معرفی HMD Skyline با پردازنده SD 7s Gen 2، سلفی 50MP با فوکوس خودکار و تعمیرپذیری آسان

نمایش خبر

تاریخ : 1403/4/28        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 7 اس جن 2 Snapdragon 7s Gen 2 ، نسل پنجم 5G ، HMD Global
واحد خبر mobile.ir : مجموعه فنلاندی HMD که تا سال‌های متمادی حق امتیاز ساخت گوشی‌های نوکیا را در اختیار داشت چندی پیش از تصمیم خود برای ساخت گوشی‌های هوشمند جدید با برند مستقل HMD سخن به میان آورد و در آوریل گذشته اولین محصولات این خانواده را در قالب سری HMD Plulse رونمایی کرد. این شرکت حالا از گوشی پیشرفته جدیدی به‌نام HMD Skyline پرده برداشته که مثل سری Pulse تعمیرپذیری بالا و امکان تعویض آسان قطعات را ارائه می‌کند. Skyline که بی‌شباهت به یکی از گوشی‌های نوکیا در سال‌های دور نیست از مشخصات نسبتاً بالایی در دوربین‌های اصلی و سلفی، صفحه‌نمایش، باتری و گزینه‌های ارتباطی برخوردار بوده اما پردازنده SD 7s Gen 2 آن به رده میانی رو به پایین تعلق دارد.

HMD Skyline در طراحی متفاوت از روند فعلی حاکم بر گوشی‌های ساده و اصطلاحاً candy-bar عمل کرده و کناره‌های دوکی‌شکل برآمده در چپ و راست، دو سطح صاف و تخت در بالا و پایین و حاشیه‌های چهارگوش اطراف صفحه‌نمایش به‌خوبی یادآور Nokia N9 سال 2011 است. این گوشی جالب‌توجه در رنگ‌های صورتی و مشکی ارائه می‌شود که ظاهراً در برابر اثرات انگشت مقاوم است و قاب دوربین در هر دو ورژن آن به‌رنگ مشکی‌ست. HMD اشاره‌ای به عرض، ضخامت و وزن گوشی نکرده و در مشخیات دستگاه تنها از طول نزدیک به 160 میلی‌متری Skyline‌ یاد شده است.

نکته جذاب در مورد طراحی بدنه این مدل به‌ تعمیرپذیری بالای دستگاه تعلق دارد که شرکت سازنده از آن با عنوان Gen2 repairability یا نسل دوم تعمیرپذیری یاد می‌کند؛ در این مدل کاور بخش پشتی به‌راحتی و با تنها یک پیچ از آن جدا شده و امکان تعویض آسان پورت شارژ، باتری و حتی صفحه‌نمایش نیز در نظر گرفته شده است.. این کار با کیت‌های استاندارد مجموعه iFIxit صورت می‌پذیرد و تأمین قطعات یدکی گوشی نیز بر عهده iFixit واگذار شده است. از جمله قیمت قطعات یدکی این گوشی می‌توان به صفحه‌نمایش 95 دلاری، کاور30 دلاری بخش پشتی، باتری 25 دلاری و پورت شارژ 20 دلاری اشاره کرد.

در کناره سمت چپ Skyline یک دکمه برجسته و طرح‌دار دیده می‌شود که قابل شخصی‌سازی شدن بوده و با فشردن تکی یا دو بار پشت سرهم آن می‌توان به‌طور مستقیم به عملکرد دلخواه مد نظر دست پیدا کرد.

صفحه‌نمایش گوشی یک نمونه 6.55 اینچی pOLED با وضوح 1080×2400 پیکسل است که از نرخ رفرش حداکثر 144 هرتزی برخوردار بوده و حداکثر روشنایی نقطه‌ای آن نیز به 1,000 نیت می‌رسد. با وجود OLED بودن صفحه‌نمایش سنسور اثر انگشت در کناره سمت راست دستگاه و روی دکمه پاور واقع شده است.

دوربین سلفی گوشی یکی دیگر از جذابیت‌های Skyline است که نه‌‌تنها با وضوح 50 مگاپیکسلی جلب‌نظر می‌کند بلکه به فوکوس خودکار نیز مجهز بوده و روی کاغذ سلفی‌های با کیفیتی را برداشت خواهد کرد.

HMD Skyline در زمینه دوربین‌های بخش پشتی نیز پا پس نکشیده و مجموعه راضی‌کننده‌ای را ارائه می‌کند؛ دوربین اصلی گوشی یک نمونه 108 مگاپیکسلی مجهز به لرزه‌گیر اپتیکال (OIS) است که آن را یک نمونه 13 مگاپیکسلی با لنز اولتراواید (ظاهراً بدون فوکوس خودکار) و یک دوربین 50 مگاپیکسلی پرتره با ارائه تصویری معادل 2 برابر زوم اپتیکال همراهی می‌کند.

پردازش در Skyline با پروسسور 4 نانومتری Snapdragon 7s Gen 2 صورت می‌پذیرد که به چهار هسته سطح بالای 2.4 گیگاهرتزی و چهار هسته سطح پایین‌تر 1.95 گیگاهرتزی همراه با گرافیک Adreno 710 مجهز شده است. رم گوشی 8 یا 12 گیگابایت است که شرکت سازنده اشاره‌ای به نوع آن‌ها نکرده و به همین ترتیب نوع حافظه داخلی قابل ارتقاء 128 یا 256 گیگابایتی آن نیز مشخص نشده است.

باتری گوشی یک نمونه نچندان قدرتمند 4,600 میلی آمپر ساعتی‌ست که HMD‌ یک بار شارژ آن را برای کارکرد 48 ساعته دستگاه (تحت شرایط خاص و تعریف‌شده) کافی می‌داند. این باتری با یک شارژر سیمی 33 واتی یا یک شارژر بی‌سیم 15 واتی تغذیه می‌شود که با این‌که اولی سرعت چندان بالایی را ارائه نمی‌کند اما دومی یعنی شارژ بی‌سیم برای یک گوشی میان‌رده گزینه جالب توجه‌ای به‌نظر می‌رسد. ذکر این نکته نیز ضروری‌ست که HMD‌ از ارائه هرگونه شارژر درون جعبه گوشی خودداری کرده و باید آن‌ها را به‌صورت جداگانه تهیه کرد.

HMD Skyline به‌جز قابلیت کارکرد در شبکه‌های 4G و 5G در باندهای فرکانسی مختلف از وای‌فای 7 و 6e همراه با بلوتوث 5.2، NFC‌ و مسیریاب‌های ماهواره‌ای دو فرکانسی نیز پشتیبانی می‌کند. پورت USB-C دستگاه که نقش جک اتصال هدست را نیز بر عهده دارد از نوع کم‌سرعت USB 2.0 است.

HMD Skyline با سیستم‌عامل اندروید 14 به بازار ارائه شده و تنها دو آپدیت بعدی اندروید برای آن ارائه می‌شود که این موضوع با توجه به قیمت پایه 499 یورویی (499 دلار و 399 پوندی) گوشی نکته چندان مثبتی به‌نظر نمی‌رسد. از جمله ویژگی‌های نرم‌افزاری تأکید شده در این مدل باید به حالت Detox اشاره کرد که برای تمرکز بیش‌تر، دسترسی به اعلان برنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی را محدود می‌کند. این گزینه البته ظاهراً قرار است در آینده برای این مدل ارائه شود.

منبع : HMD


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا