نظر کاربران درباره گوشی موبایل سونی Xperia 1 II

Xperia 1 II اکسپریا 1 II

Sony Xperia 1 II سونی
ارزیابی کاربران: 8.3 از 10 (1236 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های سونی
» سونی Xperia 1 VI
» سونی Xperia 10 VI
» سونی Xperia 5 V
» سونی Xperia 10 V
» سونی Xperia 1 V
» سونی Xperia 5 IV
» سونی Xperia 10 IV
» سونی Xperia 1 IV
» سونی Xperia Pro-I
» سونی Xperia 10 III Lite
» سونی Xperia 1 III
» سونی Xperia 5 III
» سونی Xperia 10 III
» سونی Xperia 5 II
» سونی Xperia Pro
» سونی Xperia 1 II
» سونی Xperia 10 II
» سونی Xperia L4
» سونی Xperia 5
» سونی Xperia L3
» سونی Xperia 10 Plus
» سونی Xperia 1
» سونی Xperia 10
» سونی Xperia XZ3
» سونی Xperia XA2 Plus
» سونی Xperia XZ2 Premium
» سونی Xperia XZ2
» سونی Xperia XZ2 Compact
» سونی Xperia L2
» سونی Xperia XA2
» سونی Xperia XA2 Ultra
» سونی Xperia R1 Plus
» سونی Xperia XA1 Plus
» سونی Xperia XZ1
» سونی Xperia XZ1 Compact
» سونی Xperia L1
» سونی Xperia XZs
» سونی Xperia XA1
» سونی Xperia XA1 Ultra
» سونی Xperia XZ Premium
» سونی Xperia XZ
» سونی Xperia X Compact
» سونی Xperia E5
» سونی Xperia XA Ultra
» سونی Xperia XA
» سونی Xperia X Performance
» سونی Xperia XA Dual
» سونی Xperia X
» سونی Xperia Z5 Dual
» سونی Xperia Z5 Compact
» سونی Xperia Z5 Premium
» سونی Xperia Z5
» سونی Xperia Z5 Premium Dual
» سونی Xperia M5
» سونی Xperia C5 Ultra
» سونی Xperia C5 Ultra Dual
» سونی Xperia M5 Dual
» سونی Xperia C4 Dual
» سونی Xperia C4
» سونی Xperia Z3 Plus (Z4)
» سونی Xperia Z4 Tablet LTE
» سونی Xperia M4 Aqua
» سونی Xperia E4g Dual
» سونی Xperia E4g
» سونی Xperia E4 Dual
» سونی Xperia E4
» سونی Xperia E3 Dual
» سونی Xperia Z3
» سونی Xperia Z3 Tablet Compact
» سونی Xperia Z3 Dual
» سونی Xperia E3
» سونی Xperia Z3 Compact
» سونی Xperia M2 Aqua
» سونی Xperia C3 Dual
» سونی Xperia C3
» سونی Xperia T3
» سونی Xperia Z2
» سونی Xperia M2 dual
» سونی Xperia Z2 tablet
» سونی Xperia M2
» سونی Xperia E1 dual
» سونی Xperia E1
» سونی Xperia T2 Ultra dual
» سونی Xperia T2 Ultra
» سونی Xperia Z1 Compact
» سونی Xperia Z1s
» سونی Xperia Z1
» سونی Xperia Z Ultra
» سونی Xperia C
» سونی Xperia M
» سونی Xperia ZR
» سونی Xperia SP
» سونی Xperia L
» سونی Xperia Tablet Z Wi-Fi
» سونی Xperia Tablet Z LTE
» سونی Xperia Z
» سونی Xperia ZL
» سونی Xperia E
» سونی Xperia E dual
» سونی Xperia Tablet S 3G
» سونی Xperia TX
» سونی Xperia V
» سونی Xperia J
» سونی Xperia Tablet S
» سونی Xperia T
» سونی Xperia SL
» سونی Xperia tipo dual
» سونی Xperia miro
» سونی Xperia tipo
» سونی Xperia go
» سونی Xperia acro S
» سونی Xperia ion HSPA
» سونی Xperia neo L
» سونی Xperia sola
» سونی Xperia U
» سونی Xperia P
» سونی Xperia ion LTE
» سونی Xperia S
» سونی Tablet P 3G
» سونی Tablet P
» سونی Tablet S 3G
» سونی Tablet S
» سونی CMD Z7
» سونی CMD J70
» سونی CMD J7
» سونی CMD MZ5
» سونی CMD J6
» سونی CMD J5
» سونی CMD Z5
» سونی CMD CD5
» سونی CMD C1
» سونی CMD Z1 plus
» سونی CMD Z1
» سونی CM-DX 2000
» سونی CM-DX 1000

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 1 تا 100 از مجموع 365 مورد

حسین ج در تاریخ : 1401/2/12

سلام قیمت این گوشی تو سایت کویت دیم ۲۰۹دینار
https://aramobi.com/mobile-price/sony/%D8%A3%D8%B3%D8%B9%D8%A7%D8%B1-%D9%87%D9%88%D8%A7%D8%AA%D9%81-%D8%B3%D9%88%D9%86%D9%8A-%D9%81%D9%8A-%D8%A7%D9%84%D9%83%D9%88%D9%8A%D8%AA/
این هم لیتک سایت
قیمت بقیه گوشیا رو داره هم به دلار و به درهم امارات و دینار کویت

Sad O در تاریخ : 1401/2/10

بخری بردی ،دوربینشش ،همه چیش بهتره ،چه از نظر کیفیت ساخت ،چه کیفیت صفحه نمایش و چه از لحاظ زدآب بودن ،پول داشتم میخریدم

حسین ج در تاریخ : 1401/2/4

سلام حالتون خوبه دوستان؟
یه سوال خواهشا یکی اگه استفاده کرد با این گوشی بهم بگید
۱.آیا دوربینش عالیه؟
۲.هزینه ریجسترش؟
۳.ایا از کویت بخوام یکی واسم بفرسته از طریق پست با صرفه تره؟
من سونی دوست دارم ولی میگن دوربین گلکسی اس۲۲ آلترا بهتره
حالا فرق دوربینشون چیه؟ من از نزدیک ندیدم کسی امتحان کرده بگه
من شنیدم گالری یا البوم ندارم پس ویرایس عکسها ویا فیلما کجا ببنیم؟
فقط قیمت گوشی تو سایت gsm erena دیدم ۱۰۲۴دلاره وبعضیا سایتا۸۰۰زدن

MamaliVandamme M در تاریخ : 1400/7/8

سلام دوست عزیز. لطفا بنده رو بابت راهنمایی که گفتید قبول زحمت میکنید رو هندل کنید. چطوری باید تهیه کنم این مدل رو؟

MamaliVandamme M در تاریخ : 1400/7/7

دوست عزیز میشه اون آیدی آدرس اون پیج رو بدی. شما تو هر کامنتی میگی یه پیجی میشناسم یه پیجی میشناسم. خب مشتی آدرسشو شیر کن دیگه. مرسی

mehrshad m در تاریخ : 1400/1/6

دوست عزیز حرف شما درست
ولی مجموع این امتیازات یک انتظاری ایجاد می‌کنه
وقتی نتیجه با اون امتیاز همخوانی نداشته باشه آدم شک می‌کنه
بعدشم دوتا عکسی که میگین رو اتفاقاً روی صفحه لپ تاپ تست کردیم ، دیگه امتیاز بکنار به چشمم ایمان دارم که ، جزئیات بهتر نور بهتر رنگ واقعی تر دیگه امتیاز بالاتر تو چی کسب کرده که به چشم نمیاد
بنده یک مقدار اطلاعات عکاسی دارم ، و خودم معمولا با حالت پرو عکاسی میکنم ، اینکه میگین مقاله رو کامل بخونم درست اطلاعات بهتر و مفیدتری میگیریم ، ولی به چشم دیدم که این اعداد به تنهایی معیار دقیق نیست ، باید با برسی بیشتر و دقت بیشتر و تا جای ممکن دیدن عکسها و قضاوت خودتون گوشی که با سلیقه شما بهتر تصویر برداری و عکاسی می‌کنه انتخاب کنید

M B در تاریخ : 1400/1/6

دوست عزیز تا حالا نشستی یکی از بررسی های dxomark رو با دقت بخونی ؟ فقط امتیاز رو نگاه کردی ؟ اونقدر تخصصی بررسی میکنه که حتی قسمت های زیادی ازش نمیفهمیدم چی به چیه. در شرایط نوری مختلف سوژه های مختلف رو بررسی میکنه. الان تو سال ۲۰۲۱ هستیم . عکس های یه میان رده هم تو نور کافی خوبن . اما متخصصین dxomark انتظارات بالایی از دوربین دارن . شما عکس هارو از چند نظر با هم مقایسه کردی شاید . مثلا فقط جزئیات رو دیدی کدوم بهتر ثبت کرده .
نمره نهایی dxomark میانگین ایناست:
اکسپوژر
رنگ
اوتو فوکوس
تکسچر
نویز
Artifacts: چیزایی که توی صحنه واقعی وجود ندارن اما توی عکس ایجاد میشن.
شب
بوکه
و پیشنمایش
مجموع اینایی که گفتم میشه امتیاز photo
تله
واید
این دو تای بالا میشن امتیاز zoom

اکسپوژر
رنگ
اوتو فوکوس
تکسچر
نویز
Artifacts
و استبلایزر
مجموع اینا میشه امتیاز video
Zoom و photo و video با ضریب میانگین گرفته میشن و امتیاز dxomark بدست میاد.
اینکه شما دو تا عکس از دو تا گوشی رو بزاری کنار هم و بدون هیچ دانشی در این زمینه و فقط با توجه به برخی جهات بگید این از اون بهتره اشتباهه.

به کسایی که dxomark رو قبول ندارن پیشنهاد میکنم یکی از بررسی هاش رو بخونن بعدش نظر بدن.

mehrshad m در تاریخ : 1399/12/26

والا من زمانی فهمیدم تست های dxo جهت داره که دیروز دوربین نوکیا هشت خودم رو با آیفون x مقایسه کردم ، امتیاز گوشی من ۶۸ بود و آیفون x رو دیدم ۹۷
تعجب کردم از این همه اختلاف در عدد ، چون در عمل عکسها کاملا برابر بودن
نمیگم همه تست های این سایت اشتباهه ولی کاملا مشخصه که با بعضی برندها که حال نمیکنه کاملا میکوبه گوشی رو ، شما باور نمی‌کنین ، سونی و نوکیا هم جزو همون برندها هستن که این سایت کلا حال نمیکنه باهاشون
شما امتیازه بلکبری درایو رو ببین تو این سایت ۸۲ زده من عکسهای اون گوشی رو هم با گوشی خودم مقایسه کردم نوکیا ۸ خودم خیلی بهتر بود ، حالا این تست‌ها رو با نرم افزار استوک گوشی انجام دادم ، گوگل کمرا که نصب دارم نتیجه رو خیلی خیلی بالاتر میکرد ، جایی که تو شب هم که تنها نقطه ضعف نوکیا ۸ شاید باشه عکس ها با دوربین استوک بازم بهتر از پرایو و هم رده آیفونx بود با گوگل کمرا تفاوت بیشتر میشد و نوکیا ۸ کاملا برنده مقایسه
برای همین تا خودم گوشی رو تست نکنم اعتماد کامل به تست dxo ندارم

vahid k در تاریخ : 1399/12/11

🔺امتیاز DxO دوربین گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ منتشر شد: پایین تر از برادر خودش گلکسی اس ۲۰ اولترا! رتبه 17 در جدول Dxo

امتیاز DxO دوربین گلکسی اس ۲۱ اولترا
گل سرسبد جدید سری S سامسونگ، Galaxy S21 Ultra 5G، با طراحی به روز شده و یکسری پیشرفت ها در سخت افزار بسیار تاسف بار و ناامید کننده ارائه شد. نسخه بین المللی دستگاه که در این تست دوربین DxO تست شده است

WOLF A در تاریخ : 1399/12/1

تست دوربین با تست باتری کاملا متفاوته. خروجی تصویر دوربین برای همه یکسانه. ولی باتری با نوع استفاده سنگین و سبک کاربر تغییر میکنه. (دوربین گوشی خاصی مد نظر نیست).
حالا همون gsmarena و phonearena و بقیه آرنا ها هم فقط یه سرنخ به کاربر میدن. من با توجه به تجربه ای که از تست های باتری gsmarena دارم مثلا میدونم که وقتی مثلا میگه فلان گوشی امتیاز باتری 80 ساعت، یعنی مشکل خاصی در باتری نیست و جوابگو هست. 100 ساعت یعنی عالی و بالای 100 یعنی هر چی ازش کار بکشی نمیتونی تمومش کنی. و تست همشون هم تقریبا یکسانه و نتیجه ای تقریبا مشابه میده. یعنی اینجور نیست که باتری یک گوشی در تست یکی خوب بشه و یکی بد. (بعنوان مثال: الان airpod max اپل با قیمت 550 دلار، هر کس تست کرده گفته چرا کلید خاموش و روشن نداره و یا چرا سنگینه و جک 3.5 میل نداره و یک کیف بد شکل داره که باید همیشه همراه داشته باشیم و در مقابل همه از حالت transparency و کیفیت صداش تعریف کردن و این محصول رو به کسانی توصیه کردن که دوست دارن داخل اکوسیستم اپل باشن.)
حالا تست دوربین و گرفتن عکس و فیلم، نهایتا چیزی رو میده که دست کاربر هم همونو میده و جدا از این نیست. چه تخصصی و چه معمولی، هیچ فرقی نداره و بسته به کاربر حرفه ای و عادی همون خروجی ها رو میده و این با باتری در یک دسته قرار نمیگیرند.
حالا چون بحث سونی هست دیگه از برندهای دیگه نمیگم ولی چطور ممکنه برای 5 سال صنعت دوربین موبایل سونی پیشرفت نداشته باشه؟! و در مقابل برندهای چینی که چندین سال پیش اصلا در گردونه رقابت دوربین نبودند، حالا با سرعت نور و ماهیانه امتیازات نجومی میگیرند و حتی با سنسورهای مشابه از برند خودشان با امتیازاتی (5-10 امتیاز مثلا) پیشی میگیرند؟ و قبل از معرفی و موجودی بازار، امتیازاتشون در سایت dxo موجود میشه؟ ولی مثلا پرچمدار 2020 برند سونی که از بزرگترین تأمین کنندگان دوربین در دنیا هست باید آخر 2020 تست بشه و یا اصلا تست نشه؟
اون سایتی که من لینک کردم به قلم یکی از منابعی هست که با dxo همکاری میکنه.
چیزی که من فهمیدم اینه:
شرکتها ابزار تست dxo را تهیه میکنند برای موفقیت در کسب امتیاز بالاتر تستهای dxo. چون این عدد برای فروششون خیلی تأثیر داره.
ترکیدن باتری نوت 7 سامسونگ ایراد ساختاری در دیزاین باتری بود که باعث ایجاد اتصال کوتاه میشد و سامسونگ پس رفت نکرده بود. این فرق داره با اینکه 5 سال بزنیم تو سر دوربین یه شرکتی که داره به دنیا دوربین میده فقط به خاطر پول. یا دیسپلی میت به عنوان مثال میاد از 10 تا گوشی موجود در دنیا 2 تاشو برمیداره و میگه فلان گوشی بهترین صفحه نمایش دنیاست با وجود اینکه اصلا بقیه رو تست نکرده. الان صفحه xperia 1 ii دارای 1B رنگ و 10 بیت هست ولی صفحات بقیه گوشیها 8 بیت و 16.7 میلیون رنگ هست که البته 10 بیت بازم داریم ولی ممکنه (8bit+FRC) باشند.
منم همین نظر رو دارم و نظر کاربری نمیتونه ملاک باشه ولی برای محصولی که تست نمیشه باید به چی استناد کرد؟ به سایتی که بسیار به عدم صداقت مشکوکه؟ قطعا منم دنبال نظر هر کسی نمیرم. افراد قدیمی و معتبر زیادی (خصوصا عکاسان) این گوشی رو بررسی کردند، مثلا btekt رو اگر بشناسی دوربین این گوشی رو خیلی بررسی کرد. پس از تحقیق و دیدن تمام نظرات افراد مختلف (چه طرفدار و چه غیر طرفدار و چه حرفه ای و غیر حرفه ای) ، همه دوربینش خوبش و صفحه نمایش با کیفیتش رو تحسین کردن.

vahid k در تاریخ : 1399/12/1

گفتم که در آخر همین ادعای منم قابل قبول نیس چون مدرکی برای اثباتش نیست و منظورم اینه که اگه بر این روال بخواهیم نظر بدیم هیچکدومشون مستند نیست ، یه سایتی رو خیلیها قبولش کردن بعنوان مرجع قیاس ، اینا هم همشون کاملا منطبق با واقعیتی کاربری میتونه نباشه ، ولی خب چون تصور میشه اون سایت بر اساس یه ملاک خاص همه ی گوشیها رو بررسی میکنه میتونه قابل استفاده باشه ، مثلا جی اس ام ارنا شاید نتیجه تستش با تجربه کاربری تفاوت داشته باشه کمی مثلا وقتی برای یه گوشی میزنه ۱۷ ساعت وبگردی ممکنه کاربری ببینه در تجربه کاربریش تا ۱۴ ساعت بیشتر به اون نزدیک نمیشه ولی خب این برای همه گوشیا صدق میکنه یعنی یه گوشی رو هم که طبق استاندارد اونا ۱۲ ساعت وبگردی داره تو کاربری ببینی از ۱۰ ساعت نشه نزدیکتر شد ،، واسه همین من خودم چندتا مرجع مختلف دیگه رو هم بررسی میکنم مثل فون آرنا یا مثلا زومیت که با استانداردهای متفاوت خودشون تست میکنن و نهایتأ به نتیجه گیری میرسم ، تست همه شون هم با هم فرق میکنه ولی چون هر کدوم همه ی گوشیا رو با همون استانداردشون تست میکنن میتونه قابل قبول باشه ، بقیه مرجع ها هم همینطور ، مثل دیسپلی میت یا انتوتو و گیک بنچ و غیره برای موارد مختلف ، کمتر کسی به تجربیات شخصی کاربری تو نت توجه میکنن مگر اینکه در مورد ایراداتی باشه که بطور مکرر از طرف کاربرها مطرح شده باشه
در مورد اینکه یه محصول جدید چطور میتونه پس رفت داشته باشه نمیشه گفت نشدنیه مثل ترکیدن باطریهای نوت ۷ سام ، نمیشه گفت چون تا قبلش همچین مشکلی وجود نداشته چطور یهو با وجود تجربه و تکنولوژی بیش از پیش نسبت به قبل یهو میتونه همچین ایرادی تو محصول جدیدتر بوجود بیاد که تو قبلیاش سابقه نشونه روند رو به بالا بوده حتی ، شایدم حق با شما باشه ولی در کل غیر قابل اثبات و استناده مطرح کردنش

WOLF A در تاریخ : 1399/11/30

این مورد رو یادم رفت اضافه کنم:
در Xperia 1 ii یک نرم افزار معمولی دوربین وجود داره و یک نرم افزار photo pro و cinema pro که خروجی اونها به مراتب بهتر از نرم افزار معمولی دوربین هست. منظورم این بود که DXO اومده با نرم افزار معمولی دوربین این تست رو انجام داده که این نرم افزار نمیتونه تمام توان دوربین رو نمایش بده. این نرم افزار به این خاطر هست که کاربر بتونه عکس فوری بگیره و چیزی رو از دست نده. تنظیمات دستی هم داره ولی به کاملی photo pro و cinema pro نیست. مثلا حتی فریم ریتهای رزولوشن 4k رو به صورت کامل نداره. برای تست دوربین باید از نرم افزار های اختصاصی photo pro و cinema pro استفاده کرد که منویی شبیه به دوربینهای DSLR سونی دارن و همه چیز قابل تنظیم است و حتی حالت اتوماتیک هم داره برای کسی که به عکاسی وارد نیست.
این مورد در دیگر گوشیها وجود ندارد چون همگی فقط یک نرم افزار معمولی دوربین دارند و تمام توان دوربین رو میتونن ازش استخراج کنن.
منظورم این بود.

WOLF A در تاریخ : 1399/11/30

وحید عزیز
لطفا جوری پاسخ منو ندید که انگار با مدارک کامل خلاف حرف منو ثابت کردی و نتیجه کلی گرفتی.
از شیائومی و اپل و گوگل هم مثال میخوای؟
یه نگاهی هم به اینا بنداز:
https://www.youtube.com/watch?v=hqls57qYEYI
https://www.youtube.com/watch?v=PgeJ0XYuI2E
https://www.androidcentral.com/editors-desk-dxomark-worthless
لطفا وقت بزار و دربارش تحقیق کن. موضوع فراتر از دوربین سونی هست. فقط خواهشا مثل اون قضیه صفحه نمایش و باتری نشه که میگفتی باتری این گوشی ضعیفه. منم ترجیح دادم ادامه ندم. (چون چیزی که مدارک و منابعش هست نیازی به توضیح نداره)
آره منم اون خطوط موج دار دوربین رو یادمه ولی امتیاز Xperia 1 که شد 87 (به اندازه Z5) رو چی میگی؟ یا امتیاز XZ3 رو چطور توجیح میکنی؟ امتیاز XZ3 با امتیاز Z3 سال 2014 برابر شد. من Z3 و Z4 رو دارم و کیفیتشون رو دیدم، نمونه عکس و فیلم های XZ3 رو هم دیدم، چشمم رو از DXOMark بیشتر قبول دارم چون تفاوت در حد زمین تا آسمون هست و حتی نزدیک هم نیستند.
امتیازات دوربینهای DSLR رو برو ببین، امتیازاشون به زور به 100 رسیده ولی موبایل ها تا 140 رفتن. حتی یه محدوده مشخص نکرده که حداکثر و حداقل کجاست . الان با این امتیازاتش یعنی دوربین موبایل ها از DSLR بهتره و اگرم مقیاسش فرق میکنه چرا نمیگه؟
اونزمان هم که امتیازات گوشیها رقابتی بود و سونی هم در گردونه رقابت بود، شاید این باندبازیها نبوده. چطور میشه که سونی دوربین DSLR میزنه و امتیاز مدل جدیدش میره بالاتر ولی امتیاز دوربین موبایلش میاد پایین؟ یعنی دوربین حرفه ای میتونه بسازه ولی دوربین موبایل رو نمیتونه بسازه؟ پس آدمیزاد قوه ادراکش کجا رفته؟
تازه اینا همش مال سونی بود. برندهای دیگه هم همین بلا سرشون اومده. (در ویدیو ها ببین)
من و البته بقیه که اینا رو میگن، حرفی زدیم و برای این حرف و ادعا مدارک زیادی هم وجود داره، شما هم باید برای اثبات خلاف اینها چیزی بگید که قانع کننده باشه. چون من نمیتونم باور کنم که دوربین پرچمدار پارسال سونی از دوربین گوشی سونی قدیمی من بدتره!
با تشکر

M M در تاریخ : 1399/11/30

درود ؛
از قیمت روز این گوشی ، اطلاعی در دست هست و این که از کجا میشه خرید ؟ ممنون می شم در صورت امکان لطف کنید و راهنمایی کنید ..
سپاس گزارم ..

vahid k در تاریخ : 1399/11/29

داداش مگه دوربین بقیه گوشیا رو رو حالت دستی تست کرده که شما میگی چرا سونی رو رو حالت اتومات تست کرده؟ مگه فقط سنسور مشابه داشتن مساویه با اینکه عکسای مشابه رو هم شاهد باشیم؟ مگه سنسور به تنهایی عکس میندازه و برنامه نویسی دوربین و الگوریتم نرم افزاری وظیفه ای نداره تو گوشی؟ یه ایراداتی داشت سری اکسپریا زد و زد۱ که خطوط صاف در پرسپکتیو عکس رو منحنی نشون میداد و این مربوط فقط به خطوط صاف نیست و خطوط صاف فقط بصورت فاحش این ایرادو بازتاب میدادن و کل عکس حالت منحنی میگرفت بخودش و این رو نه تنها خود سونی قبول کرد که در جواب فیدبک یکی از کاربرای زد۱ گفته بود اپدیتی هم برای اصلاح در کار نیست که اتفاقأ طرف تو خود سایت تلگرامی اکسپرین داشت دیوونه میشد از این جواب و لعنت میکرد خودشو که چرا اون گوشی رو گرفته
زمانی که سونی جزو صدر نشینهای دوربین همون دگزومارک بود چی بود جریانش؟ پول میداد بهشون سونی اونموقعها آیا؟ دیگران نمیدادن آیا؟ چرا فقط این اتهامات رو از فن های دو آتیشه سونی میشنویم نه دیگران؟ شما چطور میتونی استناد کنی به نظر مثبت عکاسان حرفه ای که از دوربین گوشیای سونی تعریف و تمجید میکنن بدون اینکه بتونی ثابت کنی در قبال تبلیغشون سبیلشون چرب نشده و پولی دریافت نکردن برای اینجور تعاریف مثبت؟ سونی امامزاده ایه که حلال حروم سرش میشه و این وصله ها هیچوقت بهش نمیچسبه و در دنیای بازار و رقابت از هر آلودگی ایی مبراس؟ به اون قیاس ۴ تاگوشی سونی و امتیازتشون با هم که نوشتبد میگید ..مدرک..؟
بنظر من حتی اگه شخصأ همچین احساسی هم داشتم هیچوقت عنوانش نمیکردم چون بدون داشتن مدرکی برای اثبات اتهامم هر کسی میتونه بهم بگه حرفات بی پایه و اساسه و من غیر از تکرار احساسم مستندات دیگه ای برای قانع کردن کسی ندارم و خب کلأ صرفنظر کردن از طرح موضوع خیلی منطقی تر میتونه باشه

ایکسپریا ایکس زد ۱ منظورم بود از زد وان

WOLF A در تاریخ : 1399/11/11

ورود شما به پیج سونی برای سومین بار را خوش آمد عرض می نماییم.
امتیازات پوشالی و باند بازی DXO برای کسی ارزش ندارد.
چطور تا سال 2015 پرچمدار سونی (Z5، که هنوز مقالش در dxo موجوده) تیتر خورده بود بالاترین امتیاز دوربینی که این سایت تست کرده یعنی 87 و یهو سونی به فراموشی سپرده شد؟ و دیگه نتونست دوربین درست کنه؟ چطور Xperia XZ premium پرچمدار 2017 سونی با سنسور IMX400 امتیاز 83 گرفت درحالی که همه کاربران برتری کامل اونو نسبت به Z5 میدیدن؟ چطور XZ3 دوباره با همان سنسور IMX400 تست شد و امتیاز 79 گرفت؟ امتیاز 79 یعنی پایینتر از پرچمداران 2014!!
امتیازات خنده دار سایت DXO:
1- Xperia Z3= 79= پرچمدار 2014
2- Xperia Z4= 84= پرچمدار نیمه اول 2015
3- Xperia Z5= 87= پرچمدار نیمه دوم 2015
4- Xperia XZ premium= 83= پرچمدار 2017
5- Xperia XZ3= 79= پرچمدار 2018
و حالا جای خنده دارش (بگذریم از اینکه از 2015 به بعد کلا کاری به سونی نداره) اینجاست که گوشیهای موارد 4 و 5، هر دو از یک تک دوربین مشابه 19 مگاپیکسلی IMX400 دارن استفاده میکنن که امتیازات 83 و 79 داده بهشون. یعنی حتی ریویوی خودشو نقض کرده.

و حالا اومده Xperia 1 ii رو مثلا تست کرده. گوشی که همین الان میتونم منبع 20 تا عکاس حرفه ای رو بزارم که همه دوربینشو از تمام گوشیها برتر دونستن و جالبتر اینکه اومده با نرم افزار دیفالت دوربین تست رو انجام داده نه با photo pro و cinema pro که نتایج کاملا متفاوتی میده.

حالا یه نفر عدم صلاحیت این سایت رو میفهمه با مدرک به بقیه هم میگه تا اطلاعاتشون بالا بره...

خوشحالیم که برند سونی برای کاربران اپل جذابیت دوچندان داره.

امیر ق در تاریخ : 1399/11/11

دوربین اکسپریا وان مارک 2 قابل ‌قیاس با پرچمداری دوساله بازار هست!
قابل توجه دوستانی که ادعا میکنن سونی بزرگترین تامین کننده ی دوربینای اپل هست:

دوربین سونی اکسپریا وان مارک ۲ در بررسی DXOMARK امتیازی هم‌رده با گلکسی نوت ۱۰ پلاس (گوشی دو ساله‌ی سامسونگ) به‌ دست اورده

تقریبا یسال پس از عرضه‌ی رسمی اکسپریا وان مارک ۲ سونی DXOMARK دوربینشو به‌ شکل جامع مورد بررسی قرار داده. براساس گزارش GSMArena، نتایج بررسی دوربین اکسپریا وان مارک ۲ چندان تحسین‌برانگیز نیست.

امتیاز کلی گوشی سونی ۱۱۲ است و همین موضوع باعث می‌شه اکسپریا وان مارک ۲ تو رنکینگ DXOMARK پایین‌تر از گوشی‌های دو ساله‌ی گلکسی اس ۱۰ پلاس و وان پلاس ۷ پرو قرار بگیره. جایگاه اکسپریا وان مارک ۲ هم‌رده با گلکسی نوت ۲۰ است که سال گذشته‌ی میلادی به بازار اومده.

کارشناسای DXOMARK می‌گن گستره‌ی داینامیک دوربین اکسپریا وان مارک ۲ تو محیط‌هایی که دارای شرایط نوری متوسط تا ضعیف هستن تقریبا محدوده و در تمامی تصاویر ثبت‌شده توسط این گوشی آرتیفکتای تغییر رنگ به ‌چشم می‌خوره. DXOMARK مدعیه که اکسپریا وان مارک ۲ سیستم فوکوس خودکار غیر قابل ‌اتکا داره،‌ تو تصاویر ثبت‌شده با دوربین تله‌فوتو جزئیات کمی به ‌نمایش می داره و بهنگام ضبط ویدئو، فوکوس خودکار و گستره‌ی داینامیک آن با برخی مشکلات مواجه می‌شن.

منبع ترجمه:
https://www.gsmarena.com/dxomark_sony_xperia_1_iis_camera_comparable_to_a_2yearold_flagship-news-47444.php

Mahan F در تاریخ : 1399/10/28

سلام دوستان همینطور که دیدین بهتون گفتم قیمت گوشی شدید در حال ریزشه. بخصوص سامسونگ داره سقوط میکنه قیمتهاش شدید. بقیه مدلها در حال پایین امدن هستن

محسن ف در تاریخ : 1399/10/25

سلام .دوستان 1mark3 کی میاد دقیقا؟باید تو سایز و حداکثر روشنایی صحفه نمایش تغییرات ایجاد کنه دو ساله ثابته

Mahan F در تاریخ : 1399/10/13

سلام دوست عزیز. برخی گوشی ها یه مقدار ارزون شدن
A71 سامسونگ دو تومنی پایین امده. بیشتر از همه افت قیمت داشته. مشکلی پیش نیاد فکر کنم قیمتها بیاد پایین.

Ali S در تاریخ : 1399/10/9

دوستان بنظرم صبر کنید Xperia iii هم بیاد بعد تصمیم گیری کنید . مشخصات فوق العاده و باور نکردنی . من منتظرش میمونم اگه قیمتش تا حدود 40 بود میخرمش البته خب بیشترم باشه با توجه به شناختی که از گوشی های سونی باشه میخرم چون واقعا واقعا می ارزه . البته نمیدونم کی میاد
واقعا سونی خاصه بنظرم اونایی که موبایل رو میفهمن می‌دونن سونی چه گوشی هایی داره

حیدر پ در تاریخ : 1399/10/9

سلام ممنون که جواب دادید
من خودم بندر گناوه هستم و از اردیبهشت تا الآن گمرک باز شده و لنج ها و کشتی ها از دبی جنس میارن ولی عجیبه که باز هم گوشی توی بازار کمه
دلار هم ثابته ولی میبینم که نسبت به دو هفته پیش قیمت گوشی خیلی بالاتر رفته
واقعیتش خودم قصد دارم سامسونگ نوت +10 بخرم که حدودا 750 دلاره و زیرِ 20 تومن در میاد ولی تو بازا با قیمت 26 و 27 داره به فروش میره
امیدی هست که بیاد پایین؟

Mahan F در تاریخ : 1399/10/8

سلام. چون قیمت این گوشی 1000 دلار حدود 25 تومن میشه. الان جنس کمه در بازار و این قیمتها واقعی نیست. سایت امازون نگاه کن 999دلار زده. قیمتش تو ایران 50 تومن

حیدر پ در تاریخ : 1399/10/8

سلام دوست عزیز
میشه درمورد ریزش قیمت شدیدی که میگی بیشتر توضیح بدی؟
این ریزش شدید قیمت فقط برای گوشی سونی اکسپریا 1 مارک 2 هست یا تمام گوشی ها قراره بیاد پایین؟
من تو همین ماه میخوام یه گوشی بخرم ، لطفا یه توضیحی بده که اگه مخیواد بیاد پایین من هم نخرم و منتظر بمونم🙏🏻

WOLF A در تاریخ : 1399/9/21

من احتمالا Xperia 1 ii و Xperia 5 ii رو بخرم از کانادا. البته هنوز مشخص نیست. از هر نظر همه چیز تمامند. فقط باید یه دوجین لوازم جانبی هم همراشون بگیرم که اگر گلس یا کاور یا چیزی لازم شد، اینجا گیر نمیاد.

Ali G در تاریخ : 1399/9/9

درود
دوستان گرامی الان در حال حاضر کسی قصد خرید گوشی سونی داشته باشه از کجا باید تهیه کنه ؟ اصلا امکانش هست ؟
با تشکر

Mahan F در تاریخ : 1399/8/24

سلام دوست عزیز هیچ سایتی موجود نداره این گوشی. اگه کسی فروشنده این گوشی سراغ داره ممنون میشم راهنمایی کنه. یا علی

سیاوش ن در تاریخ : 1399/8/21

دقیقا از لحاظ عرضه کردن به بازار شاید سونی یکم دیر عرضه میکنه اونم بعضی وقتها و توی تکنولوژی های خیلی مهم بازم همیشه خودشون رو نشون داده مثلا مقاوم بودن در برابر اب و ضربه سونی اولین گوشی ای بود که عرضه شو تو این موارد. در مورد کیفیت هم سونی واقعا از تمامه لحاظ مشتری مداری براش مهمه و من با این کارم گوشی هست و تمامه برندها رو دستم گرفتم ولی همیشه واسه خودم سونی خریدم و راضی بودم و هیچ وقت نا امیدم نکرده. تنها اولین گوشی ای ک خریدم سامسونگ بود اونم تازه گوشی ها از حالته سیاه و سفید وارد صفحه رنگی شده بودن فکر کنم x100یا یچیزی شبیه به این بود که تا خریدم تو ماشین از دستم افتاد کفه ماشین خیلی اروم ک پیکسل های ال سی دیش یه خط افقی سوخت و پرش انتن گرفت و هنوز که هنوز بعد از گذشت حدوده 20 سال سامسونگ نتونسته مشکل پرش انتن رو بعد از ضربه خوردن تو گوشی هاش حل کنه با اینکه ینی در برابر ضربه مقاوم هستن

کیانوش ق در تاریخ : 1399/8/7

واقعا گل گفتی. من تقریبا از تمام برند ها گوشی داشتم بعضیا میان رده بعضیا بالارده ولی واقعا وقتی که سونی روی گوشی هاش میذاره به شعور کاربر احترام میذاره. یه نمونه فقط بگم که من یه گوشی X compact سونی دارم که الان دیگه زیاد استفاده نمیکنم و گوشی زاپاسمه سال 2016 موقه عرضه شدنش خریدم 1500
یک گوشی p30 lite هواوی و یک a40 سامسونگ هم الان توی خونه داره استفاده میشه.
به جرعت میتونم بگم x compact از نظر خوش دستی و کیفیت صفحه نمایش و روون بودن اصلا کم نمیاره. بماند که صفحش رزولوشن 720p هست و رمش 3
جالبتر اینکه دوتا اسپیکر استریو داره بالا و پایین صفحه که این دو گوشی جدید ندارن و فقط یک مونو دارن.
حرفم اینه که مردم عادی برند رو نگاه میکنن و اصلا به جزییات نگا نمیکنن و اگر سازنده وجدان نداشته باشه خیلی راحت میتونه کم فروشی کنه.
چرا سونی باید سال 2016 اسپیکر استریو استفاده کنه وقتی هنوز سال 2020 برند ها فقط روی بالارده هاشون این کار رو میکنن! چون وجدان داره میگه یک دونه بفروشم ولی مشتری بی نیاز باشه
حیف که تبلیغات و عرضه به موقع نداره و از رقبا بخاطر همین چیزا عقب افتاده

امید س در تاریخ : 1399/8/1

سلام قدر گوشی های سونی رو ندونستیم واقعا خیلی بهتر از شیائومی و هواوی بود ای کاش دوباره وارد بازار جهانی بشه نه چند جا محدود

vahid k در تاریخ : 1399/7/17

وبگردی ۵مارک۲ هم ۱۳ساعت و ۱۹ دقیقه س ،، پخش ویدیوش ۱۷ساعت و ۳۶ ،، اون ۲۱ ساعت و ۲۶ ساعتو من نمیدونم از کجا آوردی ، البته واسه یه گوشی کامپکت با صفحه کوچیک ۸۷ سانت مربعی ممکنه معمولی باشه ، ولی در صفحه ۱ مارک۲ قرار نیست جای خودش به مارک ۵.۲ کار داشته باشیم وگرنه خیلی از اون قویترم هست و مگه اینجا نقد یه گوشی لشکر کشی سونی در مقابل بقیه س که با این جور مثالها فقط ناخوداگاه دارید نشون میدید هدفتون حمایت از سونیه نه اصل موضوع؟؟ مارک ۵.۲ خوب باشه به مارک۱.۲ چه ربطی داره؟ مثلا گوشی مارک ۱.۲ شارژش تموم شه کاربر میگه اشکالی نداره الان مارک ۵.۲ در دست کاربرای دیگه چند ساعت دیگه هنوز شارژ دارن شکر خدا؟

vahid k در تاریخ : 1399/7/17

فقط میگی خوبه باطریش چون میگن راضی کننده س ، عزیزم ما داریم به نتیجه تست جی اس ام ارنا که فکر میکنم معتبرترین مرجعه برای مقایسه نگاه میکنیم وگرنه اینجوری بخوایم نظر بدیم همه گوشیا رو یه سری خیلی گفتن راضی کننده س این که نشد استناد داداشم ، وبگردی من از ۹۰تا ۳۰ همیشه بالای ۱۱ ساعت اسکرین میگیرم اگه اون راضی کننده س پس این چیه؟
بعد اینکه یه گوشی رو به صفحه ۴ ک مجهز کنن یا ۵جی یا ریفرش هرتز بالا زمانی هنر کرده سازنده که به نقاط کاربردی دیگه لطمه نزنه وگرنه واسه خیلیها اولویت شارژدهی یه گوشیه که خاطرشون تخت باشه از اینکه به شارژ دسترسی نداشته باشن تا ساعتها ، از شارژ پایین نمیشه حمایت کرد داداشم کسی این اجبار رو به ما تحمیل نکرده تحت هر شرایط دنبال توجیه باشیم لزومی هم نیست خودخواسته قبول وظیفه کنیم ، الان نرم بازار بالای ۱۴ ساعته دیگه ، باطریا که فرقی ندارن باهم همشون اگه ۴هزارن ظرفیتشون مساویه اون گوشیه که عملکردش بهینه باشه یا نه تو شارژدهیش اثر میذاره

vahid k در تاریخ : 1399/7/17

عدد باطریو ول کن داداش وبگردی مهمه بعدش پخش ویدیو ، عددش باشه اصن ۱۰ یا ۱۰۰۰ ، بعد این همه سال دیگه میدونیم به چی توجه کنیم به چی نه ، عمده مصرف کاربری وبگردیه الان بعدش پخش ویدیو میتونه در مرحله بعد باشه ، گوشی استندبای ۴ماه دووم بیاره راست کار هیچ کاربری نیست ، یا من ندیدم ۴۵ ساعت تو یه شارژ کسی تماس داشته باشه حتی که حالا ۲۰ ساعت با ۵۰ ساعتش فرق کنه برای کسی ، اما همه یا دارن تو نت میچرخن که عمده کارکرد گوشی هوشمنده یا بعضأ کمی هم فیلم ببینن ، اون عدد باطری رو اگه هر کی گولشو بخوره تو کاربری میفهمه چه کلاهی سرش رفته

WOLF A در تاریخ : 1399/7/16

این که شما میفرمایید کمی ایراد داره.
1- تست وبگردی ضعیف یا قوی بودن باتری رو مشخص نمیکنه (نقش داره ولی نه اینکه قدرت باتری رو از رو این حساب کنن). گوشی های زیادی هستند باتری های بین دوهزار تا سه هزار دارن ولی تست وبگردی اونها نزدیک 12 یا بیشتر هست، ولی حتی با وجود این عدد بالا مثلا امتیاز باتری میشه 60 ساعت. پس این غلطه
2- همونطور که تمام بررسی ها از این گوشی نشان میده، کسی با باتری این گوشی مشکل شارژدهی نداشته و همه اونو کافی بیان کردن. (ولی اکسپریا 1 کم بود واقعا و ممکن بود کاربر سنگین نیاز به شارژ دوباره در روز داشته باشه)
3- تست زمان مکالمه این گوشی رو ببینید. یا پخش ویدیو با توجه به اینکه صفحه 4k هست.
4- تست گیمینگ Phonearena رو ببینید که اکثریت گوشیها با باتریهای حتی بزرگتر شارژدهی کمتری داشتند با توجه اینکه پنل 4k هم ندارند.
باتری سونی ایرادی نداره از لحاظ بهینه بودن و ایمن بودن. مثلا همین باتری 4000 روی 5mk2 هم هست، که امتیاز 110 با رفرش 60 و 102 با رفرش 120 گرفته و 21 ساعت پخش ویدیو که بالاترین امتیاز در gsmarena الان فکر کنم 26 باشه.
امتیاز نهایی این دو گوشی در زمینه باتری خیلی خوبه (البته برای 5mk2 نامردی هست بگیم خیلی خوب بلکه باید گفت بینظیر).

vahid k در تاریخ : 1399/7/15

در زمینه شارژدهی هم حدود ۹ساعت و ۵۰ دقیقه تست جی اس ام ارناش بوده که میشه گفت واقعأ ضعیف بحساب میاد کمتر گوشی ایی دیگه تک رقمی باشه زمان وبگردیش مثلا میت ۲۰ که خودم دارم استفاده میکنم الان زمان وبگردیش حدود ۱۹ساعت و ۵۰ دقیقه س در همون تست جی اس ام ارنا با ظرفیت باطری مشابه و البته حدود ۱۰درصد صفحه بزرگتر ،، که از دو برابر این گوشی هم بیشتر میشه شارژدهیش ،، البته اگه جی اس ام ارنا هم مثل دگزومارک و غیره پول نگرفته باشه که بخواد بر علیه سونی توطئه کنه!

اسم دگزومارک اومد یادم افتاد چند ماه پیش مطلبی خووندم که اکسپریا۱مارک۲ به دگزومارک رفت ولی دیگه خبر خروجشو ندیدم بعد چند ماه

pas007 a در تاریخ : 1399/7/13

کسانی که دارن ایراد میگیرن و نقد میکنن فقط بصورت کلی برای همه اونها میگم شما سونی دستتون به احتمال 100درصد نگرفتین و با چند سرچ ساده داخل منابع پولی که خودتون اونو درست حساب میکنین و رو کاغذی سونیو بازنده میبینین فقط بخاطر در دست نگرفتن و تجربه یه ساله نداشتنه سونیو حداقل یه سال باید داشته باشی تا ارزششو بفهمی و نتونی جداشی ازش.

far z در تاریخ : 1399/7/13

مشکل عمده دوربین های سونی گستره داینامیکی ضعیف هست، چیزی که الگوریتم auto HDR سایرین میتونه این کار رو به خوبی انجام بده و تو سونی باید وارد تنظیمات دستی شد و با بالاپایین کردن تنظیمات تونست به خورده بهترش کرد. هرچند در این مورد این گوشی قدمی رو به جلو برداشته و به افتضاحی گذشته نیست. اپ پرو هم اوتو اچ دی آر قابل تعریفی نداره.
مشکل دیگه ضعف در عکاسی شب بود که نسبت به گذشته خیلی بهتر شده و الان میشه دوربین شب این گوشی رو قابل قبول دونست. هرچند نبود حالت شب اختصاصی همچنان نقطه ضعف هست.
در مورد رنگها، بله سونی رنگهاش نزدیکتر به واقعیته. البته تو گوشی های دیگه عموما هواوی خیلی رنگها رو تغییر میده وگرنه اپل و سامسونگ هم رنگهاشون نزدیک به واقع هست (البته اپل بیشتر از سامسونگ واقعیتره. سامسونگ در گذشته بیشتر رنگها رو تغییر میداد اما تو نسل های اخیرش واقعیتر شده). چرا سونی رنگهاش واقعی هست؟ کاملا مشحصه چون سونی به صورت نرم افزاری کار خاصی رو عکس انجام نمیده تا اینکه رنگهاش هم تغییر کنه.

چنانکه ما نمیتونیم برای مصرف عموم مردم توصیه به خرید نفربر زرهی کنیم با این توجیه که این نفربر هم محکمتره هم میتونه موانع سخت رو راحتتر عبور کنه، برای عموم توصیه به خرید دوربین حرفه ای نمیکنیم. با همین فلسفه توصیه به خرید گوشی میکنیم که با کمترین دخالت کاربر بهترین تصاویر رو بگیره و این میشه ملاک مقایسه دوربینها نه تنظیمات دستی نه چیز دیگه. دنیا داره به سمت راحتتر شدن کارها میره. این مختص دوربین هم نیست. ما الان اپ مثلا Gmail داریم. چرا این اپ رو داریم؟ آیا نمیشد یه صفحه وب باز کنیم و لاگین کنیم و ایمیل هامون رو ببینیم؟ اتفاقا تو حالت وب شاید دسترسی های بیشتری برامون فراهم باشه. صدها مثال دیگه میشه از زندگی روزمرون بیاریم که رفتیم به دنبال ساده تر انجام دادن کارها.

دنیای نرم افزار هم داره در این مسیر میره که چه کار کنه بهترین کار رو به ساده ترین حالت ممکن انجام بده. این نقطه برتری برای سونی نیست که حالت اوتو خوب نمیده و به جاش میاد دوتا اپ پرو میزاره که از نظر نرم افزاری بسیار کم خرج تر و ساده تر هست تا نوشتن الگوریتم های پیچیده HDR و Night mode.
همین میشه که سونی هرسال مشتریهای بیشتری رو از دست میده و خریداراش محدود میشه به عده ای طرفدار یا کسانی که به هر حال دوس دارند تنظیمات حرفه ای تصویربرداری رو روی پلتفرم گوشی به شکلی کاملتر از رقبا در اختیار داشته باشن.

WOLF A در تاریخ : 1399/7/6

من این وسط یه چیزی اضافه کنم:
کار ندارم به یک سری حرف های بیخود بعضی ها ولی چرا میگی عقبه؟
بررسی عکاسان روی گوشی های سونی و بقیه گوشی ها رو هم دیدید شما؟ اگر قراره دوربین بحث بشه، باید متخصص این کار انجامش بده نه یوتیوبرهایی که صرفا پشت میز مینشینند و آنباکس میکنند. که البته نظر اونها مهمه ولی اگر بخوای تخصصی بررسی کنی باید بررسی عکاسان هم ببینی. و قطعا اگر یک گوشی دوربین ساده و معمولی داشته باشه، هیچ عکاسی به خودش زحمت تست نمیده. اما Xperia 1 و 5 و 1mk2 رو خیلی از عکاسان تست کردن و تقریبا تمام منابع، از دقت بالای رنگ در عکس های گوشی های سونی میگن که از رقبا بهتره (از قدیم تا الان). همین دوربینهای 3گانه در برخی شرکتها رنگ تصویر با عوض شدن لنز تغییر میکنه ولی در سونی نمیبینی.
من حالا نمیخوام موضوع رو زیاد تاریخی بکنم ولی شما بررسی چند تا عکاس از این گوشی رو ببین.
یکی از بررسی ها میگفت که برخی رقبا عکسها رو به سمت رنگ های جذاب مناسب برای شبکه های اجتماعی درست میکنن چون اکثریت مردم همین رو میخوان. یکی از دلایلی که باعث میشه فکر کنی دوربین سونی ایراد داره همینه، چون بقیه یه فوتوشاپ پردازش میزنن رو عکس و تصویر نهایی بهتر در میاد.(اینی که میگم ، حرف من نیست و در بررسی های تخصصی دوربین این گوشی دیدم، پس نیازی نیست به من چیزی جواب بدید).
یک جمله دیگر شما هم شدیدا ایراد داره که با اون حرف صنعت دوربین سونی به زیر سؤال میره.
ضمن اینکه، حالت اتوماتیک دوربین این گوشی بسیار سادست و فقط کافیه به جای باز کردن نرم افزار معمولی دوربین، نرم افزار فوتو پرو رو باز کنی و بزاری حالت اتوماتیک. این کار سختیه؟

vahid k در تاریخ : 1399/7/5

منم همینو گفتم دیگه گفتم چطور حالت اتومات بقیه جلوترن از سونی؟ یه مدت که یه جمله کلیشه‌ای مد بود بین فن های سونی در جواب خیلی از کاستیها و کمبودهای گوشیهای سونی فورأ میگفتن ،،سونی خودش نمیخواهد،، که مثلا فروش و حضور بالا داشته باشه تو بازار ، یا در مورد طراحیهای با حاشیه های زیاد ،، یا ظرفیت پایین باطری و غیره این سونی خودش نمیخواهد معروف جوابشون بود فقط ،، که چنانچه اگر خودش بخواهد تمام کاستیها در هم کوبیده خواهد شد و این نخواستن دلیلی بر نتوانستنش نیست ، در نظر قبل هم گفتم چطور سونی با سابقه طولانی در وجود یک ضعف نسبت به رقبا که به یه موردش هم شما اشاره کردی از زمان زد۵ و البته قبلترش تا به امروز هنوز که هنوزه در مقابل رقبا حرفی برای گفتن نداره ، آیا به این خاطر نیست که واقعأ پتانسیل و تواناییش در همین حده و با تمام تلاش و سعی ایی که کرده ولی باز هم نتونسته به رقبا غالب شه؟
منظور شما رو متوجه شدم من و پرسشم فقط این بود چرا رقبا در همین زمینه عکاسی اتومات بمراتب عملکرد بهتری دارن ، ، جای دوستان ..سونی خودش نمیخواهد ،، هم خالی و ایشالا هر جا که هستن موفق باشن در اموراتشون

میلاد ب در تاریخ : 1399/7/3

نه جناب اصلا منظورم این نیست، بلکه منظورم اینکه در حالت اتوماتیک سونی ضعیف کار کرد، نمونش شما گوشی سونی z5 رو با دوربین گوشی لومیا ۹۵۰xl در حالت اتوماتیک مقایسه کنید ،خب چی می بینید؟بنده دیدم که در بیشتر مناظر لومیا با وجود اینکه ۲۰مگ بود در حالت اتومات از سونی با ۲۳مگ بهتر بود،

شاهین ک در تاریخ : 1399/6/30

با عرض سلام و خسته نباشید دوستانی که اکسپریا وان مارک 2 می خوان سایت گوگل کالا موجود داره دوستان کسی اگر سایتی بلده مدل L4 ش موجوده معرفی کنه بهم

WOLF A در تاریخ : 1399/6/21

لنز و سنسور به ترتیب در فارسی، عدسی و حسگر ترجمه میشه.
اینقدر از کلمه حسگر در پایان نامه و مقالاتم استفاده کردم به خاطر اینکه در زمینه حسگر گازی تحقیق میکنم.
لنز دوربین سونی روی گوشی هایی که گفتید نیست بلکه حسگر سونی روش هست. مثلا حسگرهای IMX586 و IMX686 که در گوشیهای زیادی استفاده شده. لنز در کنار تراشه نیست، بیرون و روی سطح خارجی دوربین هست.
مثلا در این گوشی Xperia 1 ii یک پوشش روی لنز از زایس قرار گرفته برای جلوگیری از لنز فلر.

saleh s در تاریخ : 1399/6/19

نه خیر دوست عزیز،دقیقا منظورم لنزه دوربینه،فرق بین لنز و سنسور که فارسیش هم حسگر میشه میدونم،ولی حق با شماست هم لنز و هم سنسور سونی در کناره تراشه ی اسنپ دراگون پنجره ی دیگه ایی رو به دنیای عکاسیه در بین گوشی ها

vahid k در تاریخ : 1399/6/16

یعنی تنظیمات اتومات برای سوژه ها انقدر سخته که همه شرکتا از پسش بر میان ولی سونی نمیتونه تعریفش کنه برای دوربین؟

شاهین ک در تاریخ : 1399/6/14

منم در به در دنبالشم خداکنه L4 موجود کنن قیمتشم 169 دلاره که وارد کننده قطعا کمتر از این میارن فکر نکنم قیمت بالای باشه

میلاد ب در تاریخ : 1399/6/12

با سلام بله در این زمینه کاملا حق باشماست، البته این مسئله تنها برای این مدل گوشی از سری گوشی های سونی نیست،بلکه در اغلب پرچمدار ها (اگر اشتباه نگم از z5 به بعد) متاسفانه همین وضعیت حکمفرما بود،یعنی اغلب پرچمدار های سونی دوربین هاشون مخصوص آدم های مبتدی و عادی نبود و آنها هم تو دوران خودشون دارای تنظیمات منوی زیادی بودند، که اغلب کاربرهای عادی که تنها هدفشون از عکاسی لمس یک دکمه بود رو ناامید و گیج می کرد، چون بازم متاسفانه اغلب دوربین های گوشی های سونی (باوجود تبلیغات گسترده و رنگ و لعاب داری که داشتند) برای کاربرهای عادی مناسب نبوده و بدون تنظیمات کیفیت چندان دلچسب و خوبی نداشتند، و اغلب برای خریداران موبایل تنها چیزی که مهم بود، این نکته بود که به قول شما:« تنها در کمترین زمان بهترین عکس رو بگیرند»
پس یکی از مهمترین دلایل ناکامی سونی به غیر از دلایل زیادی که بود، همانا مسئله ی عدم استقبال زیاد از پرچمداران بعد از z5 بود.

far z در تاریخ : 1399/6/10

من هم گوشی سونی خزیدم و از دوستان و آشنایان هم سونی داشتند. هر کدوم یه سری مشکلات به خصوص داشتیم. ینده هم میتونم اینجا تیتر وار از ایرادات گوشی های سونی بنویسم. اما قصد من از پاسخ به شما در مورد دو گوشی به خصوص نوت9 و اکسپریا وان مارک 2 بود. شما اسم 6 تا گوشی دیگه آوردی که اصلا هدف من نبوده. شما حتی بحث رو به مشکل باتری نوت7 و بیرون زدگی دوربین نوت20 الترا کشوندی. دوست عزیز نه اینجا جاشه که از مشکلات گوشی های دیگه بنویسیم نه واقعا وقتش هست.
من نگفتم شما تعصب داری. عرضم این بود که مشکلات نوت 9 شما رو ما نداشتیم. و دوم اینکه شما نمیشه که نوت9 رو تست کنی و ازش ایراد بگیری، اما وان مارک 2 رو تست نکرده ازش تعریف کنی. شما وان مارک 2 رو با استناد به یه شخصی تو یوتیوب داری اینقدر تعریف میکنی در حالیکه نوت9 رو خودت استفاده کردی و داری ایراد میگیری. به این میگن استاندارد دوگانه. یا شما باید تجربه شخصی رو در مورد هر دو گوشی ملاک قرار بدی یا منابع اینترنتی رو. حرف من این بود نه چیز دیگه.

مهدی ص در تاریخ : 1399/6/10

چون همین العان xperia j دارم و با همین هم دارم پیام میدم
کیفیت ساخت هم عالیه
دوربینش هم زوم خوبی دارهو کیفیت دوربینش هم خوبه
اگه میشه راهنمایی کنید از کجا گوشی سونی پیدا کنم مدل جدید منظورمه

مهدی ص در تاریخ : 1399/6/10

سلام
از کجا میشه گوشی سونی گیر آوردمیدونم از ایران رفته
اگه سایت مطمئنی هست بگین

shahin n در تاریخ : 1399/6/9

دوست عزیز من قبلا دو بار گوشی سونی خریدم. و واقعا کیفیت ساخت بالاتری دیدم دلیلی بر تعصب نمیبینم من نوکیا هم داشتم اگر تعصب داشتم روی برند خاصی یا الکی تعریف و تمجید میکردم حتی اگر سونی توی ایران هم نمی‌ماند بازم میگفتم از خارج از کشور برام بیارن. بعد من توی یوتیوب و جاهای دیگه نظر دادم فقط چون این نظر تعصب زیادی داشت جواب دادم و گرنه بازم نظر نمی‌دادم. ولی من باید حتما سامسونگ هم میخریدم فقط من نیستم. مادرم galaxy a30 داره اونم حساسیت لمس صفحه ش ضعیفه و و دو نفر از فامیلا galaxy a50 و یکی دیگه از دوستام galaxy a30 داره اونا هم همین مشکل رو دارن گوشیشون کند کند شده و سرعت شارژ گوشیشون آمده پایین و همچنین یکی دیگه از دوستام iphone 6s داشت الان یک سال و نیم galaxy s9 plus داره اونم همین مشکلات رو داره. تا حالا نشده به بار سریع تایپ کنیم با این گوشی ها و حداقل بیست سی درصد غلط تایپی نداشته باشیم. و اینکه توی زمستان که هوا خیلی سرد میشد کلا به زور صفحه به لمس واکنش میداد باید مثل لمسی خازنی های قدیم باهاش کار میکردی. تازه من خیلی رعایت میکنم که گوشی ویروس نگیره بیشتر موقع ها سعی میکنم برای گوشی حتما از جاهای معتبر برنامه دانلود کنم بعد من نمیگم شما حتما سونی باید بخری یا سامسونگ یا اپل و... . شما هر گوشی دوست داری بخر ولس سامسونگ حتی پنج تا گوشی از یه مدلش دست پنج آدم مختلف با هم کیفیت دوربین و باتری و... فرق داره اسن دلیل بر اینه اون گوشی کیفیت ساخت بالایی نداره نمونه ی بارزش همون galaxy note 7 که اینقدر آتیش گرفت که از بازار جمع شد. یا طراحی galaxy note 20 ultra که شبیه گوشی نوکیا n900. الان galaxy note 9 نزدیک 10 گرم یا شایدم بیشتر از xperia xa1 ultra سونی سبک‌تر. من هر دوش رو تو دستم گرفتم واقعا note 9 خیلی سنگین تر به نظر میاد و قسمت بالایی گوشی سنگین تره اگر با یه دست بخوای با گوشی کار کنی احتمال اینکه گوشی از دستت بیافته خیلی زیاده. الان هم هر کس هر گوشی دوست داره بخره ولی بد نیست یکم تحقیق کنیم قبل خرید. الان بیشتر review های توی یوتیوب از گران بودن و یکم بلند بودن xperia 1 ll ایراد گرفتن شدیدا ایراد گرفتن ولی از طراحی Galaxy note 20 ultra با دوربین بیرون زده وزن شدیدا بالا دو نسخه بودن پردازنده صفحه نمایش edge مه بدون قاب محافظ اصلا نمیشه با گوشی کار کرد چون شدیدا اشتباهی صفحه رو لمس میکنی هیچ ایرادی نگرفتن نه از قیمتش نه از هیچی دیگه و قیمتش واقعا نجومی و افتضاحه قیمت سونی و اپل هم بالاس و باید قیمتا کاهش پیدا کنه.

WOLF A در تاریخ : 1399/6/6

این گوشی به درد همه اقشار نمیخوره و هدفش بیشتر ابزاری برای عکاسان و فیلم برداران حرفه ای است. همانطور که همه میدونید، در بررسی های عادی این گوشی توسط افراد مشهور دنیای موبایل کمی بهش ایراد گرفته میشه.
پیشنهاد من اینه که بررسیهای عکاسان هم ببینید. تمام عکاسان و کسانی که با دوربین حرفه ای کار میکنند، دوربین این گوشی را برتر از بقیه میدونن چون قابلیتهایی بهشون میده که در بقیه نیست.
به قول یکیشون که حرف خوبی زد و گفت، این گوشی باعث میشه تا من دیگه لازم نباشه برای هر جایی حتما دوربین آلفامو بردارم. یا یکی دیگه میگفت این بیشتر به عنوان ابزاری هست برای ما تا یک گوشی.
برای کاربری عادی به نظرم آیفون و پیکسل و سامسونگ بهترن. چون حالت پرو در این گوشی کیفیتش بالاتر از
حالت عکاسی و فیلمبرداری عادی است. کاربر معمولی هم دوست نداره تو تنظیمات دوربین گم بشه. و دلش میخواد یه دکمه رو بزنه و بهترین عکس رو بگیره.
ضمن اینکه یک نسخه محدود از این گوشی برای ژاپن با رنگ مات و رم 12 گیگ میخواد ارائه بشه.
گوشی Xperia 5 ii هم روز 17 سپتامبر معرفی خواهد شد.

far z در تاریخ : 1399/6/6

جالبه شما که اینهمه مشکل با نوت9 داری، یک بار هم تو صفحه نوت که سهله تو هیچ کدوم از صفحه های مربوط به سامسونگ هیچ نظری نذاشتی!
بنده که الان نزدیک به 2 ساله نوت9 دارم چرا اینهمه مشکل شما رو نداشتم! ممکنه گوشی شما مشکلاتی داشته باشه که نشه به کل نوت9 ها تعمیم داد.
جالبتر اینکه شما از گوشی که به ادعای خودتون 20 ماهه دارید استفاده میکنید، اینهمه انتقاد میکنی، اما از گوشی سونی که صرفا از دوتا کانال یوتیوب دیدش اینهمه تعریف و تمجید. نمیشه که آدم از استنادارد دوگانه برای تعریف یا انتقاد از یه برند یا یه مدل گوشی استفاده کنه.

shahin n در تاریخ : 1399/6/2

سلام دوستان. من خودم نزدیک 20 ماهه galaxy note 9 دارم. حداقل دو ماه یه بار هم گوشیم رو فرمت کردم بیشتر مواقع هم از منابع معتبر مثل play store برنامه و بازی دانلود کردم کلا چند بار هم با quick charge گوشیم رو شارژ کردم. تا الان فقط دو تا کابل اصلی سامسونگ خراب شده هیچ فشاری هم به کابل ها وارد نشده کاملا سالم ولی خود له خود بعد شش ماه استفاده هر کدامش خراب شده. صفحه نمایش edge هم که واقعا هیچ مزیتی نداره توی کناره هاش تغییر رنگ اتفاق میافته خیلی وقت ها اشتباهی لمس اتفاق میافته و واقعا حساسیت لمسش ضعیفه نسبت یه گوشی قبلیم که سونی بود واصلا هیچ محافظ صفحه ای حتی uv هم تا چهار ماه کامل سالم نمونده همیشه کناره هاش بلند میشه. الان شش هفت ماه اخیر وقتی pubg بازی می‌کنم نیم ساعت اول خوبه بعد از اون همه ش افت فریم اتفاق میافته تو بازی. و خطاب به دوستانی که میگن گوشی جدید سونی خوب نیست دوربینش یا ضعف داره شما فقط کلیپای نهایتا پنج نفر از کسایی که تو یوتیوب review میذارن رو دیدی ولی من برای گوشی ها تقریبا تمام ویدئو ها رو میبینم. و واقعا بعضی ها متعصبانه و احتمالا منفعت طلبانه نظر میدن.الان فقط شما review زیر رو کامل نگاه کن مخصوصا از 1 دقیقه و 28 ثانیه به بعد رو. اگر با هر گوشی شما تونستی اینجور کیفیت و دقت رنگ و dynamic range و جزئیات و متعادل بودن sharpness رو دیدی لینکش رو بذار تا مقایسه کنیم. من خودم سونی داشتم خانواده اپل داشتن و الانم سامسونگ دارم واقعا سامسونگ اکثر قابلیت هاش فقط برای گول زدن مشتریه من که هیچ کدامش به کارم نیامد. اپل هم واقعا خیلی خوبه فقط چون نصف امکاناتی که واقعا براش پول میدیم رو نمیشه تو ایران راحت استفاده کرد مثل Apple Pay, icloud و يک سری محدودیت های دیگه. به همین خاطر من نمیخرم. اینم لینک review درست و حسابی xperia 1 ll هر چند یکی دو قابلیتش رو نمیگه ولی بازم خیلی دقیق بررسی میکنه و واقعا توان گوشی رو به چالش میکشه.

https://youtu.be/0ulY-0vgCec

askar r در تاریخ : 1399/5/28

سلام عزیزان سوال کردم با دلار امروز نزدیک هجده ملیون آب می خوره هر کی خواست بخره بدون ریجستری چهارده ملیون چهار ملیون بابت کد ریجستری

WOLF A در تاریخ : 1399/5/27

خداروشکر که میتونم به دیگران چیزی یاد بدم. سعی کن حرف مال خودت باشه نه به خاطر اینکه بخوای جوابت قشنگ و میزون باشه از کلمات مخاطبت استفاده کنی.
قطعا با گشت و گذار در یک سایت نمیشه زندگی رو گذروند و باید هزاران و میلیونها سایت رو گشت. اگر میشد فقط با این سایت زندگی کرد، قطعا لحظه ای درنگ نمیکردم و فقط همین سایت رو باز میکردم. ولی مجبوریم هزاران سایت علمی و خبری و فرهنگی و ... رو روزانه بریم برای ادامه زندگی. امروز دو روز بعد از کامنت تو هست و 9 روز بعد از آخرین کامنتم و این یعنی این سایت در آخرین رده بندی من برای سر زدن قرار میگیره. اگر سونی تو ایران بود قطعا بیشتر سر میزدم و چیزی میگفتم.
بعد از این کامنت هم معلوم نیست دیگه چه زمانی دوباره سر بزنم.
در مورد جمله دوم هم "Far z" خودش کامنت گذاشته و میتونی بهش مراجعه کنی و بخونی و حرفی رو تو دهن کسی نزاری.
با تشکر

رضا ن در تاریخ : 1399/5/25

یه حسی بهم میگه غیر از این سایت زندگی دیگه‌ای نداری. انگار این سایت کل زندگیته
یه حس دیگه‌ای هم میگه دوستمون متوجه شد. و حرف برای گفتن نمونده بود

امیر ن در تاریخ : 1399/5/25

این گوشی فوق العاده هست بهترین صفحه نمایش جهان رو داره رزولوشن 1644 با تراکم پیکسلی 643 فوق العاده ست فوق العاده باتریش هم که حرف نداره.دوربینش هم عالیه سرعتش هم خوبه دیگه چی مونده واقعا

far z در تاریخ : 1399/5/18

دقیقا هم نظرت درسته و هم حست. اتفاقا این شخص تو ویدیوهایی دیگه از دوربین های سونی تعریف کرده.
--

دیروز تونستم برای دقایقی سونی ور دست بگیرم. گوشی خوش ساخت به نظر میرسید و طراحی مناسبی داره. صفحه نمایشش هم با کیفیت بود. البته نسبت 21 به 9 کمی غریب به نظر میرسید.
چیزی که تونستم تست کنم، side sense بود. اما متاسفانه کاملا بگیر نگیر داره. از 10 بار 5 بار جواب میداد و قلق عجیبی هم داره. ایده خوبیه اما خوب پیاده نشده.
دوربین و باتری اینا هم تو اون چند دقیقه نمیشد تست کرد.
قیمتش خیلی زیاده هرچند. اینجایی که هستم قیمتش تقریبا با آیفون پرو 256 گیگی برابری میکنه که گوشی گرونی محسوب میشه. جالبه بدونید قیمت 1مارک2 الان از اس20 الترا کمی هم گرونتره.

WOLF A در تاریخ : 1399/5/18

...
اول اینکه، این یارو از اون قدیمی کارهاست تو بررسی گوشی.
دوم اینکه، مفهوم ویدیو چیز دیگریست و میخواد اینو به بیننده برسونه که نیازی به خرید گوشی 1000 پوندی نیست در جایی که میتونید یه گوشی ارزون بخرید. و این گوشی ارزون رو 8x معرفی کرده.
سوم اینکه در قسمت دوربین به طور کاملا مشخص داره میگه که دوربین آیفون XS مسلما این گوشی رو نابود میکنه در تمام زوایا. (دیگه اینو واضح داره میگه بنده خدا)
............................
اینجور ویدیوها که ساخته میشه دلیل بر برتری اون جنس ارزون و چیپ نسبت به اون جنس گرون نیست بلکه میخواد بگه شما به عنوان یک کاربر عادی که کار خاصی با گوشی نمیکنید نیازی نیست برید هزاران پوند پول گوشیهای گرون بدید، در جایی که میتونید با خرید یک گوشی ارزون تمام نیازهاتون رو برآورده کنید و چند آپشن اضافی هم داشته باشید.
یه حسی بهم میگه دوستمون "far z" هم فهمیده شما نفهمیدی، با سکوت جواب داده بهت.

far z در تاریخ : 1399/5/18

فکر کنم یکم ارفاق زیادی دادی به نوت 10. اصلا اکسپریا P که تو 2012 عرضه شده هم بهتر از نوت10 هست. دوربین گوشی 8 سال پیش سونی هم بهتر از تمامی پرچمداران حال حاضر هست. اصلا دوربین سونی یه دنیای دیگه ای هست که دیگران نمیتونن به گرد پاش برسن.

saleh s در تاریخ : 1399/5/18

دوستان بنده تجربه شخصی خودمو میگم،دوربین گوشی های سونی فوق العاده ود درحد دوربین های کامپکت دیجیتال هستن،حتی اکثر برندهای مطرح دنیا لنز گوشی های پرچم دارهاشونو از سونی خریداری میکنن،من سونی ام۴ داشتم،عکسهاش به مراتب بهتر از نوت۱۰ هست که الان دستمه،با اینکه لنز همین گوشی هم سونی داده،با نصب نرم افزار phone info میتونید برند لنز گوشیتونو ببینید

روزبه م در تاریخ : 1399/5/15

سلام وقت بخیر
باید برندی را انتخاب کنید که قطعات و خدمات پس از فروش داشته باشه.

من خودم عاشق برند سونی هستم، گوشی رو دستت میگیری کیفیت بالا رو احساس میکنی
من سونی xa2 داشتم چون قطعاتش نبود، گوشی را انداختم سطل آشغال

بعد از سونی هواوی گرفتم احساس میکنم تویوتا رو فروختم جک خریدم، ولی چون خدمات داره مجبور شدم هواوی را انتخاب کردم

WOLF A در تاریخ : 1399/5/1

سلام
دوست من، فرزاد نکوبیده که!!
یه بررسی از دوتا یوتیوبر معروف گذاشته که فکر کنم هر کسی که یووتیوبرهای بخش تکنولوژی رو بشناسه، اینارو هم قطعا میشناسه.
اون دوتا هم نکوبیدن و اتفاقا نگفتن بده. یه چند تا ایراد جزئی گرفتن که هر دوربینی این یکی دو تا ایراد رو داره. ولی از نظر کیفیت عکاسی و رنگها و فوکوس و موارد دیگه واقعا عالیه و تقریبا تمام بررسی ها که من دیدم نظری متفق القول دارن و همه از این دوربین تعریف کردن.
کسی نکوبیده که!
چرا اینقدر عصبانی؟
چیل اوت من.

رضا ن در تاریخ : 1399/4/28

شما حرفای این افرادو زیاد جدی نگیر و باور نکن. نمونش مقایسه لینک زیر. معلوم نیست طرف پول گرفته. یا اعصاب نداره
https://m.youtube.com/watch?v=yWj8ihJfh6U

این بررسی رو ببین. طرف میگه هانر 8x از آیفون x بهتره حتی دوربینش.. منکه هانر دارم میگم تمام حرفهای این بابا صد در صد دروغه.. در ویدئو خیلی چیزارو متوجه نمیشی. وقتی بگیری دستت میفهمی چقدر فرقشه
https://m.youtube.com/watch?v=yWj8ihJfh6U

far z در تاریخ : 1399/4/27

عزیز، من قصد کوبیدن ندارم، منبعش رو گذاشتم و به طور خلاصه نظر منبع رو اینجا منعکس کردم.

ویدیو جی اس ام آرنا هم خیلی سطحی در مورد دوربین بررس انجام داده. ما الان دوربین بد نداریم که شما انتظار داشته باشی تو بررسی جی اس ام آرنا بگه دوربین سونی افتضاح هست. دوربین سونی بد نیست اما در مقام رقابت با دیگران کمی از قافله عقب هست. بنده اینو نمیگم. کسر قابل توجهی از بررسی کننده ها چنین نتیجه ای گرفتن. اگه شما مخالف این نتیجه گیری هستی دیگه مشکل شما و اون بررسی کننده ها هست. میتونی بری و زیر بررسی های اونها نظر بزاری.

مهدی ع در تاریخ : 1399/4/27

سلام‌
اون کسایی که در مورد دوربین حرفی دارن و ادعاشون میشه خیلی بلد هستن این ویدیو رو ببیمند ، دیگه کامن نذارن

اینم از دوربین mark ii
https://www.vidocen.com/video/47/en-US/A-full-review-of-Xperia-One-Mark-ii

far z در تاریخ : 1399/4/9

https://www.youtube.com/watch?v=-VY09nDhhdo

بررسی دوربین سونی توسط سوپرسف و مستر موبایل

به طور خلاصه، اگه از حالت اوتو انتظار عکسهای رقابتی داشته باشید (مخصوصا حالت پرتره، نبود نایت مود و دوربین سلفی) باز سونی نمیتونه نسبت به رقبا عملکرد مطلوبی داشته باشه.
اما اگه دنبال عکاسی و تصویربرداری حرفه ای هستید، قابلیتهای اختصاصی این گوشی میتونه تنظیمات بیشتری نسبت به رقبا داشته باشه، هرچند رقبا هم حالت پرو قابل قبولی دارند و میشه ازش استفاده کرد.

far z در تاریخ : 1399/4/6

لنز زایس در انحصار هیچ مشتری نیست و هر مشتری بخواد میتونه سفارش لنز رو به زایس بده.

امید ا در تاریخ : 1399/4/6

چقدر جالبه از لنز زایس استفاده کردن.این لنزها در انحصار شرکت نوکیاست

رضا ن در تاریخ : 1399/4/5

لنز telephoto این گوشی 70 mm f/2.4
که سایر گوشی‌ها ضعیف تر از اینن. تو یوتیوب در موردش یه نفر صحبت میکرد

شروین ش در تاریخ : 1399/4/2

مگه دوربین آیفون چندم دی اکس مارکه که میگین ازون بهتره!!!
بهترین دوربین گوشی فعلا دست هواوی انر شیا و سامسونگه
البته من خودم عاشق سونی ام ، حیف که دیگه ایران نمیاد و الانم اکسپریا ایکس دارم

رضا ف در تاریخ : 1399/3/28

این گوشی درزمینه کیفیت صفحه نمایش واز همه مهمتر دوربین و کیفیت قطعات به کار رفته در ساخت دربین گوشی های آندروید رقیب نداره حتی دوربینش آیفون رو شکست میده اماخُب قیمتشم بعیدمیدونم کنترل بیست میلیون باشه

far z در تاریخ : 1399/3/27

عزیزی وحید جان
ما از بحث های علمی خسته نمیشیم. بیشتر سایر کاربران رو در نظر گرفتم که این بحث ها شاید حوصلشون رو از بین برده باشه.

رضا ن در تاریخ : 1399/3/27

در gsmarena ببینید بنچمارک های این گوشی رو. با توجه به اینکه رزولوشن و تراکم پیکسل بیشتری داره نسبت به رقیبانش انتظار میره در گرافیک خیلی کمتر از بقیه باشه. ولی واقعا چقدر روش کار شده. رقم ها چشم گیره

mohamad s در تاریخ : 1399/3/25

واقعا جای این گوشی در ایران خالیه
حیف از سونی

far z در تاریخ : 1399/3/23

رزولوشن این گوشی بین 1440p+ و 4k هست. اون 4کی که همه میشناسیم حدود 8.300 میلیون پیسکل داره، این گوشی سونی 6.300 میلیون پیکسل داره. گوشی های 1440پی هم حدود 4.500 میلیون هستند.

ما دیگه زیر 60 هرتز نمایشگر برای مصرف عموم نداریم. با هر رزولوشنی میخواد باشه. 8کی هم بخرید باز حداقل 60 هرتز خواهد بود.
وانپلاس با رزولوشن 1440پی 120 هرتز هست. اس20 با فول اچی دی 120 هرتز هست با 1440پی 60 هست.
مزیتی که 120 هرتز بودن برای گوشی داره خیلی بیشتر از از رزولوشن بالاتر هست. تفاوت فول اچ دی با 1440پی روی گوشی به زحمت قابل تشخیص هست چه برسه به رزولوشنهای بالاتر. بنابراین رو گوشی شما با گذار به رزولوشنهای بالاتر چیز خاصی به دست نمیاری.
گوشی چون وسیله ای هست که با دست اسکرول میشه به جای موس و اسکرول کردن رو گوشی یکی از کارهایی هست که خیلی انجام میدیم، تفاوت 60 هرتز و 120 هرتز خیلی چشمگیره. برای همین دیگه وقتی ما الان یکی دو سالی هست که از 60 هرتز رو گوشی عبور کردیم، کم کم دیدن گوشی های 60 هرتزی تبدیل به نقطه ضعف برای اون گوشی شده.
بین فول اچ دی 120 هرتز و 4کی 60 هرتز رو وسیله ای مثل گوشی، انتخاب من قطعا اولی هست.

رضا ن در تاریخ : 1399/3/22

یه مطلبی رو بگم دقت کنید.
این گوشی با رزولوشن بالاتر نسبت به رقیبانش مثل سامسونگ اس 20 پلاس. نرخ 60hz سرعت رفرش صفحه ارائه میده.
مثلا همون اس 20 پلاس با رزولوشن خود صفحه ش 120hz و درحالت full HD شصت hz ارائه میده.
برام سوال شده بعضی سایتها این سرعت 60 تصویر رو یه جورایی ضعف میدونن
به هرحال تا آدم یه گوشی رو نخره و حداقل یه هفته باهاش کار کنه. نمیتونه از خوبی و بديش بگه

WOLF A در تاریخ : 1399/3/22

سلام دوستان
ویدیو زیر رو ببینید، بنچمارک و ...
https://www.youtube.com/watch?v=d-dms3qJBiQ

اردتمند. وحید امیری

far z در تاریخ : 1399/3/22

شما 1000 تا شاخه هم داشته باشی، باتری هر 1000 تا شاخه رو تو یه شاخه یعنی الکترود خودش ادغام میکنه (طبق قانون جریان موسوم به کریشهف: جمع جبری جریانهای ورودی و خروجی به یه گره صفر هست. یعنی اگه یه سر این گره باتری باشه و طرف دیگه 1000 تا شاخه دیگه باشه، برآینده جریان اون 1000 تا شاخه میشه 1 تک جریانی که به باتری وارد یا از اون خارج میشه). یعنی چه جریان ورودی به باتری چه جریان خروجی از باتری 1 شاخه هست نه 2 تا نه 1000 شاخه. علتش هم اینکه شما داخل باتری تک سلولی یه الکترود مثبت داری یه دونه منفی. تنها زمانی میتونه شاخه ها از هم تفکیک بشه که تعداد سلولها بیشتر باشه. یه سلول در حال دریافت جریان باشه و سلول دیگه همزمان در حال تغذیه مدار باشه در این صورت باتری یعنی مجموعه ای از تک سلولها میتونه همزمان شارژ یا دشارژ بشه.
این موضوع تو این لینک بحث شده که میتونید پاسخ ها رو بخونید.
https://www.quora.com/Is-it-possible-to-charge-and-discharge-a-battery-at-the-same-time

امیدوارم این آخرین پاسخ من به این بحث باشه :)

vahid k در تاریخ : 1399/3/21

من فکر کنم متوجه شدم چی گفتید منظورت این بود که با اتصال شارژر باطری بصورت خطی در مدار تغییر حالت میده و جریان رو باشارژ شدن خودش از سمت دیگه هم عبور میده برای مصرف کننده ها تا نهایتأ مدار برسه به قطب منفی شارژر؟
این میتونه جور در بیاد ولی اون در اومدن باطری و روشن موندنش اینو رد میکنه فقط

far z در تاریخ : 1399/3/21

چه بیرون باتری چه درون باتری با این تعریف شما به مشکل برمیخوریم. بیرون باتری هم فیزیکه درونش هم فیزیکه. یونیزه شدن محلول الکترولیز، حرکت الکترونها و یونها در این محلول به سمت الکترودها تماما مفاهیم فیزیکی هست. کلا همه چی فیزیکه.

ولی به هر حال دیگه بحث خیلی طولانی شد و فکر کنم از حوصله همه خارج شده.

احتمالا من بتونم این گوشی رو طی یکی دوهفته از نزدیک تو فروشگاهها ببینم و باهاش کمی کار کنم. تجربه خودمومو به اشتراک میزارم.
موارد 1 تا 100 از مجموع 365 مورد

تبلیغات

ادامه...

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا