معرفی ساعت هوشمند OnePlus Watch 2R با بدنه آلومینیومی و ای‌یرباد Buds 3 Pro

نمایش خبر

تاریخ : 1403/4/26        نویسنده: مریم رشنو
برچسب‌ها : ساعت هوشمند Smartwatch ، ور او اس Wear OS ، پوشیدنی Wearable ، هدست استریوی بی‌سیم واقعی True Wireless Stereo Headset ، وان پلاس OnePlus
واحد خبر mobile.ir : شرکت وان‌پلاس طی رویدادی در روز سه‌شنبه 16 جولای 2024 (26 تیر 1403) در میلان ایتالیا در کنار رونمایی از اسمارت‌فون OnePlus Nord 4 و تبلت OnePlus Pad 2، ساعت هوشمند OnePlus Watch 2R و ای‌یرباد Nord Buds 3 Pro را نیز معرفی کرده است. Watch R2 نسخه به‌روزشده Watch 2 به حساب می‌آید که در کنگره جهانی موبایل امسال معرفی شد و Buds 3 Pro نیز نسل جدید Buds 3 به شمار می‌رود که در آخرین روزهای فوریه سال جاری میلادی در کنار چند گوشی هوشمند وان‌پلاس از جمله OnePlus 12 و OnePlus 12R به نمایش گذاشته شد. در ادامه با مشخصات این دو محصول بیشتر آشنا خواهیم شد.

ساعت هوشمند OnePlus Watch 2R

کمپانی وان‌پلاس حدود سه سال و نیم پیش با معرفی OnePlus Watch به طور رسمی به دنیای ساعت‌های هوشمند گام گذاشت، اما این محصول آن چنان که باید و شاید نتوانست نظر کاربران را به خود جلب کند. پس از آن شرکت چینی OnePlus Watch 2 را با ظاهری زیبا و شکیل با دو چیپ‌ست و دو سیستم‌عامل معرفی کرد و حالا مدل به‌روزشده این ساعت را به نمایش گذاشته است که ظاهرا در چین با نام Watch 2 (eSIM) نیز شناخته می‌شود؛ اگر چه گویا نسخه بین‌المللی این ساعت از eSIM پشتیبانی نمی‌کند.

در واقع Watch 2R را می‌توان جایگزین ارزان‌تر Watch 2 دانست که با قیمت 229.99 دلار (حدود 70 دلار کم‌تر از Watch 2) عرضه می‌شود. مهم‌ترین تفاوت میان این دو محصول به طراحی آن‌ها باز می‌گردد؛ چنان که بدنه ساعت هوشمند جدید وان‌پلاس به جای استیل ضد زنگ، از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است و همین امر سبب کاهش وزن این اسمارت‌واچ از 49 گرم (بدون در نظر گرفتن بند) به 37 گرم شده است. بدنه Watch 2R از استاندارد IP68 برای در برابر گرد و غبار و رطوبت بهره می‌برد و مقاومت در برابر آب تا فشار 5 اتمسفر و عمق 50 متر، آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای شنا و ورزش‌های آبی تبدیل می‌کند.

اسمارت‌واچ تازه وان‌پلاس از ظاهری کلاسیک و در عین حال مدرن مشابه با ساعت‌های آنالوگ بهره می‌برد و صفحه‌نمایش گرد خود را از Watch 2 به ارث برده است. Watch 2R در اندازه‌های 12.1×46.6×47.6 میلی‌متر و دو رنگ چشم‌نواز سبز (Forest Green) و خاکستری (Gunmetal Gray) طراحی شده است. در کناره سمت راست بدنه ساعت دو دکمه برجسته دیده می‌شود و ضخامت آن با در نظر گرفتن حسگر PPG به 13.65 میلی‌متر می‌رسد. بند ساعت از سیلیکون ساخته شده است و سگکی از جنس استیل ضد زنگ دارد.

صفحه‌نمایش اسمارت‌واچ تازه وان‌پلاس همچنان یک نمونه 1.43 اینچی AMOLED است که ویژگی همواره روشن (AOD) خود را حفظ کرده، اما حداکثر روشنایی نقطه‌ای آن از 600 نیت به 1,000 نیت افزایش یافته است. وضوح صفحه‌نمایش دستگاه 466×466 پیکسل و تراکم پیکسلی آن 326ppi گزارش شده است.

تراشه حاضر در این محصول همان Snapdragon W5 Gen 1 است که سیستم‌عامل Wear OS روی آن اجرا می‌شود. به علاوه، شرکت سازنده به طور مشابه از حضور چیپ‌ست دیگری با نام BES2700BP نیز در ساعت جدید خود خبر داده است که سیستم‌عامل RTOS را اجرا می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های این ساعت بهره‌گیری از 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی همانند نسل قبلی است که دانلود آفلاین موسیقی از سرویس‌هایی همچونYouTube Music و اسپاتیفای را میسر می‌سازد. همچنین شرکت سازنده از 4 گیگابایت حافظه داخلیEMMC برای سیستم‌عامل RTOS نیز خبر داده است. این اسمارت‌واچ از طریق بلوتوث به ای‌یرباد متصل می‌شود و کاربر می‌تواند در زمان ورزش بدون نیاز به گوشی خود، از گوش دادن به فایل‌های صوتی لذت ببرد.

باتری این اسمارت‌واچ 500 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و شرکت سازنده از دوام 100 ساعته آن در حالت Smart، تا 48 ساعت هنگام کار سنگین و 12 روزه در وضعیت Power Saver خبر داده است. همچنین وان‌پلاس اعلام کرده که باتری Watch 2R را می‌توان تنها در مدت 1 ساعت با شارژر 7.5 واتی مجهز به فناوری شارژ سریع VOOC به طور کامل شارژ کرد.

Watch 2R برای علاقه‌مندان به تناسب اندام، از Health Connect اندروید بهره می‌برد که مدیریت متمرکز داده‌های کاربری را در این زمینه ارائه می‌دهد. علاوه بر این، با استفاده از سرویس‌هایی مانندGoogle Health Connect و Strava که حالا به صورت یکپارچه در این ساعت حضور دارند، ردیابی تناسب اندام به نحو قابل توجه بهبود می‌یابد. ساعت هوشمند جدید وان‌پلاس به GPS داخلی با دو باند فرکانسی مجهز شده و می‌تواند از بیش از 100 حالت ورزشی پشتیبانی کند. از دیگر امکانات ارتباطی این اسمارت‌واچ هم می‌توان به بلوتوث 5.0، وای‌فای a/b/g/n و NFC اشاره کرد.

پیش‌سفارش Watch 2R از روز معرفی و از طریق سایت OnePlus.com با قیمت 229.99 دلار آغاز شده است. همچنین این ساعت هوشمند از روز شنبه 20 جولای (30 تیر) با قیمت 17,999 روپیه در هند عرضه می‌شود و کاربران می‌توانند آن را به صورت آنلاین از فروشگاه‌های آمازون و فلیپ‌کارت خریداری کنند.

ای‌یرباد Nord Buds 3 Pro

همان طور که اشاره شد، وان‌پلاس در این رویداد ای‌یرباد OnePlus Nord Buds 3 Pro را نیز به نمایش گذاشته است که نسخه Pro ای‌یرباد Buds 3 محسوب می‌شود. Nord Buds 3 Pro در رنگ‌های مشکی (Starry Black) و یشمی (Soft Jade) و در ابعاد 23.87×20.30×29.99 میلی‌متر تولید می‌شود. وزن این محصول 4.4 گرم و قاب شارژ بیضی شکل آن 38.2 گرمی است.

مهم‌ترین ویژگی ای‌یرباد جدید وان‌پلاس قابلیت حذف نویز فعال ترکیبی آن تا 49 دسی‌بل است که به گفته شرکت چینی، فرایند حذف نویز را با سرعت بالاتر و در دامنه فرکانسی وسیع‌تری ارائه می‌کند و امکان شنیدن صدای سکوت را در هر موقعیت فراهم می‌سازد.

Nord Buds 3 Pro پخش صدای bass بهتری را نیز به کاربران وعده می‌دهد و بنا بر ادعای شرکت سازنده صدایی استودیویی را توسط «یک درایور بسیار بزرگ و فناوری اختصاصی BassWave 2.0» خلق می‌کند.

قاب این محصول به یک باتری 440 میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است که می‌تواند تا 44 ساعت انرژی مورد نیاز دستگاه را تأمین کند. ظرفیت باتری ای‌یرباد نیز 58 میلی‌آمپر گزارش شده است.

9

OnePlus Nord Buds 3 Pro به درایورهای داینامیک 12.4 میلی‌متری، بلوتوث 5.4 با پشتیبانی از کدک‌های SBC و AAC و اکولایز دستی مجهز شده است و با داشتن استاندارد IP55 در برابر آب و گرد و غبار تا حد مشخصی مقاومت دارد.

این ای‌یرباد از روز معرفی با قیمت 79.99 دلار در ایالات متحده آمریکا و اروپا از طریق وب‌سایت وان‌پلاس عرضه شده است و مشابه با Watch 2R قرار است از روز شنبه 20 جولای (30 تیر) با قیمت 3,299 روپیه در اختیار کاربران هندی نیز قرار گیرد.

منبع : OnePlus


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا