معرفی Watch 5 ساعت هوشمند جدید آنر با صفحه‌نمایش 1.85 اینچی و باتری سیلیکون-کربن

نمایش خبر

تاریخ : 1403/6/17        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable ، Honor Watch 5 ، آنر Honor
واحد خبر mobile.ir : شرکت آنر در جریان رویداد AI Unfold در نمایشگاه IFA 2024 برلین همزمان با معرفی MagicPad 2 و Magic V3 برای بازارهای جهانی از ساعت هوشمند جدیدی به نام Honor Watch 5 نیز رونمایی کرده که جانشینی برای Watch 4 سال 2023 محسوب می‌شود. واچ 5 جدید آنر همچنان از همان فرم مستطیلی مدل قبلی برخوردار است اما این بار به صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و ظاهراً کشیده‌تری مجهز شده و دکمه چرخانی نیز در کناره سمت راست آن دیده می‌شود. این ساعت همچنان با پلتفرم اختصاصی آنر ارائه شده و خبری از Wear OS در آن نیست اما تغییراتی مثل صفحه‌نمایش بزرگ 1.85 اینچی، باتری سیلیکون-کربن با 21 درصد تراکم انرژی بیش‌تر و مسیریابی ماهواره‌ای دقیق‌تر مجموعه جذاب‌تری را تشکیل می‌دهد.

اولین نکته جدید در مورد Watch 5 همان‌گونه که اشاره شد به فرم کشیده‌تر و مستطیلی صفحه‌نمایش تعلق دارد که خود را در یک نگاه از Watch 4 متمایز می‌کند. در کناره سمت راست دستگاه و جایی‌که پیش از این یک دکمه فشاری معمولی قرار داشت حالا یک چرخ گردان یا Crown دیده می‌شود که جدا از جذابیت ظاهری احتمالاً برای گردش در منوهای دستگاه نیز کاربرد دارد. بدنه ساعت از جنس آلومینیوم سری 6 بوده و با برخورداری از استاندارد IP68 و مقاومت 5 اتمسفری مشکلی در استفاده در زیر آب نیز ندارد. در چپ و راست گوشی به‌ترتیب یک میکروفون و یک اسپیکر جای دارد که می‌توان از آن‌ها برای تماس بلوتوثی از طریق گوشی متصل به دستگاه سود جست.

صفحه‌نمایش دستگاه از 1.75 اینچ پیشین به 1.85 اینچ ارتقاء پیدا کرده که یکی از بزرگ‌ترین نمونه‌ها در این کلاس بوده و برای مقایسه فاصله چندانی با واچ سری 9 اپل با پنل 1.9 اینچی ندارد. این صفحه‌نمایش همچنان از نوع OLED و 60 هرتزی بوده و برخی منابع خبری از وضوح 390×450 پیکسلی و روشنایی نقطه‌ای 1,000 نیتی در این پنل خبر می‌دهند.

بخش نرم‌افزاری Watch 5 همانطور که اشاره شد با پلتفرم اختصاصی MagicOS 8 شرکت آنر پوشش داده می‌شود که ظاهراً امکان نصب اپلیکیشن را ارائه نمی‌کند. حافظه داخلی 4 گیگابایتی این مدل نیز ظاهراً تغییری نکرده است.

دنبال کردن وضعیت سلامتی افراد یکی از وظایف اصلی ساعت‌های هوشمند است و Watch 5 نیز با گزینه جدید اسکن سلامتی با یک کلیک به‌کمک کاربران می‌آید؛ در حالت با یک اسکن 60 ثانیه‌ای به‌صورت همزمان اطلاعاتی در مورد ضربان قلب، میزان اکسیژن خون و سطح استرس ارائه شده و در کنار آن امکان مشاهده جزییاتی در مورد وضعیت خواب وگزینه‌های مرتبط با سلامت خانم‌ها نیز فراهم می‌شود. Watch 5 طبیعتاً از دنبال کردن فعالیت‌های ورزشی مختلف نیز پشتیبانی می‌کند اما هنوز جزییات کاملی در این زمینه منتشر نشده است.

باتری یکی از تغییرات مهم در ساختار Watch 5 است که علاوه بر ارتقاء ظرفیت از 451 میلی آمپر ساعت پیشین به 480mAh حالا با فناوری پیشرفته‌تری سیلیکون-کربن ساخته شده که به‌گفته شرکت سازنده 21 درصد تراکم انرژی بالاتری را نسبت به نسل قبلی ارائه می‌کند. یک بار شارژ این باتری از نگاه آنر برای استفاده از دستگاه در طی 15 روز کفایت می‌کند هرچند در این میان اشاره‌ای به نحوه استفاده و چگونگی دستیابی به این دوام باتری در دنیای واقعی نشده است.

تغییر دیگر در Watch 5 در زمینه مسیریابی ماهواره‌ای رخ داده که در طی آن به‌گفته آنر قدرت سیگنال آنتن GPS تا 100 درصد بهبود پیدا کرده و بدین‌ترتیب مسیریابی دقیق‌تری ارائه می‌شود.

Honor Watch 5 در رنگ‌های مشکی، سفید و سبز به بازار ارائه شده اما هنوز جزییاتی در مورد قیمت و زمان حضور آن در بازار از سوی شرکت سازنده در دسترس قرار نگرفته است.

منبع : Honor


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا