معرفی Redmi Watch 5 Active – اسمارت‌واچ اقتصادی ردمی با پلتفرم HyperOS و عمر باتری 18 روزه

نمایش خبر

تاریخ : 1403/6/8        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، پوشیدنی Wearable ، Xiaomi Redmi Watch 5 Active ، شیائومی Xiaomi
واحد خبر mobile.ir : همزمان با رونمایی از تلویزیون‌های سری Xiaomi X Pro QLED، ردمی (زیرمجموعه شیائومی) روز سه‌شنبه 27 آگوست 2024 (6 شهریور 1403) از یک ساعت هوشمند جدید نیز پرده برداشت. این محصول Redmi Watch 5 Active نام داشته و قرار است جانشینی باشد برای Redmi Watch 3 Active که سال گذشته عرضه شده بود. این اسمارت‌واچ جدید تقریبا همان سبک طراحی ساعت سال گذشته را حفظ کرده، اما از لحاظ مشخصات و امکانات پیشرفت‌هایی داشته است. گفتنی‌ست، Redmi Watch 5 Active در حال حاضر برای عرضه در بازار هند تدارک دیده شده، اما ظاهرا شیائومی تمایل دارد پوشیدنی‌های ردمی را به شکل جهانی عرضه کند. (درست مثل کاری که با Redmi Watch 3 Active کرد)

با توجه به اقتصادی بودن ساعت هوشمند Redmi Watch 5 Active، نمی‌توان طراحی خیلی شکیلی را از آن انتظار داشت. این ساعت از بدنه‌ای ساده با صفحه‌ای مربع‌شکل (منتهی با گوشه‌های گرد) و یک دکمه فیزیکی در سمت راست تشکیل شده است. بدنه دستگاه فلزی بوده و از آلیاژ روی ساخته شده که طبق ادعای ردمی، مقاومت بالایی در برابر ضربه از خود نشان می‌دهد. بندهای ساعت نیز از جنس TPU (پلی‌اورتان ترموپلاستیک) هستند. با توجه به درجه حفاظت IPX8، این ساعت حداقل روی کاغذ مقاومت خوبی در برابر آب خواهد داشت. ناگفته نماند، Redmi Watch 5 Active ابعادی برابر با 11.4×40.4×49.1 میلی‌متر داشته و وزن آن به 42.2 گرم می‌رسد.

صفحه ساعت از نمایشگر ال‌سی‌دی (از نوع IPS) تشکیل شده که در لبه‌ها انحنا دارد. قطر نمایشگر 2 اینچ بوده و رزولوشن آن 320×385 پیکسل اعلام شده است. حداکثر روشنایی نقطه‌ای صفحه به 500 نیت می‌رسد و بعید است کاربر زیر نور آفتاب به مشکل خاصی برخورد کند. رابط کاربری ساعت به گونه‌ای طراحی شده که با دو بار ضربه روی صفحه و یا بالا آوردن مچ، صفحه روشن شده و با قرار دادن کف دست روی صفحه، خاموش می‌شود. البته، یکی از نقاط ضعف ساعت در آنجاست که از قابلیت «نمایشگر همیشه روشن» یا AOD محروم است و همین امر می‌تواند مصرف باتری را کمی افزایش دهد.

باتری Redmi Watch 5 Active یک نمونه 470 میلی‌آمپر ساعتی است که از طریق کابل با اتصال مغناطیسی شارژ می‌شود. به گفته ردمی، عمر باتری با استفاده متعارف 18 روز بوده و در صورت استفاده سنگین به 12 روز کاهش می‌یابد. البته ردمی مشخص نکرده که ملاک استفاده معمولی و سنگین در چیست. از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این ساعت می‌توان به یک اسپیکر و سه میکروفن اشاره کرد. هدف اصلی از تعبیه این المان‌ها، امکان برقراری تماس است. البته Redmi Watch 5 Active فاقد ارتباطات سلولی بوده و برقراری تماس در این ساعت صرفا از طریق اتصال بلوتوثی به گوشی هوشمند میسر خواهد بود. گفتنی‌ست، این تماس بر بستر بلوتوث 5.3 بوده و طبق ادعای شرکت سازنده، قابلیت حذف نویز در این ساعت، مکالمه را شفاف‌تر می‌کند.

بخش نرم‌افزاری این ساعت هوشمند بر مبنای پلتفرم اختصاصی HyperOS توسعه یافته و به این ترتیب، Redmi Watch 5 Active نخستین ساعت هوشمند ردمی است که با این پلتفرم وارد بازار می‌شود. از جمله امکانات نرم‌افزاری این ساعت می‌توان به وجود بیش از 200 واچ‌فیس و همچنین فعال بودن دستیار صوتی Alexa اشاره کرد. گفتنی‌ست، این ساعت اپلیکیشن Mi Fitness را به طور پیش‌فرض نصب داشته و با اپلیکیشن‌های Strava و Apple Health سازگاری دارد.

ساعت هوشمند Redmi Watch 5 Active با داشتن سنسور ضربان قلب و سنسور SpO2 می‌تواند ضربان قلب و اشباع اکسیژن خون افراد را به طور شبانه‌روزی اندازه‌گیری کند. از دیگر امکانات این ساعت در حوزه سلامتی می‌توان به ردیابی خواب، ردیابی استرس، ردیابی عادات ماهانه بانوان، گام‌شمار، کالری‌شمار و همچنین ارائه تمرینات تنفسی اشاره کرد. ناگفته نماند، این ساعت هوشمند توانایی ردیابی بیش از 140 حالت ورزشی را داشته که در برخی از آنها، به محض شروع فعالیت توسط کاربر، آن فعالیت ورزشی به طور خودکار شناسایی و شروع به ردیابی می‌شود.

ساعت هوشمند Redmi Watch 5 Active با گوشی‌های اندرویدی مجهز به اندروید 6 و بالاتر و همچنین آیفون‌های مجهز به iOS 12 و بالاتر سازگاری دارد. این محصول در دو رنگ مشکی و سفید به تولید رسیده و از 3 سپتامبر (13 شهریور) وارد بازار هند می‌شود. قیمت این ساعت 2,799 روپیه هند اعلام شده که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 33 دلار آمریکا.

منبع : Xiaomi


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا