گزارش کانترپوینت از بازار اسمارتفون آمریکا در سال 2021- حضور موتورولا در جمع بزرگان با کسب رتبه سوم
نمایش خبر
تاریخ : 1401/1/11 نویسنده: مریم رشنو | ||
برچسبها : | آمار Statistics ، کانترپوینت Counterpoint ، آمریکا USA ، موتورولا Motorola |
در سال 2008، زمانی که فیچرفونها محصولات اصلی بازار بودند، موتورولا بزرگترین تولیدکننده گوشی هوشمند و فیچرفون در آمریکا به شمار میرفت. اگر چه موتورولا در سالهای بعد محصولات قابل توجهی را وارد بازار کرد، اما با وجود بزرگانی مانند اپل، سامسونگ، هواوی و دیگر شرکتهای بزرگ چینی، مدتها بود که این شرکت جایگاهی دست کم در میان 5 تولیدکننده برتر اسمارتفون در سطح جهان نداشت. اینک مطابق گزارش بخش نبض بازار کانترپوینت که در روز دوشنبه 28 مارس سال جاری میلادی (8 فروردین 1401) منتشر شده، پس از مدتها این نخستین بار است که نام کمپانی موتورولا برای یک دوره سالانه کامل در میان سه برند برتر ایالات متحده آمریکا دیده میشود.
آمارهای کانترپوینت نشان میدهد که میزان فروش موتورولا در سال 2021 بیش از دو برابر شده و رشد سالانه 131 درصدی را به ثبت رسانده است. به علاوه، با وجود سیطره کامل اپل و سامسونگ بر طیف اسمارتفونهای پیشرفته گرانقیمت، موتورولا توانسته در بازار گوشیهای با قیمت 400 دلار و پایینتر آمریکا، به رتبه دوم دست یابد.
جف فیلدهک (Jeff Fieldhack)، یکی از مدیران پژوهشی کانترپوینت، با اشاره به پویایی بازار و نقش آن در دست یافتن موتورولا به 10 درصد از سهم بازار ایالات متحده و کسب رتبه سوم، بر این باور است که این شرکت تولیدکننده مهمی به شمار میرود که توانسته خلأ ناشی از خروج الجی را پر کند و تمام ویژگیهای کلیدی مورد نظر اپراتورهای اصلی آمریکا، از جمله سبد متنوع و کامل محصول، توانایی افزایش حجم تولید و نرخ بازگشت پایین را داراست. از نگاه فیلدهک، مجموعه گوشیهای با قیمت کمتر از 300 دلار موتورولا، از جمله Moto G Stylus ،Moto G Power و Moto G Pure، موفقیت این شرکت را در ایالات متحده سبب شدهاند. به علاوه، دستگاههای این شرکت به لطف اطمینانپذیری بالا به ابزاری مناسب بدل شدهاند که اپراتورها میتوانند از آنها برای انتقال مشترکین از شبکههای رو به تعطیلی به جایگزینهای جدید، یا به عنوان دستگاه مورد نیاز اپراتورهای شبکه مجازی موبایل یا MVNO (کوتاهشدهmobile virtual network operators) در هنگام تغییر شرکای شبکه استفاده کنند. MNVOها اپراتورهایی فاقد زیرساخت فیزیکی شبکه به شمار میروند که از طریق بستن قرارداد با دیگر اپراتورها کار میکنند.
وارون میشرا (Varun Mishra)، تحلیلگر ارشد کانترپوینت نیز در تحلیل بازار این کمپانی میافزاید: «موتورولا سهم بازار خود را در کانالهای پیشپرداخت بزرگ ایالات متحده (یعنی Verizon Prepaid، Metro by T-Mobile، Cricket و Boost) به 28 درصد افزایش داده است. تحقیقات ما در بخش Consumer Lens هم نشان میدهد که این شرکت همچنان به عنوان برندی بسیار قابل اعتماد و خوشنام شناخته میشود. بررسیهای مربوط به مصرفکنندگان پیشپرداخت نیز نشان میدهد که کاربران به دنبال ارزش، قابلیت اطمینان و عمر باتری طولانی هستند که موتورولا در همه این معیارها امتیاز خوبی کسب کرده است.»
طبق یافتههای کانترپوینت، موتورولا در سهماهه اول 2022 نیز همچنان شتاب رشد خود را حفظ کرده است. به گفته میشرا «موتورولا فصل مالیاتی بسیار قوی (فوریه تا مارس) را در بازار ایالات متحده داشته است. هدف این برند برای سالهای 2022 و 2023 افزایش حجم عرضه در طیف قیمتی بالاتر است؛ امری که با توجه به تسلط اپل و سامسونگ چالشبرانگیز خواهد بود. با این حال، موتورولا جزء پیشگامان در عرضه دستگاههای دستگاههای تاشو و نسل پنجم است و تلاش خواهد کرد از روند انتقال مشترکین ایالات متحده به [فناوری] 5G و گسترش کاربرد گوشیهای تاشو در بخش با قیمت پایینتر بازارمنتفع شود».
- معرفی خانواده ROG Phone 9 – گیمینگ فونهای ایسوس با اسنپدراگون 8 الیت و نمایشگر 185 هرتزی
- نگاهی به فناوری ISOCELL ALoP – راهکار سامسونگ برای کاهش برآمدگی دوربینهای بخش پشتی گوشی
- شیائومی 14T Pro در نگاه رسانهها – نقاط ضعف و قوت از دید حرفهایها
- گزارش Canalys از بازار اسمارتفون خاور میانه در سهماهه سوم 2024 – رشد اندک در سایه تنشهای سیاسی
- IDC: جایگاه نخست سامسونگ در بازار گوشیهای تاشو با تکیه بر Z Fold6 و Z Flip6
- اپل iPhone 16 Pro Max در نگاه رسانهها – نقاط ضعف و قوت از دید حرفهایها
- معرفی گوشیهای مخصوص بازی Red Magic 10 Pro و +10Pro با تراشه SD 8 Elite و باتریهای حجیم