معرفی Tecno Pova 6 Neo 5G – گوشی اقتصادی تکنو با Dimensity 6300 و دوربین 108 مگاپیکسلی

نمایش خبر

تاریخ : 1403/6/22        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، دیمنسیتی 6300 Dimensity 6300
واحد خبر mobile.ir : برند چینی Tecno را می‌توان مهم‌ترین زیربرند هولدینگ Transsion به شمار آورد؛ کمپانی بزرگی که قصد دارد با تولیدات ارزان‌قیمت و در عین حال باکیفیت خود، بخش عمده‌ای از بازار جهانی را تصرف کند. Tecno اسمارت‌فون‌های خود را در سری‌های مختلفی از جمله Phantom ،Spark ،Camon و Pova به تولید رسانده و آنها را عمدتا به بازارهای آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین عرضه می‌کند. این برند چینی روز چهارشنبه 11 سپتامبر 2024 (21 شهریور 1403) از جدیدترین گوشی هوشمند خود در سری پوا تحت عنوان Tecno Pova 6 Neo 5G پرده برداشت. این محصول یک گوشی نسل پنجمی با مشخصات قابل‌قبول است که با قیمتی مناسب روانه بازار خواهد شد.

در قسمت جلویی گوشی، حاشیه‌های نسبتا زیاد نمایشگر (به‌ویژه در قسمت پایینی) به‌خوبی رده پایین این دیوایس را فاش می‌کند، اما طراحی بخش پشتی جذاب‌تر است. Tecno Pova 6 Neo 5G در سه رنگ مشکی، سفید و لاجوردی به تولید رسیده است. بخش پشتی در مدل مشکی‌رنگ ساده بوده و طرح خاصی ندارد، اما وجود نقوشی در دو مدل سفید و لاجوردی، تا حدی یادآور سنگ‌ مرمر است. لبه‌های تخت و ماژول دوربین همرنگ بدنه – که شکلی بین دایره و مربع دارد – از دیگر عناصر طراحی این دیوایس به شمار می‌روند.

نمایشگر گوشی 6.67 اینچ قطر داشته و همان طور که گفته شد، حاشیه‌های پایینی زیادی دارد. این صفحه نمایش از پنل LCD تشکیل شده و رزولوشن +HD دارد. متأسفانه اطلاعات بیشتری از مشخصات نمایشگر در دست نیست، جز آنکه می‌دانیم نرخ تازه‌سازی آن 120 هرتز است.

پردازش گوشی بر عهده تراشه Dimensity 6300 مدیاتک است. این چیپ‌ست با لیتوگرافی 6 نانومتری ساخته شده و مشتمل بر دو هسته 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A76 و شش هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A55 بوده و پردازنده گرافیکی آن Mali-G57 MC2 است. شرکت سازنده 6 یا 8 گیگابایت حافظه RAM به این دیوایس اختصاص داده و حافظه داخلی نیز یکی از دو گزینه 128 یا 256 گیگابایت است که از طریق میکرو اس‌دی می‌توان آن را تا 1 ترابایت دیگر ارتقاء داد.

در ماژول دوربین پشت دستگاه، علاوه بر یک فلش ال‌ای‌دی حلقه‌ای، یک دوربین 108 مگاپیکسلی و یک دوربین دیگر (که به مشخصات آن اشاره نشده) به چشم می‌خورد. شرکت سازنده، بیش از هر چیز دیگر، روی قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مجموعه دوربین Tecno Pova 6 Neo 5G تأکید دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: AIGC Portrait (تبدیل پرتره به یک عکس کارتونی)، AI Precise Cutout (برش دقیق سوژه از داخل عکس) و AI Magic Eraser که به لطف آن می‌توان عناصر نامطلوب را از عکس گرفته شده حذف کرد. ناگفته نماند، یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی نیز در حفره بالای نمایشگر تعبیه شده است.

باتری گوشی یک نمونه 5,000 میلی‌آمپری است. به گفته شرکت سازنده، این باتری از شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می‌کند که البته بعید به نظر می‌رسد سریع باشد. حسگر اثر انگشت گوشی روی لبه آن قرار گرفته و دو اسپیکر استریو با پشتیبانی از صدای دالبی-آتموس به خدمت این دیوایس درآمده‌اند. گفتنی‌ست، شرکت سازنده به نسخه اندروید گوشی اشاره‌ای نکرده، اما به احتمال زیاد با اندروید 14 روبرو هستیم.

طبق تبلیغات تکنو، اسمارت‌فون Tecno Pova 6 Neo 5G گوشی بادوامی بوده و حداقل تا 5 سال برای شما کار خواهد کرد. اخذ درجه حفاظت IP54 نیز تا حدی خیال کاربر را از مقاومت گوشی در برابر پاشیده شدن آب آسوده می‌کند. یکی دیگر از مواردی که تکنو در معرفی این محصول به آن اشاره کرده، یکپارچگی آن با مدل‌های هوش مصنوعی است و به این ترتیب، بدون نصب هیچ گونه اپلیکیشن اضافی می‌توانید سؤال‌های مختلف خود را از بات هوش مصنوعی در این اسمارت‌فون بپرسید.

اسمارت‌فون Tecno Pova 6 Neo 5G دو سیم‌کارت پذیرفته و از ارتباطات نسل پنجم پشتیبانی می‌کند. بلوتوث 5.3، پورت USB-C، جک هدفون و NFC از دیگر گزینه‌های ارتباطی این محصول به شمار می‌روند. عرضه این دیوایس از 14 سپتامبر (24 شهریور) آغاز شده و در گام نخست وارد بازار هند می‌شود. پیکر بندی 6GB/128GB این گوشی 11,999 روپیه هند قیمت دارد، که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 143 دلار آمریکا. ورژن پیشرفته‌تر با پیکربندی 8GB/256GB نیز 12,999 روپیه (154 دلار) قیمت‌گذاری شده است.

منبع : Tecno


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا