نظر کاربران درباره گوشی موبایل سونی Xperia Z3

Xperia Z3 اکسپریا زد 3

Sony Xperia Z3 سونی
ارزیابی کاربران: 8.4 از 10 (4857 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های سونی
» سونی Xperia 1 VI
» سونی Xperia 10 VI
» سونی Xperia 5 V
» سونی Xperia 10 V
» سونی Xperia 1 V
» سونی Xperia 5 IV
» سونی Xperia 10 IV
» سونی Xperia 1 IV
» سونی Xperia Pro-I
» سونی Xperia 10 III Lite
» سونی Xperia 1 III
» سونی Xperia 5 III
» سونی Xperia 10 III
» سونی Xperia 5 II
» سونی Xperia Pro
» سونی Xperia 1 II
» سونی Xperia 10 II
» سونی Xperia L4
» سونی Xperia 5
» سونی Xperia L3
» سونی Xperia 10 Plus
» سونی Xperia 1
» سونی Xperia 10
» سونی Xperia XZ3
» سونی Xperia XA2 Plus
» سونی Xperia XZ2 Premium
» سونی Xperia XZ2
» سونی Xperia XZ2 Compact
» سونی Xperia L2
» سونی Xperia XA2
» سونی Xperia XA2 Ultra
» سونی Xperia R1 Plus
» سونی Xperia XA1 Plus
» سونی Xperia XZ1
» سونی Xperia XZ1 Compact
» سونی Xperia L1
» سونی Xperia XZs
» سونی Xperia XA1
» سونی Xperia XA1 Ultra
» سونی Xperia XZ Premium
» سونی Xperia XZ
» سونی Xperia X Compact
» سونی Xperia E5
» سونی Xperia XA Ultra
» سونی Xperia XA
» سونی Xperia X Performance
» سونی Xperia XA Dual
» سونی Xperia X
» سونی Xperia Z5 Dual
» سونی Xperia Z5 Compact
» سونی Xperia Z5 Premium
» سونی Xperia Z5
» سونی Xperia Z5 Premium Dual
» سونی Xperia M5
» سونی Xperia C5 Ultra
» سونی Xperia C5 Ultra Dual
» سونی Xperia M5 Dual
» سونی Xperia C4 Dual
» سونی Xperia C4
» سونی Xperia Z3 Plus (Z4)
» سونی Xperia Z4 Tablet LTE
» سونی Xperia M4 Aqua
» سونی Xperia E4g Dual
» سونی Xperia E4g
» سونی Xperia E4 Dual
» سونی Xperia E4
» سونی Xperia E3 Dual
» سونی Xperia Z3
» سونی Xperia Z3 Tablet Compact
» سونی Xperia Z3 Dual
» سونی Xperia E3
» سونی Xperia Z3 Compact
» سونی Xperia M2 Aqua
» سونی Xperia C3 Dual
» سونی Xperia C3
» سونی Xperia T3
» سونی Xperia Z2
» سونی Xperia M2 dual
» سونی Xperia Z2 tablet
» سونی Xperia M2
» سونی Xperia E1 dual
» سونی Xperia E1
» سونی Xperia T2 Ultra dual
» سونی Xperia T2 Ultra
» سونی Xperia Z1 Compact
» سونی Xperia Z1s
» سونی Xperia Z1
» سونی Xperia Z Ultra
» سونی Xperia C
» سونی Xperia M
» سونی Xperia ZR
» سونی Xperia SP
» سونی Xperia L
» سونی Xperia Tablet Z Wi-Fi
» سونی Xperia Tablet Z LTE
» سونی Xperia Z
» سونی Xperia ZL
» سونی Xperia E
» سونی Xperia E dual
» سونی Xperia Tablet S 3G
» سونی Xperia TX
» سونی Xperia V
» سونی Xperia J
» سونی Xperia Tablet S
» سونی Xperia T
» سونی Xperia SL
» سونی Xperia tipo dual
» سونی Xperia miro
» سونی Xperia tipo
» سونی Xperia go
» سونی Xperia acro S
» سونی Xperia ion HSPA
» سونی Xperia neo L
» سونی Xperia sola
» سونی Xperia U
» سونی Xperia P
» سونی Xperia ion LTE
» سونی Xperia S
» سونی Tablet P 3G
» سونی Tablet P
» سونی Tablet S 3G
» سونی Tablet S
» سونی CMD Z7
» سونی CMD J70
» سونی CMD J7
» سونی CMD MZ5
» سونی CMD J6
» سونی CMD J5
» سونی CMD Z5
» سونی CMD CD5
» سونی CMD C1
» سونی CMD Z1 plus
» سونی CMD Z1
» سونی CM-DX 2000
» سونی CM-DX 1000

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 1701 تا 1800 از مجموع 2486 مورد

amir - در تاریخ : 1393/9/22

خوب دوست عزیز آخرین کامنت شما فکر کنم وضعیت صحبتهات رو بیشتر از پیش زیر سوال میبره.

وقتی یک پرچمدار با آخرین مدل سخت افزار و نرم افزار مطابق منابع شما 260 دلار میشه گوشیهای میان رده باید 100 دلاری باشن لابد پایین رده ها هم میشن 40 -50 دلار ( با عرض معذرت اینایی که شما به اسم منبع معرفی کردی اصلا منبع نیستن ... یه سری وب سایت خبری هستن که بدون اطلاع از وضعیت بازار حدسیاتشون رو بر میدارن به اسم قیمت تخمینی دستگاههای مختلف منتشر میکنن حالا شما روی چه حسابی فکر میکنی سندیتی پشتشون هست من نمیدونم ).

اگه اینجوری باشه سود خالص شرکتها خیلی بیشتر میشه ( کمترین سود رو پرچمدارها میدن ... بیشترین رو پایین رده ها ...اگه شما گوشی میان رده زیر 200 دلار و پایین رده زیر 100 دلار سراغ داری به ما هم آدرسش رو بده .... )
سونی که سال گذشته 40 میلیون تولید داشته سرجمع 3 میلیون پرچمدار توشون نبود .
بجای 2.1 میلیارد ضررر باید 50-60 میلیارد دلار روی این 40 میلیون گوشی سود میکرد ( وقتی پرچمدارا 60 تا 70 درصد سود میدن میانرده ها بالای 150% سود دارن ...آمار فروششون هم که خیلی بالاست )

دوست عزیز اقتصاد علم واقعیتها همراه با حساب و کتاب ریاضیه.
مطابق محاسبات ریاضی و اصول اقتصاد سونی و خیلی شرکتای دیگه دارن زیان میدن...سامسونگ نسبت به سال قبل 60 درصد کاهش سود داشته ( سال قبل هم که اوجش بود سود عملیاتی اش کلا به 20درصد نمیرسید ...الان شده زیر 10 درصد )...اپل داره روی رنج 15 درصد بازی میکنه و بهمین ترتیب.

این شرکتها شرکت سهامی عام هستن و سه ماه یکبار مجبورن گزارش عملکرد مالی اشون رو ارائه بدن.مطابقش سود سهام و مالیات و خیلی چیزای دیگه رو با دقت هزارم درصد پرداخت کنن.
جلوی سهامدارانشون نمیتونن حدسیات و برآوردهای بدون منبع لینکهای شما رو بگذارن و بگن روی هر گوشی 70% سود کردیم ! اگه اینکارو کردن عرض یک هفته کل اموال شرکت بجای سود سهام میره !!

قیمت تموم شده یک دستگاه فقط از نظر سخت افزاری ( نرم افزارها...لایسنسها...تحقیق و توسعه و بازاریابی و غیره بماند ) طبق آمارگیری اجزا و قطعاتش تعیین میشه.
چیپهای اگزینوسی که فقط و فقط توسط سامسونگ ساخته و ارائه میشه... قیمت تموم شده اشون رو سامسونگ مطابق هزینه تولیدش تعیین میکنه و عمده فروشی برای نمایندگان تعمیراتی و تولیدی خودش زیر 110 دلار فاکتور نمیکنه .... نمیدونم منبع شما کجای دنیا 41 دلاری میتونه تامین کنه ( اگه بدونه چطوری و از کجا باید تامینش کرد ) که برآورد قیمت 41 دلاری روش میزنه.

وقتی قراره بدون سند حرف بزنیم خوب میگیم قیمت تموم شده یدونه زد 3 حداکثر 200 دلاره.
منتهی کل دنیا رو بگردی زیر 600-700 دلاری اش وجود نداره.
محصول مونوپول مثل سخت افزارهای آیفون یا سامسونگ یا چیپهای کوالکام رو من و شما نمیتونیم طبق علایق ذهنیمون روش قیمت بگذاریم.
سورس دومی وجود نداره که بگی این نشد از اون یکی میخرم اگه میشد این برندای چینی خیلی قبلتر از منابع شما گوشی با مشخصات پرچمدارهای اپل و سامسونگ و ال جی و سونی و خیلیای دیگه میساختن دونه ای 300 دلار میفروختن روی هر کدوم هم 50% سود میکردن که براشون از حالت رویایی هم رویایی تره.

mo h در تاریخ : 1393/9/21

سلام من میخام گوشی بگیرم ولی بین اپل6پلاس و سونی z3موندم .چون گوشی که میخام چند سال میخام استفاده کتم و عوض نکنم لطفا راهنمایی کنید .

farid h در تاریخ : 1393/9/21

سلام دوستان توی برسی تخصصی خوندم که نصف رم گوشی پر شده این حرف صحت داره؟بعد فقط دو سیم کارتش تو بازار هست؟

محمدرضا م در تاریخ : 1393/9/20

چرا خودتو عذاب میدی؟ قشنگ برو طبقه پنجم،ششم و هفتم علالدین هم تک سیم کارتش هست و هم دو سیم کارتش، قیمتاشونم چون عمده فروش هستن کف کف بازاره. الان 1880 میتونی بخری z3 تک سیم کارت. از بابت سونی هم خیالت راحت باشه و بحرف بعضی فروشنده های دغل کار گوش نکن که بخاطر اینکه سونی براشون سود نداره همه جور انگ به سونی میچسبونن که نمیدونم هنگ میکنه،خرابی زیاد داره و از اینجور حرفا،بدترین مرجع برای کسب اطلاعات همین فروشنده ها هستن که بغیر از سود بیشتر هیچی نمیخوان برای خریدار.باور کن من تا حالا این همه گوشیهای سونی واسه خانواده و فامیلا بدون گارانتی خریدم هیچ مشکلی نداشتن. گوشیهای سونی کمترین خرابی رو دارن و دلیل اینکه آرین داره از سونی میکشه کنار اینه که انقدر نسبت به بدون گارانتیها گرون میفروشه که هیچکس الان سراغ خرید گوشیهای سونی با گارانتی آرین نمیره و همه بدون گارانتی میخرن.البته گارانتی سوشیانت که جدیدن با سونی قرارداد بسته قیمتش از آرین کمتره و یجورایی آرین داره کلا از بین میره.

Adrian F در تاریخ : 1393/9/20

سلام امیر جان.

امیر جان کمی فکر کنید متوجه میشدید بحث ما فقط سر پرچمدارها بود نه همه ی موبایل ها حتی 100دلاری هاشون :|
ای خدا... :|
واقعا هر کسی دیگه متوجه میشه موبایلی که 180$قیمتشه (برای مثال Xperia SP) مطمئناً قیمت ساختش 240 دلار نیست :|
فقط پرچمدار ها منظور ما بود و لطفا بحث رو نپیچون به کل فروش کل مدل ها که همه متوجه شدیم اشتباها داری تعریفش میکنی.

================
منبع 1 »
http://recode.net/2014/09/23/teardown-shows-apples-iphone-6-cost-at-least-200-to-build/
قیمت ساخت اپل آیفون 6 :
آیفون 6 حجم مموری 16 گیگ حدود 200$
آیفون 6 حجم مموری 128 گیگ حدود 247$

آیفون 6 پلاس حجم مموری 16 گیگ حدود 216$
آیفون 6 پلاس حجم مموری 128 گیگ حدود 267$

سود خالص = 69% برای آیفون های 16 گیگی.70% برای آیفون های 128گیگی (قیمت 650$ و 750$ و 850$)
====================
منبع 2 »
http://www.techinsights.com/samsung-galaxy-note-3/
سامسونگ گلکسی نوت3 حجم مموری 32 گیگابایت حدود 233$
سود خالص = 68% در بدو ورود.(قیمت در بدو ورود 750$)

سامسونگ گلکسی اس4 با حجم مموری 16 گیگابایت حدود 216$
سود خالص = 66.5% در بدو ورود. (قیمت در بدو ورود 650$)
====================
منبع 3 »
http://www.techinsights.com/teardown.com/samsung-note-4-galaxy-alpha/
ساخت گوشی گلکسی نوت 4 با حجم مموری 32 گیگابایت در چیپ ست Exynos حدود 260 دلار هست.
در حال حاظر با قیمت 750 دلار فروش میره یعنی سود خالص 65.4%

قیمت چیپ ست Exynos 5433 حدود 41$

بررسی قیمت ها با شما و وبسایت صد در صد معتبر Tech in Sights
http://www.techinsights.com/uploadedImages/Public_Website/Content_-_Primary/Teardowncom/Media_Resources/Marketing/Samsung_Galaxy_Alpha/COGS.png

این هم اخرین کامنت بنده برای شما.میدونستم آخر سر هم باید خودم منبع رو کنم...
موفق باشید و خداحافظ.

omid k در تاریخ : 1393/9/19

من تصمیم داشتم یک z3 تک سیم کارت بگیرم رفتم بازار موبایل اینور انور اصلا چیزی به نام تک سیم کارت نمیشناسن و میگن نمیاد به ایران که از طریق قانونی و گارانتی دار پس منتظر نباشید این موبایل وارد کنند
البته حرف اونا بود بعد رفتیم دیدم z3 دو سیم کارت تو دست خیلی خوش دست بود سبک اما داغ کرده بود که میگفت گوشی زد آب اکثرا کار بکشی داغ میکنند و دلایل زیر من منصرف کرد اولا من تک سیم کارت میخاستم دومم قیمتش خیلی بالا هست همه میدونن نسخه تکامل یافته Z2 هست که ایراداتش رفع کرده در سه نمونه با سلیقه مختلف ولی نمیدونم اینجا جز این کشور نیست هر چی وارد کردن باید بگیری الان پک کامل Z2 تقریبا 1500 خورده ای با گارانتی پس z3 باید 1600-1700 باید باشه بعدش رفتم نمایندگی سونی گفت پک کامل آرین طلایی هست با اون قیمت نجومی
بعد گفتیم گارانتی اینتر ناشیونال آرین چند گفت اصلا همچین گارانتی نداریم الکی هست با بی گارانتی یکی هست ! خلاصه اینور اونور سوال گارانتی آرین داره خودش وصل میکنهHTC میخاد از سونی کم کم جدا شده
سونی زود آسیب میبینن و هزینش بالاست برا همین گارانتی نمیشن یا گرونه

خلاصه سرتون درد نیارم هر چند این گوشی دوست داشتم اما نه قیمتش نه مدلی که اوردن اونم وضع گارانتیش همه همه من منصرف کرد دمم گزاشتم رو کولم فرار کردم

apadana m در تاریخ : 1393/9/19

ببینید دوست عزیز،سونی سیاستی که در z2 مخصوصا پنلش بکار گرفت رو دیگه در z3 ادامه نمیده.من این اطمینان رو به همه میدم که تمام z3 ها پنل صفحه نمایششون ساخت یک شرکت هست.شما میتونید برای تحقق این موضوع چند ماه دیگه هم صبر کنید تا سری های دیگه هم وارد بازار بشن چه اروپایی چه آمریکایی....در مورد اپراتورهای دیگه هم باید عرض کنم خب مسلما محصولی که به سفارش یک اپراتور خاص در یک کشور خارجی ساخته بشه باید تحت پوشش همون اپراتور باشه و ممکنه مثلا در کشور ما کارایی لازم رو نداشته باشه،معمولا روی کارتون نام اپراتور درج میشه.موضوع پنل در z2 کاملا شانسیه،اما اینم بگم که عمده z2هایی که در بازار هستن دارای پنل jdc هستن.من در مشهد هنوز با پنل نوع b برخورد نداشتم.آدم هر چقد وسواس داشته باشه بدتره و همون چیزی نصیبش میشه که نباید بشه..من خودم بدون اطلاع از همه این موارد گوشی رو خریدم و بعد از چند وقت اونم بعد از وارد کردن سریال نامبر گوشی در سایت فهمیدم گوشیم سفارش اروپاست و با تحقیقات دوستان و خودم فهمیدم پنل گوشی از نوع مثلا a هست.یا به دریا بزنید دلو یا بازم به دریا بزنید...

mammad e در تاریخ : 1393/9/18

خودم طرفدار کامل سونیم و از سامسونگ بدم میاد ولی

در (( حال حاظر )) خرید این گوشی اشتباهه چون خدایی فرق زیادی با زد 2 نداره

اینو برا اونایی میگم ک پولدار نیستن ولی ی گوشی خوب میخوان

صب کنید زد 4 بیاد میترکونه الان مشخصاتش هم بیرون زده

زد 4 بیاد زد 3 ارزون میشه میتونید بخرید

به نظرم هم سونی کار خوبی کرد ک زد 3 رو بیرون داد ولی با سخت افزار ی مثل زد 2 و باتری قوی

تا شاهد ی گوشی تو سونی باشیم ک باتریش ادمو راضی کنه

محمدرضا م در تاریخ : 1393/9/18

در هیچ بررسی من ندیدم سایتی نقاط ضعفی بگیره از z3. از gsmبگیر تا دیجیکالا فقط تعریف کردن. مثلا ایراد گرفتناشون این بوده که گوشی لکه روش میمونه یا از دست لیز میخوره.

S B در تاریخ : 1393/9/18

دوستان عزیزی که میگن این گوشی با این قیمت ارزش خرید نداره!
منم باهاتون موافقم که الان قیمتش گرونه، ولی بزرگواران مگه بقیه گوشی های پرچمداری که وارد بازار میشن قیمتشون پایینه؟! گلکسی اس5 وقتی وارد بازار شد مگه 2600 نبود؟! چطور اون موقع این حرفا نبود؟! نوت 4 وقتی اومد مگه 3 تومن نبود؟! آیفون 6 64 گیگ مگه 3900 نبود؟ چطور واسه اونا از این حرفا نیس؟!
اصلا بحث نوت و آیفون و اکسپریا نیست، این یه چیز عادیه که موبایل وقتی تازه وارد میشه قیمتش بالاس! شما طالب خرید Z3 هستی؟ خیلیم خوب! منتهی اگه به قول خودتون میخواید با قیمت واقعی ای که بیارزه بخریدش باید چند وقت صبر کنید تا دلال ها قشنگ سودشونو ببرن سر این گوشی بعد بخرید! تا بهمن میرسه 1600 اونوقت میتونید با خیال راحت بخرید.
حتی زد2یی هم که الان 1300ـه وقتی اومد 2400 بود! اما الان خوش قیمت ترین گوشی سطح بالای بازاره!
منم خودم اگه خدا بخواد میخوام z3 dual بگیرم اما فعلا دارم صبر میکنم تا برسه به 1600 1700 بگیرمش.
موفق باشید

sara q در تاریخ : 1393/9/18

دوست عزیز راستش من پیج z2 رو دنبال میکنم و از نظرات دوستانی مثل لیونا، mehdi n، آدرین، میثم، wolf a و همینطور خود شما بسیار چیزها یاد گرفتم بخصوص آن بخش از نظرات که در پاسخ به منتقدان غیرحرفه ای! بود عالی بود.
مثلا در آنجا ابتدا میگفتند تنها راه تشخیص پنل a روشن کردن گوشی و نگاه کردن از گوشه های پایین و نمایان شدن رنگ بنفش هنگام آمدن لوگوی سونی است که این راه از آنجایی که اکثر فروشنده ها چنین امکانی را در اختیار مشتری قرار نمیدهند کمی مشکل بود تا اینکه دوست دیگری بنام سعید م راه دیگری را بیان کرد که اتفاقا جناب لیونا هم تایید کردند و تاکید داشتند که بیشتر گوشی های با پنل a که ایشان خریداری کرده اند سفارش اروپا یا آمریکا بودند که البته باز هم راه صد در صد مطمئن و قطعی ظاهرا همان راه اول بود.
شما در کامنت قبلی گفته بودید z3 هایی که "تا الان وارد کشور شده اند" از یک نوع پنل هستند که طبق توضیحات شما نوع b است. و به من خواننده نظرات حق بدهید که با خواندن نظر شما این افکار در ذهنم ایجاد شود که ممکن است z3 هایی (پک های اروپایی و امریکایی) با پنل نوع a وجود داشته باشند که "هنوز" وارد کشور نشده و شاید در آینده وارد شود. (و یا به بیانی دیگر آنچه که تا به حال وارد شده فقط پک خاورمیانه بوده)
و سوال من هم درباره پک های اروپا و امریکا از همین رو بود چون میخواستم مطمئن شوم که اگر دوستان گوشی z3 با پک آمریکا و اروپا خریداری کرده اند و گوشی آنها هم از همین نوع b بود که آنوقت تقریبا میشود چنین نتیجه ای بگیریم که صبر کردن برای خرید گوشی با پنل برتر(احتمالی!) شاید بیفایده باشد چون همه آنها چه خاورمیانه چه اروپا و امریکا از نوع b است.
و سوال دیگری دارم درباره پک های غیرخاورمیانه که وارد میشوند آیا چنین گوشی هایی حتما به سفارش اپراتوری مثل t mobile است و یا نه میتواند غیراپراتوری هم باشد؟ و اگر چنین است راه تشخیص آن قبل از باز کردن پک چیست؟ (چون در جایی خواندم که گوشی هایی به سفارش اپراتور خاص خوب نیستند)

amir - در تاریخ : 1393/9/18

ببین دوست عزیز
متاسفانه برای توجیه یک نظر اولیه اشتباه اونقدر موضوع جنبی و حاشیه ای اشتباه ایجاد میکنی که با هیچ منطقی قابل توجیه نیستن!
شما یکم دقت کن طرفت چی گفته بعدا مسایل مالی رو تجزیه تحلیل کن

نیازی نیست بخوام برم دنبال منبع و لینک بگردم قبلا بهتون آدرسشون با تاریخ رو دادم شما مطالعه نکردی.
نمونه برای توضیح اشتباه :
اعداد سود 70 درصد و 68 درصد و بقیه رو نمیدونم شمایی که از بقیه انتظار لینک رسمی داری از کجا درمیاری و اینقدر با اعتماد به نفس اعلام میکنی ! حداقل عدد رو طوری بده که قابل هضم باشه.
*اول و آخرش منبع این اعداد بر میگرده به فرضا ذهن خلاق مقاله نویسای یکسری وب سایت زرد ( هیچ شرکتی ریز درآمد و مخارجش رو برای کسی حتی سهامداراش توضیح نمیده که شمای بخوای با تقریب 1درصد سود و زیان هر دستگاهش رو مشخص کنی )

چیزی که در اقتصاد مسلمه در بازار فشرده و رقابتی تولید انبوه در سطح جهانی میزان سودها کمتر از 10 درصد برای یک دستگاهه.
اینطور که شما داری سود اعلام میکنی هیچ شرکتی نباید زیان ده باشه.( بازارهای سیاه و قاچاق هم اینقدر سود ندارن ! )اگر شرکتی بخواد با سود 70 درصد برای 1 دستگاه کار کنه که عرض 2 سال سرمایه اش چند هزار برابر میشه !
سونی رو مثال میزنم که سال گذشته حدود 40 میلیون گوشی تولید داشته برای اپل و سامسونگ اعداد رو ضربدر 10 کن.
فرض کنیم چرخش مالی سونی متوسط سالی 6 دوره یعنی هزینه ساخت هر گوشی 2 ماه یکبار بر میگرده.
اول سال سرمایه ساخت 7 میلیون دستگاه در گردش داریم(این عدد دوره عملا بالای 10 برای دستگاههای الکترونیکیه خیلی مدلها 6 ماه یکبار با مدل جدید جایگزین میشن)
طبق نظر شما بگیم هر گوشی متوسط 200 دلار هزینه ساختش باشه 1.4 میلیارد دلار مواد اولیه و هزینه ساخت در گردش داریم.
برای 65 درصد سود هر گوشی باید 600 دلار فروش بره .
من راس فروش رو در نظر نمیگیرم
وارد مباحث پیچیده تر محاسبات سود مثل سری فیبوناچی هم نمیشم.ساده برات حساب میکنم
آخر ماه دوم اون 1.4 میلیارد دلار سرمایه اولیه بصورت 4.2 میلیارد دلار بر میگرده.
ماه چهارم 12.6میلیارد.
ششم 37.8 میلیارد.
هشتم 114 میلیارد.
دهم 342 میلیارد .
و آخر ماه دوازدهم نزدیک به 1000 میلیارد دلار !
( یعنی عرض یکسال 1.4 میلیارد دلار شده 1000میلیارد یا حدود 700 برابر سود عملیاتی!)

اگر بگیم بازار کشش بیشتر از 7 میلیون دستگاه برای هر 2 ماه رو نداره و نمیشه سود خالص فروش رو صرف افزایش تولید کرد ( که بازار کشش داره...تولید کننده ها محدودیت تولید و عرضه دارن ) باز محاسبات به اینصورته

1.4 میلیارد سرمایه در گردش
هر دو ماه 2.8 میلیارد سود ضربدر 6 دور گردش سالیانه میشه حدود 17 میلیارد.
تقسیم بر 40 میلیون دستگاه میشه هر دستگاه 425 دلار سود ( تقریبا همون عدد سودی که شما دادی )

این یعنی 15 برابر سرمایه در گردش سود عملیاتی سالیانه داریم!

آمار چی میگه ؟

سونی سال قبل 40 میلیون دستگاه فروش داشته که حدود 2.1 میلیارد دلار ضرر داده ! یعنی هر دستگاه تقریبا 50 دلار ضرر.

http://www.zoomit.ir/it-news/14077-sony-2-1b-loss-smartphone

سال قبلش 3 میلیارد ضرر
http://mobile.reuters.com/article/idUSTRE8110E020120202?irpc=932
منابع رسمی پیش کش ... منطق اقتصادی هم به همین ترتیب.

شما قراره با کدوم دیدگاه اعداد و ارقام منابع رو تحلیل کنی !
فرق پتیتو و پوتاتو توی این چیزاست.
سری قبل گفتیم قیمت اسنپ801 اون 150 دلاری که شما تا حالا حدس میزدی نیست منابعش هم بهت دادیم بجای قبول اومدی کلی توجیه جدید تراشیدی.

بهتره بگذریم ...

محسن م در تاریخ : 1393/9/18

آقا شما با سواد من بی سواد... برادره من یمقدار عفت کلام داشته باش و کسیو متهم به بیسوادی نکن حالا تو هر زمینه ای!!!؟ من تنها حرفم اینه که Z3 با این قیمت ارزش خرید نداره بعدشم از نظرات تعصبی بیزارم اگه عاشق Z3 هستید یا در کل عاشق سونی وقتی دارید از گوشی تعریف میکنید فقط نقاط قوتشو نگید لااقل ضعفشم بگید ولی شما میایید از گوشی غول چراغ جادو میسازید کم مونده بیایید بگید آرزو هم برآورده میکنه...

محسن م در تاریخ : 1393/9/17

جنس بدنه شیشه دوربین 20 مگاپیکسلی... جالبه نزدیک 700 تا یک ملیون اختلاف قیمت با Z2 اونوقت تفاوت ها واللا تفاوتی چندانی نمیبینم در اصل سونی باید Z2 رو با مشخصات Z3 میساخت که حالا نشد... اختلاف سخت افزاری تو پرچم دارایه سونی فقط Z1 بود که منطقی اختلاف سخت افزاری داشت با Z حالا اختلاف Z1 با Z2 مختصر بود یه مقدار سی پی یو قویتر شده یه مقدار دوربین و تنها نکته مثبت صفحه نمایش IPS بود و چنتا مورد جزئی... اختلاف Z2 با Z3 واقعا اگه بشه گفت اختلاف این یه گام رو به عقب سونی بود در اصل نباید اسم گوشیو Z3 میزاشت همون Z2 با یه پسوند حالا هرچی... فن های سونی الان شاکی میشن و منفی میدن :D عیب نداره... باید واقعییت هارو گفت... گوشی های سونی خیلی عالی هستن خدایی منکه حال میکنم وقتی کار میکنم با گوشی هاش... عزیزانی که قصد خرید گوشی دارن همیشه اینو تو ذهنتون داشته باشید که هیچ اسمارت فونی نسبت به اسمارت فون دیگه برتری کامل نداره منظورم اسمارت فون های هم ردس... همه چیز بدنه شیشه ای نیست یا دوربین 20 مگاپیکسلی که اعداد زیاد مهم نیست تو دوربین... انتخاب گوشی سلیقه ایه البته تحقیق راجب گوشی خیلی خوبه ولی به حرفایه یه عده نباید توجه کرد چون طرف از رو تعصب نظرشو راجب گوشی میده حالا چه نظر مثبت یا منفی فقط به نظراتی که از رو منطق و دلیل کامل زده شده توجه کن... نه اینکه طرف میاد میگه فلان گوشی کامله هیچ موردی نداره ... منم با همین حرفا و نظرات تعصبی بود که تو خرید گوشی ضرر کردم اونم افتضاح... منفی بدید :D

kianoosh k در تاریخ : 1393/9/17

سلام. من با نظر شما موافق هستم. اولین معیار گوشی :پردازشگر قوی که هم در برنامه ها و هم در وب گردی مناسب .دومین معیار داشتن دوربین قوی است.درضمن مگاپیکسل یعنی وضوح تصویر بیشتر. بنابراین غیر طبیعی بودن تصویر را با مگاپیکسل اشتباه نگیرید. سومین معیار :صفحه نمایش خوب. چهارمین مورد رابط کاربری خوب. پنجمین مورد:ابعاد گوشی . ششمین مورد :کیفیت ساخت بدنه.

Mohamad g در تاریخ : 1393/9/17

خوندنش بد نیست..

پنج دلیل مجله ی آمریکایی Forbes برای خرید گوشی اکسپریا Z3

http://www.digikala.com/News/News-5285

Arash E در تاریخ : 1393/9/17

دوستان سلام سوالی داشتم اگه بتونین کمکم کنید ممنون میشم ایا باطری z3 به سونی zr میخوره یا نه ممنون میشم کمکم کنید

ali e در تاریخ : 1393/9/17

سلام
من خودم بین M8 و Z3 مونده بودم که آخرم M8 خریدم چون قیمت z3 خیلی بالا بود 200-300 از الانم بیشتر بود.دو تا از دوستام Z1,Z2 دارن که خودم بهشون گفتم بخرن الانم کاملا راضی ان.یکی دیگه از دوستام هم قراره Z3 رو بخره.
کاری به ویژگی های عالیه این گوشی ندارم مخاطبم اون دوستانیه ک میگن هیچکس عکساش با حالت دستی نمیگیره پس دوربین سری Z سونی نسبت به ال جی و سامی خوب نیست. من خودم یکی از دلایل انتخاب M8 تنظیمات دستی فوق العاده دوربینش بود + امکاناتش بود. من نمیگم، از عکاس بپرسید همیشه بهترین عکس عکسیه که شما تنظیماتشو انجام داده باشید شما کادر بندی کنید مگه تنظیم کردن دوربین چند ثانیه وقت میگیره اگه بدونید ISO و White balance تنظیمات فوکوس چیه که خیلی راحت ترید البته یاد گرفتش هم خیلی اسونه.کلا عکس گرفتن رو حالت دستی شاید 5-6 ثانیه طول بکشه ولی عکسش عکس میشه. من الان خودم دوستام که سامی و ال جی دارن اذیتشون میکنم خخخخ میبرمشون جاهای تاریک میگم عکس بگیرید تو بهترین حالت با فلش تو فاصله 4 متریشون معلومه به جاش من شاتر 4 ثانیه باز میزارم با Iso 800 عکس میگیره عین روز کلا تنظیم کردنش 5 ثانیه طول میکشه.

محسن م در تاریخ : 1393/9/17

میایی از رو منطق نظر میدی یه عده بهشون بر میخوره... آقا جان مگه سهام شرکت سونی به اسم شما ثبت شده که وقتی ازش انتقاد میشه سریع جبهه میگیرید!!!؟ Z3 تنها برگ برندش باطریشه اگه بحث کیفیت بدنه باشه شرکت HTC کیفیت بدنش سرتر از Sony هست اگه بحث طراحی LG G3 طراحیش قشنگتر از Z3 اگه بحث دوربینه همین G3 با دوربین 13 کمی از 20 Z3 نداره نمیگم بهتره نه اتفاقا Z3 یه نمه بهتره ولی این اعدادو ارقام واسه منحرف کردن ذهنه خریداره... در کل ما ایرانیا یه اخلاقی که داریم اینکه فقطو فقط میخواهیم نظر نظر خودمون باشه حرف حرف خودمون باشه به زور میخواهیم تحمیل کنیم نظراتمونو چون من از Z3 خوشم میاد همه باید از Z3 خوششون بیاد کسی هم حق نداره ازش انتقاد کنه چون من این گوشیو دارم و به زور میخوام کاری کنم که دیگران هم این گوشیو بخرن...... بله داستان اینجوریاس... تا چند وقت پیش میخواستم Z3 بگیرم ولی وقتی اینجا نظراتو دیدم پشیمون شدم از خریدم...

kianoosh k در تاریخ : 1393/9/17

سلام. واضح است که چندین گزینه برای یک گوشی مهم است. از نظر اینجانب اولین مورد وجود پردازشگر قوی است. دومین معیار داشتن یک دوربین خوب است. سومین معیار صفحه نمایش گوشی است. چهار مین معیار کیفیت ساخت بدنه است. وپنجم رابط کاربری خوب. وقتی صحبت از پردازشگر می شود یعنی گوشی مورد نظر دارای cpu قدرت مند و Ram بالا و پر سرعت باشد که در اجرای برنامه ها و وب گردی و حتی بازی کاملاً موثر است و هنگ کردن گوشی هم با این شرایط پیش نمی آید. اگر هم باشد جزیی. دوربین خوب یعنی دوربین با مگاپیکسل بالا و طبیعی تر بودن تصویر. صفحه نمایش خود بر جذب مشتری تاثیر مستقیم می گذارد صفحه نمایش روشن تر یعنی صفحه نمایش بهتر. کیفیت ساخت بدنه. خوب بدنه فلزی بر بدنه پلاستیکی برتری دارد حتی بدنه شیشه ای سونی هم در خور توجه است و یک جذابیت خاصی به این برند می دهد. رابط کاربری ساده یعنی هر کسی بتواند در برنامه یا حتی منوی گوشی ابزار مختلف در اختیار داشته باشد. البته در کنار این پنج گزینه ابعاد و وزن یک گوشی هوشمند نیز باید در نظر گرفته شود. خوشبختانه سونی در این شش معیار خوب عمل کرده اما در معیار دوربین شاید ترفند مناسب نرم‌افزار ی یا سخت افزار ی بهینه برای Z آنچنان که باید باشد نیست چون عکس های آن یه مقداری غیر طبیعی به نظر می رسد . البته باز هم تاکید می کنم شاید این مهم در مدل های بالاتر از Z بهتر شده باشد من مدل های بالا تر Z را تجربه نکرده ام. امیدوار م سونی به جایی برسد که بگویند: این یک سونی است. البته آیتم پر هیجان زد آب سونی را هم فراموش نکنید چون از تمام برند های دیگر در این مورد جلوتر است. وسلام.

Meysam K در تاریخ : 1393/9/17

اون شخصی که میگقت زد تری ارزش خرید نداره و صبر کرد ارزون شه و نوت الان ارزشش بیشتره
مجله فوربز یکی از مشهورتین مجلات اقتصادی آمریکاس توی این سری گفته باارزشترین گوشی برای خرید زد تری هستش
سرچ کنید پیدا میکنید

apadana m در تاریخ : 1393/9/17

بحث ما سر پنل بود،در z3 چیزی بعنوان پنل a یا b وجود نداره.در تمامیه z3 ها از یک پنل استفاده شده،اگه واقعا قصد خرید دارید دریغ نکنید...چون واقعا گوشیه خوبیه،شما واسه خرید مدلی مد نظرتون باشه که از Lte پشتیبانی میکنه،حالا سفارش اروپا یا آمریکاش فرقی نمیکنه،لوازمهایی که داخل پکها هست بصورت جداگونه هم میشه خریداری کرد.

MOH R در تاریخ : 1393/9/16

دوست گرامی
کسی نگفته G3 یا S5 گوشت کوب هستند.دوست عزیزمون حرف نا به جایی نزدند

استفاده از کیفیت QHD برای نمایشگر های زیر 6 الی7 اینچ اصلا کاربرد نداره چون چشم نمیتونه بیشتر از یه حد خاصی رو تشخیص بده،در عوض سونی به جای استفاده از QHD که صرفا جنبه تبلیغاتی داره و باطری رو نابود میکنه از یک FHD تمام عیار استفاده نمود که با داشتن بالاترین روشنایی حتی در بسیار موارد از نوت4 بهتر عمل کرد.

سونی تو طراحی چیزی کم نگذاشته و تو Z3 اونرو به تکامل رسوند.همچنین هرسال جایزه های بخش طراحی رو درو میکنه.کسی نگفته G3 طراحیش بده،اتفاقا خیلی هم عالیه اما بهترین طراحی رو سونی داره.

در مورد دوربین هم فقط اینرو بدونید که حالت اصلی دوربین 8 مگاپییکسل است و باید اونرو روی 20.7 مگاپیکسل تنظیم کرد.تنظیمات دیگری از قبیل ISO - EV - WB نیز باعث بهتر شدن عکاسی میشوند.
خوش باشی.

محمدرضا م در تاریخ : 1393/9/16

اول در مورد یچیز تحقیق کن بعد بگو. Z3 در حال حاضر بهترین صفحه نمایش جهانو داره. این لینک مقایسه صفحه نمایشz3 با m8 و g3 رو ببین.
http://itresan.com/43792/2sony-xperia-z3-review.html
و در این لینک هم مقایسه z3 با نوت4 هست.
http://toranji.ir/samsung-galaxy-note-4-vs-sony-xperia-z3-amoled-vs-lcd-test-screen/

در مورد دوربین و طراحی هم اینو باید بگم که دوربین z3 سواد عکاسی میخاد و هرکسی نمیتونه باهاش عکاسی کنه. در مورد طراحی هم لینک بده که g3 جایزه طراحی گرفته...

sara q در تاریخ : 1393/9/16

سلام
یعنی گوشی z3 تنها با پک خاورمیانه وارد میشود؟ یا اینکه منظور شما این است که پک های اروپا و امریکا گوشی z3 هم دارای پنل نوع a نیست؟ (چیزی که دوستان در مدل z2 اذعان داشتند)

apadana m در تاریخ : 1393/9/16

اگه منظورتون از کار سنگین بازی،زنگ،پیام،دیدن فیلم،موسیقی باشه همون یک روز نگه میداره،اما اگه بخواین مدام وب گردی کنین و کارهای بالا رو هم در کنارش انجام بدین از یک روز هم کمتر نگه میداره

S B در تاریخ : 1393/9/16

من واقعا تو اظهار نظر کردن برخی دوستان موندم!
آخه مگه گوشی فقط پردازنده و صفحه نمایشه؟! یعنی از نظر دوستان چیزی به نام طراحی و جنس بدنه تاثیری تو قیمت تمام شده یه اسمارتفون نداره؟! یعنی تو منطق شما شیشه یا آلومینیوم فرقی با پلاستیک بی کیفیت ندارن؟! لنز گوشی از پشت گوشی زده باشه بیرون با لنز صاف و مسطح هیچ فرقی نداره؟! ضدآب کردن گوشی در حد دوربینایی که ویژه ی سفرها ساخته میشن هرینه نداره؟!
...
اونی که دوست داره جنس با کیفیت دستش بگیره، سونی رو انتخاب میکنه و پول کیفیت و جنس عالی بدنه و زیبایی گوشی رو در کنار قدرت سخت افزاری و صفحه نمایش با کیفیت میده.

apadana m در تاریخ : 1393/9/15

z3 هایی که تا الان وارد کشور شدن همشون از یک مدل پنل بهره میبرن،از قطرها یا گوشه ها که به صفحه نگاه کنید یک لایه سفید صفحه رو در بر میگیره.اما از روبه رو و کناره ها هیچ ایرادی نداره،در واقع تمام ipsهای بکار رفته شده در گوشیها اینجورین،اما پنلی که سونی در بعضی از z2ها استفاده کرده واقعا شاهکاره و صد در صد بی رقیب....

محسن م در تاریخ : 1393/9/15

آقا جون مثلا میخوای راهنمایی کنی یا داری تبلیغ سونیو میکنی!!!؟ با این تفاسیر Z3 یه گوشی بی عیبو نقصه S5 و G3 هم گوشکوب...! هزار بار گفتم بازم میگم Z3 گوشی خیلی خوبیه اما از نظر کیفیت صفحه نمایش پایین تر از LG G3 هست و در مورد طراحی این G3 بود که بهترین طراحی سالو دریافت کرد... در مورد کیفیت بدنه و باطری آره Z3 حرف اولو میزنه... در مورد دوربین هم نباید به اعداد و ارقام زیاد دل بست درسته سونی یکی از بهترین تولید کننده های دوربین تو دنیاس ولی خدایی واسه گوشیاش اونجور که بایدوشاید زیاد مایه نزاشته البته این نظر شخصی منه... در کل انتخاب کردن تو خرید گوشی بسته به سلیقه شخصیه

محمدرضا م در تاریخ : 1393/9/15

از لحاظ باتری که تو دنیا اول z3 compact انتخاب شد و دوم هم z3 و این یعنی بهترین گوشی از لحاظ باتری فعلا این دو هستن. از لحاظ دوربین هم بله دقیقا z3 در عکسبرداری بی همتاست و در شب و نور کم بهترین اسمارت فون جهان هست.

محمدرضا م در تاریخ : 1393/9/15

چون شما مدت زیادی گوشیو نگه میداری چندتا نکته خیلی برات حیاتی هست. یکی عمر و جنس بدنه که از این لحاظ z3 بی همتاست. نکته دوم طراحی هست که فکر نکنم زیباتر از سری z سونی اللخصوص z3 وجود داشته باشه.در بخش صفحه نمایش کلی مقایسه فیلمو عکسی از مقایسه صفحه نمایش بین z3 و این دو گوشی هست که z3 با اختلاف بهتره. در مورد دوربین در روز هرسه گوشی عالی هستن ولی در شب z3 بهتره. در مورد کیفیت صدا فعلا رودست z3 نیست. از لحاظ عمر باتری هم که فقط z3 ولاغیر. از لحاظ ساپورت و آپدیت هم رودست سونی نداریم الان بعد از دوسال هنوز آپدیت z رو متوقف نکرده و این یعنی گوشیت همیشه بروزه. الجی که خیلی بده در آپدیت دادن و سامسونگ هم امکان نداره تا 2 سال آپدیت بده به گوشی. روهم رفته z3 انتخاب بهتریه.

یاسمن . در تاریخ : 1393/9/14

با سلام به دوستان
میشه لطفا کسی که خودش این گوشی رو داره یا تجربه کار با این گوشی رو داره بگه باتریش تو استفاده های خیلی سنگین (مثل من که کارم با گوشیه و تقریبا همیشه گوشیم دستمه) چقدر میمونه؟؟؟ خودم اطلاع دارم که مثلا سامسونگ s5 تو استفاده های تقریبا سنگین 1 روز باتریش میمونه.

سوال بعدیم هم اینکه کیفیت عکس درتاریکی و نورکم این گوشی واقعا همون جوریه که تو تبلیغاتش نشون میدن؟ تو کلیپ های تبلیغات این گوشی نشون میده تو نورکم خیلی شفاف و با وضوح خیلی بالایی عکس میندازه.

مرسی از دوستانی که پاسخ میدن

علی پ در تاریخ : 1393/9/14

سلام دوستان تصمیم گرفته بودم بخرمش که قیمتا پایین نیومد از اونور هم تصادف بدی داشتم اشکال نداره با همین W200 سر میکنم چاره ای نیست برام دعا کنید

sohl a در تاریخ : 1393/9/14

با سلام من بین این گوشی ها موندم و من گوشی که میگیرم واسه 3 سال نگه میدارم سریع عوض نمیکنم به نظر شما کدوم بهتره؟
LG G3
SONY Z3
SAMSUNG NOTE 4

hadi m در تاریخ : 1393/9/13

سلام خدمت دوستان
من میخوام یه گوشی z3بخرم تواینترنت سرچ کردم سونی برای z3 دو مدل ال سی دی ساخته یکیش پنل a ویکیش پنیل bدر ضمن اینکه پنل a خیلی خوبتر از پنلb هست کسی از دوستان می دونه چه جور میشه موقع خرید فهمید که پنل aهست یاپنلb ?
به کمک دوستان شدیدا نیاز دارم چون میخوام این گوشیو رو بخرم

MOH R در تاریخ : 1393/9/13

سلام فرخنده خانم
1.بارها همه جا گفتم که پیکسل و کیفیت عکس ارتباطی با هم ندارند.در واقع پیکسل بالاتر برای ثبت جزئیات بیشتره،یعنی هر چقدر بیشتر روی عکس زوم کنید دیرتر پیکسل ها نمایان بشه.اگه میخواین با بالا ترین رزولوشن پیکسل عکس بگیرید باید توی تنظیمات دوربین،رزولوشن رو بر روی 20.7 بگذارید.

ولی منظور از کیفیت چیز دیگه ای است.کیفیت یعنی مثلا رنگبندی درستی داشته باشه،عکس گرفته شده نباید توش اغراق شده باشه و نباید هم رنگ هاش سرد و بی روح باشند.هر چند آدم ذاتا پر رنگی رو بیشتر دوست داره.
حالا رنگبندی صحیح یکی از مشخصه ها است.مشخصه های دیگه ای هم برای کیفیت تعریف شده.
مثالش هم اینکه Z2 و S5 تونستن توی کیفیت بهتر از پیور ویو 41 مگاپیکسلی نوکیا عمل کنند.
.................................................................................
2.اینها حرف های مختلفیه که دائما در مورد گوشی ها زده میشه و هرچند نباید از کنار اون بی اعتنا گذشت ولی مطمئنا هر شرکتی که باشه با آپدیت مشکلات رو حل میکنه و این مشکلات مربوط به سخت افزار نخواهد بود.همونطور که سونی با آپدیت Z2 مشکلات داغ شدنش رو حل کرد.
.................................................................................
3.به دلیل اینکه رابط کاربری سونی به مراتب از رابط کاربری سامسونگ سبکتره پس هنگ و لگ و تاخیرش هم کمتره.در ضمن از گوشی اکسپریا Z1 و Z2 به اینور هیچ پرچمدار سونی هنگ و لگ نداشته.
.................................................................................
4.مطمئنا راحت و روان اجرا خواهد شد.

موفق باشید.

WOLF A در تاریخ : 1393/9/13

سلام.
دیدم دوستان دوباره در به اشتراک گذاری اطلاعات به جون هم افتادن گفتم یه نظر بدم.
میدونید چرا دیگه اصلا و ابدا من نظر نمیزارم ؟ چون میدونم کار به همین جاها میرسه و هیچکدوم از طرفین بحث حاضر به قبول حتی یک کلمه از حرفای طرف مقابل نیستند. مشکلی که هست اینه که اکثرا فکر میکنید اگه جواب ندید ، یعنی کم آوردین و آبروتون رفته و همین شده بلای خانمان سوز. تمام محققان و بزرگان ، تمام اطلاعات و آمار خودشون رو از سراسر دنیا و از نزدیک و در طول چند سال بدست میارن و بعدش تازه میگن فکر میکنیم که اینجور هست و اونجور هست ، نمیدونم چرا شما عزیزان تنها با چند دقیقه پشت کامپیوتر نشستن و دیدن تعداد محدودی سایت که هر کدوم نظر خودشون رو دارن ، با اطمینان راسخ به نتیجه گیری میرسید و تازه بعدش به جون هم میافتین که حرفی که از سایتای دیگه یاد گرفتید و ممکنه هر سایت دیگری چیز دیگری گفته باشه و یا بعضا به دروغ مطلبی نوشته باشن رو به هم بقبولونید. منبع اون سایتا اگه هر جا که باشه باز هم نمیشه با قاطعیت اعلام کرد. تجارت در عمل با اون اعدادی که شما توی سایتها و اینترنت میبینید زمین تا آسمونه. بهر حال اینارو گفتم تا بدونید ... این صحبتای این خوبه و این بده رو هم ول کنید ، بچسبید به یه ریویو از گوشی که به درد 4 نفر که میخوان این گوشی رو بخرن بخوره. با تشکر

Adrian F در تاریخ : 1393/9/13

سلام

چه فرقی میکنه پوتِیتو پوتاتو وقتی با نظر شخصی کاملا موافق باشید پس با اون شخص فرقی نمیکنید.

باشه آقا امیر شما درست میگید و من اشتباه میکنم،ولی
اول اینکه لطفا لیست قیمت قطعات زد3 و قیمت قطعات نوت4 رو بصورت لینک رسمی برای من قرار بدید این درخواست رو 3-4روزـه که من داشتم فقط حرف شنیدم.
یک لینک بدید به من که قیمت تمام شده ی نوت4 برای سامسونگ بیشتر از 300 یا 350 دلار در بیاد.
و یک لینک هم برای زد3 بدید که قیمت قطعاتش کمتر از 250 دلار باشه.

و دوم اینکه خواهشن با کلمات بازی نکن چیپست 801LTE رو از لحاظ قدرت چطور از رده خارج میدونی؟ واسه این حرفت دلیل بیار.
از لحاظ قیمت که اپل موبایلش 950 دلار هست و با نوت4 حدود 750 دلار،علاوه بر اینکه نوت4 200 دلار کم ارزش تر نیست بلکه صد برابر بهترش هم هست،حرف شما چیه؟

و در آخر حقیقتش تنها کسیکه توی این بحث پشت شعار و دلایل واهی قایم نمیشه،منم
...
خیلی راحت همین صحبتا پشت سر سامسونگ،اپل،هر برند و هر نوع وسیله و هر انسان دیگه ای هم هست.

چکیده ی کل دنیای موبایل،یه سری نظرات کلی هست که همه باهاش موافقن شما میخواید قبول کنید میخواید قبول نکنید تفاوتی نمیکنه :
1)چیپ ست های 805 روی رزولوشن qHD همون قدرت چیپ ست های 801 روی رزولوشن 1080 رو ارائه میدن.همون اختلاف قدرت یکم بیشتر،توسط مصرف بیشتر رزولوشن بالاتر، از بین میره.
2)قیمت تمام شده ی اکثر موبایل ها حول و حوش 200 تا 300 دلار هست
3)سود تمام شده ی فروش موبایل ها برای شرکت اپل حدود 70% برای آیفون 6 پلاس و حدود 68% برای آیفون 6 هست و سود تمام شده ی اکثر پرچمدارای سامسونگ بین 60 تا 70% هزینه هاشون هست.
و این آمار هم برای سونی و دیگر شرکت ها ارائه شده خودتون بگردید و مطالعه کنید.
4)قضیه ی رزولوشن هم صد بار گفته شده مثل مگاپیکسل دوربین دلیل بر بهتر بودنش نیست (نمونه واضحش موبایل ال جی جی3 و یا دوربین گوشی زد1) بعضیا میگن قبلا هم میگفتن ولی تفاوت دارن...ولی PPI بالای 400 از فاصله ی 20 سانت به پایین،هیچ فرقی با PPI ده میلیون هم نداره لذا افزایش رزولوشن زیر 6 یا 5.5 اینچ،اشتباهه.اینو PhoneArena تست و بررسی کرده و نتایجش هم نوشته،حرف من نیست.
5)اکثر شرکت ها از قطعات و اطلاعات همدیگه برای ساخت موبایل استفاده میکنن (رم های سامسونگ،دوربین های سونی،صفحات ژاپن دیسپلی و شارپ و پتنت های همدیگه و...)

========================================================
خلاصه آخر همه ی این بحثا اینه که کدوم یکی از ما (من و شما و چند نفری که درگیر این بحث بودن) ، با راهنمایی های من، یک نفر میتونه موبایل بهتر و مناسب تری بخره؟ یا با راهنمایی های شما؟
هدف این مباحث و کلا وبسایت Mobile.ir اینه، و همون شخص برندست.

حالا بگردید دنبال لینک :)
==============
موفق باشین.

فرخنده م در تاریخ : 1393/9/12

با سلام.کسانی که سونی z3 جواب بدهند
1- دوربین این گوشی واقعا در حد 20 مگا است یا فقط تبلیغاته؟
2- گفته میشه در سونی wifi دایما قطع و وصل میشه.درسته؟
3-آیا سونی مانند سامسونگ هنگ میکنه؟
4- برنامه لاین در این مدل راحت و روان اجرا میشه؟
ممنونم

MOH R در تاریخ : 1393/9/12

آقا پیام
هیچوقت دلت رو به بنچمارک خوش نکن،همین S5 مثلا بنچمارک بالاتری نسبت به Z2 داره ولی تو عمل کلی لگ و تاخیر داره.
در ضمن!
شنیدی یه شرکتی هست که بنچمارک ها رو دستکاری میکنه؟؟؟؟؟؟؟

amir - در تاریخ : 1393/9/12

داداش فکر کنم زیاد عجله داشتی کامنت اشتباهی کوت کردی.

این چیزایی که داری به من میگی نقل قول حرفای من نیست مال کس دیگه ایه.

یه کم دقت کنی متوجه میشی مال کیه.

من فقط قیمت اس او سی رو مثال زدم و لینک دادم برات اونم به درخواست خودت بود که فکر میکردی اسنپدراگون 801 چیپست خاص یا گرون قیمتیه . ( کسی اگر با سخت افزار آشنایی داره میدونه در کل تاریخچه کوالکام ما چیپ گرونتر از 50 دلاری اونم تک فروشی نداشتیم. اونی که 150 دلاره برد توسعه سخت افزاری نرم افزاریه نه چیپست.ضمن اینکه لینک شما اصلا باز نمیشه.
پارسال اگزینوس 5420 قیمتش 110 دلار بود ما برد توسعه آراندا برای سری اوکتا که تازه چیپ روش 5410 هست رو 950 دلار خریدیم .
توی گوشی چیپست خالی رو استفاده میکنن و قیمت میدن .
کما اینکه:
میکروکنترلرهای 32 بیت امروزی خیلیهاشون حداکثر 5 تا 20 تومن قیمتشونه برد هدر و توسعه اشون که برای آموزش استفاده میشه از 200 تومن هست تا بالای 800 تومن .
اینه که لطف کن اینجور موارد رو برای کسایی توجیه کن که این چیزایی که شما داری جای هم دیگه تعریف میکنی رو ندیده باشن یا باهاشون کار نکرده باشن )
بخوام لینک قیمت بقیه قطعاتی که داری ازشون اسم میبری رو بدم قیمت کل قطعات زد 3 یک سوم قطعات نوت 4 نمیشه .
هزینه تمام شده سوای این قطعات سخت افزاری که شما از قیمتهاشون ...مدلهاشون...شماره فنی هاشون ... محل فروششون و غیره نه اطلاع نه منبع داشتی شامل خیلی چیزای دیگه هم میشه . مطمئن باش اونا رو بخوام برات توضیح و لینک بدم تفاوتها به 5 تا 6 برابر میرسه.
کما اینکه قرار بود قیمت 20-30 دلاری اسنپ 801 جوک سال باشه بعدا تبدیل شد به یه چیز دیگه

یکم بیشتر دقت کن.

قرار نیست پشت یه سری شعار و دلایل واهی واقعیت رو قایم کنیم.

بغیر از بعضی محصولات سامسونگ و تمام محصولات اپل ( و یه تعداد خیلی کمی از هوآوی )که سخت افزار انحصاری دارن دستگاهای ساخت برندای دیگه یکسری قطعه عمومی توشون استفاده شده.
کل توجیه پشتش کاهش هزینه تمام شده هم از نظر سخت افزاری هم از نظر تحقیق و توسعه و هم از نظر نرم افزاریه.
اون سه تایی که اون بالا اسمشون رو آوردم هم صرفا به پشتوانه درآمد بسیار بالاشون ( رتبه های اول تا سوم فروش جهانی موبایل دستشونه ) میتونن از این کارا بکنن.
هزینه ها اونقدر بالاست که برند چهارم به بعد بازار مجبورن قطعات مشترک و غیر اختصاصی استفاده کنن.
کما اینکه میتونی کلی گوشی از برندای نه چندان مشهور رو ببینی گوشی با سخت افزار پرچمدارای سونی و اچ تی سی رو دارن نصف قیمت این برندها میفروشن سود هم میکنن.

دانیال ق در تاریخ : 1393/9/12

من که نگفتم QHD خوبه یا بده یا QHD دوس دارم :)
کلا بحث قیمت بود که گفتم QHD Super Amoled گرونتر از Full HD IPS هست کاری به خوب و بدش ندارم .
و علاقه ای هم به نوت 4 ندارم چون ترجیح میدم Z3 بخرم ولی نه با این قیمت ;)

محمدرضا م در تاریخ : 1393/9/12

کل دنیا میدونن بهترین دوربین گوشیهای هوشمندو z3 داره. حتی 3 عکاس حرفه ای که خبراشم در سایتها موجوده با z3 میرن عکاسی و خودشون گفتن z3 تمامی تنظیمات و کارهایی که با dslr انجام میدادنو براشون انجام میده. با گوشبهای سونی باید بلد باشی عکس بگیری و چون مشتریهای سونی حرفه ای هستند سونی هم تنظیمات حرفه ای براشون تدارک دیده.

محمدرضا م در تاریخ : 1393/9/12

دوست عزیز همینجوری حرف نزن. صفحه نمایش نوت4 هیچ شانسی در مقابل z3 نداره. فقط در نمایش رنگ مشکی برتره. برو این دوتا لینک مقایسه رو ببین.
http://toranji.ir/samsung-galaxy-note-4-vs-sony-xperia-z3-amoled-vs-lcd-test-screen/

[لینک به دلیل داشتن تبلیغات پاپ آپ ناخواسته، حذف گردید]

پیام ق در تاریخ : 1393/9/11

سلام. جالبه زد تری که پرچمدار جدیده تو بنچمارک تری دی مکس و پی ای از اس فایو ضعیفتره! چه برسه به اس فایو پلاس.
سوءتفاهم نشه دوستان منظورم این نیست که اس فایو کلا بهتره چون زد تری برتری های بیشتر و مهم تری داره.

MohaMad A در تاریخ : 1393/9/11

داداش من از فون ارنا لینک نده ک به سامسونگ ارنا معروفه
من فقط گفتم خودت برو بذار کنار هم نگای کیفیت صفحه نمایششون کن و نتیجه رو اصن نمیخواد اینجا بگی اصن نوت ۴ بهترین گوشی دنیاس خودت ببین نتیجشم پیش خودت باشه
نمیگم نوت ضعیفه یا هرچی هرچی باشه سری نوت به طور اخص روی صفخه نمایش تمرکز داره اما جدا زد۳ با توجه به ال سی دی بونش هیچی از اون سوپر امولد که کمی کمی رنگاش زیادی اغراق شده هستن کم نداره
بحث غلظت رنگ نیست بحث اینه ک رنگایی ک داره نشون میده اصن بصورت طبیعی خیلیاشون وجود خارجی ندارن اصن نارجی تو اون صفحه نمیبینی وگرنه شخصا با غلظت بالای رنگ مشکلی ندارم

l3in 7 در تاریخ : 1393/9/11

سلام دوستان
من الان Xperia Z دارم و میخوام فروردین سال آینده Z3 یه سیم کارته رو بگیرم

حالا به نظرتون اون موقع قیمتش (مثل Z2 الان که 1280 هست) میشه ؟؟
+ اینکه الان رو زد من سیم کارتم میکروــه، حالا اینطور که مشخصه سونی هم مثل اپل سیم کارتش رو نانو کرده، حالا خواستم بدونم چطور باید سیم کارتمو به نانو تبدیل کنم ؟ اصلا میشه ؟؟

mohammad j در تاریخ : 1393/9/11

خدایی با این مشخصات 2 تومن زیاده.
ماشالاه این دلالا هم که اصلن رحم نمیکنن.بی انصافا
این گوشی 1400 اونم نهایت بیشتر نمی ارزه.
اگه دوست دارین بدونین گوشی در اصل توسط فروشنده چند خریداری میشه و به ما فروخته میشه.
یک گوشی که خریداری کردین به قیمت 1/400/000 تومن رو بعد از مدتی ببرین جایی که از همون گوشی داشته و میفروخته یا همون جای اول.
بهش بگین میخوام بفروشمش.
اونا طبق معمول 30 در صد کم میکنن.اما از قیمت خریداری شده گوشی 30 در صد کم میکنن نه اون قیمتی که ماها خریدیم.
هر چی گفت 30 در صد اضافه کنین قیمتی میشه که خودشون خریدن حتی کمتر.
بنابرین گوشیو از شما با قیمت پایین تر از خرید خودشون میخرن و موقع فروش با همون قیمتی میفروشن که اول خریدن.ینی انگار دوبار پول گوشی میاد تو جیبشون
هیچ نظارتی هم نیست.
این گوشی بیاد 1500 میخرمش.
کامپکتشو هم بشه 1100 یا 1200 ارزش داره خدایی.من منتظر کامپکتشم

hamid _ در تاریخ : 1393/9/11

دقیقا زمانی که صفحات full hd هم تازه رو اس 4 سامسونگ اومده بود همین حرفا زده میشد..که چشم انسان تا اچ دی میبینه و از این جور توجیه ها...

سال دیگه همین سونی که میگی qhd میزنه یا واسه z4 یا z5...

اونموقع جور دیگه حرف میزنی...زمان میگذره...؛)

رضا a در تاریخ : 1393/9/11

ادریان جان ضمن تایید صحبت هات دوستان دقت نمیکنند چیپ های اکسینوس نه فقط توسط خود سامسونگ که توسط یک دو جین شرکت چینی هم استفاده میشه از جمله روی گوشی پر سرو صدای meizu mx4 pro
خیال باطل هست که این شرکت های چینی بیان هزینه همچین چیپی رو پرداخت بکنند
من فکر نمیکنم در مجموع چیپ های اکسینوس یک دوم هزینه ساخت اسنپ دراگون ها رو هم داشته باشند
چیپ 801 روی زد3 هم با توجه صفحه اف اچ دیش کاملا کافی هست

مصطفی ا در تاریخ : 1393/9/11

دوستان تفاوت Z2 ,Z3 چیه واقعا یعنی سونی Z2 رو آپدیت نمیکنه ؟

علی س در تاریخ : 1393/9/10

به بیشتر حرفایی که زدی کار ندارم ولی شما صفحه qhd دوست داری؟ باشه برو جی3 و نوت4 بخر ولی برای من یکی نگهداری باتری خیلی مهم تره تا این که گوشیم qhd باشه که خورنده شارژ گوشیه در حالی که تو این صفحه های پنج و خورده ای اینچی هیچ فرقی با فول اچ دی نداره(در چشم انسان) و حتی فیلم ها و بازیهایی که qhd هستند اونقدر کم اند که شاید دو بار هم از این قابلیتش استفاده نکنید.
آره.واس همینه که سونی qhd نذاشت و یه فول اچ دی تمام عیار گذاشت تا ارزش باتری موبایلش رو از دست نده .
در ضمن باز هم میگم به بقیه حرفات کاری ندارم ...
اما فقط لطفا و خواهشا بحث دوربین های سونی رو پیش نکشین.کل دنیا میدونن بهترین دوربین هارو سونی میزنه ...

مهدی ک در تاریخ : 1393/9/10

شماره سریال رو درست میزنم گوشیم دوسیم کارته Dual هست. شما که Z2 داری اونایی که Z3 دارن امتحان کنن

بهرام ه در تاریخ : 1393/9/10

سلام دوستان
ازت میخوام راهنماییم کنین ب نظرتون z3بهتره یا z2یاs5من نمیدونم کدوم رو بخرم لطفا راهنماییم کنید ممنووووووووون

Adrian F در تاریخ : 1393/9/10

میگم قیمت قطعات زد3 رو بده
الآن اومدی گفتی صفحه نمایش زد3 نصف نوت4 قیمت داره

لینک بده ببینم

توی وبسایت cart100 یه شخصی به اسم aaabbb3338 قیمت خرده فروشی Exynos اون هم در ابعاد حداکثر 15سفارش رو داده 120 دلار ، بعد خود سامسونگ میخواد Exynos خودش رو از خودش بخره بزنه رو موبایلاش با این قیمت؟

بعد SnapDragon 801 رو از رده خارج میدونی؟ بنچمارک رزولوشن 720P گوشی زد3 کامپکت رو برو با همون رزولوشن qHd مقایسه کن :))

یه صفحه منبع رسمی به من بدید.

مثل این :
http://inforcecomputing.com/product/moreinfo/ifc6410.html
یعنی SnapDragon 600 فقط بصورت آزمایشی حدود 150 دلار قیمت داره.
نه اینکه بیای خود چیپ رو از سوراخاش جدا کنی بفروشی بگی 40 دلار
پس پاورش چی؟ eMMcـیش چی؟ پس نمیخوای یه مایتورینگ Display براش قرار بدی؟ نمیخوای روی این چیپ مثلا براویا انجین قرار بدی؟ نمیخوای روی این چیپ مانیتورینگ دیتا های سنسور دوربین رو قرار بدی؟

فقط میخوای یه چیپ بخری که توش cpu - ram - gpu باشه خلاص :)
اگر یکم مقالات رباتیک توی همین ایران رو بخونید متوجه میشید دنیای بسیار پیچیده ای هستش به این راحتی نیست که ما صحبت میکنی فلان دیوایس اینقدر قیمت داره خیییییییلی مسائل رو درنظر میگیرن

ساخت یک عدد کارخانه جدید Manufacturing مثلا زد3 فکر میکنید با هزار تومن راه میفته؟ مسلمه که نه.همینطور برای نوت4

قیمت تمام شده ی اکثر گوشی های بازار حدود 200 تا حداکثر 300 دلار برای بهترین مدل ها هست و یه روند عادیه که دو برابر قیمت میفروشن که پول کارگر ها و اجاره های کارخانجاتی مثل MarveLL و Texas Instrument و FoxCoNN و غیره رو بدن

توی این روند بر اساس گزارش اصلی شرکت ها سامسونگ سود فروش حدود 70% روی موبایل هاش داره
سونی سود فروشش یَر به یَر هست یعنی هرچقدر میفروشه همونقدر هزینش میشه واسه همین هیچ سودی براش نداره فقط تبلیغات خاص سرویس های اشتراکیش مثل Sony entertainment سونی پیکچرز سونی Music Unimited سونی فلان و غیره ممکنه در آینده واسش سود بشه.
این که دیگه گزارش رسمی خود شرکت سونی و سامسونگ هست شک داری مطلبش رو بگرد توی گوگل لینک رسمی مطالعه کن.

===================================================

یه بحثی هست به اسم قیمت :
آقا یک واقعیته الآن زد3 با این قیمت ارزش خرید نداره

قیمت واقعی زد3 همین چند وقت پیش توی دوبی حدود 1.600 هزار تومن در میومد.یا با بالا رفتن قیمت دینار و ریال کشور های عربی فوقش میشد 1.700 تومن.
ارزش داره؟ آره 1.600-1.700 ارزش داره ولی نه 2.100
همینطور واسه نوت4 ،صفحه qHd (که البته هیچ کاربردی جز از بین رفتن باتری نداره،بهرحال اسنپ دراگون 805 روی صفحه qHd همون قدرتی رو میده که اسنپ دراگون 801 روی صفحه 720 و 1080 میدن)

دقت کنید قیمت واقعی Z3 Compact حدود 1.400 تا 1.500 تومن در همین ایران فروش میره.بعد قیمت Z3 فقط 100 دلار یا 69 پوند از زد3 کمپکت گرون تر هست.100دلار یا 69 پوند میشه حدود 300هزار تومن تا 350 تومن.
ولی اختلاف قیمت زد3 کمپکت با زد3 حدود 500 تومن یا 600 تومن هست.
یعنی چی؟

خرید زد3 کمپکت فقط 50-80 تومن سود برای مغازه دار داره،خرید زد3 حدود 250 - 350 هزار تومن برای مغازه دار سود داره.

فکر میکنید زد3 گرونه؟ ولی در واقع این مغازه دارای عزیز هستن که زد3 و نوت4 رو گرون میفروشن.چون خریدار دارن.

amir - در تاریخ : 1393/9/10

فرزاد جان شما دست بالایی هاش رو در نظر گرفتی ( یعنی اون مدلایی که حداکثر کلاک رو دارن و در سامسونگ و ال جی استفاده شدن )

کلاک پایینهاش که در محصولات سونی ...اچ تی سی ... opo ... لنوو و امثالهم استفاده شده قیمتهاشون کمتره

801 رو از زیر 20 دلار داریم تا 35 دلار

805 از 28 دلار تا 50 دلار.

یه چیپ اگزینوس با مودم و آی سی های پاور مختلفی که میخواد بدون در نظر گرفتن هزینه توسعه و برنامه نویسیش حدود 200 دلار پای سامسونگ آب میخوره.

همون دستگاه با چیپ اسنپ دراگون که مودم و پاور منیجر هم روش هست یک چهارم این قیمت در نمیاد.

یا 801 زیر 30 دلار.

هزینه توسعه نرم افزاری خود چیپ رو هم نداره.

ضمن اینکه توی همون سورس نگاه کنید بیشترین مدلهای اسنپ دراگون فروشی هم باز مال محصولات سامسونگه .
در ازای هر 20 تا 30 رکورد مربوط به مدلهای مختلف سامسونگ یکی دو تا مربوط به مابقی برندها هست.

مهمترین دلیل فراگیر شدن چیپهای کوالکام قیمت پایینشون بوده.... هزینه لایسنس معماری های جدید رو ندارن...تحقیق و توسعه لازم ندارن ...گسترش نرم افزاریشون هم تقریبا مجانیه ( واسه همین ایده آل دولوپرهاست ...کپی پیست میکنن )
دلیل بعدی اینه که مودم هم روشون هست و این دو تا باهم میشه نزدیک 150 دلار کاهش هزینه فقط در بخش سخت افزار.
مجموع اینا یعنی راحت ترین... سریعترین و ارزونترین راه حل سخت افزاری استفاده از محصولات کوالکامه...شرکتای بی اسم و رسم چینی عرض 3 ماه یه پرچمدار ارزون میدن بیرون که در بخش پردازش شبیه به محصولات برندهای با سابقه و معتبره.

متاسفانه خیلی از دوستان بدون منبع و ماخذ حدس میزنن قضیه برعکسه !

دانیال ق در تاریخ : 1393/9/10

بذارم کنار هم مقایسه کنم ؟ بهترین صفحه نمایش QHD سوپر امولد دنیا رو بذارم کنار دیسپلی فول HD زی 3 که از نظر کیفیت صفحه جزء 10 گوشی اول دنیا هم نیست ؟!
نیازی به مقایسه کوچه بازاری نیست ، معتبر ترین سایت های دنیا از جمله دیپلی میت این کارو کردن میتونید مراجعه کنید و نتیجه رو ببینید .

عکس اول تست رنگ زی 3 هست :
http://www.phonearena.com/showimage.php?m=Benchmarks.Values&id=51490&v=default
عکس دوم تست رنگ نوت 4 هست :
http://www.phonearena.com/showimage.php?m=Benchmarks.Values&id=40345&v=default

اصلا در حد هم نیستن که بخوای با هم مقایسشون کنی ;)

محسن م در تاریخ : 1393/9/9

مثه اینکه اشتباه متوجه شدن بعض از دوستان... آقا من نمیگم Z3 بده اتفاقا گوشی خیلی شاخیه خدایی آدم حال میکنه وقتی باهاش کار میکنه... اما قیمتش اصلا منطقی نیست به هیچ عنوان با منطق جور در نمیاد آخه 2500 با گارانتی اصلی 2000 بدون گارانتی!!!؟ در ضمن هر کی از یه برندی خوشش میاد سلیقه شخصیه... الان تو بازار اسمارت فون ها رقابت خیلی نزدیکه هر کدوم از شرکت ها هم واسه اینکه عقب نمونن سعی میکنن بهترینو ارائه بدن حالا چه سونی چه سامسونگ چه ال جی چه اچ تی سی و حتی همین هواوی... حالا خب بین اینا هر کدوم یه سری محاسن نسبت به برند دیگه داره اینجوریا نیست که با تعصب بیاییم بگیم چون من از برند فلان خوشم میاد پس این برند 100 درصد کامله و برندایه دیگه برن جلو بوغ بزنن... ولی هستن همچین آدمایی که نمیدونم رو چه حساب میان این حرفارو میزنن به هر حال اگه من راجب برند سونی بد گفتم معذرت میخوام از طرفدارای سونی

amir - در تاریخ : 1393/9/9

دوست عزیز جمله سال نیست.

واقعیتیه که شاید شما دوست نداری قبولش کنی اسمش رو میگذاری جمله سال .

لیست قیمتهای قطعات اصلی توی صفحه نوت 4 موجوده .

اگه دوست داری واقعا لینکها رو ببینی میتونی اونجا بررسی کنی و ببینی ( مال یه سایت فروشنده قطعات یدکیه ....اسنپ 801 رو زده 20 دلار )

اسنپ دراگون 805 ( که امروزیه ... از 801 خیلی بالاتره ) 35 تا 40 دلاره.

انجام همینکار ( یعنی داشتن یک اس او سی با مودم ) برای سخت افزارهای اختصاصی سامسونگ بالای 160 دلار هزینه میخوره.

اگه کامنت رو پیدا نکردی روی اسم من کلیک کن یکی از کامنتهای تاریخ 28/8 در بخش نوت 4 فقط مربوط به قیمت قطعاته.

far z در تاریخ : 1393/9/9

قیمت cpu snap 801:
کمترین قیمت: 30.15$ و بیشترین 42.15$
http://cart100.com/Search?SearchText=8974-AC&catId=0&catId=0

cpu snap 805:
کمترین : 45.5$ و بیشترین: 113.55$
http://cart100.com/Search?SearchText=APQ8084&catId=0&catId=0

exynos 5433:
122.48$
http://cart100.com/Product/40798838224

MohaMad A در تاریخ : 1393/9/8

اینجوری ک شما میفرمایید باید زد۳ 1 تومن باشه و نوت۴ 10 میلیون!
همون صفحه نمایشی ک چند برابر زد۳ در میادو شما بذار کنار هم مقایسش کن خداوکیلی این کارو بکن نتیجشم ن به من نه بی هیشکی نگو فقط خودت بدون ک گوشی ۱۰ تومنی ک میگی چطوریه!

ALi H در تاریخ : 1393/9/8

رزولیشن qhd برای صفحه نمایش 5 الی 5.5 اینچ دقیقا به چه کارت میاد؟؟
بجای این رزولیشن های عجیب غریب، کیفیت صفحه نمایش در زیر نور آفتاب مهمتره، مصرف باطری صفحه نمایش مهمتره.
افزایش مگاپیکسل نه اینکه مهم نباشه ولی کاهش لرزش دست توی کیفیت عکس مهمتره، این اعداد و ارقام مسخره ست! همش جنبه ی تبلیغاتی داره.
و اینکه کار کردن توی چند دقیقه و چند روز، با عملکرد گوشی بعد از 3 ماه متفاوته...

دانیال ق در تاریخ : 1393/9/8

دوست من تو دنیای الکترونیک جز به جز قطعات قیمت مشخصی دارن و افرادی هستن که گوشی رو در اسمبل میکنن و قیمت حدودی تک تک قطعات رو درمیارن و میگن هر گوشی قیمت واقعیش با قیمتی که فروش میره چقدر اختلاف داره !

فقط تو یک قلمش دیسپلی QHD سوپر امولدی که روی نوت 4 هست قیمتش از دیپلی زی 3 حدود 2.5 برابر بیشتره !
پردازنده اکزینوسی با مودم LTE Cat6 که روی نوت 4 هست 2 برابر قیمت پردازنده اسنپ 801 Lte Cat 4 از رده خارج زی 3 هست .
حتی تو یک مورد قیمت قلم و تکنولوژی حساس به قلمی که روی دیسپلی نوت 4 بکار رفته تقریبا هم قیمت خود دیسپلی زی 3 هست و ...
حتی سنسور ایسوسل دوربین قیمتش از سنسور سونی گرونتر در میاد ، سنسور اثر انگشت و خیلی از سنسور هایی که اکسپریا اصلا وجود خارجی نداره بماند .
اینا فقط بخشی از قطعات بود حالا بماند که تک تک قطعاتی که روی برد نوت 4 بکار رفته تکنولوژی روزه و اونی که روی زی 3 بکار رفته همون زی 2 سابق هست .
البته منظور من این نیست که زی 3 گوشی بدیه چون خودم منتظرم تک سیمش طلاییش بیاد و بخرم منظورم اینه این گوشی قیمتی فوقالعاده کاذبی داره قیمت واقعیش تقریبا در حد همون زی 2 چیزی حدود 1300 تا 1600 هست .
اگر این گوشی 2 تومان قیمتش باشه خدا وکیلی یه گوشی مثل نوت 4 باید 3 تومان قیمت بخوره !

محسن م در تاریخ : 1393/9/7

میایی منطقی نظر میدی فن های سونی بدشون میاد نه تنها فن سونی بلکه طرفدارای بغیه برندا هم همینن تعصب تعصب تعصب...
پس چنتا دلیل بیارم... تفاوت سخت افزاری نچندان زیاد با z2 تفاوت نچندان شکل و ظاهر... استفاده نکردن از چیپست 805... استفاده نکردن از صفحه نمایش qhd... در کل z3 نسخه آپگرید شده z2 هست و نباید 1ملیون تومن اختلاف قیمت داشته باشن... ضمنا, بله عزیزم این گوشیو دستم گرفتم گوشی خوبو حرفه ای کلا گوشی فوق العاده ایه اما اما هزار بار گفتم بازم میگم به قیمتش نمیارزه... بعدشم نه تهنا این گوشی بلکه not4 و g3 رو گرفتم دستم باهاشون قشنگ کار کردم با هر سه تاشونم حال کردم اما بین این 3 تا با LG g3 بیشتر حال کردم میدونی چرا؟ هم نسبت به قیمتش ارزش خرید داره هم صفحه نمایشش فوق العاده عالیه با اینکه دوربینش 13 مگاپیکسله چیزی کمتر از 20 مگا پیکسل z3 نداره... در کل اینو میخوام بگم من طرفدار هیچ برندی نیستم واسم هم مهم نیست کدوم برند عالیه کدوم برند بده از این بدم میاد که میایید از رو تعصب نظر میدید و باعث سر در گم شدن کسایی میشید که میخوان گوشی بخرن.

l3in 7 در تاریخ : 1393/9/7

سلام دوستان
من الان Xperia Z دارم و میخوام فروردین سال آینده Z3 یه سیم کارته رو بگیرم

حالا به نظرتون اون موقع قیمتش (مثل Z2 الان که 1280 هست) میشه ؟؟
+ اینکه الان رو زد من سیم کارتم میکروــه، حالا اینطور که مشخصه سونی هم مثل اپل سیم کارتش رو نانو کرده، حالا خواستم بدونم چطور باید سیم کارتمو به نانو تبدیل کنم ؟ اصلا میشه ؟؟

و یه توصیه به همه دوستان دارم، همین اکسپریا Z که من دارم با این که واقعا قدیمی هست واقعا و واقعا گوشی بی نقصی هست و شاید بگم بیشتر رو هوا و حوسه که میخوام Z3 بگیرم، به همه دوستانی که بین سامسونگ و سونی، یا اپل و سونی و .... شک دارن بدون شک و بدون شک سونی رو پیشنهاد میدم.

برند هایی مثل سامسونگ و ... هیچ وقت نمیتونن رو دس سونی بلند شن، شما همین جنس بدنه سونی رو نگاه کنین + سامسونگم نگاه کنین. اصلا من هر چی میخوام سامسونگ رو تو دلم جا بدم با تلاش های زیاد تا یه حدی پیش میرم ولی چشمم به جنس بدنش میخوره از مغزم میریزمش بیرون .
امکانات داخلی گوشی هم که بماند Z3 بی نقص ترینه

بازم دوستان خودشون میدونن......
با تشکر که صحبت هامو خوندین.

علی س در تاریخ : 1393/9/7

آقا محسن خدایی من چیزی رو میگم که یا با چشمای خودم دیده باشم اونم نه تو فیلم و عکس از نزدیک یا چیزایی رو میگم که رفیق قابل اعتمادم که دارم بهم بگه.
من نگفتم افت پیدا نمیکنه
گفتم تار نمیشه.
وقتی جلو خودم z3 کامپکت رو زوم کردن و عکس گرفتن کیفیتی معادل تقریبا دوربین های 13 مگا پیکسلی داشت.
اما در زوم عکس باز هم تار نمیشه
در ضمن یکی از بچه ها z1 داره میارتش مدرسه دوربینش فوق العاده است خدایی من که تاحالا دوربین z3 رو ندیدم اما مگه میتونه کمتر از مدلای قبلیش باشه؟
...
فقط بچه ها ما یه دوست داریم که باباش تو پاساژ علائ الدین موبایل فروشی داره الان دوست ما داره همه پرچمدار ها رو به مدت دو هفته امتحان میکنه از هوآوی p7 گرفته تا همین z3 خودمون نتایجش رو حتما بهتون میگم فعلا تا اینجای کار نوت4 و زد3 بسیار عالی بودن(از نظر خودش) و ال جی جی3 یه ذره تو بعضی جا ها از این دو مدل کم میاره
موفق باشین

reza d در تاریخ : 1393/9/7

سلام. دوستانی که دیروز علاءالدین رفتن میدونن که این گوشی 1.940.000 بود. قیمت گوشی به شدت داره میاد پایین. البته ظرف چند هفته ی آینده رو میگم. یه مقدار تو خرید صبر کنید

omid k در تاریخ : 1393/9/6

من در تعجبم چرا z3 یک سیم کارته هنوز توزیع عمده نشده
و اینکه چرا 32 گیگش نمیدن ونمیارن خب گفتیم شاید قیمتش خیلی بالا باشه دیدم نه

http://akmobileshopltd.net/sony-xperia-z3-32gb-unlocked-340-p.asp

قیمت 32 گیگ آنلاکش 566 دلار حساب کردم با گرونترین نرخ ارز دلار دیدم حدود 1900 میشه

بعد جاها دیگه گشتم دیدم دم عیدشون تخفیف زیاد زدن از جمله این 350 دلار !!

http://arwelectroinc.com/index.php?route=product/product&product_id=201

حالا کی 32 گیگش بیاد معلوم نیست

Meysam K در تاریخ : 1393/9/6

چندتا دلیل بیار که Z3 با این قیمت نمی ارزه
من دو هفته پیش گوشی رو از بازار مرزی گرفتم الان توی این دو هفته که باهاش کار کردم از iphone 5c قبلیم کلی سرتره ...
میدونستی همین دوربین سامسونگی که تعریف میکنی رو سونی زده
بعدشم نمیدونم سونی دستت گرفتی یا نه ... کافیه دوربین رو بذاری رو تنظیمات دستی و تنظیمش کنی بعد میبینی دوربین و عکس یعنی چی

apadana m در تاریخ : 1393/9/6

سلام دوست عزیز.من z2 مدل d6503 دارم و شماره سریال گوشیمو برای سایت که ارسال کردم تمام مشخصات گوشیرو آورد،شماره رو درست وارد کردی؟

محسن م در تاریخ : 1393/9/6

داداش تورو خدا از رو تعصب نظر نده به قران ظلم میکنی در حق کسایی که اطلاعی ندارن از گوشی و میخوان گوشی بخرن... رو چه حساب میگی دوربینش افت کیفیت پیدا نمیکنه موقع زوم کردن!!! عزیرم من هم کامپکتشو گرفتم دستم هم غیر کامپکت اولا دوربینش موقع زوم کردن خوشگل افت پیدا میکنه ثانیا نسبت به قیمتش اصلا ارزش خرید نداره با این قیمت گزینه های بهتری هم هست not 4 با قیمت 2100 و LG g3 با قیمت 1670... نمیگم Z3 بده نه اتفاقا عالیه فقط نسبت به قیمتش ارزش خرید نداره... اونوقت شما میگی ارزششو داره ...

پدرام ا در تاریخ : 1393/9/6

سلام خدمت همه کاربران
اومد تجربیاتمو تو این چند مدت براتون بزارم
من الان حدودا 25 روز گوشی خریدم
از لحاظ اندازه هیچ مشکلی ندارم
خیلی خیلی خوشدسته فقط اونی میفمه که باهاش کارکرده
به راحتی میره تو جیبم خیلی هم خوش دسته
الان دارم میفهم کیفت بدنه چقدر چیز مهمیه
وقتی گوشی رو میگیرید تو دستتون
جنس فوق العادشو احساس میکنید
کیفیت دوربین هم خیلی عالیه (حداقل به نظر من و اطرافیانم اینجوره)
هیچگونه لگی هم ندیدم
تمام بازی های سنگین رو هم روش به راحتی اجرا کردم
باتریش فوق العاده ست یه سری میگفتن باتریش ضعیف شده نسبت به زد 2 کاملا اشتباه میکنن دو روز رو راحت برای من کار میکنه
صداش هم عالیه
ضد اب بودنش هم که همه میدونن دیگه
البته گوشی من دو سیمکارتس
فرقش با تک سیمکارت تو lte
درباره داغ کردن هم یه چیز طبیعیه
موقعیه بازی های سنگین رو اجرا میکنم داغ میشه ولی در حد معقول
تو خرید شک نکنید

علی س در تاریخ : 1393/9/5

سلام به دوستان عزیز اومدم فقط در مورد دوربین گوشی z3 بگم که دوست ما z3 کامپکت گرفته اونم چینی موقع عکس گرفتن بهم نشون داد که وقتی زوم میکنه عکس میگیره و بعد تو عکس هم باز زوم میکنه تصویر یه ذره هم تار نمیشه دیگه چه برسه به دوربین z3 اصل که رزولشن بالاتری نسبت به مدل کامپکت خودش داره در ضمن این گوشی نسبت به قیمتش خیلی خوبیه.درسته من حتی این دو تومن هم نمیتونم بابات موبایل بدم اما با آیفون که مقایسه میکنیم در حالی که یک و هشتصد بیشتر نمی ارزه ولی داره پول مارکشو حدود سه نیم میلیون میگیره دیگه خود دانین

مهدی ک در تاریخ : 1393/9/5

شماره سریال گوشی رو تو سایت imei.info میزنم اطلاعات گوشی lg رو میده!! یعنی گوشی اصل نیست؟؟؟

Meysam K در تاریخ : 1393/9/5

نه امیر جان با اندازش مشکلی ندارم
البته بیشتر اوقات گوشی دستمه و توی جیب نمیذارم, معمولا شلوار تنگ میپوشم هر چی تو جیب بذارم اذیت میشم
ولی اندازش خیلی خوبه, مث Z ultra نیس که بگی آره اندازش بزرگه و اذیت میشم

MohaMad A در تاریخ : 1393/9/5

قطعا زد۳
ایفون برای کشور ما مشکلاتی رو به همراه داره به اضافه ی قیمتی گزاف گوشی های اندرویدی مناسبترن واسه ما از طرفی فکر نمیکنم بشه از زد۳ گذشت خود من 5s داشتم با زی۲ عوض کردم و خیلی راضیم و مناظر زی۴ عستم

MohaMad A در تاریخ : 1393/9/5

نه داداش اندازش عیچ مشکلی نداره اگ قصد خرید داری یک روزم عقب ننداز ک لذت یروز بیشتر کار باهاشو از دست دادی

محسن م در تاریخ : 1393/9/5

دوستان اگه میخواهید واسه خرید اسمارت فون 2 ملیون هزینه کنید به نظرم Z3 گزینه مناسبی نیست نمیخوام بگم گوشی بدیه نه اتفاقا عالیه واقعا خیلی خوبه اما نه با این قیمت خدایی اگه منطقی نگاه کنیم میبینیم not 4 از z3 بهتره... من هم نوت 4 گرفتم دستم باهاش کار کردم هم z3 انصافا نوت 4 سرتر بود ( به خدا فن سامسونگ نیستم اتفاقا اصلا خوشم نمیاد از سامسونگ) دوستانی که میخوان این Z3 بخرن یه چند وقت صبر کنید تا قیمتش بیاد پایین با گارانتی آرین1800_1700 میارزه وبدون گارانتی 1500 در صورتی که الان با گارانتی آریین 2400 میفروشن خدایی اصلا منطقی نیست با این قیمت... دوستانی هم که عجله دارن واسه خریدن گوشی به نظرم LG G3 عالیه البته همه اینا بسته به سلیقه شخصیه هر چی که دوس دارین بخرین به نظرات تعصبی دیگران هم توجهی نکنید چون الان ماشالا هزار ماشالا همه دوس دارن نظراتشونو تحمیل کنن

amir - در تاریخ : 1393/9/5

دوست عزیز اینکه میگید خیلی براتون مهمه از چه نظر مهمه ؟

توی خیلی از سونیها بسته به اینکه توی اون برهه زمانی کدوم قطعه ساز قطعات رو تامین کرده سازنده پنلها ممکنه متفاوت باشه.
از نظر عملی و کیفیت و استانداردهای ساخت تفاوت خاصی بین این پنلها نیست یا اونقدر تفاوت نیست که کاربر دستگاه بخواد متوجه تفاوتشون بشه.
شرکتی مثل سونی اصول و معیارهای خودش در ساخت دستگاههاش رو داره .
فلان برند چینی نیست که تلرانس ساخت خیلی بزرگ داشته باشه ( ممکنه فرق عملی مدلهای مختلف یک دستگاه در سونی به 0.5% هم نرسه ... تضمین کیفیت نهایی با سونیه صرفنظر از اینکه اجزا ساخت کجا باشن این کیفیت نهایی یکسانه )

اینه که بنظر من اهمیتی نداره نمایشگر ساخت کدوم سازنده باشه .
شما هم الکی خودت رو درگیر اینجور چیزا نکن .
خیلی از این صحبتها بازار گرمی کسبه است برای چند دلار گرونتر فروختن جنسشون .
از خودشون بپرسی چطور باید متوجه این تفاوتها شد 99 درصدشون نه میدونن نه میتونن نشون بدن تفاوتها در کجاست.

amir - در تاریخ : 1393/9/5

دوست عزیز ماشالله شما ظاهرا مستنداتی که ازش صحبت میکنی فقط تعریفایی هست که خودت راجع به خودت ارایه کردی !

ضمن اینکه یه مقدار به حافظه اتون رجوع کنید یا کامنتهای قبلیتون در بخش زد 2 رو یه مرور مجدد بکنید احتمالا 40-50 تا کامنت دیالوگ بین من و خودتون که مربوط به چند سال پیش هم نیست ( نهایتا مال چند ماه پیش و بعد از عیده ) رو حتما پیدا میکنید .
( ظاهرا فقط یادتون مونده حرفتون رو بقیه نشنیده قبول دارن ...حالا چرا ؟ من نمیدونم .
دوستم ندارم بدونم چه کسایی با چه ذهنیتی به صرف دیدن اسم یه شخص با مقداری ادعا حرف نشنیده رو قبول میکنن و یه همچین تحلیلی چقدر پشتوانه و ارزش بررسی میتونه داشته باشه ) .

اینه که ممنون از خوشامد گوییتون ولی ما خیلی وقته هم دیگه رو میشناسیم.

حرفهای مستند و غیر مستند یا علمی و تجربی هر دو مون هم توی همون بخش زد 2 کماکان بایگانی موجودن .
هر چقدر اونجا مستندات ازتون دیدیم ( تا جایی که من یادم میاد اونجا هم مستندات شما همین ادعاهای شخصی بود ) و تبادل اطلاعات داشتیم ! باعث تکمیل اطلاعات حداقل من یکی شد . بقیه کاربرا رو نمیدونم .
ولی من یکی دیگه برام همون مستندات کاملا کفایت کرده.

در مجموع امیدوارم در بخش بیزینس آموزشی جدیدتون موفق باشید ...

amir - در تاریخ : 1393/9/5

دوست عزیز لینک از ریویو و مشخصاتش دادم.

چون جای نوشته قبلی سونی بالای دستگاه بود روی این که سفارش اپراتوره عبارت وریزون رو جای سونی نوشتن بعدش عبارت سونی رو آوردن پایین دستگاه که میفتاد جای خروجی اسپیکر پایین شیار اسپیکر رو کشیدن لبه پایینی دستگاه.

http://www.sonymobile.com/us/products/phones/xperia-z3v/

نه ابعاد چیزی عوض شده ( برای شرکتایی با آمار تولید سالانه چند ده میلیون از یک مدل صرفه اقتصادی نداره ابعاد بدنه و پوسته دستگاه رو عوض کنن .... سونی که در خوشبینانه ترین حالت کل فروش زد 3 اش به زحمت شاید به 1.5 میلیون دستگاه برسه که کلا توجیه نداره بخواد ابعاد بدنه چند هزار دستگاه z3v رو نسبت به z3 عوض کنه .... ) نه دوربین و نمایشگر نه هیچ بخش دیگه .
سخت افزار و این چیزایی که میگید جی اس ام آرنا گفته تفاوت دارن هم بهمین ترتیب بدنه است ...

*سونی هنوز دوربین imx 220 که روی زد 1 نصب بود رو داره در زد 3 استفاده میکنه (روی 6 مدل اکسپریا این دوربین نصبه ) شما انتظار داری برای یک مدل سفارش اپراتوری زد 3 بیاد دوربین عوض کنه ؟!

یه سری برندها هستن بیشتر از نصف سخت افزارشون برای یک مدل فرق میکنه ( از چیپست و سی پی یو و جی پی یو تا مودم و سنسور دوربین و ماژولهای جانبی ... بعضا 3 تا 4 مدل سخت افزار روی یک مدل دستگاه دارن ) ما نمیگیم تفاوتشون با نسخه جهانی کم نیست.
یدونه جابجایی شیار اسپیکر پایین اسمش تفاوت نیست.

mojtaba k در تاریخ : 1393/9/5

دوست عزیز با این همه مدرک وسندی که ارایه شده هنوز دنبال سند علمی میگردی در ضمن دوست عزیز الان دیگه علم اونقدری پیشرفت کرده که نشنیده کسی حرف کسی باور نمیکنه سایتهای مرجع موبایل ومقایسه علمی رو گذاشتن تا کسی دنبال حرف نشنیده نره وتوی کامنتی که گذاشتی هیچ دلیل علمی یا سند ومدرکی راجع برتر بودن زد3نسبت به بقیه پرچمدارها نیست یه خورده تعریف وتمجیده وسلیقه شخصی هست وبس

apadana m در تاریخ : 1393/9/5

به احتمال خیلی زیاد در z3 هم از دو پنل استفاده شده،با چند مورد z3 که کار کردم پنلشون از نوع b بود که در z2 هم بکار رفته شده بود و از گوشه ها یک هاله سفید صفحه رو در بر میگرفت.هنوز با نوع با کیفیتش برخورد نکردم که دو پنله بودن z3 رو قاطعانه تایید کنم

سعید ب در تاریخ : 1393/9/4

سلام دوستان لطفا بگید ایا این گوشی هم مثل زد 2 با دوپنل AوB تولید شده ک ادمو سرگردون میکنه تو خریدش؟؟؟ لطفا ج بدید برام خیلی مهمه اگه چیزی میدونید
ممنون

دانیال ق در تاریخ : 1393/9/4

کلا با سونی حال نمیکنم ولی دیروز تو نمایشگاه باش کار کردم خیلی خوشم اومد به خصوص از طراحی دورش ولی فعلا با این قیمت اصلا ارزش خرید نداره ، نوت 4 با اون همه امکانات رو میتونی 2100 بخری ولی Z3 به قیمت 2 تومان اصلا نمی ارزه به خصوص اینکه سخت افزارش مال گوشی های 1 سال پیشه و نه پردازندش در حد نوت 4 هست و نه صفحه نمایشش با این حال تقریبا قیمتشون برابره .
قیمتش رسید حدود 1.600 اونوقت ارزش خرید پیدا میکنه ولی الان ....

amin g در تاریخ : 1393/9/4

سلام ب همگی من الان زد1 دارم ولی میخام زد3 یا آیفون6 بگیرم ولی موندم کدومو انتخاب کنم
میشه لطفا راهنماییم کنید

علیرضا ص در تاریخ : 1393/9/3

Z3vمدل مخصوص اپراتور واریزونه که ارم سونی پایین دستگاهه...اسپیکرا فرق میکنه مدلش...یکم کشیده تره دستگاه ...ضمن اینکه فون ارنا تو بررسیش از تفاوت صفحه نمایش و دوربین حرف زد و همینطور باطری...تفاوتاش با مدل جهانی کم نیست!

احسان ج در تاریخ : 1393/9/3

بابا لايك و ديسلايك كه جواب نشد !!
كل كل ديگه بسه لطفا فقط اونايي كه اين گوشيو دارن نظر بدن.
مرسي.

Meysam K در تاریخ : 1393/9/3

داخلیش واسم 32 گیگه
واس گوشی قبلیمم یه 16 گیگ داشتم اونم انداختم روش
واسش میتونی تا 128 گیگ رم بزنی مث آیفون نیست که نگران حافظه باشی
موارد 1701 تا 1800 از مجموع 2486 مورد

تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا