نظر کاربران درباره گوشی موبایل سونی Xperia Z3 Plus (Z4)

Xperia Z3 Plus (Z4) اکسپریا زد 3 پلاس (زد 4)

Sony Xperia Z3 Plus (Z4) سونی
ارزیابی کاربران: 8.3 از 10 (2608 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های سونی
» سونی Xperia 1 VI
» سونی Xperia 10 VI
» سونی Xperia 5 V
» سونی Xperia 10 V
» سونی Xperia 1 V
» سونی Xperia 5 IV
» سونی Xperia 10 IV
» سونی Xperia 1 IV
» سونی Xperia Pro-I
» سونی Xperia 10 III Lite
» سونی Xperia 1 III
» سونی Xperia 5 III
» سونی Xperia 10 III
» سونی Xperia 5 II
» سونی Xperia Pro
» سونی Xperia 1 II
» سونی Xperia 10 II
» سونی Xperia L4
» سونی Xperia 5
» سونی Xperia L3
» سونی Xperia 10 Plus
» سونی Xperia 1
» سونی Xperia 10
» سونی Xperia XZ3
» سونی Xperia XA2 Plus
» سونی Xperia XZ2 Premium
» سونی Xperia XZ2
» سونی Xperia XZ2 Compact
» سونی Xperia L2
» سونی Xperia XA2
» سونی Xperia XA2 Ultra
» سونی Xperia R1 Plus
» سونی Xperia XA1 Plus
» سونی Xperia XZ1
» سونی Xperia XZ1 Compact
» سونی Xperia L1
» سونی Xperia XZs
» سونی Xperia XA1
» سونی Xperia XA1 Ultra
» سونی Xperia XZ Premium
» سونی Xperia XZ
» سونی Xperia X Compact
» سونی Xperia E5
» سونی Xperia XA Ultra
» سونی Xperia XA
» سونی Xperia X Performance
» سونی Xperia XA Dual
» سونی Xperia X
» سونی Xperia Z5 Dual
» سونی Xperia Z5 Compact
» سونی Xperia Z5 Premium
» سونی Xperia Z5
» سونی Xperia Z5 Premium Dual
» سونی Xperia M5
» سونی Xperia C5 Ultra
» سونی Xperia C5 Ultra Dual
» سونی Xperia M5 Dual
» سونی Xperia C4 Dual
» سونی Xperia C4
» سونی Xperia Z3 Plus (Z4)
» سونی Xperia Z4 Tablet LTE
» سونی Xperia M4 Aqua
» سونی Xperia E4g Dual
» سونی Xperia E4g
» سونی Xperia E4 Dual
» سونی Xperia E4
» سونی Xperia E3 Dual
» سونی Xperia Z3
» سونی Xperia Z3 Tablet Compact
» سونی Xperia Z3 Dual
» سونی Xperia E3
» سونی Xperia Z3 Compact
» سونی Xperia M2 Aqua
» سونی Xperia C3 Dual
» سونی Xperia C3
» سونی Xperia T3
» سونی Xperia Z2
» سونی Xperia M2 dual
» سونی Xperia Z2 tablet
» سونی Xperia M2
» سونی Xperia E1 dual
» سونی Xperia E1
» سونی Xperia T2 Ultra dual
» سونی Xperia T2 Ultra
» سونی Xperia Z1 Compact
» سونی Xperia Z1s
» سونی Xperia Z1
» سونی Xperia Z Ultra
» سونی Xperia C
» سونی Xperia M
» سونی Xperia ZR
» سونی Xperia SP
» سونی Xperia L
» سونی Xperia Tablet Z Wi-Fi
» سونی Xperia Tablet Z LTE
» سونی Xperia Z
» سونی Xperia ZL
» سونی Xperia E
» سونی Xperia E dual
» سونی Xperia Tablet S 3G
» سونی Xperia TX
» سونی Xperia V
» سونی Xperia J
» سونی Xperia Tablet S
» سونی Xperia T
» سونی Xperia SL
» سونی Xperia tipo dual
» سونی Xperia miro
» سونی Xperia tipo
» سونی Xperia go
» سونی Xperia acro S
» سونی Xperia ion HSPA
» سونی Xperia neo L
» سونی Xperia sola
» سونی Xperia U
» سونی Xperia P
» سونی Xperia ion LTE
» سونی Xperia S
» سونی Tablet P 3G
» سونی Tablet P
» سونی Tablet S 3G
» سونی Tablet S
» سونی CMD Z7
» سونی CMD J70
» سونی CMD J7
» سونی CMD MZ5
» سونی CMD J6
» سونی CMD J5
» سونی CMD Z5
» سونی CMD CD5
» سونی CMD C1
» سونی CMD Z1 plus
» سونی CMD Z1
» سونی CM-DX 2000
» سونی CM-DX 1000

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 2601 تا 2700 از مجموع 2929 مورد

amir - در تاریخ : 1394/4/15

یعنی شما واقعا میخوای بگی از این تعطیلیها و عملکردهای ضعیف اطلاع نداشتی ؟

اگر واقعا اینطوریه امیدوارم این لینکها مشکلتون رو حل کنه ( اینا دیگه اخبار مافوق بیات شده است نمیدونم چطور شما تا بحال در جریان نبودی... )

http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=270689

http://www.radpardazesh.com/sony-close-thirds-us-stores

http://digiato.com/article/2015/01/19/چرا-سونی-می-خواهد-تولید-موبایل-را-رها-کن/

http://isna.ir/fa/news/93102513808/سونی-از-ساخت-موبایل-کنار-کشید

http://www.zoomit.ir/it-news/14077-sony-2-1b-loss-smartphone

اینم دسته گل تاریخی که 2011 به آب دادن و رکورد 7.5 میلیارد دلار ضرر رو زدن

http://www.mehrdadna.blogfa.com/post/377

* این اخبار رو بخوام ادامه بدم از کل محصولاتی که شما با برند سونی ممکنه بشناسی هم بیشتر میشن .
برای منابع بیشتر خودتون سرچ کنید

امیدواریم مدیرای ارشد سونی بجای تعویض سالانه 2 باره و 3 باره مدیران اجرایی رده بالا بابت زیاندهی شرکت بیان یه توضیح در این موارد بدن حداقل شما روشن بشی

توضیحات و اخبار فوق جزو مخترعات من نیست.
رسما از طرف سونی و مدیریت عاملش منتشر شده ... ( شما پرسیدی بنده هم براتون رفرنسها رو دادم )

ظاهرا اینجوری که شما میگی مدیرای ارشد تر در اون شرکت هستن و خبر ندارن سخنگوهای رسمی و مدیران اجرایی و سهامدارهای شرکت چه چیزایی گفتن و چه بخشهایی رو تعطیل کردن !

دوست عزیز دنیای تکنولوژی ... اونم تکنولوژی دیجیتال قرن بیست و یکم اینجور شعار دادن و نفی و انکار رو واقعا قبول نمیکنه.

سونی یک شرکت کاملا زیانده و سقوط کرده هست بخش بزرگش هم بابت تکنولوژی ضعیف و بسیار کند این شرکت ایجاد شد .
از بعد 2010 خیلیها مثل شما نبودن که خودشون رو بابت هر چیزی بخوان توجیه کنن.
تفاوت و پیشرفت با قیمت رقابتی میخواستن که سونی تقریبا هیچکدوم رو در حد رقبا نداشت.
بازار امروز هم بازار بی رحمیه .... تجارت جهانی آزاد ضعفا رو سریعا حذف میکنه.
مطابق همون لینکها و منابعی که خدمتتون دادم بیشترین زیاندهی این شرکت مربوط به بخش موبایله که الان اعلام کردن اینم قراره به سرنوشت بخشهای قبلی دچار بشه.
از روزی که اریکسون کنار کشید سونی فقط زیان داده و رتبه جهانیش پایین اومده .

کسی که گوشی میخره حداقل باید بدونه برند مورد ادعا چه وضعیتی داره.
برندی که معلوم نیست تا آخر امسال وجود داشته باشه و چه سرنوشتی در انتظار آینده محصولاتش و خدمات مدلهای قبلیش هست رو من و شما نمیتونیم بابت تعصبات شخصی و عدم اطلاع به زور و ضرب پیشنهاد خرید بدیم ( اونم در شرایطی که این مثلا پرچمدار امسال هیچ مزیت نسبی که نداره هیچ یه سری مشکل بنیادی هم داره ).

البته اگر شما خودت رو در قبال نظراتت و ضرر و زیان مردم مسوول میدونی

amir - در تاریخ : 1394/4/15

دوست عزیز اون چیزی که شما از چند تا سایت خوندی ارتباطی به تاریخچه تکنولوژی نداره.
اگر یدونه منبع تونستی پیدا کنی که سونی تکنولوژی oled رو توسعه داده و به سامسونگ فروخته جایزه داری .

این بحثا رو سالهای قبل در بخش زد 2 سونی با منابع معتبر بررسی کردیم میتونید رجوع کنید توضیحات و رفرنسش رو بخونید.
سونی در زمینه oled شبیه خیلی مسایل تکنولوژیک دیگه هیچ سهمی نداشته که حالا بخواد چیزی رو بسازه و توسعه بده تحت قراردادی به کسی منتقلش کنه !

ایرادات این گوشی هم در کامنتهای قبلی همین بخش بارها گفته شده اگر واقعا علاقه دارید رجوع کنید مجددا بخونید

مهدی ص در تاریخ : 1394/4/14

با سلام
چند تا سوال داشتم لطفا دقیق جواب بدین 1- سایز و خوشدستی گوشی چطوره و با یه دست راحت میشه باهاش کار کرد؟
2- داغی و هنگ کردن و کند شدن داره یا نه؟
3- میزان نگهداری شارژ چند ساعت در حالت مکالمه و وبگردی و موسیقی هست؟ ( البته این موارد زیاد نیست در حد استفاده معمولی هست)
4- کدوم رنگ رو پیشنهاد میدین ( منظورم خاص تر بودن رنگ) ؟
5- با توجه به ضد آب و گرد و غبار آیا تو کارهای کارگاهی و ساختمانی مناسب هست یا خیر؟
6-بین این مدل و m9+ اچ تی سی کدوم واقعا با توجه به موارد فوق که عرض کردم بهتره چون حسابی دو دلم و میخوام یه گوشی بگیرم که تا دو سال حداقل بهم کار بده و اینکه آیا مدل کامپکت این میاد که منتظر باشم یا نه؟ ببخشید زیاد شد ممنونم اگه با حوصله و دقت جواب بدین

Re Za A در تاریخ : 1394/4/14

سلام بر دوستان عزیز من تو ی سایتی خوندم که انگار مشکل داغ کردن این گوشی حل شده اما ب گفته دوستان این سایت مشکل هنوز پابرجاس من موندم...

بعد اخرین نسخه این گوشی کی قراره بیاد کسی میدونه

Hamed S در تاریخ : 1394/4/14

دوست عزیز شما که میگید تخصصتون تو زمینه تکنولوژیو این چیزاست ... همین پنلای super amoled سامسونگ رو سونی ساخت وطی قراردادی طرح ساختشو به سامسونگ فروخت،یا اصلا ابن چیزارو بیخیال،درباره این گوشی من واقعا نمیدونم چه ایرادی جز داغ کردن سی پی یوش میتونم بگیرم که این ایرادم فقط محدود به سونی نیست تو ام ناین هم این ایراد هست یا همین اس سیکس خودتون وگرنه دیگه این گوشی هنگام کارباهاش هیچ با هیچ محدودیتی روبرو نمیشی.

Ava F در تاریخ : 1394/4/14

سلام به همگی! این گوشی داره با اسمارت واچ رایگان تو ایران عرضه میشه؟ جریانش چیه؟؟؟ توروخدا جواب بده یکی!!!

MOH R در تاریخ : 1394/4/14

مقایسه صفحه نمایش گوشی های Z3 Plus و S6 edge:
http://toranji.ir/مقایسه-نمایشگر-گلکسی-اس-6-اج-با-اکسپریا/

Mohsen S در تاریخ : 1394/4/14

71 درجه مربوط به دمای داخل CPU هستش که S6 هم تا 74 درجه داغ میکنه. اتفاقا S6 ویدئوی 4K کمتری نسبت به Z3 ضبط میکنه.

محمدرضا م در تاریخ : 1394/4/14

چرا اطلاعات غلط میدی؟ کجا دما انقدر میشه؟ دمای خود cpu به اینقدر میرسه که توسط هیدسینک کمتر میشه و دمای که به پشت گوشی میرسه 40 الی 44 درجه هست که با آپدیت بیشتر از 42 درجه نمیره. دمای پردازنده s6 هم تا 75 درجه رفت در تست سرعت همزمان که با z3+ انجام شد. کلا مشکل گرما حل شد با آپدیتی که سونی داده و خیلی سایتها تاییدش کردن

محمدرضا م در تاریخ : 1394/4/14

خوشبختانه دوتا آپدیت اومد واسه گوشی که دیگه به کلی گوشی گرماش بالا نمیره و حتی بعد از آپدیت فیلمهای مقایسه در یوتیوب اومده که همزمان با s6 و g4 تست همزمان انجام میدن که گرمای z3+ از همه کمتره. لذت ببرید از این گوشی که هم در صفحه نمایش بهترین شده و هم در دوربین و هم گرماش از بین رفت. سونی کارش حرف نداره

محمدرضا م در تاریخ : 1394/4/14

دوستان تفاوت فیلمبرداری در شب بین z3+ و s6.
http://toranji.ir/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d8%a8%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%a7%da%a9%d8%b3%d9%be%d8%b1%db%8c%d8%a7-%d8%b2%d8%af-3-%d9%be%d9%84%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7/

محمدرضا م در تاریخ : 1394/4/14

دوستان اگه میخواید بدونید بهترین صفحه نمایش مربوط به این گوشیه یا رقیبش s6 edge یه نگاه به مقایسه زیر بندازید.
http://toranji.ir/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%b1-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d8%b3-6-%d8%a7%d8%ac-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%da%a9%d8%b3%d9%be%d8%b1%db%8c%d8%a7

علی ح در تاریخ : 1394/4/14

دماش که این همه دارن میگن ,داغ میکنه,بالا نمیره ,این گوشی امروز به دستم رسیده و بخاطر اینکه خیلیا میگفتن دماش بالا میره خودم تستش کردم 10 دقیقه با کیفیت 4k فیلمبرداری کردم ,دمای بدنش مثل بقیه گوشیا گرم میشه ,ولی نه اونقدر که همه میگن داغ داغ میکنه ,اتفاقا دماش خوبه و اذیت نمیکنه و خیلی زودم خنک میشه....

از نظر من گوشیه قدرتمند و خوبیه و ارزش خرید داره

mohsen m در تاریخ : 1394/4/14

با سلام خدمت شما دوست عزیز
سوال اولم این که :این همه اطلاعاتو که سونی لپ تاپ و رسما گذاشت کنار تلویزیون هاش ردشون فلانه هیچ تکنولوژی نداره وووووو رو از کجا اوردین یه منبع رسمی بگید ما ام بریم ببینیم...دوم اینکه همین مثلا نو اوری نمیتونه برای اولین بار ضد اب بودن یه گوشی اونم با اون ضرافت و باریکی باشه؟؟؟یا لنز 20 مگا پیکسلی که توی همچین ضخامتی جا میگیره که خیلی از همون برندای قابل تقدیر شما از پسش بر نیومدن همین ضد اب بودن تو این شکل و شمایل سراغ داری تو برند مورد علاقت......همین موتورای استفاده شده مثل براویا انجین یا x-reality وووووو خیلیای دیگه تکنولوژی یا نو اوری نیست یا نه اینا رو سونی از برند مورد علاقه شما کش رفته.....دوست خوبم اینکه شما رشته تحصیلیت فلان چیزه یا اصلا رتبه یک شریف هستید دلیل نمیشه برندی که تو تکنولوژی مخصوصا صوت و تصویر. نو اوری .طراحی و غیره حرف اول و میزنه بخوای با چهارخط و چند کلمه مثلا تخصصی یه جوی درست کنی والاه این اخباری که شما اینجا نوشتید مدیرای ارشد سونیم ازش بی خبرن چه برسه به بقیه..
اگه یه نگاهی به دورو ورت بندازی تو همین برند مورد علاقت یه رد پایی از سونی هست والا اگه سونی نباشه کل سیستم رسانه دنیا مختله ما روزانه شاهد حداقل یه نواوری تو هر زمینه از سونی هستیم ولی تو همین برند مورد علاقت هر روز شاهد یه تقلید یا یه شباهت نسبی نسبت به برندای دیگه مثلا قفل اثر انگشت تشابه اسمی وووووو...دوسته خوبمون یه کلیپ گذاشته بود از مقایسه دو تا مدل از پرچمدارای جدید میزارم ببینی وقت بخیر.
http://video.xperian.ir/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B2%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D8%A7-z3-%D9%88-%DA%AF%D9%84/

masoud s در تاریخ : 1394/4/13

واقعا هرکی نظر ميده حتما با این گوشی کار نکرده بعضی قابلیت هاش نه تنها نسبت به z3 بلکه نسبت به s6 و G4 بالاست
1- مطمئن باش قابلیت زد آب بودن که تو s6 و G4 نیست خیلی کاربردی، من گوشيم رو زیر بارون دستم میگیرم در حالی که وقت بارون همه میکنند تو جیبشون که احیاناً يه قطره آب نره داخلش تا بسوزه
2- سرعتش فوق العاده هست بنچمارک با اندروید 5.0.2 شده 61000 هزار
3- دوربین این گوشی طبق ادعای Gsmarena جزو سه تا دوربین برتر گوشی های توی جهان هستش در کنار IPhone 6 و s6
4- باتری های سونی همیشه فوق العاده بودن، باتری این گوشی من با استفاده سنگین یک روز و نیم جواب ميده و با استفاده ی معمولی مثل ( زنگ زدن، پیام دادن، ايميل چک کردن، چند تا عکس گرفتن و از این قبیل کارهای روزمره و ساده) از دو روز میگذره
5- فقط کافی يه بار برین دستتون بگيرين تا بفهمین گوشی ای که از آلومینیم و شیشه درست شده چه حس فوق العاده ای به آدم ميده، من اصلا دوست ندارم بزارمش زمین
6- صفحه نمایشش رکورد روشنایی رو شکونده با 700 نیت یعنی يه music video روش پخش کردم دیدم صفحش محشره، تازه زیرنویس هم پشتیبانی میکنه
7- صداش هم حرف نداره توی مقایسه با htc m9 در سایت Gsmarena دیدم مال htc شده بود 80 db (دسی بل) و مال سونی شده بود 81 db (دسی بل)

هرچي بگم باور کنید کمه، به حرف هیچکس گوش نکنید فقط خودتون کافیه برید باهاش کار کنید

MOH R در تاریخ : 1394/4/13

قسمت اول:
قبل از هرچی برام سواله که بدونم چرا وقتی با یه کاربری دیگه بحث میکنم در آخر باید جوابگوی شما باشم.
شما در جواب آقا مقداد تو پیج S6،برای توجیه علت عدم بررسی صفحه نمایش های سایر شرکت ها توسط دیسپلی میت،کل شرکت سونی و کیفیت صفحات نمایش اونرو زیر سوال بردی و اونرو جزو بی کیفیت ترین ها خوندی،ایا من در بحث شما دخالتی داشتم؟
بگذریم..

1) قبلا یک بار گفتم،هزار بار دیگه هم بگم شما همین حرف رو میزنی،هرشرکتی ممکنه در یک چیزی زودتر وارد عمل شده و در چیز دیگه ای دیرتر.مثالش هم براتون زیاد گفتم.در ضمن شما که میگی براش ارزش قائل میشم،من تو نظر قبلی ام گفتم FHD رو به QHD ترجیه میدم.
خواهشا قبل از جواب دادن خوب نظر طرف رو بخون.من هیچ کجا نگفتم داره تولید میکنه،گفتم داره روش کار میکنه.این که شما داری بر اساس برداشت خودت قضاوت میکنید به من ربطی نداره و بحثش جداست.کار کردن صرفا به معنی تولید نیست،تحقیق و توسعه و برنامه ریزی و انجام کلی کار دیگه رو بهش میگن کار کردن.
اینجا لازمه دوباره بهتون یه انتقادی بکنم.شما اینقدر شرکتی مثل سونی رو بی در و پیکر فرض کردید که انگار سونی اصلا برای چند سال آینده اش برنامه ریزی نداره و همین طوری اتفاقی یادش میوفته که ای دل غافل QHD نزدیم،باید زود تر بسازیم.شرکتی در حد و اندازه GLX هم برای خودش برنامه ریزی های مختلفی داره،سونی و سامسونگ که دیگر بماند.اینکه سونی خودش صفحه نمایش نمیسازه یا صبر کرده ارزون بشه رو شما خواهشا بر اساس برداشت خودت قضاوت نکن. سونی دلیلی داره که خودش صفحه نمایش نمیسازه،شاید این یک سیاست سونی باشه برای کاهش هزینه.بازهم الله اعلم.

2) منظور من از رزولوشن های بالا دیگه QHD نیست،QHD که گذشت و داره بین همه باب میشه.
منظور اصلی من صفحه نمایش های 4K و 8K بود نه QHD.تو نظر قبلیم هم همین رو گفتم.
بخوای نخوای این یک فاجعه است.شما عملکرد سخت افزاری رو فقط در نظر نگیر.شرکت موردنظرتون نهایتا بتونه QHD رو در مصرف هم تراز با FHD بسازه نه 4K و 8K رو.نسل به نسل شاهد کم شدن ضخامت و ظرفیت باطری هستیم،نسل به نسل طول عمر باطری داره کاهش پیدا میکنه و این وسط بهینه سازی نرم افزاری و سخت افزاری دیگه عملا تاثیری نمیذاره.شما خودت توجه کن،با اینهمه صفحه نمایش و پردازنده بهینه بازهم شرکت ها نتونستن نسبت به نسل قبل عمر باطری رو افزایش بدن و نه تنها هم تراز گذشته نبوده بلکه ضعیف تر هم شده.تازه اینم در نظر بگیر که رزولوشن های بالا اولا چشم از از تشخیص اونها عاجزه و ثانیا تاثیر این روزلوشن ها بر افت فریم بازی ها هم بماند.

3) باز هم یک انتقاد برادرانه دیگه،خواهشا اینقدر سونی رو به سخره نگیر جناب امیر.شما خودت رو یه آدم با اطلاعات فنی بالا میدونی ولی این حرف شما تعصب تون رو بیشتر نشون میده.این کار واقعا از شما بعیده.
این طرز فکر شما واقعا اشتباه است.شما چون شرکت مورد نظرتون علاقه خاصی به افزایش رزولوشن داره معتقدی هر شرکتی به سمت افزایش رزولوشن نرفت پس باید فقط رو رزولوشن VGA بمونه؟
نه جناب امیر،اینطوری هم نیست.نه 4K لازمه و نه VGA کافیه.
در ضمن من فقط سر بحثم با رزولوشن 4K و 8K بود.اینکه شما ساعت ها نشستی در مورد گوشی های QHD و طول عمر باطری شون نوشتی ممنون،اما اینجا من اصلا سر QHD بحث نکردم و همونطور که گفتم QHD دیگه داره همه گیر میشه.

MOH R در تاریخ : 1394/4/13

قسمت دوم:
4)بازهم مجدادا و فقط به خاطر روی گل شما تکرار میکنم،اینجا من اصلا سر QHD بحث نکردم و همونطور که گفتم QHD دیگه داره همه گیر میشه.من در مورد QHDحرفی نزدم.قبول کنید برداشت شما اشتباه بوده.
......
این جواب سوالتون در مورد سونی:
اولین تجربه SONY در استفاده از QHD که تاثیر چندانی بر طول عمر باطری نداشته.فکر کنم شما از وجو این گوشی بی اطلاع بودی.
لینک 1:
http://itresan.com/77384/the-quad-hd-screen-of-sony-xperia-z4v-doesn-t-seem-to-affect-the-phone-s-battery-life.html

لینک 2:
http://toranji.ir/به-نظر-می-رسد-نمایشگر-qhd-اکسپریا-z4v-تاثیر-م/

در ضمن این نکته خیلی لازمه که بگم بهتون علت پر مصرف بودن Z3+ برعکس نظر شما نه به خاطر صفحه نمایش بلکه به خاطر پردازنده Snap dragon 810 است.
حتی صفحه نمایشگر Z3 معمولی هم جزو کم مصرف هاست.
................................................................................................../

SOBHAN M در تاریخ : 1394/4/13

به مقایسه این گوشی با اس 6 در زمینه صفحه نمایش و دوربین فیلم برداری تو سایت toranji.ir نگاه کنین...
این لینک فیلم برداری در نور ضعیف هست:
http://toranji.ir/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D8%A7-%D8%B2%D8%AF-3-%D9%BE%D9%84%D8%A7%D8%B3-%D8%A8%D8%A7/

mohammad j در تاریخ : 1394/4/13

سلام خدمت همه دوستان یه راهنمایی میخواستم
لطفا بدون تعصب راهنماییم کنید
من بین z4و آیفون6موندم اگه میشه با ذکر دلیل های مناسب بگین کدومو بخرم
خیلی ممنون

پرهام م در تاریخ : 1394/4/13

داداش تو ایران همه سونی رو دوس دارن
اما آخه خنکترین گوشی دنیا آخه؟
اونم با بخاری ترین چیپ ساخته شده موبایل تاریخ ینی اسنپ 810؟!
به حق چیزای نشنیده، این چیپ فکنم 20-30 درصد مصرف انرژیشو تبدیل به حرارت میکنه... تو HTC m9 دیدم چطور داغ میشد، تو Z3+ حتما بدتره، چون Z3+ گوشی کلا عایق هست و هوای گرم داخلش محبوس میمونه ونمیتونه خارج بشه( اگه فیزیک زمان دبیرستان یادتون باشه داشتیم هوای سرد و گرم میل به جابجایی دارن و همین سبب وزش باد و حرکت ابرها میشه، توی گوشی های معمولی هم بدون داشتن فن هوای گرم داخل گوشی از حفره ها و روزنه ها خارج میشه و جاشو هوای سرد میگیره بیرون گوشی میگیره، این مساله آروم اتفاق می افته اما باعث خنک شدن گوشی میشه و اونقدر تاثیر گذاره که سامسونگ بعد S5 متوجه شد ضدآب کردن گوشی فقط باعث داغ شدن بیشتر گوشی میشه و راندمان گوشی رو تو پردازش پایین میاره و از S6 به بعد فهمید ضدآب بودن کار بیهوده ای هست، نمی ارزه گوشی آدم همیشه مثل بخاری داغ باشه بخاطر اینکه آدم شاید یبار بخواد ببرتش تو حموم صحبت کنه؟؟!)
هر گوشی ای تو دنیا اگه توی آب بیوفته و روشن هم باشه، کاریش نمیشه، خود بخود خاموش میشه، باتریشو درمیارین و میزارین خشک بشه و بعد از 1 روز دوباره روشن میکنین و استفاده میکنین، این مساله 2-3 بار واسه خودم اتفاق افتاده که میگم.
آپدیت نرم افزاری جز پایین آوردن کلاک پردازنده و نهایت تبدیل کردنش به اسنپ 801 چکار میخواد کنه؟! سخت افزار رو که نمیتونه اصلاح کنه داداش گلم...
مثل اینه کسی بگه با یه نرم افزار لامپ رشته ای رو تبدیل به لامپ کم مصرف کرده...

amir - در تاریخ : 1394/4/13

خنک ترین گوشی دنیا ؟!!!!
با اسنپ 810 ؟!!!
هر دستگاهی با اسنپ 810 فقط در یکی دو حالت خنک ترین گوشی دنیا میشه.
یا دستگاه خاموش باشه ....
یا کلاک سیستم رو به زیر 1 گیگاهرتز محدود کرده باشن.

بهتره برای تبلیغ بیشتر وقت بگذارید و اطلاعات جمع کنید ( این سخت افزار اونقدر اوضاعش خرابه که نمیشه کسی ادعا کنه خنکش کردیم حتی خود کوالکام! )
هم روی موضوع غیر ممکن مانور ندید .
یا لااقل دقت کنید با اینجور تحریف وقایع به خریدار از همه جا بیخبر ضرر نزنید.
...
اسنپ 810 که از خود کوالکام تا تولید کننده های زیر پله ای چینی و خود سونی ( سونی که حتی بعنوان پرچمدار امسال خودش قبولش نداره ... دیگه نمیدونه در ایران بعضیا ازش قراره ابر گوشی بسازن ) اعتراف میکنن و قبول دارن مشکل مصرف و گرمای غیر بهینه داره .....
شما نمیدونم با چه توجیهی تبدیلش کردی به خنک ترین گوشی دنیا ؟!!!

زد 3 پلاس از هر نظر ( دوربین... امکانات....بدنه ...نمایشگر...رم و رام و سرعت و غیره ) در خوشبینانه ترین فرم شبیه زد3 هست فقط با یه تبصره.
از نظر گرما و مصرف مسلما زد 3 خیلی ازش بهتره.
( قیمتهاشونم مقایسه نمیکنم )

Ali a در تاریخ : 1394/4/13

آقا حمید گل خوب شد گفتید من دقت نکرده بودم برم فردا زیر نور تست کنم ببینم چطوری هست
آفرین به شما
به نظر من از لحاظ پردازش چیزی که بشه حس کرد به نسبت z2,z3 چیزی من حس نکردم
البته باز تکرار می کنم که اشتباه برداشت نشه چیزی که بشه حس کردم چون اختلاف به دستگاه و کارشناسان خبره در این زمینه میسر هست که من نیستم
از لحاظ دوربین هم به نظر من خیلی خیلی کم تغییر کرده شاید با یک نظر نشه تفاوت عکسها رو از هم شناخت باز نظر شخصی زیاد من تفاوت حس نکردم

Ali a در تاریخ : 1394/4/13

سلام آقا سینا
من در چند تایپیک نظرم رو دادم عزیز
مطالعه بفرمایید اگر باز سوالی بود در خدمتم

SINA S در تاریخ : 1394/4/13

سلام.
پس یعنی میگین که گرمای دستگاه نرمال هستش؟ چون خیلی چشمم رو گرفته به نظرم بهترین و کاملترین گوشی دنیاست. صدای با کیفیت دوربین کیفیت ساخت همگی بسیار عالی هستند.
در مورد مصرف باتری هم بگید
===========
کاور رسمی از طرف سونی برای زد3 پلاس معرفی شده؟

Ali a در تاریخ : 1394/4/13

سلام دوست عزیز
والا من دستگاه خاصی ندارم که دقیقا چقدر گرم میشه چون از اول هم سونی داشتم
البته این نظر شخصی هست
این گرم شدن انقدر نیست که بخواد اذیت کنه که دوستان گیر دادن
یکی 30 درجه رو گرم می دونه یکی نه تا گوشی نسوزه گرم نمی دونه
ولی باز تاکیید می کنم به نظر من انقدر نیست که بخواد اذیت کند اگر z1و z2و... داشتید متوجه می شید من چی می گم

Ali a در تاریخ : 1394/4/13

سلام و عرض ادب
بله دو سیم هست
بله جای سوکت در پوش بدونه در پوش هست و در قسمت پایین دستگاه قرار گرفته اتفاقا به اب زدم هیچی نشد

hamed i در تاریخ : 1394/4/12

سلام بر همگی
من این گوشی رو امروز خریدم و یک ساعت اسمارت واچ 2 هم به عنوان هدیه بهم دادند.
اول این که این گوشی هنگام بازی و کار سنگین داغ می کنه ولی قسمت بالایه گوشی داغ می کنه که هنگام استفاده حس نمیشه چون دست رو قسمت بالایه دستگاه قرار نمیگیره.
و هنگام فیلم گرفتن 4k بعد ار 18 دقیقه یه اخطار میاد و فایلو سیو می کنه و از برنامه بیرون میاد و گوشی خاموش نمیشه ( این صرفا یه کار حفاظتیه ).
به نظر من رنگ Aqua-green یک رنگ خاص و زیبایه .
گوشی خیلی روونه و این که سونی قراره برای مشکل گرم شدنش هم تو تابستون آپدیت بده.

پرهام م در تاریخ : 1394/4/12

71 درجه؟؟!
اونم بعد فیلمبرداری معمولی؟
شما با دماسنج اندازه گرفتین؟
71 درجه خیلی زیاده، دست آدم میسوزه و تاول میزنه تو اون دما...
29 درجه گرمترش آب جوش میاد...

محمدرضا م در تاریخ : 1394/4/12

خوشبختانه با آپدیتی که سونی داده مشکل گرما حل شده و این گوشبو تبدیل به یکی از خنک ترین گوشیهای دنیا کرده. خریداران این گوشی اصلا شک به دلن راه ندن.

مقداد م در تاریخ : 1394/4/12

آقا داغ میکنه n تا مدرک معتبر ثابت کرده اینو حتی طرفداران دو آتیشه کوالکام هم اینو قبول دارن و نمیخان بخرن اونوقت شما هنوز شک داری برادر ؟؟؟؟؟؟ اینا واقعیته ولی ریش و قیچی دست خودت اگه فک میکنی مشکل نداره برو بخر

مقداد م در تاریخ : 1394/4/12

شما سعی نکن از عملکرد بسیار بد و ضعیف اسنپ810 اینطور دفاع کنی حتی طرفداران سونی هم قبول دارن این چیپ و عملکرد کوالکام بسیار بد بوده اونوقت شما داری هنوز ازش دفاع میکنی ؟ برا دفاع از اونم میخای اکسینوس رو پایین بیاری ؟؟!! متاسفانه این حرف شما رو هیچ مدرک معتبری تایید نمیکنه و دنیا فهمیده 810 مقابل اکسینوس نه قدرتی داره نه مث اون گرم نمیکنه . لطفا مطالب واقعی تر رو بگو و واقعیات رو ببین...

Ali a در تاریخ : 1394/4/12

سلام دوست عزیز
خدمتتون عرض کنم اگر از سری z2 به بعد شما گوشی سونی را داشته باشید با توجه به متریال استفاده شده و به خاطر زد اب بودن آن ( محیط بسته تر ، منظور هست ) داغ می کردند من گفتم خدمتتون Z2 هم دارم چیزی که من حس می کنم از لحاظ تفاوت چیزی حس نمی کنم ( منظور باز داغ کردن این دو هست )
باز سوالی بود در خدمتم
شاد و تندرست باشید

hooman j در تاریخ : 1394/4/11

لطفا دوستاني كه تجربه كاركردن با اين گوشيو دارن درمورد داغ شدن موقع كار با اين گوشي اطلاعات بدن ،من با htc m9 كار كردم ولي به دليل داغ شدن بيش از حد فروختمش ميخوام ببينم با توجه به اين كه z3+ هم از همون cpu استفاده كرده مثل m9 هست يا نه، ممنون

مقداد م در تاریخ : 1394/4/11

با استفاده خيلي بيشتر داغ ميكنه و شما هم واسه استفاده ميخاي ديگه دوست عزيز . كلا بيخيال هر گوشيي بشو كه از اسنپ٨١٠ استفاده كرده حتي اگه دوربينش ٤٠ و رمش ٨ باشه

abtin s در تاریخ : 1394/4/11

داغ کردن این گوشی بسیار کمتر از s6 سامسونگ هست
s6 سامسونگ دما تا 70 درجه میرسه ولی z3 پلاس خیلی پایین تره
...
این هم کلیپش

http://video.xperian.ir/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B2%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D8%A7-z3-%D9%88-%DA%AF%D9%84/

HAMID REZA T در تاریخ : 1394/4/11

سلام _ ازلحاظ سخت افزار وقدرت پردازش چطوره داغ می کنه یا نه دوربینش فرقی کرده نسبت به z2و z3 با نور کم خوب فیلم و عکس برمی داره یه سوال دیگه زیر نور افتاب صفحه نمایش خوب پیدا هست.
خیلی ممنون

مهدی ص در تاریخ : 1394/4/10

با سلام
خواستم ببينم اين مدل از لحاظ هنگ و روان بودن و داغ نكردن و خصوصاً نگهداري شارژ و سايز ( اين دو مورد فوق العاده مهم ) و كدوم رنگ قشنگتره ؟ آيا با كدهاي خاصي عرضه ميشه يا نه ؟ اگه هست كدوم مدل ؟ ضمناً ساخت كجاس؟ نسبت به z3 و m9 چطوره ؟ ... فقط دوستاني كه عملاً با محصولات سوني كار كردن و البته تو اين بخش اساتيد كم نيستن ، جواب بدن ، ممنون از عزيزان سوني باز در اين بخش.

amir h در تاریخ : 1394/4/10

داداش دوتا سوال داشتم ازت. اول اینکه مدل گوشیتون E6533 دو سیم کارته هست؟دوم اینکه جای سوکت شارژر گوشی بدون درپوش هست؟

amir - در تاریخ : 1394/4/10

جالبه که مثل همیشه سونی یه کاری رو آخر همه انجام داده اونم به زور و ضرب و اجبار بازار رقابتی و شما هم براش ارزش مثبت قائل میشی که اگه تجاری دو سال قبل نداده ولی داشته روش کار میکرده ؟!( سونی خیلی وقته نمایشگر تولید نمیکنه .... روی چیزی هم کار نمیکرده .
تولید کننده های عمومی ژاپن مثل jdi و شارپ و .... اومدن این رزولوشن رو ساختن سونی صبر کرده قیمتش افت کنه که توجیه نصب روی دستگاهاش داشته باشه )

فاجعه استفاده از رزولوشنهای بالا ؟!

چرا فاجعه ؟
شما مبنای مقایسه و صحبتهات رو اول باید مشخصکنی که بعد ببینیم قضیه واقعی چطوره ...

در تولیدات برندای سردمدار موبایل حین سالهای اخیر دیدیم وقتی رزولوشن رو بالا میبرن به تبعش سخت افزار و الگوریتمهای نرم افزاری لازم برای اینکه این رزولوشن تاثیری روی عملکرد دستگاه در زمینه مصرف و سرعت نداشته باشه رو به موازاتش ایجاد کردن.

دستگاههای رزولوشن بالای امروز بازار مصرفشون از رزولوشن پایینهای قدیمی کمتره ... سرعتشون هم بیشتره.
و البته همین دستگاهها از رزولوشن پایینای امروزی رقبا مصرفشون کمتر و سرعتشون بیشتره ( مثلا همین زد 3 پلاس رو با چند تا رقیب مقایسه کنیم به این نتیجه میرسیم )

اگر قرار بود اینا با دیدگاه سونی پیش میرفتن کماکان دستگاهها روی رزولوشن 480 در 800 داشتن میچرخیدن چون طراح و سازنده بهینه سازی مصرف رو بلد نیست هرچی رزولوشن کمتر دستگاه بهتر!

اس 6 یا نوت 4 سامسونگ دو تا دستگاه رزولوشن بالا هستن ...
باتریهاشون هم بسیار مععمولیه ( اس 6 باتریش 2550 میلی آمپره ...نوت 4 حدود 3200 هست .... مطابق استانداردهای زمان تولید هر دو باتری شاید ظرفیتشون از متوسط هم رنجاشون کمتره).

از نظر سرعت و قدرت پردازشی هر دو جزو قویترین موبایلهای دنیا هستن و رکورد دار سرعت.

از نظر مصرف باتری این رزولوشنهای بالا چه تاثیر منفی روی کارکرد دستگاه گذاشته که شما از لفظ فاجعه استفاده میکنی؟

در محصولات سونی کدوم گوشی fhd با همین قدرت سخت افزاری و باتری رو سراغ دارید که هم رنج اینا قرار بگیره ؟

و این موضوع البته محدود به سامسونگ نیست ...
برندای تقریبا گم نام چینی هم چنین محصولات و تکنولوژی رو دارن.

مثال عمومی بخوایم بزنیم
لنوو یه گوشی 6 اینچ با 180 گرم وزن و پردازنده اسنپ 801 رو پارسال جزو محصولاتش داشت ( میشه همدوره زد 2 و زد 3 سونی که همین چیپست روشون استفاده شده ).
فقط یک تبصره داریم که k920 لنوو رزولوشنش qhd بود .
یعنی حداقل 70% بیشتر از زد 2 و زد 3

رکوردای شارژ این گوشی بزرگ با این رزولوشن بالا نزدیک 1000 ساعت استندبای و بیش از 45 ساعت مکالمه است!
تازه هیچوقت هم مشکل گرم شدن اضافی که روی همه محصولات سونی تا چند ماه بعد از ارایه جزو بدیهیاته رو نداشت
* بعنوان مبنای مقایسه زد 3 سونی که جزو گوشیهای طلایی این شرکت در زمینه باتریه با صفحه 5.2 اینچ fhd و باتری 3100 میلی آمپر با همین پردازنده 750 ساعت استندبای و 16 ساعت تایم مکالمه داره .

منابع اعداد و ارقام gsmarena هست که میتونید خودتون چک کنید.

سوال اینه :
این رزولوشن فاجعه چرا روی محصولات اونایی که وارد هستن تاثیر منفی نمیگذاره !

شما مطابق کدوم تستهای تئوری و تجربی در مورد رزولوشنهای بالا به این نتایج رسیدی که قضیه در حد فاجعه طبقه بندی شده ؟
سونی چند بار نمایشگرهای رزولوشن معمولیش کم مصرف بودن که در مورد qhd هنوز ارایه نشده اش شما نتیجه گرفتی از نوع کم مصرفه ؟
اگر زد 4 جدیدترین گوشی این برنده با رزولوشن fhd مصرفش از qhd های بقیه بیشتره.
حالا ببین qhd سونی چی میشه ...

amir - در تاریخ : 1394/4/10

!!!!!!
دوست عزیز فکر کنم کل مطلب رو اشتباه خوندی !

توصیه میکنم یکبار دیگه کامنتی رو که کوت کردی بررسی کن اول ببین خطاب به چه کسی بوده ( مطمئن باشید مخاطبش شما نبودی ).
دوم بررسی کن ببین ادعاهایی که توش مطرح شده از طرف فرد مذکور همونطور که گفتی مکتوب موجوده.

در مورد برند سونی ...تاریخچه عملکرد مالی و تکنیکال این برند موجوده و یکی از ضعیفترینای دنیای الکترونیکه.

مقام 15 ام در تولید تلفن همراه ( این مقام هر روز داره پایینتر میاد )
سود عملیاتی 2014 زیر صفر ! اونم نه یکم بلکه بیش از 2 میلیارد دلار زیان !
بقیه محصولات برند سونی وضعیتی مشابه یا بدتر
از دنیای کامپیوتر و لپ تاپ پارسال رسما خداحافظی کرد و بعد از ورشکستگی حتی برند و علامت تجاریش رو کسی قبول نکرد نگه داره.
وایو و لپ تاپهای سونی کلا حذف شد.

در بخش تلویزیون سهم بازار بسیار کوچک.
تولید پنلهای نمایشگر تعطیل شده و داره از یکسری تولید کننده دیگه پنل میخره و قطعات سرهم میکنه اونم زیان ده .

لوازم صوتی تصویریش که چند سال پیش تعطیل شد و در اثر ورشکستگی برندش به چند تا تولید کننده چینی رسید.

شما بجای اخبار و شایعات ( عموما از تنور اکسپرین بلاگ و مشتقاتش در میاد ) یه مدت اخبار و ارقام چند تا موسسه آمار جهانی رو پیگیری میکردی متوجه تمام این موارد میشدی .

عملکرد ضعیف تجاری سونی موبایل نیازی به کوله بار تجربه و علم نداره ( هر چند من نوعی بخوام در این مقوله هم وارد بشم سوابق تجربی و تئوریک کافی رو دارم .
تصادفا الکترونیک و ابزارهای دیجیتال زمینه تحصیلی و شغلی بنده است و البته عملکرد سونی نیازی به این تخصصها نداره .آشنایی تجاری و تحلیل بازار فقط میخواد ).

شما وقتی صحبت از بخش مهندسی میکنی باید یه چند تا دست آورد مهندسی هم پشتوانه این برند باشه دیگه.

برندی که در کل تاریخچه اش یدونه نیمه هادی ساده نساخته.
خط تولید که سهله خط مونتاژ هم نداره ( جهت اطلاعتون قطعات مورد استفاده در دستگاههای سونی از چند سازنده عمومی در اقصی نقاط دنیا تامین میشه.
به چند تا مونتاژ کار عمومی در چین و بعضا جنوب شرقی آسیا تحویل داده میشه.
سونی کار طراحی بدنه و پکینگ این محصولات آماده رو انجام میده که این رو تازه کارهای چینی دارن بهتر انجام میدن)

در تاریخ تلفن همراه دو تا قابلیت نداریم که سونی به دنیا معرفی کرده باشه و توشون اولین باشه ( البته سوای این قابلیت رفع مشکل تاچ خیس که در زد 4 ارایه شد )

کجای این تاریخچه شامل مهندسی و نوآوری انحصاری تکنولوژیک بوده که برای تحلیلش دنبال اصول مهندسی میگردید ؟

همه احتمالا به خودشون نگاه میکنن که نتیجه میگیرن من متعصب سامسونگم.

من نوعی کارم تجهیزات الکترونیک و رباتیکه و اصل شالوده سخت افزاری الکترونیک و دیجیتال دنیای امروز روی دوش سامسونگه ( بزرگترین تولید کننده نیمه هادی دنیا بصورت مطلق ).
بیشترین نوآوری در بخش الکترونیک از تجهیزات مخابراتی و فضایی بگیرید تا تکنیک و پروسس ساخت ویفرهای نیمه هادی تحقیقاتی-صنعتی-تجاری و نظامی دنیا توسط سامسونگ انجام میشه.
اینا تکنولوژی پایه بود
در عین حال همین سامسونگ در زمینه محصولات آماده و سرهم شده تجاری هم باز برند اول دنیاست
چه در زمینه ابزارهای دیجیتال مثل موبایل و کامپیوتر و بردهای سرور و پردازنده و خطوط کنترل صنعتی.
چه در زمینه لوازم صوتی تصویری چه لوازم خانگی
چه خیلی بخشهای دیگه صنایع سنگین.

چرا باید همه این واقعیتها رو ندید بگیریم فکر کنیم قضیه تعصبه ؟!

Ali a در تاریخ : 1394/4/9

با سلام خدمت تمام دوستان
من گوشی رو گرفتم
مشکی
مدل نامبر e6533
آپدیت کردم
من خودم z2 دارم روی هم رفته به صورت ظاهری تفاوت زیاد نیست البته گفتم به صورت ظاهری
باطری که میگن زیاد تفاوت نداره با z2 ولی مشخص هست که ضعیف تر هست
( انقدر تفاوت نداره روی هم رفته )
ولی سبکتر هست و صفحه اش چیزی که من دیدم باز زیاد تفاوت نداشت ( از لحاظ رنگ و روشنایی و...)
زیر آب هم امتحان کردم چیزی که گفته شده عملیاتی شده یعنی آب تاثیری بر روی تاچ نداشته که به نظر من خیلی خوبه
قسمت سوکت شارژ نیز جاش و مشخصاتی که گفته شده بهتر شده
تاچ که خوب و روان
باریکتر از z2 وقطعا سبکتر
ولی به نظر من لیز تر هست خیلی راحت سر می خورد
در آنباکس نیز هنز فیری و یک شارژر با کابل بود قیمتی رو که خریدم 2020000 تومان
سوالی بود باز درخدمتم
البته این رو هم اضافه کنم بدونه گارانتی خریدم چون چندین بار تجربه اش رو دارم متاسفانه اصلا پول اضافه بابت گارانتی می دید و عملا دوستان گارانتی کنند تا جایی که جا داشته باشه خدایی نکرده کارتون بهشون بخوره کلاه رو بر می دارند تجربه من هست اصلا گارانتی بی معنی است
شاد و تندرست باشید

aidin v در تاریخ : 1394/4/9

سونی، ZTE، ONEPLUS و جدیدا هم موتورلا از ورژن 2.1 SD 810 در گوشی های جدیدشون استفاده کردن که نسیت به ورژن 2 به کار رفته در وان M9 و ال جی خیلی کمتر داغ میکنه و البته حداکثر فرکانس CPU نیز زیر 2 گیگاهرتز تنظیم شده است. ( البته با کرنل های کاستوم به همان فرکانس های تا 2.7 گیگاهرتز نیز میشه رسید )

MOH R در تاریخ : 1394/4/8

فرزاد جان
اینکه یک نسخه ضعیفتر بوده درسته،اما در کل هر دو یک کار رو به خوبی انجام میدند و این به معنی ناتوانی اون نسخه نیست.در واقع تفاووت ها بسیار جزیی هستند.

موفق باشی...../

MOH R در تاریخ : 1394/4/8

بله درسته
فقط در مورد TFT من هرگز اینطور حرفی نزدم و البته خودم همیشه به ضعف این پنل ها اذعان داشتم.و این توجیه رو یک توجیه بچگانه میدونم.

با این وضعی که گفتید میشه از الان پیش بینی کرد که فاجعه امکان استفاده از رزولوشن های 4K و 8K در ابعاد 5 تا 6 اینچ وجود داره.

سونی زمانی که استفاده از رزولوشن QHD رو لازم نمیدید هم داشته روش کار کرده که الان به اینجا رسیده.
الان پنل QHD سونی که چندی قبل اخبارش رسید جزو کم مصرف هاست و این کاملا طبیعیه که سونی از یک پنل QHD کم مصرف استفاده کنه.چون بازار رقابتی این کیفیت رو میطلبه و کاربران کم سواد و کم اطلاع کاربرد واقعی اونهارو نمیدونند.

هرچند اگر سونی در کنار QHD یک نسخه FHD بذاره قطعا FHD رو به QHD ترجیه میدم.
..........
موفق باشی........../

MOH R در تاریخ : 1394/4/8

سلام داش رضای عزیز

بله متاسفانه اسنپدراگون 81 دچار مشکل داغ شدنه.
تداببر سونی هم میتونه در کاهش گرمای اسنپدراگون 81 موثر باشه،اما نه 100 درصد.

حقیقتش اخبار سایتها ضد و نقیض و بعضا هدف دار و جهت داره.بعضی ها میگن داغ کردن مشابه گوشی های قبلی سونی است و بعضی ها اذعان به داغ شدن غیر طبیعی اش دارند
اینکه اسنپدراگون 810 به صورت غیر طبیعی داغ میکنه یه حقیقت غیر قابل کتمان ه.اما باید دونست که نسبت به نسخه های قبلی چه مقدار بیشتر داغ میشه،اونوقت تصمیم گرفت مششکل کرمای طبیعیه یا غیر طبیعی.

من تو یکی از آخرین نظراتم در این مورد پستی گذاشتم که اگه مراجعه کنید بهش(روی اسمم کلیک کنید) میبینید که این گرما نه اونقدر زیاده که آزار دهنده باشه و نه مثل بقیه پردازنده ها دماش متعادله.

اما سونی داره روش کار میکنه تا این مشکل رو برطرف کنه،هرچند فعلا امیدی به بهبود کامل کارای اش نیست اما چون سونی از اول با داشتن گوشی های ضد آب و شیشه ای دچار مشکل گرما بوده احتمال زیاد بتونه تا حد زیادی مشکل رو کاهش بده.
............................
مواردی که که فرمودید بیشتر در برهه ای از زمان هستند و بعد از چند مدت با عرضه گوشی های رقبا این موارد ها و برتری ها ثابت نمیمونن.
دوربین Z3 Plus یکی از بهترین های دنیای موبایله.و فعلا در جمع 3 موبایل برتر از لحاظ دوربین هستش.

بنچمارکها با توجه به سابقه بعضی از شرکت ها در دست بردن در اعدادشون کاملا قابل اطمینان نیستند.
یعنی به نظرم خریدار نباید برای خرید گوشی مورد نظرش صرفا به بنچمارک ها نگاه کنه.

دریای نرم افزاری به مثالی مثل نوت 4 برمیگیرده که تعداد بسیار زیادی از امکانات مختلف روی اون گذاشته شدن.

سونی در واقع به جای توجه به امکانات تبلیغاتی به امکانات کاربردی توجه کرده

سونی نسل به نسل کیفیت دوربین رو ارتقا بخشیبده و این از فاصله امتیازی رده بندی DXO مشخصه که هیچوقت دو گوشی سونی نزدیک هم نبودند.
هر نسل امکانات دوربین سونی هم نسبت به قبل بیشتر شدن و امکانات جالبی به اونها اضافه شدن
(بین خودمون باشه،اگه دست من بود سر بعضی از امکانات کم کاربردش رو یر آب میکردم ).D:
البته از شوخی گذشته واقعا امکانت سونی در بخش دوربین عالی ه.

زد3 پلاس وارد بازار ایران میشه و درواقع همون زد4 ژاپن و Z4V امریکاست.
گوشی بعدی سونی که ما مدتها صحبتش رو میکردیم و بعضی دوستان مارو به دروغ گفتن متهم میکردن همونایی هستند که صحبت های زیادی از اونها در مورد تغیرات مختلف نرم افزاری و طراحی و..... دارند.

حالا نباید به قطع یقین گفت اسم Z4 دوباره استفاده میشه یا قراره Z5 اسم سری جدید گوشیهای سونی باشه.هنوز چیزی معلوم نیست

در واقع در این بین Z4 به معنای کلی و عمومی وجود نداره و صرفا اسم Z4 برای چند اپراتور بودند نه کل جهان.
یعنی میشه گفت هنوز Z4 جهانی ای عرضه نشده.
در پناه حق......./

مقداد م در تاریخ : 1394/4/8

دوست عزیز این گوشی خیلی داغ میکنه و با آپدیت ، قدرت گوشی کاهش پیدا میکنه و کلا بهتره صبر کنی واسه گوشی بعدی سونی البته معلوم نیست اسنپ820 مث 810 داغ میکنه یا نه . بهتره واسه پولت ارزش بیشتری قائل باشی

مقداد م در تاریخ : 1394/4/8

دوست عزیز شایعه چیه ؟! بعد اینهمه حرف و اینکه بضی دوستان میگفتن محاله داغ کنه و سونی کنترل کرده داغی این چیپ رو خیلی ، خیلی وقته ثابت شده تموم گوشیهای مجهز به اسنپ 810 غیر عادی داغ میکنن و همین ذد4 هم داغ میکنه و سونی گفته با آپدیت داغی رو کم میکنه هر چند به نظرم خرید گوشیی با چیپست 810 اصلا کار درستی نیست چه از سامسونگ باشه چه هر شرکتی . همون زمانی که این چیپ توسط TSMC در حال تولید بود ، روش نظارت کامل و دقیق بود و همونجا اعلام شد این چیپ مشکل داره ولی خب خیلی ها گذاشتن به پای ادعاهای بی اساس و گفتن عجب سیاست بدی داره این سامسونگ که میخاد کوالکام آمریکایی رو خراب کنه حالا شکر خدا خیلی وقته مشکل مشخص شده اونوقت شما الان شک دارین که واقعیت داره یا نداره ؟! پس لطف کنین نگین که سونی تونسته کنترل کنه این گرمارو و بقیه نتونستن ! مگه کاهش کلاک چیپست کاری داره ؟ ولی در اون صورت قدرتش میرسه به 808 و قدرتش ازینم کمتر میشه ضمن اینکه باتریهای گوشیهای سونی خیلی خوبن ... در مورد دوربین هم بله از ذد3 بهتره ولی با بهترینها فاصله داره

WOLF A در تاریخ : 1394/4/8

سلام.
امیر جان ، تعجب کردم وقتی دیدم همچین حرفی زدی ! ادعای چی ؟ کدوم ادعا ؟ کدوم پیشگویی؟
من در کامنتهای قبلیم (که تمامش مکتوبه) گفتم : طبق اعلام رسمی سونی پرچمدار جدیدشو در اواخر مه معرفی میکند. کجای این حرف دروغ یا پیشگویی یا ادعا بود ؟ مگه 22 مه Z3+ رونمایی نشد ؟ خود سونی هم قبل از معرفی گفته بود که این گوشی پرچمدار سال 2015 نیست ، درسته ؟ والا من راجب هر چی که میگم شما خبرشو نداری! تمام اخبار سونی در رابطه با مدل ژاپن و جهانیش همه جا هست ، دیگه چرا ادعا؟ تمام ما همین حرف رو زدیم. ببین آیا غیر از این من حرف دیگری زدم ؟ اگر زدم بگو تا خودم معذرت خواهی کنم. تقصیر ما نیست که از شایعات قبل از معرفی گوشیها با خبر میشیم. هر گوشی باید یک مراسم معرفی هم داشته باشه دیگه، درسته؟ تازه بعد از MWC همین خبر هم درج شد که سونی میخواد Z4 رو در یه مراسم کوچک معرفی کنه نه در یک مناسبت بزرگ. تمام این اخبارها موجوده. در حال حاضر Z3+ که در اواخر مه به صورت رسمی معرفی شد پرچمدار سونی به حساب میاد ولی پرچمدار 2015 نیست.
امیر جون ، برند سونی که کشک رامک نیست که درشو تخته کنن ! لااقل بگو بخش موبایلشو بفروشه . کلا در جواب این حرف نمیشه چیزی گفت.
راستی من یه سؤال دوستانه ازت دارم:
شما در چه مقام و درجه ای قرار دارید که بخش موبایل سونی و مهندسین سونی رو نقد میکنید؟ نمیدونم میدونی یا نه ، ولی برای نقد و انتقاد از شرکتهایی که در دنیا دارای اسم و رسمی هستند ، باید یک عمر تجربه و کوله باری از علم و دانش در تمام زمینه ها داشته باشیم.
وقتی شما (شمای نوعی) پافشاری در یک موضوع میکنید ، طرف مقابل هم مجبوره پافشاری کنه و اونوقته که یه چیزی بوجود میاد که به اشتباه تعصب تعبیر میشه. یعنی هیچکدوم در اول منظورشون اینجور نبوده ، ولی برای به کرسی نشوندن حرفشون مجبورن پافشاری کنن ، اینه که همه فکر میکنن یکی طرفدار سونی هست و یکی طرفدار سامسونگه. الان همه فکر میکنن شما متعصبی سامسونگی ، چون اینقدر رو بعضی چیزا پافشاری میکنی که آدم نمیتونه غیر از این فکر کنه.
طرفدار که باید باشه ، ولی اینکه یه چیز مسلم رو به خاطر طرفداری رد کنی ، این میشه تعصب.
با تشکر

علی ح در تاریخ : 1394/4/7

سلام دوستان
کسی میدونه دقیقا کی وارد بازار میشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لطفا راهنماییم کنین

من شدیدا منتظر این گوشی هستم

رضا_ ب در تاریخ : 1394/4/7

سلام محضرداداش moh rوتمام دوستان عزیز فقط یک سوال داشتم ازمحضرتون این پردازنده اسنپدراگون810 که سونی استفاده کرده واقعا داغ میکنه یافقط شایعه هست البته ناگفته نماندکه من شنیده ام سامسونگ والجی نتونستن ازاین استفاده کنن البته به علت داغ کردنش ولی تدبیری که سونی استفاده کرده داغ کردن گوشی راازبین برده چون درتستها ثابت شده که درسونی زد4 اصلا داغ نمیکنه حتی بهتراز 808 عمل میکنه میخواستم بدونم آیاواقعا پردازنده اسنپدراگون810 شرکت کوالکوم واقعا داغ میکرد یا سونی باتکنولوژی های خاصی این عیب برطرف کرده؟ هرچند از سونی بعید نیست که به تکنولوژی هایی دست پیدا کنه که بقیه برندها هنوز نتونستن بهش دست پیدا کنن مثل نیت نور بیشتر درصفحه نمایشش وهمچنین باتری خیلی پرقدرت .همچنین درگفته هاتون متوجه این شدم که گفتین پنچمارکها درواقع نوعی تبلیغ محسوب میشه...سونی درعمل امتحانشو پس داده دریای نرم افزارش هم حرفی برای گفتن نذاشته. درضمن دوربین زد3. یک دوربین تمام عیار بود آیا جای پیشرفتی برای زد4 وجود داشت ؟یافقط بااضافه کردن امکانات نرم زاری کاملترش کرده؟هرچند امکانات نرم افزاری آنقدر زیاد هست درسونی که هیچ کاستی به ذهن من نمیرسه. که داشته باشه چون من با زدسه تونستم درحرفه ای ترین حالت عکسبرداری کنم ... بااین همه آیا امکان پرقدرتتر شدن احساس میشد یا نه؟البته منظورم این نیست که کاملترینه بهر حال جای پیشرفت همیشه وجود داره ولی فعلیبرای زد3 پلاس نیاز بود یانه درضمن این گوشی به ایران خواهد رسید یه نه. من خودم خیلی منتظرشم یا باید منتظر زد4 جهانی باشیم ؟ببخش اذیتتون کردم تشکراز توجه و راهنماییتون

مقداد م در تاریخ : 1394/4/6

دوست عزيز اون زماني كه اشاره كردي انتقادها به جا بود البته حافظه ام ياري نميكنه شما نظرتون چي بود ولي حرف ما اين بود استفاده از تي اف تي به جاي ips اشتباه بوده به دليل همون زاويه ديدي كه گفتي ولي خب حتما ميدوني خيليها ميگفتن اين يه مزيته و ما دوس داريم حريم شخصيمون ، شكسته نشه و اگه زاويه ديد عالي باشه مث صفحات امولد و ips كنار دستيمون احاطه كامل داره روي صفحه گوشي ما ! دليل منطقيتر از اين و توجيهي بهتر ازين من كه نديده بودم ! الانم در دوربين ، بحث سر لنز نيس و ما هيچوقت نگفتيم isocell خيلي بهتره تا لنز سوني هميشه گفتيم در يه سطحن و تفاوت زياد نيست بلكه مشكل از پردازش تصوير هست . در مورد رزولوشن ٢كي هم واقعيتي وجود داره كه باعث شفافيت بيشتر صفحه ميشه البته قبول دارم در ابعاد ٥اينچ و ٥.١ تفاوت اون با ١٠٨٠ مشكله ولي ببين خريدار دوس داره چنتا دليل واسه خريد پرچمدار جديد ببينه يني دوس داره ببينه از ١٠٨٠ ارتقا به ٢كي صورت گرفته و اينو يه پيشرفت ميدونه (كه انصافا در ابعاد ٥تا ٥.٢ شفافيتي بيشتر از ١٠٨٠ به وجود مياره و نميشه گفت بي تاثيره) و ساير موارد هم به همين نحو مثلا اگه پرچمدار دو سال پشت سر هم از اسنپ٨٠١ استفاده كنن خريدار وسوسه نميشه واسه خريد دومي و اگه سه سال پشت سر هم رزولوشن ها ١٠٨٠ باشن خود به خود انگيزه خريد كم ميشه ضمن اينكه الان روي صفحه ٦.٨اينچي رزولوشن ١٠٨٠ گذاشتن و شده ٣٢٦ پي پي آي و نميشه گفت چون بالاي سيصد رسيده پس كيفيت و شفافيت تصوير مث صفحه٦.٨ اينچي ٢كي هست يني منطقي نيس اين حرف و نميشه تا قيامت از ١٠٨٠ استفاده كنن كه مخصوصا كه چيپست و گرافيكها ميتونن به خوبي اين رزولوشن رو ساپورت كنن ولي اگه بخان ادرنو ٣٣٠ رو بزارن رو صفحه ٢كي همون بهتر از ١٠٨٠ استفاده كنن تا مشكلات و بنچماركهاي پايين پيش نياد . يه مورد ديگه هم اينكه چند وقت قبل مدير عامل سوني موبايل-مث هواوي- گفته بود سوني دليلي نميبينه از ٢كي استفاده كنه چون واسه باتري بده و فلان و بهمان و جالب بود اشاره كرده بود كه صفحات ٢كي فعلي هنوز به بلوغ نرسيدن !! آخه شما خودت بگو صفحه اي كه ديسپلي ميت اونو از هر نظر عالي دونسته چطور ميشه به بلوغ و كيفيت نرسيده باشه ؟ اين موارد يه سري انتقادهاي عجيب و غريبيه كه خودشون هم بهش عمل نميكنن فقط قبلش نياز به يه انتقاد از ساير برندها نياز دارن تا زمينه واسه ورود ٢كي خودشون فراهم بشه

far z در تاریخ : 1394/4/6

جناب MOH

علت کامنت قبلی من این نبود که ضعف های گذشته رو به رخ بکشم. بلکه در جواب اون بند از کامنت شما بود که بهش اشاره کردم. وگرنه من هم خوشحالم که سونی رفته رفته بهتر شده. و دوست داران سونی میتونن یه گوشی خوبی رو تهیه کنن.

در مورد چیپ فقط بگم که اسم چیپ ها یکی بوده وگرنه اونایی که سونی استفاده میکرد یه ورژن ضعیفتر بود.

بازم میگم کم کاریهای سونی رو به پای نخواستن ها و صلاحدید هاش نزارین. تو دنیای رقابتی امروز کمترین مزیت ها باعث جابجایی میلیونی در فروش میشه.
در حال حاضر نوآوریها میتونه وجه تمایز سرکت های بزرگ با چینی ساز باشه. هر کسی نتونه این کار رو انجام بده از دور رقابت دیر یا زود خارج میشه. چون خریدار قیمت براش خیلی مهمه. شما فکر نکنین تو اروپا مثلا 200 دلار براشون بی اهمیته. اینا خیلی محاسبه شده تر عمل میکنن.

حالا شما بگو نمیدونم چشم قادر به تشخیصش نیست یا بیخوده. همین چیز بیخود از نگاه شما کلی هزینه بیشتر رو به شرکت سازنده تحمیل میکنه. فرض کن 2 دلار تفاوت قیمت باشه. تو 50 میلیون گوشی میشه 100 میلیون دلار که رقم بزرگیه. بخواییم تو رنج فروش سونی مقایسه کنیم میشه 4 یا 5 میلیون دلار. که برا سونی با این وضعیت مالی رقم کمی نیست.

فکر کنم منظورمو رسونده باشم.

باران ر در تاریخ : 1394/4/5

سلام
میشه بگید این گوشی کی وارد بازار میشه
وحدودا قیمتش چقدره؟

amir - در تاریخ : 1394/4/4

شما یکسری ادعا کردی که کاری به درست و غلطش هم مداشتیم ... همه اش نهایتا در حد خبر رسانی بود اونم گفتم کلی و بدون منبع.

مثلا فرض محال میکنیم اون رزولوشن و سنسورایی که میگید اغراقیه ! و بابت تبلیغاته ؟! واقعا تبلیغاتی بود ( تبلیغات راههای خیلی ساده تر و ارزونتری داری ....
لازم نیست شرکتی بیاد سالها هزینه تحقیق و توسعه و نمونه سازی بده ... برای تبلیغات .
یه عده یه سری تحلیل واقعا خنک رو میخوان فرضکنن واقعیته
تمام این چیزایی که امروز روی موبایلها بصورت استاندارد میبینی و نمیتونی موبایل رو بدون اونها تصور کنی یه زمانی از نظر بعضیا تبلیغاتی و بی کاربرد بود البته به سن شما قد نمیده .
مثلا زمانیکه سامسونگ با ام 100 پخش mp3 رو وارد موبایل کرد .... یا سونی با ام زد 5و زیمنس با اس ال 45 پخش موسیقی به موبایلها اضافه کردن .... یا نوکیا و سامسونگ شروع کردن به نصب دوربین روی موبایل ... اریکسون اولین گوشی نمایشگر تمام رنگی دنیا رو بعد از زیمنس با نمایشگر 3 رنگ زدن ....
همین روندها رو راجع به جی پی اس و همه تجهیزات جنبی دیگه موبایل هم داشتیم .

از نظر کسایی که نمیتونستن این موارد رو هضم کنن اونزمان تعریف تلفن همراه یه گوشی زمخت بود با یه نمایشگر تک رنگ که سریهای اولش حتی نمایشگرش گرافیکی هم نبود سون سگمنت بود ! باتریها به زور 100 ساعت استندبای دوام میاوردن و مثل امروز شما به موارد جنبی موبایل میگفتن تبلیغاتی یا بی کاربرد )

در هر حال

بابت این چیزا ( از نمایشگر 2 کی و سنسور اثر انگشت و اندازه گیر اکسیژن خون و ریت قلب با اینفرارد تا سنسورهای محیطی و حدس حرکات کاربر و ریموت کنترل و ... ) نسبت به گوشیهایی که اینا رو ندارن هزینه تحقیق و توسعه و ساخت پرداخت شده یا نشده ؟

بابت این چیزا از شمای خریدار پول اضافه گرفتن؟( یا نسبت به دستگاههایی که این چیزا رو ندارن مابه التفاوت گرفتن)
شما بخاطر مجانی بودن ناراضی هستی؟

تست منابع رسمی چیز دیگه ای میگه
مثلا میگه اون زرده تخم مرغه رنگ واقعیش نارنجی بوده ... بعضی شرکتا که در زمینه نمایشگر خیلی کند حرکت میکردن و آخرینهایی بودن که به زور دست از tft کشیدن باعث شده بودن خریدارانشون تمام رنگا رو کم رنگ و پریده ببینن عادتشون باعث میشد رنگای واقعی رو که میبینن فکر کنن اغراق آمیزه .

( مثلا دیسپلی میت که مجهزترین و معتبرترین منبع تست نمایشگر دنیاست هیچوقت به اونایی که شما فکر میکنی تخم مرغشون نارنجی بوده ایراد نگرفته ...
تازه میگه دقت نمایش رنگهاشون از استانداردهای معتبر حرفه ای بیش از 30 درصد دقیقتره )

کما اینکه اظهار نظرتون در باب اندروید همینطوره ( بدترین سیستم عامل ؟! حالا چرا
لابد چون ios یک سیستم تقریبا بدون هیچ امکانات و افکت گرافیک و یوزر اینترفیس و فاقد عملکرد چند پنجره و چند وظیفه و خیلی چیزای دیگه است نتیجه میگیریم اندروید خوره سخت افزاره ؟
خوب اندرویدی های رده پایین با سخت افزار سبک تر از آیفون دارن کار میکنن . مثل آی او اس سر و ته گرافیک و امکانات جنبی رو زدن سرعتشونم خوبه )

یکم دقت کنید

MOH R در تاریخ : 1394/4/4

دوست گرامی من
خواهشا طوری نگید 2014 انگار همین دیروز بوده.
من نمیدونم علت عیب گرفتن از اشتباهات گذشته شرکت ها چیه؟

سونی مال من نیست که بخوام به خاطر گذشته اش و اشتباهاتش پشیمون باشم.منم میدونم اشتباه کرده TFT زده.از این عیبش هم دفاعی نکردم.پس بهتر نیست بحث تکراری و کلیشه ای TFT رو کنار بذاریم؟
الان سال 2015 است و سونی دیگه گوشی TFT نمیسازه.اینطور که شما میگید باید بنده الان منتقد جنس بدنه و متریال گوشی های S4 و S5 باشم،آیا به نظرتون این درسته؟

دوما اینطور عیب هایی مگه فقط به سونی محدود میشه؟آیا همه شرکت ها در بی عیبی مطلق به سر میبرند و فقط سونی عیب داره؟
.............................................

در بحث اینکه شما فکر میکنید سونی تمام پرچمداراشو با فرق های جزعی وارد بازار کرده واقعا این فکر شما اشتباهه.
شما از هر نقطه که بگید سونی تغیراتی داشته.چه در طراحی،چه در ابعاد،چه در بحث کیفیت صفحه نمایش و دوربین و کلی مورد دیگه.
اشتباه شما اینجاست که شما صرفا به خاطر شباهت طراحی 5 نسل سونی فکر میکنید تغیرات بسیار جزیی بوده.
...
قبلا گفتم یک طراحی موفق و بی نقص نیازی به تغیرات و دگرگونی های اساسی نداره.(البته که نیاز به بهبود داره،چیز که هر نسل شاهدش بودیم).
کاری که سونی کرده نسل به نسل همه چیز رو بهبود داده و نسبت به گذشته چیزهایی رو وارد گوشی هایش کرده و نیز پیشرفت های خوبی هم داشته.

در پناه حق........../

MOH R در تاریخ : 1394/4/4

دوست عزیز و گرامی
بنده تو چند نظر آخرم هم به این نکته که شما فرمودید بسیار اشاره کردم.هیچ شرکتی هنوز نتونسته بی عیب ترین اسمارتفون رو تولید کنه.هر شرکتی یه سری کاستی ها و یه سری نکات مثبت خودش رو داره.
متاسفانه بعضی از دوستان به قول شما دنبال یک کاستی میگردند تا اونرو نقطه ضعفی علیه سونی بدونن.

مثال هایش هزاران مورد هست.از وقتی که من وارد پیج های سونی شدم همیشه دیدم این دوستان گرامی از پیج سایر برندها میان و جالبه بدونید کار تا جایی پیش میره که همیشه ضعف صفحه نمایش Z1 در زوایه دید مطرح میشه.اونهم زمانی که Z1 اصلا الان پرچمدار نیست و Z3 پرچمداره.

از عیب گرفتن به وزن معقول (به خاطر نوع متریال) چند گوشی اخیر سونی گرفته تا بحث در مورد میزان حاشیه بالا و پایین گوشی که الان در سال 2015 سونی بعد از الجی کمترین حاشیه پرچمداران رو داره.(منظورم پرچمداران اصلی بازاره)
عیب گرفتن در مورد طراحی بسیار کم نقص سونی،استفاده از 4 الی 5 لنز مشترک دوربین (در صورتی که تفاووت کیفیت دوربین در این 4 5 گوشی به وضوح قابل مشاهده است) و بسیاری موارد از عیب گرفتن های دیگه ...

بنده یه مثال فقط میزنم و تمام
شما خودتون قضاوت کنید،
آیا برای یک خریدار نوع لنز مهمتره یا کیفیت دوربین؟
در حالیکه اهمیت الگوریتم پردازش دوربین که نقش اصلی رو در کیفیت عکس برداری داره ، بسیار بیشتر از نوع لنزه.
مطمئن باشید اگه سونی نسل به نسل لنز رو عوض میکرد باز دوستان شاکی میشدن چرا سونی رو یه چیز ثابت نمیمونه.
...
یا مثال ساده تر همون QHD که جنابعالی اشاره کردید.وقتی چشم نمیتونه بیش از 300 پیکسل رو ببینه،من باز علت دفاع دوستان رو از این کیفیت نمیدونم.

در پناه حق...../

MOH R در تاریخ : 1394/4/3

قسمت دوم:
کم کردن وزن و ابعاد یه چیز مهمه که سونی نسل به نسل انجام داده ولی بازم شما که داری اینم خراب میکنی.یه مثال میزنم
شما بدنه Z2 که از فلز و شیشه است و ابعاد بیشتری داره رو با گوشی ای مثل S5 که هم ابعاد کمتری داره و هم متریال استفاده شده در اون سبک تره و از جنس پلاستیک هست مقایسه میکنید.قاعدتا نمیشه اینطوری مقایسه کردخب الان اختلاف وزن آخرین پرچمدار سونی و آخرین پرچمدار سامسونگ 4 گرم بیشتر نیست.شما باید اول اختلاف هارو بسنجی بعد بگید کدوم یک به استاندارد نزدیکتره.
در بحث بلندگو که سونی از زد2 به اینور استریو بوده و کیفیتش ار رقباش بهتر بوده و همتراز با HTC بوده.

در بحث امکانات رابط کاربری
اولا همونطور که مستحضرید سونی نخواسته با امکانات تبلیغاتی رابط کاربری اش رو سنگین کنه.
دوما اینقدر که شما میگید رابط کاربری سونی فقیر نیست و به نوبه خودش امکانات کاربردی ای داره.
سوما اگه امکانات اینقدر مهم بود شرکتی مثل سامسونگ قید امکانات رابط کاربری اش رو نمیزد تا سرعت UI اش رو بیشتر کنه.

چهارما
یه حرف دوستانه میزنم،خدائیش اگه سونی به جای سرعت و بهینگی UI،امکانات تبلیغاتی اش بیشتر بود و سرعت و روانی از بین میرفت آیا بازم اونموقع از سونی انتقا نمیکردید؟
.................................................
آره واقعا الان ضعف سونی نبودن همین امکانات دکوریه.البته که لیتو گرافی 14 نانو متری بهتره،اما حذف در پوش هم چیز خوبیه.

در پناه حق...../

MOH R در تاریخ : 1394/4/3

من هم قبول دارم سونی محدودیت هایی داره،اما ایا این محدودیت ها فقط مربوط به سونی است و شرکت های دیگه ضعفی ندارند؟

در مورد قسمت دوم نظرتون
کنار گذاشتن پنل TFT توسط سونی لازم بود و این کار نه در Z2 بلکه در Z1C انجام شد.
مهمترین ضعف این پنل ها مشکل زاویه دید اونها بود که سونی در Z1C کاملا این مشکل رو برطرف کرد.
من نمیدونم علت این همه بازگو کردن عیب های گذشته سونی چیه؟همه شرکت ها اشتباعاتی داشتند،همه اونها در برهه ای از زمان کم کاری هایی داشتند و این قضیه فقط به سونی محدود نمیشه.
شما اگه عادلانه بخوای قضاوت کنی باید اشتباه سونی در دیر کنار گذاشتن TFT رو چیزی تو مایه های دیر کنار گذاشتن بدنه پلاستیکی توسط سامسونگ بدونی.

والا تا اونجا که من اطلاع دارم سونی فقط و فقط در Z3 از پردازنده ضعیف تر(S 801 در قیاس با S 805) استفاده کرده و همیشه ای که میگید در کار نبوده.
Z1 و NOTE 3 که هم دوره اند هر دو S 800
Z2 و S5 که هم دوره اند هر دو S 801
Z3 و NOTE 4 هم به ترتیب S 801 برای Z3 و S 805
Z3 Plus و S6 همه که به دو پردازنده مجزا مجهز هستند.
اگه شما ضعیف بودن سونی رو صرفا بر اساس بنچمارک ها میدونید،بارها عرض کردم که بنچمارک فقط عدد روی کاغذه و در عمل باید مقایسه بشه.چون همیشه امکان دستکاری بنچمارک وجود داره.

صفحه نمایش QHD چه برتری ای داره وقتی چشم نمیتونه بیشتر از 300 PPI رو تشخیص بده؟
اول که سونی QHD نداشت تمام عیبش نداشتنش و ضعف سونی در ساختش بود.
حالا که ساخته دیر وارد شدنش شده عیب اصلی.مصرف زیادش هم که پیش بینی شده بود کاملا رد شده و پنل QHD الان در زمره کم مصرف هاست.
هر چند من مخالف پنل QHD هستم اما چه کنیم بازار رقابت پیکسل ها توسط شرکت ها تا 8K رو هم میطلبه.

بحث دوربین که کلی مفصله.آیا با وجود سنسور های مشترک به نظرتون کیفیت هیچ تغیری نکرده؟
برای خریدار قاعدتا نوع سنسور مهم نیست،بلکه کیفیت داشتن نسبت به نسل قبل مهمتره.درسته؟
این رو میشه یکی از ایراد های بنی اسرائیلی دونست.
آیا شما که میگید الگوریتم تصویر تغیر نداشته آیا هیچ تفاووت کیفیتی در Z1-Z2-Z3-Z4 و غیره مشاهده نکردید؟در صورتی که نسل به نسل دوربین بسیار بهتر شده.
عیب حالت 8 مگاپیکسلی رو کاملا قبول دارم،همونطور که قبلا هم گفتم سونی باید این عیب رو برطرف کنه.منی که کلا با حالت دستی عکس های توپی میگیرم هم میگم باید حالت اتو 20 گذاشته بشه.
اسکنر اثر انگشت هم الان دیگه لازمه.احتمالا نسل بعدی داشته باشه.

در مورد OIS هم مطمئنا سونی مشکلی باهاش داره که نمیتونه استفاده کنه (نه اینکه OIS مشکلی داشته باشه).به نظر خودم مهمترین مشکلش شاید برجسته شدن دوربین باشه،دقیقا نمیدونم.
..................................................
ادامه نظر در قسمت دوم:

Keyvan P در تاریخ : 1394/4/3

پيرو بحث و نظرهای دوستان می خوام چند تا مورد رو شفاف سازی کنم
انتخاب يک گوشی کاملا سليقه ای هستش و قرار نيست يه برند رو به خاطر بعضی کاستی ها بکوبونيم...
هر گوشی يه عيب و نقصی خواهد داشت کما اينکه پرچمدار بودن به معنای بی عيب و نقص بودن نيست...
تجربه ی ساخت شرکت سونی در ساخت گوشی های هوشمند کم نيست اما با کاستی هايی مواجهه که قابل انکار نيست...
اما تکنولوژی های اغراقی بعضی شرکت ها هم واقعا بی دليل و صرفا جنبه ی تبليغاتی داره...
از صفحه نمايش هايی با رزولوشن بی خود 2k روی صفحه ی 5 اينچی بگيرين تا سنسورهای به درد نخور...
از اغراق رنگها بگيرين تا فاصله از طبيعی بودن همين رنگها...
شايد خيلی زيبا به نظر بياد ولی زرده ی تخم مرغ نارنجی نيست: -)
از همه اينها که بگذريم سیستم عامل آندرويد هرقدرم پيشرفت کنه ناقص ترين خواهد بود...هر چند من نوعی خودم ازش استفاده می کنم
سیستم عاملی که تشنه ی سخت افزاره و هيچ وقت بهينه نميشه
پس بی خودی سر برند خاصی تعصب نکشین که همشون يه چيزن با چند تا تغيير جزیی!
سردرد زیاد نمیدم بهتون... در هر صورت خوشحال میشم هم اطلاعاتی که دارین رو به اطلاعاتم اضافه کنم و هم هر چی که می دونم رو با شما در میون بزارم...

مسعود ا در تاریخ : 1394/4/3

دوربین این گوشی تو آزمایش وبسایت معتبر DXO صاحب رتبه سوم رنکینگ شده و بالاتر از آیفون 6 و 6 پلاس وایساده
http://doorbin.info/smartphone-camera/sony-xperia-z3-plus-camera-in-dxo-test

سهیل ا در تاریخ : 1394/4/2

سلام . خوب دوست عزیز این میان رده هایی که نام بردی همه برای سال 2014 یا 15 هستن که tft نیست.
وگرنه گوشی های میان رده سونی مثل sony c و sony sp با صفحه tft بودن.که زاویه دید خیلی بدی داشتن و تاریکو کمرنگ بودن .سونی با همین tft زدنش داشت همه طرفداراشو از دست میداد که اخر رفت سر ips.
درضمن سونی هم با این کاراش ... z و z1 و z2 وz3 رو با فرقای جزعی وارد بازار کرد .الان هم دیگه روش نشد بگه این z4 هست گفت z3 plus ...

محمد ح در تاریخ : 1394/4/2

توو دوبی وارد بازار شد با قیمت ۲۴۹۹ درهم، به پول ما حدود ۲،۲۲۰ در میاد ، البته این قیمت اولشه ، بزودی قیمتش خیلی میاد پایین ، گوشی کاملیه ، حیف که موقع بازی زیاد داغ میکنه بخاطر مدل CPU اسنپ ۸۱۰ ، قیمتش اومد پایین حتما بگیرید دوستان چون واقعا ارزش خرید داره

رضا_ ب در تاریخ : 1394/4/2

سلام خسته نباشی داداش اولا ممنونم از این توضیحاتی که دادین بالا خره اطلاعاتمون بالا رفت وهمچنین میخواستم از تجربه ام درمورد سونی بگم شاید بعضی از دوستان هرگز سونی استفاده نکردن... من هم سونی وهم سامسونگ وهم الجی وهم اچ تی سی وهم آیفون استفاده کرده ام وازهیچکدام به اندازه سونی راضی نبودم ... من دوربین وروان بودن وهمچنین خوشدستی. وبادوام وضد آب بودن سونی را یک. گوشی تمام میدونم و بررسی کرده ام وبارها هم گفته ام ودرنظراتم تجزیه وتحلیل کرده ام وبه تمام کسانی که ازم مشاوره خواسته اند با گفتن دوسه مزایا برتری سونی را فهمیده ان چون مزایایی که سونی داره هیچ برندی نمیتونه داشته باشه. ازجمله ضدآب بودن. ودوام بالای گوشی. وروان بودن گوشی این خیلی مهمه. شاید درپنچمارکها بنابه دلایلی رقم کمی بیاره ولی هرگز لکی. درگوشی سونی ندیده ام ... آپدیتهای سونی بهتر وزیباتراز هرگوشی دیگری میاد چرا که هربار آپدیت میشه برعکس برندهای دیگه کاملا ارتقا پیدا میکنه واین ارتقا واقعا حس میشه البته بقیه مزایا را دوستان همه خودشون میدونن نیاز به گفتن نیست من فقط تجربه خودمو گفتم تاهم اینکه این بحث ها که باشما میکنن یکم زودتر به نتیجه برسه. هم اینکه دوستانی که میخوان سونی بخرن واقعا بدونن که شما واقعیت را گفتین من بعنوان استفاده کننده سونی همه ی نظرات شما را تابه امروز خونده ام وهمشونو قبول دارم .با تشکر ازسایت بی نظیر mobile.ir

amir - در تاریخ : 1394/4/1

دوست عزیز من در زمینه مسایل فنی و تکنیکال نه با کسی رودروایسی دارم ....
نه چیزی ازم بعیده .... نه با چرخوندن کلمات و بعضا تعارفات معمول قضیه رو بیخیالش میشم که هر ادعای اشتباهی مطرح بشه و بعدا ضرر اینجور علایق شخصی و تحلیلای بی اساس رو خریدار از همه جا بیخبر بخواد بده.

شما اگر خیلی علاقه داری در باب سونی و اعتبارش خبر رسانی کنی بجای حدس و گمانه زنی بهتره تکلیف ادعاهای چند وقت پیشتون که قرار بود سونی تا اواخر ماه می پرچمدار امسالش رو معرفی کنه و هر چی که بود خیلی بهتر از زد 4 قرار بود باشه رو روشن کنید.

به ادعای خودتون و دوستانتون این گوشی فرضی مطابق اخبار رسمی که به تایید سونی رسیدن ! قرار بود در اون تاریخ عرضه بشه که الان یکماهم از اون زمان گذشت و حتی دیگه خبری ازش نیست.
مثل اینکه بعد از تغییر نام زد 4 به زد 3 پلاس هم سونی ...هم سونی دوستان فراموش کردن چه ادعاهایی داشتن ....

با یکسری بازی با کلمات نه تاریخ کم کاریها و عقب موندگیهای سونی نسبت به رقبا عوض میشه....
نه بازار و جایگاه دو رقمی این برند بر میگرده به بخش 1 رقمی ...
نه دنیای تکنولوژی به این برند و محصولاتش دید مثبت پیدا میکنه.
چه شما دوست داشته باشی و چه نداشته باشی ....
چه فرض کنی کمبودهای سونی بخاطر کیفیت و نترکیدن باتری ؟!! بوده ( اگر میدونستید کشورای مختلف در زمینه استاندارد اینجور محصولات چه تستهای سخت و غیر قابل تصوری برای شما رو روی دستگاهها اجرا میکنن و تا دستگاه همونی که باید باشه نشه اجازه ورود به بازار بهش نمیدن .. اینجور ادعاها مطرح نمیشد )

جایگاه برندای مختلف سالهاست که تثبیت شده.
در زمینه تکنولوژی و نوآوری های نرم افزاری و سخت افزاری در بازار موبایل سونی در جایگاه برندای ضعیف چینی هم طبقه بندی نمیشه ... ( این شرکت حتی یه یوزر اینترفیس اختصاصی خودش رو نداره ...اندروید 5 هاش رو ببینید نمیدونم توجیهش چیه ! )

و البته در زمینه فروش..

شما حالا از چند و چون داخلیش خبر داری و در مقام سخنگو میدونی عدم کاربرد چی بخاطر چی بوده و نبوده قضاوتش رو میگذاریم بعهده خواننده و گذشت زمان .

ما که دعا میکنیم این برند و محصولاتش تا آخر 2016 کماکان بتونن وجود داشته باشن .

far z در تاریخ : 1394/4/1

دوست عزیز

من فقط به نکته میخوام بگم و کاری با بقیه بحث هاتون ندارم
شما در جایی اشاره کردی که:
"سونی شرکت بزرگیه و حتما خودش بهتر مزایا و معایب این آپشن ها رو میدونه"

سونی شرکت بزرگی هست اما استفاده کردن با نکردن از آپشن ها اینجور نیست که بگیم حالا سونی همه چی زیر دستش آماده هست، خط تولید و تکنولوژی رو داره، سرمایشو داره و فقط کافیه اشاره کنه تا بره تو محصولاتش استفاده بشه. حالا که استفاده نمیکنه حتما صلاح هست و به درد نخور.

این دیدگاه کاملا اشتباهه. شرکتی در اندازه های سونی هم با محدودیت های ساخت و تامین قطعات ،هزینه تمام شده و ... مواجه هست. همین باعث میشه جز آخرین شرکت هایی باشه که از tft خدافظی کرد. همیشه سخت افزار مورد استفادش به ورژن ضعیف تر از سایر پرچم دارهای هم دورش بوده. به qhd با کلی تاخیر و فقط برای بازار خاصی رو آورده. یه سنسور دوربین رو توی 6 تا دستگاه استفاده کرده و هنوزم که هنوزه یه ois روش نزاشته. الگوریتم پردازش دوربین رو 3 ساله تغییر نداده و همچنان برای حالت انوماتیک و بسیاری از افکت ها کاربر باید به 8 مگاپیکسلی اکتفا کنه. یه گوشی با رابط کاربری با امکانات حداقلی میده و تو این سه سال تغییرات جزیی به وجود آورده. اثر انگشت هم که همچنان نذاشته.

طی این مدت هر دفعه به قول امیر سایز و وزن گوشی رو بهتر کرده تا به استاندارد برسه. ضد آب رو هم بهبود داده. و هر سری یکم طراحی و بلندگو رو بهتر کرده.
واقعا این چیزها تو سال 2015 حرکت بزرگی محسوب میشه؟

برا شما مثال میزنم. گوشی سازهایی مثل ژیاومی لنوو و امثال اینا هم دارن همین کارا میکنن. همه اونا هم صفحه نمایش خوب دوربین خوب رابط کاربری ساده و سریع طراحی و متریال خوب دارن با قیمت نصف سونی. (حساب هواوی رو جدا کردم چون واقعا داره کار میکنه)
پس سونی اگه بخواد بگه نخیر من فرق دارم باید رو بیاره به همین قابلیت های دکوری. که اتفاقا اینا نیاز به کار و سرمایه بیشتر داره. اگه رو نیاره باید به همین وضعیت فروش زیان ده راضی باشه.

شما یعنی واقعا حذف درپوش Usb رو در اندازه لیتوگرافی 14 نانومتری میدونی؟ برا کسی که از این چیزا سر در نمیاره شاید درپوش مهمتر باشه ولی شما که میگی من به دنیای تکنولوژی علاقه مندم!

اگه خواستین جواب بدین هم با دلایل منطقی و در مورد همین چیزایی که مطرح کردم نظر بزارین و بحث رو به حاشیه نبرین و با منحرف نکنین.

amir - در تاریخ : 1394/3/31

دوست عزیز منابع زیادی هستن که این طبقه بندی و رنکینگ ها رو در هر زمینه ای که فکرش رو بکنید ( موبایل ...کامپیوتر ...خودرو ... منزل و ... در بازه های زمانی مختلف برای کل دنیا ... کشور با قاره های خاص .. برای یک برند خاص ... بر اساس نوع سیستم عامل و غیره ) ارایه میکنن.

یکی از معتبرترینهاشون idc هست.

این طبقه بندی شون برای گوشیهای موبایل

http://www.idc.com/tracker/showproductinfo.jsp?prod_id=37

البته خیلی از این دیتا بیسها با جزیات دقیق پولیه و تجاری ...

مطابقشون اینجا مثلا ملاحظه کنید سهم موبایل در چند سال اخیر برای برندای معروف و غیر معروف چه شکلیه

http://www.statista.com/statistics/263355/global-mobile-device-sales-by-vendor-since-1st-quarter-2008/

روی هر بازه زمانی کلیک کنید جزیاتش رو با عدد و رقم میبینید ....

نما گرای آماری رو مبتنی بر حجم نمودار و بازه رنگی استفاده کنید بهتر متوجه تفاوت جایگاهها میشید ...میزان جابجایی سهم بازار برندها نسبت به زمان هم به سادگی قابل مقایسه است
* بازه ها سه ماهه است.

اون آبی روشنه سامسونگه ...
خاکستری پر رنگه اپله .....
خاکستری کم رنگه که در نمودارها به زحمت بصورت یک خطه سونیه ( چون مقامش از دهم پایینتره توی اعداد میاد جزو others )
سبز پر رنگ اچ تی سی هست ( اینم یک خطه خیلی باریکه و جزو others ).

MOH R در تاریخ : 1394/3/30

قسمت دوم:
اون کاربری هم که گفتید فکر کنم سعید اسمش نبود.
حامد اسمش بود(منظورم حامد باوی نیست).

ایشون خودشون اول اشتباها گفتند.فکر کردن من دارن در مورد فناوری کوییک شارژ صحبت میکنم در صورتی که من داشتم در مورد کوییک شارژر صحبت میکردم که گفتم از شارژ سریع سامسونگ بهتر عمل کرده.
در پناه حق........./

MOH R در تاریخ : 1394/3/30

واقعا از شما بعیده،شمایی که ادعای زیادی سر حرفه ای بودن دارید و صرفا به این فکر میکنید که سونی از کوییک شارژ استفاده نکرد آیا تابحال فکر کردید علت استفاده نکردن سونی چی بوده؟
یا اینکه فکر کردید چرا سونی یک صدم عیب ها و مشکلات فنی بقیه شرکت ها رو در زمینه باطری نداره.
فکر کردن به این موضوع و پیدا کردن جواب منطقی براش کار چندان سختی نیست!

اینکه شما شرکت ها رو صرفا بر اساس 4 مورد ویژگی بیشتر نسبت به هم قضاوت میکنید کاملا اشتباهه.
فکر نکنید شرکت مدنظر خودتون همیشه در همه چیز پیشرو بوده و هست،کما اینکه هنوز هم عیبهایی درش دیده میشه.بخوام مثال بزنم هم خوشبختانه مثال هایش زیاده،یکی دوتا نیست.
سامسونگ جز آخرین شرکتهایی بود که به خاطر انتقاد و شکایات از بدنه پلاستیکی به شیشه و فلز کوچ کرد
یا اینکه سامسونگ بعد از کلی انتقاد به فکر افتاد به جای امکانات تبلیغاتی رابط کاربری اش رو بهینه کنه.
و ... .دوست عزیز،گفتن این موارد سخت نیست.

(عیب صفحه نمایش tft زاویه دید محدودش بود که بر خلاف تصور شما نه در Z2 بلکه در Z1 Compact این عیب بر طرف شد و هیچ ربطی به فشار و شکایات و بازار رقابتی نداشت).
در مورد حرف بعدی تون که استفاده از tft در میانرده ها بود کافیه یه سرچ ساده تو همین سایت بکنید
بر خلاف حرفتون میان رده های سونی مثل C4-M4-E3-M2-C3-T3 و ..... همگی به پنل IPS مجهز هستند.

من بازم حرف خودم رو مجددا تکرار میکنم.سونی شرکت بزرگیه و حتما خودش بهتر مزایا و معایب این آپشن ها رو میدونه.شما هم خواهشا اینقدر شرکتی مثل سونی رو بی در و پیکر فرض نکن که همچین میان میشینن دو روزه گوشی میسازن بعد یادشون میوفته که ای دل غافل فلان چیز رو یادمون رفته.
استفاده کردن یا نکردن از یک تکنولوژی جدید اصلا ربطی به سونی و سامسونگ بودن نداره.بلکه همه اینها به برنامه ریزی های از قبل پیش بینی شده برمیگرده.

من هم منکر خوب بودن S6 نیستم.اما شما یه مقدار زیادی اغراق میکنی.هر محصولی برتری ها و عیب های مشخصی داره.این مورد هم در مورد Z3+ و هم در مورد S6 صادقه.
اینقدر بی رقیب خوندن S6 اونهم به خاطر اعداد و ارقام بالای بنچمارک کاملا اشتباهه.

دکوری خوندن بعضی امکانات واقعا لازمه.تا جایی که این امکانات صرفا در جهت تبلیغات و بزرگ کردن یک محصول هستند.خودتون قطعا بهتر میدونید.
چیزهای مثل
صفحه نمایش QHD (که همین الان که سونی واردش کرده بازهم من مخالفم).
سنسور ضربان قلب
و......
اما درکنارش چیزهایی هم هستند که بر عکس حرف شما که میگی از دید ما به دردنخور اند و دکوری اند که واقعا چیزهای جالبی هستند.
امکاناتی مثل حافظه داخلی جدید و سریع سامسونگ که من اول فکر میکردم در نبود میکرو اس دی خیلی چیز جالبی نیست
و .... که واقعا به کار میان و مورد استفاده هستند.

در مورد باطری که میگی با توجیه و توضیح اشتباه،حرفتون اصلا درست نیست.زود قضاوت نکنید.
منظورم از اون نکاتی بود که برای حفظ باطری گفتید.گفتم میدونم.
اما در جواب توضیح های دیگه تون ازتون تشکر کردم.اینجا شما یه خورده زود قضاوت کردی.فکر کردی چون گفتم کاملا منظورم تمام حرفتون بود.

اصلا حرفی که از اول زدم گفتم شارژ شدن سریع در عمر باطری تائثیر گذاره.وگرنه سونی ای که اینهمه به باطری اهمیت میده دلیلی نمیبینه ازش استفاده نکنه.چون خیلی ها از سونی بابت دیر شارژ شدن گله کردن سونی شارژر شریع رو به لوازم جانی زد3 پلاس اضافه کرد.
شما اشتباهتون اینجاست کوییک شارژ رو با کوییک شارژر اشتباه گرفتی.
سونی کوییک شارژر رو برای زد3پلاس قرار داده.
بقیه نظر در پست بعدی:

Mersad P در تاریخ : 1394/3/29

سلام آقا امیر عزیز.
آقا من چند جا تو کامنتای شما دیدم که اشاره داشتید به اول بودن سامسونگ و مثلا چهاردهم بودن سونی یا شانزدهم بودن اچ تی سی در بازار فروش و محبوبیت مردمی...
البته حرف شما حداقل برای من سند محسوب میشه ولی اگر من نوعی بخوام این مطلب رو برای کسی مطرح کنم ، اون شخص ممکنه منبع معتبر از من بخواد و خب شاید عده ای از قبل با شما آشنایی نداشته باشند و گفته های شما برای اونا سندیتی نداشته باشه
اینه که واقعا ممنون میشم اگه یه منبع برای همین قضیه به بنده معرفی کنید
مرسی

WOLF A در تاریخ : 1394/3/28

میدونی وقتی کسی به من حرفی میزنه چیکار میکنم ؟ خودم میرم صحت شو تحقیق میکنم . فرق علاقه مندان تکنولوژی با آدمای عادی در همینه. ولی اگر دوست داری 2-3 تا لینک هم واست میذارم که یه وقت نگی یارو دروغ گفت. همیشه خودت دنبال تحقیق و خبر باش ، نه اینکه صرفا به یک یا دو سایت جهت اخبار روزانه سر بزنی.
http://engineering.stanford.edu/news/rapid-charging-draining-doesn%E2%80%99t-damage-lithium-ion-battery-electrodes-much-thought
و یه سایت دیگه که از منبع بالا استفاده کرده:
http://www.pcworld.com/article/2683012/want-lithiumion-batteries-to-last-slow-charging-may-not-be-the-answer.html
دوست من، چیزی که من گفتم یک توضیح ساده از الکتروشیمی بود که در دبیرستان خونده بودیم ، و هیچ جای ابهامی نداشت و هیچ تناقضی هم با هم نداشت.
اگر متوجه نشدید دوباره میگم :" زمان شارژ در رابطه مستقیم با عمر باتری قرار دارد."
در صورتی که شما خلاف این رو در کامنتتون گفتید (جمله ی شما:" عمر باتری وابسته به زمان شارژ نیست" در تاریخ 25/3/94 به MOH R ).
اینم که میگی سلول بخر بزار تو یخچال و 3 سال دیگه فاسد شده که چیز عجیبی نیست ! اینو که حتی رو بسته های باتری شارژی ها هم نوشته ، همه میدونن. با این حرف که بیشتر از همه حرف منو تأیید کردی و حرف خودت رو نقض کردی.
ضمنا منظور من از اینکه گفتم منو نمیشناسی ، این نبود که اسم منو دیدی یا نه. منظورم این بود که خود شخص رو نمیشناسی.
منم نگفتم سونی راحت حلش میکنه. اگه یادت باشه که میدونم هست ، گفتم : ان شا ا... که حل بشه. فکر کنم این دو تا زمین تا آسمون با هم فرق داشته باشن.
و در آخر :
به خاطر پایان دادن به این بحث، من دیگه چیزی نمیگم.
ولی باز هم اگر نظرت مخالفه، اوکی . ما رو به خاطر نادونیمون ببخش. و خیلی ممنون که ما رو از جهل بیرون آوردی. هر چی تو میگی.
با تشکر

far z در تاریخ : 1394/3/28

دوست عزیز شما هر دفعه میای یه چیز علمی رو توضیح بدی ولی کلی اشتباه از توش در میاد.

شارژر سریع با شارژ سریع متفاوته. شارژ سریع که یکی دو سالیه رو گوشیها میبینیم در واقع تکنولوژی هست که روی soc وجود داره.
quick charge یا fast charge رو جستجو کنی میتونی راجع بهش اطلاعاتت بگیری.

تو این گوشی شارژ سریع مربوط هست به اسنپ 810 و نه سونی.
اون چیزی که شما هم میگی در مورد شارژر سریع از خیلی وقت پیش وجود داشته اما کلا برای باتری مضر هست.

amir - در تاریخ : 1394/3/28

والله دوست عزیز من نمیدونم شما از جانب یه شرکتی مثل سونی چطور میتونید بعنوان سخنگو ظاهر بشید و بگید فلان قابلیت رو استفاده میکنه یا اگه نمیکنه لابد مشکلی توش دیده !

اگر در جریان نیستید اکثر چیپهای پاورمنیجر که بعنوان چیپهای جانبی اس او سی ها از 2013 توی بازاره کوییک شارژ رو ساپورت میکنن و از همونزمان داشتن .
از اسنپ دراگون 600 و 800 که کوییک شارژ 1 و 1.1 ساپورت میکردن تا سریهای جدیدتر با کوییک شارژ 2 .
سونی هیچوقت این آپشنها رو استفاده نکرد چون مزایای نسبی دستگاههاش رو در این چیزها نمیبینه .

سونی در زمینه امکانات جانبی و سخت افزاری موجود روی چیپهای مختلف پیشرو نیست بلکه دنباله رو بقیه است و این آپشنها که مفت و مجانی روی چیپها هست ( سونی که سخت افزار نمیسازه ) رو عادی و همزمان با بقیه حاضر نمیشه استفاده کنه ....
صبر میکنه به جبر بازار و رقابتی که بقیه استاندارد میکنن با کلی شکایت از طرف مشتری اونم آپشنال روی محصولاتش میاره!

مثالهای تاریخیش زیاده .

از فیلمبرداری با رزولوشن و فریم ریتهای بالا که سونی و اچ تی سی با وجودیکه روی سخت افزارها موجود بود آخرین برندایی بودن که اومدن سراغش ... تا نمایشگرهای جدید بگیرید و بیایید تا همین کوییک شارژ .

سونی حتی الگوریتمهای پردازش تصویر دوربین و اصلاحات اپتیکی مثل ois که الآن جزو استاندادهای 2 ساله و 3 ساله معمول شده یا بیومتری رو روی دستگاهاش هنوز که هنوزه نداره و استفاده نمیکنه .
حتی جزو برنامه های آتی اش هم نیست ...
اگر فشار بازار رقابتی نبود چه بسا کماکان داشت نمایشگر tft رو بعنوان یه چیز عادی برای پرچمدارها دست مردم میداد .
کما اینکه هنوز روی رنج میانرده اش نمایشگرها عوض نشده!
اینه که با یه عبارت سونی شرکت بزرگیه و لابد خودش میدونه باید چکار کنه نه پشتوانه تاریخی داره نه پشتوانه عملکرد و نقشه راه آتی

هر سیستم امروزی رو در موبایلها نگاه کنید سونی جزو آخرین برندهایی بوده که ازشون استفاده کرده و نهایتا فقط بازار از دست داده.

تفاوت زد 3 پلاس با اس 6 خیلی بزرگتر و عمیق تر از یک کوییک شارژه که حالا سونی با 2 -3 سال تاخیر وارد یه محصولش کرده بخوایم ادعا کنیم رقیب اس 6 میشه .
اس 6 تا این لحظه و با اختلاف فاحش نسبت به تمام گوشیهای بازار بی رقیبه ( در اکثر زمینه ها ).

چیزی که تا حالا دیدیم هر قابلیتی رو پیشروهای بازار موبایل معرفی کردن و سونی نداشته در توضیحات دوستدارانش بعنوان عیب و ایراد و قابلیت دکوری طبقه بندی میشد.
بعد که سونی با چند سال تاخیر یدونه اش رو استفاده میکنه میگن بفرما دیگه شد رقیب بقیه و همون ایرادها یکدفعه میشه مزیت !!!!

در مورد باتری با عرض معذرت اینکه شما بعد از گیر دادن به یه سری توجیه و توضیح اشتباه بیای و بگی خودم از اول میدونستم چی به چی و ایضا کی به کیه بنظر من اصلا قابل قبول نیست.
اگر از اول در مورد باتری و پارامترهاش اطلاعات پایه داری اون توجیهات عمر باتری وابسته به زمان شارژه و نمیدونم الآن کوییک شارژ رو آپشن کرده واسه کسایی که اولویتشون عمر باتری نیست ! یعنی چی ؟

اگر اطلاعات اولیه ندارید و مطابق حدس و گمان یه ادعایی میکنید بعد که ایرادهاش رو ازتون گرفتن مدعی میشید راجع به همه این موارد اطلاعات داشتم ! من حرف دیگه ای ندارم.

در مورد برادر مقداد اشتباه تایپی بود ....
منظورم دوستمون سعید بود که شما در جوابش گفتی کاملا نسبت به باتری و روند شارژ و عمرش آگاهی کامل دارم.

قبول کن قضیه اینطور نیست و این رو دوستانه خدمتتون گفتم.

ehsan a در تاریخ : 1394/3/28

به نام خدا و با سلام

اولا اگر مشکل داغ کردنش سخت افزاری باشه که هرچی هم آپدیت بفرستن اصل قضیه حل نمی شه و کاش سونی و کوالکام دقت و بررسی بیشتری می کردن که البته خیلی عجیبه که اینقدر مراحل تستها و کنترل کیفیتشون ضعیف باشه و تازه گویا قبلا هم این چیپست امتحانش رو جاهای دیگه پس داده بوده و به هرحال سوتی فجیعی دادن و حالا هم باید منتظر تبعات و عواقبش باشن

ثانیا آیا این گوشی نسخه ی "کُمپاکت" هم خواهد داشت ؟؟؟ و آیا سری زد با زد۴ و زد۵ و ... ادامه پیدا خواهد کرد ؟؟؟

ثالثا در آپدیت جدید گوشی های سونی به اندروید ۵ آیکون "واکمن" به موزیک معمولی تغییر کرده و دیگه اون حس غرور سابق رو به آدم نمی ده و حالگیری شده در کل !!!

حامد .باوی . در تاریخ : 1394/3/27

درود بر تو ، ما متعصب نیستیم ولی اطلاعاتمون کاملتر هست . سونی شارژر سریع EP881 سریع رو در سال 2012 ارائه داد (که البته من به اشتباه در کامنتی گفتم 2013) که گوشی رو در 10 دقیقه از 0 به 100 میرسونه ولی سونی این شارژر رو به عنوان وسایل جانبی قابل خرید قرار داد و هیچوقت در پکیج گوشیهاش قرار نداد چرا که علم و فهم این رو داره که در مدتهای طولانی سبب انفجار باطری میشه ... سونی گوشیهاش 3 ساعت الی 3 ساعت و نیم فول شارژ میشن اما تاکنون یک مورد انفجار باطری و خرابی آن رو نداشته و گذارش نشده ،نکته ی دوم 1500 میلی آمپری ساعت بودن شارژرهای سونی هست که در هر ساعت معادل 1500 شلیک صورت میگیره به باطری که بازهم عمر باطری رو بالا میبره اما در دیگر پرچمدارها شارژرهاشون حتی نزدیک این عدد هم نیست.

سونی شارژر سریع EP881 رو در سال 2012 قبل از معرفی XPERIA V ارائه داد و همکنون با قیمت 80 هزار تومن به تعداد محدود در برخی سایتها به فروش میرسه که من حتما برای Z2 خودم برای مواقع ضروری تهیه میکنم.

حامد .باوی . در تاریخ : 1394/3/27

داداش گلم

سنسور ضربان سامسونگ دارای یک فلش و یک سنسور دریافت نور منعکس کننده ی نور از انگشت شما هست که با ضربه زدن قلب نور منعکس شده از انگشت شما با همان ضربه تغییر میکند و اینگونه تعداد ضربان قلب محاسبه میشه و جالبه به شما بگم برنامه ی Heart Rate Pro دقیقا بدون نیاز به سنسور دریافت انعکاس نور و استفاده از دوربین و فلش آن ضربان قلب شمارو بسیار دقیقتر از سنسور بکار رفته در S5 که گفتید اندازه گیری میکنه که برنده ی جایزه ی سلامت پزشکی از اروپا شد و میتونید با نصب آن روی گوشی خودتون این نیازتون رو برطرف کنید .

حامد .باوی . در تاریخ : 1394/3/27

اولین کمپانی که شارژر سریع ارائه داد شرکت SONY در سال 2013 میلادی بود به نامEP881 که گوشی رو در 10 دقیقه از 0 به 100 میرسونه و Out put این شارژر بطور عجیبی معادل 120 ولت هست و البته 1500 آمپر . تماشا کنید:

http://s2.img7.ir/l42aZ.png

عدم اطلاع دوستان چه دوستانی که طرفدار سونی هستند و چه دوستانی که طرفدار سامسونگ هستند ، دلیل بر عدم وجود نیست . اگر شما اطلاع ندارید مقصر شرکت سونی نیست ، همکنون شارژر EP881 به قیمت 80هزار تومان در برخی بازارها و سایتهای فروش محصولات جانبی سونی موجود هست .

من نمیدونم یعنی ما باید اینجا بشینیم تک تک دوستانی که سونی دارند رو مطلع کنیم... خب ناسلامتی اینترنت هست منابع هست یکم تحقیق کنید.

من موندم چیزی که سونی میده بیرون جهش در تکنولوژی محسوب نمیشه مثل شارژر سریع مثل بدنه شیشه و فلز مثل لنز بزرگ با دیافراگم بزرگ جذب نور و مسطح بودن. اما بعنوان مثال میبینم سامسونگ پرچمدارشو با بدنه شیشه و فلز میده بیرون میان تبلیغ میکنن انقلابی در طراحی گوشیها نه خیر عزیزان این انقلابو سونی با ارائه ی Z انجام داد ۳سال پیش و دیگه انقلاب محسوب نمیشه چون بدنه با کیفیت واسه دیگر برندها خیلی وقته عادی شده واسه برندی مثل سامسونگ تازگی داره . نکته دوم درمورد شارژر سریع که بازهم سونی توی سال 2013 رکورد شارژرهای دنیارو شکست اما انگار نه انگار ولی الان که سامی شارژر سریع داده هورا هورا میکنن بابا اینکه جدید نیست شماها اطلاع ندارید ، یا دارید و دوس ندارین کسی بدونه . این حرکتهای انقلابی بزرگ رو سونی ۳ سال پیش انجام داده برای ما تازگی نداره . حالا یروز میرسه در چند سال آینده که سامسونگ مثل SONY و NOKIA (که ضخامت کمی داره) میاد لنز مسطح میزنه بازهم میان میگن انقلابی در طراحی. و این هم خبرش:

(((در زمينه ي دوربين ظاهرا ابعاد پيکسل هاي سنسورهاي توليدي شرکت تکنولوژي کره اي از ۱.۲ ميکرون به ۱ ميکرون کاهش خواهد يافت. همين تغيير باعث خواهد شد ضخامت يک سنسور ۱۶ مگاپيکسلي از ۶.۵ ميلي متر تنزل کرده و به ۵ ميلي متر برسد، ضمن اينکه اين رقم براي يک سنسور ۱۳ مگاپيکسلي از ۵.۲ ميلي متر به ۴.۵ ميلي متر کاهش خواهد يافت.

ناگفته نماند که برخي از کارشناسان بر اين باور هستند که کم شدن سايز پيکسل ها مي تواند ريسک افت کيفيت تصاوير نهايي را در پي داشته باشد، ولي سوني و نوکيا پيش از اين سياستي مشابه را دنبال کرده و توانسته اند راهکارهايي مناسب را نيز براي آن بيابند، لذا دور از ذهن نيست که کمپاني ساکن کره هم پيش از به وقوع پيوستن ريسک ياد شده چاره اي برايش انديشيده باشد.)))

منبع: Zoomit

پایدار باشید و بروز

amir - در تاریخ : 1394/3/27

دوست عزیز من نمیدونم منابع صحبتهای شما کجاست ....
ما که توی این کاریم تا بحال باهاشون برخورد نداشتیم !

وقتی یه ادعا مثل همینی که مطرح میکنید رو بخواید اثبات کنید بجای ذکر عبارت کلیشه ای : محققین فلان چیز رو گفتن ( و بعدا مصادره به مطلوب کردن ادعا که چون اسم چند تا مرکز رو آوردیم ادعامون اثبات شد ) باید منابع این تحقیقات .... نتایجش و اظهار نظر محافل علمی معتبر در باب اون تحقیق رو ارایه کنید.

چیزی که ما میدونیم اصول کار باتریهای لیتیومی بیش از 30 سال پیش مصوب شده و به پرونده بسته است.
همون موقع کل لیمیتهای شارژ ..دشارژ ....دما ..... چرخه ها و هر چیزی که فکرش رو بکنید تحقیقاتش انجام و مدون شد.
قضیه جدیدی نیست که شما حالا با دیدن اسامی تجاری مثل کوییک شارژ فکر کنید مجدد وارد تحقیقات شدن و لابد نتایج هم عوض شده ....

ضمن اینکه ادعای شما تناقضات داخلی داره اولش یه چیزی میگی بعد خودت میای خلافش رو اثبات کنی ( من اصلا متوجه نشدم نهایتا شما چی رو میخواستی بگی در مورد باتری )

عمر باتری های لیتیومی تجاری امروزی وابسته به مواد شیمیایی سازنده اش... تعداد سیکل وابسته به ناخالصی هاست.
شما یدونه سلول نو امروز بخر ( توی بازار فراوون و ارزونه ) بگذار داحل یخچال اصلا تا 3 سال نه شارژش کن نه دشارژ.
بعد از 3 سال از نظر شیمیایی بصورت داخلی فاسد شده.و 50% ظرفیت اسمیش رو نمیتونه عرضه کنه

در مورد اون کامنت اولا بنده جنابعالی رو خیلی وقته میشناسم ( در بخش زد 2 قبل از معرفیش تا زمانی که مشکلاتش یکی یکی بیرون زد کلی با شخص شما دیالوگ داشتیم ....از هیت پایپ تا الگوریتمهای تصویر پردازی مشکل دار سونی )

دوم کسی به شما متعصب نگفت ... تمام صحبتها اینجا مکتوبه.

شما مثل همیشه مدعی شدی مشکلی نیست سونی راحت حلش میکنه ( نقل به مضمون ) بنده هم در جوابتون گفتم اگر در مورد سخت افزار این دستگاه اطلاعات اولیه و تجربی داشتید قبل از تولد زد 4 معلوم بود چه مشکلاتی خواهد داشت.

رفع شدنی در کار نیست چون ایراد سخت افزاریه .
آخرش مثل بقیه سیستم رو تضعیف میکنن یا گاورنر سقف کلاک رو میکشه پایین ( بحث فقط کلاک سی پی یو نیست ...رم ...سی پی یو و جی پی یو با هم پایین و بالا میرن البته اگر راجع به معماری سیستمهای کامپیوتری اطلاعات پایه دارید و میدونید اینا ارتباطات سنکرونه..آخه دیدم عده ای حالا مدعی شدن سی پی یو یکم تضعیف میکنن بجاش جی پی یو تمام توان کار میکنه !!!!؟ ).

اینم دیگه بنده از قبل معرفی اولین دستگاه با اسنپ 810 تا این که آخریه اونقدر تکرار کردم که بحث اضافیه.

علی ایحال اشتباهی در کار نبود ....

MOH R در تاریخ : 1394/3/27

خواهش عزیز

البته منم طرفدار سونی نیستم،سونی فقط شرکتیه که گوشیهایش خواسته و نیاز من رو برطرف میکنه و تا وقتی اینطور هست من کاربر و خریدار محصولاتش هستم.

نیاز های متفاوت افراد باعث میشه که هر کدوم گرایش خاصی به سمت یک برند یا شرکتی داشته باشند.
مثلا مثال خودم:
منی که باطری،مقاومت،UI سریعتر و.... برام اهمیت بیشتری داره تا پورت اینفرارد یا داشتن سنسور ضربان قلب باعث شدم بین گوشیهای همره ای مثل M8-G3-S5-Z2 بیام به سمت سونی و Z2 رو انتخاب کنم.چون با نیاز های من سازگاری بیشتری داشت.بقیه محصولات هم قابل احترام هستند برای من.
...........................
متعصب ترین طرفداران سونی حق دارند بابت گرم شدن Snapdragon 810 نگران باشند و یا انتقادی کنند.
قطعا سونی با انتشار آپدیت گرما رو کنترل میکنه.
در پناه حق........./

MOH R در تاریخ : 1394/3/27

امیر جان،ممنون از توضیحاتت،
اما بنده کاملا با این مواردی هم که گفتی آشنایی دارم.خواهش میکنم سعی نکنین منو جلو کاربرا نا آگاه جلوه بدید.

اون مواردی که گفتی مثل تعداد سیکل شارژ و دشارژ شدن و دمای باطری و ......... رو هم کاملا آگاهی دارم و هم کاملا اون هارو اجرا میکنم.
در جواب توضیح شما هم بگم اگه Quick Charge کاملا بی عیب باشه(منظورم به طور کلی است) سونی دلیلی نمیبینه که ازش استفاده نکنه.قاعدتا سونی که شرکتی بزرگ و با تجربه است بهتر میدونه چیکار باید بکنه.یکی از نکات مثبت S6 سرعت شارژ شدن اون بود که در Z3 نبود.اما الان که Z3 Plus رقیب S6 شده دیگه کسی نمیتونه با دیر شارژ شدنش خرده بگیره.چون در شارژر سریع بهتر از سامسونگ عمل کرده.

فقط اونجا که فرمودید:مقداد هم بابت همین به شما گفت نسبت به موضوع آگاهی ندارید.
دقیقا کدوم نظر مقداد بود؟

در پناه حق...../

WOLF A در تاریخ : 1394/3/26

سلام.
عمر باتری کاملا در ارتباط مستقیم با زمان شارژه. تعجب میکنم گفتی ربطی به هم ندارن.
اصلا این یه آزمایشی بوده که محققان دانشگاه استنفورد و ماساچوست و سامسونگ انجام دادن !
واسه 10-20 سال محققان فکر میکردن که باید عمل شارژ به آرامی هر چه تمامتر انجام شود ، واسه اینکه گرما در باتری افزایش پیدا نکنه . ولی الان میگن این جمله کاملا غلطه.
مگه شما عاشق تکنولوژی نیستین ؟ این اخبار رو که باید دنبال کنید.
راههای زیادی رو واسه شارژ بهتر ارائه کردن. شارژی که بتونه به جای عمر متوسط 2-3 سال تا حداقل 10 سال دووم بیاره ، چه با شارژسریع ، چه با شارژ کند و گرما در باتری هم نداشته باشیم.
البته این ضرری که شارژ سریع به باتری میزنه قابل چشم پوشی هست ، و واسه همین داره استفاده میشه.
البته طبق نتایج آزمایشات ، این ضرر اونقدر نیست که محققان فکر میکردن.
طرز کارشون هم به این شکله که مثلا : الکترود مثبت از میلیاردها نانو پارتیکل لیتیومی فسفات آهن تشکیل شده که مثلا اگه قسمت اعظم یا تمام پارتیکل های فعال در عملیات شارژ شرکت کنن ، به آرومی یونها رو جذب و آزاد میکنن. ولی اگه فقط درصد کمی از این بخشها یونها رو جذب کنن میتونه باعث خرابی باتری و کاهش عملکرد باتری بشه.
راستی در مورد اون کامنتت هم ازت توقع نداشتم. که بیای و ندیده نشاخته راجب به من نظر بدی.
تنها چیزی که نیستم همین متعصبی هست. اونوقت منو متعصب خوندی ! من تمام چیزایی که دارم استفاده میکنم با توجه معروفیت اون برند در اون محصول بوده ، واقعا متعجب شدم ازت. امیدوارم اشتباه نوشته باشی.
با تشکر

amir - در تاریخ : 1394/3/25

به به دوست قدیمی ....

یادمه پارسال که نوت 4 معرفی شد شما یکی از اونایی بودی که شدیدا و از صمیم قلب منتقد سامسونگ بودی چرا از اسنپ 810 استفاده نکرده.
به بقیه هم توصیه میکردی صبر کنید مدل lte a که سامسونگ داشت اونزمان با اسنپ 810 تست میکرد وارد بازار بشه اون رو بخرید .

حالا پیشگویی جدید به اسم اسنپ 820.

اولا این پروژه و سناریو از طرف کوالکام تایید نشده که چنین محصولی دارن.

ثانیا چی باعث شده شما فکر کنی اسنپ 820 فرضی همین مشکلات رو نداشته باشه ؟

اگه در جریان نیستی ( البته غیر ممکنه در جریان نباشی من نوعی اون موقع خطاب به شخص شما مشکلات کوالکام با معماریهای جدید رو بارها و مبسوط توضیح دادم ) مشکل کوالکام اینه که در زمینه معماری بیگ لیتل یه تازه کار بی تجربه است.
مثل کسیه که تا دقیقه 90 تاریخ خونده بعد میخواد بره سر جلسه امتحان ریاضی بشینه.

این اسنپ 810 مورد استفاده در زد 4 ( کلا تولیدات 2 ماه پیش به اینور اسنپ 810 ) ورژنهای مثلا اصلاح شده این چیپ هستن و ریویژن 2.1 خوردن.

فقط از نظر اسمی اسنپ 810 هستن ...
ولی خوب مشکلاتشون رفع نشد... یه مقدار کمرنگ تر شد .

کوالکامی که تکنولوژی امروزش اسنپ 810 ورژن 2 باشه تا یکسال آینده 5 مدل اسنپ 800 و ایکس دیگه هم بزنه آخرش همینی میشه که الآن هست.
.چون تحقیق و توسعه یه معماری جدید کار یه روز و دو روز نیست یه کار تیمی و پیوسته چند ساله است. با کلی پیش نیاز و کلی هزینه.
برای کوالکام که خط تولید نداره و امکاناتش فقط در حد طراحی و با تاخیر تجاری سازیه ... ضمن اینکه از 2012 تا 2015 نتونست یه چیپ با معماری پایه متفاوت برای همین بازار تجاری بزنه منتظر اصلاح مشکلات با تعویض شماره چیپهاش نباشید.
باید با تایم لاین در موردش صحبت کرد و طبق سوابق تاریخی یه 2-3 سالی طول میکشه که در زمینه معماری بیگ لیتل a53 -a57 دستشون راه بیفته.
مشکل چیه ،؟

مشکل اینه که تا همین چند ماه آینده رقبا میان روی معماریهای جدیدتر مثل a72 و a55 و a53e.

کوالکام روزی که بتونه عملکرد این اسنپ 810 رو از نظر قدرت و مصرف و گرما تثبیت کنه مزیت نسبی نداره ( همین امروزش اگر فرضا اسنپ 810 مشکل مصرف و گرما نداشت و میخواستیم از دید عملکرد صرف در زمینه سرعت بهش نگاه کنیم نسبت به رقبا کلی عقبه ).
6 ماه و یکسال دیگه نمیدونم یه همچین عملکردی رو در کلاس میانرده طبقه بندی میکنن یا پرچمدار سطح پایین ؟

البته همه این اما و اگرها مشروط به ورشکست نشدن این شرکت مودم ساز و تازه کاره .
(کل سابقه چیپست زدنشون 4 ساله )

سهام کوالکام طی 6 ماه اخیر حدود 50% سقوط کرده ....
با ادامه این روند بعید میدونم به 2 سال و 3 سال دیگه برسه .
مودم 4 جی هم که دیگه مونوپل و انحصاری کوالکام نیست ( اون 4 ساله از قبل انحصار مودم مشتری داشتن ).

اینه که شاید موجودیت این شرکت اضافی به نظر بیاد .

amir - در تاریخ : 1394/3/25

دوست عزیز مقداد هم بابت همین به شما گفت نسبت به موضوع آگاهی ندارید.

سامسونگ شارژرهای استانداردش هر دو حالت رو پوشش میده ( 5 ولت 2 آمپر برای شارژ معمولی و 9 ولت 1.6 آمپر برای شارژ سریع ).

به این موضوع که از نظر فنی توضیح و توجیه شما در مورد عمر باتری کاملا اشتباهه و عمر باتری وابسته به زمان شارژ نیست کاری ندارم ( فاکتورای موثر بر عمر باتری سوای تکنولوژی ساخت تعداد سیکل شارژ و دشارژ ....دمای نگهداری باتری و سقف جریان مجازش همراه با رعایت لیمیتهای ولتاژ بالا و پایینه .....
یه مبحث گسترده تخصصیه که نه از شما انتظارش میره با جزییات در جریانش باشی نه محیط این سایت کشش اینجور توضیحات رو داره.
علی ایحال فرضا
یه محیط گرم عرض نصف روز میتونه آسیبی به باتری بزنه که 2 سال استفاده مداوم هرگز نمیتونه این بلا رو سرش بیاره .
چند دقیقه نگهداری باتری در دمای 90 درجه کلا باتری رو بلااستفاده میکنه .
اضافه دمای 10-15 درجه ای یه گوشی مثل اس 4 بخاطر ایرادات اولیه سخت افزاری و نرم افزاری باعث شد چند میلیون باتری عرض کمتر از 3 ماه عمر مفیدشون تموم بشه و شرکت سامسونگ تا زمان رفع نسبی این گرما بعضی اس 4 ها رو دو سه بار مجانا باتریهاشون رو عوض کرد .
اگر خیلی نگران عمر باتری هستی در جریان باش که احتمال خرابی باتری برای این گوشی با گرمای اضافیش صرفنظر از مدل شارژش نسبتا بالاست)

در دستگاههای کوییک شارژ دار مال اکثر برندا ( منجمله سامسونگ ) اینکه دستگاه معمولی شارژ بشه یا سریع یه آپشن نرم افزاریه و کاربر در بخش تنظیمات تعیین میکنه چه مدلی شارژ بشه.

این وضعیت هم بابت همون لیمیتهای فنی فقط برای رنج زیر 50% باتری میتونه شارژ سریع باشه.
وقتی ظرفیت باتری بالای 50% میشه جریان شارژ بخاطر مقاومت داخلی نسبتا بزرگ باتریهای لیتیومی میاد روی رنج معمولیش ( نصف یا کمتر از نصف جریان نامی ) حالا شما تیک کوییک رو زده باشی یا نزده باشی فرقی نمیکنه.

مجموعا سازنده ها و استانداردهای الکتریکی خیلی دقیقتر و وسیعتر و حساس تر از اونی که شما میخوای با حدس و گمان بهش برسی رو در شرایط سخت محیطی مد نظر قرار میدن و چندین هزار ساعت تست آزمایشگاهی رو باید پاس کنن تا مثلا یه قابلیت ساده مثل کوییک شارژ تجاری بشه.

اگر اینطوری بود که شما داری تحلیل میکنی از حدود 1 میلیارد گوشی و تبلتی که سالانه عرضه میشه حداقل 20-30 میلیونش بابت عوامل بسیار متفاوت اجرایی و محیطی دچار مشکلات بعضا خطرناک باتری میشدن یا خیلیاشون به هفته دوم استفاده نمیرسیدن !

کوییک شارژ شبیه به همه تکنولوژی ها قبل از عرضه تجاری تستها و پیش نیازهاش بابت آسیب نزدن به باتری و عدم کاهش عمر مفید رو پاس کرده که تونسته الان در دست شما قرار بگیره.

amir - در تاریخ : 1394/3/25

ممنون بابت توضیحتون

فقط اصلاح کنم بنده طرفدار هیچ برندی در هیچ موردی از گوشی بگیر و برو تا هواپیما نیستم.

طرفدار تکنولوژی هستم و نوآوریهاش.

حالا چند سالیه در این زمینه وزن سامسونگ چه سخت افزاری و چه نرم افزاری نسبت به بقیه بالاتره (که خودبخود باعث تغییر موفقیت تجاری هم میشه ) یه مبحث مجزاست.

ارتباطی به طزفداری من از سامسونگ نداره.
متعصب ترین طرفداران زد 4 دارن ازش ایراد میگیرن ولی همین یک قابلیت اصلاح شده تاچش ( جزو معدود نوآوریهای سونی بعد از جدایی از اریکسونه ) به نظر من هم کلی ارزش داره هم باید ازش تعریف کرد که بقیه سازندگان مجبور بشن بیان سراغش

در بازار میانرده و رده پایین همین دستگاههای موبایل نظرات بنده رو بخونید جزو منتقدین سامسونگ هستم.
اونجا پارامترهای تجاری تر مثل قیمت و امکانات بجای موارد تکنولوژیک حرف اول رو میزنن و سامسونگ در این بخش مزیت نسبی نداره

مقداد م در تاریخ : 1394/3/25

دوست عزیز ما که عادت کردیم به خدا . میایم عملکرد 808 رو از بنچمارکها بدون کوچکترین تغییر میگیم بهمون ان تا دیس لایک میدن انگار تقصیر ماست که تفاوت اینقد زیاده ! میگیم فلان گوشی دوربینش بین همه بدترینه بهمون ان تا دیس میدن با اینکه خودشون میدونن واقعیته !! طرف خودش حاضر نیس فلان گوشیو بخره چون میدونه چقد عیب داره ولی باز میاد به کسی که ایرادهارو میگه دیس میده و بقیه هم پشت سرش میدن و اگه این سایت مث سایتهای همسایه روش نظارتی نباشه ، خدا میدونه به خاطر یه گوشی بی ارزش ممکنه چی به اون نفر بگه . اصن یه جوی هست که متاسفانه واقعیت هم بگی باهات برخورد میکنن و این خیلی بده

مقداد م در تاریخ : 1394/3/25

یه حس بدی راجع به 810 وجود داره طوریکه الان هر شرکتی از 810 استفاده کنه همه بهش بد نگاه میکنن واسه همین ذد3 پلاس هم قربانی کواکام شد مث سایر گوشیهایی که ازین چیپ استفاده کردن

WOLF A در تاریخ : 1394/3/24

سلام.
اون طرفدارای واقعی سونی که من تو این سایت میشناسم ، هیچوقت بدون آگاهی حرف نمیزنن.
هیچوقت از واژه ی " ترین" استفاده نمیکنن . هیچوقت با شایعات کوچک نظرشون عوض نمیشه(نظرشون مثل جهت باد نیست که هر بار یه چیزی بگن).
اون طرفدارایی که من میشناسم ، اصلا کاری به این حرفا ندارن. منظورمو که متوجه میشی؟ یعنی مثلا اگه یه سونی با یه سامسونگو بذارن کنار هم و بخوان سرعتشون و تست کنن ، و بعدش سونی یک صدم ثانیه زودتر عمل کرد ، نمیان صد تا صوت و ایول و هورا بکشن که ایول ، sony make believe و ... . طرفدارای واقعی اینکارا رو نمیکنن. مگه مسابقه ی فوتباله ؟
ضمنا الان همه ی گوشیها با هم در رقابت شدید هستن و منحصر به سامسونگ و اپل نیست.
من فکر میکنم که شما کل شرکت سامسونگ و برند سامسونگ و اپل رو کشیدی وسط و داری با بخش موبایل سونی مقایسه میکنی؟ نه؟ یا مثل بعضی ها که میگن سونی کارخونه ی ورشکسته؟!
خوب البته تقصیر شما نیست ، افراد به ظاهر طرفدار هم بعضی وقتا این چیزا رو میگن ، ولی خوب اهمیتی نداره. ما و بقیه که میدونیم همچین چیزی نیست . میدونیم که همین چند روز پیش طبق اعلام رسمی ، دقیقا بیش از 40 درصد دوربینهای تلفنهای همراه توسط سونی تأمین شده و هدف بعدی سونی شرکتهای گوشی سازی چینی هست.
خوب البته کسانی که بی اطلاع از یه برند و شرکت باشن و تازه اولین محصولی که از اون شرکت دیدن گوشی موبایله ، مسلما فکر میکنن یه کارخونه ی ورشکسته و یه جنس بی کیفیته.
خیلی [ساده] هست که کسی بیاد فکر کنه که سونی یا هر کارخونه ای بیاد به ضرر فکر کنه و یه گوشی رو با این وضع(حرارت مهار نشده) بده بیرون ؟! ...
موارد 2601 تا 2700 از مجموع 2929 مورد

تبلیغات

ادامه...

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا