گزارش تصویری و نگاه اولیه به Galaxy Z Fold6 و Galaxy Z Flip6 - پرچمداران سامسونگ در ایران

نمایش خبر

تاریخ : 1403/4/23        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 8 جن 3 Snapdragon 8 Gen 3 ، گوشی تاشو Foldable Phone ، Samsung Galaxy Z Fold6 ، Samsung Galaxy Z Flip6 ، سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : شرکت سامسونگ در روز چهارشنبه 10 جولای 2024 (20 تیر 1403) از جدیدترین تاشوهای این برند یعنی Galaxy Z Fold6 و Galaxy Z Flip6 رونمایی کرد که آپدیت‌هایی برای Z Fold5 و Z Flip5 سال گذشته به‌حساب می‌آیند. این دو گوشی با تأخیری اندک در دفتر سامسونگ ایران در تهران برای نگاه اولیه در دسترس قرار گرفتند و در گزارش تصویری ارائه شده در ادامه نگاهی خواهیم داشت به طراحی و ظاهر این دو مدل و تغییرات صورت گرفته در نسل جدید گوشی‌های تاشوی سامسونگ. Z Fold6 و Z Flip6 در یک نگاه کلی با تغیرات مشخصی در کناره‌ها و شاسی گوشی روبرو شده و در حالی‌که Fold6 از لحاظ سخت‌افزاری تغییر چندانی نکرد در Z Flip6 با تغییرات مهمی در دوربین، باتری و حافظه رم روبرو می‌شویم.

Samsung Galaxy Z Fold6

در صورتی که تجربه استفاده و در دست‌گیری نسل‌های قبل‌تر گوشی‌های تاشوی افقی سامسونگ را داشته باشید تجربه اول Z Fold6 با تفاوت مهمی نسبت به گذشته همراه می‌شود؛ Z Fold6 نه‌تنها گوشی کاملاً باریک‌تر و خوش‌دست‌تری نسبت به گذشته محسوب می‌شود بلکه وزن تنها 239 گرمی آن نیز برای یک تاشوی بزرگ رقم بسیار مناسبی به‌نظر می‌رسد. برای مقایسه بد نیست بدانید که گوشی غیر تاشوی S24 Ultra با وزن 232 گرمی فقط 7 گرم از Fold6 سبک‌تر بوده و آیفون 15 پرو مکس با شاسی تیتانیومی تنها 18 گرم سبک‌تر از تاشوی جدید سامسونگ است.

لبه‌های فلزی گوشی کاملاً تخت و صاف طراحی شده و شخامت حالت باز و بسته به‌ترتیب 5.6 و 12.1 میلی‌متری گوشی آن نسبت به 6.1 و 13.4 میلی‌متری Fold5 بسیار کاهش پیدا کرده‌اند.

اجزای جانبی دستگاه با تغییر خاصی روبرو نشده و تقریباً همه موارد پیشین در این‌جا نیز تکرار شده است.

صفحه‌نمایش خارجی گوشی با یک‌دهم اینچ افزایش اندازه نسبت به گذشته حالا یکنمونه 6.3 اینچی‌ست که از نسبت معقول‌تر 22.1:9 بهره می‌برد و از آن مهم‌تر نرخ رفرش 120 هرتزی آن مثل یک پرچمدار واقعی تا 1 هرتز قابل کاهش است. سامسونگ البته هنوز اعتقادی به پنل 10 بیتی نداشته و این صفحه‌نمایش نیز مثل صفحه‌نمایش داخلی دسگاه 8 بیتی‌ست. با وجود بهتر شدن نسبت صفحه‌نمایش خارجی هنوز با عرض بسیار کم‌تری نسبت به یک صفحه‌نمایش عادی روبرو هستیم و طول پنل نیز کمی بیش از اندازه است.

لولای دستگاه به‌ظاهر با تغییر خاصی روبرو نشده و امکان قرار دادن گوشی در وسیعی از زوایای مختلف ارائه می‌کند.

سطح براق و جنس به‌ظاهر پلاستیکی این قسمت نیز همانی‌ست که پیش از این تجربه کردیم و حس خراشیده شدن آن در تماس با یک جسم سخت نیز به‌قرار سابق است.

با باز کردن Z Fold6 ناخودآگاه به مرکز تصویر و شیار عمیق این قسمت خیره می‌شویم و با این‌که سامسونگ از کم‌تر شدن این شیار در برخی صحبت‌های رسمی سخن به میان آورده اما در عمل با تفاوت بزرگی نسبت به قبل روبرو نمی‌شویم.

گوشی با اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6.1.1 ارائه می‌شود که در زمینه هوش مصنوعی Galaxy AI تفاوت بزرگی با پرچمداران قبلی سامسونگ در سری S‌ نداشته و با نکته غافل‌گیرکننده‌ای نیز روبرو نمی‌شویم.

Galaxy Z Fold6 در رنگ‌های نقره‌ای، صورتی و سرمه‌ای ارائه شده و رنگ‌های مشکی و سفید آن نیز به‌صورت اختصاصی از فروشگاه آنلاین سامسونگ دات کام در دسترس است. این گوشی با IP48 هنوز در برابر گرد و خاک مقاوم نیست اما در مقایسه با IPX8 سال قبل با بهبود روبرو شده است.

Galaxy Z Flip6

داستان طراحی Z Flip6 نیز به Z Fold6 شباهت دارد و در حالی‌که در نگاه اول با تفاوت بزرگی نسبت به Flip5 روبرو نمی‌شویم اما تخت شدن شاسی و کناره‌ها به‌خوش‌دستی بهتر این مدل منجر است.

ضخامت باز 6.9 میلی‌متری گوشی دست‌نخرده باقی مانده اما در حالت بسته کمی نازک‌تر شده و از 15.1 به 14.9 میلی‌متر رسیده است.

صفحه‌نمایش 3.4 اینچی خارجی گوشی همچان 480×720 پیکسلی‌ست که در حالت عادی امکان استفاده از آن برای دسترسی به کلیه قسمت‌های گوشی وجود ندارد و کاربری آن محدود به‌ پنل‌های طراحی‌شده برای این قسمت است. این صفحه‌نمایش هنوز 60 هرتزی ساده بوده و از فناوری ساخت Super AMOLED‌ برخوردار است.

در صفحه‌نمایش داخلی نیز در طراحی و شکل ظاهری با تفاوتی نسبت به گذشته روبرو نمی‌شویم و همان پنل 6.7 اینچی 22:9 قبلی با فناوری Dynamic AMOLED 2X به‌کار گرفته شده است. نکته جدید این پنل نرخ رفرش 1 تا 120 هرتزی آن است که جایی در مدل قبلی نداشته. در میانه این صفحه‌نمایش نیز هنوز چین‌خردگی مشهود و نسبتاً عمیقی دیده می‌شود که در زیر دست نیز قابل حس کردن است.

دوربین اصلی دستگاه از 12 به 50 مگاپیکسل ارتقاء پیدا کرده و بدین‌ترتیب یکی از ایرادات سری فلیپ را حداقل روی کاغذ برطرف کرده است. دوربین اولتراواید گوشی البته همان 12 مگاپیکسلی قبلی فاقد فوکوس خودکار است.

Z Flip6 در حالت عادی در رنگ‌های زرد، آبی، سبز و نقره‌ای ارائه شده و سه رنگ مشکی، سفید و هلویی آن نیز صرفاً از طریق سایت سامسونگ دات کام در دسترس قرار خواهد گرفت.

Z Flip6 به پردازنده SD 8 Gen 3 مجهز شده و برای اولین بار به رم 12 گیگابایتی و خنک‌کننده VC‌ یا اتاقک بخار مجهز شده که این دومی به‌ظاهر اهمیت بالاتری در جهت گرم نشدن دستگاه برای کاربران خواهد داشت. ظرفیت باتری گوشی نیز از 3,700 به 4,000mAh ارتقاء پیدا کرده که این موضوع خوشبختانه منجر به بیش‌تر شدن وزن 187 گرمی گوشی نشده است.



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا