نظر کاربران درباره گوشی موبایل سونی Xperia 5

Xperia 5 اکسپریا 5

Sony Xperia 5 سونی
ارزیابی کاربران: 7 از 10 (744 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های سونی
» سونی Xperia 1 VI
» سونی Xperia 10 VI
» سونی Xperia 5 V
» سونی Xperia 10 V
» سونی Xperia 1 V
» سونی Xperia 5 IV
» سونی Xperia 10 IV
» سونی Xperia 1 IV
» سونی Xperia Pro-I
» سونی Xperia 10 III Lite
» سونی Xperia 1 III
» سونی Xperia 5 III
» سونی Xperia 10 III
» سونی Xperia 5 II
» سونی Xperia Pro
» سونی Xperia 1 II
» سونی Xperia 10 II
» سونی Xperia L4
» سونی Xperia 5
» سونی Xperia L3
» سونی Xperia 10 Plus
» سونی Xperia 1
» سونی Xperia 10
» سونی Xperia XZ3
» سونی Xperia XA2 Plus
» سونی Xperia XZ2 Premium
» سونی Xperia XZ2
» سونی Xperia XZ2 Compact
» سونی Xperia L2
» سونی Xperia XA2
» سونی Xperia XA2 Ultra
» سونی Xperia R1 Plus
» سونی Xperia XA1 Plus
» سونی Xperia XZ1
» سونی Xperia XZ1 Compact
» سونی Xperia L1
» سونی Xperia XZs
» سونی Xperia XA1
» سونی Xperia XA1 Ultra
» سونی Xperia XZ Premium
» سونی Xperia XZ
» سونی Xperia X Compact
» سونی Xperia E5
» سونی Xperia XA Ultra
» سونی Xperia XA
» سونی Xperia X Performance
» سونی Xperia XA Dual
» سونی Xperia X
» سونی Xperia Z5 Dual
» سونی Xperia Z5 Compact
» سونی Xperia Z5 Premium
» سونی Xperia Z5
» سونی Xperia Z5 Premium Dual
» سونی Xperia M5
» سونی Xperia C5 Ultra
» سونی Xperia C5 Ultra Dual
» سونی Xperia M5 Dual
» سونی Xperia C4 Dual
» سونی Xperia C4
» سونی Xperia Z3 Plus (Z4)
» سونی Xperia Z4 Tablet LTE
» سونی Xperia M4 Aqua
» سونی Xperia E4g Dual
» سونی Xperia E4g
» سونی Xperia E4 Dual
» سونی Xperia E4
» سونی Xperia E3 Dual
» سونی Xperia Z3
» سونی Xperia Z3 Tablet Compact
» سونی Xperia Z3 Dual
» سونی Xperia E3
» سونی Xperia Z3 Compact
» سونی Xperia M2 Aqua
» سونی Xperia C3 Dual
» سونی Xperia C3
» سونی Xperia T3
» سونی Xperia Z2
» سونی Xperia M2 dual
» سونی Xperia Z2 tablet
» سونی Xperia M2
» سونی Xperia E1 dual
» سونی Xperia E1
» سونی Xperia T2 Ultra dual
» سونی Xperia T2 Ultra
» سونی Xperia Z1 Compact
» سونی Xperia Z1s
» سونی Xperia Z1
» سونی Xperia Z Ultra
» سونی Xperia C
» سونی Xperia M
» سونی Xperia ZR
» سونی Xperia SP
» سونی Xperia L
» سونی Xperia Tablet Z Wi-Fi
» سونی Xperia Tablet Z LTE
» سونی Xperia Z
» سونی Xperia ZL
» سونی Xperia E
» سونی Xperia E dual
» سونی Xperia Tablet S 3G
» سونی Xperia TX
» سونی Xperia V
» سونی Xperia J
» سونی Xperia Tablet S
» سونی Xperia T
» سونی Xperia SL
» سونی Xperia tipo dual
» سونی Xperia miro
» سونی Xperia tipo
» سونی Xperia go
» سونی Xperia acro S
» سونی Xperia ion HSPA
» سونی Xperia neo L
» سونی Xperia sola
» سونی Xperia U
» سونی Xperia P
» سونی Xperia ion LTE
» سونی Xperia S
» سونی Tablet P 3G
» سونی Tablet P
» سونی Tablet S 3G
» سونی Tablet S
» سونی CMD Z7
» سونی CMD J70
» سونی CMD J7
» سونی CMD MZ5
» سونی CMD J6
» سونی CMD J5
» سونی CMD Z5
» سونی CMD CD5
» سونی CMD C1
» سونی CMD Z1 plus
» سونی CMD Z1
» سونی CM-DX 2000
» سونی CM-DX 1000

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 1 تا 70 از مجموع 70 مورد

حسین ج در تاریخ : 1399/6/10

سلام اقا علیرضا ن .میشه بگید این گوشی سونی رو از کجا خریدین و یا چه کسی واستون اورده قیمتش چقدره؟قیمت پستش؟هزینه ریجسترش و محافظ ضد ضربه چقد میشه .ممنونم اگه جواب بدین من برم میگردم
من میدونم اصلا تو ایران نیست یا ترکیه یا کویت وامریکا و قبرس

SsmisssS A در تاریخ : 1399/5/2

دقیقا موافقم حس متفاوت بودن خوبی به ادم میده بهترین گوشی که سونی زد XZ Premium بود که من به دلیل یه سری مشکلات 1 سال دیر از زمانی که میخواستم خریدمش و قیمتش از 2.5 رفته بود رو 6 تومن و بد تر از اون دیگه موجود نبود جایی کل بازارو زیر و رو کردم تا یکی پیدا کردم خریدم 6 تومن ولی چند تا پیکسل سوخته داشت و تو فروشگاه معلوم نبود تا اومدم خونه دیدم یهو خورد تو ذوقم بعد به فروشنده که گفتم گفت مشکلی نداره منم دیدم زیاد تو چشم نیست ولش کردم ولی یه حس بدی بم دست داد انگار گوشی خراب بوده یا یه مشکلی داشته چون نباید گوشی نو اینجوری باشه به فروشنده هم گفتم قبول نکرد ( از اونجایی هم که گوشیو دیر گرفتم خیلی گارانیش تموم شده بود بی گارانتی خریدم) و از شانس بد من حسم درست از آب در اومد و 8 ماه بعد بدون هیچ دلیلی یهو وسط صحبت در تماس خاموش شد با اینکه 70 تا شارژ داشت
بعد یه لحظه علامت باتری ضعیف است اومد و دیگه روشن نشد و اروم اروم شروع کرد به داغ کردن منم زدمش شارژ گفتم یه وقت باتریش قاطی کرده شارژش تموم شده هیچی نشد بعد سرعت گرم شدن افزایش یافت تا هم سعی میکردم روشنش کنم سرعتش باز بیشتر میشد و به حدی رسیده بود که تخم مرغ روش میزاشتی میپخت منم از ترس انفجار گذاشتمش تو یخچال چند دیقه بعد خنک شد دیگه داغ نمیکرد ولی روشنم نمیشد دوباره زدمش شارژ ولی نه شارژر داغ میشد نه گوشی بعد در جا سیم کارت شو باز کردم بوی سوختگی میداد دیگه فهمیدم کار تموم شده به یکی از فامیلامون دادم گفت شاید یه ای سی هاش سوخته راحت درست میشه البته ممکنم هست بردش سوخته باشه که بعد که برد پیش تعمیر کار درشو باز کرد دید آیسی شارزش سوخته بوده زده کل بردو سوزونده و گفت باید یه برد از یه گوشی مثل این باشه که باش عوضش کنیم ولی تو مدت 8 ماهی که دستم بود فقط 1 بار اونم 1 ثانیه هنگ کرد و دیگه هیچ وقت هیچ مشکلی نداشت و عالی کار میکرد تا اینکه این طوری شد.
خیلی گوشی توپیه هنوزم که هنوزه رو دس نداره با اینکه قدیمی شده ولی بهترین گوشی 2017 بوده و دیگه گوشی دیگه از سونی تو ایران نیومد که نیومد.
دوستان اگه کسی برد این گوشیو داره یا کسیو میشناسه که داره بم خبر بده از همین سایت ممنون.

WOLF A در تاریخ : 1399/4/12

مبارک باشه
اگر ایران هستی میشه لطفا بگی:
از کجا خریدی؟ چه قیمت و رجیستری چکار کردی؟
مرسی

علیرضا ن در تاریخ : 1399/4/11

من حدود یک هفته هست دارم از این گوشی استفاده می کنم. باتری گوشی برعکس انتظارم ۶:۳۰ دوام می آورد با استفاده دایم از پیامک و مسنجرها و ایمیل و اینترنت گردی. البته باید دو سه روزی صبر کنید تا برنامه هوشمند باتری سونی بهینه بشه. از لحاظ زیبایی حرف ندارد انصافا. خیلی گوشی سبکی هست. بخاطر نازک و دراز بودن گوشی خیلی با تردید خریدم اما حالا دیگه گوشی دیگه دستم می گیرم به نظرم عجیب می آید. صفحه بلند و محتوای بیشتری که در صفحه می بینید خیلی جالبه. اسپیکر استریو دارد که با روشن کردن دالبی کیفیت اش بهتر می شود. اما صدا بیشتر از اسپیکر پایینی می آید. سیستم ویبره هوشمند هنگام تماشای موزیک و فیلم خیلی جالبه. ضمنا مثل آیفون تا حدودی سیستم ویبره اش را در سطح سیستم عامل گسترش داده (اما نه به وسعت آیفون). مانند پیکسل این گوشی هم رابط کاربری اش را میشه یه تغییراتی داد که مثلا آیکون ها گرد باشند یا مربع یا به شکل قطره (که من می پسندم). در کل گوشی بسیار بسیار خوش دستی هست که اگر دو روز دستتان بگیرید می فهمید چقدر نظراتی که برخی یوتیوبرها در موردش گفتند اشتباه هست.

محمد د در تاریخ : 1399/2/24

44 درصد سهام سونی مال مایکل جکسون بود ولی فسخ شد خخ اینو نوشتم اطلاعات عمومیتون بره بالا

حسین ج در تاریخ : 1398/12/2

سلام یه سوال دارم ممنونم جوابی بدین من میخوام ازیکی توکویت برام بیاره باپست بعدش چقد خرج ریجستریش میشه یک میلیون تومن یا چقد؟

ساینا س در تاریخ : 1398/11/30

سلام. بچه ها لطفا گوشی خوب با دوربین عالی از برند خوب معرفی کنید. بعد سالها دنبال مشخصات ام اما حجم اطلاعات زیاد فرصت جستجو خیلی کم.چنتا گوشی خوب بخاطر کیفیت دوربین معرفی کنید که برای چاپ عکس عالیه. ممنون

Z5p س در تاریخ : 1398/11/25

سونی از خاورمیانه رفته ،
اگه میخوای بگیری باید با تور بری ترکیه یا قبرس هم تفریحه و هم گوشی رو میتونی تهیه کنی

دوستم Xperia 1 رو رفت از نمایندگی رسمی سونی توی کشور لیتوانی گرفت همون زمان که معرفی شده بود ..
البته گمرک و ریجستری رو باید پرداخت کنی
کلا گوشیهای جدید سونی از زمان خرید تا وارد کردن و فعال کردن و استفاده حدودأ بین ۱۲ تا ۱۴ میلیون خرج باید کنی ...

حسین ب در تاریخ : 1398/10/1

سلام.
کسی از قیمت این گوشی خبر داره؟
سایتی وجود نداره ک بتونیم از اونجا بخریمیش؟

far z در تاریخ : 1398/9/25

فکر کنم تنها راهش خرید از خارج از ایرانه.
الان در محل زندکی من اکسپریا ۵ با قیمت ۶۷۰ یورو که شامل سونی بادز 1000xm3 برا فروش موجوده. قیمت بادز حدود ۲۴۰ یورو هست. برا کسی که به سونی علاقه داره، خرید خوبی هست.

WOLF A در تاریخ : 1398/9/21

سلام دوستان
کسی نمیدونه کجا میشه گوشی های سونی رو تهیه کرد؟
تشکر

محمد م در تاریخ : 1398/8/16

اشکالی نداره
وزن سونی به خاطر شاسی فوق العاده سنگینش و سایر فاکتور هاست .
و شاسی محکم و سنگین ، یجورایی ماهیت سونی هست .
در هر حال ، من که از سنگینی و ابعاد خیلی بزرگ خوشم نمیاد .

محمد م در تاریخ : 1398/8/16

استفاده از خوده گوشی برای مکالمه خیلی بهتره ، (کیفیت بیشتر در ارسال و پخش صدای مکالمه) ، مگر اینکه ایرپاد یا هندزفری های گرون قیمت استفاده کنیم .
که حداقل من حاظر نیستم یک و پونصد برای ایرپاد خرج کنم . چون میشه با یک و پونصد پول بیشتر ، یه گوشی به مراتب بهتر خرید .
و هندزفری هم همیشه و همه جا در دسترس نیست .
حتماً که نباید گوشیه پرچمدار ، از برند سامسونگ یا سونی انتخاب کنم
Xiaom mi 9 با صفحه ۶,۳۹ و وزن ۱۷۳ گرم ، خیلی مناسبه .
یا هواوی p30 با ۱۶۵ گرم
یا نوکیا 9 پیور ویو
و...
گزینه های متعددی هست . ولی خب ، محدودیت های خودش رو هم داره .
ضمناً ، من حتماً نگفتم که یه دیوایس خیلی بزرگ ، با وزن کم مد نظرم هست .
گفتم که یه دیوایس با وزن و ابعاد متعارف.

vahid k در تاریخ : 1398/8/15

دقیقأ ، حتی خود من از می ۹ تی و اون همه محسناتش فقط بخاطر ساپورت نکردن اس دی کارت چشم پوشی کردم و می۹ لایت گرفتم ، نکاتی که اشاره کردی کاملا درسته و هزینه ای هم نداره برای سازنده اگه رعایتشون کته ولی تو فروش واقعأ اثرگذاره

hossein d در تاریخ : 1398/8/15

درست میگی ولی به نظر من گوشی به یک عالمه تبدیل نیاز داره که هدفون رو به گوشی وصل کنه و شبیه گوشی های قدیمی میشود و فناوری مادون قرمز یا infrared blaster چندین ساله که از دور خارج شده و این فناوری مال دهه 60 است و اصلا در گوشی huawei ascend p30 pro نیست ! (هست اما برای کنترل اشیا استفاده می شود)و اینکه باطری داخل گوشی سونی از یک نظر میتونهکلا یک لایه گوشی را تصرف بکنه که میتواند سونی در ان لایه باطری قرار دهد و فضای بیشتری برای بورد داخل گوشی هست و سنگینی گوشی ربطی به گوشی ندارد حتی اگر یک لایه گوشی را کلا به باطری اختصاص دهد و وزن سنگینی گوشی مربوط به جنس بدنه آن است که جنس بدنه اش هم باز شیشه است و از آلومینیوم سنگین تره! بعد نوت 7 یادش بخیر 3 سال پیش بخاطر بی عقلی سامسونگ با ترکوندن باطری درونش مردم را از خرید نوت 7 منصرف کرد ! و کسانی که گوشی نوت 7 را خریداری کرده بودند با حادثه عجیب مواجه شدند و سامسونگ به کاربرانش هشدار داد که اگر آن گوشی را خریده اید به نمایندگی پس بدهید و بجای آن گلگسی اس 7 دریافت کنید و سامسونگ بخاطر همین گوشی کلی ضرر داد و عذر خواهی از ملت کرد و چند ماه پس از حادثه عجیب نوت 7 سامسونگ گوشی سامسونگ گلگسی نوت fan edition f را زد که باطری گلگسی اس 7 را به آن گوشی پورت کردند و باز هم ضرر کرد و یک سال بعد از آن اتفاق سنگین نوت 8 را با کلی آزمایش و کار های خطرناک با باطری نوت 8 موفق شد که باطری سالم تر و پر ظرفیت تر از رقبایش باشد و همین طور هم شد و تبدیل به پرفروش فبلت ها شد وسامسونگ موفقیت از نوت 8 کسب کرد

فربود ف در تاریخ : 1398/8/13

سونی هم مانند htc زده تو خط خودزنی حیف از این دوتا برند با کیفیت آخه پرچمدار 2019 با صفحه شش اینچی و حاشیه دار و باتری سه هزار!! یعنی من کاربر معمولی اینو میدونم که امروزه خواست اکثریت باتری بالای چهار هزار و صفحه نمایش بالای شش اینچ و تا حد امکان تمام صفحه و بدون حاشیه و در وهله بعدی جک 3/5 و مموری کارت هست؛ مهندسان و طراحان این شرکت نمی‌دانند!!! یک گوشی مانند mi9t فقط بخاطر رعایت همین موارد و درنظرداشت خواست کاربران انچنان فروشی در دنیا میکنه درحالیکه از یک برند چینی هست و جزو بزرگان موبایل هم حساب نمیشه.

far z در تاریخ : 1398/8/13

محمد عزیز،

خب شما از چیزی دارید حرف میزنید که مصداق مثل هم خدا و هم خرماس. نمیشه هم گوشی صفحه بزرگ داشته باشه و مصرف باتری خوب، هم مثلا ۱۴۰ گرم وزن داشته باشه.
گوشی های الان وسیله هایی نیستند که برای مکالمه های طولانی مدت شما گوشی رو به دست بگیرید. شما باید از هدست ها یا بادزها برای این منظور استفاده کنید.
اگه الویت شما سبک وزن بودن باشه و گوشی رده بالا بخوایید، انتخاب شما محدوده و باید به گوشی های کوچک مانند s10e با وزن ۱۵۰ گرم بسنده کنید. حتی همین اکسپریا ۵ با توجه به ابعاد و ظرفیت باتریش، گوشی سنگینی هست.

far z در تاریخ : 1398/8/11

درود بر وحید عزیز

دقیقا همینطوره و افزایش ظرفیت باتری تاثیر انچنانی بر وزن نداره.
همین اکسپریا ۵ مثلا اگه باتری ۳۷۰۰ میلی استفاده میکرد نهایتا ۱۰ گرم وزنش بیشتر میشد که عملا برای کاربر این وزن محسوس نیس.
ممنون از بابت تصحیح ظرفیت باتری راگ فون ۲.

vahid k در تاریخ : 1398/8/10

سلام ، فرزاد جان هر ۱۰۰۰ میلیگرم ظرفیت باطری چیزی بین ۱۳..تا ۱۴ گرم وزن داره ، فکر نمیکنم کسی باطری قویتر بخاطر همچین وزن ناچیزی ترجیح نده

far z در تاریخ : 1398/8/9

علت اصلی نبود جک 3.5 میلیمتری کمبود فضا نیست. علتش اینکه سازندگان گوشی هرکدوم یه هدفون بیسیم چند صد دلاری تولید کردن و میخوان مشتری ها رو به سمتش سوق بدن. یعنی در محل زندگی من از هر چند نفر صاحب آیفون، یکیش از این هدفون وایرلس های اپل هم داره. مادون قرمز هم خیلی وقته از بسیاری گوشی ها حذف شده و باتری بزرگتر دلیل اون نیست. ابعاد IR blaster انقدر کوچیکه که اصلا شاید متوجه نشید چنین چیزی داخل برد گوشی وجود داره. ویدیوهای داخل گوشی p30 pro رو ببینید متوجه میشید چقدر کوچکه.

میریسیم به افزایش وزن. الان گوشی چون A70s سامسونگ باتری 4500 میلی و صفحه 6.7 اینچی داره با وزن 187 گرم در حالیکه اکسپریا 5 با صفحه 6.1 اینچی اولتراواید و باتری 3140 میلی آمپری 164 گرم هست. اکسپریا 5 با توجه به ابعاد و حجم باتریش، گوشی سنگینی هست. نوت10 با صفحه 6.3، باتری 3500 داشتن قلم تنها 168 گرم وزن داره.سازندگان اگه دقت کنند میتونن با باتری بزرگتر هم وزن گوشی رو کنترل کنن.
ابعاد و وزن نامتعارف هم من نمیدونم منظور شما چیه. ما داریم از باتری حرف میزنیم نه ابعاد خود گوشی. حجم باتری هم به نسبت ابعاد گوشی میتونه تغییر کنه. منظور اینکه این باتری نیست که باعث بزرگتر شدن گوشی ها میشه بلکه سازندگان به سمت گوشی های بزرگ رفتن، پس باتری بزرگتری هم استفاده میکنن. چون هم فضای کافی در اختیار دارند و هم اینکه بزرگ شدن صفحه نمایش باعث میشه باتری بزرگتر لازم باشه. مثالش رو هم تو نظر پیشین آوردم. شما جوری نوشتید که انگار این باتری بزرگتر هست که باعث میشه ابعاد گوشی هم بزرگتر بشه!

خیلی جالبه، تا همین 1 سال پیش، سونی گوشی زیر 6 اینچ با باتری 3500 میلی با کلی حاشیه و ابعاد نامتعارف میداد دست ملت با وزن 236 گرم. این ابعاد و وزن نامتعارفه نه گوشی مثل note10+ یا mate 30 pro یا مانند اینها که در کنار به حداقل رسوندن حاشیه، باتری بزرگتر و وزن به نسبت مناسبی دارند.
شما نوت9 رو نسبت به نوت10 پلاس مقایسه کن. 10+ با اینکه از نظر ابعاد کلی مشابه داره، صفحه به مراتب بزرگتر شده، باتری 300 میل بیشتر شده، ماژولهای دوربین افزایش پیدا کرده، اما وزن گوشی از نوت9 5 گرم سبکتر هم شده. یعنی سامسونگ در عین حال که باتری بزرگتری استفاده کرده ولی وزن رو هم پایین آورده.

کاهش مصرف پردارنده و صفحه نمایش محدودیت داره و سازندگان حداکثر تلاش خودشون رو انجام دادن. بنابراین استفاده از باتری بزرگتر تا جایی که وزن گوشی رو به صورت نامتعارف بالا نبره توصیه میشه (نامتعارف xz2 premium هست نه مثلا rog phone 2 که با 6.55 اینچ صفحه و کلی کولینگ حرفه ای و باتری 5000 میلی فقط 240 گرم وزن داره). من خودم گوشی 240 گرمی نمیخرم ولی به هر گوشی 240 گرمی هم نمیشه گفت که وزن نامتعارفی داره.
همین نوت10 میتونست 10 گرم سنگینتر و 0.2 میلیمتر ضخامتش بیشتر بشه، عوضش باتری 4000 میلی توش باشه. واقعا شما ترجیح نمیدادی اینو؟

صفحه نوت10 بزرگتر از نوت7 هست ولی ابعاد کلی گوشی (حجم گوشی) در مقایسه با نوت7 اتفاقا کوچکتر شده.
https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=9788&idPhone2=8082

محمد م در تاریخ : 1398/8/9

افزایش ظرفیت باطری ، مساوی هست با فضای مورد نیاز بیشتر برای گنجاندن باتری و در کنار اون صرف نظر کردن از خیلی امکانات دیگه مثل جک ۳.۵ میلیمتری و فرستنده مادون قرمز .
در کنار اون افزایش وزن دیوایس رو به همراه داره .
پس معقول ترین کار ، کاهش مصرف قسمت های مختلف دیوایس، از جمله پردازنده ، صفحه نمایش و... هست .
تا وقتی که سازندگان موبایل بتونن باطری هایی با ابعاد کوچیکتر ، وزن کمتر در کنار حجم بیشتر تولید کنند .
من که نمیخوام یک گوشی سنگین ، با ابعاد نامتعارف داشته باشم . حالا هر چقدرم که باتریش دوام داشته باشه . فکر کنم خیلیا هم باهام هم عقیده باشن .
این نکته رو هم اضافه کنم که هرچند صفحه ی نوت 10 با کاهش کیفیت همراه شده ، ولی ابعادش خیلی نسبت به نوت 7 افزایش داشته . و فکر کنم تاثیر کاهش کیفیت خنثی بشه .

far z در تاریخ : 1398/8/7

عزیز

شما چند تا بحث مختلف که اصلا منظور من اونها نیست رو باهم مخلوط کردی و نتیجه گرفتی.
بهتره اینجوری بگم تا شاید بهتر منظور من رو متوجه بشید:
چیپ های پرچمدار از نظر مصرف انرژی از چیپ های میانه رده، مصرف بیشتری دارند (اگه هر دوتاشون از لیتوگرافی ساخت یکسان برخوردار باشن، مثلا 7 نانومتری). علتشم فکر کنم روشن باشه.
صفحه نمایش با رزولوشن بالا، اندازه بزرگ، نور بیشتر هم که مصرف رو میبره بالا.

خب حالا اگه یه گوشی میان رده که از سخت افزار میان رده استفاده میکنه به باتری مثلا 3500 میلی آمپری مجهز بشه، دوام باتری خیلی خوبی خواهد داشت. حالا شما همین باتری 3500 میلی رو بزار روی نوت10+. شارژدهی که این باتری میتونه داشته باشه خیلی ها رو نا امید میکنه.
منظور من از اینکه گوشی های قدرتمند نیاز به باتری بزرگی دارند تا بتونه شارژدهی قابل قبولی داشته باشه، مقایسه نسل های یکسان هست. من اصلا نوت10 رو با نوت7 مقایسه نمیکنم. خب طبیعی هست که هرچقدر زمان به جلو میره سازندگان چه تو صفحه نمایش باشه چه تو پردازنده ها باشه، مصرف انرژی رو پایینتر میارن. همین کاهش در مصرف انرژی به اونا این امکان رو میده که قدرت یا کیفیت رو بالا ببرن.
مثلا همین مثال نوت10 و نوت7، میبینیم هر دو گوشی با داشتن ظرفیت باتری مشابه، امتیاز مشابهی رو تو تست باتری gsmarena به دست آوردن که نشون میده سخت افزارهای امروزی تونستن بهتر و قویتر بشن بدون اینکه مصرف انرژی اونها بالاتر بره. البته این نکته رو از یاد مبرید که نوت10 صفحه فول اچ دی داره ولی نوت7 صفحه کواد اچ دی.
شما اگه نوت10 رو با نوت10+ مقایسه کنید متوجه منظور من میشید که گوشی قدرتمندتر نیاز به باتری بزرگتر هم داره. همونطور که گفتم اگه باتری نوت10+ با رزولوشن کواد اچ دی و صفحه بزرگتر، از 4300 میلی به 3500 میلی کاهش پیدا میکرد، شارژدهی این گوشی در حد افتضاح پایین میومد. در حالیکه این ظرفیت باتری برای گوشی ضعیفتر مثل نوت10 (صفحه نمایش کوچکتر و رزولوشن پایینتر داره) قابل قبول و برای گوشی های میان رده در حد خیلی خوب هست. استدلال من از این منظر هست نه اون چیزی که شما برداشت کردید
---

شما میگید "باید فقط به نتیجه ی عملکرد توجه بشه و نه اندازه ی باتری ". این استدلال کاملا میتونه درست باشه زمانی که ما نتیجه عملکرد رو در حد عالی بدونیم. حالا از شما سوال میکنم: آیا شما از دوام باتری که این روزها از گوشی میبینید رو در حد عالی میدونید؟ یعنی شما دوست ندارید گوشی ها با شیوه استفاده ای که الان دارید، نصف روز یا حتی چند روز بیشتر شارژدهی داشته باشه؟
اگه جوابتون اینکه شارژدهی گوشی ها هنوز میتونه خیلی بهتر از این باشه، پس در کنار بهبود در مصرف انرژی قطعات سخت افزاری ما نیاز به باتری های بزرگتری داریم که بتونه دوام بهتری داشته باشه وهرچقدر گوشی قویتر باشه مصرف بیشتری از گوشی های ضعیفتر هم نسل خودش داره و باید باتری به نسبت بزرگتری داشته باشه.
به نظرم در زمینه باتری با اینهمه بهبود در مصرف انرژی که قطعات سخت افزاری داشتن، ما هنوز با اون حالت خیلی خوب فاصله داریم و جا داره شاهد باتری های باظرفیت بالاتر باشیم.امری که داره تحقق پیدا میکنه و الان زمانه باتری های 4000 میلی آمپر به بالا هست.

far z در تاریخ : 1398/8/7

شما لطفا اون ادبیات رو با افرادی که باهاشون صمیمی هستی استفاده کن. سپاس

بنده منظور شما رو متوجه نشدم. پس نظر شما به روشنی بیان نشده. توضیح روشن مسایل زیاده گویی نیست.
فن نگارش اینکه اون چیزی رو که نویسنده تو ذهنش هست رو جوری بیان کنه که مخاطب به روشنی اون رو دربافت کنه. شما چون خودت نگارنده ای، ذهن خودت تایید میکنه که پیام رو روشن نوشتی ولی من مخاطب اصلا نتوسنتم پیام شما رو متوجه بشم.
مثلا این پارگراف از نظر شما:
"درضمن محض اطلاع بگم نمایشگرهای سونی بخاطر تکنولوژی‌های سخت افزاری و نرم افزاری اصلا کم مصرف محسوب نمی شن درزمینه روشنایی و کنتراست هم ها اغلب جزو بیشترین ها بودند ینی نقض دوباره حرف شما و تایید دوباره حرف آقای گرگ آ نمیدونم دنبال چی هستی ولی من دیگه باشما دراین باره حرفی ندارم چون سراسر اشتباه و عجیب حرف می زنی ایام به کام."
این پارگراف به لحاظ نگارشی ایراد اساسی داره چون اصلا از نقطه برای پایان جمله هاتون استفاده نکردید.
شما کمی در مورد نگارش نظراتتون دقت کنید. قرار نیست اینجا نگارش بدون هیچ ایرادی انجام بشه، اما باید اصول اولیه جمله بندی رعایت بشه.

محمد م در تاریخ : 1398/8/6

کی همچنین حرفی گفته که هر گوشی ای که از سخت افزار قدرتمند تری استفاده کنه ، باید باتری قوی تری داشته باشه ؟
ما اگه پردازنده snapdragon 660 رو در مقابل snapdragon 710 قرار بدیم ، نه تنها snapdragon 710 قوی تر هست ، بلکه مصرف انرژی کمتری هم داره .
این گفته ی شما اصلاً تخصصی و منطقی نیست .
پرچمدار ها هر ساله دارن قوی تر میشن و همچنین صفحه نمایششون بزرگتر میشه که روشناییشون هم ارتقاء پیدا میکنه و اگر مطابق حرف جناب عالی پیش بریم استفاده از باتری 3500 میلی آمپری ، هم در Samsung Galaxy note 7 و هم در Samsung Galaxy note 10 معقول به نظر نمیرسه .
باید فقط به نتیجه ی عملکرد توجه بشه و نه اندازه ی باتری .

Ali J در تاریخ : 1398/8/5

اولا داری اشتباه میزنی بیشتر خودمونی و صمیمانه هست تا بی ادبانه!
دوما مثال ها کافی منظورم کاملا روشن و نتیجه گیری منتقی بود و هر انسان بی طرفی به راحتی متوجه می‌شود پس برای پرهیز از زیاده گویی دلیلی برای توضیح بیشتر نمی بینم
سوما اون شخصی که میاد غلط نگارشی میگیره دنبال پراکنده گویی هست نه من

far z در تاریخ : 1398/7/29

دوست گرامی

ضمن توصیه به شما در مورد رعایت ادب و احترام و پرهیز از کاربرد عبارات سخیف در ادبیات کوچه و بازاری، بنده اصلا از این کامنت شما هیچی سردر نیاوردم.

در نگارش هر متنی باید بتونید منظورتون رو به درستی به مخاطب منتقل کنید. الان این چیزی که شما نوشتید واقعا بسیار مبهم هست. لطفا از پراکنده حرف زدن هم پرهیز کنید تا بدونیم منظور شما چیه.
شما وقتی میگید "این حرف عجیب شما اگر درست فرض بشه"، منظورتون از "این حرف" دقیقا چیه؟

این نظر شما هست که بنده سراسر اشتباه حرف میزنم. شما اول شفاف منظورت رو بیان بکن، بعد استدلال بکن که فلان نظر من اشتباه هست، بعد بیا نتیجه بگیر که بنده سراسر اشتباه میگم.
به جای ایام هم بهتره واژه روزها به کار برده بشه.

Ali J در تاریخ : 1398/7/29

داداش داری اشباه میزنی ها
این حرف عجیب شما اگر درست فرض بشه ن تنها تست باطری بلکه تمامی تست هاو ن تنها گوشی بلکه تمام محصولات و حتی آزمون ها زیر سواله آیا وقتی امتحان می دی کسی کاری به ضریب هوشی هوش هیجانی قدرت حافظه ساعت مطالعه و هزاران عوامل موثر دیگه شما داره خیر به نظرت چرا؟ چون نتیجه مهم هست حالا معیار های سنجش نتیجه میتونه کلی و محدود باشه یا جزعی و زیاد و چیزی که باعث ایجاد عدالت در سنجیدن میشه یکسان بودن معیار های سنجشه نه یکسان بودن داوطلبان!
این مقایسه ای که توش همه چیز ملاک باشه تو بسیاری زمینه ها اصلا از عهده بشر خارجه
درضمن محض اطلاع بگم نمایشگرهای سونی بخاطر تکنولوژی‌های سخت افزاری و نرم افزاری اصلا کم مصرف محسوب نمی شن درزمینه روشنایی و کنتراست هم ها اغلب جزو بیشترین ها بودند ینی نقض دوباره حرف شما و تایید دوباره حرف آقای گرگ آ نمیدونم دنبال چی هستی ولی من دیگه باشما دراین باره حرفی ندارم چون سراسر اشتباه و عجیب حرف می زنی ایام به کام.

far z در تاریخ : 1398/7/27

دوست عزیز. مطلب من در مورد نحوه استفاده از گوشی و ارتباط نمردهی gsmarena هست. این چیزی که شما نوشتین بحث کاملا متفاوتی هست.

در خصوص بحث شما:
مقایسه گوشی ها به لحاظ باتری به خاطر سخت افزار متفاوت و یا سیستم عامل نمیشه انجام بشه. این یه بحث فنی هست و ما بهش کاری ندارم. منظور اینکه ما باید یه سخت افزار دقیقا مشابه رو بدیم به دو سازنده و بگیم بیایید با یه سیستم عامل یکسان گوشی بسازید. وقتی که ساختن بیاییم مقایسه کنیم ببینیم کدوم سازنده تونسته با بهبود نرم افزاری، مصرف باتری بهتری داشته باشه. تو دنیای واقعی این اتفاق به خاطر سخت افزارهای متنوع یا بحث ios و اندروید در عمل امکانش نیست.
بحثی که وجود داره اینکه به لحاظ واقعی، کاربر کاری نداره که این ios هست یا از اسنپدراگون استفاده کرده. کاربر میخواد دوام باتری خوبی رو از گوشی صرفنظر از سخت افزار و نرم افزار استفاده شده داشته باشه.
مثال از خودرو زدین که البته مثال شما هیچ ربطی به باتری نداره. مثال درست اینه: وقتی خودرویی سنگین هست و بزرگ و در نتیجه مصرف سوخت بیشتری داره، به همون نسبت ظرفیت باک بزرگتری هم داره تا مسافت پیامش مورد قبولی رو داشته باشه. بنابراین گوشی که از صفحه نمایش بزرگ و پرنور، سخت افزار قدرتمند استفاده میکنه هم باید ظرفیت باتری بزرگتری داشته باشه.

Ali J در تاریخ : 1398/7/27

ببین داداش هیچ دو گوشی دقیا مثل هم نیستند پس در پیرو حرف شما مقایسه کردن آنها باهم غلطه امتیاز تست باتری یه چیز کلی هست اگر بخواهید وارد جزئیات بشید و بگید این تماسش بیشتر بوده اون ویدئو و... این نمایشگر کوچیک تره اون بزرگ تر هدف از انجام تست رو گم کردید چون یه نفر هم میتونه بگه گوشی های آیفون چون آی او اس هستند مقایسه آنها با اندروید اشتباست یا مقایسه سونی سامسونگ و آنر بخاطر چیپست های متفاوت اسنپ و اگزینوس و کایرین اشتباست به عنوان مثال یه ماشین سبک وزن کوپه با موتور کم حجم بتونه به شتاب بالا برسه بهش میگن ماشین سریع کسی نمیاد بگه که چون این کوپه هست و سبک وزنه پس ماشین کندی هست!!!!
نمی دونم تونستم منظورم رو خوب برسونم یا ن

hossein d در تاریخ : 1398/7/26

جای اریکسون خالی ! 7 ساله که اریکسون و سونی گوشی تولید نمیکنن!

WOLF A در تاریخ : 1398/7/24

همین آخری:
خاص بودن فقط داشتن نیست، نداشتن هم هست.
و اینکه آدمش هم جزو این دسته بندی محسوب میشه.
امیدوارم متوجه شده باشید.

far z در تاریخ : 1398/7/23

هر تستی یه شیوه ای داره که با دونستن اون شیوه باید به نتایجش استناد کرد. ممکنه خیلی ها با اون شیوه ای که gsmarena تست میکنه، از گوشیشون استفاده نکنن و در نتیجه برای اون افراد این نمره دهی نمیتونه بازتاب کننده واقعیت باشه. همین رو میشه در مورد dxo یا سایرین هم گفت.
تو تست gsmarena یه بخشی هست به نام تماس که یکی از سه مولفه برای امتیاز دهی باتری هست. ممکنه خیلی ها اصلا به این میزان تماس تلفنی برقرار نکنن و برای اونها بخش های دیگه از جمله وبگردی یا تماشای ویدیو یا چرخیدن تو اپ ها و بازیها اهمیت داشته باشه. ممکنه یه گوشی زمان پخش ویدیویی بالایی داشته باشه ولی زمان تماس پایین و در نهایت امتیاز نهایی برابر یا کمتر از گوشی دیگه ای داشته باشه که زمان ویدیو پایین و تماس بالا داره.
من نمیگم این تست بی اعتبار هست بلکه میگم صرف اینکه یه نمره باتری رو برداریم و بگیم فلان گوشی این نمره رو به دست آورده نمیتونه همه واقعیت باشه.

من اصلا فکر نمیکنم که شما میگی سونی بهترینه چون شما اینو نگفتی. شما گفتی سونی خاص هست. خاص یعنی متمایز از بقیه و در واژگان فارسی این عبارت زمانی به کار میره که یه چیزی دارای ویژگی(های) باشه که دیگران ندارند و عموما این واژه از زاویه مثبت و برتر هست. به نظرم من اطلاق واژه خاص به گوشی های سونی مصداق درستی نداره مگر اینکه شما بگید که خاص در نظر شما چه تعبیری داره و چرا سونی میتونه تو این تعریف شما خاص باشه.

من بارها گفتم سونی بد نیست. هیچ گوشی بد نیست دیگه. بحث بر سر رقابت هست. یعنی الان گوشی بد وجود داشته باشه باید ادم شک کنه.

hamid v در تاریخ : 1398/7/22

دلیل این جور اسم گذاری های سونی چیه؟ خیلی نامنظم به نظر میاد بعد z5 باید z6 میساخت

WOLF A در تاریخ : 1398/7/22

بله صد در صد.
قطعا اینو میدونم . با دونستن همین موضوع گفتم. اگر همون کامپکت رو با هم سایزهای خودش و اکسپریا 5 هم با همسایزهای خودش مقایسه کنید ، میبینید که حق با منه.
با نتیجه گیری از حرف شما من اینو فهمیدم که به هیچ تستی نباید اعتماد کرد. چون اگر gsmarena مثلا نمیتونه درست باشه ، این حرف میتونه راجب به تمام منابع مطرح بشه و هیچیک درست نباشند.
(اینی که الان میخوام بگم یه مثاله:
بین 99 و 109 و 100 و 105 و 98 و ... فرقی نیست.)
شما فقط یه ایراد بزرگ داری دوست من:
که فکر میکنی من اومدم اینجا بگم گوشی سونی بهترینه.
اگر فرق اصلاح اطلاعات، با طرفداری از سونی رو متوجه میشدی ، حرف نداشتی. (قصد توهین نداشتم عذر میخوام).
الان با همین حرف من ، اون دوست دیگرمون میاد میگه:" یعنی من دروغگو ام؟"
من که فقط ننشستم ببینم سونی چکار میکنه بیام تعریف کنم. من بیشتر دنیای کامپیوتر رو پیگیرم ولی بخش گوشیها هم همیشه تو یوتیوب نگاه میکنم. واسه همین سعی میکنم به خاطر مشکلات مالی سونی نیام بگم طراحیش و باتریش و صفحش و دوربینشو رم و حافظه و کل برند آشغاله. هر چی خوبه آدم میگه خوبه ، و هر چی بد ، میگیم بد.
منم خیلی وقتی اینجا سر نزدم .
موفق باشید

far z در تاریخ : 1398/7/21

وولف عزیز

در اینکه اعداد همیشه نمایانگر استفاده واقعی نیستند شکی وجود نداره. اما شما به مسایلی مانند اندازه، رزولوشن و میزان نور نمایشگر هم باید توجه کنید وقتی به باتری نمره میدین. نوت۱۰ پلاس ۱۰۷ ساعتی قابل مقایسه با اکس زد۱ کامپکت نیست.

تست gsmarena هم درست ملاک مقایسه خوبیه اما نمیتونه واقعیت رو به درستی نشون بده. الان ایفون ۱۱ پرو مکس نمره کمتری از نوت۱۰پلاس به دست اورده اما تو تستی که phonebuff انجام داد، ایفون به مراتب باتری بهتری نگه داشت.

در نهایت بگم عدم استقبال مردم از سونی به معنای خاص بودن سونی نیست. ۵ سال پیش سونی سری بین سرها داشت. واقعیت رو بپذیرید که سونی نتونسته مردم رو جذب کنه. اتفاقا با ابزار تبلیغاتی مثل صفحه ۴کی هم سعی کرده همون مردم بیسواد در نظر شما رو هم جذب کنه. بخش گوشی سونی یه بخش کاملا ورشکسته هست که چیزی نداره برای رقابت رو کنه. مشتریهای قدیمیش رو هم از دست داده.

Ali J در تاریخ : 1398/7/21

تو سایت های مختلف شایعات زیاده چون برای خودمم جای تعجب بود تعطیل کردن یه خط تولید کار واقعا عجیبی هست در مورد نقد شما هم در باره اعداد ارقام باید بگم صددرصد با حرف شما موافقم دوستان من گوشی های چینی دارند من سونی با این که گوشی من از همه آنها قدیمی تره بارها به بهینه بودن و نمایشگر زیبا و واقعی اون اعتراف کردند حتی وقتی دوربین رو با تنظیمات دستی با کا بیست پرو و میت نه مقایسه کردم باز هم کم از اون ها نداشت در حالی که گوشی من رو کاغذ خیلی از اون ها عقب هست ولی باید قبول کنیم یه عددی مثل 4500 برا باتری واقعا وسوسه کننده هست

WOLF A در تاریخ : 1398/7/18

اشتباه نمیکنی؟
از اونجایی متن کامل گزارش روییترز رو خوندم ، اینجوری نبود و قراره به تایلند انتقالش بده.
بخش موبایل هم نه تنها با دوربین بلکه با تلویزیون و موسیقی خود یکی کرده.
و مخصوصا گفته که نمیخواد این بخش رو بفروشه.
در مورد مشخصات هم یه چیزی بگم ولی بحث طرفداری نیست ، بحث بد متوجه شدنه.
hdr سونی مثل مال بقیه hdr10 نیست.
و اینکه میگید قوی!
من باتری اکسپریا 5 با باتری 3000 و 96 ساعت تست gsmarena رو قوی میدونم.
یا اکسپریا xz1 compact با 2700 باتری و 108 ساعت.
به نظرم باتری 4300 note 10+ با 107 ساعت در تست، یه باتری متوسطه نه قوی.
من بارها گفتم و باز هم میگم، الان کسی برندست که تو این بازار عدد و رقم دستکاری بکنه. همین عدد 7000 کلی مشتری میاره که اصلا کاری با دوربین هم ندارن. یا کافیه رم رو یه عدد بالا بزاری یا عدد دوربین و ... ، خیلی راحت مشتری میاره، چون مردم سواد این اطلاعات رو ندارن. (این قسمت هیچ ربطی به سونی نداره ، پس برداشت بد نشه- مختص گوشی هم نیست- الان میتونم بگم هیچکس نمیدونه گرافیک 6 گیگ 2060 از 8 گیگ 1070 قویتره یا پردازنده ها و ....)
ولی به طور کلی سونی گوشی خاصیه و همه کس نمیخرن. (نگفتم هر کی سونی داره خاصه - سونی برندی هست که مشتری خودشو داره).

Ali J در تاریخ : 1398/7/16

فکنم شما فقط مشخصات گوشی های سونی رو دیدی چون هواوی و سامسونگ هم hdr دارند باتری های به مراتب قوی تر دارند ظاهری ظریف تر دارند فیلم برداری 960 فریم دارند حتی A90 میت سی که تا هشت برابر اون ینی 7680 فریم بر ثانیه فیلم میگیره شاید حالت سینما پرو رو نتوانند کامل پوشش بدن ولی آپشن هایی دارند که خیلی در زندگی روزمره مورد استفاده تره تو نور کم هم که دوربین های سونی کلا هیچ حرفی ندارند
اگر سونی بهترین بود اولین میشد نه آخرین
درضمن بیشتر سنسور های دوربین گوشی هارو سونی تولید میکنه ولی همیشه بهترین عمل کرد ها تو غیر از گوشی های سونی هست این ینی رابط نرم افزاری ضعیف دوربین

Ali J در تاریخ : 1398/7/16

سونی کارخونه تولید گوشی خودش رو تو چین بست و بخش موبایل رو از استقلال به زیر مجموعه ی سنسور دوربین درآورد ینی دیگه بوجه مسقیم نداره ینی بخش گوشی این کمپانی داره کم کم داره غزل خداحافظی رو می‌خونه

Ali R در تاریخ : 1398/7/15

سلام دوستان همه شما اشتباه میکنید برند سونی تو گوشی داره کاری میکنه که هم اصالتش رو از دست نده هم لوکس بودنش رو وگرنه کدوم برندی گوشیش از ایفون گرون تره
به خدا قسم من هنوز تو کف طراحی زد ۳ موندم اما این گوشی و ۱ ،شما دوس دارید گوشیتون مث شیائومی ۱۰۸مگاپیکسل دوربین داشته باشه ولی بخاطر سایز پیکسل عکست در حد یه دوربین ۱۲باشه جدا از اینا این همه قابلیت گذاشته که سینما رو براتون اورده تو یه گوشی.صفحه نمایش فورکی با اون همه استاندارد از جمله hdr و حالت سینمایی و دینامیک و کیولد و ... یکم چشمونو باز کنیم سونی یه دوربین فوق حرفه ای رو اورده تو گوشی براتون
سینمایی فیلم میگیره اسلوموشن ۱۰۸۰ ۹۶۰فریم .سایز هر پیکسل رو حسایب کنیم رو لنز ۱۲مگا پیکسل سونی یه دوربین فرا تر از ۱۰۸مگاپیکسل داده فقط نمیخواد بچه بازی کنه وگرنه مث فورکی دست بقیه رقبا رو تو حنا میزاره .خدای دوربین های فوق حرفه ای نتونه یه دوربین ۱۰۸مگاپیکسلی بزنه .میدونه یه قرون نمی ارزه این تبلیغا و بقیه برندا شورشو در اوردن
هنوز بقیه برندا تو کف فورکی موندن برسه به HDRو .....

فربود ف در تاریخ : 1398/7/6

کاملا درست میگید سونی در تکنولوژی یک قدم پیشتازه ظریفترین لوازم صوتی و تصویری رو می‌سازه اما باعث تعجبه که موبایلش دوقدم هم عقبه حتی از شرکت‌های تازه کار چینی و اونچه که بیشتر باعث تعجبه اصرارش بر ادامه این روند و تولید موبایل با همین درجا زدن وعقب ماندگیست اینگار مجبوره که حتما موبایل بده بیرون!!!

سیاوش م در تاریخ : 1398/7/5

امیدوارم روزی هم مشکلات سونی در خاورمیانه و مخصوصاً ایران حل و فصل شود تا بتواند به دوران اوج خودش در زمان سونی اریکسون برگردد انشاءالله

سیاوش م در تاریخ : 1398/7/5

سونی با سابقه ترین مشهور ترین و دارای بهترین تکنولوژی برند در میان رقبایش است ولی نمیدانم چرا در مورد موبایل به ظواهر آن چندان توجهی در خور نامش نمی کند

WOLF A در تاریخ : 1398/7/4

جا نموندن ، دیگه تو ایران نداریمشون. باید جمله رو جور دیگه ای بگی:
تو ایران برای خرید گوشی فقط هوآوی و سامسونگ. تمام

مهدی ع در تاریخ : 1398/6/31

با این وضعیت که برند هایی مثل س.نی،اچ تی سی لنوو و... از بازار جا موندن بهترین انتخاب هواوی بعدش سامسونگه
برند های دیگه باخته

far z در تاریخ : 1398/6/31

سونی روند افولی خودش رو بعد از z3 شروع کرد. دلیلشم عدم سرمایه گذاری و توجه لازم در بخش گوشی بود. سونی فکر میکرد با قابلیتی مثل 4کی میتونه ضعفهای طراحی و عکاسی خودش رو پوشش بده.
سونی تازه در سال 2019 روند کاهش حاشیه گوشی رو در پیش گرفت. چیزی که رقبای مطرح و حتی نا مطرح از سال 2017 شروع کرده بودن.
سونی ضعیفترین دوربین گوشی رو بین رقبای مطرح و نا مطرح داره در حالیکه بزرگترین و بهترین سازنده سنسور دوربین و یکی از بهترین های صنعت عکاسی و فیلمبرداری حرفه ای هست.
با معرفی اکسپریا 5، سونی نشون داد که تمایلی نداره اون یه ذره تکونی که تو اکسپریا 1 داده بود رو هم پیش ببره. این گوشی الان گرونتر از اس10 در بازار اروپا هست. یعنی حتی اونایی که به دنبال گوشی های با اندازه مناسب هستند رو هم نمیتونه به سمت خودش جذب کنه چون اس10 هم سایزش مناسبه و هم در مجموع بهتره.

در نهایت، بخش گوشی سونی الان 2 ساله که فقط به دلیل اعتبار این شرکت و جبران زیان دهی اون از طریق بخش های دیگه رو پا هست وگرنه تا حالا تعطیل شده بود.

حسین م در تاریخ : 1398/6/24

البته قیمتش رو نسبت به اکسپریا 1 فقط صد دلار کمتر کرده که هنوز حتی از آیفون 11 هم گرون تره! سونی امسال هم ضرر خواهذ داد و فروشی نخواهد داشت چون وقتی انتخاب های بهتر با قیمت پایین تر هست کسی نمیاد اینو بخره مگه اینکه کسی پول اضافی داشته باشه یا طرفدار افراطی سونی باشه

Sajad S در تاریخ : 1398/6/21

با نظرت کاملا موافقم. من گوشیم xiaomi pocophone هست. بخدا اگه تو بازی کم بیاره. پابجی رو بدون هیچ نرم افزاری hdr رو ultra اجرا میکنه. چه برسه به این که پردازندش اسنپ 855هست.

WOLF A در تاریخ : 1398/6/21

اگه به قدیمی بودن باشه ، باتریهای لیتیوم پلیمری به دهه هفتاد میلادی برمیگرده ولی لیتیوم یونی به سال 1980.
لیتیوم یونی ارزونتره و فضای ذخیره سازی بیشتری داره. معایبش هم چرخه مفید شارژ هست و در طول زمان حتی اگر استفاده هم نشه کم میشه از ظرفیتش.
پلیمری قیمت بالاتری داره و فضای کمتر ذخیره سازی. سبکتره و امنیتش بیشتره.
گوشیها اکثرا دارن از لیتیوم یون استفاده میکنن . حتی همین گلکسی نوت 10 و آیفون.
و جالبه که برخی گوشیهای پرچمداران که با باتری لیتیوم پلیمر عرضه میشه، همه حدود 200 گرم وزن دارن با دونستن اینکه سبک بودن از مزایای لیتیوم پلیمری هست. ولی اکسپریا 1 و اکسپریا 5 با وجود داشتن صفحات بزرگ 6.5 و 6.1 و باتری لیتیوم یونی حدود 3000 ، وزنی برابر با 170 و 160 گرم دارند و عملکرد باتری مشابه با دیگر پرچمداران با باتری به مراتب حجیمتر.
قرار نیست هر موردی رو اسم ببری به عنوان معایب گوشی سونی.
درگیر برند نباش. خداشاهده اگر اسم سونی رو از روی این گوشی پاک کنن و اسم هوآوی بزارن روش ، تمام کسایی که میگن سونی آشغاله، ورمیدارن میگن به به خدای تکنولوژی، ببین هوآوی چی زده.

در زمینه باتری هم امنترین باتریهای گوشی مال سونیه.(اخبارش موجوده سرچ کن).

من خودم منتظر تغییرات بیشتری بودم در این گوشی نه فقط تغییر جای دوربین ولی حداقل قیمتشو پایین آورده.
لطفا بی انصاف نباشید. پرچمداران رو مقایسه کنید، مگه چه چیزی کم داره که بقیه بیشتر دارن؟ مگر در حال حاضر اپلیکیشن یا بازی وجود دارد که 8 یا 10 یا 12 گیگ رم نیاز داشته باشه برای اندروید؟ یا 1 ترابایت فضای داخلی؟ لپتاپ من پرنشده هنوز ، چطور یه گوشی که مدام کاربران عوض میکنن 1 ترا حافظه استفاده میکنه؟ اگر بازی با اعداد نیست پس چیه؟

Seyed amir M در تاریخ : 1398/6/20

سلام دوست عزیز
خیر این حقیقت نداره، باتری های لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری تفاوت خاصی ندارند، اکثر پرچمدار ها هم باتری لیتیوم یون دارند

حسین م در تاریخ : 1398/6/18

حیف برند سونی اکسپریا که دارند خرابش میکنند و اصلا دیگه بعد از سری زد مطابق روز جلو نمیرند و فقط درجا میزنند. من خودم زد تری کامپکت رو چهارسال داشتم مثل ساعت کار میکرد. بالای پنجاه دفعه بدون کاور به طروق مختلف رو آسفالت، سرامیک، کاشی و .. افتاد نه صفحش شکست نه اختلالی توی کارکردش ایجاد شد. فقط دورش خوردگی گرفت. رابط کاربری روون و برنامه های اختصایش مثل موزیک پلیر و البوم و .. هم که عالی هستند. متاسفانه الان گوشی های سونی نه چیز خاصی دارند نه طراحی جدید و نه قیمت مقرون به صرفه
قیمت این گوشی هم سونی 799 دلار در نظر گرفته که عمرا بتونه در مقابل وان پلاس، شیائومی و حتی نوکیا فروشی داشته باشه. فقط طرفداران افراطی سونی شاید بخرند منم که طرفدارشم با این قیمت و عدم ورود به ایران فکر نکنم بخرم. تنها راه نجات سونی استفاده از استراتژی نوکیاست به نظرم. نوکیا رو ببینید چطور خودشو بالا کشید.

محمد حسین ع در تاریخ : 1398/6/18

سلام دوستان من اولین گوشی هوشمندم sony xperia spبود مرگ نداشت با اینکه هفت ساله سرویس کردمش ولی سالار هنوز کارمیکنه...ولی سونی با رو اوردن به چیپست مدیا تک استارت عقب نشینیشو چند سال پیش زد و حالاهم با تمام به قول معروف فیسو دوربین جالب...نمیتونه رقابت کنه...اخه باطری لیتیم یونی؟واس پرچم دار؟نوکیا واس میان ردشم داره لیتیوم پلیمری میزنه...li-lon باطری های قدیمیه ک عمر کمتری داره و زود خراب میشه ولی نسل جدید باطری ها li-poیا همون لیتیوم پلیمری هست ک عمر بیشتری داره...من با همه چی این گوشی کنار اومدم ولی ای کاش اقلا باطریو پلیمری میزد...اخه چرا؟🙁

ابوالفضل ح در تاریخ : 1398/6/18

قیمت کجابودگمون نکنم سونی واردبشه خیلی وقته من توبازارسونی ندیدم بیادخیلی خوبه سونی گوشی هاش حرف نداره من عاشق سونی ام حیف دیگه نیست

سید ع در تاریخ : 1398/6/18

خلاصه بگم همه چیش عالیه به جز باتریش که از گوشی من که xz premium هست کمتره
علاوه بر اون متاسفانه از نسل 2 فست شارژ استفاده میونه که نسبت به شارژ 45 واتی سامسونگ و هواوی کمتره
همچنین این گوشی سیستم خنک کننده نداره که به مرور زمان داغی گوشی باعث آسیب به گوشی میشه

rafa n در تاریخ : 1398/6/16

دوستش دارم ، اولین گوشی هوشمندم سونی بود عکساش عالی بود ، اینم عالیه ولی امان از قیمتش

papa a در تاریخ : 1398/6/16

باسلام
ازونجاییکه دانش کافی درمورد سخت افزار گوشی ها ندارم، پس شاید جملات ضد و نقیضی رو به اشتراک بزارم.
سالهای ساله که طرفدار پروپاقرص‌ و افراطی برند سونی هستم و محصولاتش رو درعین معایبی که ممکنه داشته باشه خریداری میکنم ، چون محصولات سونی اولین حسی که به کاربراش انتقال میده ، حس متفاوت بودنه.
اما متاسفانه این اواخر سونی از قافله رقبا جا موند و نتونست کاربراشو بصورت دوره ای غافلگیرکنه کما اینکه چند مدل گوشی رو تازگیا معرفی کرده اما با قیاس قیمت میشه براحتی اونارو توسط محصولات شرکت های دیگه به چالش کشوند.
البته همیشه باطری با ظرفیت پایین تر بمعنی ضعف نیست همونطور که به لحاظ ارقام ، باتری گوشیهای آیفون بسیار ‌پایینتر از گوشی های شرکت های دیگر هستند اما نکته حائض اهمیت مدیریت مصرف در نوع سخت افزار و برنامه نویسی دستگاه ، سطح مصرف گوشی رو تعیین میکنه.
تو این گوشی از چیپست اسنپ دراگون ۸۵۵ با ابعاد ۷ ان،ام استفاده شده که اسنپدراگون شرایط مصرف بهینه تری نسبت به دیگر چیپست ها داره و گرمای کمتری تولید میکنه و میدونیم که هرچه ابعاد چیپست کوچکتر باشه مصرف انرژی کمتری رو منتج میشه ، از طرفی خود دمای پایین تر در کمتر مصرف شدن باتری تأثیر نسبتأ محسوسی داره.
حال گذشته از قیمت و طراحی و جوانب بازار و ... درکنار این سخت افزار، نرم افزارها در برابر صرف انرژی باتری چه حرفی واسه گفتن دارن.
مزایای جالب این گوشی :
ضدآب بودن بلاشک
محافظ صفحه عالی
طراحی جالب توجه و خاص محصولات سونی
سخت افزار عالی
خروجی صدا و تصویر عالی که خاص سونیه
امیدوارم کیس مورد چالش کلیه گوشیها که دوربینه ، سونی حرف جدیدی واسه گفتن داشته باشه.

معایب:
مهمتر اینکه تو بازار ایران نیست حداقل تا به امروز
قیمت قطعا نامتعارف نسبت به محصولات مشابه شرکت های دیگر
این جک ۳.۵ که تقریبا همه دارن کم کم اونو حذفش میکنن

mahdi b در تاریخ : 1398/6/16

از ذو مشخصات نشون میده که عالیه یکی از دلایل به جهت استفاده از گوریلا گلش 6 هست . حالا انشالله که خوب از آب در بیاد
موارد 1 تا 70 از مجموع 70 مورد

تبلیغات

ادامه...

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا