نظر کاربران درباره گوشی موبایل سونی Xperia Z2

Xperia Z2 اکسپریا زد 2

Sony Xperia Z2 سونی
ارزیابی کاربران: 8.6 از 10 (10583 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های سونی
» سونی Xperia 1 VI
» سونی Xperia 10 VI
» سونی Xperia 5 V
» سونی Xperia 10 V
» سونی Xperia 1 V
» سونی Xperia 5 IV
» سونی Xperia 10 IV
» سونی Xperia 1 IV
» سونی Xperia Pro-I
» سونی Xperia 10 III Lite
» سونی Xperia 1 III
» سونی Xperia 5 III
» سونی Xperia 10 III
» سونی Xperia 5 II
» سونی Xperia Pro
» سونی Xperia 1 II
» سونی Xperia 10 II
» سونی Xperia L4
» سونی Xperia 5
» سونی Xperia L3
» سونی Xperia 10 Plus
» سونی Xperia 1
» سونی Xperia 10
» سونی Xperia XZ3
» سونی Xperia XA2 Plus
» سونی Xperia XZ2 Premium
» سونی Xperia XZ2
» سونی Xperia XZ2 Compact
» سونی Xperia L2
» سونی Xperia XA2
» سونی Xperia XA2 Ultra
» سونی Xperia R1 Plus
» سونی Xperia XA1 Plus
» سونی Xperia XZ1
» سونی Xperia XZ1 Compact
» سونی Xperia L1
» سونی Xperia XZs
» سونی Xperia XA1
» سونی Xperia XA1 Ultra
» سونی Xperia XZ Premium
» سونی Xperia XZ
» سونی Xperia X Compact
» سونی Xperia E5
» سونی Xperia XA Ultra
» سونی Xperia XA
» سونی Xperia X Performance
» سونی Xperia XA Dual
» سونی Xperia X
» سونی Xperia Z5 Dual
» سونی Xperia Z5 Compact
» سونی Xperia Z5 Premium
» سونی Xperia Z5
» سونی Xperia Z5 Premium Dual
» سونی Xperia M5
» سونی Xperia C5 Ultra
» سونی Xperia C5 Ultra Dual
» سونی Xperia M5 Dual
» سونی Xperia C4 Dual
» سونی Xperia C4
» سونی Xperia Z3 Plus (Z4)
» سونی Xperia Z4 Tablet LTE
» سونی Xperia M4 Aqua
» سونی Xperia E4g Dual
» سونی Xperia E4g
» سونی Xperia E4 Dual
» سونی Xperia E4
» سونی Xperia E3 Dual
» سونی Xperia Z3
» سونی Xperia Z3 Tablet Compact
» سونی Xperia Z3 Dual
» سونی Xperia E3
» سونی Xperia Z3 Compact
» سونی Xperia M2 Aqua
» سونی Xperia C3 Dual
» سونی Xperia C3
» سونی Xperia T3
» سونی Xperia Z2
» سونی Xperia M2 dual
» سونی Xperia Z2 tablet
» سونی Xperia M2
» سونی Xperia E1 dual
» سونی Xperia E1
» سونی Xperia T2 Ultra dual
» سونی Xperia T2 Ultra
» سونی Xperia Z1 Compact
» سونی Xperia Z1s
» سونی Xperia Z1
» سونی Xperia Z Ultra
» سونی Xperia C
» سونی Xperia M
» سونی Xperia ZR
» سونی Xperia SP
» سونی Xperia L
» سونی Xperia Tablet Z Wi-Fi
» سونی Xperia Tablet Z LTE
» سونی Xperia Z
» سونی Xperia ZL
» سونی Xperia E
» سونی Xperia E dual
» سونی Xperia Tablet S 3G
» سونی Xperia TX
» سونی Xperia V
» سونی Xperia J
» سونی Xperia Tablet S
» سونی Xperia T
» سونی Xperia SL
» سونی Xperia tipo dual
» سونی Xperia miro
» سونی Xperia tipo
» سونی Xperia go
» سونی Xperia acro S
» سونی Xperia ion HSPA
» سونی Xperia neo L
» سونی Xperia sola
» سونی Xperia U
» سونی Xperia P
» سونی Xperia ion LTE
» سونی Xperia S
» سونی Tablet P 3G
» سونی Tablet P
» سونی Tablet S 3G
» سونی Tablet S
» سونی CMD Z7
» سونی CMD J70
» سونی CMD J7
» سونی CMD MZ5
» سونی CMD J6
» سونی CMD J5
» سونی CMD Z5
» سونی CMD CD5
» سونی CMD C1
» سونی CMD Z1 plus
» سونی CMD Z1
» سونی CM-DX 2000
» سونی CM-DX 1000

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 9201 تا 9300 از مجموع 11297 مورد

Hossein J در تاریخ : 1393/4/1

سلام.دوستان من بیشتر نظرات رو خوندم کسی جواب درس حسابی نداده بود.سوالم اینه که صفحه نمایش زد 1 از رو به رو مثل زد 2 هست یا نه؟؟؟زاویه دید نمیخوام مهم رو به رومه.ممنون

pooria a در تاریخ : 1393/4/1

دوستانی که خریدن از باطری z2 راضی هستن ؟ ... یه تستی بکنید بگید ببینیم چی به چیه

ارمان خ در تاریخ : 1393/4/1

داداش خیلی ممنون فقط ترو خدا میشه بهم بگین این دستبندم میشه برای اکسپریا زد هم هم به کار برد؟ زد تو نه اکسپریا زد خالی ؟ ممنون

pedram b در تاریخ : 1393/4/1

دوستان توی گوشیه من ، نمیشه برنامه هایی رو که نصب شده انتقال داد روی کارت حافظه .... فروشنده به من گفت میشه.....برای دوستانی که این گوشی رو دارن، میشه انتقال داد یا نه؟؟؟؟
ممنون

بهار ر در تاریخ : 1393/4/1

سلام

اینکه سمت راسته این پیج حدود قیمت رو میزنه درسته بچه ها ؟؟؟

باورم نمیشه داره میاد زیره 2 تومن ( شکلک خوشحالی)

Danial f در تاریخ : 1393/4/1

سلام
من بین lg g3 و z2 واقعا موندم ، خواهش میکنم لطفا راهنماییم کنید

مهدی ع در تاریخ : 1393/4/1

سلام خدمت تکت دوستان گلم....
تشکر میکنم از مهدی ا عزیز دوست خوب و قدیمی و یک از کاربرای حرفه ای mobile.ir. که بنده خیلی دوسشون دارم و همیشه بهشون احترام میذارم....
به نظر من هم بحث ها فقط فقط جنبه ی کل کل پیدا کرده و دوستانی که میخوان گوشی انتخاب کنن به جوابشون تو این شلوغی نمیرسن....
بنده در جواب دوستان منتقد جواب هایی رو داده بودم که تایید نشد، واین نظر مدیریت سایت که پیج به حاشیه نره،ومن کاملا. میپذیرم و سعی میکنم دیگه دنبال قضایای بیخود رو نگیرم.....یاعلی

mohsen m در تاریخ : 1393/4/1

با سلام به شما دوست عزیز باید خدمتتون بگم که گواهینامه ip سامسونگ 67 هستش و این گواهینامه فقط در حد ریختن اب رو گوشیه و بارونه تو عمق هم به اندازه ظرف اب که گوشیو توش قرار بدی و زود درش بیاری.دوم اینکه به جزییات بیشتر دقت کنید تو اکثر بنچمارکا z2 اول هستش.سوم تو طراحی کاملا صلیقه ای عمل کردی در حالی که بازم تو این زمینه بهترین طراحی هم از نظر مقاومت.کیفیت.جنس بدنه و ظرافت مقام اول و کسب کرده.چهارم اینکه تو جزئیات سخت افزاری بیشتر زوم کنبم یه چیزایی متوجه میشید که مهمه مثلا تو چیبثت فرمت AB با AC خیلی فرق دارن رام 3 کلا یه گوشیو از این رو به اون رو میکنه مثل این میمونه که یه ماشینه چهار دنده برونی یا پنج دنده.پنجم اینکه IPS LCD ها بهترین نمایشگرها هستند و در رده اول همون طور که میدونید AMOLED ها رنگهارو واقعی نشون نمیده و خیلی پرنگتر از اون چیزی که هست نشون میده که این واسه بعضیا ضعف نیست و فکر میکنن اینجوری باشه خوبه اما سونی چیزیو نشون میده که چشم انسان میبینه بعنی رنگهای واقعی.

MOH R در تاریخ : 1393/4/1

سراق=سراغ

داداش،شدیداً بگردم انصافتو.خوبه حالا نوشتی از نظر خودت.شما طراحی زیبای Z2 رو بعد از M8 قرار میدی؟
درسته M8 فلزیه ولی شیشه ای بودن Z2 شاهکار به تمام معنائیه.M8 هر چقدر هم زیبا باشه نمیتونه بالاتر از Z2 قرارا بگیره.مطمئن باش.
....................................................................................................................
همه جماعت گوشی دار میدونن که Full HD مناسبترین و بهترین کیفیت از لحاظ مصرف باتری و زیبایی برای صفحه نمایش های موبایل و گاها تبلت هاست
بری تو هر سایتی این جمله رو همه جا میبینی:((الجی باتری را فدای صفحه نمایش کرد)).
اصلا چشم میتونه Quad HD رو از Full HD تشخیص بده؟ یا همش جنبه تبلیغاتیه؟
....................................................................................................................
بازم خوبه گفتی سلیقه ای،ببین یه چیزی میگم بین خودمون باشه.((هر کس از رابط کاربری برند مورد علاقه اش خوشش میاد،حتی خود من)).رابط کاربری سونی،زیبا و در عین حال سبک و سریع.
....................................................................................................................
کدوم بازی سراغ داری که Z2 با کلاک2.3Ghz نتونه اجرا کنه ولی بقیه با کلاک 2.5Ghz از Z2 بهتر بتونن اجرا کنند؟
میتونی به من بگی کاربرد دقیق بنچمارک چیه؟ من بهت میگم.
1.تبلیغ 2.خرد کردن سایر برند ها 3.فریب افکار عمومی.
....................................................................................................................
انتظارت به جاست،لنز G واقعا قدرتمنده اما عیبی که همگان بر اون اتفاق نظر دارند وجود حالت دستی دوربین های سونی است که تنظیم بهترین حالت آن مشکل است.
بهتر بود سونی دو تا حالت 20 مگاپیکسل قرار میداد،یکی اتوماتیک،یکی Manual یا همون دستی.
....................................................................................................................
در آخر هم با آخرین نظرت کاملا موافقم،هر گوشی یه سری عیب ها و یه سری مزایا داره.
اما از نظر من برای کسانی که تا بحال اصلا گوشی اندرویدی نداشته اند،بنابر نیازشان از یک اسمارتفون Z2 مناسب ترین گزینه ممکن است.
((توجه کنید گفتم کسی که تا بحال هیچ گوشی اندرویدی ای نداشته)).هرکی داشته میتونه پرچمدار جدید برند مورد علاقه اش رو بخره.

مهران م در تاریخ : 1393/4/1

سلام اگر فقط بخاطر دوربین و کیفیت شب مردد هستی رفیق خب اشکارا بررسیهای فون ارنا و جی اس ام و هر جای دیگه نشون میده که لنز و پردازشگر زی 2 خیلی بهتر از ام 8 هست و در واقع قابل قیاس نیستن

مهران م در تاریخ : 1393/4/1

تجربه شخصی:برای سوییچ بین پلتفورمها صرفا نظرات و بررسیها کافی نیستش شما بهتره ابتدا ویندوز فون دست بگیرید و یکم باهاش کار کنید ببینید چطوریه با سلیقتون

باز هم تجربه شخصی:بازیهای اندروید به شدت بیشتر و به نظر من بهتر هستن هرچند که سازنده های بزرگ و عناوین معروف مثل اسفات و subway surfers و temple run به وین هم امدن

هر 3 انتخابها و درواقع پرچمدارها سرعتی برابر و نزدیک دارن و حداقلش اینه که اگر تو بنچمارک(شیوه جدید تبلیغات)متفاوت هستن ولی در عمل هرکدوم به بهترین شکل یوزر اینترفیس خودشون رو اداره میکنن و از پس هر چی بازی و برنامست برمیان بدون لگ

راجب دوربین خب مسلما 1520 با اختلاف زیاد اوله و کلا تو دسته مقایسه قرار نمیگیره ولی بین زی 2 و ام 8 اصلا قضاوت سخت نیست چون زی 2 خیلی برتر هستش

رشد فزاینده تکنولوژی واقعا نمیزاره که یک گوشی پرچمدار بیش از 6 ماه بالای چارت باشه مهم ساپورت و اینده نگری هستش که قدرت این گوشیها حداقل شما رو 2 سال ساپورت میکنن بعلاوه انواع اپدیتها

هر گوشی جدیدی تو ایران بالای قیمت واقعی فروخته میشه و لومیا که دقیقا افت خودش رو کرده ماههای اول بالای 2500 بود
ام 8 هم یجورایی روی ثبات داره میره جلو و نزدیک به 3 هفته دیگه احتمالا 50 تومن پایین تر بیاد
زی 2 هنوز جا داره و باید زیر 2 تومن برسه

لیونا آ در تاریخ : 1393/4/1

در دوربین باهات موافقم ولی در بحث صفحه نمایش فکر نمیکنم گوشی الجی و یا هر پرچمدار دیگری حریف رنگهای عمیق و بسیار جذاب اکسپریا Z2 بشه اینو صدرصد مطمئن باش

لیونا آ در تاریخ : 1393/4/1

دوست عزیز ممنون از راهنمایی خوبت ولی در مورد صفحه نمایش بهتره خدمت شما بگم که اکسپریا Z2 مطمئن باش از ۱۰ همان ۱۰ را میگیره... چون واقعاً کیفیت صفحه نمایش این گوشی تکه و خیلی عالیه

محمد س در تاریخ : 1393/4/1

سلام دوستان
اول از همه بازى خوب تيم ملى رو تبريك بگم
خواستم پرچمدارارو از نگاه خودم مقايسه كنم،اگه قابلم دونستين بخونين نظرمو لطفا:
دوربين:
1.s5
2.z2
3.m8
بلندگو:
1.m8
2.z2
3.s5
زيبايى:
1.m8
2.z2
3.s5
جنس بدنه:
1.z2
2.m8
3.s5
روونى و سرعت رابط كاربرى:
1.Z2 و m8
3.s5
امكانات:
1.S5
2.Z2
3.M8
ضدآب و ضد غردوغبار بودن:
1.z2
2.s5
3. . . .
سى پى يو:
1.z2&s5&m8
رم:
1.z2
2.s5&m8
باترى:
1.Z2
2.M8
3.S5
صفه نمايش:
1.s5
2.m8
3.z2
ارگونومى:
1.m8
2.s5
3.z2
نداشتن لگ و تأخير:
1.Z2
2.M8
3.S5
با اين موارد اگه خواستين انتخاب كنين كدومو بخرين
هر 3 برترى ها و معايبى دارن،ولى z2 تو معايبشم معمولا يا اوله يا دوم،ب جز صفه نمايش،و ارگونومى
واسه همين ب نظر شخصه ى من كاملترينه بينشون
البته نظر من اينطوريه

مهدي ب در تاریخ : 1393/4/1

سلام دوست خوبم من خودم 1520 دارم و بهت پیشنهاد می کنم نخر!!!!!!!!! 1- اندازش بزرگه 2- ویندوز فون محدودیت داره البته قبل از اینکه خودم بخرم اومدم نظرات رو خوندم و همه می گفتم برنامه هاش به اندازست ولی واسه من کافی نبود 3- ماله من تو بعضی جاها هنگ می کنه و بعضی وقتا دیر تر از انتظار برنامه ها رو اجرا می کنه البته اینها همه نظرات شخصی و تجربیات منه

از بین این 3 تا سونی رو پیشنهاد می کنم

هر سوالی دیگه ای داری بپرس

موفق باشی

alireza m در تاریخ : 1393/4/1

سلام دوستان محترم
من الان نزدیک به دو هفته است که دارم سئوال میپرسم اما متاسفانه کسی به من جواب نمی ده .
و نکته جالب اینجاست که همه به قول مدیر محترم سایت (دارن با هم ،شاید دعوا )میکنن(البته پیاز داغش کمی زیاد شد)(شاید هم میشه گفت که دعوا)
حالا از شما دوستان گرامی میخوام به سئوال من جواب بدبن من الان نزدیک دو هفتس پول آماده کردم که این گوشی رو بخرم اما با توجه به این که دوست دارم دانسته و به صورت آگاهانه خرید کنم،از شما (چه آنهایی که خریدن و چه آنهایی که اطلاعات دارن )کمک میخوام در مورد این که:
1-من فول پک میخوام (به چه صورت هست)(از نظر محتویات و ...)
2- بعضی از فروشگاه های همین سایت هدیه هم دارن که مثل فول پک در میاد (شاید، نمی دونم)
3- آیا مشکلات دیگه ای هم داره
4-به طور کل هنگام خرید به چه چیز هایی باید توجه کنم(که خیلی مهمه برام)(*****)
با عرض پوزش و تشکر فراوان

mohammad n در تاریخ : 1393/3/31

سلام دوستان اگه ممکنه به من کمک کنید
من بین z2 و lumia 1520 و htc one m8 موندم
به نظرتون بهترین گوشی اندروید ی کدومه؟؟؟
و به نظرتون اندروید بگیرم یا windows???? (به چه دلیل)
من زیاد اهل بازی هستم و حداقل سه سال میخوام گوشیمو نگه دارم
دوربین و سرعت گوشی برام مهمه و اینکه گوشيم زود قدیمی نشه
با توجه به این که من میخوام تا نهایت دو هفته ی دیگه گوشی بخرم و قیمت این گوشی هم تا یک یا دو ماه دیگه خیلی میاد پایین ارزش داره من این گوشی رو با این قیمت بخرم؟؟؟؟؟
دوستان خواهشا کمکم کنید من بین همه ی پرچم دارا موندم و نمیدونم کدومو بخرم؟؟!!!!!!!!
اگه ممکنه با یه دلیل منطقی راهنمایی کنید
ممنون

ارش ش در تاریخ : 1393/3/31

باسلام خدمت دوستان
ی خواهش از دوستانی که این گوشی دارن داشتم. در صورتت ممکن بودن چند عکس گرفته شده با دوربین این گوشی در شب اپلود کنند. چون بین این گوشی و اچ تی سی وان مررد هستم.
باتشکر از دوستان

Ali a در تاریخ : 1393/3/31

با سلام من الان نزدیک 5 الی 6 روز هست دارم با گوشی کار می کنم فول پکش
اول از همه من خانومم z1 دارد تفاوتاشون که خیلی بارز هست می گم خدممتون اول از همه صفحه نمایش اگر از 1 تا 10 رای بدم z1 چهار می دم ولی به z2 هفت می دم خیلی بهتر شده
دوم باطری که فوق العاده شده به نسبت z1
ولی به نظر من مشکل اصلی دوربینش هست تا اینجایی که من کار کردم واقعا جدیست حتی ar effect که زیاد باز بمونه پیغام می ده یعنی شما اصلا فیلم برداری یا عکس نگیرید بزارید روشن بمونه متاسفانه بیرون می یاد و در z1 اصلا این مشکلات رو نداره شاید و شاید مشکل نرم افزاری باشه چون دوربین که فرق نکرده از لحاظ سخت افزاری و مسائلی که دوستان می دانند من آپدیت هم کردم
ولی روی هم رفته به نظر من مسئله گوشی کاملا یک مسئله شخصی و سلیقه ای هست به نظر من اول دوستان باید ببینن چی می خوان با توجه به بودجشون بهترین انتخاب رو انجام بدن .در مورد گوشی من رازی هستم
حال smart band به نظر من تجربه جدید هست جالب من خوشم اومد شما باید برنامه lifelog را بریزید بعد به وسیله bluetoothe وصل شید اول خود دست بند آپدیت میشه بعد باید در life log اکانت درست کنید و بعد چند تا نرم افزار دیگه هم می تونید دانلود کنید مثل کنترل پلیر دستگاه فایدر برای گوشی و عکس گرفتن از راه دور جالب بود البته اینو هم بگم ضد آب هست امتحان کردم و از زمانی که شارژ می کنید حدود 4 الی 5 روز نیز شارژ دارد موقعیت شمارو نشون می ده حتی حالت آسمان که ابر هست یا خیر بعد مدت خواب ،کالری که سوزوندید، تعداد گام و راه رفتن و دویدن و کلا کارهایی که باگوشی انجام می دید 13 عملکرد رو نشون می ده شاید کمکی کرده باشم به دوستانی که می خواهند انتخاب کنند
امیدوارم مردمی شاد تری باشیم بختتون خوش

Ali a در تاریخ : 1393/3/31

با سلام
خدمت شما
خدمتتون عرض کنم برید سایت آرمان همراه آرین قسمت نمایندگی ها اوجا دو تا نمایندگی داره یکی شرق تهران یکی هم غرب و یکی هم شهر شیراز می تونید اونجا آدرس و شماره تلفن رو بگیرید
امیدوارم مبارکتون باشه

msajad m در تاریخ : 1393/3/31

سلام خدمت دوستان میخوام بین چهار پرچم دار بازار نقد خودمو بنویسم
اول میریم سراق طراحی: بی شک بهترین طراحی htc one m8 داره بعد z2 و سپسlg3 و در اخر s5
صفحه نمایش: در اینجا مقام اول رو بی شک مال lg3 است با صفحه نمایشQhd سپس s5 و بعد m8 اما sony در z2 پیشرفت قابل تحصینی نسبت به z1 داشته با اوردنips به smartphone هاش ولی بازهم ضعفایی داره که مث نور کم در زیر نور افتاب!
نرم افزار:به ترتیبlg3 و بعد سنس htc وسپس تاچ وایز سامسونگ ودر اخر z2 البته باید گفت این بخش کاملا سلیقه ای مثلا بعضی رابط کاربری سونی ساده و شیک وکاربردی میدونن بعضی اونو فقط ساده میدونن!
سخت افزار:رم های 3 گیگابایتی رقبای s5 باعث میشه واسه اینده حرف برای گفتن بیشتر داشته باشن ولی ن الان ! اما میریم سراق پردازنده قدرت سه پردازنده یکیست ولی در پنچمارک ها مقداری باهم اختلاف دارند که باید به این نکته اشاره کرد هر چهار گوشی تمام بازی های موجود در بازارو بدون هیچ تاخییری اجرا می کنند
دوربین:دوربین s5 وz2 در یک حد می باشند شخصا از لنرg سونی بیشتر انتظار داشتم!مقام بعد بی شک مال g3 که اگر عکاسی در مکان های کم نور و شب میکنید بی شک از همه اسمارت فون ها قوی تر است ودر اخرm8
نکته اخر z2و s5 هر دو زد اب و گرد و غبار و دارای گواهی های به ترتیبip58وip68 است که z2 نیم متر از s5 زد ابتر است!
در اخر هر اسمارت فونی مزایا و معایب خود را دارد و اگر دچار تردید شدید برید سراق ملاک های اولتان!

alireza m در تاریخ : 1393/3/31

سلام
مبارک باشه دوست عزیز
اگر امکان داره بگید چند خریدید و اگر تست کردید(تمام موارد)رو لطفا بگید؟
بعد فول پک یا ....
ممنون از شما

مدیر سایت در تاریخ : 1393/3/31

با سلام خدمت کاربران عزیز،

متاسفانه طولانی شدن بحث های اخیر که بطور مستقیم با این بخش مرتبط نیستند، این بخش را تا حدی از مسیر اصلی منحرف کرده و کاربرانی که قصد استفاده از تجربیات دارندگان این گوشی را دارند با مشکل مواجه کرده است. لذا از تمامی کاربران عزیز خواهشمندیم این بحث ها را خاتمه داده و برای استفاده بهتر کاربران دیگر از این بخش، از تجربیات خود در مورد این گوشی صحبت نمایند در غیر این صورت متاسفانه کامنت مربوطه فعال نخواهد شد.

با تشکر

SIA B در تاریخ : 1393/3/30

باسلام ،در پاسخ به آقا amir: نظر شما تا حدودي درسته ولي كاملا نه به اين دلايل كه بله حتي خود آيفون هم در چين مونتاژ ميشه ولي يادت نره با نظارت مستقيم مهندسين آمريكايي اپل با سند هم ميگم چون بنده خودم به عنوان مهندس كامپيوتر از طرف شركت چين رفتم و حتي از نزديك خط توليد اپل رو ديدم و براي برندهاي معروف مثل همين z2 هم به همين صورت كه غير از نظارت قطعات اصلي توسط ژاپن و نظارت هم توسط مهندسان sony ژاپن ولي قطعات جانبي همش چينه.بنده تا به تو عمرم يه جنس نديدم كه چين بسازه و خوب از آب در بياد و حتي در آلمان و فرانسه هم كه رفتم همين بود تازه اونجا مثلا جنس درجه يك چين ميره تا چه برسه به خاورميانه كه ديگه درجه ده مياد پس مطمئن باش چين با يه مشت آشغال از ماشين گرفته تا يه آب پرتقال گيري ساده به هيچ جايي نميرسه و در نهايت محكوم به شكسته و هيچ موقع به آمريكا و اروپا نميرسه نمونه هاش هم بسيار زياده كه به خود مشاهدات دوستان از محصولات چيني واگذار ميكنم و در اينجا مجالي براي گفتن نيست.يا حق

far z در تاریخ : 1393/3/30

واقعا نمیدونم هدف شما از وارونه کردن واقعیت ها و اینهمه تعصب چیه.
جواب دادن به شما هم به خاطر احترام به بقیه هست. چون احساس میکنم این کامنتای شما باعث ایجاد شبهات و باورهای اشتباه تو ذهن برخی کاربرها میشه.
یه بار یه مثال زدم الانم میزنم:
کسی که با اصول اولیه و تعاریف کوانتوم مکانیک آشنایی جزیی داره و ادعا میکنه که اینا همش به درد نخوره و مثلا فیزیک کلاسیک خوبه، چطوری میشه این شخص رو متقاعد کرد که تو ادعاهاش تجدید نظر کنه؟ مسلما نمیشه. مگر اینکه شخص دست از ادعاهاش برداره و خودش تحقیق مستقل و بدون غرضی رو انجام بده.
----------
تو دنیایی که علم داره به صورت 100% بعضی چیزا رو توضیح میده واژه هایی از جمله به درد نخور، شکست خورده و ... جایی تو بحث ها نداره.
بعضی از ماها بدون اینکه نقشی تو پیشرفت علمی داشته باشیم، بدون اطلاع دقیق از ساختار یه چیزی چنان کمربند انتقاد ازش رو سفت میبندیم که کسی از دور نگاه کنه فکر میکنه ما متخصص درجه 1 تو اون زمینه هستیم. اگه بلدیم یه چیزی رو حتی به واسطه چند تا جستجو تو اینترنت، بیاییم به زبان علمی صحبت کنیم. اگه قصد انتقاد هم داریم با علمش انتقاد کنیم و نه بر اساس نظرات بی پایه علمی.
منبع بزاریم برای ادعاهامون. یا نه خودمون به صورت علمی توضیح بدیم.
---------
به عنوان مثال شما که قلم نوت3 رو فقط یادداشت برداری میدونی یا عدم توانایی سامسونگ تو تولید رم 3 گیگ رو عنوان میکنی، من نمیدونم چی نصیبت میشه از این کارا.
--------
پس به عنوان حرف آخر:
وقتی ادعایی رو مطرح میکنین اونو اثبات کنید: 1-لینک معتبر بزارین که علمی باشه یا دارای پشتوانه منطقی باشه و نه سلیقه ای. 2- خودتون کامنتی رو به صورت علمی یا منطقی بنویسین و اون ادعا رو اثبات کنید.
اگه واقعا اینکار رو نمیکنین، با عرض پوزش از شما و همه دوستان نمیشه پاسخی به نظرات شما داد.
ایشالا مدنظر قرار داده بشه.
پیروز باشید

آقـــــــــــــا د در تاریخ : 1393/3/30

آقا من این گوشی رو سه روز پیش گرفتم
این گوشی در یک کلام خــــــــــــــــــــــــــــــــداس

محمد ب در تاریخ : 1393/3/30

ببین علی جان رابط کاربری سونی زیبا ترین و شیکر ترین رابط هست در بین برند ها - این رو همه میگن.

خیلی روونه البته من قبلا مخصوصا روی گوشی قبلیم Z توی عوض کردن منو ها لگ دیده بودم توی Z2 تا اینجا هیچ چیزی مشاهده نکردم حتی زمانی که گوشی پر از بازی و نرم افزار شده .

قابلیت های عجیب و خاصی نداره نسبت که سامسونگ اما یه چند تا چیز جالب داره که در کنار شیک بودنش میشه انتخابش کرد.

1 . قابلیت tap to wake up که با دوبار ضربه زدن به صفحه صفحه روشن میشه.

2 . smart cal handling که در زمان زنگ خوردن گوشی با نزدیک کردن گوشی به گوش خودش جواب میده - با تکان دادن گوشی رد می کنی و با چرخش 180 درجه گوشی سایلنت می کنه.

3 . smart backlight control که زمانی که روشن باشه دوربین دوم قفل روی چشم شما و تا زمانی که دارید به صفحه نگاه می کنید صفحه خاموش نمیشه.

4 . smart machine call منشی تلفنی

5 . تمهای جدید و جذاب.

و چیزهایی دیگه . ولی با تمام این ها میشه گفت رابط کاربری سامسونگ امکانات بیشتری داره اما به زیببایی سونی نیست ولی برعکس رابط کاربری جدید الجی که در G3 استفاده کرده پر امکانات و ظاهر زیبا تری نسبت با سامسونگ داره اما هنوزم سونی زیبا تره و روون تره.

مهران م در تاریخ : 1393/3/30

ماشالا اینجا حرف با مدرک هم زده میشه منفی میدن بعضی دوستان!تعصب خشک واسه چی اخه برادر من؟
اینکه فلان سایت مقایسه میزاره مقصر من هستم؟اینکه شما از این گوشی خوشت میاد و نباید اصلا نقدش کرد باز مقصر من هستم؟
بهتر نیست نظرات رو بشنویم و تجربیات رو در اختیار بزاریم؟شمایی که چپ و راست منفی میدین و سنگ گوشی رو به سینه میزنین انگار وکیلش هستید تو دادگاه خود شما بله خود شما 6 ماه یا 1 سال بعدش میفروشیدش و میرید سراغ یک پرچمدار دیگه و دوباره بازی تکرار میشه

محمد ب در تاریخ : 1393/3/30

ببین دوست عزیزم اگه با حافظه گوشیت و باتری مشکلی نداره روت نکن. البته اندروید 4.4 خیلی سخت روت میشه.

روت کردن یعنی دسرسی ازاد به فایل ها ی سیستمی که مثلا می تونی دیتای بازی ها رو با رم خارجی منتقل کنی . مثلا برای یکی مثل من خوبه . چون الان با این باز یهایی که نصب کردم فقط برام 2 گیگ جا مونده ...

ولی در حالت کلی نیازی به روت کردن نیست . بله گارنتی هم میپره با این کار ولی میشه باز انروت کرد.
در کل فکر نمی کنم نیازی باشه چون همه کار میشه با گوشی کرد . شما چه مشکلی داری که می خوای روت کنی.؟؟؟؟

سایر دوستان هم که تشکر کردن خواهش می کنم وظیفم بود که دوستان رو از نگرانی در بیارم . کاری نکردم. یکی یکی جواب ندادم که نظرات الکی زیاد نشه.

اگه بازم هر کسی هر سوالی داشت بپرسه من تست م یکنم با عکس براش می زارم.

مهدی ا در تاریخ : 1393/3/30

با سلام خدمت دوستان عزیز
نمی دونم از کجا شروع کنم ولی میخوام بگم بس کنید این همه کل کل کردن واسه چیه؟
بچه ها یی که این سایت میان میخوان مشکلات گوشیهایی که خریدن رو بدونن نه به کل کل های شما عزیزان گوش کنن
مثلا دونستن در مورد صنایع مادر یا این که کدوم صفحه نمایش تاریخچه اش چیه یا این که کدوم شرکت از کدوم قطعه میخره و کدوم میفروشه چه دردی رو درمان میکنه؟
دونستن در مورد تاریخچه صفحه نمایشها چه دردی از کاربران اینجا درمان میکنه ؟ اصلا دونستن در مورد تاریخچه هز قطعه از موبایل به کاربران چه کمکی میکنه؟
دونستن در مورد خیلی چیزایی که شما ها مطرح می کنید اصلا برای کاربران این سایت لازم نیست و چه بسا خیلیا به جواب قانع کننده ای نمی رسن و باید برای رفع یک مشکل کوچک گوشی خود را دست تعمیر کار بدهند و ....
خیلیا هستند که گوشیشون بریک شده به اونا کمک کنید....
خلیا هستند که باطریشون مشکل داره به اونا کمک کنید...
خیلیا مشکل داغ شدن گوشی دارن به اونا کمک کنید ....
مگه اسنپدراگون هنگ کرده تا حالا؟ مگه مشکلی داشته تا حالا؟ آخه از تاریخ چه دستگیرتون شده که هی تکرار میکنید؟
دوربین یک گوشی 79 بگیره و دیگری 78 بگیره خیلی فرق داره که دهها کامنت در این مورد داشتنید؟ یعنی یک امتیاز خیلی برتریه؟
آیا امتیاز بنچ مارک مثبت منفی 5000 تا در اون حد مثلا یکی 35000 و دیگری 40000 بشه در سرعت تاثیری داره که هی از یه ذره بالاتر بودن بنچمارک صحبت میشه ؟
هر گوشی مزایا و معایب خودش رو داره و بهتره شما عزیزان که اطلاعاتی دارید کاربران رو راهنمایی درست کنید تا با توجه به سلیقه خودش یکی رو انتخاب کنه

لیونا آ در تاریخ : 1393/3/30

دوست عزیز در این نقد و بررسی منصفانه برتریهای گوشی اکسپریا Z2 به رقبا به خصوص از لحاظ صفحه نمایش و دوربین کاملاً مشخص شد و علیرغم تبلیغات منفی بعضی ها و نیز علیرغم تبلیغات کمتر خود سونی بازهم عده زیادی به درستی این گوشی رو انتخاب کرده اند که اتفاقاً هر کسی حرفه ای باشه انتخابش اکسپریا Z2 هست صدرصد

Behrad-NaFas B در تاریخ : 1393/3/30

دوست عزیزم صادق نبودن دیجیکالا درمورد اسمارتفون ها یکساله واسه همه اثبات شده!فقط دلیل این کارشو نمیدونم!البته ازین نگذریم هرگوشی ای که میاد رو واقعا با چندتا ازمهندسین خبرشون تست میکنن!
کارشونو قبول دارم ولی تبعیض قایل میشن بین گوشی ها!
سهم فروش گوشی های سامسونگ قطعا بیشتر درنتیجه برای شرکت سود شیرینتری داره!

لیونا آ در تاریخ : 1393/3/30

ما که از لینک های جنابعالی راجب مطالب شما چیزی نفهمیدیم... ولی بهتره واژه های زاپن دیسپلی و سونی را تو مرورگر خودت سرچ کنی به نتایج خوبی میرسی.. اینجا هست خواهی دید که کمپانی زاپن دیسپلی با تکنولوژی وایت مجیک سونی چه صفحه نمایش های با کیفیتی تولید کرده است که به زودی در گوشیها و تبلت های سونی و بیشتر کمپانی ها خواهد درخشید

در جواب شما که می گویید در گوشیهایی مثل سونی قطعات زاپنی نیست که مثل اینکه شما خیلی دوست داری بگی که گوشیهای سونی مال کره هست ولی یک نکته را از یاد بردی چونکه طراحی و جنس بدنه گوشیهای سونی و نیز دوام بسیار بالای آنها را فکر نکنم کمپانی های کره ای!!!!! بتونند تولید کنند چون اگه میتونستند تولید بکنند!!!!! در همه گوشیهای خودشان!!!! به خصوص پرچمداران خودشان اینکار را انجام میدانند!!!!! فقط لطفا با منبع معتبر سخن بگویید نه صرفاً آن مطالبی که خودتان خیلی خیلی دوست دارید مثلاً روزی سونی زیر مجموعه سامسونگ!!!!!!! بشه یا کلا خط تولید گوشی را متوقف کنه،، در اینجا بیان کنید!!!! شما پردازنده های تولیدی این شرکت را بدون هیچ دلیلی برتر از پردازنده های قدرتمند کمپانی کوالکوم میدانید!!!!!

شما که میفرمایید فلان قطعه گوشی سری زد در چین تولید میشود تا به حال به رتبه چین در تکنولوژی دقت کرده اید!!!! فکر کنم از کره خیلی بالاتره!!!!

far z در تاریخ : 1393/3/30

دوست گرامی.
شما اولش یه ادعایی رو مطرح میکنی و بعد میگی نیازی به تحقیق نمیبینی.
بگذریم.
---------
هدف ما اینجا تخریب یه برند و ترویج یه برند دیگه نیست.
هدف ما جواب دادن به اون ادعاهایی هست که برا نمونه خود شما مطرح میکنی و بعدش دیگه پیگیری نمیکنی.
گوشی موبایل بخش عمده ای از اون رو سخت افزار و نرم افزار تشکیل میده. تو همه اینها هم علم به کار برده شده. وقتی به لحاظ علمی و عملی داره ثابت میشه که چه چیزی بر چه مبنایی عملکرد بهتری داره دیگه جلوی این نه میشه توجیه کرد نه میشه انکار کرد.
یه بخش دیگه رو طراحی و ظاهر تشکیل میده که اونم خدا رو شکر همه افراد دارای سلیقه هستند و خودشون تصمیم میگیرن.
---------
من شخصا با علم کار دارم. این علم هم تو مرزهای هیچ برند موبایلی محصور نیست. هر موقع یه برندی بهتر عمل کرد من میگم بهتره.
برات مثال میزنم. خاصیت ضد آب بودن گوشیای سونی بهتر از اس5 سامسونگ هست.
یه مثال دیگه هم میزنم: اندروید خام و یا نزدیک به خام از نظر سرعت عملکرد بعضی برنامه ها ی داخل خود گوشی به مقدار جزیی سریعتر از تاچ ویز سامسونگ هست. اما از نظر سطح دسترسی، برنامه های متفاوت و تنظیمات امکانات پایینتری داره.
یکی دیگه: حاشیه اطراف گوشیهای سامسونگ آسیب پذیرتر از گوشیای سونی هست. تو برخورد ها احتمال رنگ پریدگی و خراب شدنش بیشتره. البته اگه به درستی نگهداری بشه و از محافظ استفاده بشه اتفاقی نخواهد افتاد.
بازم مثال: z2 در زمینه باتری عملکرد نسبتا خوبی رو به جا گذاشته. شارژ بیشتری رو نسبت به رقبا نگه میداره.
-------------
شما هم هر چی دوس داری و خو شت میاد همونو استفاده کن.
پیروز باشی.

pedram b در تاریخ : 1393/3/30

دوستان بالاخره این گوشی رو خریدم و 4k هم روش تست کردم...برای من حدود یک ربع تونست فیلمیرداری کنه...البته در کل این زمان گوشی رو زیر کولر گرفته بودم و از همان زاویه از کل خونه فیلمبرداری کردم....پس در نتیجه مدت زمان فیلمبرداری بستگی به دمای اولیه محیط داره نه گوشی...
دوستانی که زیر آفتاب فیلمبرداری کردن بیشتر از 2 دقیقه نتونستن فیلم بگیرن درست میگم؟؟؟؟

علی ق در تاریخ : 1393/3/30

هرچه سریع تر گوشیتو ببر فلش کنن برای من هم همین مشکل بود البته z1 بعد دو ماه گوشی کلا رفت تو هنگ خدارو شکر گارانتی بود ولی یک ماه معتل شدم تا درست بشه . این حالت نتیجه بد نسب شدن ورژن اندروید هست . و وقتی کار از کار میگذره نمایندگی های ایران توان تعمیرش رو ندارن برای همین میفرستن گوشی رو به کشور ها حاشیه خلیج فارس.

MOH R در تاریخ : 1393/3/30

مقایسه تخصصی تمام پرچمداران در زومیت:
http://www.zoomit.ir/articles/mobile/11769-xperia-z2-vs-galaxy-s5-vs-htc-one-m8
خیلی زیاد نیست حدود 1000 خطه،اگه جزئت دارید بخونید.شوخی کردم
خوش باشید.

amir - در تاریخ : 1393/3/30

دوست عزیز فرض کنیم مثلا گفتم آره حق با شماست!

برای صحبتهاتون منبع و ماخذی هم دارید ؟ که اگر یکی دیگه از ما همین رو پرسید شرمنده اش نشیم ؟

یا معلوم نشه sony mobile display یه زمانی به خاطر مشکلات مالی و عملکرد ضعیف زیر مجموعه jdi بوده الان چند ساله کلا در اختیار jdi هست ...

خود jdi هم داره از کمبود تنوع و تکنولوژی قدیمی در زمینه نمایشگر موبایل در برابر رقبا رنج میبره ؟

اگر منبع دارید لطف کنید ارایه بدید... بخصوص رنکینگ تولید کننده های نمایشگر

Navid z در تاریخ : 1393/3/30

سلام به دوستای عزیز
علی و محمد جان ممنون از راهنماییتون.

علی ک در تاریخ : 1393/3/30

سلام دوستان اگه میشه یه توضیحی در مورد رابط های کاربری بدین که کارش چیه و رابط کاربری این گوشی چجوریاس؟؟

محمد ب در تاریخ : 1393/3/30

دوست عزیز زمان دقیق نگرفتم اما چیزی بین 2.50 تا 3.10 طول می کشه .

دمای گوشی هم به وسیله نرم افزار های مختلفی مثل Elixir نمایش داده میشه که میشه ویجتش رو گذاشت روی صفحه و تا از دوربین یا بازی اومدی بیرون دمای دقیق گوشی رو ببینی.

محمد ب در تاریخ : 1393/3/30

چشم دوست عزیزم.
اخه من معمولا وقتی پولی بابت خرید یه گجت میدم تا نهایت حد ممکن ازش کار میکشم اینکارو هم دیگه نمی کنم.
مرسی

amir - در تاریخ : 1393/3/30

در عالم علمی ملیت جاییکه تکنولوژی ازش دراومده اساسا فاکتور محسوب نمیشه.
در عالم تجاری هم جغرافیای محل تولید هیچ ارزشی نداره.

من میتونم بیش از ۲۰۰۰ تا مثال برات بزنم که برند امریکایی و اروپایی داره صد در صد به کمک محصولات ساخت چین دوام میاره وگرنه از گردونه رقابت یک شبه حذف میشه.

میتونم چند ده تا تکنولوژی بنیادی هم برات مثال بزنم که توش نه تنها کره در دنیا اوله که در بعضیاش انحصار داره .

همین‌گوشی های سری زد سونی رو بخوام مثال بزنم تقریبا هیچی از ژاپن درش موجود نیست که شما بخوای فرض کنی چینی یا کره ای یا تایوانی نیست! ( اس او سی طراحی امریکا ساخت tsmc تایوان ...رم و فلش کاملا ساخت کره...نمایشگر خیلی از گوشیهای سری زد ساخت AUO تایوان...باتریها ساخت چین...کلی از سنسورها ساخت کره و چین...برد مدار چاپی و بدنه و لوازم جانبی کلا ساخت چین...مونتاژ نهایی هم باز مال چین ! )
ضمنا فکر نکنی منظور از محل ساخت قطعات بالا اینه که فلان شرکت مثلا امریکایی برای کاهش هزینه تصمیم گرفته خط تولید رو ببره تایوان ...کوالکام یا اپل کلا خط تولید و تکنولوژی تولید ویفر نیمه هادی رو ندارن! مجبورن این قطعات بنیادی رو در خطوط تولید سامسونگ و tsmc تایوان اجرا کنن!

بغیر از یه برند ظاهرا ژاپنی ( که همین برند بقیه محصولاتش داره توی مالزی و اندونزی و ویتنام قطعه سازی و مونتاژ میشه ! ) اگه چیز ژاپنی در محصولات سونی گیر آوردی آدرسش رو به ماهم بده بریم ببینیم !

Navid h در تاریخ : 1393/3/30

دوستان بالا خره این گوشیو خریدم.مشکل خاصی نداره ولی موقع زنگ زدن فقط اسپیکر پایینی کار میکنه.اینم عکسش:
http://8pic.ir/images/h7v430l0qa1zz5epud63.jpg

amir - در تاریخ : 1393/3/30

دوست عزیز بعنوان یه برادر بزرگتر چند بار بصورت کلی گفتم لطف کنید اگر بر مبنای رفرنس صحبت نمیکنید حداقل واقعیت رو مبنای کارتون قرار بدید...

اونجا یا اونجاهایی که شما فکر میکنی مطلب من اشتباهه مطلب و منبعش با لینک گذاشته شده .
فکر میکنم برداشت شما از مطالب اشتباهه !

از آی پی اس بگیر ( اصالتا مال سامسونگ و ال جیه یعنی سهم بازار و گسترشش بصورت مطلق دست این دو تا شرکته ... کامپیوتر شخصی هم اختراع آی بی ام هست سهم امروز بازارش نزدیک به صفره ! یا خود تکنولوژی تلفون همراه کلا پتنت موتورولاست ولی سهم بازارش خیلی کمه...چند سال بزرگترین تولید کننده و گسترش دهنده اش نوکیا بود الانم سامسونگه ) و برو تا ژاپن دیسپلی !
( ژاپن دیسپلی که ۷۰٪ سهامش در اختیار دولت ژاپنه و زمان تاسیسش سهم سونی توش ۱۰٪ بود ...امروز کلا سونی توش سهم نداره رو من نه میدونم نه دوست دارم بدونم شما چطور تحلیل کردی که به اون نتایج رسیدی ؟! )

راجع به بقیه سوالاتتون هم بجای تکرار مکررات یه مقدار منابع اون لینکها رو دقیقتر مطالعه کنید احتمالا از سوالات تکراریتون چیزی باقی نمیمونه !

اگر مشکلی با اصل مطالب دارید میتونید تشریف ببرید با نویسندگان اون مطالب وارد دیالوگ بشید ... من صرفا نقل قول ازشون کردم.
حین نقل قول هم نمیتونم بشینم از خودم مطلب درست کنم به اسم دیگران منتشرش کنم.

دوست عزیز لطف کنید ممبعد اگر قرار شد هر جوابی به کامنت من بدید حتما قبلش رفرنس صحبتهاتون رو مشخص کنید.
حرف بدون منبع ارزش بررسی و جواب دادن نداره.

far z در تاریخ : 1393/3/30

شما که خودت میگی تو عکاسی حرفه ای هستی، چرا مگا پیکسل برات اینقدر اهمیت داره؟
مگه آیفون با لنز 8 مگا ساخت سونی عکسای بدی میگیره؟ هنوزم که هنوزه آیفون یکی از گوشیای خوب در زمینه دوربین هست.
من گوشی خودم 13 مگا هست و به خاطر واید نبودنش همیشه از عکسای 9.6مگا استفاده میکنم و در عمل از نظر کیفیت تصویر فرقی نداره با 13. فقط تو 13 عکس یکم بزرگتره. یعنی انگار تو 9 مگ کمی از اطراف 13 مگ رو بریدن. اما کیفیتش اصلا دست نخورده باقی مونده.
--------
از این گذشته، علت مقایسه عکسای 8 مگا رو باید برید از سونی بپرسید. خیلی از امکانات دوربین فقط برای 8 مگا فعاله. ضمنا دوربین گوشی تو کجای دنیا ازش به عنوان دوربین حرفه ای یاد میشه که تنظیمات دستی مهم باشه؟ دوربین گوشی باید تو کوتاهترین زمان بهترین عکس رو شکار کنه. تنظیمات دستی فقط به خاطر این هست که کسانی که سر در میارن بتونن عکسای بهتری بگیرن. اونم تو همه گوشیا هست. حتی شنیده میشه آیفون هم میخواد تنظیمات دستی رو ارائه بده.
شما بهتره این شکایت رو به سونی ببرین که چرا حالت اتوماتش برا 8 مگا هست. نه اینکه توجیه کنید.
هیچ گوشی جز سونی این اداها رو در نمیاره. و هیچ طرفداری هم من ندیدم که کمبود رو توجیه و اونو دلیل بر برتری بدونه.
داداش من، بازم تکرار میکنم، در مورد دوربین گوشی صحبت میکنیم و نه دوربین حرفه ای.
سونی میتونست حداقل حالت اتوماتش رو بیاد رو 15 مگا قرار بده. چرا از خودتون نمیپرسید که چرا سونی اینکارو نمیکنه.؟ اگه میدونید دلیلشو به منم بگید.

محمدرضا د در تاریخ : 1393/3/30

داداش دمت گرم..واقعا خیاله همرو راحت کردی..بخصوص اونایی که منفی بافی میکردن در مورد سونی :)

MOH R در تاریخ : 1393/3/30

آقا فرزاد
من هیچ نیازی نمیبینم برم تحقیق کنم بعد بیام بگم چی دیدم و این چی بوده و چرا این نبود و کلی بحث حاشیه ای دیگه.
اگه هزار تا سایت در زمینه گوشی بگن سونی تو Z2 شکست خورده،فقط از نظر اونها شکست خورده و برای طرفداران سونی نظر سایت ها نمیتونه کازی کنه که طرفداران سونی از بدنه شیشه ای ومقاوم،طراحی و دیزاین بسیار زیبا،دوربین عالی،ظرفیت باطری فوق العاده و کلی امکانات نرم افزاری و سخت افزاری دیگه بگذرند و رو به کهکشانی سامسونگ بیارن که هیچکدوم از موارد بالا رو به طور کامل نداره.

آقا شما از یه چیزی خوشت میاد،واسه خودت خوشت بیاد نه واسه طرفدارای سونی که حاضر نیستند بدنه شیشه ای Z2 رو با 5 تا اس5 عوض کنند.
در کل میگم هرکی از یه چیزی خوشش میاد،یکی طراحی زیبا براش مهمه،یکی دیگه بالا بودن بنچمارک فقط واسه به رخ کشیدن.

من و شما و طرفداران سونی و سامسونگ میتونیم یه کاری کنیم:
به جای اینکه همش از یه گوشی انتقاد کنیم و این وبسایت رو به بحث های حاشیه ای بکشیم بیایم نظرات مفید بذاریم که صد برابر از نظر همه حتی مدیر سایت هم بهتره و باعث میشه کلی آدم به سمت این سایت بیان تا اینجا به جای میدان نبرد به یه سایت کمک رسانی به مشکلات تبدیل بشه.قبول داری حرفمو؟

Amir h در تاریخ : 1393/3/30

آقا محمد ،من یه چیزایی در باره ی روت کردن خواندم ولی باز هم مشکلاتی دارم.شما گوشیتونو روت کردین؟میگن اگه روت کنی گارانتیت میپره!!!!بدون روت نمیشه اپلیکیشن نصب کرد(هر اپی رو)؟اگه گوشیتو آنروت کنی دوباره به حالت اول بر میگرده(همینطور در باره ی گارانتی)؟مثل این که گوشی در برابر ویروس ها هم بی حفاظ بشه؟؟؟
ببخشید سرتونو درد اووردم.
از دوستان دیگر هم خواهشمندم اگه اطلاعاتی درباره ی روت کردن دارن بگن.ممنون

رضا a در تاریخ : 1393/3/30

کدوم برنامه های مختص قلم؟ کدوم حالت چند پنجره ای؟ کدوم قابلیت؟
یه برنامه دفترچه یادداشت داره که تو این گوشی و بقیه گوشی ها هم هست
اون حالت چند پنجره ای هم واسه همه گوشی ها از جمله ال جی و سونی مثل small apps هستپ
رم 3 گیگ نزاشت به دو دلیل یک این که توان تولیدش رو نداشت دو این که قیمتش کمتر تموم بشه سود بیشتری بکنه
همین
والسلام

رضا a در تاریخ : 1393/3/30

دستتت درد نکنه داداش
اینم واسه اونایی که میگفتن دوربین تو 4k مشکل داره دیدید که مشکلی نیست ولی اس5 همچنان نمیتونه بیشتر از دقیقه فیلم بگیره

لیونا آ در تاریخ : 1393/3/30

سونی در Japan display یکی از سهامداران و شرکا هست و در این کمپانی بزرگ بهترین و با کیفیت ترین صفحه نمایش ها تولید میشود که اتفاقاً قرار است یکی از این پنل های دست نیافتنی کمپانی زیر مجموعه سونی در آيفون 6 استفاده بشه و در محصولات آینده سونی هم استفاده خواهد شد که اتفاقاً از کیفیت بسیار بالای صفحه نمایش اکسپریا Z2 کاملاً معلوم هست که Japan display یکی از پنلهای با کیفیت خودش را که جدیدا معرفی کرده، بر روی اکسپریا Z2 استفاده کرده اند،،،، از جمله پنلهای ساخت Japan display پنل های LTPS هستند که در کیفیت و روشنایی هیچ پنلی به پای آنها نميرسد....
شما میفرمایید پاناسونیک و سونی دیگر صفحه نمایش تولید نمیکنند ولی بهتره بدانید،،صفحه نمایش تلویزیون هایی که در پاناسونیک و سونی ساخته میشود را کمپانی های کره ای فعلاً بایستی فقط کپی برداری کنند چون به هیچ عنوان از لحاظ کیفیت به پای آنها نخواهند رسید....

سید جواد ق در تاریخ : 1393/3/30

دوستان من یه مطلبی درمورد ضداب بودن z2 خوندم گفتم اینجا مینویسم شاید بعضیا ندونن و اون مطلبی که
خوندم این بود که توی اب شیرین خاصیت ضداب بودنو داره و تانیم ساعت مقاومه شاید توی اب دریا زیاد مقاوم نباشه. منبع: سایت
باشگاه خبرنگاران جوان

سید جواد ق در تاریخ : 1393/3/30

جناب اقای وثوق خان قیمت این گوشی الان حدود 2 میلیون تومنه و احتمالا تا چند ماه دیگه ارزونتر میشه شایدم به 1700 برسه نیازی نیست تا سال1396 صبر کنیم . من از کسانی که از کاهش احتمالی قیمت این گوشی اطلاعی دارن جواب خواستم شما نیازی نیست در این مورد اظهار اطلاعات کنی

mohammad m در تاریخ : 1393/3/30

سلام دوستان من بین z2و s5 شک دارم کودومو بگیرم؟با تشکر

در ضمن پول هم ندارم:-|

پرهام ب در تاریخ : 1393/3/30

بررسی z2 در سایت نگین خاورمیانه رو یه سر بزنید بد نیست........

http://www.menegin.com/%DA%AF%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D9%85%D9%88%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D9%84-%D8%B3%D9%88%D9%86%DB%8C-%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D8%A7-%D8%B2%D8%AF2-%D8%A2%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B7%D9%84%D8%A7%DB%8C%DB%8C-sony-xperia-z2-mobile

من موندم این دی جی کالا با سامسونگ چه سر و سری داره که این همه هواشو داره!!!!
وقتی اس5 اومد سریع تو سایتش زد شاه ماهی اسمارت فون ها و سریع بررسیش رو گذاشت اونم چه بررسی بلند بالایی. ولی برای زد2 انگار نه انگار..... بجز کلی ایراد گرفتن و بقیه رو تشویق کردن به سمت اس5 کاری انجام نداد.

pedram b در تاریخ : 1393/3/30

دوستان به نظرتون به این روش عمل کنم یا نه؟؟؟؟؟:http://www.zoomit.ir/howto/smartphonetablet/11105-how-charge-lithium-battery-prolong-lifespan
به نظرتون عقلانیه؟؟؟

sony z در تاریخ : 1393/3/30

سلام دوستان
من از زمان قبل از همکاری سونی و اریکسون محصولاتشونو داشتمو طرفدارشون بودم...
اول از همه T28 اریکسون داشتم،بعدش K300 ، k750،K610,K850,P990, سونی اریکسون رو داشتم،
سری جدید XPERIA که اومد بدجوری مجذوبشون شدم که شامل XPERIA X10,ARC,NEO میشد اما پولشو نداشتم بخرم...!اون موقع که X10 اومده قیمتش 400 تومن بود من پولم نرسید یه ویواز پرو خریدم به 265 تومن.شاید باورتون نشه هنوز که هنوزه داره کار میکنه با دوربین 5 مگاپیکسل فیلمبرداری HD 720P میکنه.من الان حدود 7 یا 8 ماهه حیرون گوشیم اما تو گوشیای جدید بازم انتخاب اولم چیزی جز سونی نیست،
دروغ چرا بین Z1 و Z2 خیلی تردید کردم گفتم چرا انقد پول بیخودی بیشتر بدم به z2 اما الان تو خریدش تردیدی ندارم.کاری به سخت افزار SAMSUNG ندارم از نظر طراحی گوشی به پای Sony نمیرسه،الان با این پول میشه یه برند معروفی مثل APPLE خرید مثلا 4s رو به 1400000 میتونم بخرم حتی 5s که 2700000 هست اما بازم سونی رو ترجیح میدم.تا اول رمضون صبر میکنم بعد میخرمش.اون موقع همه چیو راجب مزایا و معایبش (که به نظر من یک عیب بیشتر نداره اونم 3:30 بیشتر نمیشه 4k فیلم گرفت) بهتون اطلاع میدم.
به سلامتی طرفدارای SONY
Make Believe
See more details

pedram b در تاریخ : 1393/3/29

سلام دوستان
بهترین جا برای خرید این گوشی نمایندگی های فروش سونی در تهرانه که امروز 2,325,000 در نمایندگی اکباتان بود.
من دوتا سوال از دوستانی که این گوشی رو خریدن دارم.....زمان شارژ این گوشی از 0 تا 100 درصد چند دقیقه است؟؟؟
دوستانی که میان دما میگن ، آیا دمای گوشی روی صفحه نمایش نمایش داده میشه؟؟؟

ashkan a در تاریخ : 1393/3/29

سلام داش در مدت نه ماه زد وان قیمتش از دو میلیون و دویست رسید به یک میلیون سیصد .زد تو هم تا سه ماه دیگه میاد زیر یک میلیون و هفتصد.منطقی بر اساس امار جواب بدین لطفا

فرید ک در تاریخ : 1393/3/29

۹۶؟! دوست عزیز تو هم مثل این که حسابی‌ جوّ این گوشی گرفته‌ها سونی ۶ ماه یکبار پرچم دار میده واسه همین موضوع هم قیمت گوشی هاش خیلی‌ سریع افت می‌کنه... آخر‌های ۹۳ به ۱,۷۰۰ میرسه مطمئن باش. شاید هم کمتر...

فرید ک در تاریخ : 1393/3/29

اندازه کلی‌ گوشی نسبت به بقیه رقیب هاش که اکثرا سایز LCD مشابهی هم دارن بیش از حد بزرگ به نظرم... البته این یه موضوع سلیقه‌ای هستش اما من شخصاً گوشی‌های بیشتر ظریف رو میپسندم.

Sahara s در تاریخ : 1393/3/29

لطفا تو رو خدا زود جواب بدین
کسی فروشگاهی تو استان فارس سراغ نداره ک رنگ ارغوانی این گوشی رو بفروشه???

ali t در تاریخ : 1393/3/29

دوست عزیز دیگه این کارو نکنیا!
چون دمای داخل گوشی و آب برابر نیست
توی گوشی عرق میکنه و میسوزه و بعدشم سونیو الکی نفرین میکنی!!!

مقداد م در تاریخ : 1393/3/29

علي جان اينهمه مدرك معتبر بازم شما حرف خودتو ميگي ؟ اشكال نداره . هر طور راحت هستي دوست عزيز شما قضاوت كن . قربونت

مقداد م در تاریخ : 1393/3/29

سام علي جان . باهات موافقم . واقعا معتقدم زد٢ گوشي خيلي خوبيه و به شما واسه انتخاب خوبتون تبريك ميگم .

سپهر س در تاریخ : 1393/3/29

سلام
1.نرم افزار لایف لوگ روی گوشی نصب میشود و توسط ان اف سی اطلاعات از دستبن هوشمند به گوشی منتقل میشود.چند نمونه از اطلاعات:چقدر راه رفتی یا دویدی چقدر کالری سوزاندید.چندتا پله بالا وپایین رفتی ...
2.هیچ وقت گوشی رو جا نمیگذارید
3.هر تماس تلفنی و پیامی داشته باشی متوجه میشی.
4.نیازی به تنظیم الارم برای بیدار شدن نداری خود دستبند موقعی که خوابت سبک بشه بیدارت میکنه
5.فرمان به موزیک پلیر برای توقف یا فرمان موزیک بعدی.
و...

Mohamad g در تاریخ : 1393/3/29

به هیچ وجه تکنولوژی کره را با ژاپن مقایسه نکن. کره باید با چین مقایسه بشه
سونی و پاناسونیک کلاس و اعتبار برندشون می ارزه به کل جامعه ی الکترونیک کره ای های کپی کار و متقلب.
تمام تکنولوژی های حال حاضر از ژاپن نشات گرفته. اصلا همینoled را میدونی کیا اختراع کردن؟ مطمئن باش اگه ارزششو داشت و اش دهن سوزی بود نمیدادنش به سامسونگ. ژاپنیا دارن روی lcd و Led های فوق پیشرفته و تریلومینوس و ایگزو و... کار میکنن. ببین ژاپن دیسپلی و شارپ چه پنل هایی روز به روز معرفی و چه اختراعاتی ثبت میکنن.

alireza t در تاریخ : 1393/3/29

با سلام خدمت دوستان عزیز سوالم این است که لطفا کاربرد کامل دستبند این غول سونی را بگویید و همچنین ذکر کنید که چه گو شی یا گوشی هایی از این دستبند ها دارند .

MOH R در تاریخ : 1393/3/29

گرم شدن،ذات گوشی های هوشمنده و این مربوط به این نیست که گوشی از چه برندی باشه.
چه سونی چه سامسونگ و چه الجی و...... همگی گرم میشن اما اگه از سر تعصب گرم شدن رو داغ کردن بیش از حد برای بدبین کردن دیگران نسبت به یه گوشی بدونیم بی انصافی محضه.

سونی در فیلم برداری 4K برای آسیب ندیدن گوشی کاری کرده که اگه دما از حد مجاز عبور کنه فیلم برداری 4K به طور خودکار بسته میشه.

علی س در تاریخ : 1393/3/29

دوست عزیز Japan display خودش از زیر مجموعه های سونی هست و سونی در این کمپانی بزرگ شریک هست.. و آوازه کیفیت پنل های این کمپانی را همه شنیده اند و از لحاظ فروش صفحه نمایش نه ولی از لحاظ کیفیت صفحه نمایش و نو آوری فکر نکنم کمپانی زیادی در دنیا به پاش برسه!!!!!!

مهدی ع در تاریخ : 1393/3/29

"سلام خدمت داداش گلم
اقا فرزاد این لینکی هست که شما گذاشتید
http://www.phonearena.com/news/Samsung-Galaxy-S5-tops-our-blind-camera-comparison-for-the-third-time-in-a-row-LG-G3-close-second_id57178
عکس های Z2 و حالت8 اتوماتیک هست که برای من افتخار یک سوم قدرت Z2 میتونه با S5 رقابت کنه، و اگر نهایت قدرت Z2 بود طبق گفته ی بهترین سایت مقایسه دوربین Dxomark Z2. از همه بهتر میگرفت....
دوستان طرفدار Z2 حتما به لینکی که دوست خوبم فرزاد گذاشته سر بزنید و ببینید کیفیت8 Z2 قادر از S5 طبیعی تر عکس بنداز.....

فرزاد اینم لینک خبردمن برای تو http://toranji.ir/samsung-galaxy-s5-vs-sony-xperia-z2-2/
حتما سربزن مقایسه ی جهانی که جی اس ام ارنا برای کاربراش در تمام دنیا گذاشت و. S5 امتیازهای جالی گرفت وباز هم جی اس ام ارنا در مقایسه ی عکس از قدرت 8 مگاپیکسل برای Z2 استفاده کرد.
خبر ترجمه شدش رو برات گذاشتم که توش مثل خبر شما ابهام نباشه..."

مهدی ع در تاریخ : 1393/3/29

سلام خدمت دوست عزیز...
مرسی از اطلاع رسانی هایی که در مورد پنل ها کردی....
فقط قبلش به عنوان داداش کوچیکتر امار اشتباهات شما تو خبرهای قبلیتون بدم،اینکه گفتید IPSمال سامسونگ ولی در اصل مال هیتاچی هست....اینکه گفتیدAmoled مال سامسونگ در صورتی که همه میدونن اختراع سونی هست...
بگذریم نظرهای جدید جالبی گذاشتی..

گفتی که ورود سونی به oled یک پروژه ی شکست خوردس؟؟؟؟اول از همه که خود سونی مخترع amoled بود مگر نه سامسونگ کی علمش به این چیزا میرسید.....
دوم اینکه لینکی که گذاشتی دیدم
هیچ جای لینک ننوشته بود که سونی از سامسونگ oled خریده.... دلیل این شایعه ی رو بهم بگو....
دوم اینکه به همین لینک خودت مراجعه کن:
http://news.oled-display.net/sony-and-panasonic-plans-to-enter-oled-tv-market-with-lg-display-panels/
میبینی که دومین تولید کننده یOled پاناسونیک هست که55 اینچuhd رو2014 زده و نفر اولشم الجی و مقام سوم سامسونگ و سونی هم که دوست نداره اقدام به چنین حرکتی کنه.....

سوم:نوشتید که سه سال سونی بخش تحقیق و توسعه ی پنل موبایل رو واگذار کرده!!!!!
میشه بفرمایید به کی واگذار کرده؟؟؟؟ چند دلار واگذار کرده؟؟؟
الان تو خونه ی هیروشیمای روی نور پس زمینه یLEDبا فناوری لیزری که برای اولین بار در جهان استفاده میشه کار کردن؟؟؟؟

نمایشگر های سونی رو کره تولید میکنه؟؟؟؟؟ نه خدا وکیلی با چه مدرکی این حرف رو میزنی؟؟؟؟؟
اول که سامسونگ Amoled میزنه که سونی تو موبایل هاش هیچ وقت استفاده نمیکنه.... این از این....در مورد IPSکه روی گوشی های سونی هست JDC و JDIهست که صفحه نمایش ژاپن دیس پلی هست....
حالا به من بگو سونی صفحه نمایشش رو از سامسونگ میخره !!!!! پس تا الان TFTهای سونی رو سامسونگ میزده؟؟؟؟؟

صفحه نمایش های سونی رو شارپ میزنه که هیچ ارتباط مستقیمی با سونی نداره؟؟؟؟
ژاپن دیس پلی. رو تا حالا شنیدی؟؟؟؟ میدونی جریانش چیه؟؟؟
ژاپن دیس پلی بزرگترین تولید کننده و پر سهم ترین تولید کننده ی پنل ها و Tv در دنیاست...
ژاپن دیس پلی. از سه ابر قدرت پنل ساز جهان. پاناسونیک سونی شارپ تشکیل شده... این سه شرکت به صورت مشترک صفحه نمایش تولید میکنن و حق استفاده از پتنت های یک دیگر در پنل. های جدید رو دارن...ژاپن دیس پلی به صورتی هست که وظایف بین شرکت ها تقسیم میشه...و هر سه شرکت همکاری دارن...و در اصل شریک تجاری هستن....صفحه نمایش های سونی ژاپن دیس پلی هست همچنین TVها و نیازی به خرید پنل های کشور دیگه رو نداره....
پس. قسمتی از ژاپن دیس پلی مال سونی هست....
همچنین خبرهایی بود از استفاده اپل در ایفون6 از صفحه نمایش ژاپن دیس پلی....

در ضمن بعد از ژاپن دیس پلی. بزرگترین تولید کننده پنل در جهان الجی هست....
بهترین Amoled ها رو Tv
صفحه نمایش UHD Amoled رو الجی میزنه نه سامسونگ.یاعلی.

مهران م در تاریخ : 1393/3/29

فرمایش شما متین.من هم واسه همین پرسیدم اما 24 ساعت بعدش نتایج تست فون آرنا اومد بیرون و اونا که در حالت فول عکاسی کردن مشترکا رتبه 1 رو به اس 5 و جی 3 دادن و زی 2 در مقام دوم یا بعبارتی سوم قرار داده شد.
هر چند من فکر میکنم این اختلافها انقدر جزئی و این تستها به حدی غیر قابل اطمینان هست که هر کسی حتی ام 8 بخره و عکاسی کنه چیزی بعنوان ضعف تو این گوشی پیدا نمیکنه

محمد ب در تاریخ : 1393/3/29

ببین امیر جان توی حالت اتومات تنظیم نور و رنگ ها عالیه و هیچ ایرادی نمیشه گرفت جدا.اما وقتی عکس رو زوم می کنی لبه های اشیا تار میشه و در واقع واضح دیده نمیشه که کاملا طبیعیه با هر دوربینی عکس بگیره توی زوم اینجوریه.

اما وقتی توی حالت دستی و روی 20 مگ عکس میگیری جززییات به شدت قوی میشه و لبه ها شارپ تر دیده میشه ولی باز تنظیم نور سخت تره و فکر می کنی رنگ ها مرده دیده میشن که باید تنظیم کنی که منم متاسفانه خیلی بلد نیستم.

اما در رابزطه با رنگ ها اینو به جرات میگم که طبیعی ترین و زنده ترین رنگ رو می تونی توی حات اتومات بیگیری و ببینی مخصوصا توی محیط های باز و پر نور . حتی توی کم نور هم به حدی خوب میگیره که همی چی ز توی حالت عادی هست و نویز خاصی دیده نمیشه.

محمد ب در تاریخ : 1393/3/29

دوست عزیز حتما اپدیت نبوده گوشیتون . من تست کردم 8 دقیقه فیلم گرفتم . توی یه نظر دیگه عکسشم گذاشتم بعد از تایید شدن نظرات برو ببین .

البته به دمای همون محیط هم بستگی داره .

محمد ب در تاریخ : 1393/3/29

دوستان تست 4k هم انجام دادم .

توی ماشین ساکن به مدت 8.08 دقیقه فیلم 4k گرفتم و بعد از این مدت از دوربین اومد بیرون .
یکی از دوستان گفته بود که 2 دقیقه میشه گرفت که نمیدونم چرا همچین حرفی زده شایدم اپدیت نبوده گوشیی خلاصه اینکه این مقدار فیلم گرفتم . حجم فیلم هم شد 3.14 گیگ.دمای گوشی بعد از این مدت فیلم هم شد 45 درجه . این هم عکسش برای اینکه خیال دوستان راحت باشه . == http://upcity.ir/images2/61914710277311002553.png

یک بازی دیگه هم تست کردم . NFS Most Wanted .این بازی رو هم 50 دقیقه بازی کردم بدون هیچ مشکلی و بیرون پریدنی اجرا شد .

بازم موردی هست دوستان ؟؟؟

far z در تاریخ : 1393/3/29

برادر/خواهر گرامی:
در مورد cpu و رم بارها بحث شده.
رم نیاز هست نه آپشن اضافی. رم نوت3 به خاطر نیاز این فبلت هست. اونم به خاطر وجود برنامه های مختص قلم و حالت های چند پنجره ایه پیشرفته تر. هر موقع هم نگاه کنی 80% رمش پر شده.
cpu هم که شما در مورد معماری big.LITTLE کمی تحقیق کنی، متوجه خواهی شد که 8 هسته برای پر کردن دهن و حربه تبلیغاتی نیست. هر وقت تحقیق کردی خودت جواب خودتو میگیری و نیازی نیست من اینجا توضیحات تکراری بدم.
در مورد دوربین، به لحاظ مشخصات فیزیکی، دوربین سونی خیلی خوبه و هیچ شکی در قدرتمند بودن این دوربین نیست. اما همچنان مشکل نرم افزاری دوربین رو داره که نیاز داره به تنظیمات نیمه حرفه ایه دستی.
در بهترین حالت دستی هم دوربین z2 شانه به شانه دوربین s5 هست. و نمیشه برتر دونست اونو.
ضمن اطلاع شما مگاپیکسل دوربین نقش کمتری داره. یادمون نره دوربین آیفون دوربینش همون 8 مگا هست و هم به لحاظ عملی خوب عکس میگیره و هم تو اکثر بررسی ها نمره خوبی گرفته و الان تو خود dxo رتبه 4ام رو داره.
----------------------
با تشکر از استاد عزیز amir-، بله شما درست میفرمایی. فکر کنم رسالت خودمون رو برا آگاهی دادن انجام دادیم. حالا هر کسی که دنبال واقعیت علمی و عملی بود از صحبتهای ما استفاده میکنه و خودشم تحقیق میکنه. دیگه تکلیف با خودشونه.
بنده هم سعی میکنم دیگه کامنتی رو دراین باره نزارم. هم به جهت اینکه داره تکراری و خسته کننده میشه.
---------------------
امیدوارم خریداران z2 هم از گوشیشون لذت ببرن.
--------------------
پیروز باشید

far z در تاریخ : 1393/3/29

داداش گلم. فکر کنم جواب برخی از نظرات مقداد رو به اشتباه به من دادی.
من اصلا از 73 و 79 اینا صحبتی نکردم.
یه ذره بیشتر دقت کنی به کامنتا متوجه میشی.
----------
در مورد امتیازهای dxo: امتیاز هم قسمت عکاسی و هم فیلمبرداری میانگین امتیازهای قسمت های مختلف هر قسمت از اونه.
اگه شما اون 7 قلم رو میانگین بگیرین برای z2 به امتیاز 80.85 میرسین و اگه همینکارو برا 808 انجام بدین به امتیاز 81.857 میرسین. سایت dxo هر دو رو به 81 گرد کرده!!!
----------
من سایت dxo رو قبول دارم. اما نه به شکلی که شما قبول دارین. علتشم اینه که این سایت با معیارهای خاص خودش بررسی میکنه که ممکنه این معیارها در نگاه افراد مختلف متفاوت باشه.
با این وجود که این معیارها رو در نظر بگیریم از نظر این سایت امتیاز عکاسی s5 برابر 80 و فیلمبرداریش برابر با 79 هست و برای z2 عکاسی 80.85 و فیلمبرداری 73 هست.
از نظر این سایت امتیاز عکاسی z2 تقریبا 0.85 بالاتر از اس5 و فیلمبرداریش 6 تا کمتر از اس5 هست.
همین سایت رو در نظر بگیریم عکاسی دو گوشی بسیار نزدیک به هم هست. و فیلمبرداری اس5 به طور محسوس بهتره.
اما بررسی های دیگه رو نگاه میکنیم چیزای دیگه ای هم بر خلاف نظر این سایت رو متوجه میشیم.
---------
دوربین z2 دوربین خوبی هست. ولی همون ایراد z1 رو یدک میکشه و اونم ضعف در الگوریتم های پردازش عکس هست. هیچ وقت دوربین گوشی دوربین حرفه ای عکاسی نیست و قرار هم نیست که باشه.
دوربین گوشی باید در کمترین زمان بهترین عکس رو شکار کنه. نه با تنظیم EV و ISO و withe balance که هم کمی وقت گیر هست (شما بگو کمتر از 20 ثانیه که جز افراد حرفه ای کسی نمیتونه تو این زمان تنظیم دستی خوبی رو انجام بده. اما تو این 20 ثانیه ممکنه سوژه های بسیاری از دست بره) و هم اینکه همه نمیتونن یا حوصله اینکار رو ندارن و هم اینکه به طور محسوسی میزان نور عکس رو کاهش میده. این کوتاهترین زمان فقط مخصوص سامسونگ نیست. آیفون و ال جی هم همین کارو انجام میدن.
به قول زومیت که میگه دوربین اس5 عالیه و دوربین z2 فقط تو تنظیمات دستی میتونه در حد اس5 عکس بگیره.
---------
مهدی جان این بحث ها در جواب شما دوستانی هست که تا دیروز دوربین s5 رو قبول نداشتین و z2 رو یه سروگردن بالاتر میدونستین. بهتون ثابت شد که از نظر سایت محبوب خودتون هم دوربین s5 شونه به شونه z2 قرار داره.
به قول خودت یا علی.

فرهاد ی در تاریخ : 1393/3/28

سلام دوستان یه سوال
گوشیم پیغام داده که ویروسی شده.
چه برنامه ای برای پاک کردن ویروس را گوشی سراغ دارید؟ ممنونم

far z در تاریخ : 1393/3/28

چند تا رو از قلم انداختی: هواوی، zte حتی glx و انواع و اقسام گوشی های چینی remark که به قول شما از LDC های خوب و برتری استفاده میکنن. حالا تازه بعد اینا میشه amoled سامسونگ!!!!!
از این گذشته، من نمیدونم amoled اختراع ژاپنی هاست. لطفا اثبات کن اینو.
اگه منظورت oled هست که والا همکاران فیزیکی ما تو آزمایشگاههای معتبر فیزیکی از دهه 60 به این ور روش کار کردن و توسعه دادن اونو. اونوقت تو اینکار نه اسم ژاپن بوده و نه کره. (البته اینجوری حساب کنیم تمام کارهایی که تو دنیای تکنولوژی سخت افزاری اتفاق میفته اختراع و پایه گذاریش توسط همکاران فیزیک ما هست. تجاری سازی اینا رو شرکت های الکترونیکی انجام میدن)
اگه منظورت اینکه به لحاظ تجاری کی Oled استفاده شده، باید خدمتت عرض شود که تو سال 2004 هم سامسونگ و هم سونی نمایشگرهای oled رو روانه بازار کردن.
اما در مورد amoled اصلا صحبتی از ژاپنی های مد نظر شما نیست و همیشه اسم سامسونگ به چشم میخوره.
با اینکه احتمالا اینا رو خوندی ولی بازم جهت یادآوری:
http://en.wikipedia.org/wiki/OLED
http://en.wikipedia.org/wiki/AMOLED

وثوق د در تاریخ : 1393/3/28

سال 1396 به 1700 خواهد رسید دوست عزیز مگر دارید میوه رو به فصلش میخرید که این همه افت قیمت داشته باشه ایشالا موقع عرضه Z10 قیمت این هم 1700 میرسه

محمد ب در تاریخ : 1393/3/28

سلام دوستان این هم تست بازی و عکسبرداری.

1 . در عکس گرفتن با حالت های مختلف من هیچ گونه بیرون اومدنی از دوربین ندیدم پشت سر هم عکس های زیادی گرفتم اما مشکلی پیش نیومد . راستی عکس ها توی حالت اتو نور بهتری داره و توی حالت دستی دقیق تر گرفته میشه.

2 . اما بازی HD . من دقیقا 60 دقیقه یا یک ساعت بازی GTA Saan Anderas رو بازی کردم. حتما می دونید که این بازی وقتی نصب میشه حجمی معادل 2.4 گیگ رو اشغال می کنه و فکر کنم سنگین ترین بازی باشه . اول بگم که بازی رو به بهترین شکل ممکن اجرا کرد و من حتی تمامی تنظیمات رو روی بهترین حالت گذاشتم مثل رزولوشن - سایه ها - رفلکس ها و جزییات همه رو روی 100 % گذاشتم . بازی عالی اجرا میشد بدون هیچ لگی . و توی 60 دقیقه بازی مشکلی پیش نیومد دیگه خودم خسته شدم از بازی کردن اما واقعا لذت بخش بود .

در مورد گرما در حین بازی هم باید بگم بعد نیم ساعت دما کم کم بالا میره و 45 دقیقه که گذشت خیلی داغ شد . و دقیقا زمانی که از بازی اومدم بیرون دما گوشی 47 درجه بود اما بازی با مشکل مواجه نشد و منم بعدش سریع گوشی رو با اب سرد شستم همون بلایی که سر Z اوردم سر اینم اوردم و خیلی سریع دما به 39 و سپس به 33 رسید و بعدش زدم به شارز.

این رو هم بگم که من زمانی که بازی رو شروع کردم باتری گوشی 27% بود و پس از یک ساعت به 14 % رسید که برای بازی به این سنگینی فکر نمی کنم بد باشه .

امیدوارم اون دسته از دوستانی که نگران بازی بودن خیالشون راحت شده باشه .

برای فیلمبرداری هم چند دقیقه full hd 120 فیلم گرفتم اما هنوز رم نخریدم ایشالا تو چند روز اینده دقیقا میگم.

amir - در تاریخ : 1393/3/28

فرزاد جان زیاد سخت نگیر.
به قول خودت اگر چیزی گفته میشه اول و آخر حقیقت با هدف افزایش اطلاعات عمومی هموطنان هست...
نگاه خیلی عمیق هم رعایت نکنیم حداقل اصول و کلیاتش باید درست باشه.

صحبت بی اساس و بدون منبع رو پشت سرهم تکرار کردن کار سختی نیست ...

برای اینکه مجددا برداشت فردی صورت نگیره اولش روشن کنیم نه بحث و نه مخاطب ما هیچکدوم از عزیزان بصورت شخص نیستن..... صرفا جهت افزایش اطلاعات عمومی یه چیزایی بهتره روشن بشه.

دوستانمون راست میگن oled شکست خورده است ...
منتهی خبر رو کامل نمیگن.

سونی و پاناسونیک چند سال هزینه تحقیق و توسعه دادن تا بتونن وارد بازار تجاری oled بشن... از نظر زمان و هزینه تمام شده موفق نشدن.( پیشاپیش هم بگیم داریم در مورد بخش تلویزیون این شرکتها صحبت میکنیم....سونی و پاناسونیک چند ساله که اصلا بخش نمایشگر موبایل ندارن ! )

بعدش تصمیم گرفتن برای اینکه از قافله عقب نیفتن پنلهای oled رو مستقیم از کره ای ها بخرن.

یعنی خبر رو به اینصورت تکمیل میکنیم :
ورود سونی و پاناسونیک به پروژه تولید oled یک پروژه شکست خورده است.

http://news.oled-display.net/sony-and-panasonic-plans-to-enter-oled-tv-market-with-lg-display-panels/

حالا بعضی معتقدن سونی اگر مجبور بشه روی دستگاههاش نمایشگر مونوکروم نصب میکنه از کره ای ها پنل نمیخره! یا تلویزیونهای سونی در برابر کره ای ها نمایشگرهای بهتری دارن و اینجور ادعاها اثباتش با خودشون ( و احتمالا اسنادی که یه روزی ارایه میدن ).

رد کردنش یکی دو تا لینکه.

بعضی از دوستان عزیز اطلاع دقیق از اونی که چندین و چند کامنت در وصف عملکرد و تاریخچه اش ارایه کردن نداشتن ...
(سونی بخش تحقیق و توسعه و تولید نمایشگر موبایل بیش از سه ساله نداره ! یعنی سه سال پیش این بخش سونی بصورت کامل واگذار شد ! ولی خوب براش مثل بقیه موارد تاریخچه و دستور کار و لابد دستاورد میشه درست کرد؟)

http://en.wikipedia.org/wiki/Sony_Mobile_Display

کما اینکه دو ماه پیش برخی دوستان از طرف سونی تضمین میدادن! مشکلات زد ۲ حداکثر یکی دوهفته ای با آپدیت رفع میشه ( مثلا دستگاه خنک کار میکنه ) از اون یکی دوهفته چند هفته دیگه هم گذشت اون آپدیت مذکور نه ارایه شد و نه دیده شد!

علی ایحال اونایی که نمایشگر موبایل های سونی رو تامین میکنن همونا یی هستن که دارن ۹۰٪ نمایشگرهای برندای چینی( از زد تی ای و هواوی تا لنوو و تی سی تی ) رو هم تامین میکنن...مال آیفونم البته
اینم دوست داشتید خودتون تحقیق کنید ( نمایشگر گوشیهای سونی یا مال JDI و Sharp ژاپن هست یا مال AUO تایوان ! ... هیچکدومشون هم مستقیم ربطی به سونی ندارن ! )

سعی کنیم هر صحبتی میکنیم اگر مستند نیست حداقل مبتنی بر واقعیت باشه.

محمدنبی ک در تاریخ : 1393/3/28

دوست عزیز زمانی قیمتش 1/700 میشه که مدل z3 معرفی بشه با امکانات حیرت انگیز و پیشرفته تر از z2 .اونوقت وسوسه میشی صبر کنم تا قیمتش بیاد 1/700 و همین سناریو ادامه داره تا جهان هست.تو که 1/700/000 تومان داری هر چه زودتر برو بخر که اینجوری هیچوقت گوشی نمیخری 500 دیگه بذار روش خوتو راحت کن.امیدوارم تا شنبه که بازی ایران با آرژانتین هست گوشی تو دستت باشه موفق باشی دوست عزیز

امیر ا در تاریخ : 1393/3/28

سلام
من Z2 را پریروز از نمایندگی خریدم . مجبور شده برم پس بدم . با فرمت 4k نمیشه بیش از 2-3 دقیقه فیلمبرداری کرد . از دوربین میپره بیرون . خیلی تو ذوقم زد ولی خیلی دوستش داشتم

رضا a در تاریخ : 1393/3/28

در دوربین همچنان در عکس برداری زد2 مقام اول رو داره و در فیلم برداری هم احتمالا اشتباهی انجام شده باید منتظر ازمایش های بعدی بود
صفحه نمایش امولد هم هر وقت به مشکلات اساسیش تونست غلبه کنه(عدم نمایش رنگ سفید واقعی و ...) میشه در موردش صحبت کرد

MOH R در تاریخ : 1393/3/28

سلام آقا فرزاد عزیز
به نظرت خودت یه کم زیادی به سونی خرده نمیگیری،داداش گلم وقتی کسی میاد تو صفحه اکسپریا Z2 و کلی نظر میذاره مطمئنا یه حسن کاربردی در Z2 دیده که میاد.از نظر این دوستان Z2 چیزهای کاربردی تر و بیشتری رو داره ولی از نظر طرفداران سامسونگ ((اینها همش حربه های تبلیغاتیه)).مثالش هم 3 گیگ رم Z2 است.
جالبه بدونی رو نوت 3 هم 3 گیگ رم به کار رفته اما از نظر طرفداران سامسونگ قدرت و توانایی سامسونگ محسوب میشه نه حربه تبلیغاتی،در ثانی نوت 3 زودتر از Z2 به بازار عرضه شده پس چه لزومی داره 3 گیگ رم روی نوت 3 به کار برده بشه.
جالبتر اینجاست که گذاشتن هشت هسته روی S4 و S5 به هیچ وجه من الوجوهی حربه تبلیغاتی نیست.

خواهشا سعی نکن با آوردن دلیل و مدرک هی بگی دوربین Z2 ضعیفه و کاربرا رو متقاعد کنی که دوربین S5 قوی تره.
آره دوربین S5 فقط وقتی قوی تره که کسی نمیتونه از تنظیمات دستی دوربین Z2 سر در بیاره.
فقط یه چیز میشه گفت:وقتی خود طرفداران سامسونگ میگن Z2 فقط تو 8 مگاپیکسل بهتره چطور میشه که تو 20 مگاپیکسل بهتر نیست؟آره حتما دلیلش اینه که 20 مگاپیکسل فقط مربوط به ثبت جزئیات میشه.سونی از وقتی من به دنیا نیومده بودم داشت لنز طراحی میکرد.
در ضمن آزمایشگاه تخصصی لنز دوربین که اسمش هم DxO Mark است رو تا چند هفته قبل قبول نداشتید و از نظر بقیه طرفداران سامسونگ متعصب خوانده میشد و فون آرنا و جی اس ام آرنا که متعصب بودنشون به همه آدم و عالم ثابت شده،سایت های تخصصی و بدون تعصب خوانده میشن.اما حالا چون فقط به علت اینکه در رده بندی تازه مقایسه شده و گذاشتن ردیف اول از نظر شما شاه دوربین شده و این رو هم قبول نمیکنی که نمیشه تو اون سایت هر دو لنز رو گذاشت ردیف اول.
...

ali t در تاریخ : 1393/3/28

z2 که روی 8 بود که هیچی!
عکسایی که زومیت گذاشته بود هم همه زوم شده بودن!
خب معلومه 16 مگاپیکسل s5 بهتر از 8 z2 زوم داره!
و همه و حتی منم به عکسای s5 رای دادم!
ولی اگه z2 روی 20 بود و میدادن من باهاش عکس میگرفتم دیگه حرفی برای گفتن باقی نمی موند!
همین الان من z1 دارم باهاش عکسای فوق العاده میتونم بگیرم

ali t در تاریخ : 1393/3/28

از نظر شارژ z2 از همه بهتره
از نظر سرعت و هنگ همه در یک حد هستن (با مدل 4 هسته ای s5)
ولی ممکنه s5 بخاطر رابط کاربری سنگین ترش در حد خیلی خیلی کم 1-2 ثانیه بعضی جاها کند تر بشه(سبک ترین رابط کاربری رو time scape سونی و sense اچ تی سی دارن)
دوربین z2 و s5 در یک حدن ولی s5 توی لرزش گیر فیلم برداری خیلی افتضاح عمل کرده وگرنه از نظر کیفیت عکس و فیلم برابرن ولی لرزش فیلم s5 بالاست!
بدنه z2 هم که بهتر از همه

پیشنهاد من z2

MOH R در تاریخ : 1393/3/27

سلام خدمت نوید گل
اول از همه بگم که خودت مختاری انتخاب کنی کدوم بهتره ولی قبلش نظر منو بدون.
1.تو باطری Z2 بسیار قدرتمند ظاهر شده و بیشترین دوام باطری متعلق به Z2 میباشد.البته این به این معنی نیست که S5 و G3 ضیف باشند،نه.Z2 از بین چهار پرچمدار سال 2014 از لحاظ باطری بهترینه.

2.تو دوربین Z2 و S5 هردو عالی هستند.علت اینکه خیلی ها فکر میکنند دوربین Z2 ضعیفتره اینه که در Z2 خیلی ها به تنظیمات دستی آشنایی و آگاهی کامل ندارند وگرنه Z2 عالیه.اگه فکر میکنی بتونی از تنظیمات دستی دوربین Z2 سر دربیاری مطمئنا Z2 برترینه ولی اگه سر در نمیاری S5 بگیر که خودکار تنظیم میشه.

3.بدون تعصب میگم اگه گوشی یدون گیر و لگ میخوای Z2 خیلی عالیه.اگه تو آپارات بری میبینی که در سرعت عمل Z2 از S5 بیشتره.

علی م در تاریخ : 1393/3/27

در واقع الان گوشی قیمتش با گارانتی 2 تومن هست

چون خوده دستبند 300 تا قیمتشه

خونه پرش دیگه 1800 گوشی 200 تا هم اون بشه 2 تومن با گارانتی

دیگه از این پایین تر تا شهریور نمیاد

قطعا تو اندروید ها بهترین گوشی موجوده و یه smart watch 2 هم اگه بشه در کنارش داشت دیگه بترکون میشه...
موارد 9201 تا 9300 از مجموع 11297 مورد

تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا