گزارش Canalys از بازار اسمارتفون آمریکای شمالی - کاهش 6 درصدی عرضه در سهماهه دوم 2022
نمایش خبر
تاریخ : 1401/6/1 نویسنده: مریم رشنو | ||
برچسبها : | آمار Statistics ، آمریکا USA ، سامسونگ Samsung ، اپل Apple ، موتورولا Motorola ، گوگل Google |
به گزارش Canalys، اپل به لطف تقاضای قوی برای آیفون 13 و حضور کامل و عملکرد مناسب مدل پایه خود یعنی نسل سوم iPhone SE رتبه نخست را حفظ کرده است. پس از اپل، سامسونگ نیز با ادامه عرضه سری S و دستگاه های ارزان قیمت سری A، رشد 4 درصدی را در عرضه تجربه کرده و با ارائه 9 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به بازار، جایگاه دوم را در اختیار گرفته است. در حالی که کمپانیهای لنوو (موتورولا)، TCL و گوگل نیز به ترتیب با عرضه 3.1، 1.8 و 0.8 میلیون واحد اسمارتفون و کسب 9، 5 و 2 درصد از سهم بازار، دیگر حاضران فهرست پنج عرضهکننده برتر را در سهماهه منتهی به ژوئن 2022 تشکیل دادهاند.
به گفته Runar Bjørhovde، تحلیلگر پژوهشی Canalys، به دنبال احیای سریع عملکرد بازار آمریکای شمالی در سال 2021، اوضاع در دوره جدید در جهت عکس پیش رفته و ترکیبی از تورم بالا، کاهش اعتماد مصرفکنندگان و کند شدن رشد اقتصادی به کم شدن تقاضا برای گوشی در این منطقه انجامیده است؛ بازاری که پیش از این انعطافپذیرترین بازار جهان به شمار میآمد. از نگاه او، به طور طبیعی فروشندگان به سرعت به کاهش تقاضا واکنش نشان دادهاند. آنها که خود را برای عرضههای جدید در نیمه دوم سال 2022 آماده میکنند، روی مخاطرات عرضه بیش از حد تمرکز ویژهای دارند. تحلیلگر Canalys بر این باور است که اکثر تولیدکنندگان برتر سطح عرضه خود را از سه ماهه دوم 2021 حفظ کردهاند و این کاهش حجم بیش از همه ناشی از شکاف خروج LG از بازار است که جای آن هنوز پر نشده است.
برایان لینچ (Brian Lynch)، یکی دیگر از تحلیلگران پژوهشی Canalys در این خصوص میگوید: «علاقه مصرفکنندگان به دستگاههای ارزانقیمت و پیشرفته، بازار را حفظ کرده است، در حالی که تمایل برای خرید دستگاههای میانرده به سرعت از میان میرود. عملکرد نسل سوم آیفون SE، گلکسی A53 و گلکسی A33 ضعیفتر از آن چیزی است که در ابتدا انتظار میرفت. کاهش قدرت خرید سبب شده خریدارانی که معمولاً دستگاههایی با قیمت میان 250 تا 600 دلار آمریکا را تهیه میکردند، به دنبال گزینههای ارزانتری باشند، زیرا مصرفکنندگان همچنان فشار مالی ناشی از تورم را بر هزینههای روزمره خود احساس میکنند. [البته] در بخش رده پایین، تقاضا همچنان پایدار است، اما رقابت شدیدی میان عرضهکنندگان وجود دارد. G Power جدید موتورولا (موسوم به Moto G Power 2022) مدلهای A13 سامسونگ و عرضههای جدید TCL با [اپراتورهای] Verizon ،Tracfone و T-Mobile گزینههای مقرونبهصرفهی متعددی را ارائه میکنند که تقاضا برای آنها در حال افزایش است. عملکرد بخش پیشرفته نیز با یافتن فرصتهای جدید برای سری آیفون 13 اپل و سری Galaxy S سامسونگ همچنان قوی باقی مانده است. برای سامسونگ، S Pen در Galaxy S22 Ultra وجه تمایز موثری در میان دستگاههای اندرویدی پیشرفته بوده و آن را به بهترین مدل سامسونگ در بازار [کنونی] تبدیل کرده است».
از دید لینچ «نگرانی در مورد تقاضای بازار در نیمه دوم سال 2022 برای فروشندگان و اپراتورها کاملا جدی است و به کنترل دقیقتر موجودی و سایر هزینهها خواهد انجامید». به این ترتیب، انتظار میرود فروشندگان سرمایهگذاری زیادی در بخش بازاریابی، فروش ویژه و ارائه بستههایی برای سرعت بخشیدن به فروش صورت دهند. تلاشهایی که به ویژه برای فعالان بخش رده پایین بازار، که به دنبال افزایش سهم خود و دفاع از جایگاههای اپراتوری هستند، حیاتی خواهد بود.
- خواسته وزارت دادگستری آمریکا از دادگاه برای مبارزه با انحصارطلبی گوگل: واگذاری کروم و نظارت بر اندروید
- نگاه ویدئویی به پنج ویژگی مشترک در نسل جدید گوشیهای پرچمدار
- معرفی Redmi A4 5G – پایینرده 100 دلاری با نمایشگر 6.88 اینچی، SD 4s Gen 2 و باتری 5,160mAh
- معرفی ZTE Blade V70 – میانردهای با السیدی +HD و دوربین 108 مگاپیکسلی
- معرفی خانواده ROG Phone 9 – گیمینگ فونهای ایسوس با اسنپدراگون 8 الیت و نمایشگر 185 هرتزی
- نگاهی به HyperOS 2 به همراه جدول زمانی و فهرست دیوایسهای قابل ارتقاء به این پوسته
- نگاهی به فناوری ISOCELL ALoP – راهکار سامسونگ برای کاهش برآمدگی دوربینهای بخش پشتی گوشی