مشخصات کاربر

 
  • نام کاربر : S B
  • تاریخ عضویت : 1393/1/8
  • تعداد نظرهای داده شده : 61

نظرها

ترتیب:
جستجو:
موارد 1 تا 40 از مجموع 61 مورد

Sony Xperia Z3 Plus (Z4) Sony Xperia Z3 Plus (Z4)

1394/2/5 دوستانی که به استراتژی سونی ایراد میگیرین لطفا کمی تحقیق کنید تا متوجه بشید سونی با معرفی و عرضه ی z4 فقط برای ژاپن چه کار هوشمندانه ای کرده! (برای اطلاعات بیشتر مراجعه شود به سایت دیجیاتو)
=====
لطفا به نمودار فروش گوشی های هوشمند مختلف تو سال 2014 توی ژاپن دقت کنید:
http://digiato.com/wp-content/uploads/2015/04/Apple-Japan-Nov-2014-710x432.png
طبق این نمودار، سونی تو سال 2014 بیشترین سهم بازار تلفن های هوشمند اندرویدی رو تو ژاپن در دست داشته، شرکت هایی مثل فوجیتسو، شارپ و سامسونگ همه با هم به اندازه سهم سونی، موبایل نفروختن!
منتها امسال یه رقیب قدر واسه سونی پیدا شده؛ حقیقت اینه که سامسونگ که یه شرکت کره ایه تو ژاپن طرفدارای خیلی کمی داره؛ گلکسی اس 6 و اس6 اج هم به تازگی تو ژاپن معرفی شدن. نکته جالب اینه که سامسونگ تو اقدامی عجیب و برای داشتن فروش بالاتر، نام برندش یعنی "سامسونگ" رو تو ژاپن از روی گوشی هاش حذف کرده! و چون اس6 با نمونه های سال گذشته ش تفاوتای زیادی داره می تونه توجه ژاپنی ها رو بیشتر به خودش جلب کنه.
حالا سوال اینجاست که تو این شرایط رویکرد سونی چیه؟ سونی میدونه که ژاپنی ها سونی رو بیشتر از سامسونگ دوست دارن اما در حال حاضر هیچ چیز برای عرضه در پاسخ به این علاقه و از طرفی حمله ی سامسونگ نداره! و اگه یه محصول قوی معرفی نکنه، به احتمال زیاد سامسونگ سهمش رو توی خونه ش میبلعه و به قول معروف 3-0ش میکنه! این موقع سال هم تو ژاپن فصل اتمام قرارداد مشتری ها با اپراتور هاشونه و با توجه به معرفی و عرضه ی گوشی های پرچمدار جدید، فصل پیک خرید گوشی های جدید تو ژاپن، الانه.
در نتیجه سونی، Z4 رو معرفی کرده تا پیش از عرضه گلکسی ها، اونو به مردم کشورش برسونه.
استراتژی سونی برای کشور خودش رو باید تحسین کرد و مشخصا همه علاقه مندان بیشتر در خصوص اکسپریا صحبت خواهند کرد تا گلکسی.
خودتونو به جای یه شهروند عادی ژاپنی بذارید که می خواد یه گوشی جدید بخره. در حالی که گلکسی اس ۶ نظرتون رو به خودش جلب کرده، یهو می بینید که شرکت محبوبتون سونی، Z4 رو معرفی کرده! در نتیجه مشخصا به سمت محصول کشور خودی و شرکتی که نسبت بهش آشنایی و علاقه دارید میرید.
=====
برای عرضه ی جهانی هم خیالتون راحت باشه اینجور که از خبرا مشخصه سونی در حال کار روی پرچمدار بعدیشه که قراره با یه تحول اساسی توی قسمت های مختلف مثل استفاده از سنسورهای خمیده و نرم افزار جدید دوربین، رابط کاربری جدید، طراحی و جنس بدنه ی جدید و استفاده از سنسور اثر انگشت تولید کنه.

Sony Xperia Z3 Plus (Z4) Sony Xperia Z3 Plus (Z4)

1394/2/3 دوستانی که میگن حاشیه ی Z4 زیاده جا داره یه نگاه به مقایسه ای که توی سایت فون آرنا بین سه گوشی Galaxy S6 و HTC M9 و XPERIA Z4 انجام شده بندازن و به اعداد مربوط به قسمت Screen to body ratio (نسبت صفحه نمایش به بدنه که به صورت درصدی بیان میشه و هرچی اون میزان بالاتر باشه یعنی حاشیه گوشی کمتره) توجه کنن.
لینک عکس :
digiato.com/wp-content/uploads/2015/04/compare2.jpg
طبق این مقایسه:
Xperia z4 با میزان %70.88 بهترین وضعیت رو بین سه گوشی داره!
Galaxy S6 با میزان %70.48 بعد از Z4 دومه!!
و HTC M9 هم با %68.52 در این زمینه سومه!!!

یعنی Z4 مقدار حاشیه ش از S6 و M9 کمتره! لطفا تحقیق نکرده نظر ندین.
اگر هم قصدتون بیان نظر شخصیتونه که برمیگرده به سلیقه خودتون، نه ضعف طراحی سونی!
سپاسگزارم

Sony Xperia Z3 Sony Xperia Z3

1393/12/3
مگاپیکسل فقط اندازه ی عکس و میزان جزییات ثبت شده تو عکسو نشون میده! نه کیفیتش!

Honor 6 Honor 6

1393/11/1 معتبرتر سراغ داری بگو تا استفاده کنیم.

Honor 6 Honor 6

1393/10/30 با سلام
دوستان عزیز اگه در مورد مقایسه هایی که انجام میدید و اطلاعاتی که به بقیه میدید کمی دقت کنید و از منبع درست استفاده کنید خیلی بهتره.
پردازنده گرافیکی آنر 6 Mali-T628 M‍P4 هستش که معادل 76.8 گیگافلاپس توان داره. (فلاپس یا ممیزهای شناور هرچی بیشتر باشه قدرت پردازش گرافیکی گوشی بالاتره)
--------------------
پردازنده گرافیکی اس5 ، جی3 ، ام8 و دیزایر ای ADRENO 330 با چیپست Snapdragon 801 MSM8974AC هستش که قدرتی معادل 166.5 گیگافلاپس رو داره.
و پردازنده گرافیکی زدوان کامپکت ADRENO 330 با چیپست Qualcomm Snapdragon 800 MSM8974 هستش که قدرتی معادل 129.6 گیگافلاپس داره.
منبع:
http://kyokojap.myweb.hinet.net/gpu_gflops/
==========
یعنی گرافیک اس5 ، جی3 ، ام8 و دیزایر ای حدود 128 درصد از گرافیک آنر 6 قوی تره!
و گرافیک زدوان کامپکت هم حدود 99.5 درصد از گرافیک آنر 6 قویتره!
البته در عمل تفاوت آنچنانی رو نمیبینید بینشون.
++++++++++
چیپست زدوان کامپکت Snapdragon 800 هستش و محض اطلاعتون قدرتش بسیار بیشتر از Snap 600 هستش!! و از نظر توان پردازشی با آنر 6 تقریبا در یه سطحه. (طبق نتایج بنچمارک هاشون)
زد آر از این دو گوشی ضعیف تره.
Snap 600 در پرچمدارای سال 2013 مثل Galaxy S4 و HTC ONE M7 مورد استفاده قرار گرفت!
در ضمن هم زدوان کامپکت و هم آنر 6 هردو در سال 2014 معرفی شدن و فقط زدوان کامپکت حدود 6 ماه زودتر معرفی شده! پس زداون کامپکت اصلا قدیمی نیست!
-------------------
تکنولوژی صفحه نمایش زدوان کامپکت از نوع IPS هستش، نه تی اف تی!! و کیفیت و کنتراست بسیار بالایی داره،
ملاحضه کنید:
http://www.phonearena.com/phones/Sony-Xperia-Z1-Compact_id8283
+++++++++
در مورد دوربین و زیبایی هم نظر نمیدم چون سلیقه ای هستن.
موفق باشید.

Honor 6 Honor 6

1393/10/22 اگه یه سیم کارت میخوای زد2
اگه دوسیم میخوای به نظر من آنر بهتر از اچ تی سیه.
چون اچ تی سی ای 8 دوربینش خیلی ضعیفه نسبت به قیمتش و اینکه usb host نداره!

Sony Xperia Z3 Sony Xperia Z3

1393/10/11 سپاس
بر تو هم نیز

Sony Xperia Z3 Sony Xperia Z3

1393/10/10 عزیز جان مگه یه نظر دو خطی رو خوندن چقدر انرژی و وقت میخواد که شما این کار رو نکردی؟!
من گفتم زومیت گفته زد3 بهترین گوشی جهان شده؟!
سه باره بخون نظرم رو!

"دوستان تو نظرسنجی سایت زومیت Z3 بین گوشی هایی مثل نوت4 و نکسوس6 و آیفون6 بهترین گوشی سال 2014 شد.
لینک:
http://www.zoomit.ir/articles/mobile/15982-best-smartphone-of-2014 "

Sony Xperia Z3 Sony Xperia Z3

1393/10/8 اولا ممنون که نظرتو دوباره فرستادی چون از نظر قبلت هیچی متوجه نشدم!
دوست عزیز شما چرا طفره میری؟! من دارم میگم زد3 توی نـظـرسنــجی سایت زومیت بین بقیه ی گوشیا اول شده!
شما میای میگی فون آرنا و استاف و بررسی و کارشناسا و مردم و ...... ؟؟!!
پیشنهاد میکنم دوباره نظرمو بخونی!

Sony Xperia Z3 Sony Xperia Z3

1393/10/6 دوست عزیز این لینکی که من دادم رو اصلا به خودت زحمت دادی ببینیش؟! این نقد و بررسی نیست، نظرسنجیه! حدود 20 هزار نفر هم رای دادن!
این لینکی که شما دادی نقد و بررسیه! یکم دقت کنید لطفا . . .

Sony Xperia Z3 Sony Xperia Z3

1393/10/4 دوستان تو نظرسنجی سایت زومیت Z3 بین گوشی هایی مثل نوت4 و نکسوس6 و آیفون6 بهترین گوشی سال 2014 شد.
لینک:
http://www.zoomit.ir/articles/mobile/15982-best-smartphone-of-2014

Sony Xperia Z3 Sony Xperia Z3

1393/9/18 دوستان عزیزی که میگن این گوشی با این قیمت ارزش خرید نداره!
منم باهاتون موافقم که الان قیمتش گرونه، ولی بزرگواران مگه بقیه گوشی های پرچمداری که وارد بازار میشن قیمتشون پایینه؟! گلکسی اس5 وقتی وارد بازار شد مگه 2600 نبود؟! چطور اون موقع این حرفا نبود؟! نوت 4 وقتی اومد مگه 3 تومن نبود؟! آیفون 6 64 گیگ مگه 3900 نبود؟ چطور واسه اونا از این حرفا نیس؟!
اصلا بحث نوت و آیفون و اکسپریا نیست، این یه چیز عادیه که موبایل وقتی تازه وارد میشه قیمتش بالاس! شما طالب خرید Z3 هستی؟ خیلیم خوب! منتهی اگه به قول خودتون میخواید با قیمت واقعی ای که بیارزه بخریدش باید چند وقت صبر کنید تا دلال ها قشنگ سودشونو ببرن سر این گوشی بعد بخرید! تا بهمن میرسه 1600 اونوقت میتونید با خیال راحت بخرید.
حتی زد2یی هم که الان 1300ـه وقتی اومد 2400 بود! اما الان خوش قیمت ترین گوشی سطح بالای بازاره!
منم خودم اگه خدا بخواد میخوام z3 dual بگیرم اما فعلا دارم صبر میکنم تا برسه به 1600 1700 بگیرمش.
موفق باشید

Sony Xperia Z3 Sony Xperia Z3

1393/9/16 من واقعا تو اظهار نظر کردن برخی دوستان موندم!
آخه مگه گوشی فقط پردازنده و صفحه نمایشه؟! یعنی از نظر دوستان چیزی به نام طراحی و جنس بدنه تاثیری تو قیمت تمام شده یه اسمارتفون نداره؟! یعنی تو منطق شما شیشه یا آلومینیوم فرقی با پلاستیک بی کیفیت ندارن؟! لنز گوشی از پشت گوشی زده باشه بیرون با لنز صاف و مسطح هیچ فرقی نداره؟! ضدآب کردن گوشی در حد دوربینایی که ویژه ی سفرها ساخته میشن هرینه نداره؟!
...
اونی که دوست داره جنس با کیفیت دستش بگیره، سونی رو انتخاب میکنه و پول کیفیت و جنس عالی بدنه و زیبایی گوشی رو در کنار قدرت سخت افزاری و صفحه نمایش با کیفیت میده.

Samsung Galaxy Note 3 N9000 Samsung Galaxy Note 3 N9000

1393/9/10 آقا فرزاد شما خودت بهتر از همه سیاست دیسپلی میت رو میدونی! این پایگاه فقط صفحه نمایش گوشی های پرچمدار برندهای قدرتمند بازار رو بررسی میکنه! (قدرتمند = فروش بیشتر)
برای مثال تا حالا پرچمدارای 2013 و 2014 الجی و سونی رو اصلا بررسی نکرده! (گوشی هایی مثل G2 - Z2 G3 -Z3) حالا به دلایلش کاری نداریم.
تو بررسی های این پایگاه اشاره شده که چه محصولاتی رو تا حالا بررسی کرده منتهی متاسفانه برخی ها فقط میان تیتر رو میبینن و به غلط ترجمه میکنن: به گفته دیسپلی میت صفحه نمایش فلان گوشی بهترین صفحه نمایش جهان!
پس باید به "بهترین ها" و "دقیق ترین ها"ی این سایت این نکته رو اضافه کرد: "بین دستگاه هایی که تا الان {فلان تاریخ} توسط این سایت بررسی شده!"
نتیجش هم این میشه که طرف میاد Z3 یا G3 رو میذاره کنار نوت 4 یا اس 5 و احیانا کیفیت بهتر Z3 یا G3 رو میبینه ولی چون تو یه جا خونده یا از کسی شنیده که معتبرترین پایگاه بررسی تخصصی صفحه نمایش گفته فلان گوشی بهترین و دقیق ترین و ... صفحه نمایش رو داره به عقل و چشم خودش شک میکنه! نه؟

Sony Xperia Z2 Sony Xperia Z2

1393/8/17 سلام
دوستان یه سوال، z2 برادرم رو آپدیت کردیم به 4.4.4، قبلش با برنامه Backup & Restore از برنامه هاش بکآپ گرفتیم، حالا که میخوایم بکاپ رو برگردونیم ارور میده که تو این ورژن از نرم افزار امکان پذیر نیست:| چکار کنیم به نظرتون؟ این مشکل برای شما هم پیش اومده؟

Sony Xperia Z3 Sony Xperia Z3

1393/8/11 دوست عزیز بنده نگفتم حرف شما اینه که سونی تنظیمات دستی نداره! یا خدای نکرده بلد نیستی! دوربینا اگه همین 4تا تنظیم رو نداشته باشن که دیگه ول معطلن!
===
پیش از هر چیز یه نکته بگم، بنده وقتی میگم SAuto منظورم Superiour Auto یا همون حالت اتوماتیک کلیه. و با حالت اتوی تنظیمات داخلی فرق میکنه!
===
راجع به حالت Sauto باهاتون موافقم. ببینید به نظر من سونی دوتا کار میتونه بکنه:
1.اینکه به قول شما حالت Sauto رو بهبود بده.
2. یا اینکه کلا حالت Sauto رو برداره؛ چون با توجه به تنظیماتی که داره میشه ""تو حالت منوال 20 مگاپیکسل"" هم تنظیمات مهم رو روی اتو گذاشت. یعنی ""تو حالت منوال 20 مگا"" برای ایزو اینطوریه:
100 -200 و ... و auto؛
برای WB هم اینطوریه:
fluorescent – Sun &…& WB Auto
یعنی برای اینکه نخوایم ایزو و wb رو دستی تنظیم کنیم حتما لازم نیست دوربین رو روی Superiour Auto بذاریم!
**و به طبع دیگه برای هر عکس نیاز به تنظیمات ایزو و wb جداگانه نیست.**
===
شما سه تا حالت رو در نظر بگیر:
1- حالت Manual در صورتی که ایزو و wb رو روی اتو بذاریم.
2- حالت Manual در صورتی که ایزو و wb رو خودمون برای هر محیط جداگانه دستی تنظیم کنیم.
3- حالت Superiour Auto
با توجه به تست های زیادی که من انجام دادم از موارد بالا حالت 1 از حالت های 2 و 3 نتیجه ی بهتری میده ؛ مگه اینکه کاربر دنبال یه نتیجه خیلی خاص باشه!
تا جایی که تونستم توضیح دادم دیگه نمیدونم متوجه منظورم شدید یا نه.
===
رم رو هم باهات موافقم فقط میخوام بدونم مصرف و رابط کاربریش نسبت به زدتو بهینه تر شده یا نه.

Sony Xperia Z3 Sony Xperia Z3

1393/8/9 تبریک میگم بهتون!
تنظیمات اتوماتیک ایزو و وایت بالانس توی حالت منوالش رو دیدی؟
یعنی سونی تو دوربینش این امکانات رو در اختیار کاربر گذاشته که بتونه توی حالت منوال (20.7 مگاپیکسل) اگه بخواد حرفه ای کار کنه فقط با یه انتخاب ساده ی صحنه از بین صحنه های مختلفش بهترین نتیجه رو تحویل بگیره! و با گذاشتن ایزو و وایت بالانس روی اتومات دیگه نیازی به تنظیم دستیشون نیست.. نیازی به حالت SAuto هم نیست. HDR هم دیگه کلا قضیش جداست.
فقط ندیدی رمش چقدر خالی داره؟

Sony Xperia Z3 Sony Xperia Z3

1393/7/30 اول اینکه بنده نه طرفدار و نه ضدسایت خاصی هستم!فقط همونطور که شما دیسپلی میت رومیکوبید تو سرxarenaها منم dxo روازنظر بررسی دوربین دقیقتر ودر نتیجه معتبرتر از xarenaها میدونم!درضمن اصلابه رتبه اشاره نکردم واین فقط برداشت شماست!من امتیازسونی روگفتم نه رتبه1هفته و2هفتش!
=
Z1 چیه برادرمن! ماشالا تونظرات z2وz3 ازهر5تانظر 2تاش ازشماست! اونا روکه دیگه نداشتی تاحالا!
حالاتعجب من اینجاس شمایی که میگی z1داشتی چطور نمیدونی قابلیت اتوماتیک تنظیم ایزو ربطی بهSAuto نداره!ایزو حتی اگرم دوربین روی manualباشه خودش حالت اتوماتیک جدا داره!پس دیگه نیازنیست عکاسای آماتور برای هرعکس بخوان به بقیه بگن صبرکن تکون نخور تامن ایزورو تنظیم کنم! (حداقل با دوربینای سونی!) چون سونی حتی تو منوال(20.7)هم قابلیت تنظیمای اتومات داره! مثل همونی که بالا گفتم. فقط فرق اصلی اتومات ومنوال اینه که مثلاانتخاب صحنه رو کاربر انجام میده که چیزسختی نیست! HDR اضافه میشه که برای همه دوربینهاهمینطوره، ایزوهم اضافه میشه ولی ایزو رو میشه روحالت اتوگذاشت تا کسی که نخواد دنبال کنه این بحث هارو دچاردردسرنشه!
جناب همونطور که قبلاهم عرض کردم پیشنهادمن به شما اینه که یکم(نه بیشتر!) با Z2 یاZ3 (گوشیهایی که خیلی مطمئن درموردشون نظرمیدی!) کار کنید(به ویژه عکاسی) وفقط از روی مقایسه ها و گفته این و اون قضاوت نکنید.
=
تو نظرقبلیمم گفتم این عیب روقبول دارم و امیدوام زودترسونی حلش کنه اما شماهم زیادی داری پیازداغشو زیاد میکنی!8مگاپیکسلی بودن SAutoسونی هیچ ربطی به ضعف و قوت دوربینش نداره! سند حرفم هم امتیازیه که DXO به سونی داده! همین که امتیازش با اس5در یه سطحه یعنی هیچی از هم کم ندارن!در ضمن دوست عزیز مد Auto (چه تو موبایل چهDSLR و کامپکت)هرگز بهترین حالت نیست! بلکه برای کساییه که میخوان عکسای نسبتاخوب توشرایط مختلف بدون تنظیمات دستی داشته باشن! هرکسی دنبال بهترین عکسها باشه تنظیمات دوربین رو خودش انجام میده! این همه تنظیمات مختلف رو الکی نذاشتن که! شما برو بهترین DSLRرو بیار، بذارش رو Auto و ازیکی که بینیش بزرگه عکس بگیر، آیا صرف اینکه این دوربین قویه و حالت Autoقوی ای هم داره برای خوب افتادن اون عکس کافیه؟! نه! تنظیم لنز میخواد، بزرگنمایی میخواد، ژست درست میخواد و...! منظورم اینه که وقتی دوربین قویه، مد Auto خیلی چیز کلیدی ای نیست! بلکه این هنرخود فرده که تنظیمات رو درست انجام بده.
در ضمن با اینکه این عیب وجود داره، اما درحدی نیس که مثلا یکی با ارزیابی هایی که انجام داده به Z3رسیده باشه و وقتی 8 مگاپیکسلی بودن SAuto رو ببینه ازخرید Z3پشیمون بشه! ببین 95% کسایی که گوشی پرچمدار میخرن اونقد از تنظیمات دوربین سرشون میشه (یا قاعدتا باید سرشون بشه چون پول کمی پرداخت نمیکنن!) که محتاج صرف به Auto نباشن! حتی اگرم هیچی بلد نباشه 2 کار میتونه کنه، یا اینکه به قول دوستمون نصف روز وقت بذاره و تنظیمات یکسان دوربینها رو یادبگیره یا اینکه "هلو بپر تو گلو"یی عمل کنه و 24 ساعته رو اتو باشه! که البته اینا هم بعد از یه مدت کار با گوشی، تجربی یه چیزایی یاد میگیرن و از اتو بیرون میان. مگراینکه فقط واسه سرگرمی گوشی خریده باشه! که دراون حالت هم ضدآب بودن سرگرمی بهتریه تاعکاسی با مد اتو!
بازجای شکرش باقیه که مشخص شد دوربین نوت 4که بهترین گوشی سامسونگه ساخت سونیه و این باعث شد شما حداقل اینو به حرفات اضافه کنی که دوربین سونی از لحاظ سخت افزاری قویه!
=
البته راجع به میل زدن به سونی موافقم و حتما انجام خواهم داد.
موفق باشی
خدانگهدار

HTC One E8 HTC One E8

1393/7/28 سلام
شنیدم بعضیاشون قابلیت آپدیت ندارن و باید حتما روت بشن. درسته؟

HTC Desire 816 Dual SIM HTC Desire 816 Dual SIM

1393/7/28 ممنونم
یه جا خوندم که اچ تی سی قراره ام7 و همه ی گوشی هایی که بعد از اون اومدن رو به اندروید 5 آپدیت کنه. اگه اینطور باشه خیلی خوب میشه.

Sony Xperia Z3 Sony Xperia Z3

1393/7/28 دوست عزیز اول اینکه من خیلی خوشحالم که سایت های XARENAیی هرازچندگاهی یه مطلب ضد سونی میذارن و شما رو همچنان مخاطب و طرفدار خودشون نگه میدارن و باعث میشن اینور اونور ازشون لینک بذارید!
=======
دوم اینکه اگه دوربین سونی ضعیف بود سایت معتبر dxomark اون نمره ی بالا رو بهش نمیداد! (البته اگه dxomark رو در حد سایت های XARENA بدونی!!)
=======
سوم، اینکه شما میگی برای هر عکس باید یه دقیقه دوربین تنظیم کرد میتونه نشان از دو چیز داشته باشه: 1. تا حالا به جز حالت های Superior Auto و Intelligent Auto عکاسی نکردی! 2.تا حالا با گوشیای سونی عکاسی نکردی! و این حرف ها رو یا از روی حرف دیگران میگی یا از روی مقایسه هایx arenaیی! چون اگه کسی بخواد یه تنظیم پیشفرض و دستی واسه دوربینای 20.7 (حرفه ای) سونی انجام بده کلا واسه روز یه تنظیمه (که حداکثر 5 ثانیست!) و برای شب هم یه تنظیم (که اونم حداکثر 5 ثانیست!). پیشنهاد من به شما در این مورد اینه که نه نظر تعداد انگشت شمار طرفداری سونی تو این صفحه رو باور کن و نه همه اون نظرات دیگه رو! بلکه حتما قبل از دادن {این حجم نظرات مختلف} در مورد یه گوشی حتما باهاش کار کن و شخصا امتحانش کن! نه اینکه فلان دوستم گفته که ... یا از دور و نزدیک دیدم که ... یا تو فلان نظرسنجی اینجوری بود که ... و...!
=======
چهارم اگه فکر میکنی سایت اکسپرین عکسا رو برش میده و هرجا که سونی بهتره رو میذاره، سایت زومیت دقیقا نقطه ی مقابلشه!
در ضمن اون برش دادن عکس ها هم یه امر متداول تو مقایسه هاست و بهش میگن کراپ 100% و برای اینه که به جزییات تصویر توجه شده باشه! چون قطعا یکی از ویژگی های مهم دوربین های 20.7 سونی ثبت بالای جزییاتشونه!
=======
پنجم هم راجع به عکس هایی که گفتی تو بیشترش نوت 4 بهتره!
یه بار یه ویدئو داشتم میدیدم ... تو این ویدیو چندین حالت رنگ ها و انیمیشن های مختلف روی سه تا نمایشگر هم اندازه و با تکنولوژی های یکسان سونی و سامسونگ و الجی مقایسه شده بودن و سامسونگ نصفی از طیف های رنگی و انیمیشن ها رو اصلا نتونست نشون بده! ولی سونی و الجی همه رو بدون اشکال و اغراق نشون دادن، در عوض سامسونگ طوری قرمز رو برات نارنجی، و آبی رو سبز نشون میداد که هرکی خبر از اصل قضیه نداشت حال میکرد میگفت عجب رنگ های زنده و قشنگی! قضیه ی دوربین های نوت و گلکسی هم همینه! آسمون آبی رو سورمه ای نشون میدن! ماشین قرمز رو نارنجی نشون میدن! برگ های سبز رو فسفری نشون میدن و...!!! کلا هرچی رو که بیننده دوست داره نشون میدن نه چیزی که واقعیته! اونوقت ملت همیشه در صحنه میان میگن نوت بهتره!
=======
ششم، البته من اینو قبول دارم که بیشتر افراد ترجیح میدن بدون صرف زمان و هیچ زحمتی، با فشار دادن کلید شاتر، بهترین نتیجه رو تحویل بگیرن ولی این دلیل بر ضعف دوربینای سونی نیست! و بنده به شخصه اصلا این چنین مقایسه هایی رو قبول ندارم! به اینجور مقایسه هایی نمیشه گفت مقایسه ی دوربین ها! بلکه اینا "مقایسه ی حالت های اتوماتیک دوربین ها"ست! و نمیشه توانایی یه دوربین رو فقط تو حالت اتوماتیکش خلاصه کرد که! که اگه اینطور بود کلا فقط یه حالت اتوماتیک میذاشتن و اختیار هیچ تنظیمی رو به کاربر نمیدادن! البته امیدوارم سونی به زودی این نقص رو هم برطرف کنه تا دیگه شاهد این چنین قضاوتهایی نباشیم.
شما اگه دنبال مقایسه ی کامل و واقعی هستی یه سر به DXOMARK بزن حتما چون اونجا محدود به حالت اتوماتیک نیست!

HTC Desire 816 Dual SIM HTC Desire 816 Dual SIM

1393/7/27 از دوستان اچ تی سی باز کسی نمیدونه که آیا این گوشی به اندروید 5 آپدیت میشه یا نه؟!

HTC Desire 816 Dual SIM HTC Desire 816 Dual SIM

1393/7/25 سلام دوستان آیا این گوشی به اندروید 5 آپدیت میشه؟؟

Motorola Nexus 6 Motorola Nexus 6

1393/7/24 فبلت خوبیه فقط کاش قطرش کمتر بود.1 سانتی متر قطر خیلی زیاده!
فقط یه سوال برام پیش اومده، با توجه به اینکه اندروید 5 64بیتیه، پس چرا یه چیپست 32 بیتی روی این فبلت قرار گرفته؟!

Sony Xperia Z3 Sony Xperia Z3

1393/7/24 پس دوست عزیز بهتر بود در مورد همین مساله ای که عنوان کردید هم منتظر بررسی تخصصی دیسپلی میت میموندید و با یه بررسی x arenaیی سریع قضاوت نمیکردید!
دلیلشم خودتون کامل توضیح دادید! (داشتن تجهیزات بیشتر و تخصص بالاتر)

Sony Xperia T2 Ultra Sony Xperia T2 Ultra

1393/7/21 با سلام
دوستان بعد از روشن کردن گوشی حافظه ی رم آزادش چند مگابایته؟

Sony Xperia Z3 Sony Xperia Z3

1393/7/21 دوست عزیز الان ما بالاخره بررسی های مدل x arena رو قبول داشته باشیم یا نه؟! خود شما بررسی های به قول خودتون x arenaیی رو قبول دارید یا نه؟!
نمیشه که نظراتمون کامنت به کامنت فرق کنه که!
شما تو نظر قبلیتون دیسپلی میت رو میکوبیدین تو سر x arena ها ....! حالا که از همین x arena یه چیز به ضرر سونی گفنه شده شما میای لینکشو میذاری و بحث جدید راه میندازی ...!!!
البته شما که بی طرفی و این طرفدارای سونی هستن که بدون سعه صدرن و حقایق رو نمیبینن ....!!

Samsung Galaxy Alpha Samsung Galaxy Alpha

1393/7/13 بزرگوار 1 کلام ختم کلام! چون الجی بدنش خورد میشه یا سامسونگا بدنشون پلاستیکی بی کیفیته و در نتیجه درون گارد و قاب قرار میگیرن (برای پوشوندن این ضعفشون) دلیل نمیشه که اچ تی سی و سونی هم با بدنه های با کیفیت درون قاب قرار بگیرن! حالا یکی دوست داره میذاره یکی نمیذاره! حرف من اینه که قانون گذاشتن واسه اینجور چیزا درست و منطقی نیس! هر محصولی یه نقطه ضعف و نقطه قوت خاص خودشو داره که در نظر هرکس به اولویت های کاملا متفاوت تقسیم میشن! چون من فکر میکنم که رابط کاربری مهم ترین اولویته دلیل نمیشه بقیه هم حتما مثل من فکر کنن! من هرچقدم دانا و با تجربه باشم نظرم فقط و فقط از طرف خودمه! این طرز فکریه که امیدوارم فرهنگش بین ماها جا بیفته! بقیه بحثای اضافی هم به کنار.

موفق باشی

Samsung Galaxy Alpha Samsung Galaxy Alpha

1393/7/10 1.دوست عزیز شما مثل اینکه تست ضربه ی نوت 3 رو ندیدی که صفحش ترکید؟! یا ده ها مورد که الجی جی 2 از دست کسی افتاده باشه و کلا سفره شده! یا مثلا اینکه چون با ریختن چند قطره آب روی صفحه ی اس 4 کلا تاچش هنگ میکنه! استدلال شما کاملا نادرسته، طبق استدلال شما چون مثلا جی 2 افتاده زمین و خورد شده پس همه ی گوشی ها هم همینطوری هستن و باید برای همشون گارد محافظ تهیه کرد!! من ده ها مورد از اطرافیانمو دیدم که آیفون یا HTC یا سونی خریدن، و مومیایی کردن این گوشی ها رو مسخره میدونن! چون مثلا فکر کردی طرف برای چی میره 2 میلیون تومن پول میده ام8 میخره؟! عاشق 4 مگاپیکسل دوربینشه؟! نه عزیز من به خاطر بدنه ی با کیفیتشه! حالا اینکه 80 درصد کسایی که سامسونگ میخرن باند پیچیش میکنن دلیلش دیگه مشخصه! پس نمیشه برای لای قاب و گارد رفتن برای همه گوشی ها یه قانون تعیین کرد!بلکه برمیگرده به نظر شخصی!
شما داری کاسه ی داغتر از آش میشی! بعد از معرفی اس5 تو یه مصاحبه از مدیر سامسونگ پرسیدن چرا شما تو ساخت اس5 از پلاستیک استفاده کردید و از شیشیه یا آلومینیوم استفاده نکردید؟ جواب داد چون اگه این کار رو میکردیم هزینه ی ساخت هر محصولمون 300 دلار افزایش پیدا میکرد!!! مگه بدنه ی با کیفیت زدن الکیه عزیز من؟!
2.بنده 10 12 تا تعمیرگاه رفتم ،نیم ساعت صبر کردم، به طور میانگین10تا موبایل سامسونگ و الجی میاد 2تا سونی یه دونه HTC، سه تا نوکیا سه تا هم هواوی! هرجا هم رفتم نسبت ها تقریبا همین بود! اون 2تا سونی ای هم که میاد از سری های 2012 قبل از SPـه.
من تا الآن شاید حدود 10تا موبایل سونی از سری ایکسپریا واسه این و اون خریدم و هیچ کدوم خرابی نداشتن حتی کسایی که با گوشیشون کشتی میگرفتن! تنها خرابی هایی که تو این دو سال دیدم یه مورد شیشه ی لنز SPبود که خراشیده شده و الآن عکس های مات میگیره و یه مورد Xperia L از فاصله 1.5 متری از سمت دکمه ی پاور خورد زمین و الآن هیچ مشکلی نداره فقط دکمه پاورش حساس تر شده!
اگر گوشیای سونی خرابی داشتن من هیچوقت توصیه نمیکردم کسی سونی بخره و بعدش خودم خراب شم! دلیل اصلی ای هم که خودم سونی میخرم اینه که حقیقتا پولدار نیستم برم یه موبایل بخرم پس فردا خراب بشه دوباره برم بخرم، دوست دارم با اطمینان بخرم.واسه همین سونی میگیرم.HTC و سونی و نوکیا این 3برند خرابی ندارن یا اگر داشته باشن استثنا هست.مثلا یه بنده خدایی میگفت Z داشته رفت مغازه Usb مغازه مشکل داشت زد به موبایل صفحش سوخت! این یه مثال هست که از سونی ـه وگرنه تا حالا صد میلیون Usb زدیم مشکلی پیش نیومد.استثنا همیشه هست.
3.راجع به فروش بالاتر سامسونگ، یه سوال دارم ازتون، شما فرض کن سال آینده میلادی سامسونگ اس 6 با سخت افزار و رابط کاربری و دوربین و امکانات سونی زی4 بیاد، و سونی زی 4 هم با سخت افزار و رابط کاربری و دوربین و امکانات سامسونگ اس6، اگه منطق شما درست باشه پس باید فروش سونی زی4 بالاتر باشه دیگه! نه؟
4. من اصلا با هیچ سایت خاصی کاری ندارم! من میگم تا حالا شده توی بررسی ای خونده باشی یا از کسی شنیده باشی که بگه خب خوشبختانه بدنش پلاستیکی و بی کیفیته؟! خدایی شده؟!
کلا امکاناتی مثل بدنه ی شیشیه ای یا آلومینیومی برای بازارای هدفیه که ممکنه جنس بدنه براشون در اولویت باشه تا رابط کاربری سنگین یا سنسورای جورواجور! مثل خریدارای اچ تی سی! یا مثلا همین قابلیت ضد آب، من آدم میشناسم که غریق نجاته و نصف بیشتر روز تو استخره و کلا نمیتونست گوشی با خودش ببره و همین قابلیت ضد آب بودن سونی به دادش رسید و کارشو راه انداخت!

Sony Xperia Z3 Sony Xperia Z3

1393/6/28 اصراری بر پذیرش نظرم ندارم! گفتی مثال بزن، زدم! دیگه اینکه نمیخوای قبول کنی مشکل من نیس!
موفق باشید

Samsung Galaxy Alpha Samsung Galaxy Alpha

1393/6/27 دوست عزیز لطفا سفسطه نکنید! یعنی چی زدتو رو تو کاور میذارید، اینم تو کاور میذارید؟! عیب گوشی مورد علاقتونو با این حرفا میخواید بپوشونید؟! طبق منطق شما کیفیت ساخت و جنس بدنه = کشک!!! تا حالا شده تو بررسی ای بخونی که درباره گوشی های سامسونگ گفته باشه خوشبختانه جنس بدنش پلاستیک بی کیفیته؟!

Sony Xperia C3 Sony Xperia C3

1393/6/27 بنده و شما دو جمله متفاوت گفتیم از دو منبع مختلف، تشخیص اینکه کدوم منبع معتبر تره با بقیه.
موفق باشید

Sony Xperia Z3 Sony Xperia Z3

1393/6/26 الان من دقیقا متوجه نشدم کدوم قسمت نظرت خطاب به من بود! اگه لطف کنی شفاف و جدا کامنتا رو جواب بدی ممنون میشم.
ببین دوست عزیز! شما اومدی یه ماشین 300 میلیونی رو گذاشتی کنار یه ماشین 30 میلیونی و گفتی اگه فرض کنیم هم قیمت باشن ملت کدومو میخرن!!! برادر من این مثال چه ربطی به حرف من داشت؟! یعنی برای تشخیص اینکه 405 بهتره یا BMW نیاز به بررسی تخصصی و کارشناسیه؟!
ببین عزیز جان حرف من اینه، برای تعیین بهتر و با کیفیت تر بودن چی نیازه؟ "معیار"! حالا تو مقایسه موبایل ها اگه معیارمون نظر مردم عادی باشه اون موبایلی که پرفروش تره میشه "مردم پسند تر" یا همون پرطرفدارتر! و اگه معیارمون نظر کارشناس های معتبر باشه موبایلی که بهتره میشه "با کیفیت تر"! همه چیز به معیارها بستگی داره.
تو موسیقی مثال میزنم، موسیقی به اصطلاح کوچه بازاری همیشه پرطرفدارتر از موسیقی فاخر بوده، آیا این دلیل بر بهتر بودنشه؟ "آشر" خیلی پرطرفدارتر و پرمخاطب تر از "آندره بوچلی"ـه اما کارای آندره بوچلی جزو کارای فاخر موسیقی دنیاست! تو موسیقی خودمونم تا دلت بخواد فراوونه که دیگه مثال نمیزنم!

Sony Xperia Z3 Sony Xperia Z3

1393/6/24 دوست عزیز بنده به هیچ عنوان حرف شما رو قبول ندارم! نه فقط توی تجهیزات الکترونیکی بلکه تو هیچ صنعت دیگه ای پرطرفدارترین بودن دلیل بر بهترین بودن نیست! از هرجا هم بخوای برات مثال میزنم! چه موسیقی چه فوتبال و...
شما فرض کن سال آینده میلادی سامسونگ اس 6 با سخت افزار و نرم افزار سونی زی4 بیاد، و سونی زی 4 هم با سخت افزار و نرم افزار سامسونگ اس6، اگه منطق شما درست باشه پس باید فروش سونی زی4 بالاتر باشه دیگه! ولی خودتم میدونی اینطوری نمیشه! اگه قرار باشه کاربرای نهایی (همون خریدارها) نقش کارشناس ها رو ایفا کنن پس سایت هایی مثل فون آرنا و جی اس ام آرنا و همین موبایل دات آی آر و... واسه چی به وجود اومدن؟!
من برای یکی دیگه از دوستان مثال زدم، گفتم اگه هرچیزی پرطرفدارتر باشه بهتر باشه پس تو همین بخش نظرات، نظراتی که منفی بیشتر میگیرن کم ارزش ترن! آیا این منطق درسته به نظر خودت؟!

Sony Xperia C3 Sony Xperia C3

1393/6/22 اشتباه میکنید دوست عزیز

اینم منبع:
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Snapdragon_(processor)

Sony Xperia Z3 Sony Xperia Z3

1393/6/17 من واقعا تو نحوه اظهار نظر کردن برخی دوستان موندم!
از یه طرف میان تو صفحه های z1 و z2 میگن که کیفیت دوربین به رزولیشنش نیست و بالا بودن رزولیشن دوربینای سونی باعث بالا بودن کیفیتشون نمیشه، از یه طرف میان اینجا میگن که دوربین z3 پیشرفت نداشته چون رزولیشنش همون 20.7 z1 و z2 ـه!!!
عزیزان بالاخره تکلیف خودتون و ما رو روشن کنید! بالاخره شما به رزولیشن دوربین اعتقاد دارید یا نه؟!
خب با این طرز اظهار نظر کردنای احساسی و غیر منطقی و روزی یه حرف زدن اعتبار خودتونو میبرید زیر سوال!! از ما گفتن بود خلاصه
==================
یکی از دوستان هم فرموده بودن که تو قسمت مقایسه گوشی های سایت، فلان گوشی رو با فلان گوشی مقایسه کنید و ....
دوستان مشکل ماها هم همینه دقیقا! اینکه فقط روی کاغذ و از روی اعداد و ارقام و به صورت تئوری دنبال مقایسه و ارزیابی هستیم! عزیزان بذارید گوشی بیاد تو بازار ، بررسی تخصصی توسط سایت های مختلف از اون انجام بگیره، خودتون برید تو مغازه ها گوشی رو دست بگیرید و باهاش کار کنید بعد بگید فرقی کرده یا نکرده!
اکثر کسانی هم که صرفا با همین مقایسه های تئوری گوشی انتخاب میکنن و میخرن به نصف ویژگی هایی که دنبالش هستن نمیرسن! دیدم که میگم!
==================
بعضی از دوستان هم فرمودن که چیپست 801 و آدرنو 330 کم و ضعیفن!! عزیزان میشه بفرمایید این توان پردازشی برای چه کاری کمه؟! شاید ما خبر نداریم! مگه میخواید ماهواره های ناسا رو باهاش هک کنید که ضعیفه؟!
یعنی الان برنامه یا بازی ای هست که با نهایت کیفیت و سرعت رو این گوشی اجرا نشه؟!

Sony Xperia E1 dual Sony Xperia E1 dual

1393/6/17 پس شما هم دقیقا وضعیت منو داری ;)
انشالا جفتمون از این سربازا میشیم که صبح میرن ظهر میان D:

Sony Xperia E1 dual Sony Xperia E1 dual

1393/6/15 محسن جان من کاملا حق رو به شما میدم. متاسفانه حالا حالا ها زمان میبره تا فرهنگ پذیرش نظر شخصی و احترام به اون بین ما ایرانی ها جا بیفته.
اما یه انتقاد هم از شما دارم، الان چند وقته شما حتی یه سر هم به صفحه های گوشی های پرچمدار نزدی! (نظر نذاشتی) با توجه به تخصص و سطح اطلاعاتی که بنده در شما سراغ دارم به جای اینکه نظراتتون در مورد گوشی هایی مثل Z2 و Z3 و نوت4 و گلکسی اس5 ببینیم همش تو صفحه های E1 و C و نهایتش T2 میبینیم!! بنده درک میکنم که شما نسبت به سایر کاربرا احساس مسئولیت میکنی و هدف راهنمایی و کمک داری که این خیلی واسه من محترمه. اما کاش در کنار این راهنمایی ها نظراتتون رو در مورد پرچمداران بازار هم شاهد بودیم. سپاس

Sony Xperia Z3 Compact Sony Xperia Z3 Compact

1393/6/14 همه چیش عالیه فقط کاش دو سیم کارته بود.

Sony Xperia Z3 Sony Xperia Z3

1393/6/14 بزرگوار!!! منظور آقای طهمورث Quad HD یا همون 2K ـه!!!!!!!!!!!!!!!
یعنی 1440*2560!!!!!!!!!!!
موارد 1 تا 40 از مجموع 61 مورد
خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا