نظر کاربران درباره گوشی موبایل سونی Xperia XZ Premium

Xperia XZ Premium اکسپریا ایکس زد پریمیوم

Sony Xperia XZ Premium سونی
ارزیابی کاربران: 8.5 از 10 (1166 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های سونی
» سونی Xperia 1 VI
» سونی Xperia 10 VI
» سونی Xperia 5 V
» سونی Xperia 10 V
» سونی Xperia 1 V
» سونی Xperia 5 IV
» سونی Xperia 10 IV
» سونی Xperia 1 IV
» سونی Xperia Pro-I
» سونی Xperia 10 III Lite
» سونی Xperia 1 III
» سونی Xperia 5 III
» سونی Xperia 10 III
» سونی Xperia 5 II
» سونی Xperia Pro
» سونی Xperia 1 II
» سونی Xperia 10 II
» سونی Xperia L4
» سونی Xperia 5
» سونی Xperia L3
» سونی Xperia 10 Plus
» سونی Xperia 1
» سونی Xperia 10
» سونی Xperia XZ3
» سونی Xperia XA2 Plus
» سونی Xperia XZ2 Premium
» سونی Xperia XZ2
» سونی Xperia XZ2 Compact
» سونی Xperia L2
» سونی Xperia XA2
» سونی Xperia XA2 Ultra
» سونی Xperia R1 Plus
» سونی Xperia XA1 Plus
» سونی Xperia XZ1
» سونی Xperia XZ1 Compact
» سونی Xperia L1
» سونی Xperia XZs
» سونی Xperia XA1
» سونی Xperia XA1 Ultra
» سونی Xperia XZ Premium
» سونی Xperia XZ
» سونی Xperia X Compact
» سونی Xperia E5
» سونی Xperia XA Ultra
» سونی Xperia XA
» سونی Xperia X Performance
» سونی Xperia XA Dual
» سونی Xperia X
» سونی Xperia Z5 Dual
» سونی Xperia Z5 Compact
» سونی Xperia Z5 Premium
» سونی Xperia Z5
» سونی Xperia Z5 Premium Dual
» سونی Xperia M5
» سونی Xperia C5 Ultra
» سونی Xperia C5 Ultra Dual
» سونی Xperia M5 Dual
» سونی Xperia C4 Dual
» سونی Xperia C4
» سونی Xperia Z3 Plus (Z4)
» سونی Xperia Z4 Tablet LTE
» سونی Xperia M4 Aqua
» سونی Xperia E4g Dual
» سونی Xperia E4g
» سونی Xperia E4 Dual
» سونی Xperia E4
» سونی Xperia E3 Dual
» سونی Xperia Z3
» سونی Xperia Z3 Tablet Compact
» سونی Xperia Z3 Dual
» سونی Xperia E3
» سونی Xperia Z3 Compact
» سونی Xperia M2 Aqua
» سونی Xperia C3 Dual
» سونی Xperia C3
» سونی Xperia T3
» سونی Xperia Z2
» سونی Xperia M2 dual
» سونی Xperia Z2 tablet
» سونی Xperia M2
» سونی Xperia E1 dual
» سونی Xperia E1
» سونی Xperia T2 Ultra dual
» سونی Xperia T2 Ultra
» سونی Xperia Z1 Compact
» سونی Xperia Z1s
» سونی Xperia Z1
» سونی Xperia Z Ultra
» سونی Xperia C
» سونی Xperia M
» سونی Xperia ZR
» سونی Xperia SP
» سونی Xperia L
» سونی Xperia Tablet Z Wi-Fi
» سونی Xperia Tablet Z LTE
» سونی Xperia Z
» سونی Xperia ZL
» سونی Xperia E
» سونی Xperia E dual
» سونی Xperia Tablet S 3G
» سونی Xperia TX
» سونی Xperia V
» سونی Xperia J
» سونی Xperia Tablet S
» سونی Xperia T
» سونی Xperia SL
» سونی Xperia tipo dual
» سونی Xperia miro
» سونی Xperia tipo
» سونی Xperia go
» سونی Xperia acro S
» سونی Xperia ion HSPA
» سونی Xperia neo L
» سونی Xperia sola
» سونی Xperia U
» سونی Xperia P
» سونی Xperia ion LTE
» سونی Xperia S
» سونی Tablet P 3G
» سونی Tablet P
» سونی Tablet S 3G
» سونی Tablet S
» سونی CMD Z7
» سونی CMD J70
» سونی CMD J7
» سونی CMD MZ5
» سونی CMD J6
» سونی CMD J5
» سونی CMD Z5
» سونی CMD CD5
» سونی CMD C1
» سونی CMD Z1 plus
» سونی CMD Z1
» سونی CM-DX 2000
» سونی CM-DX 1000

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 1401 تا 1500 از مجموع 1507 مورد

vahid k در تاریخ : 1396/1/4

داداش اخبار رو اگه دنبال کنی متوجه میشی تا اس 8 سامسونگ تولید و ارائه نشه تو بازار تا یکماه بعد از اون اجازه پخش دستگاه با این تراشه رو ندارن کمپانیهای دیگه . تو سایت ایکسپرین هم از عرضه در تابستون صحبت شده ازش

vahid k در تاریخ : 1396/1/4

فکر کنم اشتباه برداشت کردی حرفمو بذار مثال بزنم من هیچوقت نمیرم سونی ایکس بگیرم با پردازنده میانرده به قیمت ۱۲۰۰ وقتی می ۵ با سخت افزار پرچمدار ۹۰۰تومن موجوده
باگ داره تو گوشیای شیائومی ولی نه انقدر که بخواد باعث آزار کاربر بشه تو کارکرد به هر حال قیمتها تو بازار تعیین کننده هستن در خرید .. اینکه یکی تحت هر شرایط فقط از محصولات یه برند خرید کنه تعیین کننده نیست .. حداقل آمار و ارقام کاهش تولید و فروش نشون از همین مسئله دارن

m e در تاریخ : 1396/1/4

حاشیه گوشی هم هرکی هنوزتاحالا متوجه فلسفه اش نشده بدونه که امپراطوره ساخت صفحه نمایش های دنیا و هم چنین پلی استیشن،سلیقه ی علاقه منداشو میدونه که موقع لذت بردن از بازی یا فیلم دیدن توی حالت افقی گوشی ،کاملا آسوده باشن و اذیت نشن.خاطره لذت بازی که با Z2 به پلی استیشن وصل میشدم رو نه فراموش میکنم نه با صدتا برند عوضش میکنم.اگه SONY شکلش عوض بشه من یکی که دوباره میرم سراغ k750 ! 😂

m e در تاریخ : 1396/1/4

نمیدونم چرا بعضی از مردم ما نقاط قوت هر چیزی رو نقطه ضعف به حساب میارن!!!اصالت خانوادگیه برند یعنی همونطور که بی ام و از 100 متری قیافه ی چندین و چند ساله ی کوسه مانندش فریاد میزنه یه با اصالت آلمانی هستش، SONY هم از قیافش میفهمن که یه ساموراییه👍نه اینکه ظاهرشو از دیگران تقلید کنه.واسه اوناکه اصالت برند شرطه ،ظاهر گوشی نباید تغییر کلی و ژنتیکی داشته باشه.

m e در تاریخ : 1396/1/4

دقیقا.تفاوت کیفیت در اون حد مثل اینکه بگی MVM کمپانیه ، بی ام و هم کمپانیه و بیای با هم مقایسشون کنی😂

far z در تاریخ : 1396/1/4

واقعا آدم خسته میشه از اینکه شما و برخی های دیگه اصلا به طور کامل نظر رو نمیخونین و کاملا مطلب نویسنده رو متوجه نمیشین ولی دست به کیبورد میبرین و بهش پاسخ میدین.
اگه یه بار دیگه دقت کنی من گفتم اس7 اج نه اس7
بیشترین فروش سری اس7 هم مربوط به اس7 اج هست.
همین الان هم اس8 اونطوری که شایعاتش هست بازهم تفاوت تو طراحی با اس7/اج کاملا محسوس هست.

Ali A در تاریخ : 1396/1/3

جالبه شما S7 و s6 رو کنار هم بزاری هیچ تفاوتی نمیبینی. اکه تفاوت. فقط اون انحنا پشته که باید بکم xz هم نسبت به Z5 انحنا داره. بدنه پشت از شیشه فلز شده. اسپیکر ها از فریم جدا شده و... میبینی که این تغییر ها تو هر برندی هست

Ali A در تاریخ : 1396/1/3

اره احتمالا میتونه 1 روز دوام بیاره
بهینه سازی اندروید 8 که به زودی روی کوشی ها میاد خیلی به این موضوع کمک مینکه چون تمرکز ویژه تو اندروید 8 به باتری شده

Ali A در تاریخ : 1396/1/3

4k شاید بی فایده باشه چون چشم انسان توان دیدن بیش از 350 پیکسل رو نداره اما 4k HDR فقلعاده شفاف و زیباس.
این کوشی 4K HDR هست نه 4k. به همین خاطر صفحه نمایش درخشان و عالیی. داره

Ali A در تاریخ : 1396/1/3

اشتباه نکن. شاید فیمت ارزون باشه بااون سخت افزار اما کیفیت یکی نیست
حتی اکه خواستی به ای دی تلکرامم پیام بده تا مقایسه صفحه نمایش و دوربین mi5s و Xz رو بفرستم ببینی
اونوقت متوجه قیمت ارزونش میشی
صفحه نمایش ضعیف. دوربین.
نرم افزار ضعیف و باگ زیاد از مشکلات مهمشن

Amir M در تاریخ : 1396/1/2

سلام
میخواستم بدونم این گوشی کی میاد تو بازار ایران وقیمتش حدودا چند میشه؟

حامد ف در تاریخ : 1396/1/2

شیائومی که ب لحاظ نرم افزاری جالب نيست
میاد بهترین سخت افزار رو میندازه روی گوشی ولی پول بابت ساپورت نرم افزاری خرج نمیکنه
گوشی ک وارد بازار میشه پر از باگه
در حدی که مثلا mi5s با اون سنسور دوربین قدرتمند توی تاریکی از بقیه پرچمدارا ضعیفتر عمل میکنه
بعد توی فروم ها از کاربر ها باگ ها رو در یافت میکنه و توی آپدیت هاش این باگ ها رو رفع میکنه ولی باگ های جدید ظاهر میشن
چون یک تیم نرم افزاری قوی نداره و نمیخاد هزینه ی این تیم رو بپردازه
اینه داستان ارزون بودن گوشی های شیائومی

vahid k در تاریخ : 1396/1/2

سلام
داداش شما فکر میکنی چرا سونی بازار میان رده ها رو وا داد؟ چون بقیمت اونا میشه گوشیایی در سطح پرچمدار و بالا رده گرفت .. الان من و خیلیا که قبلا یکی از انتخابامون سونی و امثالهم بود از تولیدات شیائومی استفاده میکنیم با نصف قیمت و سخت افزارهای بالاتر
شما یه نگاه به قیمت ردمی نوت۳ یا ردمی۴ پرایم یا می مکس و می۵ و بقیه ش بندازید اصلا دیگه دستتون شاید به سمت خرید گوشی نرید با قیمت دوبرابر و بعضأ ضعیفتر .. تمامی کمپبانیها و برندها مجبور و ناچار به یا عقب نشینی و تعدیل هستن و یا ورشکستگی .. نمونه برچیده شدن هر چه بیشتر پایین رده و میانرده های سونی و بقیه از عواقب همین روند هست و تا یکی دوسالی دیگه فکر کنم هر چه بیشتر به اون نقطه آخر نزدیکتر خواهند شد
متقاضی و خریدار اندک دیگه نمیتونه قدرت ایستادگی برای موندن رو تأمین کنه .. شرکتها بر خلاف ما فقط با در نظر گرفتن منافع اقتصادیشون تصمیم گیری میکنن نه چیز دیگه

vahid k در تاریخ : 1396/1/2

آقا کیانوش منو گیج کرده جوابت
اگه کیفیت رزولیشن بالاتر تو کیفیت تاثیر داره که کواد توجیه میشه اگه نیست پس ۴کی عملا یه حرکت اشتباه و بیهوده س .. حالا میشه ازش بعنوان بازی با عدد اسم برد

Hosein s در تاریخ : 1396/1/1

سونی یه گوشی دیگه به اسم sony L1 رونمایی کرده اونوقت یه روز از اون موقع گذشته اما اینجا هیچ خبری ازش نیست

حامد ف در تاریخ : 1396/1/1

سلام دوستان
چند سوال داشتم
به نظرتون با این رزولوشن بالا,باتریش نصف روز هم جواب میده؟
کاش بشه 1کاری کرد که کلا رزولوشن روی fullhdباشه و برای موارد خاص خودمون ببریمش روی 4k
در کل بنظر من گوشی ها تا حدی به بلوغ خودشون رسیدن و نیاز به خلاقیت دارن
الان باتری 1 گوشی خیلی مهمه و قدرت یک گوشی توی عکس برداری در شب و اگر نه نمایشگر full hd و قدرت دوربین همه ی گوشی ها در روز قابل قبوله
مثلا فلاش زنون اگه مینداختن خوب میشد

far z در تاریخ : 1396/1/1

مقایسه فیلم با گوشی به نظرم خیلی مصداق نداره. بسیاری عوامل تو پرفروش شدن فیلم ها دخیله. مثال آواتار زدی. وقتی یه فیلمی با جلوه های ویژه بسیار با موضوع خاص به کارگردانی James Cameron باشه ناخودآگاه بیننده رو به پای سینما میکشونه. تو دنیای غرب سینما رفتن یکی از مهمترین بخش های زندگی مردمه.
دنیای گوشی و به خصوص اندروید رقابتیه. من دارم بین این مردم غربی زندگی میکنم. برا بسیاری از اینها مهمترین فاکتور خرید تو اندروید نسبت قیمت به امکانات هست.
مثال سامسونگ زدی. شما به روند اس5 تا همین اس7 نگاه کن. تغییرات مثبت و بسیاری تو طراحی این نسل ها وجود داره. هرچند زبان طراحی یکی هست ولی سه تا گوشی اس5 اس6 اس7 اج رو شما کنار هم بزاری تفاوت چشم گیری تو طراحی اینها میبینی. مهمترین علت استفاده از شیشه تو طراحی سامسونگ وجود شارژ وایرلس هست که با بدنه فلزی امکانش وجود نداره. اسمش انقلاب هم نیست. اسمش تغییر هست. چیزی که لازمه زندگی بشر هست.

من چین نبودم. ولی گوشیهای چینی تو اروپا به شدت طرفدار داره. مخصوصا هواوی و وان پلاس تو اروپا فروش بالایی داره. من نوعی با خرید مثلا سامسونگ ممکنه 10% دوربین بهتری نصیبم شه. اما دارم 50% پول بشتری بهش میدم. به نظرم توجیه نداره. باز هر شخص تصمیمش با خودشه. طولی نمیکشه این چینی های مطرح نقش بسیار پر رنگتری تو همه بازارها پیدا میکنن اگه فاصله قیمتی رو حفظ کنن.

در مورد فروش بحث مفصلی میشه کرد که واقعا وقت و حوصله میخواد. اما در کل فروش یکی از پارامترهای مهم موفقیت یا شکست هر تجارتی هست

من xz رو دس گرفتم. واقعا معلومه فریم پلاستیکی یا پلی کربنات داره. فلز سرده و کاملا حسش میشه کرد. دکمه های xz هم فلزیه به جز درپوش سیم کارت.

بازم میگم و خودتون هم میدونید. سونی نیاز به تغییر جدیتری داره.

سال خوبی داشته باشید.

کیانوش ق در تاریخ : 1395/12/30

یک موردیو بگم
منم با حاشیه سونی مشکل داشتم تا وقتی که خواستم با g2 بازی کنم یا فیلم ببینم
دستتون جلوی صفحه رو میگیره و حس خوبی نداره واسه همین جدیدا میخوام گوشی بگیرم حاشیه داشتنش واسم مهمه!

کیانوش ق در تاریخ : 1395/12/30

حرف نسبتا درستی هست
اون زمان که اکثرا با صفحه qhd مانور میدادن سونی روی 1080 بود و یه جورایی فقط برای قدرت نمایی z5 premium رو بیرون داد

حمید م در تاریخ : 1395/12/30

رکود نه برا سونی، بلکه برای هر شرکتی سمه. ولی قبول دارم سرعت تغییر طراحی، یا بهتر بگم همه پسند کردن طراحی، کم بوده. هیچوقت فروش بیشتر سندی بر بهترین بودن نیست، یه مثال ساده تو سینماس؛ پرفروش ترین فیلم تاریخ ایران؛( که البته اخراجیهای2 به انتخاب imdb بعد از یه فیلم هندی، شد بدترین فیلم تمام دوران!) یا تو سطح جهانی آواتار اومد شد پرفروشترین، ولی کیه که این فیلم رو جزو حتی 100 فیلم برتر دنیا بدونه. الان طراحی گوشیای سامسونگ خیلی باهم فرق داره؟؟(حالا بجز مدلای اج) عکسای نوت7 و اس7 رو کنار هم ببین، بجز یه ذره اختلاف سایز چه فرقی دارن؟؟ 2تا گوشی از 2تا خانواده مختلف. ولی مثلا برا همین سامسونگ، شیشه/فلز کردن s6 میشه انقلاب و نوآوری در طراحی، چون طراحی و کیفیت ساخت S5 پلاستیکی، به معنای واقعی کلمه بد بود. ولی سونی که داشت از Z بدنه شیشه ای میزد!

در مورد شرکتهای چینی، به نظرم رقابت با اونا یکم نامردیه! چین یه بازار یک میلیارد و خورده ای نفری هست، که قطعا انتخاب اولشونتولید داخلیه. همچنین مطمئنا اکثرشون از گوشیای قراردادی( که اپراتورها میدن) یک ساله استفاده میکنن.
ولی سونی مهمترین بازارهاش ژاپن و ویتنام و تایوان و آلمان و... هست که جمعیتشون خیلی کمتر از چینه.
بازم فکر نکنم پرچمدارای هواوی خیلی ارزونتر از سونی باشن. مقایسه بشه همین پرمیوم با P10. یا پرچمدارای موجودشون. تازه تو بعضی چیزا سونی بهتره، مثلا ضدآبی، دوربین، اسپیکر... (اگه از افت کیفیت میانرده های هواوی فاکتور بگیریم، این موضوع رو خودم به چشم دیدم برا چندتا از گوشیاش)

با این حرفت که میگی طی 3 سال سونی 25 میلیون مشتری از دست داده مخالفم. بازم میگم دلیل این امر دست کشیدن از پایین رده ها و حضور کمرنگ تو میانرده هاست. و برای بهبود اوضاع(چون میدونید شرکتایی مثل سونی که تو بخشای مختلفی فعالیت دارن، هر بخشی تقریبا بصورت جدا مدیریت میشن البته زیر پرچم شرکت) بخش موبایل، رو آورد به فروش پرچمدار که سود بیشتری براش داره.

خدایی اگه تو اخبار نمیخوندی فریم XZ پلی کربناته، تو استفاده و لمس گوشی میفهمیدی؟؟ اصلا نمیخوام از این دفاع کنم، چون قطعا فریم فلزی بهتره که تو این گوشی پرمیوم استفاده کرده. ولی میخوام بگم خیلی چیزا تفاوتشون روی کاغذ خیلی بیشتره، مثلا همین فریم و رم 3 نسبت به 4. (بحث رم شد؛ جالبه تو بررسی همین سایت رم 4 پرمیوم رو یک تغییر کوچک نسبت به xz عنوان کرده، ولی تو بررسی های xz هیچکس نگفت فرقش با رم 4 کم و کوچکه و همه این ایراد رو بردن زیر ذره بین.) درضمن دکمه های XZ فلزی هستن!

(پ.ن2: اون موقع که از ما 8تا خورد باید خدافظی میکرد! :) )

vahid k در تاریخ : 1395/12/29

سلام
با توجه به بحثی که در مورد اشباع بودن مطرح کردی میشه نظرتون رو راجع به پریمیوم با کیفیت و ۴ک و اسنپ ۸۱۰ بدونم ؟

far z در تاریخ : 1395/12/29

حمید عزیز

به نظر من ولی شرکت هایی مثل هواوی وان پلاس، شیاومی و ... دارن سهم بقیه شرکتها رو میخورن. طی 3 سال سونی 25 میلیون مشتری از دست داده. اگه سیاست های درستری در پیش میگرفت میتونست حتی جایگاه خودشو ارتقا بده. مردم دنیا سونی رو یه برند قدیمی و با کیفیت میشناسن. همین امر میتونست پشتوانه خوبی برا فروشش باشه.

من هیچوقت تو بررسیهام آیفون رو وارد نمیکنم. چون آیفون دنیای دیگه ای هست. رقیبی براش وجود نداره و باید کاملا مستقل بررسی بشه. حاشیه زیاد داشته باش یا طراحیش همه پسند نباشه کسی بخواد وارد سیستم ios بشه حق انتخاب دیگه ای نداره. اما تو دنیای اندروید یه ذره لغزش میتونه میلیون ها نفر رو برا مدتها از یه برند دور کنه.

مثال ال جی رو هم از این نظر زدم که بگم این شرکت داره هر سال تلاش بیشتری میکنه. ثمره همه این تلاشها جی6 هست که به نظرم میتونه جایگاه قابل قبولی بین پرچم دارها داشته باشه.

من یکی از طرفداران سرسخت طراحی سونی بودم. ولی تکرار یک مدل طراحی هرچقدر هم خوب باشه مردم رو قانع نمیکنه. نمونه بارزش htc. زمان m7 واقعا گل سرسبد طراحی و ساخت بود. اما تاکید روی طراحی یک نواخت باعث فرار مشتریها شد. من xz رو درحد چندین دقیقه کار کردم. گوشی نیست که از نظر طراحی و ساخت تاثیر گذار باشه. چشم عادت کرده به این مدل طراحی سونی. از نظر ساخت هم واقعا دیگه برازنده سونی نیست بیاد تو سال 2016 فریم پلاستیکی بزنه. یا مثلا دکمه های پلاستیکی دیگه چیزای کوچیکیه ولی در شان سونی نیست این چیزا. یه نمایشگاه بزرگ پر از همه رقم گوشی. مشتری میره اونور مثلا با هواوی هم کار میکنه. میبینه ای بابا این خوش دستره مشخصاتشم در حد سونیه قیمتشم پایینتره.

میشه در مورد این چیزا خیلی بحث کرد. ولی مخلص کلام اینکه به نظرم با در نظر گرفتن همه عوامل سونی نیاز به تغییرات بنیادیتری تو طراحی داره. اینو از من داشته باشید. سال دیگه به قطع این اتفاق میفته.
امیدوارم این اتفاق بیفته و ما شاهد حضور موفق این برند خوشنام باشیم.

من وان پلاس رو به پول ایران 1850 تومن گرفتم. گوشی ارزونی اصلا نیست در قیاس با قیمت های ایران. ولی تو اروپا گوشی گرونتر از ایرانه.
شما با این گوشی کار کنی متوجه منظورم میشی. مزایای بسیاری داره که با این قیمت در مقایسه با رقبا اونو بیش از پیش خواستنی میکنه. الحق برازنده نام Killer Flagship هست.

پ.ن. ونگر رفتنیه دیگه. با اینکه آرسنال رو احیا کرد ولی زمان تغییر فرا رسیده.

m e در تاریخ : 1395/12/29

سلام
علم قرارِ به انسان کمک کنه برای زندگیِ بهتر.اما بعضیا از تکنولوژی به عنوان ابزاری برای چشم و هم چشمی استفاده میکنن!دنیای تکنولوژی تا ابد رو به پیشرفته وهمیشه کمپانی برتری بر دیگری داره و هیچوقت اینجورنیست بگیم همه به ایده ال رسیدن.در هیچ زمینه ایی از تکنولوژی،چیزی به نام رکود،قانع بودن و اشباع شدن معنی نداره.اگه قرار بود اشباعی صورت بگیره که دیگه وقتی یه گوشی از یه کمپانی تولید میشد دیگه اون کمپانی،گوشی بعدی رو بایه نوآوری جدیدتولید نمیکرد.
اما ما توی دنیا،توی اصول ریشه ایِ تولیدهر کالا یه چیزی داریم به نامِ استاندارد.مثال در موردخودرو: توی تولیدخودرو،کسی ایراد خیلی جدی نمیگیره که چرا فلان ماشینِ تولید شده،شتاب صفر تا صدش از فلان خودرو یک صدم ثانیه کندتره!ولی وقتی همون خودرو توی انجام وظیفه اصلیش که رسوندن به مقصدهستش نقص داره،اینجاست که بسیارقابل نقدمیشه و یابرعکسش بهترین جایزه هارو دریافت میکنه.(نمونش خودروی سواری volvo که بهترین نمره رو توی تست تصادف و امنیت سرنشین دریافت کرده بود.یا به قول یه کارشناس خارجی که میگه اگه ملاک فقط دوامِ خودرو می بود،اونوقت تمام مردم دنیا باید فقط تویوتای ژاپن سوار میشدن)
حالا توی زمینه ی گوشی،وقتی سامسونگ استانداردِاولیه رو نمیتونه رعایت کنه و وظیفه اصلیش(وسیله ایی برای ارتباط)رو فراموش کرده و انفجارِ باطریش سلامت انسانها روتهدیدمیکنه،آیا به راحتی بایداز این موضوع بگذریم؟؟سامسونگ توی ساخت یه باطری که جون آدم رو نگیره مونده،اما آیاSONY که یکی از بهترین های سازنده باطری(نمیگم بهترین چون متهم به برندپرستی میشم!!!بیخیال)هستش و تکنولوژیهای جدیدشارژباطری رو ابداع کرده،آیا قابل تحسین نیست؟؟آیا به فلان کمپانی نبایدگفت به جای فکر کردنِ بیش از حدبه فروش بیشتر،به فکرسلامتِ جانی مشتری باش لطفا؟؟(پس وقتی باطریِ موبایلهایی هنوزم جان انسان رو تهدید میکنن یعنی اینکه دیگه حیفه اون شرکت رو همپای ابَرکمپانیها بدونیم و بگیم تقریبا همه ی برندها در یه سطح شدن)
و اما در مورد مرزِ خطرناک بین آب و الکترونیک که SONY یکی از بهترین هاست(بازم به همون دلیل نمیگم بهترین!!)
آیا کسی از این خبر اطلاع داره که گوشیه اپل درغرب لندن متاسفانه جان ریچارد بول را به علت برق گرفتگی در حمام گرفت؟؟پزشکیه قانونی نامه‌ای به شرکت اپل فرستاده برای به کار بردن تدابیر لازم جهت جلوگیری از تکرار این حادثه.
##
بگذریم...

نظر کاملا شخصی_تاکید میکنم کاملا شخصیِ این حقیر اینه که یه سری گوشیا هستن برای فروش و سود بیشتر،مردم روفریب میدن.مثال:1_بالا بردن عدد رم نمیگم خوب نیست،اما به شرطی که کمپانی، قبلش از عهده مشکلات مدیریت رم بر اومده باشه!!2_شارپ بیش از اندازه عکس های گرفته شده که از واقعیت کیلومترها دوره!!!3_نمایشگر هم مثل مورد قبل اغراق در اغراق!!
##
واما در مورد سایز و رنگ گوشی که دیگه به نظرم کاملا به سلیقه افراد بر میگرده و امیدوارم توی همه ی زمینه ها احترام به سلایقِ همه افراد رعایت بشه.هر چندکه همونم کاملا مهندسی هستش.برای مثال الان که گوشی ها شدن یه دوربینِ همیشه همراه،دوربینِ یه خورده سنگینتر(البته نه دیگه 1 کیلویی!)همیشه برای عکاسی خوشدست تره.(عکاس های حرفه ایی بهتر درک میکنن این مساله رو).دوستان اومدن اینجا میگن چرا این گوشی سنگینه.خب حتما بخاطر کاری ساخته شده برادر من.
کسی هم که گوشی سبک میخواد که دیگه توی این پیج نمیاد.میره جایی که گوشی سبکتری انتخاب کنه..

متاسفانه خیلی طولانی شد،ولی نمیتونستم نگم!
با تشکر از همه هموطنان

far z در تاریخ : 1395/12/29

اینکه میگی خیلی از مردم از خیلی چیزها سر در نمیارن کاملا درسته.
ولی اطلاعات عمومی مردم هم نسبت به چند سال پیش رشد هم کرده.

در مورد این مسایل که بحث شد میشه چندین صفحه نوشت. دنیای اندروید با اینهمه تولید کننده شدیدا رقابتی هست. انقدر گوشی ها از نظر مشخصات به هم نزدیک هستند و مشتری حق انتخای داره که اصلا قابل مقایسه نیست.
چند سال پیش کیفیت صفحه نمایش، دوربین، سخت افزار قوی مواردی بود که نقل محافل بود. اما الان تو این موارد ما میتونیم 10 تا گوشی اندرویدی پیدا کنیم که خیلی به هم نزدیک هستند.

من هدفم مقایسه مستقیم گوشی مثل وان پلاس با سونی نیست. عرضم این بود که وقتی میشه یا 400 دلار یه گوشی گرفت که از بسیاری فاکتورهای یه پرچمدار برخوردار هست، من شخصا امکان نداره 800 دلار بدم برا سامسونگ و سونی و ال جی. تنها چیزی که از خرید این گوشی گیرم نمیاد اینکه خیلیها این برند رو نمیشناسن. برا من هم اصلا این موضوع اهمیت نداره. خوشبختانه این مسخره بازیهای اهمیت به برند گوشی تو اروپا وجود نداره. مردم راحت زندگی میکنن.

بحث اصلی من بیشتر رو پارامترهای طراحی و مشخصات فیزیکی این گوشی بود. به نظرم سونی میتونست بهتر از این در بیاره. مردم تنوع رو میپسندن. 6 سال هست سونی یه قالب رو با تغییرات کم همش پیاده میکنه. (در حالیکه سامسونگ با معرفی نسل اج به خاطر تنوع تو ظاهر گوشی تونست بسیاری رو به طرف خودش جذب کنه. با خوب و بدش کاری ندارم. از نظر تنوع پذیر بودن مردم میگم)
سونی برا موندن تو بازار و احیانا ارتقا جایگاه خودش به تغییرات اساسی تو طراحی نیاز داره. از امسال گذشت اما سال بعد مطمینا شاهد این خواهیم بود
نگاهی به آمار بندازیم، بازار گوشی سونی از 40 میلیون تو سال 2013 به 15 میلیون تو 2016 کاهش پیدا کرده. یعنی سونی تو سه سال 25 میلیون مشتری رو از دست داده. به نظرم از نظر اقتصادی چنین آماری زنگ خطر محسوب میشه.

ماهم مثل شما منتظریم ببینیم توآینده چه اتفاقاتی میفته

حمید م در تاریخ : 1395/12/29

به نظر من تقریبا دیگه تغییر کلانی تو میزان فروش کمپانی ها ایجاد نمیشه، چون دیگه الان هر برندی طرفدارای خودشو داره و انتخاب اول هر کس، آخرین پرچمدار برند مورد علاقه ش(احتمال زیاد برندی که در حال استفادشه) هست. یعنی اپل اومد 6s رو معرفی کرد، گوشی ای که یک سال برا ساختش وقت داشته. طراحی که عینا همون نسل قبل(که خدایی زیبا هم نیست) با کلی ضعف نسبت به بقیه گوشیای پرچمدار، ولی باز هم کلی فروش کرد. اپل هرچی بسازه فروشش تضمینه

یکی از دلایلی که سامسونگ بیشتر از سونی تو بخش موبایل بازار داره _ حالا بجز اینکه سامسونگ برا هر بودجه ای چندتا گوشی داره و بدون تغییر طراحی و فقط با کم و زیاد کردن مشخصات قیمت رو تغییر میده، یا تبلیغات هنگفت_ اینه که سونی وقتی از اریکسون جدا شد و سهامش رو خرید، سامسونگ چند سالی بود تو بازار اسمارتفون حضور داشت و حتی برند s رو جا انداخته بود. مطمئناً اگه سونی اریکسون امروز بود، آمار فروشش بیشتر از الانه سونی بود. البته سونی هم با ساختن گوشیای ضد آب(از ۲۰۱۱) و باکیفیت، کم کم داشت جایگاه خوبی تو بازار پیدا میکرد، مثلا به گوشیای هم رده s5، g3 و z2 نگاه کنید؛ گوشی سونی به راحتی اونا رو شکست میده و واقعا یه سر و گردن ازشون بالاتره (رم اونا ۲ مال سونی ۳، بدنه اونا پلاستیک سونی فلز و شیشه، به همراه s5 هر دو ضدآب، اسپیکر استریو، باتری ۳۲۰۰،...) ولی بعدش با معرفی هر ۶ ماهه پرچمداراش که باعث میشد با نسل قبلی فرق چندانی نکنن، اون ابهت پرچمداراش رو ریخت.(البته ۲تا گوشی با این روند داد) ولی از z5 به بعد سونی به بازی برگشته و انصافا گوشیای عالی ای میسازه.
تعداد کم فروشش هم بخاطر استراتژی جدیدشه؛ اینه که دیگه گوشیای پایین رده نمیزنه و میانرده هم کم تولید میکنه، گوشیایی که حاشیه سودشون کمه و کلی باید براش تبلیغ کنه. فروشش پارسال که کمترین میزان فروشش بوده تا الان ، ولی شرکت رو به سوددهی رسونده. (کاری که بخش موبایل lg نتونسته بکنه)

در مورد مثال طراحی و الجی، باید بگم که الجی هر سال یه طراحی بد رو سعی میکنه بهتر کنه. شما به طراحی g5 و v10 نگاه کنی، در حد یه شکست میمونه! حتی جنس نامرغوب بدنه g4 . ولی طراحی سونی خیلی شکیل و محکم هست، که چندین بار هم جایزه های طراحی رو بردن گوشیاش. حالا البته بحث حاشیه مطرح شده چن وقته (نمیدونم اپل با اون حاشیه زیادتر از سونی چرا کسی بهش کاری نداره!) ولی خب وقتی از نزدیک با مثلا xz کار کنی، هیچ مشکلی باهاش نخواهی داشت و حاشیه هاش بد جلوه نمیده. برای من یکی که اصلا اولویت نیست.

درضمن قبلا تو یوتیوب مقایسه گوشی شما رو با xz دیدم، تقریبا سونی تو همه موارد ازش کم نمیاره و یا بهتر هست(بجز یکی دو مورد تو مولتی تسکینگ) ولی واقعا حسگر اثر انگشت 3t فوق العاده سریعه.

(پ.ن: wenger out! :)))))).

سجاد ر در تاریخ : 1395/12/29

پرچمدار چهاذ تا گوشیا داشتم همه هم کما بیش بدی و خوبیایی خودشونو داشتن سونی زد ال جی سامسونگ الانم ایفون، خیلی خیلی دوست دارم یه پرچمدار دیگه! سونی بخرم اما با دو مورد نمیتونم کنار. بیام یکی حاشیه(حالا نخواستیم مثل جی شش) دومی که خیلی برام مهمه دکمه اضافی شاتر و جای بد دکمه ولوم که واقعا مسخرست ادم دوس داره هر چی بیشتر. گوشی خلوت تر. باشه سونی کی میخواد اینو بفهمه!، شکل و شمایل و یکنواختی ایکن هاش هم بد. بود که درست کرده، ضمن هر کی طراحی سونی میگه مثلا اجره واقعا یه احمقه چون مدل مثل اجر بودنشه که قشنگه و باحال یعنی کناراش کاملا صاف و. تیزه مثلا مثل ایفون اس ای، من طرفدار هیچ برندی نیستم از همه هم گوشی میگرم و.. خدا این افراد. متعصب که این شرکتها مال بابا ننشون هست رو هدایت کنه

کیانوش ق در تاریخ : 1395/12/28

حرف از برند پرستی شد اول صحبت بگم من تقریبا از تمامی برندها گوشی های خوبشون رو داشتم از بلکبری کلاسیک و پاسپورت گرفته تا مایکروسافت لومیا و گلکسی s6 الان هم x compact دارم
-----
اولا لازمه بدونید سونی اگر نمیخواست برترین باشه نمیومد برترین لنز دوربین و برترین کیفیت صفحه نمایش و برترین پردازنده رو استفاده کنه
----
دوما ما هیچوقت در تکنولوژی چیزی به اسم اشباع نداریم مادامی که قطعات در کنار هم رشد کنن مگر اینکه مثلا صفحه نمایش روی 720p بمونه و پردازنده بشه sd820 این یه جور اشباع هست چون sd650 به خوبی از پسش برمیاد
اما در مورد این گوشی که 4k هست به جرات میشه گفت هیچ پردازنده ای درکار های گرافیکی نمیتونه از پسش بربیاد پس سونی الکی نیومده از sd835 استفاده کنه تازه بحث کم مصرف بودن این پردازنده و کم حرارت بودنش هم خیلی جای صحبت داره
اینو گفتم که بعدا اگر کمپانیی اومد از رزولوشن های پایینتر با این پردازنده استفاده کرد بتونید از لفظ اشباع استفاده کنید چون sd820 برای تمامی رزولوشن های کمتر از 4k مناسبه
-----
مورد بعدی که شما خیلی روش مانور میدی کم شدن ظرفیت باتریه
ببینید چند سیاست وجود داره, یکی بازی با اعداد و افزایش ظاهری ارقام در حالی که برای کاربر تفاوتی ایجاد نکنه اما فروش رو ببره بالا (نمونش بنچمارک هایی که گوشی s6 میداد بعد توی بازی ها تجربه افتضاحی داشت حتی در مقایسه با میانرده ها) و دوم جمع بندی هوشمندانه حتی به قیمت کاهش فروش(چیزی که در رزولوشن های اپل دیدیم که البته فروش رو هم کم نکرده)
همونطور که گفتم باتری در ظرفیت بالا گرما ایجاد میکنه پس چه فرقی میکنه باتری 2000 باشه یا 10000 به شرطی که بازدهی یکسان داشته باشه؟؟! به غیر از اینکه قیمت هم اومده پایین
-----
شما اگر خیلی کنجکاوی که بدونی چرا سونی علارغم افزایش سایر باتری رو زیاد نکرده میتونی کالبد شکافی گوشی رو ببینی تا متوجه بشی فضاهای خالی با چی پر شده

far z در تاریخ : 1395/12/28

اصلاحیه

تو نظر قبلی آمار فروش سونی 30 تا 40 میلیون اعلام شد. ولی اینم ارقام مال چند سال پیشه.
طبق گزارش تو سال 2016 سونی 15 میلیون درکل گوشی فروخته
http://www.phonearena.com/news/Sony-Mobile-Q4-2016-smartphone-sales_id90658

WOLF A در تاریخ : 1395/12/28

میانرده ها فقط تنها مشکلی که دارن اینه که بروزرسانیشون مثل پرچمداران نیست. بالاخره باید یه فرقایی بکنن. مثلا من از اون دسته از آدما هستم که حوصله تعویض گوشی رو ندارم و وقتی گوشی میخرم باید حداقل 2-3 سال واسم کار کنه، پس باید بهترینشو بگیرم تا جوابگو باشه. ولی بعضی هم هستن که نه، چند ماه یه بار عوض میکنن و همه جور گوشی هم دستشون اومده. این به افراد بستگی داره . حالا یه عده هم هستن که برند پرستی تو خونشون هست(آدم هست اینجا، اپل میگیره، وقتی میپرسی چرا؟ میگه واسه اینکه گوشیم و لپتاپم اپل باشه تا وقتی بچه ها سر کلاس میبینن، احساس قدرت بکنم. یارو رفیقمه، استاد دانشگاس، این طرز فکرشه. یعنی داریم از این افراد).
ولی خدا شاهده که میتونم قسم بخورم ، که مردم ما ،اکثرا هیچ اطلاعاتی از جنسی که میخرن ندارن و فقط قیمت رو نگاه میکنن. چه ارزون و چه گرون. دلیلشون برای بهتری و بدتری قیمته.
مثلا من و پدرم برای خرید رنگ موزاییک رفته بودیم، یارو یه رنگ گرون رو نشونمون داد و گفت این بهترین رنگه، از اونجا که پدر من از 13 سالگی تاجر بوده و نصف دنیا رو تجارت کرده ، بهش گفت گرونی این رنگ به خاطر کیفیتش نیست، به خاطر کرایه و دستمزد و بسته بندی و ... هست و اون رنگ با کیفیته رو بهش نشون داد که ارزونتر بود.
اینجا هر چی گرونتر باشه ،مردم فکر میکنن بهتره. آدم هست اینجا گوشی با nfc داره و نمیدونه NFC چیه، اصلا درصد کثیری از مردم نه میدونن DLNA چیه و نه اگر بدونن استفاده میکنن. مورد داریم ، طرف اومده با اینفرارد ، تلویزیونو کنترل کرده ، بقیه فکر کردن معجزه الهی رخ داده. طرف 7 ساله گوشی اندرویدی داره ، هنوز نمیدونه کش یا حافظه پنهان چیه و میشه پاکش کرد.
اگر مردم ، دانسته خرید میکردن و از امکانات و ویژگیهای جنسی که میخریدن اطلاع داشتن خیلی به نفعشون بود. ولی اکثرا فقط قیمت رو نگاه میکنن. بعضی ها به خاطر 50 تومن یه چیز آشغالی میخرن در صورتی که میتونن با همون 50 تومن اضافه ، بهترشو بگیرن که تا مدتها کار کنه.
اینو گفتم چون درباره عوامل خرید گفتی. من این موارد رو واقعا لمس کردم. خدا شاهده برخی مردم هنوز نمیدونن که China با ( PRC( people republic of china (جمهوری خلق چین) یکیه ، و اگر بهش بگی چینیه، میگه نیست. نوشته prc !!!!!؟؟؟
در باره سونی البته من نظر دیگری دارم و فکر میکنم سونی نقشه هایی برای برگشتن به بازار داره اینطور که سونی رو از قدیم میشناسم و همچنین مدیر لایقی هم داره.
البته باید منتظر بود تا بازار موبایل به دست هوآوی بافته(طبق گفته خوش که 2-3 سال پیش گفت تا 10 سال دیگه از چنگ سامسونگ در میاریم).
و اینکه سونی واسه بازار آمریکا سنسور اثر انگشت رو نمیزاره ، تقصیر خودش نیست و یک مسئله سیاسی - تجاریه که خود سونی پاسخ داده بود. یعنی خودش نمیخواد این کارو بکنه.
ولی برای همچین مقایسه ای که شما میگی بین اون گوشی و برندای دیگه، باید حتما یه گوشی سونی که پردازنده یکسان باشه تا بشه مقایسه کرد. همه پرچمداران همه برندها سریعترین تکنولوژی شارژ رو دارن و به علاوه سونی از چندی پیش برای باتری روی qnovo سرمایه گذاری کرد و الان داره استفاده میکنه از اون تکنولوژی که پول صرف تحقیقاتش کرد که داره میگه 2 برابر باتری عمر باتری بیشتر داره. یعنی اگر یه باتری معمولی 2 سال عمر میکنه ، مال سونی 4 سال عمر میکنه.
و به نظر من شرکت سازنده در کیفیت ساخت خیلی دخیله. چون ما GLX هم داریم ولی کسی جرأت خرید داره؟ سونی کیفیت ساختش قطعا بالاتر از برندهای چینیست.

far z در تاریخ : 1395/12/27

الان چند سالی هست که گوشی ها به مرحله ای از اشباع تو پیشرفت رسیدن. گوشی های میان رده هم در حدی رشد کردن که اگه کمی حساسیت به خرج ندیم کاملا میتونن جای پرچمدار ها رو پر کنن.
تو این بازار اشباع اسنپ 835 (شما چند ماه صبر کنی از زیر پله ای چینی تا سونی و اچ تی سی و ... همه میشن 835.) یا صفحه hdr یا نمیدونم سنسور عنبیه چشم تاثیر بسیار کوچکی تو نظر خریداران داره.
این مقدمه رو گفتم تا مطلب اصلی رو بیان کنم:

در حال حاضر چندین عامل میتونه نظر خریدارن رو به خودش جلب کنه. 1-قیمت 2- تغییر و بهبود در طراحی(همه انسانها تنوع رو میپسندن) 3- دوام باتری (بسیاری از مردم باتری رو با میزان ظرفیت اون میسنجن که البته چیز اشتباهی هم نیست.) و مواردی از این قبیل

سونی شرکت بزرگ و توانمندیه. اما رویکردش این نیست که تو تجارت گوشی بیاد بالاتر. به جایگاهش میشه گفت قانع هست (مثل آرسنال که براش کافیه تو 4 تیم اول لیگ برتر باشه و تلاش نمیکنه قهرمان شه). سونی سالی 30 40 میلیون اکسپریا بفروشه براش موفقیته در حالیکه برا اپل این یه فاجعه هست.
برا همین هست که ما طی سالها یک حرکت کاملا آرام رو به جلو از سونی دیدیم. در حالیکه مثلا ال جی رو نگاه کنیم هر سال یا هر دو سال از نظر طراحی کلا دگرگون میشه. چون قانع نیست و مثل اپل و سامسونگ خیل عظیم کاربران وفادار رو هم نداره. این سیاست شاید برای طرفداران سونی که تو دنیا رقم کمی هستن مهم نباشه ولی هیچ وقت نمیتونه نظر طرفداران سایر برندها یا حتی خیل عظیم کاربران بی طرف رو به خودش جلب کنه.

و اما یه مطلب کلی
من طرفدار هیچ برندی نیستم. بعد از 3 سال داشتن نوت3 الان وان پلاس 3تی دارم و گوشی واقعا فوق العادیه با این قیمت. دیروز هم آپدیت 7.1.1 رو گرفت که بعد از گوگل اولین شرکته که این آپدیت رو منتشر کرده. شما اگه به سونی میگین گوشی سریع یه بار با این کار کنین مثل موشک میمونه. عمر باتری خوب، سریعترین تکنولوژی شارژ، کیفیت ساخت عالی و طراحی بسیار خوبی هم داره. تنها با 440 دلار قیمت. تنها نقطه ضعفش دوربین ضعیف نسبت به مثلا اس7 تو محیط کم نوره. در مقابل این موارد و قیمت به نظرم میشه چشم پوشی کرد.
برا من مصرف کننده چه فرقی داره یه گوشی خوب رو سونی یا سامسونگ میسازه یا مثلا کارگاه تولیدی اوستا فلان و پسران.
برند پرستی، طرفداری، تعصب یعنی ضربه زدن به خود و دیگران. حالا کسی سلیقش با سونی بیشتر میخونه و پولش رو داره مبارکش باشه یا سامسونگ و اپل و ... همچنین.
هدف من اینکه این رویکرد رو بین کاربران جا بندازم. حتی 1 نفر هم از قیدو بند برند بیرون بیاد برا من موفقیته.

با سپاس از وقتی که برا خوندن گذاشتید

pejman p در تاریخ : 1395/12/26

با سلام...
دوست عزیز درسته حق با شما ست اما اگه دقت کنید سونی داره با این کار بازدهی اسمارت فون هاشو زیاد میکنه!!!!!!!!!!!!
اگه یه چرخی تو صفحه ی روزگار بزنیم میبینیم که سو نی z2 یه سیستمی داشت که گرمای گوشی رو به پشت گوشی منتقل میکرد (خودم کالبد شکافی کردم).و این تکنولوژی تا سه نسل بعد استفاده شد..
اما الان استفاده نمیکنه!
اره سیستم خنک کنندگی رو حذف کرد اما تونست بدون هزینه ی اضافی گرمای گوشی کنترل کنه دررست مثل سونی xz (درست بر عکس کار های سامسونگ. اخه سامسونگ فقط داره به گوشی هاش اضافه میکنه (= به این کارا میگن بازی با اعداد و ارقام)و سونی هم داره با تحقیقاتش راه هایی برای حذف اونا میکنه)
اگه دقت کنید خانواده ی سونی Z5 همشون پردازنده ای 8 هسته ای دارن اما سونی XZ پردازنده ای 4 هسته ای داشت!!!(راستش تو زمان ورودش فکر کردم سونی تو این گوشی افت خواهد کرد چون که پردازنده ای ضعیفی داشت) اما همه چیز برعکس شد
پردازنده ی 4 هسته ای XZ .. پردازنده ی 8 هسته ای خانواده ی Z5 رو شکست داد (راستش خودمم نمیدونم چطور ممکنه یه پردازنده ی 4 هسته ای ...یه پردازنده ی 8 هسته ای رو شکست بده!!!)
یا این رم 3 گیگ سونی XZ از رم 4 یا 5 و ....دیگر برندها بهتر کار میکنه(بازدهی بیشتری داره طوری که ادم احساس میکنه رم سونی XZ بیشتر از 3 هسسس!!))
خلاصه اینکه هر برندی هر شرکتی و.... سیاست خودشونو دارن
و از سیاست همشون نمیتونست سر در اورد (چون که سیاست پدر و مادر نداره)
........................................................................................................................................................
ببخشید طولانی شد

{ممنونم که خوندید}

WOLF A در تاریخ : 1395/12/26

درسته، hdr سونی فقط hdr 10 هست، در صورتی که G6 از hdr Dolby vision هم علاوه بر اون پشتیبانی میکنه. من فکر یه چیز دیگه بودم.
ولی در خبر سایت xperian. ir خودم که سامسونگ واسه باتری به سراغ سونی رفته، برای s8 مطمئن نیستم ولی اینکه دست به دامن باتری سونی شده رو در خبر خوندم.

من میدونم چی میگی، ولی شاید واقعا دیگه راهی برای بهینه کردن ابعاد و وزن نبوده. وگرنه سونی بدش نمیاد. باید چند سال بگذره این مسائل روشن بشه.
فعلاً تا گوشی نیومده چیز زیادی نمیشه گفت.

m e در تاریخ : 1395/12/25

سلام هموطن گرامی،
منم توی نظرات قبلیم عرض کرده بودم که رقیبی نمیبینم واسه SONY.
ولی متاسفانه بعضیا گول تبلیغات گسترده ی برندهای(بهتره بگیم نا برند!) دیگه رو میخورن.نظراتم خوشبختانه موجوده.بنابر دلایل سیاسی و اقتصادی،کشوری مثل آمریکا میاد از یه برند(!) مثل سامسونگ حمایت میکنه و تبدیلش میکنه مثلا به یه رقیب.در صورتی که هم سهم اقتصادی ازش میبره و هم اهداف سیاسیشو دنبال میکنه.یه سری چیزا هست که فقط گذشت زمان اونارو روشن میکنه.خداروشکر انتظارم زیاد طولانی نشد و مدرک این حرفی که زده بودم اومد:

***⚡️ویکی‌لیکس: سیا با هک لوازم سامسونگ از خانه‌ها و اماکن دیگر شنود کرده است.

ویکی‌لیکس در هزاران سند محرمانه، ابزارهای هک و شنود سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را منتشر کرد.
🔴گفته می‌شود که سیا با "سلاح‌های سایبری" به کامپیوترها و گوشی‌های هوشمند و همچنین ابزارهای خانگی از جمله تلویزیون‌های هوشمند و حتی مودم‌های اینترنت خانگی نفوذ کرده است.

🔹بر اساس گزارش ویکی‌لیکس، سازمان اطلاعات داخلی بریتانیا (ام‌آی‌فایو) با سیا برای حمله به تلویزیون‌های سامسونگ و شنود مکالمات نزدیکی این تلویزیون‌ها مشارکت داشته است.

سخنگوی سیا و سخنگوی وزارت کشور بریتانیا اعلام کرده‌اند که در این زمینه اظهارنظر نمی‌کنند!!***

حالا شما فکر کن برندهای چینی و تایوانی و غیره که دیگه بماند!!!!!!
فکر کنم الان دیگه وقتشه به خودمون بیایم...
موفق باشید

far z در تاریخ : 1395/12/24

جناب wolf
والا hdr تعریف خاص خودشو داره. هر شرکتی به هر شیوه ای بتونه این پارامترهای hdr رو برآورده کنه به عنوان صفحه hdr شناخته میشه. حالا کدومش تو عمل بهتره دیگه مبحثه متفاوتیه. بازم شما اگه منابع معتبر در این زمینه دارید خوشحال میشیم در میون بزارید.

والا اکثر شما موردی که من گفتم رو درست متوجه نشدید. من اصلا با دوام باتری، میزان عمر باتری کاری ندارم. اینها بعدا میاد تست میشه و مشخص میشه. عرض من این بود که اینکه سایز و وزن این گوشی اینقدر تفاوت کرده در حالیکه حجم باتریش هم کم شده باهم نمیخونه. واقعا سونی تو این زمینه اصلا اهمیت نمیده. وگرنه میتونه عین همین مشخصات رو تو یه گوشی با ظرافت بیشتر و وزن پایینتر قرار بده.
من همه نوع گوشی تقریبا کار کردم. گوشی هرچقدر کوچکتر باشه راحت تر میشه باهاش کار کرد. از اون طرف هم اکثرا دوست داریم گوشی صفحه بزرگ داشته باشه. پس روند ساخت گوشی های الان و آینده باید به سمت حداقل حاشیه و وزن ممکن بره. چنانکه یک سالی هست شروع شده و مطمئن باشید بسیاری از گوشی سازها دیر یا زود به این مسیر خواهند اومد.

در مورد این جملتون "سامسونگ واسه S8 هم برای باتری، به سراغ سونی رفته تا اون فاجعه دوباره تکرار نشه. "، اخیرا عکسی منتظر شده که باتری اس8 رو ساخت خود سامسونگ نشون میده.
https://www.sammobile.com/2017/03/13/galaxy-s8-plus-3500mah-battery-possibly-leaked/
اس8 تیراژ بالایی داره و یقینا سامسونگ از شرکت های دیگه برا تامین باتری هم استفاده خواهد کرد.

به نظر شخص من این ایراد به این گوشی وارد هست. بازم میگم شما و دوستان دیگه هر نظری در این مورد دارید نظر شخصی شماس و محترمه.
----

دوستان دیگه هم این نظر رو بخونن تا سو برداشت از نظر من رفع بشه.

با سپاس

WOLF A در تاریخ : 1395/12/24

صفحه hdr سونی در این گوشی فرق میکنه. چون اگر بخواهیم اونجوری حساب کنیم G6 هم hdr داره.
ولی در مورد تکنولوژی جدید باتری، جدی میگم. باتریهاش عمر دوبرابر دارن. سامسونگ واسه S8 هم برای باتری، به سراغ سونی رفته تا اون فاجعه دوباره تکرار نشه.
ولی ظرفیت باتری صرفاً دلیل بر بدتر بودن شارژدهی باتری نیست.
قطعاً این مورد دلیل داشته. مثل باتری z3 که از z2 ظرفیت کمتری داشت ولی شارژدهی بهتری داشت.
................
خطاب به همه بگم که :
فیلمبرداری 960 فریم فقط با زدن دکمه super slow mo در صفحه هنگام فیلمبرداری عادی 720 در 0.2 دهم ثانیه انجام میشه و دوباره فیلم عادی 30 فریم ضبط میشه. و مدت زمانش 6 ثانیه حرکت آهسته زیباست که باید با دقت اینکار انجام بشه و هر چند بار که بخواید میتونید این عمل رو انجام بدید.
دلیل اینکه 960 مداوم نمیگیره واضحه چون حجم 960 عکس 1.3 مگاپیکسل در 1 ثانیه خیلی میشه و همینو اگر 2 دقیقه حساب کنید، واویلا میشه.

کیانوش ق در تاریخ : 1395/12/24

ببینید مقایسه که دارید میکنید کلا اشتباه هست!
شما نباید باتری گوشی ها رو بر اساس ظرفیتشون مقایسه کنید!
باید طول عمر و دوام باتری و شارژدهی روبا هم مقایسه کنید
شما حرف از z5p زدید که از sd810 با تکنولوژی 20 نانومتری استفاده میکرد! در حالی که XZp پردازندش 10 نانومتری هست این مصرف باتری رو عملا دو برابر کم میکنه!
ضمنا هرچی ظرفیت باتری بیشتر میشه گرمای بیشتری ایجاد میکنه!
گوشی های ده سال قبل با باتری 500 میلی آمپری یک هفته کار میکردن مهم همین هستش نه ظرفیت 4000mAh

بهتره صبر کنید گوشی وارد بازار بشه و تست endurance و تست گرما(دما) از باتری گرفته بشه اونوقت با خیال راحت با سایر برند ها مقایسش کنید و هرکدوم که باب میل شما و دوستانتون بود بگیرید

رضا_ ب در تاریخ : 1395/12/24

باسلام.
سونی باز هم اقتدار خودشو نشون داد مشخصات این گوشی نشون میده که هیچ شرکتی نمیتونه رقیب سونی در تکنولوژی باشه،این غول سونی با وجود پردازنده ده نانومتری اسنپدراگون بمراتب خیلی کمتراز گوشیهای قبلیش مصرف انرژی خواهد داشت حتی باتری ۳۰۰۰میلی آمپرساعتی هم براش کافی بود،کیفیت صفحه نمایش در زمان خودش به اوج رسیده من فکرنمیکنم سوپرامولید سامسونگ هم بتونه این گوشی دلنواز سونی را شکست بده،من بارها گوشی های پرچمدار سونی را استفاده کردم ازهیچکدام ناراضی نبودم ولی متاسفانه از گوشی ها وتبلتهای سامسونگ به شدت ناراضی بودم ،در سونی کلمه هنگ کردن معنی غریبی داره ولی سامسونگ به شدت با هنگ کردن انس گرفته،حتی شرکتهایی مثل الجی واچ تی سی وهواوی و بقیه شرکت ها هم ازاین موضوع رنج میبرن،سونی امروز بهترین گوشی جهان را روانه بازار کرده دراین زمان هیچ عیبی نمیشه براش تراشید متاسفانه دوستان متعصب عزیزمون شدیدا دنبال تراشیدن عیب برا این گوشی فوق العاده هستن عیبهایی که میگیرن هیچکدام هم منطقی نیست، کم شدن ۱۰۰ میلی آمپر باتری آنهم بادلایل بسیار منطقی نمیتونه عیب باشه،طراحی ظاهری هم سلیقه ای هست ونمیتوته عیب باشه ومن شخصا دوستدار طراحی سونی هستم،مشخصات سخت افزاری هم که دیگه حرفی برا گفتن نذاشته دوربین هم همه میدوتید سونی برتر از همه شرکتهای دیگه هست،مخصوصا دراین گوشی از دو روش لرزشگیر دیجیتالی وسخت افزاری استفاده کرده وهمچنین فیلمبرداری ۹۶۰ فریم را که اولی تجربه در گوشیهای هوشمند هست به ارمغان آورده واقعا تراشیدن عیب به این گوشی قدرتمند وزیبا دوراز انصاف هست ،من حاضرم دوستان عزیز هرکسی مشکلی یا هرسوال بدون پاسخی دراین گوشی داره بحث دوستانه داشته باشم وقول میدم بدون تعصب نظرات منطقی دوستان را قبول کنم ولی انصافا دلایل منطقی وبدون تعصب نظر بدیم،امیدوارم موفق باشین

رضا ز در تاریخ : 1395/12/23

الان هی به حاشیه گوشی گیر میدادن قبلا به رزولوشن سونی با رم 3گیگ برام سوال یه مدت هم می گفتن گوشی های سامسونگ پلاستیکی هستن که بعدش سامسونگ جنس بدنه رو عوض کرد حالا موندم چرا همه ی این افراد از قاب محافظ استفاده می کنن این طوری که دیگه پلاستیک و شیشه فرقی نداره بی خودی هی گیر می دادن نزاشتن ما هم از قابلیت تعویض باتری استفاده کنیم :(

شیرکو ش در تاریخ : 1395/12/23

کاری به نرم افزار و دوربین و پردازنده اش ندارم .برای من دو چیز خیلی مهمه اونم اول باتری و دوم طراحی
که این گوشی رو اینجوری میشه توصیف کرد:
به شدت افتضاااااح
همینو بگم که هواوی در بدنه ای هم اندازه این گوشی یه صفحه نمایش 5.9 اینچی و یه باتری 4000 میلی آمپری جاسازی کرده که واقعا قابل تحسین هستش .
گوشی میت 9 رو میگم

far z در تاریخ : 1395/12/23

سپاس از پاسخ شما و سایر دوستان

اصولا این پرسش من پرسشی هست که به جز سازندگان این گوشی کسی نمیتونه پاسخ دقیقی بهش بده. هدفم هم اینکه یه بار هم که شده دوستان در عین داشتن طرفداریها بیان به صورت همه جانبه گوشی رو بررسی کنن. طرفداری باعث نشه برخی ایرادهای ریز و درشت رو نبینیم. منظورم شخص شما نیست چون تو نظرتون هم برا اون مواردی که گفتین از شاید و امکان استفاده کردین که نشون میده شما هم به این موضوع واقف هستین که نمیشه جواب دقیقی داد.
به نظر شخصی من و افراد دیگه این موردی که من گفتم یه نقطه ضعف هست که اثر مستقیمی رو تجربه کاربری از گوشی میزاره. ویدیو ۹۶۰ فریمی رو ما شاید ندرتی استفاده کنیم ولی میخواییم گوشی رو ساعتها دس بگیریم که هم بزرگه و هم سنگینه در حالیکه باتریش هم کوچکتر شده. از دوستان خودم هستند که به خاطر همین مورد این گوشی رو از فهرست گوشیهای مورد نظر برا خرید کنار گذاشتن. وظیفه گوشی ساز تولید گوشی برا همه و توجه به انتقادهای مشتریان هست.

مواردی مثل برد L تو گوشی های سامسونگ مدتهاست وجود داره. باتری رو من خیلی متوجه نشدم که پاسخ شما به پرسش من چه ارتباطی داشت. پرسش من این بود که اندازه و وزن گوشی زیاد شده و باتریشم کوچک شده که این دوتا باهم نمیخونه. صفحه HDR که دوست دیگه بهش اشاره کرد قبلا رو نوت۷ استفاده شده بدون اینکه به افزایش سایز گوشی منتهی بشه تو اس۸ هم باز استفاده خواهد شد. یا مثلا الان گوشی های هواوی دو دوربین دارن که فضای زیادی رو اشغال میکنه ولی ما شاهد این هستیم که باعث افزایش سایز گوشی نشده..

متاسفانه به نظرم سونی رو این مورد کمی کم کاری میکنه. سال ۲۰۱۷ سالی نیس که در حالیکه روند اکثر گوشی سازها به سمت گوشی هایی با حداکثر نسبت صفحه به بدنه هست، سونی بیاد حتی نسبت به نسل قبل خودش هم تو این زمینه پسرفت کنه.

بازم تاکید میکنم این ایرادهایی که من گرفتم شاید برا برخی عزیزان که به سونی علاقمند هستند ایراد جدی نباشه. هر کسی نظر خودشو داره و محترمه

کیانوش ق در تاریخ : 1395/12/23

البته این موضوع رو هم بگم این کاهش جزعی باتری اگر پردازنده هم هیچ تفاوتی نداشت باز هم قابل احساس نبود(تفاوت نیم تا یک ساعت در عمل)

کیانوش ق در تاریخ : 1395/12/23

اگر کمی اطالاعات در مورد سیستم پردازنده های این دو گوشی داشته باشید متوجه میشید sd835 بسیار کم مصرف تر از sd810 هستش به علت تکنولوژی نانومتریش
ضمنا این گوشی از لنز دوربین با سنسور های متفاوتی استفاده میکنه و صفحه نمایش اون هم تفاوت داره
موفق باشید!

sam m در تاریخ : 1395/12/22

صفحه HDR و سنسور دوربین جدیدش که ۹۶۰ فریم میگیره ضخامت بیشتری اشغال کرده مگه بررسیشو نخوندی؟

WOLF A در تاریخ : 1395/12/22

هر چیزی دلیلی داره.
ما نمیتونیم بگیم چرا. مثلا شما دقت کنید ، دوربین این گوشی یک حلقه یا بیرون زدگی هم به بیرون داره.
هر چیزی ممکنه. شاید به دلیل استفاده از تکنولوژی جدید باتری کونوو سونی، که سری قبل استفاده شد ، لزومی به ظرفیت باتری بالاتر نیست. (quick charge 3) هوشمنده و میزان شارژ رو بنا به درخواست گوشی بهش میده تا در بار اضافی به حرارت تبدیل نشه و باتری جدید سونی تا 2 برابر نسبت به باتری های قبلی عمر بیشتر دارن. احتمالا به این دلایل بوده .چون در Z5 p هیچکدان از این تکنولوژی ها نبوده.
شایدم به خاطر مادربورد متفاوتشون هست. مال Z5 به صورتیک تکه بالاست و یک نوار باریک کنار هست وباتری یک حالت مربعی داره ولی XZ p به صورت L هست و باتری داخل این L رو پر کرده از بالا تا پایین گوشی و شاید ظرفیت بالاتر در دسترس نبوده.
باید صبر کرد و دید چرا. شاید این باتری از اون قبلی خیلی بهتر عمل کنه.

alexys s در تاریخ : 1395/12/21

با سلام دوست گوشیای همگی تحت نظارت خود شرکت سونی ژاپنن ولی منتهی در کشور چین مونتاژ میشن

pejman p در تاریخ : 1395/12/21

سلام امیدوارم حالتون خوب باشه.....
میشه یه توضیح کلی بدید که گوشی های سونی ساخت کدوم کشور هستن؟
ممنون میشم اگه یه پاسخی بدین سوالم بدید😊.

far z در تاریخ : 1395/12/21

یکی میتونه روشن کنه که چرا در حالیکه ابعاد این گوشی (هم طول هم عرض و هم ضخامت) و هم جرم نسبت به z5p بیشتر شده ولی چرا ظرفیت باتریش کمتر شده؟

z5p:
size: 154.4 x 75.8 x 7.8 mm
70.4% :screen-to-body ratio
Weight: 180 g
Battery: 3430 mAh

xzp:
size: 156 x 77 x 7.9 mm
68.4% :screen-to-body ratio
Weight: 195 g
Battery: 3230 mAh

منتظر توجیهات طرفداران محترم هستیم

alexys s در تاریخ : 1395/12/20

بله در این مورد حق با شماست ولی اگه یه سر به سایت فلک لوسلس و یا لوسلس اوآرجی و یا امثال اینا بزنین میبینین که اکثر آهنگاش 32 بیته

WOLF A در تاریخ : 1395/12/20

خب که چی؟
خب یعنی اینکه MWC درستشه به معنی Mobile World Congress که غلط نوشتی.
و خب یعنی اینکه Bravia و X-Reality هر دو موتورهای پردازشی هستن و قطعات سخت افزاری.
http://thecoolgadgets.com/hx920-hx820-hx720-sony-bravia-3d-hdtvs-with-x-reality-pro-engines/
و خب اینکه اشتباه گفتی که 2 تاش نرم افزاریه.
اگر منظورت کوانتوم دات هم بوده اونم سخت افزاریه.
فقط ترایلومینوس نرم افزاریه.

سعید پ در تاریخ : 1395/12/20

من طرفدار سامسونگم. ولی واقعا این گوشی به نظر عالی میرسه. حیف گرونه. خوشکل و خوشدست. با قدرت.

ali a در تاریخ : 1395/12/19

خب اینا اکثرا حتی 24 بیت هم نیستن همون 16 بیت ان
فقط از mp3 با کیفیت ترن
این عکس رو نگاه کن
http://uupload.ir/files/f38g_untitled.jpg

Ali R در تاریخ : 1395/12/17

سلام دوست عزیز به نظر من هم نظرت کاملا درسته.
من با اینکه طرفدار سرسخت الجی هستم اما با دیدن این گوشی واقعا تحسینش کردم و به نظرم از تمام گوشی های بازار خیلی خیلی سرتره.
اگه یه کم هم خوش بینانه نکاه کنیم میتونیم بگیم حتی میتونه از s8 هم بهتر باشه با توجه به صفحه نمایش و دوربینش.

alexys s در تاریخ : 1395/12/17

نه دیگه این طوری هم نیستش علی آقا الان فایل های فلک اگه یه سری به سایت های فلک لوسلس و یا اچ دی موزیک و یا لوسلس او آر جی بزنین میبینین که آلبوم هاش از بین 600 مگ تا 2 گیگ متغیره یعنی تو بعضی از سایت ها آهنگ های خارجیو به صورت تکی هم میشه دانلودشون کنیم که بسته به حجمش بین 45 مگ تا 200 مگه در ضمن فایل های دی اس دی و ویو و ای اف اف هم جز فایل های خیلی باکیفیتن و همچنین. اینایی که من تو بالا گفتم همگس فایل های فلک بودن در مورد فایل های ویو هم فکر میکنم حجمش خیلی کمتر از فلک و البته الک که یه استاندارد صدایی انحصاری مال خود کمپانی اپله هستن

pejman p در تاریخ : 1395/12/17

سلام دوستان، امیدوارم حالتون خوب باشه......
قیمت گوشی xz p مشخص شد (البته تو انگلیس)
قیمتش تو انگلیس 649 پوند هس...(مرجع سایت اکسپریان)
ضمناً داشتم نظرات به سری از دوستان رو می‌خوندم چه به وقت متوجه این شدم که
اسنپ دراگون ۸۳۵ و صفحه 4k HDR. ودوربین با اون عظمت راضیشون نمیکنه!!!!!
یعنی دیگه امسال سونی تو این گوشی حتی از تکنولوژی 2018 هم استفاده کرده!!
واقعا نمیدونم چی بگم اما اینو میتونم بگم که شما دارید کسی که قصد خرید این گوشی رو داره.نظرشو عوض میکنید ، که سونی اینجوری هست و چه چه چه چه...
لطفا با شواهد و منطق حرفاتونو بیان کنید...
واقعا امسال فک کردم همه و همه از این گوشی خوششون میاد
اما.....

ali a در تاریخ : 1395/12/16

خب یه چیزی
شما الان آهنگ ها رو با کیفیت 24 بیت هم نمیتونی گیر بيارى، چه برسه به 32 بیت
یه آهنگ 2 دقیقه 34 ثانیه ای با کیفیت 24 بیت فرمت wave حجمش یه چیزی حدود 230 مگ هستش!!!
یعنی یه آلبوم عادی با ده تا آهنگ میشه 3 گیگ حجمش!!!
ولی یه مزیتی که g6 و v20 دارن آینه که میتونن تو فیلم برداری با کیفیت 24 بیت صدا رو ضبط کنن

WOLF A در تاریخ : 1395/12/16

سلام
Super Amoled ساخت سامسونگه ولی انحصار نیست. لنوو، موتورولا، هوآوی، ایسوس دارن از این تکنولوژی استفاده می کنند.

WOLF A در تاریخ : 1395/12/16

سلام
Hosein s:
چشم مقایسه میکنیم، فقط عجله نکن و با دقت و حوصله خودت هم یه تحقیق بزن.
شرکتای گوشی سازی که صرفا واسه بازار موبایل ایران گوشی نمیزنن. اگر به قیمت جهانی XA نگاهی بندازی میبینی که از گوشیهای هم قیمت خوش سرتره. برای زیر سؤال بردن یک برند باید در سطح جهانی اونو بررسی کنید ، نه اینکه بر اساس قیمت تخیلی اجناس در ایران به نتیجه گیری برسید.
واقعا در یک کامنت جای اینهمه صحبت برای این مطلب نیست و خود شما باید تمام گوشیها رو بر اساس قیمت جهانی لب به لب مقایسه کنید. خوشبختانه سایت GSMArena قسمت تلفن یاب داره که شما میتونید تمام اطلاعات رو فیلتر کنید و ببینید که چه گوشیهایی در چه بازه زمانی و در چه رینج قیمتی قابل مقایسه هستند. چون واقعا مقایسه صدها و هزارها گوشی با هم امری غیر ممکن هست.
هر شرکت سیاستی برای ساخت تلفن داره:
مثلا سامسونگ سالی دهها گوشی به عنوان میانرده به بازار میده در قیمتهای متنوع ولی سونی سه چهار مدل بیشتر نمیده. همیشه یک پرچمدار، یه دو میانرده که البته یکی همیشه باید به خاطر نوع شماره گذاری قویتر باشه و آنقدر قوی هست که گاهی حداکثر قدرتش به حداقل قدرت پرچمدارش میرسه و یک مدل هم پایینرده داره.
پس برای مقایسه گوشیهای میان رده شون شما اگر یک مدل 5.5 اینچی قدرتمند از سامسونگ انتخاب کردی باید فقط تنها میانرده قدرتمند سونی رو به عنوان رقیب انتخاب کنی. حتی اگر بخوای با ده گوشی قدرتمند دیگه با اندازه های دیگه هم مقایسه کنی. این بستگی به قیمت داره. مقایسه میانرده ها باید بر اساس قیمت باشه. این کار رو حتما انجام بده ، مطمعن باش دیگه این حرف رو نمیزنی.
............................
میانرده های ضعیفتر سامسونگ چه 5 اینچی و چه 5.5 اینچی هاشون ، همه از صفحه 720 استفاده کردن با 276 پیکسل که همین گروه ارزون قیمت میشن رقبای XperiaXA.
میانرده های دیگر سامسونگ چه 5 اینچ و چه 5.5 اینچ با صفحات 720 و 1080 با 400 پیکسل رقبای XA Ultra هستند.
و میانرده های قدرتمند سامسونگ در هر سایز و اندازه ای با هر امکاناتی رقبای Xperia X هستند.
..................................
این مقایسه صرف سامسونگ و سونی نیست و برای هر برندی همینطوره.
Xperia X سونی تنها تفاوتش با پرچمدارش فقط نداشتن قابلیت فیلمبرداری 4K(میتونه بگیره ولی نذاشتن) و پردازنده است. ضمنا پردازنده اسنپ 650 اکسپریا x به بنچمارک 83000 هم رسیده و از لحاظ قدرت از 808 هم قویتره. سری 650 (652 و 653 ) همشون یکی هستند و فقط کلاک cpu فرق میکنه.
...............................
متأسفانه این آشفته بازار ایران ، تمام افکار رو به گمراهی کشونده. و من حق رو کاملا به شما میدم.
من اینجا چنتاشو میزارم:
http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=7869&idPhone2=7950&idPhone3=7870
در مثال بالا میبینید که هر سه گوشی در فاصله 1-2 ماه از هم معرفی شدند و در رده قیمتی برابر قرار دارند. حالا اگر به امکاناتشون خوب دقت کرده باشی میبینی که از برتری های XA میتونیم به پیکسل بالاتر، دوربین بهتر و قابلیت شارژ سریع رو نام ببریم . ولی به نظر میرسه باتری ضعیفتری داره.

واسه بقیه اش خودت لطفا انجام بده، چون خیلی حوصله میخواد و در یک کامنت نمیگنجه. فقط یادت باشه که به قیمت جهانی خیلی دقت کنی.
با تشکر

علی ج در تاریخ : 1395/12/16

سلام دوست عزیز
اگر با دقت نظرم رو می خوندی حتما متوجه می شدی که من در باره رزولویشن حرفی نزدم
در ضمن از تکنولوژی هایی که نام بردم فقط 2 تای اون ها به طور کامل نرم افزاری بهحساب میاند
همه میدونند که اپل در ساخت نمایشگر های با وایت بالانس بالا و شارپ نس بالا بهتر سایر شرکت ها عمل می کند جالب بدونید که نمایشگر ایفون ها ای پی اس هست و فقط دارای فناوری رتینا هست (تا قبل ایفون 7 ) ولی نسبت به سامسونگ و سایر برند ها بسیار درخشان تر و زیبا تر به نظر میاند
اگر کمی دقت کنید متوجه این می شود که فناوری امولد انحصاری نیست
در آخر هم باید بگم که این گوشی جایزه ی بهترین گوشی سال نمایشگاه wmc را کسب کرد

WOLF A در تاریخ : 1395/12/16

سلام
شما احتمالا گمان میکنید فقط سامسونگ داره تکنولوژی صفحه نمایشش رو توسعه میده؟
احیانا از معرفی نمایشگر جدید سونی که صدا رو از راه صفحه نمایش منتقل میکنه اطلاع ندارید.
اینو یه نگاه بنداز تا تکنولوژی واقعی رو ببینی:
http://www.sony.com/electronics/televisions/a1e-series

سوپر امولد بد نیست ولی از خانواده oled هست که فقط سنسور تاچ به جای اینکه بیاد روش قرار بگیره داخلش قرار گرفته.
http://farnet.ir/1393/04/61193/super-amoleds-biggest-con-is-now-gone-forever/
که البته این موضوع بالا رو الان ندارن.
مورد بعدی اینکه :
زمانی که سامسونگ و LG صفحه 2k میزدن یا نوکیا دوربین 41 میزد یا مثلا سامسونگ رم 6 یا 4 میزاشت ، اونموقع اسمش اوج تکنولوژی بود ولی حالا که سونی صفحه 4K میزنه اسمش میشه جذب مشتری؟ خودت قضاوت کن.
premium همونطور که از اسمش پیداست یک گوشی شیک و خاص هست که امکاناتش هم باید خاص باشه و قطعا افراد خاصی میخرن نه همه کس. افرادی هستند که به دیدن فیلم و عکس با کیفیت خارق العاده اهمیت بالایی میدن. اونم با 801 پیکسل در هر اینچ. وگرنه گوشی های معمولی سونی هنوز صفحه FHD خودشون رو حفظ کردند.
.............................
مهمترین مسئله:
پنلها به خودی خود هیچی نیستن، این شرکتها با تکنولوژی های خارق العاده خود هستند که به این پنلها قدرت میبخشند.
مثلا سامسونگ با سوپر امولد و سونی با اضافه کردن موتور پردازشی X-reality(که یک قطعه سخت افزاری هست) و با کارهای نرم نرم افزاری دیگر که شما میگی نمیشه و همیشه شده ، مثل تکنولوژی ترایلومینوس که طیف گسترده ای از رنگها رو به وجود میاره و هزار تا کار دیگه که صفحات نمایش رو به این شکل درمیاره.
با تشکر

WOLF A در تاریخ : 1395/12/16

سلام
میخواستم فقط بگم ، Bravia و X-Reality موتور پردازشگر تصویر و دو قطعه سخت افزاری هستند ولی ترایلومینوس(Triluminus) نرم افزاریه. اینها در یک ردیف قرار نمیگیرند.
مورد دوم اینکه تعداد رنگ تولیدی به نوع پنل ربطی نداره. مثلا تعداد رنگهای تولیدی یک oled میتونه از lcd بیشتر یا کمتر باشه. (اگر خواستی میتونیم بحث کنیم).
وقتی شما Amoled رو خطاب قرار میدی یعنی داری کل خانواده این پنل رو پایین میاری در صورتی که اگر بخواهیم به طور مجزا و جدای بحث برند سونی و سامسونگ صحبت کنیم، پنل oled نسبت به پنل lcd دارای کنتراست بهتر، زاویه دید بهتر(البته ips lcd ها در این مورد عملکرد خوبی دارند) و البته خیلی نازک ترند.
اون چیزی که این پنل ها رو تبدیل به سونی و سامسونگ و اپل میکنه ، هزاران موتور پردازشگر و tune صفحه نمایش و صدتا تکنولوژی نرم افزاری هست که تبدیل میشن به IPS سونی و Super Amoled سامسونگ. حالا یکی بهتر و هوشمندانه تر کارشو انجام میده و یکی بدتر. پس این قدرت و توانایی شرکتهاست که از این پنلها ، صفحات عالی میسازن.

behzad a در تاریخ : 1395/12/15

دوست عزیز برای اینکه به بقیه کمک و راهنمایی کنید بهتره اول خوب تحقیق کنید بعد،یعنی چی تراکم پیکسلی بالا به درد نمیخوره؟!بله از فاصله ی دو سانتی هم به گوشی نگاه میکنیم ،من خودم مهم ترین ملاکم تراکم پیکسلیه به خاطر پخش فیلم های 4k در واقعیت مجازی که دقیقا از فاصله ی دو سانتی اون هم با عدسی باید به صفحه نمایش نگاه کنی.

محسن ف در تاریخ : 1395/12/15

به نظر من سال2013 سونی میان رده های خوبی رو به بازار معرفی کرد علاوه بر اون گوشی های پرچمدار سال 2012 اون هم به عنوان یک میان رده بسیار عالی تو سال 2013 می تونست در نظر گرفته بشه . اما تو سال 2014 به نظر من با وجود اینکه میان رده های زیادی هم معرفی کرد اما همشون موازی کاری و با مشخصات یکنواخت ارائه شدند جوری که من خودم که می خواستم گوشی به دوستام معرفی کنم واقعا مونده بودم . تو سال 2015 به نظر سونی فهمید مشکل از کجاست و انگار یه جورایی سعی کرد جبران کنه و سه تا میان رده خوب معرفی کرد M5 , M4 aqua و C4 که دیگه به نظرم دیر شده بود و سونی سهم عمده ای از بازر رو به دلیل همین مموازی کاریاش از دست داده بود.اشتباهی که همین الان ال جی هم داره مرتکب میشه. خودم هنوز M4 دارم اما این گوشی هم بی مشکل نیست. اما با معرفی XA1 من متوجه شدم که سونی اصلا متوجه رقابت تو بازار نیست و نمی دونه داره چی کار می کنه . صفحه یا رزولیشن اچ دی اونم تو سال 2017 و عدم و جود سنسور اثر انگشت اصلا برای یک میان رده مناسب نیست تازه اگر باتری فاجعه این گوشی و برادر بزرگترش رو در نظر نگیریم. اما در بالا رده سونی بسیار خوب عمل کرد که اونم به تنهایی نمی تونه کافی باشه برای یه شرکتی که بخواد سهم خوبی از بازار رو در نظر بگیره.

Ali A در تاریخ : 1395/12/15

همه برند ها میتونند از oled استفاده کنند
ا
اول اینکه عمر مفید سوپر امولد کمتر از ips هست و بارن این داره
این یه عیبه
دوم اینکه هیچ وقت رنگ های سوپر امولد واقی نیس و اغراق زیادی داره
بعدش اینکه رنگ سفید رو زرد نشون میده و قرمز رو نارنجی
این کار باعث زیبایی میشه اما عکس از واقعیت دور میشه
در مقابل این گوشی با صفحه نمایش HDR دقت رنگ و درخشندگی فوق العاده ای داره که نمونش هنوز تولید نشده مثل این واسه گوشی گوشی های سری X پرچمداراش کوانتوم دات هستن که به وضوح و عمق رنگ‌اضافه میکنه
پس خواهشن وقتی اطلاعات کاملی ندارید یه چیز رو برتر ندونید
اینم بگم که خوده امولد رو هم ژاپن تولید کرده و به سامسونگ فروخته پس ساخت یه چیز مثل این کاری واسشون نداره وقتی قبلش یه بار ساختن اینو

Hosein s در تاریخ : 1395/12/15

شما میگی سونی کم نمیزاره پس لطف کن xaرو که یه میان رده هست با میان ردهای بقیه برندها مقایسه کن الان کدوم برند رو میان ردش صفحه نمایش 294پیسکل میزاره؟ با اینکه قیمتش بخیلی یشتر از اوناست باز هم امکاناتش پایینه

Hosein s در تاریخ : 1395/12/15

عزیزمن اون سالی که اون گوشیو خریدم میتونستم حتی با قیمت کمتر هواوی g700بگیرم که حافظش 8بود و همینطور دوبینش از spبهتر بود و یه چیز دیگه شما میگی میان رده رو به پایین بود عجب؟ درضمن من از cراضی بودم چون دوربینش از اون spوzrو هم اون g700که خودم گفتم بهتر بود و تنها مشکلی که داشت این بود که پردازندش ضعیف بود همین!
شما اشتباه متوجه شدین من هیچ تهمتی نزدم شما الان بیا تو قیمت 700تومن یه گوشی سونی معرفی کن که از 5xبهتر باشه گوشیای سونی نسبت به بقیه برندها رنج قیتشون کاملا متفاوته

Hosein s در تاریخ : 1395/12/15

حرفتون کاملا درسته مثلا هواوی با 5xکه یه گوشیه میان رده هست اما اثر انگشت داره وبقیه امکاناتش هم از رقباش کمتر نیست البته شیائومی هم با قیمت پایینتر و پردازنده بالاتر و هم دارا بودن اثر انگشت تو گوشیای میان ردش هست اما خب چون زیاد جا نیفتاده نمیشه بهش اعتماد کرد خود بنده چند ماه قبل که میخواستم این گوشیمو بگیرم خیلی تحقیق کردم و با توجه به اون مقدار پولی که داشتم بهترین گوش که میتونستم بگیرم 5xبود
دیشب نگفتم که چه گوشی دارم چون بعضیا میگن این پیج سونیه و نباید درمورد بقیه گوشیا صحبت کرد خلاصه خودم برند مورد علاقم سونیه خوشحالم که امسال بهترین گوشی مال سونیه که دیگه سامسونگ و اپل انقد به خودشون ننازن

alexys s در تاریخ : 1395/12/15

نه علی آقا من منظورم کیفیت صدای کواد داک خود گوشی و استاندارد نرخ بیت ریت صداییه نظورم با هدفونه که کیفیتش از سونی متمایز میشه بعدشم عزیز دل برادر سونی فقط یه قابلیت اضافه کرده که با حالت اسلوموشن و با سرعت 960 فریم بر ثانیه میشه در لحظه فیلمبرداری کرد که در واقع باز پخش فیلمو طبق ادعای خودش 4 برابر از سایر پرچمدارهای گوشی های دیگه پخش می کنه همین در حال حاضر بدون تعصب دوربین پرچمدارای الجی مثل وی 20 وجی 5 و جی 6 با زاویه 135 درجه عکسبرداری از این لحاظ تو تموم گوشی های پرچمدار بهترینن این یه واقعیته و دیگه همه باید قبولش کنن

kasra m در تاریخ : 1395/12/15

دوست عزیز این دگ از اون حرفا بود،صفحه امولد تو انحصار سامسونگه؟!؟!بهتره یخورده تحقیق کنی،فقط میتونی ده ها نمونه از پنلهای سوپر امولد که تولید سامسونگ هست رو فقط تو تولیدات برندهای چینی ببینی،حالا بماند که اکثر برندها چند مدل با پنل های امولد دارن،نمونش موتو زد پلی از موتورالا یا لنوو زاک زد پرو ووووو،من خودم از طرفدارای امولد هستم اما این نظر شما کاملا اشتباس

هوال م در تاریخ : 1395/12/15

الان این خیلی خوب و شیکه چو عالی.اما z5 پریمیوم من چی میشه اخه.خیلی دوسش دارما

WOLF A در تاریخ : 1395/12/14

سونی میان رده های نچندان خوبی به بازار میده؟؟؟؟ مثال میزنی؟
شما واقعا xperia C رو به عنوان ملاک در نظر میگیری؟ یعنی همون سال xperia SP وجود نداشت ، با قدرت پردازنده xperia Z ؟ بهتره که کمی تحقیق کنید و بعدا این تهمت رو به سونی بزنی.
همین الان و همین امسال شما برو xperia X که میانرده 2016 سونی بود رو با تمام میانرده های سامسونگ (تمام سریهای C و A سامسونگ به غیر از 2017 ) مقایسه کن و برتری تئوریکی واضح میانرده قدرتمند سونی رو ببین.
گوشیهای میانرده 2017 سامسونگ رو همین الان با میانرده هایی که تازه سونی معرفی کرده برو مقایسه کن ، ببین اصلا در حد و اندازه هم هستن؟ 2017 های سونی همین الان میتونن 4K بگیرن ، بماند بقیه امکاناتشون.
M5 و C5 ultra میانرده های 2015 سونی بودن که m5 میتونست 4k فیلم بگیره.
T2 و T3 و C3 و .. مال 2014 و یا ZR و SP مال 2013.
شما اینا رو با میانرده های بقیه باید مقایسه کنی و اونوقت بگی سونی ضعیفه یا قوی.
نحوه شماره گذاری گوشیهای سونی به شکل زیر هست:
پرچمداران :
عدد اول با شماره 6 شروع میشود. از سری X به بعد با عدد 8 شروع میشود.

میانرده های قدرتمند :
با عدد 5 شروع میشوند.

میانرده های ضعیف با عدد 2 شروع میشوند و از سری X به بعد با عدد 3 شروع میشود.

پایینرده ها:
با عدد 2 شروع میشوند و از سری X به بعد با عدد 3 شروع میشوند.

تبلتها :
با SGP شروع میشوند.
...............................
Xperia C یک میانرده ضعیف و در شماره گذاری در رده پایینرده ها قرار میگیرد.
میانرده های واقعی سونی در واقعا همونایی هستند که با عدد 5 شروع میشوند. مثل SP و ZRو T2 ultra وT3 و C4و M5و C5 ultra و X
..........................
سونی هیچوقت کم نمیزاره.

محسن ف در تاریخ : 1395/12/14

سونی به نظر منم اصلا تو میان رده ها خوب عمل نمی کنه

Ali A در تاریخ : 1395/12/14

عزیز میدونی HDR معنیش چی میشه
یعنی واضح ترین و دقیق ترین رنگا ها به نمایش در میاد با زیبایی و روشنایی ۱۰۰۰ نیت که بی سابقه هست تو گوشی

Ali A در تاریخ : 1395/12/14

این گوشی دوربین اصلیش واید ترین دوربین بین دوربین های معمول عس
و دلیل نمیشه فقط به واید بودن دوربین دوم واید g6 نگاه کنیم در ضمن کیفیتش بیشتر از g6 هست. و چیز جالب تر اینکه هنوز راجب لسپیکرش اطلاعاتی نیومده به اون صورت که بشه نظر داد

کیانوش ق در تاریخ : 1395/12/14

گوشی c تقریبا یک میان رده رو به پایین بود دوست عزیز وگرنه همون سال من sp خریده بودم و توی پردازش اصلا کم نمیاورد حتی گاهی اوقات به دلیل بهینه سازی بیشتر از z هم روونتر بود
الان هم x compact دارم واقعا بینظیره توی رده خودش
و اینم در نظر بگیرید که الان یه سری کمپانی ها دارن گوشی ها میان رده خیلی قوی و خیلی ارزونی رو اراعه میدن باعث میشه سونی از نظر اقتصادی دلیلی برای گسترش طیف میان رده نداشته باشه
همین xa رو به ندرت میشه دست کسی دید وقتی هم رده هاش همه اثرانگشت و قیمت پایینتری دارن...

H J در تاریخ : 1395/12/14

هرچقدر هم نرم افزاری اصلاحش کنند ولی باز هم به کیفت Super AMOLED نمیرسه دوستم چون این تکنولوژی در انحصار سامسونگ هست و بقیه هر چقدر هم اصلاح میکنند ولی خب سخت افزار رو نمیتونند کاری بکنند . بنابر این از لحاظ عمر و لکه روشن نیوفتادن و حتی وضوح رنگها در جاهای روشن تکنولوژی سامسونگ بهتر عمل میکنه این رو بارها عملی دیدم و امتحان کردم . بعدشم من s5 سامسونگ دارم که فول اچ دی هست آخه پیکسل دیده نمیشه که بخواهیم تعداد پیکسل رو ببریم بالا یه سامسونگ ۶ اج هم دارم که با اینکه تعداد پیکسل هاش بالاتره ولی فرقی با اس ۵ نمیکنه آخه مگه میخواهیم از فاصله ۲ سانتی به صفحه نگاه کنیم که پیکسل بشه 4k که دیده نشه این برندها چون اجازه استفاده از تکنولوژی Super AMOLED رو ندارند بخاطر همین با چیزهای متفرقه به دنبال جذب مشتری هستند .

Hosein s در تاریخ : 1395/12/14

بخاطر میان رده های نچندان خوبی که ارائه میده دیگه تو دست کمتر کسی این برند دیده میشه اولین گوشی سونی من سونی سی بود که واقعا نسبت به بقیه رقباش از نظر پردازشی ضیعیف بود
اگرم بخوایم سونی بگیریم باید پرچمدارشو بگیریم که مشکلی نداشته باشه
این گوشیم واقعا شیکه بنظر خودم زیباترین گوشی حال حاضره حالا کاری به دوربین و بقیه چیزاش ندارم چون مطمنم اگه بهترین نباشه اما یکی ازسه گوشی برتره
کلام اخر اینکه خدا کنه سونی به میان ردهاش توجه بیشتری کنه تا بتونیم دوباره شاهد برگشت بهتری تو بازار ایران باشیم

علی ج در تاریخ : 1395/12/14

چقدر بهتر بود اونای که تجربه ی کار با گوشی های جدید سونی دارن نظر میزاشتند
من ایکسپریا ایکس دارم
جالب بدونید گوشی های سونی از سری ایکس به بعد مجهز به فناوری کوانتم شدند ثابت شده این فناوری جدید تو اشبا رنگ ها ازامولد قوی تر والبته دقیق تر است که با یه مقایسه ی ساده قابل مشاهده اس علاوه بر اون نمایشگر های سونی دارای تکنولوژی های براویا ایکس رلتی تریلومینوس که اپل برای استفاده از تکنولوژی مشابه تریلومینوس در ایفون 7 به خود می بالد این فناوری ها باعث شفافیت شارپنس و طیف رنگی گسترده غیر قابل انکاری درنمایشگر های این گوشی ها شده است تازه این گوشی اچ دی ار هم داره که دگه نیازی به توضیحی نداره

کیانوش ق در تاریخ : 1395/12/13


بهتره تفاوت های نمایشگر ها رو بخونید
lcd ها رنگ های واقعی تری رو نشون میدن و از اونجایی که سونی تجربه بالایی در ساخت تلوزیون های lcd داره جزو بهترین سازنده های lcd به حساب میاد تست های عددیش رو میتونید در بنچمارک ها بخونید که در سری x واقعا پنل های با کیفیتی به کار برده من به شخصه از s6 با اون رزولوشن بالاش اومدم به x compact که 720p هست و حتی یک لحظه هم پشیمون نبودم از این تصمیم
در ضمن عمر lcd ها و رنگبندیی که دارن بسیار بالاتر هست
درمقابلش پنل led رنگ ها رو غیر واقعی نشون میده ولی تنها مزیتشن اینه که در قسمت مشکی صفحه رو خاموش میکنه و عمق مشکی بینظیری داره و مصرف باتری بهتر اما متاسفانه عمر خیلی خیلی پایینتری داره پیکسل ها و مشکل burn-in رایج هست توی این نوع صفحه ها
کافیه برید گوشی های سامسونگی که در مغازه ها به عنوان تست گذاشتن رو ببینید اکثرا burn in شدن و حتی دچار تغییر رنگ شدن...
بی دلیل نیست که اپل هم هنوز سمت led نرفته...

MS . در تاریخ : 1395/12/13

از همه نظر عالیه ولی بنظرم z5 premium رنگ سیاهش زیباتر هستش از نظر طراحی.

Amir o در تاریخ : 1395/12/13

احسنتم به این شرکت خوبه سونی که همیشه کاربراشو وطرفدارشو شوکه میکنه گوشی هاش همیشه بهتر از سری قبل میشه این گوشی جدیدش که ترکونده4گیگ رم کافیه بخاطر سرعت بالای پردازش این گوشیه هیچوقت احساس کمبود رم نخاهیم کرد دوربیناش که بهترینه هست وبوده افرین سونی گل کاشتی این دفعه همونی که همه انتظارشو دارن وداشتن کانفیگش واقعا عالیه

alexys s در تاریخ : 1395/12/13

البته یه بدیایی پیش الجی جی 6 داره که مثلا صدای های فای با نرخ 32 بیت و با کیفیت 196 کیلو هرتز و همچنین دوربین دوگانه و واید با 135 درجه زاویه رو نداره

pejman p در تاریخ : 1395/12/13

اما دوستان مطمعنم که قیمتش از گوشی های اپل کمتره.
ضمنا، یه خبر خوش چون این گوشی جایزه سازمان GSMA رو به عنوان بهترین اسمارت فون دریافت کرده، سونی حتما شیرینی شو به خریداران این گوشی میده،دقیقا مث سونی xz که جایزه به خریدارانش میداد.
موفق باشید...

sa w در تاریخ : 1395/12/13

ولی صفحه نمایش lcdداره بدرد نمی خوره....علیرغم اینکه پیکسلش زیاده ولب وضوح خوبی نداره...lcdهمینه ...حالا هرچی می خوای تراکم پیکسل ببر بالا

Ali R در تاریخ : 1395/12/13

سلام دوست عزیز.
قیمت اعلام شده در حدود 900 دلار است.
یعنی به پوله خودمون با دلار 3700 میشه حدود سه میلیون و 300.
موفق باشید.

کیانوش ق در تاریخ : 1395/12/12

این گوشی با این ظاهر و سخت افزار قطعا میترکونه امسال رو
اولین گوشی SD835
اولین گوشی 4K HDR
و اولین لنز با قابلیت فیلم برداری 960 فریم در ثانیه
یک شاهکار به حساب میاد
البته قیمتشم کم نخواهد بود اینطور که گفتن قیمت XZs حدود 700 دلار هست پس قیمت این گوشی قطعا بیشتر خواهد بود....

علیرضا ♡ در تاریخ : 1395/12/12

تبریک میگم ب طرفداران سونی واقعا این گوشی از همه نظر عالی هستش

رضا ز در تاریخ : 1395/12/12

همه چیز عالیه واقعا عالی فقط ایکاش سونی 6 یا 8 گیگ رام می زاشت تا حال این هواوی و سامسونگ رو بگیره

pezhman f در تاریخ : 1395/12/12

بررسی اولیه این گوشی محشر

http://techmix.ir/10500/sony-xperia-xz-premium-and-sony-xperia-xzs-specs/
موارد 1401 تا 1500 از مجموع 1507 مورد

تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا