نظر کاربران درباره گوشی موبایل سونی Xperia XZ1

Xperia XZ1 اکسپریا ایکس زد 1

Sony Xperia XZ1 سونی
ارزیابی کاربران: 7.3 از 10 (224 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های سونی
» سونی Xperia 1 VI
» سونی Xperia 10 VI
» سونی Xperia 5 V
» سونی Xperia 10 V
» سونی Xperia 1 V
» سونی Xperia 5 IV
» سونی Xperia 10 IV
» سونی Xperia 1 IV
» سونی Xperia Pro-I
» سونی Xperia 10 III Lite
» سونی Xperia 1 III
» سونی Xperia 5 III
» سونی Xperia 10 III
» سونی Xperia 5 II
» سونی Xperia Pro
» سونی Xperia 1 II
» سونی Xperia 10 II
» سونی Xperia L4
» سونی Xperia 5
» سونی Xperia L3
» سونی Xperia 10 Plus
» سونی Xperia 1
» سونی Xperia 10
» سونی Xperia XZ3
» سونی Xperia XA2 Plus
» سونی Xperia XZ2 Premium
» سونی Xperia XZ2
» سونی Xperia XZ2 Compact
» سونی Xperia L2
» سونی Xperia XA2
» سونی Xperia XA2 Ultra
» سونی Xperia R1 Plus
» سونی Xperia XA1 Plus
» سونی Xperia XZ1
» سونی Xperia XZ1 Compact
» سونی Xperia L1
» سونی Xperia XZs
» سونی Xperia XA1
» سونی Xperia XA1 Ultra
» سونی Xperia XZ Premium
» سونی Xperia XZ
» سونی Xperia X Compact
» سونی Xperia E5
» سونی Xperia XA Ultra
» سونی Xperia XA
» سونی Xperia X Performance
» سونی Xperia XA Dual
» سونی Xperia X
» سونی Xperia Z5 Dual
» سونی Xperia Z5 Compact
» سونی Xperia Z5 Premium
» سونی Xperia Z5
» سونی Xperia Z5 Premium Dual
» سونی Xperia M5
» سونی Xperia C5 Ultra
» سونی Xperia C5 Ultra Dual
» سونی Xperia M5 Dual
» سونی Xperia C4 Dual
» سونی Xperia C4
» سونی Xperia Z3 Plus (Z4)
» سونی Xperia Z4 Tablet LTE
» سونی Xperia M4 Aqua
» سونی Xperia E4g Dual
» سونی Xperia E4g
» سونی Xperia E4 Dual
» سونی Xperia E4
» سونی Xperia E3 Dual
» سونی Xperia Z3
» سونی Xperia Z3 Tablet Compact
» سونی Xperia Z3 Dual
» سونی Xperia E3
» سونی Xperia Z3 Compact
» سونی Xperia M2 Aqua
» سونی Xperia C3 Dual
» سونی Xperia C3
» سونی Xperia T3
» سونی Xperia Z2
» سونی Xperia M2 dual
» سونی Xperia Z2 tablet
» سونی Xperia M2
» سونی Xperia E1 dual
» سونی Xperia E1
» سونی Xperia T2 Ultra dual
» سونی Xperia T2 Ultra
» سونی Xperia Z1 Compact
» سونی Xperia Z1s
» سونی Xperia Z1
» سونی Xperia Z Ultra
» سونی Xperia C
» سونی Xperia M
» سونی Xperia ZR
» سونی Xperia SP
» سونی Xperia L
» سونی Xperia Tablet Z Wi-Fi
» سونی Xperia Tablet Z LTE
» سونی Xperia Z
» سونی Xperia ZL
» سونی Xperia E
» سونی Xperia E dual
» سونی Xperia Tablet S 3G
» سونی Xperia TX
» سونی Xperia V
» سونی Xperia J
» سونی Xperia Tablet S
» سونی Xperia T
» سونی Xperia SL
» سونی Xperia tipo dual
» سونی Xperia miro
» سونی Xperia tipo
» سونی Xperia go
» سونی Xperia acro S
» سونی Xperia ion HSPA
» سونی Xperia neo L
» سونی Xperia sola
» سونی Xperia U
» سونی Xperia P
» سونی Xperia ion LTE
» سونی Xperia S
» سونی Tablet P 3G
» سونی Tablet P
» سونی Tablet S 3G
» سونی Tablet S
» سونی CMD Z7
» سونی CMD J70
» سونی CMD J7
» سونی CMD MZ5
» سونی CMD J6
» سونی CMD J5
» سونی CMD Z5
» سونی CMD CD5
» سونی CMD C1
» سونی CMD Z1 plus
» سونی CMD Z1
» سونی CM-DX 2000
» سونی CM-DX 1000

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 401 تا 498 از مجموع 498 مورد

@ @ در تاریخ : 1396/7/15

از نظر کیفیت ساخت ، سونی همیشه جزو برترین ها بوده .
از هر تعمیرکار موبایل بپرسید تایید میکنه .
نبود نمایندگی رسمی و کمبود قطعات باعث رکودش در بازار ایران شده .

m e در تاریخ : 1396/7/14

موسسه Forrester در تازه ترین تحقیقات انجام گرفته، پیش بینی میکند که تا سال 2022، حدود 66 درصد از جمعیت کل جهان از کاربران تلفن های هوشمند باشد. انتظار میرود که تا سال 2022، حدود 3.8 میلیارد نفر در سرتاسر جهان حداقل یک تلفن هوشمند را در اختیار داشته باشند.

این موسسه با تحقیق بر روی کاربران تلفن های هوشمند در اروپا، آمریکا و آسیا، آمارهای بسیار جالبی از گوشی های هوشمند موجود در بازار و خطاهای آنها ارائه کرده است. طبق این آمار، میزان خطاها در گوشی های اندرویدی در سه ماهه دوم سال 2017 حدود 25 درصد بوده که بیشترین آنها در اروپا به ثبت رسیده است. در قاره اروپا میزان خطاها 32 درصد، در آسیا 28 درصد و در آمریکای شمالی 24 درصد بوده است.

در بین کمپانی های فعال در زمینه تولید گوشی های هوشمند، سامسونگ که بیشترین سهم را از بازار تلفن های هوشمند در اختیار دارد، بیشترین مشکلات را هم داشته است. میزان خطاها و ارورها در گوشی های سامسونگ 61 درصد از کل بوده است. پس از سامسونگ ال جی 11 درصد خطا داشته و سونی با 6 درصد از این حیث جایگاه بهتری را نسبت به دو رقیب کره ای در اختیار گرفته است.

پر خطا ترین گوشی هوشمند در جهان نیز، طبق آمارهای ثبت شده توسط این موسسه گلکسی S7 گزارش شده که 6 درصد از کل خطاها را شامل شده است. منظور از خطا در اینجا، تمامی مشکلاتی که در عملکرد مثل انفجار باتری، خرابی باتری، از کار افتادن دوربین، مشکلات مربوط به Wi-Fi و تمامی ارورهای موجود در گوشی است که کاربران با آن مواجه میشوند.

منبع: Blancco

برگرفته از سایت تخصصی اکسپریا

m e در تاریخ : 1396/7/14

عرض کردم که بحث رو بسط میدید به مسایل دیگه.من کی گفتم SONY ایراد نداره؟شما حرف میذارید تو دهان من اونوقت به من میگید فرار رو به جلو!!مگه اوندفعه ایرادای SONY رو به شخص شما عرض نکردم؟این ها کامنت هست،روزنامه وار نخونید لطفا.خیلی وقت گذاشته میشه سر نوشتن این مطالب.درست بخونید که من مجبور نباشم بازگشت کنم به کامنتای قبلم.(هرچند این اخرین کامنت من به شماست)

وقتی من میگم کمترین ایراد،منظورم ضعف نیست.ضعف نسبی هست.یعنی بگیم مثلا فلش دوربین SONY ضعیف تر از دیگران هست.
ایراد یعنی مشکل کیفی از نظر ساخت و استفاده از مواد بکار رفته در یک کالا که مهندسی های ساخت_طراحیه مواد رو شامل میشه.( یا لااقل منظور من از ایراد این بوده)

اما اینجوری که شما فرمودید،خب حرفای خودتون هم زیر سوال میره چون طراحی هم فقط برای خوشگلی که نیست هموطن و نمیتونه نظر شخصی باشه!!همین موضوع طراحیهای SONY هست که این همه بحث اطرافش جمع شده و اتفاقا چون بر پایه علم هست اینهمه SONY اصرار داره روش(اصرار درست یا نادرستش اصلا بحث من نیست) و اگه فقط موضوع،قشنگی می بود خب SONY برای هر نفر یه گوشی با طراحی خاص باید می ساخت!چون هر شخصی یه تفسیری از زیبایی داره.
در صورتی که طراحی هم کاملا علمی هست و یکی از مهمترین بخشهای هر شرکت معتبر هست که چندین مهندس رو مشغول به خودش کرده.توی طراحی گوشی[یا هر وسیله ایی(البته شرکتهای معتبر )]چندین نفر اون وسیله رو تست میکنن تا از همه نظر تایید بشه.اصلا خود بحث تحقیقات برای ساخت، خودش کلی زمان و هزینه میبره اونهم واسه کمپانی هایی که DNA رو حفظ کردن.حتی میان روی افراد راست دست و چپ دست تست میکنن ببینن ظاهر و دینامیک هندسی چطور جواب میده.رنگ که جزو مبحث طراحی هست باز خودش مهندسی هست و جنبه روانشناسی خودش رو داره.پس میبینید که با توجه به گفته های شما اگه اینجوری بخوایم بریم جلو،دیگه هیچ چیز نمیتونه شخصی باشه!در صورتی که تجربه ی هر فردی میتونه نظر شخصیش باشه و باعث میشه دوباره بره سمت یه کالای مشخص یا نه.(تجربه دیگران هم محترم.اما خدارو شکر توی اینهمه سال،لوازم SONY که من استفاده کردم مشکلی از نظر کیفیت ساخت نداشتن)

موضوعی که من روش تاکید داشتم، حرف شما در استفاده از گوشی چینی بود که به جد میگید فرقی نداره با برندهای معتبر.تجربه شخصیتون رو تعمیم ندین به مقایسه ی کلی بین گوشی چینی با یه گوشیه برند اصیل.
حرف آغازین و پایانی بنده این بود که نظر شخصیتون محترم ولی به نظر من( البته اگه بازم مرجع نمیخواید!)خوب نیست دیگران رو تشویق کنید برن طرف اینجور وسایل که تجربه نشون داده میتونن خطرناک باشن!!یه مثالش هم این هست که برید صفحه ایفون 8 پلاس ببینید چین چطور باعث خرابکاری و انفجار باطری ها شده.عنایت بفرمایید،فقط شاخه چینیه Amperex Technology Limited به اختصار ALT ، باعث بروز اون مشکل شده و سابقه یه کمپانی رو به راحتی میتونسته خراب کنه.
###########################
در ضمن هموطن گرامی،بعد از فرضیه،همین نظرات هستند که دومین مرحله در قانون علم هستند.تقریبا بیشتر شرکتها در تمام مواقع (ظاهرا به استثنای !!!SONY) از همین نظرات استفاده میکنن.نظر شخصی یعنی تجربه ی یک شخص در هر موردی.
در هر صورت صحیح نمیبینم بحث رو ادامه بدم.
موفق باشید.

WOLF A در تاریخ : 1396/7/14

با عرض معذرت از این که وسط بحث شما عزیزان وارد شدم.
اثبات حرف دوستمون رو میخواستم بزارم که تازه منتشر شده:
https://www.blancco.com/blog-q2-2017-state-mobile-device-performance-health-report-android-devices-struggled-keep-pace/
این سایت البته ف.یلتره ولی در Xperian.ir هم این خبر رو گذاشته:
http://xperian.ir/%D8%B7%D8%A8%D9%82-%D8%A2%D9%85%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%B3%D9%85%DB%8C%D8%8C-%D9%85%DB%8C%D8%B2%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D8%AE%D8%B7%D8%A7%D9%87%D8%A7/
با تشکر

vahid k در تاریخ : 1396/7/13

پس چرا سونی موبایل داره روز به روز آب میره اگه واقعأ گوشیای خوبی میزنه؟ چرا دنیا از سامسونگ و هواوی و اپل استقبال میکنه و سونی داره روز به روز بیرون رونده میشه؟ چیزی که مشخصه سونی یارای رقایت با برندای دیگه رو نداره دلایل زیادی میتونه داشته باشه که یکیش بالا بودن هزینه های تموم شده برای اونه که این بازار رو براش ضرر ده میکنه ، اجناس چینی اگه بد بود با این استقبال عجیب روبرو نمیشد جوری که یارای رقایت از سونی گرفته بشه و به سرنوشت دیگر برندای ژاپنی گرفتار شه که الان دیگه نام و نشونی ازشون تو دنیای گوشی موبایل نیست ، و خیلی زود قبل از اینکه بخوان حتی شناخته بشن از دور کنار رفتن

علیرضا ه در تاریخ : 1396/7/11

صبر میدم سال آینده که خود سونی تایید کرده که گوشی های جدید این شرکت سال 2018 با ظاهری کاملا متفاوت وارد بازار میشه رو بخرم.که احتمال این میره که بدون حاشیه و صفحه نمایش سوپر amoled باشه.کلا ژاپنی ها خیلی دیر متوجه میشن بازار جهانی گوشی های خوشکل رو میپسنده با کارایی بالا.هرچند سونی کارایی گوشیاش بالاس ولی ظاهری یکسان دارن و به مزاج مشتریای جهانی خوش نمیاد.اما برعکس سامسونگ ظاهر گوشیاش خوشکل میزنه از سلیقه مشتریاش خبر داره که چجوری گوشی طراحی کنه که مشتری بکشونه طرف خودش.من هیچ وقت سونی رو ترک نمیکنم تا زمانی که در عرصه تولید گوشی هست.و در ضمن نگید گوشی سونی بد هست اگه یه سری تو آپارات بزنید و سرج کنید مقایشه گوشی سونی با سایر گوشی ها میبینید سونی برتره حتی از اپل.چه از لحاظ بازی های سنگین چه سخت افزار و چه دوربین.MY LOVE SONY

far z در تاریخ : 1396/7/10

از نظر منطقی در مورد مواردی که میشه کاملا با روشهای علمی موجود اونو اثبات کرد دیگه نمیشه از عبارت به نظر من استفاده کرد.

مثال میارم:
شما اگه بگین: به نظر من سونی بهترین طراحی رو داره.
هیچکس نمیتونه بگه نظر شما اشتباه هست.

اما وقتی میفرمایید : به نظر من سونی کمترین خرابی و بهترین کیفیت رو داره باید حتما این رو اثبات کنید. چون این مورد عقیده شخصی نیس. ازتون سوال میکنن که شما برچه اساسی این ادعا رو مطرح میکنین.

شما به حای اینکه بیایید اثبات کنید که سونی بهترین کیفیت رو داره (یا خودتون تحقیق میدانی کنید یا استناد کنید به منابع معتبر) دارید فرار رو به جلو میکنید و با ذکر اینکه این عقیده شخصی شماست از ارایه پاسخ مناسب شونه خالی میکنید. بسیار هم جالبه وقتی ما داریم در مورد ایرادات سونی در سالهای اخیر مثالهایی عنوان میکنیم که بخشی از اونا تجربه شخصی و بخشی به استناد بسیاری از سایت های اینترنتی و کلیپهای یوتیوب هست, شما اینها رو برایند نظر شخصی ما میدونید و از درجه اعتبار ساقط میدونید! یعنی یه تناقض در نظرات شما هم اینجا به وجود میاد.

هر انسانی ممکنه صدها نظر شخصی داشته باشه و اونا رو بیان نمکینه. ولی اگه شخصی نظراتش رو علنی مطرح کنه و این نظرات رو دیگران به چالش بکشن باید بتونه دفاع کنه از اونا. اگر نتونه اون ادعاها از نظر علمی و منطقی خودبخود مردود هستند

WOLF A در تاریخ : 1396/7/8

آخرین آیفون ها (سری 8 و X رو میگم) 6 هسته ای هست. (از 4 هسته تجاوز کرده!!!!)
آیفون سیستم عامل کاملا مختلف داره. ضمن اینکه هر سال فقط یک مدل میزنه که بهش میگن پرچمدار . یعنی هر سال یک گوشی آیفون، یک پرچمدار . پس دلیلی نداره یک دسته پرچمدار رو با میانرده ها و پایینرده های هزاران گوشی اندرویدی مقایسه کنیم و بگیم اندروید هنگ میکنه. پرچمدار با پرچمدار باید مقایسه بشه.
نکته:
هر دستگاهی که بیش از حد توانش ازش کار کشیده بشه ، لگ میزنه و هنگ میکنه. حتی انسان اگر بیش از حد کار کنه خسته میشه و میمیره. این مسئله ربطی به آیفون بودن یا نبودن نداره.
حالا کاری نداریم که برخی افراد هزاران برنامه رو روی یک میانرده و پایینرده اندرویدی میریزن و انتظار دارن مثل پرچمدارا کار کنه و وقتی هنگ کرد میگن اندروید هنگ میکنه ولی آیفون نمیکنه. مسلما چون آیفون کلا گوشی هاش فقط پرچمدار هست این اتفاق نمیافته(ضمنا هنگ آیفونهای قدیمی هم دیدم).
...................
اگزیناس و اسنپ هم به نوع چیپ ربط داره نه به اسم برند چیپ . چیپها یه سری اطلاعات و مشخصات و تست ها دارن که اونها قدرتشون رو مشخص میکنه.
حتی همین مدیاتک. قدرت و سرعت و تواناییشون با مشخصات و بنچمارک مشخص میشه ، نه با اسم برند.
الان کجا گفته 835 از همتای اگزیناسش ضعیفتره؟
معیار اول چیپست نیست. نمیگیم که ما گوشی با چیپ فلان میخوایم. (البته میدونم منظورت چی هست-منظورت مشخصات و امکاناتی هست که چیپها تو هر گوشی باشن دارن.)
امکانات جانبی گوشیها با وجود چیپ یکسان متفاوته به همین خاطر میگم معیار ما چیپ نیست. حتی وقتی لپتاپ برای گیم میخوای با وجود اینکه مدلهای زیادی هست که CPU و گرافیک یکسان داره ولی به خاطر ویژگی ها و راحتی و صفحه نمایش یا صفحه کلید و زیبایی و رنگ و باتری و قابلیتهای گیمی یک برند فقط یک مدل خاص رو انتخاب میکنی. چیپ اساس هست ولی همه اش نیست. ما باید دنبال فلان کمپانی و فلان برند باشیم تا نیاز خودمون و برطرف کنیم.
فقط چون گفتی سراپا گوش هستم جواب دادم وگرنه در غیر اینصورت اگر میدیدم نظر کسی رو قبول نداری به هیچ وجه نظر نمیدادم.
با تشکر

m e در تاریخ : 1396/7/7

...
خود مهندسهای چینی جلوی شخص بنده اقرار کردن که فلان کشور از ما میخواد برای بازارش طبق داده های x و y که روی کاغذ به ما میده،یه کالا(نه تنها گوشی) با مواد بی کیفیت تر از رقبای توی بازار بسازیم چون قیمت تمام شدش ارزون میشه.اونوقت شما اینجا میگید فرقی بین محصولات تولیدی برند با چینی وجود نداره؟...
چرا کشورهای صنعتی اینجور درخواستها رو قبول نمیکنن؟ جوابش ساده هست.زیر سوال نرفتن اعتبار.
ولی یکی مثل چین توی اعتبار صنعت چی واسه از دست دادن داره که بترسه واسش؟اینقدر مشتری جهان سوم براش هست ازش خرید کنه که باکی از این نداره واسه کم شدن مشتری هاش.
هر چقدر پول بدید همونقدر آش میخورید.هر کسی حق انتخاب داره...
موفق باشید.

MH G در تاریخ : 1396/7/6

سلام
همونطور ک همتون میدونین سونی تو IFA 2017 سه مدل معرفی کرد
اکسپریا XZ1
اکسپریا XZ1 کامپکت
اکسپریا XA1 پلاس
برای اولین بار سونی تو نسخه کامپکتش بهتراز نسخه ی اصلی عمل کرده
ب این گوشی خیلی ایراد وارد کردید ی سریا کاملا الکی و متعصبانه و ی سریا کاملا منطقی و درست
بنظر منم XZ1 کار سختی داره برای اینکه ترجیهش بدن ب S و نوت 8 و حتی XZپریمیوم باتوجه قیمتی ک XZ1 داره و بنظر من پریمیوم پرچمدار شایسته تری بود و ای کاش سونی بجای این مدل X1 یا X اولترا با صفحه بالای 6اینچ با اسنپ 660 و قیمت کمتراز پرچمداران روانه بازار میکرد
ولی انصافا ب کامپکت نمیتونید ایرادی بگیرید!!
تست باتریش درومد و نمره 108 ساعتو گرفت
قوی ترین گوشی سونی از لحاظ باتری
قوی ترین گوشی دنیا از لحاظ باتری ک اسنپ 835 داره و اختلاف نسبتا زیادی هم با رتبه دوم داره
و حقشه ک بهش لقب کامل ترین گوشیه کوچیک تراز 5 اینچ رو بدیم
منی ک خیلی وسواس دارم رو گوشی نتونستم از کامپکت ایرادی بگیرم
و اما میان رده ی ارزشمند سونی ک خیلی کم بهش توجه شد XA1 پلاس
ضعف میان رده های قبلی رو جبران کرد و مواردی مثله حسگراثرانگشت بدنه فلزی محافظ گوریلا گلس 4 و ظرفیت باتریه کاملا مناسب رو ب این مدل اضافه کرد دوربیناشم مناسبه فقط پردازندش مدیاتکه ک اونم بد نیست و از میان رده هم اصلا بعید نیست یجاش بلنگه تو تمام برندا همینطوریه استفاده از اسنپ دراگون 630 هوشمندانه تر بود اما قیمتو هم بالا میبرد
هر چند ک تو قسمت پرچمدار اوضاع زیاد ب نفع سونی نیست
ما این میان رده ب راحتی A7 2017 رو شکست میده
بین این 3 تا ب شخصه از کامپکت خیلی لذت بردم

m e در تاریخ : 1396/7/5

هموطن گرامی من اگه مستقیم بخوام جواب شما رو بدم نظرم امکان چاپش میاد پایین!
وقتی کامنت رو درست نمی خونید اینجوری میشه دیگه.گفتم که ما تجربه ی استفاده از این برند رو با هیچ چیز عوض نمیکنیم.حالا چرا شما اینجا تلاش می کنید دیگران را منصرف کنید رو اصلا نیازی ندارم بدونم.
من تمام حرفام رو با مثال توضیح میدم که درکش راحتتر بشه ولی احساس میکنم اصلا به زبانی غیر از فارسی دارم نظر می نویسم!
من به شخصه نمی خوام ایکس تومن بدم یه کالایی که در دراز مدت بی کیفیتیش اثبات میشه و بعد برم 4 ایکس تومن خرجش کنم تا درست بشه.در خوشبینانه ترین حالتش اینه وگرنه اگه 10 ایکس برابرش هم ضرر جانی بهم نزده باشه!خب همون اول میرم از یه شرکت معتبر با 2 ایکس تومن خرید میکنم خیالم هم راحت بوده تا الان و خواهد بود.
طرفداراش باید صبور باشن چون باکیفیتترین گوشی رو SOMY داره.میخواید قبول کنید میخواید نه این دیگه نظر شخصی خودتونه.من تجربه ی حرفه ایه خیییییییلییی ساله ی خودم و خانواده ام رو توی زمینه صنعت و الکترونیک،با این حرفها و نظرات شخصی عوض نمیکنم. انتظار دارید ما بریم از کمپانی های چینی خرید کنیم؟؟؟؟!!!
من خوشم نمیاد مثل شما کسی رو نصیحت کنم ولی اینجا به همه وصیت می کنم موقع خرید هر کالای صنعتی و الکترونیکی یا مکانیکی، اول 7 کشور صنعتی جهان رو مدنظر بگیرن.اگه کشور دیگه ایی توی این زمینه تجربه ایی می داشت،الان ما بیش از 7 کشور توی گروه G7 داشتیم.(روسیه که میاد خودشو به اضافه یک حساب میکنه رو نه من نه هیچ کشور صنعتیه دیگه ایی قبول نداره)
وقتی حرف از صنعت میشه،برندهایی رو حساب می کنیم که این کاره هستن.الکی که نشدن کشور صنعتی.همونطور که وقتی کسی ماشین نیاز داره ،نمیره از کمپانی خرید کنه که دمپایی رو فرشی تولید میکنه!!!!هر کسی رو بهر کاری ساختند.
این هست که ما منتظر SONY می مونیم،چون کیفیتش اثبات شده هست.
درکش برای شما سخته یا نمیتونید درکش کنید دیگه به سلیقه ی خودتون برمیگرده و یکبار اعلام کردنش میشه نظر شخصیتون و محترم.اما شما دارید چند بار تکرارش می کنید،این میشه تحمیل.پس شما که گفتید توی فضای عمومی نظر میدید،این تفاوتهای ابراز عقیده رو هم بدونید.

Mohammad M در تاریخ : 1396/7/4

سلام دوستان
یه اطلاعات مفید و کاربردی بدم بهتون
همه این تفاوت ها و کیفیت هاو تنوع گوشی به چیپست اون بستگی داره
هرچقدر چیپست قوی تر باشه خب همه ی امکانات گوشی بالا میره
شما به رام و حافظه و cpu گوشی اتکا نکنید
فعلا بهترین چیپست رو شرکت ایفون میزنه که کلا سیستم عاملش فرق داره
دقت کرده باشید cpu ایفون از چهار هسته تجاوز نمیکنه ولی خیلی بهتر و قوی تر از همین هشت هسته های اندروید عمل میکنه فوق العاده است این شرکت
چیپستش رو هم خودش میسازه و هیچ گزارشی از هنگ کردن گوشی های ایفون نشنیدیم تا حالا مگه اینکه مشکل سخت افزاری پیدا کنه ولی خب بریم سمت اندروید
بعد از ایفون بهترین و قوی ترین چیپست متعلق به اگزینوس سامسونگه
در شرایط برابر با بقیه ی کمپانی ها رتبه ی اول رو داره
بعد از اگزینوس نوبت اسنپ دراگونه با کمپانی کوال کام
اگرچه به اگزینوس نمیرسه ولی شونه به شونه ی اون داره میاد فقط مشکلش اینه که تو برنامه های سنگین داغ میکنه و عملکردش میاد پایین
بعد از اسنپ دراگون چیپست کیرین هست که رتبه ی سومو بخودش اختصاص داده که در انحصار شرکت هواوی قرار داره
بعد از این ها اخرین کمپانی یعنی مدیاتاک هست که فقط بخاطر اینکه ارزون هست و برای کمپانی ها قیمت نهایی محصولشون ارزون تر تموم میشه و طرفدار دارن این چیپست یک چهارم کارایی چیپست سامسونگ رو داره یعنی یه چیپست p20 هشت هسته مدیاتاک با دو هسته ی اگزینوس یکی هستش
این از چیپست ها
درضمن باید بگم gpu که عملکرد نمایش و وضوح تصویر رو بر عهده داره ،خود کیفیت دوربین ،مصرف باطری و زمان اماده بکار بودنش ،cpu ی گوشی و ... همه و همه به چیپست گوشی ارتباط داره هرچقدر چیپست قوی تر باشه این قسمت ها رو هم میشه بالا برد
باید بگم که امروزه همه ی کمپانی ها از فن آوری Arm استفا ه می کنن که همین باعث شده تا قدرت باطری و ظرفیتشون پایین بیاد چون از مصرف کمتری برخوردار هستن ولی اگه شما از تمام توانایی cpu استفاده کنید حتما باطری گوشبتون زودتر از سایر روز ها که استفاده عادی دارید تموم میشه
پس معیار ظرفیت باطری بستگی به استفاده شما داره
بالاترین مدل چیپست و بهترین دستگاه‌های موبایل سال آینده به یکی از چیپست‌های کوالکام اسنپدراگون 845، جدیدترین سامسونگ اگزینوس از سری 9، اپل A11، هواوی های‌سیلیکون کایرین 970 و مدیاتک هلیو ایکس 40 مجهز خواهند شد
یک کلام ختم کلام معیار انتخاب گوشی برای شما چیپست گوشی خواهد بود دنبال فلان کمپانی و فلان گوشی و تغصبات بی جا نباشیم
ارادتمند شما Mohammad Mi
نظری دارید سراپا گوش هستم موفق باشید

far z در تاریخ : 1396/7/4

تفاوت اشخاصی مانند شما با کسانی که تعصب برندی ندارن این جمله خودتونه:
"طرفداراش باید صبور باشن!!"

واقعا من اینو نمیتونم درک کنم که من مصرف کننده چرا باید منتظر یه برند باشم که تغییرات مد نظر رو تو گوشی به وجود بیاره و نرم به سمت یه برند دیگه!

در جای دیگه میفرمایی:
"ولی از تمامی جنبه ها که نگاه کنیم،بین تمام برندها کمترین ایراد رو به نظر من SONY داره."

بنابه کدوم مرجعی چنین چیزی رو میشه ادعا کرد!! این ادعا صرفا ناشی از دنباله روی از برند مورد علاقه هست. سونی هم مشکلات بسیار متعددی تو گوشی هاش داشته. از بستن دوربین تو مدل های پرچمدار سال های گذشته به خاطر گرما تا مشکلات ریز و درشتی که خود بنده و سایر دوستان نزدیکم با گوشی های سونی داشتیم. ضعف در عکاسی در نور کم که به عینه خودم تو زد5 دیدم. استفاده از فریم پلاستیکی تو گوشی های پرچمدار تا همین 6 ماه پیش. عدم استفاده از لرزشگیر اپتیکال که همه از مبتدی تا حرفه ای بر ضررورتش برا عکاسی تاکید دارن. بحث طراحی هم که فعلا میزاریم کنار که خودش داستانی هست.

"نمیدونم از کی تا حالا طرفدار یه کمپانی بودن که اینهمه تکنولوژی رو تقدیم بشر کرده اسمش شده تعصب"
گذشته زمان قدیم که سونی جز معدود انتخابها بود. تو دنیای رقابتی امروزی طرفدار کمپانی بودن یعنی چشم بستن رو بازار و ضرر زدن به خود. شما اینو بگو چرا باید اصلا طرفدار یه کمپانی بود که نقشش تولید وسیله ای هست که من نوعی دارم نیاز روزانم رو باهاش برطرف میکنم؟

من به خاطر خودتون میگم. این طرفداری از برند فقط و فقط ضررش متوجه خودتون میشه. خودتون رو از اسارت برندی خلاص کنید.

به قول معروف با توجه به نیاز و خواسته هاتون همه گزینه ها رو روی میز داشته باشین. شرکت سازنده باید دنباله رو نیاز بازار باشه. نه اینکه مشتری به خاطر علاقه دنباله رو شرکت سازنده.
طرفدار کمپانی بودن یعنی سم برای یه خرید خوب. برا من چه فرقی میکنه که یه گوشی که نیاز منو برطرف میکنه به بهترین شکل و خدمات پس از فروش خوبی داره رو شرکت IBM بزنه یا شرکت Jing Jong Jang. هر دو شرکت هم از سخت افزار مشابه استفاده میکنن و طراحی و دوربین شرکت Jing هم از IBM بهتره.

این ته سخن من هست. دیگه انتخاب با خودتون.

N Z در تاریخ : 1396/7/3

سلام. من بین دو گوشی XZ Premium و XZ1 از نظر مقاومت صفحه و بدنه موندم. چون زیاد گوشی از دستم میفته و پرت میشه '^^
به نظرتون مقاومت کدوم بهتره؟

WOLF A در تاریخ : 1396/7/2

سلام.
XZ Premium در DXOMark تست شد و به عدد 83 رسید.

m e در تاریخ : 1396/7/2

منم توی نظراتم گفتم اینو.
طرفداراش باید صبور باشن!! مهم اینه که یه گوشی ایده آل و بدون مشکلات فضایی که دیگر شرکتها براشون پیش میاد میده به طرفداراش.
تیم فوتبال نیست که توی همه چی همیشه اول باشه و دنبال مدال طلا باشه!!وقتش که برسه برگ برنده اش رو میکنه.یه جورایی انگار دوره ایی عمل میکنه! هر چند سال یه بار یه چیز فوق العاده میده بیرون بعد بازم روال عادی رو ادامه میده!!
من اینجا زیاد به متعصب بودن متهم شدم برام هم اصلا مهم نیست.نمیدونم از کی تا حالا طرفدار یه کمپانی بودن که اینهمه تکنولوژی رو تقدیم بشر کرده اسمش شده تعصب؟!!! (ظاهرا مرحوم دهخدا باید بیاد معنیه کلمه تعصب رو توی فرهنگ لغت عوض کنه!!!)در صورتی که همیشه گفتم هیچ گوشی کامل نیست.ولی از تمامی جنبه ها که نگاه کنیم،بین تمام برندها کمترین ایراد رو به نظر من SONY داره.

WOLF A در تاریخ : 1396/7/1

در کامنت من همچین چیزی نوشته بود؟ که میت 9 شارژدهیش کمه؟
چون هرگز همچین حرفی نزدم، پس خودبخود تمام چیزی که به من نسبت دادی رد میشه.
من بهتر میدونم چی میگم و چطور بگم. میت 9 همونطور که گفتم با باتری 4000 باید بیشتر از این باشه که با باتریهای 2600 -2700 برابری کنه.
لطفا در جواب به من فقط همونچیزایی رو بگو که من گفتم، تو دهن من حرف نزار به خاطر چند خط بیشتر.
برداشت صحیح اونه که به میلی آمپر باتری نگاه نکنیم. دقیقا برعکس 99 درصد مردم.
Z5 هم 73 ساعت بود اولش، آپدیت جدید(که البته مربوط به اندروید قبلی هست) خرابش کرد.
خوب بخون ببین من چی گفتم بعد جواب بده.

ara m در تاریخ : 1396/7/1

این گوشی دو تا مشکل داره یکی بیرون زدگی دوربین که از سونی بعید بود و دومی ضعف دوربین در نور کم.

رضا a در تاریخ : 1396/7/1

دوستان این گوشی با این قیمت اصلا و ابدا ارزش خرید نداره. xz permium رو بگیرید از همه جهت بهتره. نمیدونم این فروشنده ها چ فکری پیش خودشون میکنند

far z در تاریخ : 1396/6/31

بنده اصولا کامل توضیح میدم ولی وقتی شما نوعی میاین و موارد دیگه ای رو وارد بحث میکنید که کلا بحث به سمت دیگه ای کشیده میشه، باید وقت گذاشت و پاسخ تک تک اونها رو داد. بعضی جاها نیاز به بیان پیش زمینه داره و اصولا از وقت و حوصله بنده و خوانندگان خارجه.
مثالش همین بحث اخیر هست که رقابت با وان پلاس رو شما بردی به رقابت مالی.
جوابش بسیار ساده هست. اینجا صفحه گوشی هست و اصولا بحث در مورد گوشی هستش. بنده میگم سونی بره با وان پلاس رقابت کنه یعنی اینکه از نظر محبوبیت و آمار فروش بره با وان پلاسی رقابت کنه که تنها 4 ساله میشه گفت شناحته شده هست و الان تو بازار اروپا و آمریکا جایگاه خوبی برا خودش درست کرده.

سونی هدفش از گوشی درست کردن با وجود این موقعیت بسیار ضعیفش چیه رو باید از مدیران سونی پرسید. بازم شما داری یه بحث جدید مطرح میکنی که داره به سمت دیگه ای میره.

یکبار دیگه کامنت خودتون (m e در تاریخ : 1396/6/22 ) و پاسخ من بهش (far z در تاریخ : 1396/6/25) رو بخونید تا ببینید که چه کسی بحث رو به حاشیه میکشه.

m e در تاریخ : 1396/6/31

بعد از Z2 الان گوشی من Z5P هست.هیچ نیازی به انجام کارهای پیچیده با گوشیم ندارم که از نظر سخت افزاری در سالهای آینده بخواد کم بیاره.توی نظراتم هست،اگه Z2 رو به برادرزادم نمیدادم شاید سراغ Z5p نمیومدم.
مطمین باشید درکنار گوشی های بی حاشیه ایی که SONY بخواد بیرون بده ،طرح های معمولی هم مثل الان خواهد داشت.منظورم این هست که احتمالا فقط مدلهای پریمیوم رو برای رقابت در بی حاشیه بودن روانه بازار کنه.

m e در تاریخ : 1396/6/31

نظر شخصیت کاملا محترمه.ولی کیفیتی که توی اپل میبینی خیلی وقته که توی جیب کاربراش خم شد رفت!!
هر شرکتی رو که بگی از نظر کیفیت ساخت، یه سوتی ضایع رو توی گوشی هاش ثبت کرده به جز SONY.(الان یه عده میان از استثنا حرف میزنن که اونم به خاطر نحوه غلط استفاده از گوشی بوده،ولی منظور من مشکلاتیه که درصد آماری بالایی رو شامل میشه)
بعد از دوران مرحوم هِنری فورد ،کیفیت از آمریکا اومد توی سرزمین سامورایی ها.مثالهای زیادی میتونم در مورد خیلی از صنایع بگم ولی بی ربط به اینجاست و شاید کامنتم پخش نشه وگرنه متوجه میشدید چطور غربی ها هم اذعان دارن سهم بیشتر تکنولوژی دست سامورایی هاست.

m e در تاریخ : 1396/6/31

اصولا شما پراکنده و جسته گریخته بحث میکنید.حرفی رو بیان میکنید ولی وقتی جوابی رو می شنوید،انگار فراموش میکنید که چه چیزی رو مطرح کرده بودید!(همونطور که جواب سوالم رو توی صفحه ی xzp ندادید!)
اگه من منابع مالی رو وسط کشیدم،چون شما گفتید SONY بره با فلان گوشی که قیمتش فلانه و ارزش خریدش بهمانه رقابت کنه.آیا این نمیشه رقابت مالی؟ من هم عرض کردم SONY نیاز مالی شدید به فروش گوشی نداره و سیاست و هدفش از تولید گوشی چیز دیگه ایه که گفتنش اینجا باعث میشه شما طبق سیاست جسته و گریخته بحث کردنتون بحث قبل رو بی پاسخ رها و بحث جدیدی رو از گفته های جدید ِ من شروع کنید!برای همین ظاهرا باید توی هر کامنتم فقط یکی از چندین نکاتی که گفتید رو جواب بدم!

m e در تاریخ : 1396/6/31

اشتباه فرستادم!
این نظر رو درمورد کامنت کاربر ”WOLF A“ فرستاده بودم در جواب آمار ظرفیت باطری هایی که زحمت کشید و فرستاد.

vahid k در تاریخ : 1396/6/30

در مورد کیرین۹۵۰ و اسنپ ۸۲۰ و مطرح کردنش منظور من مقایسه این ۲ نبود بلکه برای اشاره به دستگاهی پر‌قدرت و پرچمدار با هسته های a72 بود که فکر نکنیم در مقایسه بخوام دستگاه های ضعیف که مخصوص ماندگاری باتری ارائه میشن رو مثال بزنم
چیپ گرافیکی میت از ایفون۶ کمی قویتره و از ادرنو ۴۲۰ ضعیفتره ، ولی سی پی‌ یوش بطور محسوس پر قدرت تر از اسنپ ۸۲۰ هست ، رجوع کنید به تستهای گیک بنچ و یا بخش سی پی یوی انتوتوش متوجه خواهید شد

vahid k در تاریخ : 1396/6/30

یهنی اگه سونی هم گوشی بی حاشیه زد دیگه شما بیخیالش میشی و میری دنبال گوشیای حاشیه دار چون به فرمایشت کار با گوشی بی حاشیه سخت و پر اشکاله و مدام دستت میره رو صفحه و خطا میکنه اشتباهی؟
خوشحال میشم جوابت رو بشنوم

قابل توجهت که همه ی کمپانیها برای این مورد تمهیدات لازم رو انجام دادن که همچین خطایی صورت نگیره

vahid k در تاریخ : 1396/6/30

اگه ۱۷ ساعت با ۴هزار میلی آمپر برای میت کمه و شما میگی‌فکر نمیکنی باید بیشتر بشه پس برای پرچمدارای سونی با ۲۹۰۰میل و ۶..۷ ساعت نظرت چیه داداشم؟
من کامپکت ۳ داشتم به پیجش برو میبینی که همه یکی یکی از متلاشی شدن گوشیامون اومدیم نوشتیم ، کیفیت ساخت انقدر بالاس که خود سایت اکسپرین مطلب گذاشت در مورد پرداخت غرامت نیمی از قیمت گوشیای سونی تا سری زد۵ به مشتریان بخاطر کذب بودن و شکایات متعدد مشتریان از ضد آب بودن گوشیها در تبلیغات ، به دستور دادگاهی در امریکا ،، مطلبش هست تو سایت اکسپرین که قطعا سونی بازها میشناسنش همه میتونید برید بخوونید

من برای شما نوشتم چی داداشم؟ نوشتم سونی از سری زد۳ به بعد از نظر شارژدهی جزو پایین رده ها بوده دیگه تو پرچمدارا

حالا شما میفرمایی مثلا میت ۹ شارژدهیش کمه؟ خب بفرمایید در مقابلش کدوم پرچمدار هم دوره ش زیادتره شارژ دهیش تا ما هم یاد بگیریم، بخدا ممنونم میشیم ، فکر کنم مجبور بشید متوسل شید به یکی دو تا گوشی کمیاب چینی بازم !

مثلا زد۵ با باتری ۲۹۰۰ شده ۴۸ ساعت چرا در همون جی اس ام ارنا؟ مگه ۲۰۰میل فقط کمتر از زد۳ نیست که ۴۰ ساعت فرقشه؟ برای اینم توضیحی دارید؟

کلأ مقصود من این بود که برداشت و تصور شما از شارژدهی بالای باتری سونی نسبت به کمپانیهای دیگه حالا چه چینی یا چه کره ای اشتباه محضه

ali r در تاریخ : 1396/6/30

برادر من ، این لینک به درد کسی میخوره که هیچی از دنیای گوشی ها سر در نمیاره
مگه من منکر متفاوت بودن نکنولوژی این دو نوع صفحه نمایش شدم؟ قطعا متفاوتن و قطعا برتری با آمولد هست . میپرسی چرا؟ خودت میدونی چرا فقط بخاطر اطلاع بقیه میگم
1) آمولد نورش بسیار بالاتره ، اینو همه دنیا میدونن و هر سایتی مراجعه کنید همین رو میگه.
2) مصرف انرژی آمولد مصرف انرژی رو کاهش میده اینم همه میدونن
3) قابلیت اجرای صفحه نمایش همیشه روشن یا always on که سامسونگ اجراش کرد به مراتب بهتر در این صفحه اجرا میشه
4) رنگ ها در ips طبیعی تر اما در آمولد جذاب تره که البته برمیگرده به سلیقه که نظر اکثر مردم جهان با آمولده
.
قبلا هم بارها گفتم. مردم جهان بلدن چی بخرن و آمار فروش هر شرکت گویای همین مدعاس و شما با این اطلاعات دهی متعصبانه نهایت نظر دو سه نفر رو جلب کنید

hossien y در تاریخ : 1396/6/29

چون این گوشی تازه عرضه شده یه مدت بگذره قیمتش پایین تر میاد xzp هم اوایل 2700000 تومن بود

وحید ب در تاریخ : 1396/6/29

اچ تی سی،موتورلا،نوکیا،و اپل همه میدانیم حاشیه زیادی دارن
البته برند اپل پولدار تره ولی کم کم داره بع بی حاشیه بودن روی میاره
اما سام و الجی و سونی با هواوی رو مقایسه کردم
تو برند سونی از xa تا xz1
کمترین حاشیه مالxa u ۷۶.۶
و بیشترین مال x performance ۶۸.۱ بوده
و میانگین هم از ساخت xa تا xz1 بدون e حدود 71.3کم نیست ولی اگه نگاه کنیم
Z5 p تا xzp پسرفت
Xa u تا xa1 u پسرفت
Xz تا xz1 پسرفت
Xa تا xa1 پسرفت
خوب قبول کنیم گوشی بی حاشیه زیباتر و خوش دست تره
هرچند یک استاندارد نیس ولی میطلبع به سمتی رویم که تغییرات باعث جذب کردن مشتری میشه
هواوی هم با متوسط 72.2
سامسونگ متوسط 76.06
الجی متوسط 73.98
خوب خاص بودن گاهی اوقات لازمه موفقیت نیس به چشم آمدن مهم تره
خیلی هامون فک میکنید تموم آسمون زمین میخان سونی تخریب کنن از
زومیت تا...
ولی من فکر میکنم سطح توقع بالای از سونی دارن هرچند باعث بیشتر شدن ببینده میشه
تو بررسی ها سونی یک گام عقب تره
دوربین پیکسل،ایفون ۷ پلاس،سام،اچ تی سی
کیفیت صدا اچ تی سی ،ایفون
زیبایی،سام،جدیدا ایفون،الجی
کیفیت ساخت،اپل،
خاص بودن بلک بری،موتورلا
سخت جان،موتورلا
خیلی دوست دارم سونی همه جا اول باشه
ولی عمق فاجعه اونجاس که از مدیران اجرایی سونی دلیل زیاد بودن حاشیه رو با چیزهای ماست مالی میکنه که آدم واقعا نابود میشه
دلتون به 960 فریم بر ثانیه خوش نباشه
سونی بلند شو موقع تغییرات بزرگه

وحید ب در تاریخ : 1396/6/29

تو سخت افزار یکی
تو بررسی ویدیو تو اینترنت بع نظر میاد دوربینش یکم بهتر شده
بدنش فلزی شده
و باطریشم بهتر شده
تازه تره و اندروید جدید تری داره
ولی بع مرور میاد پایین تر حتی از پرایم

وحید ب در تاریخ : 1396/6/29

ای بابا بازم که متن منو نخوندی باز نظر دادی
میگم اگه قرار باشه یه دوربین با سه پایه بهترین باشه بدرد نمی خوره
منم میدونم در شرایط عادی خوبع و البته عقب تر از رقبا
سونی داشتم و بهشم عشق می ورزم
مثل سونی l,z5 p,z3,z 3c,c,m2,xz
تهش فروختم و مهاجرت کردم بع طرف آیفون
اما اونم دادم رف و منتظر یه گوشی ناب از سونیم
و با حمایت های عجیب مانع پیشرفتش نمیشم
انتقاد میکنم تا پیشرفت کنه
انتقاد همونی که ما ایرانی ها کلا باهاش مخالفیم
جمله منو تو اینستا گرام به انگلیسی تو سونی و سونی پرشیا
مبنی بر
سونی بلند شو موقع تغییر بزرگه نشون میده علاقه مند این برندم

m e در تاریخ : 1396/6/28

این آمار رو من نه فقط بخاطر منبعی که گفتی بلکه چون هر روز از نزدیک مقایسه و لمس میکنم،بهش رسیدم.
..
ما داریم با چشم خودمون مقایسه ی دو تا دستگاه رو با هم میبینیم که باطری SONY با ظرفیت کمتر چطور دوامش از فلان باطری که عدد بالاتری روش هست چقد بهتر عمل میکنه( حالا دوام، کیفیت ساخت و مرگ آور[!]نبودنه باطری که دیگه به کنار)،بعد عده ایی باز گول بعضی تبلیغات سطحی رو میخورن.
یه مدت که دوربین جلوها آدم رو عجیب بزک نشون میدادن!بیشتر ایرانیا هم با وجود زیبایی چهره، خدای فقدان اعتماد به نفس(امارش توی جراحی زیبایی و مصرف لوازم ارایشی توی دنیا هست) دیگه تمام ،دو دستی برند رو میچسبیدن و میپرستیدنش! حالا تازگیا سلفی 20 مگاپیکسلی اومده پول جارو کنه! به کی قسم قشنگیه عکسی که توی گوشی بدون زوم کردن میبینیم به مگاپیکسل نیست!
من که نه سهامدار شرکتی هستم و نه سود و ضرری بهم میرسه.ولی خوشحال میشم که دید هموطنانم یه خورده بازتر بشه.(مخصوصا اطلاعاتی که جمع اوری میکنی و اینجا توی نظراتت استفاده میکنی)

Javad M در تاریخ : 1396/6/28

سلام دوستان
این گوشی ظاهرا ضعیفتر از مدل پریمیوم هست ولی قیمتش بالاتره چرا ؟

far z در تاریخ : 1396/6/28

دوست عزیز
وان پلاس داخل ایران اصلا عرضه رسمی نداره که بنده براش تبلیغ کنم. لطف کنید اتهام نزنید.
شما هرجور که دوس داری خرید کن. اما وقتی میای در مکان عمومی اظهار نظر میکنی باید انتظار دریافت پاسخ داشته باشی. این رسم تبادل عقیده در فضای عمومی هست.

متاسفانه شما هنوز واقعیت دنیای رو به رشد رو نشناختی. عزیز ما تو 20 سال پیش زندگی نمیکنیم که سونی یا چند شرکت معدود تکنولوژیهای خاص رو در اختیار داشته باشن.

لطفا بحث رو روی گوشی متمرکز کنید. سونی منابع درآمدش کجاس اصلا هدف بحث ما نیس.

تا زمانی که شما چنین تعصب شدیدی رو سونی داری اصلا جای بحثی با شما باقی نمیمونه.

m e در تاریخ : 1396/6/28

یعنی عاشق کامنت خوندن بعضی هاتونم من!
بعضی وقتا شک میکنم که دارم به چه زبانی کامنت میذارم که خوندنش سخته برا بعضیا!!!
میشه بفرمایید من کجا ارزو کردم؟؟؟
گفتم مخالفم ،ولی میدونم درصد بیشتری موافق برداشتن حاشیه هستن و من با شناختی که از SONY دارم بدجور پوز رقبا رو میزنه و گفتم حالا وقتش رسیده.
مخالفت من باعث نمیشه SONY سیاستشو دنبال نکنه.

WOLF A در تاریخ : 1396/6/27

برای روشنایی صفحه لطفا به لینکهایی که به اون دوستمون هم گفتم برو (اصلا هر چی خودت دوست داری) چون نمیخوام دوباره تکرار کنم.
اما اینکه شما جواب منو ندادی؟ اینکه سونی با 8 اومده و نوت 8 با 7.1 اومده هم تقصیر سونی هست؟ این قصور سامسونگه.
سامسونگ میخواست همین 8 رو بده ، اصلا تغییر پیشکش.
چون تجربه استفاده از اندروید 8 رو ندارم پس نمیدونم تغییراتش نسبت به 7.1 چی بوده ولی یکی از تغییرات مهمش ambient screen هست. قابلیت همیشه روشن صفحه نمایش.
شما حتما تجربه اندروید 8 رو داری که میگی تغییر نکرده؟!؟!؟! چی بگیم والا؟ انتقاد حتی قبل از اومدن چیزی؟ اینجوریشو ندیده بودم.
برای توضیح کامل اندروید 8 باید صبر کنی تا XZ1 همین هفته به بازار بیاد.
من منتظر جوابتم.

WOLF A در تاریخ : 1396/6/27

مانور سونی در 2017 بر بیشتر روی دوربین جدیدش(Motion Eye) بود که فیلمبرداری فوق آهسته رو آورد تا 960 فریم.
درسته که شما وان پلاس دارید و همه امکانات رو داره ولی همین وان پلاس (مثلا همین 5 که گفتی) ضد آب نیست و صفحه نمایش HDR 10 نداره، و اسلات کارت حافظه ، usb 2.0 داره ، نداشتن اسپیکرهای استریو و...
ارزونی نه چندان زیاد وان پلاس میتونه همین باشه دلایلش.
یکی از واجبات خرید لوازم الکترونیک و کامپیوتر ، توجه به نام برند هست. تا الان بالای 10 مورد تو خونه ما اتفاق افتاده که برادر اقتصادی من رفته ماوس و هدفون برای کامپیوتر خریده که بعد از 4 ماه خراب شده. خداشاهده هدفونه خراب بود از اول. توی خرید در این زمینه حداقل کاری که میشه کرد توجه به نام برند هست که لااقل به گوشمون خورده باشه اسمش، یه برند حداقل معمولی در زمینه الکترونیک و کامپیوتر باشه.(منظورم به one plus نبود)
نوسان برق یه بار تو خونه اتفاق افتاد(سال حدود 76 یا 77) ، اسپیکر کامپیوتر ترکید، مانیتور LG نیم سوز شد(هر از گاهی خاموش میشد) ، تلویزیون پارس 28 اینچ سوخت ولی تلویزیون سونی (رنگی بدنه چوبی) که ریموت هم داشت، هیچ اتفاقی واسش نیافتاد.
عقیده من اینه واسه همین برندی مثل سونی رو انتخاب میکنم. الان حدود 5-6 ساله که LED سه بعدی سونی داریم ، یه بارم آپدیت واسش اومده، گیرنده دیجیتال داخلی داره، DLNA و وای فای و وای فای دایرکت و skype و internet tv با موتور تصویر X-reality. روزی که خریدیم، هیچ برندی اینهمه امکانات در یک محصول نداشت(2700000 میلیون چند سال پیش).
من باید اینم دوباره تکرار کنم که هیچ جای دنیا کم حاشیه بودن صفحه نمایش یه استاندارد نیست که بیایم از گوشی ایراد این چنینی بگیریم ، همونطوری که هیچ کدام از سایتهای نقد و بررسی هم از این ایرادها نمیگیرن. این ذات صفحات OLED هست که میتونه باریکتر، کم حاشیه تر ، خمیده باشه نه IPS . و IPS هم تا اونجایی هم همه میدونیم به خاطر دقت رنگ و روشنایی بالاتر هنوز جوری نبوده که حذف بشه و باعث عقب افتادگی یک شرکت حساب بیاد چون فقط سونی نیست که از IPS استفاده میکرد.
پردازنده ها ، صفحات نمایش ، دوربین ، سنسورها و ... رو همه گوشیها دارن.
چرا چیزی که سامسونگ یا فلان شرکت میزارن به عنوان معیار در نظر میگیری؟ مثلا من میگم بقیه عقب افتادن چون 4K نمیزارن یا 960 فریم نمیتونن بگیرن؟ اینا ملاک نیست.
راستی قابلیت 3d creator فقط بر روی دوربین motion eye اجرا میشه. من روی X و Z4 امتحان کردم و نشد. البته در مصاحبه ای هم که با یکی از اعضای سونی خونده بودم همین رو گفته بود. (ولی شنیدم که بچه ها میگن روی Z5 تونستن اجرا کنن). در هر حال طبق گفته خود سونی این نرم افزار فقط روی دوربین Motion eye بهترین جواب را خواهد داد.
سونی در 2018 با طراحی نسل بعد و صفحات OLEd و کم حاشیه خواهد آمد.

WOLF A در تاریخ : 1396/6/27

Kirin 950 از 820 کمی ضعیفتره. همچنین چیپ گرافیک T-880 mp4 از Adreno 530 که مال 820 هست ضعیفتره. t880 قدرتش دقیقا مشابه 420 اسنپ 805 و powerVR gx6450 اپل A8 هست. 16 نانومتری هست ولی 820 اسنپ 14 نانومتری هست. (این قسمت اول که تصورات نبود ؟ )
لطفا به شارژدهی باتری Z3 compact با 2600 میلی آمپر هم یه نگاهی بنداز:
http://www.gsmarena.com/sony_xperia_z3_compact-review-1135p3.php
فکر نمیکنی عملکرد 4000 باید بیشتر از این باشه نسبت به 2600؟
حالا به باتری 6000 تایی Z4 tablet یه نگاه بنداز که 105 ساعت آورده.
و در مقابل باتری 8220 تایی Galaxy tab pro 10.1 شده 101.
سونی نسبت به سایز باتری که قرار میده شارژدهی داره. اگر گوشی XZ1 با 2700 تا باتری 82 ساعت میشه، گوشیهای دیگه باید بالای 3000 باشن تا بتونن. LG G6 الان با 3300 میلی آمپر باتری ، 72 ساعت شده.
mate 9 با 4000 میل آمپر باتری شده 82 ساعت ولی Z2 یا Z3 به ترتیب با 3200 و 3100 شدن 89 و 85. تازه S5 با 2800 میل شده 83.
تست GSMArena رو اگر قبول داری ، پس همه چیشو قبول کن. من این آمارای به قول شما نامعتبر رو از همین سایتهای معتبر و معتبرتر دیگه میارم. اگرم قبولش نداری پس کامنت خودت رو قبول نداری.
این قسمت دوم هم اگر تصور و خیال بود بگو؟
شایدم GSMArena یه خیال و تصوره؟
خوشحالم که منو میشناسی.

WOLF A در تاریخ : 1396/6/27

من که زبونم مو در آورد. هر چی هم که به همه میگم انگار حاضر به خواندن مشخصات این صفحات نیستن.
من چند تا لینک میزارم ، لطفا برید بخونید تا تفاوت این صفحات رو متوجه بشید:
http://pocketnow.com/2015/07/23/amoled-vs-ips
https://www.digikala.com/mag/%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-amoled-ips-lcd-%D8%B4%D9%85%D8%A7-%D8%A8%DA%AF%D9%88%DB%8C%DB%8C%D8%AF/
و
http://www.shahrsakhtafzar.com/fa/articles-guides/smartphone/56-ipsvsamoled
و
http://www.bartarinha.ir/fa/news/352211/%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-amoled-%DB%8C%D8%A7-ips-lcd
و
http://tech-news.ir/gadget-tech-explained-amoled-vs-ips-displays.html
اصلا به من ربطی نداره که چه گوشی ، چه صفحه ای میزنه. اینم فقط واسه این گذاشتم که فرقاشونو بدونید نه اینکه بیاید دوباره به من بگید سامسونگ بهتره.

WOLF A در تاریخ : 1396/6/27

نمیدونم چرا بازم این حرفو میزنی؟ چرا با پایه؟ یعنی دوربین گوشی های سونی اینقدر فاجعه هست که فقط با پایه میشه یه عکس خوب گرفت؟(نگو اینو نگفتی چون همه اینو دارن میبینن)
به من میگی فکر کن، بعد به جمله بندی من و کاما و نقطه هاش که اینقدر با دقت میزارم هیچ توجهی نداری.
LCD ها و IPS ها که زیرمجموعهLCD ها هستند روشنایی بیشتری تولید میکنن و دقت رنگ بالاتری نسبت به Amoled دارن. اتفاقا اگر میخوندی کامنت منو میدیدی که مشخصات Amoled هم نوشته بودم.
اینا تنها چیزایی هست که حتی یک آدم عادی هم میتونه درست و غلطش رو بفهمه چون خرجش باز کردن یه tab جدید در browser هست.
من نمیدونم چرا وقتی یه گوشی معرفی میشه همین بحثا رو تا مدتی باید داشته باشیم.
چرا فکر میکنی مثلا به رگ غیرت من برخورده و حالا میخوای منو دلداری بدی با اینکه بگی خودت هم طرفدار سونی هستی؟
راست هم نمیشه گفت تو این دوره زمونه، میگن حتما یه قصدی داره.

m e در تاریخ : 1396/6/26

موبایل دات آی آر هم یه چیزیش میشه به خدا!
شما اومدید اینجا دارید یه راست تبلیغ میکنید واسه فلان گوشی که قیمتش فلانه و ارزشش بهمانه!من نمیدونم اینجور تبلیغ های شما چطور اینجا اجازه ی درج می یابند!
هم وطن،
ایرانی،
جناب،
من گوشی رو با زاویه ی سینوس 30 درجه در محور y دستم میگیرم!
اگه من یا امثال ما میخوایم فقط SONY رو هرجور که هست بخریم،مشکلی هست برای دیگران؟؟

طرف گرسنه بوده چند روز هیچی نخورده،وارد یه شهری شده بین غذاهای مقوی ،نون پنیر سفارش میده بعدش هم حالش بد میشه باقیه پولاش رو صرف دوا دکتر میکنه.نمیدونست هزینه یه چلوکباب کمتر از هزینه ی نون و پنیر و دوا و دکتره!
این مثل رو احتمالا شنیدید.

از نظر ما تجربه و اصالت برند مهمه.متوجه میشید حرف ما رو ؟
من بودم هیچوقت اصرار نمیکردم اینجا دیگران رو متقاعد کنم سمت کمپانی هایی برن که معلوم نیست خروجیشون در دراز مدت چی از آب درمیاد.
مدعی ها: فلان گوشی که برد میسوزونه ! اونیکی فلان گوشی که مهمات حمل میکنه.وای به حال نوپاها!!
اتفاقا ما چون برای پولمون ارزش قایل هستیم،تحقیق و هم چنین زندگی کردیم و بزرگ شدیم با برندهای معتبری چون SONY.
حیف که همه جا نمیشه هر اطلاعاتی رو بیان کرد،شما فکر میکنید SONY آویزونه درآمد فروش گوشی هاشه؟ من اگه میگم رقابت،منظورم رقابت تکنولوژی به رخ کشیدن هست اما شما رقابت رو توی قیمت و فروش میبینید.SONY فروش سنسورش کافیه براش که هزینه هاشو سر کمپانیهای بزرگ دربیاره.اگه بیشتر سودش از موبایل بود خب مثل فلان کمپانی گوشی میداد بیرون که لا مذهب هاگ هم اینجور تکثیر پیدا نمیکنه که گوش های اون شرکتا توی یه شب تا صبح تولید میشن!
SONY صبر میکنه همه زورشونو بزنن هر چی دارن بدن بیرون بعدِ یه مدت حالا طولانی یا کوتاه میاد همه رو با ابداعاتش انگشت به دهن میکنه.
XZ1 با استفاده از اثر انگشت و صفحه ال سی دی که هر دو به قطر دستگاه می افزایند اومده تا ضخامت 7.4 .آیفون ایکس زورشو زد ولی بیشتر از این حرفا ضخامتش شد.محصول بعدی SONY که قرار باشه بدون اثر انگشت و حاشیه و با صفحه ی اولد بیاد بیرون رو بعد مقایسه کنید با اپل.من هر حرفی میزنم مدرکش رو در تاریخچه ی مدلهای گوشی ها میتونن ببینن همه.
SONY 4K داد بیرون بقیه دارن درجا میزنن هنوز .( کسی نگه دیگران هم میتونن ولی نیاز به تراکم بالا نیست که خنده داره ،چون در اینصورت نهایت تراکم تا 400 ppi هم خیلی زیاده پس چرا فلان کمپانی زور زده تا به 521 و بالاترش دست پیدا کنه در صورتی که اگه واقعا نیازی نیست؟!!)
چندین و چند سال تجربه ی خانوادگی و حرفه ایه ما نشون داده ایده های SONY چندین سال جلوتر از زمان و دیگران حرکت میکنه و وقتش که برسه اجراشون میکنه.ما اینجوری میخوایمش!
اگه ضدآب بودن خوب نبود و یادمونه اون زمان کسی مورد خیلی مثبتی در گوشی SONY حسابش نمیکرد ،پس چرا همه ضد آب ساختن؟ ( بعد چندین سال البته!!!)
ببینید ما این شرکت را دوست می داریم چون امتحانش را پس داده است و دیگران بروند از هرجایی که میل دارند خرید کنند!!فکر نمیکنم مساله دیگه ای باقی مونده باشه.

vahid k در تاریخ : 1396/6/26

اول میگی من مخالف حذف حاشیه هستم چون مثل دسته گوشی عمل میکنن آخرش آرزو میکنی کاش سونی یه گوشی با نسبت ۹۹درصد بده بیرون و منتظر اون لحظه هستی
فکر کنم سونی به دلایل زیادی جزو عقبترینهای دنیای موبایله

وحید ب در تاریخ : 1396/6/25

من اینو فهمیدم ایرانی جماعت اصلا انتقاد پذیر نیس
میگیم طراحیش میطلبع عوض بشه میگن فلانه
میگیم شرکتی خودش ساخت دوربین رو در دست داره میطلبع دوربینش بهترین باشه
باز میگن فلانه
میگیم سونی تو گذاشتن رم از همه عقب تره میگن فلانه نیاز نی
میگیم سری زد ۵ بعد ابدیت جدید پر هنگ و ... حتی سری ایکس هم بع مشکل بر خوردن میگن از گوگله
میگیم چرا لرزشگیر نداره میگن برو کشتکو بسامون ما پنج محوره نرم افزاری داریم
میگیم دوربینش نور کمی جذب میکنه میگن مگه میخای جغد شکار کنی
میگیم نویز داره میگن کی تو شب عکس میگیره
میگیم نسبت تبیلغات صدا و خود خروجی هم خونی ندارن و کمه میگن مگه میخای عروسی بگیری
میگیم چرا بیشترین شکستگی تاچ و آل سیدی و خرابیش مال سونی میگن بلد نیستی باهاش کار کنی
...
سونی اصلا دنبال رقابت نیس چون اهل چالش نیس
سامسونگ با اس ۵ همون چسب زخم مسخره شد ولی بعد اون تکونی داد و فقط وارد رقابت شد
تا حدی همین نات ۸ تو باز کردن اپلیکیشن پا به پای آیفون ۷ پلاس آمد
ناراحت نشید درک کنید چی میگم

وحید ب در تاریخ : 1396/6/25

... من دارم میگم خودم طرفدار سونی
گفتم بازم میگم اگه یه ویدیو دیدی سونی جلو بود من دهتا دیدم عقب بود
در مورد دوربین هم برو بررسی ها رو بخون کمترین شارپنس در مقابل اپل و سام
جزئیات کمتر
تمایل رنگ نارنجی به بنفش و...
سونی خوبع ولی همه برند ها عیب های دارن و هیچ برندی کامل نیس

far z در تاریخ : 1396/6/25

دوست عزیز
اصلا لمس ناخواسته ای چه در حالت افقی و چه در حالت عمودی وجود نداره. من نمیدونم شما چجوری‌گوشی‌رو‌در دست میگیرین.
شما مخالف باش. اینهمه طراح و مهندس تو شرکتهای بزرگ کار بلد نیستن.
تا زمانی که سونی طرفدارهایی مثل شما داره نتیجش میشه همین گوشی. تو سال ۲۰۱۷ کل مانور سونی برا این گوشی قابلیت عکسبرداری سه بعدی بود که یه قابلیت نرم افزاری هست.

سونی تو بازار موبایل اصلا رقیبی به حساب نمیاد که منتظر ایفون باشه. یه مقدار چشماتون رو باز کنید بهتره. سونی بره با وان پلاس رقابت کنه. وان پلاس ۵ گوشی ۴۷۰ دلاری ارزش خرید بسیار بالاتری نسبت به همین گوشی سونی داره.
سونی همیشه ۱ تا ۲ سالی از قافله عقب هست.
امیدوارم روزی برسه که به جای اینکه نام برند مهم باشه ادم به این فکر کنه که چی به نفعش هست.

ali r در تاریخ : 1396/6/24

....
همه دنیا میدونن که صفحه آمولد بالاترین نور صفحه رو داره که البته فقط این نیست و آمولد بهترین صفحه نمایشه که اپل هم برای محصولانش کلی ازش سفارش داده گرچه ips هم در یک جاهایی بهتر عمل کرده که مجموعا برتری با اختلاف با آمولد سامسونگه
سونی فقط داره درآمدش از بخش کنسول و... رو خرج موبایل اش میکنه که توی رقابت بمونه که این هم دووم نداره و بزودی فاتحه ش رو میخونن

سعید ت در تاریخ : 1396/6/23

من از طرفداران سونی بودم
قبل از خرید زی فایو البته
بعد از کلی تحقیق و نظرات همین دوستان متعصب خریدمش
کلی هم پشیمون شدم
هم باتریش هم دوربینش توی شب و هم ضد آب بودنش افتضاح
داغی بیش از اندازه ش به کنار
از شانس بد من مشکل دارترین مدل سونی رو خریدم
خواستم اینو بگم که از موقعی که داشتمش تا الآن چیز قابل ملاحظه ای ندیدم سونی اضافه کنه
حتی مشکلاتشم اینجور که توی نظرات میخونم حل نکرده
مهم نیست الآن چه برندی استفاده میکنم و ازش کلی راضیم و به نظرم کاملترین گوشیه که تا به حال داشتم چون اینجا اومدیم راجع به سونی بگیم
ولی سونی بعد از یه مدت طرفداری نا امیدم کرد
همیشه با سر بالا راجع بهش حرف میزدم ولی الآن فقط متاسفم
بیایید متعصب حرف نزنیم
واقعیتا رو بگید
خیلی ها رو نظرات شما تصمیم به خرید میگیرن

armin a در تاریخ : 1396/6/23

چرا قابلیت اسکن سه بعدی اشیا ذکر نمیشه داخل امکانات این گوشی؟؟؟؟؟؟؟؟

Taimor B در تاریخ : 1396/6/23

سلام
در مورد اینکه گفتی از لحاظ سرعت سام بهتره معلومه تعصبی نظر دادی بهتره بری مقایسه تست سرعت xz premium با نوت 8 ببینی بعد بیا بگو سامسونگ سریعتره
در مورد دوربین هم مقایسه هایی xz1 با نووووت 8 ببین بعد بیا ملت گمراه کن
...

وحید ب در تاریخ : 1396/6/23

تو یه ویدیو دیدی سونی بهتر از سامه اونم تو اکسپریان من ده تا دیدم ضعیف تره
حتی از بلک بری دیدیم چه جوری عقب افتاد
باطری با زور شده ۸۲ ساعت
هنوز دوستان با مشکل هنگ کردن دست پنجه دارن میکنن که سونی دارن گفتن با بستن موقت نرم افزار ویدئو حل میشه
دیشبب که آیفون ایکس یاد داد تکنولوژی یعنی چی حتی اگر این آیفون ایکس خرابم بشه ولی بازم عالی بود
انتقاد کن تا بهتر بشه
از من انتقاد کنی هیچی بهت نمیرسه

m e در تاریخ : 1396/6/23

من خودم یکی از مخالفان برداشتن حاشیه از گوشی های SONY هستم چون محاله گوشی رو افقی بگیری دستت و صفحه اشتباهی لمس نشه.
با توجه به سیاست های محتاطانه ی SONY در بکار بردن تکنولوژی هاش به روش قطره چکانی،این گوشی عالیه.در اینکه SONY با کیفیت ترین گوشیه شکی نیست اما طرفدارای صبوری رو میطلبه!اونا که دارنش فقط درکش میکنن.SONY یا ابداع میکنه یا ابداعات دیگران رو بهتر از خودشون تکمیل و استفاده میکنه.SONY جان میدونم منتظر تنها رقیبت بودی ببینی چکار میکنه،اونم دو سه روزی هست بی حاشیه ترین گوشیش رو با سنسور تشخیص چهره داد بیرون.اونا که باهات بزرگ شدن و خوب میشناسنت منتظر نسبت صفحه به گوشیه 99 درصدیت هستن.دیگه وقتشه.

vahid k در تاریخ : 1396/6/22

والا من میت ۸ دارم سی پی یوش خیلی از اسنپ ۸۲۰ قویتره ، صفحه هم ۶ اینچیه ، باتری ۴۰۰۰ هم داره ، و بعد ۱۵ ماه با یه بار شارژ هم خودم بالای ۱۷ ساعت آنلاین صفحه میگیرم هم تو تست جی اس ام ارنا همین مقدار درج شده ، شما این آمارای نامعتبر رو از کجا میاری؟ سونی از زد۳ به بعد یکی از پایین رده های باتری و شارژدهی بوده پرچمداراش برید اقلا یه نگاه به فون ارنا و جی اس ام ارنا و سایتای مشابه بندازید ، میت ۹ هم که پارسال سرأمد همه ی پرچمدارا بود تو شارژدهی ، ماشالا یه چیزایی در تصور خودت داری به همونا اتکا میکنی ، غیر از اینه واقعیت امر آقا وحید

Ahmad. R A در تاریخ : 1396/6/22

من به شخصه طرفدار دو اتیشه سونی هستم اگر افتصاح هم باشه و قیمتشم گرون بازم سونی میخرم و سونی رو تسبت به بقیه برند ها ترجیح میدم...

Ahmad. R A در تاریخ : 1396/6/22

سلام....
اره تو درست میگی... مهم سرعت گوشی هس که سونی ایکس زی پرمیوم خیلی از اس 8 پلاس سر تر هس و تو بیشتر تست ها اس 8 پلاس رو نابود کرد وحتی با ایفون 7 پلاس هم مقایسش کردن کم نیاورده و جواب ایفون هم داده.. نمیگم از ایفون بهتره ولی چیزی هم ازش کم نداره..اپل برند خوبیه ولی از نظر سخت افزار نسبت به برند های دیگه از رم و سی پیو های ضعیف تر استفاده میکنه ولی با این حال خوب عمل میکنه و دلیل قیمت زیادش به خاطر سیستم عاملش هس... سامسونگ تنها باتریش خوب عمل میکنه که اینو هم در مدل های قبلی اس و نوت نقض کرد واز نظر رم متوسط عمل میکنه و از نظر سی پیو نسبت به کاغذ ضعیف غمل میکوه در مورد حسگر اثر انگشت که هیچی نگم بهتره... تنها عیب سونی عینه که از قابلیت های جدید دیر استفاده میکنه که اینم دلیل منطقی واسه خودش داره.... از نظر طراحی ال جی خوبه... از نظر صدا ایفون... از نظر دوربین سونی... از نظر کیفیت تصویر سامسونگ و برندی مثل هواوی اصلا خلاقیتی به خرج نمیده و تنها برتری هواوی نسبت به یرند های دیگه حسگر اثر انگشتش هس.....

heshmat h در تاریخ : 1396/6/22

سلام به دوستان عزیز،یه موضوعی رو میخواستم مطرح کنم اینکه چرا سونی گوشی هاشو با اپدیت نرم افزاری بروز نمیکنه هر بار که پرچمدار معرفی میکنه همون گوشی قبلی رو معرفی میکنه با یه اصطلاحات جزئی که زیاد هم تو چشم نیست، درواقع شرکت سونی با این کارش داره خود زنی میکنه به طوری که بازار گوشی های پرچم دار قبلیش رو خراب میکنه و مصرف کننده از خرید خود پشیمون میشه، «شرکت سونی هم داره مثه شرکت نوکیا و‌موتورولا از گردونه موبایل خارج میشه کم کم باید غزل خداحافظیش رو بخونه»

WOLF A در تاریخ : 1396/6/21

راجب به چیزی که مشخصه که بحث نمیکنن. یعنی حتی اگر علم و مقالات علمی رو هم قبول نداشته باشی، عقل آدم میدونه که صفحه ای که نور پس زمینه داره میتونه روشنایی بیشتری تولید کنه. اصلا کاری نداریم چی خوبه چی بد.
اون سؤالت هم فقط پاک کردن صورت مسئله هست و چیزی رو عوض نمیکنه. سؤال وقتی درسته که اطلاعاتش صحت داشته باشه.

وحید ب در تاریخ : 1396/6/20

نگفتم نمیتونم عکس بگیرم گفتی اگه سونی قراره با پایه بهترین دوربین بشه [به درد نمی خوره]
خاص به معنی تفاوت بازم فکر کن بعد نظر بده
منم می دونم ال سی دی بهتره ولی امولد بخای نخای تو مشکی بهتره
می دونم ال سی دی رنگ بنفش بهتر نشون همه رو میدونم
در مورد سرعت شک نکن اپل و سام بهترن
دوست عزیز ممنونم از اینکه تا کسی انتقاد میکنه سریعا جبهه میگیری و چشمتو روی حقایق میبندی
من خودم شک نکن بیشتر از شما به سونی علاقه دارم
و در آخر بگم دوبار سه بار و بارها مطلب منو بخون بعد جواب بده
کل جوابهات کلا قاطی پاتی بود جواب چیزو بدع کع سوالی باشه نه انتقادی

Sina A در تاریخ : 1396/6/20

سلام
اولا روشنایی همین اس هشت از اکثر ای پی اس ها مخصوصا سونی بیشتره
همین نوت ۸ که میگین ۷.۱ هست الانم گوشیا با ۷.۱ معرفی میشن سال قبل الجی اولین برندی بود که نسخه ۷ رو تو گوشیاش داد امسالم سونی ولی سونی که اندرویدش اس ۶ تا ۸ هیچ فرقی نکرده یه چیز ثابت شدست و امکان نداره خلاف حرفم ثابت بشه فقط ورژن اندروید رو میبره بالا حتی امکانات پایه اندرویو ۶ هم تو گوشیاش با وجود اینکه هشت شده نداره در حالی که همین سامسونگ توی اندروید ۶ بسیاری از امکانات اندروید ۸ رو تو گوشیاش داشته و رابط کاربری جدید تنظیمات هم کاملا از تنظیمات سامسونگ در اندروید ۶ الگو گرفته شده
شما به من توضیح بدین چرا سونی امکانات اندروید پایه رو هنوز تو گوشیاش اضافه نمیکنه فقط عدد بالامیبره

بی طرف 1 در تاریخ : 1396/6/19

سلام
فرق زیادی ندارن
پریمیوم باتری قوی تره و صفحش تو بعضی قسمتا 4K HDR هست
من ک فرق مهمه دیگه ای نمیبینم
اگه قیمتاشون نزدیک باشه پریمیومو ترجیح میدم

WOLF A در تاریخ : 1396/6/18

حرفت خدایی خیلی زوره!
یعنی واقعا تو با گوشی سونی نمیتونی عکس بگیری و دستت میلرزه؟ من حتی اگر دستم مرض رعشه هم داشته باشه ، عکسم کاملا صاف و بدون لرزش میافته. چطور میگی باید با پایه عکس بگیرم؟( تازه من حالت دستی رو میگم. بماند که در حالت اتومات، خودش تشخیص میده که ثابتی یا داری حرکت میکنی). ما ایرانیا خدارو شکر در مبالغه مثال نداریم.
آدم عادی بله عزیز، قطعا میره سراغ چیزی که به جیبش بخوره و هر 20 هزار تومن پایین و بالا یه مدل جدید برای انتخاب داشته باشه و فقط هم سامسونگ نیست.
همون آدمای عادی هم هستن که نمیدونن چرا قیمت اپل اینجا بالاست و به عنوان یه جنس با کیفیت و با کلاس میشناسنش(البته من نمیگم که با کیفیت نیست). همین اپل اگر مثل بقیه یه نمایندگی درست داشت ، نه قیمتش این بود و نه اینقدر قرب پیدا میکرد وگرنه بفرمایید این اینترنت و این هم شما و این هم سایت اپل ، برید قیمتشو ببینید که فرقی با بقیه گوشی ها نداره.
عجیب بودن و خاص بودن و بقیه ماجرا و همه و همه اینها نظر شخصی شماست. وگرنه اگر پدر 70 ساله من که الان قصد کرده بلک بری بخره، اگر سونی میخرید خاص نبود؟ یعنی شخصیت آدمیزاد با یه گوشی عوض میشه؟
شما هر جای دنیا دیدی که Amoled صفحات روشن تری نسبت به LCD داره بیا بگو.اصلا یکی از برتریهای Lcd روشنی صفحات نمایششه و همچنین وسعت رنگ بیشتری داره.من اون حرف رو برای لرزشگیر زدم. البته 4k هم دست کمی نداره . Amoled عمق مشکی بهتری داره و برق کمتری مصرف میکنه و نازکتره چون به نور پس زمینه احتیاج نداره و میشه دستگاه رو باریکتر کرد ولی عجیبه که سامسونگ با Amoled قطر دستگاه هاش (مثلا S8) از سونی XZ p بیشتره با وجود اینکه از Amoled استفاده میکنه.(مشخصات صفحات نمایش معلومه و نیازی به اغراق کسی نیست).
مگر نوت 8 اومده که به طرفداری از اون برخواستید؟ مگه دوربین و باتری و شکلشو سرعتشو قابلیتهای دیگشو از نزدیک دیدی که میگی؟
شاید شما سرعت گوشی رو به بوت شدن اون میبینید؟ هر سیستم عاملی یه جوریه ، وگرنه پردازنده و رم و حتی نوع حافظه داخلی و سرعتشون هم یکیه. با سنجیدن سرعت بوت که یه گوشی قوی نمیشه یکی ضعیف.
تازه تا اونجایی که من یادمه بنچمارک پریمیوم از S8 و S8+ بیشتره ، اینم نوت 8 با همون پردازنده هست. حالا شما جواب بده ببینم چرا نوت 8 در اواخر 2017 باید با اندروید 7.1 معرفی بشه؟در حالی که سونی هر دو گوشی جدید خودش رو با اندروید 8 به بازار معرفی کرد؟
مورد بعدی اینکه آیا شما واقعا فکر کردی سامسونگ و اپل و بنز و بی ام و طراحیشونو عوض کردن؟ اصلا عوض نشده. زبان طراحی همونه. اپل همون زبان طراحی رو داره، بنز و بی ام و همون طراحی رو دارن ولی فقط بروز شده و مردم میتونن چهره قدیمی ترین بی ام و رو در محصولات امروز ببینن همونطور که میتونن سامسونگ قدیمی رو الان بشناسن. زبان و DNA طراحی هیچوقت عوض نمیشه وگرنه اون شرکت بدبخته. از اولین Xperia تا الان تغییر ایجاد نشده؟ چهره ش بروز نشده؟
از سونی حجم باتری میخوای یا شارژ بیشتر؟ اون هوآوی هست که 4000 تا و بیشتر میزاره ولی به اندازه یه 2500 شارژ میده.اگر عدد و رقم میخوای ، کار سونی نیست. من 32 سالمه و بالای 20 ساله که این برند رو میشناسم، سونی دنبال خلاقیت و اختراعه، نه عدد رقم بالا بردن.
هیچوقت پرفروشترین ، با کیفیت ترین نمیشه. (مثالها میتونم بیارم).
اگر میخوای انتقادهای منو ببینی به پیج Z4(از همون اولش) برو که 2 سال ازش ایراد گرفتم و به بقیه گفتم نخرید که چه مشکلاتی داره.
انتقاد باید درست باشه ...

سعید ک در تاریخ : 1396/6/18

سلام به همه دوستان.
کدام یک از گوشی های xz1 و xzp بهتره برای خرید؟
میخوام بگیرم ولی خودم سردرگم هستم. شما کدوم پیشنهاد میدید؟
با تشکر

ع ش در تاریخ : 1396/6/17

ظاهرا برخی اعتقاد دارند این گوشی باید چیز جدید و متفاوتی از Xz P باشه و ایراد بیخود از تکرار طراحی میگیرند. قرار نیست شرکت سونی خیلی سریع بعد از عرضه پرچمدارش یک مدل جدید عرضه کنه. این گوشی و مدل کامپکتش تنها تکمیل کننده مدل پرمیوم در اندازه متفاوت هستند که با اسنپ835 در سه اندازه برای سلیقه های مختلف گوشی داشته باشه. مثل s8 که در دو اندازه وارد بازار شده. درسته ایراداتی به دوربین وارده اما نقاط قوتش میتونه پوشش دهنده باشه. دوربینهای دوگانه و امثال اون جز بازارگرمی چیز دیگه ای نیست. بحث تکراری حاشیه هم سلیقه ایه. به اعتقاد من و خیلیا حاشیه کناری ضروریه اما بالا و پایینش جای کار داره. ظرفیت اسمی باتری رو فراموش کنید و تو کاراییش مقایسه کنید. هرچند موافق افزایش ظرفیت برای همه گوشی ها هستم اما فکر میکنم کلا تکنولوژی در ساخت باتری چندان پیشرفتی نداشته یا در صنعت موبایل استفاده نشده که باتری های با حجم بالاتر در اندازه های کوچکتر بسازند.
امیدوارم نسل بعدی گوشی های سونی بتونه نظر مخاطبان و طرفدارانشو بیشتر جلب کنه. مثلا با تغییراتی در رابط کاربری، عمر باتری، طراحی متفاوت ... اما همچنان با کیفیت و پیشرو

مهدی ن در تاریخ : 1396/6/16

به نظر من تنها ایراد این گوشی باتری کم و نداشتن لرزشگیر اپتیکاله البته توی فیلم گرفتن EIS مشکلی نداره اما موقع عکس برداری مطمعنا نبود لرزشگیر اپتیکال به چشم خواهد امد. در مورد طراحی نیز نمیتوان انرا نکته ای منفی در نظر گرفت چون یک بحث کاملا سلیقه ایه

ali r در تاریخ : 1396/6/15

هرچند به نظر فن ها و طرفداران سونی احترام میذارم و تا دو سال پیش خودمم طرفدار سونی بودم
اما این حقیقت رو بعد گذر زمان همه پی بردن که سونی یک شرکت بدون ایده در صنعت موبایل هست
فقط ارتقای سخت افزار و قیمت نجومی گذاشتن روی موبایل که هنر نیست
یعنی جلوی این گوشی رو با اکسپریا z که مال شش هفت سال پیشه مقایسه کنی می فهمی که چقدر این شرکت ضعیف عمل کرده در طراحی و این معنیش اصالت نیست , عقب ماندگیه
رابط کاربری هم یک چیز ساده و بی روح هست و با اینکه خیلی سبک و ساده طراحی شده جز سریعترین رابط های کاربری نیست و رابط کاربری سامسونگ و هواوی با اون حجم از امکانات جز سریع ترین ها بین گوشی های اندرویدی هستن
خرید این محصول پول دور ریختنه

سید حمید م در تاریخ : 1396/6/15

دوربین گوشی های سونی فقط زیر نور مستقیم خورشید خوب عمل میکنن....نور مصنوعی شد کلا تعطیل میشن...طراحیشم که ماله ساله 2012....

behnam n در تاریخ : 1396/6/14

در مقایسه با xz پریمیوم زیاد براورده نمیکنه انتظارارو...ولی شاید به عنوان یه میان رده بش تکیه کرد.

Sina A در تاریخ : 1396/6/13

سلام دوست عزیز تو همین موسسه که شما میگین سامسونگ و الجی و هواوی هم جایزه طراحی دارن
ولی انصافا طراحی های اینا کجا سونی کجا..... کم حاشیه بودن خیلی وقته مود شده از سال 2014 دارن کمتر و کمتر میکنن حتی همون زمانم حاشیه های سونی بیشتر بود
نقل قول :
دوربین Motion Eye سونی که داره میزاره رو با دوربینهای دیگه یکی حساب میکنی. به نظرم برو ببین داخلش چیه.
( اولا این دوربین فقط 0.18 ثانیه فیلم برداری اسلو میکنه بعدش 120 فریم میشه حتی 240 فریم هم نمیشه)

شما اسم ois رو میخوای یا کارایی لرزشگیر؟
وقتی داره با EIS حتی از OIS هم بهتر عمل میکنه چه انتقادی میتونه وجود داشته باشه.
( این نظرتون چون خیلی از روی تعصب بود پیشنهاد میکنم خودتون جست و جوش کنین و عملی ببینین عملکرد بسیار بهتر اپتیکال پرچمدار هارو )

کجا حاشیه زد 5 پرمیوم با ایکس زد پرمیوم برابره؟
زد 5 پی : 71.4
ایکس زد پرمیوم : 68.2
چنین پسرفتی واقعا فاجعه باره
همین ضفحه 4k که شما میفرمایید فقط تو دیدن فیلم 4k میشه 4k حتی فیلم 2k هم بازم رزلوشن fhd هست حتی اپلم امسال fhd رو کنار گذاشت چجوری قیمت بالای این گوشیو با چنین رزلوشنی رو توجیه میکنید؟
https://www.phonearena.com/phones/benchmarks
این لینکو ببینید برید در قسمت دیسپلی کلیک کنید دمای رنگ نمره poor رو گرفته که عملکرد بسیار ضغیف سونیو در صفحه نمایش نشون میده
میشه بفرمایید کدوم سایت شایعه کرده طراحی جدید سونی رو؟ هیچ سایت معتبری توش نیدیدم اگه شایعش بود ختما یکیشون پوشش میداد
اپدیتاش چیرو تغییر دادن؟ هنوز توی اندروید هشت هنوز 7 تا از امکانات pure اندروید رو نزاشته فقط عدد اندروید رو بالا میبره ( حداقل امکانات پایه رو میزاشت روش )
بعدشم پایین رده سامسونگ هم یک ورژن اندروید رو میگیره به هر حال
تا زمانی که مردم مثل شما فکر میکنن باید شرکت ها مخصوصا سونی این شکلی رفتار کنن.

وحید ب در تاریخ : 1396/6/13

پاسخ به شما پاسخ به بقیه دوستان
اگر شما ها از هر ۱۰۰ نفر آدم عادی بیارید بالای ۹۰ نفر میگن سامسونگ زیباست
کیفیت رو در اپل میبینن
عجیب بودن را در موتورلا
خاص بودن را بلک بری
به جان همه کسم منم طرفدار سونی ولی من اسم لرزشگیر نمیخام کارایشو میخام که کمتر نویز داشته باشه اگه قرار باشه سونی با پایه بهترین دوربین بشه که دوربین میخریدیم
کجاش 4k باید بقیه جلوش لنگ انداختن تو آل سی دی کیفیت آیفون از همه بهتره تو امولد روشنایی بالا و مشکی
کجاش از نات ۸ و اس ۸ برتره؟
دوربین،باطری،زیبایی،سرعت،قابلیتهای دیگه،

منم میگم سونی کیفیت ساختش عالیه
سنسور اثر انگشت جاش و سرعتش عالیه
کیفیت صداش در طبیعی بودن صدا عالی
کیفیت دوربین در روز عالیه
۹۶۰ فریم بر ثانیه تا نرم افزار ۳ بعدی تا
عمر سالم باطری تا ....
منم سونی داشتم
ولی من از
دوربینش با توجه به شرکتی که خودش دوربین میسازه توقع بالاتر دارم
از بلندی صداش تا کیفیت هنذفری با توجه به حضور سونی در صدا
از طراحی سونی انتقاد دارم ((امضای یک محصول به چه قیمت از دست دادن بازار!!!
سامسونگ طراحیشو عوض کرد کسی نخرید آیا
آیفون عوض کرد کسی نمیخاد بخره!!! منم با صفحه اج مشکل دارم ولی طراحیش در کل برترینه شرکتهای بی ام و یا بنز زمین تا آسمون عوض شد فقط یه جلو سپر و آرم مونده ))من از باطری سونی انتقاد دارم چرا حجم بیشتر نمیندازه حداقل ۳۰۰۰
چرا تا وقتی کسی انتقاد میکنه سریعا جبهه میگرید
اگه بد سونی می‌خواستم شک نکنید اصلا نظر نمیدادم
همین بگم حداقل من دارم یه نامه بزرگ برا سونی موبایل می فرستم حداقلش من با انتقاد سونی رو میخام به سطح بالاتر برسونم
نیایید بگید سونی عالیه فروش یک محصول نشان از محبوبیت و کیفیتش و امکاناتشه
منظورم ایران نیس تو خارج سونی جاشو از دست داده
نترسید انتقاد کنید کسی مسخرتون نمیکنع
تا اینکه خودمونو بزنیم اون راه
دم سونی گرم دم طرفدارنش گرم

امیرحسین غ در تاریخ : 1396/6/13

گوشی خیلی خوبیه ولی اگه سونی دیافراگم دوربین هاش رو یکم بیاره پایین بهتره چون دوربین هاش تو شب نویز زیادی دارن. اگه یکمی هم از حاشیه های بالا و پایین صفحه نمایش کم کنه خیلی خوب میشه. اسکنر ۳ بعدی چهرش هم خیلی جالبه. لطفا عادلانه نظر بدین

بی طرف 1 در تاریخ : 1396/6/12

باتریو بجای اینکه زیاد کنه کم کرد :/
ینی واقعا چند دهمه میلی متر ضخامت از باتری مهم تره؟!
باید 3000 میشد
حالا میاین میگین مصرف باتریه اسنپ 835 کمتراز 820 هست
خودم میدونم کمتره اما میتونست ظرفیت باتریو بیشتر کنه الان دیگه پرچمدارا همه چی دارن نقطه ضعفه اکثره پرچمدارا باتری هست
2700 میلی آمپر برای کامپکت عالیه اما برای این گوشی باید 3000 میذاشت
لطفا ایراد الکیم نذارید رو این گوشی بالاخره هر برندی باید ی جور قیافه داشته باشه و سلیقه ها هم متفاوته من ک اصلا از حاشیه های کمه G6 و S8 خوشم نیومد هرکی خوشش میاد بره همونارو بخره این ایراد نیست ب سلیقه مربوط میشه
بنظر من حاشیه های گوشیای هوآوی استانداردن

WOLF A در تاریخ : 1396/6/12

دوستان عزیز لطفا عنایت بفرمایید که سونی باید این دو رو معرفی میکرد و معرفی ایندو گوشی هیچ تأثیری در فروش پریمیوم نداره.
سونی در واقع سری خودش رو کامل کرد. درست مثل قبل. 3 گوشی پرچمدار در سایزهای مختلف.
نسل جدید طراحی و گوشیهای جدید سونی میشه برای MWC 2018 که احتمالا همونطور که قبلا در اخبار داشتیم سونی با OLED گوشی بزنه و این یعنی قطعا تکنولوژی صدای درون تصویر TV هاشو بهش اضافه میکنه(بدون اسپیکر فیزیکی) و میتونه گوشی رو باریکتر کنه به خاطر OLED و کم حاشیه کنه به خاطر نبود اسپیکر فیزیکی.
این طراحی جدید قطعا در 2018 اتفاق خواهد افتاد. ولی به نظر من به احتمال زیاد همون اول 2018 یعنی MWC که اواخر سال هست معرفی بشه. اگر نه هم که میشه واسه IFA.
چون دیگه نسل به نسل داره طراحی عوض میشه.
طراحی ها معمولا سالیانه عوض میشه. مثل Z3 و Z4 مثل Z5 ، مثل سری اولیه X ، مثل سری XZ.
این رو معمولا دوستان سونی میدونن و در بین سال منتظر طراحی جدید نمیشن.
طراحی این نسل هم تموم شد و قطعا باید منتظر طراحی نسل جدید باشیم.
با تشکر

WOLF A در تاریخ : 1396/6/12

این که درباره کلاک CPU میگی کاملا درسته و منم میدونم، ولی آیا میدونی که مال S8 و S8+ هم همین اندازه هست؟ و کلاک CPU پریمیوم از اون دو بالاتره؟

heshmat h در تاریخ : 1396/6/12

سلام به دوستان عزیز،در رابطه با گوشی های شرکت سونی می خواستم مطلبی رو عرض کنم اینکه سونی به جای اینکه گوشی هاشو از لحاظ نرم افزاری با اپدیت بهبود بده و مشکلاتشون رو برطرف کنه یه روند غیر عقلانی رو در پیش گرفته اینکه با ساخت گوشی های جدید گوشی های قبلی شو اپدیت میکنه که این فاجعه ست ،باید این تغییرات جزئی رو بااپدیت حل کنه،اگر هم میخواد گوشی جدید تولید کنه بهتره طراحی رو تغییر بده چرا همه گوشی ها ازلحاظ سخت افزاری شبیه هم هستن.سقوط شرکت سونی از زمانی که از شرکت اریکسون جدا شد اغاز شد.(باید غزل خداحافظی شرکت سونی رو مثه شرکت نوکیا ،موتورولا،ماکروسافت و...خواند،)خداحافظ اسطوره طراحی.

far z در تاریخ : 1396/6/12

سونی با معرفی این گوشی دیگه عملا نشون داد در حال حاضر هیچ قصدی برا بهتر شدن نداره.
من با نظر طرفداران سونی تو این صفحه کاری ندارم. چون عده ای هستن که اگه سونی گوشی در حد 1100 هم بزنه باز طرفداری میکنن. اما آمار جهانی فروش و محبوبیت سونی نشون میده که این حرکت سونی در تکرار مکررات(قرار دادن سخت افزار xzp درون xz ) چقدر باعث موفقیت یا شکست سونی میشه.
در حالیکه امروزه اکثر شرکتها به سمت دوربین دوگانه پیش رفتن و کم کم قرار دادن لرزشگیر در هر دو دوربین داره باب میشه، سونی هنوز از قرار دادن یه لرزشگیر در تک دوربین خودداری میکنه(همه حرفه ای ها و خیل زیادی از کاربران عادی مزیت ois به eis در عکسبرداری و فیلمبرداریهای با کیفیت بالا رو میدونن)
من گوشی های سامسونگ رو میزارم کنار چون عده ای حساسیت دارن به سامسونگ. این عده عقل جمعی رو هم قبول ندارن که سیاست های یک شرکت در تغییر نگرش به طراحی و سرمایه گذاری کلان در این زمینه چقدر میتونه عامل موفقیت اون شرکت باشه. بحث تو این زمینه نیاز به کنار گذاشتن تمامی طرفداریها و تعصبات برندی داره.
اما با وجود گوشی های جذاب و توامند اندرویدی مثل وی30 یا یو11 و حتی برندهای چینی مثل وان پلاس5(این گوشی470 دلار قیمت داره) یا هواوی، آیا واقعا سونی میتونه به جز یه قشر مشخص طرفدار و وفادار، خیل زیاد کاربران بیطرف یا طرفداران سایر برندها رو جذب کنه؟ پاسخش تقریبا روشنه. ولی باز ما صبر میکنیم.

مهرشاد ا در تاریخ : 1396/6/12

سونی دیگه دست از رقابت با سامسونگ و ال جی برداشته الان با آلکاتل و ایسوس رقابت میکنه
دست مریزاد واقعا؛ این همون XZ P هست فقط اسمش تغییر داده به XZ1 و از صفحه نمایش اولد رسوندش به فول اچ دی :|||
حاشیه ها هم که بیشتر کرده :|
طبق گفته ها حتی زد آب هم نیست :|

میلاد م در تاریخ : 1396/6/12

باسلام

نماینده سونی در ایران زمان حضور این گوشی در ایران اعلام کرد.

زمان تقریبی ورود xz1 اوایل شهریور و قیمت آن بین 2 میلیون تا 2 میلیون و 100 هزار تومان تعیین گردیده است.

گوشی xz1 compact هم وارد ایران نمی شود.

موفق باشید

WOLF A در تاریخ : 1396/6/11

چرا فکر میکنی سونی باید مقلد یک یا دو شرکت تند رو باشه؟
دلیل نداره که اگر یکی حاشیه صفحه نمایش رو کم کرد ، این مورد به صورت یک استاندارد جهانی در بیاد و شما روش مانور بدی. در کدام استاندارد ثبت شده که این مدل طراحی برای 2-3 سال پیشه در حالی که همین طراحیها همیشه و هر ساله (از جمله پریمیوم) ، یکی از جوایزی که به نام خودشون ثبت میکنن برای طراحی بینظیرشون هست.
دوربین Motion Eye سونی که داره میزاره رو با دوربینهای دیگه یکی حساب میکنی. به نظرم برو ببین داخلش چیه.

شما اسم ois رو میخوای یا کارایی لرزشگیر؟
وقتی داره با EIS حتی از OIS هم بهتر عمل میکنه چه انتقادی میتونه وجود داشته باشه. نمیگم OIS بده ، ولی اگر سونی بخواد بزاره جوری میزاره که برندای دیگه برن لنگ بندازن ، مثل صفحه نمایش 4K.
پردازنده وقتی در یک سطح باشه ، فکر نمیکنم سونی غیر از برتری چیری داشته باشه.
همین الان روی کاغذ ، پریمیوم از نوت 8 و S8 برتره. این گوشی هم صفحه Fhd با HDR داره.
ضمنا سونی در رابطه با حاشیه صفحه(که اصلا زیاد نیست و دقیقا و عینا با Z5 و Z4 و ... برابره) گفته بود که "فکر میکنید گوشیهای کم حاشیه الان جذابند؟" و گفته بود باید طوری باشه که جذاب باشه.
به زودی منتظر پرچمدار سونی با صفحه OLED(تخیل نیست چون اخبار اینا هست) و حذف اسپیکر فیزیکی(صدا داخل تصویر- فقط با OLED میتونه) و نسل جدید طراحی اکسپریا باش.
بحث طراحی هم نهایت تا آخر همین امسال تموم میشه. ببینم دیگه چه ایرادی از سونی میگیرن.
از سنسور اثر انگشت ایراد میگرفتن که بهترین جا قرارش داد، از صفحه نمایش Fhd ایراد بیخود میگرفتن که 4K زد و دومین 4K رو هم زد، از tft ایراد میگرفتن که ips زد اونم برای تمام گوشیهاش از پایین تا بالا، از آپدیت گفتن که سونی پرچمدارا رو 2 تا و پایینرده ها رو 1 اندروید میده ولی سامی هنوز گوشی 2014 جلی بین داره، Z4 من 2 ماه قبل عید اندروید 7 گرفته ولی G4 به کل نگرفت و S6 به تازگی گرفت(تازه اینا رقبای گوشی Z4 بودن) ، بحث حاشیه هم تا آخر سال تمومه فقط دلم میسوزه واسه کسانی که دیگه نمیتونن ایراد پیدا کنن.

armin a در تاریخ : 1396/6/11

جالبه که قابلیت اسکن سه بعدی اشیاء داخل مشخصات گوشی ذکر نشده.
اولین گوشی جهان با قابلیت اسکن سه بعدی.
فقط طراحی بازم اونی نشد که باید.

پوریا ا در تاریخ : 1396/6/11

این چیه آخه ؟! چه فرقی با xzp کرده ؟ برداشته صفحه شو سه اینچ کوچیکتر کرده اسمشو گذاشته گوشی جدید ؟!! حداقل یه رادیو بهش اضافه میکرد دلمون خوش باشه :))

نیما م در تاریخ : 1396/6/11

الان به چه امیدی اینو بخریم وقتی پریمیوم هست من خودم پنج سال گوشی سونی دارم ولی این چی آخه تازه قابلیت 3D Creator هم به پریمیوم اضافه میشه در اندروید هشت به همراه ارتقایی کیفیت دوربین یه نکته جالب بگم البته شاید برای بعضی ها مهم نباشد شایدم بگن اختلافی بینشون نیست اونم باشه ولی برام جالبه cpu پریمیوم و xz1 هر دو s835 ولی در پریمیوم
(Octa-core (4x2.45 GHz Kryo & 4x1.9 GHz Kryo هست در xz1
(Octa-core (4x2.35 GHz Kryo & 4x1.9 GHz Kryo هست حالا به هسته های اصلی هر دو نگاه کنید سر 45 و 35 اختلافه جدایی از این بحث ها الان بعضی ها میگن پنجاه در صد xz1 اسپیکراش قویتره هر کدوم گرفتید مبارک باشه ولی یه نیم نگاهی هم به پریمیوم بکنید چون قیمتش افت کرده. یا علی

محمد ق در تاریخ : 1396/6/11

سلام
من خودم xzp تا اومد خریدمش و الانم دارم
این گوشی‌ای هم که تازه زده رو اصلا پیشنهاد نمیکنم
دوربینش تو شب اصلا به رقبای ارزان تر از خودش هم نمی‌رسه اما تو روز رو دست نداره
دوربین جلوش هم تو شب افتضاحه، درصورتی‌که سامسونگ ها خیلی بهتر عمل می‌کنن
زیباییش از نظر من خیلی خاص و خیلی شیکه و نیازی نیست مثه بقیه برند ها کپی برداری کنه
اینکه دوسیمکارت روش بندازی و مموری نتونی بذاری خیلی زجرآوره
رابط کاربریش هم برای منی که سونی c و z1 و xzp استفاده کردم خیییییییلی خسته کننده هست
چون از 2012 تا حالا هیچ تغییر بزرگی نکرده
ظرفیت باتریش هم جوریه که روزی یه بار حتما شارژ می‌خواد
بلندگوهاش هم خیلی صداش کمه اما خییییییلی با کیفیت پخش می‌کنه
اما خداییش اسنپدراگون 835 و حسگر اثر انگشت قوی و اسلوموشنش و ضدآب بودن واقعیش عالیه

OMID a در تاریخ : 1396/6/11

سلام
با قسمتی از حرفاتون موافقم مثلا انتقاد کردن برای رفع بعضی از مشکل های خیلی ریز که البته بعید میدونم از دید خیلی ها مشکل باشه و بیشتر یه مزیته مثلا حاشیه های گوشی ببین یه اس8 رو در نظر بگیر اگه خدای نکرده اگه از دست کسی بیفته (که مطمئنا برای هرکسی میتونه اتفاق بیفته حتی اگه مثل چشم خودتونم از گوشی مراقبت کنید بازم امکان داره حداقل یک بار در طول زمانی که اون گوشی رو دارین از دستتون بیفته) اگه بخواد با هرکدوم از اون حاشیه هاش روی زمین فرود بیاد مطمئن باش صفحه اش دچار مشکل میشه.
از اون گذشته واقعا برای دردست گرفتنش یه فکر اساسی کرد چون هرجوری بخوای بگیریش یه قسمت از صفحه ناخواسته لمس میشه البته یادمه s6 که طرح صفحه اش اینجوری بود مشکل لمس رو نداشت ولی توی S7 افتضاح بود. نمیخوام بگم طرفدار حاشه های سونی هستم البته که حاشیه های بالا و پایین گوشی هاش یه خورده غیر منطقی به نظر میرسه
من نمیخوام سامسونگ رو خراب کنم و بگم سونی خوبه اما اینو به یقین میگم که سونی خیلی بیشتر از سامسونگ دوام میاره چون تجربه سالها کارکردن با سامسونگ و برند های دیگه رو دارم و همیشه بازنده بوده چه از لحاظ گوشی و چه وسایل دیگه.
باید اینو بدونیم که دیگه بازار تلفن های هوشمند به سطحی رسیده که همه چی یکسانه توی اکثر گوشی ها الان همه دنبال یه چیزین که بشه باهاش پز داد و به قول خودشون خاص باشه ولی دیگه تقریبا میشه گفت اینجا دیگه آخرشه و سخت میشه یه چیزی ساخت که مشابهش نباشه . من حق میدم به اکثر مردم اونها دنبال یه گوشی هستن که خیلی نوآورانه باشه دقیقا مثل زمانی که گوشی ها داشتن رشد میکردن، یک روز دوربین گوشی ها مگاپیکسلش بیشتر میشد یه روز بلندگوهاش قوی تر میشد و ... که اینا برای ما خیلی جالب بودن و دور هم جمع میشدیم و از این چیزا لذت میبردیم.
الان سونی از این لحاظ به نظرم باید به خواسته های مشتریاش پاسخ بده و گوشی های با طراحی های متفاوت و جالب و عجیب که نمونه دیگه ای ندارن در کنار چند تا گوشی هایی که معرفی میکنه بیرون بده اما سونی داره این نوآوری هارو در قالب های منطقی تر توی گوشی هاش قرار میده مثلا به جای عجق وجق کردن گوشی هاش قابلیت های منطقی تری رو به گوشی هاش اضافه میکنه مثل صفحه با کیفیت 4k ، دوربین 960 فریم و قابلیت اسکن سه بعدی و خیلی چیزای دیگه.
در آخر بگم که گول خیلی چیزا رو نخورین . کار خیلی از برند ها دقیقا شبیه بعضی از شرکت های نام آشنا در عرصه تولید ماشین هستن که محصولات بی کیفیت رو با تبلیغ زیاد به مردم تحمیل میکنن مردم هم راهی جز خرید ندارن . دقیقا برند گوشی ای که توی ایران هم طرفدار زیادی داره همین کارو با مردم میکنه و با تبلیغ زیاد و وادار کردن خیلی ها به بدگویی از برند های دیگه جای خودش رو بین مردم باز کرده.
چیزایی که گفتم از تجربه ام بود و هیچ شرکتی مال بابام نیست که بخوام اونو با این کارا محبوب کنم فقط میخوام چشم خیلی ها به روی حقیقت باز بشه
ببخشید که طولانی شد
موفق باشید یا حق

Mohammad K در تاریخ : 1396/6/11

داداش منم XZ دارم
اسمم هم توی پیج XZ دیدی
اصلا دوربینش خوب نیس ابدا
من گوشی قبلیم SP بود برا زمان خودش دوربینش خدا بود در عوض صفحه ...
خلاصشو بگم
الکی از دوربین XZ تعریف تمجید نکنین
بد نیس
ولی رو حساب 23 مگاپیکسلش اصلا خوب نیس
من خودم شخصا تست کردم با S8
S8 خیلی واضح تر بود
اون 12 این 23
هرچیم باشه باید توی شرایط نوریه مطلوب از S8 یه سرو گردن بالاتر باشه
ک نیست :/

Ehsan p در تاریخ : 1396/6/11

من خیلی وقته عاشق سونی هستم و از وقتی ک سری Z اومده من سونی دارم و گوشی هایی ک تاالان داشتم (Z Z1 Z2 Z3 و Z5پریم) و حدود دو هفتس Z5پریم گرفتم دلیل اینکه رو سونی قفلم اینه ظاهرش منو کشته اصن واسم تکراری نمیشه حتی اگه سامسونگ S8هم مفت بدن من حالم از ظاهرش بهم میخوره اپل هم ک فقط بخاطر برندش گرونه هیچ گوشی تو زیبایی ب سونی نمیرسه ولی متاسفانه دلیل اینکه Z5پریم گرفتم اینه ک درسته عاشق سونیم ولی من گوشی های سری X رو قبول ندارم واقعا اون زیبایی گوشی های قبل رو دیگ نداره با اینکه Z5پریم واس 2015هس ولی اونو بیشتر از سری Xقبول دارم درکل سونی هرچقد خودشو نسبت ب برندای دیگ بالا ببره دیگ ظاهرشو قبول ندارم هرچند با همین ظاهر بازم از سامسونگ ک دوربینش از حدقه دراومده زیباتره
حتی همونایی ک رو برندای دیگ ( اپل .سامسونگ و...) تعصب دارن میدونن ک هیچ برندی نمیتونه ب سونی برسه و اینو یادتون باشع اولین برندی ک گوشی ضداب بیرون داد سونی بود و بقیه اسکی رفتن

Siavash H در تاریخ : 1396/6/11

طراحی سونی همیشه حکم امضاشو داره بعدم وقتی یه چیزی خوب و دل نشینه چه نیازی به تغییر داره؟ همه سونی رو با همین طراحی پذیرفتیم.طراحی ای که در نهایت سادگی شیک هم هست.مثلا سامسونگ تو اس۸ زرق و برق الکی داده به گوشی.مثلاً به شخصه فلسفه کناره خمیده صفحه نمایشو درک نمیکنم! چیزی که بیشتر باعث ازار کاربر میشه چون دائم در معرض تماس با دست قرار داره! بنظرم نمایشگر دوم که در یکی دو مدل از الجی استفاده شد کابردی تره.
در مورد رابط کاربری که گفتین شما از کجا میدونین که رابطش چجوریه هنوز که نیومده تو بازار!!!فعلا که داره از اخرین نسخه اندروید استفاده میکنه رو این مدل.اندروید ۸
درباره لرزشگیر هم که همه میدونیم سونی از ژیروسکوب استفاده میکنه که حکم همون لرزشگیرو داره.
راجع به سرعت گوشی هم که اتفاقا میگیم سرعت داره در جواب شما! درسته که خیلی از گوشیها از پس کار میان ولی چجوری از پس کار بر اومدن مهمه! وگرنه فرق پرچمدار با سایر گوشیها چیه؟!برید کلیپ هارو تو نت ببینید همین xzp که ازش ایراد میگیرین از پرچمدارای سامسونگ و اپل بهتر عمل میکنه و سریعتره در حالیکه همون پردازنده ای که در اس۸ و بقیه پرچمدارای امسالی استفاده شده درش به کار رفته.پس از نظر سرعت پردازش اگه بهترین نباشه باید گفت یکی از بهترینهاست.
با توجه به حرفایی که زدین بعید میدونم شما از طرفدارای سونی باشین چه برسه به اینکه عاشقش باشین!!! اتفاقا حرفاتون بوی دیگه ای داره...
درضمن امسال xzp به عنوان بهترین گوشی ۲۰۱۷ انتخاب شد.تو همایشی که اسمش یادم نیست ولی میتونید تو نت جستجو کنین. دقیقا برعکس حرف شما به نظر من و خیلیای دیگه سونی امسال برگشته!!! با قدرت برگشته و در حد اسم و رسم سونی ظاهر شده.

Saeed A در تاریخ : 1396/6/11

ایول سونی.. گوشی عالی.. کمی حاشیه رو کم میکرد خوب بود.. بحرحال نکرد.. مبارک کسانی که میخوان بخرن..

محسن ک در تاریخ : 1396/6/10

سلام دوستان.
منم از این حاشیه های xz و xzp و xz1 خوشم نمیاد ولی خداییش گوشیهای قدرتمندی هستن با قابلیتهای بالا بخصوص این گوشی که عکس برداری سه بعدی هم بهش اضافه شده و میشه عکس گرفته شده باهاش رو با یه چاپگر سه بعدی چاپ کنید.
ضمنا فقط کافیه برید در یوتیوب و چندتا از مقایسه های گوشی xzp رو ببینید که حتی اگه از آیفون 7 پلاس بالاتر نباشه پایینتر هم نیست.
ولی با تمام این تواصیف چون اینها سرمایه گذاریهای قبلی بوده باید انجام بشه و اگه به یوتیوب برید میبینید که سونی برای سال 2018 میخواد بتروگونه. گوشیهای اج و بدون حاشیه و همیشه قدرتمند هم که بوده پس میشه به عنوان یه برند اصیل روش حساب کرد. ولی با تمام اینها هیچ تعصبی روی مارک ندارم و انصافا باید قبول کرد که شرکتها دارن همشون به یه بلوغ نسبی میرسن بخصوص شرکتهای چینی که اگه برندهای آمریکایی و کره ای و ژاپنی دیر بجونبن عقب میونن.
در انتها به امید موفقیت هرچه بیشتر ایران خودمون که ان شاالله ما هم روزی برندهای مطرحی در دنیا داشته باشیم.

Night K در تاریخ : 1396/6/10

با توجه به مشخصاتش به نظر نمیاد زیاد گرون باشه. به نظرم نهایتش 2 ملیون باشه.

sajad.PC S در تاریخ : 1396/6/10

سلام داداش من خودم xz دارم
سونی حرف نداره
برو یوتیوب نگا کن با not8 دوربینش خیلی بهتره بیشتر جاها
بعد سونی هیچ وقت با هووای htc مقایسه نکن
از سام و ال جی هم بهتره

وحید ب در تاریخ : 1396/6/10

اولین نفریم نظر میدم ولی خدایش فراق از هر تعصبی با اینکه طرفدار سونی هستم ولی این گوشی واقعا ضعیف بود
طراحی گوشی باز هم بی تغییر قبول کنید که اصلا دل چسب نیس به شخصه طراحی اس ۸ رو قبول ندارم ولی اینم واقعا زیبا نیس و مال سال ۲۰۱۵ بع قبله
سخت افزار که کاری بهش ندارم ولی رابط کاربری میطلبع سونی یه رابط جدید تر استفاده کنه
دوربین زوده که بخام انتقاد کنم ولی نبود لرزشگیر اپتیکال و بالا نبودن دریچه بازم میگه سونی ضعیف کار کرده
جان جدتون طرفدارن سونی با تعصب کورکورانه منم می دونم بعضی کارهای سونی خوب بوده ولی طراحی و ایرادهای که گرفتم رو شما یک مزیت میدونستید و یه سر پوشی برای ترس از حقیقت ها
سونی xz1 باید با آیفون هشت رقبات کنه یا آیفون 7s شخصا میگم با 6s هم نمیتونه
سونی با اس ۸ که پیش کش با اس ۷ نمیتونه رقبات کنه نگید سرعتش بیشتر که همه ما میدانیم پردازنده 650 دراگون از پس کارها بر میاد
سونی با اچ تی سی u11 باید رقابت کنه که با دوربین و زیبایی و بدنه حساس و...
سونی با الجی v30 باید رقبات کنه که با g6 مقایسه کنیم فقط سی پی یو و باطری بهتری داره
سونی با کی میخاد رقبات کنه با میت ۱۰ یا وان ۵
طرفدارن سونی منم عاشق سونی هستم ولی سونی امسال خراب کرد
ترنجی زیبا گفت واقعا xzp لیاقت داشتن اسم پرمیوم را نداره لابد میگید رنگش یا 960 فریم خودتونو گول نزنید از سونی انتقاد کنید تا تغییر ایجاد بشه
موارد 401 تا 498 از مجموع 498 مورد

تبلیغات

ادامه...

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا