نظر کاربران درباره گوشی موبایل سونی Xperia 1 II

Xperia 1 II اکسپریا 1 II

Sony Xperia 1 II سونی
ارزیابی کاربران: 8.3 از 10 (1236 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های سونی
» سونی Xperia 1 VI
» سونی Xperia 10 VI
» سونی Xperia 5 V
» سونی Xperia 10 V
» سونی Xperia 1 V
» سونی Xperia 5 IV
» سونی Xperia 10 IV
» سونی Xperia 1 IV
» سونی Xperia Pro-I
» سونی Xperia 10 III Lite
» سونی Xperia 1 III
» سونی Xperia 5 III
» سونی Xperia 10 III
» سونی Xperia 5 II
» سونی Xperia Pro
» سونی Xperia 1 II
» سونی Xperia 10 II
» سونی Xperia L4
» سونی Xperia 5
» سونی Xperia L3
» سونی Xperia 10 Plus
» سونی Xperia 1
» سونی Xperia 10
» سونی Xperia XZ3
» سونی Xperia XA2 Plus
» سونی Xperia XZ2 Premium
» سونی Xperia XZ2
» سونی Xperia XZ2 Compact
» سونی Xperia L2
» سونی Xperia XA2
» سونی Xperia XA2 Ultra
» سونی Xperia R1 Plus
» سونی Xperia XA1 Plus
» سونی Xperia XZ1
» سونی Xperia XZ1 Compact
» سونی Xperia L1
» سونی Xperia XZs
» سونی Xperia XA1
» سونی Xperia XA1 Ultra
» سونی Xperia XZ Premium
» سونی Xperia XZ
» سونی Xperia X Compact
» سونی Xperia E5
» سونی Xperia XA Ultra
» سونی Xperia XA
» سونی Xperia X Performance
» سونی Xperia XA Dual
» سونی Xperia X
» سونی Xperia Z5 Dual
» سونی Xperia Z5 Compact
» سونی Xperia Z5 Premium
» سونی Xperia Z5
» سونی Xperia Z5 Premium Dual
» سونی Xperia M5
» سونی Xperia C5 Ultra
» سونی Xperia C5 Ultra Dual
» سونی Xperia M5 Dual
» سونی Xperia C4 Dual
» سونی Xperia C4
» سونی Xperia Z3 Plus (Z4)
» سونی Xperia Z4 Tablet LTE
» سونی Xperia M4 Aqua
» سونی Xperia E4g Dual
» سونی Xperia E4g
» سونی Xperia E4 Dual
» سونی Xperia E4
» سونی Xperia E3 Dual
» سونی Xperia Z3
» سونی Xperia Z3 Tablet Compact
» سونی Xperia Z3 Dual
» سونی Xperia E3
» سونی Xperia Z3 Compact
» سونی Xperia M2 Aqua
» سونی Xperia C3 Dual
» سونی Xperia C3
» سونی Xperia T3
» سونی Xperia Z2
» سونی Xperia M2 dual
» سونی Xperia Z2 tablet
» سونی Xperia M2
» سونی Xperia E1 dual
» سونی Xperia E1
» سونی Xperia T2 Ultra dual
» سونی Xperia T2 Ultra
» سونی Xperia Z1 Compact
» سونی Xperia Z1s
» سونی Xperia Z1
» سونی Xperia Z Ultra
» سونی Xperia C
» سونی Xperia M
» سونی Xperia ZR
» سونی Xperia SP
» سونی Xperia L
» سونی Xperia Tablet Z Wi-Fi
» سونی Xperia Tablet Z LTE
» سونی Xperia Z
» سونی Xperia ZL
» سونی Xperia E
» سونی Xperia E dual
» سونی Xperia Tablet S 3G
» سونی Xperia TX
» سونی Xperia V
» سونی Xperia J
» سونی Xperia Tablet S
» سونی Xperia T
» سونی Xperia SL
» سونی Xperia tipo dual
» سونی Xperia miro
» سونی Xperia tipo
» سونی Xperia go
» سونی Xperia acro S
» سونی Xperia ion HSPA
» سونی Xperia neo L
» سونی Xperia sola
» سونی Xperia U
» سونی Xperia P
» سونی Xperia ion LTE
» سونی Xperia S
» سونی Tablet P 3G
» سونی Tablet P
» سونی Tablet S 3G
» سونی Tablet S
» سونی CMD Z7
» سونی CMD J70
» سونی CMD J7
» سونی CMD MZ5
» سونی CMD J6
» سونی CMD J5
» سونی CMD Z5
» سونی CMD CD5
» سونی CMD C1
» سونی CMD Z1 plus
» سونی CMD Z1
» سونی CM-DX 2000
» سونی CM-DX 1000

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 201 تا 300 از مجموع 365 مورد

vahid k در تاریخ : 1399/2/17

من نمیدونم چرا سایت دگزومارک فقط با سونی خصومت داره و جالبه که خود سونی هم هیچ چیزی در مورد این خصومت ابراز نکرده در دفاع از خودش

زیاد سخت نگیرید از هر چیزی میشه استفاده برد برای افزایش تجربه شخصی ، هم استدلالها ، هم نقدها هم تخریبها یا حمایتها ، اگه من متوجه بشم که خیلی از تخریبها یا حمایتها جنبه منطقی نداره یاد میگیرم که زیاد در انتخاب به نظرات توجه نکنم ، زمانی این تجربه رو نداشتم و از تبلیغ گروهی در پیجی از یه گوشی یا برند ترغیب به خرید اون محصول شدم و دیدم اشتباه بزرگی بود و فهمیدم اصلا نباید گول اینجور حرفا رو خورد که گوینده هاش چشم گوش بسته و شخصی نظر میدن ، کم کم متوجه تشخبص نظرات مبشبد و این همون استفاده ایه که اول گفتم میتونید از دیدن نظرات بنفع تجربه خودتون ازش استفاده کنید ، این برای همه ی محصولات و برندها صدق میکنه و فرقی نداره ، بیشتر دنبال نظرات منصف و بیطرفانه باشید حالا چه در نقد یا تعریف

far z در تاریخ : 1399/2/16

عزیز. ممنونم. اما:
بنده برای لایک کامنت نمیزارم. هدف بحث های علمی و منطقی و بدور از تعصب و طرفداری هست.
صرفا داشتم به کاربر وولف شرح واقعه میکردم. 100 تا دیسلایک هم بدن من نظرم رو میزارم و خوشحال میشم افرادی بیان و با دلیل به من نشئون بدن که اشتباه میکنم نه با دیسلایک. لایک و دیسلایک خالی ارزش علمی نداره

arsalan m در تاریخ : 1399/2/15

جناب شما معلومه همینجوری ی چیزی گفتی ها شما عکس هواوی و شیائومی رو دیدی که میگی مصنوعی؟؟بعدشم اپل ک خوبه شکی درش نیس این از این اما سونی اگه خوبه و با اپل یکه تازی میکنن چرا هیچ اسمی ازش نیست !!
اگه میخوای بگی که اینا میانرده میفروشن و فلان واقعا دلیل قابل قبولی نیست هواوی دوربین هاش عالین به وضوح دیدم مقایسه هم کردم سرمایه‌گذاری کرده شرکت جواب داده مثل دلایل کاربران سونی نی ک میگن دوربین های خوبی میسازه پس موبایلش هم دوربین خوبی داره !!!

احمد خ در تاریخ : 1399/2/14

من 6 سال سونی z2 داشتم، واقن سونی گوشی خوبی داره، توی این 6 سال اصلا خرابی نداشت، یه سری ایرادهای جزئی داشت ولی واقن گوشی فوق العاده ای بود، اصلا اذیت نکرد، با اینکه گوشی سونی توی ایران ساپورت نمیشه ولی میخوام باز بگیرم سونی!

رضا ن در تاریخ : 1399/2/14

ایراد ایشون در کلمات و عصبانیت شه و.... جوری از بخشهای شرکت سونی صحبت می‌کنه انگار رییس اونجاست. الان ما باید باور کنیم این حرفارو؟
واژه‌ای چون ..خونه خاله نیست که ... جالب نیست این کلمات . انگار عصبانیه

behzad s در تاریخ : 1399/2/14

اگر بخوایم جدا از هر بحث طرفداری صحبت کنیم در مرود بهترین گوشی ها باید گفت که اپل و سونی بهترین ها هستند چون اون ها گوشی کم میدند و با تمرکز بسیار ززیاد روی چند تا گوشی بهترین گوشی هارو وارد بازار میکنند اما سامسونگ هر سالی هزارتا گوشی مختلف میزنه یکیش باطریش ضعیف یکی پلاستیک یکی دوربین ضعیف هیچ وقت یه جا نمیده s 20 ultra هم دوربینش چنگی به دل نمیزد با این که میگه ۱۰۸ مگاپیکسل و دوربین ۴ تایی وگرنه اپل با ۱۲ مگاپیکس هنوز هم عالیه من همین گوشی سونی رو هم عکس برداری و فیلم برداری هاشو کردم از نطر پ تره عالی میگیره نه مثل هواوی و سامسونگ و شیاومی که عکس مصنوعی تحویل مبده.مرسی از سایت

Ali R در تاریخ : 1399/2/13

توی این شرایط بیماری چینی موندیم بدون گوشی.

اوضاع ما فعلا همینه که سر هر چشمه ایی میریم خشک میشه.

P 18 k

Xperia 1 ii

motorola edge plus

اولی که شرایط تولیدش نامعلوم شد!
دومی از ایران رفت!
امیدوارم سومی بیاد ایران.
کرونا هم که حالا حالا دست بردار نیست!
عجبا!

آرش ت در تاریخ : 1399/2/13

وضوع قدرتمند که هیچ سامسونگ و هواوی ان را ندارد

far z در تاریخ : 1399/2/13

من تو صفحه سونی زد1 نظری گذاشته بودم که بیش از 15 دیسلایک داشت. یکی از بچه های خوب صفحه سونی به نام آدریان که اتفاقا علاقمند به سونی بود و امیدوارم همیشه تندرست و موفق باشه به من نوشت که واقعا نمیدونه چرا اینهمه دیسلایک دادن چون نظری که من گذاشته بودم نظری از روی واثعیتها بود. حالا شما دوتا میبینی تعجب نکن. من و شما از باب منطقی، تحقیقی و تحلیلی به قضایا نگاه میکنیم، یه عده ای از در طرفداری صرف وارد میشن و دیسلایک و لایک براشون معنی اینکه اگه کسی چیزی گفت خوششون اومد لایک کنن و نیومد دیسلایک. حالا اهمیت نداره این نظر درست باشه یا اشتباه.

بنده تو یه پروژه ای بودم که یک شرکت کوچک و نهایتا متوسط در سطح جهانی هست. مدیر اون پروژه میگفت که این شرکت فلان بخش ها رو داره، هر بخشی مدیریت خودشو داره و جالب اینکه اگه یه کاری به صورت مشترک بین بخش ها انجام بگیره باید از طرف سازنده فاکتور فروش صادر بشه و مثلا ما حق نداریم وارد یه سری از مکانها بشیم چون اجازه نداریم. یعنی تو یه مجموعه عملا بخش های محتلف کاملا مستقل از هم هستند و اسنادشون هم مستقله. با خودم گفتم اگه این شرکت اینجوری باشه دیگه مجموعه های بزرگ جهانی از جمله سونی ببین چجوریه.
ولی باور عمومی اینجوری نیست دیگه. فکر میکنن چون سونی مثلا دوربین آلفا رو میسازه باید دوربین گوشی هاش از اون تجربه استفاده کنند. البته ظاهرا یه سری همکاریهایی اخیرا به وجود اومده و دوربین این گوشی جدید سونی یه سری قابلیتهایی رو از دوربین های حرفه ای سونی به همراه داره.

صادق ج در تاریخ : 1399/2/11

عالی و توانمند ولی کاشکی مادون قرمز هم داشت چون کاربریش از NFC بیشتره برا ایران
امیدوارم زودتر بیاد تو بازار

far z در تاریخ : 1399/2/10

بخش مویابل سونی یه بخش مستقل از بخش دوربین و سرگرمی و مولتی مدیا سونی هست. البته یه سری تغییراتی اخیرا به وجود اومده که جزییاتشو من دقیق نمیدونم.
مجموعه ای مثل سونی انقدر بزرگ هست که بسیاری از کارکنان یه بخش خاص، کارکنان بخش های دیگه رو اصلا نمیشناسن. خونه خاله نیست که همه همو ببینن و بخش دوربین کار توسعه دوربین رو به عهده بگیره، متخصصین بخش صوتی بیان رو اسپیکر کار کنن و الی ماشالا. بخش موبایل تیم هایی داره که هر تیمی مسول یه کاری هستند. بنابراین اینکه سونی یکی از بهترین های صنعت تصویربرداری هست به معنای این نیست که گوشی های سونی الزاما از این امر بهره میبرند. مثلا هواوی برای بخش دوربین با لایکا همکاری میکنه و نتیجه اون طی این چند سال تو دوربین هواوی دیده میشه.

RAD 0 در تاریخ : 1399/2/9

نه چرا بهم برخوره....اصلا چرا باید به خاطر دو تا گوشی یکم اینور یکم اونور خودمان را ناراحت کنیم فارغ إز همه‌ این‌ بحث ها ما همه‌ اینجا باهم دوست هستیم‌ حالا فرقی نمی کنه طرفدار کدوم برند و گوشی باشیم ..دوستی و احترام‌ به هم هیچ‌وقت یادمان نره ..مؤفق باشی‌

hamid m در تاریخ : 1399/2/9

متوجه نمیشم بحث سر چیه.
همه میدونن که صدا (صوت پخش و ضبط)، و تصویر ( هم پخش هم ضبط)
سونی عالیه، منظورم اینکه فیلم های هالیوودی با دوربین سونی ضبط میشه.
یه هندزفیری 410c سونی مقایسه چند روز بایه هندزفیری آیفون فایو اس با تعجب سونی کیفیت صدا تفکیک صدای بالاتری داشت. تلویزیون سونی ما در این سالها صبح تا شب و شب تا صبح روشن،افت کیفیت تصویر نداشته، گوشی سونی سی بعد از سالها دسته دوستم تونست از وسط تا کنه. ولی یه تاچ و آل سی دی میخواد.سونی ایکس چنان فشاری میارم بهش که، باید سرعتش بالا باشه، دیروز باور کن در عرض پنج دقیقه شاید کمتر دانگرید کردم به 6، فک نمیکردم آنقدر سریع،حداقل بالای بیست دقیقه. با همه این کیفیت ها ولی:
میری تو سایت سونی موبایل پاینترنت ان میاد، ولی وقتی میزنی ساست به ایرانی فارسی نمیشه میری میبینی یه جا دبکه و زبانم فرنگی. این ضد حاله.
جدیدا هم انگار با رام خاورمیانه لج کرده داستان درست کرده رو ای سی آنتن دهی سیم اینترنت که ولتاژ بهش متصل میشه.کلا ریخته بهم.

رضا ن در تاریخ : 1399/2/6

عزیزم . پایین پست مو نخوندی.؟ اگه حوصله داری سایت سونی برو بخون چون کامل تره. باز اینجا میزارم اگه نمیخای بری بخونی
😎
فوکوس 60 تصویر در ثانیه
.
و سنسور سه بعدی iToF (indirect Time-of-Flight) sensor
.
و سنسور عکس Exmor RS نسبت به نسل قبل 50 درصد بزرگتر شده
.
تکنولوژی BIONZ X برای موبایل. توسط شرکت سونی توسعه داده شده برای افزایش حساسیت به نور و نویز کمتر در عکس
.
قابلیت استفاده به عنوان صفحه نمایش بی سیم برای کنترل تنظیمات و تصویر با استفاده از نرم‌افزار Imaging Edge
.
حالت Cinema pro بهبود یافته که توسط CineAlta طراحی شده که مال خود سونیه
.
فیلتر صدای هوا در هنگام ضبط فیلم
.
فوکوس بر روی چشم با سرعت بالا در هر وضعیتی
.
Dssee ultimate , Hi-Res audio. که تو سایت سونی توضیح داده
.
باز امکانات و نوآوری هایی انجام دادند که در سایت سونی هست مطالعه کنید

arsalan m در تاریخ : 1399/2/6

سلام دوست عزیز شما نظراتت رو مطالعه کردم میبینم ک اطلاعات داری و امار خوبی میدی و در جواب پست من شما ی مورد رو قبول دارین ک سونی دوربین هاش مشکل داره من تا چندین مورد ک گوشی داشتم به چشم خودم دیدم دوربین گوشیا چقد پیشرفت داشته الان S10 plus دارم قبلش برای یک دوره ی کوتاه mate 30 pro که بخاطر تحریم گوگل بشدت اذیت کننده بود ردش کردم قبل ترش p30 pro مدت خیلی کم برای خانمم هم mi 9 دارم میبینم ک میگم دوربین ها در چه حد پیشرفت کرده سونی نداشتم و ندیدم والا از z4 به بعد ولی میگم اینایی ک میبینم میگم واقعا مستحق امتیاز بالای dxo هستن ک دوستان میگن تقلب هست و دوربین نیکون استفاده کردن ...

arsalan m در تاریخ : 1399/2/6

داداش چرا بهت بر میخوره من گفتم کاری به امتیاز سایت dxo ندارم ولی چیزی که تو واقعیت دیدم هواوی p30 pro و میت 30 پرو داشتم میگم ک واقعاً دوربین بسیار باکیفیتی دارن شما چرا انتقاد پذیر نیستین و فکر میکنین بقیه سر خود حرف میزنن و آمار شما گویای همه چیز هست ؟والا من خودم هم z3 داشتم هم z4 تو اون دوره دوربیناشون از یه ایفون 5s هم ضعیف تر بود ک مستقیم مقایسه کردم
همه ی شرکت ها در حال پیشرفت هستن و نواوری های جدید سونی هم مستثنی نیست منتها در حدی نبوده ک رضایت مشتری هاش بدس بیاره یکی از دوستان میگن ک رفته اروپا و امریکا و تو کشورهای جهان سوم فروش نداره !!!!
یه سر به امار بزنین ببینین بازار امریکا دست کدوم برند ها هستش !!😐
این صفه ها هم که سایت خوب mobile.ir زحمت طراحیش دادن برای کمک و راهنمایی به همدیگه هستش بهتره به جای تعصب به خرج دادن برای ی برند خاصی واقعیت ها رو ادم در نظر بگیره. این دوستمون wolf که میگن کجا امار غلط دادم ...داداش شما میگی سامسونگ از ۸۲ پرید به ۱۱۶ سونی چرا نپرید
منم میگم شما ببین چرا رسیده نه تو امار و ارقام تو واقعیت ببین چ خبره
شما با امار و ارقام صحبت کردی منم گفتم اینجوری بوده حقیقت ک در مورد سونی هستش و شما نمیخواین قبول کنین اینه ک سونی بعد از z2 دیگه هیچ حرفی برای گفتن نداشت ...

WOLF A در تاریخ : 1399/2/6

والا من که آمار غلطی ندیدم در کامنتم. اگر کسی دیده ، کپی کنه برام ریپلای بزنه.
من فقط واسه سونی یه عدد 5 رو نمادین گفتم که اگر بخواد به کسی بربخوره باید به خودم بربخوره نه کسی دیگه؟!؟!؟!
.................................
اون چیزی که من از تستهای دوربین XZ2 و XZ3 دیدم، اصلا شبیه به 79 نیست. 79 یعنی امتیاز گوشی Z3. ما تو خونه Z3 داریم، Z4 هم داریم X هم داریم. Z4 از Z3 خیلی بهتره. چطور XZ3 امتیاز برابر با Z3 گرفته؟ با همون سنسور 19 مگاپیکسلی که هر سال بهبود یافت و اصلا بررسی نشد. تازه اگر بخوایم به گفته های DXO هم اعتماد کنیم باز هم دروغه چون به همین سنسور 19 قبلا 83 داده بودن (که همونم هیچ ارزشی نداره و در واقعیت اصلا اینطور نبود) و الان با اینهمه بهبود بعد از چند سال ، حالا شده 79 ؟ تو خودت قبول میکنی همچین چیزی رو؟
خیلی سادست این مسئله. اگر چیزی نبود که اینهمه مقاله راجب به عدم اعتبار امتیازش نمینوشتن.

RAD 0 در تاریخ : 1399/2/6

تا یک گوشی از نزدیک تست نشده و تست نکردیم نباید راجع به اون قضاوت کنیم... صد در صد کیفیت دوربین اکسپریا 1 خیلی خیلی بهتر از دوربین گوشی مثل زد5 و ایکس زد است لطفا کمی تحقیق کنید!!!!! هیچ‌وقت چشم بسته هر چی dxo میگه را باور نکنید شما اکسپریا 1 را کی و در کجا با گوشی های قدیمی سونی مقایسه کردی که اینطور با اطمینان می فرمایی هیچ پیشرفتی نکرده!!!!!!؟؟؟؟
چند روز قبل خبر آمد که هواوی برای تبلیغ!!! عکس های پرچمدار جدید خودش به جای عکس های دوربین p40 پرو از تصاویر دوربین 70 میلیون تومانی!!!!! نیکون استفاده کرده است!!!!! حالا ما از کجا بدانیم که همین DXO عزیز هم برای امتیاز دهی و انتشار تصاویر دوربین به صورت عمومی '!!و مقایسه دوربین همین گوشی های هواوی از تصاویر و دوربین نیکون استفاده نکرده!!!؟؟؟؟ !!!!! ما از کجا بدانیم که هواوی چند ساله از این تاکتیک برای گول زدن مردم استفاده می کنه که دست آخر کلکش برملا شده!!!!؟؟؟
شما فرمودید هزار ماشاءالله با همه پرچمداران هواوی تا میت 30 پرو خیلی دقیق کار کردید!!!یا فقط آنها را دیدید!!!! من هم میگم خیلی دقیق دوربین اکسپریا xz2 اونم با یه دونه تک لنز را با دوربین چند تایی پرچمدآران همان سال تا یکسال بعد از خودش گوشی های هواوی که اتفاقا توی dxo بالاترین امتیاز را داشتند مقایسه کردیم که اکسپریا xz2 توی 90 درصد مقایسه ها بهتر از گوشی های شاخ آن تاریخ هواوی بود!!! شاید حرف ما برای جنابعالی قابل قبول نباشد ولی بهتر است یه سری به صفحه سایت بزرگ GSMARENA سر بزنید و در آنجا در قسمت بررسی دقیق اکسپریا xz2 بررسی و مقایسه خیلی دقیق دوربین این گوشی سونی با هر گوشی و پرچمداری که دلت خواست ر ا توی همه شرایط نوری!! مشاهده فرمایید........بله هزار ماشاءالله قسمت بررسی دوربین سایت GSMARENA آنقدر امکانات داره که می توانید به صورت هم زمان دوربین گوشی مورد نظر خودتان را با دوربین دو تا گوشی دیگر توی هر شرایط نوری مقایسه کنید... اگر مقایسه های خیلی دقیق همین سایت GSMARENA نبود بنده و خیلی از دوستان با استناد اشتباه به امتیازات نهایی dxo انتخاب های اشتباه!! و وحشتناکی!!!!!می کردیم
این کامنت طولانی در این صفحه به خاطر این بود که ایشان در صفحه Xperia 1ii فرمودند چون همه پرچمداران هواوی را دیده اند!!!!! پس به همین خاطر دوربین آنها خیلی عالی شده!!! و امتیاز خنده دار dxo به گوشی های سونی هم کاملا به حقه و بهترین امتیاز همین DXO به هواوی هم کاملا به حقه به همین خاطر این کامنت طولانی را نوشتم با تشکر از سایت بزرگ مرجع موبایل ایران

vahid k در تاریخ : 1399/2/5

یه ایرادی که خیلی تو امتیاز گیری دوربینای سونی حداقل تا ایکس زد۱ و ایکس زد پریمیوم وجود داشت انحنای خطوط بود تو عکسها که نمیدونم تو سریای بعدیش تا چه حد رفع شده بود

arsalan m در تاریخ : 1399/2/5

داداش شما انگار یخورده بد امار میدی گوشیs6 امتیاز۸۲ بود s7و s8 هم ۸۹ بود s9 امتیاز ۱۰۰ بود s10 شد ۱۱۶ سری s20 هم شده ۱۲۲ الکی نپریده سال به سال کار کرده رسیده تازه این بین سری note هم بوده که میتونین نگا کنین خودتون ولی سونی تا جایی که دیدم تحول خاصی نداشته تو این زمینه این که شما میفرمایید یعنی سونی تو ۵ سال ۵ امتیاز بوده براوردیه و ویزی رو ثابت نمیکنه هواوی بشدت رو دوربین ها کار می‌کنه و به شخصه بدون توجه به سایت dxo واقعا دوربین هاش عالین من تا میت ۳۰ پرو دیدم یا شیاومی می ۹ ی دوربین بسیار با کیفیت داره که قابل ستایش هست مهندسی شده کار میکنن رو گوشیا و به نظر مشتری احترام میذارن ولی سونی....اگه یخورده به نظر مشتری احترام میذاشت این حال و روزش نبود داره به خاطرات می پیونده...

رضا ن در تاریخ : 1399/2/4

بله در سایت خود سونی هم اینو گفته
همچنین فوکوس 60 تصویر در ثانیه
.
و سنسور سه بعدی iToF (indirect Time-of-Flight) sensor
.
و سنسور عکس Exmor RS نسبت به نسل قبل 50 درصد بزرگتر شده
.
تکنولوژی BIONZ X برای موبایل. توسط شرکت سونی توسعه داده شده برای افزایش حساسیت به نور و نویز کمتر در عکس
.
قابلیت استفاده به عنوان صفحه نمایش بی سیم برای کنترل تنظیمات و تصویر با استفاده از نرم‌افزار Imaging Edge
.
حالت Cinema pro بهبود یافته که توسط CineAlta طراحی شده که مال خود سونیه
.
فیلتر صدای هوا در هنگام ضبط فیلم
.
فوکوس بر روی چشم با سرعت بالا در هر وضعیتی
.
Dssee ultimate , Hi-Res audio. که تو سایت سونی توضیح داده
.
باز امکانات و نوآوری هایی انجام دادند که در سایت سونی هست مطالعه کنید . من اینجا نیاوردم چون طولانی میشد

WOLF A در تاریخ : 1399/2/4

سلام
کامنت قبلی من در واقع توضیح محاسبه تراکم پیکسل بود و اینکه شما گفتی ربطی به صفحه و رزولوشن نداره. در مورد سؤال شما باید بگم که بله فرق داره چون فاصله بیننده تا صفحات سایزهای مختلف، متفاوته. در صورتی که به هر دو صفحه از فاصله یکسان نگاه کنیم تفاوتی ندارد.
این موضوع (تراکم پیکسل) نیاز به باز کردن داره چون یکی دو مورد نیست. (منابع اینترنت رو میتونید مطالعه کنید)
مثلا بعضی گوشیهای بزرگ به طور ویژه برای واقعیت مجازی ساخته میشن و باید از رزولوشن بالایی برخوردار باشند که این مدلهای خاص واقعیت مجازی باید از سخت افزار بالایی برخوردار باشن و مشخصات و حافظه و رم بالاتری نسبت به بقیه گوشیها دارند.
عدد 300 هم یک حد و حدود محسوب میشه و نه یک قانون، چون توانایی انسان تا امروز به طور کامل شناخته نشده و هنوز درباره چشم انسان هیچ عدد و رقمی به طور ثابت وجود ندارد. مثلا درباره نرخ بروزرسانی صفحه، هیچ منبعی عدد مشخصی اعلام نکرده چون چشم افراد مختلف با تواناییهای مختلف متفاوته و به مغز ربط داره. مثلا کیفیت صفحات 1440 بر صفحات 1080 در گوشیهای 6 به بالا کمی محسوس است با وجود اینکه هر دو به ترتیب 489 و 367 پیکسل در اینچ دارند.
مثلا من سرم رو روی صفحه مانیتور خم میکنم و پیکسلها رو اکثر اوقات میبینم (رزولوشن FHD و رفرش 144) ولی این دلیل بر بی کیفیت بودن صفحه مانیتور نیست، یا من باید فاصله رو رعایت کنم یا باید مانیتور با رزولوشن بالاتر بگیرم. که البته هر چه رزولوشن بالاتر میره، به قدرت گرافیکی بیشتری نیاز داریم برای اون پیکسلهای اضافی.
ضمن اینکه چون این بحث جدید نیست و خیلی وقته که بحث میشه، از طرز کامنت میشه فهمید که منظور فرد چی بوده. منم فهمیدم که اون دوستمون اصلا متوجه نیست و به زبان خودش براش توضیح دادم. اگر اون کامنت منو بخونید متوجه میشید که چقدر ابتدایی توضیح دادم واسش که بگم اون تراکم پیکسلی با رزولوشن تغییر میکنه و به این نیست که کارخونه بیاد بگه بچه ها یه 100 تا ppi بزارید تنگ صفحه.
من یه سایت بهتتون معرفی میکنم اونجا رزولوشن صفحه و سایز صفحه رو بزنید تا بهتون فاصله رتینا شدن و تراکم پیکسلی رو میگه. سایت خوبی هست. (یه توضیح چند خطی هم کنار همون صفحه داده):
https://www.designcompaniesranked.com/resources/is-this-retina/
...............................................
مطالب این کامنت و قبلی رو فقط به خاطر اطلاعات کاربران نوشتم و هیچگونه قصد و غرضی در آنها نیست.

Ali R در تاریخ : 1399/2/4

داداش تویی که ۴ تومن دادی یه گوشی شیائومی و اومدی فک میکنی ضرنگی و همه دنیا دستته
اولا شیائومی هم یه جوره دیگه قالب کرده بهتون
شیائومی با صفحه نمایش IPS LCD و دوربین مزخرف که اسمشو گذاشته ۴۸ مگا پیکس که همون ۱۳ه تازه ۱۲ اس ۷ خیلی ازش سر تره
با پردازنده های پایین رده کوالکا یا بالا رده مدیا تک که مفتش گرونه
باطری لیتیوم یونی که به تاریخ پیوسته
اومدی اینجا میگی سونی نابود شده
اولا این که سونی دیگه فقط تو بازار اروپا و امریکا و اسیای شرقی بازار فروش
گذاشته ن جاهایی مث خاورمیانه و افریقا ...
....

vahid k در تاریخ : 1399/2/3

سلام ولف عزیز من نظرایی که گذاشته شده رو خووندم اون دوستمون هم گفت از ۳۰۰ پی پی آی به بالا تقریبأ غیر قابل تشخیصه و تراکم بالاتر باشه هم دیگه فرقی در کیفیت نمایش یا قدرت تشخیص پیکسل نمیذاره ، مثل اینکه ما ملکولها رو نمیتونیم ببینیم و اتمها رو هم قطعأ نمیتونیم ببینیم حالا تراکم رو از ملکول به اتم هم افزایش بدیم فرقی نمیکنه
وقتی ایشون از واژه ppi حرف میزنه مشخصه که منظورش چیه ، و کاملا این واژه با وضوحهای مختلف و ابعاد صفحه معنی متفاوتی داره
حالا شما میگید در صفحه ۴.۶ اینچی با وضوح اچ دی ما ۳۲۰ ppi داریم و همین تراکم رو در صفحه ۷اینچی باید با وضوح فول اچ دی داشته باشیم تا بهش برسیم؟ خب مگه ایشون از شرایطش گفت؟ وقتی گفت ۳۰۰ ppi یعنی تحت هر شرایطی شما ۳۰۰ ppi برات غیر قابل تشخیصه چه صفحه ۳ونیم اینچی باشه چه ۷اینچی ، آیا شما متصوری که تراکن ۳۰۰ppiدر اینچ در صفحه ۳.۵ اینچی با ۷ اینچی فرقی داره بینشون در چشم بیننده؟

RAD 0 در تاریخ : 1399/2/3

دوست گرامی کلا DXO هیچ اعتباری دیگه نداره برای خیلی از حرفه ای ها ثابت شده است که کاملا جهت دار امتیاز میده یک حرفه ای با یکمی تحقیق میفهمد اینو حالا دیگه میلی به ادامه بحث DXO ندارم چون همان زمان که دوربین اکسپریا زد۵ را چند سال قبل برای مدتی در صدر جدول بررسی دوربین های خودش قرار داد حتی آن زمان هم، من به چشم خودم، بیشتر از این بررسی و امتیاز اعتماد می کردم و هیچ وقت خدا شاهده امتیاز بالای Xperia فلان را بر سر هیچکس نکوبیدم
حالا فردا DXO بیاد اکسپریا 1ii را بگه بهترین دوربین دنیا را داره بازهم برای من اهمیتی نداره این حرف نه اینکه حرفش درست است یا غلطه منظورم این است که چیزی که در عمل مشاهده می کنیم و یا فن های حرفه ای مشاهده کردند زمین تا آسمان با نتایج DXO متفاوت بوده
من نمیگم دوربین گوشی های سونی بهترین هستند در دنیا ولی انصافاً همیشه عالی بودند و البته با اکسپریا ۱ و اکسپریا ۵ متحول شدند ((حالا هی DXO خودش رو بکشه که فلانه و بهمانه!!))) و با اکسپریا 1ii هم صد در صد آماده رقابت با بهترین ها هستند

WOLF A در تاریخ : 1399/2/2

سلام
قبل از هر چیز ابتدا لطف کنید این عکسی که آپلود کردم ببیند:
http://uupload.ir/files/bxw4_12.png

این فرمولی که گفتم برای تمام صفحات صدق میکنه. هیچ بازاریابی و دروغ و دغلی هم درکار نیست. اگر به صفحات Z5 p و XZ p و XZ2 p نگاه کنید همه آنها رزولوشن 3840×2160 داشتند اما با تراکم پیکسلی مختلف. این به خاطر سایز صفحه نمایشه که به ترتیب 5.5 و 5.46 و 5.8 اینچ بود و تراکم پیکسلشون به ترتیب 806 و 807 و 765 بود. این عدد برای هر رزولوشن در سایزهای مختلف تغییر میکنه. رتینای اپل هم همینطور بود که در آیفون 4 اومده بود رزولوشن رو به 960×640 افزایش داده بود با صفحه 3.5 اینچی که میشد 330 پیکسل در اینچ در حالی که گلکسی اس صفحه ی 4 ایننچ و رزولوشن 800 ×480 داشت که میشد 233 پیکسل در اینچ و اپل اومد گفت برای رتینای انسان تشخیص بالاتر از 300 در قاصله مشخص شده (برای هر صفحه متفاوته) غیر ممکنه. و نشان داد که تعداد پیکسل رو افزایش داده (افزایش رزولوشن 4 نسبت به 3Gs) یعتی در واقع دو برابر کرده بود(320 ×480 بود آیفون قبلیش) و تراکم پیکسلیش هم دوبرابر شد یعنی از 165 شد 330. مثلا صفحه مک بوک های رتینای اپل یعنی اینکه رزولوشن آنها بسیار بالاست و برای استفاده در فاصله مخصوص (فاصله معمول استفاده لپتاپ) به نهایت عدد رتینای انسان میرسد و دیگر رتینای (شبکیه) چشم ما قادر به تشخیص پیکسلها نیست. شما هر صفحه ای که این قابلیت رو داشته باشه میتونی رتینا خطاب کنی.
تلویزیون های فول اچ دی تراکم پیکسلی پایینی دارند در حد 90 یا 100 که به سایز آنها بستگی داره و اگر با فاصله یکسان با گوشی موبایل به بهترین تلویزیون فول اچدی دنیا نگاه کنید ، پیکسلها رو به راحتی خواهید دید. سایز صفحه در واقعا تراکم رو مشخص میکنه.
در یک رزولوشن یکسان، هر چه سایز صفحه کوچکتر، تراکم پیکسلی بیشتر و هر چه سایز بزرگتر، تراکم کمتر میشود.
.........................................................
در مورد dxo هم من بارها تحقیق کردم که این نتایج رو گرفتم. و وقتی که اکثریت منابعی که من تحقیق کردم نظری یکسان دارند، من نمیتونم بیام بگم دوربین پرچمدار پارسال سونی با گوشیهای 5 سال پیش به زور رقابت میکنه! در صورتی که گوشیهای پرچمدار 6 سال پیش سونی عملکردی بهتر و مساوی هم قطارانش بودند. و یا وقتی صدها مقاله راجب به عدم راستگویی و اعتماد dxo وجود داره، چطور باید چشم و گوش بسته تستش رو قبول کنم؟ آیا صرفا به خاطر اینکه اسمش dxo هست؟ بعد از Z5 که در dxo عنوان "بهترین تا به الان" گرفته بود، چند تا گوشی سونی بررسی شد؟ چرا؟ وقتی گوشی 2015 سونی اون امتیاز 87 رو میگیره، یعنی کل کار سونی تو این 5 سال 5 امتیاز ارزش داشته؟ اونوقت سامسونگ با امتیاز 82 برای پرچمدار 2015 ، رسیده به 116 برای s10؟ چرا XZ و XZ1 و XZ2 تست نشدن و یهو XZ3 تست شد و امتیاز 79 گرفت؟ سایت اندروید سنترال که من لینک گذاشتم یکی از منابع همون dxo هست که عدم صلاحیتش رو گفته و گفته باند بازی هست داخلش. قبلا این سایت خوب بود ولی اخیرا (طبق تمام منابع اخیر) سلاحی شده برای شرکتها که دوربین گوشی رو مطابق با تستهای dxo میسازن تا امتیاز بالا بگیره و مردم گوشی رو بخرن.
چی میتونه صلاحیت این سایت رو در حال حاضر اثبات کنه؟

vahid k در تاریخ : 1399/2/2

بسیار عالی نظر شما هم کاملا محترمه و در باب سلیقه و زیبایی خب هیچ بحثی نیست چون علایق متفاوته و هر کس فقط میتونه نظر خودش رو ابراز کنه و در این مورد جای بحثی نیست

RAD 0 در تاریخ : 1399/2/2

صفحه نمایش اکسپریا 1ii مجهز به 10 بیتی((( 1.07B Colors)))....بله ۱.۰۷ بیلیون رنگ!!!! منبع GSMARENA

RAD 0 در تاریخ : 1399/2/1

حالا دوست عزیز نظر شما قابل احترام ولی بنده به خاطر سه چهار درصد کمتر یا بیشتر نسبت صفحه نمایش به بدنه گوشی انتخاب نمی کنم یعنی این موضوع هیچ نقشی در انتخابم نداره.. به خاطر سه چهار درصد نسبت صفحه نمایش به بدنه از طراحی بسیار زیبا و صفحه نمایش خارق‌العاده آیفون پرو مکس و صد در صد همین گوشی سونی چشم پوشی نمی کنم حالا هر کسی نظری دارد و نظرش قابل احترام......

vahid k در تاریخ : 1399/1/31

حالا که شده عزیزم سرچ کن محبوبترین یا پرطرفدارترین گوشیها از آمار سایتهایی مثل جی اس ام ارنا و غیره ببین به چی میرسی ، سوتی هم قطعا برای شما دوستداراش محبوبه ولی این لرتباطی به عموم نداره ، کسی هم نگفت برند محبوبت رو دوست نداشته باش ، همواره پشتیبانش باش و ازش خرید کن حتی اگه خیلی خیلی کار خرید یا خدمات پس از خرید رو برای علاقمندانش در ایران رو سخت کرده باشه براشون سونی ، مهم نیست که آدم در راه عشق سختیها رو بجون میخره ، بقولی عاشق تمام اذیتهای معشوق رو باید تحمل کنه ، کسی نظری رو تحمیل نمیکنه به کسی

RAD 0 در تاریخ : 1399/1/31

اکسپریا 1iiنسبت سطح صفحه نمایش به بدنه 84.0 درصد داره آیفون پرو مکس 83 و خورده ای!!! پس حاشیه های این گوشی از آیفون پرو مکس کمتره!!! کسانی که با توجه به حاشیه های سری xz که توی ذهن مبارکشان مانده و اصلا طراحی فوق العاده زیبای این گوشی را به خودشان زحمت نداده اند ببینند بهتره این موضوع را بدانید!!! البته اصلا مهم نیست که کسانی که هواوی و سامسونگ را دوست دارند و به آن گوشی ها تعصب!!! دارند از این گوشی سونی خوششان بیاد که حتم دارم خوششان نمیاد چون آنها طراحی چینی و سامسونگی را قبول دارند نظرشان قابل احترام.. این گوشی سونی هم برای ما بهترینه چون می دانیم کیفیت سونی بی نظیر و البته واقعیه!!!!
حاشیه های آیفون پرو مکس را مثال زدم چون اگه این گوشی فوق العاده سونی را نتوانم بخرم به خاطر عرضه دیرهنگام و نیامدن به بازار ایران، انتخاب دومم آیفون ۱۱پرو مکس خواهد بود چون نسبت ۸۰ تا ۸۵ درصد صفحه نمایش برای من بهترینه مهمتر از این نسبت کیفیت صفحه نمایش و طراحی گوشی برای من مهمه که فقط اکسپریا 1ii این کیفیت و طراحی فوق العاده را داره البته به همراه آیفون پرو مکس در انتخاب دومم، طراحی گالکسی نوت ۱۰ پلاس به خاطر مستطیلی بودنش خوب بود ولی به خاطر اینکه نسخه اگزینوسش توهین به شعور خریدار است بی خیالش شدم
موفق باشید هم دوستان سونی باز هم دوستان هواوی باز!!! و سامسونگ باز!!!

vahid k در تاریخ : 1399/1/30

داداش ppi دیگه چه رزولیشن و چه صفحه ای نداره این چه نظری بود گذاشتی شما؟ ۳۰۰ پی پی آی در اینچ مربع هر سایزی باشه صفحه تون دیگه فرقی نمیکنه که اون عدد در اینچه نه در صفحه که لگی صفحه کوچیک بشه تراکمش بیشتره صفحه بزرگ باشه تراکمش کمتر میشه ، بعد شما نمیتونی منابع معتبرو ببری زیر سوال بر حسب اینکه منابع خودت رو محکمتر میدونی ، خب اینجوری باشه اونن میگه منابع شما و سرچ و یوتیوبرهای مد نظر شما غیر معتبرن

RAD 0 در تاریخ : 1399/1/30

قرار نیست چون شما و به اعتقاد شما و درصدی از مردم دنیا از گوشی و جنس چینی خوششان میاد آن گوشی ها تبدیل به بهترین های دنیا بشه نه دوست عزیز ما اینطور فکر نمی کنیم

رضا ن در تاریخ : 1399/1/28

شما وارد سایت سونی شو . و نو آوریهایی که در این گوشی شده رو مطالعه کن متوجه میشی که چرا این قیمت رو گذاشتن روش
فقط رو دوربینش کلی کار شده و امکانات جدید اضافه شده
خودت ببینی بهتره
بعد حتما به سایت سامسونگ سر بزن ببین اونا چه نوآوری معرفی کردن. شادو پیروز باشی

WOLF A در تاریخ : 1399/1/27

کی گفته هوآوی خالق 4g و 5g بوده؟ میتونی منبع معتبر بدی ما هم ببینیم؟ (اگر بخوای میتونم با ذکر منبع بگم چه شرکتی بود).

300 ppi برای چه رزولوشنی و چه سایز صفحه ای؟ پسر خوب 300 برای رزولوشن HD هست و صفحات کوچک نه برای صفحات رزولوشن 2160p و سایز 6 و 7 اینچی. به نظرت چرا اپل تو گوشیهای آخرش 326 ppi رو بالاخره تغییر داد؟ فکر نمیکنی به خاطر تغییر رزولوشن به FHD+ بوده؟ یکم مطالعه کن.

همین داینامیک امولد رو میشه تعریف کنی برامون که میگی اوله؟ میخوام ببینم چیز دیگری داره که من نمیدونم. (و البته منبع فراموش نشه که کجا گفتن اوله)

تست dxo به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست چون شرکتها نحوه تست dxo رو میدونن و دوربینشونو مطابق با اون آماده میکنن تا فقط صرفا عدد بالاتری بگیرن. البته میتونی به صدها منبع معتبر در این زمینه مراجعه کنی که گفتن اعداد dxo بی ارزشند:
https://www.androidcentral.com/editors-desk-dxomark-worthless
https://www.reddit.com/r/Android/comments/afan0n/why_dxomark_smartphone_camera_scores_are_wrong/
https://www.youtube.com/watch?v=hqls57qYEYI
https://www.androidauthority.com/dxomark-ranking-troublesome-805633/
https://www.androidpit.com/is-dxomark-reliable
https://www.youtube.com/watch?v=WNEAsdXGerk
امتیازاتش فوق العاده بیخوده. شما هم به این اعداد دلخوش نباش. بهت قبلا هم گفتم ، dxo اومد امتیاز پرچمدار 2018 سونی رو 79 داد ، یعنی برابر با Z3. ولی همین XZ3 و خصوصا XZ2 premium در لیست بهترین کمرا فونهای همون سال قرار داشتن و XZ2 premium همون موقع توسط خیلی از افراد تست شد که دوربینشو برتر از p20 pro میدونستن. یوتیوب میتونی سرچ کنی.

مورد بعد اینکه، چه امکاناتی دقیقا مد نظرت هست که این گوشی نداره؟ سونی یکی از بهترین صفحات نمایش دنیا رو داره. این لینک رو ببین:
https://www.t3.com/features/best-smartphone
https://smartphonesrevealed.com/phones-with-best-displays/
و همچنین جزو 10 اسمارتفون برتر دنیا در زمینه دوربین به حساب میاد. (اینو حوصله ندارم لینک بدم، خودت ببین)
و همچنین در لیست برترین گوشیهای دنیا سونی هم در لیست 10 تا قرار داره.
https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=10096&idPhone2=10118&idPhone3=10055
دقیقا دنبال چه امکاناتی هستی؟ تازه جک 3.5 هم اضافه کرده.
............................
متعصب نباش.
منتظر او ن منبع هات هستم که گفتی این اوله و اون آخره و این بهتره و اون بدتره و خلاصه حرف باید سند داشته باشه نه روی هوا.
.....................

میلاد ب در تاریخ : 1399/1/27

با سلام خدمت شما.
تا حد زیادی حق باشماست، اولا آدم نباید تعصبی حرف بزنه، دوما سونی واقعا با این گوشی زدن هاش و قیمت گذاری اون داره در جا میزنه، آخه شاید بعضی بیان بگن که شرکت گوگل پیکسل هم سالی ۲ الی ۳تا بیشتر گوشی نمیزنه ،چرا به اون نمیگید در جا میزنه، اما باید دونست که
عقبه ی سونی کاملا متفاوته با گوگل ،چون واقعا گوگل داره این گوشی ها رو تنها برای تبلیغ برندش میزنه و با این قیمت گرون و تنوع قیمتی بسیار کم ، انتظار نداره که مثلا فروش گوشی هاش بالای ۲ ۲میلیارد در دلار در سال بشه، اما همه سونی رو با عنوان یک سازنده ی گوشی می شناسن و این طور و با این تعداد گوشی زدن مطمئنا، به سرنوشت بلک بری دچار شدن هست.

Mehdi D در تاریخ : 1399/1/26

دوست عزیز توی این زمونه اصالت اصلا اهمیتی نداره.
هرکسی که دلیل دیگه ای ندازه از اصالت حرف می زنه.
در ضمن من قصد تخریب ندارم فقط وقتی میبینم کسی میاد در این حد اغراق میکنه و میگه که سونی همه رو له میکنه میام میگم که اشتباه میکنی.
اگه به زمانی که این و اون نبودن اکتفا کنیم که اونموقع که هیچکی نبود نوکیا و موتورولا گوشی میزدن ولی الان نوکیا اول جهان هست آیا؟
اتفاقا من گوشی دوم اندرویدی که گرفتم سونی بود و ازش خوشم میاد(اونموقع گوشی زد آب میزد که واقعا محشر بود) ولی آخه 1200 یورو برا یه گوشی که غیر از صفحه نمایش هیچی نداره برا گفتن🙄!! توی دوربین که اول نیست و صدا رو نمیدونم اما توی صفحه نمایش هم سامسونگ اوله با داینامیک امولد. (همه چی رزولوشن نیست برادر) چشم انسان نمیتونه کیفیت بیشتر از 300 ppi رو تشخص بده مثلا فرق بین 500 با 700.
کدوم شرکتا پول میگیرن و تبلیغ میکنن؟؟؟؟
اگه منظورت dxomark هست که اینو بدون که معتبر ترین شرکت هست توی بررسی دوربین و بررسی هاش خیلی تخصصیه و شما میخوای نظر کلی کارشناس دوربینو زیر سوال ببری؟ حتی توی بررسی موبایل های سایت های مختلف مثل زومیت، گجت نیوز، دیجی کالا و... هم مشخصه توی دوربین هواوی اوله. کجا دوربین هواوی رو سونی زده؟
هواوی با کمک شرکت لایکای آلمان دوربین گوشی های پرچمدارشو میسازه. سونی کجا بود؟
یه چیزی هم فرموده بودین بنده خندم گرفت.
پیشرو در زمینه شبکه های جدید 4g؟
اولا که 4g جدید نیست و احتمالا منظورتون 5g بوده.
دوما که کلا تکنولوژی 4g و 5g ساخت هواوی هست و طبیعتا اولین بار در گوشی های هواوی به کار رفته.
علی مدد

parsa g در تاریخ : 1399/1/26

عزیز دل تموم اون دوربین هارو خود سونی میزنه اینقدر تعصب بیجا چرا داری شما میخوای تخریب کنی ؟! چی بدست میاری ؟!
سونی زمانی که اینانبودن گوشی میزد و تو اندروید به جز گوگل جزوه روان ترین هست و پیشرو در زمینه ی شبکه های جدید 4g و اندروید بودش !
حالا برات خیلی مهمه رنگ مشکی گوشیت بیشتر خودشو نشون بده یا رنگ فانتزی دوست داری ببینی به خودت مربوطه !
و تقریبا همه میدونند این شرکت ها پول میگیرن و تبلیغ برند میکنند برای بنچمارک دوربین
سونی سیاست های خاط خودش رو داره و دارای تاریخچه و اسالت هست !
تو عرصه ی دوربین - صدا - صفحه نمایشگر حرف اول رو میزنه یا حداقلش بهترین ها هستش !
شما میگی تعصب نداشته باش شما تعصب معکوس رو سونی داری خودت عزیز

عباس د در تاریخ : 1399/1/25

خداییش هم زیباست هم امکاناتش عالیه،
هم طراحی خاص خودش رو داره،
یه محصول منحصر به فرد،
واقعا عالیه، کاش سونی زودتر توی این مسیر پا پیش میذاشت،
آدم از گوشی های سونی خاطرات زیادی داره که نمیشه نادیدش گرفت،
اگه با قیمت مقرون به صرفه وارد بشه عالیه و به عنوان یکی از گزینه های خرید میشه ازش لذت برد

Mehdi D در تاریخ : 1399/1/25

دوست عزیز منظور من شما نبودین کلی گفتم در ضمن من توی لیستی که دادین p40 Pro و اس 20 اولترا رو نمیبینم. توی نت سرچ کنین DXOMARK بعد به بخش دوربین ها برین و لیست رو که هواوی پی 40 پرو با 128 امتیاز اول هست ببینین و بشماری بیاین پایین تا ببینید من دروغ گفتم یا نه

WOLF A در تاریخ : 1399/1/25

یا خدا!!!!
....
فقط یادت نره منابع موسخ حرفت رو برامون بنویسی که کجا و در چه رنکینگی، این برندهایی که اسم بردی رو در رتبه یکم قرار داده؟
خیلی دلت خوشه به رتبه DXO ؟ یعنی برات سؤال هم پیش نمیاد که چطور میشه که گوشی که جزو 10 کمرا فون برتر قرار میگیره امتیازی برابر با پرچمدار 4 سال قبل خودش میگیره؟ آره. چطور میشه XZ3 امتیازی برابر با Z3 میاره ؟ یعنی کمتر از Z4 و Z5 و بقیه و با دونستن اینکه دوربین XZ3 همون دوربینی هست که dxo قبلا بهش امتیاز بالاتری داده بود.

https://www.movavi.com/learning-portal/best-phone-for-video-recording.html
و همچنین اینم مربوط به سایت اندروید سنترال هست:
https://www.androidcentral.com/best-android-video
...........................
... با کوچکترین فکر کردن و دیدن گوشیها و اطلاعات کافی میشد بهتر از این تعصبت رو بیان میکردی.

رضا ن در تاریخ : 1399/1/24

آقا ببخشید سونی وان که هشتمه نه چهلو پنجم . اینم شاتش ببینید... یه دوستی دارم میگه چیزی که با عقل جور در نمیاد باور نکن ( چهلو پنج اخه؟ ) یه کم کمتر میگفتی

https://i.postimg.cc/GhXddFht/Screenshot-20200412-191819.jpg

در تاریخ نظرات من ببینید طرفداری برند نکردم چه سامسونگ چه سونی . در سایت خود سونی امکاناتشو خوندم و ( در سایت سامسونگ . امکانات s20 هم خوندم ) خود سامسونگ بیشتر از دوربینش تعریف کرده. همش گفته صد مگاپیکسل فلانه. خب دروغ هم نمیتونه بگه . همون که هستو میگه دیگه
.
اما سونی چقدر امکانات جدید اضافه کرده به گوشی نسبت به Xperia one خصوصا دوربینش. در زمینه رنگها هم همینطور . بخونید متوجه میشید. واقعا بی دلیل نیست این قیمتو گذاشته رو این گوشی. لذت بردم از خوندن این همه تلاش برای ارتقا
https://i.postimg.cc/GhXddFht/Screenshot-20200412-191819.jpg

Mehdi D در تاریخ : 1399/1/23

چی میگی داداش؟؟
سونی توی جدول دوربین چندمه. که بخواد همه رو له کنه؟؟
اول؟
دوم؟
سوم؟
دهم؟
بیستم؟
سیم؟
چهلم؟
اکسپریا 5 چهل و سومه
اکسپریا 1 چهل و پنجمه
هواوی با پی 40 پرو اوله تازه هنوز پی 40 پرو پلاس نیومده.
معمولا متعصبای بعضی برندا چون برندشون حرفی برای گفتن نداره میان از اصالت حرف میزنن
الان همین برندهای چینی به قول شما بی اصالت مثل هواوی، شیاؤمی، اوپو و... دارن حرف اولو میزنن تو جهان.
همچین حرفه ای حرفه ای میکنی و میگی سونی یکی از کار های خیلی کم سودش موبایله انگار بقیه برندا فقط گوشی میزنن. مثلا سامسونگ تو همه چی یک غوله تکنولوژیه، هواوی توی مخابرات و قدرت سایبری از بهتریناس و یه جورایی حرف اولو میزنه، شیائومی توی اینترنت اشیا خیلی خوب داره عمل میکنه و...
اکثر نوآوری های روز موبایل کار همین شرکت های چینیه.
بعدش 1200 یورووو واسه این گوشی؟؟؟
آدم 50 یورو دیگه میزاره روش آیفون می‌خره یا حداقل میاد سامسونگ می‌خره.یا هواوی یا شیاؤمی با قیمت خیلی به صرفه ترش.
این گوشی چه مزیتی داره نسبت به رقبا غیر از رزولوشن صفحه نمایش؟ (تازه اولده و به داینامیک آمولد سامسونگ نمیرسه)
دوربینش که حریفشون نیست. (هواوی، اوپو، شیائومی هستن)
باتریش که نیس برای مثال حریف هواوی نیست (به میلی آمپر کاری ندارم چون کیفیت باتری گوشی های هواوی ثابت شدس میگم)
شارژش که خیلی خیلی ضعیفه. الان حتی بعضی از میانرده ها هم شارژر 40 واتی دارن. (یا شرکت‌هایی مثل اوپو 65 وات)
شارژ وایرلس معکوس که میگن نداره. (که همه ی پرچمدارا دارن)
سونی امروزه کلا هیچ برتری توی هیچ زمینه(البته توی صنعت موبایل) نداره.
الان آدم بخواد یه پرچمدار بخره یه چیزی می‌خره که یه برتری داشته باشه. مثلا
هواوی برای دوربینش و باتریش، سامسونگ برای صفحه نمایش و دوربینش، شیاؤمی برای قیمت و امکاناتش، اپل برای همه چی تمام بودنش. لطف کن کمتر تعصب نشون بده دوست عزیز
موفق باشید

Ali R در تاریخ : 1399/1/22

علیک سلام دوست عزیز
هیچکدوم از گوشی های سونی چند وقته که دیگه وارد نمیشه.
باید خودت از خارج تهیه کنی و بیاری ریجستریش و کاراشو انجام بدی.

Amir K در تاریخ : 1399/1/20

با سلام و خسته نباشید خدمت دوستان گرامی
میخواستم بپرسم که این گوشی وارد بازار ایران شده یا میشه!
چون از چند جا شنیدم که قرار نیست این گوشی وارد ایران بشه...
ممنون میشم راهنمایی کنید

WOLF A در تاریخ : 1399/1/19

میشه چند تا از این بحثای بیربط رو نشون ما هم بدید؟
تا اونجا که من خبر دارم و کلی کامنت دادم، تماما بحث بر سر مشخصات همین گوشی بوده.
کل کل؟ کجا؟
پیج نوکیا یه جای دیگست برادر.

far z در تاریخ : 1399/1/19

شما سونی رو نمیشناسی؟ یه گوشی معرفی میکنه تازه 3 ماه بعد به بازار عرضه میکنه.
این گوشی فعلا عرضه نشده تو بازار. تازه بعد از عرضه شدنش هم تو منطقه خاورمیانه و آفریقا عرضه نخواهد شد. بنده چون در خارج از ایران هستم، به محض اینکه این گوشی در بازار موجود شد و من تونستم باهاش کار کنم میام براتون میگم که حسش چجوری بود. البته با این وضع کرونا بعیده سونی حالا حالاها این گوشی رو عرضه کنه.
حضور این گوشی در این سایت صرفا برای خالی نبودن عریضه هست و ما بیاییم در مورد این گوشی صحبت کنیم یا نکنیم فرقی نمیکنه. حالا شما دوس داری خودت صلوات بفرست.

حمید ر در تاریخ : 1399/1/17

ماشالله در مورد همه چی، از شیر مرغ تا جون آدمیزاد، صحبت شد، بجز خوده این گوشی!!! همش هم کل کل و بحثای بی ربط. همه هم کتاب و طومار تایپ کردن. صلوات بفرستین.

far z در تاریخ : 1399/1/7

پرسش شما خیلی عمومی هست و اصولا ربط خاصی به بخش موبایل سونی نداره.

تحلیل اقتصاد مولد ژاپن چیزی نیست که در تخصص من باشه تا بتونم با جزییات بهش پاسخ بدم. اما رشد اقتصادی هر کشوری در گرو علم، کار و مدیریت درست به همراه ارتباط سازنده با دیگر کشورها با نگاهی به توانمندیهای در خود کشور و سرمایه گذاری روی اون توامندی هاست.
ژاپن در سونی خلاصه نمیشه و سونی هم در بخش موبایلش. صدها شرکت ژاپنی از جمله سونی در پیشبرد اقتصاد ژاپن نقش داشتند و دارند.
ژاپن نفت نداره ولی برخی منابع مهم دیگه ای داره. نفت و گاز صرفا موادی هست که اگه درست استفاده بشه میتونه رشد اقتصادی رو تسریع کنه. ژاپن نفت رو میخره، تبدیل به مثلا مواد پلیمری میکنه با قیمت 10 برابر اونا رو میفروشه. شرکتهای ژاپنی تجهیزات الکترونیکی و صنعتی تولید میکنند که فروش اونها صدها برابر پرسودتر از فروش نفت خام هست. پیشرفت اقتصادی به نفت و منابع خام وابسته نیست هرچند هر کشوری منابع خام داشته باشه میتونه به نفع پیشرفتش استفاده کنه اگه اراده ای در این جهت باشه.
آمریکا با اینکه نفت داره اما میلیون ها بشکه نفت در روز وارد میکنه چون نفت خود آمریکا پاسخگوی مصرف داخلیش نیست. هرچند بخشی از این نفت دوباره تبدیل به محصولات نفتی میشه و صادر میشه.

رضا ن در تاریخ : 1399/1/7

ظاهر این گوشی به نظرم خیلی زیباست . و اما بعد
الان هانر 8 ایکس دارم چند سال پیش سونی اریکسون g900 داشتم . بی تعارف در نور اتاق یا نور کم عکسای خیلی خوبی می‌گرفت در مقایسه با هانر 8 ایکس که الان دارم میگم. واقعا دوربین گوشی فعلی باید زیر نور خورشید باشه تا یه چیزی بگیره

vahid k در تاریخ : 1399/1/6

امیدوارم این گوشیو بگیری و لذتشم ببری ، از بقیه جهات منم کمبودی رو توش نمیبیم و میتونه برای کسی‌که کاربریش با طراحیش همسو باشه‌ خیلی هم خوشایند و مطلوب‌ باشه ، شما هم موفق باشی

WOLF A در تاریخ : 1399/1/5

اونجایی که من گفتم 16:9 نیست رو لطف کنید به من نشون بدید. مگه من گفتم 16:9 نیست؟
نمیدونم چرا شما وقتی میخوای جواب بدی، میای یه حرف که برداشت قضاوت غلط و تند خودته رو به من نسبت میدی و جواب همون قضاوت غلطی رو که از حرف من برداشت کردی رو میدی؟!؟!؟
من که حرفم رو بدون ابهام میزنم!
انشاالله در سالهای آتی هنوز سر حرف خود باشید و وقتی بقیه هم کمابیش به 21:9 روی آوردند، باز هم مخالفت خود را ابراز کنید.
من که از این نسبت خوشم میاد به دلیل اینکه گیمرم و خصوصا سری بازی بتلفید رو خیلی وقته بازی میکنم و میدونم که چقدر یک تصویر عریض برای گیم و مولتی تسکینگ عالیه. خصوصا که الان گیمهای معروف گوشی ، با نسبت 21:9 مشکلی ندارند و تصویر کامل رو نشون میدن. جلوی تکنولوژی رو نمیشه گرفت. قبلا تلویزیون با نسبت 4:3 بود ولی به مرور زمان که تلویزیون های واید اومدن محتوای واید هم ارائه شد و فرستنده ها هم دیگه واید محتوا میسازن. از اون موقع فکر کنم حدود بیست سال میگذره که تلویزیونها شروع به تغییرات کردند.

اگر یادتون باشه گوشیها اونموقع (من سال 84 خریدم)، صفحات 4:3 داشتن، که دیگه سال 2010(البته قبلش هم بودن ولی من نهایش رو گرفتم) همشون تقریبا 16:9 و عریض بودن. یه زمانی هر شرکتی که گوشی میزد فقط مگاپیکسل رو بالا میبرد(مثلا 2 یا 3 یا 5 یا 8) ولی الان بحث مگاپیکسل تو دوربین گوشیها مطرح نیست، یا مثلا یه زمانی کیفیت فیلمبرداریشون 144 یا 240 بود و 15 فریم، یا صرف اینکه یه گوشی لمسی هست ، گوشی خوبی بود ولی الان تمام اون فاکتورها تغییر کرده.

من از سونی دفاع نمیکنم، حرفم اینه که گوشی عریض در مولتیتسکینگ خیلی میتونه عالی باشه. حالا 20:9 یا 18:9 یا 21:9 یا 19:9. و سلیقه شخصی من اون دوربین قطره ای که اومده تو صفحه رو دوست نداره و تمام صفحه نمایش. امیدوارم سونی همینجوری مقداری حاشیه در نظر بگیره یا به یک شیوه خاص این کار (تمام صفحه) رو انجام بده.

اون xz2 premium هم من پیشنهاد ندادم کسی بخره.( باز شما یه چیزی گفتی و واسه خودت جواب دادی). گفتم دوربین بسیار عالی داره و میتونید بررسیشو ببینید. اون ابعاد هم به این خاطر گفتم چونکه شما طعنه زدی و گفتی اگر کسی گوشی برای گیم با عرض 7.7 بخواد از سونی حتما باید 18 سانت قد داشته باشه. اگر کسی گوشی عریض برای گیم بخواد قطعا باید طول 18 هم دوست داشته باشه و بره سراغ گوشیهای گیمینگ مثل ایسوس. منم فقط جواب کنایه شما را دادم و گفتم سونی تمام گوشیهاش عرضشون از 7.3 تا 7.7 و حتی 8 هست با طول 14 تا 16، پس لطفا کنایه نزنید. منم قصد خرید گوشی داشتم و اتفاقا پرچمدارای سونی رو که دیدم ، پشیمون شدم (نه به خاطر بد بودن ) ، به خاطر اینکه اکثر گوشیها دارن با یه مبلغ کم ، 3 الی 4 تا دوربین ارائه میدن ولی دیدم XZ2 و XZ3 یک دوربین دارن و قیمت بسیار سرسام آوری دارند. به همین خاطر گفتم اگر قراره سونی بخرم و پول زیاد بدم ، بهتره ارزشش رو داشته باشه. که این گوشی واقعا به نظر شخصی من ، تمام امکانات رو در سطح بسیار عالی داره. ولی XZ2 p و XZ3 پرچمداران 2018 سونی واقعا ناامید کننده بودند(البته به خاطر همون مسائل مالیش) و دیدیم که هنوز دارن از 64 گیگ داخلی با رم 4 بهره میبرند که برای من که دو سیم کارت دارم و مموری 64 دارم ، این فضا خیلی کمه. Xperia 1 اولین گوشی سونی بود که دیگه فقط بخش موبایل تنها نبود ، به همین خاطر اون تغییرات بزرگ رو دیدیم داخلش و الان این گوشی که به نظرم همه چیز تمومه.
خوش باشی

vahid k در تاریخ : 1399/1/5

در مورد پیشنهادت راجع به ایکس زد۲ با ابعاد ۷.۷ و زیر ۱۶ ، آفرین این درسته من دنبال همچین ابعادی بودم ولی از ایکس زد۲پریمیوم بهترشو پبدا کردم و خریدم ، گوشی ایی که همون ابعاد مناسب مورد نظرو داره برام ولی جای ۹۲ سانت مربع ۱۰۷ سانت مربع با ابعاد حتی کمتر داره در اختیارم میذارم ، نسبت صفحه به سطحش جای ۷۲درصد ۸۸درصده ، چرا باید وقتی محصول بمراتب بهینه تری هست برم ایکس زد ۲ پریمیوم رو انتخاب کنم؟ با بقیه مشخصات حالا کاری ندارم ، و این همون چیزیه که ما داریم ازش حرف میزنیم ، یه جا گفتم که در عرصه پرچمدارا جای سهل انگاری و تولید باری به هر جهتی نیست وگرنه خیلی راحت خریدار نظرش رو برمیگردونه روی محصول بهتر ، و همین میشه دلیل ارتقای جایگاه برندها در بازار ، موقع خرید اکثر مشتریها با در نظر گرفتن تمامی ایتمها در مقایسه نهایت انتخابشون میره رو یه محصول که جوابگوی خواست و سلیقه شونه ، و آمار نهایی این انتخابها نشون میده چه محصولاتی موفقتر بودن و چه محصولاتی هم نه ، این که دیگه دست من و شما نیست برادر

vahid k در تاریخ : 1399/1/5

یه چیز دیگه هم بگم ، این که نسبت سینمایی ۲۱:۹ هست توجیه نمیکنه این نسبت رو برای گوشی ..بنظر من.. چون اگه قرار بود دیوایسهای نمایشی منطبق با اون نسبت باشن ما باید از سالها پیش این تغییر رو در نسبت تی وی ها شاهد میشدیم ، همه ی موارد در زمینه اجرا دی صفحه گوشی که منحصر به محتواهای ۲۱:۹ نمیشه آخه ، چه سونی و چه هر برند دیگه ای به این سمت بره ..بنظر من.. اشتباه سختی رو انجام میده ، من بعنوان یه کاربر دارای نظر شخصی هستم و هیچوقت چیزی رو که تشخیص میدم اشتباهه رو کمرنگ نام و نشون برند و تولید کننده نمیکنم ، کاری هم ندارم بقیه چه نظری دارن ، و البته احتمالا اگر قرار بود همه تابع باشن برندی مشتریها و خریداران خودش رو از دست نمیداد ، و این نشون دهنده تحمیل خواست مشتری و مصرف کننده بر تولید کننده هاست در بازار و سیاست تولید رو رقم میزنه ، نه بالعکس
فکر‌ میکنم بهتره بیشتر به خواست و نظر خودمون احترام بذاریم تا صرف اطاعت پذیری محض از تولید کننده ها

WOLF A در تاریخ : 1399/1/5

نوروز شما هم مبارک ولی قرار نیست به این بهانه هر چیزی به من نسبت داده بشه. اون دوستمون هم هرچی گفته دیدگاهش رو گفته و این دیدگاه قرار نیست به منم نسبت داده بشه.
..................
چرا به جای گفتن XZ2 Premium، این چیزا رو میگی و به تمام سونی نسبت میدی ، خوب آدم یک کلام میگه xz2 premium. و اینکه مگه نمیگی گوشی عریض حدود 7.7 سانت میخوای ولی با طول زیر 16؟ خوب این همونه. تازه XZ2 نسبت 18:9 داشت. و اینکه سال 2017 یعنی یک سال قبلش که میشه سال XZ1 ، همه گوشیها اونسال نسبت 18:9 نداشتند ولی سال 2018 هم XZ2 اومد با نسبت 18:9 مثل بقیه. رو 16:9 کجا گیر کرده بود؟ لطفا یه توضیح بدید .

دفاع من همیشه به خاطر حرفهایی شبیه همین پاراگراف بالا بوده، که کسی میاد و بیش از اندازه میخواد بکوبه. (پس لطفا به پیج Z3+ هم سر بزنید- تقریبا شهریور 94 به بعد- یادم نمیاد از این گوشی سونی دفاع کرده باشم) و همچنین دیگر گوشیهای سونی که گفتم افتضاحه( نمیدونم چرا این حرفها دیده نمیشه؟).مثلا میگن سونی چند سال عقبه ولی وقتی میری نگاه میکنی میبینی بین شش ماه تا یک سال و اونم به معنای عقب بودن نیست، یکی یه کاری کرده و هنوز فیدبک بازار از اون حرکت جدید معلوم نیست و همه برندها در پرچمدار بعدی اگر ببینن خوبه، همه اینکارو میکنن. مثلا تا قبل از 2019 هنوز برخی شرکتها مثل سونی و گوگل و سامسونگ و شیائومی(غیر پرچمدار) و نوکیا و اپل و... از یک دوربین استفاده میکردند ولی الان دیگه فقط حدود صد مدل اونم پایینرده های چینی از تک دوربین استفاده میکنند. البته تمام میانرده و پایینرده و پرچمدار سونی از 2019 به بعد دیگه از بیش از یک دوربین بهره میبرند چون دیگه الان یه چیزی هست که تقریبا استاندارد گوشیها شده.
من از همچین چیزایی دفاع میکنم.

ضمن اینکه باید بگم XZ2 Premium دوربین بسیار با کیفیتی داره و میتونید در یوتیوب تست بررسیشو ببینید که بارها انجام شده، با p20 pro مقایسه کردن و برتر شمردنش (یکی از همین ویدیوها مربوط به متیو مونیز میشه).

من طرفدار تکنولوژی هستم و علاقه مند به برند سونی. پس لطفا منو قضاوت نکن.

و در آخر این که، نسبت 21:9 برای الان نیست بلکه بالای 10 سال از این استاندارد میگذره. و گوشیها از این نسبت بالاتر نخواهند رفت. گوشی سونی با این نسبت تصویر جلوتر از بقیه قرار داره چون خودش هم در تولید محتوا کار میکنه و کار بیراهی نکرده. این طراحی که کمی حاشیه در بالا و پایین داره رو من دوست دارم. اگرم بیاد تغییرش بده خوب قطعا یه جور خوب تغییرش میده مثل سنسور اثر انگشتش که زمانی که قرار داد، گذاشت کنار گوشی و روی کلید پاور.

far z در تاریخ : 1399/1/4

این پاسخ شما چه ربطی به نظر من داره؟

ضمنا سونی برای دیگر شرکت ها لنز نمیسازه و سنسور دوربین میسازه. لنز مگاپیکسل نداره، سنسور داره.

روزبه م در تاریخ : 1399/1/4

سونی تنها گوشی هست که واژه کیفیت را حس می‌کنید، ولی پیشنهاد من به شما اینه چون سونی خدمات پس از فروش در ایران ندارد ، گوشی را بخرید که خدمات و قطعات داشته باشه

vahid k در تاریخ : 1399/1/4

راستش فکر میکنم دیگه لزومی به توضیحات بیشتر نباشه من افتخار آشنایی با شما رو چند سالی هست که تو این سایت پیدا کردم چه اونموقعها که سونی گیر کرده بود رو ۱۶:۹ و گوشی ۵.۸ اینچی عرض ۸ سانت ۲۳۶ گرمی میزد و از اصالت و حفظ دی ان ای و طراحی اون در مقایل تغییرات بازار دفاع جانانه میکردی چه الان که گوشیش مثال کنترل تلویزیونه و باز مورد حمایت و دفاع شما قرار داره ، فقط گویا شما بعنوان یه کاربری که خیلی هم خودش رو وارد به امور میدونه و البته هم هست هیچ دیدگاه شخصی ایی در مورد این مسائل نداری و همینکه مارک سونی پای یه گوشی خورده باشه دیگه از تمامی آیتمهای حمایت برخورداره حالا چه کوچیک باشه چه بزرگ ، چه تک دوربین باشه چه مرکب ، چه ای پی اس باشه چه اولد ، چه طراحی تخت و مسطح داشته باشه چه گرد و قلمبه ای ، چه سنسورش عقب باشه یا بغل ، چه دی ان ای رو عوض کرده باشه چه نه و بطور کلی گویا از دسته طرفداران حرفه ای سونی هستید که دوستمون بهش اشاره کرد ، و ایشالا که جایگزین خوبی برای اون گوشی قبلیت بشه این گوشی سونی جدید
نوروزت مبارک

محمود ع در تاریخ : 1399/1/4

سونی خودش بزرگترین تولیدکننده انواع لنز دوربین برای سایرشرکتهاست لنزهای۴۸و۶۴ودرپرچم دار خودش لنزهای بسیارباکیفیت۱۲استفاده می کنه این بدان معنی است مگاپیکسل دلیل باکیفیت دوربین نیست. ارتقا دوربین و بهینه سازی اون مهمه

far z در تاریخ : 1399/1/4

دوست عزیز،

شما جواب رو به خود بنده بنویس لطفا. شما وقتی بحث رو کامل نمیدونی چیه، نظر دادنت در مورد اون بحث نمیتونه درست باشه.
دنیای امروز ما دنیایی هست که نیاز نیست آدم خودش همه چیز رو تجربه کنه تا در مورد اونها صاحبنظر باشه. در مورد گوشی چند تا فاکتور اساسی هست (طراحی و متریال ساخت، کیفیت صفحه نمایش، دوام باتری، قدرت سخت افزاری، دوربین، رابط کاربری). در مورد بسیاری از این فاکتورها رو میشه با بررسی های مختلف در فضای اینترنت به نتیجه گیری نسبتا قطعی رسید.

تحلیل شما از وضعیت سونی و به طور کلی از فروش کاملا اشتباه هست:
- برای شرکتهای تجاری که باهم رقابت میکنن، فروش یکی از مهمترین فاکتورها برای موفقیت اون تجارتشونه. شرکتی که نتونه رقابت کنه حذف میشه یا بسیار محدود. سونی اگه پشتوانه مالی قوی نداشت، عملا 3 سال پیش بخش موبایلش باید تعطیل میشد. به هر حال به زور سرپا نگه داشتن. مثال پراید مع الفارق هست. نه شیاومی و هواوی سامسونگ و اپل رو میشه با پراید مقایسه کرد نه سونی رو میشه لامبورگینی دونست. مثال درست بزنید که چرا فروش نمیتونه معیار موفقیت شرکت باشه، اونوقت بحث کنیم در موردش.
سونی به گوشی ساز عین بقیه. حرفه ای و غیر حرفه ای هم نداره. از بالای 40 میلیون مشتری در سالهای پیش الان رسیده به بالای 3 میلیون. از نظر تجاری، این یعنی شکست.
- خروج سونی از بازارها به خاطر این بود که نتونست رقابت کنه عزیز. این چه تحلیلی دیگه شما میکنید که مردم از سر ناچاری هواوی و ... میخرن؟! خب سونی اگه خوب بود که مردم میخریدنش و سونی هم تو همه بازارها کماکان به حضورش ادامه میداد! واقعا یه حرفی میزنید که اساسا متناقض هست. خواهشا یه ذره فکر کنید در مورد اون چیزی که میخوایین بنویسین! تازه تو بازارهای مهم سونی هنوز حضور داره مثل اروپا، آمریکا و آسیای جنوب شرقی. حتی تو این بازارها هم مردم ازش استقبال نمیکنن.
- همه دنیا میدونن که سونی فقط گوشی سازی نمیکنه و سایر بخش ها رو داره. همه میدونن بخش سنسور سازی، بخش مولتی مدیا و سرگرمی، بخش تصویربرداری حرفه ای سونی جز سرآمدان این حوزه ها هست. فکر نکنم نیازی به تکرار اینها باشه. اینجا بخش موبایل سونی هست و ما در مورد گوشی های سونی نظر میدیم.
خروج سونی از بازار دوربین و گیمینگ هم تکنولوژی دنیا رو نابود نمیکنه. صدها شرکته قوی دیگه تو این صنعت هستند. شما نگران تکنولوژی دنیا نباش.
----
طرفداران سونی از دو واژه حرفه ای و اصالت برای تعریف از سونی استفاده میکنن. این دو واژه برای دلخوش کردن خودشون هست چنانکه در ایران هم تنها چیزی که میشه بهش افتخار کرد فقط تاریخ و فرهنگ کهن این سرزمین هست. چنانچه استفاده واژگانی صرف از تاریخ و فرهنگ هیچ تاثیری در زندگی مردم نداره، اصالت سونی هم نمیتونه جای خالی ضعف در بخش گوشی رو برای این شرکت پر کنه.

vahid k در تاریخ : 1399/1/4

آیا قیمت پراید و لامبورگینی هم یکیه؟ قطعأ اگه یکی بود همه به خرید لامبورگینی روی میبردن و سرنوشت پراید هم به سرنوشت سونی تبدیل میشد ، این رو گفتم تا متوجه قضیه باشید و اشتباه نکنید در مثال زدن

vahid k در تاریخ : 1399/1/4

باز شما متوجه نیستید چه ادعایی میکنید ، دوست عزیز این مسئله مربوط به من یا مردم ایران نیست که براش تاسف بخورید آمار جهانی این رو میگه ، و سلیقه جهانی اعم از مردم خود ژاپن تا اروپا و امریکا و دیگر نقاط با سلیقه شما و بقیه معدود طرفداران حرفه ای سونی تفاوت داره لطفأ سلیقه مردم کشور خودت رو زیر سوال نبر چون موضوع فراتر از این حرفاست

vahid k در تاریخ : 1399/1/4

مرسی از توضیحاتت ، ولی ۲ تا سوال دارم از حرفات برام پیش اومد ، اول اینکه سونی در عرصه های مختلف فعالیت داره و احیانأ موفقه به من و شما چه ارتباطی پیدا میکنه اون توفیقش؟ مثلا اگر موفق نبود در عرصه های دیگه چه تفاوتی به حال من و شما داشت؟ متضرر میشیم از ضرر سونی؟ یا از توفیقش بهره مند میشیم در عرصه های دیگه؟
بحث ما بر سر خرید گوشیهاشه که بازار رو از دست داده بخاطر رویگردانی خریدلران گوشی از این برند حتی تو خود ژاپن

دوم اینکه گفتی سونی اعلام کرده من برای طرفدارای حرفه ایم گوشی تولید میکنم که نمیشه اصلا نمیشه این حرف رو باور کرد چون خیلی مضحکه اگه سونی همچین ادعایی هم کرده باشه سوال من از شما اینه بقیه برندها فکر میکنید گوشی هاشون رو یرای چه کسانی تولید میکنن؟ کسانی که از اون برندها خوششون نمیاد و جزو طرفداران یا مشتریهای اون برندها نیستن؟ البته این ادعا فقط به همین جهت مضحک نیست چرا که دلیل دومش اینه که اگه شما جزو طرفداران حرفه ای گوشیای سونی باشی چطور میتونی از تولیداتش بهره مند بشی در صورتیکه دیگه در بازار این منطقه نیست؟ با گردوندن لقمه دور سر؟ عدم پشتیبانی منطقه ای رو میخوای چیکار کنی اگه برای گوشیت مشکلی پیش بیاد؟ مثکه معنی ترک بازار های مختلف از طرف سونی رو متوجه نیستید چه معنایی داره دوست عزیز ، هر چند که کاربر و طرفدار حرفه ای سونی باشید.

ولی اتفاقأ در معدود بازارهایی که هنوز هست مثل بقیه برندها درصدد فروش گوشیهای خودشه و چه حرفه ای!! و چه غیر حرفه ای!! کافیه دست در حیب مبارک بکنه و حاضر به پرداخت قیمت اون گوشی بشه و تمام ، به نظرم هیچ منطقی برای این حرفاتون وجود نداره

WOLF A در تاریخ : 1399/1/4

...
بزار مرور کنیم:
همانطور که در نظرات ثبت شده شما در بحث 21:9 صفحه نمایش به من گفتی: "اگه یه گوشی بگیری با عرض ۴ سانت و طول ۱۶ونیم سانت باز هم یه گوشی ۶ اینچی داری". و منم گفتم:" اگر اشکال نداره کاملا برای من توضیح بدید و بگید که چطور میشه همچین گوشی با همچین ابعادی نسبت تصویر 21:9 داشته باشه و سایز 6 اینچ؟" که خوب هنوز منتظر همچین غیر ممکنی هستیم همه. (کلمه معجزه رو یادم نمیاد استفاده کرده باشم). پس لطفا توضیح این گوشی بخصوص با نسبت 21:9 فراموش نشه.

یه جا هم اومدی گفتی: "الانم اگه یکی بخواد گوشی از سونی داشته یاشه که حدود ۷و نیم یا ۷.۷ سانت عریض باشه برای بازیها و غیره فک کنم حدود ۱۸ سانت بشه قد گوشی". خوب عزیز من، سونی تمام گوشیهاش از سال 2013 تا الان به طور میانگین عرض 7.3 سانت دارند ولی ارتفاعشون از 14 تا 16.5 تغییر کرده. (اینم به نسبت تصویر ربط داره)

الانم اومدی میگی: عرض 1 سانت!!!!!!! این دیگه میشه نوار، نگو گوشی . پسر خوب، همه عالم میدونن که اینچی اگر بخوای حساب کنی شدنیه، اما بحث سر نسبت تصویره که نمیشه. چه اصراری داری؟ چیو میخوای ثابت کنی؟جواب بحث رو نمیدی رفتی واسه خودت یه چیز دیگه شروع کردی و جای منم فکر میکنی؟ ولی من فرضتو بهت نشون میدم و لطفا توضیح کامل بده شاید یه چیزی یاد بگیرم. (لطفا توضیح)
http://uupload.ir/files/epu5_capture1.jpg
http://uupload.ir/files/ldoo_capture.jpg
هیچکس با اینچ صفحه مشکلی نداره عزیز من، این یه مسأله حل شده هست. من هیچکجا نگفتم اینچی نمیشه، خداروشکر کامنتا هست.

لطف کن به جای از این شاخه به اون شاخه پریدن و تهمتهای بیخودی ، حرف خودت رو اثبات کن. من حرفم رو زدم چندین بار با دلیل، ولی جنابعالی هر دفعه برای فرار از جواب به دلایل گوناگون طفره میری.

و در آخر اگر کمی به کامنتا برگردی ، تنها چیز واضحی که میشه دید اشتباهات و عدم آگاهی جنابعالی در زمینه صفحه نمایش است، پس لطفا دست پیش نگیر. خیلی زشته که به کسی بگی: "من میدونم اینچ صفحه نمایش چیه"...
..................................
انشاالله دلایل شما رو بشنویم. فقط در اونصورت جواب خواهم داد.

RAD 0 در تاریخ : 1399/1/3

سونی اگه میخاست برای بازار دنیا گوشی بسازه و گوشی بفروشه از ۸۰درصد بازار های دنیا خارج نمیشد.پس لطفا در این مورد زیاد به فکر سونی نباش!!!! . متاسفانه شما اصلا شناخت چندانی از کمپانی سونی و سیاست های آن نداری و با این پیش زمینه خیلی راحت در مورد کمپانی سونی و گوشی هاش نظر میدی.. اگه توجه می کردید مسوولان موبایل سونی بارها گفته اند که ادامه فعالیت ما در بخش موبایل به خاطر طرفداران حرفه ای!!!! خودمان است که همیشه دنبال گوشی های سونی هستند و خواهند بود یعنی بقیه بازار موبایل دنیا اصلا اهمیتی برای کمپانی مثل سونی که همیشه در بین بزرگترین کمپانی های تکنولوژی دنیا بوده،ندارد جهت اطلاع جنابعالی و شناخت هر چه بهتر شما از کمپانی سونی به شما یادآوری می کنم که که کمپانی سونی به غیر از بخش موبایل توی دهها بخش مهم و اساسی در سطح جهان فعالیت داره و بخش موبایل آخرین و کم اهمیت ترین بخش برای سونی محسوب میشه البته فعلا!!!!! در آمدی که سونی از راه فروش سنسور های دوربین موبایل به سایر کمپانی ها کسب میکنه خیلی بیشتر از در آمد همان کمپانی ها از فروش موبایل های خودشان هست!! که البته این یکی از دهها کسب و کار پر سود کمپانی سونی هست
اگه فردا کمپانی سونی تصمیم بگیره از بازار دوربین و گیمینگ دنیا خارج بشه همانند این است که ویروس کرونا!!!!!! تکنولوژی دنیا را اسیر خود میکنه و نابود میکنه
البته این حرفها را گفتم چون احساس کردم استدلال شما و بعضی از دوستان بزرگوار از کمپانی سونی این است که به خاطر محدود کردن بخش موبایل خودش فکر می کنید به پایان خط رسیده!!!!! و باید شغل دیگری رو برای خودش پیدا بکنه!!!!!

RAD 0 در تاریخ : 1399/1/3

البته شما از طراحی گوشی های چینی در برابر سونی لذت بردی قابل درکه!!!!!!! متاسفانه مردم ما با این سلیقه شدن بزرگترین خریداران اجناس درجه چندم چینی مثل ماشین های به درد نخور چینی و همچنین موبایل های با مشخصات خیالی روی کاغذ ولی در عمل هیچ!!!!!

RAD 0 در تاریخ : 1399/1/3

خودشان فرمودند آخرین باری که گوشی سونی داشتند مربوط به ۸ سال قبل میشد و با اکسپریا زدوان در مورد کل گوشی های سونی نظر میده!!!!

RAD 0 در تاریخ : 1399/1/3

با همین دوربین تک لنز در اکسپریا ایکس زد ۲ دوربین گوشی های پرفروش دنیا مثل آیفون ۸ پلاس و هواوی p30 و خیلی های دیگر را در حالت شب و روز له کرده میتونی در GAMARENA مشاهده کنید

RAD 0 در تاریخ : 1399/1/3

داداش خودت رو خسته نکن این دوستان هر وقت توضیح منطقی برای دفاع از گوشی های مورد علاقه خودشان در برابر گوشی های سونی نداشته باشند فقط و فقط دست به دامان فروش بالای گوشی های مورد دلخواه خودشان میشوند در حالیکه این به هیچ وجه منطق بر برتری یک گوشی نیست.. توی موبایل فروش داخل یک کوچه بن بست که سرمایه اش پنج شش تا گوشی هست سه تا از گوشی هاش هواوی هست برای فروش سه تای دیگر سامسونگ ولی توی ۸۰ درصد کشور های دنیا گوشی سونی پیدا نمیشه پس مردم از سر ناچاری هواوی و غیره میخرند نه به خاطر کیفیت خوب آنها...
فروش پراید از لامبورگینی بیشتره پس حتما با یک حساب سرانگشتی احتمالا!!!!!!! پراید از لامبورگینی بهتره که ۵۰ برابره لامبورگینی فروش داره!!!!!!!!!!!!!!!!!!

RAD 0 در تاریخ : 1399/1/3

مردم سونی نمی خرند چون نمی توانند چون اولا گرانه دوما در دسترس نیست از ۸۰ درصد بازار های دنیا خارج شده وگرنه گوشی های سونی بهتر از همه آن گوشی هایی است که شما در این جا مثال می زنی... خدایی هواوی که ازش تعریف می کنی اگه حرفه ای باشی و با چند تا گوشی مقایسه کنی میبینی که اصلا صفحه نمایش درست و حسابی نداره منظورم گوشی ۱۵ میلیونیش نیست همین گوشی های هواوی است که قیمتش در بازار شش هفت میلیون تومان است و صفحه نمایش آنها در حد گوشی ۲ میلیونی سونی هم نیست اگه البته نگاه حرفه ای داشته باشی!!!

RAD 0 در تاریخ : 1399/1/3

آمار فروش بالا به معنای بهتر بودن نیست خواهشا دیگه این را ملاک نزنید که برای اثبات نشدن این صدها مثال میشه زد.....

امیر ب در تاریخ : 1399/1/2

حیف که سونی دیگه ایران نمیاد. این گوشی خیلی خوبیه ولی وارد کننده ها و کاسبا هیچکدوم دیگه سونی نمیارن. خیلی کم شده.

far z در تاریخ : 1399/1/2

تا ۲۱ به ۹ میتونه پیش بره چون این نسبت استاندارد سینمایی هست و اجازه میده به سازنده تا اینچ گوشی رو ببره بالا با هندلینگ بهتر.
سونی هم تو نسل بعدش حاشیه رو برمیداره. کلا سونی یکی دوسال طول مبکشه به ترندها بپیونده.
سلیقه خود من با پانچ هول یا ناچ خیلی سازگار نیس. به نظرم راهکار دوربینهای کشویی تا زمانیکه دوربین سلفی بره و زیر صفحه و گوشی به معنای واقعی تمام صفحه بشه

vahid k در تاریخ : 1398/12/29

شما احیانأ یا اصن بصورت درست کامنتا رو نمیخوونی یا به حرفای خودت هم فکر نمیکنی قبل از ابراز ، اولا من گفتم با طول ۱۶ونیم اگه حتی عرضش هم ۴ سانت باشه و اینجا حتی میگم ۱ سانت ، باز شما گوشی 6 اینچ به بالا داری ، و نه نسبت ۲۱:۹ یا ۲۱:۴ ، گوشی میتونه ۱۰ سانت طولش باشه و نسبتش هر چی دیگه ، در اینجا شما بخاطر طول کم گوشی نمیتونی صفحه ۶ اینچی داشته باشی مگر اینکه عرضش خیلی زیاد باشه ، شما اگر مبنای این اینچ صفحه رو میدونستی اولا از واژه معجزه و این چیزا استفاده نمیکردی دومأ انقدر در موردش نیازمند توضیح نشون نمیدادی خودت رو چون امری کاملا مبرهن میتونست باشه براتون ، بالاخره وقتی حرفا ثبت میشه فرصت تغییر جیهه و عوض کردن منظور هم خواه ناخواه از بین میره دوست عزیزم

vahid k در تاریخ : 1398/12/29

در مورد مواردی که به رشته ات مربوط میشه بگی اینجا خیلی هم ازش استقبال میشه اتفاقأ

WOLF A در تاریخ : 1398/12/29

ای بابا ، نظر رو تأیید نمیکنه، یهو چند تا چند تا تأیید میکنه. این دو تا کامنت زیرین من در واقعا یکیه.
اولی رو دیدم نگذاشت ، دومی رو نوشتم، حالا دوتاش اومده.

WOLF A در تاریخ : 1398/12/28


1-گفتم 21:9 و 6 اینچ.
2-اگر همون حاشیه ها نبود ، گوشی از همینی که هست محدوده حرکتی دست باید بیشتر میشد و سخت تر در استفاده و دوباره میومدی ایراد میگرفتی
3-اینچ را تو تعریف نکردی عزیز. فقط یه یه تعریف کلی داره و از بچه 4 ساله (کسی که اولین بار با گوشی و کامپییوتر کار میکنه) این رو میدونه و چیزی نیست که بلد بودنش افتخار داشته باشه.
4- مثال y9 رو من زدم و برای ابعاد زدم. ولی یه نفر همون مثال رو به صفحه نمایش ربط داد و از مثال من سو استفاده کرد. وگرنه مثال من برای ابعادی بود که شما گفتی نیست و زشته و وجود ندارد.
................................................
من رشتم الکتروسرامیکه، یعنی شناخت جنس قطعات الکترونیکی. تزم هم روی سلول خورشیدی و هم حسگر گازی بوده. قیلش هم میخواستم روی اولد کار کنم ولی نشد. از اینچ صفحه نمایش برای من نگو لطفا.

vahid k در تاریخ : 1398/12/28

راستش من به شخصه بعید میدونم از ۲۰:۹ فراتر برن برندا ، البته این یه تصور شخصیه و اصراری به پیشگویی ندارم ، هواوی هم اکثر گوشیاش ۱۹/۵:۹ بود مثل میت ۲۰پرو و میت ۳۰ ، و در ساخت میت ۳۰ پرو بنظرم خیلی هوشمندی بخرج داد و نسبت حدودی ۱۸ونیم به۹ رو انتخاب کرد بخاطر اج بودن صفحه و کم عرض شدنش به این خاطر ، وگرنه خیلی بد فرم در میومد از آب ، و بر خلاف دوستمون ولف که از واژه استاندارد استفاده کرد برای نسبتهای جدید اتفاقأ هیچ استاندارد و چارچوب محدود کننده ای وجود نداره در این مورد و میبینیم که الان از ۱۹:۹ تا ۲۰:۹ گوشیای مختلف از برندها در نوسانه نسبتهاشون ، خود هواوی هم آنر ۳۰ ها یا سری جدید نوا رو با نسبت ۲۰:۹ زده یا بقیه برندها که اونا هم از نسبتای مختلفی استفاده میکنن برای محصولاتشون ، ولی چیزی که مشهوده اینه تو این نسبتای بالا تمام تلاششون رو کردن که حداقل گوشی تمام صفحه و بی حاشیه عرضه کنن و پر کردن اون مقدار حاشیه های بالا پایین با صفحه کمک کرده که تو نسبتای بالا هم گوشی آنچنان طول و دراز به چشم نخوره و اصلا نمیشه با سونی مقایسه شون کرد

WOLF A در تاریخ : 1398/12/27

... داری از اینچ صفحه برای من میگی، چیزی که الان به یه بچه بگن، به عنوان یه دانش غریزی میدونه. چرا به جای اینهمه تأخیر و توجیه و توهین و متهم کردن من به جاهلیت، نیومدی همون حرف خودت رو توضیح بدی و همون چیزی که ازت سؤال کرده بودم؟ اگر درست میگی ، منتظر توضیحش هستم.
مقیاس 16 به 4 رو از کجا آوردی؟ غیر از اینه که از اعداد 21 و 9 هرکدام 5 تا کم کردی؟ این غلطه و خودتم میدونی که اشتباهه.
این حرفت رو ببین:
"و اگه سونی جان یه گوشی بزنه با عرض ۱ سانت و قد ۱۶ونیم باز بالای ۶اینچ میشه صفحه نمایشتون"
این یعنی از بیخ اشتباهه و من کاملا منتظر شنیدن این موضوع بودم واسه همین برات تو کامنت نوشتم و تاکید کردم 21:9. یعنی چی؟ یعنی نمیتونی 21:9 داشته باشی ...
من تعجب میکنم، اکسپریا 5 که یه مدل کامپکت بود، تو بیشتر ریویوها که دیدم از راحتی استفاده در دست باهاش میگفتن و اینکه به راحتی میشه با یک دست باهاش کار کرد. حالا به نظرت اگر اون چند میلیمتر قسمت بالا و پایین گوشی از بین میرفت، باز هم استفادش راحت بود؟ یعنی باید حرکت انگشتان یک سانتیمتر دیگر افزایش پیدا میکرد به بالا و پایین. درسته؟ اونوقت همین شما میومدی و میگفتی چرا باریکه؟ درسته یا نه؟
ضمن اینکه اینچ صفحه نمایش را شما تعریف نکردی که میگی تعریف من. (اینم باید خدمتت عرض کنم که یکی از موضوعاتی که قرار بود روش کار کنم در ارشد، صفحات اولد بود ولی متأسفانه نشد و تبدیل به سلول خورشیدی و حسگر گازی شد- و جالبه برام که من رو متهم به ندانستن اینچ صفحه نمایش میکنی- رشته من مواد- الکتروسرامیکهاست، یعنی جنس و شناخت قطعات الکترونیکی و ...)
................................................
مثال y9 prime رو چرا زدم؟
برای اینکه شما گفتی ابعاد گوشیها اصلا 16 و 7 نیست و همشون 15 هستند. درسته یا نه؟ و منم این مثالو زدم.
بعد اومدی ابعاد رو کتمان کردی و گفتی صفحه y9 prime فلانه. منم بهت گفتم خیر ، y9 نسبت تصویرش فرق میکنه و در صفحه نمایش نمیتونه مثالی بر این امر باشه.
این دقیقا یعنی شما هر دفعه حرفت رو عوض کردی و هر بار خواستی با یک اهرم قدرت بیای جلو و حرفت ثابت نیست. کامنتهاتو بخون. در تمام کامنتهات ، جابی که در ابعاد حرفی نداشتی از صفحه نمایش گفتی و جایی که از صفحه نمایش چیزی نداشتی از ابعاد گفتی.
مثال y9 prime رو من زدم و فقط برای ابعادی زدم که شما گفتی نیست و من گفتم هست و همه دارن با این ابعاد میزنن. پس لطفا از حرف من سو استفاده نکن.
.............................................

vahid k در تاریخ : 1398/12/27

فرزاد عزیز سامسونگ اگه اس۱۰ پلاسو با نسبت ۲۰:۹ میزنه انقدر هنر داره که نسبت صفحه به سطحش ۹۰درصده نه ۸۴درصد ، شما باید بهتر بدونی در عرصه پرچمدارا جای سهل انگاری و باری به هر جهتی نیست ، بعد میان میگن چرا کسی سونی نمیخره سونی با مشکلات مالی روبرو شده و کل رقم خرید ازش کمتر از ردیف سوم رقم خرید از سامسونگه ، فکر میکنن سامسونگ یا مشتریهاش یا هواوی و اپل و شیائومی چشماشون بسته س و گوشی تولید میکنن و میخرن ازشون مردم

vahid k در تاریخ : 1398/12/27

شما مثال وای۹ پرایمو زدی و من گفتم اشتباه کردی حالا به من میگی وای۹پرایم مقایسه بدیه؟ بابا دستمریزاد ، خودت میبری و میدوزی واسه خودتا

vahid k در تاریخ : 1398/12/27

شما هنوز نمیدونی این مبنای مصطلح اینچ صفحه چی هست انگار ، اینچ صفحه ربطی به مساحت اون نداره چون فاصله گوش تا گوش صفحه بصورت مورب اینچ صفحه رو تعیین میکنه ، و اگه سونی جان یه گوشی بزنه با عرض ۱ سانت و قد ۱۶ونیم باز بالای ۶اینچ میشه صفحه نمایشتون اگه دلخوشیتون به اینچ اونه ، واسه همین فکر میکنی معجزه ای باید در کار باشه که با عرض کم و کامپکت وار یه گوشی بالاای ۶ اینچی بزنه برند عزیز

و ایکاش که کامپکت بود ، چون این گوشی تو ارائه صفحه بهینه از نظر قابلیت پوشش برای محتوا مختصات کامپکت رو داره و تو راحتی حمل و استفاده مشکلات گوشیهای بزرگ رو ، از دو سر سوخته این گوشی بصورت خاص چون میتونست با همین نسبت ۲۱:۹ حداقل ۱ سانت حاشیه رو نداشته باشه و کوتاهتر باشه

اگه مشکلی با تعریف من داشتی خوشحال میشم بدونم در تصور شما اینچ صفحه نمایش چطور تعریف میشده ، خالی از اطف نیست شنیدنش

far z در تاریخ : 1398/12/27

این گوشی احتمالا یکی دوماه آینده برای برخی بازارها مانند اروپا، آمریکا، آسیای شرقی عرضه میشه.

تنها راه برای خرید اون اینکه با یه واسطی از یکی از این بازارها این گوشی رو خریداری کنید. اما از اونجایی که این گوشی اولا خیلی گرونه، دوما خرید به این شیوه میتونه هزینه جانبی پستی هم به همراه داشته باشه و بعلاوه در صورت بروز یه مشکل دستتون به هیچجا بند نیست، من اصلا پیشنهاد خرید این گوشی رو به کسی داخل ایران نمیدم. کلا گوشی وسیله ای هست که مصرف کننده محدود نیست که اگه یه برند وارد نشه دیگه براش جایگزینی وجود نداشته باشه. این گوشی سونی هم ظاهرا خوبه اما آش دهن سوزی نیست که چنین ریسکی رو آدم به جون بخره.
این گوشی 1200 یورو هست، یعنی بدون هیچ هزینه جانبی قیمتش میشه نزدیک 21 میلیون تومن. یه تومن هم هزینه حمل بخوره و دو تومن رجیستری قیمتش میره رو حدود 24 تومن.
اس20+ نسخه 4جی الان در ایران بدون رجیستر حدود 14 تومنه و با رجیستر میشه 16 تومن. یعنی واقعا این گوشی سونی انقدر ارزشمندتر هست که 8 تومن بیشتر بدی نسبت به اس20+؟
سامسونگ نخوای بگیری، می10 پرو و وانپلاس 8 هم با قیمت پایینتر از اس20+ طی یکی دوماه آینده موجود خواهندش شد.

اما اگه به هر دلیل انتخابتون این گوشی هست و کسی رو میشناسین که بتونه براتون بخره و بفرسته باید منتظر باشید. من خودم تو کشوری هستم که سونی عرضه خواهد شده. کسانی که عشق سونی هستند میتونم بهشون کمک کنم اگه بخوان.

Mehran R در تاریخ : 1398/12/26

سلام دوستان من میخوام این گوشی رو بخرم با توجه به اینکه گوشی های سونی دیگه وارد کشورمون نمیشه از چه طریقی میشه این گوشی رو بخرم لطفا راهنمایی کنید ممنون!!

WOLF A در تاریخ : 1398/12/25

این هم دوست داشتم اضافه کنم:
شما گفتید"اگه یه گوشی بگیری با عرض ۴ سانت و طول ۱۶ونیم سانت باز هم یه گوشی ۶ اینچی داری". خواستم مطمئن بشم که 21:9 رو 5 تا کم نکرده باشید شده باشه 16 به 4!

WOLF A در تاریخ : 1398/12/25

خیر، y9 prime نسبت تصویر 21:9 نداره. لطفا وقتی مثال میزنید برای من با دقت انتخاب کنید. چون همونطور که میگی و میگم ، به جزئیات تا بتونم دقت میکنم.
و اما این مورد رو اگر اشکال نداره کاملا برای من توضیح بدید و بگید که چطور میشه همچین گوشی با همچین ابعادی نسبت تصویر 21:9 داشته باشه و سایز 6 اینچ؟ چون اگر بتونید همچین کاری بکنید ، غیر ممکن را ممکن کردید. (توجه شما را به ابعادی که مثال زده بودید ، در کنار ابعاد اکسپریا 1 شماره دو جلب میکنم)
http://uupload.ir/files/pmrl_capture.jpg
و همچنین ابعاد همین گوشی سونی در کنار دیگر گوشیها:
http://uupload.ir/files/zi22_capture1.jpg
.........................................................................
فکر کنم همه در اینجا متوجه شدن. پس با این حساب این دیگه آخرین کامنت من در این موضوع است.
ضمنا برای محاسبه مساحت صفحه هم فرمول هست و به سادگی محاسبه میشه (با داشتن داده ها). اگر خواستی بگو.

far z در تاریخ : 1398/12/25

وحبد عزیز

نسبت صفحه گوشی های سونی 21 به 9 هست همونطور که میدونی. بنابراین طبیعی هست که طول گوشی نسبت به عرضش نسبت به گوشی های دیگه بیشتر باشه.
بنده به شخصه نسبت 21 به 9 رو برای گوشی مناسب نمیدونم اما با این روندی که داره پیش میره بعید نیست سال دیگه سایر برندها هم از این نسبت استفاده کنند. شما به روند نگاه کنید:
اس8: از نسبت 18 به 9
اس9: از 18.5 به 9
اس10: از 19 به 9
اس20: از 20 به 9

یعنی الان دیگه نسبت 21 به 9 سونی خیلی غیرعادی نیست. البته سونی هنوز یکم حاشیه داره که باعث میشه طول گوشی خیلی به چشم بیاد.
گوشی های اخیر شیاومی، وانپلاس، آیفون و ... 19.5 به 9 هستند. به هر حال ظاهرا روند حرکت به سمت نسبت 20 به 9 و بالاتر هست. یکی از برندهایی که هنوز از نسبت 18.5 به 9 استفاده میکنه، هواوی هست که اونم به نظرم در نسل جدید به 19.5 به 9 روی میاره.
موارد 201 تا 300 از مجموع 365 مورد

تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا