نظر کاربران درباره گوشی موبایل سونی Xperia XZ2

Xperia XZ2 اکسپریا ایکس زد 2

Sony Xperia XZ2 سونی
ارزیابی کاربران: 7.3 از 10 (271 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های سونی
» سونی Xperia 1 VI
» سونی Xperia 10 VI
» سونی Xperia 5 V
» سونی Xperia 10 V
» سونی Xperia 1 V
» سونی Xperia 5 IV
» سونی Xperia 10 IV
» سونی Xperia 1 IV
» سونی Xperia Pro-I
» سونی Xperia 10 III Lite
» سونی Xperia 1 III
» سونی Xperia 5 III
» سونی Xperia 10 III
» سونی Xperia 5 II
» سونی Xperia Pro
» سونی Xperia 1 II
» سونی Xperia 10 II
» سونی Xperia L4
» سونی Xperia 5
» سونی Xperia L3
» سونی Xperia 10 Plus
» سونی Xperia 1
» سونی Xperia 10
» سونی Xperia XZ3
» سونی Xperia XA2 Plus
» سونی Xperia XZ2 Premium
» سونی Xperia XZ2
» سونی Xperia XZ2 Compact
» سونی Xperia L2
» سونی Xperia XA2
» سونی Xperia XA2 Ultra
» سونی Xperia R1 Plus
» سونی Xperia XA1 Plus
» سونی Xperia XZ1
» سونی Xperia XZ1 Compact
» سونی Xperia L1
» سونی Xperia XZs
» سونی Xperia XA1
» سونی Xperia XA1 Ultra
» سونی Xperia XZ Premium
» سونی Xperia XZ
» سونی Xperia X Compact
» سونی Xperia E5
» سونی Xperia XA Ultra
» سونی Xperia XA
» سونی Xperia X Performance
» سونی Xperia XA Dual
» سونی Xperia X
» سونی Xperia Z5 Dual
» سونی Xperia Z5 Compact
» سونی Xperia Z5 Premium
» سونی Xperia Z5
» سونی Xperia Z5 Premium Dual
» سونی Xperia M5
» سونی Xperia C5 Ultra
» سونی Xperia C5 Ultra Dual
» سونی Xperia M5 Dual
» سونی Xperia C4 Dual
» سونی Xperia C4
» سونی Xperia Z3 Plus (Z4)
» سونی Xperia Z4 Tablet LTE
» سونی Xperia M4 Aqua
» سونی Xperia E4g Dual
» سونی Xperia E4g
» سونی Xperia E4 Dual
» سونی Xperia E4
» سونی Xperia E3 Dual
» سونی Xperia Z3
» سونی Xperia Z3 Tablet Compact
» سونی Xperia Z3 Dual
» سونی Xperia E3
» سونی Xperia Z3 Compact
» سونی Xperia M2 Aqua
» سونی Xperia C3 Dual
» سونی Xperia C3
» سونی Xperia T3
» سونی Xperia Z2
» سونی Xperia M2 dual
» سونی Xperia Z2 tablet
» سونی Xperia M2
» سونی Xperia E1 dual
» سونی Xperia E1
» سونی Xperia T2 Ultra dual
» سونی Xperia T2 Ultra
» سونی Xperia Z1 Compact
» سونی Xperia Z1s
» سونی Xperia Z1
» سونی Xperia Z Ultra
» سونی Xperia C
» سونی Xperia M
» سونی Xperia ZR
» سونی Xperia SP
» سونی Xperia L
» سونی Xperia Tablet Z Wi-Fi
» سونی Xperia Tablet Z LTE
» سونی Xperia Z
» سونی Xperia ZL
» سونی Xperia E
» سونی Xperia E dual
» سونی Xperia Tablet S 3G
» سونی Xperia TX
» سونی Xperia V
» سونی Xperia J
» سونی Xperia Tablet S
» سونی Xperia T
» سونی Xperia SL
» سونی Xperia tipo dual
» سونی Xperia miro
» سونی Xperia tipo
» سونی Xperia go
» سونی Xperia acro S
» سونی Xperia ion HSPA
» سونی Xperia neo L
» سونی Xperia sola
» سونی Xperia U
» سونی Xperia P
» سونی Xperia ion LTE
» سونی Xperia S
» سونی Tablet P 3G
» سونی Tablet P
» سونی Tablet S 3G
» سونی Tablet S
» سونی CMD Z7
» سونی CMD J70
» سونی CMD J7
» سونی CMD MZ5
» سونی CMD J6
» سونی CMD J5
» سونی CMD Z5
» سونی CMD CD5
» سونی CMD C1
» سونی CMD Z1 plus
» سونی CMD Z1
» سونی CM-DX 2000
» سونی CM-DX 1000

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 101 تا 200 از مجموع 260 مورد

far z در تاریخ : 1397/1/29

با سلام
خواهش میکنم. درسته نمونه نمایشگاهی هست ولی اصولا باید نمونه های نمایشگاهی در زمینه دوربین به بهترین شکل عمل کنه تا مشتری وقتی مقایسه میکنه تو تصمیم گیریش تاثیر مثبت بزاره.
اگه سونی نمونه نمایشگاهیش دارای کیفیت پایینتر دوربین هست پس با الفبای بازاریابی مشکل داره.

در مورد تست gsmarena:
نظر من در این صفحه در تاریخ : 1396/12/23 بخونید.

بله هیچ موقع نمیشه با یه عکس مقایسه کرد. منم خیلی دوس داشتم. منتهی کابل متصل به سونی این اجازه رو نداد ببرم بیرون :).
ولی تو همین عکس نکات جالبی نهفته هست که هر ببینده ای در نگاه اول بهش پی میبره.

ضمنا دوست عزیزی یه کلیپ در مقایسه فیلمبرداری xz2 و اس۹+ گذاشته
https://www.youtube.com/watch?v=jc76vRsL_d8&t=200s
-------------------
@محمد سلی س
عرض کردم قضاوت با شماس. ولی وقتی کراپ میکنی، سونی به شدت نویزش افزایش پیدا میکنه و جزییات از دست میره.

در مورد رزولوشن، دوربین اس۸+ روی ۱۲ هست. اگه سونی رو حالت ۱۷ هم باشه باز بالاتر هست.
بعدش وقتی سازنده خودش این حالت رو به عنوان پیش فرض گذاشته پس حتما یه چیزی میدونسته. خیلی از کاربرها اصلا وارد تنظیمات دوربین نمیشن. پس سازنده باید بهترین حالت عکاسی رو به صورت پیش فرض در نظر بگیرن.

رضا ا در تاریخ : 1397/1/29

سلام
دستتون درد نکنه.
ولی نمونه xz2 شما هم آزمایشگاهیه.
یه چیزی بگم که gsmarena همه گوشه ها رو در یک سطح آزمایشگاهی تست می کنه.
بعد شرایط مقایسه باید در چند محیط در یک زمان و یک فاصله کانونی باشه که gsmarena رعایت کرده نه دست شما.
هیچ موقع با یه عکس نمیشه قضاوت کرد.

محمد سلی س در تاریخ : 1397/1/28

دیدم عکسارو سامسونگ روشن ثبت کرده ولی کراپ صددرصد مات میشه عکس با اینکه سونی روی 19 مگاپیسکل عکس نداختی و روی 17 عکس گرفتی جزییات کراپ صددرصد سونی یه مقدار بهتره و من بیشتر میپسندم.

far z در تاریخ : 1397/1/28

این مقایسات gsmarena که دوستان بهش استناد میکنن بر اساس یه نمونه آزمایشگاهی هست که نمیشه نتایج اون رو به دنیای واقعی تعمیم داد.
---------------------

امروز تونستم یه مقایسه سریع دوربین بین S8+ خودم و xz2 که برای کار در فروشگاه موجود بود انجام بدم.
هر دو دوربین در حالت اوتو و لنز دوربین هم تمیز بود.
تصویر S8+:
http://s9.picofile.com/file/8323880018/20180415_133918.jpg

تصویر xz2:
http://s9.picofile.com/file/8323880026/DSC_0007.JPG

میتونید تصاویر رو ذخیره کنید و در قسمت مشخصات عکس مدل دوربین و پارامترهای عکاسی رو ببینید.

قضاوت نهایی هم با خود عزیزان هست.

mili 6 در تاریخ : 1397/1/27


سلام مقایسه دوربین اکسپریا ایکس زد 2 با گلکسی اس 9 پلاس و هواوی p20 پرو حتما ببینید.
https://toranji.ir/2018/04/15/%d9%85%d9%82%d8%a7%db%8c%d8%b3%d9%87-%d8%af%d9%88%d8%b1%d8%a8%db%8c%d9%86-%d9%87%d9%88%d8%a2%d9%88%db%8c-%d9%be%db%8c-20-%d9%be%d8%b1%d9%88-%d8%a8%d8%a7-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d8%b3-9-2/

m e در تاریخ : 1397/1/24

اره از هر دو سنسور توی گوشی هاش استفاده کرده.اونموقع که گفته بودم سامسونگ قابلیت 960 فریم رو از SONY خریده.منظورم سنسور 400 نبود.چون نوشته بودی قابلیت 960 رو به کسی نخواهد داد.شایدم منظورت سنسور 400 بوده.
در هر صورت خوشحالم که الان( گرچه خیلی دیر ) SONY مدرک فروش 960 رو به سامسونگ داد بیرون تا یه چیزایی رو به کسانی که SONY رو از دور دیدن ثابت کنه.

WOLF A در تاریخ : 1397/1/23

سونی که من میشناسم ، بخش موبایل و اکسپریا نیست. من اینجوری میشناسمش. شناخت من برمیگرده به زمانی که پدرم 50 سال پیش داشت تو انگلستان ، لیسانس الکترونیک میخوند. من اطلاعات اون زمانش رو دارم. سونی که من میشناسم مال چهار تا گوشی نیست.
سامسونگ خودش قابلیت 960 رو به گلکسی اضافه کرد. S9 دو مدل سنسور داره که یکیش سونی IMX345 و یکیش SSK2L3 که مال خودشه و مثل سنسور سونی به DRAM مجهزه که امکان فیلم برداری با سرعت 960 فریم بر ثانیه رو فراهم میکنه.

این لینک مربوط به اینکه سامسونک چطور 960 رو گذاشت روی S9:
https://www.gsmarena.com/samsung_explains_how_it_brought_super_slomo_to_the_galaxy_s9-news-30422.php

و اینم مربوط به اینکه S9 از دو سنسور استفاده میکنه:
https://www.gsmarena.com/galaxy_s9_and_s9_image_sensors_come_from_two_sources_sony_and_inhouse-news-30480.php

ضمن اینکه اون سنسور imx 400 بود ولی این یکی imx 345 هست. مگه imx 400 رو به کسی داده؟

m e در تاریخ : 1397/1/22

سلام
تو دیگه چرا؟! :)
SONY رو میبایست شناخته باشی دیگه تا الان.
زیاد به حرفای مطبوعاتیِ SONY توجه نکن.فروش سنسور 960 رو خودم شخصا از SONY توی برلین شنیده بودم که اینجا گفتمش.حالا خبرش رو بقیه میتونن الان توی سایت ها ببینن.

مهدی ی در تاریخ : 1397/1/21

اول از هر چیز طراحی گوشی واقعا افتضاحه...درسته تقلیدی نیست مثل برندای دیگه ولی اصلانم جالب نیست... همه شرکتها پرچمداراشونو مجهز به پنل امولد کردن، سونی همچنان ips که تو بهترین نوعشم باز حرفی در برابر امولد نداره...دوربین سلفی برای یه گوشی پرچمدار ۵مگاپیکسل بعد اونم f2.2 خیلی مضحک.ه.. حیف اون سخت افزاری که رو این گذاشتن.... فکر کنم مدیر سونی موبایل ایرانی باشه 😂😂😂😂😂😂

سید محمد ح در تاریخ : 1397/1/20

سونی اشتباه بزرگی را در بخش طراحی مرتکب شده است. اسکنر تشخیص اثرانگشت در اکسپریا ایکس زد ۲ در پشت این گوشی، در مکانی بسیار پایین‌تر از حد معمول قرار گرفته است.
موضوعی که باعث شده کارشناسان وب‌سایت‌هایی نظیر Express.co.uk در بررسی این محصول، از آن به عنوان بدترین تصمیم تاریخی در طراحی المان‌های گوشی‌های هوشمند یاد کنند.
وب‌سایت‌هایی نظیر Engadget و Pocket-Lint هم انتقادهای مشابهی داشته‌اند.

mohamad j در تاریخ : 1397/1/19

واقعا جای تأسفه با ۱۱ میل ضخامت بازم دوربین زده بیرون. البته فکر نکنم اینم مثل قبلی ها امتیاز دگزو بیشتر از ۸۵ بشه حالا برفرض شد ۹۰ .توی سال ۲۰۱۸ و هنوز استفاده از ال سی دی. ضرر دادن بخش موبایل سونی فکر کنم علتش مشخصه دیگه

محمدرضا . در تاریخ : 1397/1/18

بله حتما :
صفحه نمایش با کیفیت با وجود استفاده از تکنولوژی قدیمی(توی فیلم ها و مقایسات کیفیت رنگ و وضوحش مشخصه).
بهترین باتری دنیا بر اساس تست های مختلف.
کیفیت صدای عالی.
یکی از بهترین دوربین های گوشی رو داره!
تکنولوژی 4k HDR واقعی در فیلم برداری!
کاربری سریع و روان (خودم XA Ultra دارم و میشه تصور کرد این گوشی چه قابلیت هایی داره... به عبارتی از کار با این گوشی خسته نمیشی، هر جور دلت بخواد می تونی شخصی سازیش کنی، تنوع تم و لانچر رایگان سونی برای هر سلیقه، هر وقت از ظاهر گوشی خسته شدی تم سونی با ظاهر گلکسی اس 9 یا آیفون و... نصب کن و ظاهر گوشیتو کلا عوض کن).
پشتیبانی نرم افزاری عالی!
زیبایی ویژگی لاینفک گوشی های سونیه... نمیگم بقیه گوشی ها زشتن ولی سونی الگوی خیلیاشون در استفاده از متریتال طراحی گوشی بوده!
یکی از آپشن های منحصر به فرد هر گوشی سونی در طراحی این کلمه س:
SONY
😎

far z در تاریخ : 1397/1/18

امروز تونستم چند دقیقه با این گوشی کار کنم(البته ایران نیستم)

چند تا نکته خواستم بگم:
ابعاد گوشی مناسب هست و حاشیه ها کم شده که به نظرم اصلا با گوشی های قبلی سونی قابل مقایسه نیس. از این جهت خیلی بهتر شده. طراحی گوشی هم خوبه. چه جلو و پشت. اما به نظرم سنسورهای پشت گوشی و جای دوربین میتونست بهتر باشه.
ضخامت گوشی خیلی به چشم نمیاد (من رنگ مشکی رو دیدم). حس ضخیم بودن هم به دلیل قوس پشت گوشی حس نمیشه. طراحی شده برا کف دست. البته مشکل این طراحی اینکه روی سطح صاف نمیشه استفاده کرد. اینم به کاربر بستگی داره. من معمولا گوشی روی میز هم استفاده میکنم.
در کل به نظرم طراحی سونی یک قدم به جلو هست.
وزن گوشی هم قابل تحمل هست.
در مورد کیفیت دوربین نمیتونم نظر بدم.

اما تو این زمان کوتاه استفاده اولین چیزی که تا حدودی برام خوشایند نبود، جایگاه بسیار پایین اثر انگشت هست. هرچند بعد از مدتی استفاده، مغز عادت میکنه ولی بهتر بود در جای بهتری طراحی میشد.

امیر ب در تاریخ : 1397/1/17

همه چیز که به عدد نیست
کیفیتش از xz1 بیشتر نباشه که هست! کمتر نیست
الان اگر اینجوری که شما می فرمایی دوربین xperia x یا xa2 و.. که مثلا xz2 میان رده هست و عددی نیست پیش xz2 دوربین اصلیش 23 هست پس حتما یاید از 19 این گوشی بهتر باشه!

far z در تاریخ : 1397/1/13

عزیز

لطف کنید برای نشون دادن طرفداریهاتون اسپم ندید.
من ویدیو گذاشتم. استناد هم به همون ویدیو هست(زمان 2:55 تا 3:30). برید ببینید اول، بعد بیاید اینجا بگید که نظر من اشتباه هست یا درست. اگه نظرم اشتباه بود ، سعی میکنم اول فکر کنم و بعد حرف بزنم.

این سایت برخلاف سایت های معلوم الحال از جمله اکسپرین، معمولا فقط جای نشون دادن تعصبات و کل کل ها نیست. اینجا چهار تا مطلب هم میشه یاد گرفت.

Koroah K در تاریخ : 1397/1/13

سلفیش چرا شده ۵ چرا دنده عقب رفته xz1 سلفیش ۱۳ بود فک کنم این شده ۵ چرا

l3in 7 در تاریخ : 1397/1/12

کند بودن فوکوس؟؟؟ وقتی سونی Z5 رو زد اصلی ترین تبلیغش سریعترین فوکوس بین اسمارت فون ها بود، و اینو واقعا ثابت کرد!

اول فکر کنید بعد حرف بزنید

l3in 7 در تاریخ : 1397/1/12

طراحی z5 سونی فوق العاده بود کاش جای سنسور اثر انگشت رو مثل سامسونگ پشت نمیبرد!

سید مهدی ا در تاریخ : 1397/1/11

باز هم سونی در جا زد
خیلی منتطرم یه گوشی فوق العاده از سونی ببینم چون برند مورد علاقم هست اما متأسفانه هر سال مأیوس تر از پیش میشم.
طراحیش منو یاد گوشی های دو سال پیش گوشی های لنوو میندازه یا حتی برندهای متفرقه چینی اون هم دو سال پیش نه الان.
سونی با لجاجت سر طراحی گوشیاش داره سهم بزرگی از بازارو از دست میده و هر سال میشنویم که احتمال تعطیل شدن بخش گوشی سونی زیاد هست

kurosh k در تاریخ : 1397/1/11

درباره طراحی گوشیا که کلا سلیقس ولی من خودم HTC M9 دارم طراحی پشتش تقریبا مثل این گوشیه. به خاطر انحنای پشتش تو دست فوق العادس. از نوت و v20 و تمام گوشیای دیگه که دست گرفتم تو دست راحت تره

arsham a در تاریخ : 1397/1/10

سلام
دیروز از نمایندگی سونی پرسیدم کی این گوشیهای جدید ایران میاد
گفت بارش الان تو ایران وارد شده به خاطر طرح رجیستری مدتی زمان میبره و تا اردیبهشت برای فروش آماده میشه ....

m e در تاریخ : 1397/1/10

هم در جواب شما و هم دوست قبلی،
یکی از نکات طراحی که خودم به شخصه دوس داشتم،طراحیه تخت و مستطیل شکله قبلیش بود(زد 5 پریمیوم خودم).سنسور اثر انگشتش هم جای خیلی خوبی بود.فقط زمانی که روی یه سطح صاف مثل میز میخوام قفلش رو باز کنم یه خورده خیلی کم اذیت میکنه.
حالا اومد خیلی عقلی و مهندسی برای کیپ شدن توی دست طراحیش کرد ،اینم قبول.شکی درش نیست.حالا وقتی رسید ایران دستت بهتر متوجه میشی چی میگم.حس یه گوشیه 8 میلیمتری داره توی دست و اصلا ضخامتش احساس نمیشه.ولی شما و دیگران باید همه رو درک کنید.خیلیا هستن سر کلاسهای تئوری گوشیشون خیلی بهشون کمک میکنه و روی میز ازش استفاده میکنن.
فکر نمیکنم هیچکس اندازه من از نقاط قوت SONY نه فقط توی
موبایل بلکه همه ی تولیداتش ،وهیچکس به اندازه من به Japan و دیگر 6 کشور صنعتی شناخت داشته باشه( از نظر تجربه).ولی این دلیل نمیشه کورکورانه از چیزی که هنوز از نزدیک ندیدیش نه دفاع کنی نه در موردش منفی بگی.
موفق باشی

vahid k در تاریخ : 1397/1/9

گفت که ایرادشو عین فرفره دور خودش میچرخه رو سصح صاف بخواید کار کنید باهاش بقیه گوشیا به هبچ عنوان این ضعفو ندارن حتی با دوربینای برآمده شون ، دنبال این نباش کی اول چیکار کرد که دوم بابت این چیزا هیچ امتیازی به کسی نمیدن بهتره جایگاه خودتونو بعنوان مشتری و کاربر و خریدار فراموش نکنین ، شما امکانات گوشیا براتون مهمه یا ترتیب کی اول ساخت کی دومش؟ مورد دوم هیچ منفعتی بحال من و شمای کاربر نداره چون یکی یه روزی به یه چیزی انتقاد داشته به بقیه مربوط نمیشه که ، از هواداری و طرفداری از کارخونه ها هم باز چیزی عاید کسی نمیشه بهتر اول به نتیجه یه عمل فکر بشه بعد براش انرژی صرف بشه که به بیهودگی و بطالت نرسه در خاتمه سعی و تلاش و جدیت و پافشاریمون در امری

عرفان د در تاریخ : 1397/1/7

بازی حقیقت یا شجاعت رو مبشه با دوربینای ورم کرده ی سامسونگ و اپل هم انجام داد که....خدایی هرکی از این گوشی خوشش نمیاد نظر نده تشریف ببرید در پیج گوشی مورد علاقتون اظهار نظر کنید. علایق و سلایق هر شخصی محترمه. پس نیازی نیست به تمسخر گرفته بشه. یزمونی بحث ضد آبی سونی به تمسخر گرفته شد... یزمونی پشت شیشه ای بودنش که بعدا همه هم ضد آب کردن و هم گوشیاشونو پشت شیشه ای کردن. الانم این....لطف کنید اگر نظر منطقی نمیتونید بدید نظر ندید البته مخاطبم فقط شما نیستید بلکه همه ی کسایین که میان الکی ایراد میگیرن. اگر واقعا ایرادی درش هست بفرمایید تا منصرف بشیم از خریدش ولی اگر ایرادش ظاهرشه که با سلیقه شما جور نیست اجازه بدید هرکسی با سلیقه ی خودش در موردش تصمیم بگیره...
با تشکر

m e در تاریخ : 1397/1/7

SONY این گوشی رو ظاهرا فقط برای استفاده توی دست طراحی کرده.فکر کنم اگه بذاریمش روی میز،قشنگ میشه باهاش بازیه حقیقت یا شجاعت انجام داد

رضا_ ب در تاریخ : 1397/1/7

بنظرمن سونی بخاطر اینکه دوربین از گوشی بیرون نزنه سعی کرده گوشی را کلفتتر کنه این خودش مزایا معایبی داره مثلا درگوشیهای اپل دوربین همیشه یه مقدار از قاب پشتی میزنه بیرونتر واین برای طرفداراش چیز ناراحت کننده ای هست من فکرمیکنم ایرادهای قبلی دوربین سونی دراین گوشی برطرف شده.من یه دوستی درخارج دارم میگفت این گوشی را ازنزدیک دیده ودستش گرفته خودشم از طرفداران سرسخت سامسونگ هست ولی بااون همه تعصب به سامسونگ طراحی این گوشی را تحسین میکرد میگفت باید دستت بگیری تا ببینی چه گوشی خوشدستی هست قسمت پشتی کامل تو دست پر میشه ومحاله از دستت دربره وزمین بیفته.
سونی با این طراحی که درظاهر کرده هرچند اولش جذاب نیست وبنظر گوشی چاقی میاد ولی این جای امید هست که در طراحی های بعدی بتونه این طراحیشو ارتقا بده وایرادهای این مدل را برطرف کنه من از قدیم طرفدار شرکت سونی بودم شرکتی که پیشتازتراز همه شرکتها درتکنولوژی بوده امروز ازش انتظار بیشتری میره من بعنوان طرفدار سونی فقط انتقاد دلسوزانه میکنم واقعا ایرادهایی که براین گوشی وارد میشه بقدری بزررگ هست که هیچگونه توجیهی برای طرفداری ازش نمیذاره بمونه.ولی من بااین همه بگو مگوهایی که پشت این طراحی زده میشه توصیه میکنم صبر کنید تا به کشورماهم وارد بشه تا ازنزدیک ببینیم وبعد اگه جای انتقاد وپیشنهاد باشه راحتتر بتونیم ارائه بدیم.دوستانی که طرفدار سونی هستن حتما درسایت خود سونی هم پیشنهادهاشون را ارائه بدند سونی شرکت مشتری مداری هست حتما به خواسته های طرفدارانش توجه میکنه .موفق باشین

محمدرضا . در تاریخ : 1397/1/5

آقا من کامنت اولم رو اصلاح می کنم.
این گوشی همه چیش عالیه و طراحی هم در نوع خودش (خاص) و جذابه.
😎

georgia g در تاریخ : 1397/1/4

کسی می دونه با چه قیمتی وارد میشه ؟
امیدوارم بیشتر از 3 ، 3.200 نباشه :|

far z در تاریخ : 1397/1/4

یه مقایسه دوربین بین xz2 و اس9+
https://www.youtube.com/watch?v=d5QypRuSE50

هرچند سونی دوربین خوبی داره ولی اصرار بر پایین نیاوردن دریچه دیافراگم و نزاشتن لرزشگیر اپتیکال در عکاسی نور کم تاثیر محسوسی داره.
مورد بعدی کند بودن فوکوس سونی هست.
از نظر داینامیک رنج هم عملکرد سونی میتونس بهتر باشه.

arsham a در تاریخ : 1397/1/4

سلام...
اکثر گوشیهایی که تو اسفند ماه معرفی شدن تو اردیبهشت یا نهایتن تو اوایل خرداد وارد ایران میشن ......... انشالله.......

far z در تاریخ : 1397/1/1

همونطور که گفتم لفظ سریعترین گوشی میتونه گمراه کننده باشه.
اگه gsmarena هم این لفظ رو به کار میبره بازم چیزی رو عوض نمیکنه.
سرعت گوشی میتونه از سرعت بوت شدن و سرعت کلی رابط کاربری باشه تا سرعت باز کردن اپ ها و نگه داشتن اپ ها در رم و نرخ فریم تو بازی یا حتی سرعت لود کردن محتوا در سایت ها یا اپ ها و ... باشه
درسته قدرت سخت افزار در مجموع سرعت موارد بالا رو میتونه افزایش بده، ولی نسبت خطی وجود نداره بین اونها.
تست های بنجمارک هم سرعت خام سحت افزاری رو نشون میدن و سیستم عامل توشون دخیل نیست، مگر اونکه تستی مثل antutu باشه که در اون سیستم عامل هم تست و نمره دهی میشه.
اگه شما میبینید oneplus 5t تو یه تستی بهتر از s9 هست احتمالا تست گرافیک on screen هست. تو این تست رزولوشن صفحه نمایش باعث میشه نمره بالاتری کسب کنه. چنانکه تو این تست xz1 compact میتونه حیلی بهتر از رقبای پرچمدار ظاهر بشه.

هومن ر در تاریخ : 1396/12/29

بله دوست عزبز بنده گفتم در حال حاضر و شکی نیست مثل همیشه وانپلاس از همه سریع تر میشه...همین وانپلاس فایو تی از بعضی جهات از اس ناین بهتر بود تو تستا، نمیدونم چجوری(شاید سیستم عامل)ولی بود!
ضمنا این سریع ترین ک گفتم حرفه جی اس ارنا بودش ن من:)

far z در تاریخ : 1396/12/28

از نظر گرافیک اسنپ ۸۴۵ حدود ۱۵% بهتر از اگزینوس ۹۸۱۰ هست
از نظر cpu تک هسته ای اگزینوس ۹۸۱۰ حدود ۶۰% بهتر از اسنپ ۸۴۵ هست.
از نظر cpu چند هسته ای ۹۸۱۰ حدود ۶% بهتر از اسنپ ۸۴۵ هست.
البته الان به ندرت حالت تک هسته ای برتری محسوب میشه. صرفا تو موارد خاص.
البته اینا در دنیای اندروید هست.

به کار بردن لفظ سریعترین گوشی دنیا چندان درست نیست. چون سرعت گوشی به طور خطی با افزایش قدرت سخت افزار اون افزایش پیدا نمیکنه.
ولی اگه منظورتون سریعترین گرافیک در دنیای موبایل هست درسته. اسنپ ۸۴۵ سریعترین گرافیک رو داره.
به دور از انصاف هست که افتخار soc ساخت کوالکام رو به سونی بدیم که صرفا از اون استفاده کرده. اگه انحصارا سونی ازش استفاده میکرد میشد قبول کرد این افتخار رو. ولی تا چندی بعد بازار پر میشه از برندهای مختلف با اسنپ ۸۴۵

m e در تاریخ : 1396/12/27

سلام
درجواب شماودوستان
(موقع توضیح دادن یه مطلب،خودمون رو بذاریم جای کم اطلاع ترین فرد،اگه واقعا میخوایم به دیگران کمک کنیم)
میتسوبیشی لنسر(اوولوشن FQ 400 )ظرفیت موتورش 2 لیتره.فِراری انزو که سفارشی و تعداد محدود ازش ساخته شده ظرفیت موتورش 6000 سی سی یعنی 3 برابره!!!و پا بپای هم توی شتابگیری میرن!!!
نظرتون چیه؟!
همین حالی رو که خیلی از شما پیدا کردین،بیشتر کسانی که میان اینجا در مورد بحث های ما در مورد اعداد و ارقام میبینن،همین حال رو دچار میشن تازمانیکه که ما واضح وخدایی نکرده به دور ازغرض بحث نکرده باشیم.
اگه منِ نوعی در ادامه ی مثال بالا نگم که لنسر موتورش دارای توربو هست و انزو اما موتور غیرتوربو داره و قدرتی که توربو ایجادمیکنه رو توضیح ندم،1_ یا اطلاعات کافی نداشتم2_ یا عمدا برای ابهام در ذهن دیگران اینکارو کردم(روانشناسی) 3_و یا اینکه یادم رفته بگم.
احتمالا من قبلا منظورمو درست نرسونده بودم(در اینصورت عذر خواهی از همه).در این که هواوی توی این تست ، فقط خوب عمل کرده شکی نیست.منظورمن این بود مقایسشون باهم از بیخ اشتباهه.خیلیااینجا اینجوری فکر میکنن چون gsm باطری رو تست میکنه و به هر گوشی یه نمره میده پس میتونن نتیجه گیری کنن که عدد بالاتر در مقایسه با تمام گوشی ها بهتره.gsm اگه تست کرده و نمره داده ،ماییم که اگه داریم تخصصی نگاه میکنیم پس لااقل بایدصفحات کم مصرفتر اولد(میت پرو)رو از ips جدا کنیم توی مقایسه هامون و اینکه ببینیم در استفاده روزانه چه حرفی برای گفتن دارن.
و اما درمورد میت 10 معمولی و xz2 هم فعلا که (میت)یه نمره کمتر داره.در مورد قضاوت اینکه آیا تفاوتِ 820 mah در باطری/ با تفاوتِ اندازه ی صفحه نمایش و رزولوشنِ این دوگوشی همخونی داره یا نه،کار من یکی که نیست! این شبیه این می مونه که کسی بگه چون لنسر توربو هست تونسته خودشو بکشه بالا وگرنه اگر و اگر و اگر میتسوبیشی هم در شرایطِ برابر با انزو و موتور بدون توربو و 6 لیتری میداشت حتما عقب می افتاد!!!( نتیجه گیری:به نظر همتون بهتر نیست هر وقت دو گوشی با اندازه و نوع صفحه ی یکسان و رزولوشن برابر دیدیم مقایسشون کنیم؟در غیر اینصورت شخص معمولی که میاداینجا میبینه حرف از 88 ساعت و فلان ساعته،درگیر همون اعدادی میشه که خیلیا درگیرشن.طرف دیگه عقلش میره و نمیپرسه کدومش چه رزولوشنی داره و اولد و ips چیه.درنتیجه بعد از هزینه ی کلی پول بابت یه گوشی،باید ضرر کنه و شخصا تجربه کنه که عیبای مثلا اولد چیه یا ips یا در کل تفاوت هایی که ای دل غافل موقع خریددقت نکرده و فکرش رفته پیش اعداد)
این یه مثاله به خودت نگیر:)شمای نوعی چرا میت 8 رو نمیخری؟تستش توی همین gsm شده 103!!!! پس با این نمره هیشکی سراغ هیچ گوشیه دیگه ایی نباید بره ظاهرا!اما(همونطور که خودتم به حقیقت امر حتما واقفی،ولی مثالش رو میگم)خود من به شخصه دارم میبینم که دوست من با میت8 همیشه توی قطار شارژر به دسته و من با زد 5 پریمیوم ( دیگه مصرف وحشتناک پردازنده و صفحه پرمصرف و باقیه چیزاشو خودت میدونی) خیالم راحته که تا شب بشه و برگردم خونه شارژ دارم.
این جمله اشتباهه که طول عمرِ کلیِ یه باطری در ساعت شارژدهیِ روزانه بی تاثیره.بله شایدخیلی از کمپانی ها عدد باطری رو برای تست اولیه بالاببرن ولی گذشتِ نه چندان زیادِ زمان چی میگه؟
علم تیوری خوبه ولی فراموش نکنیم که زیرمجموعه ی تجربه ومشاهده هستش.
راستی،SONY این باطری رو توی 7 میلیمتر ضخامت جا داده.باقیه بدنه در مرکز ضخیمه(نوع طراحی و ارگونومی،خوب و بدش به کنار)و باطری ها هنوز تخت هستن و نه محدب ;)

far z در تاریخ : 1396/12/27

نگفتم شما گفتین بهترین کمرافون. جمله من رو دوباره بخونین :)
موافقم که دوربینش بهتر از قبل شده.
ولی بهتر بود لرزشگیر اپتیکال برا کاهش نویز و دیافراگم زیر ۲ برای عکسهای بهتر در نور کم باشه.
باید امیدوار بود که در گوشی بعدی سونی این دو مورد رو به لحاظ سخت افزاری قرار بده

درسته نمره dxo برای s9+ بالاتر از بقیه هست، ولی در زمینه عکاسی در اکثر شرایط نوری و به خصوص در بخش داینامیک رنج پیکسل ۲ بهتره. s9+ به خاطر نمره بالاتر در زوم و افکت بوکه به خاطر دوربین دوم هست که تونسته نمره بالاتری از پیکسل به دست بیاره.
به اعتقاد بسیاری از یوتیوبرها و اهل فن تو پارامترهای مهم عکاسی هنوز پیکسل ۲ حرف اول رو میزنه. این نشون میده که گوگل چطور تونسته با نرم افزار قوی، خودش رو بالاتر از بقیه قرار بده.

WOLF A در تاریخ : 1396/12/27

نه من نگفتم بهترین کمرافون!!!!
گفتم سونی چون میدونسته که این 19 مگاپیکسلی ، مثل قبلی ها نیست، گفته دوربینشو دست کم نگیرید چون کمرا فون جدید در راه است که واقعا هم هست، هم دوربین خودشو خیلی بهتر کرده و هم قراره که یه دوربین حرفه ای بزاره روی XZ pro. البته بیشتر منتظر XZ pro هستم با دوربین دوگانه و چیپست اختصاصی پردازش تصاویر.
من تقریبا تمام ویدیوهای مرتبط با مقایسه بین S9 و XZ 2 رو در youtube دیدم چون دنبال speed test بودم که متاسفانه نبود هنوز وهمشون تست دوربین بودن ولی همینایی که دیدم ، سونی عالی کار کرده بود. یکیشو دیدم که وایت بالانس رو یجوری گذاشته بود که XZ 2 خیلی زرد گرفته بود ولی در بقیه تست ها سونی به نظرم عالی بود.
همچنین DXOMark سامسونگ S9+ رو تست کرده و بهش بالاترین امتیاز یعنی 99 داده. از پیکسل هم بالاتر.

و اینکه سونی خودش اعلام کرده بود قبلا که این سنسور و قابلیت 960 فریم رو به کسی نخواد داد و در انحصار خواهد ماند.

هومن ر در تاریخ : 1396/12/26

دوست عزیز چند نکته یادت رفت ک این گوشی 5.7اینچه و میت تن 5.9 اینچ
ب تفاوت رزولشن صفحه دقت کردین؟جی اس ام ارنا تست باتریش رو حالت رزولشن کارخونست...ک کیت تن رو wqhd ولی این گوشی رو فول اچ دی هستش...مدت شارژ شدن ی گوشی 4000میلی امپری تو سی دیقه 58درصده ولی گوشی 3180 امپری 45 درصده و در واقع من ک گفتم باتریش مثل میت تم خوبه در واقع ب نفعش حرف زدم...میت در کل باتریش بهتر از این گوشی هست،حالا سونی با این ظرفیت کمش چجوری این طور ضخامت داره نمیدونم ولی همون میت تن با 4000امپر خیلی کمتره...ولی اگه صادق باشیم این گوشی باتریش خیلی می ارزه به اس ناین...کلا می ارزه در مقابل اس ناین...موفق باشید؟!

بی طرف 1 در تاریخ : 1396/12/26

تو تست باتری نسبت ب ظرفیتو صفحش بازدهیه خوبی داشت اما با این وزنو ضخامت باید ظرفیت بیشتری جا میداد ینی یا با همین ظرفیت گوشیو سبک ترو نازکتر میکرد یا با این وزنو ضخامت ظرفیت بیشتری جا میداد ک توجیهی داشته باشه براش
برندا هرچقدر ک تو دوربین و پردازنده و صفحه نمایش پرچمداراشونو ارتقا بدن تو باتری موفق ب چنین کاری نمیشن نمونش S9
الآن اگه ی پرچمدار بتونه با ی وزنو ضخامت و طراحی منطقی شارژدهی عالی داشته باشه ( امتیاز بالای 100 ) بنظر من فروش خیلی خوبی میکنه چون دست گذاشته رو نقطه ضعفه اکثر پرچمدارا
در حال حاضر ( بجز XZ1 Compact ک بخاطر باتریو صفحه ی کوچیکش گزینه ی اصلیه خریدم بودو وارد ایران نشد) نمره ی بالای 100 نداریم تو پرچمدارا XZ2 Compact هم شد 88 ساعت
بالاترین نمره رو فعلا mate 10 pro داره با وزنو ضخامت منطقی 96 ساعت و نسبت ب قیمتش باید قبول کنیم ک یک شاهکاره

بی طرف 1 در تاریخ : 1396/12/26

میت تن صفحش QHD و کمی بزرگتره بیشتر باتری مصرف میکنه و اینو با ظرفیت باتری بیشتر جبران کرده درصورتی ک با این ظرفیت بیشتر سبکترم هست!!
در شرایط بالا XZ2 شده 88ساعت و میت تن 87 ساعت

میت تن پرو ک FHD و 6اینچ هست نمره باتریش شده 96 ساعت ( وزن و ضخامتشم کمتره از XZ2 )
پس در مجموع عملکرد میت تنا "تو باتری" از XZ2 بهتر بوده

و XZ2 نسبت ب S9 عملکرد بهتری داشته تو باتری

هومن ر در تاریخ : 1396/12/25

نمیدونم مقایسه هایه دوربینو دیدین یا ن ولی دوربین سونی از اس ناین پلاس هم بهتره...قبلا گفتم دوربینش کار داره ولی عجیب دوربینش خوب شده...دمش گرم...میتونست طراحی گوشیو بهتر کنه ولی همین جوریشم ارزش خریدش از اس ناین بیشتره همین کافیه...

m e در تاریخ : 1396/12/24

برادر جان
«باطری خیلی خوب مثل میت 10 »؟؟؟؟؟؟؟ تو برای دوتاش لفظ خیلی خوب رو به کار میبری؟؟؟؟!!
اصلا میدونی که اختلاف باطری میت با xz2 بیش از 800 میلی آمپر هست؟؟؟ یعنی 820 میلی آمپر ساعت باطریه بیشتر ،بازده ی بیشتری نبایدداشته باشه؟4000 میلی آمپر رو با 3180 میلی آمپر مقایسه میکنی واقعا؟ بعد نتیجه گیری هم میکنی که دوتاش خیلی خوب؟؟؟؟
...

بی طرف 1 در تاریخ : 1396/12/24

میت تن صفحش QHD و کمی بزرگتره بیشتر باتری مصرف میکنه و اینو با ظرفیت باتری بیشتر جبران کرده درصورتی ک با این ظرفیت بیشتر سبکترم هست!!
در شرایط بالا XZ2 شده 88ساعت و میت تن 87 ساعت

میت تن پرو ک FHD و 6اینچ هست نمره باتریش شده 96 ساعت ( وزن و ضخامتشم کمتره از XZ2 )
پس در مجموع عملکرد میت تنا "تو باتری" از XZ2 بهتر بوده

و XZ2 نسبت ب S9 عملکرد بهتری داشته تو باتری

far z در تاریخ : 1396/12/24

یه مطلبی رو کلی میخوام به همه و البته خودم بگم:

سوای اینکه طرفدار برند خاص هستیم یا نه همیشه باید سعی کنیم مطالبی که میشه اون رو اثبات کرد رو با دلایل مشخص عنوان کنیم. وقتی بحث طراحی وسط میاد، هیچ کس نمیتونه بگه نظر دیگری در مورد طراحی درست هست یا اشتباه. به تعداد انسان های روی زمین سلبقه های متفاوت وجود داره که باید بهشون احترام گذاشت. ولی وقتی پای مواردی هست که بر اساس مستندات علمی و فنی یا واقعی هست دیگه نمیشه سلیقه یا احساس رو وارد کرد. مثالش همین دوستانی هست که قابلیت سوپر اسلوموشن رو اس۹ رو خرید سامسونگ از سونی میدونن.
طبق این مطلب
http://english.etnews.com/20180315200002
سامسونگ که تا پایان سال گذشته میلادی سنسورهای سه لایه دوربین که قابلیت ثبت ویدیو های ۹۶۰ فریمی رو دارند رو با ظرفیت 45000 عدد در هر ماه تولید میکرده. با افزایش سرمایه گذاری در این زمینه میخواد ظرفیتش رو به 120000 عدد در ماه برسونه. در حالیکه ظرفیت تولید سونی 100000 عدد در ماه هست. به اعتقاد این مطلب این تهدید جدی بر صنعت سنسور سازی سونی محسوب میشه و باید منتظر واکنش سونی که در این صنعت پادشاهی میکنه بود.

هرچند در این مطلب به این اشاره شده که سامسونگ برای گوشی هاش هم از سنسورهای ساخت خودش و هم سنسورهای ساخت سونی استفاده میکنه.(البته با توجه به تیراژ تولید گوشی توسط سامسونگ طبیعی هست که فعلا توان پوشش دادن به نیاز خودش رو با تولید خودش نداره)

--------------
از این فرصت استفاده کنم و اینو عنوان کنم که تست باتری xz2 ظاهرا بسیار امیدوار کننده هست. بعد از مدتها از زمان z3 بالاخره سونی یه گوشی پرچمدار با باتری خوب وارد بازار کرد.

ali s در تاریخ : 1396/12/23

نو آوری در مدل های سونی وجود نداره حتی شیائومی و ایسوس و حتی زد تی ای هم دارن نوآوری های جالبی ارائه می دن که خیای کارشون رونق گرفته ولی سونی هیچچچچچچچ......... افسوس بااین وضعیت تا سه چهارسال دیگه
این کمپانی ورشکسته میشه شک نکنید

ali s در تاریخ : 1396/12/23

سلام از نظر من این گوشی یک شکست بزرگ برای این کمپانی است چون اصلا همپای گوشی های بروز پیش نمیره اشکالات گوشی موبایل های سونی و من
جمله همین مدل:
1_مهمترین اشکال نیم متر حاشیه بالا و پایین گوشی که واقعا مایه خجالته.
2_وزن زیاد مدل های این برند نسبت به دیگر برندها
3_باتری های ضعیف به کاربرده شده در مدل های سونی
4_حافظه داخلی کم نسبت به دیگر برند ها
4_رم پایین نسبت به دیگر برند ها
5_استفاده نکردن از دو دوربین یا سه دوربین در جلو و عقب مثل هواوی یا سایر برند ها
6_تولید نکردن گوشی های فبلت

far z در تاریخ : 1396/12/23

بله به وضوح میشه بهبود نرم افزاری دوربین رو تو xz2 دید.
حرف اینه که چنین کاری رو سونی میتونه تو گوشی های قبلیش هم پیاده کنه.

البته چند تا نکته لازمه اشاره کنیم:
- این تست gsmarena یه تست آزمایشگاهی هست. هرچند میتونه تا حد زیادی نشون بده که دوربینها چطور عملکرد داره ولی برخی چیزها رو اصلا نمیتونه تست کنه. تو محیط بیرون شرایط نوری بسیار پیچیده هست. معمولا در بسیاری موارد یک صحنه دارای قسمت های تاریک و روشن هست. در این موارد هست که دوربین گیج میشه که چطور اون صحنه رو بگیره که شرایط نوری و رنگی بالانس خوبی داشته باشه.
این مورد که میشه از اون به عنوان dynamic range یا در مواردی contrast یاد کرد، تو این تست gsmarena اصلا وجود نداره. برا همین هست که تو اون کلیپی که من قرار دادم شما میبینید در محیط کم نور بیرون (از زمان 1:33 تا آخر) سونی نتونسته تصویر روشنی ثبت کنه و نسبت به اس۹ هم دارای نویز بیشتری هست. چون به طرف صحنه دارای چراغ هست و روشن و طرف دیگه تاریک.
چالش دوربینها در این مورد هست که باعث میشه نمره کلی به دوربین بالا یا پایین باشه. از این نظر بهترین دوربین رو گوشی فقط و فقط pixel 2 xl هست. اتفاقا اس۹ در این زمینه هرچند خوبه ولی به هیچ وجه نمیتونه با پیکسل رقابت کنه. یعنی با وجود اینکه اس۹ دارای دیافراگم f/1.5 هست، ولی پیکسل با دیافراگم f/1.8 تصاویر روشنتری ثبت میکنه. هرچند اس۹ مقداری شارپتره.
https://www.youtube.com/watch?v=mrJEy6n3wcU

- تو همین تست gsmarena هرچند xz2 جزییات بالایی رو به لطف سنسور ۱۹ مگاپیکسلی و بهبود نرم افزاری ثبت کرده، ولی تصاویرش نویز بالاتری دارند. هرچند همین تست میزان زوم بسیار بالایی داره( که باعث میشه تفاوت جزییات اینفدر به چشم بیاد. سامسونگ رویکردش smooth کردن عکس هست تا نویز ها رو به حداقل برسونه. ولی سونی بیشتر رو جزییات بالا تمرکز کرده و نویز هم نسبتا بالا هست.

ولی باید پذیرفت که به لطف کار نرم افزاری بهبود خوبی تو تصاویر xz2 اتفاق افتاده (اانتظار من اینکه سونی چنین بهبودهایی رو با آپدیت به نسل های قبلیش هم برسونه. چون اساسا سحت افزار دوربین دست نخورده باقی مونده). ولی اینکه xz2 رو بهترین کمرافون بدونیم یا به قول شما دوتا اس۹ هم نتونن از نظر جزییات به xz2 برسن مبالغه آمیر هست. چون اساس مقایسه شما بر اساس gsmarena sample test هست که در دنیای واقعی و محیط های بیرون شرایط ممکنه بسیار متفاوت باشه. ملاک عمل هم محیطهای محتلف با شرایط نوری مختلف هست.

هومن ر در تاریخ : 1396/12/23

خب تست جی اس ام ارنا هم اومد و بنچمارک ها ترکوندن...اسپیکر باز ضعیف ولی بهتر از قبل...باتری خیلی خوب مثل میت تن...صفحه نمایش راضی کننده بودن...و در مورد دوربین انصافا خیلی بهتر شده ولی هنوزم کار داره...من یادم نیست تو اینجا یا تو بخش اس ناین پلاس گفتم...اون اسنپی که به سامسونگ میدن رو اگه ب سونی بدی خیلی خیلی بهت بازده میگیره ک خودتون دیدین،حالا وانپلاس و شیائومی ببینین چیکار میکنن...درکل گوشیه خوبیه...مبارک هرکی ک قراره بخرتش...موفق باشید

بی طرف 1 در تاریخ : 1396/12/22

198 منهای 163 میشه 35 پس تفاوتشون 35 گرمه ن 6 گرم
اینکه دوربین رو کدوم شرکت ساخته باشه دلیل نمیشه دوربین گوشیاش در عمل بهتر باشه و این چیزیه ک سونی در طی سالیان ثابتش کرده!!!
مورد سوم رو قبول دارم ولی شارژدهی میتونست بهتر باشه و معمولا شارژ دهی مهمه ن طول عمر چون بچه پولدارایی ک این گوشیارو میخرن یکی دوسال بعد میفروشن میرن سراغ مدل بالاتر پس شارژدهی از طول عمر مهمتره
نمره باتری XZ2 فعلا توسط GSMArena تست نشده اما مال S9 شد 78 ساعت ک از S8 و XZ1 ضعیف تره!!
فقط ضخامت لبه های گوشی مناسبه و بیشتره گوشی کلفته و نسبت ب این ضخامته زیاد باتریه کمی جاداده شده

behrouz k در تاریخ : 1396/12/22

هنوز هم باورم نمیشه که کانسپت هایی که ارائه میشد هم از طرح سونی بهتره!
واقعا خیلی جای کار داره.
ای کاش اصالت طراحی خودش رو حفظ میکرد. اون ظاهر لوکس اکس زد پرمیموم کجا. این جا!
بازیی که ساسمونگ شروع کرد و حاشیه رو کم کرد و حالا سونی هم داره تن به این بازی میده که من واقعا فازش رو درک نمیکنم.
امیدوارم سال آینده یک تجدید نظر اساسی در مورد این طرح بکنن.

رضا ب در تاریخ : 1396/12/22

ملاک سایت دکسو مارک هستش که به گوشی ها به لحاظ کیفیت دوربین رتبه میده من از کیفیت دوربین های سونی و هواوی اصلا راضی نیستم سامسونگ از لحاظ دوربین خیلی بهتره ولی از لحاظ سرعت سونی از سامسونگم بهتره ،طراحی گوشی هم مشکلی نداره از نظر من خیلی خوب درست شده و متفاوته ،سونی کیفیت بد دوربینهاش به خاطر دهانه دیافراگم زیاد هستش اما خوب مگاپیکسلش بالاس که تصاویر باز تری و جزییات بهتری ثبت میکنه مثلا یک گوشی با پیکسل پایین شاید ستاره ها یا کبوتری تو اسمون هست رو نشون نده چون جزییات کمی ثبت میکنه اما پیکسل بالا این مزییتو به دوربین میده که تو ثبت جزییات سونی حرف اوله اما وقتی می خوایین از خودتون یا دوستان عکس بگیرید اون کیفیت یک گوشی با دیافراگم پایین رو نداره ،فعلا هم تو سایت دکسو گلگسی اس 9 از لحاظ دوربین اوله به نظرمم مهم ترین ملاک برتری یک گوشی این روزا طراحی و کیفیت دوربین هستش تا پردازنده چون عکس برداری تبدیل یکی از چیز های روزمره ما شده و کاملا کار بردیه یک گوشی از قابلیت عکس برداری با کیفیت بر برخوردار باشه که متاسفانه سونی برخلاف اسمش داره جا می مونه

رضا_ ب در تاریخ : 1396/12/22

سلام دوست عزیز
من خودم قبلا از طرفداران سونی بودم والانم هستم واکثرگوشیهای من سونی بوده هرچقدرهم متعصب باشم بازنمیتونم برحقیقت چشم پوشی کنم الان گوشیهای سونی ظاهرشون وطراحیشون تقریبا با میانرده های برندهای دیگه یکی شده.منم قبول دارم قدرت وکیفیتش بالاست ولی قبول کن طراحیش درشان شرکت سونی نیست من چون سونی را دوست دارم وبزرگ میبیننش انتظار دارم در طراحیش جای انتقاد نذاره بمونه.الان شرکتهای الجی سامسونگ هواوی حتی ایسوس واپل و... اکثرا پرچمداراشون را طوری طراحی میکنن که واقعا شبیه پرچمدار هست حاشیه بسیار ناچیز وباکیفیت میزنن ولی سونی یه گوشی ارائه داده که حتی ظرافت ونازکی زد3 پلاس روهم نداره یعنی چی بالای یک سانتی متر کلفتی گوشی باشه خودشم جک هندزفری نداشته باشه وجای حسگراثرانگشتش هم به عقب برده باشه الان دربین پرچمدارها چاقترین گوشی همین ایکس زد2 هست ما امیدوار بودیم که حاشیه وظرافت گوشی را طوری میزنه که دهنمون باز بمونه من روز اول که دیدمش فکرکردم گوشی میانرده هست وقراره کمتراز یک میلیون فروشش باشه ولی دیدم نه بابا پرچمداره اسنپ 845 روش سواره . من فکرمیکردم دیافراگمش متغییر باشه ولی باز همون ایکس زد1 را دوباره روی این گذاشته.960 فریم درثانیه هم چیز کاربردی نیست چون ما مهارت خاصی نداریم که به موقع درعرض3 ثانیه 960 فریم فیلمبرداری کنیم واقعا باید خیلی حرفه ای باشی وبتونی سریع دوربین را اجرا کنی وبذاریش روی فول اچدی وبعد حالت 960 فریمو فعال کنی واقعا هنر میخواد.فکرکن سونی چه چیز جدیدی ارائه کرده که مثل دیافراگم متغییر اس9 جالب باشه بدون تعصب بگو ها واقعا چه چیز جدید وجالبی دراین گوشی هست. درمورد پردازنده نگو که اونو کوالکوم میسازه بجز پردازنده چی داره واقعا.من چطوری خودمو قانع کنم اینو بخرم درحالی که چندین برند معتبر یه دریا امکانات گذاشتن وبا غولهای قدرتمندشون برا رقابت اومدن.سونی باید خیلی خیلی بهترازاینو میزد چرا که از قدیم شرکتی نو آور وفعال در عرصه تکنولوژی بود وبراکثر شرکتها سرتر بود ولی الان هواوی داره ازش جلو میزنه این واقعا ناراحت کننده هست

far z در تاریخ : 1396/12/22

عزیز

اختلاف وزن (جرم) اس۹ با xz2 رو اشتباه فهمیدید. 35 گرم هست نه 6 گرم.
شاهکار huawei mate 10 pro رو ببینید که با ۶ اینچ صفحه و ۴۰۰۰ میلی آمپر باتری فقط 178 گرم وزن داره.
https://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=8966&idPhone2=9081&idPhone3=8854

برا ۱۰ امین باره شاید میگم. سونی فروشنده دوربین به سامسونگ یا بقیه نیست. سونی فقط سنسور دوربین میفروشه. سنسور دوربین درسته بخش مهمی هست ولی همه دوربین نیس و دوربین متشکل از قسمتهای اپتیکی و الکترونیکی و نرم افزاری هست. اینها هم ساحته خود شرکتی هست که گوشی رو تولید میکنه. یا اینکه مثلا میت۱۰ پرو هواوی ماژول دوربین رو از لایکا خریده. یعنی همه دوربین ساخت لایکا هست و وهوای کارای نرم افزاریش رو انجام میده.
ضمنا سامسونگ تو اکثر بازارها از سنسور ایزوسل ساحت خودش استفاده میکنه.

منبع بدین که باتری سونی سنگینه و اینکه دوام بالاتری نسبت به بقیه داره. منبع بدین در این مواردی که صرفا ادعا میکنید. یه منبع معتبر که دقیقا اندازه گیری کرده و نتایجش منتشر شده.
واقعا من نمیدونم چرا دوستان میان ادعاهایی مطرح میکنن و دریغ از یه منبع یا مدرک که این ادعا رو ثابت کنه.

اینم در مورد شارژدهی باتری
https://www.gsmarena.com/battery-test.php3
۲ ساله هیچ گوشی پرچمدار سونی نتونسته رقابت کنه. اکثرا هم باتری متوسط یا ضعیفی داشتن.
چند تا گوشی میان رده سونی یا نسحه های کامپکت هستن که به دلیل یا رزولوشن پایین یا سخت افزار میان رده در کنار باتری بزرگ تونستن نتایج خوبی داشته باشن. هرچند نتایج گوشی های میان رده رقیبان در مواردی حتی بهتر بوده.
------

این رو خطاب به برخی طرفداران سونی میگم. لطفا اگه میخوایین پاسخ بدین یه زحمتی بدین ۱۰ دیقه سرچ کنید. بعد میبینید که نیازی ندارید به من پاسخ بدید.
نمونه اون همین دوستمون هست که میگه اختلاف وزن ۶ گرمه. در حالیکه با یه سرچ ساده و یه تفریق میشه احتلاف وزن دقیق رو به دست آورد.
این کارو بکنید تا باعث نشه دوباره بنده وقت بزارم و تکرار مکررات کنم یا اینکه واقعیتهایی که خیلیا میدونن رو دوباره بیان کنم.

سپاس

far z در تاریخ : 1396/12/22

دوست عزیز

من خیلی با طرفداران سونی بحث کردم. مطالبی که شما نوشتی هم قبلا تو نظرم پاسخ داده شده.
فقط دلیل از این پاسخ ارایه این مقایسه دوربین این گوشی با اس۹پلاس هست
https://www.youtube.com/watch?v=INPzNDq0S-Q

من اصلا کاری ندارم با عکسهای طول روز. صرفا به عکسهای شب نگاه کنید تا تفاوت عملکرد دو گوشی رو ببینید.

مقایسات دیگه ای هم هست که نتیجه مشابهی داره.

میدونم تحمل شنیدن انتقادات از سونی برا طرفدارانش بسیار سخته. البته شاهد ریزش طرفدارن سونی که میخوان منطقی به قضیه نگاه کنن هستیم. نمونه اش همین آقای mohsen e هست که قبلا با ایشون بحث کرده بودیم. نظر ایشون همین پایین هست. اتفاقا انتقادات تندتری نسبت به من کرده ایشون. بهتره بپرسید از ایشون که چرا اینقدر نظراتشون عوض شده نسبت به سونی.

WOLF A در تاریخ : 1396/12/21

سلام
در قسمت مقایسه دوربین گوشیهای GSMArena گوشی XZ 2 هم اضافه شده و تست عکسش موجوده. در نور کم و زیاد. باید بگم که 2 تا سامسونگ S9 هم نمیتونه با اون جزئیاتی که XZ 2 گرفته عکس بگیره. آیفون ها که دیگه سهله. و ضمنا یکی از گوشیها رو برای مقایسه ، XZ premium انتخاب کردمو باید بگم گوشی XZ2 کاملا فرق داره با پریمیوم از لحاظ کیفیت دوربین. اون کجا و این کجا.
واقعا پستی که سونی گذاشته بود درست بود که گفته بود:
"دوربین XZ2 را دست کم نگیرید، کمرا فون جدید در راه است"
برید یه نگاه بندازید: و گوشی سوم رو هم میتونید 19 مگاپیکسلیهای قبلی سونی انتخاب کنید.
https://www.gsmarena.com/piccmp.php3?idType=4&idPhone1=9081&idPhone2=8966

RAD 0 در تاریخ : 1396/12/20

اول برو تحقیق بکن بعد با این اطمینان و اعتماد به نفس در مورد دوربین گوشی های سونی نظر بده...به گفته همه کارشناسان بزرگ دنیا دوربین xz2 در شرایط نوری ضعیف خیلی بهتر از اس ۹ و اس۹ پلاس و سایر پرچمداران امسال است و این نشان دهنده برتری سونی در عمل نسبت به برندهایی که همیشه روی اعداد کاغذی و تبلیغات آنها سرمایه گذاری کلان میکنند
البته گفتم شنیدن این همه انتقاد نادرست و عیب گذاری خیالی روی گوشی های سوتی از طرفدار و عاشق یک برند دیگه امری طبیعی است و قابل درکه و درکت میکنم !!!!!

RAD 0 در تاریخ : 1396/12/20

تقریبا همه نقدهای شما به خاطر طرفداری از برند محبوب خودت بوده و البته قابل پیش بینی است!!!کسی که گوشی سونی نداشته باشه و یا لااقل سالها قبل با یک گوشی معمولی از سونی کار کرده !!!!در تعجب هستم که چطور این طور با اطمینان از معایبی سخن میگه که ۹۰ درصد آنها ساخته و پرداخته ذهن خود دوستان است و هیچ توجیه منطقی نداره
از نظرات طرفداران سایر برندها قابل انتظار است که همه قابلیت های استثنائی و اختصاصی سونی تبلیغات به شمار بره و به هیچ دردی هم نخوره مثل صفحه نمایش فوق العاده 4k و فیلمبرداری فوق العاده ۹۶۰ فریم که البته همین قابلیت های به درد نخور اگر برند های محبوب آنها بتوانند استفاده کنند همه اینها میشه نوآوری!!!!!ً
اگر شما تجربه کار کردن با گوشی های سونی را داشتید و یا لااقل جنبه های مثبت آنها را میدیدی لااقل باید می فهمیدی که ایکس زد پرمیوم اولین کسی تماما 4k HDR دنیا دنیا هست برخلاف زد۵ پرمیوم که فقط در آلبوم و ویدیو 4k بود هر چند که برای طرفدار و عاشق برند های دیگر این موارد اصلا مهم نیست
اینو هم بگم شما واسه آن قابلیت های از نظر خودتان مهم که به این خاطر گوشی مورد نظرتان را خریده اید اتفاقا این قابلیت های از نظر شما استثنائی هم کوچکترین ارزشی برای ما نداره و هیچ تاثیری در انتخاب گوشی مورد نظر نداده
در آخر هم خدا شکر همه دنیا دیدند که سونی چطور با ان دوربین از نظر شما عقب مانده خودش چطور دوربین به اصطلاح پیشرفته و خارق العاده البته از دیدگاه شما را در شرایط نوری ضعیف له کرد !!!!!
موفق باشی!!!!
ضمنا به زودی خواهید فهمید که سامسونگ همه دوربین های 960 فریم اس ۹ و اس۹ پلاس را از سونی خریداری کرده
خدایی یک دوربین حرفه ای نام ببر که سامسونگ تا حالا تولید کرده اصلا سامسونگ در دنیای دوربین های حرفه ای هیچ نقشی نداره وقتی سونی نیکون و کنون هستند ..

Mehrdad . در تاریخ : 1396/12/20

گوشی خوبی بنظر میرسه.😐با این مشخصات چقد میتونه قیمت داشته باشه؟

هومن ر در تاریخ : 1396/12/20

سلام...همه حالا فاز مخالف برداشتن و کاری ندارم ولی دوربینش تغییره خوبی کرده...نگنین ن...برین مقایسه ها رو ببینین الگوریتمش خیلی خوب شده دگ اون تاریکی رو نداره و شارپ شدن عکسا...بلاخره تونست از دوربینی ک ب بقیه میده استفاده درست بکنه

ساجدین ح در تاریخ : 1396/12/19

تفاوتش با s9 فقط 6 گرمه
ضمنا تا s8 9 note سامسونگ، تمام دوربین ها خریده شده از شرکت سونی بودن
ضمنا باتری های سونی وزن بالا ولی عمر چندساله دارند در حدی که تا گوشی رو داری باتری سالمه
ماندگاری باتریش توی بعضی گوشی های 2017 و 2018 از تمام رقبا بالاتره
ضخامتش هم 7 میلیمتره فقط سر دوربین به 11 میرسه

رضا_ ب در تاریخ : 1396/12/18

باسلام
من خودم از طرفداران سونی بودم ولی این طراحی را اصلا نمیتونم قبول کنم من هرگز از روی تعصب حرف نمیزنم این گوشی سخت افزار عالی داره ولی طراحی خوبی نداره من به شخصه گوشیهای سامسونگ والجی را بیشرازاین گوشی میپسندم.اینهمه گفتیم سونی بالاخره طراحیش خوب میشه عوض میشه آخرش اینم از طراحیش واقعا نه به خودش ارزش قائله نه به طرفداراش. دیگه منتظر نمیمونم معجزه ای از سونی ببینم.راستش طراحی سامسونگ منو بیشتر مجاب میکنه که بخرمش.بیشتراز این منتظر تغییر سونی نمیتونم بمونم.فعلا بهترین طراحی بنظر شخصی من مال سامسونگ هست از اس8 به بعد واقعا گوشیای زیبا وقدرتمندی میزنه مخصوصا دراس9 دیافراگم متغییری گذاشته واقعا قابل تحسینه.اینطوری درهر موقعیتی میتونی عکس بهتری ثبت کنی چه تاریک چه روشن خیالت راحته که دیافراگم متغیر داری.امیدوارم سونی زود به خودش بیاد هرچند خیلی از کاربراشو از دست داده وهر روز هم داره از دست میده واین ازدست دادن محبوبیت قبلی برای من ناراحت کننده هست چون واقعا از قدیم به سونی ایمان داشتم امیدوارم باور امثال منو دوباره بتونه به حالت قدیم برگردونه.
باتشکر از دوستان وسایت محبوب موبایل

far z در تاریخ : 1396/12/17

اینو هم در مورد این مطلبتون باید اضافه کنم که گفتین:
"یه وقتایی خیلیا میگفتن مگه با گوشیمون میخوایم بریم شنا ،که SONY داره گوشی ضد آب میزنه؟!!! گذشت یه چندین سال،بعد خیلیا با ضدآب شدن برند خودشون فههمیدن اشتباه میکردن."

همین تبلیغات بر روی قابلیت ضدآب باعث شد بسیاری گوشی رو با حودشون به استخر ببرن و با گوشی از کار افتاده روبرو بشن. در نهایت سونی در دادگاه محکوم شد:
https://www.xda-developers.com/sony-lawsuit-waterproof-xperia-z/

کسی اشتباه نکرد. این سونی بود که متوجه اشتباهش شد و بعد از چند سال به کاربرها توصیه کرد که گوشی رو به زیر آب نبرن.
“Moving or operating the device while it is submerged is not tested during the laboratory tests. There are also many environmental factors which we could not assess (e.g. water movement or water pressure changes during the movement), if a device is used underwater. Therefore we recommend not submerge our Xperia Z5 in water.”
منبع:
http://www.xperiablog.net/2015/09/10/sony-changes-stance-on-waterproof-phones-do-not-use-underwater/?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+XperiaBlog+(Xperia+Blog)

بنابراین این حرف درسته که گوشی وسیله ای نیست که اون آدم ببره استخر. چون اساسا هیچ گوشی ضدآب نیست و فقط مقاوم در برابر آب هستند.

mohsen e در تاریخ : 1396/12/17

درود
به شخصه از سونی بزای امسال انظار زیادی داشتم.مخصوصا در زمینه طراحی و با توجه به اون حجم از تبلیغاتی که روی تغییر طراحی نسل جدید مانور می داد.ولی هیچ کدوم از اون انتظارات برآورده نشدن.
طراحی بالاخره تغییر کرد!البته سلیقه ایه ولی من اس۸ اس۹ یا میت۱۰ پرو رو ترجیح میدم.
گوشی ضخامت بسیار زیادی داره،جک هدفون دیگه وجود نداره،وزنش بیشتر شده(من دستای سالمی دارم و به شخصه برام مهم نیست ولی بهرحال عجیبه)،باز همون دوربین،باز همون گشودگی دیافراگم،باز همون پنل،در یک کلام:باز هم شکست
تغییرات زیادی درظاهر گوشی دیده میشه،اما با کمال احترام،تغییراتش چندان مثبت به نظر نمیرسه
اینا صرفا نظرات شخصی بنده هست و قصد تحمیل به کسی ندارم
سپاس

far z در تاریخ : 1396/12/17

دوست عزیز

فقط میخوام چند تا نکته در خصوص نظرات شما بگم:

۱- قابلیت ضدآب (در تعریف صحیح البته مقاوم در برابر آب) یه حرکت خوبی هست. سونی از اولینهای این امر در گوشی ها بود ولی هیچ دلیلی نداره که چون سونی زودتر از حیلیا بوده پس دیگران ازش استفاده کنند. یه سری چیزها تو هر محصولی تبدیل به استاندارد میشه. ضدآبی هم اینطوریه و مسلما کمپانی های تولید کننده از ابداعات یا در پیاده سازی تکنوبوژیکی سعی میکنن باهم رقابت کنند. ضدآبی نه ابداع سونی بوده و نه اینکه کار سختی هست. وقتی گوشی درپوش پشتش باز نمیشه پس میشه به راحتی دور گوشی رو با چسب مخصوص چسبوند تا آب نفوذ نکنه. تنها چلنج این مساله جک هدفون و درگاه شارژ و اسپیکر بود که در مراحل ابتدایی دیدیم سونی برا خیلیهاشون درپوش گذاشته بود. ولی کم کم این درپوشها حذف شد. بالاخره بعد از ۲.۵ سال در z3+ درپوشها کامل حذف شد.
یادمه اس۵ با قرار دادن یه لاستیک در درپوش پشتی هم درپوش باز میشد و هم ضدآب بود!! به همین راحتی :)

۲- ۹۶۰ فریم حرکت خوبی از طرف سونی بود. من همیشه گفتم که بودن یه قابلیت هرچند بسیار کم کاربرد بهتر از نبودنش هست. اما الان هم میگم در کاربرد روزمره و عمومی از گوشی این قابلیت بسیار بسیار کم کاربرد هست. چه سونی داشته باشه چه سامسونگ. ضمنا این چیزی که سامسونگ در کنفرانس معرفی اس۹ گفت این بود که خودشون سنسور دوربین رو ساختن و حرفی از خرید از سونی یا همکاری با سونی در این زمینه زده نشد. لطفا برای این ادعای خرید از سونی منبع معتبر بدین.
لرزشگیر اپتیکال خیلی لازمتره تا این.

۳- متاسفانه دیدگاه شما در زمینه ۴کی اشتباه هست. بهتون پیشنهاد میکنم این مقاله از سایت معتبر cnet رو بخونید
https://www.cnet.com/news/phones-with-ultra-high-resolution-4k-screens-are-serious-overkill/
اینجا دقیقا به واژه overkill برای رزولوشن ۴کی رو گوشی اشاره شده. در استفاده روزمره از گوشی هیچ نیازی به این رزولوشن نیست. حتی تفاوت بین FHD و QHD هم به حدی ناچیز هست که میشه به راحتی ازش صرفنظر کرد. من خودم اس۸پلاس رو اکثرا رو FHD استفاده میکنم تا QHD چون دوام باطری برام مهمتره تا یه چیزی که باید ذره بین بزارم و متوجه تفاوتش بشم. دیگه شما حساب کن ۴کی به چه دردی میخوره.
تنها چیزی که میتونه وجود ۴کی رو گوشی رو توجیه کنه فقط و فقط VR هست. اتفاقا برا VR به قدری ۴کی نیاز هست که من شدیدا توصیه میکنم در آینده نزدیک همه سازندها به این رزولوشن رو بیارن. البته باید پیش شرط هایی از جمله وجود محتوای بالا برا VR، باتری گوشی ها حیلی پیشرفت کنه و سحت افزار قدرتمند بیاد رو گوشی.
از این روی حرکت سونی در قرار دادن ۴کی رو گوشی هاش از چند نظر نقد جدی داره:
- قابلیت ۴کی در تمام کاربردهای گوشی قابل دسترسی نیست و محدود به گالری و اپ های خاص هست.
- اجازه تغییر رزولوشن تو سونی وجود نداره (ایراد بسیار بزرگی هست این. اگه این ایراد نبود مورد بالایی هم میتونست با اختبار کاربر تغییر کنه نه با تصمیم سونی)
- علیرغم اینکه این رزولوشن تنها کاربردش در VR هست، سونی هیچ کاری در این زمینه انجام نداده. پس نتیجه میشه که این حرکت سونی صرفا جنبه تبلیغاتی داره و بس.

۴- درخصوص قابلیت صوتی سونی صحبت کردید. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و بررسی کننده ها، حجم صدای خروجی گوشی های متعدد سونی برای سالهای متوالی ضعیف تر از رقبا بوده.
هر وقت از صدا رو گوشی صحبت میشه اذهان به طور خودکار به سمت htc میره نه سونی.

۵- باتریهای سونی هم چند سالیه ضعیفتر از رقبا هست.

m e در تاریخ : 1396/12/16

دقیقا این مورد رو درست اشاره کردی.
شورولت کوروت z06 امریکا، توی یه کلاس با پورشه 911 المان هست.تمام مشخصات سرعتی و قابلیتهاشون یکیه تقریبا.ولی قیمت پورشه دقیقا دقیقا دو برابر کوروت هست.بزرگترین دلیلش هم بخاطر هزینه ی تولید هست.
مواد خام اولیه بکار رفته توی یک وسیله،روی قیمت نهایی تاثیر بسزایی داره.ولی تنها پارامترِ تعیین کننده ی قیمت نیست طبیعتا.

علت سبکیه گوشی های برندهای دیگه در مقیاس های برابر ،نسبت به دو گوشیه SONY و اپل، یکیش در جنس مواد به کار رفته هست.مگر اینکه برندهای دیگه از فیبر کربن دارن استفاده میکنن که مقاوم و در عین حال سبک هست و ما خبر نداریم!!!

m e در تاریخ : 1396/12/16

اوکی.آخه نوشته بودی 4k hdr.جمله ات کژتابی داشت.

################################
ادامه ی حرفم با خیلیا رو همینجا میگم!

یه وقتایی خیلیا میگفتن مگه با گوشیمون میخوایم بریم شنا ،که SONY داره گوشی ضد آب میزنه؟!!! گذشت یه چندین سال،بعد خیلیا با ضدآب شدن برند خودشون فههمیدن اشتباه میکردن.
یه وقتایی SONY اومد 960 فریم با خودش اورد، دوباره همون خیلیا شروع کردن به ایراد گرفتن.سامسونگ اومد 960 فریم رو خرید و گذاشت،الان همون خیلیا نمیدونم جرا جیکشون در نمیاد دیگه!!
یه وقتایی SONY داشت 4k میزد،خیلیا باز بهونه های خاص خودشون رو داشتن.بهت قول میدم صفحه 4k که SONY ساخت ،اگه ips نبود و اولد می بود،مثل 960 فریم الان توی خیلی از برندهای دیگه هم می دیدیمش.با اومدن 4k oled البته احتمال زیاد Joled، اگه خیلیا نیومدن از SONY بخرنش هر چی خواستن این جماعت به من بگن.چون قبلا گفتم و باز هم میگم،دیگران نتونستن بسازن وگرنه تاحالا ساخته بودن.دلیل: اگه تا 350 ppi برای چشم غیر مسلح کافیه،پس چرا دیگران تلاش کردن تا به 521 ppi برسن؟؟؟ پس دارن تلاش میکنن بیان بالا ولی نمیتونن.
دیگه از تکنولوژی های صدا که خاصّ SONY هستن نمیخوام اسم بیارم.چون اینا واسه SONY نرماله! غیر از این باشه عجیبه.باطری هم همینطور.
و همینجور ماجرای ابداعات SONY و این جماعته خیلیا ادامه خواهد داشت.
اونا روی قابلیتهای قدیمیه SONY که داره تازه توسط برندهاشون خریده میشه مانور میدن اشکالی نداره،ولی ما از این قابلیت ها حرف بزنیم میشیم متعصب!

far z در تاریخ : 1396/12/16

گوشی هایی که طی دو سال اخیر تولید شدن به حدی از بلوع رسیدن که نمیشه گفت گوشی بد تو بازار داریم.
بحث سر این نیس. دیگه گوشی نداریم که صفحه نمایش بد یا دوربین بد داشته باشه.
لرزشگیر اپتبکال همیشه نیاز هست. هیچ کار نرم افزاری نمیتونه جای لرزشگیر اپتیکال رو بگیره. ببینید چند سال از ورود این لرزشگیر به دنیای گوشی گذشته و سونی همچنان داره لجاجت میکنه.
سونی چند ساله دیافراگم دوربین رو هم دست نزده. عکسهای محیط کم نورش هم هست و واقعا احتلاف با رقبا محسوسه. با بالا بردن ایزو نتیجه میشه افزایش نویز. باید دوربین دیافراگم بازی داشته باشه تا عکسهای محیط های کم نور بهتر باشه.
وقتی سحت افزار دوربین دست نخورده باقی بمونه یعنی تنها بهبودی که سونی میتونه در دوربین بده میشه نرم افزاری. وقتی چیزی نرم افزاری هست پس رو نسل قبل هم میتونه پیاده بشه. پس نتیجه اینکه از نظر دوربین سونی پیشرفت نکرده.

هرچقدر گوشی به سمت تکامل میره انتظار اینکه بهبودهای خوبی در هر نسل به وجود بیاد.
ضخامت xz2 از این نظر ایراد هست که چرا دستگاه عریض و طویل سونی با اینهمه سابقه نمیتونه گوشی در ابعاد معمول بسازه. چرا باید گوشی با این ابعاد و حجم باتری ۴۰ گرم وزن بالایی از رقبا داشته باشه. اصالت طراحی یه طرفه ولی رعایت فاکتورهای ظرافت در طراحی هم خیلی مهمه. گفتم من با طراحی ظاهری سونی کاری ندارم و هر کس سلیقه ای داره. ولی با این ابعاد و وزن نمیتونم کنار بیام و این رو بزرگترین ضعف این گوشی میدونم.

مهمترین اتفاقی که تو اس۹ افتاد تغییر اساسی در دوربین بود (نه صحنه آهسته بلکه تغییر دیافراگم متغیر). چون سامسونگ تونسته بود در اس۸ طراحی رو به مرحله ای از بلوغ برسونه که یکسال هم هنوز رو همون طراحی مانور بده. هرچند خود من اس۹ رو به کسی پیشنهاد نمیدم.

در مورد FHD کردن صحنه آهسته هم که خودتون میدونید چون ماژول دوربین همونه، سونی با کاهش زمان قیلمبرداری به نصف تونسته رزولوشن رو دوبرابر کنه. یعنی در عمل از نظر تکنولوژیک همونه.

جالبه گوشی با اینهمه ضخامت جک هدفونش هم برداشته شده.

در کل این گوشی هم حرف زیادی برا جذب مشتری نداره. چون خیلی نتونست طبق انتظارها ظاهر بشه.
در مورد گوشی آینده سونی هم باید بیاد و بازهم ارزش اونو نسبت به رقبا سنجید. اینده رو آینده روشن میکنه. و تنعا سونی نیست که در آینده میتونه پیشرفت کنه. بقیه هم حتما پیشرفتهایی در آستین دارن.

WOLF A در تاریخ : 1396/12/16

سلام
من ندیدمش از نزدیک ولی فکر کنم این ضخامت دیده نشه چون پشت گوشی گوده. این طراحیشو هم ، قبلا گفتم، تلفیقی از جدید و قدیم زده در پشت و جلو. پشتش شبیه به neo شده . خواسته اصالت خانواده اکسپریا رو بگه از نظر من.
دوربینش تا تست کامل نشه من حرفی ندارم.
لرزشگیر خودش شاید عملکردش رضایتبخشه ، واسه همین اپتیکال نمیزاره ، چون مشکلی نداره لرزشگیرش حتی تو مدلای قدیمی.

اون گوشی اصلی که مشخصاتش لو رفته بود این نیست. سونی آخر سخنرانیش، یه ویدیو نشون داد و گفت منتظر باشید:
تو او ویدیو یه دوربین دوگانه نشون داد با یه پردازنده مخصوص دوربین که اصلا یادم نیست چی بود ، با یه ایزو 51000 حتی در فیلمبرداری و یه چیز دیگه که یادم نیست. اون گوشی رو امسال به عنوان پرچمدار نهایی فکر کنم میخواد رونمایی کنه که صفحه 4k oled باید داشته باشه و مشخصات شاخی که داره.

ولی XZ2 هم چیزی کم نداره. الان همین گوشی با رم 6 هم هست که S9 نیست.
یا مثلا شارژ وایرلس گذاشته.
حتی سامسونگ همون HDR10 هست ولی XZ2 جدیدتره.
دوتا موتور ویبره هم برای صدا گذاشته.
الان S9 ندیدم چیزی از این بیشتر داشته باشه. تازه اومده 960 فریم پارسال سونی رو گذاشته رو گوشیش ولی امسال سونی اومده همونو کرده FHD.
پشت گوشی هم که گلسه.
حالا باید تست بشه هنوز

WOLF A در تاریخ : 1396/12/16

منظورم HDR بود. حالا خوبه با مثال توضیح دادم. خوبه اسم XZ1 و XZ2 رو آوردم. کدوم اینها 4k بودن؟ پس دوست عزیز لطفا عاقلانه جواب نظرات رو بدید و بیخود توهین نکنید. خوشبختانه سطح مطالعه من با توجه به رشته ای که دارم میخونم و تماما راجب ساخت قطعات الکترونیک و فیزیک کوانتوم و ... هست الزاما خیلی زیاده و مجبورم که این اطلاعات رو داشته باشم.
سونی هم خیلی خوب میشناسم و طرفدارشم نه طرفدارنما. فقط بهتره شما کامنت منو بهتر بخونید.
ضمنا وقتی من میگم اولین گوشی ضد آب سونی Z نیست، شما اگر میگی هست بفرما ثابت کن. چون من در جواب دوستمون که گفته بود اولین گوشی ضد آب سونی Z هست اینو گفتم. حتی اولین اسمارت فون ضد آب هم سونی Z نیست. پس توجه کن این قسمت رو تأکید روی Xperia Z هست نه روی سونی.

کامران ن در تاریخ : 1396/12/15

این گوشی زیباترین گوشی سونی هست ، طراحی بسیار زیبای داره ، قویترین و سریع تین و بهینه ترین پردازنده حال حاضر دنیا روشه ، بهترین دوربین فیلمبرداری رو داره ، کیفیت صفحه نمایش بسیار خوبی داره ، حسگر اثر انگشت هم در جای خوبیه ، چون وجود حسگر اثر انگشت در لبه شاید جذاب باشه اما استحکام گوشی رو به شدت کم میکنه و گوشی به راحتی از محل حسگر اثر انگشت خم میشه ، سریع تر از هواوی و سامسونگ آپدیت رو دریافت میکنه ، خلاصه گوشی خوبیه و ارزش خرید داره

امیررضا ب در تاریخ : 1396/12/15

یعنی واقعا درک این موضوع براتون سخته که من مساحت صفحه نمایش رو گفتم نه مساحت کل گوشی ؟
مساحت صفحه نمایش یعنی تمام جایی که صفحه نمایش روشنه و محتوایی در اون قابل مشاهده ست نه کل گوشی !! شمایی که برای من میزان ماندگاری باتری رو میری از سایت gsmarena میاری، قبلش بهتره یه نگاه به مشخصات گوشی ها توی همون سایت داشته باشی. جایی که اندازه صفحه نمایش رو به اینچ نوشته،بعد از اون با یه ویرگول مساحت صفحه نمایش رو هم برحسب سانتی متر مربع نوشته! شما هنوز این چیزای ساده و ابتدایی رو متوجه نمیشید بعد اومدید در مورد ظرفیت باتری نظر میدید؟
منو باش وقتمو برای کی تلف کردم. شما فکر کن ما متعصب هستیم و خودت بی طرف هستی ! محصول هر شرکتی رو هم که دوست داری بخر . کسی شما رو مجبور نکرده سونی بخری یا اصلا در موردش نظر بدی. از دید خودت همه چیز رو تحلیل می کنی و فکر می‌کنی همه مثل خودت فکر میکنن که مثلا طراحی افتضاحه و دوربین اینجوری و باتری اونجوری و ... .
در ضمن صفحه نمایش رقبا تکنولوژی ساختشون oled هست نه LED! اینا با هم فرق دارن آقای بی طرف! یه سرچ ساده توی گوگل این رو به شما میگه!

موفق باشید.

far z در تاریخ : 1396/12/14

اگه برگردیم به عقب سری z سونی طراحی زیبا با متریال خوب و قابلیتهایی مانند ضدآبی رو معرفی کرد. همزمان با این مزیتها، دوربین به شدت ضعیف نسبت به رقبا، صفحه نمایش نه چندان خوب و سخت افزار ضعیف نسبت به رقبای مطرح رو داشت. رفته رفته این ایرادها کمی بهبود پیدا کرد. تا زمان تقریبا z3 میشد سونی رو یکی از خریدهای خوب تو بازار دونست.

به نظر من مشکل اساسی سونی، نگاه غیر رقابتی و همچنین تعصبی به گوشی هست. همین هم باعث شد که نتونه جایگاه نسبتا خوب خودش تو بازار رو با بهبودهای ملموس تو هر نسل حفظ کنه.
وقتی شما بازار رو از دست میدی خیلی سخته دوباره بتونی برگردی. مگر اینکه یه حرکت جسورانه بزنی. سونی فکر کرد با آوردن صفحه 4k یا مثلا فیلمبرداری صحنه آهسته میتونه مشتریان رو دوباره جذب کنه. اما نفهمید که مشکل اصلی کجاس. مشکل اصلی طراحی بود که مشتریان رو سال به سال از سونی دور کرده بود.
شما تصور کنید که اگه سامسونگ به طراحی اس۵ ادامه میداد، الان چه جایگاهی تو بازار داشت؟!
این هنر سازنده هست که بدونه مردم به چه چیزی فکر میکنن. بر خلاف تصور خیلی از دوستان، تغییر پلتفرم طراحی کاری هست که نیاز به سرمایه گذاری بالایی داره. بعدش هم تا شرکتی نتونه سرمایه گذاری رو از فروش خوب برگردونه و زیان ده باشه، نمیتونه تو نسل بعد سرمابه گذاری بیشتری کنه. دستش از نظر مالی بسته تر میشه. اتفاقی که برا سونی افتاد و زیان دهی پیاپی چندین ساله باعث شد کلا سیاست خودش رو تغییر بده و دیگه به فکر رقابت نباشه. این چیزی هست که خود مدیران سونی هم اعتراف کردن بهش.

من با نظر شما در مورد اینکه ساخت گوشی برا اپل و سونی گرونتر از مثلا سامسونگ درمیاد مخالف هستم. شرکتهای صاحب فن آوری از جمله اپل و سامسونگ سالانه میلیاردها دلار صرف تحقیق و توسعه میکنن. نتیجه اینا میشه یه گوشی خوب تو یازار که میتونه گوی سبقت رو از بقیه رقبا بدزده. چیزی که سونی توش برخلاف نام بزرگی که داره بسیار ضعیف عمل میکنه. اپل با سیستم قیمت گذاری بالا و همچنین تیراژ فروش بالا سود کلانی رو از این بازار به جیب میزنه. سامسونگ هم نه به اندازه اپل، ولی پول خوبی به دست میاره. همین پولها میشن سرمایه برا تحقیق وتوسعه در نسلهای بعدی. و میشن گوشی های بهتر از رقیبانی که میلیاردها دلار هزینه کمتری برای این کار سرمایه گذاری میکنن. این روند مثل یک زنجیره به هم پیوسته هست.

در مورد اپل که رقیب تو سیستم عامل نداره و کارش راحتره موافقم. اما چیزهایی مثل دوربین دوگانه و لرزشگیر و ...(به جز صفحه OLED که نسبتا گرونتره) شاید به لحاظ سخت افزاری ۱۰ یا ۲۰ دلار هزینه داشته باشه، ولی توسعه این محصولات و پیاده سازی اونها نیازمند سرمایه گذاری کلان هست. چینی های زیادی تو بازار بدون اینکه هزینه زیادی تو این زمینه بکنن صرفا ایده ها رو از شرکتهای بزرگ میگیرن. برا همین میتونن هزینه ساخت رو پایین بیارن.

بخوام جمع بندی کنم، سونی به احتمال زیاد تو بازار گوشی برا چندین سال یاقی میمونه و به تغییرات لاک پشتی ادامه میده. هدفشون هم رقابت با بزرگان نیس. بنابراین تا زمانی که بتونه سود نصفه نیمه از گوشی به دست بیاره یا هزینه و درآمدش از این بازار سر به سر شه، شاهد گوشی های سونی خواهیم بود. من به شخصه از بازگشت قدرتمند سونی نامید شدم. ولی احتمال همه چیز هست. شاید در آینده شاهد درخشش سونی باشیم!!

بی طرف 1 در تاریخ : 1396/12/14

نخیر هم اونا هم اینا بی طرفانه بود
اونایی ک بنظر شما ب نفع سونی بود خوشتون اومد
اونایی هم ک بنظرتون بضرر سونی بود بدتون اومد
ب این میگن تعصب شما روی سونی

اندازه صفحه مهمه تو باتری ن مساحت گوشی
اون قسمتایی ک بدنه ی گوشیه باتریو مصرف نمیکنه!! صفحه نمایش باتریو مصرف میکنه
تازه اگه ب مساحتم بشه باز ظرفیت باتری پایینه و باقی برندا تو این مساحت باتری بیشتری جا دادن بدون اینکه از کیفیت گوشی بزنن تازه گوشیای بهتری هم زدن!!
باشه 18:9 هارو مقایسه میکنم. همه اونایی رو ک پرچمدار 6 ماه دوم بودنو هم مقایسه میکنم
تست باتری GSMArena ی منبع کاملا معتبر برای سنجیدنه عملکرد باتریه
هم با تحلیل های من جور درمیاد هم با عملکردی ک از گوشیای مختلف دیدم ک کاملا با نمرات باتریه سایت مطابقت میکنه
امتیازات باتری اینجوریه
میت تن پرو 96 ساعت
وی تن 93 ساعت
نوت ایت 89 ساعت
و XZ1 هم 82 ساعت
با وجود اینکه همشون صفحه نمایش خیلی بزرگتری داشتن و مساحت نزدیک ب XZ1

و در جواب اون جملت ک گفتی باتری ب ظرفیت نیست اکسپریا XA2 اولترا با 3580 میلی آمپر نمره 100 ساعتو آورده

تکنولوژی صفحه نمایش
اندازه ی صفحه نمایش
لیتوگرافی پرازنده
و ظرفیت باتری
همه ی اینا باهم تو باتری نقش دارن
اما وقتی همه ی گوشیای رقیب پردازنده ی 10 نانومتری دارن ظرفیت باتری بیشتری دارن و صفحشون LED هست و تازه بزرگترم هستو با این وجود باتری قوی تری دارن چطور میگی باتری ب ظرفیت نیست درصورتی ک اگه ب چیزای دیگه هم باشه باز این سونیه ک عقب تره

Amir B در تاریخ : 1396/12/14

مشکل دوربین های سونی اینه که هرچیزی که هستو نشون میده به شما.بدون اغراق.
واسه همینه.درواقع چشم همه به رنگ های بیش از حد انیمیشنی عادت کرده و فکر میکنیم اونجوری خوبه...

Amir B در تاریخ : 1396/12/14

دوربین گوشی ها از سال 2014 به بعد اونقدر که باید باهم اختلاف ندارن.و اگر بخوای یه دوربین خوب روی گوشیت داشته باشی باید از یه ماژولار مثل ال جی جی 5 داشته باشی...ضمنا لنز دوربین زنفون ه و خیلی برندای دیگه رو سونی تولید میکنه :)

Amir B در تاریخ : 1396/12/14

وزنش سنگینه.ولی تا گوشی نیاد دستمون و ارگونومیش رو امتحان نکنیم نمیتونیم ببینینم چی زده!
ولی فکر کنم بخاطر قوسی که گوشی داره خیلی خوشدست تر شده باشه

Amir B در تاریخ : 1396/12/14

چند سالی هست که موج بدی علیه گوشی های سونی به راه افتاده.
از موقعی که سامسونگ و هواوی با بازاریابی قوی، سونی رو خفه کردن!
در واقع هیچ برندی بی مشکل نیست.طرفدار برند خاصی نیستم به هیچ وجه
اما سونی گوشی هاش واقعا از لحاظ دوام و محکمی حرف اولو میزده و میزنه
گوشی هایی که حتی الانشم تو بحث دوام چیزی واسه گفتن ندارن!
مشکل اصلی و ضعف بزرگ سونی در بازاریابیه ضعیفشه...
وگرنه جدا از حرف های غیر تخصصی برخی از افراد اینو میتونی بفهمی.
اچ تی سی هم همینطور
تنها برندی که هر سال در طراحیش نواوری داشت و با بازار کمی که به خودش اختصاص داده باز هم کیفیت دوام و طراحی رو با خلاقیتش به رخ همه میکشه.
الان بحث خیلی زیادی روی گوشی های سامسونگه گلکسی اس 8 و... که هنوزم که هنوزه معنا و مفهوم و کاربرد صفحه خمیدش رو نتونستم درک کنم جز بازاریابی و زیبایی گول زننده!
حالا چرا گول زننده؟بخاطر اینکه اگر یک بار فقط یکبار این گوشی از دستتون بیفته همه میدونن چه بلایی سرش میاد!!!
اما چون تبلیغات وسیعی انجام داده و خیلی از مردم فقط بیننده هستن این اشتباه رو میکنن و میرن میخرن!
حالا به دور از تعصب
هر برندی نقاط ضعف داره که سونی و اچ تی سی هم ازین قاعده مستثنی نیست.ولی هیچ وقت این دو برند در حق کاربرانشون بخاطر فروش بیشتر گوشی خیانت نکردند و جنس بی کیفیت دست مردم ندادند.

vahid k در تاریخ : 1396/12/13

سونی نمیتونه به راحتی تو کورس رقابت بمونه به دلیل اینکه ژاپنیه وضعیتش خیلی زیاد مشابه اپله یا بلک بری ، اونا هم به دلیل آمریکایی بودنشون هزینه ساخت گوشیاشون بالا در میاد ، قیمت بالای آیفونها تصادفی نبوده ولی باز اپل بخاطر سیستم عامل منحصربفردش تو رقابت کارش خیلی سبکتره چون فقط با اندروید رقابت داره په شرکتای تولید کننده آی او اسی دیگه ، برای سونی اما این امتیاز وجود نداره و قیمت تمام شده گوشی براش خیلی بالاتر از اون چیزی در میاد که برای کمپانیهای چینی با همون امکانات میخواد تموم شه واسه همین یا باید قید سود رو بزنه که بتونه رقابت کنه که خب دیگه توجیه اقتصادی نداره موندنش در این عرصه یا کلأ مجبور به عقب نشینی از این بازار بشه ، نذاشتن لرزه گیر اپتیکال یا صفحه آمولد یا دوربین دوگانه یا رم پایین یا باتری ضعیفتر یا سنسور مادون قرمز و خیلی چیزهای دیگه تصادفی و اتفاقی نیستن همه و همه بمنظور کاهش نهایی قیمت تموم شده ساخت هستن و علاوه بر اینها از هر طریق دیگه ای هم که قابل مشاهده نباشه ولی به این امر کمک کنه استفاده خواهد کرد شک نکنید تو این مسئله و بی جهت گوشیهای با امکانات کمتر دست خریدار نمیده

vahid k در تاریخ : 1396/12/13

دقیقأ به چیزی اشاره کردی که اکثرأ خواستشون اون بود ،،طراحی پارسال با حاشیه کم،، ولی اگه قرار بود بغلای گوشی هم ۱.۱ میل باشه اونوقت ببین چی از آب در میومد ، مطمئن باش سونی هم بدش نمیومد اونجوری بزنه گوشیو ولی خب در توانش نبوده

Abbas K در تاریخ : 1396/12/13

به نظر من که خیلی هم خوب و خوشکله ilove you Sony❤️❤️❤️❤️

مهدی ز در تاریخ : 1396/12/13

داداش مطمعنی که سونی اولین گوشی ۴k رو نزده یا سونی اولین گوشی ضدآب و نساخته بهت پیشنهاد میکنم یه سطح مطالعه خودت رو بالا ببر یا لااقل تاریخ اسمارت فون ها رو از سال ۲۰۱۰به بعد بخون
موارد 101 تا 200 از مجموع 260 مورد

تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا