test-with-Xperia-Z5-hints-that-its-Snapdragon-810-can-keep-its-cool_id73296

در اولین تست عملکرد و حرارت، سونی اسنپدراگون 810 را سربلند کرد.
http://xperian.ir/%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%88%d9%84%db%8c%d9%86-%d8%aa%d8%b3%d8%aa-%d8%b9%d9%85%d9%84%da%a9%d8%b1%d8%af-%d9%88-%d8%ad%d8%b1%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%8c-%d8%a7%da%a9%d8%b3%d9%be%d8%b1%db%8c%d8%a7-z5-%d8%a7/

MOH R در تاریخ : 1394/7/14

دوست عزیز اینا همش شایعه سازی واسه شرکت سونی ه.
اگه این موضوع واقعیت داره پس چرا یکباره این خبر از سایت فون ارنا پاک شده؟

هنوزیادمون نرفته چند وقت پیش موقع معرفی سری زد 5 به همین شکل سایت هایی با توجه به عکس یک ارور گرما حین فیلمبرداری 4K با زد 5 موج خبری به راه انداختندکه ای وای بر سونی این گوشی هنوز مشکل گرما داره و خوشبختانه این شایعه سازی با اون فیلم که بیش از 12 دقیقه فیلمبرداری 4K انجام میده کاملا جمع شد.
حتی سونی بیشتر از این رکورد رو شکست و به 16 دقیقه اونو رسوند:
http://news.30mark.com/news/5222/رکورد-سونی-در-فیلمبرداری-4k-با-خانواده-z5.html

دوستان عزیز.خواهشا گول شایعات رو نخورید.
اون دوستی که میگه در زد5 فقط زمان رسیدن به دمای بالا بیشتر شده . دیرتر گرما خودش رو نشون میده اول 16 دقیقه فیلمبرداری 4K رو توجیه کنه.

حامد .باوی . در تاریخ : 1394/7/14

واقعاذبرای افراد و سایتهایی که دنبال شایعه پراکنی هستند متأسفم...

اون خبر رو فون آرنا گذاشته بود و بعد از مشخص شدن عدم صحت داغ شدن گوشی از سایتش خبر رو حذف کرد میتونید برید سرچ کنید.

اگه حقیقت داشت حذفش نمیکرد.

بجاش این خبر سردی Z5ها در تستهای سنگین فون آرنا هنوز پابرجاست:

http://www.phonearena.com/news/4K-video-heat-test-with-Xperia-Z5-hints-that-its-Snapdragon-810-can-keep-its-cool_id73296

Reza K در تاریخ : 1394/7/14

سلام دوستان. میخواستم نظرتون رو بپرسم ببینم باید چیکار کنم
من عاشق این گوشی شدم اما چون قبلا با سونی مخصوصا زد 2 کار کردم و مشکلات اعصاب خورد کنی مثه پریدن از دوربین و زرد شدن دوربین جلو و هنگ بالا بعد از چند ماه برام پیش اومده الان خیلی میترسم که بازم سونی بردارم
بین سامسونگ اس6 و این موندم
آیفون هم دستم گرفتم چند مدت ولی خوشم نیومد
فقط واسه کلاس و پز دادن خوبه
دوستان خاهشاً راهنمایی کنید که پولم رو الکی از دست ندم
تشکر از شما و موبایل دات آی آر

حامد .باوی . در تاریخ : 1394/7/13

و گوشیهای سری Z5 طبق تست فون آرنا پس از ضبط طولانی و سنگین 4k، سرد بودن خودشون رو حفظ کردند در اسنپ 810،

http://www.phonearena.com/news/4K-video-heat-test-with-Xperia-Z5-hints-that-its-Snapdragon-810-can-keep-its-cool_id73296

حامد .باوی . در تاریخ : 1394/7/13

دوست عزیز نه تنها در لرزشگیر بلکه در همه ی زمینه ها دوربین خانواده ی Z5 بهتر بود

پیشنهاد میکنم به سایت Dxo برید و امتیازات رو در تمام نقاط عکاسی ببینید، کمترین نویز، بیشترین وضوح و... همه درZ5 بود و تنها لرزشگیر نیست، جالب اینجاست که در مورد لرزشگیر همه انتقاد میکردن چرا لرزشگیر اپتیکال بکار نبرده اما مشخص شد لرزشگیر دیجیتال سونی با اختلاف فاحشی از لرزشگیر اپتیکال قویتره ...

hamid h در تاریخ : 1394/7/13

باز هم سناریوی همیشگی سونی..

کامپکت داغ میکنه..(میتونید سرچ کنید)
اما این خبر هنوز برای نسخه های پریمیوم و معمولی تایید نشده..

گوشی های سونی تقریبا مثل ماشینی هستن که خیلی قدرتمندن..ولی رادیاتور ندارند..

خیلی بعیده اما امیدوارم این سناریو برای پریمیوم و زد5 اتفاق نیفته..

رضا_ ب در تاریخ : 1394/7/13

اگر سونی دیر سراغ ips اومد اگر سیاست تبلغ موثر را به نحواحسنت انجام نمیده وتبلیغات موثری نداره واگر دیر از حسگراثر انگشت استفاده کرد دلایل خیلی منطقی داره که یه عده از دوستان اونا را نمیبینن وهمشو مینویسن به حساب خراب بودن وضعیف بودن گوشی های سونی!!!!!!!
سونی در سری زد از موتور بروایا استفاده کرد که خیلی در کیفیت صفحه نمایش موثر بود در سری زد1 اینو ارتقا داد واز دوتکنولوژی ایکسریالیتی وتریمیلینوس استفاده کرد که انصافا صفحه نمایش تی اف تی را آنقدرر بهتر وشفاف میکنه که از آی پی اس ا ن زمان نه تنها برابری میکرد حتی از بعضی هاشون بهتر تر هم بودالبته خیلی هم دیر نکرد از سونی زد 2 تقریباسه نسل قبلتر که هنوزم دوستان این دیرکرد سونی را عیب مطلق کرده اند براش شروع به استفاده از ipsکرد،نه تنها درپرچمدارهاش بلکه در کلیه میانرده ها وپایین رده هاش هم از ips استفاده میکنه درپرچمدارهاش دوتکنولوژی فوق باعث میشه فوق العاده کیفیتش بالا بره،عرضم به محضر دوستان عزیز اینه که خواهش میکنم دیرکرد سونی را امروز بر سر زد5 نکوبید اگر این گوشی عیبی داره همونها را مطرح کنید اصلا اون عیب چند سال میش چه ارتباطی به این داره آخه!!!!
اگر بازار سونی خوب نبوده اصلا دلیلش این نبوده که سونی ضعیف بوده ،اولا سیاست بازار یابی را خوب انجام نمیده دوما رقیبهای جدی مثل سامسونگ واپل که بازاریابی را هم خوب بلدند والحق گوشیهای فوق العاده ای تولید میکنن اینا باعث میشن دیگه نوبت به تست سونی نرسه،مشتری هم تا بیاد سونی را تست کنه یکی از اون دوتا راخریده وفرصت به سونی نرسیده،سوما گوشیهای چینی با قیمت های خیلی کم اومدن بازار خیلی از برندهای معتبری مثل سونی را خراب کردن ،متاسفانه اکثر مردم دنبال گوشی های ارزان با کارایی بالاترهستند کیفیت براشون خیلی مهم نیست اصلا خیلی ها نمیدونن 4kچیه سوپرامولید چیه ریتینا چیه پردازنده های 64 بیتی با کورتکس 57 یا حتی نمیدونن فوکوس چیه فقط میدونن که دوربین باید روشنتر باشه ...

سری زد 5 با سلاح های پیشرفته برای تسخیر بازار اومدن امیدوارم مردم هم ارزش این قدرت سونی را بدونن ودیگه با دلایل غیر علمی وغیر منطقی بهش سرکوپ نزنن وبازارشو خراب نکنن واقعا حیفه سونی دست از تولید گوشی برداره گوشیهای سونی جذابیت خودشونو دارند حس دیگه ای به کاربر میدند هیچ کس از خرید این گوشیها پشیمون نمیشه،سری زد5 تست های خیلی سختی را گذراندن ودرهمشون بانتایج عالی سربلند شدند این نشون میده بااینکه سونی بازار خرابی داشته ولی همت وامیدشو از دست نداده وبا اقتدار کامل برای ساخت گوشی قدرتمند ورضایت کاربراش قدمی وسیع وبسیار ارزشمند برداشته واین ازنظر من واقعا قابل تقدیر هست،شاید اگر شرکتی مثل اپل جای سونی بود دست از تولید گوشی برمیداشت چون فقط شرکتی مثل سونی میتونه رضایت کاربراش را از پول با ارزشتر بداند.درغیر اینصورت نه پشتیبانی میکرد نه به تولید گوشی ادامه میداد

MOH R در تاریخ : 1394/7/13

دوست گرامی
چرا وقتی از چیزی اطلاع نداری در موردش نظر میدی.خداییش به حرف خودت اعتقاد داری؟
نزدیک یک ساله Z2 دارم وجهت اطلاعتون بگم کوچکترین لگی یا تاخیر یا افت سرعتی ندیدم.دوست داشتی یه عکسی بزارم برات تا بدونی چقدر App و بازی HD نصبیدم و گوشی عین روز اول سریع و روانه.
روی چه حسابی میگید سونی روی رابط کاربری اش کار کنه؟اونی که باید روی رابط کاربری کار کنه سونی نیست دوست عزیز.سونی خیلی وثته روی رابط کاربری اش کار کخه نه شاهکار کرده.
الان هم تست سرعت خیلی مهم نیست البته،چیزی که مهمه اینه که همیشه سرعت اولیه حفظ بشه ...
یادمه همیشه SONY و HTC روان ترین و بهترین رابط کاربری رو داشتند از لحاظ روان بودند.
............................................................................................................................
قسمت دوم:
من نمیدونم علت اصلی که باعث شده پشتیبانی از حافظه 200 گیگابایت انتقاد کنی چیه؟
سونی حتی اگه بخواد بجای 200 گیگابایت،پشتیبانی از حافظه 200 ترابایت رو که کمی شبیه رویاست فعلا استفاده کنه بازم انتقاد شما بی مورده.
وقتی یک گوشی دارای قابلیت فیلم برداری 4K هست قاعدتا باید از حافظه بیشتری پشتیبانی کنه.
پس دوست و برادر عزیز،نه انتقادت از پشتیبانی کارت حافظه 200 گیگابایت سونی بجاست و نه انتقادت به رابط کاربری سونی که بسیار روان و سریعه و افت سرعت هم نداره.
در پناه حق.........../

حجت ا در تاریخ : 1394/7/12

سلام
دوست عزیز ....
آخه با این حرفا چی میخواین به دست بیارین.
من خودم نوت 5 دارم هیچ یک از این مشکلات رو ندارم من با سونی کار ندارم . ولی شما که میگین طرحیش عالی نیس آیا تا بحال تو دستتون گرفتین؟؟ گوشی های سونی اصلا خوش دست نیستند ولی نوت 5 کجا
رمش رو شما دیدین که 100 مگش آزاده؟؟ مال من همیشه 1.6 گیگ همیشه خالیه.
لطفا گوشی رو نکوبین.

مقداد م در تاریخ : 1394/7/12

برادر مجيد گفتين رزولوشن ٤كي در مقابل ٢كي ولي مدام دارين ميگين ١٠٨٠ هست كه به طرز هوشمندانه اي موقع ديدن فلان و فلان ميشه ٤كي در حاليكه قراره در ٩٥ درصد مواقع همون ١٠٨٠ باشه كه روي ٥.٥ اينچ فاكتور جالبي محسوب نميشه مخصوصا كه ميانرده هايي داريم با همين رزولوشن و سايز صفحه ولي صفحه ٢كي مدنظر شما ، هميشه ٢كي هست نه اينكه در موقه اس دادن مثلا hd باشه و در گالري و فيلم ديدن بشه ٢كي پس طوري عنوان نكنين ٤كي مقابل٢كي ضمن اينكه خبر گرماي شديد اسنپ٨١٠ در اين محصولات هم اومد كه حتما اونو ديدين . حافظه داخلي هم كه بايد با دويست گيگ مموري تركيب بشه تا شما اونو قبول كنين مخصوصا شما كه ٣٢ واستون كافيه ؛ درسته ؟ در dxo هم به لطف لرزشگير خيلي خوب ، مقام اول رو بدست آورد وگرنه در عكسبرداري برابره با اس٦اج

Nabi A در تاریخ : 1394/7/12

باسلام
خیلی باحاله...مخصوصٱ رنگ کروم....
امیدوارم هرچی زودتربیاد...من که دوسیمشو اگه تونستم میخرم...

رضا_ ب در تاریخ : 1394/7/12

باسلام
این انتقادهایی که کردین همشون تکراری هست جوابشونم کامل توضیح داده شده ،4kبودن صفحه هیچ مشکلی برای رم وپردازنده وباتری نداره چون درمواقع لزوم فقط فعال میشه دوربین هم فوق حرفه ای شده ونتیجشو در dxoنشون داده،شماهم اگر طرفدار اچ تی سی هستین ،باید محضرتون عرض کنم بدون تعصب میگم اینو اچ تی سی درمقابل سونی حرفی برای گفتن نداره این یک حقیقته مخصوصا در سری زد5 که کاملا تست شده،درضمن سونی تنها شرکتی بود که پردازنده اسنپ 810 را از داغ کردن بی رویه مهار کرد واونو تبدیل به خنکترین پردازنده دربین اکثر پردازنده های 64 بیتی کرداگر اچ تی سی میتونست این کار را انجام بده به پردازنده مدیا تک پناه نمیبرد،خواهش میکنم منطقی انتقاد کنید این انتقادها هیچ معنی خاصی نداره ومثالتون از حافظه برای این گوشی کاملا بی معنی بوده وارزش علمی نداره ،شما از روی چه معیاری میگین زد3 از این بهتره،یا تست ها را نگاه نمیکنین یا از روی فرضیات خودتون حدس میزنید ودرذهنتون به جواب قطعی میرسین!مقایسه کوتاهی میکنم ووقتتون را نمیگیرم،
پردازنده 32 بیتی زد سه درمقابل 64 بیتی زد5
فرکانس 2.5 چهار هسته ای درمقابل دوتا چهار هسته ای بافرکانسهای2 و1.5 به ترتیب کورتکس A57 وA53 ،
ادرنو 430 زد5درمقابل ادرنو 330 پردازنده گرافیکی،
اسنپ 810 درمقابل 801 ،
دوربین 20.7 درمقابل 23 مگ وسلفی2.2 درمقابل 5.1،فوکوس فوق حرفه ای زد5 درمقابل فوکوس زد3 ،وتنوع نرم افزاری.
تصویر 4k در زد5 پرمیوم درمقابل فول اچدی زد3 ،
اضافه شدن حسگر اثرانگشت به سری زد5،
نیت نور بالا وکیفیت خیلی بالاتر صفحه نمایش زد5 نسبت به زد3
شبکه های بی سیم ارتقا یافته زد5 نسبت به زد3 ،
تنوع رنگی متفاوت وپیشرفته تر زد5 نسبت به زد3 ،کرومی واقعا درنظر هرکسی زیباست ورنگ طلایی درمقابل رنگ مسی
مارک ایکسپریا هم در روی شاسی هک شده که در زد3 این نبود
حالا بااین همه ارتقا که خیلی هاش به ذهنم نرسید شما چطور وبا چه معیاری زد3 را برتر از زد5 دونستید،خواهش میکنم جواب منطقی ومعقول به سوال منطقی من بدید
باتشکر از محضرتان ودوستان عزیز

dr o در تاریخ : 1394/7/11

این سونیم دیگه زیاده روی میکنه کی رم دویست گیگی میندازه رو گوشی بجای اینا رو لگ ننداختن گوشیا کار کنن

hamid h در تاریخ : 1394/7/10

بله DXO اعلام کرد..

دوربین نسخه های پریمیوم و معمولی و کامپکت همه یکی هستن؟همه یه جور لرزشگیر دارند؟
تو dxo فقط z5 رو نوشته بود..

من بیشتر دنبال یه دوربین خوب هستم تو گوشیها..فقط ای کاش پردازنده ی پرمصرف و عصبانی کوالکام مشکل ساز نشه..

صفحه نمایش گوشی های سامسونگ از سونی بهتره..
در مقابل دوربین گوشی های امسال سونی بهتر شده..
تو قسمت باتری و شارژدهی هر دو خوب عمل میکنند..
اما چیزی که بیشترین فاصله رو بین گوشی های سونی و سایر ایجاد میکنه و رتبه ی فروش اونو به 16 رسونده پردازنده ی اون هست..قلب یه گوشی..
ای کاش ضد آب نبودن و مشکل گرما وجود نداشت..هر چند سونی اعلام کرده تا حدودی حلش کرده..اما بعید میدونم..

در کل منتظر میمونم تا ببینم چی اتفاق میفته..اگه مشکل گرما وجود نداشته باشه پریمیوم و کامپکت(بیشتر نظرم رو کامپکت هست) یکی از گزینه های خرید من در کنار سامسونگ خواهند بود..

امیدوارم این اتفاق بیفته و انتخاب من بین سامسونگ و سونی بسیار سخت بشه..

مجيد خ در تاریخ : 1394/7/10

جواب تك تك سوالاتتون رو ميدم :
1.ميخواست لرزگشير نذاره رو دوربينش ( اپتيكال ) سوني با لرزشگير ديجيتال امتياز 93 رو گرفته ، اونوقت جي 4 59 .
بهترين عملكرد دوربين زد 5 هم در بخش فوكوس و لرزشگير بوده . ( دوربينش اگه اطلاع نداريد طبق گفته ي كارشناسان dxomark امتياز 87 رو گرفت و اول شد )
2 . ضخامت عدده ؟؟؟؟ من ديگه حرفي ندارم اگه عدده .
3. خب بله شايد شما بگيد استفاده نداره اما سوني فكر اونجاشم كرده . جاهايي مثل گشتن تو فهرست و تظيمات و از اين قبيل صفحه به طرز هوشمندانه اي تغيير رزولوشن به فول اچ دي ميده . كه بسيار بسيار كار درستيه چون هم برا مصرف باتري هم فشار نيومدن به پردازنده جاهايي كه لازمه صفحه 4k ميشه ( تو آلبوم و ويديو و ... البته اونم برا فيلمهاي 4k.و عكس هاي با كيفيت بالا( شايد بگين بي كاربرده ولي اگه گوشي شما قابليت فيلمبرداري 4k رو داره قطعا به كارتون مياد صفحه رزولوشن بالايي داشته باشه )
4. بنده فقط يه فيلم فوركي گرفتم 5 گيگ . اونوقت به غير برنامه و ها و عكس ها و آهنگ ها فقط تمام فيلم هام حدود 12 گيگ حجم گرفتن . خيليم خوب ميشه استفاده كرد . ( البته اگه از تعصبتون بكاهيد )
5. مشكل مديريت رم هم كه حل نشده و همونطور باوجود رم 4 آزار دهندس ( تاسف باره )
6. ضد آبي زد 5 پريميوم
7. اگه منظورتون نوت هست كه بايد بگم آره به اس 6 شبيه .
8.زد 3 سرتر از زد 5 ؟ ميشه يه برتريشو بگيد ؟؟ هرچند زد 3 گوشي فوق العاده ايه ولي از نسل بعد خودش نه بهتر نيست .

23 مگاپيكسل هستن عكسا .

مقداد م در تاریخ : 1394/7/10

بله حرفهاي شما درست . البته دو سه روزيه dxo راي به اول بودن خانواده زد٥ داده كه اين موضوع به لطف لرزشگير قوي در حين فيلم برداري حاصل شده و من ميپذيرم در زمينه لرزشگير اين محصولات بهتر از بقيه موبايلها عمل كردن .

مجيد خ در تاریخ : 1394/7/9

مقايسه ي لرزشگير زد 5 پریمیوم و نوت 5 :

http://news.30mark.com/news/5158/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D9%84%D8%B1%D8%B2%D8%B4%DA%AF%DB%8C%D8%B1-Galaxy-Note-5-%D9%88-z5-primium.html

كه با اختلاف زد 5 پریمیوم بهتره دوستان
...

محمد A در تاریخ : 1394/7/9

برادر دیروز اعلام شد که اکسپریا زد۵ بهترین دوربین را دارد.
در قسمت لرزشگیر هم امتیاز فوق‌العاده ۹۳ رو گرفته که گوشی بعدی یعنی جی ۴ ۵۹ گرفته.
در ضمن همیشه پرچمدار سونی بیشترین امتیازشونو در بخش لرزشگیر میگیرن.

sasan s در تاریخ : 1394/7/8

الان یعنی شما بعد 2_3هفته کار کردن با این دوتا به این نتیجه رسیدی یا چارتا تبلیغ دیدی از این ور و اونور ،بعد یه نظر گذاشتی دوربین باشه 1000 مگاپیکسل واقعا فکر میکنه فقط پیکسل بیشتر یعنی دوربین بهتر ؟ رزلوشن 4کی به چه کار ما می یاد فقط به کار باطری می یاد،
بگذریم..... شما اول z5 رو دستت بگیر بعد نظر بده ، روی کاغذ حرف زدن خیلی وقتا با اون چه در عمل ادم تجربه می کنه خیلی تفاوت داره
در هر صورت فعلا که هم چیپست نوت بهتره هم نازکتره هم کم وزن تر ، قلمشم که عملا کلاسش رو متفاوت کرده از همه فبلت ها .

حامد .باوی . در تاریخ : 1394/7/8

بله دوست گلم درس میگید Z5 Premium با اینکه 1 گیگ رمش کمتره اما سرعت بسیار بالاتری داره چراکه مدیریت رمش قویه ....

رضا ت در تاریخ : 1394/7/8

دوست عزیز خیلی یک طرفه مقایسه میکنی
1. من طرفدار سامسونگ نیستم (htc رو بیشتر دوست دارم)
2. دوربین 16 سامسونگ بخاطر لرزشگیر بیرون زده که خیلی در عکس گرفتن تاثیر داره (شخصا موقع عکس گرفتم دستم بندری میزنه ) که تو g4 هم این افزایش ضخامت رو میشه دید
3. در مورد ضخامت هم بگم اینا همه عددن شما باید بری فروشگاه ببینی کدومش تو دستت میشینه
4. تا پارسال میگفتن 2k با full hd تو 5 و 5.5 اینج فرق نداره و انسان قادر به تشخیصش نیست حالا امسال 4k اوردن که کاملا از نظر علمی و اقتصادی بی فایده هستش
5. اصلا شما بگو 200 ترابایت حافضه بشه زد رو گوشی شما چطور میخواهید از این حافظه استفاده کنید ؟
بیشتر از 64 گیگ رو اصلا نمیشه پر کرد. مگه میخوای gta v رو بریزی روش ؟!!
6. مشکل رم هم داره ولی چیز غیر قابل حلی نیست
7. قلم نوت
8. طراحی هم که با نسخه های قبل فرقی نکرده ؟؟؟!!!!
9. z3 سر تر از z3+ و z5 و ... هستش

راستی دوربین این گوشی قابلیت عکس گیری با کیفیت 20 مگاپیکسل (همون 25) رو حالت اتوماتیک رو داره یا مثل نسخه های قبل رو 8 میگیره ؟

hamid h در تاریخ : 1394/7/8

سلام..

تو قسمت مشخصات دوربین گوشی های سونی خبری از لرزشگیر نیست..بعضی سایت ها نوشتن لرزشگیر داره(لرزشگیرش نرم افزاریه که خیلی بعیده این حرف) ولی اکثرا جایی ثبت نشده..

هیچ کدوم از سری های زد5 لرزش گیر ندارند؟

اگه اینطور باشه که یه ضعف قابل توجه در این قسمت وجود داره..

حامد .باوی . در تاریخ : 1394/7/7

سونی، شرکتی که کیفیت را فدای یک رقابت بازاری نکرده است؛ پریمیوم‌های اندرویدی | ترنجی
http://toranji.ir/%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%8C-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%D8%A7-%D9%81%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%DB%8C%DA%A9-%D8%B1%D9%82%D8%A7%D8%A8%D8%AA-%D8%A8%D8%A7/

حامد .باوی . در تاریخ : 1394/7/7

سلام و درود بر تو دوست عزیزو گرامی
درخمدتتون هستیم، ممنونم از لطفت، اینشاالله بتونیم کمک کوچکی به دوستان بکنیم❤

امین ر در تاریخ : 1394/7/7

این گوشی واقعا عالی هستش از هر نظر. اگه بیاد میخرمش

مقداد م در تاریخ : 1394/7/7

برادر اطلاعات غلط منتشر نكن كجا صد مگش آزاده ؟؟!!! ١٧٠٠ مگ خاليه برو بررسيشو ببين در gsm . لطفا چيزي بگو طرفداران سوني هم قبول كنن نه اينكه به ديده شك نيگا كنن . بقيه مطالبتونم قبلا پاسخ داده شده و ارزش بحث نداره چون تكراريه

مقداد م در تاریخ : 1394/7/7

برادر شما انگار قراره فقط حرف خودتو بزني دارم ميگم آخرتر = ديرتر مث موضوع صفحه ips ش چه ربطي به دقت داره ؟؟! شما هر جور دوس داري تصور كن مشكلي نيس

مجيد خ در تاریخ : 1394/7/5

زد ۵ پریموم از نوت ۵ کاملا سره :
ضخامت نوت ۵ ، ۷٫۶ هست باتریش ۳۰۰۰ میلی آمپر . با دوربین ۱۶ مگاپیکسل قدیمی بیرون زده و سرعت فوکوس افتضاح !طراحیشم خوبه ولی عالی نیست ! حسگر اثر انگشت قدیمی !
زد ۵ پریموم ضخامتش ۷٫۸ هست باتریش ۳۴۳۰ میلی آمپر . با دوربین ۲۳ مگاپیکسل ( در واقع ۲۵ مگاپیکسل ) با سرعت فوکوس باور نکردنی ( ده برابر سرعت پلک زدن ) با کیفیت فوق العاده . و بیرون نزده . طراحی این گوشی مخصوصا رنگ طلایی و کرومش عشقه . سرعت حسگر اثر انشگت فوق العادس و پیشرفته و کاملا جدید . و مشکل داغی کلا برطرف شده و بینچمارک حدود ۶۰ هزار هست این عالیه ! با رزولوشن ۲ برابر نوت ۵ !
و صفحه نمایش ۴k در مقابل ۲k سامسونگ ! طراحی خیلی شیک مخصوصا رنگ طلایی و کروم . تازه 200 گیگ میشه حافظه زد رو این سه گوشی جدید سونی . اما نوت 5 فقط تا 64 گیگاباتیش هست و اس دیم متاسفانه نمیخوره .
فقط نوت ۵ رمش ۴ هست که فقط ۱۰۰ مگاش آزاده ! چون مشکل مدیریت رم داره .
رم زد ۵ پریموم ۳ هست ولی ۱٫۵ گیگش ازاده ! تفاوت را احساس کنید .
لطفا نگید انقلابی صورت نگرفته . تو کل سایتا همه دهنشون از این گوشی و طراحی فوق العادش وا مونده !

آرش - در تاریخ : 1394/7/5

دوست عزیز
شما چرا حرف تو دهن من می‌ذاری؟ من نگفتم نوآوری. عین عبارت من راجع به اسکنر اثرانگشت "فکر جالب" بود که واقعا فکر جالبیه.
بعدم واژه "آخرتر" کلا اشتباهه. ابتدا و انتهای یه چیز نمی‌تونه بیشتر و کمتر بشه. یا اوله یا آخره. بعدم این که آخر از همه اینکارو کرده چه ربطی به کوبیدن دستگاه داره؟ عین عبارت شما اینه: "مهم اينه دقيق باشه و آخرتر از همه نباشه" این یعنی چی؟ یعنی می‌خوای بگی مال سونی دقیق نیست و به قول شما آخرتر از همه هم هست. اون نوشته‌ی من هم تذکر نبود، پاسخی به اشتباهات شما بود.
..
موفق باشی.

MOH R در تاریخ : 1394/7/4

مهر تایید سونی بر پویا بودن صفحه نمایش 4K اکسپریا Z5 Premium

http://xperian.ir/تایید-پویا-بودن-صفحه-نمایش-4k-z5-premium/

MOH R در تاریخ : 1394/7/4

سلام فرهاد جان
شما اگه بگی از یه گوشی برات چی مهم تره،یهتر میشه راهنمایی ات کنم.

البته پیشنهاد من اینه که صبر کنید هنوز تا تست های نهایی Z5 P در زمینه باطری و صفحه نمایش و سایر تست ها انجام بشه تا با دید باز تر خرید کنید.

همونطور که میبینید تغیرات Z5 P نسبت به نسل قبل خیلی بیشتر و بهتره و این گوشی واقعا ارزش خرید داره.

حامد .باوی . در تاریخ : 1394/7/4

طبق تست فون آرنا از دوربین پرچمداران سال 2015، پرچمداران سونی خانواده ی Z5 شگفتی کارشناسان فون آرنا رو برانگیختند

http://www.phonearena.com/news/First-Xperia-Z5-vs-iPhone-6-Plus-vs-S6-vs-Z3-vs-G4-camera-samples-comparison_id73408

حامد .باوی . در تاریخ : 1394/7/4

سلام داداش گلم
اینجا در این اسکرین شات خیلی مختصر برتری های Z5 Premium نسبت به Note5 ذکر شده از سایت ترنجی هم هست:

http://s2.img7.ir/WeoMY.jpg

حامد .باوی . در تاریخ : 1394/7/4

لینک تست صفحه 4K سونی زیر میکروسکپ توسط سایت GSMarena:

http://m.gsmarena.com/sony_xperia_z5_premium_4k_display_under_our_microscope-blog-13887.php

در آخر نتیجه گیری:

Hypotheses aside, the 2,160 x 3,840 pixels display of the Sony Xperia Z5 Premium is very much real.

ترجمه:
فرضیه به کنار، صفحه نمایش 2،160X 3،840 پیکسل از SONY XPERIA Z5 Premium بسیار واقعی است.

قابل توجه کسانی که گفتند حقیقت نداره

حامد .باوی . در تاریخ : 1394/7/4

همینطور که  میدانید اکسپریا Z5 Premium از صفحه نمایشی 5.5 اینچی با تراکم پیکسلی 806ppi و وضوح 3840×2160 یعنی 4k بهره می برد.

اما زمانی که در نمایشگاه IFA 2015 در برلین اولین نمونه هایی از این محصول در معرض عموم قرار گرفت، بازخورد ها و شایعات اولیه در عین ناباوری حاکی از این بود که اسکرین شات هایی که از صفحه نمایش این دستگاه گرفته می شد وضوح 1080p داشتند، اما بررسی های بعدی نشان داد که سیستمی هوشمند برای کنترل وضوح صفحه نمایش در اکسپریا Z5 Premium قرار داده شده که وضوح صفحه نمایش را در مواقع لازم به 4K میرساند؛ چندی پیش سونی در بیانیه ای رسمی به سایت فون آرنا این موضوع را تایید کرده است:

Xperia Z5 Premium features a 4K display with a resolution of 3840×2160 pixels based on SID Standard and enables all video and image content to be enjoyed in 4K resolution. All other content is displayed at 1080P or lower resolution in order to optimise the performance and battery stamina for this device, ensuring you can enjoy the 4K resolution when you need it most

اکسپریا زی فایو پریمیوم از صفحه نمایشی 4K با وضوح 3840×2160 بر پایه استاندارد SID استفاده می کند و قادر است لذت تماشای تمامی محتواهای تصویری و ویدئویی را در وضوح 4K بهره مند سازد. هرآنچه غیر از موارد ذکر شده در وضوح 1080p یا پایین تر به منظور بهینه سازی عملکرد سیستم و استقامت باتری این دستگاه و اطمینان از اینکه هر زمانی که نیاز به وضوح 4K داشته باشید نمایش داده می شود.

موضع اتخاذ شده از جانب سونی به جرئت می توان گفت یکی از عقلانی ترین راه ها به جهت مهاجرت به وضوح صفحه نمایش بالاتر از 1080p بود، چرا که پیش از این سونی به علت عدم استفاده از وضوح کوآد اچ دی یا QHD مورد پرسش قرار میگرفت؛ دیگر رقیبان نیز وضوح صفحه نمایش QHD یا 1440p را یکی از موارد برتری خود می دانستند، پاسخ سونی در آن زمان این بود که به چنین وضوح صفحه نمایشی نیازی نیست.

حال سونی با ارائه این محصول هم برتری خود را نشان داد و هم ثابت کرد هنوز هم همیشه به صفحه نمایش های بالاتر از 1080p نیازی نداریم و هر زمان لازم باشد کاربر از صفحه نمایش 4K لذت لازم را خواهد برد.

پس جای تعجبی ندارد که سونی اشاره می کند که باتری این دستگاه همچون دیگر برادرانش دو روز دوام خواهد آورد. به عبارتی می توان گفت در این محصول در کنار صفحه نمایش خیره کننده می توانید از عمر باتری قابل قبولی نیز بهره ببرید، این قابلیت یعنی استفاده از وضوح 4K کاری بیهوده نیست و بسیار زیرکانه است که خود می تواند باعث ایجاد تغییر در نگاه و انتظارات کاربران و همچنین تغییر رویکرد در تولید پرچم داران آینده دیگر تولید کنندگان موبایل نیز باشد و این نو آوری سونی یک جهش در تکنولوژی است که توانست در اندروید سویچینگ تراکم پیکسل صفحه نمایش را اعمال کند.

منبع:http://www.xda-developers.com/sony-confirms-z5-4k/

hamid a در تاریخ : 1394/7/2

مطمعن باشيد تمام گوشي ها در ساليلان نچندان دور ميرن 4k ميزنن همونطوري كه ميگفتن ghd ... ولي بعدش رفتن سراغش

arthur k در تاریخ : 1394/7/1

و این است شمشیر سامورایی بلاخره سونی شمشیر برندشو رو کرد زنده باد سونی...

مقداد م در تاریخ : 1394/7/1

دوست عزيز اينكه سنسور بغل هست درسته تا حالا سابقه نداشته ولي چيز خاصي هم نيس كه اينقد روش مانور داده بشه در حد يه نوآوري
آرش عزيز شما منظور آخرتر رو متوجه شدي ؟؟؟ من بارها گفتم بعد اپل سامسونگ اوپو zte هواوي ، سوني اقدام به اينكار كرده ولي شما فك كردي من دارم ميگم بين همه از لحاظ ، دقت آخر شده ؟؟! يكم بيشتر دقت كن روي مطالب بعدش تذكر بده دوست گرامي و زود راي رو صادر نكن كه كسي ميخاد تخريب كنه و شما يه حا نميبيني من گفته باشم من اينو تست كردم ديدم اصن به دقت اپل و سامسونگ نيس وقتي تستش نكردم چرا بيام دروغ بگم ؟ با اينكه راحت ميشه بيام بگم تست كردم بعد پنج بار تشخيص داد ولي نميخام دروغي رو بگم اونم به خاطر يه موبايل !
اون قضيه عدد رو هم خيلي وقته بحث كرديم مث استفاده از ٤كي وقتي همه نهايتا ٢كي دارن و يا استفاده از دوربين بيست وقتي همه هشت و سيزده بودن و ٢كي جزو اعدادي نيس كه امروزه بازي با اعداد حساب بشه

farhad h در تاریخ : 1394/7/1

من بین نوت 5 و زد5 موندم
من الان ایفون دارم اما سر اتصالش به لبتابم اذیت میکنه بخاطر کارمم نمیتونم مک داشته باشم و کاربر ویندوز هستم/
نوت 5 صفحش عالی بود اما هنوز زد5 رو ندیدم.

نظر شما چیه؟؟؟ زد5 بهتره؟ چرا؟ چیش بهتره؟؟؟ (دوربین برام مهم نیستاا)
ممنون

آرش - در تاریخ : 1394/7/1

دوست عزیز
حرفای قشنگ و جالبی زدید. من هم همراه و هم‌قدم شمام. نه دشمنم، نه طرفدار کسی یا شرکتی یا حتی فناوریِ خاصی. فقط محصولات موجود رو بررسی علمی می‌کنم و توی این بررسی هم سعی‌ام بر اینه که تا حد امکان به مسائل نظری و علمی بپردازم نه اینکه من از گوشی فلان خوشم می‌یاد، فلان امکان جدید به درد کارهای روزمره من می‌خوره. شاید من خودم در عمل برم z5 بخرم، اونم از روی علاقه شخصی ولی موقع بحث نمی‌تونم مقام بحث علمی رو رها کنم و نظر شخصیمو وارد بحث کنم.
من شخصا چند سالی هست که این سایت رو در اوقات فراغت به صورت مفصل دنبال می‌کنم. یعنی هر گوشی که شما فکرشو بکنی دنبال کردم. چند وقتی هم می‌شه که احساس کردم شاید توی برخی بخش‌ها بتونم اطلاع‌رسانی کنم و برخی مسائل رو که بعضی دوستان به دلیل عدم آشنایی خوب مطرح نمی‌کنن یا بعضی وقتا باعث اشتباه می‌شن رو تصحیح کنم. فقط همین.
وگرنه نه وقت اضافی برای مجادله دارم نه از لحاظ شخصیتی با این جدال‌های بی‌پایان هماهنگم.
اگر بنده گفتم 4K چنین و چنانه به دلیل بدگویی به سونی نبوده. صرفا تحلیل مطالبی بوده که برخی دوستان بزرگ‌نمایی کردن و این ممکنه به کسی که برای راهنمایی خرید به این سایت می‌یاد ضرر بزنه.
ضمنا این‌و دوستانه خدمتت عرض می‌کنم که هیچوقت «انتقادهای بی دلیل وغیر منطقی متعصبین باعث تخریب بازارِ» هیچ شرکتی نمی‌شه. وگرنه همین الان باید اپل و ال‌جی و سامسونگ و خلاصه اکثر شرکت‌های قدرتمند دچار تخریب بازار می‌شدن. چون انتقادهای مختلف (حالا کاری به بی‌دلیل و بادلیل یا منطقی و غیرمنطقی بودنش ندارم) راجع به همه‌ی شرکت‌ها وجود داره. یه سر به صفحه بقیه شرکت‌ها و محصولات‌شون بزنید متوجه می‌شید که از همه‌ی گوشی‌ها انتقاد می‌شه. این مربوط به سونی نیست. چون هر چیزی در این جهان موافقان و مخالفانی داره. باید دید 1- کی 2- چرا 3- با چه دلیلی 4- چی می‌گه.
موفق باشید

آرش - در تاریخ : 1394/7/1

دوست عزیز
اول اینکه مطمئن باش بنده تو عمرم هیچوقت گوشی سامسونگ نداشتم و ندارم، البته از آینده خبر ندارم. گوشی‌هایی که من استفاده کردم و می‌کنم عموما از موتورولا و آلکاتل و نوکیا و سونی اریکسون شروع شد و چند سالی هم می‌شه که به گوشی‌‌های چینی ختم شده. گوشی‌هایی که شما حتی اسم شرکت‌شون رو هم نشنیدی چه برسه به نوع مدل و سایر مشخصات‌شون. تازه تازه بعضی سایت‌های ایرانی دارن بعضی مدل‌هاشون‌و توی داخل کشور عرضه می‌کنن.
دوم اینکه اون جمله‌ی قصاری که فرمودید که در منابع مختلف شرقی و غربی عالم نقل شده طبق فرموده‌ی شما نیست: "چيزي كه براي ديگران ميپسندي براي خود هم بپسند " (فرموده حضرت‌عالی بیشتر شبیه اصلی اخلاق کانته البته نه دقیقا مثل اون، فقط از لحاظ ساختاری عرض کردم) بلکه عکس اینه: "چیزی که برای خود می‌پسندی، برای دیگری هم بپسند." اگر این از نظر شما یک اصل اخلاقیه، پس بذارید براتون توضیح بدم.
فرض کنید که من طرفدار سامسونگ بودم. طبق این اصل باید برای بقیه هم سامسونگ رو می‌پذیرفتم و اگر طبق جمله‌ی شما هم بحث کنیم، باز فرض کنیم من برای بقیه سامسونگ می‌پذیرفتم پس باید برای خودم هم سامسونگ می‌پسندیدم. حالا نتیجه این بحث زیبای اخلاقی منطقی شما چیه؟! من متعصبم اونم به سامسونگ!
ولی خلاصه بگم و خیال‌تونو راحت کنم اگر قرار به تعصب بود من باید متعصب شرکت‌های چینی می‌بودم.
راجع به VGA و بحث‌های مربوطه‌ش هم قبلا توضیح دادم ...
راجع به فناوری "انحصاری سونی" هم خدمت‌تون عرض کنم که بالا بردن رزولوشن صفحه نمایش کاریه که حتی ضعیف‌ترین شرکت‌های چینی و حتی همین GLX خودمون هم می‌تونن انجام بِدَن منتها صحبت بر سر تطابق سخت‌افزاری با سایر بخش‌ها و همچنین نرم‌افزارهای مورد نیازه. یعنی شما ابتدا باید فکری به حال ساختار کلی دستگاه و ارتباط اجزای مختلف و مصرف‌شون و سایر مسائل فنی دستگاه بکنید وگرنه شما مطمئن باش که الان توانایی تولید صفحه نمایش 8K هم برای خیلی شرکت‌ها وجود داره منتها فکر بقیه بخش‌های دستگاه رو هم باید کرد.
واقعا شما فکر کردی ال‌جی که چند سال قبل کواد اچ‌دی تولید کرده بعدش نشسته و به 4K فکر نکرده؟!
قطعا جواب‌تون اینه که توان ساختشو نداشته. باشه، قبول می‌کنیم. به جز سونی هیچ شرکتی توان ساخت صفحه نمایش 4K نداشته.

محمد A در تاریخ : 1394/6/31


"اقای MOHسلام.
بنچمارک های اکسپریا زد۵ پرمیوم هم بود اونرو هم قرار میدادید که ۶۲۰۰۰اورده اونم با صفحه ۴کی و بزرگتر و مهمتر از همه نسخه آزمایشی!!!
اکسپریا زد۵ کامپکت هم ۶۳۵۰۰ آورده.
به احتمال زیاد عین زد3 پلاس که نسخه آزمایشی حدود ۵۳۰۰۰ میآورد ولی با اپدیت های تکمیلی رفت بالا ۶۰۰۰۰، میشه انتظار داشت که زد ۵ پرمیوم هم مرز ۶۶۰۰۰ رو رد کنه."

hamed a در تاریخ : 1394/6/31

شاهکار سونی در طراحی و سخت افزار و نرم افزار
شک نکنید!!

مقداد م در تاریخ : 1394/6/31

عزیز جان شما به معنیه تعصب دقت کن بعدش قضاوت کن
تعصب ینی نخای ایراد برند محبوبتو ببینی و اگه کسی اون ایرادو متذکر بشه ، بهش گیر بدی و متعصب بدونیش .
بحث تعصب نیس فردا روزی سونی بتونه گوشیی کاملتر از سامسونگ داشته باشه من اونو میخرم ولی شما باید دیدگاهتو تغییر بدی چرا که نقد همیشه هست و نمیشه به کسی که به نقاط ضعف اشاره میکنه لقب متعصب اطلاق کنی .

آرش - در تاریخ : 1394/6/31

دوست عزیز
حرف عجیبی زدید! «كسي كه تصميم داشته باشه اين گوشيو بخره مطمئن باشيد با نظرات شما دوستان محترم نظرش عوض نميشه .»
پس این تبادل اطلاعات به چه دردی می‌خوره؟ شما نکته‌ای به ذهنت می‌رسه یا جایی خوندی که می‌گی و بنده استفاده می‌کنم. من یه نکته‌ای می‌گم و شما استفاده می‌کنی.
اگر هر کس با این دید اینجا حضور پیدا کنه که من تصمیمو گرفتم و بقیه اگر موافق منن، کارشون درسته و اگر مخالف منن، هیچی حالیشون نیست که دیگه باید سایت‌های اینجوری رو تعطیل کرد.
اینجا فضایی برای تبادل نظره. شما می‌تونی بگی یک گوشی پیشرفت کرده یا پسرفت. می‌تونی بگی بدم می‌یاد یا عاشقشم. می‌تونی نظرات شخصی یا علمی خودتو بیان کنی تا دیگران خودشون با عقل و درک خودشون داوری کنن.
بعدم فکر می‌کنم شما اول باید بری راجع به یه چیز تحقیق کنی و نظرات دیگرانو بخونی و بعد از اون چیز (مثلا گوشی) خوشت بیاد یا بدت بیاد. نه اینکه اول خوشت بیاد، بعد بیای نظرات بقیه رو راجع به عشقت بخونی.
میدونید ماحصل این کار چی می‌شه؟ می‌شه همین صفحات فراوون توی سایت‌های ایرانی و خارجی که اکثر افراد در حال خراب کردن همدیگه‌ان.
اگر همه به شما گفتن زد2 مشکل داره و خریدی پس اصلا واسه چی دنبال تحقیق کردن بودی؟ مثل این می‌مونه که خودت بری سر یه کلاسی و سوالی طرح کنی و بعدم بشینی یه گوشه بگی من که جوابو می‌دونم شما هر چی بگید تغییری در نظر من ایجاد نمی‌کنه.
من سوال خودتونو از شما می‌پرسم که "شما اصلا واسه چی می‌یای توی این صفحه؟!"

آرش - در تاریخ : 1394/6/31

دوست عزیز
این چه حرفیِ شما می‌زنی؟! فرمودید: «بغل و پشت و جلو چه فرقي داره وقتي اسپيكر قراره پايين نباشه» معنای این حرف‌تون چیه؟ آیا بین اینکه اسکنر در صفحه جلویی یا پشت گویی یا کنار گوشی قرار بگیره فرقی نیست؟! آیا بین اینکه اسکنرِ فرضی، پشت گوشی دقیقا دو سه میلیمتر با لنز دوربین فاصله داشته باشه تا فاصله‌اش بیشتر باشه که یک موقع ناگهانی دست روی لنز نره فرقی نیست؟ بین اینکه دست رو روی اسکنر اثرانگشت بکشی مثل مدل‌های قدیمی سامسونگ با اینکه دستت رو صرفا روی اسکنر قرار بدی مثل مدل‌های جدید سامسونگ فرقی نیست؟ (مثال رو به‌خاطر شما از سامسونگ محبوب شما زدم.) حالا سونی یک فکر جالب کرده و اسکنر اثرانگشت رو در کناره‌ی گوشی قرار داده؟ این واقعا فکر خوب و قشنگیه. البته از یک جهت می‌شه بهش ایراد گرفت. اونم اینه که چرا اسکنر رو سمت راست قرار داده نه سمت چپ؟ چون سمت راست بیشتر برای راست‌دست‌ها مناسبه نه چپ‌دست‌ها. ولی اگر سمت چپ هم قرار می‌داد گروهی می‌گفتن چرا چپه و راست‌دست‌ها چیکار کنن؟! در کل، کار قشنگی کرده که استفاده از گوشی رو در خیلی مواقع حداقل برای خیلی افراد راحت‌تر می‌کنه.
شما در ادامه فرمودی: «مهم اينه دقيق باشه و آخرتر از همه نباشه» منظورتون از «آخرتر» چیه؟ مگه شما این اسکنر رو امتحان کردی که می‌گی آخرتر نباشه؟ وقتی شما با این پیش‌فرض با گوشی مواجه بشی معلومه که تمام تلاشت این خواهد بود که این گوشی رو خراب جلوه بدی.
باز فرمودی: «اينكارو ميكنه تا عشق اعداد رو راضي كنه» یعنی تلاش شرکت‌ها برای افزایش توانمندی دستگاه‌ها صرفاً راضی کردنِ عاشقان اعداده؟ (عشق اعداد ترکیب عجیبیِ در زبان فارسیه! درستش عاشق اعداده.) یعنی سامسونگ که الان مدت‌هاست داره گوشی‌ها و تبلت‌های qhd خودش رو عرضه می‌کنه فقط به خاطر گروهی به تعبیر شما «عشق اعداد» اینکارو می‌کنه؟!
کمی فکر کنیم و بعد عادلانه سخن بگیم. این مصداق «طرفداری به هر شکل ممکن» از یک شرکت یا محصول خاصه. در جای دیگه طرفداری اینچنینی از سونی رو هم نقد کردم.

آرش - در تاریخ : 1394/6/31

دوست عزیز
بیانات قشنگ و جالبی داشتید و با بخشی از اونها کاملا موافقم اما دو مورد فرمودید که نیاز دیدم کمی راجع بهشون توضیح بدم.
اول اینکه شما می‌فرمایید «وقتی چشم بنده میگه فلان تصویر بهتره برام اهمیت نداره سایت فلان چی میگه، فکر کنم برای شما و بقیه هم همینطور باشه !» این حرف یعنی شما یک کاربر معمولی هستید و براتون صرفا رضایت شخصی خودتون مهمه و بس. پس شما نمی‌تونید و حق ندارید از منظر یک متخصص که سالها از عمرش رو صرف یک کاری و حوزه‌ای تخصصی کرده نظر بدید. نهایتش می‌تونید بگید من از گوشی فلان به فلان دلایل شخصی (دقت کنید شخصی) خوشم اومد و خریدمش و این تجربیات‌و دارم و ازش خیلی راضیم. تا اینجا همه چیز عالیه ولی ورود به مسائل فنی مربوط به تلفن‌های همراه نیازمند دانش تخصصی در زمینه‌هایی مثل الکترونیک و مخابرات و خیلی رشته‌های دیگه‌ست.
دوم فرمودین، لازمه یه نفر که تو یه کارخونه لبنی کار می‌کنه راجع به محتویات لبنیات برای دیگران مثلا توی یه مهمونی صحبت کنه؟ من عرض می‌کنم بله. صددرصد لازمه، بلکه واجبه. این حداقل کاریِ که می‌تونه بکنه. من یه سوال از شما دارم. الان یه نفر توی فلان کارخونه ماشین‌سازی کار می‌کنه. خود شما موقع خرید ماشین می‌ری با این شخص مشورت می‌کنی که کدوم ماشین بهتره یا از منِ خریدارِ معمولی مشورت می‌گیری؟
سوال بعد، اگر اون شخص بیاد توی یه فضای عمومی و برای دیگران مزایا و معایب یک ماشین رو توضیح بده باید بهش خرده بگیرید که ای آقا، ولش کن، بذار با ماشین‌مون خوش باشیم؟!
پس اگر شما یا سایر دوستان به حرفای اشخاصی که بحث‌های علمی می‌کنن علاقه‌ای ندارین و دوست دارین به فرموده خودتون «به اندازه گذشته لذت» ببرید خب لذت‌شو بردید و در ادامه ببرید دیگه ...

MOH R در تاریخ : 1394/6/31

نتایج بنچمارک سری XPERIA Z5
http://toranji.ir/نتایج-بنچمارک-سونی-اکسپریا-z5-امتیاز-60000تا/

این هم برای دوستان عزیزی که اعتقاد دارن هنوز مشکلات گرمای چیپست اسنپدراگون 810 وجود داره

MOH R در تاریخ : 1394/6/31

مقایسه لرزشگیر Note 5 و Z5P:

http://news.30mark.com/news/5158/مقایسه-فیلمبرداری-و-لرزشگیر-Galaxy-Note-5-و-z5-primium.html

از دوستان عزیز طرفدار سامسونگ خواهش میکنم در جواب نظر بنده،نظری ندن"لطفا
خود سایت به برتری سونی اذعان داشته،لطفا تفسیر شخصی نکنید.
با تشکر

وحید ا در تاریخ : 1394/6/30

با نظر شما کاملا" موافقم
متاسفانه یه عده یاد گرفتن بیان از گوشی ها و برندهای خاص بدگویی کنن.داداش دوست نداری نیا تو پیج و نظر نده. مگه کسی مجبورت کرده؟ چرا رو برند خاصی متعصب میشین و اعصابتون رو خرد میکنید؟ ...
مگه گوشی بدون ایراد هم داریم که میاین میگین این گوشی این ایراد رو داره اون یکی یه ایراد دیگه....
به نظرم هرکی هرچی دلش خواست بره بخره. فقط ملاک و طرز استفاده تون رو مد نظر قرار بدید.
قرار نیست که همه پرچم دار بخرن.هرکی از یه مدل خوشش میاد و قدرت مالیش در یه حدیه!
اینکه میاید اینجا راهنمایی میکنید و نظر تخصصی میذارید کلی ثواب میکنید و تک تک نظراتتون ارزشمنده ولی خواهشا جوری نباشه که کسی رو از خریدش منصرف کنید.
سامسونگ ایرادهای خاص خودشو داره سونی ایرادهای خاص خودش اپل و اچ تی سی و و و... تا ابد هم منتظر بمونید گوشی بدون ایراد نخواهید دید...

علی س در تاریخ : 1394/6/30

واقعا باور کنین فناوری هایی که در این گوشی به کار رفته از تکنولوژی 2015 جلوتره واقعا شاهکار سونی در زمینه خنک کردن پردازنده، فوکوس فوق سریع(که در دوربین های حرفه ای دیده میشه) ، زوم با کیفیت ، رابط کاربری خام اندروید مثل گوشی های نکسوس و ده ها فناوری دیگه این گوشی رو به نظرم به بهترین گوشی سال 2015 تبدیل کرده

hamid a در تاریخ : 1394/6/30

سلام، واقعا حرف درست و بليغي رو عرض فرموديد سخني كه حرف دل خيليا هستش ( اينو از تعدا لايكهاش درك ميكنه هر كسي)
واقعا بعد مدتها تو سايت يه كامنت ديدم كه كل حرفها توش خلاصه شده بود

seyed m در تاریخ : 1394/6/30

نتایج تست بنچمارک این گوشی ازنمونه ازمایشگاهیش61000 بوده که واقعا بینظیره بریدتوسایت ترنجی اکسپریان بخونید ماشالله سونی واقعا دمت گرم

مقداد م در تاریخ : 1394/6/30

این حرف شما بوی تعصب نمیده درسته ؟ شما اپل رو با سونی مقایسه میکنی و بقیه رو متعصب خطاب میکنی؟ لطفا مراعات کن

مقداد م در تاریخ : 1394/6/30

برادر عزیز سلام علیکم
قبل هر چیز میشه شما بفرمایین من کی گفتم بچه ها برین از سامسونگ خرید کنین ؟؟ من کی اومدم گفتم "دوستان من از روی دلسوزی دوست ندارم شما به جز سامسونگ از برند دیگری خرید کنین" ؟ من بارها با توجه به نیازشون گوشیهای سونی رو پیشنهاد دادم پس لطفا رعایت کنین و با واقعیات پیش برین البته واقعیت اینه من مقایسه هایی میکنم ولی شخص رو که مجبور نمیکنیم و تعهدی نمیگیریم خودش مختاره و دو دو تا میکنه میدونه چی به صلاحشه ولی شما اینو تعبیر بد کردی چون ذهنیت خوبی نسبت به غیر سونی ندارین و علاقه ای ندارین کسی انتقادی کنه . بنده هر جا دیدم نظری درست بوده نظرمو گفتم که شما هم طبعا اینطور هستین مثلا شما نظرتو راچع به یه چیپ گرافیکی که نتایجش بنچمارکش مشخصه میدی ولی یهو طرفدار اون برند میاد به شما میگه متعصب ! بحث ما هم همینه والا الانم وقتی عملکرد یه قسمت نوت یا پرمیوم بهتر بوده اومدم گفتم و فک نمیکنم اشاره به واقعیات بوی تعصب بده اگه اینطور باشه شما نظرت اینه پرمیوم زیباتره تا نوت اونوقت به نظرتون صحیحه من به شما بگم متعصب ؟ وقتی واقعیت داره و پرمیوم زیباتره ، من چرا باید با شما مخالفت کنم ؟ اینجا هم افراد آزادانه نظراتشونو میگن حتی گاهی حرفهای خودشونو نقض میکنن صرفا به خاطر انتقاد از برند دیگه که امیدوارم این موضوع رو هم شما ببینی و یه طرفه به قاضی نری مثلا یکی از اساتید سونی باز میگفتن برای من حافظه 32 گیگ کافیه چه برسه به 64 ولی همین دوست خوبمون وقتی قصد انتقاد از برند دیگه رو دارن میگن چرا 128 نداره 64 خیلی کمه ! یا دوستانی که پرمیوم رو برتر از سایر گوشیها میدونن ، طبق حرف شما دارن عنوان میکنن بچه ها ما از سر دلسوزی دوس داریم شما فقط از سونی خرید کنین درسته آقا محمد ؟ بهتره همه جوانب رو ببینیم بعدش قضاوت کنیم برادر عزیز و در آخر باید بگم شما سالها اینجا تشریف بیاری ، من مشکلی با کامنتهای شما ندارم و عنوان نمیکنم به خاطر نقد های شما ، حاضر نیستم نظری رو بدم چراکه یه موبایل ، اصلا ارزش این مطالب رو نداره

رضا_ ب در تاریخ : 1394/6/30

بنظر من اگر مشکل داغ کردن چیپ اسنپ 810 را نادیده بگیریم میتونه جوابگوی 4k باشه البته این چیپ با روش سونی مجبور نیست دائما جوابگوی 4kباشه چون درموارد غیر ضروری روی فول اچدی هست ،این چیپ با تکنلوژی tsmc وقتی روی 64 بیتی اجرا شد مشکل داغ کردن پیدا کرد وگرنه قدرتش بقدری هست که بتونه 4kرا براحتی اجرا کنه تنها مانعش داغ کردنش بود که سونی با روش های متعددی تونسته اونو مهار کنه حالا دلایلی که بنظر من میرسه که چرا سونی از4kاسنفاده کرد اینه که اولا بازارش خراب شده بود
دوما راه مهار کردن داغی اسنپ810 راپیدا کرده وهمچنین باروش پایین آوردن رزولیشن به فول اچدی به طور اتوماتیک را روی این گوشی گذاشته سوما سونی با وجود زد3پلاس به کل بازارشو ازدست میداد ونمیتونست منتظر بمونه که اسنپ 820 به بازار بیاد خودش هم که پردازنده تولید نمیکنه ،تنها راهی که داشت فقط مهار کردن داغی اسنپ810 بود واستفاده از 4k آنهم به طور محدود درمواقع لازم، البته اسنپ820 بهتر میتونست ازپس این رزولیشن بیاد حتی اگر دائما روی 4k هم اگه بود باز مشکلی نداشت چون کوالکوم دراسنپ 820 روبه تکنولوژی finfet کرده ،شما خودتون کاملا واقفید که این تکنولوژی در اکسینوس بقدری بهترعمل کرده که رزولیشن 2kدرسامسونگ رااصلا معلوم نمیکنه نه باتریش کم میشه نه از سرعت پردازنده کاسته میشه ونه داغ میکنه،البته من معتقدم کاش سونی میتونست پردازنده هاشو از نوع اکسینوس میزد براش خیلی عالی میشد ولی بااین همه باز کوالکوم هم راه حل مشکلات قبلیشو پیدا کرده وبه راحتی جوابگوی رزولیشن 4kهم خواهد بوداین تصمیم برای سونی ضروری بود البته برای سونی میشه ریسک هم باشه ولی ازنظرات کاربران درسایتهای مختلف معلوم میشه که خیلی ها منتظرش هستن،بااین همه بازهم اگه دردست خودم تستش نکنم نظر قطعی نمیدم،هرچی میگم از روی تستهایی هست که درچند سایت معتبر دیدم، من بارها تعهدات سونی را دیدم وعمل به آنها راهم دیدم بخاطر اینه که از سونی خیلی خوشم میاد آپدیت های زیاد وپشتیبانی از گوشیهاش واقعا کار منحصر بفردی هست که بقیه برندها خیلی کمتر ودیرتراز سونی آپدیت میدن ،مزایایی که از سونی میبینم باعث میشه عیبهای جزئی را نادیده بگیرم،همه برندها برام قابل احترامه وقابل احترامترازهمه برندها دوستان متخصصی مثل شماست که همیشه از نظراتتان خیلی استفاده ها کرده ام وبخاطراین ازتون تشکر میکنم،امیدوارم درمسیر علم همیشه موفق باشید.

WOLF A در تاریخ : 1394/6/30

سلام.
ماشا ا... کسی که اینجا دنبال چیزای جدید نیست ، فقط همه دنبال این هستن که به بقیه برتری بی چون و چرای خودشون رو اثبات کنن.
میدونم که کسی دنبال خبرای جدید نیست ، چون کل کل ها دیگه وقتی واسه این کار نمیذاره.
در هر صورت:
http://xperian.ir/%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D8%A7-z5-premium-%D9%88-%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D8%A7-z5-compact-%D9%86%DB%8C%D8%B2-%D8%AF%D8%B1-%D8%A8%D9%86%DA%86%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9-antutu/
و اینم یکی دیگه:
http://www.gsmarena.com/sony_explains_why_the_z5_premium_only_uses_its_native_4k_resolution_when_needed-news-14078.php

نگاه کنید سایت تبدیل به چی شده.! شده میدون جنگ.

با تشکر

nazanin h در تاریخ : 1394/6/29

اقا محمد تشکر از نظرت
حرفاتون درسته . این نظر شما تاپیک رو به هم نمیریزه. بلکه مفید هم هست و باعث میشه برای خرید بیشتر تحقیق کنیم
تشکر از نظر شما

soheil a در تاریخ : 1394/6/29

آغا اگه قیمت گوشی های سری Z5 بگید !! ممنون

علی خ در تاریخ : 1394/6/29

با سلام.من خیلی وقته تو این سایت عضو هستم طرفدار گوشیهای سونی هم هستم ولی نه رفتم قسمت برندهای دیگه بد تعریف کنم ازشون نه کاری به اینجا داشتم ک بیام و از سونی تعریف کنم.کلا خرید گوشی سلیقه ایه.من خودم شخصا به خاطر سونی بودنش میخرم.و اینو میدونم که حتما سونی مهندسینی داره تو شرکتش که بتونه نیاز منه استفاده کننده معمولی رو برطرف کنه.بعدشم مگه ما از گوش ی چ استفاده هایی میخوایم بکنیم که میان اینجا یه سری عیب و ایراد ک نمیشه اصلا بهشون گفت عیب و ایراد رو مطرح میکنید.ک چی بشه اخه؟ملت از سامسونگ بخرن یا از سونی چی گیر منو تو میاد اخه؟هرکی دوس داره بره سامسونگ بخره هرکی دوس داره سونی یا هرچی دیگه.
در ضمن بعضیا میان اینجا عیب و ایراد میگیرن از یه دستگاه موبایل ک تو شرکت سونی با اون همه سابقه و اونهمه مهندس ..مطمئن باشید این عیب و ایراد هایی ک شما میگیرید و خود سازنده هاش خیلی قبل تر از شما میدونن.عیبو ایراد هم تو همه ی وسیله ها از برقی تا مکانیکی و همه و همه هست حتی خود انسان.پس این بحثهای شما فقط تبلیغاتیه و چیز دیگه ای نیست...

hossein k در تاریخ : 1394/6/29

با سلام به شما و دیگر دوستان
مقایسه فنی جای خودش رو داره ولی مثالی که شما آوردی در مورد فهم مردم عادی از موضوع، دقیقا خلاف حرف شما رو ثابت می کنه
بالاخره آمار فروش شرکت ها موجوده و بر این اساس برند مورد نظر شما متاسفانه جایگاه مناسبی نداره
سونی شرکت با سابقه (جزء قدیمی ترین برندهای دنیای صوت و تصویر که هنوز هم فعالیت می کنه) و بزرگی هست که متاسفانه با سیاست گزاری های اشتباه مدیرانش جایگاه گذشته خودش رو از دست داده(همونطور که در قسمت اسمارت فون نوکیا زمانی سلطان بود و حالا حتی اسمی هم ازش نیست). بهتره که طرفدارنش با انتقادات منطقی از مدیران شرکت مورد نظر، اون ها رو در مسیر صحیح قرار بدن

amir - در تاریخ : 1394/6/29

دوست عزیز

مورد اول اینکه مجموع کامنتهای من در این صفحه هنوز 10 تا دونه نشده اینه که لطف کن به شخصیت فرضی ایراد نگیر .
ضمنا این که دوستمون مقداد چی میگه و چیکار میکنه به خودشون مربوطه که میتونید مستقیم از خودشون بپرسید و حنتما جوابتون رو به بهترین نحو در سریعترین زمان میدن .
نمیدونم رسم کجاست یکی رو مخاطب قرار بدی بعد راجع به عملکرد بقیه مواخذه اش بکنی ؟

برای من نوعی نه اهمیتی داره برند مورد اشاره یک چینی بی نام و نشانه یا بزرگترین تولید کننده قطعات الکترونیک دنیا

میتونی روی اسمم کلیک کنی و مشخصا این قضیه رو ببینی ...نظراتم در بخش گوشیایی که خیلیا شاید اسمشونم نشنیدن موجوده .
مثل بعضیا دنیا در یک برند و یک رده خلاصه نمیشه که فکر کنم ایراد گرفتن ازش به معنی زیر سوال رفتن هست و نیست منه

مورد بعدی اینه که تا از من درخواست نشه هیچ جایی نظر ثبت نمیکنم چون وقتم محدودتر از اونیه که بخوام با فن های برند ایکس و ایگرگ هدرش بدم

شما میتونی زحمت بکشی در صفحه پرچمدار امسال سونی یعنی زد 5 یا پرجمدار پارسال یعنی زد 3 کامل گشت و گذارت رو بکنی ببینی یدونه نظر از من پیدا میکنی یا نه ؟

اگر مثلا مطابق تعاریف شما من نوعی دنبال جمع آوری آرا برای فلان برند باشم باید اصل نظراتم رو در صفحه پرچمدارهای سونی ثبت کنم نه زیر مجموعه هایی مثل زد 5 پرمیوم یا زد 3 پلاس.
اونم اکثر جوابیه به ادعاهای خارج از منطق بوده وگرنه یکسری گوشی تکراری با مشخصات عین هم بیشتر از 5 تا کامنت ارزش فعالیت ندارن

مورد بعد اینه که متوجه ارتباط مطالب مد نظر و مثالهای شما با موضوع نشدم

شمای نوعی دوست داری به قول خودت در سرخوشیاش بمونی مساله ات کاملا شخصیه نمیتونی تعمیم بدی به همه کما اینکه بخاطر تقاضای مستقیم برخی از دوستان من در صفحات سونی مطلب مینویسم اونم جسته گریخته ( جمع کل نظرات بخش سونی من 1% کامنتهام در این سایت نمیشه ... )

بنده هم امیدوارم این جوابیه برای شما ثبت بشه چون دقت کنی حداقل یک هفته ای هست در بخش همین گوشی مطلبی ننوشتم و به دوستان عزیز گفتم که گفتنی ها کامل گفته شده صبر میکنیم تا ورود به بازار محصول و بررسی مجدد که نظر کی درست بود مال کیا غلط .

اگر شما بابت این موضوع ناراحت میشی شرمنده من نه بابت خوشامد شخص شما مطلب مینویسم نه هیچکس دیگه .
اونی که بنظرم درسته رو میگم حالا میخواد اسمش نگاه از بالا به پایین باشه ...میخواد اسمش دلسوزی باشه ...میخواد راهنمایی و کمک باشه یا هر چیز دیگه .

اگر مطلبی از هر نظر مشکل داشته باشه در این سایت درج نمیشه چون این سایت بخش نظراتش با خیلی جاها فرق میکنه و اول بررسی میشه مطلب از نظر ادبی و توهین به بقیه مشکل نداشته باشه و در ثانی مرتبط با گوشی مد نظر باشه

اگر بیان حقایق باعث ناراحتی شما میشه بهتره که ریشه مشکل رو در جای دیگه جست و جو کنید.

این کامنت آخر هم من باب لطف شما به کامنتهای من در بخش سونی اضافه شد.

هر کسی ندونه فکر میکنه من نوعی میام فی البداهه و خودجوش در بخش سونی مطلب مینویسم.
اکثرشون جواب اینجور ادعاهای غیر منطقی بودن

مجيد خ در تاریخ : 1394/6/28

دوستان عزيز .
ميخواستم يه چيزي خدمتتون عرض كنم .
به قول دوستمون اگه اين گوشيو دوست نداريد يا به نظر خودتون پسرفت بوده خب نخريد ! يا اصلا نميخواد نظر بديد . بخدا يه گوشي انقدر كه شما براش اعصابتون رو خورد ميكنيد ارزش نداره . وقتتون هم كه به كنار .
من نميدونم چ لزومي داره انقدر اين گوشيرو بكوبيد .
خب دوست نداريد اصلا تو پيجشم نيايد .
كسي كه تصميم داشته باشه اين گوشيو بخره مطمئن باشيد با نظرات شما دوستان محترم نظرش عوض نميشه . همونطور كه من موقع خريد زد 2 ، همه بهم ميگفتن يكي از بدترين گوشياي سونيه نخر ، پشيمون ميشي . ولي من به اين حرفا گوش ندادم و خريدم و الان هم بعد از 8 ماه ازش كاملا راضيم و به نظرم در برابر هم رده اي هاش چيزي كم نداره و آپديت گيري خوبش هم باعث شده اين گوشي رو شايد تا 2 سال ديگه نفروشم .
والسلام .

مجيد خ در تاریخ : 1394/6/28

دوست عزيز شما خودتون سامسونگ استفاده ميكنيد ( مدل گوشيتون رو نميدونم ولي اينو خوب ميدونم يكي از اسمارتفون هاي سامسونگ استفاده ميكنيد ) و در بخش نظرات گوشياي سامسونگ تعصب هم نسبت به اين برند داريد ولي اينجا كه ميايد ميگيد شما از تعصبتون دست برداريد !
از قديم ميگفتن : چيزي كه براي ديگران ميپسندي براي خود هم بپسند ! شايد فك كني بي ربطه ولي خب اين يه نوع تهمت زدنه كه نسبت به خودتون اينو قبول نداريد !
بعدشم شما ميگيد كه وقتي يه فيلم VGA هست چه لزومي داره صفحه 4K باشه ؟؟؟؟!!! خب سونيم وقتي لازم نيست صفحه 4K باشه ( همخ برا مصرف كمتر انرژي هم برا فشار نيومدن به گوشي ) تغيير رزولوشن ميده به صورت اتوماتيك و اين خيلي خوبه .
و يه نكته ي ديگه اي كه هست شما ميگيد كاري نداره كه ، همه ميتونن از اين تكنولوژي استفاده كنن ! اگه ميتونستن كه الان سامسونگ يا برند هاي ديگه اين كارو انجام داده بودن . جالبه /
بحث با شما ( جناب محترم ) فايده اي نداره و به جايي ختم نميشه اين بحث ... فقط خواستيد اين برند رو بكوبيد يكم ملايم تر لدفا !

مجيد خ در تاریخ : 1394/6/28

آفرين .
حرفاتون كاملا صحيحه ؛ من به دوستان عزيز سامسونگي ميگم وقتي محتواي صفحه 4k نيست چ لزومي داره صفحه 4k باشه ؟ بهم جواب سربالا ميدن : ميگن احترام به مشتري اينه ؟ سوني فقط داره بازي با اعداد ميكنه و دروغ گفته كه صفحهش 4k هست !
برا مصرف باتريم كه شده عاليه اين تكنولوژي .
حالا اگه سامسونگ استفاده ميكرد كه خوب بود ولي سوني كه استفاده ميكنه ن ديگه بازي با اعداده و گول زدن مشتري !
چي بگم . يكم از تعصبشون كم كنن چيزي نميشه بخدا

amir - در تاریخ : 1394/6/28

ممنون از توضیحاتتون .
امیدوارم دوستان عزیز رعایت کنن و در مباحثی که ازش هیچگونه شناختی ندارن وارد نظریه پردازی نشن .

بعضیا چیزایی میگن که حتی نمیشه جوابشون رو داد .

WOLF A در تاریخ : 1394/6/28

سلام.
هیچی فقط خواستم بگم قبل از گذاشتن هر نظر ، قبلش برید اخبار رو هم یه چک بکنید. بد نیست.

تار ج در تاریخ : 1394/6/28

سلام.ی خواهشی از دوستان دارم این که جواب طرفداران متعصب سایر برندها رو ندید.بااین کارها سونی رو درحد بقیه پایین میارید.تنها برندی که مقایسه اون باسونی برا سونی افت نداره اپل هست و تازگیا مایکروسافت.چندساله این بحث ها ادامه داره،قبلاً توو سایت نارنجی و الانم اینجا. راه به جایی نمیبره. فقط در جواب این دوستان که ایراد بنی اسرائیلی میگیرن بفرمایید خسته نباشید،ما این گوشی رو میخریم.

رضا_ ب در تاریخ : 1394/6/28

باسلام محضر آقا آرش
اولا من متعصب نیستم میتونید برید در بخش نظرات سامسونگ واپل و..هم ببینید،وقتی من گفتم کاری که سونی انجام داد هیچ شرکت دیگه ای انجامش نداده دلیلش این بود که 4kبا ترفند سونی مصرف کمتری داره شما میگین الجی تمام اوقات کیو اچ دی هست من خودم جی3 داشتم اصلا از باتریش راضی نبودم،خب اگه الجی هم مثل سونی این کار را انجام میداد موفق تر بود چون واقعا کیو اچ دی درهمه مواقع لازم نیست،اینکه میگم 4k ضروری نیست دلیلش اینه که قبلاهم بارهاگفتم وقتی پیام مینویسی ضروری نیست که صفحه ای 4kداشته باشی ولی درفیلم و .. به کار میاد وقتی عرض کردم رم 2گیگ هم جوابگو هست منظورم برای گوشی های سونی بود شما الان یه سر به نظرات گوشی های پرچمدار قبلی سامسونگ بزنید که از رم سه گیگ هم ناراضی بودن الان من تب اس دارم که رمش بی رویه پرمیشه ولی خواهرم سونی c3داره حتی رمش 1گیگ هست اندروید5.1 راهم دریافت کرد هیچ مشکلی نه درقبلی داشت نه درجدید،پس تغییراتی که روی اندروید خام انجام میشه خودش خیلی موثره این چیزی هست که سونی با رابط کاربری ساده رم را فدای رابط کاربری پیچیده وپراز لوازم اضافی نمیکنه وقتی میگم سونی مجبوره از4گیگ رم استفاده کنه منظورم برای گوشی های امروزی سونی هست که انتقادهای بی دلیل وغیر منطقی متعصبین باعث تخریب بازارش شده بهرحال برای جبران ضررهای مالی باید هم ازقطعات به روز استفاده کنه هرچند بازهم میگم ضروری نیست ولی علم پیشرفت میکنه باید آینده نگری سونی را هم درنظر بگیریم اگر امروز ضروری نباشه مطمنا درسالهای آینده ضروری خواهد بود پس اگر از زاویه مثبت نگاه کنیم منظورمن روشنتر میشه اگربخواهیم به نظرات هم دیگه ایراد بگیریم مطمن باش هیچوقت نظرات ما تموم نخواهد شد شما میتونستید به نظرات بنده ازاین دیدگاه نگاه کنید وگرنه ایراد گرفتن خیلی آسونه با کمترین دلیل میشه تموم نظرات رانقض کرد،ولی باید دلایل هم منطقی باشه تا حقیقت پیدا کنه،سونی را من استفاده کردم ازش راضیم وخیلی خلاصه وار عرض کنم وارد جزئیات نمیشم،البته اگرآگاهانه نگاه کنیم برندهای سونی وسامسونگ واپل والجی از بهترین های بازارهستند وبدون تعصب همشونو تحسین میکنم همشون مزایا ومعایبی دارند وکامل هم نیستن ولی دربین بقیه کاملترین گوشی ها را این 4 برند میزنه البته به نظر شخصی خودم که هر4تا راهم تا دلت بخواد تست کردم،اگر برای 4kبخوایم ایراد بگیریم کلی ایراد داره ولی آینده نگری سونی باعث میشه به این ایرادها چشم پوشی کرد مااگراز زاویه مثبت نگاه کنیم میفهمیم که مزایاش از معایبش زیادتره،حتی شما الجی راهم که فرمودین ،باید عرض کنم اونم یه زمانی موردانتقاد خیلی ها قرار گرفت هرچند امروز شما ایرادهای اونو دراون زمان که بود ،الان نمیبینید مطمن باش دوسال بعد 4kعیب نخواهد بود چون رقابتهای سنگین شرکتها را وادار میکنه که به کارهای غیر ضروری هم دست بزنند تا از رقیب یک قدم جلوتر باشندماهم ایرانی هستیم اگر بجای ایراد گرفتن به همدیگه ،دست به دست هم دهیم برای امثال سونی وسامسونگ یک رقیب جدی میشیم من هرگز تو که هموطنمی تعصبتو به شرکت خارجی سونی نمیدم،لازم باشه اصلا از سونی استفاده نمیکنم تا هموطنم فکر نکنه که من متعصب به شرکتی خاص هستم وخدای نکرده قصد ناراحت کردنشو داشتم،بازم معذرت میخوام داداش.امیدوارم موفق باشید

WOLF A در تاریخ : 1394/6/28

علیک سلام.
اول اینکه Khz غلطه و Kbps درسته...
اول از همه یه کاری بکن:
توی گوگل جمله ی C902 camdriver chombos رو سرچ کن اگه زحمتی نیست. این درایوری هست که چندین سال پیش واسه دوربین c902 گذاشتم تو اینترنت. البته بعضی جاها دستکاریش کردن و حتی اسمشم عوض کردن گذاشتن chombo. چه باور کنی ، چه نکنی . همچنین گوشیهای دیگر.
حالا به نظرت دونستن بیت ریت صدا و تصویر و ابعاد تصویر و اینکه پیکسل چیست و ..... خیلی مهمه؟

یک بار هم که شده شما نرفتی ببینی که تکنولوژی جدیدی که باعث میشه پیکسلها به صورت هوشمند تصویر رو حدس بزنن و قسمت های به اصطلاح شطرنجی رو شارپ کنن مطالعه کنی. حتی میدونم که اصلا از وجود همچین چیزی بیخبری.
یا موتور پردازش جدید X-reality pro.
حتی حاضر نیستید کوچکترین تحقیقاتی راجب بهشون بکنید.

ببین من نمیگم تصویر VGA میشه 4K. اینجوری دارم میگم: با کیفیتی به خوبی 4K. دقیقا همون چیزی که سونی گفته.

ضمنا شما انگار تمام برند سونی رو با یه گوشی موبایل میشناسی؟ درسته؟ آره درسته. چون از مثالی که زدی کاملا مشخصه.
هر چند که من مشکلی در طراحی گوشیهای سونی ندیدم. درواقع گوشیهاش از یک DNA طراحی بهره میبرن و به راحتی قابل شناسایی هستن.
DNA طراحی (میگم که بدونی الکی نیست) در تمام شرکتهای بزرگ و اصیل وجود داره و شرکت و طراح موظفه که بر اون اساس طرح رو بکشه. مثل بنز ، پورشه. ویدیوهایی در همین زمینه هم وجود داره که میتونی بری ببینی. پس سونی بالاترین نمره رو میگیره عزیزم.
ماشاا... شرکتای دیگه هنوز گوشیهای 2014 شون هنوز دارن با اندروید جلی بین کار میکنن ولی سونی همه رو از دم به لالیپاپ آپ کرد.
راستی اینم اضافه کنم که آره عزیزم شرکتهای دیگه از انجامش عاجزن.1- در حال حاضر Hi-Res Audio فقط مال سونی هست. 2- تکنولوژی تلویزیونش رو کاملا روی گوشی موبایلش پیاده کرده. من اسم اینو میذارم ناتوانی بقیه. عزیز من وقتی شما و بقیه فکر میکنی چیزهایی مثل Bravia Engine و X-Reality و ... فقط اسم هستن(در صورتی که اینا دو تا قطعه ی الکترونیکی هستن) ، دیگه چه انتظاری باید داشت. برو تو اخبار چند روز پیش ببین چه لقبی به گوشیهای سونی دادن (در مورد مصرف باتری).
حتی در یک تبلیغ از سیری سؤال کردند و سیری جواب داده که بهتره که سونی بخرید.
همین هالیوود که میگی ، بهترین فیلماش مال سونی پیکچرز هست. دوربینای سونی استفاده میکنن.
اینا تعصب نیست ، واقعیته.
دوست من ، هیچ وقت بیراه به کسی که نمیشناسی تهمت بیسوادی نزن.

mohsen m در تاریخ : 1394/6/28

سلام دوست من از اونجایی که سر صحبت شما با من نبود و با کس دیگه ای من فقط در مورد طراحی که گفتید وارد بحث میشم...اولا او دو تا برندی که اسم بردید مخصوصا هوآوی کارشون کلا کپی برداریه یعنی اصلا تو بحث طراحی نباید حسابشون کرد چه برسه به اینکه با برندی مثل سونی مقایسشون میکنی ... زبان طراحیه سونی رو همه خوب میشناسند ساده با کیفیت شیک در عین سادگی با ابوهت و اینا تو دنیا کاملا ثبت شده سونی تا حالا از برندی تقلید نکرده ... سونی از همون اول از بهترین کیفیت برخوردار بود حالابا صرفه نظر از بحث لبه های منحنی من به شخصه و خیلیای دیگه باهاش حال نمیکنن....و این نباید نادیده گرفت که تو بحث طراحی هر ساله سونی جایزه های زیادی دریافت کرده واینکه طراحی سونی همیشه در اوج ظرافت با کیفیت و عالی هستن و طرفتار ای زیادی دارن...سونی تو طراحی واقعا به بلوغ رسیده مخصوصا سری زد و فکر نکنم نیازی به تعقیرش داشته باشه مثلا تو زد 5 کلید اسکن اثر انگشت واقعا عالی و بی نقص هستش سونی نشون داد با همون پلت فرم و بدون تعقیر مکانیش از پسش بر میاد واقعا اگه این کلیدو مثل اپل یا سامسونگ میاورد قسمت پایین صفحه نمایش کلی حرف در میاوردید که آی دیدی از فلان برند تقلید کرد کلید فلانو آورد رو صفحه..... اینا رو بهش میگن طراحی دوست من عرضم تمام...

far z در تاریخ : 1394/6/28

دوست عزیز

من طی دو سال فعالیتم اینجا همیشه سعی کردم از جانب فنی قضیه نگاه کنم.
شما برو نظرمنو بخون تو صفحه نوت3 که 1.5 سال پیش نوشتم. اونجا به خاطر آسیب پذیر بودن فریم دور گوشی به شدت انتقاد کرده بودم. خودم هم نوت3 دارم.
یا تشریف ببر تو صفحه اس6 ببین در خصوص مساله مدیریت رم چی گفتم.

اگه به چیز انتقاد وارد باشه ما صرف نظر از اسم برند ازش انتقاد میکنیم.

در مورد به خصوص زد5 پریمیوم من فقط در خصوص مساله 4k نظر دادم. نگفتم سونی چرا اینکار رو کرده. بلکه گفتم این کار سونی فقط از روی اجبار بوده. مطمئنا سونی با یه پردازنده کم مصرف و بدون مشکل و قدرتمند روبرو بود هیچ وقت 4k رو محدود نمیکرد. اما دوستانی اصرار دارن که این حرکت سونی رو با انقلاب صنعتی تو اروپا مقایسه کنن و شاید بالاتر از اون میدونن. ما هم گفتیم این حرکت سونی بیشتر زیرکانه هست تا هوشمندانه و از رو اجبار هست.

برا هر چیزی پیش نیاز سخت افزاری لازمه:
فرض کن شما یه بازی داری که بیش از توان سخت افزار کامپیوترت هست. اولین کاری که میکنی اینکه میری تو تنظیمات گرافیکی و اول از همه رزولوشن رو میاری پایین. این ساده ترین کار هست.
زمانی که ال جی برای اولین بار qhd رو بیرون داد به دلیل همین عدم رعایت پیش نیازها با مشکل مواجه شد. اما تو اولین گوشی سامسونگ قضیه متفاوت بود و خیلی بهتر عمل کرد.

ما مخالف افزایش رزولوشن نیستیم. حتی تو همین زد5 هم همین حرکت نصفه و نیمه سونی هم بد نیس و نشون از تغییر سیاست های سونی و حرکت رو به جلوی این شرکت داره.
تنها ایراد من به سونی عدم رعایت پیش نیاز سخت افزاری و معرفی زود هنگام 4k هست. با این سخت افزار و حتی همین اگزینوس 7420 موجود هم نمیشه از پس 4k بر اومد. سونی اومده یه حرکت بیشتر تبلیغاتی راه انداخته و به اجبار مجبور به کاهش رزولوشن در بیش از 95% استفاده از گوشی شده. اونوقت دوستان اون رو حرکت هوشمندانه سونی مینامند.
ایراد ما همینه.

Mohammad S در تاریخ : 1394/6/27

با سلام خدمت همه دوستان

امیر آقا ضمن تبریک به شما و آقا مقداد بابت این پشتکار و ممارست ...

میدونم از نظر شما اینجا همه [کم اطلاع] هستن و حتی به توصیه های دلسوزانه همیشگی شما در خصوص مطالعات و تحقیق بیشتر بی توجهی میکن !!!

برادر من این نگرش شما یه کم زننده نیست یه نظر خودتون ؟

شما از بورد و سخت افزار میدونی و بقیه رو راهنمایی میکنی و همیشه نگاه بالا به پایین توی نوشته هاتون هست؛ حالا خوبه بنده بیام با همین دید در مورد فروش و رتبه برندها و مسائل بازاریابی با شما صحبت کنم ؟؟؟!!! ( البته شاید در این زمینه هم کسی به اندازه شما نمیدونه !!! )

همیشه خاطرتون باشه که همین ملت عوام از دید شما، از دیوایس مورد بحث ما به اندازه سطح تفکر خودشون انتظار دارن و مثل شما به ماجرا نگاه نمیکنن !!!
ملاک قضاوت اشخاص بر اساس حس خودشونه؛ در یک اتاق که شما سردتونه و احساس میکنی نیاز به لباس گرمتر داری شاید من نوعی احساس متبوعی داشته باشم .
وقتی چشم بنده میگه فلان تصویر بهتره برام اهمیت نداره سایت فلان چی میگه، فکر کنم برای شما و بقیه هم همینطور باشه !

کسی که توی کارخوبه لبنی کار میکنه موقع خوردن ماست صنعتی دیدش با من تفاوت داره؛ شاید شما هم در زمینه تخصصتون اینطور باشین ولی آیا نیازه اون شخص سر هر سفره و توی مهمونیا جار بزنه توی این ماست از کدوم مواد استفاده شده ؟؟؟!!!

این آخرین ارسال بنده در این صفحست و با اینکه از قدیمی ترین اعضای این سایتم مدتهاست به خاطر نظرات نفراتی مثل شما و آقای مقداد م دیگه نه نظرات رو میخونم و نه نظری میدم !
خیلیا بودن که سطح دانش بالایی داشتن و به دلیل اصرار و پافشاری تعدادی دیگر الان نظری نمیدن!

شما بیا پیج گوشیهای پرچمدار سونی رو بخون؛ بیشتر از هر کسی شما و آقای مقداد م نظر دادین.
همین پیج آقای مقداد م اندازه چند نفر پست داده که فقط بگه "دوستان من از روی دلسوزی دوست ندارم شما به جز سامسونگ از برند دیگری خرید کنین" !!!

شما در ظاهر میای میگی بدون تعصب و صرفاً برای راهنمایی نظر میدی ولی در تک تک پستهاتون تعصب دیده میشه !
شاید هم درست بگین ولی مهم طرز فکر بقیست و چیزی که بدیهیه اینه که شما تا حالا اینجا نتونستی روی کسی غیر از فن های سامسونگ تأثیر بذاری ...
پس فکر میکنم یه جایی اشتباه کردی و شاید همچنان در اشتباه باشی ...

آقا مقداد که ماشالا میخواد جواب 20 نفر رو بده و به همه ثابت کنه که در اشتباهند !!!

لطفاً اجازه بدین با آرامش بیشتری در این گمراهی بمونیم و از احساس اشتباهمون به اندازه گذشته لذت ببریم ...

ضمن تشکر از مدیریت سایت باید بگم که قصدم به هم زدن نظام اینجا نیست و انتظار دارم بعد از این همه مدت که عضو این سایت بودم و حتی یک بار به کسی توهین نکردم، این پست منعکس بشه .( در این پست هم توهینی نمیبینم )
مطمئناً پست دیگری در این زمینه از بنده وجود نخواهد داشت...
ممنون از وقتی که صرف کردین ...

بدرود

Hussein x در تاریخ : 1394/6/27

کمابیش نظرات رو خوندم بعضیهاشون عجیب یودن ... . دوستانی که دارن برند و گوشی رو میکوبند به سوالات بنده جواب بدن تا من هم قانع بشم فقط لطفا منطقی و مربوط به سوال. سوال هارو شماره میزنم شمام با شماره هاش جواب بدین نه این که بگین یادته سونی سه سال پیش صفحه tft میزد پس نتیجه میگیریم هم سونی بده هم z5 !
1.در مورد سنسور اثر انگشت آره سونی دیر ازش استفاده کرد و باید روی زد 3 پلاس استفاده میکرد .اما سوال بنده : الان سنسور رو گوشی هست این که سنسور رو گوشی قبلی نبوده چطور این گوشی رو بد میکنه ؟
در مورد کپی کردن هم همه از روی اپل کپی پیست کردن و سونی تنها شرکتی بود که تغییرش داد و روی دکمه پاور استفاده کرد که با یک دست هم بشه از سنسور استفاده کرد در حالی که اگه در گوشی های دیگه با یک دست این کار رو انجام بدید 50 % احتمال داره گوشی رو بندازید .
2.در مورد صفحه نمایش وقتی محتوای شما 4k نیست چه دلیلی داره گوشی 4k بمونه ؟ خب هروقت شما فیلم عکس یا گیم 4k داشتین صفخه هم میشه 4K . اگه منطقی نگاه کنیم شما این رو چطور ایراد حساب میکنید وقتی مصرف باطری رو کاهش میده ؟ به نظر بنده اگه در گوشی های 2k و fhd هم استفاده بشه خیلی خوبه و گامی رو به جلو هست .
3.چیپست پر سر و صدای 810 ! سونی مثل سامسونگ سازنده چیپست نیست و مجبور بود از چیپست های کوالکام مدیا تک یا سامسونگ استفاده کنه .چیپست ساسونگ که کلا منتفیه چون خط تولیدش به زور جواب خود سامی رو میده و اگه هم داشت به سونی نمیداد! مدیا تک هم چیپست قابل عرضه ای برای پرچم دار ها نداشت و سونی مجبور بود از 810 استفاده کنه .سونی تها شرکتی بود که تونست این چیپست رو خنک کنه و توانایی واقعی 810 رو به همه نشون بده . این گوشی مشکل اور هیتینگ نخواهد داشت و تنها ایراد این چیپست نسبت به اگزینوس یه خورده مصرف بشتر باطری خواهد بود .
اما سونی مزیت های دیگه مثل دوربین بهتر و داخل بدنه ، مقاوم در برابر آب بودن و ... رو داره .
تشکر فراوان !

آرش - در تاریخ : 1394/6/27

دوست عزیز
متاسفانه شما با پایه‌ای‌ترین مباحث ویدیو و فناوری‌های مربوط به تصویر و صدا هیچ‌گونه آشنایی ندارین. این حرف شما که «موتور پردازشیش تصاویر و ویدیوها رو اگر 4k هم نباشند به 4k آپ اسکیل میکنه.» کاملا غیرعلمی و ناممکنه. شما می‌دونی camcoder یعنی چی؟ رزولوشن ضبط تصویر و بیت ریت ضبط صدا و عوامل دیگه در مسائل ویدیو و صدا به چه معناست؟ یعنی شما هیچوقت نمی‌تونی یک تصویر فرضا 1000*1000 رو بدون افت کیفیت تبدیل به تصویر 2000*2000 کنی. حالا چه جوری سونی می‌خواد تصویر فرضا HD رو با ابعاد مشخص به 4K تبدیل کنه؟! دو تا حالت داره. یا باید معجزه کنه! یا باید ...
متاسفانه راه دومی وجود نداره. شما فکر می‌کنی اگه یه فیلم VGA رو روی بهترین نمایشگرهای تدوین فیلمِ جهان (مثلا نمایشگرهای مورد استفاده در هالیوود) ببینید کیفیت فیلم‌تون افزایش پیدا می‌کنه؟! شما واقعا فکر کردی سونی یه کار عجیب غریب کرده که بقیه شرکت‌ها از انجامش عاجزن؟! نه. اصلا همچون کاری ناممکنه. چه برای سونی و چه برای هر شرکت دیگه‌ای. ما بحث بزرگنمایی تصویر و تغییرات صدا رو به صورت خیلی تخصصی در صنایع خاص انتظامی و نظامی داریم که اصلا بحثش مربوط به موبایل و اینجور وسایل نمی‌شه.
ضمنا شما یادت رفته که راجع به کیفیت صوتی فرمت 4k فکر کنی. شما واقعا فکر می‌کنی یه فیلم HD رو با کیفیت صوتی مربوطش می‌شه به صورت 4k نمایش داد؟! مثلا می‌شه یک فایل صوتی با کیفیت 48KHz (معمول در DVDها) رو به صورت 128 یا 320 پخش کرد؟! کیفیت یک فیلم 4K (مثلا در قالب یک دیسک بلوری) فقط به تصویرش نیست به صدای فیلم هم هست.
متاسفانه یکی دیگه از مسائلی که شما بهش اشاره کردی ولی واقعا بهش توجه نکردی بحث «مدلها ، دیزاینها ، محصولات» در میان شرکت‌های مختلفه که اگه بخوایم به سونی نمره بدیم قطعا نمره خوبی نمی‌گیره. یکنواختی گوشی‌های سونی برای هر کس که یه سر به سایت سونی بزنه آشکاره. این در حالیِِ که حتی شرکت‌های چینی مثل هواوی و لنوو تنوع طراحی محصول بیشتری نسبت به سونی دارن.
امیدوارم یه مقدار از تعصب روی شرکت‌ها دست برداریم و به محصولات و کیفیت‌ها و فناوری‌هاشون توجه کنیم.

mohsen m در تاریخ : 1394/6/27

دوست من وقتی می بینم شما با کلی تعصب نسبت به یه گوشی که کلی اشکال توش هست از خوبیاش میگی من میتونم بگم فقط متعصبین اگر این کنترل ریزولوشن رو همین برند شما می تونست انجام بده قبل شما خودش تا حالا هزاران بار به زبان تبلیغ دار دارش میکرد چه برسه به طرفداراش..سونی اگر نمیتونست این گرما رو حلش کنه هیچوقت دوباره 810 استفاده نمیکرد چیزی که بنچمارکها دارن نشون میدن یه ادم عادی از یه سوراخ دو بار گزیده نمیشه چه برسه به برندی مثل سونی....من خودم خدایی با z3+ دوستم کلی کار کردم بازی کردم فیلم 4k حدود 8 دقیقه گرفتم اصلا اخطاری بابت بستن دوربین نداد چه بسا داغ کردن اونطوری که صحبتش هست نبود یکم احساس بیشتر اونم بخاطر شیشه ای بودن پشتشه که با در نظر گرفتن ضد اب بودن که تصور کن گوشی هیچ راه واسه خروج گرما به بیرون نداره چیز معقولیه واله این دیگه بی انصافیه که بخوایم این چیزا رو ندید بگریم....شما اسم چهارتا گوشیو میاری که از پس qhd بر اومدن و سونی نمیتونه که همین چهارتا گوشی زمانی که برندای خیلی قدیمیتر از اینا تو پلی فونیک و صدای چهار کانال گیر کرده بودن سونی رو گوشیاش(MZ5) پخش mp3و رم میذاشت بقیه نواوریها و تکنولوژیهاشم که دیگه بماند خدایی یکم واقعه بین باشیم ید نیست نه....

Saman H در تاریخ : 1394/6/26

مرسي ميلاد جان كه پاسخ دادي ، جوابت كامل و خوب بود ، ولي اين موضوع كه گوشي رو اروم تو اب ببريم و يا در اب دريا يا مايعات نندازيد درست خيلي عاقلانه هم هست كه بايد اينكارو كرد تا گوشي خراب نشه ، ولي شركت اعلام كرده هرگز عكس و فيلم نگيريد و گوشي رو زير اب روشن نكنيد ، اين موضوع رو بدون هيچ شكي گفته ميتونست بگه خيلي اروم و در شرايط گفته شده عكس و فيلم بگيريد
ولي گفته شده هرگز.......

اگه درباره اين موضوع هم اطلاعاتي داريد ممنون ميشم اگه راهنمايي كنيد.

❤️
راستي يادم رفت بگم اگه لينك اون ويديو جديدي كه سوني داده براي استفاده محصولات ضد ابش رو داريد بديد ممنون ميشم

تار ج در تاریخ : 1394/6/26

جناب الان کی درمورد ضرر شرکت‌ها صحبت کرد که شما میفرمایید قبلش مطالعه کنید؟فکر میکنید مردم خواب نما هستن که میان اینجا کامنت میذارن و هیشکی جز شما مطالعه نداره؟ ضررمالی سونی رو کسی انکار کرده؟؟؟سونی شرکتی بود که حاضر نشد کیفیت تی وی هاشو پایین بیاره تا به سوددهی بیشتر برسه ... بله اگه مثل این شرکت‌ها به هرقیمتی که شده حتی کاهش کیفیت هم شده به سوددهی میرسید.چیزی که دارین میفرمایین فلان شرکت های چینی دوساله استفاده میکنن، دوست عزیز از حرفاتون معلومه برا شما کمیت بالاتر از کیفیت قرار میگیره. وقتی سنسور بزنی و بااطمینان نتونی ازش استفاده کنی خوبه با دیرتر تولید کنی و دقیق باشه؟...
یاعلی

far z در تاریخ : 1394/6/26

دوست محترم

بزار اول یکم تاریخ رو بررسی کنیم:

حدود یک سال پیش شارپ و ژاپن دیسپلی اعلام کردند که تا اوایل سال 2016 پنل های 4k رو در ابعاد کوچکتر به تولید انبوه خواهند رسوند.
لازم به توضیح هست که سونی چند سالی هست که به طور مستقل پنل تولید نمیکنه بلکه یه عضو از این کمپانی JDI هست.

4k درست کردن تو این ابعاد کار چندان پیچیده ای نیست که اسمشو انقلاب گذاشت. از این جهت که شاید بیش از 80% گوشی های هوشمند رزولوشن FHD به پایین دارند بنابراین کمپانی های پنل ساز فعلا قصد تولید انبوه 4k رو ندارند. توجیه اقتصادی براشون نداره.
برای کوچ کردن به 4k باید سخت افزار لازم به اون هم قویتر و بهینه تر باشه. اسنپ 810 یه چیپ چندان مناسب برا FHD نیست و عملا برا 4k یه چیپی هست که به دلیل مشکلات ذاتی اصلا توجیه استفاده نداره. و همین عدم توجیه استفاده باعث شده سونی گوشی رو به صورت کامل 4k نکنه.

اما در مورد انقلاب در تغییر رزولوشن:
والا از حدود 17 18 سال پیش که اولین کامپیوترمون رو داشتیم تا الان یادم میاد که همیشه کاربر به اختیار خودش میتونست رزولوشن صفحه رو تغییر بده. این نه انقلاب هست نه چیزی. مثلا شما یه مانیتور FHD داری ولی تو تنظیمات بازی وارد میشی و اونو رو HD اجرا میکنی تا فشار نیاد رو سخت افزار. کجای این حرکت انقلاب هست. یه چیز نرم افزاری خیلی خیلی ساده هست.
منتهی تولید کننده های گوشی از اونجا که رزولوشن صفحه رو بر اساس قدرت سخت افزار و مصرف اون در همه جای گوشی در نظر میگیرن چنین کاری نمیکنن. سونی خواسته 4k رو برای سخت افزاری استفاده کنه که بیش از دوبرابر توانش هست مجبور شده برای کنترل مصرف باتری چنین رزولوشنی رو محدود کنه. و در عمل 4k به چیزی که شاید خیلی وقتها بی استفاده بمونه.

یه بار هم گفتم به شما لطفا اگه توضیح فنی دارین در جواب کامنت من نظر بزارین وگرنه بهتره وقت خودتون و من رو بیش از این تلف نکنین.

رضا_ ب در تاریخ : 1394/6/26

داداش من،این چیزی هست که سونی هروقت پرچمدار جدیدیا گوشی زدآب جدیدی میده بیرون به کاربراش گوشزد میکنه که این گوشی فقط درآب خالص دوام داره اگر آب کلر داشته باشه یا مواد دیگری که منجر به باز شدن دریچه ها میشه هشدار میده چرا که مثلا اگر گوشی داخل بنزین بیفته یا تینر والکل ویا آبی که توش مواد دیگه ای وجود داره ممکنه باعث بشه چسب درب پشتی شل بشه ومایعات توش نفوذکنه وباعث خراب شدن گوشی بشه وقتی سونی چنین گوشی قدرتمندی میزنه بعید نیست متعصبین برندهای دیگه با این جزئیات برای تخریب سونی این شایعات را دربیارن درضمن گوشی وسیله ای نیست که همش باهاش توآب باشی همین که وقتی گوشی ازدستت داخل یه جویی یا جایی که آب هست میفته وخراب نمیشه خودش بزرگترین مزیت هست ... من سونی زد وان را تا زدسه امتحان کردم حتی قطره ای آب توش نرفت حتی یه بار ریسک کردم 3 ساعت گوشی را داخل آب گذاشتم هیچ مشکلی پیش نیومد مطمنم اینم مثل اونا باشه.
بابا انصاف داشته باشیدالبته ببخشید ها من قصد بدی ندارم ولی بهم برمیخوره وقتی حرفی گفته میشه که حقیقت نداره،سونی دراین مورد امتحانشو سالها پیش پس داده وهرسال هم پیشرفته تر شده،سری زد5 هم بمراتب بهتراز قبلی ها شده وانشالله به زودی قدرت فوق العادشو میبینیم

آرش - در تاریخ : 1394/6/26

دوست عزیز
من طرفدار هیچ شرکتی نیستم و نظرم رو هم راجع به این گوشی مشخصا بیان کردم. تلاشم اینه که به فرمایش شما عمل کنم که فرمودید: «لطف کنید عادلانه قضاوت کنید» ولی به جز این سخن زیبای شما سایر فرمایشات‌تون واقعا عجیبه! من از کلام خودتون استفاده می‌کنم.
اول اینکه شما می‌فرمایید: «کاری که سونی کرد هیچ برندی نتونست انجامش بده 4k بودن گوشی» این حرف کاملا اشتباهه. چرا؟ به این دلیل که ال‌جی هیچوقت مدعی نشد من qhd رو وارد دنیای موبایل کردم و هیچ شرکت دیگه‌ای نمی‌تونست این کارو بکنه. فقط گفت من اینکارو کردم و تازه بماند که کار ال‌جی با کار سونی فرق داشت. ال‌جی یک دستگاه همیشه qhd تولید کرد و سونی یک دستگاه گاهی 4k. مبنا رو بر این می‌ذاریم که وضعیت سوئیچینگ فعلیِ سونی بهترین کار ممکن بوده. اما یک نکته رو نباید از قلم بندازیم. افزایش رزولوشن صفحه نمایش به 4k کاریِ که انجامش زیرساخت‌های سخت‌افزاری خاصی می‌خواد که هنوز در دنیای تلفن‌های همراه وجود نداره.
دوم اینکه سونی حالت سوئیچینگ بین 4k و فول اچ‌دی رو که روی این گوشی فعال کرده «ترفند فوق هوشمند» نیست. یک کار برنامه‌نویسی بسیار ساده است که مهندسان سونی مجبور به انجام اون بودن. نه سونی، بلکه هر شرکت دیگه‌ای هم می‌خواست با مشخصات فعلی این گوشی، یک گوشی تولید کنه باید از همین ترفند استفاده می‌کرد چون راه دیگه‌ای وجود نداشت.
در بخشی دیگه شما فرمودید: «گوشی های دوگیگ رم سونی هنوز جوابگوی برنامه ها که هستند بماند». مگه گوشی‌های دو گیگ رم بقیه شرکت‌ها جوابگوی برنامه‌های امروز نیستند؟! همه هستند. این مسئله‌ی افزایش رم از زمانی شروع شد که شرکت‌ها روی مالتی تسکینگ و بعد مالتی ویندو تمرکز کردن و به همین سبب هم به سمت رم‌های بیشتر مثل 3 و 4 گیگ حرکت کردن.
باز در بخشی دیگه فرمودید: «مطمنم به زودی رم4 گیگ راهم برا چرچمدار بعدیش میذاره البته نه بخاطر اینکه عملکردش بالا بره بخاطر انتقادهای غیرعلمی یه عده از افراد مجبور خواهد شد این کار را بکنه» خب این چه حرفیِ شما می‌زنی؟! یعنی شرکتی مثل سونی که به تعبیر شما «همیشه درتکنولوژی درسطح برترین هاست» حرف‌های گروهی «غیرعلمی» رو دنبال می‌کنه؟! تازه اونم «نه بخاطر اینکه عملکردش بالا بره» فقط به‌خاطر اینکه عده‌ای غیرعلمی اونو مجبور می‌کنن؟!
در ادامه فرمودید: «همانطور که مجبور شد از4k استفاده کنه» خب پس خودش نمی‌خواسته اینکارو بکنه. این چه نوآوری و فناوری پیشرفته‌ایِ که شما قبلش کلی ازش تعریف کردید و حالا می‌فرمایید که مجبور بوده؟! به چه دلیل مجبور بوده؟! چرا اینو توضیح ندادید؟ جبر علمی بوده؟ جبر بازار بوده؟ جبر تاریخی بوده؟ چی بوده؟
بعد ادامه دادید: «البته 4kهم یک کار هوشمندانه ای برای سونی بود هرچند ضروری هم نبود» خب بالاخره هوشمندانه بود یا ضروری نبود؟! یعنی سونی امکانی رو که ضروری نبوده هوشمندانه روی دستگاه‌هاش قرار داده؟! واقعا این حرف چه معنایی داره؟!
بعد هم گفتید: «برای رم هم اگر یک دلیل منطقی وعلمی پیدا کرد مطمنن میذاره براش» شما بالاتر فرمودید که «بخاطر انتقادهای غیرعلمی» مجبور شده فناوری جدیدی رو وارد دنیای موبایل کنه، بعد الان می‌فرمایید اگر دلیل علمی باشه رمش‌و افزایش می‌ده! در ضمن فرمودید که بالا بردن رم تاثیری در عملکرد نداره!
همه‌ی این حرفا رو زدم که نشون بدم طرفداری از یک شرکت و یک محصول خاص تا چه حد می‌تونه انسان رو به سمت «طرفداری به هر شکل ممکن» پیش ببره. در نوشته‌ای دیگه به نقد مخالفان سونی هم خواهم پرداخت. پس فکر نکنید که روی صحبتم فقط با طرفدارای سونی بود.

WOLF A در تاریخ : 1394/6/25

سلام.
آره اون خبر درسته.
ولی کسی به این زودی تغییر نظر نمیده. اول ببینید قضیه چی بوده ، چرا همچین چیزی گفته شده ، ... بعدش آدم نظرش رو عوض میکنه. اتفاقا تو همون سایتی که گذاشتی(اکسپرین) ، خبر جدیدی گذاشته که این موضوع رو توضیح داده:
http://xperian.ir/%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%A8%DB%8C%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%87-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%85%D9%88%D9%86-%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7/
به نظر من که خیلی کار درستی کرده.
چون من نمیدونم [چرا] به محض اینکه یه نفر گوشی سونی ضد آب میخره ، فورا اولین کاری که میکنه میندازدش تو آب؟؟؟؟!!!! یا روزی 50 بار گوشی رو میشورن ؟!!؟!؟! میفهمین که چی میگم؟ یعنی انگار گوشی ساخته شده واسه زیر دریا ! بعدشم شاکی میشن که سونی دروغگوست.

تو یه رستوران نشسته بودم ، یه نفر داشت میز بغلی واسه دوستش تعریف میکرد که Xperia Z داشته و انداختتش تو دریا و آب رفته داخلش و دوتایی میگفتن آره همش الکیه ، تبلیغاته و از این حرفا.
خدایی ضد آب یعنی اینکه بندازیش تو دریا؟ کاری به سونی نداریم ، (بماند که خود سونی هم گفته آب دریا بهش صدمه میزنه).
بگذریم.

سونی راجب به این بیانیه گفته که :
در واقع ما تعریف جدیدی از محصولات مقاوم در برابر آب خود ارائه نداده ایم و تعریف همان تعریف سابق است؛ اما سعی کرده ایم در ارائه توضیحات و شیوه بیان مطالب بسیار روشن عمل کنیم، تا کاربران اقدامات احتیاطی لازم را به کار گیرند و در صورت لزوم بتوانیم بهترین خدمات را در برابر آسیب هایِ واقعی به مشتریان خود ارائه دهیم .

معنای جمله بالا به زبان ساده تر:
"یعنی میخواسته به اونایی که 24 ساعت دستگاهها رو زیر آب میبرن بگه : آقا جان ،نهنگ نیست ، گوشی موبایله ، باید بیرون از آب زندگی کنه. جنبه استفاده ازش رو نداری نخر، بعدا میکشیش میندازی تقصیر ما."
موارد 2801 تا 2900 از مجموع 3148 مورد

تبلیغات

ادامه...

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا