نظر کاربران درباره گوشی موبایل سونی Xperia Z3 Plus (Z4)

Xperia Z3 Plus (Z4) اکسپریا زد 3 پلاس (زد 4)

Sony Xperia Z3 Plus (Z4) سونی
ارزیابی کاربران: 8.3 از 10 (2608 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های سونی
» سونی Xperia 1 VI
» سونی Xperia 10 VI
» سونی Xperia 5 V
» سونی Xperia 10 V
» سونی Xperia 1 V
» سونی Xperia 5 IV
» سونی Xperia 10 IV
» سونی Xperia 1 IV
» سونی Xperia Pro-I
» سونی Xperia 10 III Lite
» سونی Xperia 1 III
» سونی Xperia 5 III
» سونی Xperia 10 III
» سونی Xperia 5 II
» سونی Xperia Pro
» سونی Xperia 1 II
» سونی Xperia 10 II
» سونی Xperia L4
» سونی Xperia 5
» سونی Xperia L3
» سونی Xperia 10 Plus
» سونی Xperia 1
» سونی Xperia 10
» سونی Xperia XZ3
» سونی Xperia XA2 Plus
» سونی Xperia XZ2 Premium
» سونی Xperia XZ2
» سونی Xperia XZ2 Compact
» سونی Xperia L2
» سونی Xperia XA2
» سونی Xperia XA2 Ultra
» سونی Xperia R1 Plus
» سونی Xperia XA1 Plus
» سونی Xperia XZ1
» سونی Xperia XZ1 Compact
» سونی Xperia L1
» سونی Xperia XZs
» سونی Xperia XA1
» سونی Xperia XA1 Ultra
» سونی Xperia XZ Premium
» سونی Xperia XZ
» سونی Xperia X Compact
» سونی Xperia E5
» سونی Xperia XA Ultra
» سونی Xperia XA
» سونی Xperia X Performance
» سونی Xperia XA Dual
» سونی Xperia X
» سونی Xperia Z5 Dual
» سونی Xperia Z5 Compact
» سونی Xperia Z5 Premium
» سونی Xperia Z5
» سونی Xperia Z5 Premium Dual
» سونی Xperia M5
» سونی Xperia C5 Ultra
» سونی Xperia C5 Ultra Dual
» سونی Xperia M5 Dual
» سونی Xperia C4 Dual
» سونی Xperia C4
» سونی Xperia Z3 Plus (Z4)
» سونی Xperia Z4 Tablet LTE
» سونی Xperia M4 Aqua
» سونی Xperia E4g Dual
» سونی Xperia E4g
» سونی Xperia E4 Dual
» سونی Xperia E4
» سونی Xperia E3 Dual
» سونی Xperia Z3
» سونی Xperia Z3 Tablet Compact
» سونی Xperia Z3 Dual
» سونی Xperia E3
» سونی Xperia Z3 Compact
» سونی Xperia M2 Aqua
» سونی Xperia C3 Dual
» سونی Xperia C3
» سونی Xperia T3
» سونی Xperia Z2
» سونی Xperia M2 dual
» سونی Xperia Z2 tablet
» سونی Xperia M2
» سونی Xperia E1 dual
» سونی Xperia E1
» سونی Xperia T2 Ultra dual
» سونی Xperia T2 Ultra
» سونی Xperia Z1 Compact
» سونی Xperia Z1s
» سونی Xperia Z1
» سونی Xperia Z Ultra
» سونی Xperia C
» سونی Xperia M
» سونی Xperia ZR
» سونی Xperia SP
» سونی Xperia L
» سونی Xperia Tablet Z Wi-Fi
» سونی Xperia Tablet Z LTE
» سونی Xperia Z
» سونی Xperia ZL
» سونی Xperia E
» سونی Xperia E dual
» سونی Xperia Tablet S 3G
» سونی Xperia TX
» سونی Xperia V
» سونی Xperia J
» سونی Xperia Tablet S
» سونی Xperia T
» سونی Xperia SL
» سونی Xperia tipo dual
» سونی Xperia miro
» سونی Xperia tipo
» سونی Xperia go
» سونی Xperia acro S
» سونی Xperia ion HSPA
» سونی Xperia neo L
» سونی Xperia sola
» سونی Xperia U
» سونی Xperia P
» سونی Xperia ion LTE
» سونی Xperia S
» سونی Tablet P 3G
» سونی Tablet P
» سونی Tablet S 3G
» سونی Tablet S
» سونی CMD Z7
» سونی CMD J70
» سونی CMD J7
» سونی CMD MZ5
» سونی CMD J6
» سونی CMD J5
» سونی CMD Z5
» سونی CMD CD5
» سونی CMD C1
» سونی CMD Z1 plus
» سونی CMD Z1
» سونی CM-DX 2000
» سونی CM-DX 1000

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 2801 تا 2900 از مجموع 2929 مورد

رضا_ ب در تاریخ : 1394/2/23

باسلام محضر مدیر سایت ودوستان ارجمند
دوستان این بحث ها واقعا خوشحال کننده هست البته جا داره از سایت زیبای موبایل دات آی آر تشکر کنم که در ایران تنهاسایتی هست که این امکانات وبااین همه کاربر مهندس واقعا بعضی هم دانشمند نشون داده که در کشور ماهم خیلی زیادن که تکنولوژی دستشون هست آخرین پرچمدارها را به خوبی تجزیه وتحلیل میکنن من واقعا نمیدونم چی بگم که به درد بقیه بخوره بالاخره دوستان خیلی استادانه تجزیه اش کردن ولی سونی را چون استفاده کرده ام وپرچمدارهاشو هر شش ماه تست وبررسی کرده ام میخو ام نظر خودمو تا جایی که میتونم بگم من وقتی زدوان خریدم فکرمیکردم دیگه روی این هیچ گوشی دیگه نمیاد ومیتونه منو سالها بگذرونه ولی 6 ماه بعد زد2اومد با کیفیت تصویرش زدوان را توجیبش گذاشت البته با بُرندهای دیگه اصلا کاری ندارم درسته الان هم سونی وهم الجی جی3 استفاده میکنم ولی روی سخنم با سونی زد4هست من فهمیدم که میتونن بازهم پیشرفت کنن ولی تا کجا قراره برن خدا عالمه چون همین زد1 یا زد2 یا زد3 وتموم پرچمداران بُرندهای دیگه هم میتونن به تموم برنامه های اندرویدی به نحو عالی جواب بدند ولی نوآوری یه چیز دیگه هست زد4 اصلا لازم نبود بیاد ولی ورود 64 بیتی به صنعت گوشی لازم بود شرکت نامداری مثل سونی هم به جایگاه فراتری پا بذاره و64 بیتی بزنه درسته که کیو اچ دی نیست ولی درحالت کلی نیازی هم نیست کیواچدی باشه چون من خودم الان در جی سه مشکل باتری دارم چون کیو اچدی هست هرچند کیفیتش یه چیز دیگه هست ولی خیلی لازم نیست حتی دوربین 4کا هم اصلا برای یه گوشی لازم نیست ولی بالاخر میزنن دیگه من درنظرات قبلی هم در سونی زد3 سه وزد1 هم گفته ام سونی همیشه مثل گلی بی نظیر با امکانات جالبتر وکاراتر شکوفا میشود وسخت رقیبان گرانقیمتش را شکست میدهد من خودم طرفدار برند خاصی نیستم ولی همشونو استفاده کرده ام واز بین همه فقط از الجی جی سه وسونی زد3 خوشم اومده ... ولی سونی یه چیز دیگه هست کافیه دستت بگیری من درالجی لک هایی دیدم ولی درسونی اعتراف میکنم تا به حال نه در زدوان نه زد2 ونه زد3 تونستم ایرادی پیدا کنم مطمنم زد4 هم عالی خواهد بود ایندفعه با سیستم 64 بیتی باطراحی زیباتر وکیفت بی نظیر تریمیلینوس واکسریالیتی و همچنین نیت نور خیلی بالا ودوربینی بی نظیر وباتری فوق العاده اش همچنین با کلاک های قویتر در پردازنده دل هر بیننده ای را به خود جلب خواهد کردوبازهم با امکانات زیباتر درنرم افزارش ورابط کاربری زیبا وساده اش شکوفا خواهد شد وامیدوارم خدا هر کسی که این گوشی را دوست داره براش برسونه ونهایت لذت را ازش ببره باتشکرازدوستان وسایت عالی وبی نظیرmobile.ir

MOH R در تاریخ : 1394/2/22

جناب امیر
میدونی اگه سامسونگ از سونی طراحی بهتری داشت هرگز این لینک رو قرار نمیدادی؟ مثلا این لینک یعنی اینکه طراحی سونی ضعیفه؟در ضمن این لینک فقط برترین گوشی ها رو از لحاظ کمترین ضخامت نشون داده.
واسه سونی کاری نداره گوشی با ضخامت زیر 5 میلیمتر بسازه.واسه سامسونگ هم کاری نداره.
!لینک میذاری میگی از سونی ضخامت کمتر هم داریم!خودم هم میدونم داریم.من و شما در مورد سامسونگ و سونی حرف زدیم نه Vivo و.....
بخواهیم نخواهیم طراحی سونی بهترین طراحی جهان ه.بهترین طراحی هم فقط و فقط به ضخامت نیست.ضخامت فقط یک بخش کاره و مطمئن باش کمتر کسی فقط به خاطر ضخامت کمتر گوشی میخره.از هر 10 نفر که گوشی میخرن مطمئن باش 9 نفرشون کمترین اطلاعاتی در مورد طراحی و سخت افزار و.... ندارن.

قبلا هم گفتم،الان هم دوباره میگم.من بین سونی و سامسونگ مقایسه کردم،خودم هم میدونم گوشی با ضخامت کمتر از سونی،سامسونگ،الجی،اچ تی سی و اپل و.... وجود داره.
شما هم که میگی طراحی بهتر از سونی و سامسونگ وجود داره قاعدتا باید طرفدار Vivo باشید و از گوشی های با ضخامت زیر 5 میلیمتر Vivo هم لذت ببرید.اما از نظر بهترین طراحی فقط به ضخامت کمتر نیست.همه اینهایی که ضخامت 4 میلیمتر دارند یک هزارم زیبایی گوشی های سونی رو ندارند.سر سخت ترین دوستان من هم قبول کردند طراحی سونی از اپل و سامسونگ بهتر و شیک تره.
در پناه حق......../

Hussein x در تاریخ : 1394/2/22

این پست بیشتر از این که به بررسی علمی شباهت داشته باشه به بیان سلیقه شبیه هستش.
چطوری شما میگید این همون گوشی قبلی هست ؟ پردازنده مرکزی از کاریت 400 رفته به کرتکس a57 .
gpu از ادرنو 330 رفته به ادرنو 430 دوربین سلفی از 2.2 به 5.1 ارتقا پیدا کرده ...اگه این گوشی بده s6 هم با مشخصات مشابه باید بد باشه . قضیه 810 هم دیگه نخ نما شد ... کی میگه سری های قبلی سونی بد بوده ؟ از زد وان کمپکت به بعد که مشکل صفحه نمایش حل شد محصولات سونی اگه بهتر از محصولات رقباش نبود بدتر هم نبود . دخیل کردن احساسات شخصی در بررسی علمی و تخصصی اعتبار و نتیجه اون بررسی رو خدشه دار میکنه.درسته من سونی رو دوست دارم ولی هیچ وقت نمیام بگه آقا s6 همون s2 و فقط کلاک پردازنده رو تغییر دادن واقعیت اینه که s6 گوشی واقعا خوبیه با چند مشکل کوچیک اما z4 هم خوبه با چند مشکل کوچیک (هیچ گوشی توی دنیا بی عیب نیست) و انتخاب به سلیقه و علایق خریدار وابسته هست.

Hussein x در تاریخ : 1394/2/22

نظرات قبلی شمارو به طور اجمالی بررسی کردم .عمدتا این طور بوده که شما در مورد محصولات سامسونگ اطلاعات فنی ارائه کردید و به مشکلات جواب دادید وبعضا بررسی های هم داشته اید .اما وقتی به نظرات شما در مورد سایر برندها میرسیم عمدتا انتقادی هست و جو کاملا عوض میشه .این آخرین جواب بنده به شما خواهد بود چون احساس میکنم از بحث فنی دور میشیم .
شما در بحث یک نکته کوچک رو که باب میل شماست پیدا میکنید و روی اون بحث میکنید چون مابقی مبحث باب میل شما نیست و در مورد این جواب هم من من باز احتمال میدم که یک کلمه از کل جواب رو انتخاب خواهید کرد و مابقی جواب رو توجهی بهش نخواهید کرد مشابه پست های قبلی.
ببینید شما این ایرادات رو به سونی z4 گرفتی که من جواب میدم حد اقل برای روشن شدن کار بر های دیگه :
رزولوشن دوربین افزایش نیافته :
1.مگه رزولوشن s5 به s6 افزایش داشته ؟2.همون طور که خودتون میدونید سنسور فقط یک بخش از دور بین هست و تغییر نکردن اون از یه مدل به مدل دیکه به معنی بهتر نشدن دوربین نیست کما این که لنز و دیافراگم ممکنه عوض شده باشه و از همه مهم تر الگوریتم پردازشی و قدرت پردازنده هست که بسیار مهمه و در این مدل مطمعن باشید که بهبود داشته کما این که در مدل های قبلی دوربین هر مدل جدید تر عملکرد بهتری نسبت به مدل قدیمی تر داشته .
طراحی تکراری
یک چیز زیبا همیشه زیباست و گذر زمان از زیبایی اون نخواهد کاست . زیبایی گوشی یک چیز سلیقه ای هست و من شخصا این طراحی رو دوست دارم .و هممون یادمون نرفته که سامسونگ با گوشی های پلاستیکیش چطوری داد مشتری هاشو در آورده بود تا این که بالاخره مجبور شد عوضش کنه و هنوز هم نتونسته لنز دوربینشو تو بدنه جا بده و مثل چشم قورباغه زده بیرون و سونی سال ها قبل بدنه های شیک آلومینیوم-شیشه با لنز دوربین داخل بدنه تولید میکرد.
اما مهمتر از اون ایرادیه که به اسنپ 810 میگیرید .
دمای یک چیپ تابع ولتاژی هست که بهش داده میشه و اگه با ولتاز پایین تر راه اندازی بشه دما هم کم تر میشه و فرکانس رو میشه با بالاتر بردن فرکانس پردانزنده جبران کرد . اما راه حل ساده تر استفاده از یک هیتسینک مناسب هست که ضاهرا z4 این گزینه براش انتخاب شده .
اما چیزی که شما یادتون میره بهش اشاره کنین مشکلات مدیریت رم s6 هست که کاربرانش ازش شکایت دارن.
در مورد وزن سنگین تر بودن زد به علت بزرگ تر بودن صفحه و باتریش کاملا منطقی هست و در مورد ابعاد و ضخامت هم باتوجه با ابعاد صفحه و این که با اختلاف کم ابعاد رو سونی و وزن رو سامسونگ میبره میشه مساوی اعلام کرد.
در مورد پردازش گرافیکی هم چون رزو لوشن صفخه سونی واقع گرایانه هست (در پست قبلی کاملا محدودیت های چشم انسان رو توضیح دادم ) با اختلاف بسیار زیاد از s6 بهتر خواهد بود.
و من باز هم متوجه نشدم که مشکل z4 چیه که z4 بده ولی s6 ابر فون تاریخه ؟! (دوباره موضوع اسنپ 810 رو شروع نکید که هم تکراری شده و هم گفتم خون بهاش یه هیتسینک بزرگه که سونی گذاشته)
کلام آخر خطاب به کسانی که میحوان سونی بخرن :
مشخص کنید از گوشی چی میخوایید و آیا گوشه رو میخرید برای استفاده کردن یا این که دو هفته دیگه عوضش کنید ؟ و اگه مشخصات سونی با نیاز شما مطابقت داشت سونی نا امیدتون نخواهد کرد و همیشه کسانی هستند که انتقاد میکنن حتی قبل از دیدن گوشی . این شما رو دلزده نکنه.

WOLF A در تاریخ : 1394/2/22

سلام.
امیر جان نشد دیگه.
بابا من که بهت گفتم ، اینا شایعه نبود.
این لینک خبرش:
http://www.gsmarena.com/sony_xperia_z4_is_not_the_2015_flagship_stay_tuned_this_may-news-11970.php
تو سایتای ایرانی هم هست.
قراره تو آخر May پرچمدار جدید رو معرفی کنه.
دیگه اینقدر هم که یه شرکت الکی نیست که رو آب یه حرفی بزنه و فردا بزنه زیرش! ...
همین دیگه ، خواستم بگم اینا اصلا شایعه نبوده. همه و همه گفته ی خود سونی بوده و سایتهای معتبر هم منتشرش کردن و منبعشو هم ذکر کردن.
با تشکر

amir - در تاریخ : 1394/2/22

این لینک داره میگه در اون موارد مد نظر شما که فکر میکردی تا حالا سونی اولین دنیاست کلی دستگاه وجود داره که از سونی یا سامسونگ به مراتب جلوتر هستن.

منتهی شما ازشون اطلاع نداشتی ( من که تو همون کامنت گفتم اینایی که تا حالا فکر میکردید سونی توشون اوله مقام دهم هم نیست منتهی مال برندایی هستن که شمای نوعی چون فقط سه چهار برند مد نظر فون آرنا و جی اس ام آرنا و مثلا زومیت و این رنج رو میشناسید کلا از وجودشون اطلاع نداشتید )

سامسونگ هم توی همون کامنت گفتم شما اسمش رو آوردی من توضیحش دادم.
در زمینه سایز و ابعاد و ظاهر این دوتایی که اول و دوم طبقه بندی کردید اواسط لیست هم نیستن

من خاطرم نمیادتا بحال نسبت به بدنه یا ظاهر گوشیهای سامسونگ ( چه اینجا چه در بخش اس 6 چه هر مدل سامسونگ دیگه ) یکبار صحبت کرده باشم و بگم در فلان زمینه ها برند و مدل اوله
اگه حتی یدونه پیدا کردی من دیگه تو این سایت مطلب نمینویسم

ولی عکسش صادقه .
میتونم صدها کامنت نشونت بدم که شما و دوستات ادعا داشتید سونی در زمینه بدنه و ظاهر و ابعاد اوله یا جزو بهترینهاست.

amir - در تاریخ : 1394/2/22

چه جالب ...

مگه شما فکر کردی من بابت اینکه خودم قراره چی بخرم یا نخرم اینجا مطلب مینویسم ؟

من یکی بابت بررسی فنی و راهنمایی خریدار بصورت مستقل مطلب مینویسم.
میتونی پروفایلم رو ببینی مطمئن بشی
فقطم در مورد سونی نمینویسم راجع به خیلی مدلها و برندها مطلب دارم

بقیه روی چه حسابی مینویسن رو نمیدونم

وقتی گوشیهای سونی مشکل داره و شما بابت بررسی مدلهای قبلیش ( همون فلش بک ها ) ناراحت میشید.

مدلهای جاری رو هم حواله میدید به اینکه در آینده بهتر میشن !
جدیدا که متوجه شدیم گوشی های آینده هم سرنوشت مدلهای قبلی رو پیدا کردن و بابت بررسیشون ناراحت میشید که چرا اونی که سونی به اسم زد 4 معرفی کرده رو به اسم زد 4 بررسی میکنید !؟
شما انتظار داری وقتی شخصی مستقل بررسیشون میکنه و به نتایج ضعیف میرسه بیاد چی بگه ؟

الکی تعریف و تمجید بکنیم ؟

اینایی که امروز بابت بررسی و فلاش بک بهشون ناراحت میشید مال 20 سال پیش نیستا ...
مال همین یکی دو سال گذشته است .
اونموقع که اومده بودن یک عده شبیه شما چه تعریف و تمجیدایی میکردن که بیا و ببین بهترین گوشی دنیا ارایه شد

الان بعد از یکی دو سال ناراحت میشید وقتی اسمشون میاد ؟!
بعنی محصولات پرچمدتر سونی اینقدر ضعیفن ؟
اونی که ما دیدیم و گفتیم همه اش مشخصات همون زد های قبلیه که فقط یه چیپست توش عوض شده .. اونم هر برندی ازش استفاده کرده مشکل داره .
ممکنه بگید وقتی برای زد 4 فلش میزنیم به زد 3 یا زد 2 و زد 1 به چه دلیل شما فکر کردی بحث منحرف شده؟
همه چیز اینا یا مثل همه یا در زد 4 بدتر شده ( مثل همون چیپست 810 )

الان راجع به زد 4 همینا باید تکرار بشه تا اون از همه جا بیخبری که طبق یه سری ادعا میخواد این جدیده رو بخره در جریان باشه 6 ماه دیگه ممکنه بابت اومدن اسمش متعصب ترین کاربرای سونی ناراحت بشن.
با چشم باز خرید کنه نه با احساسات و ادعا

راجع به قیمت حرفتون اصلا درست نیست.

پرچمدارهای این 4 برند یعنی سامسونگ ...ال جی ...سونی و اچ تی سی همه تو رنج 600 دلار ارایه میشن بعد به مرور با توجه به کشش بازار و معرفی مدلهای جدید به مرور پایین میان.

اگه شما بین این گوشیهای سری زد مدلی سراغ داری که مثلا دو ماه اول عرضه 400 یا 500 دلار بوده آدرس بده ببینیم کدوم بوده که ما ازش بیخبریم ؟

Hussein x در تاریخ : 1394/2/21

سلام
در مورد صفحه نمایش باید بگم که فاصله راحتی متوسط 25 سانتی متر هستش و در افراد جوانتر تا 15 سانتیمتری کاهش پیدا میکنه و مقادیر کم تر از اون در افراد بالغ نسبتا کم یاب هستش .
اما در فاصله راحتی متوسط(25 cm) قدرت تفکیک 0.11 میلی متر هست یعنی کوچک ترین جسمی که در این فاصله دیده میشه باید برابر یا بزرگ تر از 0.11 mm باشه .
اما در فاصله نزدیک تر یعنی 15 cm قدرت تفکیک چشم حدودا 65 میکرون خواهد شد.
در صفحه ای با ترکم پیکسل 424 ppi ابعاد هر پیکسل 60*60 میکرون خواهد بود که از قدرت تفکیک در فاصله راحتی 15 cm کم تر هست و پیکسل به هیچ عنوان دیده نمیشه .در مورد فاصله های کم تر از 15 cm هم باید بگم که چشم نمیتونه فوکوس بکنه و تصور تار دیده خواهد شد (روی یک کاغذ سفید با نوشته ریز امتحان بکنید) و در عمل هم من کسی رو ندیدم که گوشی رو بچسبونه به چشمش و فیلم یا عکس ببینه ! آزمایشات علمی هم که انجام شده گفته های بنده رو تایید میکنه .
حالا شما اضافه تر پول میدید و بیشتر باطری مصرف میکنید برای چیزی که دیده نمیشه . ترکم پیکسل های بالاتر از 440 ppi عملا هیچ برتری ندارند و فقط برای بازار یابی هستند که عبارت quad hd و 4k خریدار غیر متخصص رو فریب بده .(البته در مورد تلوزیون و تبلت قضیه فرق میکنه چون اونها صفحه نمیش بزرگ تر دارند و تراکم پیکسلشون کم تره )
پیشرفت ها در مورد صفحه نمایش گوشیها میتونه در مورد میزان نور صفحه، رنگ ها و ... ادامه پیدا کنه چون ترکم پیکسل بیشتر عملا هیچ کار بردی نداره مگر این که با میکروسکوپ بخواین گوشی رو نگاه کنین! حالا این گوشی که هنوز بیرون نیومده شما چطور میگید در qhd تصویر خراب میشه مگه دیدین گوشی رو ؟
در مورد اسنپ 801 و 810 هم اگه دیتا شیت هاشون رو مطالعه بکنید تفاوتشون رو ملاحظه خواهید نمود.
سپاس

سهیل ا در تاریخ : 1394/2/20

سلام ...
عزیز من چشم مصلح غیر مصلح نداره که اینجوری باید شرتا جمع کنن برن و دیگه چیز جدیدی طراحی نکن چونن دست و چش ما غیرمصلحه!...اگه به این چیزا باشه که گذاشتن چیپست 810 هم غلطه چون 801 هم همون کارو میکنه .دومنم شما صفحه s6 رو با سونی مقایسه کن میدونم کیفیت بیشتر بخاطر پنل super amolod بودنشه اما پیکسلاش هم تاثیر خودشو داره سومنم تا 15 سانتی متری صفحه نمایش انسان424 تا پیکسلو میبینه و د کم تر از پونزده سانتی متر پیکسل بیشتر هم میبینه .چهارمم عکس یا فیلم Qhd بریز ببین گند صفحه سونی با اون 424 اش در میاد

MOH R در تاریخ : 1394/2/20

بله داداش اونطور که شما میگی درسته ولی اصلا اینطوری که گفتید محاسبه نشده.
اون کلمه ratio (به معنی مثبت) که اومده یعنی فقط اندازه نگرفتن بگن حاشیه کدوم بیشتره،بلکه به نسبت هم مقایسه شدند.
یعنی گلکسی S6 به نسبت 5.1 اینچ بودنش و Z4 به نسبت 5.2 اینچ بودنش.

اون عکس دومی که من قرار دادم یه مقایسه اجمالی هستش.نه اینکه از رو عکس بگن حاشیه کدوم بیشتره.
خواستم بگم S6 به خاطر گرد بودن گوشه هایش حاشیه اش کمتر تو چشم میاد.
در ضمن اضافه کنم که من این مقایسه رو انجام ندادم.فون آرنا که دوستان سامسونگ هم قبولش دارن میدونن تو مقایسه اشتباه نکرده.
در پناه حق...../

Hussein x در تاریخ : 1394/2/19

وقت بخیر
کسی زورکی هیچ گوشی رو به هیچ کسی نمیفروشه. شما که اینقدر بد سونی رو میگید نخرید ازش .
این صفحه مربوط به z4 نه مابقی گوشی های سری زد که شما هی توی تحلیل هاتون پیش میکشید.
دیگه نسبت صفحه نمایش به بدنه ، سنسور دوربین و پردازنده نیست که براش مقاله مینویسید یه درصد سادست که در z4 از s6 و htc one بهتره حالا هرچقدر هم که شما بگی فضای خالی z4 زیاده به قول خودتون این مسئله فلسفی نیست که یک نسبت ریاضیه و حرف آخر رو این درصد میزنه.
در مورد کلید هم همون طور که خودتون میدونید هنگام پخش ویدئو و عکس دیده نمیشن و فقط در فظای داخلی گیم نمیان میشن و من شخصا به کلید های فزیکی ترجیح میدمشون.
و چیزی که همه فراموش کردند قیمته !این رو از یادتون نبرید که سونی در مشخصات سیستمی برابر همیشه از سامسونگ و htc ارزون تر بوده .
شما در همه پست هاتون میگید که بدون جانبداری دارید تحلیل میکنید ولی وقتی بنده نضرات شما رو مطالعه میکنم اصلا این طور به نضر نمیرسه و شما همش با فلش بک زدن به سری های قبلی z بحث رو منحرف میکنید و یه تحلیل های میکنید که دور از موضوع اصلی و به نظر بنده جانبدارانه هستش.

MOH R در تاریخ : 1394/2/19

جناب امیر
میشه الان بگید منظور از این لینک که گذاشتید چیه؟
در بحث طراحی،برتری سونی نسبت به سامسونگ و بقیه اونجا مشخص میشه که
نه باطریش ضعیف شده
نه لنز دوربینش بیرون زده
نه ضد ویژگی ضد آب بودن رو برداشته
نه حاشیه اش از S6 بیشتره
خب حالا این لینک چی رو میخوواد بفهمونه؟
این که گوشی هایی با ضخامت زیر 5 میلیمتر وجود دارند؟؟؟!

amir - در تاریخ : 1394/2/19

دوست عزیز توضیحاتی که مربوط به مشکلات سونی در سری زد هست رو من نوعی همون اوایل معرفی و ارایه به بازار هر پرچمدار سونی در بخش خودش گفتم ( از زد 1 تا زد 3 تا حالا که زد 4 شده ... میتونید مجدد مطالعه کنید )

در مورد اسنپ 810 که چی هست و چه خواهد بود نیازی نیست صبر کنید تا زد 4 بیاد ببینید مشکلات این چیپست چیه .

اسنپ 810 الآن روی دو گوشی با مشخصات زد 4 در بازار برای تست موجوده.

ال جی جی فلکس 2 و اچ تی سی ام 9 همین 810 روشونه میتونید برید باهاشون کار کنید ( در نمایندگی ها برای کارکردن مشتری و فروش هست )

ضمن اینکه مثل همیشه محصولات کوالکام اولین مدلهاش رو سامسونگ تست و معرفی کرده ... پارسال سامسونگ شروع کرد تستی 810 رو روی یه سری نوت 4 lte استفاده کنه.
همون اول کار به این نتیجه رسیدن چیپست مشکل ساختاری داره.
زیاد گرم میشه و مصرفش بالاست.
سامسونگ اون پروژه رو تعطیل کرد.
برای سامسونگ که خودش سالهاست سازنده چیپسته مشکل خاصی نبود قبلا روی بعضی پرچمدارهاش از چیپهای کوالکام استفاده میکرد روی بقیه از اگزینوسهای خودش.
الان چیپهای کوالکام رو میگذاره کنار.

ولی بقیه یعنی سونی ...ال جی و اچ تی سی چنین آپشنی ندارن ...

اینا وابسته به کوالکام بوده و هستن .
اگر چیپهای امسال مشکل داشته باشه جایگزین ندارن یا به این راحتی ندارن.

در هر حال وقتی سامسونگ اعلام کرد 810 مشکل ساختاری داره کوالکام قضیه رو نفی کرد . ولی اصل خبر رو همه فهمیدن ( نبودن سامسونگ یعنی فروش نصف برای کوالکام ...بزرگترین مشتری کوالکام سامسونگ بود و قدرتش رو روی پرچمدارهای سامسونگ به رخ میکشید )
این سه تا کمپانی متوجه شدن امسال برای پرچمدارهاشون دچار مشکل اساسی شدن
( اگر دقت کنی هر سه امسال در معرفی پرچمدارهاشون تاخیر داشتن و یه جوری داشتن زمان میخریدن )

ال جی اسنپ 810 رو بجای جی 4 که پرچمدارش هست روی جی فلکس 2 نصب کرد و نتایج تست اثبات کرد چیپ همون مشکلاتی که سامسونگ میگفت رو داره .
برای اینکه جی 4 تحت الشعاع قرار نگیره چیپ رو از 810 هشت هسته به 808 شش هسته تغییر داد و کلی قابلیت سرعتی افت کرد بجاش گرما و مصرف قابل کنترله.

اچ تی سی قصد داشت رزولوشن ام 9 رو qhd کنه ولی با این چیپ مشکل دار نمیشد .
ام 9 رو با 810 و نمایشگر fhd معرفی کرد و سریعا رفت سراغ مدیاتک و 6795.
صفحه qhd رو روی ام9 پلاس قرار داد با mt6795t که 28 نانومتره

پرچمدار اصلی اچ تی سی ام 9 پلاسه.
میمونه سونی که بعد از همه زد 4 رو بدون سرو صدا با یه سری شایعه خبری ( که این پرچمدار 2015 ما نیست و همینجوری برای بازار ژاپن و غیره زدیمش ) زد جدید رو معرفی کرد.
الآن منتظره ببینه میتونه چیپ مناسب و راه حلی برای پرچمدار امسال پیدا کنه یا نه.
اگر نتونست همین z4 پرچمدار امسالشه و نیازی به تستم نداره .
در زمینه مصرف و گرما ( که یا مثل اچ تی سی باید مرتب منتظر دیدن پیغام over temperature باشید یا عملکرد چیپ رو تا نصف بکشن پایین ! ) و بنچمارک یه محصول مشکل دار و غیر قابل اصلاحه.

وضعیتی که امروز کوالکام دچارش شده و برای بقیه هم مشکل درست کرده هم از قبل معلوم بود هم قابل پیش بینی.
من نوعی از دو سال پیش ( موقعی که اسنپ 800 معرفی شد ) بصورت مبسوط راجع بهش توضیحات مختلف دادم .
اونزمان اوج رونق چیپهای اسنپ دراگون بود و از هر 10 نفر 11 نفرشون معتقد بودن چیپست یعنی کوالکام و اسنپ دراگون.
دوست داشتید کامنتهای اونزمان من رو بخونید .

امیدوارم روشن شده باشید.

کسی خصومت شخصی با برند سونی یا هر برند دیگه نداره
بحث رقابت و ارایه محصول مناسبه

arch p در تاریخ : 1394/2/18

عزیز من تو اون عکسا برعکس حرف شما دیدم!!!!!
اون درصدی که شما میگی زمانی درسته که هم سایز باشن از طول و عرض گوشیها سایز s6 کجا و z3 یا z4 کجا

Hussein x در تاریخ : 1394/2/18

با سلام
در مورد انتقاد هایی که از سونی شد:
من نمیدونم که مشکل شما با سونی چیه شاید قبلا تجربه بدی داشتین نمیدونم ...
در مورد فروش سونی باید بگم دلیل کم فروختن سونی بد بودن گوشیهاش نیست بازار یابی ضعیفشه .
اما در مورد انتقادات شما به z4 همینو بگم که s6 میگن ابر فون تاریخه و بهتیرن گوشی زمانه و ... چیش از این گوشی سر تره ؟
cpu که دقیقا همونه gpu هم با اعماض میشه گفت تقریبا یکیه حالا باز z4 بیاد تو بازار با بنج مارک هاش دقیق تر میشه مقایسه کرد .
اما در مورد صفحه نمایش s6 ،amoled از ips سونی کمی بهتر هستش اما تراکم پیکسل 577 پیکسل بر اینچش هیچ تفاوتی با 424 سونی با چشم غیر مسلح نخواهد داشت مگر در مصرف باطری که باطری ضعیف تر s6 باعث خواهد شد این ایراد خیلی بیشتر به چشم بیاد .
در مورد چیپ ست هم که شما این قدر به 810 انتقاد میکنی باز من با شما موافق نیستم و کوالکام قبلا امتحانشو پس داده. زمانی که z4 به بازار بیاد معلوم میشه که گرم میکنه یا نه شما چرا قبل از اومدن محصول قضاوت میکنید؟در مورد گرم کردن سری z باید بگم من z1 دارم داداشمم z2 داره . سری z فقط دو هفته اول استفاده گرم میکنن و مصرف باطریشون بالاست و بعد از این مدت بدون هیچ گونه آپدیت و کاهش سرعت گرما کاملا از بین میره مصرف باطری تقریبا نصف میشه و نباید روی اون دوهفته اول نو بودن گوشی قضاوت بشه.
اما در کل من نمیدونم چرا این همه به این گوشی و سونی انتقاد میشه .یکی بیاد توضیح بده چیه s6 از z4 بهتره که من هم روشن بشم .ممنون

amir - در تاریخ : 1394/2/18

حالا که بحث به استایل و ابعاد بدنه کشید بد نیست یه نگاهی به باریک ترینهای دنیا بندازیم

http://androidadvices.com/top-5-thinnest-designed-android-smart-phones/

گوشی اندروید 5.5 اینچ با ضخامت حدود 4.75 میلیمتر !

کسی اگر دنبال کلاس و ظرافت میگرده بجای محصولات سونی و سامسونگ و اچ تی سی (یا آیفون ) باید اینا رو انتخاب کنه

amir - در تاریخ : 1394/2/18

اینم کامنت آخر

راجع به سنسور اثر انگشت یه بار در بخش اس 6 گفتی خدمتت گفتم اولین بار اچ تی سی تو موبایل ازش استفاده کرد تو کامپیوتر و سیستمهای امنیتی و کنترل ورود و خروج سالها و بلکه ها بیش از یک دهه سابقه داره.
هر برندی از ابزار بیومتری استفاده کرد اسمش تقلید از اپل نیست .
( سامسونگ خیلی سنسور و امکاناتی روی موبایلهاش استفاده کرده و میکنه که یا بقیه هنوز ندارن یا اولین بار سامسونگ ازشون استفاده کرده .
کسی نمیگه بقیه از سامسونگ تقلید کردن .
همین اپل یا برندهای دیگه چیزی به اسم قبلت رو که سامسونگ به دنیای موبایل معرفی کرد و جا انداخت سالها مسخره میکردن ...
استیو جابز میگفت کسی احمق نیست یه دستگاه بالای 4 اینچ رو بعنوان موبایل دست بگیره.
حالا اونی رو که معتقد بودن از اساس اشتباهه دارن استفاده میکنن و باهاش رکورد فروش میزنن کسی تا حالا گفته از کجا ایده گرفتی و کپی داری میکنی ؟
اتفاقا ما خوشحال میشیم برندهای مختلف امکانات جدید داشته باشن هم خودشون پیشرفت میکنن هم نهایتا رقابت به نفع مشتریه .

اینجور حرفا که کی از کی کپی کرده رو طرفدارهای متعصب و معمولا کم اطلاع مطرح میکنن ...اپل حتی رنگ و فرم گوشه آیکونهاشم پتنت کرده
سنسور اثر انگشت چیزی نیست که مال اپل باشه و اجازه بده بقیه ازش استفاده کنن اپل هم هیچی نگه ! )

* البته یادمه اونجا وقتی تاریخچه گوشیهای ضد آب و سنسور اثر انگشت و غیره رو براتون میگفتم اظهار بی اطلاعی میکردید حالا دوباره اینجا مطرحش میکنی نمیدونم توجیه اش چیه.

بگذریم

معیار استفاده و کیفیت نمایشگرها مطابق نظر شخصی من و شما تعیین نمیشه اینجور بود همه معتقد بودن تو سایز 5.5 اینچ رزولوشن اچ دی زیادی هم هست.
دیگه فول اچ دی و qhd و غیره توجیه استفاده نداشت که الان دو سه ساله دیگه اچ دی فقط روی محصولات میانرده موجوده ( امسال میانرده ها هم فول اچ دی شدن ).

سونی و بقیه برخلاف نظر شما مجبورن بیان روی رزولوشن بالاتر حالا با تاخیرش مهم نیست بالاخره میان ( کما اینکه سونی در برابر ips مقاومت میکرد امثال شما هم تایید میکردید آخرش فقط به اعتبار سونی و فروشش لطمه زد و بس .
وقتی سونی qhd بشه مطمئنم خود شمای نوعی قبل از همه میای در باب کیفیت و مزایاش مطلب مینویسی )

کاربرای معمولی فکر میکنن مصرف باتری و فشار به گرافیک و سی پی یو بخاطر رزولوشن نمایشگره.

برندهایی که جلودار بالابردن مشخصات سخت افزاری هستن اول راه حل این چیزا رو پیدا میکنن بعد مشخصات رو تغییر میدن.
ال جی رزولوشن رو بالا برد مصرف باتری و قدرت گرافیکش تضعیف شد.
سامسونگ همونزمان همینکار رو انجام داد دقیقا برعکس ال جی مصرف دستگاهاش بیشتر که نشد هیچ کمترم شد ( نوت 3 فول اچ دی 4 هسته بود 72 ساعت تایم باتری داشت نوت 4 با صفحه qhd و 8 هسته با همون ظرفیت باتری رسید به 87 ساعت بنچمارکهاشم بصورت معنی داری بالا رفت )
همزمان با سامسونگ لنوو و موتورولا هم از رزولوشن qhd استفاده کردن چون راهش رو بلد بودن مصرفهاشون بالا نرفت.
لنوو روی اسنپ 801 اینکارو کرد

منتهی مراتب شما که از تاریخچه و تکنولوژی این محصولات اطلاع نداری منتظر نشستی برند مورد علاقه ات هر چیزی وارد بازار کرد رو فرض کنی چکیده تکنولوژی دنیاست اگه بقیه مشخصاتشون بهتره لابد کاربراشون حرفه ای نیستن اینجور تحلیلها رو ارایه میدی دیگه.

کما اینکه همین ادعا و پیشگویی ها رو راجع به اس 6 داشتی بعدش که گوشی با بنچمارک 73000 در اومد دیگه ازتون خبری نشد !

خوشبختانه هنوز خاطرمون هست.

amir - در تاریخ : 1394/2/18

بحث دانا و نادان نیست

موضوع اینه آدم راجع به چیزی که اطلاعات پایه ازش نداره صحبت نمیکنه

با یدونه فاکتور تعصب که نمیتونی بحث فنی بکنی .
شما میتونی از دید مسایل نظری و نشون دادن سلیقه یا علاقه و زیبایی و اینجور چیزا راجع به اونی که میخوای سالها صحبت کنی.
شاید یه عده هم با همین معیارها همفکرت باشن گروه تشکیل بدید و در مورد یه ابزار ساده موبایل جوری صحبت کنید انگار مفاهیم هنری و فلسفی رو دارید تحلیل میکنید
ایرادی نداره.

ولی تو بحث فنی اعداد و ارقام با تکنیک ساخت صحبت میکنن.
مقیاسها معلومه
پارامترها مزیت و ضعف نسبی دارن
سخت افزارها دیتاشیت داره

این یه عالم خشک مهندسی ریاضیاتیه

با شعار و تعریف و تمجید و پیشگویی هیچی توش اثبات نمیشه

شما که حتی مدل سنسور دوربین این سونی ها رو اسما نمیدونستی نمیتونی واسه من چیزی رو توضیح بدی که حالا میگی اثبات کردم !
سونی از زد 1 تا زد 4
از مدلهای معمولی تا کامپکتها کلا یدونه سنسور دوربین 20 مگاپیکسل imx 220 داشته بدون او آی اس و هرگونه تکنولوژی اپتیکی دیگه این سخت افزار ثابت مونده.
چرا ؟
چون محورش پیشرفت سخت افزار دوربین نبوده
میخواسته یه چیزی روی گوشی بگذاره با یه عدد دهن پر کن که آدمای معمولی رو راضی نگه داره والسلام
کل کاری که سونی کرد نسل به نسل الگوریتم پردازش تصویر رو اصلاح نرم افزاری کرده تا از تصاویر پر نویز و مات زد و زد 1 رسیدیم به تصاویر واضح و شفاف زد 3.
( اینم فشار خریدار بود که چرا دوربین 20 شما در حد 8 و 13 بقیه نیست )
* این الگوریتم هنوز کامل نشده و مثلا در رزولوشنهای بالا نمیتونه اتوماتیک مشخصات تصویر رو اصلاح و تنظیم کنه یا بهش افکت بده .
تنظیمات ناچارا دستی بدون افکت میشه
اینا هم در بخش هر کدوم از این سریهای زد بارها بحثش رو کردیم که شما ندیدی و اطلاع نداری ولی خوب زیاد پیشگویی میکنی بماند

منابع هم شما که تازه از اس ال کوچ کردی به زد 2 فرصت نکردی ببینی مشکلی نداره.
من نوعی از 2013 در بخش نظرات همه این سریهای زد منابع سخت افزاری دوربین رو معرفی کردم دوست داشتی یه چیزی یاد بگیری میتونی تشریف ببری منابع رو ببینی

شمایی که بغیر از عدد 16 مگاپیکسل (یا 13 و 20 و ... ) شناخت و اطلاعات دیگه ای از دوربین نداری حالا میخوای به من بگی دوربینهای نوت 3 و اس 4 ( لااقل زحمت میکشیدی همین عدد مگاپیکسل رو یه بار چک میکردی نوت 3 و اس 4 دوربیناشون 13 بود نه 16 ) با اس 5 و اس 6 و نوت 4 یکیه ؟!

دوست عزیز اوناییشون که دوربینها یکیه تو بخش خودشون گفتیم کدوماست .
دوربینها چه مدلیه
سخت افزارها چیه
در بخش سامسونگ بجای تعریف و تمجید تکنولوژی ساخت تجزیه تحلیل فنی میشه

میخوای یه چیز ساده بگم متوجه بشی توهمین بخش سخت افزار دوربین تفاوت دو تا برند چقدره ؟

از زد 1 تا زد 4 با کامپکتها یعنی 8 تا گوشی سونی یه سنسور مشترک دارن که imx 220 بدون ois با لنز مشترک باشه

اس 4 به تنهایی دو مدل سنسور 13 داره
یه مدل imx135 یه مدل دیگه m10mo

نوت 3 یه مدل سنسور 13 داره Imx 135

اس 5 یه مدل سنسور 16 داره s5k2p2
اس 5 پلاس یه سنسور 16 دیگه داره imx240

نوت 4 دو مدل سنسور 16 با ois داره
S5k2p2 و imx240

اس 6 دو مدل سنسور 16 با ois داره
S5k2p2 و imx240

اینا لنز و فاصله کانونیهاشون با هم فرق میکنه
بعضیا او آی اس دارن نتیجه اش تفاوت مشهود مشخصات تصویره
*مدلهای مینی و اکتیو و غیره هر مدل رو هم وارد بحث نکردم

واسه همین میگیم تنوع سخت افزاری سونی کمه.

شما بدون اطلاعات اولیه میخوای چیو اثبات کنی؟

لطفا اجازه بده بقیه یه چیزی یاد بگیرن

amir - در تاریخ : 1394/2/18

دوست عزیز فکر میکنم شما از مشخصات فنی دستگاهها اطلاع ندارید.
اتفاقا مشابه اپل با اندروید تو بازار زیاده.

اپل اندروید نمیزنه چون کل سودش رو بابت سیستم عامل مونوپل اش داره بدست میاره.
قرار بشه سیستم عامل اپن سورس مجانی استفاده کنه اونم در بازاری که بیشتر از 100 برند و بالای 2000 مدل دستگاه توشه سه چهارم سود اپل میپره !
آی او اس حدود 10% بازار دستشه اینم بخش عمده فروش رو مدیون بازارهای اپراتوریه که یک گوشی 700 تا 1000 دلاری رو پای خریدار 200 تا 300 دلار نقدی حساب میکنه بقیه اش رو در طول مدت دو سه سال اپراتور از مشترک ماه به ماه میگیره.

اپل با سخت افزار و امکانات محدود و تنوع مدل نداشته بخواد وارد بازار اندروید بشه 6 ماه دوام نمیاره !

کل مدلهای اپل از اول تا حالا باندازه نصف محصولات یک برند تازه کار چینی مثل الفون نیست.
این چند تا گوشی محدودش ( سرجمع باندازه انگشتان دو دست نمیشن ! ) رو سالی یه بار آپدیت میکنه دوستدارانش فکر میکنن چه خبره
بخواد سالی 10 مدل دستگاه بیرون بده زرنگ باشه فقط همین مدلای جدید رو براشون سیستم عامل بیلد کنه

در بازار اندروید یه گوشی دو هسته با 1 گیگ رم ...بدون otg با دوربین 8 و صفحه 4 اینچی امروز در حد پایین رده های 300 تومنی چینی هم نیست !
* توی برندای چینی گوشیهای 8 هسته با 1 گیگ رم و 16 گیگ رام ... صفحه 5 اینچ اچ دی و ips ...دوربینای 13 و 5 ..حسگر اثر انگشت..وای فای..nfc... جی پی اس و غیره داریم قیمتشون حدود 500 تومنه
اپل که کلا یه همچین چیزی نداره
ضعیف تر از این رو داره میفروشه 2.5 میلیون !

* اتفاقا خیلی از این گوشیهای چینی ظاهر و فرم بدنه با تم نرم افزاری اندرویدی هاشون رو از اپل کپی کردن.
اونایی که دوست دارن اپل با اندروید دست بگیرن یکی از این گوشیها میخرن از زیر 500 تومن تا هوآوی های p6 و p7 که زیر 1 تومنه.

نتیجتا من فکر نمیکنم طرفدارای سامسونگ یا سونی حتی به اپل با اندروید فکر کنن چه برسه بخوان دنبال خریدش برن.

amir - در تاریخ : 1394/2/18

دوست عزیز سر خودمون که نمیخوایم کلاه بگذاریم .
من گفتم سونی هنر کرده بعد از 5 نسل پرچمدار سری زد تازه رسیده به زد 4 که ابعاد و وزنش در حد اس 5 پارساله ( وزن و ابعاد سامسونگهای هم دوره زد و زد 1 و زد 2 و غیره رو میتونی بری ببینی و مقایسه کنی )
سامسونگی که ازش صحبت میکنی سه تا کلید سخت افزاری پایینش داره که هیچکدوم از سریهای زد نداشتن
یکی از این کلیدا حسگر اثر انگشت هم هست.

نسبت نمایشگر به سطح با احتساب همه اینا بدست اومده.
یعنی اون نسبت حدود 71% ( که حالا نمیدونم 0.4 درصد چه تاثیری داره ؟ این اوله یا اون ! اس 6 ابعاد کلیش از زد4 کمتره ) هر دو گوشی در شرایطیه که سونی حداقل جای سه تا کلید خالی رو هدر داده.
ضمن اینکه سطح مفید نمایشگر در اس 6 بیشتره چون در سونی سه تا کلید از سایز صفحه کسر میشه
وگرنه قرار به نسبت خالص صفحه و رکورد باشه کلی گوشی داریم از گوشیهایی که فون آرنا برای شما لیست کرده نسبتهاشون خیلی بهتره ...
هر جور حساب کنی زد 4 و اس 6 جزو 10 تای اول هم نمیشن
کما اینکه در زمینه مصرف باتری همینطوره
محصولاتی مثل سریهای جی در ال جی ( مثل سونی بدون کلید سخت افزاری ) کلی از محصولات هوآوی ( میت 7 صفحه اش 6 اینچه کل سطح جلوش 6.18 اینچه ! خودت حساب کن میشه چند درصد ؟ ) وایبهای لنوو ( اینا سه تا کلید سخت افزاری رو هم دارن اونقدر ظریف کار شده کسی متوجه وجود کلیدا نمیشه ...گوشیهای 2013 لنوو که همدوره زد و زد 1 باشن صفحه اشون 5.5 اینچ فول اچی دی بود...کل ابعاد گوشی 5.87 اینچ بود ... باتری 3000 میلی آمپر .... با چیپ اسنپ دراگون 800 ... مصرفشونم از زد 3 که فکر میکنید رکورد داره کمتر بود... همین گوشیها با بدنه تمام فلزی وزنشون 2 سال پیش از زد 4 امروزی کمتر بود...
یا گوشیهای پارسال لنوو صفحه 2 کی داشتن و دوربین 16 با او آی اس ....گوشی 6 اینچ نمایشگرشه..6.14 اینچ کل بدنه اشه ! باتری 4000 میلی آمپری...وزن اندازه زد 1 و رکوردای مصرفی که از زد 3 خیلی بالاتره ... کما اینکه رکورد دوام باتری رو یکی از گوشیهای هوآوی داره )
با خیلی محصولات چینی دیگه رو هرکس یه بار دیده باشه متوجه میشه اونقدر حاشیه هاشون کمه که جایی برای سونی و سامسونگ نمیمونه که حالا زد 4 و اس 6 اول و دوم بشن ام 9 سوم !
متاسفانه شما فکر میکنید در همه زمینه ها سونی و سامسونگ و اچ تی سی در دنیا اول هستن ( چرا ؟ چون منابع و سایتها براتون مقایسه میگذارن خبر از وضعیت پرچمدارهای بقیه ندارید )

سونی حاشیه اضافی و فضای بدون کاربرد زیاد داره بخصوص پایین و بالاش .
حالا آخری یعنی بعد از 5 نسل اصلاحیه است و این شده

وزن و ابعاد خارج از استاندارد رو که دیگه نمیتونی اینجور توجیه کنی .
گوشی 170 گرمی 5 اینچی با سه تا زد بعدش از نظر ابعاد و وزن همیشه نسبت به بقیه پرچمدارها مشکل داشته .
مشکل نداشت که هر سری سونی یکم اصلاحش نمیکرد و بعنوان پارامتر اول نمیاورد جزو مشخصاتش .

شما فکر میکنید من نوعی مثل شما یک برند و یک محصول رو بعنوان برتر مطلق دنیا میشناسم دارید سعی میکنید همه چیز رو با سامسونگ مقایسه کنید
اسم سامسونگ اگر اومد و برای شما از سامسونگ مثال زدم صرفا واسه این بود که خودتون مطرحش کردید.
سامسونگ در زمینه سخت افزار ... قدرت و امکانات نرم افزاری مطرحه
در زمینه استایل...ظرافت... وزن و ابعاد ... نگهداری شارژ و جنس بدنه که سامسونگ اول نیست.
مدلها و برندایی در این زمینه مطرح هستن که شما نمیشناسید

اگر کسی فکر میکنه یک محصول از یک برند میتونه از همه نظر بهترین باشه معلومه اطلاعات عمومی از گوشیها نداره.

محمد ا در تاریخ : 1394/2/18

سلام. یه سوالی داشتم.
آیا سونی امسال پرچمدار معرفی خواهد کرد؟؟؟؟

آیا z4, پرچمدار سونی در سال جاری خواهد بود؟؟؟؟

آیا سونی، Z5، را معرفی خواهد کرد؟ ؟ ؟

کسی نمیدونه ویژگی های Z5، چه خواهد بود؟ ؟ ؟

من چند ساله که از سونی استفاده میکنم، منتظرم ببینم که آیا سونی،
گوشی ای، با ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری و دوربین و جنس بدنه ی عالی و خارق العاده، معرفی خواهد کرد؟ ؟ ؟

چون این طور که سونی پیش میره، انگیزه ای برای خرید محصولاتِش نیست.

خواهشأ جواب منو بدهید.

فرید ک در تاریخ : 1394/2/17

سونی واقعاً امیدوار که با این استراتژی بخش موبایلش رو که الان از نظر مالی‌ تو بحران به سر میبره نجات بده؟!

واقعاً برام عجیب بود.
هم خود گوشی.
هم اسمش که اصلا در حد مدل جدید نیست.
هم رو نمایی بسیار ساکتش!

WOLF A در تاریخ : 1394/2/17

سلام.
درسته. منم که عرض کردم، تمام حرفایی که زدم بر طبق اخباری بود که در اینترنت و سایتهای خبری منتشر شده. مثلا اگه یادتون باشه در اخبار آمده بود که همین اسنپ 820 قرار بود در نیمه ی دوم 2015 شروع به کار کنه و در اوایل 2016 اولین محصول رو با این چیپ ببینیم. ولی خوب من فقط خبرهایی رو که خونده بودم و سونی اعلام کرده بود رو گفتم. هیچکدوم شایعه نبود و بیشترشو خود سونی اعلام کرده بود. مخصوصا این که گفته بود Z4 برای بازار ژاپن هست و برای بازارهای جهانی برنامه ی دیگری داریم ، یا اینکه گفته بود Z4 پرچمدار سونی در سال 2015 نیست.
اگه به من باشه که من واقها هم طراحیشو قبول دارم و هم امکاناتشو ، خیلی زیباست و اصلا دوست ندارم عوضش کنه. ولی خوب تمام دنیا که نظر من نیست. بهر حال ببینیم چی میشه.
با تشکر

MOH R در تاریخ : 1394/2/17

شما که خیلی میگید حاشیه Z4 زیاده بد نیست یه نگاه به این مقایسه ساده بندازید که سایت یعنی فون آرنا اون رو انجام داده.(هرچه درصد نسبت صفحه نمایش به بدنه بیشتر باشه،حاشیه کمتره).
http://uploadtak.ir/images/m97tlvp235d55z625b3.jpg

Xperia Z4 با میزان %70.88 در مقام اول
Galaxy S6 با میزان %70.48 بعد از Z4 دوم میباشد
HTC M9 با %68.52 بعد از Z4 و S6 سوم است.
شما این عکس رو نگاه کن:
http://toranji.ir/wp-content/uploads/2015/03/Samsung-Galaxy-S6-vs-Sony-Xperia-Z31.jpg

S6 فقط و فقط چون گوشه ها و لبه های گردی داره حاشیه اش کمتر به چشم میاد در حالی که اگه بدون احتساب گوشه ها حاشیه های Z4 و S6 رو از وسط و از بالا به پائین بسنجیم حاشیه های Z4 کمتره و حاشیه های S6 بیشتره.

pouria r در تاریخ : 1394/2/17

فکرکنم سونی هم ازسامسونگ یاد گرفت گوشیهای جدیدرو تندو تندبیرون بده تاخودمون روکمی جمع وجور میکنیم یه پرچمدار بخریم اولش که میادگرونه کمی باید صبرکنی ارزون بشه ارزون میشه میای بخری پرچمدار بعدی میاد افسوس میخورم چرااپل اندروید نمیزنه خودمونیم بیشتر ماکه طرفدار سونی یاسامسونگیم میریم سراغ اون نگین نه که باور نمیکنم نگفتم همه ها یه سریا که مثل من کار کردن باسیستم ای واس براشون سخته

حامد .باوی . در تاریخ : 1394/2/17

اصلا شما دانا ما نادان

گفتی دوربین Z1 , Z2,Z3 ,Z4 یکیه با اون همه سنسور و دلیل تو کامنت قبلی واثت ثابت کردم یکی نیست و فردی مبتدی شاید با دیدن کلمه 20MP اختلافی در دوربینها نبینه روی کاغذ .

من هم میتونم بگم دوربین S4 , S5 , S6 , note4 , note 3 و... همه یکی هستن چرا؟ چون همشون 16MP هستن . شما جوابم رو در مورد اون حرفت از دوربین بزن و بعد از کلمه تخصص استفاده کن...

این نکته رو هم فراموش کردم اشاره کنم!

من کِی گفتم Z4 با صفحه 4k میاد یا مثل سامسونگ از اپل تغلید کنه سنسور اثر انگشت بزنه؟؟؟؟

کامنتهای قبلیم کاملا مشخصه من گفتم تراکم 270 به بالا با چشم مصلح هم قابل تشخیص نیست و حالا تراکم بالای 400 سونی کم که نیست زیاد هم هست پس هیچ نیازی به تراکم بالاتر نیست و تراکم بالاتر برای کاربران غیر متخصص خوبه و سونی [نمیاد] تراکم 4k بزنه یا بیاد تراکم QHD بزنه که ضریبش 557هست وقتی هیچ مزیتی نداره البته برای کاربرهای سطحی این یک مزیته چون نمیدونن تاثیری در تراکم نداره و فقط سبب مصرف بیش از حد باطری و فشار مزاعف روی گرافیک و CPU میشه ... امیدوارم سونی توی Z5 از QHD هم استفاده نکنه چه برسه به 4K ...

amir - در تاریخ : 1394/2/17

خوب دوست عزیز این حرفتون یه مقدار منطقی تره و نسبت به ادعاهای دوستان قابل بررسی محسوب میشه.

نکته اول قبل از شروع جمع بندی اینه که تمام صحبتها مبتنی بر اخبار و شایعات بود ما خبر تایید شده رسمی یا مشخصاتی از زد بعدی ( در صورت وجود چنین پروژه ای ) نداریم ....
همه اش مبتنی بر شایعاته

نتیجتا این طرز صحبت کردن با قاطعیت در مورد چیزی که فعلا در حد خبره از جانب برخی اساتید کلا هیچ توجیهی نداره بغیر از تعصب.

حالا صحبتهای شما رو بخوایم جمع بندی کنیم نکته اول اینه این گوشی که به اسم زد 4 معرفی شده یه گوشی معمولی در مقیاسهای امروزیه و قبول دارید بعنوان پرچمدار سال 2015 قابل بحث و بررسی نمیتونه باشه.
از نمایشگر تا دوربین و رم و استوریج و امکانات به قول شما پایینتر از سطحیه که بخواد پرچمدار سونی در سال 2015 محسوب بشه.
اسنپ 810 هم که نیازی به توضیح نداره همه منتظر معرفی 820 و اصلاح مشکلات 810 هستن

پس دوستانی که بدون اطلاع و معیارهای مقایسه ای تعریف و تمجید میکنن صحبتهاشون بی اساسه.

مورد بعد برای گوشی که فعلا در حد شایعه است مشخصاتی داره ذکر میشه که دوستان شما تا همین لحظه حال جزو معایب برندهای دیگه محسوب میکردن( مثل نمایشگر 2k که مدعی هستن توجیه استفاده نداره... هیچکس متوجه تفاوت رزولوشن روی این سایز نمیشه فقط به سیستم فشار میاره و مصرف باتری رو بالا میبره )
اگر سونی اواخر 2015 بیاد سراغ این رزولوشن یعنی یکسال و خورده ای تاخیر نسبت به رقبا داره ( کما اینکه با کلی تاخیر از tft سوییچ کرد به ips و این یعنی حرکت کند در زمینه دیسپلی )

یه سریهاشم از نظر فنی غیر ممکنه.
اسنپ دراگون 820 یه اسمه در حد اخبار سایتهای موبایل اونم وقتی از 810 تازه از تنور در اومده نا امید شدن!
خود کوالکام هیچ خبر و تاییدی مبتنی بر چنین چیپستی و مشخصاتش منتشر نکرده.
همون سایتهایی که ادعای اسنپ 820 رو مطرح کردن گمانه زنی هاشون یک چیپ با لیتوگرافی 14 نانومتره و هسته هایی به اسم kryo که قراره بجای tsmc توسط سامسونگ برای اواخر 2015 نمونه سازی بشه ( نتیجتا چنین چیپی نمیتونه در هیچ محصول 2015 مال هر شرکتی استفاده بشه چون هنوز نمونه سازی هم نشده )

یه سری دیگه در آمار تجاری قراردادها موجود نیست مثل رم و استوریج.

سازنده انحصاری رم ddr4 موبایلی سامسونگه.
سازنده انحصاری استوریج uhs 2 بازم سامسونگه.

سامسونگ رم ddr4 رو فعلا فقط برای گلکسی اس 6 خودش ارایه داده
حجم 4 گیگ این رم رو هنوز در بازار موبایل به هیچ تولید کننده ای ارایه نکرده ...
استارت اینکار رو گذاشته با معرفی نوت 5.
استوریج uhs 2 هم فعلا انحصارا در اختیار محصولات خود سامسونگه.

اگر قرار باشه سامسونگ رم 4 گیگ و استوریج uhs به سونی بفروشه چند ماه قبل از معرفی فلان محصول سونی در لیست قراردادهای سامسونگ که گزارش های مالی 3 ماهه اش رو منتشر میکنه باید بیاد.

چنین قراردادی با سونی امضا نشده

نتیجتا گمانه زنی برای رم 4 گیگ باس 1600 و استوریج سرعت بالا در زد ادعایی ( اگر وجود داشته باشه ) از اساس اشتباهه.

امیدواریم سونی واقعا یک زد دیگه بعنوان پرچمدار 2015 داشته باشه و مشخصاتش واقعا بعد از 4 نسل تکرار تغییرات اساسی بکنه. اینم نهایتا تا 3 ماه دیگه معلوم میشه

ولی کل حرف من این بود اگر تا 3 ماه دیگه زد ادعایی معرفی نشد و معلوم شد همین زد 4 پرچمدار امسال سونی خواهد بود اونوقت توجیهات بی اساس و مقایسه های تعصبی انجام ندید که رقیب بقیه معرفیش کنید.

مشخصات این گوشی در حد و حدود پرچمدارهای مطرح امسال متاسفانه نیست
یه چیزی در حد z3 هست.

amir - در تاریخ : 1394/2/16

خوب ببین دوست عزیز مشکل همینه که وقتی یه اقلیت به دلیل تعصب...علاقه شخصی.... وفاداری یا هر چیز دیگه محصول یا برند خاصی رو دوست داره به زور نمیاد همه جا با اکثریت مقایسه اش کنه و هم تراز یا بالاتر قرارش بده .
اونم اقلیتی که اطلاعات فنی و تاریخی عموما ندارن ...
یک کلمه میگه من شخصا به این دلایل دوستش دارم ...محصولات بقیه و برندهای دیگه رو هم مرتب خراب نمیکنه و بهشون اتهام نمیزنه.
( چون کارها و نوآوریهای بقیه در یک سال و یک مدل بعضا از کل تاریخچه موبایلهای سونی قویتره )

واقعیت اینه که موفقیت هر محصولی رو فروش جهانی نشون میده در این زمینه سونی در حد برندهای تازه کار چینی هم نیست.

مورد بعد بنچمارک رو از گوشی میگیرن .....
تاس و رمل و اسطرلاب نیست که بندازن؟ !!! هر سری یه چیزی بیاد

بنچمارک اس 6 که من اصلا اسمش رو نیاوردم ( و این همون بخشی که باهاش مشکل دارم شما همه اتون بصورت ناخودآگاه هر کسی راجع محصولات سونی حرف بزنه یاد سامسونگ و پرچمدارهاش میفتید .
سونی زد 3 یا زد 4 یا زد 5 نیومده در حد و اندازه های گوشیهای پارسال سامسونگ نیستن از هیچ نظر اس 6 که ابر گوشی تاریخه و بماند ... از این مقایسه هارو ..خواهشا انجام ندید ) حدود 70 هزاره.
هم خودمون بارها تست کردیم هم سایتهای معتبر مثل جی اس ام آرنا....از نظر شما فون آرنا...اندروید اتوریتی و .....

اگه دیجیکالا بنچ مارک گرفته 50000 شده مشکل از دیجی کالاست که نمیدونه گوشی پاورسیوینگش روشن باشه عملکردش محدود میشه و بنچمارکش پایین میاد!

حالا شما اینهمه منبع و ماخذ حرفه ای و معتبر رو ول کردی رفتی استناد میکنی به دیجی کالا ؟
تازه زیرش توضیح و تفسیر هم مینویسی ؟!!
سامسونگ میخواسته اولین بنچ !! قوی باشه ؟
حرفت مثل اینه که بگی ایرانخودرو سمند زده صفر تا صدش 4 ثانیه شد که با لامبورگینی رقابت کنه منتهی اولین سمندش اینجوری بود ...بقیه اشون صفر تا صدشون 12 ثانیه است !!

خوشبختانه محصولات سامسونگ مثل نقل و نبات همه جا ریخته ...
همون اول معرفی وارد بازار ایران میشه ...

نمایندگی ها هم برای کار مجانی گذاشتن تشریف ببرید روزی هر چند ساعت دوست دارید باهاش کار کنید.
سونی نیست که بعد از معرفی یه 3-4 ماهی تاخیر ارایه اولیه داره.
بعد یه چند ماهی طول میکشه وارد ایران بشه و توزیع عمومی بشه و قیمتش بیاد پایین و هزار تا اما و اگر دیگه
تو این مدت هم برای تست که سهله برای دست گرفتن هم موجود نیست میگه جعبه باز شد مال توئه کاری نداریم خوبه یا بده

WOLF A در تاریخ : 1394/2/16

سلام .
تمام مواردی که رو که در زیر میگم ، اخبار موسخش موجوده و همه این اخبار بعد از معرفی Z4 منتشر شده:
1- سونی گفته که Z4 برای بازار ژاپن معرفی شده و همچنین برای بعضی از بازارهای جهانی دیگر ، این گوشی با نام Z3 plus عرضه خواهد شد.
2- در خبر دیگر آمده بود که ، Z4 برای عرضه در ژاپن هست و برای بازارهای جهانی برنامه ی دیگری داریم.
3- در خبر دیگری آمده بود که سونی قول دوربین ، لنز ، بدنه و صفحه نمایش بهتر رو داده .
4- در خبر دیگری تصاویر درز کرده از پرچمدار جدید سونی که قرار است در IFA رونمایی بشه منتشر شده.
5- در خبرها آمده است که سونی میخواد از فلز یکپارچه در بدنه گوشی جدیدش استفاده کنه و همچنین پردازنده ی اسنپدراگون 820.
6- سونی رسما اعلام کرده بود که سیاست 1 سال و یک پرچمدار از بعد از Z3 شروع نمیشه و این کار بعد از معرفی Z4 انجام میشه. و حتی قبل از معرفی Z4 و با وجود شایعات فراوان مبنی بر معرفی شدن این گوشی در IFA (یعنی 1 سال بعد از Z3) ، سونی خودش اعلام کرد که Z4 زودتر از فاصله زمانی 1 سال از پرچمدار قبلی معرفی میشه.
7- و اما مهمترین خبر اینکه سونی خودش اعلام کرده که " Z4 ، پرچمدار سونی در سال 2015 نیست"
چیزایی که من گفتم ، همش بر اساس اخبار بود.
کسی که نمیخواد چیزی به سونی لقب بده عزیز من. Z3 plus چیزی بوده که همه ما در خبرها دیدیم و شنیدیم. وقتی سونی خودش میاد میگه منتظر بدنه و صفحه نمایش و دوربین و لنز بهتر باشید ، اونم بعد از Z4 ، که حتی رونمایی درست و حسابی هم نشد ، خوب مشخصه که Z4 قرار نیست یه گوشی پرچمدار امسال باشه و واسه عرضه در ژاپن تولید شده(کسی کاری به باندهای مخابراتی نداره ، وقتی جای دیگه عرضه نمیشه !) . اینه که گفته این گوشی با نام Z3+ در برخی از کشورها عرضه خواهد شد.
نظر من:
من فکر میکنم همونطور که قبلا هم در شایعات مشخصات گوشی Z4 در اینترنت میخوندیم ، Z4 دوتا نسخه داره(اگه یادتون باشه). که اخبارش همیشه موجود بود، یکی 1080p با رم 3Gb و یکی 1440p با رم 4Gb. که به احتمال زیاد ، نسخه ی اولی همین 1080 بوده که انحصارا واسه ژاپن معرفی شده و اسم جهانیش هم شده Z3+ ، و اون نسخه ی 1440 هم در IFA به همراه مدل کامپکت و آلترا معرفی میشه.
به نظر من اینطوریه.
با تشکر

سعادت ط در تاریخ : 1394/2/16

به نظر شما سونی برای این گوشی تو عرضه جهانی مدل دو سیم کارت هم داره؟
من که طرفدار سونی هستم .از نظر من Z4 فوق العاده است

milad g در تاریخ : 1394/2/16

مشکل بعضی از دوستان مقایسه اعداد و ارقام هست. که البته هیچ وقت سونی بدست نگرفتند
چرا وقتی با گوشی سونی کار نکردی نظر غیر منطقی میدید

amir - در تاریخ : 1394/2/16

دوست عزیز با این تعریف ساده سازی شده که رزولوشن صفحه رو اچ دی حساب کنیم...از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و سنسورهای دستگاه هم بزنیم یه باتری بزرگ ( حالا خدا رو شکر این زد 4 سعی کرده وزنش رو استاندارد کنه باتریش در حد رقبای 2500 میلی آمپر فول اچ دی هم دیگه نمیتونه دووم بیاره ... زد 3 با 152 گرم وزن...امکانات سخت افزاری معمولی ...نرم افزاری هم یه رابط کاربری ساده باتری در حد باتری سری نوت رو روش گذاشته بودن و فقط یه چیز میگفتن ببین چه رکورد باتری داره ! اونم فقط استندبای ...در حال کار باندازه نوت 4 هشت هسته با نمایشگر 5.7 qhd هم دوام نمیاورد ) روی یه گوشی معمولی سوار کنیم و روی میزان شارژ استندبای مانور بدیم هیچ ایرادی نداره.

منتهی برندهای دیگه بغیر از سونی به گوشیهایی با این تعریف میگن گوشی میانرده نه پرچمدار.
هر کدومشون کلی محصول در رنج میانرده دارن ( متخصصین باتری ظرفیت بالا روی گوشیهای معمولی چینیا هستن ).
منتهی احتمالا شما نمیدونستی که دلیلش برمیگرده به اینکه میانرده های برندهای دیگه رو نمیشناسید .
به اشتباه پرچمدارهای سونی رو همیشه با پرچمدارهای بقیه مقایسه کردید .

در مورد مسایل فنی چند باری که در بخش اس 6 باهاتون دیالوگ داشتیم و اظهار نظر و پیشگویی کردید برداشت من اینه که در زمینه فنی و تاریخی اطلاعات پایه رو ندارید.
نتیجتا توجیهی نداره بخوام در مورد مسایلی که ازشون شناخت ندارید توضیح بدم.
شما هم لطف کن بجای اینکه مسایل خارج از حوزه اطلاعاتی رو برای من توضیح بدی همون موارد و پیش بینی هایی که در بخش اس 6 انجام دادی و بدون توضیح رهاشون کردی رو بیا تکمیل کن.
تمام پیش بینی هات اشتباه از آب در اومد.

حالا زد 5 ؟
هنوز خود سونی در موردش چیزی نمیدونه و معلوم نیست کی ممکنه معرفی بشه رو داری برای من توضیح میدی رو ولش کن.
( برام جالبه نصف دوستان در صفحات سونی طوری از آینده صحبت میکنن و اطلاعات دارن که سخنگوی شرکت این اطلاعات رو نداره و اینقدر قاطع صحبت نمیکنه !
این گوشی قرار بود اسمش زد 3 نئو یا پلاس باشه که اشتباها زد 4 شد.
زد 4 اختصاصا مال بازار ژاپنه منتهی من که از سونی هیچی نمیدونم یادم نمیاد تا حالا سونی چیزی در سری زد اختصاصا برای ژاپن زده باشه و کد بین المللی بهش بده که حالا این دومی باشه .
قرار بود 4 گیگ رم داشته باشه... نمایشگر 4 کی !!! ؟...سنسور اثر انگشت و اسکنر عنبیه و یه سری قابلیت رویایی دیگه
قسمت جالبتر قضیه اینه تمام این پیشگوییها آخرش اشتباه از آب در میاد )

اشخاصی که از گوشی و دستگاههای دیجیتال هیچ شناخت تئوریک و فنی ندارن ...
به نظرشون کسی که یه گوشی رو روزمره دستش نمیگیره ازش شناخت نداره ( اینکه طرف مربوطه اجبارا سالی چند تا سونی تعمیر میکنه و اینا اصلا مهم نیستا...
مهم اینه چون بیلد نامبر 239 رو دوبار روی دوتا گوشی ریختی یا یه بوتلودر آنلاک کردی متخصص محصولات گذشته و آینده و مقایسه سخت افزاری همه چی هستی )

مرور زمان اثبات کرده اینجور افراد فقط به خودشون و اطرافیانشون ضرر نادانسته میزنن.

اگر این سایت در جهت اطلاع رسانی به عموم فعالیت میکنه من نوعی سعی میکنم در مورد هر دستگاهی دید واقعی به خریدار بدم خودش انتخاب میکنه.
اگر قراره با تعریف و تمجید بی پایه به بقیه ضرر بزنیم بعدم در گروهای خصوصی وایبر و واتس آپ خودمون از خودمون تعریف کنیم فکر میکنم بعضی خرید گوشی رو با عضویت در کلوپ های مختلف اشتباه گرفتن

amir - در تاریخ : 1394/2/16

دوست عزیز من اسمی از سامسونگ نیاوردم ....

ولی خوب واسه شما که علاقه داری زد 3 رو رقیب محصولات سامسونگ نشون بدی ظاهرا خودتون تست میکنید خودتون هم امتیاز میدید !

در مورد ادعاتون ( برابری دوربین و نمایشگر زد 3 نسبت به سامسونگها ) والله من اولین باره این ادعاها رو میشنوم !

مراجع معتبری که ما در زمینه نمایشگر میشناسیم تا حالا نمایشگرهای سونی رو حتی توی رنج منتخبین برای تست نیاوردن که بخوان مقایسه کنن نمیدونم شب بگن چی شبیه چیه !

اون مواردیکه در تست نمایشگر مد نظره یکی از مهماش رفلکس نور محیطی و نسبت روشنایی به نوره ( مثل خوانایی زیر آفتاب ) که نمیدونم از کی و کجا نمایشگر رو شب تست میکنن !

دوربین هم به هکذا من خاطرم نمیاد جایی دوربینهای سری زد رو با منتخبین سامسونگ مقایسه کرده باشن و بگن قابل رقابت هستن .
حتی در نظرسنجی های عمومی بین مردم بدون اعلام مدل دستگاه میگذارن من ندیدم عکس سونی ها به جایگاه سوم برسه برتر یا برابر بماند.

این موارد به کنار.

اتفاقا ایرادی که به سونی وارده پیشرفت کند سخت افزاریه.
همین پیشرفت رو بارها گفتم اجباریه و کوالکام داره جلوش میبره .
کار سونی نیست !
سونی 5 سری پرچمدار زد داره عین 5 تاش نمایشگر فول اچ دی.... ( 2013 حتی برندهای چینی tft از رده خارج روی میانرده ها نداشتن سونی با افتخار 2 پرچمدار زد با tft بیرون داده ! )

4 تاش دوربین مشترک ( سنسور هر چهارتا imx220 بدون کوچکترین تفاوت اپتیکی یعنی حتی یه او آی اس ساده اضافه نکرده ! )

سنسور و سخت افزارها هیچ فرقی ندارن ( همون آپشنهای زد در زد 1 تا زد 4 تکرار شده )
تنها پیشرفت این گوشیها اونجاییه که وزن و ابعادشون خارج از استاندارد بوده به مرور با تاخیر اینا رو آورده نزدیک به رقبا ( البته هنوز در حد رقبا نیست ...همون حاشیه های اضافی پایین و بالا .
سونی 2 سال تلاش کرده از ضخامت 8.5 میل و 170 گرم زد 1 با 5 اینچ صفحه ! رسیده به ضخامت 7 میل و 144 گرم در زد 4 با 5.2 اینچ صفحه.
وزن و ابعاد زد 1 بیشتر از فبلت نوت 3 با صفحه 5.7 اینچه
زد 4 تازه به وزن و ابعاد اس 5 پارسال رسیده .
هر دوی این گوشیها باتری قابل تعویض و کلیدای سخت افزاری که در سری زد وجود نداره هم داشتن )

در مورد بدنه سامسونگ هیچوقت کسی تغییرات جنس بدنه و آپشنهایی مثل مقاومت نسبت به آب رو معیار بررسی گوشیهای سامسونگ نکرده که شما مدعی میشید قاب شیشه ای رو پیشرفت حساب کردن!

سامسونگهای مورد اشاره اتون با هر نوع بدنه ای تک مدل فروش چند ده میلیونی داشتن.
یدونه اس 5 بدنه اش ضد آب شد که از نظر آمار فروش اتفاقا جزو کم فروشهای سامسونگه ( منظورمون از کم فروش البته طبق معیارهای سامسونگه نه سونی .
سامسونگ به فروش کمتر از 50 میلیون یک مدل در سال میگه کم فروش .
سونی به فروش نزدیک 1 میلیون دستگاه میگه پرفروش ! )

اون گوشیهای به قول شما پلاستیکی نزدیک ترین رقبای اندرویدیشون در همون بازه زمانی حتی به 2% اون مقدار فروش نتونستن نزدیک بشن که این دست نیافتنی هست.
سامسونگها بابت سخت افزارهای انحصاری و همین آپشنای دکوری که منتظرید سونی ارایه کنه فروش داشته و دارن.
اگر معیار جنس و فرم بدنه بود در فروش اچ تی سی اول میشد شاید سونی دوم.
در بازار اندرویدی ها سامسونگ اوله .
گروه لنوو موتورولا دوم و هوآوی سوم. سونی و اچ تی سی هم دو رقمی!

تا اونجاییکه من میدونم چند ساله اینطوری توجیه میکنید.
هر سری آمار فروش و پیشرفت یه چیز دیگه میگه شما وعده میدید زد بعدی امکاناتش زیاد میشه.
به این دیدگاه میگن تعصبی نتیجه اش هم عقب گرد و از دست دادن بازاره

amir - در تاریخ : 1394/2/16

دوست عزیز

شما متاسفانه جای افراد رو با هم عوض کردید.

من چیزی رو نکوبیدم به اونایی که دارن به هر زور و ضربی به بقیه القا میکنن این گوشی زد 4 نیست ! ... قرار نیست پخش جهانی بشه !...اصلا امکانات و شباهتی به زد 4 نداره ( یه عده که شاکی شدن چرا سایتهای مختلف منجمله همین سایت اومدن این گوشی رو به اسم زد 4 معرفی کردن ؟!!! یا چرا ننوشتن یه مدل زد واسه بازار ژاپن! )

خیلی ساده گفتم سونی این گوشی رو به اسم زد 4 معرفی کرده و اگر سری زد همونیه تا حالا 4 مدل قبلش رو میشناختیم همون زبون طراحی و امکانات و تغییرات سطحی بقیه زد ها در این زد جدید تکرار شده .

شما چه دوست داشته باشید چه نداشته باشید این گوشی همون زد 4 هست که البته هر سری قبل از معرفی زد یه عده میگن انقلابی میشه.
بعد که معرفی شد اول انکار میکنن ... یه مدت بعد خودشون منتقد نظر قبلیشون میشن و نتیجه میگیرن خیلی هم خوب بوده... یا وعده میدن حتما روی زد بعدی سونی جبران میکنه ( کما اینکه یه عده دارن میگن زد 5 حتما همونی میشه که میگفتیم... دوستداران سونی چند سالیه منتظرن سونی ایده آلشون رو یه روزی بیرون بده تا حالا که اتفاق نیفتاده )

من خاطرم نمیاد جایی اسم از هیچ برندی ( چه سامسونگ و چه بقیه ) آورده باشم که شما میگی مگه سامسونگ رزولوشن ( مگا پیکسل نمیدونم یعنی چی ! ) دوربین اس 6 رو نسبت به اس 5 بالا برده ؟

حالا که شما اسم آوردی آخرین موردی که در دوربین مهمه رزولوشنش هست.
مورد مهم اول اپتیک دوربینه که در مورد اس 5 و اس 6 مورد مثالتون از زمین تا آسمون با هم فرق میکنن
( اس 6 نسبت به اس 5 لنزش بزرگتره...فاصله کانونیش فرق میکنه ...او آی اس داره که همه اینا یعنی یه دوربین مجزا با عملکرد بهتر ....
همونی که از زد 1 تا زد 4 کوچکترین تغییری نکرده.
مورد بعد الگوریتم پردازشی تصویره و اینا باعث میشن هر سال در تستهای دوربین که مثلا dxo انجام میده محصولات 8 مگاپیکسلی اپل و 13 ال جی و 16 سامسونگ جایگاههای اول رو داشته باشن .
محصولات 21 مگاپیکسلی خیلیا مثل سونی...وان پلاس وان و میژو و جدیدا اچ تی سی نهایتا اون وسطا قرار بگیرن
سنسور دوربین و رزولوشنش همونطور که میبینید تاثیری در کیفیت کار نداره )

نهایت امر من که قبل از اظهار نظر شما گفتم الان رو بخاطر بسپارید پس فردا که خواستید توجیه کنید زد 4 اینجور و اونجوره یه رجوعی به اظهار نظرات اولیه اتون بکنید .

کمترین تغییرات و پیشرفتها در دنیای پرچمدارها مال برند سونیه اونم سری زد .
یعنی بگی در 3 سال گذشته سونی بغیر از بدنه ضد آب ( اونم اولینش روی اندرویدی ها کار موتورولا در سال 2010 با دیفای بود ) چه آپشنی به دنیای موبایل معرفی کرده چیزی پیدا نمیکنی

این چیپستی هم که عوض شد اجباری بود ( کما اینکه قبلا همینجور اجباری عوض میشدن )
کوالکام هر سال یه سری چیپ رو بعنوان رنج هدف برای بازار پرچمدارها میزنه سونی و اچ تی سی و بقیه هم اجبارا همون چیپ رو باید استفاده کنن.
آپشن دومی هم ندارن ....
مثلا چی مثل سامسونگه یا هوآوی و اپل که خودشون چیپهای خاص خودشون رو دارن بسته به نیاز یا امکانات خاص بجای محصولات کوالکام از چیپ خودشون استفاده میکنن ؟!
یا دیدن مثلا اسنپ 810 گرم میکنه محصول جایگزین دارن بجاش بگذارن؟
سونی و اچ تی سی و ال جی و کل برندهای چینی بغیر از هوآوی مجبورن با همین چیزایی که تو بازاره سر کنن.
چیپ خوب یا بد از آب در اومد در حوضه کنترلشون نیست

محمد A در تاریخ : 1394/2/16

آقا امیر.میدونم در حدی نیستم که جواب شمارو در هر زمینه بدم اما قد فهمم به شما میگم.
خود سونی گفته که این نسخه مخصوص ژاپن خواهد بود و اگر بخواد جهانی بشه به عنوان زد 3 پلاس و اون هم در کشور هایی مثل هنگ کنگ و همون حومه خواهد بود.
شما چرا از سونی دلتون خونه؟ببینید سونی یه شاهکار کرده که با وجود قرار دادن اسنپ دراگون 810 (که به قول بعضی ها بخاریه) که ریسک بزرگیه اما گوشی داغ نمیکنه. همانطور که ویدیویی 10 دقیقه ای از فیلم برداری 4کی اینو به ما ثابت کرده.
اینه مهندسی.در بدنه ای فوق باریک قرار دادن یه سنسور 20 مگاپیکسل قرار داده.شاید بیاید بگید اگه قراره کیفیت خوب باشه یه میل دو میل بیرون زدگی فرق نمیکنه بهتره بدونید که زد 3 که برای شیش ماهه قبله هنوزم جزو برترین های بازار از لحاظ دوربین و باتریه.کماکان که بررسی سایت فون آرنا هم همینو میگه که بعد اس6 و جی4 سوم شده
همین الان لنز بیشتر گوشی هارو سونی میسازه(درسته اس6 از دو نوع سنسور بهره میبره اما با توجه به مقایسه اخیر بازم کیفیت لنز سونی بیشتره)
سونی باید تابستون گوشی عرضه کنه که بتونه جلوی نوت5 بایسته.
همین الان برید به فون آرنا یه نظر سنجی گذاشته که شما کدوم گوشی رو میخرید.
همین زد4 که عرضه جهانی هم نمیشه بعد از اس6 و با اختلاف بسیار کمی از جی4 سومه.یعنی مردم سونی رو دوست دارن.در ضمن شما که انگلیسیتون خوبه ببینید که هنگام معرفی و بررسی یه گوشی منتقدانش با رعایت ادب انتقاد میکنن و توهین درکار نیست.این فقط ایرانه که کاربران میخوان نظراتشون رو به تحمیل کنن.
انشاالله زد4 یا هرچی که سونی میخواد معرفی کنه معرفی میکنه و یه چیز خارق العاده میشه.این سامسونگ بود که نیاز به تغییر داشت.
زیاد به بنچمارک هم اعتماد نداشته باشید همونطور که بعد از معرفی اس6 تست باتریش عدد 62 رو اورد و به یه هفته نرسید که شد75ساعت.
در مورد آنتوتو هم دیجیکالا بنچ انداخته عدد 50353 اورده.این یعنی سامسونگ فقط میخواست تو اولین بنچ یه کاری کنه کارستون.همین الان هم رنج بنج اس6 بین 50000تا 60000ه.
یه جمله بگم تموم.
سامسونگ70 ملیون بفروشه.نوش جونش.اما من اگر عاشق برندی باشم اگه فقط 100 تا هم بفروشه من جزو همون 100تام.والسلام.

مجيد خ در تاریخ : 1394/2/15

لــــــطـــــفا دقت کنید این زد 4 مخصوص بازار ژاپن هست
و زد 4 جهانی تو شهریور معرفی میشه
این گوشی به احتمال زیاد به اسم زد 3 پلاس یا نئو برا بازاری جهانیه
باور کنید این زد 4 اصلی نیست و الکی نیاید نظر بدید

حامد .باوی . در تاریخ : 1394/2/15

مقصر سایتها هستن که اطلاعاتی از سونی نمیدن و شما نیستی که نمیدونی در Z2 و بعد از اون از پردازشگر تصویربرداری BIONS استفاده شده که قبلش فقط در دوربینهای عکاسی SLR سونی فقط بکار رفته بود . دوربین Z1 و Z2 و Z3 از آسمون تا زمین در iso لنز تفاوت دارن . به عنوان مثال دوربین اپل 5S دارای 2500 ISO و Z2دارای 6400 ISO ، و Z3 هم 12800 Iso و Z4 طبق شنیده ها دارای 25000 Iso هست و دوربینهای سونی دارای بیشترین ایزو جزب نور محیط و شفافیت حقیقی عکس و فیلم هستند . تابحالسنسور BIS بکار رفته در دوربین گوشیهای Z2 و بعد از اون به گوشت خورده؟ که در هر نسل هم بسیار قویتر شده. این مطلبی هست که از خود سایت سونی کپی کردم:

((فناوری‌های دوربین ما به شما کمک می‌کند حتی در کم نورترین شرایط عکس‌های روشن و واضحی بگیرید. حسگر تصویر ‎Exmor RS™‎‎ برای موبایل، تحولی در فناوری حسگر تصویر Sony ما با حسگر نور BSI نسل بعد است. این حسگر پارازیت عکس را کاهش می‌دهد و در عین حال به لطف فناوری‌های لنز ‎F2.0 Sony G‎ روشن، ‎‎Exmor RS™‎‎ برای موبایل با حساسیت بالا، کاهش پارازیت ‎BIONZ™‎‎ برای موبایل، ترکیب پیکسل و وضوح فوق‌العاده پیکسلی، وضوح عکس را در سطح بالایی نگه می‌دارد. و با ویژگی «خودکار فوق‌العاده»، تنظیمات به صورت خودکار انجام می‌شود و نیازی به انجام تنظیم پیچیده‌ای نیست.))
...

حامد .باوی . در تاریخ : 1394/2/15

داداش امیر

شما قبل اینکه فکر کنی چجوری جواب مارو بدی برو سایت خود سونی و سایتهای خارجی و میبینی که خود سونی گفته این گوشی عرضه ی جهانی نمیشه و به همین دلیل فقط در ژاپن رونمایی شد!

1- صفحه نمایش QHD پرچمداران سامسونگ و الجی! ، که بعنوان مثال در پرچمدار جدید سامسونگ تراکم 557 پیکسل داره ، میشه بفرمایید مزایای تراکم بالا تر از حد معمول چی هست وقتی تراکم 270 هم با چشم مسلح هم دیده نمیشه؟
...
تراکم QHD نه تنها یک مزیت نیست بلکه یک عیب هست اگرچه سونی در Z5 تراکم QHD استفاده میکنه که کاش استفاده نکنه.

چرا یک عیب هست؟
چون نه تنها در وضوح صفحه نمایش تاثیر مثبتی ندارد بلکه سبب فشار بسیار زیادی به باطری و GPU خواهد شد که نتیجه ی آن زود خالی شدن باتری و بازدهی ضعیف گرافیک خواهد بود و به دنبال آن CPU نیز قربانی این ماجرا میشه و نمیتونه بازدهی خودش رو داشته باشه به همین دلیل توان محاسباتی پایین خواهد آمد اگر پرچمدار سامسونگ مثلا بنچمارک 64000 گرفت مطمئن باش Z4 بنچمارک بالای 72000 خواهد داشت.

از این جهت در پرچمدار سونی هم گرافیک هم CPU و هم باتری بسیار قویتر خواهند بود به علاوه که این امر سبب گرمای بسیار کمتری نیز خواهد شد .

MOH R در تاریخ : 1394/2/15

دوست گرامی...
نه کسی به سونی چیزی القا کرده و نه اسمی برای محصولش انتخاب کرده.خود سونی گفته که نسخه جهانی Z4 کاملا با نسل قبل متفاوت خواهد بود.این Z4 که در ژاپن عرضه شده و ممکنه با اسم +Z3 عرضه بشه اونی نیست که سونی گفته،Z4 جهانی از هر لحاظ با نسل قبل متفاوت خواهد بود.در ضمن این گوشی همون Z4 نیست،علت عرضه این گوشی حفظ بازار ژاپن در برابر رقبایی مثل HTC و LG و SAMSUNG است.
.نسل به نسل سونی گوشی رو سبک تر کرده،ضخامتش رو کم کرده،عرض رو کم کرده و باطری با وجود کم شدن ظرفیت شارژ دهی و طول عمر باطری بیشتر شده.
اکسپریا Z3 که از دید همه با Z2 فرقی نداشت رو دیدید چطوری رکورد طول عمر باطری رو شکست؟
دیدید چگونه با یک صفحه نمایش FULL HD با صفحه نمایش QHD سامسونگ رقابت کرد و طبق بررسی ها اونقدر تفاووت کم بود که در محیط تاریک نمیشد تشخیص داد کدوم یکی FHD است و کدوم یکی QHD است...
دوربین Z3 در حالت اتوماتیک 8 مگاپیکسلی با نوت4 که 16 مگاپیکسلی است رقابت میکرد.
در بعضی جاها تفاووت اونقدر کم بود که فقط از لایه زرد رنگ عکس ها میشد فهمید نوت4 کدومه.
و .........،پس فکر نکنید چون گوشی سونی نداشتید پس سونی تغیرات نداشته.سامسونگ محبوب شما درسته شرکت خوبیه اما با تبلیغات زیادش عیبهایش رو مانند دوربین برجسته،باطری ضعیف،ضد آب نبودن،عدم پشتیبانی از میکرو اس دی و ... و.... و...... رو بپوشونه.
شما یه طوری از ارتقا سخت افزاری حرف میزنید که انگار سال به سال سامسونگ داره از چیپستهای ضعیف تر و قدیمی تر استفاده میکنه.اگه برای سامسونگ ارتقا سخت افزاری کار درستیه،پس برای سونی هم ارتقا سخت افزاری کار درستیه.
برای سامسونگ هم که 9 سری (سری S و NOTE) رو با جنس بدنه کاملا مشابه عرضه کرده کوچ از پلاستیک به شیشه و فلز یک انقلاب بسیار بزرگ محسوب میشه.
همه چیپ ها گرم میشن و ربطی به سامسونگ بودن یا سونی بودن نداره.
اگه سونی با علم بر اینکه S810 گرمای زیادی تولید میکنه،اونرو روی گوشی هایش میزاره پس نشون میده سونی تونسته برای کاهش دمای اون چاره ای بیاندیشه.در ضمن مشکل سونی در گرم شدن فقط زمان XPERIA Z2 و اونهم در فیلمبرداری 4K بود که یادتون باشه سامسونگ پیشفرض اون رو 5 دقیقه تظیم کرده بود که سونی تونست پس از آپدیت اونرو کاملا بهینه و خنک کنه که تا ده دقیقه هم چیزی نمیشد.
خودتون میگید (وقتی از نظر طرفدارهاش نمایشگر و رم و دوربین و باتری و همه چیز زد 2 و زد 3 عالی بوده چه نیازی هست تغییرشون بده ؟)
پس از نظر شما چرا سامسونگ با وجود عالی بودن نمایشگر و رم و دوربین و باتری و همه چیز S و NOTE باز میاد اونو تغیر میده؟
یه سوال دیگه
اگه از دید ما آپشن ها و امکانات دکوریه و از نظر شما کارآمد،پس چرا سامسونگ در S6 اینقدر رابط اش رو سبک کرد و این امکانات به قول شما کار آمد که از نظر ما دکوریه رو حذف کرد؟چرا؟
عزیز دل برادر،شما سونی نداشتی پس قبول کن چیزی از امکانات سونی نمیدونی
سونی اتفاقا امکانات بسیار عالی و کار آمدی داره،اما نخواسته با 4 تا آپشن و امکانات تبلیغاتی و بدردنخور و ناکار آمد که سالی یکبار هم ازش استفاده نمیکنید گوشی رو سنگین کنه که دائما لگ بزنه و هنگ کنه.

اون دید تعصبی باعث شده امروز حتی حاضر نشید یک مقایسه ساده و مختصر بین سامسونگ و سونی بکنید و شما اونقدر سامسونگ رو دست نیافتنی فرض کردید که حاضر به پذیرفتن برتری های رقباتون نیستید.
در پناه حق......./

Hussein x در تاریخ : 1394/2/14

دوست عزیز شما مشخصات گوشی رو مطالعه بفرمایید بعد شروع کنید به کوبیدنش !
Adreno 430 و Cortex A57 کلاک چیپست محسسوب میشن ؟ اگه به نظر شما تفاوت Adreno 330 و Adreno 330 و Krait 400 و Cortex A57 تو کلاکشونه که این میزان اطلاعات شمارو نشون میده.
در مورد گرم کردن از حرف هاتون معلومه که شما هیچ وقت سونی سری z نداشتین .این گوشی ها وقتی نو هستن گرم میکنن و مصرف باطریشون بالاست این کاملا درسته (به دلیل و جود اور هیت کنترلر هیچ مشکلی پیش نمیاد)اما بعد از دو تا چهار هفته استفاده بدون هیچ گونه آپدیتی مشکل گرم کردن کاملا برطرف میشه و مصرف یاطری تقریبا نصف میشه و این موضوع هیچ ربطی به آپدیت و کاهش سرعت نداره.
در مورد دوربین مگه سامسونگ پیکسل دروبین s6 رو نسبت به s5 عوض کرد ؟ مگه قراره هر گوشی بیاد تعداد پیکسل هاش پنج مگاپیکسل از قبلی بیشتر باشه ؟ مگه میخواییم از مریخ عکس بگیریم ؟ شما مطمئن باشید عملکرد دوربین z4 از z3 بسیار بهتر خواهد بود .

MOH R در تاریخ : 1394/2/14

سلام خدمت دوست و برادر عزیز هومن جان
درست فرمودید.چه دلیلی برای تغیر طراحی وجود داره؟
صد درد صد هیچ دلیلی وجود نداره،طراحی سونی در Z1 و Z2 به اوج تکامل و بلوغ رسید و تا XPERIA Z4 سونی فقط طراحی اش و بهبود بخشیده.قضیه طراحی سونی دقیقا مثل قضیه طراحی یه شرکت اتومبیل سازی مثل BMW است.آیا شرکت BMW در هر نسل جدید از خودرو هایش طراحی رو کاملا دگرگون میکنه و اونرو 180 درجه تغیر میده؟یا نه،فقط اونرو نسل به نسل بهبود میده؟
این قضیه طراحی BMW دقیقا مثل قضیه طراحی SONY است.که البته به خاطر انتقاد های(بذارید بگیم نابجا) سونی میخواد طراحی جدیدی رو به کار بگیره.
دور روزگار واسه سونی بد چرخیده،کمتر کسی میگه طراحی سونی از اپل هم بهتره،همه شدن منتقد به سونی و تا سونی کار جدیدی انجام میده با موجی از انتقادات روبرو میشه و واقعا هم علتش نمیدونم چیه؟انتقاد باید از شرکت هایی مثل سامسونگ بشه که دوربین برجسته ای دارند،باطری کم حجم و ضعیفی دارند،ضد آب نیستن،از Micro SD پشتیبانی نمیکنن و تنها نکته مثبت نسل قبل یعنی باطری قابل تعویض رو پاک کردند.
.............................................................................................
طراحی سونی یک طراحی کامل میباشد که در عین ظرافت و زیبایی،مقاومت خودش رو در برابر ضربه،فشار،سقوط و آب و گرد و غبار حفظ کرده.یک طراحی کامل که در اون با وجود کمتر بودن حاشیه های بالا و پائین نمایشگر در مقایسه با دو رقیبش یعنی آیفون 6 و S6 ،نه تنها دوربین برجسته ای نداره بلکه باطری قدرتمدی نیز در اون قرار داده شده.
اگه بخوایم طراحی سونی رو آنالیز کنیم باید بگیم که:
1)در مورد پشت گوشی:
برای قرار دادن دوربین قطعا جایی بهتر از گوشه سمت چپ و بالای گوشی نیست،مهمترین تغیر میتونه دوتایی کردن فلاش LED دوربین باشه.همین.
2)جلوی دستگاه:مهمترین تغیر در جلوی دستگاه فقط میتونه جابه جا کردن سنسور ها و دوربین سلفی و اسپیکر ها باشه که قرار دان اون مثل Z4 و Z2 در لبه های خیلی بهتر است تا مثل Z3 گذاشتن اون بر روی حاشیه.
3)لبه ها و کناره گوشی:سونی در Z3 علاوه بر گرد کردن لبه ها و کناره ها گوشیه ها رو هم با یک جنس لاستیکی شکل(دقیقا نمیدونم چیه)تعویض کرد. شکل و چیدمان میکروفون ها و.... هم همیشه تغیرات داشتند.

پس نتیجه اینه که سونی از XPERIA Z تا XPERIA Z4 زبان طراحی آمنی بالانس خودش رو حفظ کرده و نسل به نسل اونرو بهبود بخشیده و عیب های اون رو برطرف کرده.
مهمتر از همه نسل به نسل ضخامت و وزن و عرض دستگاه کاهش داشته.
در پناه حق............./

هومن ش در تاریخ : 1394/2/13

سلام بر حامد عزیز و جناب MOHR گرامی...

تمام دوستانم من رو به رک گویی و آنالیز بدور از تعصب میشناسند و حقیقتآ معتقدم محصول خوب و بد در عمل خود را نشان میدهد نه با حرف و حدیث یا اعداد و ارقام...

سامسونگ رو همیشه تحسین کردم خصوصا در نوت 4 ولی اینبار تصمیم گرفتم سونی زد3 رو تجربه کنم...

مطالب شما رو بسیار می پسندم و 90% نکات ذکر شده رو منطقی میدونم...

واقعاً از خودمون بپرسیم چه دلیلی برای تغییر در این بدنه زیبا هست؟

اگر سامسونگ از اس 5 پلاستیکی به اس 6 فلز و شیشه رسید خوب سونی این گام رو زودتر برداشت...

بهرحال بدنه و نمایشگر و باطری به اعتقاد من 3 بخش اساسی یک اسمارت فون هست

در خدمت هستم

09371511709

amir - در تاریخ : 1394/2/12

جالبه شما به شرکت سونی هم میخوایید یه چیزایی القا کنید و بگید کدوم محصولش اسمش باید چی باشه

سونی قبل از این 4 مدل پرچمدار سری زد داشته همگی تو رنج همین گوشی بودن .
تفاوتشون در حد چیپست و کلاک چیپست بوده.

الآن این رو به اسم زد 4 رسما معرفی کرده میگید این زد 4 نیست !!!
بعد بازار ژاپن رو اگر اطلاع ندارید باندهای فرکانسی که گوشیها ساپورت میکنن با کل دنیا فرق میکنه.

فرکانسهایی که این گوشی ساپورت میکنه همه اش فرکانسهای بین المللی هست.

این گوشی قراره سه ماهه دوم تازه وارد بازار بشه ...سری زد سالهایی که سالی دو مدل داشت اوایل سال پرچمدار اول و اواسط سال پرچمدار دوم عرضه میشد.
از امسال که تصمیم گرفتن سالی یک پرچمدار بیرون بدن قرار شده اواسط سال باشه.

این گوشی همون زد 4 هست که منتظرش بودید و عده ای وعده میدادن چه خواهد بود و چه خواهد کرد ( شبیه تمام زدهای قبلی همون نمایشگر...همون دوربین ...همون سنسورها و همون امکانات همیشگی با یکم تفاوت ظاهری )

اگه اینقدر به نظرتون تکراری شده یا نسبت به رقبا ضعف داره که حاضر نمیشید بعنوان زد 4 قبولش کنید امروز رو بخاطر بسپارید تا 3-4 ماه دیگه.
وقتی مسلم شد که این همون زد 4 هست و مدل دیگه ای نداریم بعدش خواستید در وصف پیشرفتها و مزایاش صحبت کنید که کیفیت صفحه نمیدونم 2 برابر زد 3 شده دوربین با تنظیمات دستی شده مثلا کنون یک رجوع به حرفای امروزتون داشته باشید که از نظر خودتون در حد پرچمدارهای امسال نبوده بعدش احتمالا تعصب و علاقه به برند تبدیلش میکنه به رقیب اصلی همه ...لا بد از همه هم قویتر از آب در میاد.

برای سونی که 3 سری زد رو با اس او سی های مشابه و یک سخت افزار دوربین تکراری زده همین کوچ از اسنپهای سری 800 و 801 که 32 بیتی بودن به 810 بیگ لیتل 64 بیت انقلاب محسوب میشه
حالا چیپ یکمی هم بیش از حد گرم کنه ( مگه قبلیا روی سونی گرم نمیکردن ؟ خریداری که حاضر نمیشد قبول کنه همون چیپهای قدیم روی سونی بیشتر از بقیه گرم میکرد...بعد از 5-6 ماه هم با یه آپدیت سرعتها رو یه 20درصدی میاوردن پایین خریدار کلی تعریف و تمجید میکرد چقدر خنک شده که برای سونی مهم نیست حالا اسنپ 810 رو خیلیا بابت مصرف و گرماش استفاده نکردن ...ال جی حاضر شد روی گوشی qhd قید 810 و دو هسته پردازنده قوی رو بزنه بیاد سراغ 808 که مصرف و گرماش پایینتره ...چرا چون ال جی خریداراش ازش جواب میخوان مدافع ایرادات سازنده نیستن )
وقتی از نظر طرفدارهاش نمایشگر و رم و دوربین و باتری و همه چیز زد 2 و زد 3 عالی بوده چه نیازی هست تغییرشون بده ؟
یا آپشنایی که بقیه سالهای پیش داشتن از دید سونی دوستان دکوریه و بی کاربرد بابت چی سونی بیاد حسگر اثر انگشت و ois و اینفرارد و بقیه چیزا رو بگذاره روی گوشی امسالش؟

اون دید تعصبی باعث شده امروز زد 4 رو حتی حاضر نشید بعنوان زد 4 و پرچمدار 2015 سونی قبول کنید

محمد A در تاریخ : 1394/2/10

عزیزم منم گفتم شاید با نام زد 5 باشه یا هر چی.ماکه نمیدونیم!
این مشخصات هم تقریباً باید درست باشه با توجه به این که شهریور هم نسل بعدی آیفون و نوت 5 معرفی میشه سونی باید از امکاناتی استفاده کنه که تصورش در حال حاضر سخت باشه.مثل همین هایی که گفتم (البته دقت کنید که این اطلاعات از دو لحاظ قابل استناد هستش.اولا از اطلاعاتی که از شرکت سونی درز کرده بود در هفته های گذشته و ثانیا فردی به نام ریکیولو که تا به حال بیشتر چیز هایی که گفته درست در اومده و سابقه درخشانی در درز اطلاعات درست داره)

مصطفی آ در تاریخ : 1394/2/9

سلام دوستان
باید عرض تون برسونم که این گوشی با نام Z4 برای ژاپن معرفی شده و اون چیزی که شما فکر می کنید نیست و به احتمال زیاد این گوشی با نام Z3 Pluss یا Z3 Neo برای بازار جهانی معرفی بشه
و اما
نسخه اصلی Z4 برای بازار جهانی چیزی متفاوت خواهد بود
که ممکنه در اون از حسگر اثر انگشت و ... استفاده بشه

مجيد خ در تاریخ : 1394/2/9

این زد 4 اصلی نیست و من دلیل اینکه سایت موبایل جلوی اسم این گوشی مخصوص ژاپن ننوشته تعجبم
لطفا دقت کنید این گوشی ب اسم زد 4 فقط تو بازار ژاپن معرفی شده
و قراره ب اسم زد پلاس یا نئو تو کشورای دیگه معرفی شه
و زد 4 اصلی و جهانی با کلی تغییرات تو شهریور معرفی میشه
تروخدا جلوی اسم این گوشی مخصوص ژاپن بذارید یا اصن حذفش کنید لدفا
تنها خواهشم از سایت موبـــــــــــــــــــــــــــــــــایل

smd س در تاریخ : 1394/2/9

هنوز نسخه بین المللی z4 نیومده.
انوقت شما میگین منتظر z5 باشیم که طراحی و دوربین و صفحه نمایشش رو تغییر بده
شرکت ژاپنی سونی وقتی z4 نسخه بین المللی رو انتشار کنه کاملا متایز تر از این z4 خواهد بود....
از دوربین گرفته تا طراحی و باتری ....

علی ع در تاریخ : 1394/2/9

سلام. دوست من تکتولوژی پیشرفت کرده. شما فقط به میلی آمپر باتری نگاه نکن و بر اساس اون مقایسه نکن. الان زد 3 باتریش تو میلی آمپر کمتر از زد 2 هست ولی عملکرد زد 3 تو باتری خیلی بهتر و بیشتر از زد 2 هست. می تونی بری بررسی های تخصص رو بخونی و هم نظرات کاربرانی که با این گوشی ها کار کردند. تکنولوژی باتری ها هم فرق کرده. پس دیدتون رو عوض کنید.

hamidreza r در تاریخ : 1394/2/8

واقعا زد4 گوشی جالبیه. بهتریثن باتری رو بعد از زد3 داره.
باریکترین گوشیه و از قوی ترین جیپست استفاده کرده.
بعضی ها میگن سونی از سامسونگ یاد بگیره اما نمیدونن از نظر طراحی اس6 سامسونگ تازه رسیده به اکسپریا زد!
تازه اکسپریا زد سه تا برتری داشت
ضد آب
ساپورت رم
عدم برجستگی دوربین .

Mohsen X در تاریخ : 1394/2/8

اس6 هیچ تغیری نکرده؟
بدنه که به کل تغییر کرده
رابط کاربری هم تغییر های زیادی کرده اس6 و اس5 رو بگرین جفت هم باشون کارکنید میفهمین

کیانوش ق در تاریخ : 1394/2/8

دوست من این /یز خاص رو میتونی معنی کنی؟
طراحی بدنه که توی سونی z تا z3 واقعا حرف نداره...
و رابط کاربری هم به نظر من اول htc هست و دوم sony
شما رابط کاربری تیپو و دو مدل بالاتر از تیپو رو بذار کنار هم زمین تا آسمون فرق دارن چه برسه به تیپو و z4
همین کار رو با گوشی های سامسونگ هم انجام بده میبینی که دقیقه یکی هستن!
و مورد بعدی اینکه سونی دلیلی هم نداره رابط به این خوبی رو تغییر بده
واقعا نمیدونم شما از کدوم قسمت رابط سونی خوشت نیومده!

ashkan a در تاریخ : 1394/2/8

سلام. بنظرم به نسبت قیمت زد تو بهتره. حداقل باطری قوی تری داره من که حاضر نیستم با زد فور عوضش کنم ...چیز جدیدی نداره.اون همه تبلیغات اخرش هیچ.من که اچ تی سی میگیرم. وان ام 9

محمد A در تاریخ : 1394/2/8

چرا باید طراحی شو عوض کنه؟ سونی از همون اول با کیفیت بوده حالا مثلا چکار کنه؟!
یا مثلا اچ تی سی برای چی عوض کنه طراحیشو؟!
اون سامسونگ بود که پلاستیک میزد مجبور شد عوض کنه طرفداراشم فک میکنن چه کار شاخی کرده.
رابط کاربری بسیار شیک و روون هست.هیچ مشکلی هم وجود نداره...
مثال زدی برات مثال میزنم.گلکسی مینی هم پلاستیک بود اس 5 هم پلاستیک بود.اما شما به جای اس5 میری گلکسی مینی میخری؟!؟!؟!؟!؟!

محمد A در تاریخ : 1394/2/8

صد در صد. شک نکن.حالا شاید اسمش z5 نباشه ولی واسه خودش غولی خواهد شد.
اطلاعاتی ازش درز کرده که اگه واقعی باشه کولاک میکنه:
1.صفحه نمایش Quad HD (میدونیم نو آوری نیس اما چیزی که سونی بزنه بد در نمیاد)
2.سنسور 21 مگاپیکسل خمیده با لرزش گیر اپتیکال
رم 4 گیگ Lpddr4
اسنپ دراگون 820 با لیتو گرافی 64 بیت و 14 نانومتری
اینها تا الان گفته شده.اما وایسین هنوز تموم نشده.
یک فردی به نام ریکیولو که سابقه درخشانی در درز اطلاعات درست از شرکت سونی داره گفته منتظر یک انقلاب در بخش نرم افزاری و دوربین باشید.اون از وجود یه سنسور جدید و یه دوربین بسیار قوی و البته طراحی جدید صحبت کرده.
با توجه به سابقه درخشان این فرد میشه امیدوار بود که درست باشه این اطلاعات.

ali r در تاریخ : 1394/2/7

اگه عشق کوشی عوض کردن داری و علاقه ات نسبت به سونی کم شده بمون اسفند ماه اکسپریا Z5 در سه صورت عرضه میشه Z5 ، Z5 ULTRA و Z5 COMPACT که بستگی به خودت داره چه اندازه ای می خوای . سونی این دفعه یه شاهکار می ده ( Z5 ) می شه سلطان تمام گوشی های جهان .

با تشکر

MOH R در تاریخ : 1394/2/7

سلام
دوست عزیز خدائیش بی انصافی میکنید.
از نظر شما پیشرفت فقط گذاشتن CPU قوی تر و بالا بردن رزولوشن صفحه نمایش ه؟
من منکر خوب بودن اپل 6 پلاس(به قول خودتون) و GALAXY S6 نیستم ولی شما واقعا بی انصافی میکنید.
پیشرفت یعنی این که یه دوربین قوی و یه باطری حجیم رو بدون بیرون زدن دوربین در 6.9 میلی متر جا بدید و قابلیت ضد آب بودن همچنان باقی بمونه.
کاری که فعلا سامسونگ و اپل ازش عاجزاند و حتی حاشیه بالا و پائین پرچمداران این دو شرکت از پرچمداران سونی بیشتره.
گذاشتن صفحه QHD صرفا جنبه تبلیغاتی داره،چون چشم نمیتونه پیکسل های FULL HD رو در 5 اینچ تشخیص بده،چه برسد به QUAD HD.من سامسونگ رو به خاطر کم مصرف بودن نمایشگر QHD اش تحسین میکنم ولی آیا میدونید به خاطر این رزولوشن بالا چه فشاری به پردازنده وارد میشود؟
بازی ها چقدر افت فریم پیدا میکنند؟
...........................
اگه طراحی سونی تکراریه دلیلش اینه که دیگه کاملا بی نقصه،تا اکسپریا زد3 همه عیبش از دید سایتها حاشیه زیادش بود که حالا S6 و آیفون6 حاشیه بیشتری نسبت به Z4 دارند.
طراحی سونی تغیرات هم داشته اما متاسفانه بیشتر افراد فقط نمای جلو و عقب گوشی رو در نظر میگیرند و توجهی به کناره،لبه ها،گوشه ها و .... ندارند که قاعدتا از دید اونها پرچمداران سونی همگی شبیه هم هستند،البته سری S سامسونگ هم کاملا از جلو شبیه هم هستند.
در پناه حق........./

MOH R در تاریخ : 1394/2/7

دوست عزیز
Z1 و Z2 شبیه هم هستند و تازه هر دوتاشون هم با هم تفاووت هایی در طراحی دارند و Z3 و Z4 شبیه هم هستند که بازهم این دو در طراحی تفاووت های دارند و صد درصد شبیه هم نیستند.
قرار نیست اگه نمای جلو همه سری Z مثل هم بودند پس در لبه ها و گوشیه ها کاملا شبی هم باشند.

حامد .باوی . در تاریخ : 1394/2/7

خودمم باهات موافقم که اپل ۶ خیلی خوبه و... اما اون IOS هست نه اندروید !

اما در مورد S6 که گفتین اصلا موافق نیستم چرا که از نظر من شرکت سامسونگ از اپل۶ و سونی سریهای Z کپی برداری وحشتناکی کرد و یه گوشی رو تولید کرد که دارای باطری بسیار ضعیف هم هست که فقط 73 ساعت دووم میاره درصورتی که Z3 compact میتونه 101 ساعت دووم بیاره و گذشته از این در مورد صفحه نمایش شما برو بازار یه گوشی با تراکم پیکسل 270 به بالا پیدا کن و مردونه مقایسه کن ببین تراکم پیکسلش رو میتونی تشخیص بدی؟؟؟؟؟ پیکسل از 270 که بگذره دیگه با ذره بین هم نمیتونی پیکسلا رو ببینی حالا مشکلت با 424 پیکسل Z4 چیه اون وقت؟؟؟ پیکسل بالاتر از تراکم Full HD بیش از دو برابر به گرافیک و باطری فشار مضاعف میاره و تاثیرش رو هم روی CPU حتما میذاره پس چه دلیلی داره مثل سامسونگ S6 بیاد تراکم 577 بزنه؟؟؟ البته این اعداد برای کاربران بی اطلاع میتونه دلیلی برای خرید باشه اما برای کاربران وارد و... که میدونن در عمل ضریب بالاتر از Full HD تنها سبب مصرف خیلی زیاد باطری و کاهش زیاد کارایی GPU و CPU و... میشه یک ضعف تلقی میشه نه مزیت چون کیفیت صفحه به نوع پنل بستگی داره که IPS , OLED یا... باشه که همون IPS هم ۳۰ نوع مدل داره و مثل اختلافی که در صفحه Z2, Z3 , G2 و... میبینید که رنگ ، شفافیت ، غلظت ، نور و ترکیب اون و... در همشون متفاوته با اینکه IPS هستن.

آیریک ز در تاریخ : 1394/2/7

متاسفانه سونی بعد از z2 چیزه خاصی رو ارائه نداده,
طراحی یکنواخت؛UI که از همه بدتر!!
این رابط کاربری از اکسپریا تیپو بگیر تا z4 یکسان,
خوب یه فرقی بذار بین کسی که 2 میلیون میده z4 و کسی که 240 تومن میده تیپو!!!
امیدوارم بتونه یه تغییر باحال رو کنه.

حامد .باوی . در تاریخ : 1394/2/7

قربانت عزیزم
من تو بخش S6 و Z2 هم نظراتی داشتم و فکر کنم منم توی S6 دیدمت . پسر خوب چرا نمیای به گروه 50 نفره SONY توی واتساپ؟؟؟ این شمارمه بهم پیام بده توی واتس که بیارمت تو گروه خیلی باحاله همه هم سونی دارن:

09370207219

حامد .باوی . در تاریخ : 1394/2/7

رابط کاربری؟؟؟؟

اگه منظورت نوع منو و تنظیمات هست که توی همه گوشیهای اندروید همین طوره . بعنوان مثال رابط کاربری سامسونگ از S2 تا S5 چه تغییری کرده؟؟؟؟ ...
رابط کاربری در بین LG ها چطور؟؟؟ ببین عزیزم شما اول مشخص کن چی میخوای و توقع نداشته باش رابط کاربری اندروید تغییر کنه بشه مثل ویندوز 8

Tegma T در تاریخ : 1394/2/7

به محض ورودش به بازار میخرمش .. الانم S5 دارم ولی چندان راضی نیستم ازش .. فقط یچیزی بگم اینایی که میگن سونی باید تغییراته اساسی رو این گوشی انجام میداد واقن چیو میخان ؟؟ همه چیزش بکنار Adreno 430 شوخی نیست .. در ضمن این نوع طراحیه بدنه مخصوصه سونی هستش اصلا از صد کیلومتری میزنه که سونیه و این بزرگ بودنه برندو نشون میده که چقد به طراحیش ایمان داره .

میلاد ع در تاریخ : 1394/2/6

رابط کاربری کل گوشی های سونی همه شبیه هم هستند
من اینو تو تمام گوشی های دوستانم که سونی دارند مشاهده کردم
حتی رابط کاربری U با z3 هم یکی هست

تنها ایراد هم از نظر من همین رابط کاربری هست که تکراری هست و بهبودی پیدا نمیکنه

میمونه یه ایراد دیگه،نرم افزار.
سونی از لحاظ نرم افزار ضعیف عمل میکنه
اما به نظر من این یه چیز صلیقه ای میتونه باشه. اولش که سونی خریدم از سطح نرم افزاری ضعیف گله مند بودم اما بعدا دیدم چیزی که به کار من میاد سخت افزار قوی هست. دوربین قوی... باتری قوی... بدنه قوی...
دوام فوق العاده
دوربین و ضد آب بودن سونی رو با هیچ چیزی عوض نمیکنم

دیروز 20 دقیقه از طبیعت فیلمبرداری کردم تقریبا ده دقیقه اش زیر آب بود. به خدا تا حالا اینقدر از داشتن همچنین گوشی لذت نبرده بودم. نمیدونید چه حسی داره وقتی گوشی رو بگیرید تو دره از گیاهای تو آب فیلمبرداری کنید. خدای من فوق العاده بود

خیلی از دوستان گوشی های سونی رو خشک خالی میدونند. باید سونی رو بگیری دستت استفاده واقعی بکنی از گوشی تا بفهمی چه عجوبه ای هست
زنده باد سونی

محمد ا در تاریخ : 1394/2/6

یه سوالی از دوستان داشتم. آیا نسخه ی جهانی xperia z4 , طراحی و سخت افزار و دوربین و ..... تفاوتی با نسخه ی داخلی اون داره؟؟؟

ایا سونی XPERIA Z5 رو هم خواهد ساخت؟؟ ایا ویژگی ها و سخت افزار و نرم افزار و دوربین و جنس بدنه اش فرقی خواهد کرد؟؟؟

من خودم Z2 دارم و در کل از سونی راضی هستم. و نمیتوانم هیچ برندی به جز سونی داشته باشم.

ali r در تاریخ : 1394/2/6

دوستانی که مشغول اینن که بگن سونی در حال سقوط.ازاده یا محصول تکراری عرضه میکنه لطفا بگن s6 یا وان m9 یا g4 چه تغییر جدیدی نسبت به قبل داشتن جز اینکه همه شون ۶۴ بیتی شدن و رم شون مثل بقیه ۳ هست و رابط کاربری تکراری و جتس بدنه تکراری دارن؟!!
توقع دارین امسال گوشی ها که میان براتون مسواک هم بزنن؟
شما باید به یک برندی عشق بورزی بخاطر خاص بودن و با کیفیت بودنش... من خودم سونی دارم و برید تفریحی هم شده زد ۳ رو پاساژ های موبایل ببینید که غوغاس... اگه قصد خرید گوشی جدید داشتم باز هم به سونی اعتماد می کردم

حسین ش در تاریخ : 1394/2/6

دیگه حداقل باید شکل گوشی رو تغییر میداد
اینجوری اگه گوشی رو دست کسی ببینی نمیفهمی z2 هست z3 یا z4
همه شکل هم هستن
گوشی پرچمدار حتما باید شکلش یه مقدار تغییر کنه وگرنه خریدار زیادی براش پیدا نمیشه چون میبینه پول اضافه داره میده ولی هیچکس نمیفهمه که این بنده خدا چقدر هزینه کرده واسه گوشی

Roohola R در تاریخ : 1394/2/6

سلام
من گوشی زیاد داشتم و عشقم تعویض گوشی هست
همه ی شرکت ها پیشرفت کردن بجز سونی
اپل 6 پلاس محشره
galaxy 6 edge محشره و طراحیش فوق العاده هست
سونی z4 ظراحیش شبیه نسل های قبلی خودشه . دوربینش تقریبا یکم پیشرفت داشته .اینچش و صفحه نمایشش ...
به نظرم طرف سونی نرید و از پول خودتون نهایت استفاده رو ببرید

apadana m در تاریخ : 1394/2/5

چرا واقعیتو قبول نمیکنید؟من از اندروید 4.1 و 4.4 حرفی نزدم،مهم ریشه هست که متاسفانه رابط کاربری چه در آیون چه در zr و چه z2 یکی هست،من اولین پرچمدار سونی یعنی اکسپریا s رو در زمان خودش 850 خریداری کردم،بعدش آیون و بعدش z و zultra و z1 و z2...و تنها چیزی که در بین تمام این مدلها مشترک بود همین رابط کاربری بود،بزرگ کردن آیکونها و اضافه کردن یک سری امکانات نرم افزاری نمیتونه این رابط کاربری رو تغییر بده،شما تو این حرف من موندی چون نمیخواید واقعیتو بپذیرید..

rambod m در تاریخ : 1394/2/5

خدا کنه تو کشور ایران و سایر کشور ها هم عرضه بشه

S B در تاریخ : 1394/2/5

دوستانی که به استراتژی سونی ایراد میگیرین لطفا کمی تحقیق کنید تا متوجه بشید سونی با معرفی و عرضه ی z4 فقط برای ژاپن چه کار هوشمندانه ای کرده! (برای اطلاعات بیشتر مراجعه شود به سایت دیجیاتو)
=====
لطفا به نمودار فروش گوشی های هوشمند مختلف تو سال 2014 توی ژاپن دقت کنید:
http://digiato.com/wp-content/uploads/2015/04/Apple-Japan-Nov-2014-710x432.png
طبق این نمودار، سونی تو سال 2014 بیشترین سهم بازار تلفن های هوشمند اندرویدی رو تو ژاپن در دست داشته، شرکت هایی مثل فوجیتسو، شارپ و سامسونگ همه با هم به اندازه سهم سونی، موبایل نفروختن!
منتها امسال یه رقیب قدر واسه سونی پیدا شده؛ حقیقت اینه که سامسونگ که یه شرکت کره ایه تو ژاپن طرفدارای خیلی کمی داره؛ گلکسی اس 6 و اس6 اج هم به تازگی تو ژاپن معرفی شدن. نکته جالب اینه که سامسونگ تو اقدامی عجیب و برای داشتن فروش بالاتر، نام برندش یعنی "سامسونگ" رو تو ژاپن از روی گوشی هاش حذف کرده! و چون اس6 با نمونه های سال گذشته ش تفاوتای زیادی داره می تونه توجه ژاپنی ها رو بیشتر به خودش جلب کنه.
حالا سوال اینجاست که تو این شرایط رویکرد سونی چیه؟ سونی میدونه که ژاپنی ها سونی رو بیشتر از سامسونگ دوست دارن اما در حال حاضر هیچ چیز برای عرضه در پاسخ به این علاقه و از طرفی حمله ی سامسونگ نداره! و اگه یه محصول قوی معرفی نکنه، به احتمال زیاد سامسونگ سهمش رو توی خونه ش میبلعه و به قول معروف 3-0ش میکنه! این موقع سال هم تو ژاپن فصل اتمام قرارداد مشتری ها با اپراتور هاشونه و با توجه به معرفی و عرضه ی گوشی های پرچمدار جدید، فصل پیک خرید گوشی های جدید تو ژاپن، الانه.
در نتیجه سونی، Z4 رو معرفی کرده تا پیش از عرضه گلکسی ها، اونو به مردم کشورش برسونه.
استراتژی سونی برای کشور خودش رو باید تحسین کرد و مشخصا همه علاقه مندان بیشتر در خصوص اکسپریا صحبت خواهند کرد تا گلکسی.
خودتونو به جای یه شهروند عادی ژاپنی بذارید که می خواد یه گوشی جدید بخره. در حالی که گلکسی اس ۶ نظرتون رو به خودش جلب کرده، یهو می بینید که شرکت محبوبتون سونی، Z4 رو معرفی کرده! در نتیجه مشخصا به سمت محصول کشور خودی و شرکتی که نسبت بهش آشنایی و علاقه دارید میرید.
=====
برای عرضه ی جهانی هم خیالتون راحت باشه اینجور که از خبرا مشخصه سونی در حال کار روی پرچمدار بعدیشه که قراره با یه تحول اساسی توی قسمت های مختلف مثل استفاده از سنسورهای خمیده و نرم افزار جدید دوربین، رابط کاربری جدید، طراحی و جنس بدنه ی جدید و استفاده از سنسور اثر انگشت تولید کنه.

MOH R در تاریخ : 1394/2/5

سلام هومان جان.
داداش من منظورم از درجا زدن،طراحی S6 بود.مثلا دوربینش برجسته است و باطری اش خیلی ضعیفه،ضدآب نیست،میکرو اس دی هم پشتیبانی نمیکنه.همین،وگرنه از لحاظ های دیگه خیلی عالی پیشرفت کرده.
حتی خواستم S6 بخرم ولی باز سونی با قولی که در مورد نسخه جهانی XPERIA Z4 به همه داد منو دودل کرد و فعلا دست نگه داشتم تا ببینم Z4 اصلی چیکار میکنه و چی از آب در میاد.

محمد ع در تاریخ : 1394/2/5

سلام به همه

پس از این وقفه طولانی انتظار بیشتری از z4 داشتم.
مثلا ارتقا رزولوشن صفحه نمایش یا یک تغییر ماورائی در دوربین یا تغییر ناگهانی طراحی!!!

اما...

همه ی نگاه ها تا الان سطحی بوده به این گوشی!

1 - اگه دقت کنید، z4 نسبت به z3 z2 z1 سبک تر،کوچک تر و نازک تر شده!
2 - ارائه ورژن های 32 و 64 گیگابایتی اکثر افراد رو از خرید یک مموری گران قیمت U3 معاف میکنه!
3 - مطمئنن در z4 شاهد بهبود دوباره دوربین نسبت به قبل خواهیم بود.
4 - آخرین و قویترین چیپست اسنپدراگون یعنی Snapdragon 810 با 8 هسته پردازشی«««64»»»بیتی!
5 - و نیز پردازنده گرافیکی Adreni 430
«««««««6 - بی شک با وجود چنین سخت افزار قدرت و سرعت و کیفیت پردازش خیلی خیلی خیلی بیشتر از قبل خواهد بود.»»»»»»»»

دوربین های پرچمداران سونی هر نسل نسبت به نسل قبل بهبود جدیدی پیدا میکنند. در ضمن حافظه داخلی گوشی هایی که به فیلمبرداری 4k مجهز هستند دارای سرعت R/W بسیار بالا، مناسب برای فیلمبرداری 4k هستند. بعد امنیتی استفاده از حافظه داخلی هم برای خیلی ها مهم بوده و هست. دلیل اصلی استفاده نکرن سونی از صفحه نمایش qHD مصرف کمتر باتری هست! تفاوت صفحه های FHD و QHD هم تنها در اجرای محتوای 4k معلوم خواهد شد آن هم خیلی محسوس نخواهد بود. اکثر پرچمداران برند های مختلف هم دچار طراحی تکراری گونه و ارتقا های کوچک و (متوسط!) هستند. شاید سیاست اون ها همین باشه!

در کل راضیم از سونی!!!

ایشالا در z5 شاهد تغییرات ماورائی باشیم.

MOH R در تاریخ : 1394/2/5

پرچمدار بعدی سونی از هر لحاظ،یک اسمارتفون متفاوت خواهد بود.!!!!

Ricciolo ستاره مشهور درز اطلاعات که روابط بسیار نزدیکی با عوامل سونی موبایل نیز دارد، برای طرفداران این برند نامی آشناست. چرا که پیش از این هر چه Ricciolo در مورد پرچمداران بعدی سونی گفته درست از آب در آمده است. حالا Ricciolo اطلاعاتی را از پرچمدار آینده سونی در اختیار ما قرار میدهد که بسیار هیجان انگیز است.

او در صفحه توییتر خود از یک انقلاب بزرگ در پرچمدار بعدی سونی به خصوص در دوربین آن سخن میگوید. او از وجود یک دوربین،سنسور،لنز و نرم افزار جدید در نسل بعدی خانواده Z خبر میدهد. سنسور و لنز جدید و از همه مهمتر، نرم افزار جدید برای دوربین گوشی های اکسپریا برای علاقه مندان و طرفداران سونی بسیار قابل توجه است. همچنین Ricciolo از یک طراحی جدید نیز سخن گفته که در این مورد ما قبل از این نیز با خبر شده بودیم.
.......................................
دیدید دوستان؟
مطمئن باشید سونی برنامه ویژه ای برای XPERIA Z4 جهانی داره.وقتی سونی قول میده پای حرفش هست.وقتی تازه Z3 اومده بود بازهم همه نامیدانه ازش دم میزدن ولی بعد از بررسی دیدید که چگونه در بعضی زمینه ها رقبایش رو زمین زد.مثلا در بخش باطری.
...............
در پناه حق........./

هومان ت در تاریخ : 1394/2/4

انصافا زد4 نسبت به قبل پیشرفت های زیادی داشته مث دوربین و پردازنده و غیره ولی دیگه بی انصافی نکنید دیگه.اس6 هم نسبت به اس5 پیشرفت های زیادی داشته.موفق باشی

solmaz m در تاریخ : 1394/2/4

ممنون!!خیلیا بخاطر همین رابط کاربری سونی نمی خرن!!چون واقعا نسبت ب گوشیای دیگه کمبود داره!!

حامد .باوی . در تاریخ : 1394/2/4

بله چون Z3 ارتقاء یافته ی Z2 بود اما این Z4 که شما میبینید سونی در ژاپن رونمایی کرد و در نمایشگاههای بین المللی رونماییش نکرد این یک نکته و نکته دوم اینکه خود سونی گفته این گوشی رو عرضه جهانی نمیکنه و برای نسخه جهانی برنامه کملا متفاوتی داره و بدنه گوشی از کربن فوق سبک و مقاومتر از فلز خواهد بود.

حامد .باوی . در تاریخ : 1394/2/4

بله درسته

سونی گفته این گوشی عرضه جهانی نمیشه و برای مدل جهانی برنامه کاملا متفاوتی داریم . Z4 فقط در ژاپن عرضه میشه به همین دلیل مراسم رونماییش در ژاپن بود و در نمایشگاههای رونمایی نشد

حامد .باوی . در تاریخ : 1394/2/4

داداش گلم ، عزیزم رابط کاربری ionکجاش شبیه Z2 هست؟؟؟؟

توی اندروید 4.3 به بالا کلا رابط کاربری سونی تغییر کرد و در اندروید 4.4.4 شکل و اندازه آیکونها و نوع رابط کاربری و منو کاملا عوض شد حالا من موندم چطور میگی رابط کاربری ion که اندروید 4.1 هست با Z2و Z3 یکیه!!!!

واقعا تو این حرفت موندم ، حداقل میرفتی مقایسه میکردی بعد نظر میدادی ...

حامد .باوی . در تاریخ : 1394/2/4

از نظر گرافیک: Z3 آدرنو 330 و Z4 آدرنو 430

از نظر CPUهم: Z3 داری 4 هسته 32 بیتی 2.5 هست مدل کاریت 400 که در Z4 تبدیل شده به 8 هسته 64 بیتی کورتکس A53 و A57 هست .

از نظر چیپست هم که دیگه مشخصه من چی بگم ، خلاصه مهم نیست شما امیدوار یا نا امید بشی وقتی اطلاعاتت در این حده که دیدی Z3 رنگش سفیده و Z4 هم رنگش سفیده و گفتی تفاوتی باهم ندارن . اولا منصف باش دوما اطلاعاتتو بروز کن و ثالثا بدون Z4 عرضه جهانی نمیشه هیچ وقت و فقط برای ژاپنه و سونی گفته برای عرضه جهانی برنامه ی کاملا متفاوتی در سر داریم .دم سونی هم گرم واقعا که گوشی رو QHD نکرد تا الکی به گرافیک و باطری فشار خیلی زیادی بیاد . بهرحال متخصصان میدونن تراکم پیکسل از 270 که بگذره با چشم غیر مسلح به هیچ عنوان قابل روئیت نیست و حالا که FULL HD در این صفحه پیکسل بالای 400 داره کم که نیست زیادم هست و از اون به بعد کیفیت و شفافیت به نوع صفحه نمایش مربوط میشه که IPS , Black LED ، OLED , Super Amoled یا... باشه بنابر این شاهد عملکرد بسیار قدرتمند گرافیک و باتری در Z4 خواهیم بود که همه ی رقیبان رو دچار چالش میکنه

Nima H در تاریخ : 1394/2/4

سلام به دوستان!

اینو بدونین که سونی با z4 که فقط تو ژاپن عرضه میشه و نسخه جهانیش کاملا متفاوته یه تکنولوژیه کاملا جدید رو به دنیای موبایل آورد.. اونم این بود که درپوش پورت شارژ رو برداشته و کلا پورت شارژ رو به قسمت پایینیه گوشی آورده و بدون درپوش خاصیت ضد آب بودنشو حفظ کرده.. تو طراحیش دیگه هیچ ایرادی نمیشه آورد..
دوستانی که از حاشیه حرف میزنن بدونن که سامسونگ و اچ تی سی و اپل حاشیه بیشتری نسبت به سونی دارن..
وقتی یه گوشی انقدر شیک هست نیازی به تغییر ظاهری نداره.. البته سونی گفته که تو z4 نسخه جهانیش طراحیشو کمی متفاوت میکنه..
دوستانی هم که میگن از z1 تا z4 هیچ تغیری نکرده سونی هیچوقت این گوشی هارو تو دست نگرفتن.. وگرنه میدونستن که فرقشون واقعا خیلی زیاده.. صفحه نمایشه z2 با z3 زمین تا آسمون فرق کرده.. همشیه عملکردو نگاه کنین نه مشخصات

موفق باشین

aptin f در تاریخ : 1394/2/4

نشستیم نشستیم z4بیاد اینم z4 شبیه گوشی های هواوی شده؟
ب هر حال همون z3بهتره

علی س در تاریخ : 1394/2/4

این گوشی فقط واسه ژاپنه.واس جهانی چیز دیگه ای میاد

میلاد ع در تاریخ : 1394/2/4

اعداد و ارقام رو مقایسه نکنین خواهشا

دوربین Z1 هم بیست هست دوربین Z3 هم. آیا کیفیتشان باهم برابر است. یه عکس ماکرو با Z1 گرفتم شد 9.5 مگابایت و یکی هم با Z3 گرفتم شد 5.7 مگابایت
کیفیتش زمین تا آسمان فرق میکرد. شفافیت و غنی بودن رنگ ها در Z3 بسیار تفاوت داشت

مگه همه چی به اعداد هست

مگه تو این اعداد و ارقام مینویسه که فاصله سطح صفحه نمایش بسیار کمتر شده. آدم Z3 رو میگیره دستش اصلا احساس میکنه آیکون ها چسبیدن به سطح صفحه نمایش. از بس نزدیک هست
لااقل بزارین یک روز از معرفیش بگذره یه معرفی نامه ای چیزی بیاد بعد بکوبینش

این دوستانی که میگن از سونی انتظار نداشتم... برادر شما انتظار چه چیزی رو داشتید از سونی؟

الان نگاه کردید به هشتاد عکس و سه چهارتا اعداد و ارقام از محتویات داخل گوشی چه چیزی فهمیدین؟ فهمیدین حسگر اثر انگشت داره یا نه؟ فهمیدین دوربینش چقدر پیشرفت داشته؟

واقعا شما فقط انتظار تغییرات اعداد و ارقام رو دارید نه چیز دیگه.

یکی میگه باتری کم شده... یکی میگه طراحی تکراری...
حالا چون عدد باتری کم شده کاراییش اومده پایین؟ یه روزی میرسه که گوشی ها رو آنقدر بهینه میکنند که با همین باتری ها تا یک ماه کامل کار میکنند.

تا چند سال پیش تمرکز شرکت های موبایل بر افزایش توان باتری بود...
اما الان دیگه فرق میکنه.
میگن تا کی باید حجم این باتری هارو افزایش بدیم؟ به جای اینکار بیابید سیستم عامل رو بهینه سازی کنیم تا انرژی کمتری مصرف کنه... الان این سیاست رو تمام شرکت ها در پیش گرفتند.
اگر دقت کنید تمامی پرچمدار های شرکت های مختلف اینطور هستند

و خیلی مثال های مشابه

خواهش اینه جمع و تفریق نکنید. منطقی نظر بدید

سپهر ش در تاریخ : 1394/2/3

دیگه کم کم دارم نا امید میشم از سونی ........

این همه منتظر بودم که این گوشی بیاد تو بازار ...حالا که معرفی شده میبینم خیلی هم فرقی نکرده با z2!!!

S B در تاریخ : 1394/2/3

دوستانی که میگن حاشیه ی Z4 زیاده جا داره یه نگاه به مقایسه ای که توی سایت فون آرنا بین سه گوشی Galaxy S6 و HTC M9 و XPERIA Z4 انجام شده بندازن و به اعداد مربوط به قسمت Screen to body ratio (نسبت صفحه نمایش به بدنه که به صورت درصدی بیان میشه و هرچی اون میزان بالاتر باشه یعنی حاشیه گوشی کمتره) توجه کنن.
لینک عکس :
digiato.com/wp-content/uploads/2015/04/compare2.jpg
طبق این مقایسه:
Xperia z4 با میزان %70.88 بهترین وضعیت رو بین سه گوشی داره!
Galaxy S6 با میزان %70.48 بعد از Z4 دومه!!
و HTC M9 هم با %68.52 در این زمینه سومه!!!

یعنی Z4 مقدار حاشیه ش از S6 و M9 کمتره! لطفا تحقیق نکرده نظر ندین.
اگر هم قصدتون بیان نظر شخصیتونه که برمیگرده به سلیقه خودتون، نه ضعف طراحی سونی!
سپاسگزارم

apadana m در تاریخ : 1394/2/3

سلام
بنظر من رابط کاربریه فعلی در شأن پرچمدارای سونی نیست و سونی باید واسه پرچمداراش یک رابط کاربریه اختصاصی و همه چی تموم طراحی کنه،درسته این رابط کاربری ساده و کاربردی هست اما باید قبول کنیم دیگه جوابگو نیست و خبلی تکراری شده،چند شب پیش اکسپریا آیون خواهرم دستم بود و افسوس خوردم که چرا رابط کاربری در آیون باید شبیه رابط کاربری z2 و z3 باشه...
سونی این پتانسیل رو داره که دست به کارای بزرگ بزنه و از گذشته و سابقه این کمپانیه ژاپنی نمیشه چشم پوشی کرد.اما سیاست فعلیه کمپانیها بر اینه که بهترین رو تولید نکنن و این روند دست بالای دست ادامه داشته باشه.
در رابطه با سوالتون مبنی بر تغییر رابط کاربری با آپدیت بر روی مدلهای قبلی میسر نخواهد بود.

WOLF A در تاریخ : 1394/2/3

همینروزاست که پرچمدار جدید سونی معرفی بشه. اون جدیده ، بر طبق آخرین اطلاعات از تغییرات دوربین و سنسور و لنز و بدنه و نرم افزار و شکل ظاهری حکایت داره.
این مدل که قراره فقط تو ژاپن با نام Z4 و در تعداد محدودی از کشور ها با نام Z3plus عرضه بشه. و در اخبار گفته شده که منتظر تعییرات واقعا اساسی از سوی سونی باشید.

ایمان ا در تاریخ : 1394/2/3

چیزی نداره نسبت به زد های قبلی
باید یکم روی دیزاین گوشی تمرکز کنه
تقریبا از z2به بعد تغییر چشم گیری نداشته

shahryar d در تاریخ : 1394/2/3

به نظرم که طراحیش خلی خوبه،شیکه.
دوست دارم نسخه جهانیشو زود بفهمم

MOH R در تاریخ : 1394/2/3

دوست عزیز،دقیقا بگید در چه بخشی درجا میزنه؟!
یه مقایسه کوچیک بین Z4 و S6 بکنید میفهمید کدوم یکی داره درجا میزنه.

MOH R در تاریخ : 1394/2/3

همون زد2 کجاست مرد مومن؟
Z3 وقتی معرفی شد همه میگفتن همون Z2 ه.ولی وقتی نقد و بررسی شد همه دیدن چقدر تغیر کرده.
والسلام

MOH R در تاریخ : 1394/2/3

طراحی تکراری وقتی عیبه که گوشی زشت و بدم فرم باشه
ولی وقتی گوشی اینقدر شیک و زیباست چه عیبی داره؟
در ضمن مطمئن باشید این طراحی سونی زیبا تر از این نمیشه.
اگه هم خیلی پلپ (سراغ) طراحی جدید رو میگیرید Z4 جهانی طراحی متفاوتی خواهد داشت.

MOH R در تاریخ : 1394/2/3

ندا خانم
صفحه نمایش IPS جالب نیست؟
...
درسته،مگاپیکسل دوربین تغییر نکرده.چون واقعا دیگه بیش تر از این لازم نیست بالا تر بره.همه چیز دوربین و لنز و سنسور نیست،مهمترین بخش دوربین الگوریتم پردازش تصویره که اگه شما عکس های لو رفته از Z4 فعلی رو دیده باشید میفهمید که چقدر با کیفیت و طبیعی هستند.
در ضمن خبر جدید اومده که احتمالا سونی از لنز خمیده در Z4 جهانی استفاده میکنه.
اون Z1 شما در حالت عادی 8 مگاپیکسل میگیره،بندازیش رو حالت دستی و رو 20 مگاپیکسل تنظیم کنی رقبای هم نسل خودش رو قورت میده.

باطری گوشی که در Z2 یک باطری 3200 میلی آمپری بود و در Z3 به 3100 کاهش یافت و نه تها طول عمر باطری کم نشد بلکه یک روز بیشتر باطری نگه میداره و جمعا میشه 2 روز.
...
موارد 2801 تا 2900 از مجموع 2929 مورد

تبلیغات

ادامه...

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا