نظر کاربران درباره گوشی موبایل سونی Xperia Z2

Xperia Z2 اکسپریا زد 2

Sony Xperia Z2 سونی
ارزیابی کاربران: 8.6 از 10 (10583 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های سونی
» سونی Xperia 1 VI
» سونی Xperia 10 VI
» سونی Xperia 5 V
» سونی Xperia 10 V
» سونی Xperia 1 V
» سونی Xperia 5 IV
» سونی Xperia 10 IV
» سونی Xperia 1 IV
» سونی Xperia Pro-I
» سونی Xperia 10 III Lite
» سونی Xperia 1 III
» سونی Xperia 5 III
» سونی Xperia 10 III
» سونی Xperia 5 II
» سونی Xperia Pro
» سونی Xperia 1 II
» سونی Xperia 10 II
» سونی Xperia L4
» سونی Xperia 5
» سونی Xperia L3
» سونی Xperia 10 Plus
» سونی Xperia 1
» سونی Xperia 10
» سونی Xperia XZ3
» سونی Xperia XA2 Plus
» سونی Xperia XZ2 Premium
» سونی Xperia XZ2
» سونی Xperia XZ2 Compact
» سونی Xperia L2
» سونی Xperia XA2
» سونی Xperia XA2 Ultra
» سونی Xperia R1 Plus
» سونی Xperia XA1 Plus
» سونی Xperia XZ1
» سونی Xperia XZ1 Compact
» سونی Xperia L1
» سونی Xperia XZs
» سونی Xperia XA1
» سونی Xperia XA1 Ultra
» سونی Xperia XZ Premium
» سونی Xperia XZ
» سونی Xperia X Compact
» سونی Xperia E5
» سونی Xperia XA Ultra
» سونی Xperia XA
» سونی Xperia X Performance
» سونی Xperia XA Dual
» سونی Xperia X
» سونی Xperia Z5 Dual
» سونی Xperia Z5 Compact
» سونی Xperia Z5 Premium
» سونی Xperia Z5
» سونی Xperia Z5 Premium Dual
» سونی Xperia M5
» سونی Xperia C5 Ultra
» سونی Xperia C5 Ultra Dual
» سونی Xperia M5 Dual
» سونی Xperia C4 Dual
» سونی Xperia C4
» سونی Xperia Z3 Plus (Z4)
» سونی Xperia Z4 Tablet LTE
» سونی Xperia M4 Aqua
» سونی Xperia E4g Dual
» سونی Xperia E4g
» سونی Xperia E4 Dual
» سونی Xperia E4
» سونی Xperia E3 Dual
» سونی Xperia Z3
» سونی Xperia Z3 Tablet Compact
» سونی Xperia Z3 Dual
» سونی Xperia E3
» سونی Xperia Z3 Compact
» سونی Xperia M2 Aqua
» سونی Xperia C3 Dual
» سونی Xperia C3
» سونی Xperia T3
» سونی Xperia Z2
» سونی Xperia M2 dual
» سونی Xperia Z2 tablet
» سونی Xperia M2
» سونی Xperia E1 dual
» سونی Xperia E1
» سونی Xperia T2 Ultra dual
» سونی Xperia T2 Ultra
» سونی Xperia Z1 Compact
» سونی Xperia Z1s
» سونی Xperia Z1
» سونی Xperia Z Ultra
» سونی Xperia C
» سونی Xperia M
» سونی Xperia ZR
» سونی Xperia SP
» سونی Xperia L
» سونی Xperia Tablet Z Wi-Fi
» سونی Xperia Tablet Z LTE
» سونی Xperia Z
» سونی Xperia ZL
» سونی Xperia E
» سونی Xperia E dual
» سونی Xperia Tablet S 3G
» سونی Xperia TX
» سونی Xperia V
» سونی Xperia J
» سونی Xperia Tablet S
» سونی Xperia T
» سونی Xperia SL
» سونی Xperia tipo dual
» سونی Xperia miro
» سونی Xperia tipo
» سونی Xperia go
» سونی Xperia acro S
» سونی Xperia ion HSPA
» سونی Xperia neo L
» سونی Xperia sola
» سونی Xperia U
» سونی Xperia P
» سونی Xperia ion LTE
» سونی Xperia S
» سونی Tablet P 3G
» سونی Tablet P
» سونی Tablet S 3G
» سونی Tablet S
» سونی CMD Z7
» سونی CMD J70
» سونی CMD J7
» سونی CMD MZ5
» سونی CMD J6
» سونی CMD J5
» سونی CMD Z5
» سونی CMD CD5
» سونی CMD C1
» سونی CMD Z1 plus
» سونی CMD Z1
» سونی CM-DX 2000
» سونی CM-DX 1000

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 10801 تا 10900 از مجموع 11297 مورد

محمد A در تاریخ : 1393/1/3

آقا صادق .بسیار متین نظر دادید.خوب شما این رو هم در نظر بگیرید که جی3 در سپتامبر(شهریور)معرفی میشه.خوب اونموقع زد3 و نوت4وایفون6 هم معرفی میشه.خوب تا اونموقع اگه صبر کنیم شرایط انتخاب بسیار سخت تر میشه.
به نظر من هم باید زد2 خرید.

محمد A در تاریخ : 1393/1/3

ممنون.شما با اینکه سامسونگی هستید اما خدا وکیلی حرفاتون بی تعصبه.
خوب این معلومه که صفحه ی 2کی برای اندازه ی 5.5 خیلی زیاده اما بالاخره یه تفاوتی خواهد داشت.حالا ممکنه که از قدرت سی پی یو و جی پی یو بکاهه؟
اصلا خودت.فزض کن که دو تا گوشی دقیقا عین هم سخت افزار داشته باشن و هر دو 5.5اینچ.حالا یکیش 2کی و اون یکی فول اچ دی.شما کدومو میگرفتید؟

Adrian F در تاریخ : 1393/1/3

همین الآنشم رم 3 گیگ زده روی گوشی من تعریفی نکردم
میتونی کامنتهای قبلیمو بخونی و اتفاقا نوشتم هم برای زد2 تاثیر خاصی نداره ولی برای تبلت بهتره به فلان دلیل

هرچیزی قاعده ای داره،استفاده از رزولوشن 1080 برای یک موبایل 5-6 اینچی هم اشتباه هست ولی برای بستن دهن منتقدا اینکارو انجام میدن.

بالا بریم پایین بیایم،طرفدار فلان برند باشیم یا نباشیم،رزولوشن 4K یا Quad یا 2K روی اینچ زیر 8 اصلا بدرد نمیخوره.
اینها اگر بیان صفحات 3D بسازن یا مثلا تکنولوژی های عجیب و غریب به صفحه اضاف کنن خییییییییلی نتیجه ی بهتری میگیرن تا بیان رزولوشن رو بالا ببرن.

از طرفی ترجیحا کامنت فن-بوی گونه نمیدم من هم یه مصرف کننده ام مث شما و جنسی که به دستم برسه اگر ایراد داشته باشه متنفرم ازش میخواد هر برندی باشه.
همین الآنشم یه Ps3 Fat 60 GB NTSC/J دارم که سوخت و YLOD داد و یکبار درستش کردم دوباره سوخت و الآن دوباره درستش کردم و دارم واسه عید ازش کار میکشم.آیا سونی بد و بی کیفیته؟! اون موقع که سوخت واقعا ناراحت شدم،ولی واقعیت اینه که عمر کنسول من الآن 7سالش هست،من نمیگم سونی بده چونکه 7سال واقعا عمر زیادیه.

مثلا الآن دوربین 20 سونی و فیلمبرداری 4K ، یک کامنت از من پیدا کنید که نوشته باشم وای چقدر خوب 4K میگیره و چقدر چیز مهمیه!
یدونه کامنت بیارید،من قبول دارم.
همون موقع هم که نوت3 رزولوشن 4K رو فیلمبرداری میکرد،من نقد کردم و نوشتم هر یک ساعت چندین گیگ مصرف میکنه و روی هیچ تلویزیونی هم نمیتونید ازش استفاده کنید.

(حالا هر موقع میخوام کامنت بدم استرس میگیرم یوقت از دوربین 4K تعریف نکنم :D خخ)

موفق باشین دوستان :)

amircheken c در تاریخ : 1393/1/3

سلام دوستان یه سوال.آیا این گوشی که فول اچ دی هست یا گوشی دیگر که .اچ دی. هست می تونه 4k یا 2k پخش کنه؟ گوشی من اچ دی ممنون

Adrian F در تاریخ : 1393/1/3

خواهش می کنم محمد جان.
صفحه نمایش 2K جزو استاندارد ReS نیست یعنی :
1)هیچ فیلمی بر اساس 2K ساخته نمیشه
2)هیچ فتوگرافی (عکاسی) عکس های خودش رو بر اساس 2K نمیسازه.

چه صفحه نمایش هایی جزو استاندارد هستند؟!
قبلا HD بود.(720)
الآن Full HD هست.(1080)
بعدا 4K میشه.(2160)

یه سری فرمت های دیگه هم هست مثل 2K که حدود 2048 در 1080 هست.حدودا یک کوچولو بزرگتر از Full HD هستش.
فرمت Quad HD هم هست که من فکر کردم منظورت همون 4K هست.
Quad HD چهار برابر HD معمولی (720) هست که میشه 2560 در 1440 پیکسل.(1440)

باز هم خرید موبایلی با صفحه نمایش Quad HD یا 1440 اشتباه هست چرا؟! »
1)هیچ فیلمی توی این فرمت ساخته نشده و نمیشه.پس یعنی فیلم های Full HD روی همون 1920در1080 اجرا میشن و به کیفیتشون اضافه نمیشه! چون Quad HD کمی بزرگتره،تصویر کشیده میشه.
ولی فیلم های 4K از 2160 به 1440 کاهش کیفیت پیدا میکنند.

2)مصرف باتری و مصرف گرافیک.

3)هیچ بازی ای توی این فرمت ساخته نشده لذا همه ی بازی ها روی 1920x1080 اجرا میشند.
پس شما افزایش کیفیت در مقابل Full HD ندارید.

4)یعنی در واقع فقط منوی دستگاه روی Quad HD اجرا میشه و شما هر عکس یا فیلمی پخش کنید به 1080 کاهش کیفیت پیدا میکنه مگر اینکه 4K پخش کنید که اونموقع به Quad HD کاهش کیفیت میده.
یعنی یک فرمت بین 2فرمت استاندارد اشتباه هست!
پیشنهاد میکنم روی فرمت های استاندارد خرید کنید!

خریدن یک دستگاه 4K یا Full HD یا HD کار درستیه،حداقلش اینه که فیلم ها و عکس ها با دقت صحیح اجرا میشن ولی بین اینها رو بخرید،کار اشتباهی انجام دادید،چرا؟!چون نه کیفیت بالایی رو دارید (فیلمی که 1080 باشه روی صفحه نمایش 4K پخش کنید که تبدیل به فیلم 4K نمیشه!همون 1080 هستش فقط کشیده میشه!) و کاهش قدرت و افزایش مصرف باتری هم بهش اضافه کنید.

نکته :
اکثرا لپ تاپ ها 1366 در 768 هست که حدودا با اچ دی 1280در720 یکی هست.
پس شما اگر فیلم FULL HD یعنی 1920 در 1080 در لپ تاپ پخش کنید،به HD کاهش پیدا میکنه.

پس نگاه کردن فیلم HD با Full HD در لپ تاپ ها هیچ فرقی با هم ندارن!

یعنی فیلم Full HD در صفحه ی HD کاهش کیفیت داره!
ولی فیلم HD در صفحه ی Full HD افزایش کیفیت نداره!!

امیدوارم مفید باشه محمد جان :)
================================
آقا مازیار شما درست میگی ،
ولی بحث اصلی ما در اینجا بیان یه سری مطالب علمی هست،نه یاد دادن فونتیک انگلیسی!
نمیگم درست میگم.خیر.رزولوشن مثل کلمه ی سولوشن تلفظ میشه و رزولیشین یا رزولیشن اشتباهه ولی فقط چونکه تند تند تایپ میکنم عادت دارم اتوماتیک حروف ساده و سریع رو انتخاب کنم.دیگه فکر نمیکنم فونتیکش چیه و چطور تلفظ میشه.

اصولا همه ی ما در ایران زندگی میکنیم لذا رزولوشن=رزولیشن :D
آیا هممون میگیم دالر بجای دلار؟! آیا همه میگیم کامپیوتر یا میگیم کمپیوتر؟! و غیره :D

قربانت :)

صادق ص در تاریخ : 1393/1/3

سلام دوست عزيز
آقا دقیقا صحبتت درسته، به نظر من هم ما باید ببینیم که چه گوشی ای به دردمون میخوره و بخریم و کاری به برند نداشته باشیم.
الان زد 2 خیلی گوشی عالی به نظر میرسه ولی خب جی 3 اگه با صفحه نمایش 5.5 اینچی 2k و با طراحی مینیمال و به خصوص قابلیت ضد آب معرفی بشه، عقل سلیم حکم میکنه که یه نگاه به اونم بندازیم. من امسال برا اولین بار میخوام دل به دریا بزنم و بهترین گوشی 2014 رو بخرم، تا الانم که گلکسی اس 5 و اچ تی سی وان جدید به نظرم چنگی به دل نزدن.
اما زد 2 رو واقعا پسندیدم ولی نمیتونم جی 3 رو هم نادیده بگیرم

far z در تاریخ : 1393/1/2

با اجازه از محسن عزیز.
محمد جان، شما برای حالت 2k هم باید حداقل صفحه 9.5 اینچ داشته باشین. با این محاسبات.
شما حتی در ابعاد 5 اینچ هم نمیتونین تفاوت hd رو از full hd تشخیص بدین.
متاسفانه انتظارات زیاد باعث شده گوشی سازها هر روز یه چیز به درد نخور بیرون بدن مثل:
1- قابلیت فیلمبرداری 4k
2- صفحه نمایش بیش از full hd برای گوشیهای در ابعاد 5-6 اینچ.
3- رم 3 گیگ برای رابط کاربری هایی که نیازی به این همه رم ندارن.
4- افزایش فرکانس پردازنده بدون تغییر در ساختار و معماریش، مثل اسنپ 800 که شده اسنپ 800ab یا 800ac.
کاش به جای اینا چهار تا نرم افزار کاربردی میذاشتن رو گوشی.

far z در تاریخ : 1393/1/2

رضا داداش، شما تو صفحه اس 5 هم نظر میدی. به لحاظ روانشناسی مشخصه که از سامسونگ بدت میادو مخصوصا از صفحه نمایشش. یه بار دیگه کامنتی که گذاشتی تو صفحه اس 5 در مورد amo led رو بخونی، خودت متوجه میشی که چقدر بدت میاد.
در هر حال مهم نیست. شما هر طور دوس داری نگاه کن. اصلا کیفیت z2 به اندازه 10 برابر بهتر از نوت 3. هر کسی نگاه میکنه به این کلیپ و دقت میکنه که آیا حرف من درست هست یا حرف شما.
من نقاط ضعف رو چه تو نوت 3 باشه میگم و چه تو z2. مهم هم نیست که خودم نوت 3 دارم. اما شما به حدی به سونی علاقه داری که گوشی که هنوز نیومده و هنوز شما مالک اون نشدی داری طرفداری می کنی ازش در حدی که نقاط ضعفشو نمیخوای قبول کنی.
اتفاقا من خیلی دوس داشتم که مقایسه کنم صفحه این دو گوشیو که خوشبختانه این آقایون عرب زبان این کارو انجام دادن. کاش میشد ترجمه کرد و نظر اونها رو هم شنید.
بگذریم.

امیر ا در تاریخ : 1393/1/2

سلام دوستان
چیزی که من میبینم z2 نسبت به z1 فقط ال سی دیش IPS شده و رم 3 gig و snapdragon 800 به 801 .
به نظرم حتی اگر کاربر اهل net و game هم که باشه . z2 زیاد چیز جدیدی نیاورده. و فقط اگر اختلاف قیمتش نسبت به z1 ناچیز باشه,توجیه اقتصادی واسه خرید داره. شما چی فکر میکنید؟؟

محمد A در تاریخ : 1393/1/2

اقا ادرین من منظورم صفحه نمایش 4کی نبود.منظورم صفحه نمایش 2کی (یا 2500*1500 یا... نمیدونم فکر کنم رزولوشنش همین بود)بود.این صفحه نمایش قضیش چیه؟

محمد A در تاریخ : 1393/1/2

خواهش میکنم.ما درسته نام اقا ادرین رو میبریم ولی منظورمون هرکسیه که اطلاعات در این مورد داشته باشه
بله حتما همین جور هست.مطمعنن زد3 مشخصات عالی داره.اما بزار واقعیت رو بگم.
من موقع خرید زداولترا گفتم که تا3سال بعد همینو نگه میدارم اما واقعا بزرگه و دوربینش خوب نیست.دیگه راستشو بگم.بعد به این فکر افتادم که یه گوشیه کوچیکتر و بادوربین بهتر بخرم.اصلا هم منظورم این نیست که ایست کنم و هرچی بهتره بخرم.من حتی میتونم زد1کامپکت بخرم.چون اون هم دوربینش خوبه و سایزش هم مناسبه.اما خوب وقتی تا 1ماه دیگه یه گوشی از کمپانی محبوبم میخواد بیاد که تو هیچ زمینه ای ایراد نداره خوب چرا خرج الکی بکنم.
من که از خیر اچ تی سی و سامسونگ گذشتم .حقیقتا از پلاستیک بدم میاد(چون تجربه ی کار با شیشه رو داشتم)و نمیخوام فلگشیپی از یه شرکتی بخرم که در حال سقوط است و ...حالا!
من فقط بین الجی جی3 و زد2 موندم.از هرکی که اطلاعات داره و میتونه کمک کنه مخصوصا اقا ادرین میخوام که کمک کنه.میدونم این سوال خیلی از بچه هااست.چون تو بعضی سایتها مثل ال دیجیتال بچه ها به امید جی3 از خرید زد2 دست میکشن.چون که جی2 واقعا خوب بود.حالا چه برسه یه جی3.
چون اون 4 تا گوشی ای که گفنم تقریبا هم زمان معرفی شدن خوب عقل سلیم میگه که بهترین رو باید انتخاب کرد!ممنون.به امید راهنماییهاتون.
--------------------------------------------------------------

محمدرضا م در تاریخ : 1393/1/2

مرسی مقداد جان، بخدا خیلی عزیزی برام و هرجا میبینمت که نظر دادی اصلا کیف میکنم به وجودت. منکه خودم میخام یا z2 یا z3 یکیشو بخرم به امیدخدا. ولی الان بهترین گزینه برای خرید تا قبل از z3 قطعا z2 هست. منکه در خدمتم هروقت خواستی گوشی بخری بهم ندا بده. منکه باهمه رفیقام میرم با شما هم که بهترین رفیقمی هم میام. میدونستم یکروز از سونی گوشی میخری. در مورد گوشی قبلیم هم فقط همینو بگم که با شناسایی سارقش، ازش شکایت کردم و قراره برای جلب رضایت من تا روز دادگاه 1.5 بهم بده.

مازیار پ در تاریخ : 1393/1/2

آدرین عزیز آنقدر از نوشته های مفیدت لذت می برم که حدی نداره. فقط از اینکه رزولوشن را رزولیشن می نویسی عصبی میشم.

رضا a در تاریخ : 1393/1/2

دوست عزیز شما یه پله میری جلوتر. به خدا نمیدونم همون کلیپی که من دیدم رو دیدی یا نه یه چیز دیگه و داریم بحث بیخود میکنیم
اونی که من دیدم زد2 خیلی بهتر بود و اصلا طوری نبود که قابل مقایسه با نوت3 باشه. یعنی فاصله قشنگ تفاوت دو نسله
حالا شما یک بار دیگه ببین و به تصویر دوم بیشتر دقت کن

علی س در تاریخ : 1393/1/1

دوست عزیز درست جناب Adrian بهترین راهنمایی را برای شما خواهند کرد ولی با اجازه ایشان منهم نظر خودم را میدهم و آن اینکه اگه میخای واسه خریدن گوشی صبر کنی بایستی که همیشه منتظر باشی پس بهتره همین اکسپریا Z2 را بخری و زیاد به شایعات مختلف که همیشه هست توجه نکنی رزولوشن فول اچ دی هم فعلاً کافیه که اگر واسه شما پاسخگو نیست بهتره نسل بعدی اکسپریا را که شش ماه دیگر معرفی خ شد را بخری که با مشخصات وسوسه کننده مثل همین صفحه نمایش اولترا اچ دی و مزایای فوق العاده دیگر معرفی خواهد شد را بخری ولی بهترین راه آن است که همین اکسپریا Z2 را بخری که از هر لحاظ بهترینه و مطمئن باش بهترین فروش را خواهد کرد و هنوز به بازار نیامده تمام شده است

علی س در تاریخ : 1393/1/1

جناب رضا صفحه نمایش اکسپریا زداولترا هم برای رقابت با کمپانی های دیگر کافی بود حالا چه برسد به پنل پیشرفته تر اکسپریا Z2 که حتی سایت های منتقدان همیشگی!!! گوشیهای سونی مثل فون آرنا و جی اس ام آرنا هم لب به تحسین صفحه نمایش اکسپریا Z2 گشوده اند..

Adrian F در تاریخ : 1393/1/1

سلام محمد جان.
اخه راحت بخوام بگم صد در صد زد2 بهتره.ولی با طرفداری کمتر شاید بشه مسائل دیگه ای رو هم مطرح کرد ولی واقعیت اینه که زد2 همه ی امکانات برندهای دیگه رو داره به علاوه زیبایی و کیفیت سونی رو!
====

نه.Quad HD فقط به درد تبلت و تلویزیون میخوره.برای موبایل کاربرد نداره.

توضیحات اضافه :::

برای مثال :
یک موبایل اگر HD باشه یعنی 720P در صفحه نمایش 4.5 اینچ حدود 320 PPI تولید میکنه که از درک چشم انسان خیلی بیشتره.به خصوص اگر از فاصله 30سانتی متر به دستگاه نگاه میکنید.
اکثر شما که اینجا هستید موبایل 5 اینچ رو در فاصله ی 20 سانتی متر میگیرید و کار میکنید.
درسته؟!
خب چشم انسان در حالت عادی (یک مرد جوان 25 ساله بالغ و سلام بدون کوچکترین مشکل چشمی) میتونه حدود 300 PPI رو در فاصله ی 10سانتی متر درک کنه.
ولی تا 400 PPI هم حدودا میتونه از 300 تشخیص بده.

یعنی از فاصله ی 10 سانتی متر شما هیچ گونه تفاوتی در PPI بالای 300-400 نمیبینید.
یعنی گوشی اگر 500PPI باشه هییییییییچ فرقی با 400 و 350 نداره!
گوشی اگر 99999999PPI داشته باشه با 400PPI یکیه.
چرا؟!
چون چشم ما میکروسکوپ نیست :|
رزولیشین هرچقدر بیشتر = مصرف باتری بیشتر.کارکرد گرافیک به شدت کاهش پیدا میکنه و بازی های فول اچ دی ضعیف تر اجرا میشن چون کار GPU بیشتر میشه و کند تر میشه!

نتیجه گیری :::

خب حالا موبایل 1080 بخریم یا 4K ؟
به هزار دلیل 1080 بخرید.چرا ؟
1)1080 به خودیه خود خییییییییییلی زیاده!و تا سالیان درازی 4K نمیاد به بازار.در بهترین حالت 4سال آینده تازه تلویزیون های 4K باب میشن.چه برسه به فیلم های 100گیگابایتی 4K !
2)در اینچ زیر 6-7 ، هیچ فرقی در کیفیت بین 1080 و 4K نیست!
3)مصرف باتری بیشتر میشه.
4)قدرت گرافیکی 2.5برابر کاهش پیدا میکنه.
مثلا اگر یک بازی با گرافیک Adreno 320 در فریم 60 برای موبایل 720 اجرا میشه.
در فریم 30 برای موبایل 1080 اجرا میشه.
برای مثال در فریم 10 برای موبایل 4K اجرا میشه.
یعنی 6 برابر کاهش قدرت گرافیکی داریم نسبت به HD
و 3-4 برابر کاهش قدرت گرافیکی داریم نسبت به Full HD

برتری 4K در چیه؟! »
این برتری رو فقط در اینچ های بالای تبلت و لپ تاپ میتونید مشاهده کنید.

::::: ریاضیات!!! ::::::
اگر بگیم چشم انسان از فاصله 10 سانت حدود 300 PPI رو درک میکنه،و اگر بگیم از فاصله 30 سانت میخوایم کار کنیم یعنی PPI اگر 300 باشه عــــــالیه!

توضیح :
PPI یعنی مقدار پیکسل ها در هر اینچ.هرچقدر بیشتر یعنی تراکم پیکسل بیشتر هست.ولی چشم انسان تا یه حدی میتونه درک کنه.
Resolution یعنی تعداد پیکسل ها در طول و عرض.مثل تار و پود میمونه.رزولیشین 4K یا Quad یعنی 3840 پیکسل ضربدر 2160 پیکسل.
رزولیشین Full HD یعنی 1920 پیکسل ضربدر 1080 پیکسل.
رزولیشین HD یعنی 1280 پیکسل ضربدر 720 پیکسل.
INCH یعنی اینچ!یعنی 2.54 سانتی متر!یعنی اگر صفحه نمایش شما 10 اینچ هستی یعنی 25سانتی متر قطر داره!خیلی سادست.

حدود 300 PPI برای چشم انسان از فاصله 30 سانت عالیه و شما از 10سانت هم نمیتونید پیکسل ها رو ببینید.بهش میگن صفحه نمایش Retina که نهایت رزولیشین واقعی هستش!
حالا اینچ چقدر باشه که با رزولیشین 4K حدود 300 PPI تولید کنه؟! »
فیثاغورس :
3840 به توان 2
جمع
2160 به توان 2
=
19411200
جذر از عدد بالا برابر = 4405
تقسیم بر 300 برابر است با :
14.6 اینچ !

»یعنی کوچکترین دستگاهی که میتونید بخرید و برای 4K مناسب باشه 14.6 اینچی هستش!

چه رسد به موبایل 5-6اینچی!
اینها همش تبلیغات و اصراف باتری و GPU هست.

قربانت :)

مقداد م در تاریخ : 1393/1/1

سلام مخلصم داداش محمدرضا عيدت هم مبارك ؛ ما خيلي دوست داريم چه پشت سر چه جلو روت گفتم محمد رضا رو خيلي ميخام . چند بار واست كامنت گذاشتم ميخاستم ببينم جريان گوشي قبليت چي شده ولي تاييد نشد ... نه والا اپل و سامسونگ كه كاملا مشخصه بينوا هستن:D راستش محمد ، بي تعارف ميگم واقعا دوس دارم از سوني خريد كنم چون با ارايه زد٢ واقعا نشون داده ميخاد جزو بهترين ها باشه و مطمينا زد٣ هم عالي هست . چشم گلم به زودي مزاحمت ميشم واسه خريد حالا يا زد٢ يا زد٣ منتها به شرطي كه خودت باهام بياي خريد

مقداد م در تاریخ : 1393/1/1

سلام برادر خوبي؟ ممنون از لطفت . اي بابا وان ٢٠١٤ و آدريان ؟؟!!!!! الجي و آدريان ؟؟!!! كره جنوبي و آدريان؟؟!! خيلي كلكي داداش محسن ! شما كه مليت اصليت ژاپنيه برادر :D ... شوخي كردم محسن عزيز ايشالا هر چي ميخري چه زد٢ چه z2 چه z Two باهاش حال كني !! منم باهات راجع به اون سايت موافقم و فك ميكنم محيطش ديگه جالب نيست البته من جزو معدود افرادي هستم كه توي اون سايت آي دي نداشتم و ندارم چون از همون اول از محيطش خوشم نميامد و ميديدم استفاده هاي نادرستي ازش ميشه و كارهايي كه همه ميدونيم ... راستي محسن جان ميشه لطف كني به پهناي باند رم در Exynos 5420 و 5422 كه اخيرا معرفي شده اشاره كني ؟ ميخام بدونم پهناي باند رم در Exynos 5422 ( يا همون كسينوس ورژن ٥ به قول خودت !!) مثل s805 ( كه دو برابر ١٢/٧گيگاست) هست؟ رمش چهار كاناله هست يا نه؟...
عيدت هم مبارك محسن عزيزم

far z در تاریخ : 1393/1/1

رضا جان، امیر نوت 3 نداره.
داره دنبال گوشی میگرده وتو صفحه همه پرچم دارا حضور داره تا با گرفتن نظرات کسانی که این گوشیها رو دارن بتونه به بهترین انتخابش برسه.
علاقه شدیدی هم به آیفون داره.از طرفداران سونی هم هست. اما فعلا تصمیم نهاییشو برا خرید نگرفته.
ضمنا آقا رضا، تفکیک رنگها یا به عبارتی کنتراست، یعنی اینکه رنگها از همدیگه کاملا متمایز باشن.
و زمانی شما میتونی بالاترین جزییات رو تو تصویر داشته باشی که کنتراست صفحه بالا باشه.
contrast به معنای تضاد هست. اون چیزی که ما به عنوان تفکیک ازش یاد میکنیم.
پس دوست عزیز یه بار دیگه با دقت به کلیپ نگاه کن.
---------------------------------------------------------------------------------------------
اما گفته بودم منم نظرمو میدم:
به نظر من تنها ضعف صفحه amo led، یه مقداری کمبود رنگ قرمز هست. واسه همین رنگ قرمزش یکم کم رنگتره. البته تو نوت 3 خیلی بهتره و فقط با مقایسه با صفحه lcd میشه تشخیصش داد. وقتی زاویه دید بیشتر میشه، از این غلظت رنگ قرمز بازهم کمتر میشه که این نقطه ضعفی هست برای این صفحه.
واسه همین شما رنگ قرمز رو پر رنگ تر میبینین تو زد 2 که نسبتا واقعی تره. هر چند کمی با اغراقه. ولی بهتر از نوت هست. در مورد رنگ سبز هم اینطوره. lcd سبز بهتری تولید میکنه.
ولی به همون نسبت lcd تو تولید رنگ سیاه و سفید نسبت به led ضعیفتر عمل میکنه. شما تو Lcd هیچ وقت نمیتونی سیاه خالص داشته باشی.
در مجموع:
برتری z2 :قرمز و سبز بهتر. رنگ زرد چون جز رنگ اصلی نیست مد نظرم نبود.
برتری نوت: سیاه و سفید بهتر
در مورد آبی هم هر دو خوبن.
اما صفحه زد 2 با اینکه رنگ قرمزش گرمتره و زاویه دیدش کاملا درست شده، نور صفحش خیلی خوب شده اما تفکیک رنگش خوب نیست. حاشیه های قسمت های مختلف تو عکس رو نگاه کنین میبینین که با اطرافش خیلی خوب جدا نشده. یعنی رنگ حاشیه های عکسا یه مقداری تو همه. مخصوصا رنگ قرمزش. علاوه بر اون هم جزییات تصویر کمتره. بعضی چیزا اصلا نیست تو تصویرش چون کنتراستش پایینه.
منظوم این موارد که به شکل برجسته ای نشون میده این مسئله رو.
1- تصویر اول: طرح برجسته روی کتری.
2- تصویر دوم: تفکیک دو رنگ زرد و سیاه روی زنبور. رگه های سیاه موجود روی اون قسمت آبی، گوشه پایین سمت چپ. مخصوصا تو حالت زوم. قسمت قرمز پشت سر زنبور. به تفاوت هاش نگاه کن. سایه سیاه بالاشو.
3- تصویر سوم: چین های روی پرده در حالت زوم. همچنین تفکیک صندلی ها از هم. نقاشی سقف

در مجموع، هر دو صفحات خوبی دارن. برتریهایی z2 نسبت به نوت 3 داره و یه سری برتری دیگه نوت 3 نسبت به z2 داره. و این انتخاب مشتری هست که کدوم رو میپسنده.
البته 0.5 اینچ اختلاف اندازه هست بین صفحه اینها. قاعدتا صفحه کوچیکتر باید با رزولوشون یکسان، تصویر بهتری از صفحه بزرگتر بده. یعنی کفه ترازو مقداری به سمت z2 سنگینتره تو این مقایسه.
ولی...

MOH R در تاریخ : 1393/1/1

آقا آدریان گل سلام
قبل از هر چیز عید رو به همه کاربرا ی عزیز و مدیر زحمتکش سایت تبریک میگم.
خیلی ممنون بابت جوابتون،الان دیگه خیالم از مسئله دیوایس های 64 بیتی و 32 بیتی راحت شد.
دفعه قبل که گفتید سال 2015 میاد فکر کردم دیگه به کلی 32 بیتی ها منسوخ و منقرض میشن و هرکی تازه خریده باشه به کل میره تو ضرر.به هر حال تصمیم گرفتم که Z2 رو بخرم.البته یه خورده زیادی گرونه.ولی میخرمش.
ممنون

محمد A در تاریخ : 1393/1/1

آقا قبول ممنون که اینقدر به فکر جواب دادن به کامنت های ما هستی.
دادا من الان بین ال جی جی۳ و زد ۲ موندم.چون ميگن با صفحه ی quad hd میخواهد بیاد و..خودت که از شایعات خبر داری!
....
کلا میخوام بدونم که صفحه فول اچ دی چه فرقی با quad hd داره؟اونقدر تفاوت داره که از عشقم زد۲ بگذرم و منتظر جی۳ بمونم؟تازه جی ۳ هم در سپتامبر معرفی میشه.
آقا ادرین فقط لطف کن بگو که عمر صفحه نمایش فول اچ دی تموم شده یا... نميدونم هر جوری فکر میکنی لازم باشه جوابمو بده.
درضمن راست ميگن که اسنپ ۸۰۵ با رزولوشن ۲۱۶۰ پی مطابقت کامل داره یا صفحه quad hd واسه ی پخش فیلم ۴کی بهتره؟اگه اونور باشه خوب من زد اولترا رو نگه دارم و منتظر یه گوشی quad hd باشم. دادا من کل پولامو جمع کردم آماده ی خریدم.هر جور میتونی کمکم کن که اگه میارزه ایست کنم یا نه همین زد۲ عالیه. جوابت در مورد انتخاب گوشی هم مبهم بود.بالاخره الجی یا سونی؟ ممنون.قربانت.

رضا a در تاریخ : 1393/1/1

شما از کامنتات معلومه خوب نوت3 داری ولی هرکی بیطرف اون کلیپ رو ببینه میفهمه زد2 راحت 2 برابر بازدهی بهتری داره

mohammad h در تاریخ : 1392/12/29

عید همگی مبارک
عید رئیس سایت هم مبارک
انشا ا.. که سالی پر از گوشی های خوشکل داشته باشین
.....

امیر ز در تاریخ : 1392/12/29

دوستان من قیمتشو در آوردم چون خالم تو آمریکا زندگی میکنه ازش پرسیدم میگفت اونجا 800 دلاره

صادق ن در تاریخ : 1392/12/29

اندروید این دستگاه 4.4.2 هست یا همون kitkat خب احتمالا z3 اندروید بالاتر را دریافت خواهد کرد بعد معلوم نیست برا z2 هم release بشه یا نشه.پس بخاطر اینکه قراره اندروید بالاتر یا اندروید مثلا 64 بیتی بیاد منطقی نیست از خرید این گوشی دست بکشیم.

Adrian F در تاریخ : 1392/12/29

نه دوستان زیاد نگران گوشی های 32 بیت نباشید.
برنامه های ایرانی که همگی 32 بیت هستن و باقی میمونن مشکلی نیست.فقط خارجی ها میان دوتا دوتا ورژن میدن مثلا MX Player 32BIT و MX Player 64BIT
اینجوری میشه.احتمالا ! اونقدرا جدی نیست من پیاز داغشو زیاد کردم،شما برای خرید موبایل تا آخر سال 2014 هیچ استرسی نداشته باشین.

mahdi z :
:D خدایی تعریف نمیکنم از خودم ولی همون 3-4 سال پیش من ثبت نام کردم فیس-بوک جای جالبی بود،پر از اخبار،مطالب جالبی بود.صفحات باحال و خنده دار ما هم میخوندیم و لایک میزدیم و شیر میدادیم دوستانمون کیف کنن...همین.....
تــــــــــــــــا زمانیکه بعدش بشدت خززززز شد!
هر جا میرفتم میدیدم دعواست،فحش و اینها.متاسفانه یا سر طرفداری از اینوری و اونوری،یا سر مقدسات،... یا سر مسائل فوق العاده خنده دار ... که واقعا سطح فیس-بوک رو آوردن پایین
والا جدیدا هم برخی از ایرانی ها،متاسفانه کارهای جالبی نمیکنن نمونش "مسی"
اینقدر ازینجور صحنه ها دیدم که زده شدم.

البته زده شدیم!مطمئنم خیلی ها هستن که دیگه جو اونجارو دوست ندارن.

ایشالا حذف میشه تا دللللللم خنک شه :D :D :D (شوخی میکنم:D )

مقداد م
آره گلم!دقیقا درسته.
پس چی فکر کردی،اینها همش فکره،من از سونی پول میگیرم که بصورت متفاوتی بچه ها رو جذب سونی کنم :D

سوخی میکنم
ولی یادش بخیر یکی از دوستان یه بار بهم گیر داد گفت وجداناً چقدر از سونی پول گرفتی میاد طرفداری میکنی.
:D

محمد A
نه محمد جان اصلا نترس...
فقط ترجیحا فقط واسه خودت میگم،اگر اهل نصب نرم افزار های زیادی هستی و آنچنان پولدار نیستی،ترجیحا فلگشیپ های سال 2015 رو نخر..!اینجوری بهتر و مناسب تر و کمتر ضرر میکنی.
این هم فقط نظر منه و فقط 20-30% اهمیت داره.نگران نباش عزیزم :D

آقا جون یه واقعیته! صد در صد موبایل فروشان (سونی سامسونگ اپل و ...) همگی با همی جریان 64 بیتی شدن موبایل ها سعی میکنن دوباره شروع کنید به خرید موبایل و دوباره غوغای اسمارت فون ها رو به پا کنن!مطمئن باشید اینکارو میکنن.چون سودشون توی فروش بیشتره و با هر روشی شده سعی میکنن خریدار رو مجاب کنن بجای 32 بیت بیاد 64 بیت بخره!
همونکاری که اپل کرد....بقیه هم انجام میدن.

بین اون 5تا،الجی توی فلگشیپ خوب عمل نکرده،واقعیت اینه که شاید الجی بخرم ولی میدونم تجربه ی قوی ای توی موبایل نداره.یک واقعیته.اشتباهات زیادی در ساخت موبایل در سری الجی شاهد هستیم.
ولی شجاعت قوی ای در استفاده از چیزهای عجیب غریب در موبایلاش داره.

بستگی به نوع شخصیت و نوع استفاده از موبایل و نوع کارکردم،چون خودم آدم ساده ای هستم و هزاران نرم افزار رو تست نمیکنم ، بیشتر شیک بودن واسم مهمه.واسه همین HTC One 2014 یا Sony Z2 رو میگیرم.
اگر دیدم HTC حرفی واسه گفتن نداره،صد در صد سونی میگیرم.و اگر دیدم سونی زد2 خوب از آب در اومده و همونطور که سونی قول داده روی اسپیکر و صفحه و دوربین کار کرده،دریغ نمیکنم از خریدش.
طرف سامسونگ نمیرم،چون بدنش رو اصلا دوست ندارم و لذت شیک بودن رو القا نمیکنه.بدنه پشتش خداییش شبیه به 1202 نوکیا هست.
ولی سونی شفافه و براق حس فوق العاده جالبی میده.
اچ تی سی هم تمام فلز هست و واسه من که مکانیک میخونم حس باحالیه :D حس همزاد پندازی میده :D
الجی هم جالب ولی نه برای از بین رفتن 2 میلیون تومن :D

ممنون عزیزان.
شب خوبی داشته باشین و سال نو مبارک باشه.
دعا کنید سال خوبی داشته باشیم!! به خصوص خودم!

Adrian F در تاریخ : 1392/12/29

سلام.چند ساعت دیگه عید هستش و داریم کامنت میدیم :D میبینید چقدر دوستون دارم ؟! :d

امیر. ن :
همینجوری یه فیس-بوک تو ذهنم بود گفتم تا تنور داغ ـه بچسبونم :D
خودم از فیس بدم میاد،تبلیغات منفی میکنم یکم دلم خنک شه :D

far z :
دقیقا واسه تو بود که سریع کامنت دادم که آتو دستت ندم :D
البته راست میگی،دوستان آلرژی دارن بهت،من شخصا دیدم.البته نه فقط تو،یکی از بچه ها قدیما بود،من یادمه فقط اومد گفت گوشی خوبیه،حدود چهل تا پنجاه تا منفی خورد،من هیچوقت نفهمیدم مگه چه حرف بدی زد :D :D :D
خلاصه عیبی نداره...

آره سیستما اینترنتی فوق العاده باحالن.یکیش Chrome !این سیستم عامل هیچی تو خودش نداره.فکر میکنم سر جمع 400 مگابایت هم نباش!بعد هر چیزی به جز مرورگر و اینها بخوای باز کنی مثلا پخش کننده ی MKV مستقیما فایلت استریم میشه توی اینترنت میره تو مرکز مثلا گوگل کروم،بعد همونجا دیکود میشه و دوباره پخش میشه واسه تو
واسه کسانیکه اینترنت 100مگابیت ثابت دارن یا حداقل 20 مگابیت،فوق العاده هست!
دیگه هیچوقت ویروس نمیگیره.چون از مرکز گوگل تامین میشه.هیچوقت کند نیست.اصلا لازم نیست آپدیتش کنی.پولی نیست.اصلا یه چیزیه واسه خودش.در آینده همه سیستم عامل ها بدین شکل میشن.
تمامی بازی ها هم اینطوری میشن.مثل سیستم Playstation Now دقیقا همینطوره!
شما بازی ای توی دستگاه نمیزاری!فقط وصل میشی به اینترنت میگی فلان بازی رو واسم اجرا کن ، از اینترنت واست بازی رو اجرا میکنن و فقط تصویر رو واست نمایش میدن تو دکمه بزنی هرکاری کنی استریم میشه به مرکز پلی استیشن و بازی راه میفته و تصویر بازی واست مخابره میشه!
خیلی باحاله.
حتی روی دستگاه تلویزیون سیاه و سفید هم میتونی گرافیکی ترین بازی های دنیا رو اجرا کنی،فقط کف کف باید اینترنت 5 مگابیت داشته باشی.خود سونی میگه تا 8 مگابیت کافیه.

والا خوبه :D

mo k
سیستم اینترنتی رو بالا گفتم...
سیستم یکپارچه و همگانی یعنی در آینده بجای اینکه موبایل یه نوع سیستم عامل باشه،کامپیوتر یه نوع دیگه،تمامی دستگاه ها روی یک سیستم عامل واحد و مرجع و مثلا اینترنشنال اجرا میشن.
مثلا از یخچال و پلوپز و موبایل و ماشین و کامپیوتر و واکمن و تلویزیون و سیستم سرمایشی گرمایشی خونه همگی با هم به یک سیستم عامل وصل هستن و همگی توسط همون کنترل میشن.
شما موبایل رو دستت بگیری همه ی اینها رو میتونی کنترل کنی.یا کامپیوتر دستت باشه و ...
چیز جالبیه.الآن بتازگی گوگل و سونی و سامسونگ و بقیه ی بچه ها ( :D ) دارن روی این سیستم ها کار میکنن.
فکر میکنم اسمش هم بزارن Home چون کل خانه رو در بر میگیره.
مثلا اگر میخوای بخوابی،کنترل تلویزیون دستت میگیری میگی موقع خوابه،بعد چراغا کم نور میشن،موبایلنت سایلنت میشه.صدای زنگ خونه کم میشه.دستگاه پلی استیشنت خاموش میشه،کولر روشن میشه و .... !
یه همچین چیزی.

MOH R
نه اصلا دو دل نباش.تا آخر سال 2014 هر چی بخرید مشکلی نیست.
این قضیه مال فقط 2015 هست.یعنی دی ماه سال جدید که میاد،ازون موقع بهتره فلگشیپ نخرید.
و این قضیه فقط 20-30% جدی هست.البته برای کسانیکه زیاد پولدار نیستن.پولدارا که هیچ :D
1) اگر دوست داری اصلا صبر هم نکن،زد2 بخر و نگران هیچی نباش.تا 4سال آینده برنامه های 64 بیتی باب نمیشن خیالت راحت.
2)بعید میبینم.احتمالا سخت افزار Snap 805 هستش.نه نیست.فکر نمیکنم.
3)اگر بخوای موبایل رو 5سال نگه داری،امکان داره 5 سال آینده،نتونی 10-20% از برنامه های جدید رو روی گوشیت نصب کنی.ضرر فقط در حد برنامه هستش.
4)نه نه! فقط برنامه هایی که مجبور باشن 64 بیت میسازن!

محمدرضا م در تاریخ : 1392/12/29

مقداد جان از لطفی که شما همیشه نسبت بمن داری متشکرم. مقداد جان اعتماد به سونی بنظرم احتیاج به فکر کردن نداره. شما درقسمتهایی که سونی فعالیت میکنه دقت کردی همیشه محصولاتش اول تا سوم هستند؟ همچین برندی سراغ داری که محصولاتش همه در سطح کیفی بالا و قدرت مند باشه؟ مطمئنم نداری. خیلی از دوستام که سامسونگ داشتن با خرید گوشیهای سونی دیگه اومدن سراغ سونی،حتی از روان تر بودن و کیفیت محصولات سونی بارها گفتن بهم... چرا چون سونی اعتمادشونو جلب کرده . کافیه یبار گوشی از سونی داشته باشی. دیگه هیچی بدلت نمیشینه. بنظرم z2 بخر قال قضیه رو بکن اونوقت میبینی اعتماد به سونی واقعا بیهوده نبوده.

Poorya K در تاریخ : 1392/12/29

سلام آقا محمد هرکاری که بکنی این پشرفت تکنولوژی هست که هی داره زیاد تر میشه 100% سیستم عامل های 64 بیتی وارد عمل میشن چقدر خوب که سال 2015 باشه ولی بازم دیره ..اصلا توجه کردی که موبایل چهارهسته ای با رم 4 گیگ یا 3 گیگ خودش یه کامپیوتره؟ پس بدون دقیقا سرنوشتشون مثل کامپیوتره که صددرصد 64 بیت میشن. اینو که دیگه شکی نیست ولی اگه بگی 64 بیت های سال 2015 از این 32 بیت قوی ترن یا هماهنگن با آندروید جدید یا کلا بهینه درست شد فعلا زوده ولی هماهنگ هم میشن .

محمد A در تاریخ : 1392/12/29

آقا ادرین جوری گفتين که مارو ترسوندن. تو فون آرنا خوندم که نوشته بود اندروید ۶۴ بیتی تا سال ۲۰۱۵ نمياد. اونوقت ما باید تا اونموقع ایست کنیم.خوب الان شما با این کامتتت کاری کردی که خیلی ها دودل بشن. فقط یه سوال دارم.آیا خرید یه گوشی از بین اون ۴. ۵ مورد گوشی که گفتم به صرفه هست یا نه.؟
بعد شما خودت از بین اون ها به کدوم علاقه دارید؟ ممنون

پوریا ب در تاریخ : 1392/12/29

اکسپریا زد2 هم باصفحه نمایش کم کیفیت به بازار عرضه شد

ولی شرکت سامسونگ در ساخت گوشی گلگسی اس5 سنگ تمام گذاشته.

این همه امکانات در گوشی به نام* نوت3 * موجود است مثل این گوشی های که جدید امده ولی با صفحه

فول اچ دی که بهترین صفحه نمایش سال شده نوت3 درسال 2013
.

مقداد م در تاریخ : 1392/12/29

سلام محسن جان ممنونم از توضيحاتت . پس طالع بين عزيز ، خريد نوت٤ و z3 ايرادي نداره ؟! ولي اگه نوت٥ و زد٤ بازم ٣٢بيتي بودن ، صبر كنيم تا نوت٦ و زد٥ كه ٦٤بيتي هستنو بخريم؟ راستي محسن جون من با اينكه به اپل و سامسونگ علاقه دارم ولي برخورد هاي خوب شما و محمد رضا و يكي دو تا ديگه از بچه ها ، در جلب نظر بقيه و اعتماد به سوني خيلي موثره ؛ واقعا كاش بعضي ها مثل شما بودن نه اينكه مدام تو فكر منفي دادن به كامنت ها باشن .

جلال ا در تاریخ : 1392/12/28

آقا هر کی میدونه لطفا بهم جواب بده:

آیا تمامی لوازم جانبی که در سایت سونی برای این گوشی معرفی شده، روی آن و در جعبه گوشی میباشد؟

مثلا کیبورد،هندزفری،میکروفون،پایه شارژ،پایه ماشین،دستبند و ...

یا اگر خیر همش نیست،لطفا لیست لوازمی که میدن رو بگین.ممنون میشم

MOH R در تاریخ : 1392/12/28

آقا آدریان عزیز سلام
نظرتون رو در مورد فلگشیپ های 64 بیتی خوندم حالا چند تا سوال دارم.با توجه به اینکه من احترام زیادی برای شما و نظراتتون قائلم،هر چیز رو شما صلاح بدونید من هم همون رو پیش میگیرم.
1.نظرتون باعث شد که من دو دل بشم که Z2 بخرم یا صبر کنم فلگشیپ های 64 بیتی عرضه بشن.حالا به نظرتون من Z2 رو بخرم یا منتظر فلگشیپ 64 بیتی بمونم؟
2.آیا Z3 فلگشیپ 64 بیتی ای است؟
3.اگه من Z2 بخرم ضرر میکنم؟اگه ضرر میکنم لطفا بگید دقیقا در چه موردی ضرر میکنم و چرا؟
4.وقتی دیوایس های 64 بیتی عرضه شوند دیگر برنامه های 32 بیتی ساخته نخواهند شد؟

علی س در تاریخ : 1392/12/28

دوست عزيز در مقایسه این دو بهتره به زاویه دید بهتر و کنتراست بالاتر و گرمی بیشتر رنگها به خصوص رنگ قرمز در تصوير اول (کوزه) و رنگ زرد زنبور و رنگ قرمز پرده ها و زاویه دید به خصوص در رنگ قرمز که وقتی زاویه یکم بیشتر شد رنگ قرمز در نوت3 تغییر پیدا کرد و از کنتراست و گرمی آن کم شد و برعکس تو همه اینها اکسپریا Z2 برتر بود

mo k در تاریخ : 1392/12/28

سیستم عامل های همگانی و یکپارچه یا سیستم عامل کاملا مبتنی بر اینترنت میان.
یکم درباره این دوتا بیشتر توضیح بده ممنون.

far z در تاریخ : 1392/12/28

محسن جان، اونی که نوشته بودی برنامه 64 بیت رو سخت افزار 32 بیت اجرا میشه، خیلی تعجب کردم.خوشبختانه قبل از اینکه من کامنت بدم، خودت اصلاح کردی. وگرنه من اصلاح میکردم یه 7 8 تا منفی میخوردم. D:
حالا دیگه فال گوشی میگیری؟ از این گوی جادوها هم داری؟ :))
سیستم عامل مبتنی بر اینترنت ایده جالبیه، اما از نظر امنیتی هم باید خیلی پیشرفت کنه. اون موقع دیگه حافظه داخلی هم بی معنی میشه. 1 ترا بایت فضای حافظه مجازی.
اما سال 2020 هم خیلی دور نیستا. با این وضعیت اینترنت تو ایران هم به درد نمیخوره. تا اون موقع هم نمیدونم بهتر میشه یا نه. اون موقع مجبور میشیم glx بخریم. شاید گوشی هایی مثل gli یا gl هم بیان به بازار که دایره انتخابمون وسیعتر بشه. شایدم دیدی خیلی پیشرفت کرد و پرشیا اومد رو دست همه اینا.

far z در تاریخ : 1392/12/28

کلا تو صفحه z2، بچه ها خوب دست به مثبت و منفی هستند.
شما به صفحات گوشی های دیگه برین، 20 کامنت پشت سرهم رو میبینین که نه کسی مثبت داده و نه منفی.
نکته جالب اینه که این کامنت من که 10 تا مثبت خورده چیزی توش نداره. نه نظری نه چیزی. هر چند احساس میکنم که دوستان برای اینکه یکم جو مثبت بدن این کار رو کردن. البته نقش کامنت adrian عزیز باعث این شد. از اون جالبتر اینکه 3 تا منفی هم خورده این کامنت. نشون میده بعضیا به طرز عجیبی به اسم من حساسیت دارن. D:
تو صفحه اس 5 هم اینطوره.
من در خدمتتونم.

امیر. ن در تاریخ : 1392/12/28

حرفتون درست ولی یه سوال فیسبوک چه صیغه ایه این وسط!!!!!!
از کجا اومد یه هویی :)))
عیدتونم مبارک

امیر. ن در تاریخ : 1392/12/28

عاقا اصن از کجا معلوم خود ایشون فروشنده نباشن ؟به طرز مشکوکی در همه ی پیج ها این پیام رو بدون منبع میدن ومیرن

امیر. ن در تاریخ : 1392/12/28

(این کامنت واسه اون لینک مقایسه ی نوت3 وزد2 هست خواهشا بخونین وبا دید تعصب به قضیه نگاه نکنین خود منم اگه بخوام از بین زد2 واس5 یکیو انتخاب کنم زد2 رو انتخاب میکنم منم در مجموع طرفدار سونی ام ولی بیاید منطقی به قضیه نگاه کنیم نمیگم نظرم منطقیه ولی خواهشا تا پایانش بخونید واگه غلط داشت اصلاحش کنید)

اگه قرار به اغراق باشه که اینقدر به سامسونگ گیر میدن چرا این گوشی (زد2) اینقدر رنگا رو اغراق آمیز نشون میده؟؟؟؟؟؟
تو اون عکس سالن اگه دقت کنید رنگا بصورت کمی تار وقررررمز پر رنگ نشون داده میشن تو زد تو ودر عوض وقتی روی لوستر زوم میشه زد تو خیلی قشنگ تر نشون میده لوستر رو

و در قسمت عکس زنبور قسمت های سیاه زنبور در زد2 به صورت قهوه ای نشون داده میشه
ولی رنگ زرد تولید شده در زد2گرمتر بود(اون قسمتای زرد بدن زنبور)
ولی تو بعضی قسمت ها هم حساس کردم زد2 بهتر نشون میده که شاید مثلا در بخش همون لوستر چون صفحه ی زد2 نزدیک دوربین بود ومستقیم دوربین داشت میگرفتش ونوت3 کمی با زاویه وفاصله بود تصویر توی زد2 بهتر نشون میداد؟

وشایدم میخواستن با نزدیک کردن زد2 ودور کرن نوت3 بگن زد2 بهتره ویا اینکه زاویه ی دیدشو پنهان کنن(اگه بازم مرتفع نشده باشه مشکل زاویه دید).
اون دوربینی هم که باهاش فیلم میگرفتن زیاد مال نبود وبهتر بود گوشیا برای قضاوت بهتر کنار هم قرار میگرفتن

توی تصویر قوری هم زد 2 رنگ غلیظ تری تولید کرد ولی جزییات در نوت3 بهتر نشون داره شده بود.(بافت های قوری رو میگم)
تو تضویری که رو پرده زوم کرده بودن زد2 رنگ عمیق تری تولید کرده بود ولی رنگاش تار بودن ونوت3 جزییات بهتری رو نشون میداد ورنگای پرده قابل تفکیک بود در نوت3 ولی در زد 2 رنگا با وجود غلظت بیشتر کمی تار بودن ورنگای قسمت های استوانه ای پرده که یکی درمیون تو وبیرون بودن باهم قاطی شده بود وبا وجود اغراق آمیز بودن رنگا تضاد بین رنگا وتفکیکشون در زد 2 به خوبی صورت نمیگرفت وشایدم ضعف دوربین فیلم برداری بود نمیدونم ولی صفحه ی زد2 که اینجوری به نظر میرسید

و نمیدونم نوت3 رنگ پرده رو کم رنگ تر نشون میداد یا زد2 اغراق وغلظت بیهوده ای بکار گرفته بود

امیر. ن در تاریخ : 1392/12/28

دااداش اصن حرف تفکیک رنگ رو نزن من که شاخخخخخخ دراوردم !!!!!!
به زودی منم یه مقایسه میذارم مقایسه ی خودمو که سعی کردم منصفانه قضاوت کنم

Adrian F در تاریخ : 1392/12/28

یه اشتباهی رخ داد و جا هم نشد درستش کنم،اجزا بدید من تصحیح کنم ، درستش اینه »
"خریدن یک دیوایس قدرتمند 64 بیتی کاملا کار درستی هست.ممکنه یکم برنامه ها کرش بدن(از کار بیفتن) ولی بهرحال خیلی آینده ی بهتری برای دارندگان 64 بیتی هستش تا دارندگان دستگاه های 32 بیتی...
یعنی خریدن یک دیوایس قدرتمند 32 بیتی زمانیکه 64 بیتی ها دارن عرضه میشن کار کاملا اشتباهی هست!
چرا؟!
چون برنامه های 32 بیت روی گوشی های 64 بیتی هم اجرا میشن و مشکل خاصی نیست ولی برنامه های 64 بیت روی گوشی های 32 بیتی اجرا نمیشن!
پس برنامه نویس هایی که "مجبور" میشن روی 64 بیت بسازن (مثل بازی های نسل بعد یا نرم افزار های سنگینی مثل رندرینگ و Mapsـها و غیره که حجم رم زیادی اشغال میکنن) به درد دستگاه های 32 بیت نمیخورن و کار نمیدن.
و برنامه نویس های 32 بیت ترجیح میدن برن به سمت برنامه نویسی 64 بیت.چرا؟! چون فضای بیشتری برای کار با رم دارن.از چند هسته همزمان براحتی میتونن استفاده کنن.آدرس دهی راحت تری میتونن بکنن(به جای :
مثلا C://windows/system/app/software/GHEYRE-TA-256-HARF-BADazOON-ERROR-MIDE
به جای 256 تا حرف میشه تقریبا بینهایت).

حالا اینجا سر کی کلاه میره!؟
سر تمامی کسانیکه موبایل های 32 بیتی خریدند.یعنی من و شمایی که نوت3 داری و شمایی که زد2 داری و SP داری و تمامی کسانیکه تا به الآن موبایل خریدن!"

حالا این قضیه چقدر جدی ـه؟! والا فکر میکنم یه 20%ـی مهم باشه.جوری نیست که سال 2015 همه باید صبر کنیم و هیچکس نباید گوشی بخره و غیره...ولی تا 20-30% قضیه رو جدی بگیرید.یعنی اگر واقعا پول آنچنانی ندارید،سعی نکنید فلگشیپ های آخر سال 2014 و 2015 رو خریداری کنید.ترجیحا یا گوشیتون رو نگه دارید یا دیوایس های مید-رنج و کم قیمت (زیر800تومن) خریداری کنید که ضرر نکنید.
این ضرر هم فقط برای کسانی هست که اهل نصب رام و اهل نصب انواع و اقسام برنامه ها هستند.

البته خداییش گوشی با 4 گیگ رم دیگه کافیه الآن لپ تاپ بزووووووور 8 گیگ رم رووش میزارن من نمیدونم چه صیغه ایه الکی گوشی رو قوی میکنن والا بلا کاربرد نداره،آدم گوشی رو میخواد واسه صفا نه اینکه محاسبات ریاضی و رندرینگ و گیم های فول اچ دی 3D رووش اجرا کنه.میخواد واسه کار نهایت یکم تفریح و سرگرمی...
کاش روی همون 4 گیگ بمونه تا سال 2020 !!!باور کنید گوشی بخرید 8 هسته و 4 گیگ رم تا سال 2018 به هیچ دردتون نمیخوره!محاله از کل قدرتش استفاده کنید ولی کــُـند میشه!! چرا کند میشه؟! چون اندروید کلا آنچنان بهینه نیست و هرکسی واسش برنامه میسازه.شما ابر رایانه داشته باشید با یک نرم افزار بد براحتی میتونید کندش کنید و حتی بسوزونیدش!
یکی از بدی های اوپن سورس بودن اندروید همینه.هر آدمی از هر ناکجا آبادی واسه اندروید برنامه میسازه و ما هم نصب میکنیم و یک ناهماهنگی کلی توی سیستم وجود داره.وگرنه اگر نظارت شدید مثل اپل بود،این مشکلات کمتر میشد.

بهرحال هر خوبی ای بدی ای داره،دوره ی اندروید هم تا آخر سال 2020 هستش و بعد از اون به کلی محو میشه.میگیم "فلانی یادته با اندروید انگری بردز بازی میکردیم...اهههههه!!!"
بعدش سیستم عامل های همگانی و یکپارچه یا سیستم عامل کاملا مبتنی بر اینترنت میان.
راستی فیس-بوک هم اون زمان بطور کامل از بین میره.تویئتر هم احتمالا یه سایت خبری یا خبرچینی میشه.
خلاصه آینده نگری خواستید ما در خدمتیم،فال میگیریم بیا و ببین :D

ببخشید طولانی شد،خواستم کم ایراد باشه.

عیدتون مباللللللللللللللللللللللللـــــــــــــــــــــک!
:X

mohammad h در تاریخ : 1392/12/27

همین شما ها هستین که جو میدین دیگه هی میگین 20% بیست درصد میکنین مغازه دار ها میبینن مردم اماده هستن که قیمت بکشه بالا قیمتارو می کشن بالا
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
مردم اگه قیمت رفت بالا کوشی نخرین بیاد پایین با یه 1200 هم میشه سر کرد

Adrian F در تاریخ : 1392/12/27

سلام عزیزم.
خواهش میکنم رفیقم.
استاد چیه،کوچیکتیم امیر جان :d

805 همون A15 هست همون Kraitهستش.البته از نوع Krait450 نه Krait400 ! کمی ارتقاء یافته ولی دقیقا همون A15 هستش.

اتفاقا A17 دقیقا همون A12 هست.
در ساخت A12 الآن که خوندم متوجه شدم ARM یه سری اشتباهاتی رو در ساخت A12 داشته که توانایی خوبی در معماری big.LITTLE نداشتند.
معماری big.LITTLE چیه؟!
قرار دادن 4 هسته A7 در کنار 4 هسته A15 یا A12 یا A17
مثل کاریکه سامسونگ کرده.

توی معماری big.LITTLE یعنی 8 هسته ای هایی که 4 هسته خاموشه و 4هسته در موقع نیاز روشنه،دیدن که A12 خوب جواب نمیده،واسه همین دیگه A12 در معماری big.LITTLE دیگه استفاده نمیشه.

یعنی در آینده بجای 4هسته ای A7 ، میان 4هسته ای A12 میزارن.بنظرم بینهایت انتخاب خوبی هست!
A17 دقیقا همون A12 هستش و اشکالاتش رو برای big.LITTLE گرفتن و یه 20% قوی تر شده.
یعنی A12 حدود 40% از A9 قوی تره.
و A17 حدود 60% از A9 قوی تره.
توضیحات دقیقی در اینجا هستش :
http://www.anandtech.com/show/7739/arm-cortex-a17

805 قدرتش حدود 3.5 هست.پس بر مبنای همون A15 هست.کلا Krait یک معماری بر اساس A15 هستش.

A12 که 3ماه دیگه تازه عرضه میشه چه رسد به اینکه کوالکام توی کدوم فرصت تونسته اونو بررسی کنه و یک نسخه ی دیگری رو طراحی کنه برای خودش؟! مسلمه که بر اساس همون A15 هست.

A17 که کلا 1سال دیگه میاد.اون هم که بعیده!
==========

احتمالا اندروید بطور کامل 64 بیتی نمیشه،بلکه نسخه های 64 بیتی اندروید باب میشن!مثل ویندوز7 32بیتی و 64بیتی.نسخه های 64بیت اندروید مثلا برای ایکسپریا Z4 که سی پی یوش مثلا 64 بیتی هستند،ساخته میشه! ولی نسخه های 32 بیتی اندروید برای Xperia Z2 میان!
یعنی 2تکه میشن.واسه همین مشکلات زیادی هم برای کاستوم فریمور ها و رام های مختلف و کسانیکه رام غیر اصلی برای 64بیتی ها نصب میکنن پیش میاد!

آره تا زمانیکه اندروید 64 بیت نشه،تقریبا محاله A57 هم بیاد به بازار.
ولی میشه اندروید 32 بیتی روی سی پی یو 64 بیتی نصب کرد مشکلی نیست،میشه برنامه های 32بیتی نصب کرد ولی همونطور که گفتم حدود 100% احتمال Crash رو بیشتر میکنه!
مثل اپل...
تازه اپل چقدر به کیفیت برنامه ها اهمیت میده اینجوریه!دیگه حساب کن اندروید که برنامه ها رو کیلویی رووش میسازن،چه غوغایی بشه :d

بنظرم هر کسی میخواد پرچمدار بخره،تا Z3 یا Note 4 هم خریدش رو انجام بده بعد اگر پرچمدار های بعدی یعنی S6 و Z4 هنوز 32 بیتی موندن،نخرید!
نخرید! تــــا زمانیکه 64 بیتی اومدن.
یعنی اگر مشتاق خرید پرچمدار هستید یا Z2 بخرید یا Z3 بعد از اون اگر 2سال هم پرچمدار اومدن بازم نخرید تا زمانیکه پرچمدار 64 بیتی بیان.

خریدن یک دیوایس قدرتمند 64 بیتی کاملا کار درستی هست.ممکنه یکم برنامه ها کرش بدن(از کار بیفتن) ولی بهرحال خیلی آینده ی بهتری برای دارندگان 64 بیتی هستش
ولی خرید یک دیوایس قدرتمند 32 بیتی زمانیکه 64 بیتی ها دارن عرضه میشن کار کاملا اشتباهی هست!
چرا؟!
چون برنامه های 64 بیت روی 32 بیت هم اجرا میشن ولی برنامه های 32 بیت روی 64 بیت اجرا نمیشن!
پس برنامه نویس ها ترجیح میدن روی 64 بیت برنامه بسازن
سر کی کلاه میره!؟
سر تمامی کسانیکه موبایل های 32 بیتی خریدند.یعنی من و شمایی که نوت3 داری و شمایی که زد2 داری و SP داری و تمامی کسانیکه تا به الآن موبایل خریدن!

یعنی در سال 1394 یا 2015،خریدن دیوایس 64 بیتی خییییییییلی بهتر از خریدن دیوایس 32 بیتی هست.

البته این پیشنهاد منه،امیدوارم که کم اشکال باشه.

قربونت برم :)

Adrian F در تاریخ : 1392/12/27

سلام میلاد جان.
خواهش می کنم :)

در سیستم 32 بیت ، شما میتونید 2 به توان 32 بیت از Ram رو در اختیار مستقیم Cpu قرار بدید.
حدود 4 گیگابایت

ولی در سیستم 64 بیت شما میتونید 2 به توان 64 بیت از Ram رو در اختیار Cpu ها قرار بدید.
میشه حدود 18000000000000000000 بایت یا 16 اگزابایت!
اگزابایت چیه؟! میگم :
کیلوبایت....بعدش چیه؟! مگابایت...گیگابایت...ترابایت...پتابایت...اگزابایت !
یعنی میتونید رم 16 اگزابایتی هم بزارید.:D
یعنی اینکه تمامی لپ تاپ ها و موبایل های دنیا که بیشتر از 4 گیگابایت رم دارند،باید سیستم 64 بیتی نصب کنند،علاوه بر این خوبی هایی هم 64 بیتی ها دارند :
32 بیت و 64 بیت یعنی Cpu شما توانایی دریافت 32 بیت اطلاعات در یک دفعه رفت و آمد رو داراست.حالا اگر 64 بیت باشه توانایی دریافت 64بیت اطلاعات در یک لحظه داراست.
منظورم از لحظه یا دفعه همون "بسامد" هستش.مثلا سی پی یو 64 بیت ، منظور سی پی یو ای هستش که از Ram با پهنای 64 بیت استفاده میکنه.

مثال میزنم :
شما میخواهید به 8 مهمان چایی بدید.
1)یا سینی بزرگ برمیدارید و در اون 8 تا لیوان میزارید.
2) یا سینی کوچیک بر میدارید و در اون 4تا لیوان میزارید.ولی باید 2بار برید و بیاید.

کدوم بهتره؟! مسلمه 1
جریان 64بیت و 32 بیت هم همینه.
به صرفه ترن.کم مصرف ترن.کمتر گرم میشن.ساختنشون راحت تر میشه.
برنامه هایی که از چند هسته سی پی یو استفاده میکنن خیییییلی بهتر جواب میدن
دیگه کمبود تعداد کاراکتر آدرس نخواهیم داشت
راستی،برنامه های رندر بسیار عالی تر اجرا میشن چون رم بیشتر میخوان ولی بازی ها چون اصلشون گرافیک هست،اگر گرافیکشون ارتقاء پیدا کنه خیلی بهتر از اینه که بخواین سی پی یو رو 64 بیت کنید یا رم رو به 8 گیگابایت افزایش بدید.گرافیک در بازی اصله!

کوچ کردن به 64 بیت خیلی خوبه ولی خب مشکلاتی هم بهمراه داره :
هیچ برنامه ی 64 بیتی روی سیستم عامل 32 بیتی اجرا نمیشه.ولی برنامه ی 32 بیتی روی سیستم عامل 64 بیتی اجرا میشه!
همه ی برنامه های 32 بیتی و سیستم عامل های 32 بیتی روی سی پی یو و رم 64 بیتی اجرا میشن و مشکلی نیست و همه ی برنامه ها و سیستم عامل های 64 بیتی براحتی و بسرعت روی رم و سی پی یو 64 بیتی اجرا میشن.

دقیقا مثل Ps2 که بازی های Ps1 هم اجرا میکنه ولی Ps1 که بازی های Ps2 نمیتونه اجرا کنه!
================
از طرفی گفتیم 64 بیت یعنی در یک دفعه 64 بیت اطلاعات میره به Cpu برای پردازش.
ولی در 32 بیت، 32بیت اطلاعات میره به Cpu

اینجا برنامه هایی که بر اساس 32 بیت ساخته شدن باید حتما ترجمه بشن به برنامه های 64 بیت.یعنی به Ram بگیم : آقا شما بیا 2تا تکه 32 بیت رو به هم بچسبون که بشه 1تکه 64 بیت که سی پی یو فکر کنه برنامه 64 بیته!
ولی اگر برنامه 64 بیت باشه و سی پی یو 32 بیت باشه هیچ وقت اجرا نمیشه.چرا؟! چون اصلا نمیتونن برنامه ای که تکه هاش 64 بیت هست بیان تکه تکه کنن به 32 بیت و بخوان به رم بفرستن که رم بفرسته به سی پی یو!
==========
چه بدی هایی داره؟! :
1)از سال 2015 به بعد که سیستم های 64 بیت میان،شما باید مراقب باشید اندروید 64 بیت روی دستگاه 32 بیت فلش نزنید! که دیگه کار نمیده!
2)نرم افزار های 2015 به بعد که ممکنه 64 بیتی ساخته بشن بهیچوجه روی موبایل های قدیمی (موبایل های الآن 32 بیت هستند) اجرا نمیشن.
3)همونطور که در سیستم اپل شاهد هستیم،ترجمه کردن برنامه های 32 بیت به 64 بیت احتمال Crash یا قفل کردن برنامه ها رو 100% افزایش میده.قبلا در اپل هر 0.5% از برنامه ها یک بار قفل میکرد،الآن شده 1%

قربانت :)

MOH R در تاریخ : 1392/12/27

نمایندگی به دو شکل ممکنه باشه:
1.بعضی از فروشگاه ها محصولات چند برند رو با هم میفروشند.مثلا htc و SAMSUNG و SONY رو باهم عرضه میکنند.

2.بعضی از فروشگاه ها هم وجود دارند که نماینده رسمی یک برند هستند که در این صورت تعدادشون معمولا کمتر از مورد بالایی می باشد و فقط محصولات یک برند خاص رو میفروشند.

سونی احتمالا تو شهر های بزرگ و مراکز استان ها نمایندگی رسمی داشته باشه.اگه دنبال نمایندگی تو شهرتون بگردید حتما پیدا میکنید.
مثلا تو یکی از سفر هامون به جنوب کشور یک دوربین Handy Cam محصول سونی رو از یک نمایندگی سونی خریدیم.

رضا a در تاریخ : 1392/12/27

دیگه فکر کنم با این کلیپ حرف و بحث و صحبتی باقی نمیمونه از همه دوستان میخوام حتما نگاه کنند خیلی خوبه

رضا a در تاریخ : 1392/12/27

تو همه موارد زد2 با اختلاف زیاد خیلی بهتره و تو کلیپ کاملا مشخصه مخصوصا تو تفکیک رنگ که اصلا نوت3 جلوی زد2
حالا کسی بیاد بگه نه دیگه باید بهش گفت دوست عزیز لطفا کلیپ رو دوباره نگاه کنید

محمد A در تاریخ : 1392/12/27

راست میگه محسن جان.اگه تو بودی ایست میکردی تا اولین فلگشیپ های 64 بیتی بیان یا از بین اچ تی سی وان(2014)و ال جی جی3 و زد2 و اس5 یکی رو میخریدی؟
میدونم ماهمه(!)طرفدار سونی هستیم ولی بی تعصب بگو.کدومش رو انتخاب میکردی؟لطفا با دلیل.

Hossein J در تاریخ : 1392/12/27

ممکنه full hd Z3 نباشه امکان داره ultra hd باشه که بتونه کیفیت واقعی 4k رو پخش کنه یا هثلا میتونه درپوش گوشیشو کم کنه مثل جک 3.5 میلیمتری صدا

wayne r در تاریخ : 1392/12/27

آقا این سایت xperian.ir رو دیگه همه بلدن و میرن نگاه میکنن. اگه از سایت های دیگه و جاهایی که کسی زیاد ندیده لینک دارین بزارین..

مقداد م در تاریخ : 1392/12/27

سلام محسن جان خوبي؟ ببخش من هميشه مزاحمت ميشم و هر جا ميري ولت نميكنم ! محسن جان سوالي راجع به چيپست ها داشتم و اون اينه كه s805 بر مبناي ARM A15 ساخته شده يا A12 يا A17 ؟ چون چند وقت قبل كه خبر A12 در gsmarena منتشر شد ، انگار از اون به عنوان چيپست و gpu سطح متوسط يا mid Range نام برده شده كه چهل درصد قويتره تا A9 ولي A17 حدود هفتاد درصد بهتره تا A9 . حالا من فك ميكنم s805 بر مبناي A17 ساخته ميشه درسته استاد ؟ و يه بحث ديگه اينكه تا وقتي اندروييد ٦٤بيتي نشه ، مسلما خبري از ARM Cortex A57 هم نيست ديگه ؛ درسته ؟ و اينكه شما پيشنهاد دادين تا چند سال آينده سمت ٦٤بيتي اندروويد نريم ، پس به نظرت بهتره از بين فلگشيپ هاي امسال يكي رو انتخاب كنيم و تا هماهنگي كامل محيط اندروويد ٦٤بيتي با نرم افزارا ، صبر كنيم ؟؟ ممنونم ازت

far z در تاریخ : 1392/12/27

بهتره به جزییات تصاویر هم نگاه کنین.
با یه نگاه دقیقتر.
مثلا به این نکات:
1- تصویر اول: تفاوت در رنگ سفید. طرح برجسته روی کتری.
2- تصویر دوم: تفکیک دو رنگ زرد و سیاه روی زنبور. رگه های سیاه موجود روی اون قسمت آبی، گوشه پایین سمت چپ. مخصوصا تو حالت زوم
3- تصویر سوم: چین های روی پرده در حالت زوم. همچنین تفکیک صندلی ها از هم.
من نمیگم کدوم بهتره.
اگه میخوایین آنلایز کنین تصویر رو بهتره دقیقتر نگاه کنین.
تفاوت نیم اینچ صفحه نمایش رو هم در نظر بگیرین. (جهت اطلاع، هر چقدر صفحه کوچکتر باشه، باید کیفیتش بهتر از صفحه بزرگتری باشه که همون رزولوشن تصویر رو داره)
به این نکات دقت کنین. نظرتونو بدین. بعدا منم نظر خواهم داد.

امیر. ن در تاریخ : 1392/12/27

نهههههههههههههههههههههههههه

داداش چرا جو میدی ؟ واس همه گوشیا ؟؟؟؟؟ لینک میدی مام بخونیم؟؟

علی س در تاریخ : 1392/12/26

دوستان عزیز اینهم مقایسه صفحه نمایش بسیار با کیفیت اکسپریا Z2 و گالکسی نوت3 که واقعا اکسپریا زد2 هم از لحاظ کنتراست و هم گرمی رنگها بهتر است
http://dl.xperian.ir/files/files/dey92/Xperia_z2_vs_note3_display.mp4

reza d در تاریخ : 1392/12/26

بعد عید 20 درصد افزایش قیمت میخوره. دقت داشته باشین ک این خبر ب هیچ عنوان شایعه نیست!!!!!

MOH R در تاریخ : 1392/12/26


یک گوشی مثل Xperia Z2 ،گوشی ای است که به نظرم قدیمی نمیشه به جز در دو چیز:
1.سیستم عامل 2.قطعات(تو قطعات کمتر،چون تا مدت ها بازی ای که سیستمی معادل Z2 بخواد نمیاد).
چون در Z2 چیز های تعبیه شده که این گوشی رو به یک سوپر موبایل تبدیل میکنه.مثل:
1.قابلیت حذف نویز صدا 2.صد آب بودن 3.نوع صفحه نمایش این گوشی 4.کیفیت بسیار بالای نمایشگر.
5.دوربین با کلی ابزار و امکانات

پس کسی که Z2 بخره قطعا تا چند سال فکر عوض کردن گوشی به سرش نمیزنه.
تازه مگه قرار تو Z3 چه چیز جدیدی ببینیم که از Z2 دلسرد بشیم؟
فکر کنم فقط تو مختصات و ابعاد گوشی تغیراتی ببینیم که همین Z2 واسه خودش یه شاه گوشی به تمام معناست.

milad d در تاریخ : 1392/12/26

سلام داداشAdrian F واقعا ازت ممنونم ک وقت میزاری و مار با اطلاعات مفیدت راهنمایی میکنم فقط اگه وقت داشتی و تونستی لطفا فرق 64بیت هارو با 32 بیت ها بگو واین ک این 64 و 32 همون مال کامپیوتر هستن یا با موبایل فرق دارن منمون میشم بازم منموننننننننن چاکرمداشی

far z در تاریخ : 1392/12/25

محسن جان عادت کردم به منفی. بعضیا وقتی اسم منو میبینن منفی میدن. دیگه کاری به محتوا ندارن.
عیب نداره، گالیله هم منفی زیاد خورد تو دورش. (شوخی کردم این موردو).
سعی میکنم به سادگی از کنار مسایل عبور نکنم. اما دیگه برا اینجا این نگاه رو گذاشتم کنار.
ممنون از اینکه کامنتا رو خوندی و از اینکه شخص منطقی هستی واقعا مایه افتخاره.
اگه مطالبی هم دیدی که اشتباه دارم توش اصلاح کن.
امیدوارم بازم با مطالب مفیدت ما رو بهره مند کنی.
هستیم خدمتت.
عیدت هم پیشاپیش مبارک.

شهاب ص در تاریخ : 1392/12/25

خیلی راحت میشه تصمیم گرفت..
اگه سایز غیر منطقی وان مکس رو سلیقه ای بگیریم (که من خودم دلیلی برای گرفتن چیزی با این ابعاد کنار گوشم نمیبینم) سایر ماجرا به این صورت میشه که:

لبه 2 میل باریکتر زد 2
وزن 50 گرم کمتر زد 2
سیستم حرفه ای کاهش 98 درصدی نویز زمان گوش کردن موزیک توسط هدفون در
قابلیت افزایش حافظه 128 گیگ Z2 مقابل 64 وان مکس
رم 3 گیگ Z2 مقابل رم 2 گیگ وان مکس
سرعت تبادل دیتا 150 Mbps DL برای Z2 مقابل 100 برای وان مکس
عکاسی 20mp Z2 مقابل 4mp وان مکس
فیلم برداری 2160 Z2 مقابل 1080 وان مکس
سی پی یو و گرافیک قوی تر و جدید تر Z2
باطری قویتر Z2

ضمن اینکه ضد گرد وغبار نبودن گوشی بعد از مدتی مشکلات کاهش کیفیت ال سی دی رو ایجاد میکنه

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=6144&idPhone2=5704

رضا a در تاریخ : 1392/12/25

احتمالا با 2250 تو ایران وارد میشه و بعد یکی دو ماه به 1950 میرسه و تو مرداد شهریور 1750 و بعد معرفی زد 3 احتمالا قیمتی بین 1300 تا 1500 دارشته باشه

xaniar s در تاریخ : 1392/12/25

سلام به همه ی کاربران محترم خصوصا اقای ادریان
من هم میخواستم زد اولترای خودمو بفروشم و این گوشی رو بگیرم ولی با خوندن کامنت شما نظرم عوض شد و صبر میکنم تا z3 معرفی شه تا اونو بگیرم
از شما هم تشکر میکنم که با پست های مفید و اموزندتون همه رو راهنمایی میکنید

پیشاپیش هم عید رو به تمام شما عزیزان تبریک میگم امیدوارم سال خوبی داشته باشید
و هر کی هر گوشی ای رو که خواست بدون هیچ مشکلی بتونه تهیه کنه

xaniar s در تاریخ : 1392/12/25

دوست عزیر قیمت این گوشی در مناطق مختلف متفاوت است .
برای مثال میانگین قیمت این گوشی در اروپا حدود 600 یورو هست وبرای کشور ما با این قیمت تفاوت فاحشی نخواهد داشت

far z در تاریخ : 1392/12/25

سعید جان.
یکی از مهمترین دلایل معرفی زودهنگام z2 تو ایران اینکه ایران یکی از بازارهای مهم برای سونی هست. سونی هم اینو میدونه و میخواد بدین وسیله نه تنها این بازار رو حفظ کنه بلکه گسترشش بده.
الان شما یه سر به بازار بزنی، میبینی که بعد از سامسونگ، بیشترین مشتری برای گوشیهای سونی هست.
در اینکه برگزاری مراسم رونمایی تو ایران یک حرکت بسیار خوبیه شکی نیست، اما این حرکت برای شرکت سونی تعریفش چیزی جز به دست آوردن فروش بیشتر تو بازار ایران نیست. کاملا هم از حرفای مسئولانش تو این مراسم میشه فهمید. مثلا این صحبت:
"عزت کتانه در ابتدای صحبت‌های خود از بازار رو به رشد تلفن‌های هوشمند و ابزارهای موبایل سخن به میان آورد و اعلام کرد که این بازار در دنیا رشد ۲۵ درصدی و در خاورمیانه رشد ۶۱ درصدی را شاهد بوده است. رشد بازار تلفن‌های هوشمند در کشور نیز حدود ۴۰ درصد اعلام شد. او در ادامه گفت:
سال گذشته برای ما سال موفقی بود و ما می‌خواهیم در سال ۲۰۱۴ به روند رو به رشد خود شتاب بیشتری بخشیم."
این چه ربطی به صعود به جام جهانی داره؟
اما در مورد قیمت، من این مقاله رو خونده بودم قبلا. توش حرفی از قیمت 2.1 میلیون نبود. فقط گفته شده بود قیمتش مشابه z1 در زمان عرضه خواهد بود.فروش گوشی با قیمت 2.1 با گارانتی و اونم تو اولین زمان عرضه به بازار یعنی ضرررررر. یه ماه دیگه میاد، اونوقت میبینین.
توی اولین قیمتی که ارائه شد برای z2 تو سایت gsmarena قیمت رو 600 تا 800 یورو اعلام کردن. کف قیمت این گوشی 2400 میشه با در نظر گرفتن دلال بازیهای اولیه. تو کامنت داداش مهدی هم اونجوری که از زبان مسئولان سونی تو ایران نقل میکرد قیمت رو حدود 2.5 اعلام کردن با گارانتی.
در اینکه z2 گوشی خوبیه شکی نیست، اما به زور یه عده از دوستان میخوان بگن قیمتش هم پایینه. گوشی خوب خواستن توان و جرات بالایی هم میخواد. به خصوص اگه بخوای جز اولین صاحبانش باشی.

MOH R در تاریخ : 1392/12/25

آخرش ما نفهمیدیم قیمت Z2 چقدره.تورو خدا یکی بگه قیمت واقعی کدوم یکیه؟
600 دلار
800 دلار
1000 دلار
500 دلار
سونی قبل از اینکه گوشی رو بسازه سر قیمتش به تفاهم رسید
حالا مشکل اینجا است ما سر قیمت تفاهم نداریم.

Adrian F در تاریخ : 1392/12/25

سلام محمد جان.
چشم :

درسته تفاوت محسوسی بین 800 تا 801 نیست،من محاسبه کردم و نوشتم،حول و حوش 15% تفاوت داره.در بهترین حالت 20% تفاوت بین اسنپدراگون800 تا 801 هستش.

بهیچوجه نمیصرفه زد اولترا رو بفروشی بخوای زد1 یا زد2 بخری.
زد2 مال کسانی هست که زد دارند یا گوشی های قدیمی مثل TX و V و P و غیره داشتند.
برای شما پیشنهاد میکنم Z3 منتظر بمونید و بخرید.

چون تفاوت فاحشی بین Z Ultra که صفحش هم خیلی خوبه با Z2 نیست.تفاوت های اصلی در اسپیکر ها هستن و دوربین.
سخت افزارشون هم تا بنچمارک نگیری متوجه تفاوت نمیشی.

ولی دوربین که کلا پیشنهاد میکنم بهش توجه نکن.دوربین موبایل در هر شرایطی،جالب نیست.
اسپیکر هم که کاملا سلیقه ای هستش.
صفحه زد1 و زد2 تفاوت دارند ولی زد اولترا صفحه اش خیلی خوبه و بنظرم از زد1 بهتره واسه همین فکر میکنم در صفحه نمایش زد اولترا آنچنان از زد2 عقب نباشه.

برای همین پیشنهاد میکنم زد اولترا رو نگه داری و تا معرفی Z3 صبر کنی.

خیر اسنپدراگون 805 همون 32 بیتی هست.
فقط اسنپدراگون 410 و 610 از نوع 64 بیتی هستند.
پیشنهاد میکنم حداقل تا 3-4سال آینده موبایل 64بیتی تهیه نکنید.همینجوریش اندروید خیلی کم هنگ نداره که دیگه مشکل ناهمخوانی 64بیت هم بهش اضافه بشه هیچی دیگه :d

اسنپدراگون 805 :
حدودا از لحاظ سخت افزار نسبت به SnapDragon 800 در Z1 و Z Ultra :
از لحاظ Cpu حدودا 24% قوی تره.
از لحاظ Gpu یا گرافیک میگن حدودا 50% قوی تر از SnapDragon 800 هست.یعنی اگر اسنپدراگون 800 باشه 130 میلیارد محاسبه،این یکی حول و حوش 200 میلیارد GFLOPS هستش.
از لحاظ Ram دقیقا 2 برابر سریعتر از 800 هست.

با توجه به اینکه اسنپدراگون 800 حدود 35 هزار بنچمارک آنتوتو داره،
اسنپدراگون 805 بنچمارکش باید چیزی در حدود 43-45 هزار باشه.و فکر میکنم جز کم لگ ترین دیوایس های تا آخر سال 2014 باشه.چرا؟ چون Ramـش 4کاناله هست و شما بخواید هم نمیتونید کـُندش کنید!

مثلا اگر اسنپدراگون 800 که اینقدر پرسرعت هست رمش 12.8گیگابیت پهنای باند داشته باشه،این یکی 25.6 گیگابیت پهنای باند داره.یعنی 2برابر سریعتر.

به احتمال 99% سال 2015 سال کوچ از اندروید به سیستم عامل های دیگه و سال کوچ کردن از 32 بیت به 64 بیت باشه.سال 2015 سال خوبی نیست :D
دیگه کم کم بجای قوی تر کردن موبایل ها،میان سیستم نرم افزاریشون و ظاهر دستگاه ها رو بهتر میکنن.یعنی مثلا الآن مردم رو تو کف 4 هسته و 8 هسته و غیره میزارن و تبلیغات میکنن،ولی سال های دیگه میگن مثلا این یکی سیستم عاملش بدون لگه و کم تاخیره،اون یکی 2تا سیستم عامل میخوره،این یکی بدنش منعطف میشه و اون یکی با تریلی از رووش رد بشی چیزی نمیشه.این تبلت صفحه نمایش 3D داره و اون یکی تبلت تمام شیشه هست و بزل ـش 0ـه.(حاشیه دورتادور برابر صفر هست)

قربونت :)

=================
ممنون از far z عزیز :
بطرز عجیبی هر کامنتی ازت میبینم زیرش منفی هست،چون برخی از کامنتات واقعا منطقی و بی اشکال هست ولی.... البته که اگر کنار دستم بودی خودم میکشتمت چون خیلی به نکات ریز گیر میدی :D ولی جدا از شوخی ممنون از بحثی که مطرح کردی رفیق گــُــل.سال قشنگی داشته باشی :)

emad f در تاریخ : 1392/12/25

چرا سونی رو با اچ تی سی مقایسه میکنی؟ سونی فقط بدنه و دوربین داره اچ تی سی بهترین ادروید دنیارو میزنه کیفیت وان مکس بی نظیره هنگ نداره کیفیت بدنه فق العاده و سنسور انگشت داره سی پیو روی کاغذ از این و نوت 3 کمتره اما توی عمل بهتره این یعنی تخصص و قدرت سخت افزاری بهتر برای اولین بار توی چند سال اخیر اچ تی سی وان از ایفون 5 s هم جلو زد

Adrian F در تاریخ : 1392/12/25

سلام علی جان.خواهش می کنم.
بفرمائید :

"چیپ ست"
همون مادربُرد خودمون هستش که درونش پر از قطعات کامپیوتر هست،مثلا گرافیک و سی پی یو و برد وایرلس و دانگل بلوتوث و خلاصه بایوس و همه چیز روی همون چیپ هست.
وقتی میگیم چیپ فلان شرکت،منظورمون کل سی پی یو و گرافیک و غیره هست.
چون موبایل یک وسیله ی کوچیک و همراه هست،از چیپ استفاده میکنه.نمیتونن که مادربرد بزارن با قابلیت نصب کارت های گرافیکی مختلف!واسه همین از یک چیپ آنبرد و از قبل بسته بندی شده استفاده میکنن.

خیلی از شرکت ها چیپ ست میسازن،برای مثال QualComm و Exynos و NVidia و MediaTek و ...
برای مثال به چیپ ست های QualComm که برای موبایل ساخته شده میگن SnapDragon
چیپ ست Exynos همون اگزینوس میگن و ساخته ی سامسونگ هست
NVidia به Tegra معروفه
و MediaTek هم مدلاش معمولا با MT شروع میشن.مثلا MT6589 معمولا 4رقم حرف هستش.
لیستشون :
AllWinner A1X = Allwinner
Atom = Intel
Ax = Apple
HiSilicon K3 = HiSilicon
i.MX = Freescale
MT = MediaTek
NovaThor = ST-Ericsson
OMAP = Texas Instruments
RK = Rockchip Electronics
Snapdragon = Qualcomm
Tegra = Nvidia
VideoCore = Broadcom

http://en.wikipedia.org/wiki/Snapdragon_(system_on_chip)
http://en.wikipedia.org/wiki/Exynos
و ...

گفتیم هر چیپ ست درونش Cpu و Gpu (گرافیک) و رم و ... هست.اون Cpu درون چیپ ست ها اسم دارند.
برای مثال Cortex A5 و A7 و A8 و A9 و A12 و A15
و یا Krait یا Scorpion
مثلا قوی ترین Cpu همان Cortex A15 هست ولی پر مصرف هستش و قدیمی!مثلا قوی ترین نسبت به کم مصرف بودن Cortex A12 هست که جدیدترینشون هست و هنوز نیومده به بازار!
مثلا پرفروش ترین سال 2014 همون Krait هست.Krait همون Cortex A15 هستش که شرکت QualComm دستکاریش کرده و تر و تمیزش کرده و کم مصرفش کرده.
مثلا بهترین جفت 4 هسته ای اول Cortex A12 هست بعد Cortex a7 هست و بعد Cortex A5 ، این مدل ها وقتی 4تایی کنار هم قرار میگیرن بازدهی خوبی دارند.
کم مصرف ترین همون A5 هست.
هر مدل Cpu یک قدرتی داره.معمولا به DMIPS/MHz معروفه یعنی "چند میلیون محاسبه در هر مگاهرتز بسامد سی پی یو"
مثلا اگر DMIPS یک مدل سی پی یو عدد 2.5 باشه.یعنی 2.5 میلیون محاسبه در هر مگاهرتز انجام میده.حالا اگر سی پی یو 1500 مگاهرتز باشه(1.5 گیگاهرتز) ،میشه 1500 ضربدر 2.5 برابر است با 3750 میلیون محاسبه.یا 3.75 میلیارد محاسبه.

مثلا اگر سی پی یو 4 هسته باشه و قدرتش 3.5 باشه و فرکانسش 2 گیگاهرتز (2000مگاهرتز) باشه چقدر میتونه محاسبه کنه؟
میشه 4 هسته ضربدر 3.5 قدرت سی پی یو ضربدر 2000 = 28000 میلیون یا 28 میلیارد محاسبه در ثانیه.

برای بدست آوردن DMIPS/MHz یا قدرت Cpuها (من به قدرت سی پی یو میگم "ضریب محاسباتی سی پی یو" ) به اینجا بیا :
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ARM_cores
http://en.wikipedia.org/wiki/Krait_(CPU)
مثلا قدرت گوشی Xperia SP در Cpu چقدره؟ میشه 1.7 گیگاهرتز ضربدر 3.3 ضریب قدرت سی پی یو ضربدر 2 هسته برابر حدود 11 میلیارد محاسبه ی دستور العمل ها در ثانیه.

برای قدرت گرافیکی منابع مختلفی هست ولی میتونید از اینجا استفاده کنید تقریبا 99% درسته :
http://kyokojap.myweb.hinet.net/gpu_gflops
قدرت گرافیک اسمش فرق داره.بهش میگن GFLOPS یعنی محاسبه ی فلان میلیارد ممیز شناور.
هرچقدر بیشتر باشه بهتره.
مثلا Adreno 305 در Xperia L حدود 19GFLOPS هست و Adreno 320 در Xperia SP حدود 57GFLOPS هست.یعنی 320 حدودا 3 برابر قوی تر از 305 هست.

قربونت :)

جلال ا در تاریخ : 1392/12/25

سلام دوستان.کسی هست که بدونه قیمت این گوشی حدودا در اولین ورودش به بازار چند خواهد بود؟
ضمنا اینکه باطری این گوشی قابلیت تعویض نداره.و زمانی که باطری خراب شد ، اولا چطور باید باطری بزاریم و ثانیا اگه اینکار رو تعمیر کار انجام داد،گارانتی میسوزه؟
یا اصلا خاصیت ضد آب آن از بین میره؟
باشتشکر از همتون

Tohid R در تاریخ : 1392/12/24

قیمت این گوشی 800 الی 900 دلاره که با ارز 3000 و بدون دلال بازی 24.000.000 الی 2.700.000 میشه افت قیمت محسوس هم در طی یک سال ایجاد شه خوش بینانه 2.000.000 تومان با 100 بالا و پایین قیمتش خواهد بود

milad d در تاریخ : 1392/12/24

سلام دوستان میخوام اچ تی سی وان مکس بگیرم بنظر شما دس نگهدارم تا این وارد بازار شه یا اختلاف قیمتش از حال حاضر این خیلی بیشتره......لطفا اگه کسی میتونه کمک کنه ممنون...

سعید d در تاریخ : 1392/12/24

سلام
تو منطقه خاورمیانه سونی ایران رو تو الویت قرار داده و اکسپریا Z2 تو تهران هم معرفی کرده
که بطور یقین یکی از دلیل هاش بخاطر سعود تیم ملی ایران به جام جهانی بود و خواهد بود
چون دوربین با عکسی بالا و فیلم برداری باکیفیت 4K افراد رو به یک اسمارتفون دوربین محور سوق میده
که سونی این کاملا فهمیده اگه توجه کرده باشید نه تنها ایران بلکه کشور های راه یافته به جام جهانی
که اولیش هم اسپانیا بود و کره جنوبی هم معرفی شد
قیمت اکسپریا Z2 هم با گارنتی ارین 2.1 میلیون قیمت خورده و گفته شده فرودین 93 بعد از ایام نوروز
وارد ایران میشه
نماینده سونی تو تهران گفته: "ما داریم روی اکسپریا Z3 کار میکنه و ما قرار نیست رو یک طراحی بمونیم
قرار نیمه دوم امسال این سوپر اسمارتفون معرفی کنیم"
منبع:http://www.zoomit.ir/it-news/9817-xperia-z2-press-conference-iran

amirhossien s در تاریخ : 1392/12/24

با عرض سلام به همه، به نظرشما اگه بیاد به ایران قیمتش چنده وکی میاد؟

armin e در تاریخ : 1392/12/24

5.2فقط اندازه lcd هستش ولی چون مثل ال جی جی 2صفحه کلید مجازی داره 5 اینچ واسه کار با صفحه نمایش باقی میمونه که به نظر من اندازه مناسبیه اگه دنبال فبلت نیستی..

مهران ش در تاریخ : 1392/12/24

سلام بر همگی دوستان

مقایسه z2 وگلکسی s5 در ویدئو:

http://video.xperian.ir/%D9%85%D9%82%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D9%87-%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D8%A7-z2-%D9%88-%DA%AF%D9%84%DA%A9%D8%B3%DB%8C-s5/

خوش باشین

مهران ش در تاریخ : 1392/12/24

سلام
صفحه نمایشی منظور میشه حاشیه جزوLcd نمیشه دوست عزیز اندازش از گوشی قبلی سونی کمی بزرگتره

محمد A در تاریخ : 1392/12/23

آقا مهدی و آقا آدرین.ممنون میشم اگه به این سوالم پاسخ بدید.
دیرو تو سایت فون ارنا دیدم که تو پیج زد2 بعضیا نوشتن اسنپ دراگون 801 تفاوت محسوسی با 800 نداره و اگه تغییر میخواین صبر کنید اسنپ دراگون 805 بیاد.
من زد اولترا دارم و جز دوربینو اندازه ی بزرگش مشکلی ندارم.برا همینه که میخوام زد2 رو بگیرم.چون واقعا دوربین زد2 عالیه.
حالا اسنپ دراگون 805 اونقدر خوبتره یا کلا چه چیزیش بهتر از 801 ه؟در ضمن ایا 805 64 بیته یا 32 بیت؟
اگه میشه درباره ی 805 یه کوچولو توضیح بدید.

MOH R در تاریخ : 1392/12/23

آیا قیمت Z2 به مرز یک میلیون هشتصد هزار تومن میرسد؟ یا کلا باید فکر خرید گوشی رو از سرمون بیرون کنیم.
خواهشا حتما جواب بدید.خیلی حیاتیه.

MOH R در تاریخ : 1392/12/23

یک سوال.
5.2 اینچ فقط اندازه LCD است یا اندازه LCD و حاشیه های اطراف گوشی جمعا 5.2 اینچ میباشد؟

شهاب ص در تاریخ : 1392/12/23

فناوری حذف نویز دیجیتالی که تا ‎‎۹۸‏٪ از صداهای محیط را کاهش می‌دهد،
صداهای محیط اطرافتان را قطع کنید! این روش بر اساس یک فناوری به نام کنترل نویز فعال، قسمت‌های دارای فرکانس کمتر صدای مزاحم را حذف کرده و و مانع رسیدن صداهای دارای فرکانس بالا به گوش می‌شود. چون فناوری حذف نویز در تلفن هوشمند تعبیه شده است، می‌توانید با هدفون‌های شیک MDR-NC31EM از صدای بدون نویز لذت ببرید. این هدفون‌ها نویز اطراف را از طریق میکروفنی امتحان می‌کنند. زمانی که صدا توسط مدار DNC موجود در
Z2
اصلاح می‌شود، صدای خروجی بدون نویز و واضحی را ارائه می‌دهد

MOH R در تاریخ : 1392/12/23

نه احسان جون کم نیست.16 گیگ حافظه داخلی مگه کمه؟
تازه کارت حافظه هم پشتیبانی میکنه.اونهم تا 64 گیگابایت.
3 گیگ هم رم خیلی زیاده و تا چند سال اصلا نیاز به تعویض کردن گوشی تون نخواهید داشت

خواستید بگیرید،این گوشی اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت ماه عرضه میشه.البته اگه صبر کنید قیمت ها افت کنه بهتره.اگر هم نخواستید میتونید بعد از ورود به بازرا از نمایندگی های سونی بخرید.

king 2 در تاریخ : 1392/12/23

سلام آقا مهدی

میشه ای دی واتس اپت رو بدی؟؟؟

Hossein J در تاریخ : 1392/12/23

سلام آقا مهدی.
آقا ما به واتس آپ دسترسی نداریم لطفا تو اینترنت آپلود کن که همه بتونن دانلود کنن.ممنون
موارد 10801 تا 10900 از مجموع 11297 مورد

تبلیغات

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا