نظر کاربران درباره گوشی موبایل سونی Xperia Z2

Xperia Z2 اکسپریا زد 2

Sony Xperia Z2 سونی
ارزیابی کاربران: 8.6 از 10 (10583 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های سونی
» سونی Xperia 1 VI
» سونی Xperia 10 VI
» سونی Xperia 5 V
» سونی Xperia 10 V
» سونی Xperia 1 V
» سونی Xperia 5 IV
» سونی Xperia 10 IV
» سونی Xperia 1 IV
» سونی Xperia Pro-I
» سونی Xperia 10 III Lite
» سونی Xperia 1 III
» سونی Xperia 5 III
» سونی Xperia 10 III
» سونی Xperia 5 II
» سونی Xperia Pro
» سونی Xperia 1 II
» سونی Xperia 10 II
» سونی Xperia L4
» سونی Xperia 5
» سونی Xperia L3
» سونی Xperia 10 Plus
» سونی Xperia 1
» سونی Xperia 10
» سونی Xperia XZ3
» سونی Xperia XA2 Plus
» سونی Xperia XZ2 Premium
» سونی Xperia XZ2
» سونی Xperia XZ2 Compact
» سونی Xperia L2
» سونی Xperia XA2
» سونی Xperia XA2 Ultra
» سونی Xperia R1 Plus
» سونی Xperia XA1 Plus
» سونی Xperia XZ1
» سونی Xperia XZ1 Compact
» سونی Xperia L1
» سونی Xperia XZs
» سونی Xperia XA1
» سونی Xperia XA1 Ultra
» سونی Xperia XZ Premium
» سونی Xperia XZ
» سونی Xperia X Compact
» سونی Xperia E5
» سونی Xperia XA Ultra
» سونی Xperia XA
» سونی Xperia X Performance
» سونی Xperia XA Dual
» سونی Xperia X
» سونی Xperia Z5 Dual
» سونی Xperia Z5 Compact
» سونی Xperia Z5 Premium
» سونی Xperia Z5
» سونی Xperia Z5 Premium Dual
» سونی Xperia M5
» سونی Xperia C5 Ultra
» سونی Xperia C5 Ultra Dual
» سونی Xperia M5 Dual
» سونی Xperia C4 Dual
» سونی Xperia C4
» سونی Xperia Z3 Plus (Z4)
» سونی Xperia Z4 Tablet LTE
» سونی Xperia M4 Aqua
» سونی Xperia E4g Dual
» سونی Xperia E4g
» سونی Xperia E4 Dual
» سونی Xperia E4
» سونی Xperia E3 Dual
» سونی Xperia Z3
» سونی Xperia Z3 Tablet Compact
» سونی Xperia Z3 Dual
» سونی Xperia E3
» سونی Xperia Z3 Compact
» سونی Xperia M2 Aqua
» سونی Xperia C3 Dual
» سونی Xperia C3
» سونی Xperia T3
» سونی Xperia Z2
» سونی Xperia M2 dual
» سونی Xperia Z2 tablet
» سونی Xperia M2
» سونی Xperia E1 dual
» سونی Xperia E1
» سونی Xperia T2 Ultra dual
» سونی Xperia T2 Ultra
» سونی Xperia Z1 Compact
» سونی Xperia Z1s
» سونی Xperia Z1
» سونی Xperia Z Ultra
» سونی Xperia C
» سونی Xperia M
» سونی Xperia ZR
» سونی Xperia SP
» سونی Xperia L
» سونی Xperia Tablet Z Wi-Fi
» سونی Xperia Tablet Z LTE
» سونی Xperia Z
» سونی Xperia ZL
» سونی Xperia E
» سونی Xperia E dual
» سونی Xperia Tablet S 3G
» سونی Xperia TX
» سونی Xperia V
» سونی Xperia J
» سونی Xperia Tablet S
» سونی Xperia T
» سونی Xperia SL
» سونی Xperia tipo dual
» سونی Xperia miro
» سونی Xperia tipo
» سونی Xperia go
» سونی Xperia acro S
» سونی Xperia ion HSPA
» سونی Xperia neo L
» سونی Xperia sola
» سونی Xperia U
» سونی Xperia P
» سونی Xperia ion LTE
» سونی Xperia S
» سونی Tablet P 3G
» سونی Tablet P
» سونی Tablet S 3G
» سونی Tablet S
» سونی CMD Z7
» سونی CMD J70
» سونی CMD J7
» سونی CMD MZ5
» سونی CMD J6
» سونی CMD J5
» سونی CMD Z5
» سونی CMD CD5
» سونی CMD C1
» سونی CMD Z1 plus
» سونی CMD Z1
» سونی CM-DX 2000
» سونی CM-DX 1000

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 9701 تا 9800 از مجموع 11297 مورد

mehdi a در تاریخ : 1393/3/11

دوستان فردا بدستم میرسه گوشی به قیمت 2200 هزار تومان مدل 6503
پک معمولی هست.بنظر من این خیلی ظلم هست که سونی حداقل هندزفری حذف نویز رو تو همه جعبه ها قرار نمیده. به خاطر اینکه من دارم هزینه تکنولوژی فیش صوتی 3.5 میلی متری 5 لبه رو دارم میدم.
دوستان قیمت این گوشی در قسمت فروشندگان چقدر مورد اطمینان هست و چرا قیمت ها اینقدر باهم اختلاف دارند؟!!!!!!!!!!!

شهرزاد خ در تاریخ : 1393/3/11

سلام
دوست عزیز من چیزیو از خودم نگفتم ! فرمودید لوله کشی ؟! اتفاقا خیلی به لوله کشی شباهت داره
اما اگه یکم با حوصله میخوندی میدیدی که صحبت سر ساختار مویرگی و استفاده از قوانین فیزیک(کشش مایعات) مطرح هست نه لزوما لوله کشی! این لوله هم قطر زیادی نداره (0.6 میلیمتر )و توی هر سیستمی هم ممکنه استفاده بشه (قوانین همه جا ثابتن چه موبایل چه موتور جت . http://www.sagem.com/spip.php?rubrique16) اتفاقا باهات موافقم سر انتقال حرارت محسوس به کنارها .
علت مطرح کردن مدارج هم پست قبلی بود که دوستمون طوری صحبت کردن که مجبور به عنوان شدم.
اینم لینک تکنولوژی مورد استفاده در زد2 (لوله کشی اگه بشه بهش گفت!)
http://www.youmobile.org/blogs/entry/Sony-Xperia-Z2-to-include-liquid-cooling-Technology-Inside
در ضمن من خانوم نیستم
ممنون

لیونا آ در تاریخ : 1393/3/11

عجب راهنمایی کردی شما،،،، حرفت درسته ولی نکته اساسی اینجا هست گوشیهایی که شما فرمودید ۱۷۰۰ به نظر من بیشتر از ۱۲۰۰ هم ارزش ندارند...

شهاب ش در تاریخ : 1393/3/11

سلام بله من دیدم و این لوله کشی رو داره میزار برات ون لینکش رو کاملا لوله کشی داره تاکید میکنم زد 2 با سیستم لوله کشی خنک میشه

لیونا آ در تاریخ : 1393/3/11

بازم که شما بدون دلیل و مدرک نظر دادید،،، شما میفرمایید مردم Z2 را نخرند بروند پلاستیک بخرند...

لیونا آ در تاریخ : 1393/3/11

جناب رضا عزیز ممن از مطالب و اون لینک مطلب گرم شدن گوشی سایر کمپانی ها در حین فیلمبرداری 4K.
ولی بهتره به شما بگویم از نظر بعضی دوستان فعلاً گرم شدن اکسپریا Z2 مهمه و گرمای سرسام آور سایر گوشیها!!!!! در فیلمبرداری 4K اصلا عیبی نیست،،، واقعا آدم تاسف میخوره پشت سر گوشی با مشخصات اکسپریا Z2 و ظرافت و زیبایی مثال زدنی اون شایعاتی گفته میشه که یا نادرست هست یا اگه باشه هم به زودی با یک آپديت اساسی حل میشود
سونی رام و فریمور اصلاحی اندروید ۴،۴،۳ برای Z2 منتشر کرده است که فعلاً برای نسخه اکسپریا Z2 ایران نیامده تا تغییرات را ببینیم،، اینجا میایند!!!! و میگویند!!!! آخرین فریمور هم
واسه این گوشی اومده!!!! ولی ما آنرا نصب کردیم!!!!و حتی خیلی دقیق تست کردیم!!!!!!! امان از قرار دادن یک عکس ساده و یا کلیپ ۱۰ ثانیه ای!!!!!!!!!
فقط امیدوارم سونی یکم به تبلیغات!!!! رنگارنگ!!!!! و شفاف سازی روی بیاره تا چنین حق گوشیهای خودش پایمال نشه

لیونا آ در تاریخ : 1393/3/11

بله دوست بزرگوار گرمای نوت3 و گالکسی s5 هم در فیلمبرداری 4K بسیار زیاد است و آدم میترسه گوشی که جنس پلاستیکی داره تو دست ذوب بشه،،، فیلمبرداری 4K و صفحه نمایش های اولترا اچ دی در تکنولوژی فعلی بیشتر جنبه تبلیغاتی داره تا کاربردی هر چند که صفحه نمایش گوشیهای گالکسی s5 و اکسپریا Z2 فول اچ دی هست که به نظر من کافیه

لیونا آ در تاریخ : 1393/3/11

دوست عزیز صدرصد یقین بدان مشکلی باشه نرم افزاری هست و خواهی دید به زودی با آپديت های حرفه ای سونی حل خواهد شد.....
از شما و سایر عزیزانی که تا وقتی با خود گوشی کار نکردید و ویدیو کلیپ از آن تهیه نکردید چنان با اطمینان خاطر حرف نزنید... من یادم هست اکسپریا زداولترا در ابتدای ورود به بازارهای مختلف مشکلاتش ۱۰ برابر این بود مثل روشن نشدن گوشی و ریست های دایمی ولی همین فبلت الان یکی از بی ایرادتریتن و بهترین فبلت های اندرویدی هست در نسخه کیت کت
فکر کنم شما مشکلات نرم افزاری اندروید کیت کت را در گوشیهای مختلف و همچنین پرچمداران بزرگ مشاهده کردید که همه آنها در نسخه ۴،۴،۳ حل خواهد شد... پس بهتره زیاد عجله نکنید تا خدایی نکرده فردا که این گوشی با آپديت نرم افزاری کلا بی ایرادتریتن گوشی بازار شد،،، وجدانا اونکسی که حرفه ای باشد اکسپریا Z2 در بین گوشیهای جدید بهترین گزینه است چون گوشیهای دیگر هیچ پیشرفتی نداشتند که هیچ پسرفت هم داشتند
من کامنت های شما را در صفحه نوت3 دنبال کردم و میدانم که علاقه شدیدی به گوشیهای سامسونگ دارید!!!!!!موفق باشی

ashkan a در تاریخ : 1393/3/11

سلام بر برادر عزیز اقا حسین.حسین جان این گوشی هم ضد ابه هم ضد ضربه و سخت افزار قوی داره پس بیخود پولتو هدر نده چون این گوشی بدون گارانتیشم نقص نداره.

ashkan a در تاریخ : 1393/3/11

سلام خدمت داش گلم.عزیزم اولا فور کی سونی کیفیت بالاتری نسبت به اس پنج داره .دوما شما که اینهم اهل تست هستید اس پنج بعد اون تستهای سخت یه دقیقه داخل ظرف اب مینداختی تا ببینی چه بروزش میاد.شما قابلیت های مهم سونی رو نادیده میگیری....
و من اله توفیق

ashkan a در تاریخ : 1393/3/11

سلام. حال شما بدل نگیر شهزاد خانم خواست یه چیزی بگه.بچه این سری گوشی ها مشکل داشتن چون گوشی که من دارم سفارش اروپاست و تا نه دقیقه .فیلمبرداری فور کی انجام دادم مشکلی نداشته من حدود دو ماه قبل گرفتم . متاسفانه حافظه کافی در اختیارم نیست که بیشتراین زمان فیلمبرداری کنم.. ببینم داغ میکنه یا نه.بنظر من فعلا صبر کنید هم قیمت میاد پایین و ممکنه سری بعدی کمتر مشکل گرم شدن داشته باشه.

amir h در تاریخ : 1393/3/10

سلام بچه ها بالاخره امشب این گوشی رو خریدم . از دبی فول پکشو رو برام آوردن هم دستبند اسمارت داره هم پایه شارژ. 2550 خریدم . خداییش آخر گوشیه اگه واقعا پول خریدنشو دارید توی خریدش شک نکنید...

سید جواد ق در تاریخ : 1393/3/10

سلام به همه طرفدارای z2 من تاحالا گوشی اندرویدی نداشتم و این اولین باره که میخام گوشی اندرویدی
بگیرم .عشق من فقط سونیه حالا از دوستانی که با این گوشی کار کردن میخام تا درمورد دوربین و باطری این
گوشی بیشتر توضیح بدن چون این دو مورد برام خیلی مهمه

paria n در تاریخ : 1393/3/10

سایت زومیت z2 رو بررسی کرده. اینم لینک فیلم بررسی z2
http://www.zoomit.ir/articles/mobile/11647-xperia-z2-video-review
گوشی خیـــــــــــــــلی خوبه

far z در تاریخ : 1393/3/10

ممنون از توضیحت امیر جان.
حالا سوال اینجاست:
کم کردن فرکانس ماکزیمم پردازنده، چه اثری روی کارای سنگین میزاره؟
یعنی وقتی فیلمبرداری 4k انجام میشه، واقعا چه حدی از پردازش برای تکمیل این کار نیاز هست؟
چون به نظر نمیرسه از نظر سخت افزاری بشه دمای گوشی رو کاهش داد و اگه سونی آپدیتی رو ازائه بده که این فرکانس کم بشه، در حالت کلی روی performance گوشی چه اثری میزاره؟
--------
به نظرت راه حل دیگه ای وجود داره که مشکل دما حل بشه؟
--------
واقعا گوشیه شیک و زیبایی هست z2، من خودم دلم نمیاد مشکل حادی داشته باشه. درسته نمی خوام بخرمش، اما میخوام این گوشی قدرتمند ظاهر بشه.

abolfazl j در تاریخ : 1393/3/10

دوستان عزیز این لینک رو ببیند
تست سونی z2 در برابر s5
http://www.aparat.com/v/GhaxM

far z در تاریخ : 1393/3/10

دوست گرامی
اون 44 درجه که تو فون آرنا بهش اشاره شده، دمای سطح خارجیه گوشیه، نه دمای داخل پردازنده.
یعنی شما اگه به گوشی دست یزنید، دماش 44 درجه هست ولی داخلش دمای خیلی بالاتری داره.

سامان م در تاریخ : 1393/3/10

داداش شما روی سامسونگ و گوشی کهکشانی جدیدش (!!!!) تعصب داری الکی داری پای فون آرنا رو وسط نکش.
این خبر سایت موبناست،Z2 توی عکس برداری اول شده توی فیلبرداری سوم:
موبنا- شرکت سوني توانست به عنوان تاجدار در ميان همه توليدکنندگان موبايل در دنيا، عنوان بهترين گوشي دوربين‏دار را به Xperia Z2 اختصاص دهد.
در آزمايشگاه DxOMark’s بر اساس استانداردهايي که در زمينه لنز دوربين و وضوح تصاوير ثبت شده در نظر گرفته مي‏شود، گوشي 808 PureView با دوربين 41 مگاپيکسلي و لنز کارل‏زايس عنوان بهترين گوشي دوربين‏دار دنيا را از سال 2012 تاکنون داشته و توانسته 77 امتياز به دست بياورد، پس از 808 نوکيا، جايگاه دوم در اختيار اپل با گوشي iPhone 5S قرار داشت. اين گوشي 76 امتياز به دست آورده بود. اما اين روزها اين جدول کمي تغيير کرده و Xperia Z2 سوني توانسته جايگاه برتر را با کسب امتياز 79 به خود اختصاص دهد.
گزارش‏ها حاکي است که سال گذشته Xperia Z1 در آزمايشگاه DxOMark’s با 76 امتياز پس از آي فون S5 جايگاه سوم را به خود اختصاص داد.
گوشي Xperia Z2 به دوربين 20 مگاپيکسلي مجهز شده و در کمترين حالت کيفي قادر است تصاوير را با وضوح 8 مگاپيکسل ثبت کند و بهترين کيفيت را در ميان همه گوشي‏هاي هوشمند دارد.
از سوي ديگر، تصاوير ثبت شده با اين دوربين هيچ گونه نويزي ندارد، از کمترين سطح نويز روشنايي برخوردار است و بي‏کيفيت‏ترين تصاوير گرفته شده توسط اين دوربين از ساير گوشي‏هاي دوربين‏دار با کيفيت‏تر است.
گزارش‏ها حاکي است سيستم زوم خودکار اين گوشي بسيار سريع و بادقت است درحالي که رنگ‏ها کاملاطبيعي و با کيفيت ديده مي‏شوند.
در بخش ضبط تصاوير ويدئويي Z2 جايگاه سوم را به خود اختصاص داده است. دوربين اين گوشي در ضبط تصاوير ويدئويي با کيفيت Full-HD هيچ گونه نويزي ندارد و مي‏توان با وضوح K4 با آن فيلمبرداري کرد.

رضا a در تاریخ : 1393/3/10

دوست عزیز کدومش محقق نشد؟ گفتم باتری زد2 بهتر از اس5 هست که بود(یادمه شما میگفتی نیست)
صفحش بهتر هست که دیدی اس5 سبز هست
و ...

مهدی ف در تاریخ : 1393/3/10

سلام
دوست عزیز 900 میزاری جیبت ولی اگه از دستت سامسونگ بیوفته و یچیزیش بشه باید اوم 900 رو از جیبت در بیاری بعد یخورده هم بزاری روش خرج سامسونگ کنی!!
s5 زودتر از z2 اومده و افت قیمت کرده ولی z2 تازه داره کم کم میاد و همینطور که دیدی 2600 هم هست و 2160 هم هست.

hasan k در تاریخ : 1393/3/10

z2 نسبت به قیمتش فعلا نمی ارزه اگر کسی می خواد بخره حدودا یک ماه دیگه بخر که قیمتش می اید پایین الان s5 بهترینه نسبت به قیمت.

alireza y در تاریخ : 1393/3/10

دوستان یکی بگه این گوشی به غیر از داغ کردن رو فیلمبرداری 4k مشکل دیگه ای نداره ؟؟

علی خ در تاریخ : 1393/3/10

این مشکل فقط مربوط ب4Kنمیشه داداش آخه حتی عکس هم میگیرم اینطوره و میزنه دمای بالا...منZ1هم دارم داغ میکنه بدجور ولی اصلا اینطوری نمیشه ک بگه دمای بالا...من الان موندم ک ببینم گوشیو بفروشم یا اینکه نگهش دارم آخه میترسم ک نکه دارم با اپدیت حل نشه....ت هر فیلم برداری ک بخوای اینطوری میشه...

علی خ در تاریخ : 1393/3/10

والا ت عکس برداری هم میپره بیرون در صورتی جواب میده ک هوای اتاق خیلی خنک باشه ک فوقش بشه15بگیری.....دیروز هم وای فای گوشیو ک روشن کردم ی اپدیت جدید رسید ک حجمش124مگابایت هس...من اصلا دانلود نکردم گفتم شاید ک برا گوشی مشکل پیش بیاد....خلاصه کلا ت دوربین مشکل داره میزنه دما بالا رفته لطفا دوباره وارد شوید دوباره وارد میشی بعد چند ثانیه همون پیغام رو میده...والا من نمیدونم رامش کدوم چون ک زیاد از رام سردرنمیارم...اگه بتوانید کمکی کنید ممنون میشم....بازم ممنون.....

amir n در تاریخ : 1393/3/10

بچه ها سلام . اکسپریا z2 به صورت انبوه وارد ایران شد.:
http://airmobile.rozblog.com/post/93

Saeed H در تاریخ : 1393/3/10

اولن الان تین گوش ی 2100 گیر میاد دوما رم و دوربین و کیفیت رو کنار زدی به این نتیجه رسیدی

ایمان ص در تاریخ : 1393/3/10

سلام عزیز باتری گوشی unremovable هستش. مشکلات دیگش رو هم نمیدونم چون هنوز گوشی رو نگرفتم ولی به نظر مشکل دیگه ای نداره

داوید م در تاریخ : 1393/3/10

با سلام خدمت شما.

فکر می‌کنم کمی از ارایهٔ اصطلاحات تخصصی ترمودینامیک پرهیز کنیم و به اصل مطلب بپردازیم:

اصل مطلب این است که هر سه مدل سامسونگ گلکسی اس۵ و گلکسی نوت۳ و سونی اکسپریا زد۲ به هنگام فیلمبرداری 4K بیش از حدی معین دچار بیش‌گرمایش یا همون اوورهیتینگ می‌شن.
سامسونگ برای این که گندش در نیاد محدودیت زمانی ۵ دقیقه‌ای به صورت نرم‌افزاری تعریف کرده (حالا اگه به قول شما اسکریپتی هست که میشه این محدودیت رو برداشت که چه بهتر. ان شاء الله که بتونین بیش از پنج دقیقه در دمای معمولی اتاق که معمولا ۲۵ درجه سانتیگراد هست فیلم بگیرید و اتفاقی برای گوشیتون نیفته).
ضمن اینکه به گفته فون‌ارینا phonearena داغ شدن گوشیهای سامسونگ اس۵ و نوت۳ را کاربر به دلیل جنس خاص به کار رفته در بدنه‌شون کمتر احساس می‌کنه و نه این که پردازنده و خود گوشی داغ نشده باشه.

سونی روراست‌تر عمل کرده و این محدودیت رو به صورت نرم‌افزاری نذاشته. بلکه سخت‌افزاریه. یعنی این امکان رو به کاربر داده که مثلا اگر در جاهای خنک فیلمبرداری میکنه بیخودی ویدیوی طرف قطع نشه. و در جایی که خود سخت‌افزار تشخیص میده که دیگه داره خیلی داغ میشه و ممکنه به گوشی آسیبی برسه اولش به کاربر اخطار میده که دیگه وقت استاپ کردن فیلمبرداریه وگرنه من مجبورم خودم این کار رو انجام بدم و شما هم ممکنه ویدیویی که ضبط کردی دیگه قابل پخش نباشه (هوشمند بودنی که برخی دوستان اشاره میکردن همینه. فقط به علاوه کمی امکان انتخاب دادن به کاربر برای زمانی که خودش محیط خنک رو انتخاب کرده و میخواد طولانیتر فیلم بگیره و نه این که خودش بیاد مثل سامسونگ سر ۵ دقیقه فیلمبرداری رو قطع کنه.

برای مشکل محدودیت فیلمبرداری در اس۵ و نوت۳ و زد۲ و همچنین جنس خاص بدنه سامسونگ که داغ شدن بیش از حد رو میپوشونه به این لینک مراجعه کنید:
http://www.phonearena.com/news/Sony-Xperia-Z2-wont-let-you-record-more-than-5-minutes-of-4K-video-and-neither-will-Note-3-and-S5_id56633

برای جلوگیری از داغ شدن گلکسی اس۵ به دلایلی بجز فیلمبرداری 4K هم به اینجا مراجعه کنید:
http://gs5.wonderhowto.com/how-to/8-ways-cool-down-prevent-your-samsung-galaxy-s5-from-overheating-0155206/

البته این توصیه ها اصولا برای گوشیهای دیگه هم میتونه مفید باشه.

موفق باشید و هوشیار.
د.م.

داوید م در تاریخ : 1393/3/10

با سلام خدمت شما.

فکر می‌کنم کمی از ارایهٔ اصطلاحات تخصصی ترمودینامیک پرهیز کنیم و به اصل مطلب بپردازیم:

اصل مطلب این است که هر سه مدل سامسونگ گلکسی اس۵ و گلکسی نوت۳ و سونی اکسپریا زد۲ به هنگام فیلمبرداری 4K بیش از حدی معین دچار بیش‌گرمایش یا همون اوورهیتینگ می‌شن.
سامسونگ برای این که گندش در نیاد محدودیت زمانی ۵ دقیقه‌ای به صورت نرم‌افزاری تعریف کرده (حالا اگه به قول شما اسکریپتی هست که میشه این محدودیت رو برداشت که چه بهتر. ان شاء الله که بتونین بیش از پنج دقیقه در دمای معمولی اتاق که معمولا ۲۵ درجه سانتیگراد هست فیلم بگیرید و اتفاقی برای گوشیتون نیفته).
ضمن اینکه به گفته فون‌ارینا phonearena داغ شدن گوشیهای سامسونگ اس۵ و نوت۳ را کاربر به دلیل جنس خاص به کار رفته در بدنه‌شون کمتر احساس می‌کنه و نه این که پردازنده و خود گوشی داغ نشده باشه.

سونی روراست‌تر عمل کرده و این محدودیت رو به صورت نرم‌افزاری نذاشته. بلکه سخت‌افزاریه. یعنی این امکان رو به کاربر داده که مثلا اگر در جاهای خنک فیلمبرداری میکنه بیخودی ویدیوی طرف قطع نشه. و در جایی که خود سخت‌افزار تشخیص میده که دیگه داره خیلی داغ میشه و ممکنه به گوشی آسیبی برسه اولش به کاربر اخطار میده که دیگه وقت استاپ کردن فیلمبرداریه وگرنه من مجبورم خودم این کار رو انجام بدم و شما هم ممکنه ویدیویی که ضبط کردی دیگه قابل پخش نباشه (هوشمند بودنی که برخی دوستان اشاره میکردن همینه. فقط به علاوه کمی امکان انتخاب دادن به کاربر برای زمانی که خودش محیط خنک رو انتخاب کرده و میخواد طولانیتر فیلم بگیره و نه این که خودش بیاد مثل سامسونگ سر ۵ دقیقه فیلمبرداری رو قطع کنه.

برای مشکل محدودیت فیلمبرداری در اس۵ و نوت۳ و زد۲ و همچنین جنس خاص بدنه سامسونگ که داغ شدن بیش از حد رو میپوشونه به این لینک مراجعه کنید:
http://www.phonearena.com/news/Sony-Xperia-Z2-wont-let-you-record-more-than-5-minutes-of-4K-video-and-neither-will-Note-3-and-S5_id56633

برای جلوگیری از داغ شدن گلکسی اس۵ به دلایلی بجز فیلمبرداری 4K هم به اینجا مراجعه کنید:
http://gs5.wonderhowto.com/how-to/8-ways-cool-down-prevent-your-samsung-galaxy-s5-from-overheating-0155206/

البته این توصیه ها اصولا برای گوشیهای دیگه هم میتونه مفید باشه.

موفق باشید و هوشیار.
د.م.

علی خ در تاریخ : 1393/3/10

آخه با فول اچ دی هم میپره بیرون والا....میسی از راهنماییت عزیزم....ایشالا با اپدیت حل شه

امین ب در تاریخ : 1393/3/10

آدم بخواد ۲۶۰۰ بده این خوب میره ۱۷۰۰ میده سامسونگ ۹۰۰ هم میذاره جیبش. همه چیشونم یکیه فقط یه مقدار بدنه سامسونگه ضعیف تره که در برابر اون ۹۰۰ هزارتومن اختلاف قیمت چیزی نیست

amir - در تاریخ : 1393/3/10

داداش تا این لحظه و اونجاهایی که ما گشتیم هنوز هیچ رام رسمی نداریم که این مشکل توش حل شده باشه...
فعلا بهتره امیدوار باشیم.

توی فرومهای خارجی هم تشریف ببرید همه دنبال راه حل میگردن ...
ماشالله داخلیا که راجع به این گوشی هنوز هیچی ندارن.

مشکل شما فقط حین فیلمبرداریه یا توی عکاسی پشت سرهم باز دوربین بسته میشه ؟

برای تست دوربین رو روی اتوماتیک ۸ مگی خودش بگذار...یکی دو تا افکت هم بهش بده ( hdr و غیره ) در یک منظره باز مثل حیاط یا پارک و ... ۲۰-۳۰ تا عکس از اشیا نزدیک با فاصله زمانی هر ۱۰-۱۵ ثانیه یکبار بگیر .

ضمنا بیس رامت هم بده بلکه بتونیم تفاوت رامها رو دربیاریم.

amir - در تاریخ : 1393/3/10

یک درخواست از دوستانی که زد ۲ دارن داشتم

پنجشنبه یک گوشی برام آوردن مشکل ریست حین مکالمه داشت.
آپدیتش کردیم به ورژن ۶۹
تا الان ظاهرا مشکل ریستش حل شده
حدود ۱۵ دقیقه مکالمه داشتیم.... با یه سری کار معمولی دیگه.
برنامه cpu z هم بیشتر از ۱۰ ساعت deep sleep نشون میده.
در ۱۲ ساعت گذشته باتری از ۱۰۰٪ به ۶۴٪ رسیده.

لطف میکنید یه تست بگیرید ببینید گوشی شما شب تا صبح حدودا چقدر مصرف میکنه؟
اگر ممکنه ورژن فریمورشم بدید.

پیشاپیش ممنون.

amir - در تاریخ : 1393/3/10

فرزاد جان راه حل اولت غیر قابل انجامه چونکه کسی نمیتونه حدس بزنه یا پیش بینی کنه دمای سیستم کی وارد رنج غیر مجاز میشه تا براش محدودیت بگذاره!
فرض کن با سیستم گرم شروع به فیلمبرداری کردی یا دمای محیط بالا بود ... یا دور بدنه بوسیله دست و گارد و غیره گرفته شده... سیستم ممکنه عرض ۳۰ ثانیه رنج مجاز رو رد کنه و کلیپ شما کلا خراب میشه.( اگر خواستی تا ۵ دقیقه ادامه بدی چند ثانیه بعد خودبخود شات دان میشه)
برعکس با سیستم خنک و محیط سرد و سیستم باز نیم ساعت هم فیلم میگیری وارد رنج غیر مجاز نمیشه.

بعد از این مساله فقط فیلمبرداری تنها نیست ....
توی این سناریوها تکلیف چیه:
در یک منطقه جغرافیایی گرم در حال دانلود هستید...یا دارید با اینترنت بانک نقل و انتقال پول انجام میدید...خری اینترنتی میکنید....یا کارت در ارتباط با بورسه برنامه تریدر برات حکم باتری قلب داره ... یا یکی داره توی موبایل دات آی آر جوابیه عریض و طویل برای یکی دیگه مینویسه ... یا در محلی که آنتن ضعیفه حین بازی گوشیتون زنگ میخوره ...
اینجا میگیم ۵ دقیقه اتون سپری شد؟ یا پیغام میدیم دما بالاست میخواید باروزر یا متاتریدر رو ببندید ؟ لطفا ۳ دقیقه دیگه جواب بدید ؟! ( طبق هشدار روی صفحه سونی بغیر از گزینه yes انتخاب دومی هم ندارید ! )
احتمالا بعدش باید بریم سراغ تمهیدات ریکاوری سیستم عاملهای پی سی و گزینه اوتوسیو رو به تمام بخشهای اندروید اضافه کنیم!
یا voice mail همه خطها رو پیشفرض فعال کنیم ...

amir - در تاریخ : 1393/3/10

شما اون« قطعا » های قبلیت رو هرچقدر محقق شد بیا یکی دوتاش رو اسما مرور کن تا بعد به اصل قطعیت جدیدت رسیدگی بشه!

طبق اصل «عدم قطعیت» هایزنبرگ راجع به خیلی از امور و وقایع روزمره هم نمیشه با تلرانس مناسب اظهار نظر کرد.
این قطعیت ذهنی برخی از دوستان کلا مطلب قابل تاملی هستش ...

amir - در تاریخ : 1393/3/10

بعضی از گوشیایی که اسم بردی متعلق به حداقل ۹ ماه پیش هستن .
از چیزایی که گفتی یه جورایی میشه گفت واضح و مبرهنه توی این ۹ ماه نه تجربه کار باهاشون داشتی نه توضیح کارکرد.

الان راجع به گوشی تازه وارد که هر کسی باهاش کار کرده مشکلش رو دیده بر چه مبنایی داری توضیح و تفسیر میدی خدا میدونه !

مشکلاتش رو ما هم توی خواب بهمون الهام نشد...از وقتی تک و توک توی بازار اومده هر روز چند تا مراجع برای رفع مشکلاتش داریم.

آخرین فریمورهای این گوشی 17.1a.2.55 و 69 بغیر از رفع مشکل تاچ تمام موارد قبلی روشون هست ( گرمای بالا..بسته شدن و خراب کردن کلیپ...ایراد دبل ناک...صدای ضعیف و مونوی نوتیفیکیشن )

اگر فریمور جدیدتری بدون مشکلات فوق جایی سراغ داری آدرسش رو بده حداقل مشکل بعضا دوستانمون رو حل کنیم!
کسی با این گوشی پدر کشتگی که نداره...

قابل توجه خریداران جدید :
گوشیای موجود در بازار هم زمان ساختشون هم فریمورهاشون تقریبا آخرین ورژناست.( این فریمور 17.1.1a.0402 هم توی بعضی نمونه ها دیدیم کماکان شبیه دوتای قبلیه )
اگر فکر میکنید گارانتی دار بودنش به معنی تغییرات کلی هست احتمالا زود متوجه خواهید شد اشتباه کردید.
تا قبل از حل احتمالی مشکلات ( حداقل یه بخش داستان سخت افزاریه ) با علم به اینکه این موارد رو داره دوست داشتید بخرید.

البته خیلی هم ظاهرش شیکه...تا حالا توی اینایی که من دیدم هیچکدوم مشکل فاصله صفحه با فریم دور گوشی رو نداشتن.

رضا a در تاریخ : 1393/3/10

بیایید
این برای اون دوستانی که میگفتم زد2 تو 4K کم میاره و اینا
من که بهتون گفتم سامسونگ اس5 و نوت3 هم نمیتونن بیشتر از پنج دقیقه فیلم 4K بگیرند. فقط سامسونگ اومده برای جلوگیری از سوختن گوشی تایم گذاشته روش
"ولی فکر نکنید که Z2 در این محدودیت تنها است. اپ دوربین در گلکسی نوت ۳ و گلکسی اس ۵ به طور پیش فرض فیلمبرداری ۴K را به ۵ دقیقه محدود کرده اند (سامسونگ پیشدستی کرده!). بنابراین آنها هم دست بالا را ندارند. نتیجه اینکه شما فقط می توانید با دوربین این تلفن های رده بالا، کلیپ های ۴K با مدت ۵ دقیقه ضبط کنید و احتمالا بین هر کلیپ هم مدتی باید برای خنک شدن ماژول دوربین صبر کرد."

منبع فون ارنا:

http://www.phonearena.com/news/Sony-Xperia-Z2-wont-let-you-record-more-than-5-minutes-of-4K-video-and-neither-will-Note-3-and-S5_id56633

ترجمه از دیجیاتو:

http://digiato.com/article/2014/05/29/%D9%85%D8%AD%D8%AF%D9%88%D8%AF%DB%8C%D8%AA-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-4k/

Kourosh e در تاریخ : 1393/3/10

فرق بین مدلD6543 و D6503 و D6502 چیه؟کدومش بهتره؟

tores h در تاریخ : 1393/3/10

با سلامخدمت شهرزاد خانم فوق لیسانس جت و هواپیما
شهرزاد خانم با این کامنتی که گذاشتی عملا میخوای بگی که z2 مثلا لوله کشی شده؟
شما اصلا کالبد شکافی z2 رو دیدین؟با این کامنتتوم مطمئنم ندیدید.اول برید کالبد شکافی z2رو ببینید و مطالمطالبب مربوط به کالبد شکافیش. توی زومیت هست میتونید برید ببینید.سیستم Cooling اسمارتفون ها با قطر 8 میلی متر چیزی نیست که شما بخواید به جت و هواپیما ربطشون بدید.. .
سیستم کولینگ اسمارتفون هایی نظیر Sony Z2 and Galaxy S5 و... قطعاتی از جنس مس و آلومینیوم و فلزاتی که ازنظر گرما ،گرما رو زودتر از هر فلز دیگه ای انتقال (جذب و دفع گرما)میدن انتخاب میدن.
سیستم کولینگ سخت افزاری z2 تاکید میکنم سیستم کولینگ سخت افزاری اکسپریا z2از سطح مقطع آلومینیومی دور تا دور قطر 8.2 میلی متری دستگاه انجام میشه و گرمارو انتقال میده.که سطح مناسبی برای انتقال گرمای پردازنده نیست و با توجه به اینکه سطوح جلو و پشت دستگاه که شیشه ای هستش راهی جز انتقال از لبه های دستگاه وجود نداره.
در مورد داغ شدن دستگاه در حالت 4kبگم که این خیلی چیز عجیبی نیست و Galaxy S5 and Note 3همین مشکل رو دارن.
و در مورد فیلمبرداری در حالت Full HD اینکه مثل 4K داغ میکنه [اشتباه] هستش من خودم تو سایت هایی مثل زومیت و اکسپریان خوندم مشکلی نداره.
امیدوارم از حرفام ناراحت نشده باشین.

Mohammad Ebrahim V در تاریخ : 1393/3/9

سلام دوستان میخواستم بدونم این گوشی به جز این داستان داغ کردن در 4k مشکل دیگه ای نداره؟؟ (چون من اصلا نیازی به فیلم برداری 4k ندارم)
لطفا اگه عیب دیگه ای (مثل unremovable بودن باتری یا غیره) هست دوستان بگید خیلی ممنون میشم...اگر هم نیست که دیگه من برم بخرم!.....مرسی

alireza y در تاریخ : 1393/3/9

گوشی عالیه همه چیزش تکه ولی قیمتش بالاست اگه حوله هوش 2000000 بود بهسرفه تر بود.هرکی موافقه یه لایک بده.D:

مهدی ف در تاریخ : 1393/3/9

سلام
دوست عزیز شما مقایسه دوربین z2 و z1 رو ندیدی؟
برو ببین متوجه میشی با اینکه هر دو 20 هستن ولی z2 چقدر پیشرفت داشته.

مهدی ف در تاریخ : 1393/3/9

سلام
دوست عزیز یه مطلب تو سایت اکسپرین در مورد همین موضوع نوشتن بخونی متوجه میشی.
این اصلا مشکل نیست و سونی به عمد این کار رو انجام داده.اصلا بزار متنش رو کپی کنم همینجا بخون :

شاید تا به امروز شما نیز مطلع شده باشید که در اکسپریا Z2 کاربران با مشکلی با عنوان داغ کردن دستگاه در حین فیلم برداری ۴K رو به رو شده بودند. بر اساس گزارشات رسیده در حین فیلم برداری ۴K و پس از گذشت مدت زمان ۵ دقیقه دوربین دستگاه به طور غیرارادی با خطا مواجه شده و بسته میشود. خطایی که این کاربران با آن مواجه میشوند، مربوط به داغ کردن دستگاه است که در روزهای اخیر تا حدودی باعث نگرانی شده بود. اما این مشکل از کجاست ؟ و راه حل آن چیست و چرا سونی در آپدیت های اخیر برای حل آن قدمی برنداشته است ؟
بر اساس آزمایشی که از دوربین اکسپریا Z2 در یک اتاق گرفته شده است، پیش از آغاز فیلم برداری دمای دستگاه ۲۵ درجه سانتی گراد بوده است. پس از شروع فیلم برداری و پس از گذشت مدت زمان حدود ۵ دقیقه، دوربین با پیغام گرم شدن بیش از حد رو به رو شده و بسته میشود. دمای دستگاه پس از بروز این خطا به ۴۴ درجه سانتی گراد رسیده است. این افزایش دما در حین انجام فعالیت های سنگین یک امر طبیعی است و بر اساس تست های به عمل آمده گلکسی نوت ۳ و گلکسی اس ۵ نیز در هنگام فیلم برداری ۴K به این دما میرسند. نکته جالب اینکه فیلم برداری در حالت ۱۰۸۰ نیز دمای دستگاه را به این درجه میرساند ولی در حین فیلم برداری با این رزولیشن هیچگونه خطایی رخ نمیدهد. (حتی بر اساس تست به عمل آمده با دیگر محصولات اکسپریا از جمله اکسپریا SP دمای دستگاه پس از مدت زمان ۵ دقیقه فیلم برداری از ۴۰ درجه فراتر میرود. )

ما آزمایشی مجدد را اینبار در یک فضای خنک و در کنار کولر به عمل آوردیم. این بار دوربین اکسپریا Z2 در هنگام فیلم برداری ۴K مدت زمان بیش از ۱۰ دقیقه را بدون مشکل سپری کرد و با هیچ پیغام خطایی مواجه نشد.
اما این سوال اینجا مطرح میشود که چرا رسیدن به دمای ۴۰-۴۵ درجه در حین فیلم برداری ۴K در اکسپریا Z2 باعث بسته شدن دوربین دستگاه میشود. در شرایطی که در حالات دیگر این مشکل رخ نمیدهد؟ اول از همه این فرضیه مطرح میشود که خروج اضطراری از برنامه دوربین، پیش از آن که یک مشکل باشد، یک عمل ارادی است که سونی در اکسپریا Z2 به عمد آن را ایجاد کرده است. سونی پس از انتشار گزارشات مربوطه در این باره به کاربران اینگونه پاسخ داد که : فیلم برداری ۴K فقط برای ضبط رویداد های کوتاه مدت است و برای فیلم برداری بلند مدت از رزولیشن های پایینتر استفاده کنید.
محدود کردن زمان فیلم برداری ۴K پیش از این نیز در نوت ۳ مشاهده شده بود. در نمونه های اولیه این دستگاه برخی کاربران به محدودیت زمانی فیلم برداری ۴K در نوت ۳ اشاره کرده بودند که اغلب با خطا مواجه میشدند که سامسونگ این مشکل را در به روزرسانی های بعدی حل کرده بود.

البته ما هنوز نمیدانیم تشویق سونی به عدم استفاده از فیلم برداری ۴K برای مدت زمان بلند به چه علت است؟ هر چند که ضبط ویدئو با این رزولیشن برای مدت زمان طولانی نیز کمی غیر عاقلانه به حساب می آید. ( ۱۰ دقیقه فیلمبرداری برابر با ۴ گیگابایت حجم ویدئو) اما بروز اینگونه خطاها نیز کمی ناخوشایند است. شاید در روزهای آینده سونی در یک به روزرسانی جدید این مشکل را برای همیشه از بین ببرد.

phonearena

shahab r در تاریخ : 1393/3/9

یه گوشی داریم به اسم xperia z2 از نظر سخت افزاری کاملا برابر با htc m8 و samsung s5 و تو بعضی موارد پایینتر از نظر pixel density صفحه نمایش پایینتر از samsung s5 و htc one m8 و خیلی پایینتر از lg g3 از نظر دوربین کمی بهتر از samsung s5 و htc one m8 که هنوز کاملم مشخص نیست .بعد کلی تبلیغ و سر و صدا و تبلیغ گوشی تو فیلمبرداری 4k ظاهرا داغ میکنه میپره بیرون. ولی یه عده میان میگن بخرین خدای گوشیاست بهترینه کسایی که به فیلمبرداری 4k مینازیدن حالا میگن ای بابا مگه چند دقیقه میخواین فیلمبرداری کنین خیلی فضا میگیره و ...... بابا به خدا یه عده [با کلی مشکل] پول جمع کردن تا گوشی بخرن چرا یه گوشی مشکل دارو تبلیغ واسه خریدش میکنین. چجوری گوشی که هیچ مزیت خاصی به جز ضد اب بودن نداره نسبت به سایر گوشیا در حد یه فضا پیما میبرید بالا. مگه cpu 64 bit زده.مگه نسل سخت افزاریش نسبت به بقیه پرچمدارا فرق میکنه .مگه صفحه نمایش خیلی خارق العاده ای داره نسبت به سایر flagshipa.این گوشی از هر نظر از lg g3 پایینتره...

far z در تاریخ : 1393/3/9

سلام دوست گرامی.
کامنتی که گذاشته بودین طوری بود که منو به اشتباه انداخت. یه ذره نگارشتون صریح نبود و تفسیر دیگه ای میشد ازش کرد.
بعدا متوجه منظورتون شدم. قصد جسارت یا چیز دیگه ای نداشتم.
---------
اما یه مسئله ای رو همیشه باید در نظر داشت، چه با هیت سینک و چه با هیت پایپ، گرمای تولید شده باید به بیرون از محل پردازنده و به زیان ساده تر، باید به بیرون از گوشی منتقل بشه.
اگه راندمان هیت پایپ z2 بهتر از هیت سینک گوشیای دیگه هست، باید این گوشی بتونه در مورد کارهای سنگین مثل 4k عملکرد بهتری داشته باشه. چون وقتی سونی از پردازنده با کلاک پایینتر استفاده میکنه و سیستم دفع گرماش بهتره، باید زمان بیشتری رو بتونه بدون مشکل 4k بگیره. و دقیقا ایراد کار همینجاس که راندمان دفع گرمای z2 کمی پایینتر هست.
سونی در حال حاضر دو تا راه حل داره:
1- تعیین محدودیت زمانی برای 4k.
2- کاهش فرکانس پردازنده (این کاهش خیلی به چشم نخواهد اومد. چون بسیاری از کارها توگوشی با فرکانسهای پایینتر هم قابل انجامه)
فقط من امیدوارم مشکل گرمای z2 تو همین 4k باشه و نه چیز دیگه. چون حیفه. گوشی خوبیه.

amir - در تاریخ : 1393/3/9

دوست عزیز شما ظاهرا برداشتت از همه چیز شخصیه.

من نوعی اینجا دارم راجع به یک گوشی که فیزیکی در دست مردم موجوده و مشکلاتش صحبت میکنم.

نمیدونم چرا توضیح مشکلات گوشی باعث برداشت شخصی شما میشه؟

اگر توضیحی درباره دلیل بروز این مشکل داری خوشحال میشیم بشنویم.... اگر قراره توضیح مشکل توسط بقیه رو نفی کنید در عین حال توضیح جدیدی هم ندارید و قراره موکولش کنیم به اینکه صبر کنید دلیلش پیدا بشه ! دلیلش فکر کنم بیشتر از یک ماهه پیدا شده.

ضمن اینکه خریدار یک گوشی قرار نیست ۶ ماه منتظر بشینه تا دلیل اعلام کنن یا بخره و بعد از ۶ ماه بهش بگن دلیلش اونی بود که ۶ ماه پیش گفته شد.

من خاطرم نمیاد تا حالا به کسی گفته باشم چی بخر و چی نخر ( حتی وقتایی که ازم مستقیم پرسیدن ارجاعشون دادم به تحقیق و انتخاب شخصی )

به همین دلیل و به قول شما فکر کنم خیلی دور از ذهن نباشه برای بقیه نسخه بپیچیم که توصیه خرید و قول رفع مشکلات بدون تضمین به کسی ندن...
البته اگه با این موضوع مشکلی ندارید .
اگر مشکل دارید بفرمایید طبق کدوم منطقی باید روزی سه بار به مردم توصیه کنیم ابزار مشکل دار رو بخرن ؟

amir - در تاریخ : 1393/3/9

با احترام به نظرتون فکر میکنم منظورتون از جایی دیگه ندیدم اینه که دوست نداشتم ببینم.

نمیخواد جای دور برید توی بخش نظرات همین سایت از معدود خریداران این گوشی روزی یکی دوتاشون دارن میان گزارش اورهیت و درخواست راه حل میدن.

شما میتونید به این دوستان راه حل ارایه بدید ؟!

amir - در تاریخ : 1393/3/9

ببینید دوست عزیز من خدمتت قبلا گفتم علاقه ای به بحث خارج از موضوع ندارم چون جاش اینجا نیست.....ولی شما ظاهرا بهش علاقه داری ...بعد وقتی طی این علاقه سعی میکنید با عناوین مختلف مواردی که حداقل به نظر من اشتباه مطرح میکنی رو توجیه کنی نهایتا مشکل در زمینه مفهوم ایجاد میشه.

دوست دارید بدونید کجاش اشتباهه خوب بفرمایید؛

از نظر شما هیت پایپ سینک نداره!
هرکسی ترمودینامیک در حد شناخت مفاهیم اولیه رو خونده با اصطلاحات heat source و cold sink آشناست چون قانون دوم ترمودینامیک بر مبنای این دو تا اصطلاحه!

در سیکل استرلینگ سیلندر هیتر سورسه سیلندر کولر سینک...در سیکل برایتون که احتمالا تخصص شماست اتاق احتراق سورسه توربین سینک...در سیکل اتو ضرب احتراق سورسه ... کار مکانیکی روی پیستون و گرمای دفعی جداره اتاق احتراق سینک
در پمپهای گرمایی مثل اتکینسون و رنکین و تجهیزات تبرید و غیره اواپراتور سورسه کندانسور سینک ... و بهمین ترتیب

ضمنا این اصطلاحات و قوانین جزو اختراعات من نیست اصطلاحات اولیه رشته شماست

http://en.wikipedia.org/wiki/Heat_engine

http://en.wikipedia.org/wiki/Thermodynamic_cycle

اینکه شما معتقدی سیکل ترمودینامیکی بدون سینک هم جایی وجود داره توضیحش با خودتون ...

در مورد هیت پایپ که چرا دمای رنج داره...چرا با خروج بخش سینک ( همون که معتقدی وجود نداره ) از دمای هدف راندمانش افت میکنه و غیره میتونید این جا رو ببینید

http://en.wikipedia.org/wiki/Heat_pipe

خلاصه توضیح درباره دلیل افت راندمان در صورت افزایش دمای بخش سینک
هیت پایپ بر مبنای جذب گرمای بخش سورس به صورت تغییر فاز مایع مبرد به گاز که موجب میشه انرژی بصورت گرمای نهان در گاز قرار بگیره و بعدا تحویل این گرمای نهان به بخش سینک که با کاهش دما موجب تبدیل فاز مجدد گاز به مایع میشه کار میکنه.
در صورت افزایش دمای بخش سینک به بیش از حد مجاز فشار بخار مبرد افزایش پیدا میکنه ...این افزایش فشار تبدیل گاز به مایع رو کمتر میکنه و در صورتیکه دمای بخش سینک به حد دمای بحرانی مبرد برسه فرایند تبدیل گاز به مایع کلا تعطیل میشه.
طبق همون منبع بالا در این وضعیت راندمان هیت پایپ تا یک هشتادم حالت هدف هم ممکنه افت کنه!
چون در حالت قفل مذکور از دید مبرد فقط گرما از طریق قابلیت هدایت گاز منتقل میشه هدایت گرمایی گاز هم برای تمام مواد موجود روی زمین بسیار کمتر از حالت مایع و در برابر حالت جامد قابل صفر محسوب کردنه برای جلوگیری از عواقب بسیار مخرب پدیده فوق بدنه هیت پایپها رو عموما از جنس فلزاتی با قابلیت هدایت حرارتی بالا میسازن تا در صورت افزایش دمای بخش سینک حداقل سیستم تا حدودی قابلیت کار رو حفظ کنه.

برای دوستان که میگن نوت ۳ و اس ۵ هم پنج دقیقه ۴ کی میگیرن ؛
بخاطر محدود کردن حجم کلیپ و فضای ذخیره اینکار انجام شده نه اینکه مشکل اورهیت داشتن !
شما اگر مموری کافی دارید میتونید هر چند تا کلیپ پشت سر هم بدون وقفه ۴ کی فیلم بگیرید بدون اینکه بهتون هشدار گرما بده یا بدتر از اون وسط فیلمبرداری از برنامه خارج بشه و کلیپ شما بصورت فایل خراب و غیر قابل نمایش دربیاد ( اتفاقی که برای زد ۲ میفته )
ضمنا برای سامسونگ ها اسکریپت برداشتن محدودیت ۵ دقیقه موجوده.... میتونید نصب کنید تا جاییکه مموریتون اجازه میده بدون هیچ مشکلی فیلم بگیرید.

لیونا آ در تاریخ : 1393/3/9

جناب مسعود با تشکر از نظر شما،، دوست من زیاد فکر خودت را درگیر این مسائل نکن، چونکه هزار دلیل و مدرک معتبر هم ذکر کنی، متاسفانه واسه بعضی ها هیچ فایده ای نداره...
خوشبختانه سونی با آرامش داره کار خودش را میکنه و با تولید گوشیهای بسیار قدرتمند و زیبا نمودار پیشرفتش بسیار عالیه، به خصوص وقتی پیشرفت های مثال زدنی سونی را با برخی برندهای!!!!! معروف مقایسه میکنم، خیلی چیزها دستگیر آدم میشود،،

لیونا آ در تاریخ : 1393/3/9

جواب شما را بنده با ۹۰ تا ویدیوی اختصاصی بارها دادم که بهتره بری اول اون ویدئو ها را ببینی ... انشاالله خودم تا چند روز آینده برتریهای بی شمار اکسپریا Z2 را خودم اینجا با ویدئو های معتبر!!!! نشان خواهم داد

رضا a در تاریخ : 1393/3/9

دوست عزیز ...یک دقیقه ویدیو 4k حدود 450 مگ هست و شما برای پخشش به یه تلویزیون 4k پنجاه شصت میلیونی احتیاج دارید و این حرف های داغ کردن و اینا مطرح نیست
قطعا این گوشی از اس5 و ... بیشتر میتونه 4k بگیره و یقینا هرکی این گوشی رو دستش بگیره در نهایت راهی نداره جز این که قبول بکنه این گوشی الان سر ترین گوشی بازار هست

amir - در تاریخ : 1393/3/9

من نه برای لایک دادن مطلب مینویسم نه بخاطر دیسلایک تعطیلش میکنم....
هدف بیان واقعیته که خیلی وقتا برای خیلیا الزاما شیرین نیست!

علی خ در تاریخ : 1393/3/9

آره راست میگی خدایی من هرروز دارم امتحان میکنم عادی هم میپره بیرون چون پشت گوشی داغ میشه.....لطفا بگید ک با اپدیت حل میشه یا نه

paria n در تاریخ : 1393/3/9

من عاشق z2 هستم امیدوارم سری جدیدش که آرین وارد میکنه مشکلی نداشته باشه
مشکلات z2 و راه حل هاش تو این لینک هست..بد نیست یه نگاهی بندازید دوستان

http://www.mobilemarketcenter.com/blog/view/82dD3/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4/6-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A2%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D9%87%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D8%A7-%D8%B2%D8%AF-2-%D9%88-%D8%B1%D8%A7%D9%87%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%86%D9%87%D8%A7

ashkan a در تاریخ : 1393/3/9

سلام اره عزیزم با ابدیت بهتر میشه نگران نباش.سونی با همه عیبهایی که بریشش می بندن هنوزم بهترین گوشی دنیاست .من فکر میکنم تو زد تری کاملا مشکل داغ شدن سونی حل بشه

ali t در تاریخ : 1393/3/9

کاری به زمان نداره!
مربوط به دما هست که خود سونی عمدی و بصورت نرم افزاری این محدودیت رو گذاشته

ali t در تاریخ : 1393/3/9

آقا دوست گرامی مشکل چیه
این بسته شدن دوربین
نرم افزاری هست و مشکل هم نیست!
خود سونی به عمد این قابلیت رو گذاشته که تا دما به 44 درجه رسید دوربین بسته میشه
در گوشی های Note 3 و s5 هم همین طوره
یه کم هوشیار و واقع بین باشید ...

http://digiato.com/article/2014/05/29/%D9%85%D8%AD%D8%AF%D9%88%D8%AF%DB%8C%D8%AA-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-4k/

ali t در تاریخ : 1393/3/9

ربطی به fhd یا 4k نداره مربوط به دمای گوشی هست که
خود سونی به عمد این قابلیت رو گذاشته که تا دما به 44 درجه رسید دوربین بسته میشه

ali t در تاریخ : 1393/3/9

نرم افزاری هست و مشکل هم نیست!
خود سونی به عمد این قابلیت رو گذاشته که تا دما به 44 درجه رسید دوربین بسته میشه
و اینکه شما میگید یه بار 5 دقیقه یه بار هم 15 دقیقه گرفتم به دلیل تفاوت دمای اولیه قبل از فیلم برداری و دمای محیط که توی اون بودید هست

مهران ش در تاریخ : 1393/3/9

سلام بر همگی دوستان

یک تجربه:
زمانی که z1 وارد ایران شد 1 ماه صبر کردم قیمتش شد 1950 ت اشتباه کردم خریدم بعد از حدود 2هفته الی 1 ماه قیمتش شد 1800 الانم که بعد از مدت 8 ماه شده 1400 تا 1700

*من بدون گرانتی خریدم وقتی فروختمش حدود 600 ت ضرر کردم *

منظور کلیم اینکه هیچ وقت گوشی که وارد میشه قیمتش فضاییه نخرید
کم کمش 2 ماه صبر کنید یا اگر میتونید 3 الی 4 ماه صبر کنید تا قیمتش افت بکنه
خوش باشین دوشتان گلم

Sahara s در تاریخ : 1393/3/9

مر30 دوستان
توی خرید این اسمارتق فوت بی نظیر مصمم شدم
فهمیدم بسته شدن دوربینف نه تنها عیب نیست. بلکه یه مزبته که سونی توی این گوشی قرار داده
بازم ممنون

far z در تاریخ : 1393/3/9

سایر گوشی ها از جمله نوت3 و اس5، اجازه فیلمبرداری بیش از 5 دقیقه 4k رو تو هر بار نمیدن.
اما 5 دقیقه که تموم شد، یه بار که دوربین رو ببندی و دوباره سریع بازش کنی، بازم 5 دقیقه میگیره. و به همین ترتیب مشکلی از نظر دمایی به وجود نمیاره.
ما این آزمایش رو برای اس5 انجام دادیم:
دوبار پشت سرهم و هر بار 5 دقیقه فیلمبرداری 4k کردیم بعدش سریعا وارد بازی آسفالت 8 شدیم و 40 دقیقه اینو بازی کردیم و دوباره سریعا دو تا 5 دقیقه پشت سرهم 4k گرفتیم دوباره 10 دقیقه دیگه بدون مشکل آسفالت 8 رو بازی کردیم و بدون مشکل به تست خودمون پایان دادیم. تو این 1 ساعت و خرده ای کار سنگین هم 30 درصد باتری مصرف شد که واقعا مصرف قابل قبولی داره.
----------
این یه واقعیته که گوشی وسیله مناسبی برا 4k نیست. هیچ کس هم فقط به خاطر 4k گوشی نمیخره، محدودیت هم تو همه گوشیا هست. تا اینجا ایرادی به سونی وارد نیست. اما آیا سونی میتونه اون تست بالا رو که ما انجام دادیم رو از نظر حرارتی تحمل کنه؟ اگه میتونه تحمل کنه که پس این گوشی هیچ جای شبهه ای نداره. اما با توجه به شواهد موجود، از نظر راندمان دفع گرما، سونی به خاطر جنس ساخت بدنه، یکم با مشکل روبرو هست. اینم به معنای بی استفاده بودن گوشی نیست. فقط به قول بعضی از صاحبان z1 ممکنه در برخی از کارهای سنگین به غیر از 4k هم دچار مشکل حرارت بالا بشه که البته با پایین آوردن فرکانس کاری پردازنده با آپدیت، ممکنه تا حدود زیادی این مشکل به چشم نیاد.
فقط من امیدوارم که سونی تو کارای سنگین غیر از 4k هم مشکل دمایی نداشته باشه. همونطور که دوستانی دیدم که اینجا نظر گذاشتن و گفتن تو z1 که اصلا 4k وجود نداشت، بعضا به خاطر دما عملکرد گوشی کمی مختل میشد. امیدوارم تو z2 نشه.
پس دوستانی که z2 دارن، صادقانه گوشی رو تو حالت بار سنگین و پشت سرهم قرار بدن ببینن که مشکل دمایی وجود داره یا نه. یه چیزی شبیه اون تستی که ما انجام دادیم. نتیجه رو هم بگن که اینجا دوستان استفاده کنن.
--------
من امیدوارم z2 مشکل دما نداشته باشه، چون یکی از گوشیای خوب میتونه باشه. خوب بودن این گوشی هم به معنای رقابت سنگین تر بین بهترینها خواهد بود و باعث میشه گوشی های نسل آینده برای جذب مشتری، نوآوریهای بیشتری رو ارائه کنند که به سود ما خواهد بود.
هدف ما هم خدایی نکرده تخریب نیست. من خودم قلبا سونی رو دوس دارم و امیدوارم که همچون طراحی منحصر به فردش تو عمل هم بدون ایراد باشه. و البته قیمتش هم بیاد پایین. چون واقعا گوشی با این قیمت خیلی صرفه اقتصادی نداره

لیونا آ در تاریخ : 1393/3/9

ممنون دوست قدیمی من... البت که بایستی خودت دست به کار شوی!!!! چونکه متاسفانه شایعات ناجوانمردانه!!!! پشت اکسپریا Z2 زیاد شده است.. من هم میدانم که با آخرین آپديت این موضوع حل شده است!!!! البته بایستی منتظر ماند و دید که در آینده نزدیک کدام گوشیها بر اثر گرمای زیاد منفجر خواهند شد!!!!!!!!!

صادق ص در تاریخ : 1393/3/9

سلام دوست عزیز
این مسئله کاملا واضحه که یک مشکل اساسی هست.ببین من اگر بخوام چنین گوشی با این قیمت بخرم دوست دارم از امکاناتی که داره حداکثر استفاده رو کنم.
با این حساب من یکی که کاملا قید z2 رو زدم مگر اینکه با آپدیت مشکلش حل بشه.
خب اگه نمیتونه به صورت ممتد4k فیلم بگیره چرا اصلا همچین قابلیتی رو گنجونده؟
یا حداقل سونی میتونست تنظیمات دوربین رو طراحی کنه که اجازه فیلمبرداری 4k رو به مدت زمان خاصی محدود کنه.و اجازه فیلمبرداری مجدد رو بعدش بده نه اینکه یک دفعه بپره بیرون از برنامه.

حسین م در تاریخ : 1393/3/9

Z2 واقعا بهترین گوشی دنیاست در حال حاضر. فقط ثانیه شماری میکنم با گارانتی آرین بیاد.

البته دوستان این نکته رو توجه کنند که سونی Z2 را در دو مدل D6502 , D6503 تولید کرده

مدل D6502 شبکه 4G رو ساپورت نمیکنه
مدل D6503 شبکه 4G رو ساپورت میکنه

2G Network GSM 850 / 900 / 1800 / 1900 - D6502, D6503
3G Network HSDPA 850 / 900 / 1700 / 1900 / 2100 - D6502, D6503
4G Network LTE 700/800/850/900/1700/1800/1900/2100/2600 - D6503

خدا کنه آرین مدل D6503 رو وارد کنه
چون همراه اول ابتدای شهریور شبکه 3G و تا پایان سال شبکه 4G رو قراره راه اندازی کنه.

علیرضا ص در تاریخ : 1393/3/9

اقا انقدر نگید4kداغ میکنه میاد بیرون و اینا!همه گوشیایی که 4kمیگیرن همینن!اس5و نوت3فقط5دقیقه دارن فیلم برداری 4kو بعدش میاد بیرون چون ماژول دوربین به یه دمای خاصی میرسه که بهش میگن مرگ 4kو همه گوشیایی که این اپشن فیلم برداریو دارن همین مسله براشون هست!ضمن اینکه بررسی های مختلف رو اگه بخونید متوجه میشید که بهترین میزان انتقال گرما و داغ نکردن برایZ2هست اونم به دلیل جنس شیشه ای پشتش که گرما رو فقط تو همون نقطه که گرم میشه نگه میداره در حالی کهm8و اس5گرما رو انتقال به نقاط اطراف هم میدنو از این نظر زد2فقط یه نقطه کوچیکش داغ میشه...هی برمیدارن گندش میکنن داغ میکنه داغ میکنه!زد2از همه دستگاه های فعلی کمتر داغ میکنه!موج درست کردن غافل از اینکه4kهمه گوشیا همینه!
اقا داغ کردن تو کارش نیست!به مسایل دیگه فک کن!

علی خ در تاریخ : 1393/3/9

داداش مطمئن هستی ک حل میشه با اپدیت....؟؟؟آخه من خریدم خیلی میترسم ک با اپدیت حل نشه....لطفا کمک کن

سعید م در تاریخ : 1393/3/9

دلیل محدود بودن فیلمبرداری ۴K با اکسپریا Z2، گلکسی اس ۵ و نوت ۳ چیست؟

جواب

http://digiato.com/article/2014/05/29/%D9%85%D8%AD%D8%AF%D9%88%D8%AF%DB%8C%D8%AA-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-4k/

ولی باید بگم بانوت 3 میشه تا15 دقه هم 4k ظبط کرد!

علی خ در تاریخ : 1393/3/9

منم خریدم همین مشکل داره نمیدونم بفروشمش یا نه خیلی دو دل شدم خدایی بیای2400بدی گوشی اینطور باشه

علی خ در تاریخ : 1393/3/9

سلام دوستان من نزدیک ب سه روز هی گوشیو خریدم بعد ت فیلم برداری بعضی مواقع15دقیقه هم فیلم میگیره بعضی مواقع هم5دقیقه میخواستم بدونم ک آیا این مشکل نرم افزاری هس یا سخت افزاری اگه نرم افزاری هس آیا با اپدیت حل میشه یا نه تورو خدا کمک کنید ممنون...

tores h در تاریخ : 1393/3/9

بچه ها من میخوام z2بخرم.یه چیزایی در مورد داغ کردن z2شنیدم.و بیرو پریدن از app دوربین در حالت فیلمبرداری 4k.
هموطور که میدونید 4k چهار برابر Full HD هستش و طبیعتا فشار زیادی رو رو پردازنده میاره که منجر به داغ شدن دستگاه میشه و دستگاه به صورت خودکار فیلمبرداری رو متوقف میکنه و ا دستگاه از شما درخواست بستن برنامه رو ممیکنه که به دستگاه آسیبی وارد نشه.
اسمارت فون گلکسی s5 و فبلت گلکسی note 3هم در حالت فیلمبرداری 4k این حالت براشون پیش میاد.
به نظر من این یک مزیت برای اسمارت فون های z2 و گلکسی s5 و .... هست.

تصمیمم به خرید z2 هستش.اولاش دلسرد شدم و نا امید ولی حالا که دیدم این یک قابلیت هوشمندانه z2 هست گزینه اول آخرم فقط z2.

محمد مهدی م در تاریخ : 1393/3/9

جالبه اینهمه توضیح دادید بعد یه تعدادی دوباره اومدن بهتون منفی دادن!!! :-))
شما خودتون رو خسته نکنید. ارزش نداره ...

armin n در تاریخ : 1393/3/9

خداییش رو تجربه قضاوت میکنم خودم سونی z1 دارم اما با مقایسه ی این گوشی و مال خودم
به نظرم هیچ فرق خاصی جز بهبود کم صفحهz2 نیست
از طرفی قیمت z1 واقعا نسبت به کاراییشو ظاهرش خوبه
رنگ سفیدشم که باز به نظر من خیلی زیباترهz2هست اینو وقتی تو دست بگیرین درک میکنین
امیدوارم این قیمت فضاییz2یکم بیاد پایین و مشکل دماش حل شه

ali t در تاریخ : 1393/3/9

درباره فیلم برداری 4k

http://digiato.com/article/2014/05/29/%D9%85%D8%AD%D8%AF%D9%88%D8%AF%DB%8C%D8%AA-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-4k/

مسعود ر در تاریخ : 1393/3/9

داستان فیلمبرداری 4k رو دوستانی از روی نا آگاهی یا برخی هم از روی غرض مطرح می کنن
کافیه این مقاله رو بخونید
در حال حاضر هیچ گوشی ای از جمله s5 و note 3 توانایی فیلمبرداری 4k برای مدت بیش از 5 دقیقه رو بدلیل گرم شدن بیش از حد سی پی یو نداره ، سامسونگ این محدودیت زمانی رو بصورت نرم افزاری گذاشته بهمین دلیل شما عملا هرگز نمیتونید تا داغ شدن گوشی به فیلمبرداری ادامه بدید اما سونی این محدودیت رو قرار نداده برای همین خود سیستم عامل با شات دان کردن اپ دوربین اینکارو انجام میده
واقع بین باشید خودتونو گول نزنید طرفداری و خصومت بیدلیل نکنید و انتظار بیجا از یک گوشی نداشته باشید
Sony Xperia Z2 won't let you record more than ~5 minutes of 4K video (and neither will Note 3 and S5)

http://www.phonearena.com/news/Sony-Xperia-Z2-wont-let-you-record-more-than-5-minutes-of-4K-video-and-neither-will-Note-3-and-S5_id56633

رضا م در تاریخ : 1393/3/8

قیمتش خیلی فضاییه اوووووووه....با این پول میشه تبلت زد 2 رو خرید به اضافه چند تا لوازم جانبی...

پوریا ب در تاریخ : 1393/3/8

شما دارین پول می دهید در مقابل چیز با کیفت بگیرید من خودم طرفدار سونی هستم ولی این کار سونی اشتباه بود ولی بازهم با این مشکل بهترین گوشی است در مقابل سامسونگ و اچ تی سی و الجی که یک برند تازه به بازار امده است بهتر بهترین گوشی ها سونی .Z.Z1.Z2 است که خیلی طرفدار دارد.

abolfazl j در تاریخ : 1393/3/8

منم قبول دارم حرفتو. اما میگن با همون فول اچ دی هم داغ میکنه و میبنده دوربین رو.
باید صبر کرد تا بصورت انبود وارد بازار شه

شهرزاد خ در تاریخ : 1393/3/8

سلام من پیشنهاد میکنم قدری حوصله کنید زمان همه چیز رو حل میکنه این مورد همون ابتدا توی بخش سنگاپور گزارش شد و جواب تولید کننده اینی بود که من عرض کردم از اون به بعد گزارشی ندیدیم حتی توی تست ها ی سایتهای گوناگون.

شهرزاد خ در تاریخ : 1393/3/8

سلام دوباره به دوستداران این گوشی
راجع به سیستم خنک کاری این مدل و تفاوت ملموس و پیشرفته این مدل مطلبی رو میگم چرا که بعضی از دوستان قضیه رو جور دیگه ای عنوان کردن :
( هیت پایپ تا وقتی بخش سینکش ( قسمت خنک کننده اش ) توی رنج دمای مجازش باشه خوب کار میکنه. اگر دمای بخش سینک بالاتر رفت راندمان کاریش بدلیل تبدیل بیشتر مایع به گاز شروع به افت شدید میکنه که وضعیت خنک کاری از هیت سینکای سالید بدتر میشه. و این مشکلیه که الان برای زد ۲ عملا پیش اومده )

خب.من اول یکم این خنک کاری پیشرفته رو عامیانه توضیح میدم تا فرقش با بقیه مدلهای مشابه معلوم شه :
این لوله های انتقال حرارت با مایع خنک کننده پر شده که حرارت رو توسط بخار کردن و متراکم کردن
مایع داخل لوله {طی یک چرخش بی پایان } انتقال میدن.مایع خنک کننده درقسمت پایین به عنوان بخش داغ ودر معرض حرارت شروع به جذب گرما میکنه و تبدیل به گاز میشه (Loading ) وکاهش تراکم مولکولی باعث حرکت گاز به سمت بالا وجایی که لوله ها خنک هستن میشه (به علت افزایش اختلاف دما بین گاز و سطح لوله وافزایش میزان تغیر گاز به مایع)و خیلی ساده دوباره تبدیل به مایع میشه و گرما ازاد میشه.
حالا به دلیل تراکم مایع خنک کننده و افزایش تراکم مولکولی دوباره نیروی گرانش مایع رو به سمت پایین میکشه. تفاوت اصلی و جدید این سیستم اینجاست:{ برای عملکرد در بهترین حالت دیواره داخلی لوله دارای ساختار مویرگی در کل لوله شده } که اولا این سطوح مویرگی باعث شکستن نیروی کششی مایع خنک کننده و تقسیم مایع به صورت مساوی در سراسر بدنه میشه. دوما" جهت نگهداشتن گوشی اهمیتی نداره. و به محض قرار گرفتن گاز در یک سمت کشش سطح مایع دوباره باعث ورود به قسمت دارای مایع تازه اطراف قسمت میشه ودر نتیجه ساماندهی گاز و مایع در هر دو مرحله به صورت عالی انجام و{حرارت در یک چرخه خنک کاریه بی پایان} تبدیل میشه . که راندمان قابل توجه بالا تری نسبت به سیستم سنتی یا همون هیت سینک یا راداتور جامد داره .
خب همون طوری که دیدید
اینجا محدودیت دما یی وجود نداشت ونه تنها تبدیل بیشتر مایع به گاز ایراد نیست کلا این مزیت این سیستم هست(اونطوری که گفتن :هیت پایپ تا وقتی بخش سینکش ( قسمت خنک کننده اش ) !!!!!!توی{ رنج دمای مجازش }باشه خوب کار میکنه. اگر دمای بخش سینک بالاتر رفت راندمان کاریش بدلیل {تبدیل بیشتر مایع به گاز }!!!!!شروع به افت شدید میکنه !!!!!!!که وضعیت خنک کاری از هیت سینکای سالید بدتر میشه. و این مشکلیه که الان برای زد ۲ عملا پیش اومده
دوست من این سیستم اصلا سینک نداره اگه داشت اسمش میشد هیت سینک .
ارادت مند شما شهرزاد فوق لیسانس موتور های توربینی و جت هواپیما
با تشکر از حوصله شما و مدیریت سایت

ایمان ص در تاریخ : 1393/3/8

نه مشکل دیگه ای نداره البته اگر بشه به داغ کردن گوشی تو حالت فیلم برداری 4k گفت مشکل... چون یه چیز عادیه شما میتونی برید تو لینک زیر و در مورد داغ کردنش موقع فیلمبرداری ببینی که s5 و note3 هم که فیلمبرداری 4k دارن بعد از 5 دقیقه داغ میکنن:
http://digiato.com/article/2014/05/29/%D9%85%D8%AD%D8%AF%D9%88%D8%AF%DB%8C%D8%AA-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-4k/

آرمین ت در تاریخ : 1393/3/8

این همه سر فیلم برداری 4k شلوغش کردین!! بفرما!! yon.ir/ss3m

داوید م در تاریخ : 1393/3/8

دوستانی که با خوندن برخی کامنتها از گرم یا داغ شدن بیش از حد گوشیهای سونی (در اینجا زد2 بعد از فیلمبرداری بلندمدت با 4k) نگران شده اند، توصیه میشود به گوگل مراجعه و کلیدواژه "overheating" را به همراه نام و مدل گوشیهای برندهای دیگه جستجو کنید تا ببینید که نه تنها این مشکل مختص سونی نیست، بلکه چه بسا برندهای دیگه با مشکلات دیگه ای نظیر خالی کردن باتری (battery drainage) هم مواجهند.

برای مقایسه نیز "همیشه" گوشیها را با گوشیهای "همسطح" بسنجید و فبلتها را نیز با فبلتهای همسطح.

مثلاً، در مورد زد2، باید آن را با اس5 سامسونگ، جی3 ال جی، و ام8 اچ تی سی بسنجید و نه اینکه مثلاً زد2 رو با نوت3 (که یک فبلت هست) مقایسه کنید.

موفق باشید و "هوشیار" ...

shahab r در تاریخ : 1393/3/8

شما چرا در مورد گوشی که دستت نگرفتی راحت نظر میدی حالا با گوشیایی که من طرفدارشم کار کردی قبول چجوری با z2 کار کردی وقتی هنوز تو بازار پخش نشده تو اون تاریخی که نظر دادی؟ شما بذار اول مشکل دوربین به اصطلاح پرچمدار شرکت سونی حل بشه بعد بیا بهترین بهترین کن.

Sina K در تاریخ : 1393/3/8

به زودی نسخه رسمی این گوشی ( که توسط آرین گارانتی میشه ) میرسه دست من و ایشالا یه بررسی اختصاصی در سایت خودمون ( اکسپرین) میزارم از این گوشی .
نگران نباشید ؛ هر چقدر هم رقبا سعی کنن جو بدن به بازار ، باز کاربر صلاح درست خودش رو میدونه و تشخیص میده !
مشکل داغ شدن گوشی با آخرین آپدیت کاملاً حل شده ؛ اما دوستان نمیخوان هنوز این واقعیت رو بپذیرن !
موارد 9701 تا 9800 از مجموع 11297 مورد

تبلیغات

ادامه...

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا