MWC 2017 : پیش درآمدی بر کنگره جهانی موبایل 2017

نمایش خبر

تاریخ : 1395/12/6        نویسنده: آرش افراسیابی
برچسب‌ها : کنگره جهانی موبایل Mobile World Congress (MWC)

واحد خبر mobile.ir : کنگره جهانی موبایل یا نمایشگاه MWC به عنوان برجسته‌ترین رویداد سال در زمینه موبایل امسال از 27 فوریه تا 2 مارچ 2017 (9 تا 12 اسفند 95) در شهر بارسلون اسپانیا آغاز به کار خواهد کرد. MWC 2017 مثل دوره‌های اخیر در محل Fira Gran Via و Fira Montjuïc در بارسلون برگزار شده و امسال نیز طبیعتا میزبان ده‌ها هزار بازدیدکننده از سرتاسر دنیا خواهد بود. بنیاد GSMA به عنوان مجری این رویداد بزرگ، نمایشگاه‌های نسبتا مشابه دیگری را نیز در چین (Mobile World Congress Shanghai) و در آمریکا (Mobile World Congress Americas) با همکاری CTIA برگزار می‌کند. دور جدید نمایشگاه MWC تحت تأثیر اتفاقات سال گذشته همچون پر رنگ‌تر شدن حضور برندهای چینی، بازگشت نوکیا به دنیای اسمارت‌فون و مشکلات سامسونگ قرار دارد.

mwc 2017 preview

Fira Gran Via بارسلون - محل اصلی برگزاری کنگره جهانی موبایل

MWC 2016 یا سی‌امین دور کنگره جهانی موبایل، سال گذشته با بیش از 100 هزار بازدیدکننده از سرتاسر جهان برگزار شد؛ این رویداد با وجود آنکه در مقایسه با دیگر رویدادهای فناوری همچون IFA در برلین و CES در لاس‌وگاس نسبتا از بازدیدکننده کمتری برخوردار است اما به دلیل ماهیت متمرکز MWC روی اسمارت‌فون و فناوری‌های همراه، برای دوست‌داران دنیای موبایل جذابیت به نسبت بالاتری را ارائه می‌کند. Mobile is Everything یا "موبایل همه چیز است" شعار و موضوع اصلی MWC 2016 را تشکیل می‌داد که به نوعی در ادامه شعار دوره قبل‌تر از آن یعنی The Edge of Innovation یا "لبه ابتکارات" در MWC 2015 قرار داشت. در دوره سی‌ویکم این رویداد شعار و تم اصلی نمایشگاه به The Next Element یا "المان بعدی" تغییر کرده که در آن نگاهی به دنیای فراتر از موبایل و آینده جهان متأثر از این پدیده، مد نظر قرار گرفته است.

mwc 2017 preview

در MWC 2017 همچون ادوار گذشته در کنار معرفی جدیدترین دستاوردهای فناوری در دنیای موبایل و صنابع وابسته، افراد سرشناسی نیز به سخنرانی خواهند پرداخت که از آن جمله می‌توان به Reed Hastings بنیان‌گذار و مدیر اجرایی نت‌فلیکس، Takashi Niino ریاست و مدیر اجرایی شرکت NEC، پاتریک گلسینگر مدیر اجرایی VMware و جان مارتین ریاست و مدیر اجرایی شرکت رسانه‌ای Turner اشاره کرد.

Innovation City به عنوان یکی از بخش‌های نسبتا جدید MWC 2017 محلی برای به نمایش گذاشته شدن ابتکارات جدید در زمینه محصولات موبایلی و سرویس‌های مرتبط است که به بازدیدکنندگان فرصتی برای مشاهده و آشنایی از نزدیک با جدیدنرین نوآوری‌ها در این رده از جمله ارتباطات 5G، اینترنت اشیاء و مباحث مرتبط با امنیت و تشخیص هویت را خواهد داد. شرکت‌هایی نظیر AT&T، سیسکو، Jasper همراه با KT Corporation و Sierra Wireless از جمله کمپانی‌های فعال در این قسمت از نمایشگاه خواهند بود.

mwc 2017 preview

قسمت جدیدی در MWC 2017 به نام NEXTech به عرضه تکنولوژی‌های نوین شرکت‌های پیشرو تعلق دارد که در حوزه‌های مختلفی از واقعیت مجازی/واقعیت افزوده و روباتیک گرفته تا پردازش شناختی و هوش مصنوعی و فراتر از آن به معرفی و نمایش تولیدات این رده می‌پردازد. در پاویون و غرفه‌های مختلف این بخش از نمایشگاه، محل‌های جداگانه‌ای برای دسترسی به هریک از موارد گفته شده در نظر گرفته شده و بازدیدکنندگان می‌توان به دلخواه از غرفه‌هایی نظیر IoT، Drone Zone و یا بخش روبات‌ها و هوش‌مصنوعی دیدن کنند. از جمله شرکت‌های حاضر در این بخش از MWC باید به AR/VR Association ،DJI ،OptoVR و Softbank اشاره کرد.

جوائز موبایل جهانی یا Global Mobile Awards که از آن با عنوان GLOMO‌ نیز یاد می‌شود امسال نیز همانند سال‌های گذشته یکی از مورد توجه‌ترین قسمت‌های نمایشگاه را تشکیل خواهند داد. این جوائز در بیش از 34 حوزه مختلف در شش دسته‌بندی اصلی شامل جوائز زندگی متصل، سرویس‌های موبایلی، توسعه اجتماعی و اقتصادی، اپلیکیشن‌های موبایل، گوشی‌های موبایل و دیوایس‌ها و برترین تکنولوژی‌های موبایلی اهدا می‌شود که نامزدهای دریافت تمامی این جوائز از قبل مشخص شده‌اند. امسال در بخش برترین گوشی‌های موبایل و دیوایس‌ها در سال 2016 پنج گوشی مختلف شامل اپل آیفون 7 پلاس، گوگل پیکسل XL، هواوی P9، موتورولا موتو Z و گلکسی S7 edge سامسونگ حضور دارند.

mwc 2017 preview

از جمله شرکت‌های مهم حاضر در نمایشگاه MWC 2017 می‌توان به سامسونگ، HTC، هواوی، IBM، اینتل، LG، لنوو، مایکروسافت، نوکیا، سونی، ZTE، کوالکام و GoPro‌ اشاره کرد. برخی خبرهای تأیید نشده به امکان رونمایی سامسونگ از یک تبلت جدید همراه با نسل تازه‌ هدست‌های واقعیت مجازی GearVR اشاره دارد و LG با پرچمدار G6، هواوی با سری پرچمدار P10، اچ‌‌تی‌سی با دیوایس جدیدی در سری One X، موتورولا با سری Moto G5 و نوکیا نیز ظاهرا با دیوایس‌های جدیدی در رده میانی تنور بارسلون را بیش از پیش گرم خواهند کرد.  



خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا