گزارش مالی ال‌جی از سه‌ماهه نخست سال 2020 – بخش موبایل، چشم‌انتظار موفقیت Velvet

نمایش خبر

فهرست اخبار
تاریخ : 1399/2/13        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : آمار Statistics ، گزارش مالی Financial Report ، کووید-19 COVID-19 ، کروناویروس Coronavirus ، ال جی LG
واحد خبر mobile.ir : کمپانی ال‌جی الکترونیکس در روز چهارشنبه 29 آوریل 2020 (10 اردیبهشت 1399) گزارش مالی خود را از سه‌ماهه نخست سال 2020 منتشر کرد. طبق این گزارش، مجموع درآمد ال‌جی در فصل اخیر بالغ بر 14.73 تریلیون وان کره بوده که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 12.45 میلیارد دلار. سود عملیاتی در این سه‌ماهه نیز 1.09 تریلیون وان (921.47 میلیون دلار) گزارش شده است. علی‌رغم کاهش نسبی درآمد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، سود عملیاتی ال‌جی نسبت به سه‌ماهه نخست 2019، حدود 21.1 درصد رشد داشته است. جالب است بدانید این دومین بار در تاریخ شرکت ال‌جی است که سود عملیاتی یک فصل، از 1 تریلیون وان فراتر می‌رود.

از دیگر نقاط قوت گزارش مالی ال‌جی در فصل اخیر، می‌توان به Operating Margin یا حاشیه سود ناخالص 7.4 درصدی آن اشاره کرد. گفتنی‌ست، این رقم، به عنوان حاشیه سود فصل اول، در تاریخ ال‌جی یک رکورد محسوب می‌شود. در ادامه، جزییات عملکرد بخش‌های مختلف شرکت ال‌جی را بررسی می‌کنیم:

شرکت ارتباطات موبایل ال‌جی

طی سه‌ماهه نخست سال 2020، ال‌جی 998.6 میلیارد وان (843.9 میلیون دلار) از فروش گوشی هوشمند درآمد کسب کرد. این درآمد – مثل فصل‌های قبل – سودی را عاید شرکت نکرده و زیانی معادل 237.8 میلیارد وان (200.96 میلیون دلار) را به ال‌جی تحمیل کرده که البته با وجود این‌که این میزان از زیان‌دهی نسبت به سه‌ماهه قبلی کمتر شده است اما مقایسه آن با زمان مشابه در سال گذشته با زیان 203.5 میلیارد یوانی، از افزایش 16.8 درصدی ضرر این بخش حکایت دارد. به گفته ال‌جی، میزان فروش اسمارت‌فون‌های شرکت در مقایسه با سه‌ماهه نخست 2019، حدود 34 درصد افت داشته که ال‌جی این امر را عمدتا به اختلال در زنجیره تأمین از سوی شرکای چینی نسبت می‌دهد.

LG Velvet

ال‌جی مدعی‌ست که در فصل اخیر، با راندمان بالا در تولید و بازاریابی، موفق به کنترل هزینه‌ها شده و این تلاشی مستمر برای کمک به خنثی کردن تأثیر ویروس کرونا بر کسب‌وکار شرکت به شمار می‌رود. لازم به ذکر است، ال‌جی به‌تازگی با معرفی LG Velvet، ضمن تغییر شیوه نامگذاری گوشی‌های خود، سبک جدیدی از طراحی را نیز در اسمارت‌فون‌های این شرکت پایه‌گذاری کرد. حال، باید منتظر ماند و دید که رونمایی از این گوشی جدید (با طراحی متفاوت، قطعات ارزشمند و در عین حال رقابتی و همچنین طرح‌های ابتکاری برای فروش آنلاین) تا چه اندازه می‌تواند از مشکلات این شرکت در بازار گوشی‌های هوشمند گره‌گشایی کند.

شرکت لوازم خانگی و سیستم‌های تهویه مطبوع ال‌جی

درآمد ال‌جی در این بخش 5.42 تریلیون وان (4.58 میلیارد دلار) اعلام شده است. سود عملیاتی این بخش نیز با رشد 3.6 درصدی نسبت به سه‌ماهه نخست 2019، معادل 753.5 میلیارد وان (636.8 میلیون دلار) گزارش شده است. می‌توان گفت، درآمد فصل اخیر، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تغییر محسوسی نداشته است. به گفته ال‌جی، طی سه‌ماهه نخست 2020، میزان فروش لوازم خانگی بر پایه بخار – مثل ماشین‌ لباسشویی، خشک‌کن، ماشین ظرف‌شویی و دستگاه مراقبت از لباس LG Styler – در بازار داخلی کره بالاتر از قبل بوده که نشان از تمایل مصرف‌کنندگان به امر سلامت و بهداشت دارد. همین امر، کاهش میزان تقاضای جهانی برای محصولات این بخش (به دلیل شیوع همه‌گیری کرونا) را خنثی کرده است. ناگفته نماند، سود عملیاتی و حاشیه سود این بخش از شرکت در فصل اخیر، در تاریخ ال‌جی بی‌سابقه بوده که ال‌جی این پدیده را به تلاش‌های شرکت در جهت کاهش هزینه‌ها و همچنین، افزایش علاقه مصرف‌کننده به محصولات پیشرفته نسبت می‌دهد.

LG Styler

شرکت سرگرمی‌های خانگی ال‌جی

درآمدی که در فصل اخیر از فروش تلویزیون و سایر محصولات این بخش نصیب ال‌جی شده، 2.97 تریلیون وان (2.51 میلیارد دلار) بوده که نسبت به درآمد مدت مشابه سال قبل، 4.8 درصد افت داشته است. ال‌جی این افت را ناشی از محدودیت‌های موجود در تأمین قطعات و همچنین کاهش تقاضای جهانی (به دنبال پایین آمدن شاخص اطمینان مصرف‌کننده) می‌داند. گفتنی‌ست با وجود طبقه‌بندی مجددِ برخی محصولات مربوط به فناوری اطلاعات، از شرکت سرگرمی‌های خانگی به شرکت راه‌کارهای کسب‌وکار، سود عملیاتی در شرکت سرگرمی‌های خانگی با رشد سالانه 31.7 درصدی، به 325.8 میلیارد وان (275.32 میلیون دلار) افزایش پیدا کرده است.

به گفته ال‌جی، این سود در نتیجه بازدهی‌های عملیاتی و همچنین گسترش تولید محصولات پیشرفته‌ای نظیر تلویزیون‌های OLED و تلویزیون‌های NanoCell، رقم خورده است. البته از آنجا که شیوع گسترده کرونا، تقاضا برای محصولات این بخش را تحت تأثیر قرار داده، ال‌جی برای بهبود سودآوری در آینده، دست به یک سری اقدامات زده است، از جمله تنظیم میزان محصولات پیشرفته (به نسبت سایر محصولات)، گسترش فروش آنلاین، بهینه‌سازی ورودی منابع و کارآمدتر کردنِ مدیریت دارایی‌ها.

شرکت تجهیزات خوروی ال‌جی

درآمد بخش تجهیزات خودرو با 2.1 درصد افت نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 1.32 تریلیون وان (1.11 میلیارد دلار) گزارش شده است. به گفته ال‌جی، اختلال در کسب‌وکار خودروسازان آمریکایی و اروپایی، موجب شد تا این بخش از ال‌جی در فصل اخیر، زیانی برابر با 96.8 میلیارد وان (81.8 میلیون دلار) را متحمل شود. به منظور به حداقل رساندن خطرات ناشی از ویروس کرونا، ال‌جی با در نظر گرفتن کاهش تقاضا از سوی خودروسازان، قصد دارد بهینه‌سازی در زنجیره تأمین خود را سرعت ببخشد. همچنین، ال‌جی در پی آن است تا با کاهش هرچه بیشتر هزینه‌ها در سه‌ماهه دوم، بتواند بهبود ساختار کسب‌وکار خود را ادامه دهد.

شرکت راه‌کارهای کسب‌وکار ال‌جی

ال‌جی در این بخش موفق شد به فروشی معادل 1.71 تریلیون وان (1.44 میلیارد دلار) دست پیدا کند. طبق ادعای ال‌جی، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 3.5 درصد و نسبت به سه‌ماهه قبلی 18.8 درصد رشد داشته است. علت این رشد را باید در افزایش فروش پنل‌های خورشیدی و محصولات IT (مثل نوت‌بوک‌های LG gram) جست‌وجو کرد. به همین شکل، سود عملیاتی این بخش نیز 212.2 میلیارد وان (179.3 میلیون دلار) گزارش شده که با 26.3 درصد رشد سالانه و 159 درصد رشد فصلی همراه بوده است. ال‌جی این رشد چشمگیر را به افزایش فروش پنل‌های خورشیدی، سوددهی باثبات از تابلوهای اطلاع‌رسانی و نوآوری در بهره‌وری نسبت می‌دهد. برای به حداقل رساندن اختلالات ناشی از ویروس کرونا، ال‌جی قصد دارد با گسترش فروش آنلاین برای محصولات IT، بتواند سهم بیشتری از بازارهای دورکاری و آموزش از راه دور را در اختیار بگیرد.

در پایان لازم به ذکر است که نرخ تبدیل هر دلار آمریکا در گزارش اخیر ال‌جی برابر با 1,183.33 وان کره جنوبی (KRW) در نظر گرفته شده است.

منبع : LG