نظر کاربران درباره گوشی موبایل سونی Xperia Z2

Xperia Z2 اکسپریا زد 2

Sony Xperia Z2 سونی
ارزیابی کاربران: 8.6 از 10 (10583 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های سونی
» سونی Xperia 1 VI
» سونی Xperia 10 VI
» سونی Xperia 5 V
» سونی Xperia 10 V
» سونی Xperia 1 V
» سونی Xperia 5 IV
» سونی Xperia 10 IV
» سونی Xperia 1 IV
» سونی Xperia Pro-I
» سونی Xperia 10 III Lite
» سونی Xperia 1 III
» سونی Xperia 5 III
» سونی Xperia 10 III
» سونی Xperia 5 II
» سونی Xperia Pro
» سونی Xperia 1 II
» سونی Xperia 10 II
» سونی Xperia L4
» سونی Xperia 5
» سونی Xperia L3
» سونی Xperia 10 Plus
» سونی Xperia 1
» سونی Xperia 10
» سونی Xperia XZ3
» سونی Xperia XA2 Plus
» سونی Xperia XZ2 Premium
» سونی Xperia XZ2
» سونی Xperia XZ2 Compact
» سونی Xperia L2
» سونی Xperia XA2
» سونی Xperia XA2 Ultra
» سونی Xperia R1 Plus
» سونی Xperia XA1 Plus
» سونی Xperia XZ1
» سونی Xperia XZ1 Compact
» سونی Xperia L1
» سونی Xperia XZs
» سونی Xperia XA1
» سونی Xperia XA1 Ultra
» سونی Xperia XZ Premium
» سونی Xperia XZ
» سونی Xperia X Compact
» سونی Xperia E5
» سونی Xperia XA Ultra
» سونی Xperia XA
» سونی Xperia X Performance
» سونی Xperia XA Dual
» سونی Xperia X
» سونی Xperia Z5 Dual
» سونی Xperia Z5 Compact
» سونی Xperia Z5 Premium
» سونی Xperia Z5
» سونی Xperia Z5 Premium Dual
» سونی Xperia M5
» سونی Xperia C5 Ultra
» سونی Xperia C5 Ultra Dual
» سونی Xperia M5 Dual
» سونی Xperia C4 Dual
» سونی Xperia C4
» سونی Xperia Z3 Plus (Z4)
» سونی Xperia Z4 Tablet LTE
» سونی Xperia M4 Aqua
» سونی Xperia E4g Dual
» سونی Xperia E4g
» سونی Xperia E4 Dual
» سونی Xperia E4
» سونی Xperia E3 Dual
» سونی Xperia Z3
» سونی Xperia Z3 Tablet Compact
» سونی Xperia Z3 Dual
» سونی Xperia E3
» سونی Xperia Z3 Compact
» سونی Xperia M2 Aqua
» سونی Xperia C3 Dual
» سونی Xperia C3
» سونی Xperia T3
» سونی Xperia Z2
» سونی Xperia M2 dual
» سونی Xperia Z2 tablet
» سونی Xperia M2
» سونی Xperia E1 dual
» سونی Xperia E1
» سونی Xperia T2 Ultra dual
» سونی Xperia T2 Ultra
» سونی Xperia Z1 Compact
» سونی Xperia Z1s
» سونی Xperia Z1
» سونی Xperia Z Ultra
» سونی Xperia C
» سونی Xperia M
» سونی Xperia ZR
» سونی Xperia SP
» سونی Xperia L
» سونی Xperia Tablet Z Wi-Fi
» سونی Xperia Tablet Z LTE
» سونی Xperia Z
» سونی Xperia ZL
» سونی Xperia E
» سونی Xperia E dual
» سونی Xperia Tablet S 3G
» سونی Xperia TX
» سونی Xperia V
» سونی Xperia J
» سونی Xperia Tablet S
» سونی Xperia T
» سونی Xperia SL
» سونی Xperia tipo dual
» سونی Xperia miro
» سونی Xperia tipo
» سونی Xperia go
» سونی Xperia acro S
» سونی Xperia ion HSPA
» سونی Xperia neo L
» سونی Xperia sola
» سونی Xperia U
» سونی Xperia P
» سونی Xperia ion LTE
» سونی Xperia S
» سونی Tablet P 3G
» سونی Tablet P
» سونی Tablet S 3G
» سونی Tablet S
» سونی CMD Z7
» سونی CMD J70
» سونی CMD J7
» سونی CMD MZ5
» سونی CMD J6
» سونی CMD J5
» سونی CMD Z5
» سونی CMD CD5
» سونی CMD C1
» سونی CMD Z1 plus
» سونی CMD Z1
» سونی CM-DX 2000
» سونی CM-DX 1000

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 10001 تا 10100 از مجموع 11297 مورد

علی ک در تاریخ : 1393/3/1

سلام به همگی تورو خدا کمکم کنید من تا سقف 1800000 میخوام یه گوشی اندرویدی توپ بخرم
از بین
m8
g3
s5
z2
p7 کمکم کنید کدومش بهتره (اولین بارم هست میخوام اندرویدی بخرم)

Navid h در تاریخ : 1393/3/1

آقا این قیمت نوجومی 2700000چیه اون آقا گذاشته.قضیه چیه؟

kambiz v در تاریخ : 1393/2/31

سلام
گوشی اومد
http://mobilearena.ir/index.php?route=product/product&product_id=356

mahdi n در تاریخ : 1393/2/31

باسلام خدمت همه عاشقانSONY
من یکماه پیش بعد از کلی پرس و جو خوندن مطالب گوناگون برای انتخاب گوشی بالاخره بهZ2رسیدم از همون موقه تا حالا هم هر چند ساعت یکبار نظرات شما عزیزان رو میخونم و تا حالا هیچ مطلبی نذاشته بودم...من تا هر وقت شده باشه صبر میکنم تا بیاد و بخرمش
به امید سربلندی تمام پارسیان

مهران ش در تاریخ : 1393/2/31

سلام دوست عزیز مطمئن باش پشیمون میشی که چرا صبرنکردی

چون خوره باطری داره دوربینش زیاد جالب نیست

خودمم حدود 4 ماه داشتم تنظیمات دستیشم انجام میدادم بعضی وقت ها خوب میگیرفت تازه اونم زیاد جالب نبود در شب که زیاد جالب نمیگیره
بازم خودت میدونی ولی من که خریدم پشیمون شدم با ضرر 600 هزارت دادم رفت

امید وارم که انتظاراتت رو براورده کنه

من که صبر میکنم تا ببینم سونی و بعد سامسونگ چیکار میکنن

صادق ص در تاریخ : 1393/2/31

سلام.
z2 واقعا گوشی خوبیه و به نظر من بهتر از از اس5 و اچ تی سی ام 8 هست،اما من به برند خیلی توجه نمیکنم و دوست دارم بهترین انتخاب رو داشته باشم حالا از هر برندی باشه.
بهترین انتخاب در حال حاضر z2 هست ، به شرطی که وجود خارجی داشته باشه!

صادق ص در تاریخ : 1393/2/31

سلام.
آره 6 خرداد معرفی میشه اما من گفتم گویا 27 خرداد وارد ایران میشه(طبق شایعات).
و واقعا از z2 خوشم اومده،ولی واقعا دیگه خسته شدم از نبود این گوشی.منم مثل خودت اگه جی 3 هم خیلی شاخ نباشه احتمالا جی 2 رنگ طلایی بگیرم.آخه قیمتش خیلی مناسب شده و مناسبترم میشه.نظر شما چیه؟یعنی واسه z2 صبر کنیم؟

علی س در تاریخ : 1393/2/31

ممنون... درست این مقایسه اکسپریا z2 سرتر بود و سرعتش بیشتر از گالکسی s5 بود... سامسونگ بیشتر با اعداد بازی میکنه در حالیکه z2 که در روی کاغذ فرکانس پردازنده اش 200 مگاهرتز کمتره ولی سرعتش از s5 بیشتره که این مقایسه ها خیلی چیزها را!!!!! ثابت میکنه!!!!!!!

علی س در تاریخ : 1393/2/31

دوست عزيز دوست عزیز مشکل قطع شدن فیلمبرداری که میفرمایید... را اگه گوشی را آپديت کنید صدرصد حل خواهد شد از زمان عرضه اکسپریا z2 حدود 4. فریمور برای تکمیل نرم افزار اندروید و رفع ايرادات جزیی این گوشی انتشار یافته که با بروزرسانی مشکل گرما و قطع شدن دوربین کاملاً حل خواهد شد چون اگه ایرادی باشه نرم افزاری هست!!! هر چند که خود سایت رسمی سونی ایم مشکل را تایید نکرده!!!! است!!!
البته قبلا در نسخه اندروید کیت کت اکسپریا زدوان هم با مشکل قطع شدن دوربین مواجه شده بود که با بروزرسانی به فریمور جدید کیت کت این مشکل در اکس زدوان هم کاملاً برطرف شده است

حسین ا در تاریخ : 1393/2/31

بچه ها تست باطری این گوشی را در gsmaerna ببینید.ترکونده 89 ساعت/اس 5 جلوی باطری زد 2 زانو زده.

علی س در تاریخ : 1393/2/31

دوست عزیز کیفیت نوت3 را هم دیدیم اتفاقا در برابر زداولترا و اکسپریا z2 هم دیدیم.... نمیگم نوت3 صفحه نمایش خوبی نداره ولی در برابر z2 حرفی برای گفتن نداره
دوست عزیز اگه کیفیت صفحه نمایش به نیت نور هست پس اکسپریا p گوشی چند سال قبل سونی فکر کنم روشناییش ۱۰۰۰ نیت هست پس بهترین صفحه نمایش دنیا دست اکسپریا پی هست!!!!!
همه سایت های بزرگ دنیا لب به تحسین صفحه نمایش و دوربین اکسپریا z2 گرفته اند به جز فون آرنا و جی اس ام آرنا که دلیل آنرا قبلاً توضیح دادم
سامسونگ سعی کرده در گالکسی s5 و نوت3 روشنایی نمایشگرهای انها را بیشتر کنه که کمی در این راه موفق شده است ولی با،زیاد شدن روشنایی این گوشیها رنگها و کنتراست و عمق آنها از بین رفته است و این مورد در بیشتر ویدئو های گالکسی s5 قابل مشاهده است
البته شما هم که عاشق نوت3 هستید فکر کنم این موضوع و عیب بزرگ را تجربه کرده باشید یعنی وقتی نور صفحه نمایش فبلت خود را بیشتر میکنید بعضی از رنگها مثل قرمز وابی و زرد در زاویه دید تغییر رنگ میدهند مثلاً قرمز کاملاً نارنجی میشود یا رنگ زرد آبی میشود!!! و رنگ سبز هم سفید میشود!!! در مورد این عیب بزرگ چرا سایت های به قول جنابعالی gsm arena و فون آرنا اظهار نظری ندارند!!!!!؟؟؟؟؟ حالا دیدید که تجربه کار با نوت3 را هم دارد و هم!!! عیب و ايرادات آنرا میدانم!!!

علی س در تاریخ : 1393/2/31

دوست عزیز من در تست باطری اکسپریا z2 به هیچ وجه به gsm arena رجوع نمی کنم چون این سایت صدرصد ارایه دهنده دیدگاه های کمپانی سامسونگ است و به هیچ وجه آنرا هر چند از اکسپریا z2 هم تعریف هم بکنه قبول ندارم.... چون قبلاً نظرات کاملاً غیر واقعی همین سایت gsm کاملاً معلوم شده و در نتیجه واسه ما هیچ اعتباری نداره.... حالا چون چاره ای نداشته چند خط لب به تحسین اکسپریا z2 گرفته است
دوست من فکر کنم مقایسه چند روز قبل صفحه نمایش اکسپریا z2 با گالکسی s5 را دیدی که اتفاقاً در زاویه دید انگاری کسی لامپ مهتابی زیر گالکسی s5 قرار داده است و تقریباً صفحه نمایش ان سفید شده بود و رنگ سبز کاملا سفید شده بود در حالیکه اکسپریا z2 بهترین عملکرد را در زاویه دید و غلظت رنگها و کنتراست داشت و این کاملاً معلوم بود حالا سایت gsm arena که ارادت شدیدی به سامسونگ داره تا صبح بگه که کنتراست s5 فلان قدر هست،، ما که چیزی از آن کنتراست بی نهایت ندیدیم و کنتراست و رنگهای جذاب را در اکسپریا z2 دیدیم... اتفاقاً در تست سرعت دو گوشی هم که به تازگی منتشر شده است اکسپریا z2 علاوه بر داشتن سرعت بالاتر نسبت به گالکسی s5، در برنامه های مشترک که در دو گوشی اجرا میشد و مقایسه میکردند باز از لحاظ صفحه نمایش هم در آن منو و برنامه ها اکسپریا z2 برتر بود....
اتفاقاً اعتبار این ویدیو ها بسیار معتبر تر از گفته های سایت gsm arena هست که معلوم نیست چرا در مقابل حقایق و برتریهای اکسپریا z2 ک همه سایت های بزرگ تایید میکنند مقاومت!!!! میکند!!!!
دوست بزرگوار ویدئو هایی را که در بالا گفتم هر کدام را اگه ندیدی بگو تا لینک آنها را بدهم تا مشاهده نمایی

علی س در تاریخ : 1393/2/31

دوست عزیز برخلاف نظر شما بنده معتقدم که دوربین اکسپریا z2 دوربین همه گوشیها را شرمنده کیفیت خودش کرده و خواهد کرد

آرمان ک در تاریخ : 1393/2/31

بچه ها بهتر صبور باشیم لطفا امیدتون از دست ندید صبر کنید بالاخره می آید منم تا حالا سه بار پاساژ علا الدین و بازار موبایل تهران رفتم به خاطر این گوشی و فردام می خواهم دوباره برم ولی نا امید نشدم از این گوشی البته بعضی وقت ها می خواستم z1 بخرم ولی به خاطر این نخریدم

پدرام ا در تاریخ : 1393/2/31

درود
"اول اینکه یه لینک معتبر بزار که مشخص کنه کار dxo فقط فرمت raw است و هیچ تخصص دیگه ای روی هیچ فرمتی نداره"
همین دیگه
بعد میگم دوستان بدون اینکه dxo رو بشناسن مطلب میارن دوستان ناراحت میشن
شما کافیه در dxo مطلب دیده باشید حتی 1 دونه، دوربین غیر raw درش کیفیت عکسش بررسی نشده
که میان عمق رنگ و میزان حداکثر روشنایی با نویز قابل قبول رو و یا رنج دنیامیکی سیاه و سفید رو میسنجن یا موارد و ویژگی های دیگه عکس ثبت شده و یا کیفیت کلی عکس رو
فقط و فقط اینکارها رو برای فرمت raw انجام میدن خب وقتی غیر از raw نداره سایتشون
من چه جوری ثابت کنم شما مراجعه کنید روشن میشه
شما اگه بشناسیدش یا برید نگاه کنید و سر بزنید اظهر من الشمس هستش

"دوم اینکه یه لینک بزار که فرمت زد2 از نوعی است که در تخصص dxo نیست"
اینکه تخصصشون نیست رو من میگم چون تخصصشون چیزه دیگه ای هست و اسمی در غیر raw ندارن
اگه دارن شما بذار

تخصصون فزمت raw هستش و ابزار کیفیت سنجیشون مثلا نرم افزاراشون خب قطعا برای بهترین عملکرد و بازده در این فرمت بهینه شده چون تخصصشون همینه با توجه به این

dxo در مورد فرمت raw حرف مطلق هستش ولی لزومی نداره که در فرمت مثلا jpeg هم حرفشون مطلق باشه وقتی دوستان اینجا میگن dxo دارن از اعتبارش اسم میارن دیگه درسته؟
خب بگیم اعتباری که داریم عنوان می کنیم در این مورد 100 درصد نیست
بگم 70-80 درصد هستش من که نگفتم و نمیگم صفر هستش ، مطلق نیست مثل کارشون در raw
همین، حرفم عجیبه؟

وقتی iphone 5s میره بالای 1020 یا حتی بالای دوربینای شاخ از جمله z1 شما باشی چی میگی؟
من به اون دستمون هم گفتم منظور من رو درست متوجه نشد فکر کرد خودش رو میگم خودمو میگفتم الان به ما بگن من خودم رو میگم دوربین 5s از z1 بهتره با توجه به چیزایی که خود من دیدم من نمی تونم بپذیرم شاید شما هم نتونی خب مثلا dxo میگه هست.

من خودم گفتم از ریویو های سایت های الکی که چهار تا عکس میذارن سنجیده ترن ولی دلیلی نداره چون قرآن raw هستند به اصلاح در مورد jpeg هم باشن به همون دلایل بالا نظر من اینه
حرفم هم غلط نیست شاید دیگران موافق باشن شاید نه نمیگم 100% درسته ولی غلط هم نیست.

"و لطف کن بگو ببینیم که چرا dxo با اون همه اعتبار اومده این مقایسه رو که هیچ ربطی بهش نداره و در تخصصش نیست (البته طبق نظر شما) انجام داده؟ آیا بیکار بوده؟ دلیلش چیه؟"
اگه استخدامم کنن و ممنوع نباشه اسناد محرمانه رو براتون فاش میکنم قول میدم
من نگفتم ربط نداره مثال کامیون و ماشین زدم که کاملا هم مربوطه به هم.
درست میگید دقیقا.
دقیقا بیکار نیستند که فرمت غیر raw رو که "ارزش عکاسی حرفه ای" نداره تست کنند و برای اون ابزار سنجی و نرم افزارشون رو بهینه کنند دقیقا درست میگید
یه قسمتی اختصاص داده بودن به موبایل که خیلی دلالیل می تونه داشته باشه
من نمی دونم شاید اپانسرشیپ شاید اینکه کاربرای عادی هم سایتشون رو ببینند مثل دوستان که از این سوالای عجیب می پرسن، من نمی دونم چرا.

"فقط واسه ادعاهات لینک معتبر بزار که باور کنیم"
dxomark.com
شما اگه فقط یک دونه ریویو از dxo دیده باشی یا یکم بشناسیش کافیه نیازی به چیزی نیست به خدا
که اگه دیده بودید اصلا این حرف رو نمیزدید.قول میدم بهتون. قول.

"و همینطور یه لینک بزار که نشون بده دوربین زد2 پر از نویزه همونطوری که گفتی"
در مورد z1 گفتم برای اون دستمون هم لینک کردم نگران نباشید.

پدرام ا در تاریخ : 1393/2/31

دورد
بحث در مورد منطق اینجا اسپم هست که بخوام براتون توضیح بدم دوست داشتید می تونید مطالعه آزاد تون رو بیشتر کنید

سر بحث
"شما نوشتی که DXO کاملا تایید کرده که عکس های Z1 پر از نویز؟؟؟؟
خب اگر مدرکی داری لینک کن همه بخونن...."
http://www.dxomark.com/Mobiles/Sony-Xperia-Z1-overview-Serious-challenger-to-Nokia-Lumia-1020
http://www.dxomark.com/Mobiles/Nokia-Lumia-1020-overview-Has-the-best-got-better
نمره 84 در برابر 91 از لومیا 1020

"بر عکس گفته ی شما ثبت جزیات دقیقا ربط به قدرت لنز داره...."
بله منظور من از اون توضحیات در مورد عمق میدان دید بود که کلمه و اصلاحش رو یادم نمیومد رفتم نگاه کردم از سایتا
منم گفتم حرف شما رو قبول دارم در مورد چیزی که میگید به شرط اینکه عکس مورد نظر روی نقطه ی نزدیک فوکوس نشده باشه به دلیل همون شرایط هالو شدن عمق
چرا برعکس حرف من؟ خب مثلا عکسی که به دلیل فوکوس نزدیک عمقش هالو شده برای اون کاری که گفتید مناسب نیست من همینو گقتم

"در جواب سوال شما که پرسیدید در لنز های مشابه ی هم یکی روی 8 مگاپیکسل و یکی روی 20 مگا پسکسل کدوم نویز بیشتری داره؟؟؟
خب معلومه قطعا 8 مگاپیکسل....
بذار یک مثال ساده برات بزنم....
خب تو داری میگی مگاپیکسل بالاتر نویز بیشتر داره؟؟؟؟
پس الان بیشترین نویز دوربین مال نیکون34 مگاپیکسلی هست دیگه؟؟؟؟"
اولا کیفیت ساخت لنز و خیلی چیزا موثره در مورد مثال من گفتم همه چیزش یکی باشه و سایز سنسورش هم.برای همین گفتم در دوربین های دیجیتالی مطرح که اهمیتشون یکی باشه

شک دارم رشتتون نزدیک عکاسی باشه با این مثالتون یا شایدم فکر کردیم من متوجه نمیشم مثال غلط رو

میگم سایز سنسور یکسان عزیز شما مثالت ربطی به حرف من نداشت اصلا یه چیزه دیگه گفتی
شما داری یه دوربین 34 مگا پیکسلی که سایز سنسورش فول فریم هستش رو با سایر سنسور کوچولوی یه دوربین دیجیتال گوشی مقایسه میکنید بعد میگی پیکسلش بیشتره ولی نویزش کمتره
واقعا حرف جالبی هستش "پ ن پ" داره اینجا عرض کنم.تازه در مثال شما اینقدر تفاوت کیفیت ساخت لنز وجود داره که نمیشه اثر اون رو حذف کرد بین یک dslr و یک دیجیتال.
حالا همون مثال شما 34 مگا پیکسل و سایز سنسور فول فریم نویز بیشتری داره یا 34 مگا پیسکل و سایز سنسور مثلا z2 با فرض یکسان بودن ساخت لنز ها قطعا عکس های دومی نویز بیشتری داره
پس اگه به حرف شما باشه باید بگیم اشتباه می ساختند تا امروز از امروز برعکسش کنند
چون نسبت تعداد پیسکل به سایز سنسورش بیشتره (بازم میگم با فرض یکسان بودن ساخت لنز ها و سایر شرایط) نویز هم بیشتره در دوربین دوم در همین مثال 34 که زدم
این مثل همینکه 8 مگا و سایز سنسور کوچک یک دوربین دیجیتال نویز بیشتری داره یا 20 مگا پیکسل و "دقیقا همون سایز سنسور" که بازم دومی نویز بیشتری داره بازم نسبت تراکم پیکسل در سنسورش بیشتره ثبت جزئیات بیشتر به قول شما "اما به قیمت نویز بیشتر"
نسبت تراکم به سایز سنسور باید رعایت بشه که شما قبول نداری و میگی برعکسه
اگر اینطور نبود چرا باید اینهمه هزینه کنند همون نیکون رو به جای اینکه سنسور فول فریم بذارند که سطح بسیار بیشتری داره یه سنسور 1/2.3" براش میداختند و همون 34 مگا پیکسل لنز رو هم سوار میکردیم دیگه
چرا همگی دوربینای با پیکسل بالا سنسور بزرگ دارند برای اینکه اگه تراکم پیکسلی رو الکی ببرن بالا و سایز سنسور بالا نره هم نورگیری بد میشه هم نویز زیاد میشه
اینا اینقدر بدیهی هستش که هیچ سایتی خلافش نباشه
شما هم بذار ار dxo اگه خلاف اینا بود

سونیا ب در تاریخ : 1393/2/31

تا سالِ دیگه ؟!!!!!!
ولی من شنیدم تابستون عرضه میشه ..
دیگه اندازه ی یک سال ارزش نداره که بخوام براش صبر کنم !
شما از کجا خریدین؟

سونیا ب در تاریخ : 1393/2/31

صد در صد ارزش داره که به خاطرش صبر کنم ..
اما همه که نمیتونن صبور باشن ، مثلاً یکیش من ! بعد همین تاخیر باعث میشه خیلیا (نه فقط من) برن گوشیایِ دیگه بخرن و سونی طرفداراشُ از دست بده و فروش رقبایِ z2 زیادشه !
والا به خاطر خودِ سونی میگم :))

علیرضا n در تاریخ : 1393/2/31

سلام به شما دوست عزیز ممنون از اینکه بدون تعصب به گوشی که دستته اومدی و نکته منفی رو گفتی تا همه آگاه بشن
لطفا کسایی که این گوشی رو دارن و مشکل داغ شدن و بستن برنامه دوربین موقع فیلم برداری 4Kرو دارن بگن تا بقیه آگاه بشن
من که اگه این مشکل همه گیر باشه قید Z2 رو میزنم با اینکه فیلم برداری 4k هم زیاد نمیکنم ولی آدم حیفش میاد اینهمه پول بده و چنین مشکلی داشته باشه
منتظرم ببینم 6 خرداد G3 چه میکنه اگه اونم زیاد سرتر نباشه میرم سراغ G2
یا علی

وثوق د در تاریخ : 1393/2/31

پخش خاور میانه از خرداد شروع میشه حالا برادران قاچاقچی کی وارد کنن دست اونهاست و تقاضا بازار کی گفته اصلا زد 3 قراره مهر بیاد... میتونید یک ماه صبر کنید نمیتونید این همه برند و موبایل برید یه برند دیگه بخرید بعضی ها فکر میکنن سونی با عدم عرضه در ایران ورشکسته میشه نه عزیز ایران یک هزارم منبع درامد سونی نیست پس به حالش فرقی نمیکنه ... بعضیا مینویسن با این کارش اینجور میشه اونجور میشه شما نگران نباش برو یه گوشی دیگه بخر

وثوق د در تاریخ : 1393/2/31

کسی که گوشی مورد علاقش رو پیدا کنه صبر میکنه تا هر وقت عرضه شد بخرتش حالا این ماه نشد ماه دیگه نه سه ماه دیگه بی گوشی که آدم نمیمیره که حتما مجبور بشه برند دیگرو بخره

Ali a در تاریخ : 1393/2/31

با سلام
دوستانی که فرمودند ماه می می یاد کجا هستند؟؟؟؟ امروز 21 ماه می هست خودمن هم می دنوم 9 روزه دیگه هم می نده من خودم با نظر بعضی از دوستان موافقم و مطلبی هم نوشتم واقعا تیم اجرایی سونی بسیار بد عمل کرده آقا مهدی گل و بعضی از دوستان هم بگن شرکتهای توابع در اجرای تعهداتشون خوب عمل نکردن باز همه چی برمی گیرده به مدیریت سونی که بد قرارداد بسته و مکلف نکرده و یا پیش بینی نکردن در اینطور مشکلات من به شخصه اگر تا نیمه خرداد نیاد مجبورم روی گزینه های دیگه فکر کنم و فکر کنم دوستانی هم هستند که مثل من فکر کنم
متاسفانه بعضی از دوستان انگار شرکت سونی یا سهامدارشن و یا سرقفلی دارند و یا نمایندگی فروش دارند در این تاپیک فقط می خواهد پیاز داغشو زیاد کنن و خودم بازم می گم z1 دارم مدیران سونی هم مثل ما انسان هستند و اشتباه کردند و می کنند ولی کیفیت در اجرا تعهدات بسیار هم مهم هست و اینو خود شرکت هم می دونه اینکه شما محصولی رو معرفی کنید که از زمان معرفی 2 الی 3 ماه در عرضه محصولاتش اینطور عمل کرده باشه نام ببرید بعد دوستان دیگه می گن سونی براش بازار ایران خیلی مهم هست بابا ما مثل اینکه اولا تحریم هستم دوما چرا به خودمون می خواهیم بقبولونیم که ما خیلی مهم هستیم بابا اینطوری نیست اینو مدیران بازاریابی اگر گفته باشند فقط برای مصارف خودشون هست
امیدوارم دوستان ناراحت نشده باشند ولی گفتن حقیقت سخته و درکش سختر
به امید اینکه مردمی شاد تری باشیم بختتون خوش

mehdi a در تاریخ : 1393/2/31

داداش شرمنده مزاحم شدم
منظورت از پرچمدار بعدی چیه؟
مگه میشه z دویی که هنوز دستمون نگرفتیم پرچمدار باشه ؟؟؟؟!!!!!!
خوشم نیومد از سونی
ولی چه فایده که قسم خوردم به جز سونی اریکسون و سونی گوشی دیگه ای دستم نگیرم
یک ماه پیش صبوریم تموم شد و z1 گرفتم
میمونم منتظر z5

ashkan a در تاریخ : 1393/2/31

ﺳﻼﻡ ﻣﻦ ﻣﺜﻞ ﺣﻀﺮاﺕ. ﺗﻮﺿﻴﺢ ﻋﻠﻤﻲ ﻧﻤﻲ ﺩﻡ. اﮔﻪ ﻛﺴﻲ ﺳﻮاﻟﻲ ﺩاﺭﻩ ﺑﺼﻮﺭﺕ ﺗﺠﺮﺑﻲ ﺩﺭ ﺧﺪﻣﺘﻢ. ﭼﻨﺪ ﻫﻔﺘﻪ اﺳﺖ ﺯﺩ ﺗﻮ ﺩﺳﺘﻤﻪ..09365907315

مهران ش در تاریخ : 1393/2/30

سلام بردوستان عزیز

این گوشی تکمیل هستش درست
دوربینش نمیدونم چرا زرد میگیره تفکیک نورهاش زیاد جالب نیست داخل تستهایی دوربینش اکثرا این جوری بود

از نظر زمانی هم اگر صبر کنید بهتر که گوشی مدل جدید سونی بیاد حدود 3 الی 4 ماه دیگه گوشی جدید z3 معرفی میشه

والا سونی خودش گفته 6 ماه به 6 ماه میخواد معرفی جدید داشته باشه

بخصوص که گفته طراحی جدیدی داره z3 اگرخوش قول باشه معرفی گوشی جدیدش حدود 4 ماه دیگه مونده

والا من که منتظر زد تیری و گلکسی نوت چهار هستم ببینم داستانشون چیه هر کدوم بهتر باشه میخرم
ارزش صبر کردن رو داره

انشالله که گوشی هایه خوب و عالی معرفی کنن سونی و سامسونگ خوش باشین

صادق ص در تاریخ : 1393/2/30

سلام دوست عزيز
سونی قرار بود تو فروردین عرضه جهانی و تو اردیبهشت هم تو ایران عرضه کنه.
اینو زمانی که تو ایران معرفی اولیش کردن اعلام شد. حالا به هر حال سونی ضعیف عمل کرد و اگه بخواد به این وضعیت ادامه بده خیلی از مشتریان z2 میرن سراغ گوشی های دیگه.
از قرار معلوم شنیدم G3 هم قراره 27 خرداد وارد ایران بشه.دیگه یعنی اگه تا اون موقع هم نتونه ارائه بده،باید z2 رو یک بازنده بزرگ نامید.
حیف! حیف ازین گوشی که قربانی بی برنامگی شده.

مهدی ف در تاریخ : 1393/2/30

سلام
دوست عزیز اگه z3 تو تاریخی که گفتی بیاد فروش z2 قطعا کم میشه و سونی به نظر من هیچوقت این کارو نخواهد کرد.
طبق گفته سایت اکسپرین احتمال اینکه پرچمدار بعدی z ultra 2 باشه زیاده.

مهدی ف در تاریخ : 1393/2/30

سلام
جواب این سوال رو میشه موقعی داد که گوشی در دسترس باشه و ازش استفاده کنیم.
s5 موجود هست و دوستان گرفتن و خب نقاط ضعف و قوتش رو میدونن.
اما z2 واقعا نکته منفی نداره.

شهرزاد خ در تاریخ : 1393/2/30

سلام والا بنظر میاد که بهر حال جفتشون کوالکوم 801 هستن حالا شما احتمالا میگی نه یا به قول شما اینقدی فرق ندارن دست اخر چیزی که دست مصرف کننده میرسه مهمه که راضی باشه بزودی من از سرعت باز شدن بازی های سنگین و مختلف از هر دو گوشی زد2 و اس 5 فیلمی میگیرم که مشخص میکنه کدوم ترکیب سخت افزاری کار رو بهتر جم میکنه
ممنون

مقداد م در تاریخ : 1393/2/30

كيفيت صفحه نمايش؟ خب بذار من مو شكافي كنم حالا كه قراره روشن بشه اين موضوع :
روشنايي صفحه : تقريبا هر دو برابرن ولي اس٥ در حالت روشنايي اتومات به ٧٠٠نيت ميرسه و رفلكت عالي و بينظير پنج درصدي هم كمكش ميكنه تا خوانايي بهتري زير نور داشته باشه
مينيمم روشنايي : اس٥ به دو نيت ميرسه ولي زد٢ به ١٦ نيت كه واسه استفاده در تاريكي اصلا خوب نيس
رنگ طبيعي : در حالت سينما ، رنك ها بسيار طبيعي هستن و زد٢ هم طبيعيه
كنتراست : واسه زد٢ حدود ١.٩ هست و اس٥ حدود ٣.٥
مصرف انرژي : مسلما برتري با اس٥ هست
زاويه ديد : هنوز عكسي من از مقايسه زاويه ديد دو گوشي نديدم و بايد صبر كنيم ببينيم زد٢ چه كرده مقابل اس٥( غير اون چند عكس قديمي)
خب حالا بايد بگيم صفحه زد٢ بهتره ؟؟!!

مقداد م در تاریخ : 1393/2/30

شوخي؟ مگه من ٣١ ساله با شما شوخي داشتم و دارم؟ هر چي نوشتم از gsmarena بوده مگه اون سايت با شما شوخي داره ؟ وقتي gsmarena ميگه عمر باتري زد٢ بهتره تا اس٥ ، شما كاملا به اون استناد ميكنين و اونو بهترين و مطمين ترين سايت معرفي ميكنين ولي وقتي چيز هايي به حق ، به ضرر سوني بگه ميگه بدترين ؟؟!! خوبه والا . شما اين گوشي خيلي خوبو خريدين و فك ميكنين همه هيچ هستن ! شما كيفيت نوت رو دانلود كن بعدش اظهار نظر كن . ميدوني چيه ؟ بعد از سالي سوني رو به صفحه ips ( با كمپكت شده دومين) آورده اونوقت شما مثلا اين صفحه رو بهترين ميدوني و همه رو هيچ ؟ ببين برو phonearena مقايسه صفحه زد٢ با آيفون٥اس هست كه برتري هاي صفحه ٥اس كاملا مشخصه و خود سايت هم گفته گرچه سوني با ips يك جهش داشته ولي ٥اس اونو مغلوب ميكنه در : ميزان روشنايي آيفون خيلي بيشتره يعني ٥٨٧ نيت مقابل ٤٥٨ نيت و اين يعني خوانايي زير نور زد٢ از ٥اس كمتره
برتري ديگه : مينيمم روشنايي كه اينجا هم زد٢ ضعيف عمل كرده و در تاريكي مثل ٥اس و اس٥ راحت نيست
برتري بعدي : رنگها در ٥اس اپل ، بسيار طبيعي هستن و تونسته زد٢ رو شكست بده ؛ اينم حرف فون ارنا :
When it comes to color reproduction, as seen from our measurement charts below, the iPhone 5s has the considerably more accurate colors. They deviate minimally from their targets, and saturation is excellent and very natural.
كنتراست ٥اس اپل هم كه همه ميدونن چقدر از زد٢ بهتره و ميتوني اونو در gsmarena ببيني . پس ببين تا چيزي رو ميبيني سريع ديس نده و نگو اشتباه گفتي و اشتباه لينك دادي ؛ بدون هر چقد هم سوني خوب كار كرده باشه بازم كمپاني هايي هستن كه از اون سر تر باشن

saeed z در تاریخ : 1393/2/30

با سلام
دوستان من این گوشی را خریدم.2 روزه دستم است و با آن کلی سرو کله زدم.رنگش هم مشکی .این را اول بگم کلا گوشی بازم.بیشتر گوشیهای روز و جدید بازار رو هم گرفتم و تست کردم البته به غیر از HTC M8 .کیفیت عکس برداری آن فوق العاده بالاست.فیلم برداریش هم عالی.از نظر باطری هم فوق العاده.از هیچ نظری چه سرعت و چه گرافیک کم نمی یاره.فقط یک مشکلی که داره که به نظر من هم جدیست موقع فیلم برداری با کیفیت 4K است.برای بار اول که شروع به فیلم برداری می کنید تا نهایتا 2-3 دقیقه خوبه ولی به سرعت گوشی شروع به داغ شدن می کنه بعد پیغام گرم شدن می ده و فیلم برداری قطع می شه.می توانید گرمای پشت گوشی را به خوبی حس کنید.بعد که دوباره می خوایین با ای کیفیت فیلم برداری کنید به دلیل گرمای زیاد اجازه فیلم برداری را تا 20 نهایتا 30 ثانیه بیشتر نمی دهد مگر صبر کنید تا گوشی خنک شود.به غیر از این مشکل مشکل دیگری من از این گوشی ندیدم.امیدوارم توانسته باشم کمکی به دوستان کرده باشم.در ضمن من این گوشی را از ایران تهیه نکردم .

رضا a در تاریخ : 1393/2/30

مقایسه سرعت اجرای برنامه ها و روانی گوشی های زد2 و اس5
یا مقایسه سرعت دو چیپ اسنپ801 و اکسینوس
حتما ببینید خیلی جالبه. خودتون قضاوت کنید کدوم سریع تر هست

http://www.aparat.com/v/JhAgj

سونیا ب در تاریخ : 1393/2/30

من پولم از یک ماهِ پیش آماده ست واسه خریدنِ گوشی ..
اما هر سری که میرم نمایندگی سونی میگن یک ماهِ دیگه ، یک ماهِ دیگه
این سری که رفتم گفتن تا اول تابستون عرضه نمیشه . واقعاً دیگه کلافه شدم
اگه تا آخر خرداد ماه عرضه نشه من یه گوشیِ دیگه واسه خرید انتخاب می کنم

محسن ک در تاریخ : 1393/2/30

سلام به همگی
من توی قسمت s5 هم نوشتم که لطفا صادقانه بدی های این گوشی رو بگن. ازطرفداران sony به خصوص z2 هم می خوام که صادقانه فقط بدی های این گوشی رو بگین.
با تشکر

احمد ا در تاریخ : 1393/2/30

سلام به همه دوستان
بابا اینقدرنیایدنظربدیدكه سونی بی نظمه یاتركونده بااین عرضه، اینكه دلیل نمیشه چون سامسونگ S5رو یك ماه پیش عرضه كرده سونی هم بایدهمون موقع عرضه كنه، اصلاازهمون روزاول توی
نمایشگاه بارسلون كه گوشی ها معرفی شدند،قرارنبودZ2وS5باهم عرضه بشه.همون موقع قراربودسونیZ2به تاریخ ما اواخرخردادتا اوایل تیرعرضه بشه.متاسفانه
چندنفر میان مینويسن تركونده بااین عرضه واینجورمسائل الكی بقیه روهم نگران میكنند ...

مهدی ع در تاریخ : 1393/2/30

سلام خدمت داداش گلم مرتضی....
داداش ورود این گوشی به هیچ شکل مشخص نیست ، قطعا در خرداد هست ولی 1 یا30 خرداد رو خدا میدونه....
دلیل این تاخیر هم کمبود بعضی از قطعات هست که به خاطر بد قولی طرف قرار داد سونی هست...
اگر خیلی عجله نداری صبر کن Z3 بیاد بخاطر اینکه هم پردازنده خیلی متحول میشه هم اینکه تا مهر معرفی میشه...
سونی معرفی Z3 رو عقب نمیندازه چون اگر بخوات حتی یک ماه هم عقبش بندازه ، کل برنامش به هم میریزه به فرض مثال اگر جای برج 6 برج8 Z3!معرفی بشه طبق برنامه ی سونی Z4 باید 6 ماه بعد و در تاریخ 2 سال94 معرفی بشه که اونوقت Z4 حدود2 ماه بعد One2015 و S6 معرفی میشه....
پس کلا سونی برنامش رو عقب نمیندازه برج5 Z3 معرفی میشه...
من که فعلا با تب Z2 سر میکنم....
ومنتظرم Z2بیاد... یاعلی

مهدی ع در تاریخ : 1393/2/30

سلام خدمت دوست گلم جناب پدرام...
عزیز من در حدی نیستم که بخوام کسی رو نصیحت کنم، فقط یاد اوری کردم که سلام کردن از شخصیت و ادب انسان هست و کوچک شمردن کسی از کوچک بودن شخصیت هست....
امیدوارم که ناراحت نشده باشی اگر ناراحت شدی من جلوی جمع ازت عذر میخوام ....
اینکه بنده گفتم که Dxomark سایت زیر زمینی نیست که شما ببریدش زیر سوال، دقیقا در جواب این صحبت شما بود:::>سایت Dxomark عکس های راو رو میتونه تحلیل کنه و کارش ، عکس های موبایل نیست....

شما میگید رشته ی منطق خوندید؟؟؟؟؟
اگر شما رشته ی منطق خوندید پس چرا میگید:::> زمانی که حرف از مقایسه یZ1 و 5S بود کسی اسم Dxomark رو نمیاورد؟؟؟؟
والا من که ندیدم اون موقع کسی Dxomark رو ببره زیر سوال؟؟؟
اصلا مانور زیادی روش داده نشد؟؟؟؟
شما دارید با ما بحث میکنید ، وبدون مدرک ما رو متهم میکنید به اینکه قبلا Dxomark رو قبول نداشتیم؟؟؟؟
مگه قبلا با من یا دیگر دوستان در این مورد بحث کردی که الان میگی Dxo رو قبول نداشتید؟؟؟؟
والا این خیلی غیر منطقی هست!!!!!

شما نوشتی که DXO کاملا تایید کرده که عکس های Z1 پر از نویز؟؟؟؟
خب اگر مدرکی داری لینک کن همه بخونن....
هرچند که بحث سر Z2 بود و شما Z1 رو مثال زدید ولی مشکلی نیست ، لینک این خبر رو واسه همه بذارید...

در مورد اینکه شما میگید کیفیت و جزیات در نقاط دور دست عکس ربط به فاصله ی کانونی و فوکوس داره.....
خیر انطور نیست، فقط در عکس ماکرو هست که پس زمینه در فاصله های متفاوت برای هر دوربین جزیات مختلفی رو ثبت میکنه....
در موبایل ما معمولا در بالاترین حد پنج نقطه ی فوکوس داریم،
که برای نقاط دور دست شاید یک سوم تصویر رو پوشش بدن، و در نقاط دیگر بستگی به قدرت ثبت لنز داره که چطور جزیات رو ثبت کنه...

بر عکس گفته ی شما ثبت جزیات دقیقا ربط به قدرت لنز داره....
عکس هایی که بنده گفتم در دورترین نقاط زوم کردم و کیفیت Z2 بیشتر از S5 بود ، هر دو عکس دقیقا از یک زاویه و یک مکان گرفته شده و دوربین روی حالت اتوماتیک بوده که در شرایط مساوی قطعا کسی که ثبت جزیات بهتری داره برندس...

در جواب سوال شما که پرسیدید در لنز های مشابه ی هم یکی روی 8 مگاپیکسل و یکی روی 20 مگا پسکسل کدوم نویز بیشتری داره؟؟؟
خب معلومه قطعا 8 مگاپیکسل....
بذار یک مثال ساده برات بزنم....
خب تو داری میگی مگاپیکسل بالاتر نویز بیشتر داره؟؟؟؟
پس الان بیشترین نویز دوربین مال نیکون34 مگاپیکسلی هست دیگه؟؟؟؟
نه داداش اتفاقا هر چه مگاپیکسل بالاتر باشه نویز کمتر، 8 مگاپیکسل خیلی پیکسل های درشتری داره نسبت به20و همین باعث میشه تو زوم کیفیت از بین بره و نویز ایجاد بشه...
یه نکته هم بهت بگم که سوتفاهم نشه ، این که میگی سنسور در یک سایز یکی 8 مگا و یکی 20 مگا پیکسل.....
الان سایز لنز G F2.0 هست همین سایز در DSLRبه کار رفته و کاملا قدرت متفاوت هست ، این مثال هم بخاطر این زدم که گفتی پیکسل بیشتر در یک سایز لنز....
یاعلی....

علی س در تاریخ : 1393/2/30

سایت dxo را ولش کن.... انشالله وقتی سایت های داخلی دوربین z2 را تست کردند خواهیم فهمید!!! که دوربینش بهترینه

علی س در تاریخ : 1393/2/30

دوست عزیز استامینا مد گوشیهای اکسپریا خیلی از پاور saving mod کاراتر هست و بهتر عمل میکند.... مشابه نرم افزار نگهداری باطری گوشیهای سامسونگ و اچ تی سی در همه مارکت های اندرویدی موجود است

علی س در تاریخ : 1393/2/30

دوست عزیز ممنون. البته به غیر از برتری در تست باطری در سایر نقاط حساس گوشی هم اکسپریا z2 برتره!!!! خدا را شکر که کم کم مقایسه های مختلف به خصوص سرعت بسیار بالای z2 منتشر میشود و جواب!!! خیلی سوال ها!!! را میدهد

علی س در تاریخ : 1393/2/30

دوست عزیز طراحی مستطیلی سونی بسیار بهتر از طراحی گرد!!! و تخم مرغی!!!!! هست
در ضمن اگه شما از نزدیک با این گوشی کار نکردی چطوری درست مورد عیب آن نظر میدهی!!!!! در آخر بگم این طراحی مستطیلی انواع اقسام جوایز مختلف را تصاحب کرده ولی آیا اون طراحی!!! که شما دوستش دارید دریغ از یک جایزه بسیار معمولی

Amin F در تاریخ : 1393/2/30

با سلام خدمت دوستان عزیز
بعضی از دوستان قدیمی رو میبینم که باز هنوز زد2 نیومده دارن تعریف و تمجید میکنن ؟
نمیدونم چه لذتی از این کار میبرن من با حرف این دوستان زد وان خریم و بعد یه مدت دیدم اینی که اینا اینجوری تبلیغ میکردن زد وان کره خاکی ما نیست و مجبور شدم بفروشم .
خواهشی که از دوستان دارم بعد اینکه گوشی اومد اگه قصد خرید دارن خوب با گوشی از نزدیک کار کنن و
با تعریفای الکی تصمیم نگیرن.
عاشق همه ی ایرانیها امین

علی س در تاریخ : 1393/2/30

البته دوست عزیز هر چه قدر هم کمک کنه ویدیوی جدیدی منتشر شده که اکسپریا z2 از نظر سرعت باز کردن برنامه ها گالکسی s5 را مغلوب میکنه و باز در همان برنامه ها یکسان اگر به کیفیت صفحه نمایش و نمایش رنگها دقت کنیم باز همه میفهمند که کیفیت صفحه نمایش اکسپریا z2 بهتر است

علی س در تاریخ : 1393/2/30

دوست عزیز شوخی میکنی!!!! نوت3 بتونه تو کیفیت اکسپریا z2 را مغلوب کنه!!! محاله!!! البته سایت gsm arena مطمئن باش که همیشه تمام گوشیهای دنیا را کمتر از گوشیهای سامسونگ ميدونه و اگه یکم خجالت نکشه کم کم اکسپریا z2 را با گالکسی اس فور هم مقایسه میکنه!!!! !

علی س در تاریخ : 1393/2/30

دوست عزیز الحمدالله خرید روز تست ها و مقایس های جدیدی از اکسپریا z2 منتشر میشود که در آخرین آنها اکسپریا z2 هم تست سرعت باز کردن برنامه ها را از گالکسی s5 برد و هم کیفیت صفحه نمایش اکسپریا z2 در همان برنا ها بهتر بودن حالا خودت قضاوت کن با اضافه شدن دوربین قدرتمند و طراحی و جنس عالی به سرعت بالا و کیفیت صفحه نمایش آیا در موردخریدن اکسپریا z2 استخاره لازم است!!!!!!!؟؟؟؟ نه به خدا استخاره لازم نیست

mostafa g در تاریخ : 1393/2/30

داداش تا این بخواد تو ایرن بیاد هم همرو خون به دل میکنه هم بیشتر مشتریاشو میپرونه.تازه کلی گوشی جدید تر میاد. چند بار قصد خرید گوشی دگ کردم ولی نمیدونم چرا عاشق SONY شدم

پدرام ا در تاریخ : 1393/2/29

درود
البته اینجوری که گمان می برید نیست.
سامسونگ بالا نبرده پردازندش متفاوته که اگه به اخر کد پردازنده نگاه کنید متوجه میشید.
برای سامسونگ سری 801 هستش که به طور پیش فرض از پردازنده و چیپ گرافیکی با کلاک بالاتر پشتیبانی میکنه
AB یا AC

سه مدل اصلی اسنپ سری 8 :
MSM8974 Snapdragon 800
که مثلا در z1 compact سونی بود و نوت 3
MSM8974AB v2 Snapdragon 800
هستش که در m8 و z2 مثلا می بینیم و از کلاک 2.3 گیگاهرتز بهره می بره
MSM8974AC v3 Snapdragon 801
و این پر سرعت ترین ترین مدل هستش که مثلا در S5 می بینیم و از کلاک 2.5 گیگا هرتز بهره میبره
-----------
بحث سر اسم این پردازنده ها زیاده ولی خود سایت کوالکام کلا یک مدل 800 و یک مدل 801 رو در صفحه اصلی معرفی کرده ولی سری 801 رو با نشانه 8974v3 معرفی کرده که فقط و فقط همون مدل سوم هستش که بالا نوشتم ولی در معرفی گوشی سایتشون میاد مدل z2 رو هم میگه 801 خودشون هم نمی دونن چی میگن آخر چون همون لینک صفحه z2 کوالکام رو برید می بینید میره به اسنپ 801 و نوشته 2.5 گیگاهرتز!!!
http://www.qualcomm.com/snapdragon/smartphones/sony-xperia-z2
اواسط صفحه هم نوشته
The Snapdragon 801 processor includes the following part number: 8974 v3
که برای سونی z2 مدل v2 هستش و از کلاک هایی که شما هم ذکر کردید مشخصه تفاوتشون که کمتره و بیشتر هستند
اسم ها مهم نیست،
بهر حال در کل خیلی فرق ندارن جز در کلاک پردازنده و کلاک ساپورت چیپ گرافیکی
همین که شما هم بهش اشاره کردید
"سامسونگ با کوک کردن بیش از اندازه CPU , GPU فقط امار و ارقام براش مهمه"
سامسونگ کاری نکرده دوست عزیز و استاک خود شرکت کوالکام هستش از نوع خود پردانزده هستش که برای سامسونگ جدیدتره و اولین اسنپ 801 هستش

http://www.anandtech.com/show/7783/qualcomms-snapdragon-801-msm8974ac-the-new-32bit-flagship-until-805
http://system-on-a-chip.findthebest.com/?launch_filters=manufact_series_model_pregen%3A%3A%3A*%3AMSM8974%3AKV&sort=__WEIGHT:DESC
اینجا تفاوت هاشون هست
http://www.qualcomm.com/snapdragon/processors/800-600-400-200/specs
این سایت خود کوالکام
به طور قطع طراحان کوالکام اونقدر پر سابقه و شناخته شده هستند که می دونن پردانزده با کلاک بیشتر رو چه طوری طراحی کنند از نظر گرما و ضوابط اسناندارد میگم.

حامد67 ن در تاریخ : 1393/2/29

چی شد جواب ما؟
باز میپرسم
جناب شما دوتا زحمت بکش
اول اینکه یه لینک معتبر بزار که مشخص کنه کار dxo فقط فرمت raw است و هیچ تخصص دیگه ای روی هیچ فرمتی نداره
دوم اینکه یه لینک بزار که فرمت زد2 از نوعی است که در تخصص dxo نیست
و لطف کن بگو ببینیم که چرا dxo با اون همه اعتبار اومده این مقایسه رو که هیچ ربطی بهش نداره و در تخصصش نیست (البته طبق نظر شما) انجام داده؟ آیا بیکار بوده؟ دلیلش چیه؟
فقط واسه ادعاهات لینک معتبر بزار که باور کنیم
و همینطور یه لینک بزار که نشون بده دوربین زد2 پر از نویزه همونطوری که گفتی
ممنونم
یا علی

حمیدرضا ا در تاریخ : 1393/2/29

سلام . دوستان بررسی ویدیویی کامل این گوشی در فون آرنا در لینک زیر :
لینک : www.aparat.com/v/LCcNh

فرید ک در تاریخ : 1393/2/28

مشکل از این گوشی نیست از سازنده هستش که اینهمه بی‌ نظم هستش که نمی‌تونه همزمان با بقیه گوشی جدیدش رو به بازار بده... اگه نه بقیه همه پرچم دار‌هاشون رو به بازار عرضه کردن ۱ ماه پیش.

فرید ک در تاریخ : 1393/2/28

واقعاً سونی ترکونده با این عرضه! الان ۱ ماه بیشتره که S5 تو بازار هستش اما این هنوز نیومده...

باید بجنبه بابا خیلی‌ مشتری از دست میده با این تاخیر ها...

چند روز دیگه هم LG G3 معرفی‌ می‌شه ...؟!

پدرام ا در تاریخ : 1393/2/28

درود
من اینجا کسی رو در حدی نمی بینم که بخواد بقیه رو نصیحت کنه
پرداخت بهش اسپم هستش همه جا و نمی پردازم اگه شما عکاسی خوندی من منطق خوندم

سر بحث فنی بدون شرح وبست و اسپم
"سایت زیر زمینی که نیست که شما بخوای ببریدش زیر سوال"
این حرف شما برداشت اشتباه و نادرست از گفته های دیگران هست و جازدنش به جای حرف اصلی هستش
من اصلا چنین چیزی نگفتم حتی گفتم از ریویو های سایت های من دراوردی قطعا سنجیده تره

ولی خب جالبه اخه
اون موقعی که در مورد 5s, z1 صحبت میشد dxo کشک بود کسی نمیگفت این ریویو اینجوری گفته
حالا که z2 بهتر شده همه dxo dxo میگن حرف من اینه خب دیدید حق با من بود
اگه خوبه که من میگم در dslr که من نه من کاره ای نیستم همه میگن خوبه، اگر بد بوده در مورد 5s و z1 الان هم بده.
خیلی سادست معنی حرفم سادست نیاز به برداشت و باز نویسی توسط دیگران نداره
"در رابطه با کیفیت عکسبرداری با Z1 و Z2 که شما میگی پر از نویز هست، باید عرض کنم اگر کمی شما با تنظیمات دستی اشنایی داشته باشید میفهمید نویز مال اماتور هاست که تنظیمات رو بلد نیستن...."
خود dxo هم اینو کاملا اشاره داشت .z1 من فقط از خودم نگفتم
جالب شد دوربین حرفه ای که فرمت raw ساپورت نمیکنه خب خوبه تا اینجا
از نظر من قطعا برای اماتور و نیمه حرفه ای هاست این دوربین نه حرفه ای ها
خب نظره دیگه
خب جالب داره میشه
"در مورد عکس های 8 مگا که بنده گفتم عکس 8 مگا Z2به راحتی16 مگا S5 رو شکست میده ملاک زوم کردن روی دورترین نقاط عکس و دیدن ثبت جزیات یا جذب نور تو محل تاریک بود...."
من سواد عکاسی ندارم ولی فکر میکردم این که این "موضوع هالو بودن بک گراند مرتبط بود با فاصله کانونی و نقطه ای روش فوکوس میشد دقیقا درست نمیگم می دونم شما خودت درستش رو بگو
خب برای دوربینا فرق داره یکی در فاصله کمتر بیشتر میره به سمت پس زمینه هالو یکی کمتر این ربطی به توانایی عکس برداری یا کیفیت لنز نداره خب شما خودت هم اینو قطعا تایید میکنی منوط به رقم و عدد فیزیکی و کانونی لنزه بخوایم این کاری که شما میگید "دورترین نقاط یک عکس" رو بررسی عادلانه بکنیم باید در یه عکسی که فاصله فوکوس اصلی دور باشه این مقایسه رو کرد که دیگه بک کراند نره به سمت هالو شدن و کلا واضح باشه
شما منظورمو فهمیدی قطعا چون رشتتونه درستش رو خودتون بگید اونجاهایی که اشتباه گفتم رو
پس نه هر عکسی با هر فاصله فوکوس شده ای "فاصله های دور قابل استناده منم قبول دارم حرف شما رو."
"کی گفته نویز 8 مگاپیکسل از 20 مگاپیکسل کمتر؟"
نمی دونم برید از هر کی که گفته بپرسید چون اینم همون ساختار مغلطه قبلی رو داره بازم
من یه جور دیگه سوال می پرسم به قول همه هوادارای سونی لنزهای دیگران رو هم سونی میزنه دیگه
خب
دو سنسور داریم با مساحت یکسان هر دو ساخت سونی هر دو برای فلگ شیپ های قیمت بالا با مشخصات نزدیک به هم فاصله کانونی و نورگیری یکسان
در یکی تعداد 8 مگا و در یکی تعدا 20 مگا پیسکل داریم
نویز کدامیک بیشتر است؟
حالا شما جواب بده
داداشی شما رشتت اینه ولی ما هم خنگ نیستیم به خدا
"به دلیل پیکسل های بیشتر ثبت جزیات روی20 مگا خیلی بیشتر و نویز خیلی کمتر هست..."
این قسمت "نویز خیلی کمتر" رو ما هرچی در سایت های عکاسی از جمله dxo دیدیم عبارت "نویز خیلی بیشتر" بود.
در رابطه با پیکسل بیشتر در همون سایز سنسور
حالا شاید من اشتباه دیدم ولی شما که درست دیدید لطف کنید
شما این نویز کمتر که میگید رو از dxo برای دوستان بگذارید که استفاده کنیم

مرتضی م در تاریخ : 1393/2/28

سلام به همه دوستان
درسته که این گوشی به طور رسمی و گسترده وارد نشده ولی هر کسی یه نظری میده، یکی میاد میگه [بده]، هزارتا ایراد داره ،داغ میکنه صفحه نمایشش فاصله داره تازه با ذکر منبع هم میگن!!!!! یکی هم میاد میگه بهترین گوشی دنیاست حالا ما موندیم که این گوشی ارزش خرید داره یا نه لطفا دوستانی که واردترن بی طرف بیان یه نظر درست حسابی بدن تا امثال من به مشکل نخورن و از خریدشون راضی باشن.
باتشکر

mohammad a در تاریخ : 1393/2/28

سلام به همه بچه ها هر كي بين اين و s5 گير كرده اينو ببينه تا خيالش راحت شه www.aparat.com/v/JhAgj

مهدی ف در تاریخ : 1393/2/28

سلام
شرکت آرین گفته تا اواخر هقته یا اوایل هفته آینده توزیع میشه.
دوست عزیز z3 هم مال سونی هست دیگه!! وقتی تو توزیع z2 تاخیر داشته تو معرفی z3 هم تاخیر میندازن تا z2 از فروش نیوفته.

محمد ب در تاریخ : 1393/2/28

دوستان به نظر من اگه این گوشی تا 5 یا 10 خرداد گسترده اومد تا 20 خرداد قیمتش کم میشه یا نهایتا اخر خرداد بازم ارزش خرید داره اما اگه بخواد تازه اخر خرداد وارد بشه که دیگه هیچی...

واقعا خیلی ناراحت شدم وقتی دیدم s5 شده 1850 و m8 هم اومده و قیمتش داره میاد پایین اما هنوز ....

امیدوارم زودتر بیاد.

چون اگه دیر شه منم مثل بقیه قیدشو می زنم و منتظر Z3 می مونم که اونم خدا کنه شهریور که معرفی میشه نهایتا تا اخرابان بیاد و و اذر بشه خریدش.

مقداد م در تاریخ : 1393/2/28

سلام . راستي ازت دلخور بودم يكم داش مهدي . داداش كنتراستش ١/٩ هست مقابل ٣/٥ و اينم نظر gsmarena در صفحه ٣ ريويو :
Quite expectedly, the Xperia Z2's screen is more reflective than the Xperia Z1's because it's less bright. This means we got a lesser score in our dedicated sunlight legibility test. We tried the Xperia Z1 and Xperia Z2 side by side under direct sunlight and being noticeably brighter, indeed we found the Xperia Z1 screen a bit easier to read and work with.
قبول داري كه رفلكت اس٥ حدود پنج درصده ؟ اينو displaymate اشاره كرده . ضمن اينكه خوانايي زير نور اون گوشي ، ميتونه به ٧٠٠ نيت برسه در كنار اون رفلكت بسيار كم و اين يعني خوانايي خيلي بهتره ضمن اينكه همون صفحه ٣ ريوويو زد٢ در gsmarena اشاره شده روشنايي صفحه زد٢ حدود ٤٨٨نيت هست و اس٥ حدود ٥٣٠ . خب؟ حله؟
كدوم لينك ؟ شما برو صفحه ٩ ريويو زد٢ در gsmarena و ببين آخر صفحه چي گفته راجع به كيفيت فيلم زد٢ و مقايسش با اس٥ و نوت٣ . من خودم 60@1080p زد٢ رو دانلود كردم و واقعا لذت بردم انصافا ولي با نوت٣ كه مقايسه كردم به نظرم يه جزيي زد٢ پايينتر بود (فيلم برداريه زد٢ در روز بود و به كيفيت اون كمك ميكرد ولي نوت در هواي روشني مثل زد٢ نبود )هر چند اعتراف ميكنم و بايد واقعيت رو بگم كه كيفيت فيلم زد٢ خيلي خوب بود ولي با اين همه gsmarena گفته (فقط نوت و اس٥ ميتونن اونو مغلوب كنن) :
The Xperia Z2 makes really good videos. If you want a better performing camcorder, your only option would be the Samsung Galaxy Note 3 or Galaxy S5 - they are the only ones that can beat the Xperia Z2 on quality.
راجع به عمر باتري زد٢ ، حق با شماست و سوني خيلي خوب به دغدغه كاربران اندروويد توي اين زمينه جواب داد ولي قبول كن استفاده از 400mah باتري بيشتر نسبت به اس٥ باعث اين اختلاف بيست درصدي شده و اگه اس٥ هم از باتري با همون ظرفيت بهره ميبرد ، با توجه به كم مصرف بودن صفحه اش حداقل به ركورد زد٢ ميرسيد .

شهرزاد خ در تاریخ : 1393/2/28

سلام
توی مقایسه gsmarena باز مشخص شد که سامسونگ با کوک کردن بیش از اندازه CPU , GPU فقط امار و ارقام براش مهمه و رضایت لحظه ای مشتری ! همونطوری که قبلا"م دیدیم همین کوک بیش از اندازه اونم روی شاسی صد در صد پلاستیک که به هیچ وجه قابلیت انتقال حرارت رو نداره بعد از مدتی دستگاه رو دچار مشکل میکنه وگر نه چطور ممکنه دو تا سخت افزار یکسان اختلاف بنچ مارک اینجوری داشته باشن؟!!! راجع به فیلمبرداری 4K هم ما که علت نوشته شدن اون جمله اخر رو نفهمیدیم چون 2تا پاگراف بالاتر اینو نوشته
The Sony Xperia Z2 outputs 4K video with a bitrate of almost 53 Mbps, which stacks nicely against the 47 Mbps of the Samsung Galaxy Note 3 or the 46 Mbps of the Samsung Galaxy S5.
!
با تشکر

ایمان ص در تاریخ : 1393/2/28

سلام دوستان تو سایت xperiablog زده z2 تو مالزی و هنگ کنک عرضه شده پس دیگه خیلی نمونده تا وارد بازار بشه و حداکثر تو اوایل هفته آینده وارد بازار ایران هم میشه... پس خوش به حالمون. البته من که تو تیر میگیرم حداقل یکم بیاد پایین تر قیمتش

mostafa g در تاریخ : 1393/2/27

اخه مشکل این گوشی چیه ک هنوز نیومده.اس 5 چطور زودتر از قرارش اومده؟؟؟؟؟من که بدجور بی حوصله شدم

مهدی ع در تاریخ : 1393/2/27

سلام خدمت دوست قدیمی مقداد گل
داداش لینک جی اس ام ارنا که دادی رفتم دیدم!!!!
کجا نوشته بود کنتراست Z2 کمتر از S5 ???
کجا نوشته بود خوانایی Z2 زیر نور کمتر؟؟؟
لینکی که دادی کامل مطالعه کردم ، اصلا همچین موضوعی درج نشده بود، فقط چند جا مقایسه یZ1 و Z2 بود...
داداش مطمینی لینک درست دادی؟؟؟
والا من که لینکی که گذاشتی رو باز کردم....
واصلا همیچین خبری نبود...
داغ ترین خبر این روزا خبر داغ باتری فوغ قوی Z2 با 89 ساعت کارکرد ( روزی یک ساعت وبگردی، یک ساعت ویدیو و یک ساعت مکالمه) که S5 رو نابود کرده...
تو فیلم برداری که S5 فاجعه هست کلا فقط لرزش رو ثبت میکنه جای اینکه فیلم برداری کنه....
فکر کنم اخبارت کاملا اشتباه بود....

Mohammad S در تاریخ : 1393/2/27

دوست عزیز بنده به علت اطلاع رسانی غلط پوزش میخوام

عدد صحیح 89 ساعت بوده که باز هم بسیار عالی هست.

نمیدونم 96 رو از کجا آوردم ؛-)

معذرت
ممنون از مدیریت سایت
بدرود

مهدی ف در تاریخ : 1393/2/27

سلام به همه دوستان
با شرکت آرین تناس گرفتم و گفتن که به ما قول دادن تا اواخر هفته و نهایتا تا اوایل هفته آینده توزیع گسترده z2 شروع میشه.
سوال دوستان در این مورد زیاد بود و من در جواب تک تک اونها کامنت نذاشتم و کلی این موضوع رو اطلاع رسانی کردم.

HidDeN A در تاریخ : 1393/2/27

ســــــــــــــلام.
دوستان مگه شما نمیگید توزیع گسترده شده.
من دیروز از نـــــــــــــــمـــــــــــــــــایـــــــــــــــــنــــــــــــــدگــــــــــــــــــــــی سونی پرسیدم گفت : نیومده هنوز . اوناییم ک تو بازاره گارانتی نداره.
مگه توزیع گسترده نشده؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مرتضی م در تاریخ : 1393/2/27

سلام به همگی
بچه ها فکر کنم تا بخواد عرضه بشه آخر خرداد یا اول تیر میشه بعد تا بخواد قیمتش افت کنه شهیور میشه اون موقع هم که z3 معرفی میشه!!!!!!! اینم شانس ماست دیگه .

far z در تاریخ : 1393/2/27

داداش، من خودم تا حالا نمیدونستم اون قضیه رو.
اما وقتی دوستمون پیغام گذاشت رفتم سایت رو دیدم و اون نظر رو گذاشتم.
نخواستم به سوال شما پاسخ بدم. فقط گفتم برید و اون قسمت رو بخونین. همین. دیگه تایید یا ردش یا بقیه سوالایی کرده بودید رو من کاری ندارم باهاش.
کاری ندارم که raw خوبه یا بده، اصلا z2 رو با raw امتحان کردن یا نه و ...
اما نکته جالبی که بهش برخوردم این بود:
نمره میانگین z2 تو عکسبرداری شده بود 80.86 تقریبا.
نمره میانگین 808 تو عکاسی شده بود 81.80 تقریبا.
ولی سایت هر دوش رو به 81 گرد کرده. در حالیکه 1 نمره باهم فرق دارن.

mehdi a در تاریخ : 1393/2/27

سلام دوستان
در مورد صدای اسپیکر و خروجی هدفون نیز بگید چجوریه این گوشی؟
با این که این گوشی صدای استریو داره و دو تا اسپیکر داره ولی تو بررسی های سایت gsmarena و phonearena نسبت به s5 ضعیف تر نشون داده و همچنین حتی در قسمت هدفون از z ultra کمتر بود.

ali v در تاریخ : 1393/2/27

داداش 96 ساعت کجا بود اون 89 ساعته البته z2 مثل m8 وs5 از حالت power saving mode بهره نمیبره ولی در کل باید به شرکت سونی و طرفداراش به خاطر این گوشی تبریک گفت من خودم طرفدار htc هستم ولی گوشهای سونی هم خیلی دوست دارم

مازیار پ در تاریخ : 1393/2/27

این ماخذ بررسی 96 ساعت در سایت جی اس ام اره نا را هرچی گشتم پیدا نکردم. هنوز بررسی کامل باطری این گوشی در این سایت انجام نشده.

WOLF A در تاریخ : 1393/2/27

میدونی خوبی این انتقادا و بحث و جدل ها چیه؟ اینه که آدم مجبور میشه بره اطلاعاتشو بیشتر کنه تا کم نیاره...
بازم خوبه که دوباره اطلاعاتتو چک کردی. ولی اگه حوصله کردی یه بار دیگه به متن پیام اولی خودت یه نگاه بنداز ، اونوقت میبینی که تند رفتی و حرف من کاملا درست بوده و همونطور که من گفتم فقط سامسونگ رم و حافظه تولید نمیکنه،که این گفته شما و رد میکنه که گفتی حافظه سونی مال سامسونگ هست. و در مورد صفحه نمایش هم اصلا شما هیچ توجهی نکردی که [من چی نوشتم] چون چیزی که نوشتی هیچ ربطی نداره. مگه من راجب صفحات اپل حرف زدم؟! راستی به حافظه نمیگن چیپ ، چیپ Z2 اینه:Qualcomm MSM8974AB Snapdragon 801. دربارش هم بحث نکن چون 20 ساله از دبستان تا حالا الکترونیک کار کردم. راجب دوربینها هم چه من بگم و چه نگم ، اینو خودت خوب میدونی که سونی و کارل زایس بهترین های لنز دوربین هستند ، و تعداد سازنده های لنزهای دوربین گوشی هم از 10 تا کمتره ، پس همه ما میدونیم که اکثر دوربینهای تلفهای همراه و تبلتها یا سونی هست و یا کارل زایس. و من هم صحبتی از دوربین S5 و یا حتی S4 نکردم!!.........!!!.(سامسونگ در این دوربین از تکنولوژی جدید و توسعه یافته توسط خودش به نام آیسوسل (ISOCELL) بهره گرفته که کیفیت عکس ها -در شرایط طبیعی و نور کم- را بهبود می بخشد.)..................
حتی من خودم دوره لیسانس تو یه مجله ایرانی که عکسی از سایت GSMarena بود خوندم سونی لنز باریک 8 و 16 مگاپیکسل رو واسه تلفنهای همراه درست کرد و تا فلان موقع هنوز به بازار برای عرضه به شرکتها نمیاد. منظورم اینه که این یه واقعیته که اگه سامسونگ 1 لنز درست میکنه و روی 10 تا گوشی میذاره سونی 500 تا درست میکنه و رو 250000 گوشی میذازه. همینطوره در زمینه تکنولوژی صوتی و تصویری. اصلا میدونی سونی از چه اسمی ریشه گرفته؟ از کلمه لاتین سانوس به معنی صدا و تمام فعالیتش تا الان در زمینه صوت و تصویر بوده. لازم شد تا در این انتها یه لینک بزارم تا همه بتونن ببینن و خودشون تصمیم بگیرن و البته قبلش بگم که این تصاویری که در این ویدیو هست در سایتش قابل دانلوده و من دانلود کردم و همچنین روی TVهای سونی و LG و حتی ایرانی هم تست کردم و کاملا بدون نقص نشون داد ولی روی سامسونگ مشکل داشت. مشکلش چی بود؟ خودتون تو ویدیو ببینید و حتما اونارو دان کنید و شخصا تست کنید.
http://www.youtube.com/watch?v=pLCZsJdfSHs
از این لینک هم میتونید تصاویر و ویدیوی تست چند ثانیه ای رو دانلود کنید.
http://www.sony.com/tvcompare
فعلا بای

رضا a در تاریخ : 1393/2/27

**مهم**

تست باتری اس5 در مقایسه با سونی اکسپریا زد2 توسط gsmarena:

عکس تست اس 5: http://www.8pic.ir/images/90418235512221782419.jpg
عکس تست زد2: http://www.8pic.ir/images/01299784486824308651.jpg

حالا دیدید دوستان؟؟ یادتونه چند ماه پیش گفتم زد2 قطعا بهتر از اس5 خواهد بود. یاذتونه اس5 تستش اومد همتون گفتید عالیه و خیلی خوبه و اینا
پس همیشه اینو بدونید ما حرفی میزنیم از روی هوا نیست. با دلیل و مدرک هست و علمیه
بیایید! دیدید دیگه. حرفی برای گفتن نمونده
بیش از 1 ساعت و ده دقیقه اختلاف در پخش ویدیو. بیش از یک ساعت اختلاف در مکالمه
این نتیجه تست باتری زد2 حاصل سال ها کار هست. سال ها تلاش
منتظر تست های بعدی هم باشید

علیرضا n در تاریخ : 1393/2/27

دوست عزیز battery life Z2 در GSMArena عدد 89 ذکر شده و شما اشتباها 96 نوشتید
که یکی از بهترین هاست

مهدی ع در تاریخ : 1393/2/27

سلام خدمت دوست و داداش گلم اقا پدرام....
یک مدت مشکل دارم زیاد سر نمیزنم اینجا....
الان اومدم و چنتا از کامنت ها رو دیدم و گفتم جواب بدم...
چند تا نصیحت از داداشت....
همیشه اول کامنتت سلام و احوال پرسی کن ، چون این نهایت صمیمیت و دوستی و ادب رو میرسونه...
هرچند اینجا فضای مجازیه ولی تو فضای مجازی هم شخصیت وجود داره....
دوم اینکه هیچ وقت سعی نکن بخوای کسی رو کوچیک کنی ، چون که هم دور از جوانمردی و مرام هست هم اینکه یه وقتی طرف مثل من کاربلد در میادو... خلاصه دست بالای دست بسیار..:
سوم اینکه ما اومدیم اینجا که اگر چیزی بلدیم به هم دیگه اموزش بدیم نه اینکه حرص بخوریم و تو فکر کوچیک کردن طرف مقابلمون باشیم..
چهارم من کوچیک همه ی بچه های اینجا هستم و در سطح خودم خوشحال میشم اطلاع رسانی کنم...
خب بریم سراغ بحث...
شما به من میگید میدونید Dxomark چه سایتیه؟؟؟؟
بله بنده چون رشته ی عکاسی درس خوندم همیشه به عشق مقایسه ی قدرت دوربین ها و خوندن ویژگی جدید مدل های مختلف به این سایت سر میزدم....
اون موقع قبل از اینکه Dxoوارد مقایسه ی دوربین موبایل بشه و اسمش تو دنیای موبایل بپیچه بنده نام این سایت رو از معلم خودم شنیدم و همیشه بهش سر میزدم...
شما اصلا نگران مهندسین و مختصصین این سایت نباشید ، وشک نکنید این سایت برای مقایسه و کیفیت عکس های موبایل معیار و ایتم های علمی بسیار زیادی دارن که در سطح بین المللی بران کار رو راحت میکنه...
این سایت یک سایت بین المللی هست، سایت زیر زمینی که نیست که شما بخوای ببریدش زیر سوال...
در رابطه با کیفیت عکسبرداری با Z1 و Z2 که شما میگی پر از نویز هست، باید عرض کنم اگر کمی شما با تنظیمات دستی اشنایی داشته باشید میفهمید نویز مال اماتور هاست که تنظیمات رو بلد نیستن....
من و دوست عزیزم مهدی انواری وبلاگی طراحی کردیم مخصوص اموزش عکسبرداری با Z1 که پیشنهاد میدم اول این تنظیمات رو انجام بدید و بعد عکس بگیرید...
وبلاگ رو همه ی دوستان دارن میتونید ازشون بگیرید و ببینید...
در مورد عکس های 8 مگا که بنده گفتم عکس 8 مگا Z2به راحتی16 مگا S5 رو شکست میده ملاک زوم کردن روی دورترین نقاط عکس و دیدن ثبت جزیات یا جذب نور تو محل تاریک بود....
که کاملا هم درست گفتم، پس میبینی که اشتباه نکردم..
کی گفته نویز 8 مگاپیکسل از 20 مگاپیکسل کمتر؟
به دلیل پیکسل های بیشتر ثبت جزیات روی20 مگا خیلی بیشتر و نویز خیلی کمتر هست...
امیدوارم دیدت رو نسبت به بحث های اینجا عوض کنی... ما اینجا همه برادریم نه دشمن، یاعلی.

مهدی ف در تاریخ : 1393/2/26

سلام
اما تثبیت کننده z2 فوق العاده هست.بخصوص هنگام فیلمبرداری.
مقایسه این لرزشگیر رو مقابل s5 و m8 ببینید متوجه میشید.

حامد67 ن در تاریخ : 1393/2/26

شما که جواب اینو دادی جواب بقیه سوالاتم بده لطفا البته با لینک
بقیه پیاممو کامل بخون جواب بده که منم متقاعد بشم
چون اصلا با یه جواب جسته و گریخته که اصلا نه نویز زد2 رو نشون داد و نه اینکه زد2 raw نیست رو ثابت کرد نه اینکه دلیل این مقایسه dxo رو توضیح داد نمیتونم اهمیتی به این لینک بدم با نهایت احترام
یا علی

Mohammad S در تاریخ : 1393/2/26

احسنت به شما که جواب خودت و خیلی از مخالفای دوربین Z2 رو دادی

وقتی یه مرجع تخصصی میگه که مقایسه فقط میتونه در شرایط x درست باشه، بنده و شما دیگه نباید بیایم تعریف شخصیمون رو معیار و ملاک قرار بدیم.

حالا شما میتونی بگی من عکسای فلان گوشی رو بیشتر میپسندم ولی نمیتونی بگی کدوم بهتره؛ ملاک بهتر بودن رو متخصص تشخیص میده و من و شما در آخرطبق سلیقمون انتخاب میکنیم.

راستی یه چیزی؛
دوستان وقتی دو سایت مرجع توی نقد و بررسیشون هم عقیده نیستند باید به رای و نظر خودتون رجوع کنید.
تجربه شخصی با همه چیز تفاوت داره.

در آخر بگم طبق بررسی و تست gsmarena باتری Z2 تفاوت محسوسی با باتریS5 و M8 داره و عدد 96 ساعت بدست اومده برای این گوشی فوقالعادست.

بدرود

Morteza K در تاریخ : 1393/2/26

سلام اقا شهاب. اقا نظرت خیلی جالب و عالی بود (-: حالا این Z2 کی میاد؟ ما بریم نگاش کنیم موجودی حسابو فرش زیر باش کنیم

Mohammad S در تاریخ : 1393/2/26

دوست عزیز با قسمت اول حرفات موافقم ولی...

برادرجان طراحی و ارگونومی با تنوع فرق داره، آره. ..

به شایعات هم زیاد گوش نکنید
منم گوشیم از فلان برنده دیروز ترکیده ؛-)

علیرضا n در تاریخ : 1393/2/26

سلام بالاخره امروز GSMArena یکی از بهترین سایت های تخصصی موبایل نقد و بررسی Z2 رو گذاشت
چیزی که خیره کنندست باتری این گوشیه
12.16 ساعت پخش مداوم ویدیو
11.32 ساعت وب گردی مداوم
22.13 ساعت مکالمه مداوم
که خود GSMArena هم به پیشرفت بسیار زیاد battery life نسبت به Z1 اشاره کرده وگفته شده با مصرف معمولی تا 4 روز باتری این گوشی جواب خواهد داد
در این نقد و بررسی چیزی از داغ شدن گوشی هنگام فیلم برداری گفته نشده
و یه نکته دیگه اینکه هنذفری هم داخل جعبه نیست و فقط شارژر . کابل microUSB و یک هدست داخل جعبش موجوده
و چیز دیگه ای هم که بهش اشاره شده اینه که صفحه نمایش کاملا با کیفیت و متفاوت با Z1 هستش
دیگه همینا مهم تر بودن چیزه دیگه ای هست من در خدمتم
یا علی

مقداد م در تاریخ : 1393/2/26

حامد جان بررسي زد٢ در gsmarena اومد و مشخص شد كنتراست صفحه خيلي كمتره تا اس٥ و حتي زد١ ضمن اينكه نور بيشتري را منعكس ميكنه و اين يعني خوانايي زير نور خيلي كمتره تا اس٥ (كه به ٧٠٠نيت ميرسه)و حتي اشاره شده از زد١ هم كمتره . در بنچماركها هم كه در همه شون ضعيفتر از اس٥ ظاهر شده و در sunspider كه اختلاف نجومي شده يعني اس٥ اول و زد٢ تقريبا آخر . كيفيت ٤k فيلم برداري زد٢ خيلي خوبه ولي اشاره شده "اگه كيفيت بهتر ٤k ميخواهيد ، نوت٣ و اس٥ رو بايد انتخاب كنين چون فقط اين دو ميتونن زد٢ رو مغلوب كنن" :
The Xperia Z2 makes really good videos. If you want a better performing camcorder, your only option would be the Samsung Galaxy Note 3 or Galaxy S5 - they are the only ones that can beat the Xperia Z2 on quality
همچنين از كيفيت عكس درحالت ٨مگا خيلي تعريف شده

ندارم ن در تاریخ : 1393/2/26

لینکی که یکی از بچه ها گذاشته بودن رو دیدین، واقعا وحشتناکه! ( http://www.aparat.com/v/lZ41M )
چی کار کنم؟ چقدر بدون 4k فیلم برداری می کنه؟ با چه کیفیتی؟

sajed n در تاریخ : 1393/2/26

دوست عزیز حرف شما درست ، ولی کی گفته نبود گوشی تو بازار به معنی نبود گوشی تو کشوره ؟!! به شخصه خودم چند نفری رو میشناسم که از دوبی خریدن این گوشی رو ! خودم هم از نزدیک دیدمش با s5 هم مقایسه اش کردم در مورد کیفیت ساخت گوشی های دیگه حرفی برای گفتن ندارن پیش این گوشی !

Pouria J در تاریخ : 1393/2/26

جناب با مبتدی که حرف نمیزنی!چه ربطی داره زیادن؟!شما میتونی بری iFix It باز کردن Z2 رو ببینی که تو دوتا از عکساش چیپ رم و حافظه ی ساخت سامسونگ هست،انگار من گفتم تو دنیا فقط سامسونگ رم و حافظه میزنه!اینم لینک اگر خواستید:

http://up.and-roid.ir/out.php/i6540_za25.jpg
http://up.and-roid.ir/out.php/i6541_za27.jpg

صفحه نمایشم درست گفتم..سامسونگ چند ساله از صفحه آیپد نسل اول تا الان و بعدا بازم داره برا اپل صفحه رتینا میزنه..اینم لینک اصلی و فارسی:

http://www.phonearena.com/news/Apple-still-relying-on-Samsung-for-key-parts-used-on-its-iOS-devices_id56018

http://www.zoomit.ir/it-news/11225-apple-still-relying-on-samsung

سونی هم تا دوربین اس4 رو تولید کرد واسه سامسونگ..اس5 دوربینش کاملا ساخت خود سامسونگه!اینو دیگه همه میدونن ولی شما هنوز میگی سونی من تعجبم...!لنزی با 6 المنت و حسگر BSI...
(سامسونگ در این دوربین از تکنولوژی جدید و توسعه یافته توسط خودش به نام آیسوسل (ISOCELL) بهره گرفته که کیفیت عکس ها -در شرایط طبیعی و نور کم- را بهبود می بخشد.)

منبع خارجی و بهتر خواستی سرچ کن...حرف 2 سال پیشم بهم نزن...شما با اطلاعات بیا...

مهدی ف در تاریخ : 1393/2/26

سلام
حرفت تا حدودی درسته.
ولی بالاخره بعضی دوستان و با مدل های پایینتر مثل z و z2 کار کردن و وقتی اون ها راضی کننده بودن و از اینور هم نوع صفحه نمایش z2 به IPS تغییر کرده خب میشه تا حدودی کیفیت این اسمارت فون رو حدس زد.
همینطور تا الان مقایسه های تصویری زیادی از سایت های خارجی بیرون اومدخ که اونم معتبر هست و کمک میکنه.

far z در تاریخ : 1393/2/26

در اثبات ادعای دوستمون، شما میتونی به قسمت about سایت بری و اونجا به صراحت اشاره شده که همه بررسی های این شرکت بر اساس مقایسه با فرمت RAW هست و گفته این فرمت تنها معیار مقایسه صحیح برای دوربینها میتونه باشه:
http://www.dxomark.com/About/What-is-DxOMark2

mehdi a در تاریخ : 1393/2/26

گزارش برخی کاربران از وجود مشکل در لنز اکسپریا Z2

تعدادی از صاحبان اکسپریا Z2 از وجود یک مشکل جدید و عجیب در لنز دوربین دستگاه خود خبر دادند. این مشکل در دوربین اصلی دستگاه وجود دارد که لنز آن در مرکز واقع نشده و به گوشی سمت چپ و بالا متمایل است.

این مشکل به صورت شایع نیست و تعداد کمی از کاربران با این مشکل مواجه بودند. البته به گفته این کاربران این مشکل هیچگونه تاثیری بر کیفیت تصاویر ثبت شده ندارد و فقط یک ایراد ظاهری به حساب می آید.
منبعXperiablog

shahab r در تاریخ : 1393/2/25

وای چه خفنه.عجب گوشییه.بهترین گوشی دنیاست.چه صفحه نمایشی بین s5 و m8 و z2 حتما z2رو بخر.چه طراحی داره.وای فلان وای بهمان وای.............................اخه ما ادما چرا اینطوریم؟ هنوز گوشی تو بازار نیست طرف گوشیو از نزدیک ندیده میاد نظر میده میاد تعریف میکنه میاد پیشنهاد خریدشو میده به دیگران بابا مگه شرکت سونی مال باباتونه.سونی چه 1میلیون بفروشه چه صد میلیون 1دلارش تو جیب من و شما نمیره.همین الان تو سایتای خارجی اونایی که یکی دو روزه گوشیو خریدن دارن با گوشی کار میکنن اینقدر قاطعانه نظر نمیدن .الان یه سری دارن میگن گوشی تو بازی و فیلمبرداری 4kبه شدت داغ میشه حالا شمایی که حتی گوشیو لمس نکردین چجوری اینقدر ازش تعریف میکنین پیشنهاد خریدشو به دیگران میدین و بهترین گوشی دنیا میدونینش؟در ضمن در مورد طراحی جای دیگه هم نه تو همین سایت قسمت گوشییای سونی رو باز کنید.به جز 30 تا مستطیل با اسمای مختلف چی میبینین.میشه بگین کودوم طراحی؟جالبه ها 30 تا اسم 30 تا مدل همه یه شکل همه مستطیل.
موارد 10001 تا 10100 از مجموع 11297 مورد

تبلیغات

ادامه...

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا