معرفی ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch7 با 32 گیگابایت حافظه داخلی و پردازنده Exynos W1000

نمایش خبر

تاریخ : 1403/4/20        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable ، ور او اس Wear OS ، Samsung Galaxy Watch7 ، سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : شرکت سامسونگ در رویداد Unpacked 2024 در روز چهارشنبه 10 جولای (20 تیر 1403) از ساعت هوشمند جدید Galaxy Watch7 نیز رونمایی کرده است؛ این ساعت همچنان در دو سایز 40 و 44 میلی‌متری با فرم‌فاکتور دایره‌ای ارائه می‌شود و با توجه به حضور نسخه کلاسیک در مدل سال گذشته طبق روال در این نوبت از ورژن کلاسیک خبری نیست. Watch7 در مقایسه با Watch6 سال گذشته با تفاوتی در جنس بدنه و اندازه و وضوح صفحه‌نمایش روبرو نشده و ظرفیت باتری یکسانی را نیز ارائه می‌کند. از جمله معدود تفاوت‌های این مدل نسبت به قبل جدا از پردازنده 3 نانومتری جدید Exynos W1000 باید به دو برابر شدن حافظه داخلی و ارتقاء آن به 32 گیگابایت و پشتیبانی از GPS دو فرکانسی اشاره کرد.

سامسونگ در ساختار Galaxy Watch7 دست به تغییر خاصی نسبت به گذشته نزده و عملاً با کنار گذاشتن یکی دو مورد از جمله دو برابر شدن حافظه داخلی و دسترسی به GPS‌ دو فرکانسی با تغییر خاصی نسبت به گذشته روبرو نمی‌شویم. این ساعت که همچنان در دو سایز بدنه 40 و 44 میلی‌متری در دسترس قرار دارد 9.7 میلی‌متر ضخامت داشته و وزن این دو نسخه آن نیز به‌ترتیب 28.8 و 33.8 گرم است. رنگ سبز در بین دو نسخه این ساعت مشترک است و نسخه بزرگ‌تر را در یک رنگ اختصاصی نقره‌ای و نسخه کوچک‌تر را در رنگ کرم نیز می‌توان در اختیار داشت. واچ 7 جدید نیز از استاندارد مقاومت IP68 برخورار بوده و مقاومت 5 اتمسفری آن امکان استفاده از دستگاه در حین شنا را نیز فراهم می‌کند.

صفحه‌نمایش نسخه 44 میلی‌متری Watch7 بدون تغییر همان 1.5 اینچ AMOLED نسل پیشین با وضوح 480×480 پیکسل است که حاشیه‌های اندکی داشته و با پوششی از کریستال سافایز در برابر خراشیدگی و صدمات محافظت می‌شود. نسخه 40 میلی‌متری این ساعت نیز همان صفحه‌نمایش AMOLED پیشین با ابعاد 1.3 اینچی و وضوح 432×432 پیکسل را ارائه می‌کند و محافظ کریستال سافایر آن به قرار سابق است.

سامسونگ همچون Watch Ultra در این‌جا نیز از پروسسور جدید و قدرتمند Exynos W1000 بهره گرفته که در عین قدرت بالاتر مصرف انرژی پایین‌تری نیز دارد. در این دو ساعت از 32 گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده که نسبت به نسل قبلی به دو برابر افزایش یافته است. رم واچ 7 البته همان 2 گیگابایت سابق است و تغییری را در این زمینه نمی‌بینیم. ظرفیت باتری این سری نیز تفاوتی نکرده و 425 میلی آمپر ساعت در نسخه بزرگ‌تر و 300 میلی آمپر ساعت در ورژن 40 میلی‌متری‌ست.

گلکسی واچ 7 همچون همتای اولترای آن با سیستم‌عامل Wear OS 5 و پوسته One UI 6 Watch ارائه می‌شود و مثل قبل طیفی وسیعی از ابزارهای نظارت بر سلامت را با امکان دنبال کردن وضعیت خواب و فعالیت‌های فیزیکی کاربران ارائه می‌‌کند. تشخیص آپنه خواب و شاخص سن بیولوژیکی (AGEs Index) از جمله گزینه‌های جدید سری واچ 7 در این بخش است. مانیتورینگ ضربان قلب، هشدار ضربان قلب نامنظم، نوار قلب و نظارت بر فشار خون سایر گزینه‌های مرتبط با سلامتی در واچ 7 را تشکیل می‌دهند که در واچ 6 نیز حضور داشتند و برخی از آن‌ها مثل فشار خون و سنجش نوار قلب در برخی مناطق (مثل ایران) هنوز در دسترس نیست.

امکان انجام برخی کارها مثل پاسخ دادن به تماس، گرفتن عکس، Play/Pause کردن آهنگ و قطع کردن تایمر با تشخیص ژست‌های حرکتی از جمله ویژگی‌های جدید واچ 7 در بخش نرم‌افزاری‌ست و با رصد کردن مکالمه‌ها نیز امکان دریافت پاسخ‌های کوتاه شخصی‌سازی‌شده برای یک مکالمه خاص فراهم شده است. واچ 7 طبیعتاً امکان اتصال به حلقه هوشمند جدید Galaxy Ring را نیز خواهد داشت و از این طریق جدا از دقت بالاتر در تشخیص فاکتورهای سلامتی، تا 30 درصد در مصرف انرژی رینگ نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

واچ 7 امکان دنبال کردن بیش از 100 تمرین ورزشی مختلف را فراهم کرده و ایجاد برنامه‌های حرکتی اختصاصی کاربران نیز در لیست امکانات آن به‌چشم می‌خورد. امکان «تجزیه و تحلیل بدن» (Body Composition) نیز دیگر ویژگی واچ 7 در این قسمت است که تصویری کلی از وضعیت بدنی و تناسب اندام ارائه کرده و به درک جامع‌تری از وضعیت بدن افراد کمک می‌کند.

گزینه‌های ارتباطی اصلی دستگاه نظیر وای‌فای دو باند، بلوتوث 5.3 و NFC با تغییری در واچ 7 روبرو نشده‌اند اما مثل واچ 7 اولترا امکان دسترسی به GPS دو فرکانسی برای مسیریابی دقیق‌تر فراهم شده است. هر دو ورژن این ساعت در دو نسخه بلوتوث و LTE در دسترس قرار می‌گیرند که این دومی از eSIM برای اتصال به شبکه‌های مخابراتی بهره می‌برد. این دو ساعت نیز برای اتصال به گوشی اندرویدی با سیستم‌عامل اندروید 11 و بالاتر و رم حداقل 1.5 گیگابایتی نیاز دارند و از این لحاظ تفاوتی با واچ 7 اولترا نخواهند داشت.

Samsung Galaxy Watch 7 با قیمت 319 یورو (300 دلار) برای نسخه 40 میلی‌متری در ورژن بلوتوث و 349 یورو (330 دلار) برای نسخه 44 میلی‌متری در ورژن بلوتوث ارائه می‌شود.


به روزرسانی - قیمت سامسونگ گلکسی واچ 7 در بازار ایران

ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch7 به بازار ایران راه یافته. حدود قیمت ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch7 در ایران از 13,199,000 تومان تا 19,500,000 تومان است.

شما می توانید با مراجعه به صفحه فروشندگان و قیمت ساعت هوشمند سامسونگ Galaxy Watch7 از قیمت عرضه این گوشی در فروشگاه های گوناگون مطلع شوید.

منبع : Samsung


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا