کانترپوینت: سامسونگ در آوریل 2022 به بالاترین سهم بازار خود در پنج سال گذشته دست یافت
نمایش خبر
تاریخ : 1401/3/11 نویسنده: مریم رشنو | ||
برچسبها : | آمار Statistics ، کانترپوینت Counterpoint ، سامسونگ Samsung |
یافتههای موسسه کانترپوینت نشان میدهد که با وجود کاهش 8 درصدی میزان فروش گوشی هوشمند در جهان، آمار فروش سامسونگ با افزایش همراه بوده و به این ترتیب، سامسونگ از جمله برندهای انگشتشمار تولیدکننده اسمارتفون به حساب میآید که در برابر روند نزولی بازار، موفق عمل کرده است. این رشد به سامسونگ کمک کرده تا برای سومین ماه متوالی در سال 2022، رتبه نخست را از نظر فروش جهانی گوشی هوشمند به دست آورد. به علاوه، شرکت کرهای در ماه آوریل امسال توانسته پس از دورهای طولانی که از آگوست 2020 آغاز شده، بار دیگر به فروشنده شماره یک در بازار هند تبدیل شود.
تارون پاتاک (Tarun Pathak)، یکی از مدیران پژوهشی کانترپوینت، درباره عملکرد سامسونگ در آوریل 2022 میگوید: «سامسونگ در آوریل 2022 نزدیک به یکچهارم بازار جهانی گوشیهای هوشمند را تصاحب کرد و به بالاترین سهم ماهانه خود در پنج سال گذشته دست یافت. این امر بیش از همه در پی عملکرد قدرتمند سری [گلکسی] S22 در بخش بالارده و سری A در بخش میانی محقق شده است». به گفته پاتاک، سامسونگ همچنین از آسیب ناشی از کاهش فروش در بازار چین که بر فروش تمام محصولات ساخت این کشور تأثیر منفی بر جای گذاشته، در امان مانده است. به علاوه، پیشنهادهای ویژه سامسونگ در برخی بازارهای اصلی مانند آمریکای لاتین و رشد قابل توجه این کمپانی در هند، جایی که در ماه آوریل برند شماره یک آن بوده است، به گسترش سهم بازار این شرکت در طول ماه کمک کرد. پاتاک در انتها افزوده است: «مدیریت زنجیره تأمین سامسونگ در سال 2022 قدرتمند بوده و تقاضای [موجود] را با موفقیت برآورده کرده است.»
وارون میشرا (Varun Mishra) تحلیلگر ارشد کانترپوینت، در تحلیل وضعیت بازار جهانی اسمارتفون میگوید: «بازار جهانی گوشیهای هوشمند در آوریل 2022 کاهش بیشتری داشت و به پایینترین سطح از زمان آغاز همهگیری در سال 2020 رسید. [در این میان] چین بیشترین کاهش را داشت چرا که تمایل مصرفکنند[گان] به دلیل قرنطینهها تضعیف شد. فروش روسیه نیز با خروج تولیدکنندگان کلیدی از بازار و به پایان رسیدن موجودی کالا، در ماه آوریل کاهش یافت». از دید میشرا این عوامل در کنار هم، شکست دیگری را بر بازاری تحمیل کرده که همچنان در تلاش برای کنترل دشواریهای مرتبط با کمبود قطعات اولیه است. در این میان، آمریکای لاتین، ایالات متحده و هند تنها بازارهایی بودند که شاهد رشد بوده و آمار مثبتی را به ثبت رساندند، اما رشد محدود در این مناطق برای جبران کاهش کلی در جهان کافی نبوده است.
مطابق پیشبینی کارشناسان کانترپوینت، سامسونگ احتمالاً جایگاه رهبری بازار جهانی اسمارتفون را در سهماهه دوم 2022 نیز حفظ خواهد کرد. بخش گوشیهای خمشونده نیز که سامسونگ در حال حاضر رهبری بلامنازع آن را در اختیار دارد، پتانسیل زیادی برای رشد دارد و ابرشرکت کرهای قصد دارد با کاستن از قیمت این محصولات، مزیت رقابتی مناسبی برای خود ایجاد نماید. همچنین به نظر میرسد ارائه اسمارتفونهای خمشونده این شرکت با نامهای Galaxy Z Flip4 و Galaxy Fold4 در فصل تابستان، سبب حفظ روند قدرتمند فروش سامسونگ در سهماهه سوم سال جاری میلادی خواهد شد.
البته نباید از ورود آیفون سری 14 در ماه سپتامبر غافل شد؛ مسألهای که میتواند بخت سامسونگ برای حفظ جایگاه نخست را تحتالشعاع قرار دهد. اپل به طور معمول در سهماهه منتهی به دسامبر از رقیب کرهای خود پیشی میگیرد و هیچ دلیلی وجود ندارد که امسال این تجربه تکرار نشود.
به گزارش کانترپوینت، اپل در ماه آوریل 15 درصد از سهم بازار گوشیهای هوشمند را به خود اختصاص داده که هرچند عدد چشمگیری است، اما همچنان با آمار پایان سال 2021 این شرکت فاصله دارد و چهارمین دوره ماهانه کاهش پیاپی را برای این کمپانی به ثبت رسانده است. البته این کاهش از یک زاویه چندان نگرانکننده نیست، چرا که هر سال با افزایش عمر کاربری آیفونهای جدید و نزدیک شدن به دوره عرضه محصولات تازه، روند نزولی محدودی در خصوص محصولات اپل ایجاد میشود. با این حال باید به توانایی پایینتر از حد انتظار iPhone SE (2022) در ایجاد موج جدید در بازار با دقت بیشتری نگریسته شود.
پس از سامسونگ و اپل، شیائومی 12 درصد از سهم بازار فروش را در اختیار داشته و همچون روندی که از سپتامبر 2021 تاکنون در بازار گوشیهای هوشمند برقرار بوده، رتبه سوم را از آنِ خود ساخته است؛ هرچند کاهش اندکی در سطوح عرضه محصولات شرکت چینی نسبت به سال گذشته به چشم میخورد. در واقع شیائومی بیش از رقبای خود با مشکلات زنجیره تامین رویارو بوده است و اگر نتواند در ماههای آینده برای رفع این دشواریها گام مؤثری بردارد، دستیابی دوباره به آمار سال 2021 بعید به نظر میرسد.
- نگاه ویدئویی به پنج ویژگی مشترک در نسل جدید گوشیهای پرچمدار
- معرفی Redmi A4 5G – پایینرده 100 دلاری با نمایشگر 6.88 اینچی، SD 4s Gen 2 و باتری 5,160mAh
- معرفی ZTE Blade V70 – میانردهای با السیدی +HD و دوربین 108 مگاپیکسلی
- معرفی خانواده ROG Phone 9 – گیمینگ فونهای ایسوس با اسنپدراگون 8 الیت و نمایشگر 185 هرتزی
- نگاهی به HyperOS 2 به همراه جدول زمانی و فهرست دیوایسهای قابل ارتقاء به این پوسته
- نگاهی به فناوری ISOCELL ALoP – راهکار سامسونگ برای کاهش برآمدگی دوربینهای بخش پشتی گوشی
- شیائومی 14T Pro در نگاه رسانهها – نقاط ضعف و قوت از دید حرفهایها