معرفی HMD Fusion با Snapdragon 4 Gen 2 و قاب‌های ویژه برای اتصال به بخش پشتی

نمایش خبر

تاریخ : 1403/6/16        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : HMD Global ، گوشی هوشمند Smartphone ، نسل پنجم 5G ، اسنپ دراگون 4 جن 2 Snapdragon 4 Gen 2
واحد خبر mobile.ir : مجموعه HMD در فوریه گذشته با کناره‌گیری از تولید گوشی‌های هوشمند نوکیا از حضور برند مستقل خود در بازار موبایل سخن به میان آورد و از آن زمان گوشی‌هایی مثل HMD Pulse و HMD Skyline را روانه بازار کرده است. این شرکت در روز پنج‌شنبه 5 سپتامبر 2024 (15 شهریور 1403) مدل تازه‌ای به‌نام HMD Fusion را رونمایی کرده که همچنان از رویکرد دسترسی و تعمیرپذیری آسان گوشی‌های این شرکت پیروی می‌کند. Fusion اما جدا از دسترسی آسان به برخی اجزای داخلی و امکان تعویض آن‌ها، به مجموعه‌ای از کاورهای قابل اتصال نیز مجهز شده که از آن‌ها با عنوان Fusion outfits نام برده می‌شود و به شکل یک قاب از طریق کانکتورهای فلزی (pogo pins) پایین گوشی به آن متصل می‌شوند.

صحبت از HMD Fusion را بی‌شک باید از اکسسوری‌های قابل اتصال آن در بخش پشتی یا Fusion outfits آغاز کرد؛ این لوازم جانبی که در حقیقت کاورهای قابل تعویضی برای بخش پشتی گوشی هستند جدا از جذابیت‌های ظاهری و محافظت از بدنه امکانات متنوعی را نیز به همراه دارند که برخی از آن‌ها را به‌سادگی در یک گوشی ارزان‌قیمت نمی‌توان یافت. این آت‌فیت‌ها در حال حاضر شامل قاب شارژ بی‌سیم، قاب حلقه نور برای استریم زنده و کاوری مشابه گوشی‌های مقاوم (rugged protection) با افزودن استاندارد IP68 به گوشی بوده و نمونه دیگری با رنگ‌های سبز، قرمز و آبی نیز تنها برای افزایش جذابیت ظاهری HMD Fusion به‌کار می‌رود. جالب‌ترین نکته در این میان انتشار کیت‌ابزار توسعه نرم‌افزاری این محصول از سوی HMD است که امکان پرینت سه‌بعدی طرح‌های دلخواه کاربران را فراهم می‌کند. اکسسوری‌های اشاره شده در بالا البته هنوز آماده ارائه به بازار نبوده و در سه‌ماهه پایانی سال 2024 عرضه می‌شوند.

از آت‌فیت‌های HMD Fusion که بگذریم خود گوشی نیز باوجود حاشیه‌های کاملاً ضخیم و نازیبای دورتادور صفحه‌نمایش با جذابیت‌هایی در بخش پشتی همراه است؛ در این قسمت از یک طراحی نیمه‌شفاف استفاده شده و حضور چندین پیچ ستاره‌ای عادی از امکان بازگشایی آسان کاور بخش پشتی برای دسترسی به قطعات داخلی و به‌خصوص باتری دستگاه خبر می‌دهند. بر همین اساس HMD از ارائه برخی قطعات یدکی گوشی شامل صفحه‌نمایش، کاور بخش پشتی، باتری و پورت شارژ در سایت iFixit سخن به میان آورده است. شش کنتاکت فلزی که برای اتصال به آت‌فیت‌ها به‌کار می‌روند نیز در پایین این قسمت دیده می‌شوند. Fusion که در حال حاضر در یک رنگ مشکی ارائه می‌شود از ابعاد 8.3×75.5×164.15 میلی‌متر برخوردار بوده و با وزن 202.5 گرمی از حد قابل انتظار کاملاً سنگین‌تر است.

Fusion با یک صفحه‌نمایش 6.56 اینچی (ظاهراً LCD) با وضوح 720×1612 پیکسل یا اچ‌دی پلاس در نسبت 20:9 ارائه می‌شود که تراکم نازل 269 پیکسل در هر اینچ را ارائه کرده و با حاشیه‌های کاملاً ضخیم مشابه گوشی‌های ارزان‌قیمت چند سال پیش به‌نظر می‌رسد. این پنل 90 هرتزی در نور و روشنایی نیز امتیاز بالایی را کسب نکرده و روشنایی نقطه‌ای آن تنها 600 نیت است. بالای صفحه‌نمایش اما به یک دوربین سلفی 50 مگاپیکسلی بر می‌خوریم که برای این کلاس وضوح فراتر از حد انتظاری دارد اما به فوکوس خودکار مجهز نشده است. سنسور اثر انگشت دستگاه در کناره سمت راست و روی دکمه پاور قرار دارد.

در بخش پشتی دستگاه با کنار گذاشتن سنسور تزئینی 2 مگاپیکسلی عمق میدان به یک دوربین 108 مگاپیکسلی بر می‌خوریم که جزییات چندانی حتی در حد دیافراگم لنز دوربین از آن منتشر نشده اما حداقل می‌توان از غیبت OIS در این مجموعه اطمینان داشت. پردازنده گوشی از نوع رده پایین Snapdragon 4 Gen 2 انتخاب شده که 2 هسته 2.2 گیگاهرتزی A78 و 6 هسته 1.95 گیگاهرتزی A55 را همراه با گرافیک Adreno 613 به‌کار گرفته شده است. شرکت سازنده اشاره‌ای به نوع رم 6 گیگابایتی دستگاه نکرده و همین موضوع در مورد حافظه داخلی 128 گیگابایتی قابل ارتقاء آن نیز صادق است. باتری دستگاه 5 هزار میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و حداکثر می‌تواند با یک شارژر سیمی 33 واتی تغذیه شود. این شارژر البته همراه گوشی ارائه نشده و شارژر به‌فروش گذاشته شده در سایت HMD نیز تنها 30 وات توان دارد! وای‌فای 5، بلوتوث 5.1، NFC و مسیریاب‌های تک‌فرکانسی گزینه‌های ارتباطی دستگاه را تشکیل می‌‌دهند و پورت USB-C آن نیز از نوع USB 2.0 است.

HMD Fusion با سیستم‌عامل اندروید 14 و تضمین ارائه 2 نسخه بعدی این پلتفرم همراه با سه‌سال آپدیت‌های امنیتی (2 سال به‌صورت ماهیانه و 1 سال به‌صورت فصل به فصل) با قیمت 249 یورو به بازارهای اروپایی عرضه شده و ظاهراً در ادامه در بازار ایالات متحده آمریکا نیز توزیع خواهد شد.

منبع : HMD


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا