گزارش تصویری و نگاه اولیه به Watch Ultra ،Galaxy Watch7 و سری Buds3

نمایش خبر

تاریخ : 1403/4/23        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، ور او اس Wear OS ، Samsung Galaxy Watch Ultra ، Samsung Galaxy Watch7 ، سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : شرکت سامسونگ در رویداد 10 جولای (20 تیر 1403) این شرکت همزمان با رونمایی از گوشی‌های فولد6 و فلیپ6، ساعت‌های هوشمند جدید سری Galaxy Watch7 در دو سایز 40 و 44 میلی‌متری، ساعت جدید گلکسی واچ اولترا و همچنین ایربادزهای Galaxy Buds3 و Buds3 Pro را نیز به معرض نمایش گذاشت. در نوبت پیشین با طراحی و شکل ظاهری گوشی‌های تاشوی سامسونگ در فرصت ایجاد شده از طرف سامسونگ ایران آشنا شدیم و در این نوبت به سراغ محصولات سخت‌افزاری بعدی سامسونگ می‌رویم. ساعت هوشمند گلکسی واچ 7 سامسونگ به‌جز بخش پردازشی با تفاوت مهم دیگری نسبت به قبل روبرو نشده اما واچ اولترا گونه کاملاً تازه‌ای محسوب می‌شود و بادزهای جدید نیز طراحی دگرگون‌شده‌ای را ارائه می‌کنند.

Galaxy Watch Ultra

واچ اولترا نسبت به دیگر گونه‌های گلکسی واچ سامسونگ از طراحی متفاوت و ویژه‌ای بهره می‌برد که آن را تا حدودی حجیم و شاید اندکی زمخت جلوه می‌دهد. فرم صفحه‌نمایش مثل قبل دایره‌ای‌ست اما قاب پیرامونی آن مستطیلی‌شکل در نظر گرفته شده است که سامسونگ از آن با عنوان cushion design یاد می‌کند. Watch Ultra‌ با ابعاد 47.4×47.1 میلی‌متری از نسخه بزرگ‌تر Watch7 با ابعاد 44.4×44.4 میلی‌متری کاملاً بزرگ‌تر بوده و ضخامت 12.1 میلی‌متری آن نیز 2.4 میلی‌متر بیش‌تر است. اختلاف بزرگ این ساعت با همتای عادی آن را باید در وزن جست‌وجو کرد که بیش از 26 گرم سنگین‌تر بوده و 60.5 گرم وزن دارد.

دکمه‌های جانبی دستگاه نسبت به واچ عادی بزرگ‌تر طراحی شده‌اند و این بار یک دکمه جدید موسوم به Quick Button نیز در مرکز آن‌ها دیده می‌شود که برای آغاز سریع تمرین‌های ورزشی و برخی فعالیت دیگر به‌صورت بی‌صورت بی‌واسطه و بلافاصله در نظر گرفته شده است.

مجموعه سنسورهای بخش پشتی از طراحی مشابهی نسبت به قبل بهره می‌برند و تفاوتی با قبل در آن‌ها دیده نمی‌شود.

بندهای واچ اولترا ظاهر متفاوتی در قیاس با گذشته دارند اما مکانیزم بازگشایی آن‌ها مثل واچ7 عادی‌ست.

این ساعت با حضور پروسسور Exynos W1000 محیط کاملاً پر سرعت و مصرف باتری پایینی را ارائه می‌کند و حتی با وجود یک صفحه‌نمایش پر نور با روشنایی نقطه‌ای 3 هزار نیتی نیز هنوز می‌تواند با یک بار شارژ باتری در حالت صرفه‌جویی (power saving) تا 100 ساعت و در حالت صرفه‌جویی و ورزش (Exercise power saving) تا 48 ساعت به کار خود ادامه دهد. این دوام بالا البته به باتری کاملاً حجیم 590 میلی آمپر ساعتی دستگاه نیز بی‌ارتباط نیست.

Galaxy Watch7

ساعت هوشمند معمول واچ 7 سامسونگ مثل قبل در دو سایز 40 و 44 میلی‌متری ارائه شده هر دو 9.7 میلی‌متر ضخامت داشته و به‌ترتیب 28.8 و 33.8 گرم (بدون بند) وزن دارند. ظاهر این دو ساعت به‌جز رنگ‌های جدید آن‌ها تفاوتی با گذشته نداشته و در یک نگاه به‌سادگی می‌توان آن‌ها را با همتایان واچ 6 آن‌ها اشتباه گرفت.

صفحه‌نمایش دایره‌ای این ساعت در نسخه 40 و 44 میلی‌متری به‌ترتیب 1.3 و 1.5 اینچی بوده و در اولی از وضوح 432×432 پیکسل و در دومی از وضوح 480×480 پیکسل برخوردار است.

اجزای جانبی و کناره‌های این ساعت همانی‌ست که پیش از این نیز دیده‌ایم و با هیچ نکته جدیدی در این میان نمی‌توان اشاره کرد.

سری واچ 7 نیز مثل همتای اولترای آن با پروسسور 3 نانومتری W1000 ساخت شرکت سامسونگ ارائه می‌شود که با وجود تغییر نکردن ظرفیت 300 و 425 میلی آمپر ساعتی باتری در دو نسخه 40 و 44 میلی‌متری روی کاغذ مصرف انرژی بهینه‌تری را ارائه می‌کند.

این ساعت نیز با Wear OS 5 و پوسته One UI 6 Watch ارائه می‌شود و از لحاظ امکانات پزشکی و سلامتی و گزینه‌های ورزشی تفاوتی با نسل قبلی آن ندارد.

Galaxy Buds3 and Buds3 Pro

ایربادهای بادز 3 و بادز 3 پروی سامسونگ در مقایسه با نسل قبلی آن‌ها با تفاوت بزرگی روبرو شده و از طراحی لوبیا‌شکل درون‌گوشی به طرح ساده‌تر و آشناتری مثل AirPodsهای اپل تغییر هویت پیدا کرده‌اند. بخش بالایی کیس شارژینگ در این دو مدل به‌صورت شفاف طراحی شده و خود کیس نیز به تجربه‌های اپل نزدیک است.

دسته (stem) این ایربادزها که سامسونگ از آن با عنوان تیغه یا blade یاد می‌کند امکان کنترل دستگاه با فشردن یا حرکت دادن رو به بالا و پایین (swipe) را فراهم کرده و چراغ Blade Lights روی این قسمت نیز (تنها در نسخه پرو) نیز جلوه متمایزی به دستگاه می‌بخشد.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا