نظر کاربران درباره گوشی موبایل سونی Xperia Z5 Premium

Xperia Z5 Premium اکسپریا زد 5 پریمیوم

Sony Xperia Z5 Premium سونی
ارزیابی کاربران: 8.5 از 10 (2683 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های سونی
» سونی Xperia 1 VI
» سونی Xperia 10 VI
» سونی Xperia 5 V
» سونی Xperia 10 V
» سونی Xperia 1 V
» سونی Xperia 5 IV
» سونی Xperia 10 IV
» سونی Xperia 1 IV
» سونی Xperia Pro-I
» سونی Xperia 10 III Lite
» سونی Xperia 1 III
» سونی Xperia 5 III
» سونی Xperia 10 III
» سونی Xperia 5 II
» سونی Xperia Pro
» سونی Xperia 1 II
» سونی Xperia 10 II
» سونی Xperia L4
» سونی Xperia 5
» سونی Xperia L3
» سونی Xperia 10 Plus
» سونی Xperia 1
» سونی Xperia 10
» سونی Xperia XZ3
» سونی Xperia XA2 Plus
» سونی Xperia XZ2 Premium
» سونی Xperia XZ2
» سونی Xperia XZ2 Compact
» سونی Xperia L2
» سونی Xperia XA2
» سونی Xperia XA2 Ultra
» سونی Xperia R1 Plus
» سونی Xperia XA1 Plus
» سونی Xperia XZ1
» سونی Xperia XZ1 Compact
» سونی Xperia L1
» سونی Xperia XZs
» سونی Xperia XA1
» سونی Xperia XA1 Ultra
» سونی Xperia XZ Premium
» سونی Xperia XZ
» سونی Xperia X Compact
» سونی Xperia E5
» سونی Xperia XA Ultra
» سونی Xperia XA
» سونی Xperia X Performance
» سونی Xperia XA Dual
» سونی Xperia X
» سونی Xperia Z5 Dual
» سونی Xperia Z5 Compact
» سونی Xperia Z5 Premium
» سونی Xperia Z5
» سونی Xperia Z5 Premium Dual
» سونی Xperia M5
» سونی Xperia C5 Ultra
» سونی Xperia C5 Ultra Dual
» سونی Xperia M5 Dual
» سونی Xperia C4 Dual
» سونی Xperia C4
» سونی Xperia Z3 Plus (Z4)
» سونی Xperia Z4 Tablet LTE
» سونی Xperia M4 Aqua
» سونی Xperia E4g Dual
» سونی Xperia E4g
» سونی Xperia E4 Dual
» سونی Xperia E4
» سونی Xperia E3 Dual
» سونی Xperia Z3
» سونی Xperia Z3 Tablet Compact
» سونی Xperia Z3 Dual
» سونی Xperia E3
» سونی Xperia Z3 Compact
» سونی Xperia M2 Aqua
» سونی Xperia C3 Dual
» سونی Xperia C3
» سونی Xperia T3
» سونی Xperia Z2
» سونی Xperia M2 dual
» سونی Xperia Z2 tablet
» سونی Xperia M2
» سونی Xperia E1 dual
» سونی Xperia E1
» سونی Xperia T2 Ultra dual
» سونی Xperia T2 Ultra
» سونی Xperia Z1 Compact
» سونی Xperia Z1s
» سونی Xperia Z1
» سونی Xperia Z Ultra
» سونی Xperia C
» سونی Xperia M
» سونی Xperia ZR
» سونی Xperia SP
» سونی Xperia L
» سونی Xperia Tablet Z Wi-Fi
» سونی Xperia Tablet Z LTE
» سونی Xperia Z
» سونی Xperia ZL
» سونی Xperia E
» سونی Xperia E dual
» سونی Xperia Tablet S 3G
» سونی Xperia TX
» سونی Xperia V
» سونی Xperia J
» سونی Xperia Tablet S
» سونی Xperia T
» سونی Xperia SL
» سونی Xperia tipo dual
» سونی Xperia miro
» سونی Xperia tipo
» سونی Xperia go
» سونی Xperia acro S
» سونی Xperia ion HSPA
» سونی Xperia neo L
» سونی Xperia sola
» سونی Xperia U
» سونی Xperia P
» سونی Xperia ion LTE
» سونی Xperia S
» سونی Tablet P 3G
» سونی Tablet P
» سونی Tablet S 3G
» سونی Tablet S
» سونی CMD Z7
» سونی CMD J70
» سونی CMD J7
» سونی CMD MZ5
» سونی CMD J6
» سونی CMD J5
» سونی CMD Z5
» سونی CMD CD5
» سونی CMD C1
» سونی CMD Z1 plus
» سونی CMD Z1
» سونی CM-DX 2000
» سونی CM-DX 1000

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 2401 تا 2500 از مجموع 3148 مورد

مقداد م در تاریخ : 1394/10/1

وحيد آقا خب انتظارات از باتري ٢٥٥٠ و صفحه ٢كي و چيپ اكتا بايد منظقي تر باشه و خيلي از دوستان تصور ميكنن چون دو ميليون هزينه كردن پس لااقل بايد دو روز باتريشون دووم بياره ولي كلا باهات موافقم نظرات دوستان ما هم خيلي مهمه و منم هميشه ب باتري هاي سوني و استامينا مدش اعتماد داشتم و اميدوارم كساني ك اين مبلغ زيادو بابت پرميوم ميدن از عمر باتري عاليش بيان و تعريف كنن تا ما هم خوشحال بشيم

مقداد م در تاریخ : 1394/10/1

برادر وقتي دوستان ميگن راحت دو روز با اين نتيجه ٦٦ ساعت دووم مياره پس ب تظرتون سه روز واسه ٨٥ ساعت زياده ؟ منطقيه بگيم يه روز ؟
شما ب مطالب من توجه نكردي اصلا دنبال f/1.9 و f/2 بودي و اختلاف اينها براتون مسئله اي نيس ؟ gsmarena نشون داد در نور كم برتري با زد٥ نيس ك لينكش رو شما احتمالا ديدي
من راجع ب همه موضوعها منطقي ب شما جواب دادم ن طبق علاقه ام و هر جا سوني برتر بوده اشاره كردم و هر حا سامسونگ يا الجي يا آيفون مثلا وقتي اكسينوس قويتر ظاهر شده ب نظرتون من به نظر شخصيم اتكا كردم ؟ يا اشاره ب كم مصرفي ١٤نانومتري مقابل ٢٠ از نظر شما صحيح نيس ؟ وقتي dxo ميگه كيفيت عكاسي هر دو ٨٨ هست ولي شما ميفرمايي زد٥ بهتره ! ولي من ميبينم در نور كم عملكرد چطور بوده منتها شما يه جمله كوتاه هم ب اين مورد اشاره نكردي در حاليكه از شما انتظار ميره واقعيات رو بازگو كني
در مورد بلايند تست من نگفتم نظر سنجي gsmarena معتبر نيس بلكه دوستان ما نظرشون اينه بررسي اون سايت اعتبار نداره در واقع شما منظور منو متوجه نشدي در اون نظر سنجي ٣٨ ب ٣٦ بود درسته ؟ ولي در سايت همسايه مون نتايج پرميوم رو شما ديدي ؟ وقتي ميگيم پرميوم بهترين دوربين جهانو داره نبايد در لااقل نصف تستها راي بياره ؟
در مورد نتايج من هنوزم معتقدم اشتباهي صورت نگرفته و حتي اگه واسه پرچمدار سامسونگ هم اين رقم اعلام ميشد بازم صحيح بود هر چند نظرات آقا وحيد هم نشون ميده ايشون ب نتايج اون سايت اعتماد دارن .
در مورد ٤كي نظرات دوستان متناقضه بضي دوستان چون سوني سالها ١٠٨٠ استفاده ميكرد ، ب رزولوشن بيشتر اضن علاقه نداشتن و مضراتش رو يادآور ميشدن و بهترين رزولوشن رو ١٠٨٠ ميدونستن ك حتما خاطرتون هست ولي الان ك پرميوم معرفي شد ، ٤كي بهترين شده و ٢كي در حد ٤٨٠*٨٠٠ شده . يني اگه فيلمي رو روي صفحه ٢كي نوت ببينيم اصن كيفيت پرميوم ٤كي رو نداره ك اين اصن صحيح نيس ؛ دوست خوب بحث سر برند نيس بلكه سر اينه اين مقدار لازم نيس اونم روي ابعاد ٥.٥ و ٥.٧ و اين تضمين كننده بهترين صفحه نيس واسه همينه شما ديدي سامسونگ و الجي قصد استفاده ازين ٤كي رو در ٢٠١٦ ندارن و اين رزولوشن بسيار بالا ، يه عدد هست برا ترغيب خريداران
سايت خودمون موضوع افت عملكرد رو نشون داد و صد البته حرف شما درسته و منم بزرگنمايي نكردم كه لگ ميزنه يا هنگ ميكنه ؛ منظور اين بود ك سخت افزار وقتي داغ ميكنه ، اين وضعيت براش پيش مياد و همونطور ميدونين دوستان نظر متخصصين سايت رو در مورد قاب پشت نوت قبول كردن و الانم نظر متخصصين سايتمون قابل اعتماده ولي در كل باهات موافقم و منم صحبتي از هنگ و لگ نكردم

حمید ن در تاریخ : 1394/10/1

دوستان رنگ كروم اين گوشي فوقالعاده زيباس، بايد از نزديك ببينيد واقعا محشره...پشتش مثل آينه هست حتي به نوعي دوربين پشتي اين گوشي هم تو رنگ آينه اي كروم ميتونه كار دوربين سلفي گوشيو انجام بده وبه نوعي شما علاوه بر يك دوربين سلفي 5 مگاپيكسلي، يه دوربين سلفي 23 مگاپيكسلي هم داريد :)
عكساي جالبي تو اينترنت از رنگ كروم اين گوشي هست ببينيد، واقعا هركي از نزديك اين گوشيو مي بينه تو همون نگاه اول عاشق اين گوشي ميشه .

mos m در تاریخ : 1394/9/30

سلام
اول بگم که من بیش از 10 ساله مشتری سونی هستم و از همون اول همه اطرافیان و فروشنده ها میگفتن سونی نخر....
من اکسپریا X10 داشتم
بعد Z2 خریدم
الان هم دنبال Z5 هستم
مشکل z2 اینه که فقط دوسیمکارت نخریدم، والا خیلی گوشی خوب و راحتیه.
اطرافیان سامسونگ ، اچ تی سی، آیفون داشتن. هرکدوم مزایایی داره ولی در کل سونی از همه بالاتره.
خلاصه الان سوال برام پیش اومده کدوم Z5 رو بخرم که هم باتری خوبتر داشته باشه و هم دوسیمکارت باشه؟
رنگ سفیدش چجوریاست؟

ashkan a در تاریخ : 1394/9/30

سلام نگران نباش کاربران عادی متوجه میشن.وقتی می بینن این حجم بالا از نظریات در مورد این گوشی نوشته شده متوجه میشن یه گوشی عادی نیست.شما تو صفحات گوشی های دیگه برین بخونین هیچ خبری از جنگ جدلی که تو این صفحه به راه افتاده نیست.بتدریج عده بیشتری این گوشی میگیرن .و یا باهاش کار میکنن.و متوجه میشن.با تشکر

حمید ن در تاریخ : 1394/9/30

سلام دوستان.
خیلی از دوستان در مورد اینکه دوربین خانواده z5 بهتره یا s6 edge, s6 سوال پرسیدن:
تو این پست میخوام خلاصه ای از مقایسه ریویو دوربین این دو تا گوشیو از معتبرترین سایت مربوط به حوزه نقد دوربین یعنی سایت dxo واستون برازم که دوستان استفاده کنن.

اول امتیاز قسمت های عکس برداری این دو تا گوشیو میزارم یه نگاه با هم بندازیم:

خانواده z5:
Photo
DxOMark Mobile Photo
88
Exposure and contrast
87
Color
87
Autofocus
95
Texture
89
Noise
85
Artifacts
76
Flash
91

s6 edge:
Photo
DxOMark Mobile Photo
88
Exposure and contrast
90
Color
85
Autofocus
94
Texture
90
Noise
84
Artifacts
79
Flash
87

خب همانطور که می بینید خیلی تو این قسمت با هم زیاد تفاوتی ندارن دو تا گوشی و تقریبا تو یک سطحند.
فقط یک نکته اینکه دوربین خانواد زد 5 برخلاف گفته بعضی از دوستان، اصلا تو نور کم ضعیف نیست، دوستان تو همون سایت یه نگاه به نقاط قوت دوربین z5 بندازید:
نوشته:
Good detail preservation in both good and low-light conditions.

و حالا یه نگاه به نقاط ضعف دوربین s6 edge بندازید:
Noise noticeable in low-light shots

همون طور که می بینید این گوشی s6 سامسونگه که اتفاقا تو نور کم دچار نویز میشه.
در ضمن نمره مربوط به قسمت فلاش گوشی z5 شده 95 و مال سامسونگ شده 87!
با این توصیفات به نظرم برتری نسبی تو نور کم و یا شب هم با سری زد5 هست البته به صورت جزئی.
البته در مجموع تو قسمت عکاسی هر دو گوشی خیلی خوبن و هر دو امتیاز عالی 88 رو گرفتن.

و حالا امتیازات قسمت فیلم برداری:
Z5
Video
DxOMark Mobile Video
86
Exposure and contrast
85
Color
87
Autofocus
91
Texture
84
Noise
87
Artifacts
75
Stabilization
93

S6:
Video
DxOMark Mobile Video
84
Exposure and contrast
89
Color
84
Autofocus
90
Texture
89
Noise
96
Artifacts
89
Stabilization
59

خب تو قسمت فیلم برداری با توجه به امتیاز لرزش گیر، برتری با دوربین سونی هست.
امتیاز Stabilization گوشی s6 واقعا ناامیدکنندس، خیلی ناامید کنندس ! 59 ! یعنی دقیقا برابر با گوشی z1 سونی!!
تو ثسمت لرزش گیر واقعا سامسونگ خیلی ضعیف عمل کرده.

در مجموع دوربین خانواده زد5 وافعا کم نقصه و ضعف خیلی مشهود و خاصی نداره! تنها انتقاد شخصی من به دوربین خانواده زد 5 فقط به عکس های پانوراما هست که می تونست بهتر باشه.
هرچند دوربین s6 و s6 edge هم خوبه ولی به دوربین z5 نمیرسه.

خلاصه بخوام بگم برتری دوربین های پرجمدارهای فعلی سونی به سامسونگ:
- سرعت فوکوس بالاتر و فوکوس قدرتمندتر
- لرزش گیر قدرتمندتر ( نمره Stabilization خانواده z5 شده 93 و نمره s6 شده 59!) اختلاف خیلی زیاده!!!
- پوشش شعاع بیشتر توسط لنز دوربین های سونی
- - کمی کیفیت بالاتر
- پیکسل های بیشتر (23 در برابر 16) که این برتری شاید زیاد هم حائز اهمیت نباشه!
- و همچنین با دوربین خانواده زد میتونید زیرآب هم عکس و فیلم بگیرید:)
...
خلاصه دوستانی که دوربین واسشون مهمه یقینا سری z5 ناامیدشون نمیکنه و دیگه الکی و از رو هوا که لقب بهترین دوربین در بین تمامی گوشی ها رو از سایت dxo نگرفته که.
سایت dxo که هم متعلق به طرفداران تعصبی سونی نیست یقینا و کسانی که با دوربین سر و کار داشته باشن خیلی خوب این سایتو می شناسنن.
...
امیدوارم همه دوستان موفق باشن.

سالار پ در تاریخ : 1394/9/30

با نظرت موافقم، یه سری از کاربران انگار با سونی و یه سری برندها مشکل دارن یا مثلا برندهایی مثل سامسونگ و اپل میان برندهایی مثل سونی رو میکوبن جوری که انگار قراره چیزی بهشون برسه، مشکل برندی مثل سونی اینه که تو نتایج دست کاری نمیکنه، تبلیغات گسترده نداره، سیستم عامل رو شخصی سازی نمیکنه و همین دلایل کافیه که یه فرد آماتور ازش زده بشه.
در مورد دوربین هم همه میگن دوربین های سونی ضعیفه، اگه ضعیفه چرا شرکت های دیگه از این لنز ها استفاده میکنن؟ برنامه دوربین سونی افکت ها و مودهای خودکار زیادی داره و کیفیتشون مثل مودهای سامسونگ، اپل یا ال جی نیست ولی اگه به تنظیمات دستی مسلط باشید میتونید در حد دوربین عکاسی عکس بگیرید.
طرف اینو میبینه بلد نیست باهاش کار کنه میگه دوربین سونی بده به دیگران هم میگه، فردی که باهاش کارنکرده میشنوه و ندیده میگه سونی بده
الانم که میگن صفحه 4k به چه دردی میخوره فقط مصرف باتری بالا میره. در صورتی که صفحات 2k هم به دردی نمیخورن و مصرف رو بالا میبرن. به نظر من صفحات فول اچ دی کاملا مناسب هستن ولی افرادی که تعدادشون کم هم نیست هر کار سامسونگ یا اپل بکنه میگن خوبه و برندهای دیگه بده.

vahid k در تاریخ : 1394/9/29

درود محسن جان و ممنون بابت اطلاعاتی که از گوشیت برامون گذاشتی.. منم با اجازه دیگه میرم و بقول شما گفتنی ها گفته شده و بیشتر از این نه که خوشاینده که تا همینجاشم من خودم دیگه از مسئولین عزیز سایت شرمنده ام و عذر خواهی میکنم و درک میکنم که اینگونه جدل ها قطعا موجبات زحمت رو برای عزیزان بوجود میاره.. امیدوارم از اینکه احیانٱ جو پیج رو اگر ناخواسته به حاشیه کشونده باشم مورد عفو و بزرگواری خودشون قرار بدن..
دوستان از همه ی شما عزیزان هم که وقت و اطلاعات و نظرات خودتون رو به اشتراک گذاشتید به هر روی چه موافق و چه مخالف سپاسگزارم به سهم خودم و امیدوارم که ببخشید اگر خدایی نکرده نظری از من باعث کوچکترین ناراحتی شده باشه براتون..
امیدوارم همیشه موفق باشید و همواره تکنولوژی به بهترین شکل خودش در خدمت همه ی شما عزیزان باشه..
روزگارتون شاد

مقداد م در تاریخ : 1394/9/29

بحث تخریب اصن نیس همونطور شما ب معایب نوت اشاره کردی و من ب شما نگفتم تخریب کردی ، بحث منم روی نقاط ضعفش هست . مثلا شما ب عنوان کارشناس باید بفرمایی این f/2 و f/1.9 چیه ؟ یا چرا در تستهای gsmarena در نور کم ، ذد5 سوم شد بعد سامسونگ اپل ؟شما میبینی در نور کم عکسها کیفیت لازمو ندارن ولی فقط به تیتر dxo تکیه میکنی و همه نظرات رو اشتباه میدونی .
یا چرا صفحه سونی مقابل صفحه اس6 و 6اس ضعیفه ؟
یا باتری پرمیوم اینطوره ؟ شما بهبود باتریو واگذار کردی ب آپدیت ؟؟ ب نظرم این طفره رفتنه

Mohsen . در تاریخ : 1394/9/29

واقعا گل گفتی mohsen e کسایی به عمد میان هی از سامسونگ طرفداری میکنن هی طرفداری میکنن. بابا بسه تاکی اخه؟... من میخواستم موبایل بخرم البته گوشی الانم one m8 هستش،چن روز پیش دو برادرم گوشی جدید خریدن یکی طرفدار سامسونگ که نوت5 رو انتخاب کرده بود و برادر بزرگه هم پریمیوم خرید(رنگ کروم)دوستان اینایی که میگم حقیقت محضه... داداشم که نوت خریده الان 90%پشیمونه. من همه جوره باهم مقایسشون کردم

1.صفحه نمایش:یادتونه سامسونگ از 2کی استفاده کرد همه میگفتن این کار اشتباه و... الان سونی 4کی زده شما میگید بیخود زده هیچ تاثیری نداره چشم که این میزان کیفیت رو تشخیص نمیده!!!!!!!!!!قطعا بهتره اینا همش حرفه.پریمیوم خیلی بهتره مخصوصا اگه از البوم خود گوشی ببینش کاملا تفاوت رو احساس میکنی فیلمهای 4k خارق‌العاده اند نسبت به 2k نوت 5.

2.دوربین:من از سونی طرفداری نمیکنم اما کی گفته عکسای نوت تو نور کم بهتره؟!!!!اگه تنظیمات دستی رو که خیلی هم اسونه بلد باشی تنظیم کنی پریمیوم عکسارو خیلی بهتر میندازه. فوکوس زد5 بی نظیره ادمو به حیرت میندازه با اینکه لرزشگیر دیجیتالی هست اما پای الجی جی4هم بپاش نمیسه فیلمبرداری 4کی هم که مشخصه خودتون میدونی. لازمه که بگم سونی با اعداد وارقام بازی نمیکنه اینو بدونین،برای چالش دوربین بهتره فیلم ها وتصاویر ثبت شده رو در تلویزیونهای 4کی به نمایش در بیاریم اونوقت معلوم میشه که سونی بهتره من این کارو کردم.

3.طراحی:گوشی های سونی و اپل و اچ تی سی خیلی وقته به بلوغ رسیدن توی سری خانواده z5دیگه به نهایت رسیده.قسمت جلویی گوشی پریمیوم از لایه محافظ با چربی و اثر انگشت پوشانده شده.رنگ کرومش ادمو تحریک میکنه واقعا.دیگه IP68 که جای خود،ولی قلم نوت هم برا بعضیا کاربردیه

4.سخت افزار:در اینجا میتونیم بگیم نوت بهتر عمل میکنه z5premium به میزان کمی گرم میشه، رم 4گ نسبت به 3 نوت پنج بهتره اما کارت حافظه ساپورت نمیکنه این خودش یک نقطه ضعفه.

5باتری:باتری هردو گوشی در حد مساوی اند میشه بسته به نوع کارتون به گوشی انتظار داشت از باتری ولی در یه حدن...
منم که یکم دیگه پریمیوم ارزونتر بشه ایشالا میخرمش یاکه iphone 6s
ولی گوشیهای سونی منو تحت تاثیر خودش کرده،بیشتر نسبت به قبل دوسشون دارم.
ولی بی تعصب بگم اگه با هردوشون کار کنی تو یه مدت واقعا تفاوت رو احساس میکنی z5 premium از note 5بهتره پس دیگه خواهشا موضوعو تکرار نکین و از سامسونگ و سونی تعریف غلط ندید به مردم خیلیا تعصب ندارن میخوان به شما اعتماد کنن که کدومو انتخاب کنم.

واقعا ممنون که متن رو خوندین

WOLF A در تاریخ : 1394/9/29

فرمایش شما کاملا متین.
درسته که مقداد هم بعضی وقتا در سامسونگ زیاده روی میکنه ، ولی به اون شدتی که میگید نیست.
ببینید دوستم:
من از لپتاپ بگیر تا TV و هارد و اسپیکر و ماوس و انواع هدفون ها و ضبط و پخشهای جدید و قدیمی و رادیو ترانزیستوری و ... رو همیشه از سونی انتخاب میکنم ، چون به جنسش اطمینان و به برندش علاقه دارم و همین اطمینان و کیفیت هست که علاقه رو با خودش آورده. نه فقط من ، پدر من هم که الان 67 سال داره برند سونی رو انتخاب میکرده و هنوز یه سیستم صوتی سونی 50 ساله تو خونه داریم که میتونه با قابلیت دالبی زمینو بلرزونه.
ما کاری به این مسایل نداریم. مسئله اصلی اینه که ببینیم واقعیت چیه. درست؟
من الان خودم Z3+ دارم و از همون اول هم میدونستم که داغ میکنه و تو هیچ سایتی ( حتی 1 سایت) ندیدم که بگه این گوشی داغ نمیکنه، وبا آگاهی از این مورد خریدمش ، چون سونی بودن و طراحی زیبا مد نظرم بود ، نه عدد بنچمارک. همونموقع s6 هم بود که با پردازنده ی قوی خود همه رو شگفت زده کرده بود. خوب این یه واقعیت بود که S6 بهتره و نمیشه کتمانش کرد. هم از لحاظ " رم " پر سرعت و هم اینکه به خاطر نداشتن کارت حافظه ، سرعت ذخیره کردن چند برابر میشه و حرارتی به وجود نمیاد و سرعت گوشی بسیار بالا میره و همچنین دوربین با f1/9 که در Z1 و Z2 و Z3 و Z3+ و Z5 و تمام این خانواده f2 بود و این یعنی دیافراگم s6 گشاد تر هست و میتونه نور بیشتری جذب کنه و نور بیشتر یعنی نویز کمتر.
من کار به بقیه ندارم ، هر کس اشتباه منو بگیره یا به من چیزی یاد بده ازش تشکر میکنم.آدم تازه به دوران رسیده و مغروری هم نیستم که نخوام چیزی رو قبول کنم چون سنی ازم گذشته.
فقط میگم آدم باید واقع بین باشه. مقداد به نظر من داره حقیقت رو میگه ، ولی حقیقت رو اشتباه به عرض میرسونه. پردازنده های اخیر پرچمدارای سامسونگ قویتر از تمام اندرویدی ها هستن ، باید قبول کنیم.
اصلا قضاوت با خودمون : بین Z3+ و Z5 سونی چکار کرد؟
...
..............................................
من یه چیزی هم راجب به تست gsmarena بگم.
تست ویدیو در حالت هواپیما انجام میشه و از حالت شارژ کامل تا 10 درصد انجام میشه.
و منظور از این عددی که میگن ( مثلا rating 66) این یعنی اینکه شما باید هر 66 ساعت یکبار گوشی رو شارژ کنید اگر یک ساعت مکالمه 3g ، یک ساعت تماشای ویدیو و یک ساعت وبگردی داشته باشید.
اینم گفتم بگم. شاید لازم باشه که بعضی دوستان عزیز که از سایتهای خارجی دیدن میکنن بدونن منظورش چیه.
...................................
دوست اونه که بدیها رو ببینه ، نه اینکه خوبیها رو 24 ساعت تکرار کنه.
با تشکر

vahid k در تاریخ : 1394/9/29

با سلام
مقداد عزیز باور کن منم تا مدتی قبل اصلا شکی به تستهای سایتها نمیکردم ولی بدون کوچکترین تعصب الان این تجربه رو پیدا کردم که زیاد قابل اطمینان نیستن خدا شاهده اولین باری که متوجه شدم زیاد دل به ارقام این سایتها نمیشه داد زمانی بود که دیدم در همین سایت در پیجهای مختلف نظر کاربران با اونچه که از سایتها خوونده بودم خیلی خیلی متفاوته .. از جمله پیشرو پنچمارک اگزینوسی که باطریش علی رقم امار ۱۰ساعت و ۵۶ دقیقه ای وبگردی از نصف اون هم کمتر از آب در اومد و کاربران زیادی ازش ناراضی هستن.. دوست من اگر واقعا گوشی ایی حدود ۱۱ ساعت وبگردی داشته باشه محاله کاربرانش بدون استثنا اون گوشی رو در مصرف ستایش نکنن .. چون انقدر زمان زیادیه که حتی با بدترین کاربری و ناشی گری در استفاده هم اگر بفرض بگیریم باز هم با دو سه ساعت زمان کمتر هم کاربران اون گوشی رو خوب و عالی میدونن از نظر باتری.. ولی چیز دیگه ای رو شاهد بودم .. بحث من هم فقط در خصوص آمار باتریه که برخلاف تمامی نقاط و موارد دیگه که قطعی تر میشه آمارشون رو در آورد متاسفانه نیازمند تجربه و کار واقعی با اونه برای تشخیص صحت و یا نادرستی .. که در این زمینه من شخصا تجربه م اینه که هیچ جای دوری احتیاج نیست بریم اگر واقعا دنبال اطلاعات درستیم در پیج های همین سایت خودمون mobile.ir بهترین و حقیقی ترین اطلاعات به دست میاد از تجارب کاربران که در مجموع به یه آگاهی بسیار جامع میتونیم برسیم که خیلی خیلی کاملتر از هر سایت معتبریه
فقط برای گوشیهای جدید کمی زمان همه چی رو ثابت میکنه.. و چه بسا بسیاری معایب و محاسن ریز و درشتی که شاید در هیچ سایتی بهش اشاره نشده باشه و اصلا تجربه شده باشه..
به هر حال من هم قبلا مثل شما و آقا وحید خیلی به آمار سایتهای معتبر باورمند بودم ولی الان بالاترین و معتبرترین مرجع رو پیج های موبایل.آی آر خودمون میدونم بدلایلی که عرض کردم.

.. جناب ولف یا آقا وحید عزیز .. در همین سایت خودمون هم کامپکت۵ ۱۱و۱۴ ساعت مکالمه داره دوست من نه ۲۸ساعت

bashir k در تاریخ : 1394/9/29

حرفاتو ۱۰۰٪ قبول دارم داداش اشکان..
من خودم نکسوس شش پی دوس دارم، چون ی کم دوس دارم سر و کله بزنم با کاستوم رام و... :)
ولی حتی توی پیج اونم، نوشتم که نکسوس شش پی و نوت پنج و پرمیوم، بی شک سه تا گوشی برتر اندرویدی امسالن..
وقتی هم میگن برتر، یعنی برتر!! یعنی از ۲۰، ۱۹ به بالا میگیره :)
اونقد پرمیوم گوشی عالی ای هست، که بخام واسه نامزدم گوشی بخرم، امسال، فقط زد پنج پرمیوم کروم رو براش خواهم خرید، بدون شک :) [ البته خانمم هم، مث آریآنآ خآنم، صفحه بزرگ دوس داره، واسش t2 ultra گرفتم، تا اون موقع پولم برسه شاید z5-6 ultra بیاد شاید اونو خریدم :))) ].
بگذریم..
فک کنم ب قول معروف، موضعم مشخص شد :)
امیدوارم نقدی یا کامنتی نوشته باشم، حمل بر تضعیف یا تخریب یا ... نشده باشه.
سپاس.

Nabi A در تاریخ : 1394/9/29

باسلام
احسنت...مرحبا
واقعاً حرف دل من و خیلی های دیگه بود اشکان عزیز...
این حرف ها و بهانه های الکی خیلی روی تصمیم خریدار(عادی به قول شما)که اینجامیاد اطلاعات کسب کنه،تاثیرمیذاره...
من نمیدونم چرا این همه بدگویی پشت سونی وگوشیاش میشه درصورتیکه هیچ شرکتی درکیفیت محصولات ومشتری مداری به پای سونی نمیرسه...
کسی ندونه فکرمیکنه بعضی ها با سونی پدرکشتگی دارن که انقدر میکوبنش...والا
من الان تبلت Z3 دارم،چندباری رفتم تاچندتاگوشی ببینم تاجایگزین تبلت کنم چون باسایزش مشکل دارم...
خداشاهده دودقیقه نشدتبلت روگذاشتم ویه گوشی دیگه رودستم گرفتم،داشتم هول میکردم...
چون اصلا نمیتونم جایگزینی براش پیداکنم...
اگه یکی ازگوشیای سونی بگیره اونوقت متوجه کیفیت وباقی قضایامیشه...
خواهشا هیچ گوشی روتحقیرنکنید،بزرگنمایی هم نکنید...نظرات سالم بدید...یاحق

MOH R در تاریخ : 1394/9/28

1.
یه انتقاد دوستانه.....
دوست عزیز
آیا نظر شما مغلطه نیست که چون Z5P مثلا از نظر شما 66 ساعت و دو روز دوام داره،حالا نوت 5 با 85 ساعت باید 3 روز دوام باطری داشته باشه؟
3 روز؟؟؟
دوست عزیز متاسفانه هرچی بنده در نظرات قبلی گفتم رو کلا فراموش کردین.
هرجا برتری نهایی با سونی باشه مثل برتری دوربین تو DXO سعی میکنید با نزدیک دونستن امتیازات برتری سونی رو کمرنگ نشون بدید یا حداقل سعی میکنید طوری سامسونگ رو هم نشون بدید.

هرجا برتری نهایی با سامسونگ باشه قید جزئیات رو میزنید و فقط با اتکا کردن به منطق و نظر شخصی تون،قصد در بزرگنمایی برتری کلی سامسونگ دارید.مثل مقایسه باطری 4 گوشی (Z5-Z5P-S6-NOTE 5) اختلاف وبگردی نوت5 و Z5P کمتر از دوساعت بود و امتیاز بیشتر سامسونگ بخاطر زمان مکالمه و پخش ویدیو بیشتر بود و شما طوری از اختلاف 66 و 85 ساعت صحبت میکنید که انگار به باطری Z5P نباید اصلا نگاه کرد.کما اینکه همونطور شما بلایند تست سایت همسایه زومیت (به قول خودتون) رو به GSM Arena ترجیح میدید،پس حق بدید ما نتیجه باطری ترنجی رو به GSM Arena ترجیه بدیم که طبق گفته سایت ترنجی باطری Z5P از Z5 بهتر بود و تجربه ای مثل Z5 Compact رو داشته.

از اینها بگذریم......
به نظر خودتون چی باعث شده نتیجه باطری Z5P از Z5 کمتر باشه؟؟؟
از لحاظ مشخصات سخت افزاری هیچ تفاووتی بین این 2 نیست و اگر فرض کنیم به خاطر فقط 0.3 اینچ صفحه نمایش بیشتر Z5P اینقدر نسبت به Z5 ضعیفتر عمل کرده اون 530 میلی آمپر باطری بیشتر Z5P در بدترین حالت باید نتیجه ای برابر با Z5 رو میداد نه اینقدر ضعیف.
شما اگه از دید یک طرفدار سامسونگ به قضیه نگاه کنی فقط برتری سامسونگ و ضعف سونی رو میبینی،اما اگه کمی واقعا بینانه تر و به دید یک فرد معمولی نگاه کنی قطعا به اشتباه بودن این نتایج پی خواهی برد.
.........................................
2.
در مورد رزولوشن و کلا این بحث ها اگه یادتون باشه بنده تو یک نظر کاملا به این موضوع پرداختم که حتی رزولوشن 4K تو Z5P بر یک عکس HD یا FHD هم تاثیر گذار هست و به شدت در افزایش جزئیات عکس تائیر گذار هست:
http://8pic.ir/images/5wnhosyuh2fmswy12h3g.jpg
http://8pic.ir/images/221uso3gy913hl904xsx.jpg
پس ازتون مجددا خواهش میکنم اینطور نگید که قابل تشخیص نیست،خواستید بررسی معتبر تر هم براتون میارم.
.........................................
3.از اونجایی که شما به بنچمارک خیلی توجه دارید لازم شد این نکته رو یادآور بشم که افت بنچمارک به معنی افت عملکرد نیست و اینطور نیست که اگر مثلا بعد نیم ساعت بازی مثل REAL RACING 3 و گرم شدن دستگاه دچار افت عملکرد و لگ زدن و یا هنگ کردن بشیم.
پس موردی رو که بهش اشاره میکنید هیچوقت اونقدر مهم نیست که بگیم سخت افزار و توان این گوشی زیر سوال میره.چون قرار نیست با افت بنچمارک،شاهد افت عملکرد گوشی باشیم

در پناه حق........./

اشکان ا در تاریخ : 1394/9/28

بشیر جان .
همه ما خدا رو شکر به اینترنت و سایت ها و... دسترسی داریم و بنده هم همه سایت ها و کلیپ ها و بررسی ها رو دیدم .
همه ما میدونیم پرمیوم یه گوشی فوق الاده و کم نقص هست .
و جز برترین های بازار هست حالا یکم بالا پایین داره ..ولی اگر یه کاربر آماتور بیاد اینجا و نظراتی که در مورد پرمیوم نوشته شده رو بخونه نا خدا گاه از گوشی بدش میاد و زده میشه .غیر از اینه؟!!!
برات مثال میزنم داخل نظرات نوشته شده .((باتری پرمیوم شکست هست برای سونی .،ال سی دی 4k پرمیوم تفاوتی با 2k نوت 5 نداره ،دوربینش ضعیف تر از نوت هست .810 چیپ ست خوبی نیست و.....))
خوب یه کاربر عادی که زیاد سر در نمیاره وقتی بیاد این نظرات رو بخونه نا خدا گاه از گوشی بدش میاد ....
در صورتی که در واقعیت این طوری نیست .و الان همه گوشی های بازار عالی هستن .و نیاز نیست یه مقدار امتیاز کم و زیاد آوردن گوشیارو بزرگ نمایی کرد .باور کن اگر من یه کار بر آماتور بودم نظراتی که اینجا نوشته شده بود رو میخوندم میرفتم دیگه ام اسم پرمیوم رو نمیوردم .واقعا نیاز نیست بعضی از دوستان اینقدر گیر بدن به سری زد5 .
چون فقط من داخل صفحه های سری زد5 دیدم اینطوره .چرا معایب و مزایا بقیه گوشیارو بزرگ نمایی نمیکنن فقط سری زد5!!!؟!! مثلا باتری [بدتر] از آیفون نداریم ما دوست خود من 6 داره روزی 2 بار شارژش میکنه وهمش میناله از باتری.ولی داخل صفحه های آیفون که میری کسی حرفی نمیزنه .یا دوربین آیفون هیچ وقت اول نبوده .یا ال سی دی آیفون هیچ وقت بهترین نبوده .ولی هیچ کس از معایبش که از بقیه ضعیفتر هست چیزی نمیگه. .تنها جایی که من دیدم همین صفحه سری زد5 هست اینقدر گیر میدن بهش ..در صورتی که مطنم باتری سری زد5 2 روز رو جواب میده .دوربین جز بهترین ها .ال سی دی جز بهترین ها .اسپیکرهای استریو و..... اگر واقعا نیت دوستان این هست که کاربرا با معایب و مزایا ((که به نظر من زیاد بزرگ نیستن که قابل گفتن باشن))آشنا بشن چرا من هیچ جا ندیدم دوستان از معایب سامسونگ بگن!!! هر جا دیدم فقط تعریف از سامسونگ بوده و تخریب سونی .و بقیه...
Wolf a
دوست عزیز اون دوستمون مقداد عزیز مستقیم این حرف رو نمیزنه ولی غیر مستقیم ...
مثلا نظر آخر مقداد جان (( از لحاظ "باتري + عكاسي در نور كم + امكانات محيط + قلم + اعتبار +(( صفحه نمايش ))+ قدرت پردازنده و كم مصرفی برتری با نوت هست .!!
بعد از لحاظ زیبایی و کارت حافظه برتری با پرمیوم!!!! حتی صفحه 2k نوت 5 هم از 4k پرمیوم برتر میدونه !!!!
اگر این تشویق به خرید سامسونگ نیست شما اسمشو چی میذاری؟!!!!
واقعا نظرات یه جوری هستن هر کس ندونه یا با گوشیای سونی کار نکرده باشه فکر میکنه پرمیوم یه گوشی بدرد نخوره چینی هست .در صورتی که این طور نیست .
به نظر من الان تمام گوشیای مدل بالای شرکت ها .چه اچ تی سی .چه سامسونگ .چه سونی و.....
همه عالی هستن و فقط به سلیقه افراد بستگی داره .و واقعا نیاز نیست این قدر بعضی از دوستان تخریب کنن گوشیای سونی رو ...واین هم در آخر بگم من طرفدار سونی هستم و برام قابل حضم نیست که طرفدارای سامسونگ بیان داخل پیج سونی و سونی رو تخریب کنن و تبلیغ سامسونگ کنن ... یاحق

mohsen e در تاریخ : 1394/9/28

دوستان.سلام.ظاهرا هرچه درباره یکسری چیزها بحث میکنیم بیفایده است و یکسری دوستان به بهانه کمک فقط حرف خودشون رو تکرار میکنند.بهر حال پاسخ تمام بحث ها ی مطرح شده و جواب تمام تخریب ها داده شده و من اهل تکرار نیستم.بنابراین اگر کسی درک درستی از تکنولوژی تلفن همراه داشته باشه تا حالا جواب همه چیز دستش اومده بنابراین ازتون خداحافظی میکنم.حرف آخرم اینه که این گوشی هم شما رو ناامید نخواهد کرد.خدانگهدارتون امیدوارم از خریدتون راضی باشید.از طرفداران سونی خواهشمندم به بحث ادامه ندن چون دوستان گوش نمیکنند و فقط یکسری چیزهارو تکرار میکنند.پس بحث بیفایده است

مقداد م در تاریخ : 1394/9/28

وحيد جان ممنونم از نظرات خوب شما . اميدوارم افرادي مانند شما بيشتر بشن و ما هم ازشون استفاده كنيم

مقداد م در تاریخ : 1394/9/28

ن دوست عزيز . ب قول آقا وحيد (wolf) اون سايت يكي دو روزه راه نيفتاده ك نشه بهش اعتماد نكرد .
منم انتظار نداشتم كسي ك روي سوني تعصب زياد داره بياد بكه نهايتا يه روزه عمر باتري ؛ شما انتظار داشتي؟

محمدامین پ در تاریخ : 1394/9/27

بهترین گوشی ۲۰۱۵ سونی اکسپریا زد۵ پریمیوم با اختلاف

محمدامین پ در تاریخ : 1394/9/26

بی تردید بهترین گوشی ۲۰۱۵ سونی اکسپریا زد۵ پریمیوم

WOLF A در تاریخ : 1394/9/26

سلام.
من واقعا کامنتتو که دیدم ، یه لحظه شکه شدم !!!
دوست من ، شما سایت GSMArana رو قبول نداری ، خوب نداشته باش ، لزومی نداره با این دلایل، اون سایت رو مردود اعلام کنی.
دوست من، تا الان 10 -12 ساله که این سایت رو میشناسم و بهش سر میزنم. این سایتا که یکی دوروزه بوجود نیومدن. تمام مرجع و رفرنس اکثر مقالات و مجلات و سایتهای موبایلی خارجی و داخلی و همچنین ویکیپدیا از همین GSMArena هست . بهت پیشنهاد میکنم راجب به مثلا یه مدل گوشی موبایل تحقیقی انجام بدی ، تا ببینی که رفرنس اکثریت سایتهای خارجی از GSMArena و PhoneArena هست.

حالا مورد دوم:
شکه شدنم دراینباره بود که اومدی سه خانواده ی Z5 رو گذاشتی کنار هم و با یه مثالی که هیچگونه پایه ی علمی نداشت دروغگویی سایت جی اس ام آرنا رو هم نتیجه گرفتی.
کی گفته هر چی باتری بیشتر ، زمان مکالمه باید بالاتر بره؟
عزیز من ، درسته که باتری پریمیوم بیشتره ولی این که دلیل نمیشه، برد مدل کامپکت و پریمیوم و Z5 هر کدوم توان خودشونو دارن ، همینجوری نیست که بگیم چون اصغر ، تقی رو زده پس نقی رو هم میتونه بزنه.
معذرت میخوام نشد مثال بهتر پیدا کنم.
خواهشا نکنید از این کارا.
یه سایت خبر گذاری رو کسی نمیگه دروغ میگه.

------------------------------------------------------------------------------------
اشکان جون
والا من چیزی تو حرفای مقداد مبنی بر اینکه گفته باشه سونی نخرید و سامسونگ بخرید ندیدم. اگه شما دیدید حتما بگید. اگر هم نه ، تهمت نزنید.
همه آزادند هر کجا که دوست دارن نظر بدن. کسی جایی رو نخریده.
متعصب کسیست که اگه بگی گوشیت به جای 441 پیکسل ، 440 پیکسل داره ، از تکنولوژی های قدیم و جدید و آینده میخواد صحبت کنه و اینکه بقیه ی شرکتها وجود نداشتن و از این جور حرفا صحبت کنه. اینو میگن متعصب. نه اونی که میاد و در تمام پیجهای همه ی گوشیهای موبایلها راجب همه چیزشون نظر میده. خود من Z3+ دارم ولی هزار بار معایبشو گفتم ، خوبیاشم گفتم.

mehran m در تاریخ : 1394/9/25

سلام به همه .این گوشی برخلاف گوشی های دیگه که به مدت مجدود 4K ضبط می کنه
به مدت 60 دقیقه ضبط می کنه وحافظه داخلی پر می شه
و گرم می شه
در خریدش شک نکنید

mohsen e در تاریخ : 1394/9/25

من که یادم نمیاد از دوستداران سونی کسی با اطمینان بگه نتایج فلان سایت معتبره.از بعضی طرفداران سامسونگ هم دیدم به هرسایتی که به نفعشون و به ضرر برندهای دیگه هست استناد میکنند.هیچوقت هم کسی نگفت مطلقا نتایج اشتباهه.گفتیم احتمالش هست...شما میگین نیست؟اصلا صحیح باشه...مگه من رای رو در باتری به نوت ندادم؟اصلا مگه66ساعت اون سایت نیازهای روزانتون رو برطرف نمیکنه؟آیا در جایی سکونت دارید که دسترسی به برق مشکله؟سونی برتریهای زیادی داره.خودتون دارید میبینید.نوت هم خیلی خوبه.شمابه جای بحث لطف کنید لیستی کامل از معایب نوت برای کمک به دوستمون تهیه کنید.اگه منطقی و صحیح باشه دوستامون خودشون متوجه میشن.

vahid k در تاریخ : 1394/9/25

ممنون از یادآوریت.. من خوشبینانه ترین حالت رو در نظر گرفتم داداش.. و الا باید دید چرا همچین آمار اشتباهی از اون سایت بیرون اومده که البته با توجه به آمار دیگری هم که از گوشیهای دیگه داده در زمینه باطری با خووندن نظرات کاربرانی که با اون گوشیها بصورت واقعی کار میکنن متوجه بی پایه و اساس بودنشون میشیم.. مثلا واسه گوشی ایی که زده ۱۰ ساعت و ۵۶ دقیقه پایداری وبگردی ..وقتی میری تو پیج گوشی میبینی که کاربرا از ضعف باتری گوشی فغانشون به آسمونه.. حالا من بیام هی بگم ۱۰ ساعت و ۵۶ دقیقه .. یا ۸۵ ساعت.. وقتی در عمل ۵ساعت تداوم نداره بصورت ممتد ..

bashir k در تاریخ : 1394/9/25

داداش ببخشید من جواب میدم
حرفاتون صحیحن و کاملا منطقی، اینکه میفرمایید نباید ضعفهاش بزرگنمایی بشه، و از فلان گوشی تعریف بشه، کاملا صحیحه.
ولی ی مشکل کوچولو هم هست..
ی دوستی میان میگن من گوشیو خریدم، و فلان و فلان بازی رو روون اجرا میکنه، خب الان روون ینی چی؟ من به ۱۵ فریم میگم روون، شما به شصت فریم..
ی نفر میاد میگه باتریش دو روز رو میره، ی نفر میاد میگه ی روز. هردوتاشونم فرض کنیم واقعیت رو میگن.
ی نفر میاد میگه بهترین صفحه نمایش رو داره..
من خودم دو بار بخاطر صرفا تعریفات مبالغه آمیز دوستان ضرر کردم، چون واقعیت از دید من با اونا خیلی فرق داشت!
اینجاس ک رویوهای معتبر ب درد میخورن، دقت کنید، گفتم رویو، نه بنچمارک، نه آنتوتو!
ترجیحا رویوهای ویدیویی از کانالهای معتبر یوتیوب که همه ش نشه چندتا عدد و رقم..
در کل بایدهم از ضعفها و هم از قوتها گفته بشه تا خریدار بهتر تصمیم بگیره.
..
ی چندتا رویو از بهترینهای امسال اندروید تو سایت اندروید اتوریتی هست، ک ب نظر من معتبره و ارزش خوندن داره..
http://www.androidauthority.com/best-of-android-2015-display-660168/
http://www.androidauthority.com/best-of-android-2015-audio-660588/
http://www.androidauthority.com/best-android-2015-performance-659018/
http://www.androidauthority.com/best-android-2015-battery-659019/
http://www.androidauthority.com/best-of-android-user-experience-661748/
و البته ی چندتا نکته جالب هم گفته، ک بد نیس بخونینشون، قبل اینکه لینکها رو نگا کنین:
Display: which handset is the brightest and has the most accurate colours? Should you buy an LCD or an AMOLED device? When your phone says 50% brightness, is it REALLY 50%?
Audio: which handset has the loudest speaker, the best audio and offers great headphone performance? Is 24-bit DAC really better than 16-bit DAC?
Battery: which phone has the best standby time, can play back video the longest and can browse the Web for hours on end? How do the handsets stand up to some battery benchmarking? Just how fast do smartphone batteries charge?
Performance: how good is the CPU, RAM, ROM and GPU? Which device is for you if you need the ultimate all-rounder, the best for high-end gaming or the ultimate multitasking powerhouse? How long can each handset record 4K and 1080p video for, before overheating, and just how hot do they get with 4K video recording?
Camera: arguably one the most important smartphone features, which is the camera that handles multiple scenes with ease? Which is the ultimate camera in your pocket that you can rely on in your time of need? From low light to daylight, 4K and panorama, which smartphone camera is truly the king of imaging?
User Experience: which smartphone has the killer feature that tops the rest? Is the Priv’s hardware keyboard and dual curved display? What about the Z5’s 4K display and waterproofing or the Galaxy Note 5’s monster specs and S Pen? Maybe it’s the V10’s second screen and high res audio, or the Nexus 6P’s affordable price for a premium smartphone and Pure Android experience? Or if you have butter fingers, maybe the shatter proof durable Moto X Force is the smartphone that’ll stay by your side?

vahid k در تاریخ : 1394/9/25

نه عزیزم به ضرر کامپکت و به نفع پریمیوم نیست .. بحث سر [اشتباه] بودن آمارهای سایتهاییه که شما بهش متوسل میشید.. همین
بقول دوستمون گوشی ایی رو که من گرفتم دو روز داره جواب میده باتریش تو دستم حالا شما هی بیا بگو فلان جا گفته ضعیفه ...

مقداد م در تاریخ : 1394/9/25

دوست عزيز از لحاظ هاي "باتري + عكاسي در نور كم + امكانات محيط + قلم + اعتبار + صفحه نمايش + قدرت پردازنده و كم مصرفي اون " برتري با نوت هست
ولي از لحاظ "ظاهر زيباتر + تاييديه + ساپورت كارت حافظه" برتري با پرميومه
عكاسي در روز هم كيفيت هر دو عاليه مث كيفيت فيلم برادري
باتري نوت راحت سه روز دووم مياره چون طبق نظر دوستان پرميوم دو روز دووم آورده و اينم اضافه كنم در gsnarena عمر نوت ٨٥ساعت بوده و پرميوم ٦٦ساعت ك با وجود باتري بزرگتر ، نتيجه اش جالب نبوده
رزولوشن صفحه پرميوم در گالري ، دو برابر رزولوشن نوت ميشه يني ٤كي كه اين واسه باتري بسيار مضر هست و عملا روي ابعاد ٥.٥ اينچي ، قابل تشخيص با ٢كي نيس ب عبارت ديگه همون ٢كي بود خيلي بهتر بود ولي سوني در اين قسمت و دوربين ، بازي با اعداد رو ادامه داده
صفحه پرميوم هم غير گالري ، فرقي با صفحه زد٢ و زد٣ نداره حتي صغحه زد٣ روشنتره تا پرميوم
سوني تونسته گرماي اسنپ رو مهار كنه ولي گوشي وقتي داغ بشه ، عملكرد شخت افزاري افت محسوسي ميكنه كه ميتوني ب بررسي متخصصين سايت خودمون سر بزني البته بررسي زد٥ كه همين سخت افزارو داره موجوده و تفاوتي با پرميوم نداره چون سخت افزار هر دو يكسانه و شما با هر دو سخت افزار مشكلي نداري منتها اسنپ٨١٠ در پرميوم مث زد٤ داغ نميكنه ك ب دست شما گرماش برسه ولي از داخل از اون مشكل رنج ميبره ك بالاتر بهت گفتم
در نور كم جون گشودگي ديافراگم دوربين پرميوم f/2 هست نتونسته مث نوت عكس بگيره و واقعيت اينه الان جي٤ از اين لحاظ از نوت و پرميوم وضعيت بهتري داره و در روز هم كسفيت هر دو عاليه و امتياز سايت معتبر dxo به كيفيت عكاسي هر دو ٨٨ بوده حالا اين وسط سرعت فوكوس نوت خيلي خيلي خوب ولي سرعت فوكوس پرميوم عاليه عوضش در نور كم ، شما با نوت عمسهاي روشنتر و شفافتري ميگيري نسبت ب پرميوم
از لحاظ مموري هم اگه ظرفيت ٦٤ فك ميكني واست كمه ، ميتوني ب پرميوم توجه كني ك در اين مورد و زيبايي برتر از نوت ظاهر شده

آریآنآ خآنوم پ در تاریخ : 1394/9/25

"محسن خآن ... !

این جآ زحمت کشیدین مزآیآ و معآیبِ این گوشی رو ذکر کردین ... !

+ دست شمآ درد نکنه محسن خآن .. !

امآ در قسمتِ معآیب یِ مورد رو گفتین کِ بنده اصلن ب شدت تحت تأثیر قرآر گرفتم .. ! :دی :دی

+ در قسمت معآیب ، مورد پنجم .. ! :دی

++ « 5-جلب توجه زیاد:ممکنه زیادی مورد توجه سارقین گرامی قرار بگیرین:)))))) » .. !

اصلن اینقده تحت تأثیر قرآر گرفتم کِ زبآنم قآصره از گفتنِ چیزی ... ! :دی :دی"

اشکان ا در تاریخ : 1394/9/25

آقای مقداد م
نیت شما ازین که تمام صفحات رو پرمیکنید و کاربرا رو تشویق به خرید گوشیای سامسونگ میکنید چیه؟!!
داداش من هر گوشی دستته که مطمننا سامسونگ هست برو همون جا ازش تعریف کن .
واقعا شما سری زد5 رو از دور هم ندیدی چطور با این اطمینان میزنی تو سرشون .که باتریشون ضعیفه .ال سی دی معمولی .
و.....
داداش من 1 سال زد3 دارم فوق الاده ازش راضیم .قبل خرید هم افرادی مثل شما بودن که با استناد به سایت ها و ....
میزدن تو سر زد3 ولی من با این حال همون بار اول که زد3 رو دست گرفتم عاشقش شدم .و الان هرکی در مورد زد3 ازم بپرسه جوابشو میدم ولی هیچ وقت در مورد مثلا اس 6 .یا نوت 5 هرچند باهاشون کار کردم ولی هیچ وقت نمیام بدون تجربه داشتنشون برم داخل صفحه اشون و هی بگم فلان سایت فلان رو گفته فلان کارشناس فلان رو گفته و...
واقعا نیت شما چیه؟!!!
داخل هر صفحه ای میریم شما همش میزنی تو سر سری زد5 وکلا سونی شمارو داخل صفحه زد3+ ه می خوای همرو قانع کنی که این گوشی رو نخرن وبرن سمت سامسونگ واقعا این کارشما درست نیست .شما در صفحه های سامسونگ هم مرتب به کسایی که حتی اسم سری زد5 هم میارن گیر میدی و باید حتما قانعشون کنی نوت 5 بهتر از پرمیوم هست که قطعا اینطور نیست .باز داخل صفحات سامسونگ کارشما منطقی تره ...
هم من هم شما میدونم سری زد5 سونی عالی و بی نظیر هستن .و قطعا از بهترین های بازار
و به نظر بنده حتی بهترین گوشی حال حاضر همین پرمیوم هست .
دوست عزیز هر کس سلیقه ای داره یکی سونی رو میپسنده .و نسبت به بودجه اش از سری زد سونی برمیداره حالا چه زد2 چه زد3 چه زد5 و... مطمنا راضی نگهش میداره و یکی از بهترین های بازار رو برداشته ...
یکی سلیقه اش سامسونگ رو میپسنده و نسبت به بودجه اش سری اس برداره حالا چه اس 5 چه اس 6 چه سری نوت و....
و هرکدوم رو بخره مطمنا راضی نگهش میداره و یکی از بهترین های بازار رو برداشته ...
برای همه برندها همین طوره ال جی .اچ تی سی .اپل و حتی هواوی و....
دوست عزیز کامنت های شما بی احترامی به سلیقه دیگران هست من میخوام زد5 بگیرم هرچی گشتم بیشتر کامنت های شما هست .و کسایی که گوشی رو ندیدن و فقط از سایتها و کلیپها دیدن که بنده هم دیدم .
و فقط 2.3 نفر هستن که گوشی رو دارن وبا تجربه شخصیشون گفتن که گوشی عالیه و باتریش 2 روز رو جواب میده ولی شما بازم میگید به گفته فلان سایت باتریش ضعیفه .آیا فلان سایت دقیق تر میگه یا تجربه شخصی خود ما؟!!
منی که سونی رو میپسندم حق ندارم برم داخل صفحه مثلا اس 6 و شروع به تخریبش کنم وهی معایب اس 6 رو بزرگ نمایی کنم و هرکس اسم اس 6 رو اورد بگم گوشی فلان ایراد ور داره .فلان سایت فلان حرف رو زده فلان کارشناس فلان حرف رو زده و.... آیا این کاره من درسته؟؟!!! کار شما دقیقا همینه دوست عزیز لطفا به سلیقه های دیگران احترام بذار و اجازه بده کسایی که مثل من میان اینجا میخوان از تجربه افرادی که دارن استفاده کنن سر در گم نشن و با این همه کامنت وقتشون گرفته نشه ...
ممنون از سایت mobile.ir یا حق

erfan k در تاریخ : 1394/9/25

سلام دوستان من میخوام این گوشی را بخرم به نظرتون ابنا بخرم یا نوت5 میشه کمکم کنید لطفا

ياسين ق در تاریخ : 1394/9/24

خیلی فوق العادس+++++++++سونی چیکار کرده محشره

مقداد م در تاریخ : 1394/9/24

برادر چه كسي ب شما گفته نوت خداي گوشيهاست ؟ الان دوستان محب برند خوب سوني هم نظرشون اينه پرميوم بهترين هست و هيچ ايرادي بهش وارد نيس و اين ب نظرتون معنيه خداي گوشيها رو نميده ؟ سايتهاي زيادي نوشتن در نور كم دوربين پرميوم اينطوريه ولي دوستان ما راحت رد ميكنن .
من طبق سند معتبر ب شما در مورد صفحه و باتري و پردازنده و دوربين و ثابت موندن قدرت اون بحث كردم ك شما نگي طبق تعصب نظر دادي ولي شما نظر دقيق رو تعصبي ميدوني و شما انتظار داري رفقاي سوني باز مشكل باتري و اون موارد بالا رو تاييد كنن ؟؟؟ براي من فرقي نميكنه شما تصميمتون در مورد خريد چي هست ولي من واقعيات رو گفتم كما اينكه راحت گفتم پرميوم زيباتره و نتايج چيپ گرافيكي كمي بهتر بوده تا مالي ك اونم دليلش مشخصه و راحت عنوان كردم بهترين سنسور اثر انگشت واسه كدوم برنده .
شما اگه تصور ميكني اونجا همه فقط دفاع ميكنن پس اينجا هم ببين

مقداد م در تاریخ : 1394/9/24

بله ارقام ظاهرا ب ضرر كمپكت و نفع پرميوم هست ولي ان دليل نميشه نتايج رو كسي زير سوال ببره كما اينكه قبلا گوشيهاي سوني نتايج درخشاني در زمينه باتري داشتن و دوستان ما هميشه ب نظر gsmarena استناد ميكردن و اون سايت ، همين سايته و تغييري نكرده ؛ ب هر حال منم انتظار عدد پايين ٦٦ ساعتو نداشتم ولي كلا عرض ميكنم چه پاي سوني وسط باشه چه سامسونگ ، نتايج اون سايت قابل اطمينانه البته كسي ك عاشق برندي باشه كاري نداره نتايج چي بوده و سعي ميكنه توجيه كنه .

مقداد م در تاریخ : 1394/9/24

برادر شما هم ميتوني هر جا صلاح دونستي تشريف ببري و كسي ب شما نميگه كجا بري و نري . دوست عزيز معلومه اون سايت ك وظفه فروش رو داره از هر گوشيي به شدت دفاع ميكنه اينكه دليل نشد ! كلا گوشي خوبيه ولي يه جاهايي عالي نيس ك بهش اشاره كردم

peyman k در تاریخ : 1394/9/24

بنده نوت 5 دارم از جریان مدیریت رم هم خبر داشتم ولی برام مهم نبود.ولی در عمل دیدم تو اجرای نرم افزار ها مشکلی نبوود 11 تا برنامه هم زمان و دو تب کروم.هیچ ارادی نداره رنگ سفید مایل به زرد یا صورتی هم اولین بار دارم تو این صفحه میشنوم من راجب پرمیوم نظری ندارم.اسنپ 810 داشتم رو ام9.ولی خیلی جوابگو هست وقتی من کار نکردم با پرمیوم چجوری میتونم نظر بدم؟شما میخوای کمک کنی به ایشون دمت هم گرم ولی چیزی رو بهش بگو که به چشم دیده باشی.چظور من نمیگم اسنپ 810 داغ میکنه؟چطور نمیگم رنگ سفید رو ابی نشون میده پرمیوم؟فبلمشو دیدم ابر ها ابی بودن تو نوت5 سفید.یه فیلم هم زمان پلی شد تو دو گوشی و مقایسه انجام شد.من خودم تو دستم نگرفتم ببینم چه رنگیه.پس نمیگم.به این دوستمون هم نمیگم برو نوت5 بخر چون من خریدم و ایراد هارو ندیدم.من یک ماه تمام سایت ها رو رفتم همه نظرات رو خوندم.از کاربران قدیمی این سایت هستم.تو چندین نمایندگی با گوشی کار کردم.بعد دیدم مناسبه و اگاه با همه داستان هاش خریدم.اصول راهنمایی چیز دیگست.گمراه نکنیم همدیگرو.به شما خرده میگیرم فقط و فقط به یه دلیل اونم اینه شما از نوت5 چیزی گفتی که مطمئنا خودت تو دستت ندیدی.همین.دم شما گرم که وقت میزاری

ashkan a در تاریخ : 1394/9/24

سلام من از تمام برندها و انواع هر برند گوشی داشتم.اون چیزی که فرمودین در مورد زمان دیدن ویدیو در مورد گوشی های ارزون قیمت صدق میکنه.گوشی های برندهای معتبر مثل سونی سرعت پایین امدن درصد باطریش یکنواخته یا خیلی کم اختلاف داره.من قبل پریمیوم زد 2 داشتم تا اخرین درصد سرعت پایین امدن درصد باطری یکسان بود با تشکر

ashkan a در تاریخ : 1394/9/23

سلام داش تحت تاثیر تبلیغات برخی دوستان قرار نگیرین.پریمیوم یه گوشی بی نظیره از هر نظر سرعت کیفیت و زیبایی

bashir k در تاریخ : 1394/9/23

در تایید حرفات میخوام از ی در دیگه وارد بشم!!
داداش همون سایتهای بررسی کننده الان بیشترین بنچمارک گرافیکی رو ب سری زد پنج دادن!
برو 3dmark رو ببین! این همونیه ک همه میگن واسه گرافیک معتبره
یا همون مانهاتانو تی رکس! این ک بدیهیه ک آدرنو گرافیکش از مالی همیشه بهتر بوده..
تست باتری؟ خب داداش من بدیهیه تست ویدیوش بیاد هفت و نیم ساعت!! نه پس انتظار داری توی ۴کی اونم با اسنپ ۸۱۰ عزیز بتونه مث زد۳، ۱۱ ساعت و نیم بره؟؟ خب نمیره! ولی ی سوال، کی هفت ساعت پشت سر هم ویدیو میبینه؟! ک بگه کاش ۱۱ساعت دووم میاورد، پس چون دووم نمیاره، دیگه باتریش ضعیفه..
سونی توی زد تو و زد تری، با دو الی سه روز باتری بی رقیبه، الانم ب نسبت رزولیشن فورکی، باتریش خیلی خوبه..
قبول نوت پنج بهتر، روونتر، سرتر، باتری بهتر، خدای گوشیها... ولی بیخیال بحث دیگه! بشینیم ببینیم کی کرومشو میاره با قیمت کمتر ب جای بحث کردن.....
زد پنج پریمیوم خیلی گوشی خوبیه، ینی با نوت پنج و نکسوس ۶پی و آیفون شش اس پلاس، توی ی رده هستن، هر کدوم ی برتری دارن و ی ضعف..
برتری زد پنج زیبایی و برجسته نبودن لنزشه.
برتری نکسوس از دید من ک عاشقشم، ی سری چیزاشه ک لزومی نداره بگم..
برتری نوت پنج قلمشه و مالتی ویندوش.
برتری آیفون هم ( خب من دوسش ندارم) ولی.. بیخیال ب من چه :))
دوربین و صفحه نمایش و باتری و بقیه چیزای این چندتا گوشی همم در ی حده، ینی درحدیکه همه راضی باشن از داشتن فلان گوشی، میمونه سر اینکه کی کدوم معیار براش مهمتره.
و اینکه سوای اینا
کی ب چی علاقه داره..
مث آریآنآ خآنوم ک صفحه بزرگ میپسندن!
رآستی آریآنآ خآنوم، صفحه نمآیش اولترآ ۶ اینچه ولی پرمیوم ۵.۵ اینچ، اگه وآقعا فقط بآ همین ی عدد پشیمون شدی از خریدن پرمیوم، بگم ک نگرآن نبآشی، زد شیش اولترآ ی ۶.۴ اینچی با اسنپ ۸۲۰ آخر امسآل تو رآهه:))

mohsen e در تاریخ : 1394/9/22

در پست قبلی به مزایا گوشی اشاره کردم امیدوارم ارسال شده باشه.
و اما معایب گوشی...از دوستانی که مزایا رو نخوندن میخوام برن و در پست قبلیم حتما بخونن...
معایب گوشی:
1-گوشی چهار فصل:بله دوستان پریمیوم هم تابستان داره...اگر با گوشی به مدت طولانی بازی میکنید و نحوه قرارگیری گوشی در دستتون به گونه ای هست که دستتون به بخش پشتی گوشی،کمی بالاتر از برند زیبای سونی میرسه و در اونجا فیکس هست،بعد یکی دو ساعت گرما رو احساس میکنید و بعد از اون ممکنه آزارتون بده.اما در قدرت گوشی تاثیر چندانی نداره مگر در شرایط خاصی که در پست ها قبلی اشاره کردم(شرایط هنگام بنچمارک گیری که فشار زیادی در مدت نسبتا بالا به گوشی اعمال میشه.نرم افزارهای سنگسن امروزی حتی نصف اون فشار رو به دستگاه وارد نمیکنن حتی در بالاترین کیفیت و لااقل تا دو-سه سال دیگه.درکل سعی کنید خودتون از گوشی بنچمارک نگیرید به هیچ عنوان چون مضره و فشار زیادی به دستگاهتون میاره!
2-عکاسی در شب:عکاسی در شب عالللللللیییییییه.بهتر از اون که تصور کنین.اگه من بعنوان عیب ذکرش کردم بخاطر عملکرد بهتر سامسونگ در حالت اتوماتیکه.کلا تست هایی که من ملاحظه کردم بر مبنای حالت اتومات بودن.بطور کلی حالت اتوماتیم سونی رو ایراد میدونم.ای کاش سونی الگوریتمشو عوض کنه در این حالت.ممکنه شخصی به تنظیمات دستی وارد نباشه...اما در تنظیمات دستی دوربینش بینظیره و من که عاشقشم!
3-باتری:سونی گفته دوروز...من کاری به اعدادو ارقام سایت ها ندارم. من حرف سونی رو قبول دارم چون تاحالا ازش دروغ ندیدم.کی دیده؟؟؟باتری رو در معایب ذکر کردم تا بعدا معترض نشوند بعضی دوستان گرامی...
4-طراحی تکراری(!!!!!!!!!!!!):من تجربه کار با این طراحی فوق العاده رو دارمو میدونم بیدلیل نیست.هم در معایب ذکر کردم هم در مزایا.دلیلش هم سلیقه شخصیه افراده.اکثر افراد با انصاف که مدتی از سونی استفاده کردن دیگه از این طراحی دل نمیکنند.مثل من...بهرحال ضدآب بودن در طراحی محدودیت پدید می آورد.(ر.ک به پست قبلی)
5-جلب توجه زیاد:ممکنه زیادی مورد توجه سارقین گرامی قرار بگیرین:))))))
6-کارت حافظه(بازهم!!!!!!!!!!!!!!!!!):مقداری از سرعت فدای کارت حافظه شده.در اینمورد سامسونگ با حذف کارت حافظه هم حرکتخوبی کرد هم بد.من هم اینرو هم در معایب ذکر کردم هم در مزایا(ر.ک به پست قبلی)

mohsen e در تاریخ : 1394/9/22

سلام دوستان.ابتدا پستی درباره نکات مثبت گوشی میذارم سپس نکات منفی:نکات مثبتش:
1-طراحی فوق العاده:طراحی به قول بعضی از دوستان سونی بی دلیل نیست.چون طراحیش بینقص و فوق العاده است.دوستانی که گوشی رو برای مدتی در دست داشتن ازعمق این طراحی و مزایاش باخبر هستن.کاملا تودستتون جامیفته و باهاش راحتید.دوستان ضدآب بودن گوشی در طراحیش محدودیت ایجاد میکنه.آخه عزیزان مگه حاشیه زیاد صفحه نمایشهم شد ایراد؟؟؟؟...
2-زیبایی خاص:پریمیوم واقعا شاهکاره.فرض کنید در مترو یا میهمانی این گوشی از جیبتون دربیاد...همه مجذوب شما خواهند شد خصوصا به قاب پشت درخشان مثل خورشیدش.طراحی و خصوصا قاب پشتش اصالت و لوکس بودن خاصی رو میرسونه که تجربش بینظیره.
3-سخت افزار:لااقل تا سه سال تضمینه که همه ی اپ ها رو با بالاترین کیفیت براتون اجرا کنه...ضمنا اکثر افراد در سه سال بارها گوشی عوض میکنند پس اصلا نگران نباشید
4-رفع نسبی مشکل گرما:سونی گرما رو کاهش داده.دوستی گفت گرما باعث میشه نتایج بنچمارک در هنگام سرد بودن با گرم بودن تفاوت داشته باشه.ولی این نگرانی براتون نداره...توضیحش در پست هایی قبل من هست .برید نگاه کنید دلیلشو
5-کیفیت ساخت:اعلاست.مثل تمام پرچمداران پیشین که احتمالا تجربشو دارین
6-دوربین:عالی عالی عالی تر.خصوصا با فوکوس فوق العاده اش(ر.ک بهblind testبرگذار شده در gsmarena و نتایج dxomark)
7-صفحه نمایش:شفافیت پنل های سونی و کیفیت رنگها شو همه میدونن...سونی از چندین موتور فوق العاده تصویرسازی بهره برده.نو آوری با صفحه 4k که در حالت عادی رزولوشن معمولی داره
8-کیقیت قطعات داخلی:زبانزد...سونی در این بخش سر مشتریهاش کلاه نمیذاره.کیفیتش قطعات دقت در ساخت عالیه.
9-مشتریمداری:بهترین پشتیبانی و آپدیت های فراوان و مفید در مدت های طولانی نشان از صداقت کمپانی داره...
9-اینکه گوشی از برند سونی هست:برای من همین دلیل برای خریدش کافیه...در برند سونی اصالت موج میزنه.من به سونی اطمینان دارم و میدونم مایوسم نمیکنه.
10-ضدآب:چقدر عالیه که بتونم تمام لحظاتم رو ثبت کنم.وقتی با دوستام رفتم استخر یا وقتی با خونواده عزیزم رفتیم به سواحل زیبای شمال،مگه چقدر این فرصتها در زندگی دو روزمون هست.اصلا همه اینا رو بیخیال.اگه بطور اتفاقی تو مهمونی روی گوشیتون چای بریزه،اونم گوشی که انقدر هزینش کردین....
11-ضد گردوغبار:گردوغبار عمر نسبی دستگاهو کاهش میده.
12-ps4 remote play:آخ که من چقدر با پلی استیشن فوق العاده اش خاطره دارم.یادتونه روزهایی رو که دیگه برنمیگردن؟...اینهم یک نوآوری فوق العادست البته در این مورد نظرات شخصیه شاید کسی اهل بازی نباشه...
12-حسگر اثر انگشت دقیق و سریع در بهترین مکان:حسگر در بهترین موقعیه و بسیار دقیقه و بعد از آیفون6اس فوق العاده،سریعترینه(درباره دقت و سرعت ر.ک به نقد و بررسی دیجیکالا)
13-رابط کاربری سونی:ساده،کاربردی،عالی و سبک با عملکرد کاملا روان
14-کارت حافظه:سونی سرعت رو فدای کارت حافظه کرد چون کارت حافظه سرعت رو به شدت کاهش میده.سامسونگ کارت حافظه رو بهمین علت حذف کرد.اما من دوست ندارم هنگام ثبت بهترین لحظات زندگیم ناگهان پیغام((حافظه پر است))رو ببینم
معایب در پست بعدی

abolfazl j در تاریخ : 1394/9/22

محسن جان من میرم توی پیج نوت اما متاسفانه اصن کسی درست راهنمایی نمیکنه. و فقط میگن نوت خدای گوشی هاست
کسی هم که ایراد میگیره رد میکنند.
والا من موندم

vahid k در تاریخ : 1394/9/22

با درود
جناب مقداد شما که ماشالا از نظر تکنیکی کارت درسته دیگه نباید زحمت من زیاد باشه در تبادل نظر با شما انشالا
عرض کنم خدمتتون که اولا همه ی ماها در وهله اول اطلاعات رو از فیلتر تحلیل و منطق و تجربه خودمون عبور میدیم و چنانچه تناقضی در اون نهفته باشه مردودش اعلام میکنیم
در مورد اینکه اون سایت قبلا از سونی چی گفته و کی تایید کرده من کار ندارم چون هیچوقت من تاییدی نداشتم در موردشون..

ببین دوست عزیز اول از همه بنده میخوام یه محکی به سایت جی اس ام ارنای معظم بزنم تا ببینم تا چه حد مورد اطمینان و اعتباره مدعیاتش .. و اگر موارد نقضی ازش به دست اومد اجازه بدید که به اعتبارش به عنوان مرجع استنادی شک کنیم.. و اتفاقا من اینجا مدعی هستم که کامپکت۵ خیلی کمتر از ادعای سایت معظم زمان مکالمه داره و این نه تنها پوینت دروغینی برای یه دیوایس بحساب نمیاد بلکه اون مرجع شما صحت مدعیات و دقت و ارائه آمارهاش زیر سواله

اولا با توجه به تجربه ای که ما از نسخه های زد۳ و کامپکتش و همینطور زد۱ و کامپکتش داریم .. همیشه نسخه های کامپکت از نظر مکالمه پایین دست برادر بزرگترها بودند به علت تشابه سخت افزار و میزان قدرت کمتر باتری.. و همینطور هم بدیهیه که ما باز شاهد همین رویه باشیم در نسخه پنجم زد.

خب حالا من از شما دوست بزرگوار میخوام که با توسل به منطق خودتون و صرفنظر از مدعیات سایت مذکور جواب بنده رو بدید
آیا ما در ۳ دستگاه خانواده زد۵ شاهد سخت افزاری مشابه هستیم؟
فکر میکنم جواب بله باشه
وجه تمایزات ۳ دستگاه رو چی میشه نام برد؟
صفحات نمایش و باطری
آیا در مکالمه که از آیتم صفحه نمایش فاکتور گرفته میشه ما شاهد چه وجه تمایز دیگری میتونیم باشیم؟
باطری!
دوست گرامی وقتی در ۳ دستگاه که سخت افزار مشابه هستن و فقط در تماس آنتن رادیویی امواج مخابراتی و بلندگو و میکروفون فقط فعال هست.. که در هر ۳ این آیتمها کاملا و دقیقٱ با هم مشابه هستن.. عقل و منطق به چی حکم میکنه؟
فکر کنم جواب شما هم همین باشه که باطری قویتر مدت زمان مکالمه بیشتر
که میشه بالاترین زمان زد پریمیوم.. وسط زد۵ .. و ضعیفترین هم کامپکت
آیا ما شاهد این تناسب بودین در جی اس ام آرنا؟ خیر!
بدیهیه که صحت آمارشون در اینجا میره زیر سوال
۲۸ ساعت کامپکت
۲۰ ساعت پریمیوم
و ۱۷ ساعت زد۵
....

Nabi A در تاریخ : 1394/9/22

باسلام خدمت همه دوستان
آقا ما شبانه روز گشتیم رنگ کروم ندیدیم،اینجاکه شهرستانه،اسمشم نشنیدن موبایل فروشیا...ههه
اما مطمین هستم بعدعیدهم قیمتش مناسبترمیشه،هم رنگ بندی هاش دردسترس...
خدمت آقا مقداد:
عزیزمن اینجاهیچکس نگفت این بهترین گوشی دنیا و بی نقصه...شماحرف تودهن مردم میذاری.
من بشخصه اعتراف میکنم نه تنها پریمیوم بلکه تاقیام قیامت هیچ گوشی کامل نخواهدبود...چون علم روزبروزپیشرفت میکنه وامکاناتدبیشتروبهتری عرضه میشن...
یاحق

saeed k در تاریخ : 1394/9/22

آخه برادر من نشد تو صفحه یکی از گوشیهای سونی بیام شما تشریف نداشته باشی ... الان همه کمپانی ها دارن از بالاترین تکنلوژی ها استفاده میکنن خرید یه گوشی به سلیقه شخص بستگی داره تا کیفیت به غیر از تفاوت ریز. اما در مورد z5p همان طور همه میدونن دیجی کالا سایتی بود که روی خوشی به اکسپریا ها نشون نمیداد ولی در مورد z5p تو بررسیه تو قسمت خبریش z5p بهترین و کاملترین اسمارتفون تولید شده به دست بشر دونسته ...

آریآنآ خآنوم پ در تاریخ : 1394/9/22

مرسی مجید خآن از جوآبتون .. !

حقیقتن من همیشه دوست دآشتم ابعآدِ گوشی ، بزرگ بآشه ! :|

نه نه ... اصلن ابعآد بزرگِ وسآیلِ تکنولوژی ( :دی ) رو همیشه دوس می دآرم .. ! :دی

تبلتم و لپ تآپم هم ابعآدِ بزرگ دآرن .. خوشم می آد .. ! :|

غیر از سونی هم نمی تونم گوشیِ دیگه ای دستم بگیرم .. ! :|

تآ قبل از دیدنِ پریمیوم ، همچنآن عزآدآرِ رد2 ـم بودم .. امآ بآ اومدنِ پریمیوم ، گوشیِ قبلیم یآدم رف ! :|

من مدل پریمیوم رو ب شدت دوس می دآرم .. امآ وآسه این کِ ب خآطر ابعآدِ اولترـآ از پریمیوم رویگردآن نشم ، این جوری بم پآسخ بدین کِ : پریمیوم ابعآدش بزرگ تره و بهتره ! :|

+ من قآنع می شم .. بآور کنین ! :|

++ مقدآد خـآن از شمآ هم ممنونم ب خآطرِ پآسخ ... !

+++ سلـامـ .. !

مقداد م در تاریخ : 1394/9/21

برادر شما اگه نتایج ب دلخواه شما نبور راحت میگی اشتباهه؟ وقتی نتیجه گوشیهای قبلس سونی رو همون سایت عالی اعلام میکرد شما بهشون ایمان داشتی ولی الان رد میکنی؟ شما باید دقیقتر با مسایل برخورد کنی ن تحت تعصب و نظر دیگران فک کنی بقیه اشتباه کردن

mohsen e در تاریخ : 1394/9/21

بله دوست عزیز این حرفی که شما زدی احتمالش بسیار زیاده(درباره نحوه انجام تست و استفاده احتمالی از روش تناسب).ممنون از دقتتون.مدتهاست دارم داد میزنم آقا جان به این سایتها و این اعداد اینقدر اتکا نکنییییییید.کو گوش شنوا؟هی میگن معتبرن و متخصص هستن و توجیهات دیگه.بابا وحی منزل که نیست حرفشون.اوناهم انسان هستند و خطا در کارشون هست.والا هست.سونی خودش گفته دوروز.تجربیات دوستان هم تا حالا غیر ازاینو نشون نداده.(البته دوستان منصفمون که ازشون ممنونیم)تجربه ی هممون از سونی نشون داده که چقدر باتریهاشون محشره.چطور ممکنه خرابش کنه؟

mohsen e در تاریخ : 1394/9/21

ابوالفضل جان شما بطور جدی روی نوت5 هم فکر کنید.ولی یه چیزی رو باید بهتون یادآور بشم:
میدونیم که هیچکدوم از این دوتا نا امیدتون نمیکنن.شما اینجا حتی چند برابر بیشتر از ایراداتی که به پریمیوم وارده رو با بزرگنمایی های دوستانی که ازشون متشکریم دیدی.برو از مشکلات نوتت 5 هم آگاه شو(مشکل مدیریت رمش یا دوربین بیرون زده و کیفیت بدنه و رنگ سفید مایل به زرد یا صورتی رو حتما شنیدی بقیش رو هم تحقیق کنی بدست میاری.)
اما در آخر فقط ببین به کدوم برند و کدوم طراحی علاقه داری...این مستقیم ترین و بهترین راهه.دوستان اینقدر درگیر نظر متخصصان(به تعبیر خودشون)سایت ها و اعداد و ارقام روی کاغذ شدن که این موضوع رو یادشون رفته.با چهارتا رقم که اختلاف چندانی هم ندارن و با حرف دوتا متخصـــــــــــــــص نمیشه به این موارد پشت کنی.هر کمپانی وقتی قراره خداتومن پول از مشتریش بگیره اطمینان داشته باش طوری طراحی میکنه که مشتریش ناامید نشه.سونی بخاطر بدست آورن بیشتر دل مشتریهاش و مشتریمداریش این اصلو رعایت میکنه و سامسونگ برای از دست ندادن بیشتر مشتریهاش و کاهش سودش.

mohsen e در تاریخ : 1394/9/21

شکست سونی در باتری خوب و کیفیت خوب هم نظر شخصی شماست.عملکرد باتری با اون تعداد پیکسل قابل قبوله.دوست من تعداد پیکسل که بیشترین مصرف باتری رو برعهده داره در حالت های 1080 و 4kثابته و فقط در حالت1080 از بار گرافیکی کم میشه و مصرف کاهش چندانی پیدا نمیکنه.گذشته از اون این 66 ساعت رو یقین دارم قابل حله و بیشتر میشه.در ضمن مقداد جان منظور بنده از قابل اعتماد بودن چیپ 810 صرفا ساخته شدنش توسط کمپانی معتبر کوالکام هست.نه توسط بخش سرخود یک کارخونه.من دوست ندارم طی دو سالی که از گوشیم استفاده میکنم سرعتش کند بشه و به هنگ بیفته و وقتی از چیپ کوالکام استفاده میکنم خیالم راحته.من کندشدن و به هنگ افتادن اگزینوس رو نه تکذیب میکنم و نه تایید میکنم.اما دوری از خطر احتمالی معقول هست.چون خودم تاحالا از بنچمارکهای کمی بالاتر اگزینوس گذشتم و سعی کردم که گوشی بگیرم که با ده هزار تا امتیاز پایینتر از کوالکام استفاده کرده باشه.من به شخصه آدم ریسکپذیری نیستم.اصلا واسه همین خصوصیتم بدنبال سونی هستم. اینکه همه کوالکام رو قبول داریم و اگه گوشی داشتم که ازش استفاده میکرده تا حالا هیچکدوممون رو اذیت نکرده.مگر اینکه شما رو اذیت کرده باشه!

mohsen e در تاریخ : 1394/9/21

مهندس کی گفته من دنبال تعریف شنیدن هستم؟این برداشت غلط شماست.من با بزرگنمایی شمادر مشکلات این گوشی مخالفم.هیچوقتم ازمن شنیده نشده که این گوشی بهترینه.جایی در نظراتت خوندم گفتی
"من گوشيي ميخرم ك از پرميوم بهتر ظاهرش شده باشه در سخت افزار و صفحه و باتري "
خوب عزیزم اگه گوشی بهتری رو در نظر داری یرید بخرید.اینجا پیج پریمیوم هست.چرا فقط میخواهید ثابت کنید که انتخاب شما بهترینه؟نه تنها در این پیج بلکه در پیج تمام گوشیهای خوب دارید ایراد میگیرید.جواب هر سوالی رو هم که ازتون پرسیدم با سوال جواب دادید.هر جا هم که از بدیهای نوت بحث شد یا فقط انکار کردید یا فقط مارو به چندتا سایت پیوست دادید.دوست من اینهمه آدم یعنی هیچکدوم تاحالا خودشون صفحه های نمایش سامسونگ رو ندیدن؟بله متخصصان از هممون واردتر هستند اما دلیل نمیشه آدم به چشمش و به علاقش بخاطر حرف چندتابه قول شما متخصص پشتکنه.نعوذ باالله حکمشون وحی منزله؟مگه ما به چشمامون اعتماد نداریم؟
در مورد سخت افزار:دوست عزیز قبول دارم که سخت افزارش داغ میکنه ولی زمانی حالتی که شما اشاره کردی پیش میاد که فشار در حین بنچمارک گرفتن به دستگاه وارد بشه.مگه شما هر دفعه گوشی رو روشن میکنی میخوای این فشار رو بهش وارد کنی؟؟؟؟با گوشی کشتی که نمیخوای بگیری!الآن سنگین ترین بازی ها و نرم افزار ها نصف این فشار روهم به گوشی نمیارن.والا به خدا نمیارن.لا اقل تا4 سال دیگه هم چنین فشاری رو هیچ اپی به دستگاه وارد نمیکنه.برادر شما هم مبالغه زیادی میکنی.اگه هدفتون کمک به ما بود با یک باربیان ایرادات گوشی ما متوجه میشدیم.
در مورد تعصب:برادر من در پیج گوشی مورد علاقم ازش دفاع میکنم.شما از گوشیهای رقیب گوشی مورد علاقت در پیجهای خودشون ایراد میگیری.کدومش متعصبانه تر هست؟قصد توهین هم ندارم.انسان بیتعصب وجود نداره
دوربین رو هم که در gsmarenaفکر کنم از اون نظر سنجی های جالب گذاشتن.من عاشق کیفیت دوربین سری z5شدم دوستان.
با تشکر از سایت خوب mobile.ir

مقداد م در تاریخ : 1394/9/21

برادر محسن قرار بود ايرادهاي هر گوشيي رو بررسي كنيم تا شخص خريدار ، با ايرادهاي نوت و پرميوم آشنا بشه و انتخاب بهتري كنه و همونطور ك نوت خالي از عيب نيس ، پرميوم هم خالي از عيب نيس تا اينجا موافقي ؟ من هم بزرگنمايي نكردم فقط اشاره كردم باتريش ضعيفه كه شما هم پذيرفتي و برتري رو ب نوت دادي يا مواردي مث طراحي تكراري و حاشيه هاي زياد در بالا و پايين با اينكه سنسور در بغل هست ن پايين و افت پرمورمنس گوشي وقتي داغ ميشه و يا دوربيني كه همه سايتها روي قدرتش تاكيد ندارن مث سنسور اثر انگشت ، جزو نكات منفيه و ذكر اينا بزرگنمايي نيس ولي مخفي كردن اينا هم صحيح نيس و شما نبايد ب كسي كه نقدي ميكنه ، ايرادي وارد كني .
من نماينده سامسونگ هم نيستم ك برام اهميتي داشته باشه دوستان سوني باز ، سمت سامسونگ بيان يا نه ؛ خوشبختانه گوشيهايي ك گفتين اينقد شايستگي داشتن كه دو نفر از محبين سوني ، جذب اونا شدن
همچنين كسي از شما انتقادي نكرده بلكه از كم و كاستي هاي ي برند صحبت شده و شما ده تا نوت هم بخري ن براي من منفعتي داره ن ضرر و همه اينا برا مشخص شدن واقعياته

مقداد م در تاریخ : 1394/9/21

وحيد جان خوشحالم ب خاطر معافيت و اينكه خيالت راحت شد
بله همه گوشيها خوب هستن و اين بحث داره ب اخرش نزديك ميشه
مرسي

bashir k در تاریخ : 1394/9/21

نسبت به زد پنج معمولی:
۳دهم اینچ بزرگتر
باتری با حجم بیشتر
رزولیشن صفحه نمایش بیشتر ( فور کا در برابر فول اچ دی)
و بنچمارکهای قویتر ( چون توی بنچمارکها، از تراکم فول اچ دی استفاده میکنه و بخاطر سایز بزرگتر، تراکم پیکسلیش ی خورده کمتره لذا لود کارش توی کارهای گرافیکی کمتر، و ب تبع قدرتش ی کم بیشتره)
رنگ بندیشون هم متفاوته.
آرتمیس خانم،
آره گوشیه واقعا درست و حسابیه، و میشه روش حساب کنید تا چندسال،
رنگ کرومش خیلی نایابه، ایشاللا اونم وارد بشه، قیمت جهانیش که الان توی آمازون نگا کردم ۷۵۰ دلاره
یعنی فوقش تا ۲۲۰۰ بیاد پایین بعد از حباب اولیه که اگه سونی سیاستش رو عوض کنه و ب جای شیش ماه بعد، ی سال بعد پرچمدار بعدی رو بده بیرون، احتمالا تا آخرای بهار ۲۵۰۰ باقی میمونه تو ایران

مجيد خ در تاریخ : 1394/9/21

سلام
آريانا خانوم هنوز مشخص نشده كه يه پرچمدار و بالا رده باشه يا ميان رده يا اصلا پايين رده !
اما اگه زد 5 اولترا معرفي بشه و مشخصه هاي احتمالي اي كه در سايت ها اعلام شده باشه ، اين تفاوتا رو با پريميوم داره .
اسنپدراگون 820 در مقابل 810 پريميوم .
صفحه نمايش بزرگ 6.44 اينچ ( اندازه زد اولترا ) در برابر 5.5 اينچ پريميوم .
رم 4 در برابر رم 3

البته اين ها همش مشخصه هاي احتمالي اين گوشي هست اون هم در صورتي كه سوني قصد معرفي يه پرچمدار يا بالا ردرو داشته باشه .
به هرحال بايد منتظر موند و اقدام سوني رو تو نمايشگاه ces2016 ديد .

موفق باشيد

مجيد خ در تاریخ : 1394/9/21

خير . تقريبا ربع ساعت باهاش كردم .
تو دوربين رفتم عكس گرفتم ، برنامه هاي مختلف اجرا كردم ، فيلم ديدم . اصلا اثري از داغ شدن نبود . در آخر هم كه دماشو اندازه گرفتم از زد 2 كمتر بود دماش !
ولي وقتي ديدمش اولين چيز بدنه ي فوق العادش ( رنگ كروم رو ملاقات كردم D: ) منو مجذوب خودش كرد. دومينش صفحه نمايشش كه اصلا محشر بود . وصف نشدني ..!
سومين چيز هم دوربين عاليش .
تا عيد حتما رنگ كرومشو تهيه ميكنم :-)

مجيد خ در تاریخ : 1394/9/21

داداش فعلا زياد وارد ايران نشده وگرنه كروم هم چند تا سايت موجود كردن و بعضي فروشگاه ها اما واقعا فروش كرومش بالاست و زود همشو ميبرن و طي 1 روز ديگه پيداش نميكنيد .
ولي بخاطر فروش بالاست كميابه . به شخصه يه روز تو بازار موبايل تهران بودم چندتا مغازه تا 1 ساعتي كه اونجا بودم حدود 42 تا فروختن ! اونم با قيمت بالا ! حدود 3.300 ميدادن !
انشاالله به صورت خيلي زياد مخصوصا رنگ كروم وارد ايران بشه كه فكر كنم تا پايان تعطيلات موجود ميشه .

مجيد خ در تاریخ : 1394/9/21

صفحه نمايش پريميوم 4k هست و شفافيت بيشتري داره .
صفحه نمايش پريميوم بزرگ تر هست و بدنه اي آينه مانند داره .
باتري هم تقريبا پريميوم بهتره . ( بر اساس تجربه شخصي نه اعداد و ارقام )

vahid k در تاریخ : 1394/9/20

با پوزش فکر میکنم که کامپکت ۱۱ ساعت اختلافش بیشتر بوده از زد ۵ که تازه من ۸ ساعت عنوانش کردم! مستند به آماری که گذاشتید

vahid k در تاریخ : 1394/9/20

درود بهت داداش
و میخوام آفرین بگم به این دقت نظر و منطقت که به درستی اشاره داشتی به مطلب و اینکه دوستان چشم بسته خود رو مقلد ..سایتهای معتبر.. قرار ندن!

همونطور که اشاره داشتی سایت مذکور این نتایج رو عرضه کرده:
XPERIA Z5 Premium
وبگردی=9:29 دقیقه
پخش ویدئو=7:14 دقیقه
زمان مکالمه=20:27 دقیقه
میزان مقاومت:66 ساعت
**************************************
XPERIA Z5
وبگردی=14:35 ساعت
پخش ویدئو=7:53 ساعت
زمان مکالمه=17:13h
میزان مقاومت:73 ساعت

و همچنین برای کامپکت
۲۸ ساعت مکالمه
۱۱ ساعت وبگردی
و ۱۳ ساعت پخش ویدیو

یه نگاه و حساب سر انگشتی که بگیری متوجه میشی که اگر کامپکت بخاطر صفحه کوچکتر و اچ دی ۸ ساعت از زد۵ بیشتر تو مکالمه تصویری دووم میاره..
و اگر پخش ویدیوش یهو دو برابر زد ۵ میشه.. اونوقت چطور میشه که در وبگردی ۳ ساعت کمتر میشه از زد ۵ ؟؟؟

چیزی که ظن من میره بشخصه اینه که این سایت نمیاد ۲۸ ساعت تماس تصویری انجام بده تا ببینه از صد میرسه به صفر شارژ
و همینطور وبگردی و پخش ویدیو
احتمالا میان یه تخمین از درصد میگیرن و اونو تعمیمش میدن به کل
بعنوان مثال ۱ ساعت یا دو ساعت ویدیو اجرا میکنن و نگاه میکنن ببینن چند درصد از باطری مصرف میشه و صد در صد باطری رو متناسب با اون اعلام میکنن
و از اونجایی که این دقت درصد در گوشی های مختلف تناسبش در درصد های متفاوت فرق میکنه.. این نتایج عجیب غریب به دست میاد
بعنوان مثال وقتی شما از درصد ۱۰۰ تا ۸۰ ویدیویی رو نگاه کنی ممکنه دو ساعت بطول بکشه .. ولی از درصد ۴۰ تا ۲۰ اجرا کنی همون ویدیو رو میتونه ۱ ساعت دووم داشته باشه
به همین خاطر این اختلافات و تناقضات فاحش بوجود میاد

و وقتی کاربر با گوشی بصورت واقعی و تجربی و تمام وقت کار میکنه متوجه میشه که چیز دیگه ای از آب در میاد گوشی..

به هر حال این نتایجی که از کامپکت ارائه کرده بکل محاسبات و نتایج سایت معظم رو برده زیر سوال .. و خوبه که دوستانی هستند به ذکاوت شما که منطقشون اجازه نمیده گمراه نتایج سایتها بشن به راحتی

mehran m در تاریخ : 1394/9/20

سلام خدمت شما .بی شک رنگ کرومش عالیه فقط چندتا مشکل کوچک داره:1 توی نور افتاب که قرار می گیرید انعکاس نور زیاده - 2 اثر انگشت زیاد جذب می کنه و دایم باید تمیزش کنی
واسه همین من رنگ مشکی رو خریدم ( این مورد سلیقه ای است)
رنگ کرومش رو سایت نگین خاورمیانه آورده (menegin.com) باقیمت حدود 2720
در مورد قیمتش هم بگم که اگه با دلار حساب کنید قیمتش حدود 2400 می شه
و در سایت های دبی 3000 درهم می باشد که بنظرم قیمتش تو ایران معقوله( 3000 درهم می شه حدود 2920)
این گوشی با توجه به اینکه صفحه نمایشش 4K هست می تونه تا دوسال نیاز شما رو برطرف کنه

حمید ن در تاریخ : 1394/9/20

سلام دوستان.
در مورد باتری این مدل دوستان نگران نباشن. باتری این گوشی خوبه و مشکلی نداره.
حتی به ریویو سایت gsmarena هم توجه کنید اصلا از باتری این گوشی بد نگفته:

. It scored an overall endurance rating of 66 hours, which is above average and certainly impressive, having in mind there is a 8M+ pixels on this screen to light up.

باتری اونو بالاتر از حد متوسط دونسته با توجه به اینکه بیش از 8 میلیون پیکسل تو صفحه نمایش این گوشی وجود داره.
..
در ضمن در مورد تست باتری gsmarena این نکته هم باید توجه کرد که تست های باتری کاملا تو شرایط مصنوعی انجام مگیرن: entirely artificial
یعنی اینطور که مثلا برای تست باتری تو ویدئو یه ویدئو تو گوشی پخش میکنن و بعد گوشیو به حال خودش رها میکنن تا شارژش به 10 درصد برسه!! تو این مدت همه چی گوشی از جمله وای فای و...رو خاموش میکنن. گوشی رو هم میبرن تو حالت هواپیما و.... کلا تو شرایط کاملا مصنوعی artificial
تو عمل ما همچین استفاده ای از گوشیمون نداریم. مثلا وسط دیدن ویدئو میریم تلگرام چک می کنیم یه تماس برقرار می کنیم ، پیامک میزنیم، بلوتوث می کنیم، یا حتی بازی و... ....اینجا عوامل دیگه ای هم مهم میشه تو کارایی واقعی باتری و اون مدیریت رم و منابع سیستمی گوشیه که همونطور که می دونید سونی تو زمینه مدیریت رم خیلی عالی عمل میکنه و نرمافزارا و رایط کاربریش استفاده بهینه ای از سیستم میکنن. ساده و سریعه و...
...
نکته بعدی هم اینکه سونی همیشه تو آپدیتاش همه چیزو بهینه می کنه و آپدیتایی که به گوشیهاش میده مثل سایر کمپانی ها نیست که الکی باشه و چیزی اضافه نکنه به گوشی و هیج بهبودی تو عملکرد گوشی نداشته باشه!! قطعا تو اپدیت های آتی و بخصوص تو اندروید 6 باتری بهینه تر هم میشه هرچند در حال حاضرم باتری این گوشی در سطح خوبیه و مشکلی نداره.
...
باتری های سونی تا سال 2014 تو حد متوسطی بودن ولی از سال 2014 به بعد در مجموع بهترین گوشی های بازار از نظر باتری محصولات سونی هستن، دیگه دوستانی که گوشی سونی دارن خودشون میدونن که عملکرد باتری گوشی های سونی تا چه حد قابل اطمینان.
حالت استامینا هم تو گوشی های سونی هست که خیلی خوبه و جزو مزایای گوشی های سونیه.

در مجموع وقتی سونی اعلام میکنه رو باتری این گوشی با استفاده متوسط تا 2 روز و استفاده سنگین تا 1 روز می تونید حساب کنید واقعا حساب کنید چون یکی از کمپانی هایی که مصرف کننده های محصولاتش واقعا به حرفا و تبلیغاتش تا حد خیلی زیادی اطمینان دارن.

mohsen e در تاریخ : 1394/9/20

سلام.ابعاد بزگتر،رزولوشن فوق العاده بیشتر و طرح قاب پشتی متفاوت و باتری قویتری داره.البته بنچمارکش کمی بیشتره.اما سخت افزار و دوربین عینا یکی هست و این اختلاف با آپدیت های بعدی اختمالا کمتر میشه و زد 5 بهتر خواهد شد

mohsen e در تاریخ : 1394/9/20

بله متخصصین سایتهای مختلف نظر دادن.ازشون متشکریم.مشکل ما اینه که جنابعالی مجموعه نظرات منفی درباره این گوشی رو نه تنها ازgsmarenaبلکه از تمام جاهای دیگه جمع کردی و با مبالغه و بزرگنمایی هزار برابری اومدی اینجا و از سامسونگ و محصولاتش بت هایی ساختید که هیچ ایرادی ندارند.دوست من ما همه به اینترنت دسترسی داریم و از تکنولوژی هم چیزهایی در حد خودمون بلدیم.فقط شما نیستی که این چیزا در دسترسته.من میتونم صفحه ها از مشکلات اس6 و نوت5 رو همینجا بنویسم اونهم بدون این بزرگنمایی های شما.اگه بخواهیم مجموعه بدیها و مشکلات نوت5 و اس6 رو در کنار بدیهای زد5 و پریمیوم بذاریم.خواهید دید که سامسونگبا مشکلات به مراتب بزرگتری رو بروست که با تبلیغات فراوان و هواداری طرفداراش روش سرپوش گذاش و بهش توجه نمیشه.هیچکس اینجا اعتقاد نداشت نوت 5 بده.اما خیلیها با دیدن این کارهای شما از سامسونگ زده شدند.کمی مراعات کنید دوست من ممنون از mobile.ir

arsham a در تاریخ : 1394/9/20

سلام
داداش .. این گوشی با زد 5 معمولی فقط از نظر صفحه نمایش و سایز صفحه متفاوته و رنگ بندی..
از بقیه جهات حیلی فرق.نمیکنه.................!!!!!!!!!!!!!!!

arsham a در تاریخ : 1394/9/20

سلام
این گوشی زیر 1900 ارزش خریدش خیلی بالاس ....
موفق باشین گوشی عالی هست
و
حداقل تا دوسال دیگه نیاز به هیچ گوسی دیگه نخواهید داشت

abolfazl j در تاریخ : 1394/9/20

از تجربیاتت بگو داداش . بگو تا بیشتر آشنا شیم . تا یکی دو ماه دیگه میخوام گوشی بخرم. از کار با ابن گوشی بگوو.

mehran m در تاریخ : 1394/9/20

سلام به شما در مورد داغ کردن بگم که این گوشی اصلا داغ نمی شه و فقط گرم می شه اما در زمان شارژ کنار دوربین و قسمت بالا داغ می شه چون سونی با استفاده از تکنولوژی بکار رفته در لپ تاب گوشی رو خنک می کنه این اتفاق می افته و گرما به قسمت بالا منتقل می شه تا دستگاه سرد بشه
وگرنه بجز زمان شارژ عملکرد عالی داره و داغ نمی شه ،فقط گرم می شه که طبیعیه
سوال دیگری داشتید در خدمتم

مقداد م در تاریخ : 1394/9/20

برادر محسن جاهايي بيطرفانه قضاوت كردي و ازت ممنونم
ولي در مورد صفحه ، رنگها غليظ نيستن و كسي كه غليظ رو پسند كنه ميتونه مد رو تغيير بده و كساني ك طبيعي پسند كنن هم همينطور ولي وقتي ديسپلي ميت و gsmarena تاييد ميكنن ك رنگها غليظ نيستن ، لطفا شما هم قبول كن و بايد اينم در نظر بگيرين اونها داناترن و تخصصشون بيشتر ؛ ي مثالي ميزنم تا درك كنين نقد تا يه جايي موثره : ببين وقتي صفحات سوني مث الان ips نبودن مشكل زاويه ديد ، يكي از مشكلات گريبانگير سوني بود كه الحق مشكل بزرگي بود ولي وقتي سوني روي ips سوييچ كرد ، ديگه كسي باز روي اون مشكل قبلي نموند چون ديد برطرف شده اكي؟ ولي الان من ميبينم دو ساليه معتبرترين سايتها تعريف و تمجيد و از رنگهاي طبيعي حرف ميزنن ولي دوستان ما كه نظراتشونو دقيقتر از همه ميدونن ، مدام ميگن مشكل رنگ اشباع هست و روي حساب مشكل با اون برند هم كاري با نظرات متخصصين ندارن هم فك ميكنن محاله اين مورد در صفحات دو سال اخير رفع شده باشه هم روي نظرشون ب شدت واستادن هم تصور ميكنن مشكل رو متوجه شدن ولي اون دو سايت متوجه نشدن! ...
در مود سخت افزار ، باهات موافق نيستم چون كار كوالكام از ابتداي توليد ٨١٠ مشكل داشت و سوني با يه سري اقدامات تونست گرما رو قابل حس نكنه وگرنه اين سخت افزار قابل اعتماد نيس و پرچمداراني ك ازون بهره بردن همگي با مشكل داغي روبرو هستن و در همين پرميوم هم وقتي اين سخت افزار شروع ب هنرمايي ميكنه ، نتايج بنجمارك افت شديد ميكنن مثلا گيك بنچ مولتي و سينگل به نصف حالت سرد كاهش پيدا ميكنن پس اين چيپ در كنار سيستمي مث پرميوم ميشه بهش اعتماد كرد وگرنه اين اسنپ ضعيفترين چيپ كوالكام بوده
در دوربين ، فوكوس همه گوشيها بسيار سريعه ولي واقعيت اينه واسه پرميوم سريعترينه ولي اين ب اين معني نيس مثلا فوكوس نوت يا سيكس يا سيكس اس ضعيفه
در موزد سنسور اثر انگشت هم نظر سايت خودمون اين بود خيلي خوب نيس و نياز ب تكرار قرار گرفتن دست داره و بضي سايتهاي ديگه هم اونو دقيق ندونسته بودن ولي خب كلا خوبه

مقداد م در تاریخ : 1394/9/20

رزولوشن صفحه حين ويديو و گالري از ١٠٨٠ به چهار تا١٠٨٠ ميرسه تا كيفيتي در سطح نوت داشته باشه ولي زد٥ هميشه ١٠٨٠ هست
باتريش با زد٥ فرقي نداره ب عبارتي نقطه قوت پرميوم ، باتري بهتر نسبت ب زد٥ نيس
بقيه موارد هم فرق ندارن منجمله دوربين و سخت افزار و بدنه

مقداد م در تاریخ : 1394/9/20

دوست گرامي شايعاتي هست مدل اولترا بعد اولتراي اورجينال ب رحمت خدا رفته ، ممكنه توليد بشه با سايز صفحه ٦.٤٤ و چون در حد شايعه هست نميشه گفت كدوم بهتره ؛ شايد اولترا با اسنپ٨٢٠ معرفي شه كه طبيعتا از سخت افزار پرميوم بهتره هم قدرتي هم كم مصرفي و شايدم با همن اسنپ٨١٠ باشه ك سوني اونو واسه ces تدارك ديده باشه
اگه واقعيت هم داشته باشه ، ابعاد خيلي بزرگي داره ميتوني كه شايد شما پسند نكني ولي من ب ابعاد صفحه بالاي ٦.٣ علاقه دارم

مقداد م در تاریخ : 1394/9/20

دوست گرامي ممنونم ك اعداد رو ياداور شدي البته نوت با ٤٠٠ ميلي امپر كمتر و رزولوشن دايمي ٢كي نسبت ب ١٠٨٠ پرميوم (غير ويديو) اين نتايجو كسب كرده و اگه مث پرميوم باتريش ٣٤٠٠ بود و در گالري ٢كي بود و در حين وب گردي ، HD بود نتايجش از ١٠٧ هم رد ميشد ؛ در مورد نتايج عددي اشتباهي ك رخ نداده و اين نبايد باب بشه ك نتيجه ضعيف رو ب پاي اشتباه تصور كنيم ولي ب هر حال تلاش سوني براي داشتن همزمان باتري عالي با ترفند تغيير رزولوشن و صفحه با كيفيت ، موفقيتي ب همراه نداشت

مقداد م در تاریخ : 1394/9/20

مهندس بايد شما بگي دليل نپذيرفتن ايرادها از طرف شما چيه ؛ اينكه شما فقط تعريف ميخاي بشنوي و ميگي هيچ گوشيي كامل نيس ولي پرميوم بهترينه و بي نقص ، نشون ميده تعصب زيادي داري و شما هم جاي من باشي وقتي ميبيني واقعياتو قبول نميكنن طبيعيه بيشتر بهشون يادآور بشي
ايرادهاي گوشي هم مشخصه وقتي داغ ميكنه (ك شما تصور ميكني خنك خنك خست ولي درون گوشي غوغايي برپاست)عملكرد گوشي ب شدت ضعيف ميشه و پرفورمنس گوشي پايين مياد يني اينطور بگم ك درك كني نتايج بنچمارك خيلي ضعيف ميشن مثلا گيك بنچ سينگل و مولتي ، نصف حالت شرد گوشي ميشن
در مورد باتري هم ديديم ٦٦ساعت شد ك از زد٥ هم كمتره و ايده سوني ك همزمان رزولوشن عالي و باتري عالي داشته باشيم ، شكست خورد
...

WOLF A در تاریخ : 1394/9/20

سلام دوستای خودم.
پیشاپیش یلداتون مبارک.
بچه ها خدایی چه بحثی هست که میکنید با هم؟ این [بحث ها] رو بذارید کنار لطفا. به خدا ارزش نداره ها.
من نمیدونم مشکل کجاست؟ این که خیلی خوبه وقتی شما هر ویدیویی رو بخواید پخش کنین (از بی کیفیت بگیر تا 4k) همه رو با کیفیت بهتر پخش میکنه. طبق گفته خود سونی هنگام معرفی گوشی ، چه شما یه ویدیوی با رزولوشن پایین نگاه کنید کنید و چه یه ویدیوی با رزولوشن بالا ، همه رو به خوبی و کیفیت 4k نشون میده. (من نگفتم VGA رو 4k میکنه ها ، همچین چیزی غیر ممکنه- دارم میگم یه رزولوشن پایین رو به خوبی 4k نشون میده ، با کمک حدس و ترمیم پیکسلها ). این همون کار بزرگیه که تو این گوشی انجام شده ، وگرنه با غیر از دوربینش هیچ تغییری با Z3+ نکرده.
نوت که 2k بود ، همه جا 2k بود. متأسفانه مردم فکر میکنن چون Z5 premium فقط هنگام پخش ویدیو و تصویر از تمام رزولوشن خودش بهره میبره، پس یه گوشی دروغینه و سونی بهشون کلک زده، ولی اگر کمی عجولانه تصمیم نگیرن و به اطلاعاتشون رجوع کنن میبنن که اتفاقا علاوه بر اینکه سونی اولین 4k رو به گوشیها وارد کرد ، بلکه تکنولوژی جدیدی هم در همین راستا به اون اضافه کرده که میتونه پیکسلها رو حدس و ترمیم کنه و تصویر با کیفیت تری نشون بده.

پس عزیزان بیخودی با هم نزاع نکنید. گوشی z5 premium رو بیشتر واسه خاطر کلاسش و زیباییش میخرن ، چون همونطور که از اسمش هم میاد : یعنی بالاتر از قیمت معمول. وگرنه سامسونگ از نظر قدرت پردازنده در سطح بالاتری قرار داره و این چیزی نیست که کسی بخواد انکار کنه. گوشی سلیقه ایه.
وقتی من Z3+ خریدم تو تمام سایتا نوشته بود گلکسی s6 بهترین و قویترین گوشی دنیاست و البته همین الان هم تقریبا هست. ولی مگه همه چیز پردازنده ی گوشیه؟
اینه که باید بیخیال شد.
دوستون دارم.
هندونه بخورین
انار بچینین
فداتون ................. بوس بوس
خدافظ

pejman p در تاریخ : 1394/9/19

سونی همیشه بهترین بود و هس و خواهد بود
والا این گوشی، گوشیی هس که هیچ شرکتی اصلا به فکرش نرسیده بود تا از این صفحه نمایشش استفاده کنه
و همینطور خنک کننده ای داره که نگو.
مگه بهترین از هم میشه؟
و حسگر اثر انگشتش در بهترین جا قرار گرفته،، جایی قرار گرفته که امکان خطا رو نسبت به گوشی های دیگه کمتر میکنه

آگه کسی میخواد معنی آخر اسمارت بودن رو حس کنه،،با این گوشی راحت میشه حسش کرد
زنده باد سونی

آرتميس m در تاریخ : 1394/9/19

رنگ كرومش وارد ايران نميشه؟ به نظرتون قيمتش تا چه حد پايين بياد ميارزه بخريمش؟ و اينكه براي من كه اهل عوض كردن گوشي نيستم ميارزه بخرمش؟

مجيد خ در تاریخ : 1394/9/19

دقيقا دوستمون كه جوابتون رو دادن درست فرمودن .
cate 6 تا 300 مگابايت ساپورت ميكنه و cate 4 150 مگابايت بر ثانيه .
تو ايران سرعت lte به 10 مگابايت برثانيه به سختي ميرسه چجوري cate 4 حداقل برا ايران كمه سرعتش ؟
تا سال 2020 هم اين سرعت شايد نياد تو ايران . تا اون موقع هم شما چند تا گوشي عوض كرديد . پس ازين بابت نگران نباشيد !

مجيد خ در تاریخ : 1394/9/19

متاسفانه زود تموم كرد
الان نه تكنولايف و نه نگين خاورميانه هيچكدوم حتي رنگ هاي ديگه رو هم موجود ندارن.
بخاطر فروش بالاش كمياب شده و سوني تلاششو ميكنه زياد از نسخه پريميوم مخصوصا رنگ " كروم " توليد كنه

محسن غ در تاریخ : 1394/9/19

دادا ... ۲۳ زده نسبت تثویر ۱۶:9 هس!
اون ۲۰ مگا بود که ۴:3بود
الکی که مگاپیکسلشو نبرده بالا که!

ashkan a در تاریخ : 1394/9/19

سلام اقا بهزاد اینایی که مرتب ایراد میگیرن از پریمیوم .اگه این گوشی داشته باشن نظرشون کاملا عوض میشه.البته بشرطی که انصاف هم داشته باشن

ashkan a در تاریخ : 1394/9/19

سلام داش منم گوشی گرفتم باطریش راحت دو روز کار سنگین تحمل میکنه.بزار بعضی افراد که این گوشی پشت ویترین مغازه هم ندیدن بگن باطریش ضعیف .بگن پیکسل زیاده قابل تشخیص نیست برا چشم انسان.واقعا کیفیت ال سی دی حیرت اوره.با تشکر.

mohsen e در تاریخ : 1394/9/19

سلام ابوالفضل عزیزم.فکر کنم شما دنبال خرید یک گوشی خوبهستی و بین نوت5و پریمیوم گیرکردی.اگر هنوز گوشی نخریدی بنده سعی کردم براتون پستی تهیه کنم شاید کمکی باشه:
1-صفحه نمایش:مورد بحثترین بخش-پنل های امولد ستمسونگ کمی کم مصرف ترند و رنگ ها رو غلیظ نشون میدن و بدلیل اینکه رنگ مشکی رو خیلی خوب بنمایش میذارن نسبت کنتراستشون بسیار بالا اعلام میشه.اما در نمایش رنگ سفید خوب نییتند و معمولا متمایل به زرد نشون میدن که خودتون حتما شنیدید.اما پنل های سونی بسیار درخشان و پرنور هستند و رنگ سفید رو به بهترین حالت نمایش میدن.در مقابل اگر در اتاقی کاملا تاریک به رنگ مشکی این پنل ها توجه کنی کمی خاکستری هستند که البته سخته متوجه این موضوع بشی.اما این پنل ها مقاومت بیشتری دارند البته کمی و سونی هم اونها رو به چند موتور نمایش مجهز کرده و یک لایه ضد چربی دست هم مثل آیفون روش گذاشته و 4k هستند.
سخت افزار:تا سه سال آینده مشابه و در بهترین حد هست و اطمینان داشته باش هیچکدوم لگ و هنگی ندارن.البته توجه کن که چیپ سونی رو شرکت معتبر کوالکام تولید میکنه و امتحانشو پس داده.
باتری:با آنکه اطمینان دارم طبق روال همیشگی سونی باتری بسیار خوب خواهد شد اما در اینجا رای رو به نوت میدیم.البته عمر پریمیوم هم در عمل براتون مشکلساز نیست چون66ساعت کم نیست
دوربین:اشاره کردم که رنگ ها در نوت غلیظترن و تنظیمات اتوماتیکش بهتره اما در تنظینات دستی بیشک سونی بهتره.فوکوس سونی سریعتره.ضد آبه و میتونید زیر آب عکس بگیرید.البته علاوه بر ضدآب بودن ضد گردو خاک هم هست که عمر گوشی رو افزایش میده
نرم افزار:در رابطه باسونی ساده و کاربردی و سبک و در سامسونگ پیشرفته و سنگین.شما کدومو میپسندید؟
زیبایی و کیفیت:بیشک پریمیوم بهتره
تاچ آیدی:بگذریم از محل قرار گیری.سونی بهتره اما نوت هم بسیار دقیقه
پشتیبانی محصول:سونی بیشک بهتره
نوت حسگر ضربان قلب هم فکر کنم داره که البته دقیق نیست ولی بهرحال نو آوریه
خیلی طولانی شد ببخشید

مقداد م در تاریخ : 1394/9/19

من گوشيي ميخرم ك از پرميوم بهتر ظاهرش شده باشه در سخت افزار و صفحه و باتري منتها متخصصين gsmarena در مورد پرميوم نظر دادن حالا شما نظر خودت رو دقيقتر و كارشناسيتر ازونا ميدوني اون بحثش جداست

رضا ر در تاریخ : 1394/9/19

اگر میخواهید کیفیت فیلم برداری این سوپر گوشی را حس کنید باید در تلویزیون 4K تست انجام بدید

ضمنا زیباترین رنگ SONY XPERIA Z5 Premium Black رنگ مشکی هستش کلا سونی را همیشه با رنگ

مشکی بخرید خیلی بهش میاد

bashir k در تاریخ : 1394/9/18

تو رویوهاییکه ازش دیدم، خداییش کیفیت صفحه ش محشره
ماکزیمم برایتنس و کیفیت رنگها و عمق سیاهی عالیه، یه ips کاملا بالغ.
داغ ک نمیکنه، پردازنده ش بهترینه توی اندروید،( با احترام به دوست داران اگزینوس!!)
کیفیت ساختش بالاس واقعا، ضد آبه
دوربینش هم ک اول شده، باتریش هم یه روز رو راحت میره.
چه اشکال داره بذار 4k باشه! حالا تو چش پیکسلهاش مشخص نیس، زیادیه، ب درد نخوره، باتری خوره، مهم نیس!! چون توی دنیای واقعیت، و حتی توی بنچمارکها، نه از عملکردش کم کرده، نه از باتریش در عمل..
بازار اندروید خیلی رقابتیه، مجبور شدن ی چیز دهن پر کن بدن بیرون تا از چینیای کپی زن ارزون با کیفیت، خودشون رو جدا کنن
چکارش دارین سونی رو :) ی پرچمدار خوشگل درست و حسابی زده بیرون خو، کارش ایوللا داره

آریآنآ خآنوم پ در تاریخ : 1394/9/18

دوستآن یِ سوآل دآشتم .. ممنون می شم اگر کسی لطف کنه و جوآبی بده ب بنده .. !

+ چ فرقی بین مدلِ پریمیوم و زد5 ultra هس .. ؟!
++ کدومـ مدلش بهتره .. ؟!

+++ تشکر می کنم کسی جوآبی بده .. !

موارد 2401 تا 2500 از مجموع 3148 مورد

تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا