گزارش مالی شیائومی از سهماهه دوم سال 2021 – جایگاه نخست در 22 کشور دنیا
نمایش خبر
تاریخ : 1400/6/4 نویسنده: آرش افراسیابی | ||
برچسبها : | آمار Statistics ، گزارش مالی Financial Report ، شیائومی Xiaomi |
نتایج مالی شرکت شیائومی در ششماهه اول سال 2021 نیز کاملا امیدوارکننده و درخشان بهنظر میرسد؛ شیائومی در این فاصله زمانی موفق به کسب درآمد کلی 164.67 میلیارد یوان (25.3 میلیارد دلار) شده که نسبت به سال قبل با رشد 59.5 درصدی روبرو شده است. سود ناخالص نیز شرایط مشابهای داشته و با رشد سالیانه 92.1 درصدی به 29.3 میلیارد یوان (4.5 میلیارد دلار) بالغ شده است. سود خالص در این نیمه اول سال 2021 نیز 12.39 میلیارد یوان (1.9 میلیارد دلار) اعلام شده که افزایش سالیانه هیجانانگیزی را برابر با 118.4 درصد نشان میدهد.
شرکت شیائومی در رابطه با نتایج مالی این نوبت میگوید: «در طی سهماهه دوم سال 2021 استراتژی اصلی Smartphone × AIoT ما به حرکت خود برای پشتیبانی از عملکرد برجسته و عالی ما ادامه داد. در آینده ما به اجرای استراتژی برند دوگانه خود، افزایش سرمایهگذاری در فناوری پیشرفته، جذب و پرورش استعدادها و بهروزرسانی تواناییهای کانال [های توزیع]، ارتقاء [امکانات] گوشیهای پیشرفتهمان و بهبود تجربه کاربری ادامه میدهیم.»
کسب و کار شرکت شیائومی و حوزههای فعالیت این کمپانی بسیار وسیع و متنوع بوده و در لیست محصولات تولیدی آن از کوچکترین موارد همچون قطعات مرتبط با خانه هوشمند، هدستهای TWS، دستبندهای سلامتی، شارژر و پاوربانک گرفته تا لوازم خانگی هوشمند، تلویزیون، دستگاههای تصفیه هوا، ابزارهای کار و حتی اسکوترهای برقی نیز به چشم میخورد. این محصولات که البته همگی آنها را اغلب بهصورت یکجا در بازار دیگری به جز چین نمیتوان یافت با وجود تنوع بالا، موتور اصلی درآمدزایی شیائومی نبوده و نگفته پیداست که این نقش بیشک به مهمترین کالای تولید این شرکت یعنی گوشیهای هوشمند شیائومی واگذار شده است. شرکت شیائومی در سهماه دوم سال جاری میلادی 52.9 میلیون گوشی هوشمند را به بازار جهانی عرضه کرده که نسبت به سال قبل با افزایش قابل توجه 86.8 درصدی روبرو شده است. درآمد شیائومی از این زیر مجموعه نیز در این بازه زمانی به 59.1 میلیارد یوان (9.1 میلیارد دلار) رسیده و بدینترتیب بیش از 67.3 درصد از درآمد کل شرکت شیائومی از طریق زیر مجموعه موبایل آن تأمین شده است.
از دیگر آمار ارائه شده در این قسمت باید به صعود شیائومی به جایگاه دوم ارائهکنندگان جهانی اسمارتفون با سهم بازار 16.7 درصدی (به نقل از گزارش کانالیز از بازار گوشیهای هوشمند در Q2 2021) و رشد 35.1 درصدی عرضه اسمارتفون شیائومی در بازار داخلی چین اشاره کرد. مطابق آمار اشاره شده از سوی موسسه تحقیقاتی کانالیز، سهم بازار شیائومی در سهماهه دوم سال 2021 در بازار چین از 10.3 درصد سال قبل به 16.8 درصد رسیده که رشد 35.1 درصدی آن بالاترین میزان رشد سالیانه در بین بازیگران اصلی این بازار به حساب میآید.
شیائومی در ادامه گزارش به ادامه اجرای سیاست برند دوگانه خود اشاره میکند جاییکه برند شیائومی همچنان بر غنیتر کردن هرچه بیشتر سبد کالای پیشرفته و پریمیوم این شرکت متمرکز بوده و پس از موفقیت گسترده محصولاتی همچون Xiaomi 11 Pro ،Xiaomi 11 Ultra و Xiaomi Mix FOLD در سهماهه اول امسال، Mix 4 را نیز چندی پیش بهعنوان اولین گوشی این شرکت با دوربین سلفی زیر لایه نمایشگر نیز در ادامه همین استراتژی معرفی کرده است.
برند Redmi اما از سوی دیگر برای ارائه محصولات رقابتی در نظر گرفته شده جاییکه تا 30 آوریل 2021 میزان عرضه جهانی گوشیهای سری Redmi Note از 200 میلیون عدد عبور کرده که شیائومی آن را نشانهای از افزایش هرچه بیشتر طنین این برند در بازار دیوایسهای ارزانقیمتتر و نشانهای بر کیفیت اسمارتفونهای این برند دانسته است.
محصولات اینترنت اشیاء و سبک زندگی شیائومی در سهماهه دوم سال 2021 به درآمد 20.7 میلیارد یوان (3.19 میلیارد دلار) دست پیدا کردهاند که رشد سالیانهای برابر با 35.9 درصد را نشان میدهد. درآمد این بخش در بازارهای خارج از چین 93.8 درصد رشد داشته که از سلامت این بازار حکایت دارد. اسکوترهای برقی، تلویزیونهای هوشمند، دستبندهای سلامتی و ساعتهای هوشمند از جمله دیوایسهای محبوب شیائومی در این رده در سطح جهانی به حساب میآیند.
شیائومی همچنین AVC از قرارگیری بخش تلویزیونهای این شرکت در و جایگاه آن در بین 5 برند برتر جهانی خبر داده است. تعداد تلویزیونهای عرضه شده از سوی این شرکت در سهماهه دوم سال 2021 به 2.5 میلیون عدد بالغ شده که به نقل از AVC قرارگیری شیائومی در جایگاه شماره یک چین برای دهمین فصل متوالی را در پی داشته و این شرکت را در بین 5 برند برتر جهانی قرار داده است.
تا 30 زوئن 2021 تعداد دیوایسهای اینترنت اشیاء متصل (بهجز گوشیهای هوشمند و لپتاپها) در پلتفرم AioT شیائومی به 374.5 میلیون عدد بالع شده که نسبت به سال قبل با افزایش 34 درصدی روبرو شده است. تعداد کاربران دارای 5 دستگاه متصل یا بیشتر در پلتفرم AioT (بهجز گوشیهای هوشمند و لپتاپها) نیز با رشد سالیانه 44.5 درصدی به 7.4 میلیون نفر افزایش پیدا کرده است. بخش خدمات اینترنتی شیائومی با رسیدن به یک رقم رکوردشکن، درآمد 7 میلیارد یوانی را در سهماهه دوم سال 2021 بهدست آورده که در این بخش نیز رشدی 19.1 درصدی مشاهده میشود.
شیائومی در پایان این گزارش به فعالیت خود در بازارهای بینالمللی پرداخته و از آن بهعنوان «عملکردی رکوردشکن در بازارهای عمده سرتاسر دنیا» یاد کرده است؛ مطابق این بخش از گزارش مالی شیائومی، درآمد این مجموعه از بازارهای جهانی در سهماهه دوم سال 2021 با رشد سالیانه 81.6 درصدی به 43.6 میلیارد یوان (6.7 میلیارد دلار) رسیده که 49.7 درصد از کل درآمد شیائومی در این نوبت را تشکیل میدهد. بهگفته کانالیز، شیائومی در فصل دوم سال جاری میلادی در 65 بازار جهانی در بین 5 برند اصلی قرار داشته و در حالی در 22 بازار جایگاه نخست را به خود اختصاص داده که این مهم در 10 بازار از این لیست برای اولین بار رخ داده است.
- نگاه ویدئویی به پنج ویژگی مشترک در نسل جدید گوشیهای پرچمدار
- معرفی Redmi A4 5G – پایینرده 100 دلاری با نمایشگر 6.88 اینچی، SD 4s Gen 2 و باتری 5,160mAh
- معرفی ZTE Blade V70 – میانردهای با السیدی +HD و دوربین 108 مگاپیکسلی
- معرفی خانواده ROG Phone 9 – گیمینگ فونهای ایسوس با اسنپدراگون 8 الیت و نمایشگر 185 هرتزی
- نگاهی به HyperOS 2 به همراه جدول زمانی و فهرست دیوایسهای قابل ارتقاء به این پوسته
- نگاهی به فناوری ISOCELL ALoP – راهکار سامسونگ برای کاهش برآمدگی دوربینهای بخش پشتی گوشی
- شیائومی 14T Pro در نگاه رسانهها – نقاط ضعف و قوت از دید حرفهایها