معرفی ساعت هوشمند گلکسی Watch Ultra - پاسخ سامسونگ به Apple Watch Ultra

نمایش خبر

تاریخ : 1403/4/20        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable ، ور او اس Wear OS ، Samsung Galaxy Watch Ultra ، سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : شرکت سامسونگ در روز چهارشنبه 10 جولای (20 تیر 1403) همزمان با معرفی گوشی‌های تاشوی Z Fold6 و Z Flip6 از ساعت‌های هوشمند جدید سری واچ7 نیز رونمایی کرده است. در این خانواده به‌جز Galaxy Watch7 عادی، ساعت جدیدی به‌نام Galaxy Watch Ultra معرفی شده که به‌لحاظ کارکرد و شیوه نام‌گذاری به Watch Ultra شرکت اپل شباهت دارد. Galaxy Watch Ultra از کیس تیتانیومی متفاوتی بهره می‌برد و درست همانند همتای آمریکایی آن برای کاربران خاص و شرایط سخت‌تر آب و هوایی بهینه‌سازی شده است. واچ اولترا البته در اندازه صفحه‌نمایش تفاوتی با نسخه 44 میلی‌متری واچ 7 ندارد اما با تقریباً دو برابر وزن، بیش‌تر از باتری کاملاً قوی‌تری برخوردار است.

شرکت اپل چیزی نزدیک به 2 سال پیش در سپتامبر 2022 از رده جدیدی در ساعت‌های هوشمند این شرکت با نام Watch Ultra پرده برداشت که در مقایسه با ساعت‌های هوشمند معمول اپل از صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و باتری قوی‌تری برخوردار بوده و امکاناتی را در سطح بهترین ساعت‌های حرفه‌ای مخصوص ورزشکاران ارائه می‌کرد. Galaxy Watch Ultra سامسونگ را نیز باید در همین راستا ساعت هوشمندی متمایز از دیگر گلکسی واچ‌های سامسونگ قلمداد کرد که کاربران متفاوتی را هدف قرار داده است. این ساعت با وجود دایره‌ای‌‌شکل بودن صفحه‌نمایش از یک فرم‌فاکتور مربعی نوآورانه بهره می‌برد که سامسونگ از آن با عنوان cushion design یاد کرده و احتمالاً برای جذب طرفداران هر دو فرم ساعت‌های هوشمند طراحی شده است.

در ساختار این ساعت دکمه جدیدی در کناره سمت راست با نام Quick Button به‌چشم می‌خورد که برای مدیریت و شروع سریع تمرینات ورزشی در نظر گرفته شده و در مواقع اضطراری با چند بار فشردن پیاپی آن نیز می‌توان آژیر بلندی را به‌صدا درآورد. بدنه ساعت از جنس تیتانیوم گرید 4 ساخته شده و علاوه بر استاندارد نظامی MIL-STD-810H از درجه مقاومت IP68 و ضد آب بودن تا فشار 10 اتمسفر برخوردار است. Watch Ultra در شرایطی محیطی خاص 500 متر زیر دریا تا 9 هزار متر بالای سطح دریا قابل استفاده است و امکان کارکرد در شرایط مختلف حرارتی از دمای منفی 20 درجه تا مثبت 55 درجه را نیز ارائه می‌کند. بند جدید این ساعت نیز به‌صورت انعطاف‌پذیر با امکان تعویض آسان در نظر گرفته شده است.

Watch Ultra از فریم 47 میلی‌متری تیتانیومی در سه رنگ نقره‌ای، خاکستری و سفید برخوردار است و با ابعاد 12.1×47.4×47.4 میلی‌متری 60.5 گرم وزن دارد. برای مقایسه بد نیست بدانیم که نسخه 44 میلی‌متری Watch7 عادی از ابعاد 9.7×44.4×44.4 میلی‌متر برخوردار بوده و وزن آن تنها 33.8 گرم است.

صفحه‌نمایش دستگاه یک نمونه 1.5 اینچی با وضوح 480×480 پیکسل AMOLED است که از این لحاظ تفاوتی با نسخه 44 میلی‌متری Watch7 (و البته Watch6) ندارد. این صفحه‌نمایش که به‌گفته شرکت سامسونگ از روشنایی نقطه‌ای 3 هزار نیتی برخوردار است با پوششی از کریستال سافایر محافظت شده و از این لحاظ نیز تفاوت خاصی را با ساعت‌های عادی هم‌نسل خود ارائه نمی‌کند.

پردازش در این مدل با پروسسور جدیداً معرفی شده Exynos W1000 انجام می‌شود که با یک هسته Cortex-A78 و چهار هسته A55 توان بالایی را عرضه می‌کند و لیتوگرافی 3 نانومتری کم‌مصرف آن نیز برای حضور در یک محصول پوشیدنی، ایده‌آل به‌نظر می‌رسد.رم دستگاه 2 گیگابایت بوده و 32 گیگابایت حافظه داخلی دارد. ظرفیت باتری Watch Ultra یکی دیگر از نقاط قوت اصلی این مدل است که با 590 میلی آمپر ساعت تفاوت بزرگی را با باتری 425mAh واچ7 عادی رقم می‌زند و توان Power Saving آن به‌گفته شرکت سامسونگ به 100 ساعت می‌رسد.

Watch Ultra برای اولین بار در بین دیگر ساعت‌های هوشمند با سیستم‌عامل Wear OS 5 و پوسته One UI 6 Watch به بازار عرضه می‌شود که امکانات و قابلیت‌های نرم‌افزاری تازه‌ای از جمله واچ‌فیس‌های مخصوص شب را در اختیار کاربران این ساعت قرار می‌دهد. در ساختار این مدل طبق انتظار گزینه‌های متعددی برای رصد و دنبال کردن فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی کاربران در نظر گرفته شده که از آن جمله می‌توان به تمرین‌های چندگانه (Multi-sport)، تست حداکثر توان (FTP) دوچرخه‌سواری و رکوردگیری در تمرین دوچرخه‌سواری و دو میدانی اشاره کرد. سنسورهای زیستی یا BioActive این ساعت نیز به‌گفته سامسونگ ارتقاء یافته و از طریق آن مواردی مثل سنجش ضربان قلب و فشار خون ارائه می‌شود. ذکر این نکته نیز اهمیت دارد که مواردی مثل سنجش فشار خون هنوز در بازار ایران در دسترس نیست.

Watch Ultra در بخش گزینه‌های ارتباطی به‌جز بلوتوث 5.3، وای‌فای دو باند و NFC به مسیریاب GPS‌ دو فرکانسی نیز مجهز شده که مسیریابی دقیق‌تری را به‌خصوص در محیط‌های پرتراکم ارائه می‌دهد. این ساعت در دو نسخه وای‌فای و LTE ارائه شده که این دومی طبیعتاً از توان سیم‌کارت الکترونیک بهره‌ می‌برد. برای استفاده از واچ7 اولترا نیاز به یک گوشی اندرویدی با سیستم‌عامل اندروید 11 یا بالاتر و حداقل 1.5 گیگابایت رم است و از اتصال به iOS هنوز سخنی به میان نیامده است.

Samsung Galaxy Watch Ultra از روز رونمایی برای پیش‌سفارش در دسترس بوده و حضور آن در بازار نیز به 24 جولای (3 مرداد 1403) موکول شده است. قیمت در نظر گرفته شده برای این ساعت 699 یورو/650 دلار است.


به روزرسانی - قیمت سامسونگ گلکسی واچ آلترا در بازار ایران

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch Ultra به بازار ایران راه یافته. حدود قیمت ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch Ultra در ایران از 29,380,000 تومان تا 32,300,000 تومان است.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch Ultra از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Samsung


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا