معرفی Galaxy Buds3 و Buds3 Pro با طراحی مشابه AirPods و قابلیت‌های هوش مصنوعی

نمایش خبر

تاریخ : 1403/4/20        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : لوازم جانبی accessories ، ایربادز Earbuds ، سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : کمپانی سامسونگ الکترونیکس در روز چهارشنبه 10 جولای سال جاری میلادی (20 تیر 1403) و در جریان برگزاری رویداد Galaxy Unpacked 2024 در پاریس، در کنار معرفی مجموعه متنوعی از محصولات از جمله ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch7 و Galaxy Watch Ultra، حلقه هوشمند Galaxy Ring و اسمارت‌فون‌های تاشوی Galaxy Z Fold6 و Galaxy Z Flip6، تازه‌ترین نمونه ای‌یرباد‌های بی‌سیم خود یعنی Galaxy Buds3 و Buds3 Pro را نیز به نمایش گذاشته است. این محصولات را می‌توان نسخه به‌روزشده Buds2 و Buds2 Pro دانست که به ترتیب در آگوست 2021 و 2022 معرفی شدند. در ادامه با دو ای‌یرباد تازه سامسونگ بیشتر آشنا خواهیم شد.

Galaxy Buds3 و Buds3 Pro در رنگ‌های سفید و نقره‌ای طراحی شده‌اند. اندازه و وزن هر دو محصول در مقایسه با Buds2 Pro دو سال پیش با وزن 5.5 گرمی کاهش یافته است؛ چنان که مدل استاندارد در اندازه‌های 31.9×20.4×18.1 میلی‌متر طراحی شده و هر یک از هدفون‌ها 4.7 گرم وزن دارد و مدل Pro نیز با 5.4 گرم وزن برای هر هدفون، در ابعاد 33.2×19.8×18.1 میلی‌متر به تولید می‌رسد. وزن قاب همراه در هر دو نمونه هم 46.5 گرم اعلام شده است و حضور سرپوش سیلیکونی در مدل Pro از جمله تفاوت‌های این دو محصول به حساب می‌آید. سامسونگ اعلام کرده که برای ساخت برخی از قطعات این ای‌یربادها از پلاستیک بازیافتی حاصل از تورهای ماهیگیری و بشکه‌های آب رهاشده استفاده کرده است.

غول کره‌ای سری Galaxy Buds 3 را با دو طراحی مختلف ارائه می‌کند تا کاربران بتوانند متناسب با نیاز خود، یکی را انتخاب کنند. مدل Pro این خانواده با طراحی داخل گوش یا Canal Type برای کاربرانی مناسب است که به دنبال صدای فراگیر و عمیق هستند و نسخه استاندارد با طراحی باز یا Open Type برای افرادی است که قصد دارند دستگاه خود را در موقعیت‌های مختلف و برای مدت طولانی استفاده کنند. ای‌یربادهای Buds3 و Buds3 Pro طور مشابه از استاندارد مقاومت IP57 بهره می‌برند که در مقایسه با IPX2 در Buds2 و IPX7 در Buds2 Pro بهبود یافته است، اما این درجه مقاومت شامل قاب شارژ نمی‌شود.

طراحی مدل Pro به AirPods Pro اپل شباهت دارد و در آن یک نوار LED روی پایه دستگاه دیده می‌شود که شرکت سازنده از آن با عنوان Blade Light یاد می‌کند و ظاهرا با اپلیکیشن Wearable می‌توان نمایش نور در آن را برنامه‌ریزی کرد. روشن شدن این نوار LED جفت شدن (pair) دستگاه از طریق بلوتوث را نشان می‌دهد و در عین حال می‌توان آن را طوری تنظیم کرد که همواره روشن باشد.

Galaxy Buds3 Pro دارای بلندگوهای دوطرفه با توییترهای مسطح 6.1 میلی‌متری و درایورهای دینامیک 10.5 میلی‌متری به همراه دو آمپلی‌فایر است. کدک SSC در هر دو محصول به‌روزرسانی شده است و از نرخ دو برابری سمپلینگ (sampling rate) برای افزایش کیفیت صدا پشتیبانی می‌کنند. در کنار این موارد، مدل پیشرفته‌تر از قابلیت حذف نویز فعال (Active Noise Cancellation) بهره می‌گیرد و میکروفون‌های آن با قابلیت‌هایی مانند کنترل فعال نویز (Active Noise Control)، تشخیص آژیر و سوت (Siren Detect) و تشخیص صدا (Voice Detect) محیط پیرامون کاربر را به طور مداوم زیر نظر دارند. به این ترتیب، صدای محیطی بدون نیاز به تنظیم دستی به طور خودکار تحت کنترل قرار می‌گیرد و کاربر می‌تواند از آنچه در اطراف می‌گذرد نیز آگاهی داشته باشد.

Galaxy Buds3 که نسخه مقرون‌به‌صرفه‌ این دوگانه محسوب می‌شود، دارای درایورهای دینامیکی یک‌طرفه (11 میلی متری) است و قابلیت حذف نویز فعال و Adaptive EQ برای تنظیم صدا بر اساس عوامل محیطی ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، یک مدل یادگیری ماشینی نیز به طور اختصاصی آموزش دیده تا میان نویزهای محیطی و صدای انسان تفاوت قائل شود و ضمن بازسازی صدای طبیعی، حتی در محیط پر سر و صدا نیز امکان دریافت شفاف صدا را فراهم سازد. این ای‌یربادها با بهره‌گیری از ویژگی موسوم به Super-Wideband، می‌توانند صدا را با فرکانس 16 کیلوهرتز انتقال دهند که دو برابر فرکانس معمول و مورد استفاده در دیگر ای‌یرباهای ایربلوتوثی است.

قاب‌های شارژ هر دو محصول با رویه شفاف طراحی شده‌اند و همانند Buds 2 Pro از ظرفیت باتری یکسان 515 میلی آمپر ساعتی برخوردارند. ظرفیت باتری مدل Pro برابر با 53 میلی‌آمپر ساعت است و می‌تواند هنگام فعال بودن قابلیت ANC تا 6 ساعت و در مجموع تا 26 ساعت با کمک قاب همراه به کار خود ادامه دهد. باتری نسخه استاندارد اما یک نمونه 48 میلی‌آمپر ساعتی بوده و با یک بار شارژ می‌تواند تا 5 ساعت به صورت مداوم هنگام فعال بودن ANC و در کل تا 24 ساعت کار کند.

شرکت کره‌ای در توصیف این محصولات نیز بر قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI تأکید داشته است که از میان آن‌ها می‌توان به پشتیبانی از قابلیت Interpreter یا مترجم اشاره کرد. به این ترتیب که پس از اتصال این دستگاه‌ها به گوشی‌های گلکسی و فعال کردن حالت Listening، حین گوش کردن به یک سخنرانی به زبان خارجی از طریق اسمارت‌فون، ترجمه آن به زبان مادری از طریق ای‌یرباد به کاربر ارائه می‌شود.

هر دو مدل از بلوتوث 5.4 پشتیبانی می‌کنند و با دستگاه‌هایی مجهز به اندروید 10 و پیشرفته‌تر (با ظرفیت رم بیشتر از 1.5 گیگابایت) سازگارند.

سفارش اولیه سری Galaxy Bud3 از روز معرفی آغاز شده و ظاهرا قرار است از روز جمعه 19 جولای (29 تیر) روانه بازار شوند. Galaxy Buds3 با قیمت 179.99 دلار در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که 30 دلار از Buds2 در زمان عرضه گران‌تر است و مدل Pro نیز 249.99 دلار قیمت‌گذاری شده است که حدود 20 دلار از Buds2 Pro ارائه‌شده در سال 2022 میلادی گران‌تر به نظر می‌رسد.

منبع : Samsung


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا