نظر کاربران درباره گوشی موبایل نوکیا Lumia 1520

Lumia 1520 لومیا 1520

Nokia Lumia 1520 نوکیا
ارزیابی کاربران: 9 از 10 (3270 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های نوکیا
» نوکیا 110 4G (2024)
» نوکیا 105 (2024)
» نوکیا 215 4G (2024)
» نوکیا 225 4G (2024)
» نوکیا 235 4G (2024)
» نوکیا 230 2024
» نوکیا 5310 2024
» نوکیا 6310 2024
» نوکیا C210
» نوکیا G310
» نوکیا 150 2023
» نوکیا 130 2023
» نوکیا G42
» نوکیا C300
» نوکیا C110
» نوکیا XR21
» نوکیا C12 Plus
» نوکیا C12 Pro
» نوکیا C32
» نوکیا C22
» نوکیا G22
» نوکیا C02
» نوکیا C12
» نوکیا 2780 Flip
» نوکیا X30
» نوکیا G60
» نوکیا C31
» نوکیا T21
» نوکیا 110 2022
» نوکیا T10
» نوکیا 5710 XpressAudio
» نوکیا 8210 4G
» نوکیا 2660 Flip
» نوکیا G11 Plus
» نوکیا 2760 Flip
» نوکیا C2 2nd Edition
» نوکیا C21 Plus
» نوکیا C21
» نوکیا G11
» نوکیا G21
» نوکیا G400
» نوکیا C200
» نوکیا C100
» نوکیا X100
» نوکیا T20
» نوکیا G300
» نوکیا G50
» نوکیا XR20
» نوکیا 6310 (2021)
» نوکیا C1 2nd Edition
» نوکیا C30
» نوکیا 105 4G
» نوکیا 110 4G
» نوکیا C20 Plus
» نوکیا C01 Plus
» نوکیا C10
» نوکیا C20
» نوکیا G10
» نوکیا G20
» نوکیا X10
» نوکیا X20
» نوکیا 1.4
» نوکیا 5.4
» نوکیا C1 Plus
» نوکیا 8000 4G
» نوکیا 6300 4G
» نوکیا 8 V 5G UW
» نوکیا 2 V Tella
» نوکیا 215 4G
» نوکیا 225 4G
» نوکیا 3.4
» نوکیا 2.4
» نوکیا C2 Tennen
» نوکیا C2 Tava
» نوکیا C5 Endi
» نوکیا 150 2020
» نوکیا 125
» نوکیا 5310 2020
» نوکیا 1.3
» نوکیا 8.3 5G
» نوکیا C2
» نوکیا 5.3
» نوکیا C1
» نوکیا 2.3
» نوکیا 110 2019
» نوکیا 2720 Flip
» نوکیا 800 Tough
» نوکیا 6.2
» نوکیا 7.2
» نوکیا 220 4G
» نوکیا 105 2019
» نوکیا 3.1 C
» نوکیا 3.1 A
» نوکیا 2.2
» نوکیا X71
» نوکیا 9 PureView
» نوکیا 3.2
» نوکیا 1 Plus
» نوکیا 4.2
» نوکیا 210
» نوکیا 8.1 (X7)
» نوکیا 106 2018
» نوکیا 3.1 Plus
» نوکیا 7.1
» نوکیا 5.1 Plus (X5)
» نوکیا X6 2018 (6.1 Plus)
» نوکیا 2.1
» نوکیا 3.1
» نوکیا 5.1
» نوکیا 8 Sirocco
» نوکیا 8110 4G
» نوکیا 7 plus
» نوکیا 1
» نوکیا 3310 4G
» نوکیا 6.1
» نوکیا 7
» نوکیا 2
» نوکیا 3310 3G
» نوکیا 8
» نوکیا 105 2017
» نوکیا 130 2017
» نوکیا 3310 2017
» نوکیا 3
» نوکیا 5
» نوکیا 6
» نوکیا 150
» نوکیا 216
» نوکیا 230 Dual SIM
» نوکیا 230
» نوکیا 222 Dual SIM
» نوکیا 222
» نوکیا 105 Dual SIM (2015)
» نوکیا 105 (2015)
» نوکیا 215 Dual SIM
» نوکیا 215
» نوکیا Lumia 638
» نوکیا N1
» نوکیا Lumia 830
» نوکیا Lumia 735
» نوکیا Lumia 730 Dual SIM
» نوکیا 130 Dual SIM
» نوکیا 130
» نوکیا Lumia 530 Dual SIM
» نوکیا Lumia 530
» نوکیا X2 Dual SIM
» نوکیا 225
» نوکیا 225 Dual SIM
» نوکیا Lumia 630 Dual SIM
» نوکیا Lumia 635
» نوکیا Lumia 630

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 901 تا 1000 از مجموع 3455 مورد

hamed m در تاریخ : 1393/7/15

با سلام و خسته نباشی به تمام دوستان من چندتا مشکل دارم که هیچ جا جوابمو نگرفتم...
من یه هفتس که ۱۵۲۰ رو خریدم و سریعا به سیان اپدیت کردم...و خیلی ناراحت شدم
۱.هنگام اجرای بازی اسفالت ۸ و فیفا ۱۵ صدا قطع و وصل میشه حتی زمانی که بازی در حال اجرا نیست و در انتخاب مرحله بازی هم که هستم صدا قطع و وصل میشه
۲.هنگام اجرای بازی minion rush هنگ و لگ داره ...برای خودم خیلی تعجب اور بود
۳.و باتری ان که خیلی ناراحت کننده است...زمانی که باتری ۱۰۰درصد میشود ان را از شارژ خارج میکنم و بالافاصله دو اهنگ سه دقیقه ای گوش کنم شارژ ان میشه ۹۹درصد
تو رو خدا کمکم کنید ...بگین چکار کنم اگه دانگرید کنم درست نمیشه

آونگ ع در تاریخ : 1393/7/14

سلام به همه پشت گوشیه من نوشته ساخت چین ولی تحت نظر مایکروسافت قطعه اش ساخت فنلانده ولی چین مونتاژش کرده

AMIR m در تاریخ : 1393/7/14

این که گوشی ساخت کجاست به نظرم دیگه مهم نیست،تقریبا همه ی شرکت های بزرگ ساخت تلفن همراه دارن گوشی های خودشون توی چین تولید میکنن چون براشون خیلی به صرفه تر هست . بیشتره گوشی ها زده ساخت چین مثل گوشیه خودم ولی ساخت چین بودنش نشانه ی بد بودن و اصل نبودن نیست . البته گوشی های چینی هم هستن که فیک هستن و از گوشی اصلی کپی شدن که اونا قضیشون فرق داره.

مهرداد ش در تاریخ : 1393/7/14

دقیقا پشت همه گوشی های لومیا مثل لومیا۱۳۲۰ خودم این عبارت رو نوشته است:
Made in china under the authority of Nokia corporation fanland
یعنی اینکه این گوشی توسط نوکیا در فنلاند طراحی وتوسط کارخانه نوکیا در چین تولید می شود . حتی آیفون هم توسط کارخانه فاکسکان در چین تولید می شود ، دلیلش هم کارگر ارزان تر هست.

maysam m در تاریخ : 1393/7/10

این دیگه از اون نظرا بودااااا

بابا گوشی نوش 1700 پولشه دسته دوم 1 میلیون

مشکل این نیست که افت قیمت داره نه مشکل اینه که این گوشی فقط برای افراد خاصه و معمولا تو ایران همه میرن سراغ اندروید و اونم سامسونگ و کسی نمیاد از این گوشی بخره اونم دست دوم به قیمت نو یه گوشی اندرویدی پرچم دار

من خودم حدود 2 هفتست این گوشیو دارم و دارم لذتشو میبرم و خودم هم همه نوع سیستم عاملی از گوشیها رو کار کردم البته بجز آیفون که اونم حدود یه هفته باهاش کار کردم

تو بین سیستم عاملهای جوا-سیمبیان-میگو-اندروید-وحالا هم ویندوز فون واقعا گوشیه بسیار عالی و شاخیه این گوشی زیبا
یه جورایی این گوشی شبیه به نوکیا n78 هست که حدود 6 سال پیش داشتم از نوکیا n78 هر چی میخواستم نه نمیگفت حالا این که دیگه واسه خودش غولیه

حامد ر در تاریخ : 1393/7/9

کسانیکه این گوشی رو قصد خرید دارن بدونن اگر این گوشی رو بخوان بفروشن بسیار افت قیمت داره و به زحمت بتونن تو بازار 1 تومن بفروشن مگر به آشنا بفروشن چون همه قشری مایل به خرید این گوشی نیست با اینکه گوشی بسیار خوبی هست و صفحه نمایش فوق العاده ای داره اما ابعادش طوری هست که مناسب کیف یا جیب کت هست و تو جیب به سختی فراوان جا میشه

احمد ب در تاریخ : 1393/7/8

ممنون از راهنماییهای دوستان و همچنین شما آقا رسول. اینکه گفته بودید تصاویر گرفته شده صورت در گوشیتون بصورت کشیده یا پهن شده نشون داده میشه در گوشی من اینجوری نیست ولی فک نکنم مشکل حادی باشه احتمالا با تنظیم کردن یا با نحوه درست عکس گرفتن این مشکل حل بشه. حالا دوستان دیگه هم میتونن شما رو بیشتر راهنمایی کنن

Sina R در تاریخ : 1393/7/7

شوخي ميكني داداش؟؟؟بعد از نكسوس اولين گوشي كه كيت كت گرفت نوت3 بود.حتي نوت 2 حدود 3 ماه پيش كيت كت رو گرفته.من نميگم نوكيا و مايكروسافت خوب نيست،ولي شما واسه توجيه كردن حرفاي خودت نيازي نيست با اطلاعات اشتباه ديگران رو گمراه كني.

AMIR m در تاریخ : 1393/7/7

درسته موافقم که بسته به نیاز هرکسی،ممکنه نوت بهتر باشه یا لومیا بهتر باشه . برای همینم خودمو مثال زدم.
ان حرفها بین من و علی اقا قبل از سوال اون دوستمون شروع شده بود و حرفای من در مورد سوال اون نبوده.
برای اون دوستمونم درسته ،نوت بهتره براشون ، اگه خیلی وبگردی میکنن و کیفیت و تعداد نرمافزار های وبگردی براشون مهمه نوت چون اندروید هستش بهتر از ۱۵۲۰ هست و برای دانلود کردن فایل بهتره نوت ۳. ولی مثلا بااین که خودم زیاد وبگردی میکنم،با ۱۵۲۰ هیچ مشکلی ندارم و uc browser و internet explorer کاملا نیازه منو برطرف میکنن .
باتری هم ۱۵۲۰ بهتره .
دوربین عم ۱۵۲۰ بهتره .
تعداد و کیفیت نرمافزار نوت بهتره.
هیچ گوشی هم تا ۵سال ساپورت نمیشه ، نوت۳ فکر کنم تا ۲ساله ولی لومیا ها کمتر از ۳سال نیست.

ماکان م در تاریخ : 1393/7/7

درود به همه دارندگان و علاقه مندان نوکیا لومیا 1520
من بعد از 10 سال که نوکیا 6630 داشتم و بعد چند وقت پیگیری مصمم شدم تا این گوشی را بگیرم
از دوستانی که این گوشی را تهیه کردند، ممنون خواهم شد به این سوال پاسخ دهید که:
داخل جعبه گوشی چه لوازمی موجود هست؟
آیا نیم پک و فول پک دارد؟
آیا هدفون دارد؟
آیا شارژر وایرلس دارد؟
آیا فلیپ کاور، همراه دارد؟
و اینکه من رنگ زرد آن را می خواهم، راهنمائی کنید که این گوشی را با رنگ زرد از کجا می توانم با قیمت مناسب و اصل تهیه کنم؟
و همینطور فلیپ کاور اصل آن را نیز هم؟
پیشاپیش بابت پاسختون سپاس

Ali H در تاریخ : 1393/7/7

جهت اطلاع شما میگم که بیش از 6 ماه هست که کیت کت برای نوت3 اومده و حتی 2 ماه پیش برای نوت2 که پرچم دار 2 سال قبل سامسونگ بوده اومد
یک موضوع برام سوال بزرگی شده:انتظار ما از آپدیت و پشتیبانی چیه؟ مثلا من باید خوشحال باشم که گوشیم درحال آپدیت شدن هست ولی امکانات پیش پا افتاده ی گوشی های دیگه رو نداره؟
....
بنده قصد ندارم ویندوز رو بد جلوه بدم ولی دوستان خیلی به آپدیت های مایکروسافت مینازند.

پرهام ب در تاریخ : 1393/7/7

در وینفون بله فایلهای پی دی اف راحت باز میشن. کافیه برنامه Adobe reader رو نصب کنید. ربطی هم به جاوا نداره. مشکل وینفون ضعف در مدیریت فایلهاست. حالا ممکنه این فایله یه فایل pdf هم باشه و در مدیریتش اختلالی پیش بیاد. علی ای حال فایلهایی که از طریق کامپیوتر با کابل به گوشی انتقال میدید به خوبی توسط برنامه files که در وینفون 8.1 اضافه شده قابل مدیریت هست. صحبت بنده بیشتر درباره دانلود از اینترنت بود.
صدای زنگ و موزیک در وینفون 8 یکی بودن. در 8.1 مجزا شدن.

پرهام ب در تاریخ : 1393/7/7

خب شما تعداد نرم افزارو توی یک مورد خلاصه کردید. من فکر میکنم همین یک مورد خودش شامل موارد بسیاری میشه. حالا کیفیت بالاتر نرم افزاری بماند. در هر حال از نظرگاههای مختلف ممکنه اصلا این برتری، جزیی نباشه.
در کل این دو فبلت هرکدوم بسته به نیاز افراد میتونه انتخاب برتر باشه.
البته تا جایی که حافظه من یاری میکنه دوستی که بین این دو فبلت شک داشت نه در مورد بدنه حرفی زده بود و نه صفحه نمایش و نه اندازه و نه سرعت و البته نه در مورد قلم نوت. بلکه موارد مد نظر ایشون باتری و دوربین و کیفیت وب گردی و ساپورت نرم افزاری و مدیریت فایل بود. در مواردی از جمله باتری و دوربین و ساپورت نرم افزاری برتری با لومیا 1520ه و در کیفیت وب گردی و مدیریت فایل برتری با نوت3 هست. بنده نوت رو بیشتر مناسب ایشون دونستم. چون شدت برتری نوت در مواردی که عرض کردم به اعتقادم بیشتر بود تا شدت برتری لومیا 1520 در موارد ذکر شده. یعنی اختلاف در کیفیت وب گردی و مدیریت فایل به نظرم بیشتر بود تا اختلاف باتری و دوربین و ساپورت نرم افزاری. البته نظر شخصی بنده بود. دوستان دیگه هم نظراتشون رو بیان کردند.

ناصر س در تاریخ : 1393/7/7


1520 کاملا پشتیبانی میشه تا 3 سال اینو خود ماکروسافت گفته. وینفون 9 رو هم میگیره اینو خیالت تخت. این گوشی های آندرویدی هست که بجز چندتا مدل قدرتمند بقیه آبدیت نمیگیرن. الان برای نوت 3 هنوز کیت کت نیومده بعد شما چطور با اطمینان میگی L براش میاد؟!

ناصر س در تاریخ : 1393/7/7

فایل های پی دی اف به راحتی باز میشه منتها شما اول باید از استور برنامه Adobe یا PDF رو دانلود کنید.
در مورد صدای زنگ هم بگم در ویندوزفون 8 این طور بود که شما میگی ولی در 8.1 بصورت مجزا هم کدومش تنظیم میشه.

Ali H در تاریخ : 1393/7/7

ویندوزفون همچنان مشغول ترمیم و تکامله ... بر خلاف اندروید و ios که بیس و ساختارشون ثبات داره و حالا دارن آپشن های اضافی رو روی دستگاه تست و نهادینه میکنن .
شما یه نگاه به کیفیت ساختاری اپ ها سوشیال بنداز ، وینفون رو با دو پلتفورم نام برده مقایسه کن ! بدون تعصب و غرض ورزی البته ! ویندوز فون حتی در ارایه ی نرم افزار های مالتی مدیا هم مشکلات عدیده داره ... ایکس باکس موزیک و ویدئو باگ های جدی و مشکل ساز دارن ... جایگزین برای این اپ ها محدوده ... ویندوزفون بسیار روان و استیبل هست درست اما خواهشا از ضعف ها چشم پوشی نکنیم ... یادمون نره که هر وقت ضعف ها رو نبینیم بزرگ و بزرگ تر میشن و به جایی میرسن که راه بازگشتی نیست .

مهرداد ش در تاریخ : 1393/7/6

با نصب یه پی دی اف ریدز مثل adobe reader فایل های پی دی اف رو بخونید . در مورد صدای زنگ و صدای موزیک از هم جدا هستند و با کم کردن صدا فقط صدای موزیک کم میشه و برای کم کردن صدای زنگ وقتی دکمه کم کردن صدا رو می زن از نوار بالای گوشی که ظاهر میشه علامت فلش رو انتخاب کنید تا دو نوار وضعیت(media+apps) و( ringer+notification) ظاهر شه و هرکدوم رو کم یا زیاد کنید

AMIR m در تاریخ : 1393/7/6

بله فایل های pdf قابل اجرا هستن فقط باید یک نرمافزار برای این کار روی گوشی نصب کنید،من خودم PDF reader نصب کردم
در وین فون ۸ به این شکل بود که صدای زنگ ها و مدیا باهم کم و زیاد میشدن ولی این مشکل توی وین فون۸.۱ رفع شده و هرکدوم تنظیمات جداگانه دارن

پرهام ب در تاریخ : 1393/7/6

هم نوت 3 و هم لومیا 1520 فبلتهای خوبی هستند.
از نظر وب گردی طولانی مدت خب باتری لومیا بهتره و طبیعتا وب گردی طولانی تری رو میتونید باش انجام بدید.
از نظر کیفیت مرورگر برتری با نوت 3 هست. هنوز در وینفون مرورگری به کیفیت مرورگرهای اندروید ساخته نشده و مدیریت فایل وینفون هم ضعیفتر از اندرویده. همین فایل منیجر files که در 8.1 اومد اصلا در حد نمونه های اندرویدی نیست که شما بتونید توش مدیریت تمام دانلودهاتون رو به خوبی انجام بدید.
در مورد اپدیت خب هیچ گوشی ای 5 سال ساپورت نمیشه. اما از نظر ساپورت رسمی تولیدات لومیا وضعیت بهتری دارند. از نظر ساپورت غیر رسمی شما با نصب کاستوم رام در تولیدات اندرویدی تا وقتی اندروید هست میتونید گوشیتونو اپدیت کنید.
این لینک هم مقایسه شارژدهی گوشیهاست که به دردتون میخوره.
http://www.gsmarena.com/battery-test.php3
نوت 3 در تست وب گردی حدود 9 ساعت دوام اوردم. لومیا فک کنم 12 ساعت و خورده ای دوام داشته.
در کل انتخاب با خودتونه. ولی من نوت رو بیشتر پیشنهاد میکنم.

reza b در تاریخ : 1393/7/6

سلام دوستان من الان g2دارم بنظرتون ارزش داره بفروشم اینو بگیرم و آیا این بهتره یا ایفون5s لطفا با دلیل!!! اگه جوابم رو بدید ممنون میشم

aezam z در تاریخ : 1393/7/6

lممنون ازپاسخ دودوست عزيز.دوستان درلوميا فايلهاي پي دي اف به راحتي باز ميشه ؟يكي از دوستان فرمودن كه وينفون جاوارو ساپورت نميكنه ايا فايل هاي پي دي اف هم كه درموبايل با جاوا باز ميشه شامل ميشه؟ايا دروينفون صداي زنگ اهنگ با صداي موزيك يكيه يعني باكم كردن يكيش ان يكي هم كم ميشه ؟ياعلي

AMIR m در تاریخ : 1393/7/5

خیلی ممنون علی جان.
خوب منم قبول دارم که سامسونگ دوربینهای خوبی روی گوشیهاش میزاره ولی قبول ندارم که دوربینهاش از دوربین های لومیاها بهتر باشه . دوربین نوت۳ و لومیا۸۳۰ به نظرم در حد همدیگه هستن ولی نوت۳ اصلا نمیتونه مثل ۱۵۲۰ باشه. شما عکس مشابه با دوتا گوشی بگیر و توی یک صفحه نمایش مشابه مشاهده بکن .
بالا بودن مقاومت گوشی در برابر ضربه که سامسونگ خیلی خوبه ولی اصلش اون حسی هست که موقع دست گرفتن بهت دست میده،که خوب سامسونگ از همه رقیباش تقریبا ضعیفتره ، البته گلکسی الفا جای خود داره و چنتا گوشی دیگه که سامسونگ میخواد تولید بکنه بدنه فلزی خوبی دارن . نمیگم نوکیا بهترینه ، نه، به نظرم HTC گوشیهاش بسیار باکیفتر و مقاومتر از شرکتهای دیگه هست .
در مورد سرعت گوشی همونطوری که خودتونم قبول دارید ۱۵۲۰ کاملا برتری داره.
من خودم قبلا اندروید داشتم ، امکانات بی نهایتی که میگید نداره ولی امکانات زیادی نسبت به وینفون داره که بیشترش برمیگرده به استور پر از برنامش. اندروید هم در بعضی موارد از وینفون ضعیفتره که مهمترینش هماهنگیه بده رابطه کاربریه اندروید با سختافزار هست.
بزرگترین و میشه گفت تنها برتری اندروید و ios تعداد زیاد نرمافزارهای داخل استورهاشون هست و حالت استانداردی برای اینها وجود نداره که وین فون بخواد بهشون برسه . بحث سیستم عامل ها و رابطه کاربری هارو من با دوستان دیگه داشتم و دیگه نمیخوام داشته باشم دوباره،پس بیشتر نمیگم
از نظر کلی نوت۳ و ۱۵۲۰ فبلت های بسیار خوبی هستن ولی فقط در بعضی موارد نوت۳ بهتره و در بیشتر موارد ۱۵۲۰
برتری های ۱۵۲۰ : دوربین بهتر،باتری بهتر،سریعتر،باکیفیت بالاتر،صفحه نمایش بسیار عالی و بی رقیب و بزرگتر
برتری های نوت۳ :s pen ، بالاتر بودن تعداد نرمافزار ها به خاطره اندروید بودن و چنتایی موارد جزئی.

ناصر س در تاریخ : 1393/7/5

بنده جفتشون رو دارم در حال حاضر. هردو بسیار خوبن. و نیاز های شما رو برآورده میکنن. نوت 3 البته پشتیبانی نمیشه به اون شکل ولی 1520 تا 3 سال دیگه هم پشتیبانی میشه شایدم بیشتر. هردو در دوربین خوب هستن ولی 1520 یه سروگردن بالاتره{هم فیلم برداری هم عکس برداری}.باطری 1520 اوایل خیلی بهتر از نوت3 بود ولی از وقتی که آبدیتش کردم به cyan مصرفش بالاتر رفته.هردو برای وبگردی عالین.در وبگردی نوت 3 به علت داشتن مرورگر های بیشتر بهتره. هردو روان و بدون هنگ هستن مقدارکمی 1520 بهتره.هردو برنامه های خوبی در استور دارن ولی تنوع آندروید بهتره ولی این به این معنی نیست استور وینفون خوب نیست. برنامه های اختصاصی نوکیا و ماکروسافت خیلی خوبن. برنامه های چت هم برای هردو موجوده ولی کیفیت در آندروید بهتره. برای بازی هردو خوبن مقداری 1520 بهتر و بدون لگ هست.در کل هردو فوق العاده و یه دستگاه بی نظیرن.

Ali H در تاریخ : 1393/7/5

اینجا انتخاب بین خوب و خوبتر هست هر دو این فبلتها نیاز شما رو برطرف میکنه
از نظر باطری 1520 بهتر از نوت3 هست.ولی نوت 3 با مصرف متوسط تا 2 روز جوابگو هست
وای فای من همیشه روشنه و با استفاده ی زیاد بیش از یک روز جوابگو هست
از نظر آپدیت هم هیچ گوشی ای رو یافت نمیکنید ک بیش از 2 سال ساپورت بشه بغیر از محصولات اپل
مطمعنا نوت 3 اندروید L رو دریافت میکنه که گفته میشه بزرگترین تحول از زمان تولد اندرویده
ولی معلوم نیست که 1520ویندوز 9 رو دریافت بکنه یا نه(فعلا هیچ خبری از ویندوز 9 نیست)
البته میتونید در صورت انتخاب نوت3 تا حداقل 4 سال روی کاستوم رام ها هم حساب کنید ولی دوستان میدونن که ویندوز 8 و 8.1 آنلاک نشد و قابلیت نسب ورژن های کاستوم شده نیست
از نظر مرورگر اینترنت هم هر دو در یک سطح هستند ولی با گستردگی و تنوع مرورگرهای اندروید کفه ی ترازو به سمت نوت3 هست
نظر من اینه که توی گوشی های پایین قیمت بهترین گزینه ویندوزفون هست چون استفاده از گوشی های اندروید پایین قیمت اصلا تجربه ی خوبی نداره ولی توی گوشی های سطح بالا بهترین گزینه اندروید هست چون قابلیت های بسیار زیادی دارند که تجربه ی متفاوتی با گوشی های میان رده و سطح پایین دارند
مثلا استفاده از قلم نوت 3 خودش بسیار هیجان انگیزه.مثلا برنامه ی سرچ خاصی داره که شما توی هیچ گوشی ای نمونش رو نمیبینید
هر گوشی سطح بالا از هر شرکتی یک سری قابلیت های منحصر به فردی داره
باز هم انتخاب با شماست و بسته به نیازتون ولی من استفاده از گوشی ویندوزفون رو به عنوان گوشی اول پیشنهاد نمیکنم

آرمین م در تاریخ : 1393/7/5

من واقعا دلیل این همه خشونت رو در لحن شما متوجه نمیشم.اگه کسی میخواد به بقیه کمک کنه دیگه کینه و دشمنی چرا؟"من دیگه بحث فنی نمی کنم خیال دوستان راحت چون بدهکار میشم" یعنی چه؟" البته 2 نفر بود از نظر من.من و ایشون"بنده از اول هم کاری به شما نداشتم شما بودین که به بنده توجه مبذول کردین وگرنه من داشتم با اون دوستمون صحبت میکردم که احمدالله به تجمیع رسیدیم.ولی مثل اینکه شما قافله رو ول نمیکنین.همین اصرار شما بر سر هیچی جای سوال داره؟اصلا من نمیدونم باید جواب چی رو بدم؟در ضمن بد نیست قبل جواب دادن و محکوم کردن طرف مقابل یک ذره در مورد چیزی که در موردش میخوایم مخالفت کنیم مطالعه کنیم.من توصیه میکنم حتما در مورد مجادله و این که اصلا چی هست مطالعه کنید،بعدا متوجه میشین که کار شما مجادله بوده یا نه.
خواهشم اینه که کسی که با لحن دوستانه جواب شما رو میده بهش بی رحمانه حمله نکنید،و به صورت احساسی تصمیم نگیرید ابتدا یک ذره موضوع رو هضم کنید بعدا سر حوصله جواب بدین.حیف شما نیست که دیگه بحث فنی نکنید؟من توصیه دوستانم اینه که این رو بدونید که هیچ کس اینجا بدهکار نیست چه سلیقه ای چه فنی هر کس میتونه نظرش رو آزاده بگه و بقیه هم اون رو به نقد بکشن.اصلا من قبل از این که با این سایت آشنا بشم اطلاعات زیادی داشتم اما واقعا مجالی برای تبادل نبود.همین که نظر شما خیلی از حرف ها رو یک جمع کرده واقعا جای تشکر داره.
موفق و پویا باشید

aezam z در تاریخ : 1393/7/4

سلام.بين نوت3و1520 دچار سردرگمي شدم دوستاني كه با اين دوتاگوشي كاركردن كدوميكي رو پيشنهاد ميدن ؟توقعات من از گوشي وبگردي طولاني مرورگرهاي اينترنتي مناسب دوربين عكاسي وفيلمبرداري خوب دانلود پي دي اف وآهنگ وبازكردنش با گوشي وهمچنين ساپورت تا پنج سال ازاپديت هاست.دوستاني كه تجربه كاربانوت3رو دارن باطريش چه قدر جوابگو ست؟من يه كاربر حرفه اي نيستم كه نيازبه نرم افزارهاي حرفه اي داشته باشم اما شرايط هميشه يك جور نيست !درلوميا ايا برنامه اي هست كه مقدارباطري رونشون بده؟ممنونم ازنظرات خوبتون مخصوصا اقاي پرهام ب

AMIR m در تاریخ : 1393/7/4

نه دوست عزیز وین فون جاوا ساپورت نمیکنه.
نرمافزار بانکی هم برای وین فون اومده چنوقته
شما میتونید قبل از خرید گوشی برید یه سری به استور مایکروسافت بزنید و ببینید استورش نیازتون برآورده میکنه یا نه

Ali H در تاریخ : 1393/7/4

باز هم تشکر میکنم که به این بحث با دیدی باز نگاه میکنی و هدفت آگاهی دوستان هست

به شخصه قبول دارم که توی نور کم 1520 بسیار بهتر از نوت3 عکس میگیره ولی در جایی که نور کافی باشی نوت3 بهتره
فیلمبرداری هم که احتیاجی به حرف بنده نیست.نوت 3 هنوز که هنوزه یکی از بهترین ویدیو ها رو میگیره حتی با رزولوشن 1080 از 1520 سرتره
کیفیت رو قبول دارم که نوکیا همیشه بهترینه ولی قبول کنید سامسونگ ضعفی توی این موضوع بخاطر پلاستیکی بودن نداره و همین موضوع باعث سبک تر شدن و مقاومتش میشه

راجع به اجرای بازی هم باز قبول میکنم که 1520 سریعتر از نوت 3 هست ولی اگر شما به ویدیو دقت کنید رام نصب شده روی نوت3 اندروید 4.3 بود دوستان میدونن که یکی از ضعیف ترین رام ها 4.3 بوده که این اشکال هم بخاطر خود شرکتها هست که وقت کافی روی بهینه کردن 4.3 نزاشتن.دیدید که بازی اومد بیرون

نکته ی بعد راجع بازی هست که مثلا جی تی ا ورژن های مختلفی برای اندروید داره و مرتبا آپدیت میشه تا باگ هاش رو برطرف کنند
ودر آخر یک سوال میپرسم که امیدوارم منظورم رو بتونم برسونم
سرعت لود شدن بازی fifa در ویندوز پرو و پلی استیشن4 یکیه؟ یقینا پاسخ منفیه
اختلاف چند ثانیه ای در لود بازی (توی این ویدیو خیلی خیلی زیاد بود) باعث میشه که ویندوز رو به امکانات بی نهایت اندروید ترجیح بدید؟ باز هم میگم که بسته به نیاز ویندوز هم سیستم خوبی هست ولی هنوز جای کار بسیار داره تا خودش رو به استاندارد های اندروید و ios برسونه

rasool f در تاریخ : 1393/7/4

سلام احمد جان برو تو ذخیره عمرباطری بعد زده دستتو بکش سمت چپ یا راست ک برو تو پنجره بعدی ک نوشته استفاده بعد همه برنامه هایی ک اونجا هست بزن روشون فعال بودن در پس زمینرو غیر فعالشون کن گوشی من ک بعدازشارژ ۱۰۰٪یربع فیلم نگاه میکنم بعد میشه۹۹٪فقط نمیدونم چرا بعضی وقتا ک عکس میندازم صورتو کشیده یا پهن میکنه مال توام اینجوره؟؟؟

rasool f در تاریخ : 1393/7/4

سلام من لومیا ۱۵۲۰سال گذشته سری اولش خریدم همه چیش عالیه ولی دوربین عکسش نمیدونم چرا صورتو پهن یا کشیده میکنه حتی اپدیتشم کردم درست نشد میخواستم بدونم مال شما هم دوربین عکسش اینجورهدیا نه.فقط هم دوربین عکسش اینجوره وفیلم برداریش عالیه

ماکان م در تاریخ : 1393/7/4

درود به همه دارندگان و علاقه مندان نوکیا لومیا 1520
من بعد از 10 سال که نوکیا 6630 داشتم و بعد چند وقت پیگیری مصمم شدم تا این گوشی را بگیرم
از دوستانی که این گوشی را تهیه کردند، ممنون خواهم شد به این سوال پاسخ دهید که:
داخل جعبه گوشی چه لوازمی موجود هست؟
آیا نیم پک و فول پک دارد؟
آیا هدفون دارد؟
آیا شارژر وایرلس دارد؟
آیا فلیپ کاور، همراه دارد؟
و اینکه من رنگ زرد آن را می خواهم، راهنمائی کنید که این گوشی را با رنگ زرد از کجا می توانم با قیمت مناسب و اصل تهیه کنم؟
و همینطور فلیپ کاور اصل آن را نیز هم؟
پیشاپیش بابت پاسختون سپاس

ایمان خ در تاریخ : 1393/7/4

سلام،هم آهنگ هم فیلمو میتونی بلوتوث کنی (فیلمهارو باید تو پوشه پیکچر بزاری تا بتونی بلوتوثشون کنی)،هیچ مشکلی بعد از آپدیت کردن به ۸.۱ رسمی پیش نمیاد بلکه کلی سیستم عامل بهتر میشه،افرادی که با ۸.۱ مشکل دارن بدلیل اینه که نسخه آزمایشی رو نصب کردن نه نهایی،در مورد عقبو جلو نشدن آهنگم درسته نمیشه اما با دانلود پلیر حل میشه،در کل از عالی بودن ۱۵۲۰ خیالت راحت باشه و بدون هیچ نگرانی سیستم عامل رو به ۸.۱ آپدیت کن،موفق باشی.

در بلوتوث فیلم و عکس مشکلی وجود نداره فقط اول باید بلوتوثو روشن و به گوشی دیگه کانکت بشه بعد در کاشی picture فیلم وعکس مورد نظر روش نگه می داریم تا گزینه هایی ظاهر بشه وshare انتخاب می کنی و از توش بلوتوثش می کنی فقط اگه بلوتوث روشن نباشه گزینه اش توی قسمت share نمی یاد بعضی ها با این دردسر دارن . تو ویندوزفون ۸ فقط میشه عکس و فیلم هایی که خودتون گرفتین بلوتوث کرد و اون هایی دانلود شده رو نمیشه بلوتوث کرد اما با ارتقا به ۸.۱ میشه با دانلود برنامه files که فایل منجر رسمی مایکروسافت هست هر نوع عکس و فیلم وآهنگ بلوتوث کرد فقط ممکنه برای ارسال PDF به مشکل بر بخورید چون برنامه files این کار رو نمی تونه انجام بده فقط شما وقتی PDF رو دانلود کردی ابتدا خوندن PDF رو روی یه فایل منجر دیگه می سپرید مثل metro file manager یا airez explorer pro وقتی اون فایل منجر شناساییش کرد اونوقت میدی تا آدوب ریدر بخونش با این کار میشه از طریق اون فایل منجر PDF رو ارسال کرد من شنیده ام که اگه برنامه رو از طریق کامپیوتر بریزی رو مموری اون وقت میشه برنامه رو هم ارسال کرد.در مورد ۸.۱ هیچ مشکلی وجو نداره اون مشکلاتی که فرمودید مال کسایی که به صورت دولوپر نصب کردند اما اگه ۸.۱ رسمی مخصوص گوشی های نوکیا به نام لومیا سیان آپدیت کنی هیچ مشکلی به وجود نمی یاد وحتی مصرف باتری بهتر میشه

آونگ ع در تاریخ : 1393/7/3

سلام به همه دوستان عزیز کسی هست که به این گوشی فلش otgوصل کرده باشه ؟به نظر شما فلش میخونه لطفا سریع جواب بدین کسی اگه کارکرده چون میخوام یکی دوروز دیگه گوشی رو سفارش بدم ممنون میشم اگه زود جواب بدین با تشکر

AMIR m در تاریخ : 1393/7/3

س علی جان
به نظر من توی این ویدئو بیشتر طرف نوت۳ گرفته گرفته شده.
مثلا همه میدونیم که باتریه لومیا۱۵۲۰ خیلی بهتر از نوت۳ هست ولی توی ویدئو فقط میگه عملکرد بهتری داره و خیلی ساده از کنارش میگذره ولی وقتی میخواد از یک برتری نوت۳ بگه خیلی زیاد روش مانور میده.
تو ویدئو میگفت نوت۳ زیر نور مستقیم و شدید عملکرد صفحه نمایشش بهتر از ۱۵۲۰ هست،من کاملا مخالفم و میگم صفحه نمایش نوت۳ اصلا نمیتونه با ۱۵۲۰ رقابت بکنه . شما این ویدئوها نگاه بکن : http://www.aparat.com/v/ogIf9 و http://www.aparat.com/v/AbjUW
در مورد دوربینم که حرفاشون قبول ندارم، میگفتن که کیفیت بالا و بسیار عالی و بی رقیب لومیا در صدابرداری نمیتونه برتری باشه نسبت به نوت۳ که ضبط صداش معمولی هست،به نظرم توی فیلمبرداری این کیفیت صدا بالا خیلی بهتر و لذتبخشتر هست .
درمورد فیلمبرداری هم میگفت نوت۳ بهتره ، به نظرم این حرف درست نیس.در مورد عکاسی هم که نوت۳ برتر از ۱۵۲۰ میدونست.... شما میتونید خیلی ساده با نوکیا کمرا و تغییر تنظیمات ، توی شب و فظای خیلی تاریک عکس هایی بگیرید که گوشی هایی مثل نوت۳ نمیتونن از پسش بربیان ،عکاسی توی نور کافی هم به نظرم ۱۵۲۰ بهتر از نوت هست و جزییات بهتر از نوت هست. در ضمن تا چند وقت دیگه اپدیتی برای گوشی های نوکیا میاد که کلا شیوه پردازش عکسها و.. عوض میکنه و باعث کیفیت بیشتره عکس ها و فیلم ها میشه و امکانات زیادی هم به گوشی اضافه میشه، مثلا گوشی های بالا رده نوکیا که دوربین های قدرتمندی دارن ،قابلیت فیلمبرداری 4k اضافه میشه . HDR هم که جاش توی تنظیمات خالی بوده همیشه ، اضافه میشه .
درسته که نوت۳ سختافزار بهتری نسبت به ۱۵۲۰ داره ولی ۱۵۲۰ عملکرد خیلی بهتری نسبت به نوت داره. ۱۵۲۰ هنوزم که هنوزه بهترین گوشی برای بازی هست! با این که گوشی های جدید و خیلی قدرتمندتر ازش اومدن مثل iPhones 6 و galaxy s5 و HTC M8 هم ویندوزی هم اندرویدی و LG G3و..
شما این ویدئو نگاه کن که چجوری نوت۳ توی اجرای بازی GTA جلو ۱۵۲۰ کم میاره! http://www.aparat.com/v/h1GBu
کیفیت بدنه هم که معلومه نوکیا بهتره
نوت۳ چنتایی برتری هم نسبت به ۱۵۲۰ داره که برمیگرده امکاناتی که سریه نوت دارن مثل s pen ، برتری دیگشم اینه که چون اندرویده تعداد نرمافزار بیشتری براش وجود داره.
من از روی تعصب و به خاطر این که ۱۵۲۰ دارم خودم، اینارو نمیگم . درواقع من خیلی بیشتر از این که طرفدار نوکیا باشم، طرفدار سامسونگ هستم و خیلی ازین شرکت و محصولاتش خوشم میاد. خیلی تحقیق کردم و تا بین این دوتا گوشی یکیو انتخاب بکنم ، ولی ۱۵۲۰ بیشتر خوشم اومد و برای من بهتر بود، مدتی هم s5 توی گزینهام بود ولی بازم به دلایلی ۱۵۲۰ بهتر دونستم برای خودم .

ناصر س در تاریخ : 1393/7/3

آره متاسفانه کلا تو ایران سخت پیدا میشه. تو تهران هم بجز چند فروشگاه اینترنتی و یک بازار موبایل جایی پیدا نمیشه. اگرم پیدا شه با فقط مشکی یا تعداد محدود.

ناصر س در تاریخ : 1393/7/3

یه سر به قسمت تنظیمات گوشیت بزن شاید اونجا مشکل داشته باشه. اگر نشد یک دفع هم کامپیوتر هم گوشی تونو خاموش روشن کنید. بنده همین کار رو کردم و مشکلم حل شد.

ناصر س در تاریخ : 1393/7/3

اولا مبارکتون باشه. گوشی عالی و خاصی خریدین. دوم در رابطه با مشکلتون بگم اگر وینفون 8 هست باید نزدیک به 2.5 روز نگه داره شارژ رو در استفاده معمول ولی پس از آبدیت به 8.1 مصرفش بالاتر میره.
برای حل مشکلتون بزارید شارژ گوشی کاملا خالی شه بعد خود گوشی خاموش شه. بعد تو شارژ بزنید وقتی هم که فول شد یک ساعت بیشتر بزارید تو شارژ باشه. به امید خدا حل میشه مشکل.

مهدی ق در تاریخ : 1393/7/3

این عادیه،منم نزدیک 8 ماه دارمش 2 ماه اپدیتش کردم و همینجوریه اصن مساله مهمی نیست در کل باید ببینی چقد دوام داره اگه با کارکرد مستمر با وای فای بازم میگم مستمر یعنی وب گردی و چت حدود یک روز دوام بیاره مشکلی نداره

aezam z در تاریخ : 1393/7/3

سلام . ازدوستاني كه بانظرات خوب وكاربرديشون كمك ميكنن كه انتخابمون باچشم بازانجام بشه ممنونم .لطفا درمورد برتري 1520 ونوت 3 بيشتر توضيح بديد واقعا بين اين دوانتخاب سرگردان هستم ازاقاي پرهام ب ودوستان باتجربه ديگه كمك ميخوام.به خاطر وب گرديهاي طولاني نياز به باطري قوي دارم ودوربين هم برام مهمه اما ازنظر نرم افزار ادم حرفه اي نيستم يه كاربر عادي باكاركردعادي اما مرورگرهاي لوميا چه طورن؟ايا ميشه به راحتي فيلم يا فايل پي دي اف دانلود كرد؟ اجردوستان با امام جوادع

پدرام ا در تاریخ : 1393/7/3

درود
به هر حال به نظرم پاسخ های من جواب خیلی سوال ها رو الان داد
خیلی دوستان "مفاهیم مشابه" که ذکر شد رو "اشتباه میگیرند" تلاشم این بود که اونا روشن بشه
کم ندیدیم، شما قبل از اینکه بخوای مقایسه فنی بکنید باید مفاهیمی که قراره در اون قیاس به کار برن رو مسلط باشید
پس بحث من اصلا از موضوع خارج نرفته، مگه میشه شما بدون دونستن چیزی در موردش بحث کنید؟
پس ضروری هستش و پایه، نه خارج.
"نمونش اینه که هیچ کس دیگه ای به غیر ما 3 نفر تو بحث شرکت نمیکنه چرا؟"
البته 2 نفر بود از نظر من.من و ایشون.
برق رو یک نفر کشف کرد همه استفاده کردن یعنی چون ما در کشف برق نبودیم نباید استفاده کنیم؟
چه جالب.
دوستان میتونن بخون و اگه براشون کاربردی داشت و اگه مفید بود به کار بگیرن.
این مباحثی که فقط اسم برده شد شما اصلا به سادگی پیدا نمیکنید در یک سایت موبایل.
باید دونه دونه بگردید تا پیدا کنید به نظرم لازم بود یکجا بیاد.البته اصلا ریز نشدم که خستگی نیاره.
"در ضمن چه بحث فنی چه نظر شخصی وقتی اصرار و اصرار که حرف من درسته یعنی مجادله"
نادرسته
مثلا تعریف لگ روشنه و کسی که لگ رو تعریف میکنه "از خودش" حرفی نزده.حرف من نیست که بخوام بگم درسته یا غلطه تعریفش همینه."معنی لغویش" همینه برای مثال.
تعاریف و مفاهیم بیس اصلا جای مجادله و بحث نداره به نظرم که روشنه.
مفاهیم بیس فقط وقتی مورد سوال قرار میگیرن که مطالعه نشدن.

موافقم با شما از نظر شخص من هم خوبی و بدی یک گوشی رو فقط و "فقط خود کاربر" تعیین میکنه مثلا شاید برای کسی بد باشه گوشیش زیر 3 میلیون باشه اینو من نمی تونم بگم بده یا خوبه و فقط خود یوزر تعیین میکنه.
منم هیچوقت نمیگم که چه گوشی ای بهتره! چون این عبارت به صورت مستقل غلطه و مفهومی نداره.
کاربر میگه اونجوری می خوام ما هم میگیم با توجه به لیست مقایسه زیر فلان بهتره.
اصلا برای همین وارد بحث شدم.
باتوجه به موارد فنی فقط میشه گفت که مثلا 1520 در فلان مورد کاری به نسبت بهتره یا نه بدتره همین
تصمیم با کاربر هستش

سپاس از مدیر عزیز که اجازه داد بحث به نتیجه برسه.واقعا ممنون.
منم دیگه اینجا بحث فنی نخواهم کرد خیال دوستان راحت، چون بدهکار میشم...
موفق باشید

Farzan G در تاریخ : 1393/7/2

سلام دوستان
من میخوام این گوشی رو بخرم
لطفا کسایی که آخرین آپدیت رو دریافت کردن بگن آیا جاوا رو ساپورت می کنه یا نه. نرم افزار همراه بانک خیلی برام مهمه

احمد ب در تاریخ : 1393/7/2

سلام . بنده دو سه روزی میشه این گوشیو خریدم ولی حس میکنم باطریش اونجوریکه ازش تعریف میکردن نیست شایدم گوشی من اینجوریه! وقتی به شارژ میزنم و به ۱۰۰ درصد میرسه بعد از اینکه از شارژ بیرون میارم حدود سه چهار دقیقه بعد به ۹۸ درصد میرسه شارژش! سیستم عاملش ۸؛ هنوز آپدیتش نکردم.از دیجی کالا هم خریدم. ممنون میشم ازًدوستان راهنمایی کنن

Ali H در تاریخ : 1393/7/2

واقعا از دوستان سپاسگزارم که این بحث ها رو ادامه میدن و البته سایت بسیار عالی موبایل که بسترش رو فراهم کرده
توی نظر های قبلیم گفتم من فروش و خدمات موبایل داشتم و تقریبا با تمام گوشی های بازای کار کردم منظور شما رو از روانی متوجه نشدم.ب نظر شما نوت 3 با این مشخصات میتونه لگ داشته باشه که 1520 یا هر گوشی دیگه ای بخاطر سیستم عاملشون از اون روان تر باشند
شکی در روان بودن 1520 نیست ولی این روانی به چه قیمتی؟
دوستان من در زمانی فقط و فقط از نوکیا استفاده میکردم ولی نوکیا بیش از 4 ساله که نتونسته جواب نیاز های من رو بده.البته همه چیز مربوط میشه به نیاز افراد شاید یکی سیمبین هم براش زیاد باشه

یادم میاد در حال صحبت کردن با کسی بودم که ویندوزفون به عنوان گوشی اصلیش استفاده میکرد(به شخصه خودم تا چند وقت پیش از یک ویندوزفون به عنوان گوشی دوم استفاده میکردم و حتی الان هم میخوام دوباره یک ویندوزفون به عنوان گوشی دوم بگیرم)اون بنده ی خدا میگفت وقتی توی یک جمع میرم همه درحال فرستادن بهترین بازی ها و برنامه ها هستند در صورتی که من فقط با ویندوزفونم میتونم کاشی ها رو عوض کنم و فقط رنگ گوشیم هست که اون رو متفاوت کرده

و در آخر نظر دوستانی که میگفتند نوت 3 در حد 1520 نیست رو به این ویدیو جلب میکنم

http://www.gsmaria.com/fa/tv/%D8%AA%D8%AD%D9%84%DB%8C%D9%84_%D9%88%DB%8C%D8%AF%D8%A6%D9%88%DB%8C%DB%8C_%D9%81%D8%A8%D9%84%D8%AA_%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%B3%D9%88%D9%86%DA%AF_%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C_%D9%86%D9%88%D8%AA_3_%D9%88_%D9%86%D9%88%DA%A9%DB%8C%D8%A7_%D9%84%D9%88%D9%85%DB%8C%D8%A7_1520/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C_%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87_%D8%A7%DB%8C_%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C_nokia_lumia_1520_%D9%88_samsung_galaxy_note_3.htm?s=aWQ9NDk=

rasool f در تاریخ : 1393/7/2

سلام دوستان من از لومیا ۱۵۲۰خیلی راضیم هرچند که وین۸.۱کردم ولی باز هرکاری کردم فلش usbروگوشم اصلانمیخونه ممنون میشم راهنماییم کنید.اگه هم شد جواب سوالمو به ایمیلم بدین ممون
Rasool_fr23@yahoo.com

پرهام ب در تاریخ : 1393/7/2

همه نوع فایلی رو میتونی یلوتوث کنی. ولی همه نوع فایلی رو نمیتونی از طریق بلوتوث دریافت کنید و اگه گوشی نتونه بخونش معلوم نیست کجا میره فایله.
از نظر اپدیت که قطعا اپدیت کنید. بلاشک.
فایل منیجر در نسخه ۸ نبود. اوناییم که بودن اصلا به درد نمیخوردن. در ۸.۱ خود مایکروسافت فایل منیجر زد که نسبت به قبلیا خیلی بهتر بود. البته دنبال یه فایل منیجر در حد اندرویدیها نباش. ولی خب همینسم ایفون نداره.
در کل اپدیت خوبه. خصوصا واسه وینفون که خیلی جوونه.

AMIR m در تاریخ : 1393/7/1

دوست عزیز من چندماه پیش که میخواستم گوشی بگیرم بین دوتا گوشی مونده بودم یکی نوت۳ و اونیکیم ۱۵۲۰ ، از همه نظر مقایسشون کردم ، نوت۳ برتری نسبت به ۱۵۲۰ نداره ، از نظر باتری که ۱۵۲۰ خیلی بهتره ، از نظز کیفیت صفحه و خوانایی زیرنور شدید،۱۵۲۰ خیلی خیلی بهتر از نوت ۳ هست ، از نظر روون بودن هم که ۱۵۲۰ به خاطره وین فون بودن بهتره .دوربینم که دیگه معلومه ۱۵۲۰ بهتره.جنس بدنه هم نوکیا ها بهتر از سامسونگ ها هستن.
توی نوت۳ من تقریبا هیچ برتری ندیدم نسبت به ۱۵۲۰ .
فقط چنتایی برتری نوت داره که اونم مربوط میشه به امکانات سری نوت مثل قلم ، اگرم یکی تعداد نرمافزار براش مهمه نوت۳ چون اندرویده بهتره.

آرمین م در تاریخ : 1393/7/1

مثل اینکه من بد منظورم رو گفتم،من قصد نقض حرف های شما یا کس دیگه ای رو نداشتم و ندارم و ایمان قلبی من اینه که اکثریت افراد حاضر در این سایت مسئله رو از دید فنی بررسی میکنن،به هر حال اگر به درستی منظورم رو بیان نکردم و یا موجبات تکدر خاطر شما رو فراهم کردم پوزش می طلبم.تمام حرف بنده این بوده و هست که این بحث از چارچوب خودش خارج شده و تبدیل به یک بحث کش دار شده و مداوم همون حرف هایی تکرار میشه که زده شد.به نظر من هر چه سریع تر تموم بشه بهتره به هر حال هر گوشی به موازات محاسن معایبی هم داره که از فرد به فرد جایگاه این معایب متفاوته.به هر روی من خواهشم این بوده که از جدل جلوگیری بشه.وقتی هر اطلاعات مفیدی رد وبدل شد و درنهایت طرفین بر سر یک موضوع به تفاهم نرسیدن دیگه ادامه دادن بحث بی فایده چون ادامه ی بحث صرفا کلیشه ی اصرار و انکار میشه که خودتون در کامنت های اخیر چه از من چه از بقیه میبینید.حرف من اینه که این بحث هر چه قد اطلاعات مفید به ما میتونست برسونه،رسونده و دیگه وقتشه که تموم بشه چرا که با گذر زمان کلیشه ای تر میشه.نمونش اینه که هیچ کس دیگه ای به غیر ما 3 نفر تو بحث شرکت نمیکنه چرا؟چون دیگه اون دیگه بحث کشش نداره و بحثی که کشش نداره هیچ اطلاعات مفیدی نمیشه ازش بیرون آورد و سرانجام خاصی هم نداره.در ضمن چه بحث فنی چه نظر شخصی وقتی اصرار و اصرار که حرف من درسته یعنی مجادله.اولین کامنت ها مقایسه منطقی و درست بود اگر ادامه پیدا نمی کرد.اما با ادامه و تکرار مکررات و روتین اصرار و انکار ارزش بحث تقلیل پیدا کرد.
بنده هم هیچ وقت نگفتم نظر شخصی گفتم تکذیب.تکذیب با استفاده از ادله و عینیات هم داریم.به همین دلیل من گفتم که دیگه کاری به این بحث ندارم اما چون من منظورم رو بد به شما انتقال دادم خواستم اصلاحش کنم
موفق باشید

مهرداد ش در تاریخ : 1393/7/1

در جوابت دوست من یه لینک می گذارم نگاه کن تو تست گرافیکی وگیمینگ لومیا ۱۵۲۰ رتبه اول رو بین تمام گوشی ها داره و گالاکسی اس ۵ چهارم شده ، آیفون شش هم که تست گرفتن هفدهم شده
http://wmpoweruser.com/nokia-lumia-1520-way-ahead-of-iphone-6-in-gpu-test/

امیرحسین ع در تاریخ : 1393/7/1

من هم با نوت 3 هم با 1520 مقایسه ای کار کردم
صفحه نمایش یکین
بلندگو و ضبط صدا 1520 بهتر بود دوربین که معلومه 1520 بهتر بوده
بدنه هم که دیگه پلی کربنات نوکیا ثابت شدست
اگر تعصب بود نمیخواسم نوت 4 بخرم
برنامه هم قطعا اندروید رو قبول دارم
من دنبال سیستمی هستم که تا حدود 5 سال آینده بتونه با چیز هایی که من میخوام جوابگو باشه
و الان نوت 4 داره حرف اول رو میزنه تعصب جز ضرر هیچی نداره والی من قصدم خرید 930 بود ولی وقتی بدون تعصب نگاه کردم نخواسم تو خریدم اشتباه کنم
چون میخوام برترین قطعات رو گوشیم باشه زیبایی هم برام مهم نیست والی وان ام8 میخریدم
الانم منتظره ورود نوت 4 هسم تا برم علاالدین باش کار کنم که ببینم واقعا داره این سخت افزار یا فقط رو کاغذه

AMIR m در تاریخ : 1393/7/1

همه نوع فایلی میشه ارسال کرد،برای ارسال فیلم هم میشه به چند روش اینکارو کرد،یکی که یک فایل منجر روی گوشی نصب بکنید و از اون طریق کار بکنید یا این که یه پلیر خوب دانلود بکنید مثل moliplayer pro .
اپدیت رسمی که اومده این چندوقت ، ندیدم کسی گلایه داشته باشه،ابن مشکلاتی که شما گفتید مربوط به نسخه آزمایشی وینفون۸.۱ بوده.
ویندوز ۸.۱ واقعا پیشرفت زیادی نسبت به ویندوزفون ۸ داشته ، پس بهتره که به ۸.۱ اپدیت بشه.فایل منجر هم توی وین فون۸.۱ بیشتره و بهتر عمل میکنن.
بهترین فایل منجر برنامه files هست
بهترین برنامه پلیر moliplayer pro هست که پولی هست ، البته میشه پیشنمایشش دانلود کرد که مجانیه و بعد از دو هفته غیرقابل استفاده میشه ولی میشه پاکش کرد و از اول نصب کرد.
توی وین فون ۸.۱ برنامه music هست که سرعتش از mix radio بیشتره ولی توی استور امتیاز خوبی نگرفته ولی من که از کارکردش راضیم. برنامهای موزیک پلیر زیاد هست ولی هیچکدوم به خوبیه پلیر های اندروید یا ios نیستن ، مثلا من خودم از xmusic player هم استفاده میکنم که خیلی راحت پوشهارو نشون میده .
اگر میخواید بیشتره در مورد وین فون بدونید ، میتونید به سایت های تخصصی وینفون فارسی برید مثل ویندوزیها.
در ضمن وین فون ۸.۱ خیلی خیلی بهتره از وینفون ۸ هست و حتما اپدیت بکنید چون امکانات خیلی زیادی به وینفون اضافه شده

Ali H در تاریخ : 1393/6/31

باورکنید بسیاری از دوستان ما میان توی این سایت تا انتخاب بهتری داشته باشند پس بهتره تعصبی نظر ندیم

این امکاناتی که شما توی ویندوز با آپدیت دریافت میکنید امکانات پیش پا افتاده و قدیمی توی اندرویده

این که گفتی نوت 3 حرفی برای گفتن نداره یا شوخی بود یا تعصب

اگه هنوز فرصت پیدا نکردی با نوت 3 کارکنی حداقل برو توی سایت دیجی کالا و مقایسه این دوتا گوشی رو نگاه کن

اصلا حرف شما رو منطقی نمیدونم چون اشاره کردید نوت 4 بیاد بعد مقایسه کنید و اگر بهتر بود تهیه کنید وگرنه نوت 3 حرفی برای گفتن نداره
یعنی تغییر سیستم عامل برای شما فرقی نمیکنه و به دنبال برتری سخت افزاری هستید
با این وجود بغیر از باطری هیچ چیز 1520 به پای نوت 3 نمیرسه
البته خودت باید با هردو کار کنی تا این تفاوت رو احساس کنی

hadi k در تاریخ : 1393/6/31

دوست عزیز بلوتوث داره راحت میشه ارسال کرد . 930 و 1520 حرف ندارن ویندوز سیستم عالی هست
بگیر پشیمون نمیشی

saeid f در تاریخ : 1393/6/31

ببین من مثال زدم درباره ی باز کردن گالری
همون اسفالت هشت رو فیلم مقایسشون رو از یوتیوب دانلود کن میبینی که فایو اس زودتر وارد محیط بازی میشه تا سه گوشی دیگه(مقایسه بین چهارتا گوشی هست)
در مورد مگاپیکسل دوربین هم که فرمودین به دو دلیل گفتتون رو نقض میکنم
1- این که اگه این بیست مگاپیکسله و اون هشت،در عوض این رم و سی پی یو قوی تری داره
2- اشکال نداره شما سرعت بازکردن گالری رو با یه گوشی هشت مگاپیکسلی دیگه مقایسه کن
ولی این حرفتون رو به شدت قبول دارم که ممکنه این فیلمها در شرایط یکسان گرفته نشده باشن
ولی در مورد یک یا دو ثانیه همین رو بگم که الان دیگه هممون اپدیت سیان رو گرفتیم.شما صفحه گوشیت رو قفل کن دوباره بازش کن.یکی دو ثانیه تو حالت رزومینگ میمونه.همین چقدر زجر آوره
اگه بودجه مناسب داشته باشی ای فون سیکس گزینه فوق العاده ای هست

پدرام ا در تاریخ : 1393/6/31

درود
؟
من یکبار مقایسه کردم اونم همش در حد بیس و ساده چون وقتی گوشی نیومده از بیس نمیشه بیشتر رفت.اونهم به قول شما تمایزات رو گفتم چون شباهتی ندارن.
چون ایشون در ازای راهنمایی به دوست دیگر به جای اینکه 3 صفحه توضیح بده یک کلمه گفت 100 درصد فلان گوشی من وارد شدم توضیح چند خطی دادم همین.
اما
ایشون بدون توجه به مسائل فنی یه سری مطالب رو روی حرف های بنده عنوان کرد و ادامه داره.
من هم پاسخ فنی دادم خیلی هم ساده بود.
من صرفا مسائل فنی رو پاسخ دادم چیزی اظهار نظر شخصی نکردم که اسمش مجادله باشه
کاربرد رم-مسئله لگ-مسئله مقایسه دوربینی که هنوز نیومده و بررسی نشده...-مسئله رزولوشن-سرعت چیپ گرافیکی-مسئله سرعت کارت حافظه...

"داره دورتر میشه و ما صرفا تعریف شما از Iphone 6 و تکذیب حرف های شما رو از دوست دیگمون می شنویم."
اون موردی که من نظر شخصی دادم کدومه؟جز بحث فنی انجام دادم؟
اگه بده خب بگید به جاش نظر شخضی بدیم انگار نظر شخصی بیشتر هوادار داره. :)
سپاس

پدرام ا در تاریخ : 1393/6/31

"ولی من میبینم.مگه اندروید گوشی با رزولوشن پایین و رم بالا نداشت؟چرا اون هنگ میکرد ولی فایو اس نه?"
هنگ با لگ و روون بودن فرق داره و هیچ ربطی به هم ندارن فایو اس روون بودن چون رزولوشنش در حد خیلی پایین بود.هنگ وقتی هستش که حد کاری پردازنده میرسه به 100 یا تحت لود زیاد یا تحت اشکالات در استفاده از حافظه مجازی و ربطی به لگ نداره.
از نظر هنگ اپل بهتر بود قدیم.

اعداد و ارقام الکی منظورم کاربردشون بود نه اینکه نمیگیره، حرفه شما سنده.

"کاربردش اینه که فیلم شما خیلی روونتر هستش.وقتی میخوای اون رو به تصویر آهسته تبدیل کنی دیگه لگ نمیزنه و روون پخش میشه"
کاربری یوزر عادی نیستش اپلی که میگه یوزر عادی نیازی به صفحه نمایش بزرگ با تراکم بالا نداره( حالا فهمیده در اشتباهه) توجیهش در مورد کاربری یوزر عادی از 240 فریم چی هستش؟

"من فقط در همین حد برات توضیح میدم که اولا اگه تفاوتی نداشت مهندسای شرکت اپل که طبیعتا جزء بهترین ها هستن این ویژگی رو میذاشتن،دوما این کارت حافظه ای که شما مد نظرتون هست در اختیار عموم نیست.یعنی هرکسی نمیتونه این رو تهیه کنه"
علتش سادست سیاست یونی بادی هستش نه اینی که شما میگید.
دوما این حافظه ها در اختیار عموم هستش همه فروشگاه ها دارن خیلی وقته
شما مطمئن باشید موجودی این کارت از موجودی و دسترسی اپل 128 گیگ برای کاربرا بیشتر هستش
سیاست اپل یونی بادی بودن هستش و مزایا و معایب خودشو داره که روشنه ولی علتش اینی که شما میگی اصلا نیستش

"من مطمئنم که دوربین های DSLR صرفا واسه عکسبرداری و فیلمبرداری ساخته شدن ولی یه اسمارت فون باید سیستم عامل و عکسبرداری و چندتا اپلیکیشن و گاهی چندتا بازی رو همزمان اجرا کنه.پس باهم فرق میکنن"
عزیز سرعت اجرای برنامه ها به سرعت رم و کنترلر حافظه مربوط هستش و هیچ ربطی به سرعت حافظه ذخیره سازی نداره حافظه داخلی با رم متفاوت هستش که البته همه می دونند.

"تا اینجا که اصلا دلایلتون قانع کننده نبود.بقیش رو ببینیم"
خب وقتی برداشت شما از کاربرد رم و حافظه داخلی اشتباهه تقصیر من نیست.
یا رابطه رم زیاد و مولتی تسکینگ و 3d رندرینگ در رزولوشن بالا رو در نظر ندارید تقصیر من نیست.
یا هنگ رو با لگ و روون بودن اشتباه میگیرید هم تقصیر هم نیست
این ها مفاهیم بیس هستند قول میدم کمی مطالعه کنید همه سوال هاتون پاسخ داده میشه

"شما یه گوشی اندرویدی با همون رزولوشن فایو اس و همون رم رو مقایسه کنین ببینین کدومش سرعت پردازشش بیشتره.یه چیز خیلی ساده هستش"
شما دارید لگ ، هنگ و سرعت پردازش رو یکی میکنید
خوب معلومه گیج میشید اینها 3 مفهوم جدا از هم هستند.
از نظر لگ نمی تونه خیلی فرق کنه از نظر سرعت و هنگ اپل خیلی بهتره
قیمت 4 برابر رو هم باید دید نسبت به اون ها و تاریخ عرضشون
گوشی تاپ اندروید با رم 1 گیگ و رزلوشن مشابه ماله سه سال پیش میشه شاید

توی موبایل ها حافظه مجازی رم و حافظه مجازی گرافیکی با هم هستش
قطعا گوشی ای که fhd هستش و قراره 3d رندر کنه نیاز به رم بیشتری داره تا یه گوشی با رزولوشن کمتر
اصلا اپل مولتی تسکینگ واقعی نداره این در 6 پلاس مشهود خواهد بود

"مگه چندساله گوشی با رزولوشن بالا داره تولید میشه؟"
دقیق نمی دونم ولی HD که اپل اولین بار امسال بالاتر رفته ازش حدود 3 سال پیش بود توی بازار
شایدم بیشتر.

قیمت 6 Plus رو حدود 5.5 هم که بگیرم میشه 3 تا 1520 بخریم و 1 تومن هم زیاد میاد فقط برای 240 فریم؟
پس بدونیم وقتی میگیم 240 فریم چه قیمتی رو داریم میگیم.

Davood S در تاریخ : 1393/6/30

سلام دوستان

بهترین مغازه تو تبریز برای خرید این گوشی کجاست؟؟؟
تو تبریز این گوشی خیلی کم پیدا میشه :((

آرمین م در تاریخ : 1393/6/30

ببینید دوست عزیز من در کامنت قبلی هم گفتم الان این مبحث شده تکرار مکررات که همه ی این ها رو میشه در کامنت های اول مشاهده کرد مثلا 240 فریم یک آپشن،آیفون 6 پلاس گوشی عالی هست،اپل استور از نظر نرم افزاری بسیار عالی ست،گذشته از این که این ها هیچ ربطی به 1520 نداره چون بازار اینا متفاوته.حقیقتا میخواستم پاسخ ندم که دیگه این بحث که برای کسی که میاد تو سایت مطلب مفیدی نداره تموم بشه اما یک مطلبی رو اشاره کردین که یک جورایی نیاز به بازنگری داره.
ما در هیچ تستی سرعت باز شدن گالری رو مد نظر قرار نمی دیم نه به خاطر قابل انجام نبودن بلکه به دلیل محدودیت های فنی از قبیل:
1.تفاوت در سیستم عامل ،تفاوت در طراحی گالری و طبعا تفاوت در سرعت باز شدن رو میاره.
2.تفاوت کیفیت عکس های موجود یکی 20 مگاپیکسل با حجم حداقلی 3.5 مگابایت و دیگری 8 مگاپیکسل با حجم حداقلی 2 مگابایت که تفاوت بیش از یک مگابایت رو حاصل میشه که اگر تعداد عکس ها بیشتر بشه طبعا این اختلاف حجم بیشتر و بیشتر میشه و زمان بارگذاری بیشتری می طلبه.
در مورد اجرا شدن بازی آسفالت هم من هم ویدیو هایی رو دیدم که 1520 سریع تر بازی رو اجرا میکنه.در کل این قبیل تست ها قابل اعتماد نیستن چون به احتمال 99 درصد شرایط نمیتونه کاملا یکی بشه.اگر با فرض مثال سریع تر هم اجرا کنه که نمی کنه اختلاف نهایتا 3 ثانیه ای چیز خاصی نیست.اما چیزی که من دیدم اپل بازی رو سریع تر اجرا میکنه اما لودینگ بازی به قدری طول میکشه(شاید 1 یا 2 ثانیه بیشتر) که 1520 سریع تر وارد بازی اصلی میشه.به هر حال حرف شما صحیح آیفون 6 جدید تر با پردازنده و Soc به روزتر و قیمت دهشتناک خودش گزینه خوبی برای افراد با اودجه بینهایت محسوب میشه.
موفق باشید

آرمین م در تاریخ : 1393/6/30

دقیقا مثل من،منم هر جایی گوشیم رو نمی برم برای مواقع عادی که بیرون میرم از همون 5230 قدیمم استفاده میکنم مگر تو مهمونی ها که 1520 باب این جور کاراس بزرگ و قشنگ چشم های همه گرد میشه D;

پرهام ب در تاریخ : 1393/6/30

این دوستمون فکر کنم توی سایت mobile.ir مشخصاتو دیده. توی این سایت اشتباه زده مشخصاتو. حداقل اگه gsmarena رو منبع معتبرتری بدونیم:)

پرهام ب در تاریخ : 1393/6/30

اشتباهی گفتم ایراد وینفون:))
تنها ایراد لومیا 1520 سایز بزرگشه که البته ممکنه واست حتی مزیت هم محسوب شه. ولی خب بهش توجه کن. چون وزن سنگین و حمل و نقل مشکلش رو باید باهاش کنار بیای.

شادی س در تاریخ : 1393/6/30

سلام.
ببخشید من چیز زیادی از ویندوزفون نمیدونم چن تا سوال داشتم راجبش.
درسته که نمیشه به هیچ وجه فیلم و اینا بلوتوث کرد؟کلا به جز خود برنامه های استور چیارو نمیشه بلوتوث کرد؟محدودیتی هس اصن تو این مورد؟

بعد من چن جا دیدم کسایی که آپدیت کردن با مشکل مواجه شدن مثلا دیگه نتونستن دانلود کنن یا هی گوشیشون خاموش روشن میشده یا باتری زود خالی میشده.واسه همین بهتر نیس اصن آپدیت نشه تا 9 بیاد؟

البته گفتم که من کار نکردم شاید 8 انقد محدودیت داره که حتما باید به 8.1 آپدیت بشه.مثلا فایل منیجر تو8.1 فک کنم دیگه محدودیت و اینا نداره.سوالم اینه محدودیت فایل منیجر تو 8 چیه ؟مشکلش چیه؟

"اگـــه"مشکلات 8.1 میچربه به مزیتاش و بهتره از 8 استفاده شه،بهترین فایل منیجر،موزیک پلیر و ویدئو پلیر و اینا واسه 8 چیه؟یه جا خوندم آهنگو نمیشه عقب جلو برد! همچین چیزی واقعا درسته؟

میشه مزیتای 8.1 یا محدودیتای 8،که باعث میشه با وجود مشکلایی که بعد آپدیت به 8.1 ممکنه پیش بیاد بازم شما بخوایدبه8.1 آپدیت کنیدُ بگید؟

آرمین م در تاریخ : 1393/6/30

من با حرفتون 100 موافقم به قول خود مایکروسافت پرجم دار ارزان قیمت،اگه کسی واقعا میخواد یک گوشی به صرفه و عالی بگیره 830 واقعا گزینه ی جذابیه.

آرمین م در تاریخ : 1393/6/30

من بازم باید بگم که شما الان به هیچ وجه مقایسه نمی کنی دارید مجادله می کنید یعنی تمام تلاشتون این شده که ثابت کنید حرف شما درسته و طرف دیگه اشتباه میگه،بار قبل هم توضیح دادم الانم میگم بهتره که این بحث همین جا تموم بشه چون هر چی جلوتر بره هی از بحث اصلی که مقایسه دو مدل گوشی بود که از بیخ و بن هم اشتباه بود چون هیچ شباهتی به هم نداشتن ،داره دورتر میشه و ما صرفا تعریف شما از Iphone 6 و تکذیب حرف های شما رو از دوست دیگمون می شنویم.من دوستانه توصیه میکنم دیگه بحث تموم بشه حتی اگه جوابی داده شد بهتره شما دیگه تمومش کنید چون واقعا بحث داره از مسیرش خارج میشه.شما همیشه مختصر و مفید جواب میدادید اما حالا مثل اینکه این قضیه از دستتون خارج شده.
موفق باشید

مهدی ق در تاریخ : 1393/6/29

سلام به همه دوستان
اسفند ماه 92 این گوشی رو از طبقه همکف علالدین خریدم 1/900/000 فوق العادست،بعدش که اپدیت کردمش به 8/1 فوق العاده تر شد اونقد که واقعا دلم نیومد استفادش کنم بجاش یه htc explorer گرفتم دستم یعنی اونقد این گوشی خوب و دل نشینه همراه با سیستم عاملش دلم نیومد بیشتر استفادش کنم و یه سیم کارت گذاشتم توش و گذاشتمش تو کمدم بدون زنگ خور،الان که دارم این کامنتو مینویسم 6 روز و 18 ساعت از اخرین شارژش میگذره و این در حالیه که 66% شارژ داره
خلاصه اینکه مطمعن بودن در مورد عدم کمبود شارژ این گوشی فقط و فقط یکی از محاسن این سوپر فبلت یا ابر گوشیه

saeid f در تاریخ : 1393/6/29

آقا آرمین من تا بحال هیچ محصولی از اپل رو نداشتم.پس طبیعتا تعصبی هم ندارم
تو محصولاتش اپل من نرو افزارای عالی رو دیدم که اگه واقع بین باشیم هنوز تو وین فون نیومده یا اگه اومده هم کامل نیست ولی میدونم که میاد
خودم به خاطر کوچک بودن صفحه نمایش 5s اون رو نگرفتم.اصلا علاقه ای هم اندروید نداشتم چون میدونستم هنگ میکنه.پس 1520 رو گرفتم.به خاطر هنگ نکردن و سرعت پردازشش با کمبود نرم افزاراش کنار اومدم
ولی الان 6 پلاس اومده و سایزش هم بد نیست و نرم افزارای کاملی هم داره و هنگ هم نمیکنه
اینکه میگی کاربرد عمومی رو نداره قبول دارم ولی به قول خودت یه آپشن هست دیگه
منظورم از سرعت اینه که شما گالری 1520 رو باز کنین و گالری 5s رو هم باز کنین.کدومش سریعتره؟یا آسفالت هشت
منم تو فون آرنا نگاه کرده بودم زده بود 2
بعد دوباره اومدم همین سایت رو هم نگاه کردم زده بود 2
الان رفتم فون آرنا تغییرش داده و کردتش 1
از مدیریت سایت هم میخوام به 1 تغییرش بده تا مشکلی پیش نیاد

پرهام ب در تاریخ : 1393/6/29

خب اگه از اندروید خسته شدی و ویندوزفون پرچمدار هم میخوای 1520 بهترین گزینس. تنها ایراد وینفون که البته نمیشه اسمشو ایراد گذاشت ولی شاید یه عده با سایزش مشکل داشته باشن. چون هم سنگینه و در دست گرفتن طولانی مدتش اذیت کنندس و هم حملش راحت نیست. من غیر از این مورد ایراد دیگه ای نمیبینم توی این گوشی. اگه با اندازش مشکلی نداری به نظرم انتخاب خوبی هست.
البته ایفون 6 هم 4.7 اینچی هست که اگه صبر کنی ارزون تر بشه میتونی با یکم هزینه بیشتر چند وقت دیگه که حباب قیمتش شکست صاحبش شی. البته اگه توقع زیادی از گوشی نداری وینفون های ارزون تر هم کاملا نیازت رو برآورده میکنن. پیشنهاد میکنم مشخصات لومیا 830 رو هم یه نگاهی بنداز. البته هنوز نیومده. ولی به نظرم ارزش خرید بالایی داره.

saeid f در تاریخ : 1393/6/28

جواب تک تک جمله هاتون رو میدم
1- "شماها یه عمر به اندروید گیر میداید میگفتید رم الکی داره"
ما هیچ وقت نگفتیم رم الکی داره.گفتیم با رم سه گیگ یا رم دو گیگ بازهم هنگ میکنه.این جمله اصلا شباهتی رم الکی داشتن نداره
2- "این مسئله خیلی واضحه رابطه حافظه مجازی و رزولوشن کاری واقعا من نیازی به توضیح نمی بینم"
ولی من میبینم.مگه اندروید گوشی با رزولوشن پایین و رم بالا نداشت؟چرا اون هنگ میکرد ولی فایو اس نه؟
3- "نیومده و بررسی نشده اینجوری نظر میدید مشخصه که چقدر فنی هستش"
من فیلم گرفته شده با فایو اس که 120 فریمه رو با 1520 که 30 فریمه مقایسه کردم.تفاوتش رو دیدم.فرضا که شما درست بگی و این اعداد و ارقام درست نباشن (که محاله چنین چیزی.یعنی اپل که یه شرکت جهانیه و کلی مشتری اعم از مردم و سایر شرکت ها داره بیاد اعداد و ارقام رو الکی بده؟ضمن اینکه تو گوشیای قبلیش این اعداد و ارقام الکی نبود ولی تو این جدیده الکیه؟)از فایو اس که دیگه کمتر نیست؟
4- "دوما من کاربرد فیلم برداری 240 فریم رو دوست دارم بدونم که شما دارید نقل میکنید؟"
کاربردش اینه که فیلم شما خیلی روونتر هستش.وقتی میخوای اون رو به تصویر آهسته تبدیل کنی دیگه لگ نمیزنه و روون پخش میشه.اگه منظورم رو نفهمیدی تا واست دو تا فیلم یکی با 1520 و یکی با فایو اس بگیرم و به تصویر آهسته تبدیل کنم و آپ کنم ببینی
"
دوست عزیز عدد و رقم گفتن در صورتی که هیچ چیزی رو نشون نمیده هنر نیست" واسه شما مفهومی نداره ولی واسه ما مفهوم داره
5- "میشه یه بررسی از سرعت رایت و رید رندوم و سیکوئنتال گوشی آیفون و کارت حافظه کلاس 10 uhs1 بگذارید که مطمئن بشیم برای گفتتون دلیل فنی هم دارید"
من فقط در همین حد برات توضیح میدم که اولا اگه تفاوتی نداشت مهندسای شرکت اپل که طبیعتا جزء بهترین ها هستن این ویژگی رو میذاشتن،دوما این کارت حافظه ای که شما مد نظرتون هست در اختیار عموم نیست.یعنی هرکسی نمیتونه این رو تهیه کنه
6- "شما مطمئن باش دوربین های DSLR نیازی به سرعت انتفالی خیلی بیشتر از آیفون دارند"
من مطمئنم که دوربین های DSLR صرفا واسه عکسبرداری و فیلمبرداری ساخته شدن ولی یه اسمارت فون باید سیستم عامل و عکسبرداری و چندتا اپلیکیشن و گاهی چندتا بازی رو همزمان اجرا کنه.پس باهم فرق میکنن

تا اینجا که اصلا دلایلتون قانع کننده نبود.بقیش رو ببینیم
7- "سادست رزولوشن پایینش فقط و فقط همین.خب شما یه کم اگه تحقیق کنید می بینید که..."
درباره رزولوشن و رم تو مورد شماره 2 براتون توضیح دادم.بستگی داره ولی شما یه گوشی اندرویدی با همون رزولوشن فایو اس و همون رم رو مقایسه کنین ببینین کدومش سرعت پردازشش بیشتره.یه چیز خیلی ساده هستش
8- "دقیقا تنها علتی که همه ی این سال ها اپل رزولوشن رو بالانبرد این بود که روون بودن رابطه کاربریش کم نشه"
شما منظورتون رو از همه ی این سال ها رو واضح تر بگین.مگه چندساله گوشی با رزولوشن بالا داره تولید میشه؟
9- "اصلا اهمیتی نداره شما بگو چیش بهتره؟"
شما برو آی فون 5 و 5s رو باهم مقایسه کن تفاوتش رو خواهی دونست
سوالی باشه در خدمتم بزرگوار

آرمین م در تاریخ : 1393/6/28

من بار قبل گفتم الانم میگم این که ما از یک دیوایس خیلی خوشمون بیاد و خیلی دوسش داشته باشیم اشکال نداره اما این که مدام انکار کنیم که به یک چیزی علاقه نداریم و صرفا از دید تعادل به همه چی نگاه میکنیم باعث قابل قبول تر شدن حرف ما که نمیشه هیچ،اعتبار حرف ما رو به دلیل تناقض در حرف و عمل زیر سوال میبره.شما هی میگین من رو اپل تعصب ندارم و خودم وینفون دارم منم نگفتم شما رو اپل تعصب داری اما چیزی رو در 6 پلاس دیدی که خیلی خوشت اومده و واقعا همه چیز تمام به دیدت اومده با خودت گفتی گوشی یعنی این.هیچ اشکالی نداره بله 6 پلاس گوشی عالیه مثل بقیه محصولات اپل اما من گفتم وضعیت قیمتش رو شما نگاه بکنید اما شما کلا قید این رو میزنی و میگی 240 فریم برای "من" خیلی مهمه.بنده هم عرض کردم یک عده براشون مهمه نه همه و 100درصد درجه اهمیتش از صفحه نمایش کمتره اصن از نظر اهمیت و معیار انتخاب قابل مقایسه نیستن.شما ممکنه یک گوشی رو به خاطر کوچک یا بزرگ بودنش نخری اما هیچ وقت به خاطر 240 فریم نبودنش قید خریدش رو نمیزنی مگر تعداد معدودی که شاید به عدد انگشت های دو دست هم نرسه که بگن نه حتما باید 240 باشه حالا صفحه 3.5 قبول،که خیلی نادره.این که شما "نیاز"داری دلیل بر این نمیشه که همه نیاز داشته باشن صحنه آهسته استفاده کنن اکثریت شاید اصن استفاده هم نکنن.پس صرفا یک آپشن محسوب میشه.من وقتی میگم فریم بیشتر حتما کیفیت بهتر نیست حالت کلی رو گفتم وگرنه بله اگه نیاز به صحنه آهسته باشه دوربین های حرفه ای 1000 یا 10000 فریم هم میگیرن اما کیفیت تصویر همون کیفیت 60 فریم و شما دچار سو برداشت نسبت به فریم ریت شدید که من توصیه میکنم فیلم یکسان رو با فریم ریت متفاوت در "حالت عادی" ببینین تا متوجه حرف بنده بشین.بازم میگم نیاز شما و به دنبالش گوشی مورد نظر شما لزوما نیاز کلی محسوب نمیشه پس خواهشا حرف من رو قبول کنید که از نظر ضرورت کاربری عمومی نداره.
در مورد سرعت هم گوشی مثل ماشین نیست که وقتی ما بگیم سرعت یک معنی داشته باشه شاید بیش از 10 جور سرعت در گوشی ها مورد استفاده قرار میگیره،اول مشخص کنید سرعت چی 5s از 1520 و بقیه بیشتره بعدا باهام با عدد ورقم صحبت کنیم.خواهشا کیفی نگید مثل همیشه منطقی و به صورت کمی بگین تا با هم راحت بتونیم مقایسه کنیم.
من بار قبلی سایتی رو نگاه نکرده بودم اما از اونجایی که هر دو گوشی از یک SoC استفاده میکردن یعنی A8 فهمیدم که 100 درصد رم هر دو یکیه اما بعد که دوباره شما اصرار کردین سایت Gsmarena رو هم چک کردم دیدم اونجا هم نوشته بود 1 گیگ فکر میکنم دیگه به همه ثابت شده باشه که رمش 1 گیگه در هر دو مدل نه 2.اما همونطور که گفتم قبلا هم عملکرد روون و کم نقصی داشته پس مشکلی نداره.

erfan a در تاریخ : 1393/6/28

سلام دوستان من واقعا از گوشی های اندرویدی ک داشتم خسته شدم.میخوام ویندوزفون رو تجربه کنم اهل بازی نیستم...تا 1/700 میتونم هزینه کنم.اصلا دلم نمیخواد برگردم ب اندروید.اپل هم که صفحش کوچیکه به کاره من نمیاد.از گوشی lumia 1520 بسیار خوشم اومده .لطفا راهنمایی کنین به نظرتون انتخاب عاقلانه ای هست که این گوشی رو بگیرم؟؟؟؟

امیرحسین ع در تاریخ : 1393/6/28

دوست عزیز بگرد تو گوگل مقایسه 930 با 1520 رو ببین یک کلیپ هست من فکر میکردم تراکم پیکسل بالاتر و صفحه اولد بهتره اما در مقایسه این 2 گوشی با هم 1520 با پایین بودم بهتر عمل کرده
تو مقایسه دوربین هم یک ویدئو دیدم که عمس های 1520 از 930 بهتره من خودم رفتم 930 بخرم که اینارو دیدم پشیمون شدم حالا هم منتظرم نوت 4 بیاد با 1520 مقایسه کنم اگه بهتر بود نوت بگیرم چون نوت 3 حرفی واسه گفتن نداشت حالا باز منتظریم -_-

پدرام ا در تاریخ : 1393/6/26

درود
"-آی فون سیکس پلاس دو گیگ رم داره مهندس (جهت اطلاع)"
--
نمی تونست نداشته باشه با اون رزولوشن بالا چاره ای نداشتند بعد شماها یه عمر به اندروید گیر میداید میگفتید رم الکی داره.حالا چی؟ پس اپل هم الکی دو گیگ زده "ولش کن الکیه"

"- میگم مگه فایو اس هم رمش کوچیکتر از بقیه گوشیها نبود؟
مگه بد کار کرد؟"
--
نه در حد خودش "Lower than HD Device"
این مسئله خیلی واضحه رابطه حافظه مجازی و رزولوشن کاری واقعا من نیازی به توضیح نمی بینم اینقدر واضحه خودتون تحقیق کنید اگر علاقه به این فیلد دارید.

"بنده عرض کردم از نظر دوربین قابل قیاس با لومیا 1520 نیست.بگذریم که امکان فیلمبرداری با 240 فریمش رو بهتون یاداوری نکردم که معلوم میشه لومیا فقط تو عکاسی بهتره نه فیلمبرداری.چون تو لومیا 30 فریمه"
--
اولا
صبر کنید بیاد مورد بررسی قرار میگیره بعد ما هم نظر متخصصین رو نقل میکنیم
نیومده و بررسی نشده اینجوری نظر میدید مشخصه که چقدر فنی هستش
دوما من کاربرد فیلم برداری 240 فریم رو دوست دارم بدونم که شما دارید نقل میکنید؟
اگر لطف کنید برای دیگر دوستان هم بگید واقعا خوب میشه.1 مورد کافیه
دوست عزیز عدد و رقم گفتن در صورتی که هیچ چیزی رو نشون نمیده هنر نیست

"- آی فون سیکس حافظه داخلیش تا 128 گیگ هست ولی لومیا 32 گیگ.جهت یاداوری بگم که کارت حافظه باعث پایین اومدن سرعت گوشیتون میشه"
--
میشه یه بررسی از سرعت رایت و رید رندوم و سیکوئنتال گوشی آیفون و کارت حافظه کلاس 10 uhs1 بگذارید
که مطمئن بشیم برای گفتتون دلیل فنی هم دارید و از روی علاقه صرفا نگفتید چون سرعت این مدل کارت ها تا بالای 100 مگابایت بر ثانیه هستش دوست عزیز
شما مطمئن باش دوربین های DSLR نیازی به سرعت انتفالی خیلی بیشتر از آیفون دارند.
و همگی همگی آنها از SD بهره میبرند.
علت نداشتن کارت سایست یونی بادی بودن آیفون هستش نه چیزه دیگه.
گوشی ها همین الانش 64 گیگ اکسترا رو فرمت NTFS و 128 روی FAT ساپورت میکنند
که با آپدیت می تونه 128 رو NTFS هم بگیره.

تا اینجا که هیچی نبوده بقیش رو ببینیم

"بنده خودم 1520 دارم و نیازی به تعصب به روی برند اپل ندارم.ولی برادر،حقیقت تلخه.آی فون از نظر سرعت و پردازش و روونی هیچ رقیبی نداره"
صد در صد ولی علت چیه به نظر شما؟
سادست رزولوشن پایینش فقط و فقط همین
خب شما یه کم اگه تحقیق کنید می بینید که هرچی رزولوشن بالاتر بره در توان پردازشی گرافیکی یکسان لگ هم بیشتر میشه و این یعنی کندتره انگار پس طبیعیه رزولوشنی که 4 یا 5 برابر کمتر و کیفیتش کمتره روون تره.
همون آیفون 4sرو تحت رزولوشن FHD باهاش کار کنید می بینید که فقط لگ خواهد بود (مثلا)
دقیقا تنها علتی که همه ی این سال ها اپل رزولوشن رو بالانبرد این بود که روون بودن رابطه کاربریش کم نشه
خیلی سادست
دوستان یه کم اگه در مباحث گیمینگ بیشتر تحقیق کنند این چیزا دیگه براشون سوال نمیشه

"شما همه مقایسه ها رو کردی ولی نگفتی اون 64 بیتی ولی این 32 بیتی.خب 64 بیتیه خیلی بهتر از 32 بیتی هست"
اصلا اهمیتی نداره شما بگو چیش بهتره؟
پردازش هاش بهتره؟ خوب در بنچ مارک میبنیم دیگه اینو. جدا گفتن نداره دیگه.
اون 64 بودن در بنچ مارک هم خودش رو داره نشون میده ما هم میریم سراق بنچ مارک دقیقا به همین علته که کارایی دیوایس ها در بنچ های کاردبردی و برنامه های واقعی بدست میاد.

سپاس.

saeid f در تاریخ : 1393/6/26

همین سایت تو مشخصات پلاس،رم رو نوشته دوگیگ.اگه نباشه هم به قول شما قبلا خودش رو ثابت کرده
درسته که سنسور اگه نباشه مشکلی پیش نمیاد ولی خب یه جور امکانات هست دیگه.همینطور که بعضی با سایز صفحه کوچیک مشکلی ندارن
واسه من قابلیت فیلمبرداری با 240 فریم خیلی مهمه.عکسبرداری هم مهمه.واسه همسن دوربین و سرعت پردازش 1520 رو گرفتم.اینکه شما میگی 240 فریم ضروری نیست رو اصلا قبول ندارم.بیشتر فیلمهام رو نیاز دارم که تبدیل به صحنه ی آهسته کنم ولی متاسفانه 30 فریم هست و موقعی که آهسته میکنی تصویر روون نیست
دقیقا به نظر من فریم هرچی بیشتر یعنی فیلمبرداری بهتر
"باورکنید که تفاوت آنچنان نیست" اصلا باور نمیکنم.چون مقایسه کردم
من صرفا نگفتم تعصبی به برند اپل ندارم.تو تمام بحث های من و آقا پرهام شما برین ببینین متوجه تعصب من رو برند نوکیا و وین فون میشین
منم گفتم وین فون میتونه چندسال دیگه رقیبی قدرتمند واسه اپل باشه.در جواب این جملتون:(هر کدوم 8 و 6 سال طول کشیده تا به اینجا برسن)
پرچمدارای 32 بیتی که همین 1520 و سایر پرچمدارای اندرویدی هستن که از نظر سرعت از 5s ضعیفترن که پردازنده 64 بیتی با رم یه گیگ داره
ما شاگرد شما هم نیستیم چه برسه به استاد (;

taha s در تاریخ : 1393/6/26

سلام. دوستان امروز وقتی سوار چرخم بودم گوشی از دستم افتاد خورد به لاستیک جلو چرخ و خورد به کناره های این باغچه های تو خیابون یه راست رفت تو جوب:D
بعد از اینکه در اوردم اخ نگفته بود البته ی CASE هم همراش بود ولی اونجوری ک خورد گفتم نابود شد .
باور کنید از نظر بدنه بی نظیره .قدر این گوشی رو بدونید .(خدای گوشکوباست)

پرهام ب در تاریخ : 1393/6/25

سعید جان معیارهای مقایسه از دیدگاه های مختلف میتونه با هم کاملا متفاوت باشه. دو تا منطق ممکنه با همدیگه 180 درجه در تضاد باشن ولی هردوشون هم صحیح باشن. بهتره همیشه قبل از حرف هامون یه "به نظر من" اضافه کنیم. بهتر میشه فکر کنم.
به نظر من مهمترین برتری 1520 و کلا سایر تولیدات وینفونی سیاست شرکتشونه که باعث میشه تولیداتشون افت قیمت کنن و اینجوری منی که پولم در حد مثلا 1400ه امید داشته باشم که یه زمانی با همون پولم صاحب یه 1520 آک بشم. ولی این امید رو در مورد تولیدات اپل نمیتونم داشته باشم. البته اپل هم با زدن گوشی سری سی در این زمینه یکمی کار کرد ولی باز هم فاصله داره با بقیه شرکت ها و البته این رو از دیدگاه من و شاید خیلی های دیگه بشه برتری محسوب کرد و از نظر شما ضعف نباشه.
آیفونم گوشی خوبیه و اصولا فکر نکنم بشه دو گوشی رو در دو زمان مختلف با هم مقایسه کرد. 1520 رو باید با 5 اس مقایسه کرد که در حیث مجموع به نظر من حداقل 1520 گوشی بهتری هست. ولی خب این نظر منه و قرار نیست با نظر سایرین مشابه باشه.
باتری 1520 خیلی بهتره.
اسپیکرهای 4 بانده ضبط صدا در 1520 هست که اینم میتونه برتری باشه.
تاچ تولیدات لومیا رو هم نگفتم. من البته با 1520 کار نکردم. ولی تاچ لومیا 520 من از 5 اس دوستم به مراتب بهتر بود. در واقع به طرز غیر قابل قیاسی. فک کن لومیا 520 من 400 تومنه.
جی پی اس تولیدات لومیا رو هم نگفتم. هم از نظر برنامه پیش فرض نوکیا میگم که رو دست نداره هم قدرت جی پی اس. جی پی اس تولیدات لومیا از توی ساختمون هم وصل میشه. اونم ظرف دو سه ثانیه.
ولی به هر حال نظرات با هم فرق میکنه. آیفونم نمیشه گفت بی نقصه و از همه نظر رو دست نداره. گوشی با کیفیتی هست. ولی خب ممکنه بسته به نیاز یه نفری اصلا گوشی مناسبی نباشه. حتی در مورد اندروید هم نمیشه به قطع گفت که در برابر ios شکست خوردست.
در کل به نظر من اگه واسه کسی راحتی استفاده، استفاده آفلاین، ارتباط خوب با دیوایسهای دیگه از جمله سایر گوشی ها، لپ تاپ و پی سی و تعدد نرم افزاری مهم هست اندروید واسش مناسب ترین سیستم عامله.
اگه روانی و لگ نداشتن و قیمت مناسب و معقول واسش مهمه و تعدد نرم افزاری واسش مهم نیست وینفون واسش مناسب ترین سیستم عامله. چون تو هر رنج قیمتی یه گوشی داره و میتونه کاملا نیازشو پوشش بده.
اگه روانی و لگ نداشتن واسش مهم باشه و تعدد نرم افزاری بالا هم بخواد و از طرفی استفاده آفلاین و قیمت هم واسش اهمیتی نداشته باشه ios مناسب ترین سیستم عامل واسشه.
سایر موارد شامل کیفیت صفحه نمایش و باتری و کیفیت دوربین و حافظه و قیمت و این چیزا هم که خب ربطی به سیستم عامل نداره و اینا رو جداگونه باید مقایسه کرد و در مجموع به یه انتخاب مناسب رسید. تو این مقایسه ها ولی باید قبول کرد که در زمینه دوربین نوکیا همیشه از تکنولوژی های منحصر به فردی استفاده کرده و میکنه. ایده فلش دوگانه ای که اپل در آخرین تولیدش از اون استفاده کرد رو نوکیا در سال 2009 در ان900ش استفاده کرده بود. لنز کارل زایس که دیگه همه میدونن که بهترین شرکت لنز سازی جهان هست نه فقط در مورد گوشی در مورد عینک هم از عینک فروش ها بپرسی میگن، لرزش گیر اپتیکال و زوم بدون افت کیفیت و ایده های جدید دیگه ای که در مورد دوربین نوکیا داره استفاده میکنه رو واقعا در کمتر برندی میشه با این کیفیت مشاهده کرد.
ولی خب خوبه که ماها به این درک برسیم که انتخاب گوشی مناسب هیچ ربطی به سلیقه و منطق شخصی ما نداره.

آرمین م در تاریخ : 1393/6/25

من فکر میکنم مسیر بحث داره از یک مقایسه معتدل که اول بود خارج میشه و میره به سمت تعریف و تمجید از محصولی که هیچ شباهت و یا سنخیتی با 1520 نداره.در اول بذارین این مسئله روشن بشه که آیفون6 با قیمتی بین 3 تا 5 میلیون تومان وارد بازار میشه.از همین ابتدا مسیر این دو محصول جدا میشه،اختلاف قیمت 1.5 تا 3.5 میلیون تومنی چیز کمی نیست،اصلا از اول آیفون یک وسیله لوکس محسوب میشده که همه قدرت خریدش رو نداشتن و ندارن.
1.هم آیفون 6 و هم پلاس هر دوشون از چیپA8 ویک چیپست استفاده میکنن و طبیعتا رم هر دو یکی و برابر 1 گیگا بایت هست نه 2.اما این چیزی بر علیه آیفون نیست چون قبلا خودش رو ثابت کرده.
2.دوستمون که گفتن قیمتش الکی گرون منظورشون به طور نامعقول و نا مناسب بود.مثلا مسئله ی حافظه در حالی که شما با قیمتی کمتر از یک میلیون میتونید یک حافظه خارجی128 گیگابایتی کلاس10 بگیرید.درسته که حافظه داخلی سریع تر از حافظه خارجی ولی این نیازمند چیزی به اسم مدیریت حافظه است که توسط کاربر انجام میشه همونطور که در کامپیوتر خانگی از حافظه هیبرید استفاده میشه در گوشی ها هم مشابه رو میشه انجام داد یعنی بازی و برنامه هایی که بیشتر استفاده میشن رو تو حافظه داخلی نصب کرد و فیلم و عکس و چیز هایی که کمتر استفاده میشن رو در حافظه خارجی قرار بدین در چنین شرایطی به هیچ وجه افت سرعت معنایی نداره.
نکته دیگه اینه که مقایسه باید پایاپای باشه طبیعتا سایز بزرگتر یک مسئله حیاتی برای بعضی هاست در حالی که خیلی از گوشی ها سنسور اثر انگشت ندارن و خوبه اما چیزی نیست که بگیم باید حتما باشه یا اگه نباشه بگیم چرا نیست همین طور قابلیت فیلم برداری با 240 یا 120 با کیفیت 720p که باز هم قابلیت خوبیه اما ضروری نیست و بسته به کاربر داره.
"بگذریم که امکان فیلمبرداری با 240 فریمش رو بهتون یاداوری نکردم که معلوم میشه لومیا فقط تو عکاسی بهتره نه فیلمبرداری.چون تو لومیا 30 فریمه"
نیازی به یادآوری هم نبود چون آیفون 5s هم با 120 فیلم برداری میکرد اما به نظر شما فریم بالاتر یعنی فیلم برداری بهتر؟بله که 60فریم روونی بیشتر رو فراهم میکنه اما باورکنید که تفاوت آنچنان نیست .قابلیت 120فریم که برای صحنه آهسته استفاده میشه الان برنامه هایی هستن که این کار رو میکنن.
صرفا گفتن من متعصب نیستم باعث نمیشه که تعصب از ما مبرا بشه.من اعتراف میکنم رو مایکروسافت تعصب دارم اگه کسی بگه Xbox خوب نیست ناراحت میشم اما اشکالات رو میپذیرم.میپذیرم که ios خیلی بهتر که نه تکامل یافته تره،استورش کامل تره و ...اما اینم میگم که که 1520 شاید استورش عالی نباشه اما لااقل روون هست،لااقل یک چیز متفاوت هست و بله میتونه با 5s رقابت کنه چون قیمت مناسب تری داره و پردازشش هم اگه بهتر نباشه بدتر نیست و به غیر از قابلیت هایی Optional اکثر قابلیت های ضروری داره اما هنوز وینفون اول راهه.نه Ios و نه Android یک روزه به اینجا نرسیدن هر کدوم 8 و 6 سال طول کشیده تا به اینجا برسن.
در مورد پردازنده 64 بیتی قبول کنین که الان تازه اول راهن و هنوز مونده که از پرچمدارای 32 بیتی مثل 805 جلو بزنن ولی آینده 64 بیتی خواهد بود.الن htc که پردازنده 64 بیتی به کار برده قد تغییر کرده؟من خواهشم اینه که هر چی عدد بالاتر میره لزوما به معنای بهتر شدن متناسب با تغییرش نیست.یعنی 64 بیتی دو برابر 32 بیتی نیست بلکه صرفا بستر پردازش برنامه های 64 بیتی هست که اون برنامه ها روون تر اجرا میشن.
در کل فقط میخواستم مسیر رو به اعتدال بروسنم وگرنه شما از ما استاد تر هستین
موفق باشید

saeid f در تاریخ : 1393/6/25

لحنم چجوریه؟
قیمتش گرونه ولی واسه چی الکی؟کجاش الکیه؟بابا سرعتش معرکه،فیلمیرداری معرکه،استورش معرکه،سخت افزارش معرکه و ...
دیگه واسه چس قیمتش گرونتر نباشه؟
شما به چی میگی امکانات؟من نمیگم 1520 امکاناتش کمه ولی در مقابل آی فون کم هست دیگه
شما منظورت از امکانات عکسبرداریه؟یا سایز صفحه؟غیر ازاین دوتا دیگه تو چی برتری داره نسبت به آی فون؟
اگه به عکسبرداریه خب اونم فیلمبرادریش بهتره
اگه به سایزه خب اونم سنسور اثر انگشت داره
امکانات یعنی این که هرچی نرم افزاره اول واس آی فون میاد
امکانات یعنی اکثر شرکت ها که لوازمشون رو ارائه میدن با آی فون همخونی داره
من نگفتم که نوت فور گوشی خوبی نیست که.بحث بر سر 1520 و آی فون سیکس بود
همونطور که به دوست خوبم آقا پدرام گفتم "بنده خودم 1520 دارم و نیازی به تعصب به روی برند اپل ندارم.ولی برادر،حقیقت تلخه.آی فون از نظر سرعت و پردازش و روونی و نرم افزار هیچ رقیبی نداره"
عیب نداره نیازها رو هم میپرسیم.نیاز شما چیه از داشتن یه گوشی؟
غیر از داشتن نرم افزارای عالیه؟
غیر از داشتن سرعت عالیه؟
غیر از اینه که هر نرم افزاری که ارائه میشه اول واس گوشی شما باشه؟
نیاز شما واقعا چیه؟
بیبن من الانم میگم که 1520 گوشی بسیار خوبیه ولی اینکه شما بگی بهتر از آی فون سیکس باشه رو قبول ندارم

saeid f در تاریخ : 1393/6/25

1-آی فون سیکس پلاس دو گیگ رم داره مهندس (جهت اطلاع)
2- میگم مگه فایو اس هم رمش کوچیکتر از بقیه گوشیها نبود؟
مگه بد کار کرد؟
3- بنده عرض کردم از نظر دوربین قابل قیاس با لومیا 1520 نیست.بگذریم که امکان فیلمبرداری با 240 فریمش رو بهتون یاداوری نکردم که معلوم میشه لومیا فقط تو عکاسی بهتره نه فیلمبرداری.چون تو لومیا 30 فریمه
4- آی فون سیکس حافظه داخلیش تا 128 گیگ هست ولی لومیا 32 گیگ.جهت یاداوری بگم که کارت حافظه باعث پایین اومدن سرعت گوشیتون میشه
6- بنده خودم 1520 دارم و نیازی به تعصب به روی برند اپل ندارم.ولی برادر،حقیقت تلخه.آی فون از نظر سرعت و پردازش و روونی هیچ رقیبی نداره.شما یه گوشی بگو که سرعتش مثل فایو اس باشه.گفتم که وین فون میتونه تا چندسال دیگه رقیبی سرسخت واسه اپل باشه ولی نه الان.از نظر نرم افزار هم اصلا نمیتونی مقایسه ای رو انجام بدی.این کجا و آن کجا
شما همه مقایسه ها رو کردی ولی نگفتی اون 64 بیتی ولی این 32 بیتی.خب 64 بیتیه خیلی بهتر از 32 بیتی هست
در آخر هم عیب نداره،من ندید میگم 100% بهتره.تکلیفم هم معلومه
شما هم چند ماه دیگه تکلیفتون معلوم میشه

فرهاد خ در تاریخ : 1393/6/25

سلام محمد جان ، مال من هم رام هنگ کنگه اما هیچ وقت این مشکل یا خیلی از مشکلهایی که بچه ها اینجا گفتند رو من ندیدم ولی چیزی که جدیدا پیدا شده جالبه اول اینکه یهو گلنس غیبش میزنه، حالا رو هر آپشنش که میخواد باشه، باید خاموش روشنش یا ریستارتش کنی تا درست شه و دوم اینکه ساعتشم یهو عوض میشه. اینم بگم من رو حالت تنظیم خودکار ساعتش نذاشتم.

mohammad a در تاریخ : 1393/6/24

-بله
-بله
-بله
-بله!!
اوصولا هیچ وسیله ای بی نقص نیست، منم میخواستم ۱۵۲۰م رو عوض کنم، اما وقتی ک بهم اثبات شد ک هیچ وسیله ای بی نقص نیست، بیخیالش شدم. بنظرم تمام این خوبی هایی ک شما میگید رو داره و شکی هم توش نیس، بماند ک حالا لحنتون ی جوریه ک انگار توی دار و دسته کوک دارید کار میکنید، اما قیمتشون خیلی الکی بالا هست، بیشتر باید پوله برندش رو پرداخت کنیم تا امکاناتشو، چون از لحاظ امکانات فک میکنم هنوز نوکیا ۱۵۲۰ سر تر باشه. بعلاوه اینکه نوت چهار هم خوش درخشیده و ارزش خریدش بیشتره. در کل طرفداری از یک برند خاص باعث خالی شدنه جیب انسان میشه!!! بعلاوه وقتی ک کسی سوالی رو میپرسه تا ما نیازهاشو ندونیم نمیتونیم بطور قاطع جواب بدیم، بعبارت دیگه دلیلی نداره ک اون گوشی ای ک واسه شما خوبه، واسه بقیه هم خوب باشه. بهتره اول نیازها رو بپرسیم بعد راهنمایی کنیم......
پیروز باشید

reza t در تاریخ : 1393/6/24

از هردو حالت میشه، اما اگه سیم کارت معمولی باشه راحت تر به نانو تبدیل میشه، سیمکارت من میکرو بود و به نانو تبدیل کردم اما یخورده سخت تره، نگران نباش

معین م در تاریخ : 1393/6/24

سلام و خسته نباشید
من خودم قصد خرید لومیا ۹۳۰ رو دارم ولی نکته ای منو اذیت میکنه
برادر من لومیا ۱۵۲۰ داره و وقتی دوربینش رو باز میکنی کیفیتش به شدت پایینه، تمام تصویر نویز داره، انگار که دوربین ۵ مگاپیکسله، و حجم عکسهایی که باهاش گرفته میشه خیلی کمه، البته وقتی گوشی رو وصل کامپیوتر میکنی از هر عکس گرفته شده دوتا نشون میده که یکی با کیفیت و دیگری بی کیفیته ولی روی گوشی فقط عکس بدون کیفیت قابل دیدنه، این قضیه رو درمورد لومیا ۹۳۰ هم شنیدم و دچار مشکل در انتخاب شدم
حالا شماکه همه فن حریفی و عکاس حرفه ای میشه راهنمایی کنید؟ آیا تنظیمات دوربین بایدتغییر داده بشه یا شماهم این مشکل رو دارید؟
با تشکر

بهنام د در تاریخ : 1393/6/24

باتوجه به اینکه این گوشی نانوسیم میخوره ایامیتونیم سیم معمولی یامیکروراپانچ کنیم وداخل گوشی قراربدیم یابایدسیم جدیدبخریم.

پدرام ا در تاریخ : 1393/6/23

درود
فکر کن 1 درصد کار کرده باشه وقتی گوشی هنوز ریلیز نشده.
کسی که در مورد گوشی ای که هنوز وارد بازار نشده و فقط معرفی شده میگه 100 درصد....
خب روشنه دیگه.

1-
آیفون 6 مدل کوچیکه هستش 4.7 که رزولوشن عجیبه یه کم بالاتر از HD رو دارا هست
و 6 پلاس مدل بزرگتر 5.5 هستش که رزولوشن FHD داره
خب حداقل اینکه 1520 و 930 رزولوشن بهتری دارن از 6
2-
ظاهرا تا اینجا از نظر چیپست پردازشی و گرافیکی فرقی ندارن دو مدل 6
که نمیشه نداشته باشن چون اونوقت رندر کردن FHD در مدل دوم دچار مشکل خواهد بود به خصوص اینکه فقط 1 گیگ رم داره
برای همه جالبه که این گوشی چه جوری قراره از پس مولتی تسکینگ با رندر کردن FHD با 1 گیگ رم بر بیاد
ولی دیدن تسهاش در آینده ضرر نداره
خب همینکه توی سیستم ویندوز 2 گیگ رم هست زیادی هم هست و کم نیست در 1520 و 930
3-
تست چیپ گرافیکی آیفون 6 اومده خب معلوم هم بود حرفی برای گفتن نداره
با رزلوشن کمتر و سبکتر حتی نتونسته به امتیاز S5 برسه که داره FHD سنگین تر رو رندر میکنه.
از سایت GSMARENA نقل آوردم:
http://www.gsmarena.com/iphone_6_a8_gpu_benchmark_suggests_its_behind_the_curve-news-9630.php
هرچند هیچوقت 1 تست ملاک نیست ولی فعلا فقط همینو دیدم از چیپ گرافیکیش.
خب چیپ گرافیکی 1520 و 930 هم مثل S5 هستش و عملکرد مشابهی داره پس بهتره.
4-
اما آیفون 6 قرار دوریبن خیلی خوبی داشته باشه باید بیاد تو بازار تست بشه معلوم بشه از دوربین های لومیا 1520 , 930 بهتر هست یا نه-دوربین های 1520 و 930 فوق العاده هستند برای بررسی دقت و نویز(نه رنگ) می تونید از ابزار مقایسه سایت gsmarena هم استفاده کنید.
5-
و از همه اینا مهمتر سیستم عامل جدیدش هستش که باید مورد بررسی قرار بگیره هنوز ویژگی های سیستم عامل جدیدش خیلی دیده نشده و نمیشه قضاوت کرد.
با همه اینا
کسی که ندید میگه 100 درصد فلان گوشی تکلیفش خوب معلومه.

سایت ع در تاریخ : 1393/6/23

سلام خسته نباشی
بازری 1520 کالیبرست الان برای من 1 روز میره ولی کالیبره اینجوره که اگه هر چه قدر ازش استفاده کنی بهتر میشه
در ضمن رام ایتالیا بزن که عالیه
در مورد اون اررو هم راهش اینه:
ساعت و تاریخ رو از حالت اتوماتیک در بیار
منطقه زمانی رو روی ایالات متحده امریکا بزار
اینترنتتم یه چک کن ببین قطعی نداشته باشی
همین سه تا رو چک کن حل میشه

saeid f در تاریخ : 1393/6/23

شما تا حالا با آیفون کار کردی؟
روونیش رو تا حالا دیدی؟
تنوع نرم افزاریش رو تا حالا دیدی؟
عدم هنگ کردنش رو تا حالا دیدی؟
همون گالریش رو باز کن اونوقت گالری گوشی های دیگه رو هم باز کن بعد سرعت رو مقایسه کن
با آی فون شیش،نه من بلکه کس دیگه ای تو ایران هم کار نکرده،ولی با فایو اس که دیگه کار کردیم.خودم 1520 دارم و برادرم فایو اس.گوشی اون فیلم 4K رو پخش میکنه بدون هیچ گونه لگی ولی گوشی من نمیتونه پخش بکنه
ببین برادر من آی فون همه چیش عالیه.تنها ایرادش دوربینشه که در برابر نقطه قوت های دیگش این یکی اصلا به چشم نمیاد
هیچ گونه برندی نمیتونه پا به پای اپل بالا بیاد.حداقل در زمان حال
حالا شاید چندسال دیگه وین فون به یه جایی برسه ولی اندروید که اصلا به پای IOS نخواهد رسید
از نظر نرم افزار میتونه ها ولی از بقیه چیزا نه

mohammad a در تاریخ : 1393/6/23

سلام
مبارکتون باشه
ببینید، بعضی از نرم افزار ها بدلیل اینکه هنوز با ۸.۱ همخوانی کامل ندارند مصرف باتری رو بالا میبرند، اما این تمام قضیه نیست، بعضی از رام ها بعد از گرفتن آپدیت ب مشکل گرم شدن و دشارژ شدن برخورد کردند، رام من هنگ کنگ هست و جالبه ک مدتی هستش که اینطور شده،یعنی اول ک آپدیت شد، تا یکی دو هفته اول خوب بود، اما بعدش.....
من حتی هارد ریست کردم و تمام نرم افزار هام رو دوباره دونه دونه نصب کردم و امتحانشون کردم، حتی سیم کارتمو خاموش کردم ، باتریمو کالیبره کردم و حتی فقط از طریق usb گوشی رو شارژ کردم اما جواب نگفرفتم، احتمالا من رامم رو به ایتالیا عوض کنم، تا شاید درست بشه...
این فعلا مشکله من هم هست، و امیدوارم قبل از آسیب دیدن باتری بتونم حلش کنم، راه حلش ک پیدا شد، اطلاع میدم.
پیروز باشید

mohammad a در تاریخ : 1393/6/23

سلام
۱- نظر هر کسی با توجه به نیازش مهم هست، من دنبال ی گوشی ای میگشتم ک باتری و دوربین قوی و صفحه نمایش بزرگ داشته باشه، پس این گوشی رو خریدم، هر چند ک از نبود و کمبود برخی نرم افزارها ناراضی ام، پس شما اول ببین نیازی نرم افزاریت چی هست، چون این گوشی از لحاظ سخت افزار کاملا بی نقص هس و کیفیت بالایی داره( البته من از هندزفریش راضی نیستم).
۲- من زیاد با فروشگاه های تهران آشنایی ندارم اما بنظرم بهترین حالت خرید، خرید حضوری هست تا جنس رو ببینید، البته سایتهای معتبری مثل دیجی کالا هم بد نیست، فقط قیمتش خیلی بالاست.
۳- من نظرم این هستش ک شما موقع خرید دنبال فول پکش باشید، اگر روی اسم من کلیک کنید، توی کامنتهای خیلی قبلترم گفتم ک چه چیزایی باید توی جعبه باشه و چه نکاتی رو رعایت کنید.
۴-پیشنهادم همون خرید فول پک هستش که فقط یک کاور اوریجینال داخل جعبه اضافه تر داره، با این اوصاف دیگه نیازی نیست ک کاورهای گرون قیمت و کاملا بی کیفیت چینی رو تهیه کنید ک عمری هم نمیکنند، محافظ صفحه نمایش نیازی نیس، اما بقول معروف کار از محکم کاری عیب نمیکنه. فقط این رو بگم که تا حالا این گوشی دو بار از دسته من روی سرامیک و کیبورد لب تابم افتاده!!! هر چند ک کلیدای کیبوردم کنده شد اما گوشی سالمه سالمه، همیشه هم توی جیبم کناره ی دسته کلید بزرگ و سوویچ هستش و نه کاور داره و نه محافظ، البته ی مدتی محافظ داشت، و تا الانم خدا رو شکر هیچ خط و خشی روش نیفتاده، اینا رو گفتم ک خیالت راحت باشه و وقتی ک میری گوشی بخری گوله بلبل زبونی مغازه داره ها رو نخوری و کیف چهار تا هفت دلاری رو صد و بیست هزار تومن نخری( دیدم ک میگم)!!!
پیروز باشید

بهنام د در تاریخ : 1393/6/23

باتوجه به اینکه این گوشی سیمکارت نانومیخوره ایامیتوان سیمکارت معمولی یامیکروراباپانچ کردن به نانو تبدیل کردیاباید سیم جدیدخرید.

ali a در تاریخ : 1393/6/22

بله در ایران قابل استفادس فقط باید در تنظیمات قسمت region گوشیت - country رو روی united states قرار بدی .در ضمن شما اول باید گوشیت رو به 8.1 آپدیت کنی تا بتونیCortana رو فعال کنی. اگر شما سنتان را هنگام ساخت اکانت مایکروسافت کمتر از 13 سال بزنید کرتانا برای شما فعال نخواهد بود و پیغام روبرو را به کاربر می دهد “I’m Sorry, you’ll need to be a bit older before I can help you.”
Cortana نرم افزار رایگانیه فقط برای استفاده از اون به اینترنت نیاز داری . برای فعال کردن Cortana میتونی به لینک زیر مراجعه کنی ....(/آموزش-چگونه-کرتانا-را-فعال-کنیم؟ /http:/winphone.ir )
در سایت winphone.ir میتونید اطلاعات زیادی درباره سیستم عامل ویندوزفون یاد بگیرید

ali a در تاریخ : 1393/6/22

من سفیدش رو خریدم توی مرداد ماه مشکیش رو داشت ولی اون موقع که من خریدم فقط سفیدش بود من اول خیلی با سفید موافق نبودم ولی الان نظرم عوض شده

دایــی غ در تاریخ : 1393/6/22

با ســـــــــلام خدمت شما دوستان عزیز...
بعد از کلی تحقیق و جستجو ...
تصمیم گرفتم بین 930 و 1520 ... 1520 بخرم ...:)) من قبلا ویندوز فون نداشتم!
چنتا سوال داشتم
1_ نظرتون در مورد این گوشی چیه ؟
2_ بهترین مکان برای خرید گوشی کجاست؟ ( خرید از سایت ها، بازار موبایل تهران، پاساژ علائ الدین)
3_ هنگام خرید باید چه نکاتی رو مورد توجه قرار بدم؟
4_ برای محافظت از گوشی شما چه چیزی رو پیشنهاد میکنید؟(کاور ،کیف یا ....)؟؟؟
ممنونم اگه جواباتون کامل باشه! مرسی از توجهتون:))

reza t در تاریخ : 1393/6/22

از سایت digikala.com بخر، هم مطمئنه، هم محصولاتش اصله، هم خدمات خوبی داره، هم قیمتش با توجه به گارانتی مناسبه، خود منم از این سایت خریدم، راضیم ازش

سورنا ه در تاریخ : 1393/6/22

درود دوستان
من تازه 1520 رو گرفتم و بعدش به راحتی هات میل ساختم و به 8.1 اپدیت کردم و چندتا برنامه هم از استور دان کردم
ولی شارژ دهی گوشیم افتضاح،یه صبح تا شب به زور میکشه(دارم دیونه میشم)
و این که تو استور نمیره و میگه فعلا دسترسی امکان نداره!

خواهشا کمک کنین!
موارد 901 تا 1000 از مجموع 3455 مورد

تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا