آشنایی با تغییرات جدید در Google Play – از ویجت Collections گرفته تا ارائه پاداش‌های بیشتر

نمایش خبر

تاریخ : 1403/5/4        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوگل پلی Google Play ، هوش مصنوعی Artificial Intelligence ، گوگل Google
واحد خبر mobile.ir : نخستین فروشگاه اپلیکیشن گوگل در سال 2008 با عنوان Android Market راه‌اندازی شد و پس از اعمال برخی تغییرات در سال 2012 به Google Play تغییر نام داد. از آن زمان تا کنون، Google Play در بین کاربران اندروید به عنوان مرجعی تمام-عیار برای دسترسی به اپلیکیشن‌های مورد نیاز شناخته می‌شود. طبق مطلبی که به‌تازگی در وبلاگ رسمی گوگل منتشر شده، این پلتفرم با پشت سر گذاشتن برخی تحولات و دگرگونی‌ها، دیگر صرفا یک فروشگاه اپلیکیشن نبوده و به موجب قابلیت‌هایی که اخیرا به Google Play اضافه شده، اکنون راه‌های بیشتری برای یافتن اپلیکیشن‌ها، بازی کردن، کسب پاداش‌ها و دست یافتن به محتوای سودمند پیش پای کاربر قرار دارد.

راه‌های بیشتر برای یافتن اپلیکیشن مورد نظر

بدون شک، نظرات و نقدهای کاربران کمک بزرگی در پیدا کردن اپلیکیشن مورد نظر شما به حساب می‌آید، اما خواندن تمام نقدها و رسیدن به جمع‌بندی از بین همگی آنها کار دشواری‌ست. از این رو، گوگل در رویداد I/O اعلام کرد که نقدهای اپلیکیشن‌ها و همچنین سوالات پرتکرار در رابطه با آنها از این پس به پشتوانه هوش مصنوعی ارائه خواهد شد و به این ترتیب کاربر می‌تواند با دریافت اطلاعاتی که به آن نیاز دارد، درباره اینکه یک اپلیکیشن یا بازی برای او مناسب است یا خیر، به سرعت تصمیم‌گیری کند. گوگل ضمن تأکید بر ادامه توسعه راه‌کارهای هوش مصنوعی به منظور ارائه جزییات در یک نگاه، از امکان مقایسه آسان اپلیکیشن‌ها در دسته‌بندی‌های یکسان به کمک هوش مصنوعی خبر داد.

شاید پریدن از یک اپلیکیشن به اپلیکیشن دیگر برای بالا بردن اطلاعات در یک موضوع خاص، شما را به زحمت بیندازد. راه‌حل گوگل در این زمینه، اختصاص دادن فضایی سازمان‌دهی‌شده موسوم به curated space در Google Play است که به کاربر اجازه می‌دهد موارد مورد علاقه خود را تنها در یک جا پیدا کند. به عنوان مثال، اخیرا یک فضای سازمان‌دهی‌شده برای ورزش کریکت در کشور هند در Google Play اختصاص یافت تا کاربران بتوانند در یک جای مشخص به تمام محتوای کریکت مورد نیاز خود (از اپلیکیشن‌های مختلف) دسترسی داشته باشند. در راستای گسترش هرچه بیشتر این قابلیت جدید، گوگل اعلام کرده که با همکاری ناشران داستان‌های مصور ژاپنی، کاربران ژاپنی می‌توانند در Google Play با انتخاب زبانه Comics در هوم‌اسکرین Apps، به محتوای داستان‌های مصور ژاپنی دسترسی داشته باشند.

راه‌های بیشتر برای بازی کردن

Play Pass نام سرویسی اشتراکی در Google Play است که دسترسی به بیش از هزار عنوان بازی بدون تبلیغات یا پرداخت‌های درون-برنامه‌ای را تنها با پرداخت ماهیانه 5 دلار امکان‌پذیر می‌کند. از جدیدترین بازی‌هایی که به این سرویس اضافه شده‌اند می‌توان به Asphalt Legends Unite (از 24 جولای) و همچنین Call of Duty و Candy Crush Saga (از 1 آگوست) اشاره کرد. بازی Kingdom Rush 5: Alliance نیز به‌زودی در این سرویس جای خواهد گرفت. به گفته گوگل، طی سه هفته پیش رو، مشترکین جدید Play Pass از آمریکا، انگلستان، استرالیا، ژاپن و کره می‌توانند برای سه ماه اول استفاده از این سرویس، از تخفیف 80 درصدی بهره‌مند شوند.

یکی از امکانات جالب Google Play در زمینه گیمینگ Google Play Games on PC نام دارد. به موجب این قابلیت، شما می‌توانید یک بازی را روی چند دیوایس به پیش ببرید. به عنوان مثال، زمانی که هنگام بازگشت به خانه در مترو هستید و در گوشی هوشمند خود بازی جدیدی را شروع می‌کنید، پس از رسیدن به منزل می‌توانید ادامه آن را در تبلت یا PC خود بازی کنید. همچنین، به لطف قابلیت جدید بازی‌های چندگانه – که از چند هفته دیگر راه‌اندازی می‌شود – گیمرهای PC می‌توانند به طور همزمان درگیر چند بازی مختلف باشند.

پاداش‌های بیشتر

سرویس Google Play Points با داشتن بیش از 220 میلیون عضو، یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های پاداش-محور در دنیا محسوب می‌شود. جهت اطلاع بد نیست بدانید، کاربران با خرید از Google Play امتیاز جمع کرده و متناسب با امتیاز خود از پاداش‌هایی برخوردار می‌شوند. به‌تازگی باخبر شدیم گوگل سطح پاداش‌های خود را بالا برده و این هفته با راه‌اندازی طرحی موسوم به Super Weekly Prizes قصد دارد به اعضای برتر خود – که با عناوینی همچون الماس، پلاتین و طلا شناخته می‌شوند – شانس برنده شدن جوایزی مثل دستگاه‌های پیکسل یا محصولات گیمینگ Razer را بدهد. گفتنی‌ست، این طرح جدید فعلا در برخی کشورها – از جمله آمریکا، بریتانیا، ژاپن، کره و تایوان – فعال است.

محتوای سودمندتر در هر مکان و زمانی که به آن احتیاج پیدا کنید

گوگل به‌تازگی ویجتی به نام Collections را برای کاربران آمریکایی به Google Play اضافه کرده است. این ویجت – که روی صفحه home گوشی کاربر ظاهر می‌شود – محتواهایی از چندین اپلیکیشن نصب‌شده در اسمارت‌فون را به نمایش می‌گذارد. به این ترتیب، وقتی محتواهای مربوط به چندین اپلیکیشن همگی در یک‌ جا قابل مشاهده باشند، خیلی راحت می‌توان کار ناتمام با آن اپلیکیشن را به اتمام رساند (مثل تکمیل فرآیند خرید اینترنتی و یا تماشای ادامه یک برنامه آنلاین) برای افزودن ویجت Collections به صفحه home گوشی، کافی‌ست انگشت خود را روی آیکون Google Play فشار داده و نگه دارید.

به گفته گوگل، ارائه تجربه شخصی‌سازی‌شده با شفافیت و کنترل در Google Play از اهمیت بالایی برخوردار است. لذا، هم‌اکنون کاربر می‌تواند تصمیم بگیرد که شخصی‌سازی تجربه او در Google Play بر مبنای کدام داده‌ها شکل بگیرد. برای این منظور، در منوی اصلی به بخشی تحت عنوان Personalization in Play بروید تا بتوانید اولویت‌های خود در این زمینه را مدیریت کنید. به عنوان مثال فرض کنید شما چندین اپلیکیشن ورزشی را از Google Play نصب کرده‌اید اما دوست ندارید تجربه شخصی شما در این پلتفرم بر مبنای موضوع ورزش شکل بگیرد. لذا خیلی راحت می‌توانید این مورد را در Personalization in Play حل و فصل کنید.

منبع : Google Blog


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا