معرفی Galaxy M55s 5G – تکرار ویژگی‌های اصلی Galaxy M55 5G، طراحی متفاوت بدنه پشتی

نمایش خبر

تاریخ : 1403/7/4        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، اسنپ دراگون 7 جن 1 Snapdragon 7 Gen 1 ، سامسونگ Samsung
واحد خبر mobile.ir : شرکت سامسونگ الکترونیکس در روز دوشنبه 23 سپتامبر سال جاری میلادی (2 مهر 1403) گوشی تازه‌ای در سری Galaxy M را در کشور هند به نمایش گذاشته است. این اسمارت‌فون با نام Galaxy M55s 5G نسخه به‌روزشده دستگاه میان‌رده Galaxy M55 5G به حساب می‌آید که در اواخر مارس امسال با تراشه SD7 Gen 1، پشتیبانی از شارژر 45 واتی و دوربین سلفی 50 مگاپیکسلی در برزیل معرفی شد. اندازه و فناوری ساخت صفحه‌نمایش، چیپ‌ست پردازشی، دوربین سلفی و دوربین‌های بخش پشتی و باتری و شارژر Galaxy M55 5G بدون تغییر به گوشی جدید منتقل شده است و تنها تفاوت میان این دو محصول را ظاهرا باید در ترکیب رنگ، طراحی بدنه پشتی و البته قیمت آن‌ها جست‌وجو کرد.

Galaxy M55s 5G در دو رنگ مشکی (Thunder Black) و سبز (Coral Green) به تولید می‌رسد و همان طور که اشاره شد از نظر طراحی بخش پشتی با Galaxy M55 5G تفاوت دارد. طراحی زیبای محصول جدید سامسونگ، به ویژه در بخش پشتی، از جمله نقاط قوت آن به شمار می‌رود. در این قسمت شاهد حضور دو نوار عمودی در کناره‌های راست و چپ دستگاه هستیم که نوار سمت راست ظاهری مات دارد و نوار سمت چپ به صورت راه‌راه با رنگ روشن‌تر از بدنه، در امتداد دوربین‌ها قرار گرفته است و این تضاد رنگی ظاهری جذاب به این گوشی بخشیده است. دوربین‌های سه‌گانه بخش پشتی با لنزهای بیرون‌زده و چینش عمودی که امضای سامسونگ در محصولات سری Galaxy A و Galaxy M محسوب می‌شود در گوشی تازه نیز تکرار شده است.

صفحه‌نمایش این گوشی بدون تغییر نسبت به M55 همچنان 6.7 اینچی و از نوع +Super AMOLED بوده و از وضوح فول اچ‌دی پلاس و نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی برخوردار است. حداکثر روشنایی نقطه‌ای این پنل هم 1,000 نیت بوده و حسگر اثر انگشت زیر لایه نمایشگر قرار دارد.

دوربین سلفی 50 مگاپیکسلی M55 که از جمله ویژگی‌های برجسته این گوشی به شمار می‌رفت، بدون تغییر به اسمارت‌فون تازه نیز منتقل شده است. گشودگی دیافراگم این دوربین f/2.4 است و احتمالا همچنان از فوکوس خودکار پشتیبانی نمی‌کند.

در ساختار دوربین‌های بخش پشتی نیز تفاوتی دیده نمی‌شود و در محصول جدید نیز همچنان با یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی OIS با پشتیبانی از فوکوس خودکار تشخیص فاز و f/1.8، یک دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی با f/2.2 و یک واحد ماکروی 2 مگاپیکسلی روبه‌رو می‌شویم. قابلیت ضبط دوگانه یا dual recording با دوربین اصلی و سلفی به طور هم‌زمان و همچنین امکان ثبت عکس‌های باکیفیت در نور کم با ویژگی موسوم به nightography از جمله ویژگی‌های محصول جدید سامسونگ به شمار می‌رود.

پلتفرم موبایلی 4 نانومتری Snapdragon 7 Gen 1 حاضر در Galaxy M55 در گوشی جدید نیز حضور دارد. رم گوشی تنها در یک گزینه 8 گیگابایتی ارائه می‌شود و حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایت ظرفیت دارد که ظاهرا می‌تواند تا 1 ترابایت دیگر ارتقاء یابد.

باتری این گوشی یک نمونه 5 هزار میلی‌آمپر ساعتی است و از طریق شارژری با توان 45 وات شارژ می‌شود که البته به صورت جداگانه به فروش می‌رسد.

سیستم‌عامل این گوشی اندروید 14 و رابط کاربری آن One UI 6.1 است و کمپانی کره‌ای از ارائه 4 آپدیت سیستم‌عامل و 5 سال به‌روزرسانی‌های امنیتی خبر داده است. ناگفته نماند که سامسونگ محصول تازه خود را با قابلیت‌هایی همچون Samsung Knox Vault (پلتفرم امنیتی اختصاصی سامسونگ) و Quick Share (برای اشتراک‌گذاری سریع فایل‌ها) ارائه می‌کند و از امکانی با عنوان Voice Focus در این گوشی خبر داده است که کیفیت صدا را حین مکالمه در محیط‌های پرسروصدا و شلوغ افزایش می‌دهد.

فروش Galaxy M55s 5G از روز پنج‌شنبه 26 سپتامبر (5 مهر) از طریق وب‌سایت‌های Samsung India ،Amazon.in و سایر خرده‌فروشی‌ها آغاز می‌شود. مدل پایه این گوشی با 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی به قیمت 19,999 روپیه هند (با نرخ کنونی تبدیل ارز، حدود 239 دلار) عرضه می‌شود و افزایش حافظه داخلی به 256 گیگابایت، قیمت دستگاه را به 22,999 روپیه (نزدیک به 275 دلار) می‌رساند که با در نظر گرفتن تخفیف، 2,000 روپیه (حدود 24 دلار) از قیمت هر مدل کاسته خواهد شد.

منبع : Samsung


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا