نظر کاربران درباره گوشی موبایل سونی Xperia XZ3

Xperia XZ3 اکسپریا ایکس زد 3

Sony Xperia XZ3 سونی
ارزیابی کاربران: 7.6 از 10 (936 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های سونی
» سونی Xperia 1 VI
» سونی Xperia 10 VI
» سونی Xperia 5 V
» سونی Xperia 10 V
» سونی Xperia 1 V
» سونی Xperia 5 IV
» سونی Xperia 10 IV
» سونی Xperia 1 IV
» سونی Xperia Pro-I
» سونی Xperia 10 III Lite
» سونی Xperia 1 III
» سونی Xperia 5 III
» سونی Xperia 10 III
» سونی Xperia 5 II
» سونی Xperia Pro
» سونی Xperia 1 II
» سونی Xperia 10 II
» سونی Xperia L4
» سونی Xperia 5
» سونی Xperia L3
» سونی Xperia 10 Plus
» سونی Xperia 1
» سونی Xperia 10
» سونی Xperia XZ3
» سونی Xperia XA2 Plus
» سونی Xperia XZ2 Premium
» سونی Xperia XZ2
» سونی Xperia XZ2 Compact
» سونی Xperia L2
» سونی Xperia XA2
» سونی Xperia XA2 Ultra
» سونی Xperia R1 Plus
» سونی Xperia XA1 Plus
» سونی Xperia XZ1
» سونی Xperia XZ1 Compact
» سونی Xperia L1
» سونی Xperia XZs
» سونی Xperia XA1
» سونی Xperia XA1 Ultra
» سونی Xperia XZ Premium
» سونی Xperia XZ
» سونی Xperia X Compact
» سونی Xperia E5
» سونی Xperia XA Ultra
» سونی Xperia XA
» سونی Xperia X Performance
» سونی Xperia XA Dual
» سونی Xperia X
» سونی Xperia Z5 Dual
» سونی Xperia Z5 Compact
» سونی Xperia Z5 Premium
» سونی Xperia Z5
» سونی Xperia Z5 Premium Dual
» سونی Xperia M5
» سونی Xperia C5 Ultra
» سونی Xperia C5 Ultra Dual
» سونی Xperia M5 Dual
» سونی Xperia C4 Dual
» سونی Xperia C4
» سونی Xperia Z3 Plus (Z4)
» سونی Xperia Z4 Tablet LTE
» سونی Xperia M4 Aqua
» سونی Xperia E4g Dual
» سونی Xperia E4g
» سونی Xperia E4 Dual
» سونی Xperia E4
» سونی Xperia E3 Dual
» سونی Xperia Z3
» سونی Xperia Z3 Tablet Compact
» سونی Xperia Z3 Dual
» سونی Xperia E3
» سونی Xperia Z3 Compact
» سونی Xperia M2 Aqua
» سونی Xperia C3 Dual
» سونی Xperia C3
» سونی Xperia T3
» سونی Xperia Z2
» سونی Xperia M2 dual
» سونی Xperia Z2 tablet
» سونی Xperia M2
» سونی Xperia E1 dual
» سونی Xperia E1
» سونی Xperia T2 Ultra dual
» سونی Xperia T2 Ultra
» سونی Xperia Z1 Compact
» سونی Xperia Z1s
» سونی Xperia Z1
» سونی Xperia Z Ultra
» سونی Xperia C
» سونی Xperia M
» سونی Xperia ZR
» سونی Xperia SP
» سونی Xperia L
» سونی Xperia Tablet Z Wi-Fi
» سونی Xperia Tablet Z LTE
» سونی Xperia Z
» سونی Xperia ZL
» سونی Xperia E
» سونی Xperia E dual
» سونی Xperia Tablet S 3G
» سونی Xperia TX
» سونی Xperia V
» سونی Xperia J
» سونی Xperia Tablet S
» سونی Xperia T
» سونی Xperia SL
» سونی Xperia tipo dual
» سونی Xperia miro
» سونی Xperia tipo
» سونی Xperia go
» سونی Xperia acro S
» سونی Xperia ion HSPA
» سونی Xperia neo L
» سونی Xperia sola
» سونی Xperia U
» سونی Xperia P
» سونی Xperia ion LTE
» سونی Xperia S
» سونی Tablet P 3G
» سونی Tablet P
» سونی Tablet S 3G
» سونی Tablet S
» سونی CMD Z7
» سونی CMD J70
» سونی CMD J7
» سونی CMD MZ5
» سونی CMD J6
» سونی CMD J5
» سونی CMD Z5
» سونی CMD CD5
» سونی CMD C1
» سونی CMD Z1 plus
» سونی CMD Z1
» سونی CM-DX 2000
» سونی CM-DX 1000

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 1 تا 100 از مجموع 212 مورد

Ali _ در تاریخ : 1401/9/20

سلام به دوستان عزیزی که این گوشی رو دارند
با توجه به اینکه این گوشی نایاب هست و لوازم و قطعات سخت افزاریش هم پیدا نمیشه ، اما یک شرکت وارد کننده هست به اسم ( شیراز پکن ) که میتونه وارد کنه اما به بنده گفتن بابد حداقل درخواستا ۱۰ نفر باشن که بتونیم قطعات این گوشی و لوازم جانبیشو وارد کنیم ، این گوشی چند روز پیش از دستم افتاد درب پشتش با گلس تاچش شکست ولی هنوز ماشالله کار میکنه ، من درخواست برای درب پشت و فرم گوشی و گلس تاچ و باتری و بقیه قطعات از شیراز پکن دادم ، شما عزیزان هم اگر درخواستتونو ثبت کنید ، این شرکت وارد میکنه و اگر یک روز نیاز به قطعه داشتید میتونید هریداری کنید ، با تشکر

aman e در تاریخ : 1401/5/18

با سلام به دوستان،
بنده یکی از طرفداران گوشی های سونی هستم ( به خاطر طراحی
خوش استایل و کیفیت بالایی که در چند مدل از سونی ها تجربه کردم)
و تمامی گوشی های سونی طراحی جالبی دارن غیر از مدل های
۲۰۱۴ به قبل و همین مدل !
دوربینش در وسط قرار گرفته که حس خوبی به آدم نمیده
ولی خوشبختانه خود سونی متوجه شد و طراحی این مدل رو در
گوشی های دیگه شاهد نیستیم.
با آرزوی موفقیت شرکت سونی و همه شما عزیزان.

علی رضا ن در تاریخ : 1401/1/18

احسنت به دوست سونی باز مون
سونی عشقه.اینهایی که در مورد سونی بد میگن حق شون اوپو هست! همه ما میدونیم ژاپن زباله بسازه صد میارزه به نوی طلای چین و سامسونگ و کره!!

RAD 0 در تاریخ : 1400/6/17

دگزو مارک شاید برای شما!!!! ملاک اول و آخر باشه ولی برای ما هیچ ارزشی نداره هر چند که وقتی همین دگزو مارک وقتی دوربین گوشی ها و برند های محبوب!!!!!شما را هم تحقیر کرد حالا تبدیل شده به بی ارزش ترین و دروغگو ترین سایت بررسی دوربین گوشی ها! !!!!
ولی اینو همه!! بهتره بدانند!!! DXO در حدی نیست که دوربین های برندی مثل سونی را بررسی بکنه یعنی سواد و دانش کافی برای این کار نداره! !!

رسول خ در تاریخ : 1399/10/19

وقتی بخاطر یک عدد بی مسوولیت وضع دلار این میشه و آرزو گوشی به دلمان میمونه،،، اخه که نگو،،،،،چی میشد بنده میتونستم یه گوشی سونی xz3 داشته باشم،،،، ای خدا

رسول خ در تاریخ : 1399/10/19

خیلی جالبه بندهذاز اولین گوشی سونی بنام سولا بعد گوشی سونی وی و بعد سونی زد و بعد گوشی سونی زد 2 و بعد گوشی سونی زد 3 و بعد گوشی سونی زد 5 که در این چند سال به علت خراب شدن،،،، البته مشکل از بنده است سه عدد گوشی سونی زد 5 خرید کردم،،، اگه کسی بخواهد با این اعتماد به نفس این حرفا نمیزنم،،، و اتفاقا دوربین همیشه عالی بوده،، حتی زمان سونی وی که تکنولوژی به کاملی امروز نبوده ،، بنده چطور شما نسنجیده قضاوت میکنی
....

سهیل ک در تاریخ : 1399/3/24

دیگه سونی موبایل در ایران فعالیت نداره. هیچ کجا پیدا نمیشه چون ب دستور (تحریم) امریکا، سونی نمیتونه در بازار موبایل خاورمیانه فعالیتی داشته باشه

سعید س در تاریخ : 1398/6/22

سلام دوستان
من میخوام این گوشی رو بخرم
کسی نمی دونه اصفهان کجا باید دنبالش بگردم و قیمتش چند هست؟

Navid G در تاریخ : 1398/6/13

با سلام، بنده این گوشی رو از اوکراین خریدم، اینجا قیمتش حدودا 600 دلار هست، باطری خوب و دوربین با کیفیت با عکس های شارپ و پررنگی میگیره اصطلاحا عام پسنده، از طرف حس خوبی به کاربر القا میکنه، صفحه نمایش هم عالیه، باطری خوبی هم داره، خیلی هم شیک هست.

محمد غ در تاریخ : 1398/2/22

سلام دوستان
آیا گوشی های جدید سونی هنوز هم تو بازار موجود هستند؟

far z در تاریخ : 1398/1/6

ضمن این توضیح که نمرات دکسومارک لزوما به معنی بهتر یا بدتر بودن یه دوربین نیس، اما میشه ازشون به عنوان ملاکهای نسبتا خوبی برای مقایسه استفاده کرد. دوربین های سونی تا اکس زد۳ فعلا ایرادهای اساسی به خصوص در بخش نرم افزاری داشتند. حالت اوتوماتیک سونی یکی از ضعیفترین الگوریتمهای نرم افزاری برای عکاسی دیجیتال رو داره که دوستان طرفدار سونی همیشه به عکاسی حالت دستی سونی تاکید داشتند ولی یادشون میرفت که حالت دستی اولا در اکثر گوشیها وجود داره و تو برخی برندها مانند ال جی اتفاقا خیلی کاملتر هست و دوما اینکه مردم با گوشی میخوان در کوتاهترین زمان بهترین عکسها رو بگیرن و درگیر شدن با حالت دستی هم زمانبر هست و هم از عهده بسیاری برنمیاد. یکی دوساله که با هوش مصنوعی دوربینها میتونن صحنه رو تشخیص بدن و تنظیمات عکاسی رو بر مبنای اون صحنه اوپتیمایز کنن. ببخشید واژه فارسی اوپتیمایز رو الان حضور ذهن ندارم.
حالا باید منتظر بود تا ببینیم اکسپریا ۱ بالاخره میتونه در زمینه دوربین رشد قابل توجهی داشته باشه یا نه. چون شنیده ها حاکی از همکاری بخش دوربین سونی با بخش موبایل داره که این میتونه نوید یه دوربین بهتری رو در این گوشی بده.

اما نکته ای که دوس دارم اضافه کنم اینکه دوستی اینجا با من در مورد حالت پرتره و بوکه اکس زد۳ خیلی بحث کرد و تک دوربینه بودن این گوشی رو مانند حرکت پیکسل دونسته بود و دفاع جانانه ای از حالت بوکه سونی داشت. احتمالا اگه خودشون این پیام رو بخونن متوجه میشن که منظور من کدوم بحث هست. حالا تو نمرات دکسو که نگاه میکنیم میبینیم تو بخش بوکه و زوم، اکس زد۳ عملکرد بسیار ضعیفی داره و نشون میده کار نرم افزاری سونی تو این موارد فرسنگها با کار گوگل فاصله داره. این همون چیزی بود که من تو اون بحثها بهش تاکید داشتم ولی دوستمون با استناد به یکی دوتا کلیپ یوتیوبی سعی داشت قضیه رو به نفع سونی تمام کنه و بگه به استناد این کلیپها عملکرد سونی در بخش بوکه فرق خاصی با گوشیهای دو دوربینه با لنز تله فوتو نداره و سونی تونسته با نرم افزار، مثل گوگل، این حالت رو به خوبی پیاده کنه.

vahid k در تاریخ : 1398/1/5

امتیاز دوربین ایکس زد ۳ تو دگزو مارک شده ۷۹ ، چه جوری دوستان ازش بعنوان کمرا فون برتر اسم میبرن من موندم

vida s در تاریخ : 1397/12/27

دوستان یه مدل سونی که قیمتش حدود دو میلیون و نیم باشه میشه معرفی کنید و اینکه بدون هیچ عیب و نقصی باشه دوربینش هم در حد معمولی باشه

علی پ در تاریخ : 1397/11/26

فست شارژ که در جعبع گوشی های سونی هست، مگه فروشنده ها عوضش کنن، مثلا xz1 و پرمیوم اصل و پلمپ هم شارژر سریع ۳ دارن، خودمم از تکنولایف خریدم که داشت خوشبختانه

far z در تاریخ : 1397/11/25

آهان پس دلیلش این بود. اکس زد4 با تغییرات به ظاهر خوبی همراه هست و امیدوارم گوشی رقابتی باشه.

صفحات اولد بسیار گرانتر هستند و این خودش باعث افزایش قیمت میشه. ضمنا فرآیند تعمیر صفحه سامسونگها کار راحتی نیست و کل گوشی باید بیاد پایین بعد صفحه عوض شه. همه اینها باعث افزایش قیمت تعمیر صفحه میشه. کلا هرچیزی که در خارج از کارخانه تولید کننده بخواد تعمیر بشه هزینه بالاتری برمیداره. الان مثلا یکی بره و قطعات پراید رو به قیمت نمایندگی و بسیار پایین بخره و بیاد پراید رو سرهم کنه بسیار بالاتر از قیمت کارخونه براش درمیاد. همه جای دنیا اینجوریه، بنابراین اگه مثلا هزینه صفحه و اسمبل کردن اون در کارحانه سامسونگ 100 دلار باشه، بیرون این کار انجام بشه بیش از 2 برابر هزینه بالاتر میره.
در کل یه چیزی رو میگم که برای چیزهایی که نمیشه دلیل و منبع قانع کننده ای آورد بهتره از ادعا کردن اونها خودداری بشه. شما صرفا یه حدسی رو مطرح کردید که درآمد سامسونگ از تعمیر صفحه زیاده. اما برای اینکه این حدس شما قابل قبول باشه باید مستنداتی باهاش ارایه کنید. درغیر اینصورت این مطلب شما در حد یه ادعا باقی میمونه.
در سوی مقابل وقتی ما میگیم اپل و احتمالا سونی با قرار ندادن فست شارژ دنبال سودجویی هستند، این بسیار قانع کننده هست چون قیمت فست شارژ آیفون 75 دلار در بازا آمریکا و چیزی حدود 100 یورو در بازار اروپا هست که سود فروش این به جیب اپل میره. حالا اگه اپل اینو میزاشت تو جعبه که کسی نمیرفت فست شارژ بخره. این بعنی سودجویی.

علیرضا ن در تاریخ : 1397/11/24

بله خیلی احساس جالبی زیر انگشت بود که به راحتی می توانستم تایپ swipe رو انجام بدهم. البته الان با قلم نوت هم تجربه خوبی هست...

علیرضا ن در تاریخ : 1397/11/24

ببیند مثال بزنم در خصوص سامسونگ. الان قیمت نوت ۸ در هنگ کنگ هست ۴۶۰۰ دلار هنگ کنگ و قیمت صفحه اش هست ۲۰۰۰ یعنی تقریبا نصف قیمت گوشی.
بله من چند روزی گوشی xz3 را داشتم اما بخاطر پشتیبانی نکردن از اپراتور مورد نظر من, سونی قبول کرد پس گرفت. اما خب بهرحال گویا xz4 بزودی میاد که شنیدم باتری بزرگی دارد و البته گوشی بلندی هست...

vahid k در تاریخ : 1397/11/23

اون حالت سطح صفحه که احتمال میدم یه نوع شفافیت و بقول شما لیزی به چشم میاد درسته اون بخاطر حالت ضد لکیه که سونی معمولا رو صفحه نمایشاش داره و از لک شدن زود هنگام جلوگیری میکنه و یا وقتی لک میگیره خیلی راحتتر پاک میشه نسبت به صفحه هایی که این حالت رو ندارن مثلا با یکبار یا دوبار کشیدن دستمال کاملا لک زدایی میشه ، البته این حالت رو برندهای دیگه هم مثل اپل یا حتی شیائومی رو یه گوشی پایین رده ش که من دوساله دارم استفاده میکنن ولی خب همه برندها اینجوری نیستن ، و البته این مورد تا زمانی کارایی داره که از محافظی رو صفحه استفاده نشه ، هر چند گلس های ضد لک هم تو بازار هستن ، ولی در کل متوجه شدم منظورت چی بود

far z در تاریخ : 1397/11/23

دوست عزیز

یکی از منابع اصلی درآمد سامسونگ لوازم جانبی نیست. بسیاری از لوازم جانبی تولیدی برای نه تنها سامسونگ بلکه بقیه شرکتها توسط شرکتهای دیگه انجام میشه. عمده لوازم جانبی که فروش میره قاب و محافظ صفحه هست که چینی ها قبضه کردن اینها رو. هدفون و پاور بانک و ... هم که صدها برند عمدتا چینی بازار رو در اختیار دارند.
صفحه نمایش قطعه یدکی هست. سود عمده تعویض هم به جیب تعویض کننده و واسطها میره که عموما باز تعمیرکارانی هستند که در بهترین حالت certified شده سامسونگ هستند.
صفحه نمایش مثلا نوت9 چیزی حدود 80 دلار پای خود سامسونگ در میاد. سامسونگ تک فروشی نمیکنه بلکه به صورت عمده به خریداران واسط با سود بسیار پایین میفروشه.
سود عمده هر تولید کننده گوشی فقط در فروش خود گوشی هست. سود مغازه دار خرده فروش در فروش لوازم جانبی هست. سامسونگ اپل نیست که برای لوازم جانبی چون هدفون و کابل و ... از شرکتهای ثالث حق امیتاز تولید بگیره.

اما یه پرسش: شما xz3 رو گرفتی و ظاهرا تجربه خوبی باهاش داشتی. اما چرا دیگه نداری این گوشی رو؟ حداقل برداشت من از کامنتهای شما اینکه دیگه نداری.

علیرضا ن در تاریخ : 1397/11/22

سلام دوست عزیز. کاملا نظرتان منطقی است و قبول دارم.
دوستان به یک نکته دقت کنید که بعضی برند ها مثلا سامسونگ (که خودم دارم ) یکی از منابع اصلی سود دهی شان قطعات و لوازم جانبی هست. مثلا برای تعویض صفحه شکسته باید نزدیک نصف قیمت خود گوشی هزینه کنید.
حقیقتا دلیل نگذاشتن شارژ سریع در جعبه را از طرف سونی نمی فهمم چون قیمت شارژر معمولی با سریع حداقل اینجا خیلی کم هست.
اما بهرحال تجربه جالبی بود من بعد سالها سونی xz3 رو گرفتم و روانی فوق العاده اش, سادگی نرم افزار, ارزش گوشی هنگام فیلم دیدن و موزیک گوش کردن, دوربین خیلی خوب اش با امکانات زیاد و اسکن سه بعدی همه چیز اش خیلی خوشم آمد. اما نکته دیگه ای که حتی در گوشی نوت ۸ الان ام هم ندیدم این بود که احساس خیلی خیلی صاف و لغزنده و لیز صفحه نمایش بود که احساس لطافت فوق العاده ای موقع لمس و تایپ به آدم دست می داد... شاید هم این ویژگی صفحه old شرکت LG باشد....

Afshin T در تاریخ : 1397/11/22

والا هیچ فروشگاه اینترنتی سونی موجودی نداره، چند جاهم که زده بودن موجود زنگ زدم گفتن نداریم!!

Afshin T در تاریخ : 1397/11/20

حیف شد واقعا سونی رفت و همچین شاهکاری وارد ایران نشد، البته حتی اگه میشد هم بجز مرفهان بی درد کسی توان خریدشو نداشت.
دوستان میخوام سال بعد گوشی جدید بخرم، سونی که گذاشته رفته بنظرتون ارزش داره که منتظر نوکیا 9 بمونم؟
خیلی گشتم سونی طرفای خودمون پیدا نکردم و شرایطشم ندارم که بیام تهران بخرم
ممنون میشم راهنمایی کنید

far z در تاریخ : 1397/11/20

عزیز

سونی xz2premium با قیمت 1000 دلار عرضه شد. این قیمت مساوی با گرانترین مدل های سامسونگ هست. xz3 با قیمت 900 دلار عرضه شد که در بسیاری از بازارها از اس9+ هم گرونتر بود.

یکم وقت بزارید میبینید که سونی قیمتش اگه بیشتر از از سامسونگ نباشه کمتر هم نیست. یه فست شارژ گذاشتن داخل جعبه هم قیمت رو انقدر بالا نمیبره.
سودجویی شرکتها به خاطر اینکه مصرف کننده بره و یعدا فست شارژ هم بخره. شما فرض کن یه شخصی 1100 دذلار داده به آیفون10اس مکس، تازه باید بره 75 دلار دیگه بده و فست شارژ تهیه کنه. بده اپل چند ده میلیون دلار هم با فروش فست شارژ سود کنه؟ سودجویی یعنی این. حالا اگه از اول فست شارژ داخل جعبه بود شاید 1 دلار هم هزینه تولید رو بالا نمیبرد.

vahid k در تاریخ : 1397/11/18

دوست عزیز این حرف شما جای اشکال داره ، اول اینکه شما فکر کنید نذاشتن شارژ سریع در جعبه برای کمتر شدن هزینه س و خریدار از این نظر حداقل ضرر نکرده چون قیمت کمتری داره میده اشتباهه ، ساخت یه شارژر فست آنچنان تفاوت قیمتی نداره با یه شارژر کم سرعت ، چون در خط تولید فقط شارژر فست با اندکی تفاوت در طراحی ساخت میتونه بمقدار بسیار ناچیزی هزینه بیشتری در بر داشته باشه شاید فقط چند سنت ، ولی اگر در جعبه نباشه شما باید بری و یک شارژر کامل رو خریداری کنی که خب تمام این مسئله برای خریدار ناخوشاینده چه از نظر هزینه مالی و چه اتلاف بیهوده وقت
و دوم شما قیمت بالاتر سامسونگ بخاطر داشتن شارژر فست رو با بقیه برندهایی در فرمایشت مقایسه کردی که همگی اونا هم در جعبه شارژر فست همراه گوشیشون عرضه میکنن پس اونها جریانشون چطور تعریف میشه؟
و سوم اینکه شخصی دوستدار یک برند باشه و از اون برند فقط لذت ببره هیچ اشکالی نداره من زیاد دیدم از دوستانم که علاقه به یه برند دارن و با هر وضعیتی اونو به بقیه برندها ترجیح میدن در خرید ، بسیار هم خوب اتفاقأ ، این حق هر آدمیه که دنبال سلایق وعلاقمندیهای خودش باشه ، ولی چه ارتباطی دیگه ‌پیدا میکنه به گفتگو و بحث بقیه در مورد مسائل مربوط به موضوعشون؟ اتفاقأ اگر تحت هر شرایطی بدونیم که انتخابمون چیه و از قبل تکلیف برامون مشخص باشه بنظرم پیگیری اینجور مطالب و مباحث جز اتلاف وقت چیزی در بر نداره و کاملا بیهوده س

vahid k در تاریخ : 1397/11/18

ممنون علی جان از توضیحاتت ، ولی بنظرم احتمالن ایشون یا خواستن جواب واقعی رو از سر باز کنن یا واقعأ اطلاع نداشتن ، به چند دلیل ، اول اینکه هیچکدوم ما به احتمال زیاد که این نوشته رو میخوونن نشده که در ساعات دیگری غیر از خواب به شارژ گوشی احتیاج پیدا نکرده باشیم (با هر ظرفیت باتری) ، دوم اینکه تمام اون پروسه کیو نوو شارژ عزیز برنامه اییه که در داخل گوشی برای پاور منیجر یا همون مدیریت شارژ نوشته و طراحی شده و در این میان شارژر کاملا نخودی قلمداد میشه چه کوییک باشه چه معمولی ، ، بقیه گوشیها هم این قابلیت برای زمان ۱۰۰درصد براشون تعبیه شده که وقتی به صد میرسه شارژ از ورود برق جلوگیری میشه و انصال قطع میشه ، حالا سونی اون رو برای مواقع خاص روی ۹۰ تنظیم کرده که با کمی برنامه ریزی که شما هم توضیح دادی ادامه ش و شروع مجددش موکول به اون زمان مشخص میشه ، و در این میان شارژر مامور است و معذور ، ولی اینکه فقط صرفأ شباهنگام قرار باشه موقع خواب گوشی شارژ بشه بله میشه از یه شارژر ۵ واتی هم استفاده بشه و بقول معروف وقتی آدم خواب باشه چه یه ساعت چه هشت ساعت ،ولی ... که بالا گفتم چرا ولی،

mehdi a در تاریخ : 1397/11/18

دوستان سلام
اولا من طرفدار واقعی سونی هستم و چند تا از دوستان صادقانه مزایا و معایب این گوشی رو بگه؟؟؟ هر چند این گوشی در مشخصاتی که داره واقعا واسه خودش یه قول محسوب میشه
دوما اینکه من میبینم دوستان سر مسائلی مثل باطری و.. بحث میکنن باید بگم هر برند و هر گوشی معایب و مزایای خودش رو داره و اگه کسی گوشی میشناسه که بدون عیب باشه معرفی کنه که من مطمعنا خوشحال خواهم شد...
سوم اینکه هر کسی بر اساس نیاز و نوع استفاده ای که داره میره گوشی میگیره و خواهشا شخصی و تعصبی نظر ندید، مثلا من به دو دلیل طرفدار سونی هستم یکی به خاطر دوربین که عکس ها کاملا طبیعیه نه روتوش شده و دوم به خاطر پردازنده هایی که استفاده میشه و در اصطلاح خودمون خر کار بودن، مثلا اونی که طرفدار سامسونگ هست یه از دلایلش به خاطر کارکرد راحت با گوشیه و اینکه نمایندگی زیاد داره و...
در اخر یکی از دوستان گفت تو تمام برندها داخل جعبه از فست شارژ استفاده میکنن به جزء سونی و اپل و دلیلش هم فرمودن به خاطر سود جویی بیشتر باید بگم حرف شما درست اما اگه برندی مثل سامسونگ که داخل جعبه فست شارژ میذاره اما در کنارش قیمت های گوشیش هم نسبت به بقیه برندها مثل سونی اچ تی سی و نوکیا و... با امکانات برابر بالاتره پس شما فست شارژ رو دلیل بر قیمت مناسب و مشتری مداری و... نذار
موفق باشین

علیرضا ن در تاریخ : 1397/11/15

تصحیح اشتباهات مطلب قبلی:
اما چیز دیگه ای در خصوص این گوشی واقعا جالب هست *لرزش* گوشی به نسبت صدای خروجی هنگام تماشای فیلم یا موزیک هست که احساس خوبی می دهد. 

یک چیز جالب دیگر هم 3D اسکن اش هست که خودتان یا هر شی دیگری را بصورت سه بعدی اسکن می کنند و نمونه *سه* بعدی بی نظیری تهیه می کند که خیلی جالب هست. 

علیرضا ن در تاریخ : 1397/11/14

سلام دوستان. من این گوشی را مدت یک هفته داشتم اما متاسفانه بخاطر عدم پشتیبانی از شبکه مخابراتی سیم کارت دومی که استفاده می کنم, سونی قبول کرد پس بگیرد.
گوشی واقعا دوست داشتنی است. چیزی که خیلی منو تحت تاثیر قرار داد کیفیت صدا از اسپیکر های استریو این گوشی هست که واقعا صدای کریستالی را بیرون می دهند.
دیدم عزیزان هموطن در خصوص شارژر اینجا صحبت می کنند. این برای من هم سوال بود و از نبودن فست شارژر در جعبه ناراضی بودم با یکی از مهندسین اش اینجا صحبت کردم که البته قانع ام کرد. من اینجا به شما انتقال می دهم. برداشت نهایی هر شخص از این مطلب قابل احترام است.
ایشان گفتند فلسفه قرار ندادن شارژر سریع اختصاصا برای XZ3 (و نه گوشی های قبلی) در تکنولوژی ای هست که این گوشی دارد که نامش Qnovo است که گوشی به تدریج عادت شارژ کردن شما را می آموزد و پس از آن دیگه نیازی نیست نگران over charge گوشی تان باشید و می توانید گوشی را شب به برق بزنید و تا صبح بگذارید بماند. با این تکنولوژی, گوشی با یاد گرفتن زمان نسبی بیدار شدن شما تا مدتی قبل آن تا ۹۰ درصد شارژ می شود و مابقی آن درست تا زمان بیدار شدن شما. گوشی این الگوریتم را از زمان زنگ بیدار شدن شما و در صورت عدم وجود زنگ بیدار شدن, از به یاد سپردن زمان برداشتن گوشی پس از بیدار شدن به خاطر می سپارد.
به همین جهت و با تصور اینکه کاربر گوشی را در همان زمان های خاص شارژ می کند که این حالت طولانی هم هست, سونی برای این گوشی شارژر با چنین استانداردی قرار داد....
اما چیز دیگه ای در خصوص این گوشی واقعا جالب هست ارزش گوشی به نسبت صدای خروجی هنگام تماشای فیلم یا موزیک هست که احساس خوبی می دهد.
اما گوشی خیلی خیلی روان و سریع هست و واقعا هیچ چیز اضافه ای در آن نصب نیست. امکانات و برنامه های دیگر را باید از گوگل پلی دانلود کنید.
یک چیز جالب دیگر هم 3D اسکن اش هست که خودتان یا هر شی دیگری را بصورت سه بعدی اسکن می کنند و نمونه یه بعدی بی نظیری تهیه می کند که خیلی جالب هست.
ظاهرا این گوشی هنوز وارد ایران نشده. قیمت آن به نرخ دلار امروز می شد ۹ میلیون و چهارصد که البته با مالیات اش بود.
این تجربه من بود. امیدوارم مفید بوده باشد.

Ali J در تاریخ : 1397/11/2

چی بگم والا...
بیشتر پیام های شما لحن تندی دارند
ولی انصافا تو این پیام شما تکبر و تندی نبود
خودت ته پیامت به اون مشکل اشاره کردی پس ینی بوده
و از سوالتون مشخصه که خودت به مشکلت پی بردی و در تلاش برای رفع اونی
اولین و سخت ترین و بزگ ترین گام برای رفع یک مشکل رفتاری پذیرفتن اونه که کمتر کسی از عهدش بر میاد و اکثر انسان ها شروع به انکار می کنند
تغییر شما نشونه اینه که گام اول رو محکم برداشتید و این کار شما واقعا تحسین برانگیزه
چون به مکالمات شما با بقیه هم دقت کردم بسیار جالب بود
درکل منم اگه تندی داشتم معذرت می خوام

WOLF A در تاریخ : 1397/11/1

حالا به نظرت من زبونم کمی تنده ؟
یا اینکه همونی که گفتی هستم؟ (مغرور و از خود راضی؟ )
تو پیج xa2 plus گفتی بهم.

البته همه به من میگن اخلاقت تنده.
...................

vahid k در تاریخ : 1397/11/1

آمار هایی هم که آقا فرزاد داد از گوشیهای پرچمدار جدید سونی در فون آرنا چطور؟ ۲ ساعتو ۲۵ دقیقه برای ایکس زد ۲ ، دو ساعت و ۴۰ دقیقه برای ایکس زد۳ و ۲ساعت و ۵۲ دقیقه برای ایکس زد۲ پریمیوم ،
ولی اینکه شما میگی با شارژ ۷‌.۵ واتی سونی در ۱ساعت و ۴۵ مین گوشی فول میشه واقعأ از خوش شانسی شماست ، چون شارژ فست۳ در خیلی موارد همین حدود یا کمی هم بیشتره

far z در تاریخ : 1397/11/1

یه کوچولو زمان بزاری میبینی اینجور نیست:
نوت4 با بیش از 100 میل ظرفیت باتری بیشتر در زمانی زیر 100 دقیقه فول شارژ میشد.
G3 زیر 3 ساعت
ascend mate 7 با باتری 4100 میلی بازم تو کمتر از 3 ساعت فول شارژ میشد.
همه این گوشی ها مال 2014 و هم نسل z3 هستند. منتهی بسیاری از شرکتها در این مدت اگه در زمینه شارژ کمبود داشتند به تدریج بهتر شدند. الان نرم بازار برای گوشی با ظرفیت 3200 یا 3300 میلی حدود 100 دقیقه هست. xz3 یک ساعت بیشتره.

هر چیزی به ضرر سونی هست در نظر شما حاشیه هست. واقعا عجیبه این واکنش شما. اینا حاشیه نیست. اینا بحث های فنی و کاملا مرتبط با موضوع هست.
سونی شارژ رو از زمان همون زمان به قول شما 7 نسل قبل تا الان با شیوه ای مشابه داره ادامه میده.
بپذیرید که سونی داره کم کاری میکنه به هر دلیلی. یا دارید توجیه میکنید که فست شارژ مضر هست یا دارید میگید که به حاشیه نرید.

من نوت9 دارم. بحثی راجع به دوربین شد تو صفحه نوت9 و من گفتم که دوربین های سامسونگ تصاویر صورت و پوست رو بیش از حد سافت میکنه و این ضعف هست به نظر من. یا مثلا آپدیت دادن سامسونگ بعضی وقتا رو مخه و من خودم شدیدا انتقاد دارم بهش. نقطه ضعف ها رو باید گفت.

far z در تاریخ : 1397/11/1

xz2p رو در نظر بگیریم که 172 دقیقه ای شارژ میشه، زیر 3 ساعت هست. پایینتر نوشتم که با همین شیوه سونی xz2 و xz3 در حدود 2.25 دقیقه تا 2.40 دقیقه شارژ کامل از 0 درصد میشن.
همونطور که اشاره کردم مزیت فست شارژ این نیست که کمتر طول میکشه تا شارژ کامل بشه، همونطوری که خودت میدونی و wolf هم اشاره کرد، فست شارژ برای اینکه در برخی مواقع که آدم عجله داره، تو فاصله کوتاه درصد بالایی از باتری شارژ بشه.

سونی اینو نشون داده که با یه فاصله 1 تا 3 ساله وارد ترندهای بازار میشه. از دست کشیدن از صفحات TFT بگیر تا کم کردن حاشیه. در حالی که در دوران فروغ سونی، این سونی بود که ضدآب بودن رو به عنوان یه ترند در گوشی ها در بعدی گسترده به کار برد. حالا هم احتمالا تو xz4 هم از دوربین telephoto استفاده میکنه و هم فست شارژ رو داخل جعبه میزاره. چون فرم فکتور xz4 طوری هست که به احتمال فراوان باتری بالای 3500 میلی امپر ساعتی خواهد داشت و با این شیوه شارژ 7.5 واتی بعیده ادامه بده.

vahid k در تاریخ : 1397/11/1

توضیحتون درست بود علاوه بر اینکه در شرایط نامتعارف خود کنترلر یا پاور منیجر گوشی آمپراژ و ولتاژ رو به اندازه مناسب تنظیم میکنه و نیازی نیست که اصلأ کاربر در این زمینه دخالتی داشته باشه یا بخواد بصورت فیزیکی با تعویض نوع شارژر شارژ رو مدیریت کنه ، شارژ در حد شارژرهای نوع معمولی از زیر مجموعه های شارژرهای فست هستش و اگه شرایط مساعد تشخیص داده نشه توسط مدیریت شارژ رو همون ولتاژ ۵ و تا کمترین میزان جریان روند شارژ تغییر میکنه که همه ی اینها در جهت الویت داشتن سطح استاندارد و سلامت و ایمن باتری برنامه ریزی شده ست

Ali J در تاریخ : 1397/11/1

زد ۳ مال هفت نسل پیشه! کاملا از رده خارج
اون زمال همه گوشی ها خیلی طولانی شارژ می شدن!
کلا نمی شه یه مثال زد برا شما سریع وارد حاشیه میشد
آخه چه بحثی می مونه وقتی شما داری سونی رو با پرچم دار 7نسل قبلش می سنجی😐

WOLF A در تاریخ : 1397/11/1


در ادامه هم باید اینو هم بگم که گوشیها با شارژ معمولی حدودا 2 ساعت و ربع زمان شارژشون طول میکشه.

WOLF A در تاریخ : 1397/11/1

سلام
راجب به شارژ سریع داری درست میگی ولی اشتباه فهمیدی.
..................
شارژ سریع اگر فقط به این صورت باشه که جریان بیشتر وارد باتری بشه ، مسلما بسیار زیان آوره.
اما شارژ سریع به این صورت نیست و کنترلرهای مختلفی روی وضعیت باتری ، میزان شارژ، دمای باتری ، میزان جریان ورودی و ... نظارت داره. تا یه حالت بهینه رو برای شارژ انجام بده و به باتری صدمه نزنه.
...................
تمام شارژرها چه معمولی و چه فست، هنگام شارژ اولیه دستگاه با سرعت بیشتری شارژ میکنند و دمای بیشتری هم تولید میکنند اما در قسمت پایانی زمان زیادی طول میکشد تا به 100 درصد برسند. فلسفه فست شارژ همین بوده که باتری رو سریعتر در قسمت اول شارژ کنه ولی قسمت پایانیشون جریان خیلی کمی وارد باتری میشه تا به باتری آسیب نزنه. اگر قرار بود با همان سرعت از ابتدا تا 100 بره ،باتری میترکید.
................
کلا اینجوریه که هنگاه شارژ، یونهای لیتیوم از کاتد به روی الکترود آند قرار میگیرند و در هنگام استفاده یا دشارژ از آند به سمت الکترود کاتد برمیگردند.
در طول این چرخه ها در طولانی مدت، یونها ممکنه با الکترود ها واکنش بدن و از تعدادشون کاسته بشه، که این حالت وقتی هست که باتریمون کاراییش کم شده. به همین خاطر هر باتری برای خود یک سیکل یا چرخه شارژ مفید داره.
(اسم این باتریها هم به صورت صحیح "یونهای لیتیم" میگن ولی تو ایران به نام لیتیوم یونی شناخته میشه)
.....................
اون شخصی هم که در منبعتون بهش اشاره کردید(سایت thestar.com) ، کامل نگفتید. ایشون فقط یه چیز کلی برای باتریها گفته که همه میدونن. گفته اگر جریان بالاتر وارد بشه ، دما هم بیشتر میشه. و بعدش هم گفته واکنشهای برگشت ناپذیری اتفاق میافتد که من همشو بهش اشاره کردم و گفتم که به صورت کلی درون باتری این اتفاق می افتد.
در زیر حرف این آقا ،
مجله CHIP اومده گفته این مشکلات هنگام شارژ تمام باتری ها هست و برای همینه که شرکتها میدونن چطور تأثیرات منفیشون رو جبران کنن.
و در خط آخر نوشته :
کلا اینو بگیم" لازم نیست نگران این باشید که فست شارژ باتری گوشی رو سریعتر از شارژ معمولی خراب میکند"
......................
در سایت battery university هم به طور خیلی مفصل اینو بحث کرده.
فست شارژ مخرب میشه اگر هیچ کنترلر و نظارتی از طریق شارژر و گوشی روی آن نبود و همچنین مخرب میشد اگر جریان آن از مقداری بالاتر میرفت.
...............
اینکه شرکتها از شارژر سریع به عنوان استاندارد استفاده نمیکنند به این خاطر هست که کاربر هنوز اطلاعات کافی از نحوه استفاده از فست شارژ رو نداره.
مثلا شارژ سریع در دمای خیلی پایین و خیلی داغ نباید استفاده بشه. یا مثلا شارژ سریع فقط قسمتی از باتری رو سریع شارژ میکنه و برای سلامت باتری بقیه رو با سرعت بسیار کم شارژ میکنه حتی کمتر از شارژ معمولی.
پس میبینیم که تکنولوژی شارژ سریع هیچ ضرری برای باتری نداره ولی چون هنوز محدودیتهایی برای استفاده وجود دارد هنوز به عنوان یه استاندارد ازش استاده نمیشه.

vahid k در تاریخ : 1397/10/30

شارژ سونی با شارژر درون جعبه حدود ۱۵ تا ۲۰ درصده در نیم ساعت فرزاد عزیز و واقعأ شارژر ۵ولتی ۱۵۰۰ میلی امپری در این روزها خیلی خیلی جای تعجب داره چون الان دیگه مدتهاست در انواع و اقسام محصولات من از ۵ولت ۲امپر کمتر ندیدم

vahid k در تاریخ : 1397/10/30

فناوری‌های مختلف شارژ سریع سعی می‌کنند روی بستر استانداردهای USB، ولتاژ و آمپراژ ورودی را بدون آسیب رساندن به باتری تا حد ممکن بالا برده و بدین ترتیب توان شارژدهی (وات) را افزایش دهند. برای این منظور لازم است علاوه بر توانایی کابل و اتصالات USB در انتقال جریان الکتریکی با توان‌های بالا، کنترل‌کننده شارژ به کار رفته در دستگاه همراه بتواند ولتاژ و آمپراژ بالا را به درستی مدیریت نموده، از بالا رفتن دمای باتری و خطرات ناشی از آن جلوگیری نماید. اغلب این فناوری‌ها برای شارژ سریع باتری‌ دستگاه‌های همراه، حدود 60 تا 80 درصد ابتدایی از ظرفیت باتری را با حداکثر توان ممکن شارژدهی نموده اما به منظور محافظت از باتری و افزایش طول عمر آن، مابقی ظرفیت باتری را با سرعتی به مراتب کم‌تر شارژ می‌کنند.

vahid k در تاریخ : 1397/10/30

این مقاله تو اخبار همین سایت بود خووندنش ضرر نداره

https://www.mobile.ir/news/view-2391-new-fast-charging-technologies-overview.aspx

vahid k در تاریخ : 1397/10/30

و تازه باید دید چقدر شارژ میده ، گوشی الانمو من یه ساعت شارژ میکنم ۲۰ میشه ۹۰ ، تا از ۹۰ برسه به ۲۰ حدود ۱۰ ساعت اسکرین میده تو وبگردی و شبکه های اجتماعی که معمولا در طول ۲ روز هم طول میکشه این استفاده ، گوشی هم دیدم ۳ ساعت شارژش طول میکشه و ۴ ساعت کار میده ، اینه که متمایز میکنه محصولاتو از هم برای کاربری بی دردسر یا پر دردسر

far z در تاریخ : 1397/10/30

علی عزیز
داری مقابسه و تحلیل نادرستی ارایه میدی:
اولا اینکه بسیاری از سازندگان حداقل در پرچمداراشون از فست شارژ داخل جعبه استفاده میکنند. از چینی ها بگیر تا سامسونگ و ال جی و ... . دوتا سازنده هست که داخل جعبه فست شارژ نمیزاره: یکی اپل و دیگری سونی. اپل که مشخصه داره فست شارژ رو جداگانه 80 دلار میفروشه و چه سودی از این فروشش میکنه. تا زمانی که ملت میخرند هم اپل نمیاد فست شارژ رو داخل جعبه بزاره. میمونه سونی که اونم جداگانه داره میفروشه. پس تحلیل شما نادرسته و بخش بزرگی از گوشی های موجود در بازار OUT OF THE BOX با فست شارژ عرضه میشن و اونایی که نمیشن به خاطر سودجویی سازندگان هست. این یعنی فست شارژ فراگیر شده و شارژ معمولی برای بخش بزرگی از گوشی ها یا گزینه دوم هست یا به کلی وجود نداره.
مقایسه صفحه tft هم درست نیست. چون این تکنولوژی ایرادهایی اساسی داشت و در رقابت نمیتونست حرفی برای گفتن داشته باشه. سازندگان مجبور شدن به صفحات ips یا oled مهاجرت کنند. قبلا کیفیت صفحه نمایش یکی از مهمترین فاکتورهای خرید بود. بنابراین اگه یه سازنده به استفاده از tft ادامه میداد از گردونه حذف میشد. رقابت نباشه شرکتهای از ارزونترین تکنولوژیها استفاده میکنند یا اینکه بهبودهای خیلی جزیی به وجود میارند. منسوخ شدن tft برای حداقل یه سری از سازندگان جبر رقابت بود نه اینکه چون ips بهتر از tft هست پس سازندگان بهش رو آوردن.

نکته بعدی خوبی فست شارژ برای شارژ کردن بخش بزرگی از باتری در زمان کوتاه هست. یعنی شما تو نیم ساعت میتونید بیش از 50% شارژ کنید که برای کاربرد یه روز میتونه کافی باشه. در حالیکه با شارژ معمول سونی تو نیم ساعت 20 تا 30% نهایتا شارژ خواهید داشت.
طبق تست فون آرنا باتری 3180 میلی آمپری xz2 حدود 145 دقیقه زمان برای فول شارژ شدن لازم داره. xz3 هم با ظرفیت 3300 باتری 160 میشه. xz2p هم 172 دقیقه با باتری 3540. اگه سونی از باتری 4000 استفاده کنه با همین شیوه شارژ بین 3 تا 4 ساعت زمان برای شارژ نیاز خواهد داشت. بنابراین اگه سونی بخواد از ظرفیت باتری بالاتر در نسل آینده استفاده کنه باید فکری به حال فست شارژ بکنه.

vahid k در تاریخ : 1397/10/30

اغراق چرا؟ من یه زد۳ کامپکت داشتم که ۳ ساعت و نیم زمان شارژش بود زد۳ هم ۳ساعت و ۴۵ دقیقه بود ، کامپکته قابلیت شارژ سریع هم داشت که سازگار با uch10 بود در موردش سونی اعلام کرده بود با خیال راحت ازش استفاده کنید ، شما یه عمر مفید برای باطری عنوان میکنید ولی من نمیدونم در مورد چه باطری یا چه گوشی ایی ازش دارید حرف میزنید تجربه حدود ۳ ساله خود من از فست۳ بمیزان غیر محسوسی از افت باتری رو شاهد بوده شاید باطری های شرکتها با هم فرق کنه نمیدونم چون تجربه استفاده از همه گوشیها رو نداشتم بهتره به موارد معتبر که توسط منابع معتبر و به روز وجود داره استناد شه

far z در تاریخ : 1397/10/30

تو برندهای مختلف دمای شارژ میتونه متفاوت باشه چه شارژ معمولی و چه فست شارژ
اما تو یه گوشی مشخص، دمای فست شارژ بالاتر از دمای شارژ معمولی هست. بالاتر هم چند درجه هست. مثلا اگه شارژ معمولی با 30 تا 35 درجه باشه، شارژ سریع 35 تا 40 درجه میتونه باشه. همه این دماها، دماهای متعادلی برای باتری های مرسوم لیتیوم یونی هست. هرچند که استهلاک باتری در دمای 40 درجه بیشتر از 30 درجه هست ولی اینکه چه میزان استهلاک داره باید بررسی بشه و من فکر نکنم در اون حدی باشه که حتی در طولانی مدت باعث تغییر چشم گیری در عمر باتری باشه.
اما بهترین حالت به نظر من اینکه سازندگان مانند سامسونگ، آداپتور شارژ با دو خروجی فست شارژ و شارژ معمولی رو در جعبه قرار بده تا کاربر روش شارژ رو خودش انتخاب کنه. مثلا وان پلاس که من داشتم، هیچ انتخابی وجود نداشت و همیشه فست شارژ انجام میشد.
متاسفانه سونی اگه اشتباه نکنم تنها سازنده اندرویدی هست که هنوزم که هنوزه فست شارژر تو جعبه نداره. شارژر داخل جعبه xz3 شارژر 7.5 واتی هست که حتی از شارژر معمولی گوشی های سامسونگی که 10 وات هست کمتره. فست شارژ سامسونگ ها 15 واتی هستند. الان هواوی از شارژر 40 واتی داره استفاده میکنه. تا اونجایی که من تو لوازم جانبی xz3 نگاه کردم هیچ فست شارژی برای این گوشی وجود نداشت. quick charger سونی هم سری xz2 و xz3 رو به عنوان دستگاههای سازگار باهاش لیست نکرده
https://www.sonymobile.com/global-en/products/accessories/quick-charger-uch12w/specifications/
با شارژ معمولی xz3 احتمالا چیزی کمتر از 3 ساعت بشه گوشی رو فول شارژ کرد.

Ali J در تاریخ : 1397/10/30

البته تهش برمیگرده به طرز فکر افراد
چون شما میگید من راضی هستم بجا ده درصد سی درصد تحلیل بره ولی معطل نشم
من میگم حاضرمتو روز نیم ساعت یا حداکثر یک ساعت بیشتر زمان بزارم ولی باتری گوشیم سالم تر بمونه

Ali J در تاریخ : 1397/10/30

ببین داداشم
یه چنتا سوال می پرسم قشنگ روش فکر کن
کی از معطلی برا شارژ شدن گوشیش خوشش میاد؟
پس چرا با وجود فست شارژ هنوز کمپانی های مختلف از شارژ قدیمی هم به صورت های مختلف استفاده می‌کنند؟
فست شارژ واقعا چیز جدید و جذاب و بسیار بدرد بخوره پس چرا یه طور کامل بازار رو نمی گیره؟
فست شارژ هنوز صد در صد قابل اطمینان و کامل نیست
عمر مفیدی که تو سایت های خارجی ازش صحبت میشه نهایتا دوسال هست و زیاد می‌شنوید که میگن تو عمر مفید باتری تاثیر چندانی نداره ولی در اصل منظور حداکثر تا دو سال اوله درضمن اگه واقعا فست شارژ تکنولوژی کامل و بی نقصی بود تکنولوژی قبلی خودش رو حذف می کرد مثل نمایشگر های ای پی اس که یک سال بعد از اومدنشون به اسمارت فون ها نمایشگرهای تی اف تی رو کنار زدند
درضمن من از شارژ معمولی استفاده می کنم ولی هیچ وقت ۳ یا ۴ ساعت معطل نشدم نهایتا یک ساعت و سه ربع بوده لطفا برای اثبات درستی حرفتون اغراق نکنید!

vahid k در تاریخ : 1397/10/29

پیرو نظر شما ، باید عرض کنم صرف فست شارژ بودن عملکرد مشابه برای هیچ محصولی‌ رو پوشش نمیده و در برندهای مختلف همینطور در محصولات مختلفشون تولید گرما در زمان شارژشون مثل هم نیستن و هر دستگاهی دمای خودش رو داره نسبت به نوع ساخت و برنامه نویسی مدیریت شارژ یا همون پاور منیجر ، من گوشی سونی هم داشتم که با شارژ ۳ساعت و نیمی هم در زمان شارژ گرم میشد باتری و از شیائومی هم داشتم که همینطور بوده و از برند دیگه داشتم که نه ، ولی در کل این نظر شما و اینمدل بررسی که اولا سطح دمای ایمن چقدر هست اصولا؟ و مازاد بر اون تا چقدر در چه مدت میتونه تا چه اندازه اثر منفی بذاره؟ این مهم و علمی و در نتیجه استفاده عملی داره که مثلا من کاربر ببینم روزانه یک یا دو بار هر بار دو ساعت بیشتر به انتظار بشینم که مثلا بعد ۳ سال جای ۱۰ درصد ۳۰ درصد میخواد باتری گوشیم تحلیل بره یا نه اصلا فرقی با هم ندارن در نتیجه و خیلی اطلاعات دیگه که باید تحت بررسی علمی و تجربی و واقعی بهش دل بست ، و نه پیرو یه شایعه که ممکنه برای نوعی از نسخه های قدیمی میتونسته شاید درست باشه و الان دیگه نه هر روز ۳ ..۴ ساعت از زمان رو بخاطرش معطل بشم
من خودم تجربه نزدیک ۳ سال دارم از فست ۳ و هنوز شاید کمتر از ۱۰ درصد افت باتری دستگاهم رو شاهد بودم چه بسا معمولی شارژ میشد هم یا همین بود یا شابد بدتر از این بود ، یا نهایتأ کمی بهتر ، ولی چیزی نیست که من با این تجربه ترجیح بدم به شارژ معمولی و ۲ ساعت در هر پروسه معطلی بیشتر روزانه

vahid k در تاریخ : 1397/10/29

خب اولا همونطور که آقا فرزاد و یا حتی خود شما اشاره کردی سونی هم میتونست دوتا شارژر در پک محصول بذاره و انتخاب رو بر عهده خود مشتری بذاره نه اینکه مجبور باشه مشتری برای داشتنش پول و وقت اضافه هزینه کنه که از جایی جداگانه تهیه کنه در صورتیکه اکثر برندها این شارژر ها رو با محصول ارائه میدن ، از نظر فنی همونطور که اشاره کردید گرما در زمان شارژ و همچنین سقف ولتاژ ایمن حتمأ باید رعایت شه ، و الان اکثر محصولاتی که از شارژ و شارژر سریع برخوردارن تمامی این موار براشون رعایت شده و گواهینامه استاندارد و ایمنی رو براش اخذ کردن ، و وقتی کوالکوم هر ساله از نسخه جدیدتری از کوییک شارژ خودش پرده بر میداره همه ی اینها منوط به حفظ استاندارد سلامت شارژ و باتری هستش مثل بقیه مدلهای فست و بدون کوچکترین شکی استفاده از شارژرهای فست رو بی زیان میدونن ، به جوابی که شرکت سونی در مورد استفاده از uch 10 خودش فکر میکنم داده بود هم نظری بندازید

در مورد ژیرسکوپ بعنوان مثال عرض میکنم تمامی مدلهای شیائومی از رنج ۱۰۰ دلار به بالا دارای ژیرسکوپ هستن ، در مورد جایگیزین سنسور دیگه با ژیرسکوپ نخیر سنسور دیگه ای نمیتونه بازی ها و برنامه های ۳ بعدی رو انجام بده یا برنامه های وی آر رو اجرا کنه

far z در تاریخ : 1397/10/29

اینو که همه میدونن که گرمای زیاد باعث خرابی باتری میشه.
فست شارژ هم دمای باتری رو افزایش میده.

اینا درسته. اما من منبعی میخام که بیاد به صورت علمی تاثیر فست شارژ رو در عمر و ظرفیت باتری به صورت تابعی از زمان یا به صورت تئوری و یا به صورت عملی محاسبه کنه.
ما نمیتونیم با چند تا فرض هرچند درست به اثبات علمی برسیم.
تازه حتی اگه محاسبات تاثیر فست شارژ رو بر کاهش طول عمر باتری اثبات کنند هم پرسش اینکه این کاهش عمر به چه میزان و در طی چه مدت زمانی هست.

منظور من از آوردن منبع برل موارد بالا بود. وگرنه این مطالب شما رو نه تنها من بلکه خیلیها دیگه هم میدونن.

Ali J در تاریخ : 1397/10/28

این قابلیت بسیار مناسب شرایط اضطراری میباشد اما خب باعث داغ شدن باتری و گوشی تلفن همراه نیز میگردد به همین دلیل است که تولید کنند تلفن های هوشمند در تنظیمات گزینه ای را برای خاموش کردن گزینه شارژ سریع قرار داده اند تا در صورتی که زیاد سرعت شارژ شدن تلفن همراهتان مهم نیست آن را خاموش کنید استفاده زیاد از این قابلیت علاوه بر کاهش عمر دستگاه به دلیل داغ شدن و ورود ولتاژ زیاد باعث کاهش شدید تر عمر باتری نسبت به سایر دستگاه های فاقد این تکنولوژی میگردد.

Stephan Scheuer یکی از کارشناسان باتری معتقد است جریان بالاتر، درجه حرارت را افزایش می‌دهد. بالا رفتن درجه حرارت به معنای شتاب گرفتن کنش‌های شیمیایی بوده و در پی این شتاب گرفتن، واکنش‌های فیزیکی غیر قابل بازگشتی در مواد و الکترولیت رخ می‌دهند. همچنین نباید فراموش کرد که گرمای زیاد دشمن باتری‌های لیتیوم یونی است.

دوتا منبع

far z در تاریخ : 1397/10/28

عددی درسته 50 به بالا میشه. ولی عرضی حساب کنیم باریکتر میشه. اشتباه به وجود اومده به خاطر استفاده یه جمله برای رسوندن دو حالت متضاد باهم بود. .ولی فک کنم منظور رو متوجه شده باشید.
----
در مورد فست شارژ:
شما منابع دقیقی بیار که بگه فست شارژ عمر باتری رو کاهش میده. اگه کاهش میده به چه میزان میده. حتی تو استفاده بلند مدت. مشخص کنید که بلند مدت هم چند مدته.
کدوم برندی داخل جعبه دوتا شارژر میزاره؟
بعدشم اگه واقعا کمپانی میخواد حق انتخاب به مشتری بده، سامسونگ یکی از معدود شرکتهایی هست که هم شارژر داخل جعبه دوتا خروجی ولتاژ و جریان برای شارژ داره و هم داخل گوشیهاش کاربر میتونه بین فست شارژ و شارژ معمولی انتخاب کنه.

فست شارژ بودنش در کل بسیار بهتر از نبودنش هست. مواقع بسیاری پیش میاد که کاربر نیاز داره در سریعترین زمان شارژ کنه گوشیش رو.

Ali J در تاریخ : 1397/10/28

فست شارژ می تونه تو استفاده مداوم و طولانی مدت به باتری گوشی آسیب بزنه اکثر برند هایی که فابریک فست تو کارتون میزارن یه شارژر معمولی هم کنارشه که فک نکنم جنبه دکوری داشته باشه حتی شیائومی چهارمین برند جهان هندزفری هم خیلی از تولیداتش ندارن
بعدم خیلی از برند ها رو میان رده هاشون ژیروسکوپ نمیزارن مثلا تو تولیدات 2017به اینور سامسونگ میشه j3 J7 core J7 prime 2 J7 duo همه ژیریسکپ ندارن که تا حدودی شتاب سنج می تونه کارشو انجام بده
قیمت هاشم اگه با چینی ها مقایسه نکنی بد نیست الان آخرین میان رده سونی با امکانات جالبش 6 رم و 64 داخلی و سلفی سوپرواید و.. نهایتا 380 دلار قیمت داره این گوشی هم که الان قیمتش رو 800 دلاره ینی بین 100تا 300 دلار ارزون تر از َسایر پرچم دارا

Ali J در تاریخ : 1397/10/28

فکنم هنوز هم دارید برعکس توضیح میدینا
چون قاعدتا اگه متوجه شده باشید باید بنویسید 50میلی متر به بالا نه به پایین!
چون اگه بیاد پایین و فاصله کانونی کم بشه لنز واید تر میشه!

vahid k در تاریخ : 1397/10/26

عرض کردم هر کس ممکنه از نظر خودش و با اطلاعات خودش یه ایرادی بگیره از سونی ، دوربین نک ، لرزه گیر اپتیکال، ظاهر و طراحی یا حاشیه های ناخوشایند ، نبود ژیرسکوپ تو اکثر مدلهای غیر پرچمدار ، نبود شارژر فست تو اکثر تولیدات همراه گوشی و شاید خیلی چیزای دیگه به اضافه قیمتهای غیر اقتصادی در خرید ،،، اینها همه باعث شدن تا مردم از سونی رو برگردونن ، مردم یعنی اون درصدی که گوشیای برندهای دیگه رو خریدن در مقابل اون کسانی که از سونی خرید کردن ، و این فاصله خیلی زیاد تناسب سونی رو دچار مشکل مالی کرده بقول شما
این واقعیته
حالا شما میای میگی از سونی بد نگید چرا نمیگید فلان گوشی از فلان برند فلان عیبو داره؟ اینجا داره از عیبهای سونی گفته میشه تو پیج اون گوشیها هم قطعا از عیب اونا گفته خواهد شد ، اگر چیزی ایراد داشته باشه با نگفتنشون هیچی عوض نمیشه
اینکه سرچ کنید ولی دل به منابعی مثل dxo نبندید رو من نمیفهمم؟ اینکه سرچ کنید ولی تمام انتقادات رو ول کنید و ببینید کجا جایزه طراحی داده رو من نمیفهمم ، فیلترینگ همین مدلی پا گرفت و اساسش نهاده شد اصلا
شما رو چه حسابی قکر میکنین بقیه سرچ نکردن اخبار دنبال نکردن و با مبانی روز آشنا نیستن که اینجا انتقاد میکنن؟ حداقل نتایج بدست آمده از اوضاع فروش و برندها نشون میده که حرف اونا به واقعیت میتونه نزدیکتر باشه تا شما ،، تشکر از وقتت

far z در تاریخ : 1397/10/25

درسته. من برعکس توضیح دادم.
برای خلق تصاویر پرتره با آرایش دو دوربین نیاز به یه دوربین واید و یه دوربین با عرض بسیار کم داریم.
دوربین تله فوتو الان 50 میلی متر به پایین هست.
یعنی محدودیت برای دوربین جلو و عقب یکسان هست و نیاز به کار نرم افزاری هست که بتونه تشخیص سوژه و پس زمینه رو به طور کامل انجام بده. بنابراین دلیل اول من مبنی بر واید بودن مردود هست.
اما دلیل دوم میتونه درست باشه و محدودیت دوربین جلو و عقب در نزدیک بودن به سوژه یکسانه و وقتی فاصله سوژه کمه میتونه کار راحتر باشه با دوربین واید.
والا من نگفتم نظرم صدرصد درسته. خودم احتمال اینو میدادم که دارای اشکال باشه. به هرحال اینجا با تبادل نظر میشه اشتباهات رو برطرف کرد و بنده هم از اشتباه کردن مستثنی نیستم.
والا تو نظر پیش نگفتم این محدودیت فقط برای سونی هست. همشون این محدودیت رو دارند.

سپاس از اینکه با کامنتتون باعث شدید من پی به اشتباهم ببرم و چیز بیشتری بیاموزم.

WOLF A در تاریخ : 1397/10/25

سلام
برای بیشتر شدن و جذاب بودن کامنتت لطفا به بیراهه نزنید و بیخود از لابه لای متن من چیزی رو بیرون نکشید. اگر واقعا میخوای یا میخواین جواب بدین ، کامل بخونید و جواب بدین. تعصب بیجا دقیقا یعنی همین. این کامنت رو مخصوصا نوشتم تا مفهوم تعصب رو بگم.
دوست عزیز اگر بخوایم کلمه "فنی" رو وارد قضیه کنیم ، مطمئن باش اون کسی که باید نگران باشه من نیستم.
..................................
برگردیم سر جواب شما:
1-چرا خودت رو با دنیا جمع میبندی؟ و با من به علاوه یک میکنی؟ دلیل اینکار چیه جز جبهه دفاع گرفتن و توجیه کردن و تعصب داشتن؟
2- چرا فکر میکنی هر کسی که از سونی خوبی میگه بد و هر کس میگه آشغاله خوبه؟ لطفا با دلیل.
3- چطور یه گوشی 8 میلیمتری هوآوی 220 گرم وزن داره؟ (شاید چون اسمش سونی نیست نیازمند ستایشه)
4- اگر منظور منو میفهمیدی، نمیگفتی بلوتوث به خاطر چیپسته. چیزی که فکر نکنم کسی دیگه ندونه.(انشا ا... که بعدها می فهمی من چی میگفتم)
و
5- ممنون که گفتی فروشش کمه. چقدر شما خوبی که منو از جهل بیرون آوردی.
لطفا اون "خیلی" امکانات رو نام ببرید که گوشی های سونی از نداشتنش دارن رنج میبرن.

دوباره نویسی:
دنیا( نه مردم ) پر شده از دروغ و دغل و "مردم" هم شدن عاشق همین بازیا.
جمله بالا (که در کامنت قبلی هم آورده بودم) به هیچ عنوان شبیه اونی نیست که شما فهمیدی و جواب برداشت اشتباه خودت رو دادی. و راستی واقعا دلیل این دغل بازیا چیه؟
مثلا چرا یه شرکتی میاد sd card با حجم 1 ترابایت میده بیرون در صورتی که در واقع اومده یه مموری 32 گیگ رو دستکاری کرده که حجم بالا نشون بده تا بتونه بفروشه ولی حجم واقعی 32 هست؟ یا دیگر لوازم الکترونیک و کامپیوتر. چرا؟ و چرا مردم هم فقط به این اعداد نگاه میکنن؟

یه مورد دیگه :
به خدا اکثریت اصلا نمیدونن چی دارن یا چه امکاناتی داره. مدل لپتاپ یا مدل کارت گرافیک یا اسم پردازنده کامپیوترشون یا اینکه 32 یا 64 هست رو خدا شاهده بیش از 80 درصد کسانی که دارم باهاشون سرو کله میزنم ، اصلا نمیدونن چی هست. اصلا نوع سیستم عاملشون رو نمیدونن. باور کن آدم هست که هنوز از فضای ذخیره سازی و واحد اون چیزی نمیدونه.
تو این فضا کی موفقه؟ خوب من دیگه حرفی ندارم.

حالا یه نفس عمیق بکش و فکر کن داری یه تیکه روزنامه میخونی.
اینترنت رو جستجو کن ، برای برترین کمرافونهای دنیا و این قبیل. به طور مشترک همشون پیکسل رو در صدر قرار دادن و XZ3 و XZ2 p هم در بیشتر لیستها وجود داره. ایندو خصوصا در قسمت فیلمبرداری کمی بیشتر مورد توجه قرار گرفتن.
امیدوارم منظور من از اینکه نوشتم "اینترنت که همه دارن" رو فهمیده باشی.
..........................
کاش حداقل برای یک بار ، یک نفر اینجا کامنت رو به دور از هرگونه تعصب و برند پرستی و جبهه گرفتن و با دقت میخوند. اونجوری ، هم نتایج بهتری میشد گرفت و هم نظرات بهتری میشد داد.
..............................
سن من دیگه از تعصب گذشته دوست عزیز.
فکر نکنم تا حالا چیزی رو که بد بوده ، به کسی گفته باشم خوبه. سونی یا غیر سونی.
مرسی

Ali J در تاریخ : 1397/10/25

سلام و درود
من خیلی باشما بحث کردم و نتیجه خاصی هم حاصل نشد پس بحثی ندارم
فقط می خواستم بگم یکم دارید کلا اشتباه برداشت می کنید
تقربیا تو تمام گوشی های سونی لنز سلفی واید تر بوده و کلا سایر کمپانی ها هم لنز سلفی رو واید تر قرار میدن (بگذریم از این که دو دوربین ها زاویه دید بیشتری دارن)
الان همین گوشی سلفی 23 میلی متری و دوربین اصلی 25 میلی متری داره
ینی سلفیش خیلی واید تره چون فاصله کانونی با زاویه دید رابطه معکوس داره
در آخر هم بگم تمام گوشی های جهان برای پرتره و بوکه محدودیت فاصله رو دارن
لطفا شخصی نتیجه نگیرید

vahid k در تاریخ : 1397/10/25

سلام ، آقای ولف همین مدل که شما میگید هم اگه کسی بگه قبول میکنید خودتون؟
اول میگید اینترنت که دارین همتون پس دیگه این حرفا رو نزنید، یعنی احتمالا با وجود اینترنت میشه پی به حقیقت برد ، بعد در آخر میگی ..دنیا رو دروغ و دغل بازی و فیک برداشته و مردم هم عاشق همین بازیای دروغین شدن.. یعنی اینترنت ندارن؟ یا اطلاعات در دسترس که میفرمایی اگه اینترنت دم دسته ازش استفاده کنید غیر از اونایی که شما درست میدونیدشون فقط بقیه که پر کرده فضاش رو فیک و دروغ و دغله؟
از یه طرف میگی حتما باید چیزی مثل dxomark بیاد
تایید کنه با ارقامش از یه طرف میگی کجا و کجا چون به طراحی جایزه دادن پس ول کنید چشم و حس خودتونو نسبت به طراحی سونی
منظورتون از گوشی ۲۲۰گرمی در سال ۲۰۱۸ رو نفهمیدم کدومه چون پریمیوم رو سونی با ۲۳۶ گرم عرضه کرد تو ۲۰۱۸
اینکه بلونوث چه نسخه ای باشه از امکانات چیپسته و از هر چیپستی استفاده بشه ناخواسته ورژن بلوتوث تابع همون بلوتوثیه که در چیپست تعبیه شده و دخل و تصرفی نمیشه توش کرد ، ولی اینکه ژیرسکوپ در گوشی های غیر از پرچمدار استفاده بشه یا نشه از تصمیمات و اختیارات شرکته که گوشیهاش قادر به اجرای بسیاری از برنامه ها که نیازمند وجود ژیرسکوپ در دسنگاهه بهره مند باشه یا نباشه
دوست عزیز اینکه یه شرکتی یا بقول شما بخش موبایل سونی مشکل مالی داره بخاطر عدم فروش و کاهش سوده و عدم خرید و استقبال مردم هم از محصولات سونی بخاطر همین طراحیها و دوربین و نبود خیلی امکانات دیگه س که داره بهش تو نظرات اشاره میشه و برخوردار نبودن محصولاتش از ارزش خرید که شما از قیمت بالا ازش اسم میبری البته ، چرا فکر میکنید بی ربطه این نظرات؟ یا کلأ چرا فکر میکنید همه مردم در دنیا گرفتار دروغ و دغل و فیک شدن و این شما هستی که درست میبینی و در راه درستی؟ از دلایل و موارد فنی بگید خیلی بهتره تا اینجور نتیجه گیریهای احساسی
با احترام فراوان برای شما

far z در تاریخ : 1397/10/24

با درود برشما
حرف و به عنوان مصوت بلند در فارسی حالت کشیده داره مانند مسعود. در کلمه shock انگلیسی که به فارسی shok خونده میشه تلفظش به o انگلیسی شبیه هست تا و کشیده. از اونجایی که shock کلمه فارسی نیس وقتی به فارسی نوشته میشه بله شما کاملا درست میگید و به صورت شوک نوشته میشه ولی شوک خونده نمیشه بلکه شک با ضمه خونده میشه. یکی از ایرادات رسم الخط فارسی اینکه حروف صدادار کوتاه نوشته نمیشه وگرنه شک با فتحه با شک با ضمه که دو کلمه متفاوته به دو صورت متفاوت نوشته میشد و طبق اصول زبان فارسی نباید به صورت شوک نوشته میشد.
ولی اگه به قراداد باشه حق با شماست وباید شوک نوشت.
در مورد بذارید کاملا حق با شماست و ممنون از یاداوری.

در خصوص پرسش شما:
سونی توانایی قرار دادن پرتره نرم افزاری داره اما اینجا چون مقایسه به سمت پیکسل ۳ رفت از اون جهت گفته شد که توانایی نداره. منظور توانایی در حد کار گوگل بود. در حال حاضر از نظر کارهای نرم افزاری نه تنها سونی بلکه هیچ کدوم از اندرویدیها توانایی رقابت با گوگل رو ندارن وگرنه هزینه بیشتر و بالطبع تغییر طراحی و مهندسی گوشی برای قرار دادن دو دوربین رو به جون نمیخریدن و با نرم افزار در میاوردن.
تا اونجایی که من میدونم دوربین سلفی به اندازه دوربین اصلی پشت گوشی واید نیس. احتمالا یکی از دلایل اینکه میشه با تک دوربین سلفی راحتتر پرتره دراورد برای اینکه فاصله کانونی متفاوتی با دوربین پشت داره. دلیل دوم اینکه فاصله سوژه تا دوربین سلفی معمولا کمه. همون چیزی که بحث کردیم و گفتیم در گوشی سونی برای گرفتن بوکه با دوربین اصلی پشت باید بیش از نرمال سایر گوشی های پرتره دار باید به سوژه نزدیک شد. در واقع دوربین سلفی هم چون به سوژه نزدیکتره از این جهت نه تنها سونی بلکه بقیه گوشی سازها هم کار راحتی دارند.
به هر حال اینا چیزهایی هست که به فکر من رسید و الزما شاید دلایل اینها نباشن. افراد متخصص میتونن پاسخ کاملتر یا درست تری بدن.

Ali R در تاریخ : 1397/10/24

سلام عزیز.خیلی ها تحمل انتقاد رو ندارن.ولی اینکه شما گفتید حاضرید نقد بشید،خیلی خوبه این.

یک نکته میگم خدمتتون و یک سوال از شما دارم اگه لطف کنید جواب بدهید.

اول اینکه شوک درست هست به جای شک

و هم فعل بذارید به جای بزارید.

سوالم :

شما گفتید سونی توانایی ایجاد پرتره توی دوربینش رو ندارد.

در عین حال ،دوربین جلوش پرتره دارد.

خواستم از شما بپرسم یعنی به نظر شما،برای سونی، بردن مود پرتره به دوربین اصلی،سخت تر هست از سلفی؟

دعای خیر

WOLF A در تاریخ : 1397/10/24

گوشیهای xz3 و xz2 premium دوتا از بهترینهای کمرافونهای دنیا هستن.
اینترنت که خداروشکر همه دارند، پس دیگه این حرفا رو نزنید.
حتما باید یه چیزی مثل dxomark بیاد یه عدد بده تا دل به عدد ببندید؟
................
سونی موبایل مشکل مالی داره ، چرا دیگه میچسبونین به دوربین و طراحی و .... .
همین طراحی ها داره جایزه میگیره هرساله.
تو اکثر سایتای خارجی دیدم میگه ، سونی رو هر کسی نمیخره چون باید پول بیشتری بدی. تو یوتیوب هم بعضا تو ریویوها شنیدم.
................
حداقل سونی نمیاد رو گوشی 2018 بلوتوث 4 بزاره با usb ورژن 2 یا گوشی باریک با وزن 220 گرم. اینا به چشم کسی نمیاد ولی میزان صفحه سونی از 77 بشه 76 درصد همه میگن سونی گند زده. یا شرکتی که هنوز باتری گوشیش اتصال میکنه چطور میتونه اسم کیفیت رو روی خودش بزاره؟
دنیا رو دروغ و دغل بازی و فیک برداشته و مردم هم عاشق همین بازیای دروغین شدن.

پارسال سونی اسم AI آورد و ربات آیبو رو معرفی کرد، امسال همه شرکتا یه ربات ساخته بودن آورده بودن تو نمایشگاه CES.
.................................

mohamadreza s در تاریخ : 1397/10/23

سونی هم که گوشی هاش به درد نخور شدن قبلا سامسونگ به پاش نمیرسید الان ان کجا و این کجا.من خودم طرفدار سونی بودم ولی اصلا پیشرفت نکرده تو زمینه گوشی با این رنج قیمت های سونی سامسونگ میشه خرید هم زیباتر و صفحه نمایش سوپرامولد و..
ولی حرف اول رو تو کنسول میزنه بدون شک

far z در تاریخ : 1397/10/23

این گوشی نه تنها در ایران بلکه تو هیچ کشور خاورمیانه ای تا اونجایی که من میدونم توزیع نشده.
یا باید از اروپا یا آسیای شرقی یا آمریکا تهیه بشه. احتمالا تو ایران هم افرادی باشند که به صورت مسافری این گوشی رو بیارن.

ضمنا قیمت xz3 به شدت پایین اومده و در آلمان به حدود 680 یورو رسیده.

Ali J در تاریخ : 1397/10/22

بله شما درست میگین بیشتر 1200 تا 1600 خیلی کاربردی و واقعی نیست ولی ایکس زد پرمیوم ۲ تا 51200ایزو داره و حتی سه دوربین های جدید هواوی شنیدم 102400هم ایزو دارن دیگه رقابت این طوری شده
درباره نمایشگر هم آره میت ده بد نشده ولی شما بیا همون میت ده رو با شیائومی می max3 مقایسه کن با این که شیائومی دقیقا یک اینچ بزرگ ولی اصلا نشون نمی ده فکنم این دوتا رو مقایسه کنی کاملا متوجه بشی چی می گم

vahid k در تاریخ : 1397/10/22

آها متوجه شدم شما میگی با نسبت ۱۶:۹کم حاشیه بشه زشت میشه گوشی دوتا نمونه شو تو ذهنمه الان یکی میت ده که کم حاشیه شد با همون نسبت قدیم یکی هم نوکیا ۸ سیروکو که با قد ۱۴.۲ صفحه ۵.۵ اینچی داره اونم که البته خیلی خوشدست و خوبه جیب خورش ، صرفنظر از قشنگی که بازم میتونه سلیقه ای باشه من شخصأ خودم ترجیح میدم که بین دوتا گوشی مثلا ۵.۵ اینچی به شرط اینکه حاشیه نداشته باشن یا حاشیه های هر دو برابر باشه اون که نسبت ۱۶/۹ داره رو انتخاب کنم ، چون صفحه بیشتری رو داره در اختیارم میذاره ، البته بسته به شرایط کاربر میتونه فرق کنه این انتخاب که حساسیت در انتخاب گوشی بر روی طول دستگاه بیشتر براش مهمه یا عرضش؟ چون الان بازار جوری شده که سایز گوشیایی مثل کامپکت همین سونی دیگه بسختی پیدا میشه و اگر با اون قد گوشی باشه چه بهتر که مثل قدیم عریض باشه ، ولی میتونه برای گوشیای با سایز بالاتر فرق کنه موضوع البته

vahid k در تاریخ : 1397/10/21

متوجه نمیشم درست منظورت چیه، ولی مثلا شما نگاه کن ایکس زد پریمیوم ، یا ایکس زد ۱ نسبت۱۶/۹ دارن ، حالا همون طول و عرض گوشی بدون تغییر میمونه ققط از اون حاشیه های بالا پایین کوشی کم میشه به صفحه اضافه میشه و گوشی میشه حتی ۱۹.۵/۹ با همون ابعاد بدنه که داشت ، این اضافه شدن نسبت طول تقریبا بخاطر از بین رفتن حاشیه س در اکثر موارد و تغییری تو خود ابعاد نداره آنچنان ، ولی خب نمیشه دیگه اینو در مورد ۲۱:۹ هم صادق دونست اون دیگه خیلی ابعاد خود گوشی غیر طبیعی شده

یه چیزم در مورد ایزو بگم ، تو عکاسی معمول ایزو از حد ۱۲۰۰ ،،۱۶۰۰ نهایتأ کاربرد نداره ها ، اون ایزو ۱۲هزاری برای کارای معمول نیستا و اصن نمیشه با اون حساسیت انتظار عکسهای متعارف رو داشت

Faraz D در تاریخ : 1397/10/21

سلام و وقت بخیر
دوستان این موبایل تو بازار داخلی موجود هست و اگه هست قیمتش چنده و اگه موجود نیست اطلاع رارین کی ممکنه موجود بشه؟؟

Ali J در تاریخ : 1397/10/21

ببینید من مثل طرف دار های دوآتشه سونی نمی خوام بگم the Sony is best چون واقعا اینطوری نیست ولی شایعاتی که از قدیم پشت کوشی هاش بوده هم قبول ندارم مثلا ضعیفه یا دوربینش افتضاحه یا خرابی زیاد داره یا هنگی داره اینا درست نیست اگر واقع بین باشیم
دوربین های سونی معایب خودش رو داره ولی نقاط قوت زیادی هم دارن که نمی شه ازشون چشم پوشی کرد

far z در تاریخ : 1397/10/21

به هر حال من منتظر منبع جامعی از شما هستم که تشریح کنه. اون نوشته ها هم بر اساس بررسی های افراد صورت گرفته. دوربین مقوله ای هست که باید صحنه ها و سوژه های مختلف تست بشه تا به نتیجه گیری برسه آدم. صرف نشون دادن یکی دو صحنه اونم برای حالتی چون پرتره نمیتونه برداشت جامعی از این حالت به ما ارایه بده. بعدشم من سعی کردم 3 تا منبع بیارم که احتمال خطا یا جانبداری رو به حداقل برسونم. وقتی هر سه تا منبع عملا یه حرف میزنن پس آدم به یقین میرسه.
الان تو اینترنت همه چی پیدا میشه. شما اگه خودت xz3 داری بفرما و تست کن و نتایجش رو برای ما اینجا آپلود کن.
---------------
اینو در پاسخ به شما و وحید میگم. xz4 به طور قطع از لنز تله فوتو استفاده خواهد کرد. این حدس و پیش بینی من هست. خود این استفاده نشون خواهد داد که سونی توانایی خلق پرتره با یه دوربین رو نداره و نیاز داره مثل بقیه از دوربین تله فوتو استفاده کنه

Ali J در تاریخ : 1397/10/21

آهان راستی اینم یادم رفت بگم حاشیه گوشی و نسیت طول عرض نمایشگر گوشی به هم وابسته هستند ینی اگر نسبت 16:9رو گوشی باشه حاشیه زیاد میشه و اگر حاشیه کم بخواهید نسبت نمایشگر 18:9 یا حتی21:9 میشه
چرا؟ چون که اگر بدنه گوشی رو 16:9طراحی کنند گوشی بشدت زشت و کوتاه بنظرمیاد برا همین گوشی هابدنه کشیده تری نسبت به نمایشگرهاشون داشتند و برای ازبین بردن حاشیه ها نمایشگر رو به بدنه میرسونند
سیاست قبلی سونی رو حفظ نسبت استاندارد نمایشگر بود برا همین حاشیه زیاد بود
ولی تمرکز مدیرعامل جدیدش رو رو حاشیه کمتره برا همین نسبت نمایشگر هم از استاندارد خارج شده
برا همینه که شما الان نسبت نمایشگر به بدنه بیشتر 90 درصد رو با حالت 16:9پیدا نمی کنی

Ali J در تاریخ : 1397/10/20

باشه دیگه ایموجی نمیزارم 🤚
اونجا که گفتم دوربین دوم سوراخه بخاطر این بود که گفته بود هواوی حتی پایین رده هاش هم دو دوربینه هستند یادته اینو خب من گفتم جدید ترین soc های موبایلی حداکثر دو دوربین رو پردازش کامل می کنند بامحدودیت پیکسل مشخص که این هم مربوط به soc های پرچم دار مثل سری 800 اسنپ یا سری 900کایرین میشه و تا حدودی بعضی از میان رده های جدید پس لنز دوم یک پایین رده عملا در نقش یک سوراخ هست چون اصلا می تونه کامل پردازش بشه
هواوی شیائومی سامسونگ اپل سونی پیکسل تکنو و... همه دارن از سنسور های سونی استفاده می کنند ولی نتایج بسیار متفاوت هست منظور من این بود که تو سنسور و لنز هاش ایرادی نیست
ببین متنی که یه نفر با اطلاعات رو کاغذی نوشته معتبر تره یا فیلمی که با چشمات داری می‌بینی؟ 🤔 یا حتی بیشتر گوشی که تو دستمه و دارم باش الان این متن رو مینویسم کدوم معتبر تره؟
من که به چشمام اعتماد دارم چون معتبر ترین سایت ها هم ممکنه جانب داری کنند مثل همین جی اس ام عزیز که مصرف باتری های اپل رو افتضاح و سامسونگ رو عالی جلوه میده من و پسر خالم قد هم از گوشی هامون استفاده می کنیم و مال اون بیشتر من باتری نگه میداره ولی تو جی اس ام کمتر گوشی من امتیاز داشت
درکل هرجور دوست داری
درضمن شما گفتین سونی بوکه و پرتره نداره نه پرتره خالی و تازه میگفتین تو عکس برداری ماکرو از افکت بوکه استفاده میشه 😂
درضمن مقدار تار شدگی وحتی نوع تار شدگی کاملا قابل تنظیمه
عمق تار شدگی میتونه از صفر تا دوبرابر معمول و نوع تار شدگی در سه حالت افقی و عمودی و کلی تنظیم میشه
ببین داداشم این هارو تو هیچ سایتی پیدا نمی کنی فقط باید گوشی سونی دستت باشه تا بفهمی برا همین میگم به چشمات اعتماد کن
در آخر گوشی های سونی یکی از کامل ترین رابط های کاربری رو تو عکس برداری با تنظیمات دستی دارن که اگر کسی سردر بیاره می تونه تا حد خیلی زیادی کیفیت عکس هاشو تغییر بده که این هم تو هیچ سایتی پیدا نمیشه تو حالت اتو از خیلی از دوستام کم می‌آوردم ولی وقتی تنظیمات رو دستی وارد میکردم دیگه کسی حرفی برا گفتن نداشت

Ali J در تاریخ : 1397/10/20

آره منم گفتم با دو دوربینه موافق ترم چون کار رو راحت تر و دقیق تر کرده و این هم جالبه بدونید که دوربین دوم ایک زد پرمیوم ۲ سیاه و سفید هست دلیل اون رو هم خود سایت سونی برای دقت بیشتر در تشخیص شدت نور عنوان کرده رو این حساب میگم دوربین دوم اون مربوط به پرتره و تله نیست چون حتی تو همون گوشی هم مشکلات تشخیص وجود داشت از خودم که نگفتم برا ایزو و دقت در تاریکی بیشتره خود سایت سونی اعلام کرده
درمورد تاریکی هم بحثی ندارم از قدیم گوشی های سونی تو تاریکی ضعف داشتند که ناشی از دیافراگم تنگ تر و ایزو کم تر نسبت به رقبا بوده ولی الان خیلی بهتر شده به طوری که حتی میان رده های سونی نیز ایزو 12800دارن درمورد ایکس زد ۳ هم بیشتر منابع گفتن جزئیات تو تاریکی بیشتر شده در کل کاری با تاریکی نداریم شما درست می گید
تو گیج بودن سونی هم شکی نیست تو همین چند سال دوبار مدیرعامل بخش موبایل عوض شده طبیعیه سیاست هاش هم عوض بشه قبلا هم گفتم برندی موفقه که چیزی بسازه که مشتریانش می‌خواهند نه مهندسین فکر می کنند درسته این که ایکس زد ۳ اگر دو دوربینه میشد خیلی بهتر بود کاملا درسته من فقط با این که چون تک هست با بقیه رقبا خیلی فاصله داره مخالفم

far z در تاریخ : 1397/10/20

استناد من به منابع مختلف بود. بخوام جمع بندی کنم:
سونی حالت پرتره نداره. حالت بوکه داره که میشه تا حدی و به صورت محدود از اون به عنوان پرتره استفاده کرد. هرچند در نگاه اول این پرتره و بوکه شاید هر دو یه خانواده حساب بشن ولی بوکه ای که سونی داره نمیتونه جایگزین پرتره بشه چون نخست در تشخیص مرزهای سوژه اشتباه داره مخصوصا اگه سوژه انسان باشه، دوم عمق سوژه و پس زمینه تار شده چندان خوب نیست و سوم باید فاصله سوژه نسبت به دوربین کمتر از معمول بقیه گوشی های پرتره دار باشه.
اشکال نداره. شما دوست داری این بوکه سونی رو پرتره بدونی، مشکلی نیست ولی چه به نظر من و چه از نظر کارشناسان و بررسی کننده ها این دوتا مقوله جدایی هست.

حالا سوالی اینجا هست که آیا سونی همون راه پیکسل رو رفته؟ خیر. بوکه سونی با پرتره پیکسل چه در مفهوم و چه در پیاده سازی خیلی فرق میکنه هرچند میشه در مواردی از سونی هم برای کارکرد مشابه استفاده کرد. بنابراین فرض اول شما مبنی بر اینکه xz3 همون راه پیکسل3 رو رفته درست نیست. اساس آغاز این بحث هم این بود که شما اومدی و این دو گوشی رو نه تنها از نظر استفاده از تک دوربین به جای دو دوربین همتراز قرار دادی بلکه کار گوگل در دوربین پیکسل3 رو نتیجه سنسور سونی دونستی. حتی پا رو فراتر بردی و دوربین تله فوتو رو سوراخ خالی یاد کردی. بنابراین اینجا وقتی میگید بحث داره از حالت علمی خارج میشه بد نیست که به نظرات خودتون کمی پایینتر هم نگاهی بندازید.

شما لطف کن چند تا منبع معتبر بیار که بیاد و حالت پرتره سونی رو توضیح بده یا با بقیه گوشی ها مقایسه درستی بکنه. ترجیحا از کلیپهای یوتیوبی چند دقیقه ای که یه آهنگ پس زمینه فقط داره پرهیز کنید.
ضمنا اینجا فضای شوخی و جک نیست که از این ایموجی ها استفاده میکنید. بهتره رعایت کنید که فضا به سمت مسخرگی کشیده نشه و احترام حفظ بشه.

vahid k در تاریخ : 1397/10/20

مرسی ، اعتراض شما وارده و قبول میکنم تا معرفی نهایی ایکس زد۴ نمیشه قاطع حرفی زد در موردش ولو اینکه نمایش رندرهای احتمالی محصول از سایت ایکسپرین بوده ، ولی در هر حال باید منتظر شد و دید و اگر اونموقع صحت داشت موضوع عکسهای نمایش داده شده دیگه فرقی تو ماجرا نمیکنه ، ولی این حرف شما باز وارد نیست که استفاده دو دوربین پریمیوم۲ برای چی بوده یا نبوده ، چون اصل موضوع همین بود که بقیه برندها متفقأ به این نتیجه رسیدن برای پوشش ضعف دوربینهای گوشیها که بخاطر شرایط محدود فضای استفاده س باید از لنزهای بیشتری بهره برد برای رسیدن به کیفیت و کارایی های مطلوب ، و سونی در این زمینه کوتاهی و کاستی داشته در مقابل بقیه ، حالا شما بگید در پریمیوم ۲ لنز دوم برای کیفیت بیشتر در تاریکیه ، خب یعنی در ایکس زد۳ باز ضعف در تاریکی وجود داره ، و همینطور در محصولات قبلترش و میتونست خیلی زودتر از اینها همپای بازار و بقیه اونم متوسل بشه به برطرف کردن مشکل با استفاده از سخت افزار
من اصلا در زمینه دوربین نظری نداشتم از اول ، ولی علی آقا حرفای شما ضد و نقیض میشه وقتی موارد نقضش وجود داره تو همون محصولات سونی

در ضمن در رندرها که هنوز قطعیت نداره گویا صفحه ایکس زد۴ اج هستش و یاد انتقادات از صفحات اج هم افتادم از طرف سونی دوستان گل که بسیار آسیب پذیر میدونستن این سیاست و طراحی رو
ممنون که وقت میذاری برای گفتگوها به هر حال

Ali J در تاریخ : 1397/10/20

https://youtu.be/2VMWe9pdYLg
لینک تست دوربین با آیفون ایکس خداییش تو پرتره چقدر ضعیف تر بود انصافا می شه گف اصلا نداره 😂
http://gadgetnews.net/284568/چهار-دوربین-سونی-سونی-اکسپریا-xz3/
لینک شایعه چهار دوربین بودن xz3 از سایت معتبر داخلی
http://gadgetnews.net/298502/دوربین-سامسونگ-گلکسی-نوت-9/
اینم مقایسش با نوت ۹ حالا کی داره احساسی حرف میزنه
آنقدر فاصله داشت که بگیم نداره؟ 🤔

Ali J در تاریخ : 1397/10/20

بزارید چنتا چیز رو مشخص کنم
اول این که من هم از سال 93 کابر این سایتم ولی بنا به دلایلی اکانت جدیدی زدم
دوما دو دوربین شدن ایک زد پرمیوم ۲ برا افزایش ایزو دقت در تاریکی بود نه برای بهبود افکت ها
سوما کی گفته ایکس زد ۴ سه تا دوربین داره این طرح هایی که می بینید رندر هستند و هیچ کدوم تایید رسمی نشدند من هزار ها رندر برای ایکس زد ۲ و ۳ و حتی یک دیدم که چنتا دوربین داشتند ولی هیچ کدوم تولید نشدند شما با این همه مشغله که بیشتر همه دارید به منابع خوبی دسترسی ندارید رو رندر قضاوت کردن اشتباه محضه
چهارما گفتین پرتره نداره بعد رفتین دیدین داره ولی خوب نیست گفیتین اشباه کردم داره منم گفتم آفرین به شما که اهل تحقیقی بعد اومدین گفتین خب چون افکتش خوب نیست پس نداره (این ینی مقلطه) منم گفتم حرفم رو پس می گیرم
پنچما خیلی کسی فکر می کنه داره اینجا وقت تلف می کنه خب نکنه چرا بحث رو احساسی می کنید حالا چون کسی زیاد وقت گذاشته باید حرف هاش رو قبول کنیم
شیشما من گفتم سونی داره داره با سیاست پیکسل پیش میره و تا الان هم به حد ایده آل رسیده نگفتم به پیکسل رسیده یا به حد عالی رسیده
هفتما من گیربکس رو مثال زدم تو مثال جای دعوا نیست که متوجه مقلطه ناخواسته خودتون بشین که فکر کردین من فرق چرخدنده رو با صفحه سیماس نمی دونم! 😂 و یه مقلطه دیگه آوردین واقعا جالب بود
هشتما دقیقا بگین کدوم حرفام اشتباست تا تحقیق کنم نه این که بیاین شرح حال زندگیتون رو اینجا بنویسید مثل من که گفتم پرتره داره و دیدین که داره مثلا شما بیاین بگین نخیر تغییر نرم افزاری نداشته یا تغییرش تاثیری نداشته تاببینیم کی درست میگه
نهما اگر دقت کنید شما بیشتر دارین شخصی قضاوت می کنید نه من
دهما خواهشا بیایین این بحث رو تمومش کنیم چون داره از حالت علمی خارج میشه و اصلا اینجا جاش نیست مرسی از همه دوستان ایام به کام

far z در تاریخ : 1397/10/20

گاهی وقتا به خودم میگم چرا اینهمه وقت میزاری و تحقیق میکنی برای چیزی که ارزش شاید نداشته باشه. دادن یه کامنت 15 تا 20 خطی با فکر و تحقیقی میتونه تا 1 ساعت هم زمان ببره. واقعا نمیدونم این چه مرضی هست که من دارم و با اینکه اینهمه مشغله دارم ولی همیشه یه زمانی رو به اینکار اختصاص میدم. یه سنت هم برای من سود مالی نداره که هیچ وقتمو هم میزارم پاش.
وقتی کاربر علی گفت xz3 حالت پرتره داره من رفتم یه نگاه گذرا انداختم و دیدم یه چیزایی شبیه پرتره داره. خیلی وقت نزاشتم دقیقتر نگاه کنم. اومدم گفتم اره ظاهرا سونی هم این حالت رو داره. بعدا بر حسب تصادف گفتم یه نگاه منابع بندازم ببینم چی میگن. فون ارنا رو خوندم دیدم گفته بود که عملا پرتره نداره. گفتم بهتره منابع دیگه ای رو هم ببینم تا به قطعیت برسم. دیدم اجماع بررسی ها بر این بود که xz3 حالت پرتره نداره و عملا با افکت بوکه خواسه شبیه سازی کنه این حالت رو که خروجی نهایی چه در تشخیص سوژه و چه در عمق بخشی به پس زمینه کلا پرته. نتیجه این بود که اسم این رو دیگه نمیشه پرتره گذاشت. جای تعجب بود برام نتیجه تحقیق کاملتری که انجام دادم و اینجا بیان کردم از سوی کاربر مورد اشاره به شکل عجیبی مورد نقد قرار گرفت. با خودم گفتم چرا تا یه چیزی در جهت خوشایند یکی باشه شروع به تعریف ازش میکنه ولی اگه نباشه کاملا جبهه میگیره در مقابلش.

به هرحال گاهی نامید میشم که چه دلیلی داره نسل جوان باید اینگونه از بعد طرفداری نگاه کنه به مسایل. واقعا نمیدونم این برند پرستی چیه و چه سودی برای مشتری داره.
جالب اینکه تو یوتیوب هم اینجوری. کامنتهای زیر بررسی گوشی های سونی رو آدم نگاه میکنه بخش عمده کامنتها همچین مضمونی داره: Sony is the best. واقعا انگار طرفدار سونی بودن و چشم رو واقعیتها بستن یه مشکل جهانی هست.

به هر حال نمیدونم تا کی میتونم تو این صفخات به نظر دادن ادامه بدم. ولی فقط یه چیز رو هدف دارم که جا بندازم اونم اینکه بدون پشتوانه آدم نباید حرفی بزنه. چون واقعا احساس میکنم که مردم ما بیش از هرچی نیاز به آگاهی دارن. آگاهی در مورد تکنولوژی، اقتصاد، تاریخ و ... . وقتی آگاهی باشه دیگه طرفداری بی مورد از بین میره. و واقعا تو حسرت موندم که یکی پیدا نمیشه بیاد واقعا نظرات منو به چالش بکشه با دلایل سنجیده و منطقی و فنی. اتفاقا خیلی خوشحال میشم که کسی منو نقد درست کنه تا من از اون یاد بگیرم و پخته تر شم.

به امید افزایش آگاهی در همه انسانها.

vahid k در تاریخ : 1397/10/19

سلام ، اینو شما گفتی علی آقا:
..پس وقتی سونی می تونه تک دوربین خودش رو به حد ایده آل برسونه نیازی به چند دوربین نداره مثل گوگل پیکسل که این کارو کرد..

خب این ادعا فقط میتونه یه تصور شخصی باشه ولی چرا حالا ارتباطش میدیم به خواست و هدف سونی اونم بدون هیچ منبع موثق و مستندی از طرف سونی این میتونه همون هواداری احساسی باشه از نظر من ، چون بسیاری از موارد این گفته رو نقض میکنن مثل استفاده سونی از دو دوربین در ایکس زد۲ پریمیوم و ۳دوربین در ایکس زد۴ ، حالا پرسش اینجاس چرا سونی که میتونه بنظر شما با قدرت نرم افزاری کاری رو بکنه که گوشیای دیگه با چند دوربین قادر به انجام اون هستن به یکباره رو أورده به ۲ دوربین و ۳ دوربین؟

انقدر نظیر این مدل ادعاها در جهت طرفداری از یه کارخونه تو این پیجها از طرف کاربرها رو شاهد بودیم که نمیدونم وقتی به موارد نقض اون برخورد میشه واقعأ چه توجیهی براش میتونه وجود داشته باشه که بشه اون ادعاها رو بدون حانبداری و صرفأ حدس واقعی و فنی در نظر گرفت ، حتی خود سونی هم در چند مورد خلاف چیزی که ادعا میکرد رو عمل کرده

یکی همین دوربین که الان به محصول ۳دوربینه ازش بر میخوریم
یکی استفاده از صفحه کواد در محصول جدیدش که همیشه ادعا میشد گوشی بیشتر از فول احتیاجی نداره بیشتر از اون کار بیهوده ایه
یکی استفاده از صفحه اولد در محصول جدید که همیشه استفاده از آی پی اس رو بخاطر برتری اون عنوان میکردن
یکی کم شدن حاشیه که داشتن حاشیه رو جزو موارد اصولی و مهندسی سونی عنوان میکردن که فدای ظاهر نخواهد شد
یکی استاندارد ۱۶:۹ که حتی خود سونی مدعی بود این تناسب بهترین تناسبه و الان با صفحه ۲۱:۹ رویرو هستیم

برای تمام این موارد هم همیشه کاربرها از طرف سونی دلیلی برای توجیه مورد عنوان میکردن که خب بی پایه و اساس بودن همشون در روند تغییر یافته آینده مشخص شد در طی زمان
بهتره فقط معایب و مزایای محصولات بررسی بشه و لزومی نداره از انگیزه و هدف پشت اون هم بگیم اونم فقط مستند به فرضیات و تصورات شخصی
یه محصول میتونه از هر برندی خوب باشه میتونه هم بد باشه ، ولی وقتی پای گرایش به خود برند وسط کشیده بشه دیگه مبنای منطقی و فنی از بین میره ، چون سخت بشه حرف احساسات شد

far z در تاریخ : 1397/10/19


جالبه وقتی بگیم داره ازمون تشکر میکنید ولی وقتی بگیم نداره نظرتون رو پس میگیرید.

من از سال 92 که دارم تو این سایت فعالیت میکنم فقط یک هدف داشتم: اونم ارایه نظراتی منطبق بر بررسی و معتبر. ببینید من اینجا 3 تا منبع معتبر آوردم از سایتهایی که بررسی میکنند. پرتره تعریفش مشخص هست: معمولا تو فواصل چند ده سانتیمتری تا چند متری رو میتونند با استفاده از دوربین واید و تله فوتو ترکیب کنند و سوژه رو از پس زمینه تشخیص بدند. اگه صرفا یه دوربین استفاده بشه نیاز به کار نرم افزاری بسیاری داره که تک دوربین باید عکسهای متوالی بگیره و با استفاده از الگوریتم نرم افزاری دقیق سوژه از پس زمینه جدا بشه که فعلا تا اینجا فقط گوگل موفق شده این کار رو به شکل مطلوبی انجام بده.
اون چیزی که سونی پیاده کرده پرتره نیست بلکه بوکه هست. این دوتا فرق دارند با هم دیگه عزیز.

من بخش های از نظرات سایت های معتبر رو ترجمه میکنم (ترجمه لغت به لغت نمیکنم):
فون آرنا:
شما حالت "بوکه" تو این گوشی دارید، اما کاری که این انجام میده اینکه دوتا عکس با فاصله زیاد از هم میگیره و نتیجه ای که میده اصلا حتی نزدیک به اون پرتره نیست که شما تو گوشی های دیگه میگیرید.
تامز گاید:
سونی قادر نشده که حالت پرتره رو به دوربین عقب بیاره. در مقایسه با نوت9، من باید به صورت کاتلین خیلی نزدیک میشدم تا مشابه نوت9 بشه، حتی با این حال نتیجه نهایی یه افکت فیش آی (چشم ماهی) که تعریف چندانی نداره.
ان گجت:
در مقایسه با حالت پرتره دوربین سلفی، حالت بوکه دوربین عقب کار بسیار ضعیفی رو در شبیه سازی عمق میدان دید انجام داده.

ببینید شما دوست داری فکر کنی xz3 مانند پیکسل با تک دوربین حالت پرتره داره، حرفی نیست میتونید چنین تصور کنی. چیزی که با با ارایه منابع معتبر نشون دادیم خلاف اینو داره میگه. در مثال گیربکس ماشین هرچند خیلی مرتبط نیست ولی چیزی که سونی داره مثل سیستم چرح دنده و زنجیر دوچرخه هست نه گیربکس. شما میتونی سیستم دوچرخه رو برای ماشین هم استفاده کنی یکم زور بیشتری هم به خرج بدی تا ماشین یه کوچولو حرکت کنه ولی این رو بهش نمیگن گیربکس چون این اون نیست هرچند میتونه اون رو با فاصله بسیار زیاد شبیه سازی بسیار ناقصی ازش بکنه.

موفق باشید

far z در تاریخ : 1397/10/19

جالبه وقتی بگیم داره ازمون تشکر میکنید ولی وقتی بگیم نداره نظرتون رو پس میگیرید.

من از سال 92 که دارم تو این سایت فعالیت میکنم فقط یک هدف داشتم: اونم ارایه نظراتی منطبق بر بررسی و معتبر. ببینید من اینجا 3 تا منبع معتبر آوردم از سایتهایی که بررسی میکنند. پرتره تعریفش مشخص هست: معمولا تو فواصل چند ده سانتیمتری تا چند متری رو میتونند با استفاده از دوربین واید و تله فوتو ترکیب کنند و سوژه رو از پس زمینه تشخیص بدند. اگه صرفا یه دوربین استفاده بشه نیاز به کار نرم افزاری بسیاری داره که تک دوربین باید عکسهای متوالی بگیره و با استفاده از الگوریتم نرم افزاری دقیق سوژه از پس زمینه جدا بشه که فعلا تا اینجا فقط گوگل موفق شده این کار رو به شکل مطلوبی انجام بده.
اون چیزی که سونی پیاده کرده پرتره نیست بلکه بوکه هست. این دوتا فرق دارند با هم دیگه عزیز.

من بخش های از نظرات سایت های معتبر رو ترجمه میکنم (ترجمه لغت به لغت نمیکنم):
فون آرنا:
شما حالت "بوکه" تو این گوشی دارید، اما کاری که این انجام میده اینکه دوتا عکس با فاصله زیاد از هم میگیره و نتیجه ای که میده اصلا حتی نزدیک به اون پرتره نیست که شما تو گوشی های دیگه میگیرید.
تامز گاید:
سونی قادر نشده که حالت پرتره رو به دوربین عقب بیاره. در مقایسه با نوت9، من باید به صورت کاتلین خیلی نزدیک میشدم تا مشابه نوت9 بشه، حتی با این حال نتیجه نهایی یه افکت فیش آی (چشم ماهی) که تعریف چندانی نداره.
ان گجت:
در مقایسه با حالت پرتره دوربین سلفی، حالت بوکه دوربین عقب کار بسیار ضعیفی رو در شبیه سازی عمق میدان دید انجام داده.

ببینید شما دوست داری فکر کنی xz3 مانند پیکسل با تک دوربین حالت پرتره داره، حرفی نیست میتونید چنین تصور کنی. چیزی که با با ارایه منابع معتبر نشون دادیم خلاف اینو داره میگه. در مثال گیربکس ماشین هرچند خیلی مرتبط نیست ولی چیزی که سونی داره مثل سیستم چرح دنده و زنجیر دوچرخه هست نه گیربکس. شما میتونی سیستم دوچرخه رو برای ماشین هم استفاده کنی یکم زور بیشتری هم به خرج بدی تا ماشین یه کوچولو حرکت کنه ولی این رو بهش نمیگن گیربکس چون این اون نیست هرچند میتونه اون رو با فاصله بسیار زیاد شبیه سازی بسیار ناقصی ازش بکنه.

موفق باشید

Ali J در تاریخ : 1397/10/19

نظر قبلی خودم رو پس می گیرم کلا دوست داری بحث کنی
پرتره سونی ضعیف تر بقیس
چطوری از این می تونی نتیجه بگیری نداره
اگه یه ماشین هم گیربکس ضعیفی داشته باشه با این که کلا نداشته باشه اصلا مساوی نیست این طوری ینی هر چیزی که عالی کار نکنه با این که وجود نداشته باشه برابره؟
درکل بیخیال
پرتره داره نسبت به قبلش هم خیلی بهتر شده من خودم کاربر سونی هستم و تجربه دارم ولی به پرچم دار های مطرح نرسیده این بهبود هم بخاطر تغییر نرم افزاری بوده

far z در تاریخ : 1397/10/18

نظر phonearena در مورد حالت پرتره در سونی
The weird thing is that Sony seems completely oblivious to the trend of portrait mode on phones where you can blur the background of an image to get that coveted DSLR-like look.
It’s not just that Sony does not include a secondary rear camera, it does not include a proper portrait mode at all!
Admittedly, you do have a “Bokeh” shooting mode, but what this option does is take two pictures with a big gap between them and the results are nowhere near what you get from portrait shots on other phones.

نظر Toms guide
These days, it's a bit strange returning to a single-lens main camera in a flagship smartphone. That's not necessarily an indictment of the XZ3's shooter — the Pixel 2 also employs one sensor and remains our favorite camera phone to date. However, Sony hasn't been able to give the XZ3's rear camera a Portrait mode, which some aspiring mobile photos may find disappointing.
As a result, the above portrait of my colleague Caitlin just didn't pop with the same kind of drama you'll see in the Note 9's rendition, which also benefited from the zoomed-in perspective from that device's telephoto lens. With the XZ3, I had to get the phone really close to Caitlin's face to achieve a similar shot, and even then the final product had an unflattering fisheye effect to it.

نظر Engadget:
On the hardware front, the XZ3 replaces the XZ2's 5-megapixel selfie camera with a 13MP sensor fitting of a flagship. Naturally, this makes for much more detailed images, and when paired with the portrait selfie mode, it can spit out some quality snaps with natural-looking background blur. This is somewhat unexpected, too, since the bokeh mode designed for the single rear camera does a really poor job of simulating a shallow depth of field.

اون چیزی که من از اینا برداشت کردم اینکه با xz3 میتونی در واقع حالت بوکه رو داشته باشی ولی باید به سوژه خیلی نزدیک بشی. افکتی هم که ایجاد میکنه اون افکت مورد انتظار از حالت پرتره نیست. بنابراین میشه گفت کلا حالت پرتره در xz3 همونی نیست که گوگل با تک لنز تونسته پیاده کنه. در اصل میشه گفت این حالت پرتره در دوربین اصلی xz3 خیلی فاصله داره با اون چیزی که ما اونو با نام پرتره میشناسیم.
یعنی عملا نظر اول من در مورد اینکه xz3 حالت پرتره نداره میتونه درست باشه.
موارد 1 تا 100 از مجموع 212 مورد

تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا