آشنایی با Infinix Xpad – نخستین تبلت Infinix با تراشه Helio G99 و نمایشگر 11 اینچی

نمایش خبر

تاریخ : 1403/5/24        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : تبلت Tablet ، اندروید Android ، هلیو جی 99 Helio G99
واحد خبر mobile.ir : برند Infinix (زیرمجموعه هولدینگ چینی Transsion) که حدود یک هفته قبل از اسمارت‌فون ارزان‌قیمتی به نام Infinix Note 40X 5G رونمایی کرده بود، روز یکشنبه 11 آگوست 2024 (21 مرداد 1403) از یک تبلت جدید نیز پرده برداشت. این محصول – که نخستین تبلت از این برند محسوب می‌شود – Infinix Xpad نام گرفته و می‌توان آن را در رده میانی بازار جای داد. طراحی زیبا، نمایشگر ال‌سی‌دی 11 اینچی، تراشه Helio G99، تا 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین 8 مگاپیکسلی (در پشت و جلو) و باتری به ظرفیت 7,000 میلی‌آمپر ساعت از جمله مهم‌ترین مشخصات این تبلت جدید هستند. گفتنی‌ست، این تبلت در دو نسخه LTE و فقط وای-فای به تولید می‌رسد.

شرکت سازنده در طراحی Infinix Xpad تا حدی از تبلت‌های سری iPad Pro 2024 الگوبرداری کرده است. بدنه فلزی یک‌تکه و فریم تخت از اصلی‌ترین عناصر طراحی این تبلت بوده و بخش پشتی آن از دو بافت متفاوت تشکیل شده است، به این ترتیب که بیشتر قسمت پشتی مات است و بخشی که در امتداد ماژول دوربین قرار گرفته، بافتی متشکل از نیم‌دایره‌های هم‌مرکز دارد؛ طرحی‌که شرکت سازنده از آن با عنوان بافت ستاره‌ای یا Starry Texture یاد می‌کند. لازم به ذکر است، Infinix Xpad در اندازه‌های 7.58×168.62×257.04 میلی متر طراحی شده و 496 گرم وزن دارد.

نمایشگر تبلت از پنل ال‌سی‌دی (از نوع IPS) تشکیل شده است. قطر نمایشگر 11 اینچ بوده و با داشتن نسبت صفحه به بدنه 83 درصد، حاشیه‌های نسبتا اندکی برای یک تبلت دارد. رزولوشن صفحه +FHD (معادل 1200×1920 پیکسل) بوده و حداکثر روشنایی نقطه‌ای آن به 440 نیت می‌رسد. نرخ تازه‌سازی نمایشگر بین 60 و 90 هرتز متغیر است. نرخ نمونه‌برداری تاچ صفحه نیز 120 هرتز است که به حداکثر 180 هرتز نیز می‌رسد.

وظیفه پردازش تبلت بر عهده تراشه Helio G99 است که به گفته برخی کارشناسان، قدرتمندترین چیپ‌ست LTE در بازار محسوب می‌شود. این چیپ‌ست – که با لیتوگرافی 6 نانومتری ساخه شده – شامل دو هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A76 و شش هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A55 بوده و پردازنده گرافیکی آن Mali-G57 MC2 است. به تناسب مدل، 4 یا 8 گیگابایت حافظه رم (از نوع LPDDR4X) برای این تبلت در نظر گرفته شده است. حافظه داخلی نیز یکی از دو گزینه 128 یا 256 گیگابایتی (از نوع EMMC) است که با افزودن میکرو اس‌دی می‌توان آن را تا 1 ترابایت دیگر ارتقاء داد.

در ماژول دوربین پشت دستگاه – که به سبک ماژول دوربین در سری iPad Pro 2024 طراحی شده – سه حلقه مشاهده می‌شود که یکی از آنها فلش ال‌ای‌دی، دیگری یک دوربین و سومی صرفا یک المان تزئینی است. دوربین مذکور 8 مگاپیکسلی بوده و در پشت لنزی 5 مرحله‌ای قرار دارد. این دوربین از سنسور 1/2 اینچی SC820CS (محصول کمپانی چینی SMARTSENS) تشکیل شده و از مهم‌ترین قابلیت‌های آن می‌توان به فوکوس خودکار و ضبط ویدئوی 2K با سرعت 30 فریم در ثانیه اشاره کرد. ناگفته نماند، یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی نیز در جلوی تبلت تعبیه شده است.

باتری تبلت، یک نمونه 7,000 میلی‌آمپر ساعتی است. این باتری از استاندارد شارژ 18 واتی پشتیبانی کرده و ذخیره آن در عرض تقریبا 40 دقیقه به 50 درصد می‌رسد. Infinix Xpad فاقد حسگر اثر انگشت است. از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این تبلت می‌توان به 4 اسپیکر استریو اشاره کرد.

رابط کاربری اختصاصی XOS 14 (مبتنی بر اندروید 14) بخش نرم‌افزاری این تبلت را تشکیل می‌دهد. یکی از قابلیت‌های این رابط کاربری، دستیار هوشمند Folax است که بر پایه ChatGPT توسعه یافته است. همچنین، چنان‌چه PC یا گوشی هوشمند شما محصول Infinix باشد، برقراری ارتباط بین این دیوایس‌ها و کارهایی مثل استریم موزیک یا به اشتراک‌گذاری فایل‌ها به‌راحتی انجام خواهد شد. آپدیت‌های امنیتی نیز به مدت 2 سال برای این تبلت قابل دسترسی خواهد بود.

همان طور که در مقدمه هم ذکر شد، Infinix Xpad از لحاظ ارتباطی در دو نسخه LTE و فقط وای-فای وارد بازار خواهد شد. سایر گزینه‌های ارتباطی این تبلت عبارتند از بلوتوث، پورت USB-C، جک هدفون و مسیریابی ماهواره‌ای. تبلت Infinix Xpad در رنگ‌های طلایی، آبی و خاکستری به تولید رسیده است. متأسفانه شرکت سازنده هنوز پیکربندی‌های این تبلت و قیمت‌های آنها را اعلام نکرده است.

منبع : Infinix


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا