پتنت شیائومی برای گوشی تاشوی عمودی با قابلیت جدا شدن از بخش میانی

نمایش خبر

تاریخ : 1403/7/19        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : مالکیت معنوی Intellectual Property ، حق اختراع Patent ، شیائومی Xiaomi
واحد خبر mobile.ir : کمپانی چینی شیائومی که محصولاتی مانند گوشی تاشوی باریک MIX Fold 4 به عنوان نسل چهارم تاشوهای افقی و Mix Flip به عنوان نخستین تجربه در زمینه گوشی‌های تاشوی عمودی را در سبد محصولات خود دارد، به تازگی پتنتی در اداره ملی مالکیت معنوی چین (CNIPA) به ثبت رسانده است که از طراحی گوشی هوشمندی با قابلیت جداشدن از بخش میانی دستگاه حکایت دارد. این طرح آینده‌نگرانه در نگاه اول مانند یک گوشی تاشوی عمودی (clamshell foldable) معمولی به نظر می رسد، با این تفاوت که می‌توان با جدا کردن دو بخش آن از قسمت میانی، دو گوشی با دو صفحه نمایش کوچک‌تر به دست آورد.

بر اساس اعلام منابع خبری، شیائومی در حال بررسی تولید یک گوشی تاشو با مکانیسمی ویژه است. در تصاویر منتشرشده از این پتنت، به جای آن که مشابه گوشی‌های تاشوی عمودی معمول شاهد حضور یک نمایشگر انعطاف‌پذیر باشیم که در بخش میانی حول یک لولا تا می‌شود، دو بخش مجزا به چشم می‌خورد که توسط پوگو پین (pogo pins) به یکدیگر متصل می‌شوند. به این ترتیب کاربر نه تنها می‌تواند این دو بخش را از هم جدا کند، بلکه با چرخاندن قسمت بالایی قادر خواهد بود در هر دو سوی گوشی از یک نمایشگر استفاده کند. با نگاه به بخش درونی این اسمارت‌فون نیز نمایشگر کشیده‌ای دیده می‌شود که قسمت میانی آن از بیرون کاملاً قابل مشاهده است.

طراحی کلی این گوشی به اسمارت‌فون تاشوی عمودی MIX Flip شباهت دارد، با این تفاوت که سه سنسور دوربین و محلی برای قرار گرفتن احتمالی فلاش LED با MIX Flip متفاوت است. دکمه پاور و کلیدهای تنظیم صدای این محصول احتمالی در سمت راست دستگاه قرار گرفته‌اند و درگاه USB Type-C و اسپیکر نیز در بخش پایین تصاویر قابل مشاهده است.

این طراحی منحصر به فرد در حال حاضر تنها یک نمونه اولیه است و انتظار می‌رود پیش از ساخت و معرفی نمونه رسمی آن، مدت زمانی برای توسعه جزئیات بیشتر این گوشی مورد نیاز باشد. اما تا همین جا نیز درخواست پتنتی که شیائومی به اداره ملی مالکیت معنوی چین ارائه کرده، از جنبه‌های جالب و بی‌سابقه‌ای برخوردار است. البته یکی از دلایل شیائومی برای ارائه چنین طرحی می‌تواند به قیمت بالا و شکنندگی لولاهای گوشی‌های تاشو مرتبط باشد که شاید آسیب‌پذیرترین بخش دستگاه تاشو باشند.

البته به مانند تمام طرح‌های این چنینی، پتنت تازه شرکت چینی در حال حاضر صرفا یک ایده جالب توجه است و هیچ تصمینی برای معرفی و تولید آن در آینده نزدیک وجود ندارد. با این حال می‌توان با بررسی چنین طرح‌هایی از مسیر تحقیق و توسعه شیائومی و در دید کلان‌تر، روند بازار گوشی‌های تاشو در آینده، تصویر دقیق‌تری به دست آورد.

منبع : 91Mobiles


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا