گزارش مالی ال‌جی از سه‌ماهه دوم سال 2019 - 5G و ارزان‌قیمت‌ها، فرشته نجات موبایل؟

نمایش خبر

تاریخ : 1398/5/9        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : آمار Statistics ، گزارش مالی Financial Report ، ال جی LG

واحد خبر mobile.ir : شرکت ال‌جی در روز سه‌شنبه 30 جولای 2019 (8 مرداد 1398) گزارش مالی خود را از سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی منتشر کرد؛ مطابق این گزارش میزان فروش این کمپانی در بازه زمانی مذکور به 15.63 تریلیون وان کره‌ جنوبی (13.4 میلیارد دلار) می‌رسد که در مقایسه با سال قبل، 4.1 درصد افزایش داشته است. سود عملیاتی LG از این میزان فروش نیز 652.3 میلیارد وان (559.4 میلیون دلار) اعلام شده که کاهشی 15.4 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. از نگاه ال‌جی سود رکوردشکن بخش لوازم خانگی و سودآوری قدرتمند بخش راه‌کارهای کسب و کار با سود عملیاتی کمتر بخش سرگرمی‌های خانگی و ضرر دو قسمت تحهیزات خوردرویی و ارتباطات موبایلی خنثی شده است.

LG Q2 2019 Financial Results

کسب و کارهای پنج‌گانه شرکت ال‌جی الکترونیکس را در یک نگاه می‌توان به دو دسته سود ده و ضرر رسان تقسیم‌بندی کرد جایی‌که معمولا بالاترین درآمد در بخش لوازم خانگی و تهویه مطبوع این شرکت رخ داده و قسمت سرگرمی‌های خانگی و راه‌کارهای کسب و کار نیز هریک سود نسبتا قابل‌قبولی را به این کمپانی تزریق می‌کنند. در سوی مقابل کسب و کار تجهیزات خودرویی ال‌جی با وجود رشدهای گاه و بیگاه در میزان فروش، تقریبا همواره با ضرر همراه بوده و قسمت ارتباطات موبایلی نیز سال‌هاست روی سود دهی را به خود ندیده است. میزان ضرر بخش موبایل این شرکت در سال گذشته میلادی یعنی سال 2018 همواره رقم قابل توجه‌ای بوده و در سه‌ماهه اول، دوم، سوم و چهارم 2018 به ترتیب به 136.1، 185.4، 146.3 و 790.1 میلیارد وان کره‌جنوبی بالغ شده است. این زیر مجموعه ال‌جی در سه‌ماهه اول سال 2019 نیز روند نا امیدکننده خود را ادامه داد و نه‌تنها با فروش 1.51 تریلیون وانی، با افت محسوس نسبت به سال قبل روبرو شده بلکه ضرر 203.5 میلیارد وانی آن نیز نسبت به زمان مشابه در سال پیش از آن افزایش یافت.

در ادامه عملکرد زیر مجموعه‌های مختلف شرکت ال‌جی را که در جدیدترین گزارش این شرکت منعکس شده است، مرور می‌کنیم.

- شرکت ارتباطات موبایلی LG

میزان فروش بخش ارتباطات موبایلی شرکت ال‌جی در سه‌ماهه دوم سال 2019 به 1.61 تریلیون وان (1.38 میلیارد دلار) بالغ شده که در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته 21.3 درصد کاهش یافته است. ال‌جی این عملکرد ضعیف را به رکود تقاضا در بازار اسمارت‌فون از یک سو و روند ادامه‌دار قیمت‌‌گذاری‌های تهاجمی از سوی برندهای چینی مرتبط می‌داند. این میزان فروش نسبت به فصل گذشته یعنی سه‌ماهه اول سال 2019 با افزایش 6 درصدی روبرو شده اما هنوز در بحث سودآوری حرفی برای گفتن ندارد و زیان عملیاتی آن 313 میلیارد وان (268.4 میلیون دلار) اعلام شده است.

LG V50 ThinQ 5G

LG V50 ThinQ 5G

برای مقایسه، در سه‌ماهه اول 2019 با وجود فروش کمتر 1.51 تریلیون وانی، زیان عملیاتی رقم بسیار کمتری یعنی 203.5 میلیارد وان بوده است. ال‌جی علت این زیان بیشتر را افزایش سرمایه‌گذاری برای پشتیبانی از محصولات جدیدا معرفی شده و هزینه‌های مرتبط با تغییر مکان کارخانه تولید اسمارت‌فون در کشور ویتنام عنوان می‌کند. این شرکت امیدوار است که با ارائه اسمارت‌فون‌های رده پایین و رشد تقاضا برای محصولات 5G شرایط بهتری را در سه‌ماهه سوم سال 2019 تجربه کند.

- شرکت لوازم خانگی و تهویه مطبوع ال‌جی

سودآورترین زیر مجموعه ال‌جی در این سه‌ماهه نیز طبق معمول به قسمت لوازم خانگی و تهویه مطبوع این برند تعلق دارد؛ این زیر مجموعه در سه‌ماهه دوم سال 2019 به رکورد فروش 6.1 تریلیون وان (5.23 میلیارد دلار) دست پیدا کرده که بالاترین میزان فروش این کسب و کار در تاریخ LG Electronics به حساب می‌آید. رشد درآمد در این بخش بیش از همه در مناطقی مثل آمریکای شمالی، اروپا و خاورمیانه رخ داده و مقایسه آن با سه‌ماهه دوم سال 2018 افزایش 16.1 درصدی را نشان می‌دهد.

LG Q2 2019 Financial Results

این زیر مجموعه در زمینه سودآوری نیز سرآمد دیگر قسمت‌ها بوده و با سود عملیاتی 717.5 میلیارد وان (615.3 میلیون دلار)، بالاترین میزان سود در بین سه‌ماهه‌های دوم را رقم زده است. ال‌جی شرایط مثبت این بخش را مرهون ثبات در رشد، افزایش فروش محصولات پر طرفداری مثل دستگاه‌های تهویه مطبوع و ادامه فعالیت‌های مرتبط با کاهش هزینه‌ها می‌داند.

- شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی

این زیر مجموعه که دستگاه‌های مولتی‌مدیایی خانگی و در رأس آن‌ها، کسب و کار تلویزیون‌های ال‌جی را در بر می‌گیرد یکی دیگر از بخش‌های سودآفرین این برند به حساب می‌آید. در این سه‌ماهه اما میزان سود عملیاتی این بخش با کاهش روبرو شده است. میزان فروش شرکت سرگرمی خانگی ال‌جی در سه‌ماهه دوم سال 2019 به 3.67 تریلیون وان (3.15 میلیارد دلار) بالغ می‌شود که در مقایسه با سال گذشته در همین بازه زمانی با 4.5 درصد افت روبرو شده است.

LG Nano Cell TV

ال‌جی این افت را به کاهش تقاضا در مناطقی مثل اروپا و آمریکای لاتین مرتبط می‌داند که در سال گذشته با میزبانی رویدادهای مهم ورزشی در این فصل، فروش قدرتمندی را رقم زده‌ بودند. سود عملیاتی این قسمت تنها 205.6 میلیارد وان (176.3 میلیون دلار) اعلام شده که نسبت به سال گذشته و سود عملیاتی 407 میلیارد وانی افت شدید 49.4 درصدی را تجربه کرده است. این بخش همچنین نسبت به سه‌ماهه گذشته یعنی فصل اول 2019 با سود 346.5 میلیارد وان نیز با افت روبرو شده است. سرمایه‌گذاری در بازارهای کلیدی به‌دلیل رقابت شدیدتر با دیگر برندها و تأثیر نامطلوب نرخ تبدیل ارز از جمله دلائل ال‌جی برای کاهش درآمد این زیر مجموعه به حساب می‌آید. این کسب و کار انتظار بهبود اوضاع به واسطه رشد تقاضا در محصولات پیشرفته‌ای نظیر تلویزیون‌های OLED و NanoCEll و Ultra HD TVهای با ابعاد بزرگ در سه‌ماهه بعدی سال جاری میلادی را دارد.

- شرکت راه‌کارهای تجهیزات خودرویی LG

ال‌جی در این بخش 1.42 تریلیون وان درآمد کسب کرده که نسبت به سال گذشته با افزایش 63 درصدی روبرو شده است. فروش قدرتمند سیستم‌های صوتی و تصویری خودرویی و افزایش تقاضا برای قطعات اتوموبیل‌های برقی، دلائلی هستند که از سوی LG‌ برای فروش قدرتمند این بخش عنوان شده است؛ این دلائل البته ظاهرا برای سودآوری این زیر مجموعه کافی نبوده است چرا که زیان عملیاتی این قسمت، 55.8 میلیارد وانی (47.8 میلیون دلاری) اعلام شده که ال‌جی آن را عمدتا به مخارج مرتبط با تولید اولیه در پروژه‌های جدید و تأخیر در تولید محصولاتی مثل نمایشگرهای اطلاعاتی (CID) مرتبط می‌داند. در سه‌ماهه پیش رو، این زیر مجموعه تمرکز خود را بر ارائه قطعات به مشتریان عمده و در اولویت قرار دادن کاهش هزینه‌های مرتبط با پروژه‌های جدید قرار خواهد داد.

- شرکت راه‌کارهای کسب و کار LG

میزان فروش این بخش در سه‌ماهه دوم 2019 به 675.5 میلیارد وان (579.29 میلیون دلار) بالغ می‌شود که نسبت به سال گذشته 14.8 درصد و در مقایسه با سه‌ماهه قبل با 8 درصد افزایش روبرو شده است. این افزایش به تقاضای بالاتر برای نمایشگرهای تجاری LED و OLED و پنل‌های خورشیدی در اروپا و ایالات متحده آمریکا مرتبط دانسته شده است. میزان سود عملیاتی این بخش 58.1 میلیارد وان (49.82 میلیون دلار) اعلام شده که به واسطه آنچه بهبود راندمان در هزینه‌ها و بهره‌وری خوانده شده در مقایسه با سال و فصل گذشته به ترتیب 49 و 4.7 درصد افزایش را تجربه کرده است. ال‌جی در ادامه سال جاری، رشد مناسبی را در هر دو بخش نمایشگرهای اطلاعاتی و ماژول‌های خورشیدی پیش‌بینی کرده است.

LG Solar Panel

پنل خورشیدی شرکت LG

در پایان لازم به ذکر است که در زمان تنظیم گزارش مالی ال‌جی از سه‌ماهه دوم سال 2019 هر یک دلار آمریکا، برابر با 1,166.09 وان کره جنوبی در نظر گرفته شده است.  

منبع : LG


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا