گزارش مالی شیائومی از سه ماهه سوم 2023 – رشد 182.9 درصدی سود خالص
نمایش خبر
تاریخ : 1402/9/3 نویسنده: مریم رشنو | ||
برچسبها : | آمار Statistics ، گزارش مالی Financial Report ، شیائومی Xiaomi |
به علاوه، حاشیه سود ناخالص شرکت 22.7 درصد و سود خالص تعدیلشده 6 میلیارد یوان (حدود 845 میلیون دلار) اعلام شده که از رشد خیرهکننده 182.9 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته حکایت دارد.
کسبوکار گوشیهای هوشمند
مطابق این گزارش، شیائومی در سهماهه گذشته موفق به عرضه 41.8 میلیون واحد اسمارتفون شده که در مقایسه با فصل گذشته 27 درصد رشد را نشان میدهد. همچنین درآمد شرکت چینی از این بخش 41.6 میلیارد یوان (حدود 5.86 میلیارد دلار) با حاشیه سود ناخالص 16.6 درصد اعلام شده است.
شیائومی در بازه زمانی جولای تا سپتامبر امسال، پس از آنر، اوپو، اپل و ویوو جایگاه پنجم را در فهرست برترین تولیدکنندگان اسمارتفون در چین به خود اختصاص داده است. این شرکت خانواده Redmi Note 13 را با امکاناتی مانند صفحهنمایش AMOLED فول اچدی پلاس با حداکثر روشنایی نقطهای 1,800 نیتی، دوربین 200 مگاپیکسلی (در نوت 13 پرو و نوت 13 پرو پلاس)، باتری 5 هزار میلیآمپر ساعتی و شارژر 120 واتی در مدلهای پیشرفتهتر در ماه سپتامبر در چین ارائه و اعلام کرده که بیش از 410 هزار واحد از این سری در نخستین ساعت عرضه، به فروش رفته است.
کسبوکار اینترنت اشیاء و سبک زندگی
شیائومی در این گزارش درآمد بخشهای اینترنت اشیا و محصولات مرتبط با سبک زندگی خود را نیز 20.7 میلیارد یوان (حدود 2.9 میلیارد دلار) اعلام کرده که نسبت به سهماهه سوم سال گذشته شاهد 8.5 درصد رشد بوده است. حاشیه سود این بخش هم در فصل اخیر 17.8 درصد بوده است.
شرکت چینی در گزارش خود مدعی شده که در سهماهه منتهی به سپتامبر 2023، نه تنها جایگاه نخست را از نظر میران عرضه تلویزیون هوشمند در چین کسب کرده، بلکه با ارائه 2.7 میلیون دستگاه تلویزیون هوشمند در این بازه زمانی، در میان 5 تولیدکننده برتر این محصول در جهان قرار گرفته است.
شیائومی همچنین با اشاره به ارائه تبلت Redmi Pad SE در بازارهای جهانی در آگوست 2023، اعلام کرده که موفق به افزایش 120 درصدی عرضه جهانی تبلت نسبت به سال گذشته شده و در سهماههای که گذشت، برای نخستین بار نام خود را در میان 5 تولیدکننده برتر این محصول به ثبت رسانده است.
کسبوکار خدمات اینترنتی، تبلیغات و بازی
شیائومی همچنین دارای کسبوکار فعالی در حوزه خدمات اینترنتی است که درآمد آن به بالاترین میزان سهماهه رسیده و به عدد 7.8 میلیارد یوان (1.09 میلیارد دلار) با حاشیه سود ناخالص 74.4 درصد دست یافته است. 2.3 میلیارد یوان (324 میلیون دلار) از درآمد این بخش در خارج از کشور چین و از سرویسهای اینترنت و 5.4 میلیارد یوان (759 میلیون دلار) نیز از تبلیغات به دست آمده که افزایش سالانه 15.7 درصدی را رقم زده است. همچنین درآمد شیائومی از بازی نیز شاهد نهمین رشد فصلی پیاپی بوده است.
بر اساس آمار اعلامشده از سوی شیائومی، ذخیره نقدی شرکت نیز با 35.4 درصد افزایش سالانه به رکورد تازه 127.6 میلیارد یوان (17 میلیارد دلار) رسیده است. این رقم علاوه بر 1.7 میلیارد یوانی (238 میلیون دلار) است که در زمینه تحقیق و توسعه خودروهای الکتریکی هوشمند و سایر طرحهای جدید هزینه شده است.
- معرفی خانواده ROG Phone 9 – گیمینگ فونهای ایسوس با اسنپدراگون 8 الیت و نمایشگر 185 هرتزی
- نگاهی به فناوری ISOCELL ALoP – راهکار سامسونگ برای کاهش برآمدگی دوربینهای بخش پشتی گوشی
- شیائومی 14T Pro در نگاه رسانهها – نقاط ضعف و قوت از دید حرفهایها
- گزارش Canalys از بازار اسمارتفون خاور میانه در سهماهه سوم 2024 – رشد اندک در سایه تنشهای سیاسی
- IDC: جایگاه نخست سامسونگ در بازار گوشیهای تاشو با تکیه بر Z Fold6 و Z Flip6
- اپل iPhone 16 Pro Max در نگاه رسانهها – نقاط ضعف و قوت از دید حرفهایها
- معرفی گوشیهای مخصوص بازی Red Magic 10 Pro و +10Pro با تراشه SD 8 Elite و باتریهای حجیم