معرفی تبلت میان‌رده Poco Pad 5G با SD 7s Gen 2، باتری 10,000mAh و نمایشگر 120 هرتزی

نمایش خبر

تاریخ : 1403/6/3        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : تبلت Tablet ، نسل پنجم 5G ، اندروید Android ، اسنپ دراگون 7 اس جن 2 Snapdragon 7s Gen 2 ، Xiaomi Poco Pad 5G ، شیائومی Xiaomi
واحد خبر mobile.ir : برند Poco شیائومی که در ماه می سال جاری میلادی نخستین تبلت خود با نام Poco Pad را معرفی کرده بود، حالا در روز جمعه 23 آگوست (2 شهریور 1403) نسخه دیگری از این تبلت را در بازار هند به نمایش گذاشته است. مهم‌ترین تفاوت نمونه معرفی‌شده در بازار هند با نسخه جهانی به حضور فناوری نسل پنجم در مدل هندی باز می‌گردد و سایر مشخصات از جمله صفحه‌نمایش 12.1 اینچی IPS LCD با وضوح فول اچ‌دی پلاس و نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی، چیپ‌ست Snapdragon 7s Gen 2 و باتری 10 هزار میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژر 33 واتی هیچ تفاوتی با قبل ندارد. از سوی دیگر نگاهی به مشخصات Poco Pad 5G از شباهت آن با تبلت میان‌رده Redmi Pad Pro حکایت دارد که آوریل امسال در چین معرفی شد.

Poco Pad 5G از طراحی مینیمالی بهره می‌برد و مجهز بودن به فریم تخت، بدنه یکپارچه آلومینیومی و دو دایره برجسته در پشت دستگاه از جمله ویژگی‌های ظاهری آن به شمار می‌رود. این تبلت تنها 7.5 میلی‌متر ضخامت دارد و در دو رنگ سرمه‌ای (Cobalt Blue) و سبز (Pistachio Green) به تولید می‌رسد. همچنین برند سازنده از مجهز بودن دستگاه به استاندارد حفاظت IP52 خبر داده است. ناگفته نماند که این تبلت از قلم Poco Smart Pen و صفحه‌کلیدPoco Keyboard هم پشتیبانی می‌کند که البته به صورت جداگانه به فروش می‌رسند.

صفحه‌نمایش محصول جدید برند Poco همانند Redmi Pad Pro و نسخه جهانی یک نمونه بزرگ 12.1 اینچی از نوع IPS LCD است که وضوح 2.5K و نرخ به‌روزرسانی 120 هرتز را ارائه می‌کند. حداکثر روشنایی نقطه‌ای نمایشگر این تبلت 600 نیت است و با پوششی از گوریلا گلس (احتمالا نسخه 3) در برابر خط و خش و ضربه محافظت می‌شود.

دوربین سلفی این تبلت 8 مگاپیکسل وضوح دارد و دایره‌های برآمده پشت دستگاه یک دوربین 8 مگاپیکسلی و یک فلش LED را شامل می‌شوند.

پردازش در Poco Pad 5G را تراشه 4 نانومتری Snapdragon 7s Gen 2 (شامل چهار هسته 2.4 گیگاهرتزی A78 و چهار هسته 1.95 گیگاهرتزی A55) بر عهده دارد. رم دستگاه در یک گزینه 8 گیگابایتی ارائه می‌شود و حافظه داخلی آن 128 یا 256 گیگابایت ظرفیت دارد که می‌تواند به کمک کارت میکرو اس‌دی تا 1.5 ترابایت دیگر ارتقاء یابد.

باتری این تبلت 10 هزار میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و یک شارژر 33 واتی آن را تغذیه می‌کند.

Poco Pad 5G با سیستم‌عامل اندروید 14 و رابط کاربری اختصاصی شیائومی یعنی HyperOS عرضه می‌شود و به قابلیت‌هایی مانند Home Screen+ برای یکپارچه شدن با گوشی‌ها و تبلت‌های شیائومی و Poco، امکان مشاهده اپلیکیشن‌های گوشی روی تبلت و همگام‌سازی شبکه (Network Sync) مجهز شده است.

این تبلت همان طور که نام آن نشان می‌دهد از فناوری نسل پنجم پشتیبانی می‌کند و از امکاناتی مانند وای‌فای 6، درگاه USB-C، بلوتوث و جک هدفون 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد. همچنین مجهز بودن به دو میکروفن و چهار اسپیکر استریو با پشتیبانی از صدای Dolby Atmos را باید به فهرست مشخصات این تبلت اضافه کرد.

فروش Poco Pad 5G از روز سه‌شنبه 27 آگوست (6 شهریور) از طریق Flipkart آغاز می‌شود. نسخه مجهز به 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی این تبلت با قیمت 23,999 روپیه (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 286 دلار) قیمت دارد و افزایش حافظه داخلی به 256 گیگابایت، قیمت آن را به 25,999 روپیه (نزدیک به 310 دلار) می‌رساند.

منبع : Flipkart


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا