نظر کاربران درباره گوشی موبایل نوکیا Lumia 1520

Lumia 1520 لومیا 1520

Nokia Lumia 1520 نوکیا
ارزیابی کاربران: 9 از 10 (3270 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های نوکیا
» نوکیا 110 4G (2024)
» نوکیا 105 (2024)
» نوکیا 215 4G (2024)
» نوکیا 225 4G (2024)
» نوکیا 235 4G (2024)
» نوکیا 230 2024
» نوکیا 5310 2024
» نوکیا 6310 2024
» نوکیا C210
» نوکیا G310
» نوکیا 150 2023
» نوکیا 130 2023
» نوکیا G42
» نوکیا C300
» نوکیا C110
» نوکیا XR21
» نوکیا C12 Plus
» نوکیا C12 Pro
» نوکیا C32
» نوکیا C22
» نوکیا G22
» نوکیا C02
» نوکیا C12
» نوکیا 2780 Flip
» نوکیا X30
» نوکیا G60
» نوکیا C31
» نوکیا T21
» نوکیا 110 2022
» نوکیا T10
» نوکیا 5710 XpressAudio
» نوکیا 8210 4G
» نوکیا 2660 Flip
» نوکیا G11 Plus
» نوکیا 2760 Flip
» نوکیا C2 2nd Edition
» نوکیا C21 Plus
» نوکیا C21
» نوکیا G11
» نوکیا G21
» نوکیا G400
» نوکیا C200
» نوکیا C100
» نوکیا X100
» نوکیا T20
» نوکیا G300
» نوکیا G50
» نوکیا XR20
» نوکیا 6310 (2021)
» نوکیا C1 2nd Edition
» نوکیا C30
» نوکیا 105 4G
» نوکیا 110 4G
» نوکیا C20 Plus
» نوکیا C01 Plus
» نوکیا C10
» نوکیا C20
» نوکیا G10
» نوکیا G20
» نوکیا X10
» نوکیا X20
» نوکیا 1.4
» نوکیا 5.4
» نوکیا C1 Plus
» نوکیا 8000 4G
» نوکیا 6300 4G
» نوکیا 8 V 5G UW
» نوکیا 2 V Tella
» نوکیا 215 4G
» نوکیا 225 4G
» نوکیا 3.4
» نوکیا 2.4
» نوکیا C2 Tennen
» نوکیا C2 Tava
» نوکیا C5 Endi
» نوکیا 150 2020
» نوکیا 125
» نوکیا 5310 2020
» نوکیا 1.3
» نوکیا 8.3 5G
» نوکیا C2
» نوکیا 5.3
» نوکیا C1
» نوکیا 2.3
» نوکیا 110 2019
» نوکیا 2720 Flip
» نوکیا 800 Tough
» نوکیا 6.2
» نوکیا 7.2
» نوکیا 220 4G
» نوکیا 105 2019
» نوکیا 3.1 C
» نوکیا 3.1 A
» نوکیا 2.2
» نوکیا X71
» نوکیا 9 PureView
» نوکیا 3.2
» نوکیا 1 Plus
» نوکیا 4.2
» نوکیا 210
» نوکیا 8.1 (X7)
» نوکیا 106 2018
» نوکیا 3.1 Plus
» نوکیا 7.1
» نوکیا 5.1 Plus (X5)
» نوکیا X6 2018 (6.1 Plus)
» نوکیا 2.1
» نوکیا 3.1
» نوکیا 5.1
» نوکیا 8 Sirocco
» نوکیا 8110 4G
» نوکیا 7 plus
» نوکیا 1
» نوکیا 3310 4G
» نوکیا 6.1
» نوکیا 7
» نوکیا 2
» نوکیا 3310 3G
» نوکیا 8
» نوکیا 105 2017
» نوکیا 130 2017
» نوکیا 3310 2017
» نوکیا 3
» نوکیا 5
» نوکیا 6
» نوکیا 150
» نوکیا 216
» نوکیا 230 Dual SIM
» نوکیا 230
» نوکیا 222 Dual SIM
» نوکیا 222
» نوکیا 105 Dual SIM (2015)
» نوکیا 105 (2015)
» نوکیا 215 Dual SIM
» نوکیا 215
» نوکیا Lumia 638
» نوکیا N1
» نوکیا Lumia 830
» نوکیا Lumia 735
» نوکیا Lumia 730 Dual SIM
» نوکیا 130 Dual SIM
» نوکیا 130
» نوکیا Lumia 530 Dual SIM
» نوکیا Lumia 530
» نوکیا X2 Dual SIM
» نوکیا 225
» نوکیا 225 Dual SIM
» نوکیا Lumia 630 Dual SIM
» نوکیا Lumia 635
» نوکیا Lumia 630

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 2801 تا 2900 از مجموع 3455 مورد

siamak a در تاریخ : 1392/11/6

با تشکر از شما دوست گرامی
من زیاد از براق خوشم نمی یاد مثل 1020 رنگ زردش البته و اینکه فکر می کنید بهترین رنگ لومیا 1520 چیه از لحاظ زیبایی البته

soli s در تاریخ : 1392/11/6

فقط یه نکته مهم واسه دوستانی که قصد خرید نوکیا دارن اینکه حتما گوشی رو گارانتی بخرین! خدمات پس از فروش نوکیا عااالیه.
گوشی که اول خریدم مثل اینکه تو بار که اومده بود LCDش مشکل پیدا کرده بود. با اینکه اول که میخواستم بخرم نیم ساعت تست کردم، بعد از دو هفته که متوجه شدم و بردم گارانتی بدون هیچ مشکلی بلافاصله برام عوض کردن!
خواهشا گارانتی بخرین تا به سرویس دهی بهتر نوکیا تو ایران کمک کنین. ممنون.

soli s در تاریخ : 1392/11/6

سلام به همه دوستان.
ما 3 هفته هست که این گوشی رو خریدم.
باید بگم همونطور که انتظار داشتم یه گوشی فوق العادست. حرف نداره. یه نسل دیگست. هم سیستم عاملش ، هم صفحه نمایش ، دوربینش.... من با note3, 5s, z1,z ultra, one, g2 و... کار کردم ولی 1520 یه چیز دیگست. از دوستان میخوام بجا کل کل برن 5 دقیقه باهاش کار کنن خودشون متوجه میشن.

yahya g در تاریخ : 1392/11/6

سلام دوستان من این گوشی رو خریدم از دی جی همه چیزش عالیه فقط تنها مشکلی که داره مشکل نقشه here map که به راحتی نمیشه دانلود کرد ... دوربینش خیلی عالیه منو راضی کرد ولی از نظر سرعت با 925 زیاد فرق نداره بعضی جاها تو لود کردن یکم سریعتره . . . . دیگه اینکه اگه میگیرین حتما براش فیلیپ کاور بگیرین شانس من تو جعبش بود

ایرج ا در تاریخ : 1392/11/6

سلام به نظر من بحث وسليقه روبزاريم كنار ومطلبي بزاريم كه به درد همديگه بخوره .من وجه اين گوشي رو پرداخت كردم دو سه روز ديگه دستم ميرسه يك توضيح بده شارژ اولي اش چه جوريه ؟ازداشتن مشكلي براي گوشي چجوري مطلع بشيم؟كارهاي اوليه چه بايد بكنيم؟شما از اول هركاري رو رو گوشيت انجام دادي وميدوني مهمه وميتوني توضيح بدي لطف كن و بفرما . ممنون.

Javad 0 در تاریخ : 1392/11/6

"راهنمای سریع و نگاهی بر پلتفرم ویندوز فون مایکروسافت"
اخباری دیروز منتشر شده است که بسیار جالب و مورد اهمیت است.
شما هم این اخبار را دنبال کنید/حکایت از معرفی و مقایسه ویندوزفون با سایر سیستم عامل های مطرح بازار از جمله ANDROID و IOS

http://www.zoomit.ir/it-news/os/9043-a-look-into-windows-phone

amir - در تاریخ : 1392/11/6

دوست عزیز ما ایرانیها عادت بد زیاد داریم.....

کسی از آندروید خسته بشه نیازی نیست با یکسری ادعای غیر شفاف بیاد ۲ میلیون پول پرداخت کنه وین فون تجربه کنه.

میتونه با ۳۵۰ تومن یدونه ۵۲۰ بخره ( کما اینکه بخش بسیار بزرگی از فروش وین فون این مدله....مدلهای گرونترش اونقدر فروششون میاد پایین که مثلا ۱۰۲۰ میشه رتبه ۲۱ در فروش وین فون )

با ۵۲۰ میشه ۹۵٪ امکانات و قابلیتهای وین فون رو کاملا تجربه کرد.

مشکل ما با وین فون دوستان اونجایی بوجود میاد که میخوان این جور گوشی ها رو با پرچمداران مقایسه کنن و بالاتر از اونها نشون بدن.
اینجور ادعاها باعث ضرر کردن خیلیها میشه.

scor p در تاریخ : 1392/11/6

من رو سیستم عامل خاصی تعصب ندارم .گوشی های ویندوزی زیر 500 نیستند پس اونها رو با گوشی های اندرویدی بالای 500 تومن اگه مقایسه کنید تو حرکت تو منو ها و بازی ها لگ ندارند. گوشیای نوکیا از کیفیت ساخت عالی نسبت به اکثر گوشی های اندرویدی دارند. استور اندروید غنی تره و برنامه هایی که تو استور ماکروسافت رایگان هست تو استور اندروید هم رایگان هست ( بگذریم از اینکه با یه سرچ تو گوگل میتونی کل استور رو مفتی خالی کنی!!) و اما سواله من اینه این گوشی که این همه قدرت سخت افزاری داره چند تا بازی درست درمون رایگان داره؟ از otg ساپورت میکنه؟ mhl داره؟ ولی انصافا بهترین صفحه و دوربین و خارق العاده ترین باتری جهان رو داره با خودتونه اگه دوربین صفحه و باتری میخوای و البته تک بودن! این و اگه سخت افزار درست حسابی با یه عالمه بازی وبرنامه مفتی میخوای یکی از پرچمدارای اندروید به سلیقه خودتون

amir - در تاریخ : 1392/11/6

دوست عزیز من نمیدونم کی و کجا راجع به مزایای گوشی صحبت کردم.....ولی میتونم بهت رفرنسای مختلف بدم که در مورد معایب هر سخت افزار....گوشی و سیستم عاملی گفتم.

در ضمن اونی که میفرمایید ۳۱۴ نظر جواب به سوالات عموما تکراری کاربران بوده نه تعریف از آندروید( سیستم عاملی که سهم بازارش ۸۴ درصد کل سیستم عاملهای موبایل دنیاست لنگ تعریف و تمجید کسی ننشسته )

نه تعریف از سامسونگه ( شرکتی که فقط بخش محصولات موبایلش در سال از نظر تعداد دو برابر کل محصولات بقیه مدلهای مختلف بیرون میده از نظر آمار فروش یک تک مدل از این مدلهاش باندازه کل فروش فرضا آیفون در ساله مجددا لنگ تعریف کسی ننشسته ) بقیه زمینه های کاری و محصولاتش هم بیخیال.

و نهایتا اینا هیچ کدوم نه توضیح مناسبی بود نه توجیه مناسبی!
مثلا : در اینکه اطلاعات و آمارتون در مورد سودآوری ایفون چقدر مبتنی بر آمار و واقعیته فعلا بحثی نمیکنم.
فرض میکنیم واقعیه..... شما اینجا داری از دید فروشنده صحبت میکنی یا از دید خریدار؟

سودآوری اپل چقدره و لابد بالا بودنش خوبه برای سهامداران اپل و مدیریت مالی این شرکت مهمه و نکته مثبته.چه ارتباطی به من خریدار و قابلیتهای سیستم عامل داره ؟!( و البته ارتباط معکوس با من خریدار داره....هرچقدر اون بیشتر سود کنه معنیش اینه که در ازای خدمت واحد پول بیشتری از من گرفته )

در مورد سوال آخرت که چرا با این همه مشکل کماکان از وین فون استفاده میکنم فکر کنم شما فقط آمار و ارقام کامنتهای من رو داری نه مطالب داخلشون رو!

راهنماییت میکنم ....تشریف ببرید صفحات اول و دوم کامنتهای همین ۱۵۲۰ کامل و مبسوط توضیح دادم . قبل از نوت ۳ هم هست که شما فکر کردی تنها بخشه.

اکثر این مشکلاتی که شما فکر میکنی کاربرای وین فون میدونن رو در واقع خیلیهاشون نمیدونن چون اکثرا طرفداران متعصب نوکیا بودن که امروز بخاطر برند نوکیا اجبارا تبدیل شدن به کاربر وین فون.

اینم مجدد فکر نکنی حرف من هست آمار و ارقام نشون میده.

www.narenji.ir/12472-سهم-نوکیا-از-بازار-ویندوز-فون-۸-به-۹۰-درصد-رسید

مایکروسافت خیلی سعی میکنه غیر از نوکیا بقیه رو هم مجاب کنه وین فون استفاده کنن ( تا حتی هواوی چین هم مدلهای وین فون داره )
منتهی سهم ۹۰٪ نوکیا از بازار وین فون ( که بخش زیادیش صرفا لومیا ۵۲۰ رنج ۱۲۰ دلاری هست...در بازار دستگاههای کلاس بالا مثلا لومیا ۱۰۲۰ رتبه ۲۱ در فروش وین فونه! ) و سهم تک رقمی اچ تی سی و سامسونگ و هوآوی از بازار وین فون دقیقا به شما میگه جاییکه حق انتخاب در سیستم عامل وجود داشته جایگاه وین فون کجا بوده.

siamak a در تاریخ : 1392/11/6

سلام رنگ زردش براق یا مات اگه کسی رنگ زردش رو داره خواهشن جواب بده چون خیلی برام مهمه

امیرحسین ر در تاریخ : 1392/11/6

amir جان ما ایرانی ها عادت داریم به یه چیزی که گیر دادیم دیگه ولش نکنیم واسه همینم همیشه درجا میزنیم
هیچ اشکالی نداره اگه کسی که از اندروید خسته شده باشه با وینفون هم کار کنه
فقط به تجربش اضافه میشه و حقش نیست یه نفر بیاد اینجا بهش بگه آماتور

رضا a در تاریخ : 1392/11/5

دقیقا!
واقعا یکی از دوستانی یه راضی هست از این تجربه بیاد بگه
1.همراه بانک رو گوشیش داره یا نه؟
2. واسه فایل منیجر چه میکنه؟؟
3. اگه از تم وین فون خوشش نیاد لانچر چی داره؟
4.برازر چی داره؟؟ با ie میشه فایل دانلود کرد؟
5.پلیر غیر از دیفالت نوکیا چی داره؟ خود پلیر نوکیا امکانات نرم افزاریش چیه؟
6.sygic یا ndrive یا کلا برنامه جی پی اس افلاین داری یا نه؟
7.موزیک پلیرش چرا اکولایزر نداره؟
و....
کمبود ها این قدر زیاده لیست کنی از حوصله همه خارجه

امیرحسین ر در تاریخ : 1392/11/5

دوست من آدم اینجا میاد ایراد ها و خوبی های یک دستگاه رو بگه...من نمیدونم شما با 10 نفر داری اینجا بحث میکنی که چی رو ثابت کنی؟؟؟
قبلا هم گفتم گوشی چیز کاملا سلیقه ای هست و ما هم میایم تجربیاتمونو میگیم
حالا شما میای بحث رو به جزییات میکشی نمیدونم چرا؟؟؟
من نظراتمو گفتم و ایرادات گوشی هم گفتم
شما وقتی وینفون رو با e250 یکی میکنی من دیگه حرفی ندارم که بگم ...
موفق و پیروز باشید

Iman M در تاریخ : 1392/11/5

چند مورد به ذهنم میرسه، بد نیست که بگم
بعضی ها جوری رفتار میکنند انگار یکجا واستادن و چند نفر میخان به ناموسشون حمله کنند و اونها مجبورن بجنگن سر موضوع،... الان لپ کلام چیه؟
اول اینو بگم که بعضی ها میگن این سخت افزار قدیمیه و نوکیا عقبه و ...، باید گفت ویندوز فون با سخت افزار در حد لومیا 920 820 بون هیچ مشکلی ران میشه و بازی هارو بدون هنگ اجرا میکنه و من تعجب میکنم چرا اینقدر سیستم بالا روی این گوشی گذاشه، شاید برای آپدیت ویندوز 9 به بالا! ولی این حرف رو در مورد اندروید نمیشه زد، اندروید نیاز به سخت افزار بالایی حتی برای خودش داره چه برسه به بازی
ویندوز فون نیازی به سخت افزار یالا نداره، همینطوری که مثلا لپ تاپ های اپل با سخت افزار های مشابه کارایی بالاتری دارند!
دوم اینکه ایراد هایی به وین فون گرفته میشه، اول اینکه نسل جدید ویندوز فون از 2010 از ویندوز سون تغیید عمده ای کرد و چیزهایی که بعضی ها امروز ضعف ویندوز فون و نقطه قوت اندروید میدونن در ویندوز های قبل سون شاهد بودیم، مثلا فایل منیجر و . . . و اینو عقب گرد ویندوز میدونن، قطعا این مواری که به ذهن ماها میرسه خیلی قبل تر به ذهن کارشناس های اونها رسیده، حتی قبل از تولید محصول، سیاست اونها چیز دیگس وگرنه قطعا برای مایکروسافت نوشتن سیستم عاملی به شکل قدیمی مثله اندروید کار سختی نخواهد بود
شما روند تکامل سیستم عامل گوشی ها رو ببینید، ما از قدیم به سیمبین عادت داشتیم و امروز هم سخته از اون فضا و شکل دل بکنیم برای همین بیشتر سمت اندروید میریم تا وین فون، منو های شبکه ای و چند ورق، شکل ستینگ، فایل منیجر، گالری و ... یادگاری های سیمبین توی اندرویدن، همون طوری که در کامپیوتر ها دل کندن از شکل ویندوز خیلی سخته، حتی خیلیا هنوز ویندوز xp دارند و براشون نصب 7 8 سخته چه برسه به نسخه های لینوکس و مک و ... کما اینکه دیدیم خیلیا روی لپ تاپ اپل ویندوز نصب میکنند و نمیشه بابت این کسی رو ملامت کرد، و اپن سورس بودن اندروید باعث شده فراگیر بشه و بهمین اندازه غیر قابل اعتماد و امنیت پایین، ولی در ویندوز فون کلا شکل سیستم عامل عوض شده و حرفی نو برای گفتن داره و کمی سخته برای جا باز کردن همین مورد در مورد لینوکس و ویندوز میشه زد ولی جاها عوض میشه!
میگن اندروید جدید تر از وین فونه، که جای تعجب زیادی داره چون اولا این شکل وین فون از اکتبر 2010 اومده بدون هیچ شباهتی با سیستم های قیلی مایکروسافت ولی اندروید از نوامبر 2007 با طرح کلی سیمبین!!!
میگن اگه دو سال با اندروید کار کنی دیگه سمت وین فون نمیری، کاملا بر عکسه قضیه برا من، شخصا به مدت طولانی هم با اندروید کار کردم و هم وینفون و هر دو از ورژن های پایین تا آخرین، و انتخابم وین فونه، نمیدونم چرا بحث سلیقمون رو باید به صورت اصل جلوه بدیم!
شاید این چیز هایی ما مشکل میدونیم در مورد وین فون در واقع مشکل نباشند و روندی رو به آینده باشند و ما دوستار گذشته!

Iman M در تاریخ : 1392/11/5

دوست عزیز اینجا بحث یکم سلیقه ای میشه توی انتخاب، مطالبی دوستمون گفت درسته
من خودم حدود سه سال پیش HD7 گرفتم و ویندوز فون اون روزا خیلی کمبود داشت حتی نمی شد با بلوتوث فایل ترنسفر کرد، و کلی دردسر دیگه و حتی 10 تا بازی حد متوسط نداشت و من بعد یکسال گوشیم رو فروختم و رفتم سراغ اندروید، گوشی های متفاوت از HTC Desire HD تا Galaxy SII و دوباره امسال اومدم سراغ وین فون و تمام مدتی اندروید داشتم حسرت ویفون رو میخوردم، چرا؟؟؟ چونکه شخصا با اندروید حال نکردم و ویندوز فون رو خیلی بیشتر دوست دارم، پس شد سلیقه!
ولی تجربه من نشون داد مردم دنبال گوشی هایی هستند که قابلیت های سیمبین رو داشته باشه در واقع به نظر من اندروید سیمبین به روز شدست از منو بگیرید تا ستینگ!
خیلی موارد داریم که در اندروید هست و در وین فون نیست، در کل یکم احساس کمبود میکنی در وین فون ولی در اندروید هیچ نرم افزاری نیست که نتونی پیداش کنی به نظرم یک مدت با هر دو سیستم کار کن ببین نیاز هاتو کدوم بر طرف میکنه، بعد انتخاب کن
بحث هایی اینجا میشه بیشتر جنبه های حاشیه ای داره و هر کی میخاد سلیقه خودشو به بقیه تحمیل کنه، مثلا میگن اندروید کند تر از وین فونه، این درسته برای یک سخت افزار واحد ولی میبینیم گوشی های اندرویدی این کمبود رو با بالا بردن قابلیت سخت افزار جبران میکنند یا میگن وین فون نرم افزار نداره، حالا شما بپرس چی میخاستی که نبوده، الان استو وین فون در حدی هست که 99% نیازهای کاربراش رو تامین کنه حالا شاید تعداد انگشت شماری اپ نباشه میگن وین فون فایل منیجر نداره، میگیم نیازی نداره واقعا، اگه کسی عادت یا نیاز داره به فایل منیجر و اینو کمبود میبینه بره سراغ اندروید و . . .

Iman M در تاریخ : 1392/11/5

اول اینکه خوبم، مرسی شما؟
جناب کاربر حرفه ای ویندوز فون، بحث اینجا مقایسه دو سیستم عامل با یک سخت افزار مشابه بود و نه چیزه دیگه
اینکه سیستم عامل اصلی HD 2 ویندوزه که همه میدونند ولی کوک کردن رام اندروید برای HD 2 کار سختی نیست کما اینکه کوک کردن وین فون براش خیلی سخت تره و نمیشه گفت رامی که کوک شده قطعا نقص داشته، HD2 گوشیه که بیشترین و متنوع ترین کاستوم رام ها رو داره ! و متوجه منظورتون نمیشم که میگید برای ویندوز فون بهینه شده در نتیجه اندروید جواب نمیده و دست و پا شکسته میشه و ...!
سیستم عامل مجموعه ای از برنامه هاست و شما میتونید روی Galaxy S2 هم وینفون کوک کنی و یا برای 1520 اندروید، چیزی اینجا مطرحه که آیا صرف زمان و هزینه میکنه که رامی رو کوک کرد یا نه! چیزی به نام امکان نداره و ... نداریم، همین طور که ios روی HD2 کوک شد ولی سختی هایی که لازم بود برایی اینکه وای فای و بلوتوث رو توش راه انداخت به قدری بود که کسی ادامش نداد!
تفاوت سرعت رام ها هر چقدر هم باشه تفاوتی برای مقایسه نداره چون هر دو سیستم عامل روی یک مموری تست شدند و حتی اندروید روی کلاس 10 هم جواب نداد!
جنابعالی چند تا گوشی میشناسی که برای تفریح روش اندروید نصب میکردند؟
HD2 جز معدود گوشی هایی که میشه براش سیستم عامل های متنوعی رو به راحتی کوک کرد، مثلا لینوکس وین فون 6.5 7 و حتی 8 !
راستی شما چقدر ضمینه برنامه نویسی دارید؟

mojtaba k در تاریخ : 1392/11/5

با سلام خدمت اقا امیر ببین دوست عزیز ... شما که یه سیستم عامل رو نقد میکنی خوب هم مزایا بگو هم معایب شما شعارت گفتن حقایقه چرا توی قسمت نوت 3من هرچی خوندم تمام 314نظرت مزایای نوت 3گفتید کما اینکه اگه شما به صورت تئوری نظر دادید من درعمل دید م اون طور هم که میگید نیست شما سولاتی که من کردم که میتونید توی همون قسمت نوت ببینید من هم دارم هر سه سیستم عامل استفاده میکنم هرکدام یه سری چیزا به دست میاری یه سری چیزا از دست میدید این که شما فقط اندرویید قبول دارید به عنوان سیستم عامل برای یه شرکتی مثل ایفون ونوکیا مهم نیست مهم اینه که خیلی از کاربرا که وینفون انتخاب یا ایفون دارند مطمئن باش اکثر ایراداتی که شما میگیرید رو میدونن وبا شناخت اومدن سمت این برند من کار شما رو قبول دارم که میخواهید به صورت تخصصی بحث کنید وکمک کنید ولی خوب باید شرایطش هم باشه به نظرت اکثرا که نوت3یا ایفون5اس یا لومیا1020میگیرند براشون این باز بودن سیستم خیلی مهمه به نظر من که اینطور نیست یعنی این همه کاربر ایفون ونوکیا توی دنیا نمیفهمن با چی دارن کار میکنن اگه اینطوری که شما فقط اندرویید ومخصوصا شرکت سامسونگ رو قبول دارید باشه خوب بقیه برندها باید غاز بچرونن کما اینکه سود اوری شرکت ایفون با تک محصولی بودن نسبت به سامسونگ خیلی بیشتره واونها سود اوری مهمه نه فروش زیاد خیلی هم فکر من وشما نیستن اما برای من سواله که شما خودت کاربر وینفونی اگه اینجوری که شما میگید چرا انتخابتون رو عوض نمیکنید با این همه مشکل

امیرحسین ر در تاریخ : 1392/11/5

اون زمان که من note و بعد note 2 خریدم بی شک بهترین گوشی توی بازار بود نه سونی با این قدرت بود نه ال جی،تنها گوشی one x بود ، و انتخاب خیلی راحت تر.
ولی الان کلا فرق داره با هر معیاری یه گوشی وجود داره
سامسونگ به جز بدنه بد و طراحی نه چندان زیبا هیچ ایرادی نداره
هر برندی که شما بخای بخری یه ایرادی داره،شک نکن.اینجوری شما باید راه بیفتی توی تمام پیجها بگی این گوشی رو نخرین به درد نمیخوره...گوشی خریدن کاملا سلیقه ای هست...
من نظراتم کلا با شما فرق داره،من تجربیاتمو دارم میگم،شما چیزی که خوندین هیچ وقت هم توهین نمیکنم که یه سری آماتور این گوشی رو خریدن...
نظر من هم کامل بخونید به جز باطری خیلی چیزای دیگه گفتم

رضا ا در تاریخ : 1392/11/5

توی ویدیو ها بیشتر میشه تشخیص داد ک کدوم بهتره ولی خب در خیلی خوب بودن نوت هم شکی نیس ولی 99 درصد برتری نوت مربوط ب سیستم عاملش میشه نه سخت افزار اگه لومیا 1520 اندرویدی بود اونوقت نوت به جز قلم مخصوصش هیچ برتری دیگه ای دربرابر لومیا نداشت ! ولی خب نرم افزار هم خیلی مهمه واسه خیلیا مهم تر از سخت افزار و کیفیت هس واسه همین بازم خیلی سایت ها شاید بگن برای خرید مطمئن تر نوت بخرین

amir - در تاریخ : 1392/11/5

بله داداش كار كردم ....

اگه ميخواي بدوني تفاوت تجربه وين فوني مثل 1520 با مثلا 520 چيه عملا هيچ فرقي نميكنن ! چون چيزي وجود نداره شما مثلا روي 520 نتوني داشته باشي روي 1520 باشه ( صد البته منظورم آسفالت 8 بازي كردن و فيلم اچ دي ديدن نيست كه يكسري از دوستان رو به وجد آورده گويي كه فكر ميكنن بقيه گوشيها داشتن اسنك مونوكروم اجرا ميكردن و فيلم 3gp نشون ميدادن ...1520 اومده استانداردها رو از نو تعريف كرده ! )

همون ظاهر ...همون امكانات نرم افزاري استور...همون دست بسته .... همون مشكلات ابتدايي .

كارهاي ساده و اوليه كه امروز جزو بديهياته رو نميشه با اين سيستم عامل انجام داد.

amir - در تاریخ : 1392/11/5

دوست عزيز راجع به ظواهرش مثل رابط كاربري و تم رنگ و اينا اصلا صحبتي نميكنم....بسته به نظر كاربره.

( و صد البته شما در وين فون اساسا با اين تم حال نكردي رابط كاربري و لانچر و تم دوم و سومي وجود نداره كه بخواي تغييرش بدي يا ندي )

اين بخش آندرويد براي مبتديها بهتره وين فون براي حرفه اي ها رو دوست دارم يكمي اجمالي توضيح بدي چرا؟

توي وين فون شما غير از نصب نرم افزار از روي استور مگه كار ديگه اي هم ميتوني انجام بدي ؟؟!
حتي فايلهاي قابل دانلود ( چه از نت ...چه از پي سي ...چه با بلوتوث ) اين پلتفورم پيش فرضه ..هرچي رو ساپورت نكنه اتوماتيك حذفش ميكنه

نه دسترسي به فايلها و فولدرهاي خود سيستم داري ...نه ميتوني بگي چي رو كجا بريز...نه چيزي رو ميتوني مديفاي كني ...نه غير از ساپورت رام توسط مايكروسافت ( چند وقت يكبار ) كار دومي ميتوني انجام بدي و بهمين ترتيب ( يه چيزي تو مايه IOS منتهي خيلي اوليه تر و محدودتر ...حداقل IOS رو ميشه جيلبريك كرد و يه كاراي پيش پا افتاده روش انجام داد...وين فون اينكارم نميشه توش انجام داد )

مثلا از ديدگاه كاربر حرفه اي فرق وين فون با گوشي e250 جاوابيس سامسونگ چيه ؟
توي e250 شما ميتونستي برنامه هاي جاوا نصب كني روي وين فون ميتوني برنامه از استور ؟

كار ديگه اي هست قابل انجام باشه ؟

كاربر آماتور باشي خوب با هر دوتاش راحتي چون كار خاصي روي سيستم نميشه انجام داد.....

اينه كه واقعا خيلي خوشحال ميشم يه نفر توضيح بده وين فون به چه دليل سيستم عامل حرفه اي ها قراره طبقه بندي بشه ؟

amir - در تاریخ : 1392/11/5

دوست عزيز من مگه مطلب مينويسم شما بخواي باور كني يا نخواي باور كني ؟

من وظيفه ام توضيح واضحات و واقعيتهاي مرتبط با اين گوشيه براي اونايي كه ميخوان بدونن.

بقيه اش كه شماي نوعي باور كني يا نكني به خودت وبرداشتت از موضوع مربوطه .

شما تشريف ميبري توي خيابون و جاده هاي بيرون شهر هم كلي تابلوي هشدار دهنده جاهاي مختلف نصب شده ....
دوست داشتي و باورشون كردي كمتر از هزينه و ضرر ميكني ....دوست نداشتي و باور نكردي هم براي اوني كه تابلو رو نصب كرده اتفاقي نميفته ...بالاخره يه روزي و يه جاي شماي نوعي بعد از اينكه هزينه اش رو پرداخت كردي متوجه ميشي كجا رو اشتباه كردي .

براي من نوعي 5 نفر هم واقعا دنبال موضوع برن و متوجه باشن دارن چه كاري ميكنن كافيه ( 5 نفر كمتر ضرر ميكنن ).... هيچكسي هم دنبال قضيه نره هيچ هزينه اي واسه من نداشته.پس فردا هم نميخوام جوابگوي يك عده باشم كه چرا روز اول اطلاعات غلط بهمون دادي.

amir - در تاریخ : 1392/11/5

دوست عزیز بنظر من وضعیت شما نسبت به اونروز که دنبال سامسونگ بودی هیچ فرق خاصی نکرده....اونروز احتمالا بدون معیار و مقیاس طرفدار یه برند بود امروز هم به همون ترتیب قبل طرفدار یه برند و مدل دیگه شدی.

شما به جای کلی گویی با جزییات بیشتر بگو الآن که از نوت ۲ رسیدی به ۱۵۲۰ مشخصا چیا رو از دست دادی و چه چیزایی بدست آوردی؟

توی آندروید چی داشتی که توی وین فون نداری....
توی وین فون چی داری که توی آندرويد نبود؟

صرف یک تک معیار باتری بخوای حساب کنی ۱۱۰۰ و موتورولا ایکس هم باتریهاشون خیلی دیر تخلیه میشه هر چند نفی نمیکنم مصرف باتری ۱۵۲۰ نسبت به بقیه گوشیها بهتره ( چند بار اینو گفتم )

توی بقیه موارد چیه نسبت به رقبا ؟
اسمارت فون و هند هلد كه فقط باتري نيست !

امیرحسین ر در تاریخ : 1392/11/5

ببینید دوست عزیز کار کردن با اندروید خیلی راحت تره و فضای باز تری داره و برنامه های خیلی بیشتری نسبت به وینفون داره ولی نسبت به وینفون روونی کمتری داره...وینفون فضای خیلی شیکتری نسبت به اندروید داره و استورش روی ایران باز هست ولی توش آدم حس میکنه دستو پاش یه کم بسته هست...
من برعکس آقا amir فکر میکنم اندروید واسه آماتورها خیلی بهتره چون کار کردن باهاش سادست ولی وینفون یه کم واسه آماتورها دلچسب نیست
من خودم شخصا اندروید رو بیشتر میپسندم ولی شیکی و روونی وینفون رو هم دوست دارم و امید دارم در وینفون 8.1 دستمونو باز تر کنه...
پیشنهاد من هم برای شما که تا به حال با هیچ کدوم کار نکردی اندروید هست...یا میتونی چند ماه دیگه صبر کنی وینفون 8.1 بیاد بعد تصمیم بگیرید ;-) موفق باشید

مهسا ر در تاریخ : 1392/11/5

gasmarena که بیشتر نظرش روی نوته. بیشتر مواردی که گفتین توی جی اس ام نوت برنده شده واقعا حرفه کدوم سایتو باور کنه!

رضا ا در تاریخ : 1392/11/4

توی این ویدیویی ک گذاشتم
توی قسمتی که درمورد output صدای نوکیا گفتم این ویدیو فقط هنگام مکلالمه گفت اشاره ای به کیفیت پر کردنش نکرد من اینو اضافه کردم به حرفام.(توی مقایسه سایت GSMarena اشاره کرده)
برای کامل تر شدن مقایسه خودمم یه چیزای دیگه بهش اضافه میکنم لومیا:
fm radio
داره تاچش
super sensetive touch
هس و اینکه نقشه های افلاین نوکیا بهتر از گوگل هس.
نوت هم
eyescrolling
داره و خب 3 گیگ رم ک البته لومیا به اینچنین رمی اصلا احتیاج نداره همین 2 گیگ هم خیلی هس براش.
در کل به این نتیجه می‌رسیم ک لومیا از نظر سخت افزار بهتره چیزی ک ما سعی کردیم برای بعضی از دوستان روشن کنیم ولی متاسفانه بدون مدرک منکرش میشن!

رضا ا در تاریخ : 1392/11/4

بهتون پیشنهاد میکنم این ویدیوی باکیفیت هم حتما تماشا کنین مقایسه مو به موی لومیا 1520 و note 3 هس با مدرک! توسط سایت معتبر phone arena :
www.aparat.com/v/TtBus

طبق این ویدیو برتری های لومیا

1:کیفیت ساخت بالاتر که خیلی محکم تر است
2:طراحی زیباتر
3:کیفیت صفحه نمایش بهتر که رنگ هارا خیلی طبیعیتر و زیباتر نشون میده در برابر نوت که اشباع شده هس و اینکه زیر نور آفتاب لومیا خیلی بهتره و حتی میگه باوجود اینکه روی کاغذ نوت صفحش 380ppi هس و لومیا 367 اصلا این موضوع قابل تشخیص نیس.
4:دوربین بهتر بخصوص توی نور کم نوت افتضاح هس
5:باتری بهتر که الان این لومیا 1520 بهترین باتری توی کل فبلت های بازار داره
6:برنامه آفیس بسیار بهتر از اندروید روش هس ک از قبل روش نصبه.
7:کیفیت صدای بهتر(هم وقتی با تلفن صحبت میکنین , وهم اینکه خیلی باکیفیت صدا را میشنوین و خیلی با کیفیت صدا پر میکنه !)نوکیا تکنولوژی جدیدی واسه این موضوع استفاده کرده.
برتری نوت نسبت به لومیا:
1:داشتن قلم مخصوص
2:مواردی که همش مربوط به برتری سیستم عامل میشه مثلا multitasking بیشتر ,ساپورت کردن فرمت های ویدیویی بیشتر , نرم افزارهای بیشتر و اینکه بیشتر میشه با سیستم عامل اندروید ور رفت .در این مورد خب کسی هم شکی نداره که نرم افزار های اندروید بیشتره و بیشتر میشه دست توی سیستم عاملش برد ولی این موضوع تا حدود زیادی بستگی به سلیقه هم داره من live tile ها را بیشتر دوست دارم و وین فون واسه خیلیا نرمافزارهای ضروری را داره
3:قیمت یکم پایین تر

حالا تصمیم با خودتونه ک کدومش بهتر!

moein a در تاریخ : 1392/11/4

http://www.digikala.com/Product/DKP-23075/Nokia-Lumia-1520/%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D9%86%D9%88%DA%A9%DB%8C%D8%A7-%D9%84%D9%88%D9%85%DB%8C%D8%A7-1520
سلام به همگییی اینم بررسی لومیا تو سایت دیجی کالا!
شمایی که میگی این گوشی نسبت به بقیه بدرد نمیخوره بهتره یدور اینو بخوونی بعدم به حرفات گوش کنی
این تحلیل از سمت کسی هست که دو هفته گگوشی در دسرسش بوده و باهاش کار کرده

رضا a در تاریخ : 1392/11/4

من شخصا هم تو گوگل هم سایت های بزرگ دنیا سرچ کردم. قانع نشدم. درستم گرفتم و تجربی هم دیدم. برتری در لومیا 1520 وجود نداره متاسفانه

ایرج ا در تاریخ : 1392/11/4

سلام شماکه هم یک گوشی آندرویدی داشتی والآن هم که یک گوشی وین فونی داری واین که میگی سیستم عامل آندرویددر برابر وین فون کمبودوضعف داره میخواستم بدونم این کمبود تا چه حدیه و به فرمایش امیر که گفته اگه کسی دو سال با آندروید کار کنه دیگه نمیتونه وین فون رو بپذیره درسته یا نه؟من تا حالا نه با آندروئد کار کردم نه با وین فون(کاملا آماتورم)یک مقایسه کلی ازنظرنرم افزاری بین دوتا سیستم عامل میتونی بگی؟ممنون.

آبتین ف در تاریخ : 1392/11/4

سلام داداش من پسر داییم از دبی دو تا خرید یه مشکی واسه خودش یه سفید واسه من رنگش ماته بک کاورش هم رنگ خود گوشی بود مال من سفیده مال پسر داییم مشکی

آبتین ف در تاریخ : 1392/11/4

ببین آقای محترم من این گوشی رو دارم ... تو همین چند روز با هرگوشی پرچم داری مقایسوس کردم سر تر بوده وقتی 4 تا بازی سنگین رو به راحتی و بدون کوچک ترین وقفه ای تو کارش اجرا میکنه با بالا ترین کیفیت نباید توقا داشته باشی که حرفتو باور کنم

محمد ا در تاریخ : 1392/11/4

سلام دوستان این گوشی هم مثل lumia 925 مشکل پرش تصویر داره؟یا هر مشکل دیگه ای؟؟؟

رضا ا در تاریخ : 1392/11/4

بله دوست عزیز من این فیلم و واسه اشخاصی مث Amir گذاشتم تا بدونه چرا میگن صفحه نمایش لومیا 1520 بهتر از رقباست ایشون نمیخواد قبول کنه همش میگه بدون مدرک حرف میزنن وقتی هم با مدرک بهش نشون میدی....این آقا چه دوست داشته یا نه لومیا 1520 هم از لحاظ دوربین , هم باتری , هم صفحه نمایش , وهم کیفیت ساخت برتر از فبلت های دیگست کافیه یه سرچ ساده توی گوگل بکنین این واقعیت مشخص میشه ...

amir - در تاریخ : 1392/11/4

دوست عزیز حالتون خوبه ؟
من خودم کاربر حرفه ای ویندوز موبایل بوده و هستم شما از آندروید اچ دی ۲ میگی؟!

اچ دی ۲ سیستم عاملش ویندوزموبایل ۶.۵ بود....برای این سیستم عامل طراحی و بهینه شده بود.
تا نسل بعدش که اچ دی ۷ بود هم اچ تی سی گوشی آندرویدی نزده بود و وین فون ۷ استفاده میکرد.
همین اچ دی ۲ رو مایکروسافت حاضر نشد به وین فون ۷ آپگرید کنه گفتن پیش نیاز سخت افزاری نداره ( حتی ویندوز موبایل ۶.۵.۳ هم بهش ندادن ).منتهی واقعیت نداشت چون قرار بود وین فون ۷ براش بیاد و روی این بیس طراحی شده بود...
شما اومدی به لطف انعطاف پذیری آندروید یک ورژن غیر رسمی و دست و پاشکسته آندروید اولیه روی مموری خارجی گوشیت نصب کردی ( اونزمان بعنوان سرگرمی روی نصف گوشی های ویندوز موبایل ورژنهای اولیه آندروید رو نصب میکردن کما اینکه آندروید اپن سورس رو امروزم آخرین ورژنهاش رو نصب میکنن ) اسمش رو گذاشتی آندروید و فیدبکهات رو میخوای به اسم نقاط ضعف آندروید جا بندازی؟
شما اصلا میدونی پیش نیاز نصب آندروید چیه؟
میدونی تفاوت سرعت دیتای نصب شده روی فلش رام سیستم با مموری استیکی که ایمیج آندروید روش ریختی چقدره؟
میگی وین فون ۷.۸ ریختم خوب جواب میداد ؟ احتمالا که فکر نمیکردی اچ دی ۲ رو برای آندروید طراحی کردن...از روز اول قرار بود به وین فون ۷ آپدیت بشه.

واقعا نمیدونم چی باید بگم.....
معیار مقایسه بقیه مطالب وین فون دوستان هم این شکلی باشه که هیچی.

با این مقایسه لومیا ۹۲۰ که سهله نوکیا ۶۶۰۰ هم از تجربه آندرویدی شما بسیار سریعتر و قویتره

منبع جهت علاقه مندان

www.en.wikipedia.org/wiki/HTC_HD2

امیرحسین ر در تاریخ : 1392/11/4

دوست گلم منم یکی از اون آماتورام که فرمودین
note 2 داشتم و الان 2 هفتس 1520 دستمه
آماتور که بودم هیچ الان احساس حماقت هم دارم که چرا تا حالا از سامسونگ دفاع میکردم
1520 خیره کنندست...
شما درست میگی که وینفون کمبود های داره ولی نه دیگه اینجور که شما داری لهش میکنی
دوستانی که نظر بندرو میخوان بدونن...اولین چیزی که خیلی توجهتونو جلب میکنه باطریشه...هر چی صبر میکنید تمام نمیشه :D دوم صفحه نمایشش که واقعا عالیه از هر نظر...6 اینچ یه کم بزرگه من 5.5 بود بیشتر دوسش داشتم...سیستم عاملش در برابر اندروید کمبود داره و هیچ حرفی توش نیست...
میدونید چی شد 1520 خریدم؟؟؟؟؟ بین z1 note 3 و g2 گیر کرده بودم...
سامسونگ این نوار دورش که بعد از یه مدت رنگش از بین میره یه جوری اذیت میکنه
lg هم میگن لباس شویی خوب میزنه گوشیشو نمیدونم :D
z1 هم حاشیه دورش خیلی بد بود...دیدم گوشی اندروید دلچسب تو بازار نیست
اینجا بود که 1520 رو دیدم و یه دل نه 100 دل ....
وقتی دستم گرفتم فهمیدم درست انتخاب کردم...سیستم عاملشم جواب من آماتورو میده ;-)

iman s در تاریخ : 1392/11/4

بله.آسفالت 8 رایگانه مهسا خانم.خودم چهارشنبه دانلود کردم.حجمشهم فکر کنم 820 مگ بود.بازیشم خیلی راحت و روون اجرا میشه.البته هنوز 7 و 5 پولیه.شاید اینم مثل انگری بردز یه مدت رایگان باشه بعدش پولی کنن واسه همین اگه میخوای زودتر دانلودش کن.

babak k در تاریخ : 1392/11/3

یه چیز یادت رفته پخش فایلهای 4k Ulta Hd
http://www.phonearena.com/news/Phones-with-4K-video-playback-Lumia-1520-vs-Note-3-and-Xperia-Android-updates-Q-A-Episode-12_id50346

Majid S در تاریخ : 1392/11/3

مگه نیست، توی فیلم میگه 1520 بهتر از اونا رنگ هارا میسازه z1هم که اصلا چیزی معلوم نیست،note 3هم که کاملا سیاهه چیزی معلوم نیست ،اپله هم که برعکس تو نور زیاد نورش کمه تو نور کم نورش زیاده کلن قاطی داشت ...

amir - در تاریخ : 1392/11/3

دوست گرامی

شما بجای اینکه فکر کنی یدونه ابزار مثل گوشی یک شخصیت حقیقیه و برای کسانی که نقدش میکنن تاسف بخوری برای اونایی که میخوان با تعصب یک ابزار خیلی ساده مثل گوشی موبایل رو با عواطف انسانی قاطی کنن تاسف بخور.

وقتی وین فون ۸ ( که بر خلاف تصورتون سابقه مایکروسافت در زمینه سیستم عامل موبایل بیش از ۱۴ ساله نه یکسال ) نسبت به آندروید ۶-۷ ساله کلی ضعف داره.

وقتی نوکیا که یه روزی سرآمد سخت افزار موبایل بود امروز نصف قابلیت رقبا رو نداره....

وقتی لومیا ۹۲۰ بیرون میاد نوکیا میگه میگه ضد خش و ضد ضربه است با یکبار زمین خوردن ساده هم خش میفته هم ال سی دی اش میشکنه ( از پرش تصویر ال سی دی هم فاکتور گرفتم )....

وقتی ۹۲۵ میاد بیرون شارژش ضعیفه کیفیت صدا هم نداره....

وقتی نصف گوشبهای وین فون دچار هنگ و فریز و ری استارت بی دلیل میشن....
وقتی ۱۵۲۰ سوای مشکلات بالا مشکل اسپیکر هم داره...
وقتی مایکروسافت امکانات و آپدیتهای برنامه های خودش برای وین فون نصف پلتفورمهای دیگه نیست....
ما بشینیم بگیم همه اینها رو ولش کن....بشین برای نوکیا که نصف آپشنهای سخت افزاری بقیه رو بعد از ۹ ماه ارایه نمیکنه و برای وین فون که نصف آپشنهای نرم افزاری بقیه رو ارایه نمیده کف بزن که خاطرات نوستالژیک یک عده جریحه دار نشه!

داداش گلم تاریخ مصرف اونزمانی که یکسری نقشه مجانی جی پی اس میدادی و کلی امتیاز توی بازار موبایل میگرفتی .....تاریخ مصرف اونزمانی که یک کلید شورتکت موزیک پلیر میگذاشتی و کلی امتیاز میگرفتی ...... تاریخ مصرف اونزمانی که روی چند مگاپیکسل دوربین مانور میدادی و یکسری امتیاز میگرفتی چند سالیه سر اومده.

توی بازار باز و اشباع امروز که مثلا یه شرکت چینی گوشی ۵۰۰ دلاری میزنه به اسم vivo xplay 3s میزنه تمام پرچمدارها رو از نظر سخت افزار مغلوب میکنه.....
گوگل آندروید اپن سورس میزنه عرض ۳ سال سهم بازار این تازه متولد میشه بیشتر از ۸۰٪ کل بازار اسمارت فون
توی بازاری که هر ۶ ماه رزولوشن نمایشگرها میشه ۲ برابر قدرت سخت افزارها میشه ۴ برابر....محصولی مثل تبلت میاد بازار دسکتاپ رو تعطیل میکنه بازار لپ تاپ رو یک سوم میکنه که دیگه نمیشه مثل سال ۲۰۰۵ با یکسری ادعا و آپشن تاریخ مصرف گذشته مانور داد.

شما برو نظرات کاربران هر مدل نوکیا و وین فونی رو دوست داشتی بخون.
اونایی که بخاطر تعصب برند و اسم از مثلا سیمبین اس ۶۰ کوچ نکردن با وین فون سورپرایز شدن.

اونایی که تجربه ویندوز موبایل و آندروید داشتن بعد از دیدن وین فون دچار یاس فلسفی شدن!

حالا من و شما بیایم هی بدون منبع اخبار کذب راجع به فلان مدل گوشی پخش کنیم و رمان علمی تخیلی بنویسیم.

غیر از ضرر زدن به یک عده آماتور عواید دیگه ای هم داره ؟

ما که نمیتونیم بخاطر توجیه خواسته ها و آرزوهامون بشینیم اینجا تو یه سایت با بیس اطلاعات خرید و فروش بقیه رو سوق بدیم به سمتی که تهش معلوم نیست ( هر چند تهش معلومه و بنظر من اصلا روشن نیست )

من نوعی میتونم بگم باتری ۱۵۲۰ نسبت به بقیه رقبا دوامش بیشتره....در بقیه موارد در حد رقبا نیست.
اومدم سهوا یا عمدا نصف واقعیت رو با اطلاعات بی اساس و احساسات قاطی کردم تاوانش رو آماتورها میدن ( کما اینکه توی بخشهای دیگه لومیا تشریف ببرید کلی شاکی وجود داره میگن ۲ ماه نظراتتون رو خوندیم بعد از خرید تازه فهمیدیم داشتیم ساخته های ذهنی متعصبین کم تجربه رو بعنوان واقعیت میخوندیم )

mahshad k در تاریخ : 1392/11/3

به نظرمن دوستان جای جر و بحث های بیهوده و بی فایده بیان درباره خود این گوشی توضیحات مفیدبذارن تا کسایی،که میخوان این گوشی روانتخاب کنن راحتتر تصمیم بگیرن،دوستانی ک توانایی این کاررودارن میتونن مقالاتی که تو سایتهایی مثه جی اس ام آرنا یافون آرنا درباره این گجت نوشته شده رو ترجمه کنن تا آگاهی افراد بالابره،ممنون

Iman M در تاریخ : 1392/11/3

گل گفتی عزیز!
گوشی قبلی من HD2 بود، وقتی اندروید رو Nand,Data sd نصب میکردم، اشکم در میومد، سیستم هنگ بود کلا و نرم افزار ها بسته میشدن، ولی وقتی ویندوزفون 7.8 نصب کردم، با اینکه از روی مموری ران میشد، کوچکترین هنگ یا حتی کندی نداشت، روی اندروید یک بازی مثله Need for speed نصب میکردم، ران نمیشد اکثر مواقع، اگه رم خالی میکردم با کندی و هنگ باز میشد جوری که کلا با اندروید قید بازی رو زدم، ولی روی ویندوزفون هر بازی نصب کردم خیلی روون ران میشد، وقتی روی اندروید message رو باز میکردم کلی طول میکشید باز شه، ولی وین فون سرعتش از عکس العمل دست من بالاتر بود! اینم بگم که از اندروید 2.2 تا 4.2.2 تا MIUI بالغ بر ده رام نصب کردم و تمام این موارد در همش صادق بود!
من که خیری از اندروید ندیدم و فکر نکنم دیگه سراغ اندروید برم. و همین منو ساده وین فون رو به لانچر های متنوع و در عین حال زشت اندروید ترجیه میدم

amir - در تاریخ : 1392/11/3

داداش میدونستی اشتباه ترین کار دنیا اینه که آدم برای توجیه یک اشتباه سعی کنه صد تا دلیل و توجیه دیگه بسازه!

نمیدونم شما از سیستم عامل و برنامه هاش چقدر اطلاع داری.

گوگل پلی استور گوگله....یک برنامه است ربطی به سیستم عامل آندروید نداره.

ما توی دنیا چند ده تا چند صد فروشگاه نرم افزار برای آندروید داریم یکیشون هم گوگل پلی هست.

چند هزار وبسایت و وبلاگم داریم که نرم افزارهای مبتنی بر آندروید رو مجانی پخش میکنن.

کالکشن برنامه های آندرویدم توی بازار خیلی کشورها منجمله ایران میتونی روی چند تا دی وی دی به قیمت یک ساندویچ بخری

شما لطف کن نظرت در مورد انحصار آندروید و غیر قابل استفاده تجاری بودنش رو دوباره مرور کن و کمتر توجیه تراشی کن.

حتما همیشه سعی میکنم اطلاعاتم رو کامل کنم منتهی تا اینجا و با نظرات گاه و بیگاهی که از شما دیدیم زمینه تکمیل اطلاعات فراهم نشده.

رضا a در تاریخ : 1392/11/3

به همه ی شرکت ها هم اجازه استفاده از گوگل پلی داده میشه هم دانلود کامل برنامه ها
هیچ فرق و تبعیضی هم وجود نداره
نوکیا هم میخواست مستثنی نبود. نخواست

آبتین ف در تاریخ : 1392/11/2

سلام به همه با عرض تاسف به دوستانی که بد این گوشی رو میگن صریحا اعلام میکنم که حرفاتون زیاد واقعیت نداره درسته که برنامه زیا نداره من دیروز این گوشی به دستم رسید امروز عصر هم رفتم روش برنامه ریختم بقیشم خودم از تو خونه از طریق استور ریختم روش حالا چند تا برنامه جدید وبازی جدید روش نصبه و به راحتی کار میکنه کیفیت تصویرشم دیوانه کنندست فیلم روش ریختم انگار به راحتی با کیفیت بالا پخش میکنه کیفیت صداشم حرف نداره چه با هندزفری چه اسپیکر خود گوشی.
من سفیدشو گرفتم بک کاورش سفیده یه مموری 64 هم خودم انداختم روش جهت اطلاع فیسبوکش عالیه مثل چیزای دیگش.

من شخصا راضیم حالا کساییم که میخوان این گوشی بگیرن حق انتخاب با خودشونه بعدا نیان به من بگن مارو وسوسه کردی.

یا علی

امیرحسین ر در تاریخ : 1392/11/2

با عرض سلام خدمت دوستای گلم
میشه یکی راهنمایی کنه که لوازم جانبیشو چه سایتی واسه فروش داره؟؟؟

مهدی ع در تاریخ : 1392/11/2

داداش گلم اندرویدی که گوگل اجازه ی استفاده از گوگل پلی و دان کامل برنامه هاش بهت نده، مثل ماشینی که سویچش رو.بهت ندن . تو این که اطلاعتت خوب هست شکی نیست ولی کامل ترشم کنی بهتر میشه.

رضا a در تاریخ : 1392/11/2

ممنون امیر جان. توضیحاتت همیشه با منابع معتبر و رفرنس های مناسبه کار ما رو هم راحت میکنی

جمال ا در تاریخ : 1392/11/2

سلام
ممنون، من توضیحات رو نخونده بودم، حق با شماست. اما به نظر من اینکه ملت این همه به این گوشی رأی دادن بی‌دلیل نبوده و به احتمال زیاد اونها هم تحقیق کردن بعد رأی دادن. هرچند که قبول دارم معیارهای کیفی (از طریق رأی دادن) به اندازه معیارهای کمی، اعتبار ندارن.

سعید ب در تاریخ : 1392/11/2

به نظر من بهترین گوشی جهان نوکیا لومیا 1520 هست از هر نظر خوب هست .
1- بلندگو ها عالی هست .
2- صحفه نمایش 6 اینچ خیلی عالی از رقبا
3- دوربین بسیار عالی با کیفیت
4- باطری با ظریفیت بالا و کارکرده عالی
5-قدرت و سرعت بسیار عالی
6- در مورد سیستم عامل آینده خوبی داره

amir - در تاریخ : 1392/11/2

دوست عزیز فکر کنم کماکان داری بدون منبع و اطلاع از موضوع صحبت میکنی.
ثبت اختراعه ؟

آندروید یک پلتفورم بازه تحت مجوز آپاچی .... از اون سر چین و شرکتهای بدون اسم و رسم تا اینور دنیا دارن رسمی و غیر رسمی اش رو پورت میکنن.
برای آشنایی با شرایط استفاده آندروید اینجا رو ببینید

www.fa.wikipedia.org/wiki/اندروید

فقط هم روی گوشی و تبلت نصب نمیشه.

ضمنا و جهت اطلاع شما هم شخصا دوست داشتی میتونی تشریف ببری با رعایت قوانین اولیه اش مثل ذکر نام سرویسهاش و تعهد به حقوق محتوای بقیه توسعه دهندگانش بگیری روی هر چی دوست داشتی ( و صد البته بلد بودی ) نصب کنی. حتی اجباری به استفاده از لوگو و برند تجاری توسعه دهندگانش هم نداره.
ما داریم برای بردهای مینی پی سی مثل کیوبی و رسپ بری و امثالهم آخرین نسخه هاش رو استفاده میکنیم!

برای اطلاعات بیشتر در مورد اینکه مجوز آپاچی چیه و چرا نمیشه تحت این مجوز چیزی رو انحصاری کرد اینجا رو ببینید

www.fa.wikipedia.org/wiki/مجوز_آپاچی

راستی دقیقا شما از کی تو کار سیستم عامل بودی؟
در هر صورت این مطلب بالا رو هم لطف کن به گنجینه اطلاعاتت اضافه کن.

amir - در تاریخ : 1392/11/2

داداش گلم سايتاي ايراني رو كه كلا ولشون كن مطلب بقيه رو ترجمه ميكنن به اسم گزارش اختصاصي ميگذارن توي سايت !

در مورد اينكه منابعشون چرا دروغ ميگن اين بر ميگرده به يكسري حربه تبليغاتي و بازارسازي ( اصالتا مال اپل بود جديدا مايكروسافت هم ياد گرفته .....)

توضيحش از حوصله اين بخش خارجه .

شما دوست داشتي بدوني ادعاهاي اينجور سايتها چقدر مبتني بر واقعيته ميتوني بري نتايج تست تخصصي ( شامل عدد و رقم وپارامترهاي مقايسه و توصيف برتري ها با كميت ) رو از منابع مختلف ببيني

مقايسه اينجور سايتها آدم رو ياد تبليغات شبكه هاي اونور آب در مورد مثلا قرص لاغري و كپسول افزايش قد و مكمل سوخت ميندازه

چون هدفشون بازار عامه مردمه ( سياست فروش مايكروسافت و اپله ...محصولي كه هنوز معلوم نيست چيه قبل از معرفي رسمي به اسم لو رفتن اطلاعات و درز كردن مشخصات از طرف يكسري خبرنگار و سايت به ظاهر بيطرف نصف دنيا كل مشخصاتش رو دارن ...هنوز از معرفي رسمي 2 روز نگذشته با كل برندهاي مطرح از طرف همين خبرنگاران مقايسه شده و خيلي تصادفي از همه نظر بالاتر از بقيه رقبا بوده بطوريكه يدونه ايراد نتونستن ازش بگيرن!....روز آغاز فروش هم با همين حربه ها مردم ميرن توي صف كه محصول ساخته ذهن اينجور سايتها يا در واقع محصول سياست فروش اين شركتها رو بصورت ضربتي بخرن ) مطلب مقايسه ايشون هم محدود ميشه به نصف صفحه ادعا نهايتا يكي دو تا عكس و فوقش يدونه ويديو كليپ آماتوري هم پشتيبان ادعاهاشونه.
شما تشريف ببري توي آزمايشگاه بعنوان يك متخصص شيمي تحت شرايط كنترل شده آزمايشگاهي بخواي يك عنصر خيلي ساده مثل سديم يا پتاسيوم با خلوص 100% توليد كني غير ممكنه....حالا بخواي يك ابزار پيچيده مثل موبايل اونم با تامين قطعات و نرم افزار از چند ده تا چند صد سورس بسازي و 100% بدون ايراد باشه و برتر از همه اونم در دنياي رقابتي امروز جزو محالاتيه كه اينجور سايتها ممكنش ميكنن!

اينجا رو ببين
http://www.phonearena.com/news/Nokia-Lumia-1520-is-first-with-assertive-display-watch-it-easily-beat-Galaxy-Note-3s-screen_id48671

شبيه به اينه كه مثلا من بخوام شما رو ترغيب كنم بياي از ايرانخودرو سمند بخري ...بعدش بگم كم مصرف ترين...سريعترين .....قويترين ..... مجهزترين .....كم استهلاك ترين و هر چي ترين مثبت ديگه توي ايرانه مال سمنده.
شما بخواي بدوني اين ترينها هر كدوم از نظر آماري چقدر نسبت به بقيه رقبا فرق ميكنه تا بوسيله مقايسه اش متوجه بشي چندتا از اين ترينها صرفا ادعاست معيار لازم داري .

وقتي معيار قابل اندازه گيري اومد وسط ممكنه از 20 تا ترين ادعايي من نهايتا بيشتر از يكي يا دوتاش باقي نمونه.

مثلا شما برو يكمي راجع به مفاهيم اصلي نمايشگر مثل كنتراست و شارپنس و برايتنس و رفلكت نور خورشيد تحقيق كن بعد ببين توي دنيا در اين زمينه ها قويتر از ال اي دي ميتونه وجود داشته باشه يا نه؟( اين بحث تكنيكالش بود....نتايج تست آزمايشگاهي هم موارد تكنيكال رو تاييد ميكنه )

وقتي فلان سايت اومد مدعي شد ال سي دي ( هر مدليش ) رو در برابر ال اي دي تست كرديم ال سي دي كلا برتر بود ( كنتراست بينهايت ....رفلكت بسيار پايين كه تعيين كننده خوانايي زير نور آفتابه....ريسپانس سريع و شارپنس ال اي دي بالاتر ار ال سي دي هست كما اينكه ال اي دي در برابر موارد برترش از نظر حداكثر ميزان روشنايي از ال سي دي ضعيفتره...هيچ چيزي مطلق نيست) خودت حساب كن ببين بقيه ادعاهاشون چقدر پايه و اساس داره.

رضا a در تاریخ : 1392/11/1

اشتباهه. اشتباهه اشتباهه
دوست عزیز شما نمیتونی بگی من اندازه موهای سرم بودم و این حرفا. خب ما هم اندازه موهای سرمون گوشی داشتیم و از هر برندی داشتیم و قبل از n90 هم تو کار سیستم عامل بودیم این که نشد حرف مومن
سابقه هرکس حداقل تو هیین سایت با کلیک روی اسمش معلومه
اندروید که سیستم عامل فری لایسنس و اپن سورس هست. یعنی هر شرکتی میتونه بدون اجازه گوگل ازش استفاده کنه. حتی شرکت های گمنام چینی که گوشی و تبلت میزنن
نوکیا هم از این قاعده مبرا نیست. میتونست استفاده کنه میتونه استفاده کنه نمیخواد
اصلا همکاری با شرکتی بزرگی مثل نوکیا برای گوگل سراسر سوده وباعث پیشرفت و افزایش سهم اندروید میشه
نوکیا خودش نمیخواد
اندروید هیچ ربطی یه nfc و Ios ندار دوست عزیز
حالا شما میگی اینجوری نیست خب رفرنس و منبعتو ارایه بده. بسم الله
اگه بازم تاکید میکنی اینجوری نیست باید بریم سراغ منابع
هرچند این یه مطلب فوق العاده بدیهی هست و واقعا کسی توش شکی نداره
علی یارت

scor p در تاریخ : 1392/11/1

یکم عجیب نیست که با این قیمتش نه otg ساپورت میکنه نه mhl ؟

siamak a در تاریخ : 1392/11/1

با سلام
از برادرانی که این گوشی را با رنگ زرد دارند یه سوال داشتم
آیا رنگ زردش براق است یا نه؟

arash n در تاریخ : 1392/11/1

جمال جان.اگه منظورت بخش اسمارت فون چمپینوس لیگه باید بگم که جی اس ام ارنا چند گوشی که به لحاظ میزان فروش.امکانات و قیمت رقابتی توی بازار اسم در اورده بودن رو انتخاب و به رأی کاربران سایت به صورت حذفی گوشیا رو در رقابت میذاشت.بنده هم رأی دادم و گوشی های برتر به ترتیب لومیا۱۵۲۰ لومیا۱۰۲۰ لومیا۵۲۰ و اچ تی سی وان شدند.ولی توجه داشته باش که این انتخاب رو سایت نکرد.بلکه نظر طرفدارای بی شمار نوکیا بود که فرضا لومیا ۵۲۰ توی رقابت با اچ تی سی وان برتر بود(تنها دلیل رأیی که دادن قیمت رقابتی بود)

محمد ا در تاریخ : 1392/11/1

سلام دوستان من میخواستم lumia 925 بگیرم اما نظر کاربراشو که میخوندم خیلی ها نوشته بودن که یه مقداری کمی لرزش تصویر داره که تو نور کم به وضوح به چشم میاد.از دوستای عزیزی که کاربر حرفه ای هستن و تو تمام شرایط نور محیط و صفحه نمایش با این گوشی کار کردن ممنون میشم که بهم میگن اینم این مشکل رو هرچند کم داره یا خیر یا هر مشکل فنی وخاص دیگه...ممنون از همگی.

hossein v در تاریخ : 1392/11/1

درور بر شما ، دوست عزیز قبول دارم که GSMarena سایت درست و معتبریه ولی از 2 نظر من اصلا این به قول خودشون Smartphone Champions League رو قبول ندارم . 1- گجت هایی که با هم مورد مقایسه قرار گرفتن اصلا تو یه کلاس نیستن مثلا Galaxy Ace 3 و Nexus 5 چه وجه اشتراکی با هم دارن ؟ Galaxy s4 mini و lumia 1520 چجوری میتونن با هم مقایسه بشن آخه ، این کجا آن کجا !!! اومدن فلگشیپ هارو با Mid-Range مقایسه کردن که این کار اصلا عقلانی نیست ! باید فبلت رو با فبلت و گوشی رو با گوشی مقایسه کنن . الان S4 mini فبلته ؟ مثل این میمونه که بگیم : پژو 206 ماشین مناسبیه یا نیسان پاترول ، این برا یه کار ساخته شده اون یکی برا یه کار دیگه نمیشه که یه ماشین کوچیک شهری رو با یه شاسی بلند مقایسه کرد که قربونت برم ، 2 - تو این نظر سنجی چرا گجت هایی مثل Xperia Z Ultra - HTC butterfly S - G flex - iphone 5c و خیلی های دیگه رو شرکت ندادن ؟ رفتن یه سری گوشی رده ی Low End رو آوردن با فلگشیپ ها مورد مقایسه قرار دادن ... هیچ [کسی] Lumia 520 رو به HTC One ترجیح نمیده ! کاری به هیچکدوم از برند ها ندارم خدا وکیلی اگه این 2 تا گوشی رو بذارن جلو دستتون و بگن یکیشو مجانی برا خودت وردار ، بینی و بین الله کدومو ور میدارین ؟ رو این برند ها الکی تعصب نشون ندین خواهشا ، پولاشو اونا به جیب میزنن دعوا ها و کل کل هاش برا ما میمونه
سرتو درد نیارم دوست عزیز حرف برا گفتن زیاده ، ممنون که تا آخر خوندی

مهدی ع در تاریخ : 1392/11/1

ببخشید تو بحث دوستان دخالت میکنم...
مسایل مهم یه گوشی ، پردازنده، کیفیت ساخت و زیبایی، دوربین، صفحه نمایش و سیستم عامل هست.
تو پردازنده که note3 و 1520 یکی هستن.
تو کیفیت ساخت که note3 واااااقعا ضعیفو 1520 وااااقعا قوی.
تو دوربیت که note3 هنوز داره لنز13 سونی رو میزنه و 1520 20 مگای مهشر.
تو صفحه نمایش هم که باز Amoled رنگ هاش اشباع و مانیتور 1520 هم از نظر رنگ طبیعی و هم از نظر نیت نور زیر افتاب و خوانایش خیییییلی بهتره.
میمونه سه سیستم عامل که اونم هر کی یه جور دوست داره مثل خودم که اندروید میپسندم. یا علی

مهدی ع در تاریخ : 1392/11/1

عزیز دلم اندروید ثبت اختراع، مثل NFC مثل صد تا چیز دیگه، قربونت برم اندازه ی موهای سرم. این بحث ها بودم از زمان n90 کسی نمیدونست سیستم عامل چیه من تو نخ سیستم عامل بودم حالا شما میگی نوکیا اجازه ای برای اندروید نمیخواد؟؟؟؟؟ همونجوری که اپل امتیاز Ios رو داره همونجور که ماکروسافت اجازه ی ویندوز رو به برند ها میده، همونجوری که نوکیا. htc رو محکوم کرد به استفاده ی nfc نوکیا تو گوشیاش و فروش htc رو تو المان متوقف کرد:-) یا علی.

peyman j در تاریخ : 1392/11/1

مهسا 1520 اگه گارانتی داشته باشه داخلش فلیپ کاور داره ولی رنگ سفید نمی دونم فیلیپ کاورش چه رنگیه!

amir - در تاریخ : 1392/11/1

بله دوست عزيز ....كاملا حق با شماست .

شخصا تست كنيد كه مطمئن بشيد .

لوميا 1520 پيشرفت بود و حركت رو به جلو .

منتهي اونقدر پيشرفت نكرده كه بخوايم با پرچمدارهاي امروز بازار ( مثل نوت 3 ....مثل جي 2..مثل گالاكسي اس 4....مثل گالاكسي جي و راند يا حتي به قول شما اچ تي سي وان مكس ) مقايسه اش كنيم .
و اين دقيقا كاريه كه دوستان عزيز ما بدون منبع و ماخذ انجام ميدن.

وين فون حركت رو به جلو هم نيست ....نسبت به اونزماني كه ما كاربر ويندوز موبايل بوديم ( و به احتمال قوي دوستانمون كاربر سيمبين بودن ..... اين دوستان فكر ميكنن مايكروسافت تازه يكساله وارد كار موبايل شده) مايكروسافت عقبگرد كرده.

حالا مقايسه وين فون با آندرويد چه معني داره بجاي خود .اينكه شبيه به مقايسه هاي قبليشون بدون ذكر مشخصات وين فون ميشه پلتورم برتر هم باز شبيه به قبليا.... وين فون 8 رو من نوعي جزو اولين كاربرهاش بودم ( كما اينكه بقيه پلفورمهاي مايكروسافت رو بوده و هستم )....اچ تي سي 8 ايكس رو هم موقعي گرفتم كه هنوز لوميا جا نيفتاده بود

اين جدول مشخصات و مقايسه سيستم عاملهاي مختلف موبايل
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_mobile_operating_systems

نميدونم وين فون رو بخوايم رتبه بديم چندم ميشه ....ولي ميدونم اگر نوكيا بدون سيستم عامل هم بيرون بياد تعصب خيليها رو وادار ميكنه بيان بگن بهترين سيستم همينيه كه نوكيا استفاده كرده ( كما اينكه زمان سيمبين ميگفتن )

اطلاع رساني درست درباره محصول با ذكر خاطرات و تعصب بخاطر برند جور در نمياد.
يكمي به فكر اونايي كه احيانا قراره مطابق صحبتهاتون حدود 2 ميليون هزينه كنن باشيد و دقت كنيد طبعات حرفهاتون چيه.

ahmad p در تاریخ : 1392/11/1

سلام خدمت امیرخان . من به هر سایتی که مراجعه کردم از جمله زومیت ، برگریز و ... همه از برتری صفحه نمایش و سرعت اجرای برنامه ها در لومیا 1520 نسبت به نوت 3 نوشتن . فیلمها و عکسهای گرفته شده با هر دو موبایل رو هم در سایتهای مختلف دیدم که برتری با لومیا 1520 بود .با توجه به اینکه نظرات شما رو هم همیشه دنبال میکنم و میدونم که بی دلیل و مدرک چیزی رو بیان نمیکنید ، یه کمی گیج شدم . البته تجربه کار با هیچکدوم از این دو تا گوشی رو ندارم . آیا این سایتها دروغ میگن ؟ یا تجربه کار شخصی با گوشیها رو ندارن و فقط به آمار و ارقام اکتفا کردن ؟

Payam B در تاریخ : 1392/11/1

اصلا بحث این نیس که اندروید قوی داره یا وینفون یا لومیا 1520 قویتره یا نوت3 ...
بحث سر اینه که چه کسی چه سلیقه ای داره و چه استفاده ای
انتخاب گوشی یه چیز سلیقه ای هست
شاید من دوست ندارم با برنامه روح یاب کار کنم یکی دیگه دوست داشته باشه!!!
شاید یکی سرعت براش مهم نباشه برا یکی مهم باشه
شاید برا یکی دوربین مهم باشه برا یکی مهم نباشه
در آخر دوباره میگم خرید گوشی فقط به سلیقه و استفاده برمیگرده

رضا ا در تاریخ : 1392/11/1

آقای محترم این فیلم و ببینید تا بدونید چرا میگن صفحه نمایش لومیا 1520 از note 3 ,iPhone 5s,z ultra بهتره:
www.aparat.com/v/JwLOZ
و ضمنا خیلی ها هم رنگ های طبیعی را بیشتر از به اصطلاح oversaturated های امولد میپیندن این بسته به سلیقه داره

amir - در تاریخ : 1392/11/1

دوست عزیز الان چه ربطی به موضوع داشت ؟
جی اس ام آرنا لومیا ۵۲۰ رو هم بعنوان سومین گوشی ۲۰۱۳ انتخاب کرده.

بحث بر سر مقایسه نوت ۳ با ۱۵۲۰ بود.....
بحث بر سر ادعای بهترین نمایشگر بود.....
بحث بر سر سرعت اجرای برنامه بود.......

لطف کنید وقتی دلیل بر صحت ادعاتون ندارید هر چیزی رو دستاویز قرار ندید.

رضا ا در تاریخ : 1392/11/1

سلام بچه ها بازی آسفالت 8 رایگان شد برید دانلودش کنید و لذت ببرید

arash n در تاریخ : 1392/11/1

دوست عزیز ممنونم از اطلاع رسانی کاملت.بنده جزو مخاطبان قدیمی جی اس ام ارنا هستم و همیشه روی مقایسه های این سایت حساب باز کردم.نوت۳ رو که خریدم از طریق مطالعه تست این سایت مطمئن شدم(کما اینکه خودم خیلی این گوشی و دیگر رقباشو عملی تست کرده بودم).اینکه با احتیاط جواب میدم به این خاطره که نوکیا رو ندیدم.راستش من اچ تی سی وان مکس رو هم تست کردم.مونیتورش بی نظیره.منتها دو جا از نوت ضعیف تره.۱ عمق رنگ سیاه توش کمتر بود ۲ کنتراستش خیلی پایینتر بود.حالا بحث سخت افزاری به کنار بنده به همین اکتفا کردم و نوت۳ خریدم.نوکیا از اونجا که برند ریشه داری هستش من پیشرفتاش رو همیشه به فال نیک گرفتم و نسبت بهش امیدوار بودم.اینه که در کنار همه حرف های جناب عالی بنده خودم هم باید تستش کنم

جمال ا در تاریخ : 1392/11/1

سلام
همین جی اس ام ارنا که شما به عنوان مرجع برای مطالبتون استفاده می‌کنید نوکیا 1520 رو به عنوان بهترین گوشی 2013 انتخاب کرده:
http://blog.gsmarena.com/smartphone-champions-league-the-winner/
نکته جالب توی این رقابت اینه که نوت 3 توی راند اول هم نتونسته بالا بیاد!

peyman j در تاریخ : 1392/10/30

این لینک عکسایی که با 1520 lumia گرفتم:
http://upload7.ir/imgs/2014-01/62855748285187511570.jpg

http://upload7.ir/imgs/2014-01/44027420509153936469.jpg

http://upload7.ir/imgs/2014-01/32302942391228134169.jpg

رضا a در تاریخ : 1392/10/30

این حرف ها رو از کجا میشنوید اخه؟؟؟
اندروید اپن سورس و فری لایسنس هست و نوکیا اگه میخواست اندروید بزنه به اجازه ی گوگل احتیاج نداشت و نداره. نزنید خواهشا این حرف ها رو
مگه فیلمه اخه

ایمان در تاریخ : 1392/10/30

دورود بر شما ،دوستانيکه اين 1520مبارکو خريدن،لطف کنن بگن ساخت چه کشوريه؟بعد in box چي داره؟

amir - در تاریخ : 1392/10/30

روزی که لومیا ۱۵۲۰ معرفی شد خیلی از این دوستان هنوز در جریان نبودن اسنپ ۸۰۰ یا صفحه فول اچ دی یا رم ۲ گیگ بیشتر از ۶ ماهه داره توسط برندهای دیگه استفاده میشده و الآن سخت افزارها خیلی رفتن بالاتر ( نظراتشون موجوده )

روزی که فلان سایت برداشت نوشت صفحه نمایش ۱۵۲۰ با کیفیت ترین صفحه نمایش !!! این دوستان عزیز نه میدونستن معیارهای چک کردن مشخصات صفحه نمایش چیه ....نه در جریان بودن صفحه نمایش برندهای دیگه در چه حدی هستن.

در برابر او ال ای دی های سامسونگ که اصلا قابل مقایسه نیست! در برابر ips های خود ال جی و اچ تی سی نه رنگ سیاه رو میتونه با کیفیت اونها نشون بده.... نه رفلکت پایین داره که بخواد امتیاز در زیر نور آفتاب بگیره .... و نه مابقی ادعاها.
درباره دوربین جوری مانور میدن هر کسی ندونه ممکنه فکر کنه کمرافونه...توی فیلمبرداری نصف نوت ۳ نیست...توی عکاسی شب یکم از نوت ۳ بالاتره

میان صحبت از امکانات نرم افزاری وین فون میکنن ..... صحبت از هنگ آندروید میکنن .....میگن لومیا هم با مداد کار میکنه !!! ( سونی و ال جی هم با مداد و فلم کار میکنن.... قلمی که با تاچ خازنی کار میکنه چه ربط و شباهتی به قلم طراحی مفناطیسی و دیجیتایزر نوت سامسونگ داره ؟ بغیر از اینه که اصلا نمیدونن طراحی با قلم پیش نیازهاش چیه )

پشت همه این صحبتها هم نه منبعی هست نه ماخذی هست نه اطلاعات مقایسه ای با عدد و رقم.

بگذریم هر کس خواست مقایسه واقعی با منبع معتبر داشته باشه لینکهای قبلی رو میتونه ببینه.
هرکسی هم دنبال ادعای بی پشتوانه است که نیازی به اینجور چیزا نداره. بصورت حرفی میشه هر ادعایی کرد.

مهدی ع در تاریخ : 1392/10/30

دوستان من رشته ی دومم عکاسی بود با Z1 عکسهایی انداختم که فقط با کانن مینداختم.
دوست دارم کیفیت 1520 رو ببینم چون از همون اول دوربین های نوکیا عالی بودن.
شک ندارم 1520 خیلی شاخه.
هر کی دوست داره عکس هایی که با Z1 انداختم ببینه بیاد صفحه واتس اپم لطفا عکسهایی که با 1520 گرفتید به اشتراک بذارید تا مشخص بشه کدوم لنز قوی تره؟؟؟؟
واتس اپ:09217274491

مهدی ع در تاریخ : 1392/10/30

دوستان من از بچه های پیج Z1 هستم.
خییییییلی احترام برای نوکیا قایل هستم، شرکت خییییییلی بزرگی از صمیم. قلبم ارزو میکنم هر چه زودتر به دوران اوجش بر گرده.
میخواستم یه مطلب بگم که از هر 100 نفر یکی میدونه.
دلیل زمین خوردن نوکیا:
دلیل زمین خوردن نوکیا به هیچ عنوان به خاطر ضعف یا بد عمل کردن این شرکت نبود.
زمانی که گوگل اندروید رو ساخت به اولین شرکتی که پیشنهاد داد نوکیا بود، ولی نوکیا با غرور این سیستم رو پس زد و سیمبین رو ترجیح داد، اندروید با شرکت هایی مثل سونی اریکسون الجی و سامسونگ شروع کرد و فراگیر شد ،وزمانی که نوکیا سیمبین رو عقب تر از اندروید دید تقاضای دادن مجوز گوگل برای ساخت نوکیا با سیستم عامل اندروید رو داد ، ولی این دفعه گوگل قبول نکرد، و بارها نوکیا درخواست داد ولی گوگل کوتاه نیومد.
مگر نه نوکیا نمیذاشت کسی تو اندروید جون بگیره. یا علی.

amir - در تاریخ : 1392/10/30

دوست عزيز وقتي ميخوايم يك ابزار مثل گوشي رو بررسي كنيم كه نياز به نظريه پردازي نداره.

يك ابزار فيزيكي موجوده ...قابليت تست و مقايسه با ساير رقبا رو داره .... اطلاعات خروجيش هم كاملا معلومه چقدره.

شما اصلا به مقايسه شخصي من كاري نداشته باش .

اين دوتا كيس نوت 3 و 1520 توسط جي اسم آرنا با جزييات كامل و طبقه بندي شده مقايسه شدن

http://www.gsmarena.com/nokia_lumia_1520-review-1027.php

تنها چيزي كه توي نتايج اين مقايسه ها پيدا نميشه ادعاهاي نوكيا دوستانه ! چون دقيقا همون زمينه هايي كه لوميا توشون ضعف داره رو بعنوان نقطه قوت ميخوان نشون بدن

نميدونم اين قضيه نمايشگر 1520 زير نور آفتاب خوانايي بهتر از نوت 3 داره ! يا كيفيتش بهتره واقعا از كجا در اومده ! ( البته ميدونم از كجا در اومده ولي فرض كنيم نميدونم )

نمايشگر اين گوشي از هر نظر حساب كني حتي در حد ال جي جي 2 و اچ تي سي وان نيست ! ( توي همون لينك بالا ميتوني ببيني )

اساسا گوشي اي كه يدونه رفلكت روي ال سي دي داره يدونه روي خود نمايشگر نميتونه در برابر سيستم بدون رفلكت AMOLED و تك رفلكت تاچ مثلا نوت 3 امتياز بگيره !

توي لينك بالا خودتون ببينيد لوميا در زمينه باتري و ابعاد عكس و عكاسي در شب باضافه ميزان زوم در برابر نوت3 فقط امتياز گرفته !
در زمينه نمايشگر ....سرعت اجراي بازي .....فيلم برداري .....كيفيت سخت ...ابعاد...امكانات جانبي ....خوش دستي و وزن ....اپليكيشنهاي مختلف ...كيفيت صدا و هر مورد ديگه حساب كنيد برنده نوت 3 بوده .

نميتونيم بشينيم اينجا خيالپردازي كنيم و دقيقا در همون زمينه هايي كه لوميا نسبت به نوت ضعيفتره بگيم نخير نوكيا بهتره

در باب برنامه و برنامه نويسي و اينكه مشكلات وين فون در اين زمينه چيه تكرار مكررات نميكنم .صفحات اول نظرات اين گوشي رو بخونيد متوجه ميشيد قضيه برنامه نويسي وين فون بخاطر عدم ارايه اس دي كا توسط مايكروسافت پيشرفت نميكنه نه اينكه اين سيستم برنامه نويسيش مشكله ! ( دوست عزيز من خودم برنامه نويس ويندوز موبايل و سي اي و مابقي پلتفورمهاي مايكرو سافتم .....از نظر برنامه نويسي يكي از ساده ترين پلتفورم هاي دنياست. امكانات برنامه نويسي با ويژوال استوديو و WPF كه كليه پلتفورمهاي مايكروسافت رو ساپورت ميكنه رو مثلا بگذاريد در برابر اكليپس و آندرويد اس دي كا ! برنامه نويسي روي آ»درويد براي من برنامه نويس شبيه به كابوسه )

مهسا ر در تاریخ : 1392/10/30

سلام 1.کدوم رنگ این گوشی قشنگ تره؟
2.برنامه ها و بازی برای گوشی های نوکیا را فقط از استور نوکیا میشه دانلود کرد؟ایا مارکت دیگه ای مثل سیب چه که برای اپل هست یا بازار که برای اندروید هست برای نوکیا وجود داره؟؟؟؟ ممنون

peyman j در تاریخ : 1392/10/30

رضا من هر چی برنامه دیدم به کارم میاد از استور راحت دانلود کردم . . . زیاد هم خودمو لنگ برنامه ای پولی ندیدم که حتماً باید رو گوشیم نسب باشه!اگرم واقعاً به برنامه یا بازی بر خوردم که بهش نیاز داشته باشم و پولی بود میرم NOKIA care یا خدمات نوکیا کنار نمایندگیش!

peyman j در تاریخ : 1392/10/30

رنگ قرمز فعلاً هیچ جا نیست، نمایندگی فقط رنگ سفید و مشکی داشت و البته جای دیگه رنگ زرد داشت که بدون گارانتی هست .
اینم ش تلفن نمایندگی NOKIA :
021.66347205-6
اینم گفته باشم رنگ مشکی فلیپ کاور زرد داره ، پیشنهاد من به کسایی که رنگ زرد مد نظرشون هست اینکه مشکی بگیرن چون رنگ زرد براق در نگاه اول شاید جالب باشه ولی دل آدم و برای این گوشی میزنه!مشکی بگیرید که هم ظاهر مات و قشنگی داره و هم یک فلیپ کاور زرد.. .به عبارت دیگه با یه تیر 2 نشون!

amir - در تاریخ : 1392/10/30

جهت اطلاع مجدد دوستان از مشکلات سیستم عامل وین فون هر چند قبلا بصورت موردی بهشون اشاره کردیم اینجا میتونید عمده مشکلات این سیستم عامل رو در یک پکیج به زبان شیرین فارسی ببینید

www.wingo.ir/بررسی-مشکلات-ویندوزفون-8/

اون مانوری هم که دوستان در مورد سرعت بالای وین فون و نیاز پایینش به سخت افزار میدن قشنگ توی لینک توضیح داده شده ( این سیستم عامل مولتی تسک واقعی نیست....اپلیکیشن های مینیمایز شده یا بک گراند پردازش نمیشن ! )

در باب حداقل سخت افزار مورد نیاز وین فون اینجا حداقل سخت افزار مورد نیاز رو ببینید

www.wmpoweruser.com/minimum-hardware-requirements-for-windows-phone-8-revealed/

اینجا هم حداقل سخت افزار مورد نیاز برای آندروید

www.android.stackexchange.com/questions/34958/what-are-the-minimum-hardware-specifications-for-android

بخش جالبش اینجاست که سیستم عامل فاقد افکت گرافیکی و رنگ بندی ( منوهاش کلا تکست بیسه ) و لانچر یا نوار وظایف و ویجت بدرد بخور اینقدر سخت افزار رو برای چی میخواد؟

احتمالا قرار باشه وین فون افکتهای گرافیکی آندروید رو اجرا کنه برای رزولوشن اچ دی ۴ گیگ رم میخواد با پروسسور ۸ هسته.

خودتون مقایسه کنید ببینید ادعاهای دوستان متعصبمون چقدر مبتنی بر واقعیته !

*فعلا از اینکه همین وین فون خام بدون لانچر و افکت گرافیکی با برنامه های از فیلتر مایکروسافت گذشته و لابد خیلی بهینه چه روی نوکیا چه اچ تی سی خودبخود دچار هنگ و فریز و ریبوت میشه هم فاکتور میگیریم.احتمالا مثل آندروید قرار بشه از طریق چند هزار سورس آزاد برنامه براش منتشر بشه باید هنگ و فریز رو از نو تعریف کنیم.

omidyas y در تاریخ : 1392/10/30

سلام دوست من ، راستش من یه ادمی هستم اپلی... دارم بی تعصب میگم.. اندروید و ای او اس 1میلیون اپلیکشن دارن.. شما رو گوشیتون چند عدد نرم افزار نصب دارید؟ نهایتش 50تا ... ایا همیشه کمیت عامل برتری بر کیفیته؟ دوست عزیز خوندن رو همه ماها بلدیم... شما از ویکی پدیا فقط میخونی... برو یوتیوب، یا سایت داخلی زدمیت کیفیت صفحه نمایش این گوشی رو ببین من که اپلیم اعتراف میکنم ایفون جلوش کم اورد دیگه نوت که جای خود داره... فقط اول ببین بعد بیاین جواب بدین... من خودم چند سال پیش دو گوشی با صفحه نمایش امولد سامسونگ داشتم که فقط رنگارو گرمتر نشون میده.... ناگفته نماند صفحه نمایش های امولد پس از چندسال کیفیت خودشونو از دست میدن و گاها دچار پیکسل سوختگی میشن....
اندروید بایید مثه نوت 3گیگ رم روش باشه تا جواب بده... ولی لومیا 525 یه گوشی رده پایین نوکیا کشش تمامی بازی های اچ دی رو داره.... حالا شما تو یه گالاکسی میان رده بخوای بازی کنی همش لگ...
واقعا حیرت اوره این گوشی با این مشخصات ... راستی این گوشی تیز ان اف سی داره ....دوربین این گوشی رو بهتره در موردش حرفی نزنم که سامسونگ که هیچی ایفونم جلوش عددی نیست.... کیفیت ساخت معرکه که تو سامسونگ کیفیت ساخت یه چیزی در زیر صفره... در ضمن اگه نوت با قلمش میشه نوشت و... این گوشی با قلم و مداد و خودکار و... هرچیزی میتونی باش بنویسی... سوپر سنسیتیو تاچ معرکست... من اگه میتونستم از دنیای اپل برم مطئن باش اینو میخریدم...

arash n در تاریخ : 1392/10/30

توضیح بسیار جامعی بود ممنونم.بنده به عنوان یک کاربر نوت۳ هیچ مشکلی باهاش ندارم.منتهای مراتب اگه بخوام بدون تست عملی لومیا۱۵۲۰ نظری بدم بی انصافی کردم.اینکه سامسونگ از فناوری های اختصاصی استفاده میکنه درسته
اما نوکیا هم فناوری های اختصاصی زیادی داره.مثالش لنز دوربین کارل زایس.مثالش تکنولوژی کلیر بلک.مثالش پیورموشن مونیتور و....
درسته که نوکیا از مونیتور رایج توی بازار استفاده کرده اما تکنولوژی های اختصاصی نوکیا اون رو منحصر به فرد کرده.
ببین دوست عزیز مونیتور امولد درکنار تمامی خوبی هاش به هیچ وجه خوانایی زیر نور آفتاب ال سی دی رو نداره.مثالش مونیتور گلکسی اس۳ مقابل اچ تی سی وان ایکس یا گلکسی اس۴ مقابل اچ تی سی وان و حالا ان۹۰۰۵ گلکسی نوت۳ مقابل اچ تی سی وان مکس.
جنس بدنه نوت۳ در مقابل رقبا ضعیف ترینه.گرچه رنگ مشکیش که من دارم جلوه قشنگی داره.
به هر جهت اگه بخوایم انتخابی بکنیم باید یک سری اطلاعات کامل داشته باشیم.مثل همین کامنتی که دادید.البته درباره نوکیا هم لطفا اطلاعات بدید
فقط یک ایراد کوچولو.اینکه میفرمایی ویندوز تازه رزولوشن فول اچ دی رو ساپورت کرده.باید یادآوری کنم که مایکروسافت زمانی که ویندوز۸ رو ساخت هسته اون رو نسبت به ویندوزهای پیشین عوض کرده بود و از طرفی عمر چندانی تولد ویندوز۸ نگذشته پس اگه شما رشد ویندوز۸ رو از زمان تولدش نسبت به سایر سیستم عاملها در نظر بگیری باید نمره خوبی بهش بدی.البته اصلا منکر کاستی هاش نمیشم.
یه ایراد کوچیک دیگه هم بگیرم راجع به اینکه فرمودی ساختن برنامه برای اندروید نصف وینفون پیچیدگی داره.ببینید این پیچیدگی رو نمیشه یه ایراد تلقی کرد.پیچیدگی برنامه نویسی وینفون باعث میشه که فقط کمپانی های توانمند و برنامه نویسان قابل دست به ساخت اپ برای وینفون بزنن و کسی که فرضا این توانایی رو داشته باشه قطعا نمیره اپلیکیشن روح یاب رو بسازه.نمیدونم منظورم رو خوب رسوندم یا نه.شما یه سر به گوگل استور اگه بزنی اکثر برنامه هاش سطح بالا و از سازندگان معتبره.همونا هم برای وینفون میسازن.منتهای مراتب برای اندروی حدود ۵سال بیشتر اپ ساختن برای همین تعداد اپهای اندروید یه رقم نجومیه.اینها به کنار اگه بخوایم از پیچیدگی ایراد بگیریم باید آی او اس اپل رو بیشتر سرزنش کنیم

amir - در تاریخ : 1392/10/29

داداش برنامه ریختن روی وین فون نه تخصص میخواد نه اطلاعات.

یدونه استور داره ..... یکسری برنامه به صلاحدید مایکروسافت توشه.... هر برنامه ای رو خواستی از طریق نت برات نصب میکنه ( اصل فایل نصبی هم جایی موجود نیست بعدا بخوای باهاش کاری کنی . هرچند بود هم کار خاصی بخاطر پروتکل امنیتی نمیشد باهاش انجام داد ).

peyman j در تاریخ : 1392/10/29

دوست من، برنامه ریختن روی این گوشی فقط از طريق استور ممکن هستش.به نظر من این مشکل نیست،همین که میبینم برنامه ها خیلی راحت و ایمن روی گوشی خودش نسب میشه خیالم راحته!
تازه استور مایکروسافت اکثر برنامه های کاربردی برای یک کاربر رو به صورت رایگان داره

amir - در تاریخ : 1392/10/29

بحث نرم افزاریش که قبلا تکلیفش روشن شد بریم سراغ سخت افزار.
دوست عزیز شما بیا اثبات کن ۱۵۲۰ نسبت به سونی زد ۱ چی اضافه تر داره.... نوت ۳ پیشکش!

نوت اگر رمش ۳ گیگه چون مولتی تسکه و چند تا برنامه رو همزمان روی صفحه بصورت باز اجرا میکنه رمش اینقدره.

اون قلم که ظاهرا از نظر شما یدونه قلم ساده است ( مثلا از نظرتون یه چیزی تو مایه استایلوس ویندوز موبایلهای قدیمه ) یک تکنولوژی متفاوت رزنانس رادیویی توش استفاده شده و امکانات دیجیتایزر برای طراحی میده ( بسته به میزان فشار ضخامت و دانسیته طراحی عوض میشه.....کلید روی قلم آپشن های متفاوت میده و .... تکنولوژی و ساخت ویکام ژاپنه....غیر از محصولات خود ویکام و نوتهای سامسونگ توی هیچ برندی وجود نداره!)

سنسورهای استفاده شده داخلش روی هیچ دستگاهی غیر از گالاکسی اس و نوت موجود نیست.

یو اس بی ۳ داره....nfc داره....dlna داره ....
برنامه های اس نوتش نصف یدونه ویندوزفون کار نرم افزاری برده....چیپست خاص توی کاورش استفاده شده که آپشنهای اختصاصی کاور رو میده.

نمایشگر amold نوت در حال حاضر بهترین نمایشگر موبایلی دنیاست ( حالا شما امروز با ips آشنا شدی و فکر میکنی عجب شاهکاری بوده!اصلش سال ۹۶ تولید شد.. چند ساله روی محصولات اپل ...ال جی....سونی....خود سامسونگ و کلی گوشی چینی با نمایشگر برندهای ژاپنی داره استفاده میشه .... نوکیا کلا سخت افزارساز نیست که بخواید فکر کنید مثلا نمایشگر خاص برای فلان محصولش زده . از همینایی که توی بازاره و همه دارن استفاده میکنن استفاده کرده....صرفا جهت اطلاعت بزرگترین تولید کننده این نوع نمایشگر ال جیه.بعدش سامسونگ و سونی و پاناسونیک )
اینجا رو ببین که فکر نکنی حرف بدون منبعه

www.en.wikipedia.org/wiki/IPS_panel

اینی که شما رو اینقدر شگفت زده کرده ساخت ال جی هست خیلی با کیفیت ترش با دانسیته پیکسلی بالاتر رو ال جی روی جی ۲ نصب کرد حین مقایسه با ال ای دی نوت ۳ نتونست برتر باشه روی لومیای ۶ اینچی چطوری برتر شد خدا میدونه!

( حداقل وقتی یه چیزی رو میخونید و میخواید روش مانور بدید یکم دقیق بخونید...حین ریویوها گفتن ۱۵۲۰ اولین وین فونه که رزولوشن اچ دی داره و بگذریم که سیستم عاملهای دیگه نزدیک به ۱ سال گوشیهاشون اچ دی شده....نوکیا دوستان مثل همیشه شروع کردن به شایعه سازی که اولین نمایشگره ! )

جهت اطلاع اونایی که قصد خرید دارن ۱۵۲۰ شبیه به بقیه لومیاها دچار فریز شدن ... هنگ و ریست خودبخود میشه!
باضافه اینکه مشکل اسپیکر هم داره
در ضمن منبع این صحبت من نیستم....آرتیکل آخر اینجا رو بخونید رفرنسهاشم زیرشه
www.en.wikipedia.org/wiki/Nokia_Lumia_1520

و باز نهایتا همون حرف اول با تعصب نه خودتون بجایی میرسید نه میگذارید بقیه اطلاعات درست بدست بیارن

Stop P در تاریخ : 1392/10/29

عزیزم من تو اینترنت هم در مورد این موضوع که پچ اندروید رو خود گوشی 1520 اونم توسط نوکیا باشه ندیدم
شاید توسط هکرها روش اندروید ریختن
مثل سری Wave که اندروید 4.4 هم براش اومده ولی نه توسط کمپانی سازندش
موارد 2801 تا 2900 از مجموع 3455 مورد

تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا