مشخصات کاربر
 - نام کاربر : hamid m
- تاریخ عضویت : 1393/11/10
- تعداد نظرهای داده شده : 1
نظرها
موارد 1 تا 1 از مجموع 1 مورد
موارد 1 تا 1 از مجموع 1 مورد
- نگاه ویدئویی به پنج ویژگی مشترک در نسل جدید گوشیهای پرچمدار
- معرفی Redmi A4 5G – پایینرده 100 دلاری با نمایشگر 6.88 اینچی، SD 4s Gen 2 و باتری 5,160mAh
- معرفی ZTE Blade V70 – میانردهای با السیدی +HD و دوربین 108 مگاپیکسلی
- معرفی خانواده ROG Phone 9 – گیمینگ فونهای ایسوس با اسنپدراگون 8 الیت و نمایشگر 185 هرتزی
- نگاهی به HyperOS 2 به همراه جدول زمانی و فهرست دیوایسهای قابل ارتقاء به این پوسته
- نگاهی به فناوری ISOCELL ALoP – راهکار سامسونگ برای کاهش برآمدگی دوربینهای بخش پشتی گوشی
- شیائومی 14T Pro در نگاه رسانهها – نقاط ضعف و قوت از دید حرفهایها
Xiaomi Mi Note Pro
همانطور که می دانید قیمت محصولات شیائومی در قیاس با شرکت های بزرگی چون سامسونگ بسیار پایین است و همین مسأله این پرسش را در ذهن ایجاد می کند که چه عاملی باعث حرکت رو به جلوی شرکت یاد شده می گردد.
احتمالا این پاسخ به فکر اغلب شما خطور می کند که علت موفقیت شیائومی، نحوه قیمت گذاری تلفن های هوشمند تولید اش است.
حتما به خود می گویید که سامسونگ نیز می تواند برای تعدیل فشار وارده از سوی شیائومی قیمت محصولاتش را پایین آورده و به نوعی با آن مقابله به مثل کند. اما اینطور نیست و دست کم تا زمانی که استراتژی آن کاملا با رویکرد شیائومی فرق داشته باشد اوضاع همینگونه است.
حال بگذارید نگاهی داشته باشیم به استراتژی شیائومی. همانگونه که برخی از شما می دانید محصولات شیائومی به صورت انحصاری تنها از طریق فروشگاه های اینترنتی آن به فروش می روند که این خود تا حدودی زیادی باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود.
در واقع، با این روش شیائومی مجبور به پرداخت هیچگونه پولی بابت دستمزد فروشنده ها، مدیریت این فروشگاه ها و تهیه تجهیزات نخواهد بود. علاوه بر این، کمپانی مذکور، با این روش کلیه توزیع کنندگان و فروشندگان ثالث را از حلقه فروش خود خارج می کند که هر دوی این گروه ها به دنبال سود خود هستند و باعث بالا رفتن قیمت می شوند.
اما این تنها یکی از روش هایی است که با آن شیائومی از هزینه های خود می کاهد. عامل مهم دیگر در واقع متوسط چرخه عمر محصولات است. هوگو بارا یکی از مدیران شیائومی در این رابطه به سایت TechCrunch گفت:
«محصولی که برای مدت ۱۸ تا ۲۴ ماه روی قفسه ها باقی می ماند (که در واقع اغلب محصولات ما هم اینگونه هستند) تا ۳ الی ۴ مرتبه با کاهش قیمت روبرو می شود. برای مثال مدل های Mi2 و Mi2s در اصل یکی هستند که هر دویشان برای مدت ۲۶ ماه به فروش گذاشته شدند. مدل Redmi 1 برای نخستین بار در سپتامبر ۲۰۱۳ معرفی شد و پس از گذشت ۱۶ ماه، ما تازه تلفن هوشمند Redmi 2 را رونمایی کردیم.»
اما این کاهش قیمت ها چگونه امکان پذیر هستند؟ چون قیمت قطعات سخت افزاری در این صنعت رو به رشد مرتبا کاهش می یابد، محصولات الکترونیکی بهره مند از این قطعات نیز مرتبا ارزان می شوند. این بدان معناست که کمتر از ۶ ماه بعد از عرضه یک محصول ارزش قطعات به کار رفته در آن به میزان قابل ملاحظه ای کم می شود.
همین کاهش قیمت امکانی را فراهم می کند تا به میزان زیادی در هزینه ها صرفه جویی شود و در عوض شرکت می تواند قیمت ها را پایین بیاورد.
در پایان باید بگوییم که برخلاف دیگر شرکت های فعال در این صنعت کمپانی شیائومی کمپین های بازاریابی خود را بدون صرف هیچگونه هزینه ای پیش می برد.
این شرکت به جای صرفه بودجه های عظیم در بخش تبلیغات به شبکه های اجتماعی و نقل قول مردم تکیه کرده است تا از این طریق آگاهی کاربران در مورد محصولاتش را افزایش دهد.
هرچند روشن نیست که آیا شیائومی در بخش سرویس های خود نیز دست به جیب می شود یا خیر، اما باید اشاره کنیم که فروشگاه اپلیکیشن های آن انبوهی از محتوی باکیفیت و خوب را در خود جای داده که همگی در ازای پرداخت پول قابل استفاده هستند.
حال اگر همه این استراتژی ها را با یکدیگر ترکیب نمایید متوجه خواهید شد که چرا شیائومی می تواند تلفن های هوشمند پیشرفته خود را با قیمتی پایین به فروش برساند.
منیع : digiato.com