نظر کاربران درباره گوشی موبایل نوکیا Lumia 1520

Lumia 1520 لومیا 1520

Nokia Lumia 1520 نوکیا
ارزیابی کاربران: 9 از 10 (3271 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های نوکیا
» نوکیا 150 Music
» نوکیا 130 Music
» نوکیا 110 4G (2024)
» نوکیا 105 (2024)
» نوکیا 215 4G (2024)
» نوکیا 225 4G (2024)
» نوکیا 235 4G (2024)
» نوکیا 230 2024
» نوکیا 5310 2024
» نوکیا 6310 2024
» نوکیا C210
» نوکیا G310
» نوکیا 150 2023
» نوکیا 130 2023
» نوکیا G42
» نوکیا C300
» نوکیا C110
» نوکیا XR21
» نوکیا C12 Plus
» نوکیا C12 Pro
» نوکیا C32
» نوکیا C22
» نوکیا G22
» نوکیا C02
» نوکیا C12
» نوکیا 2780 Flip
» نوکیا X30
» نوکیا G60
» نوکیا C31
» نوکیا T21
» نوکیا 110 2022
» نوکیا T10
» نوکیا 5710 XpressAudio
» نوکیا 8210 4G
» نوکیا 2660 Flip
» نوکیا G11 Plus
» نوکیا 2760 Flip
» نوکیا C2 2nd Edition
» نوکیا C21 Plus
» نوکیا C21
» نوکیا G11
» نوکیا G21
» نوکیا G400
» نوکیا C200
» نوکیا C100
» نوکیا X100
» نوکیا T20
» نوکیا G300
» نوکیا G50
» نوکیا XR20
» نوکیا 6310 (2021)
» نوکیا C1 2nd Edition
» نوکیا C30
» نوکیا 105 4G
» نوکیا 110 4G
» نوکیا C20 Plus
» نوکیا C01 Plus
» نوکیا C10
» نوکیا C20
» نوکیا G10
» نوکیا G20
» نوکیا X10
» نوکیا X20
» نوکیا 1.4
» نوکیا 5.4
» نوکیا C1 Plus
» نوکیا 8000 4G
» نوکیا 6300 4G
» نوکیا 8 V 5G UW
» نوکیا 2 V Tella
» نوکیا 215 4G
» نوکیا 225 4G
» نوکیا 3.4
» نوکیا 2.4
» نوکیا C2 Tennen
» نوکیا C2 Tava
» نوکیا C5 Endi
» نوکیا 150 2020
» نوکیا 125
» نوکیا 5310 2020
» نوکیا 1.3
» نوکیا 8.3 5G
» نوکیا C2
» نوکیا 5.3
» نوکیا C1
» نوکیا 2.3
» نوکیا 110 2019
» نوکیا 2720 Flip
» نوکیا 800 Tough
» نوکیا 6.2
» نوکیا 7.2
» نوکیا 220 4G
» نوکیا 105 2019
» نوکیا 3.1 C
» نوکیا 3.1 A
» نوکیا 2.2
» نوکیا X71
» نوکیا 9 PureView
» نوکیا 3.2
» نوکیا 1 Plus
» نوکیا 4.2
» نوکیا 210
» نوکیا 8.1 (X7)
» نوکیا 106 2018
» نوکیا 3.1 Plus
» نوکیا 7.1
» نوکیا 5.1 Plus (X5)
» نوکیا X6 2018 (6.1 Plus)
» نوکیا 2.1
» نوکیا 3.1
» نوکیا 5.1
» نوکیا 8 Sirocco
» نوکیا 8110 4G
» نوکیا 7 plus
» نوکیا 1
» نوکیا 3310 4G
» نوکیا 6.1
» نوکیا 7
» نوکیا 2
» نوکیا 3310 3G
» نوکیا 8
» نوکیا 105 2017
» نوکیا 130 2017
» نوکیا 3310 2017
» نوکیا 3
» نوکیا 5
» نوکیا 6
» نوکیا 150
» نوکیا 216
» نوکیا 230 Dual SIM
» نوکیا 230
» نوکیا 222 Dual SIM
» نوکیا 222
» نوکیا 105 Dual SIM (2015)
» نوکیا 105 (2015)
» نوکیا 215 Dual SIM
» نوکیا 215
» نوکیا Lumia 638
» نوکیا N1
» نوکیا Lumia 830
» نوکیا Lumia 735
» نوکیا Lumia 730 Dual SIM
» نوکیا 130 Dual SIM
» نوکیا 130
» نوکیا Lumia 530 Dual SIM
» نوکیا Lumia 530
» نوکیا X2 Dual SIM
» نوکیا 225
» نوکیا 225 Dual SIM
» نوکیا Lumia 630 Dual SIM

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 1501 تا 1600 از مجموع 3455 مورد

hmd 6 در تاریخ : 1393/5/6

سلام دوست عزیز
اگر بخوام از اولویت ها و نیاز ها بگم باید ب صفحه نمایش ، باتری و دوربین خوب اشاره کنم و همین طور لازم ب ذکره ک وب گردی و بازی هم کم انجام میدم...
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
راستی اگر امکانش هست ایمیلتون هم بذاریید ممنون میشم....

AMIR m در تاریخ : 1393/5/6

با بیشتر حرفات موافقم ولی این که گفتی کیفیت صفحه اس۵ از جی۳ بهتره ... ارش جان شما اگه تست صفحه ۱۵۲۰و اس۵ ببینید ، میفهمید که ۱۵۲۰ بهتر عمل میکنه حالا چه برسه به جی۳ .
کی گفته FHD و QHD باهم تفاوت زیادی ندارن ، اگه اینجوریه که 480p و 720p و 1080p هم تفاوت زیادی باهم ندارن!! . تراکم پیکسلی به اون بالایی و رزولوشن 2K اصلا قابل مقایسه نیست با صفحه ی اس۵ .

AMIR m در تاریخ : 1393/5/6

رضا جان کشور ما بیشتر از 3G نداره متاسفانه. پس 4G اصلا تو کشور ما به درد نمیخوره .
گوشیه شما هم از 4G پشتیبانی نمیکنه فکنم ، چون خودم کوشیم توی تنظیمات 4G و.. داره .

نويد ح در تاریخ : 1393/5/6

درود بر شما
دوست عزیز من در حد اطلاعات خودم جواب شمارو میدم. امیدوارم دوستان تکمیل کنند اطلاعات رو
باطری غیرقابل تعویض هستش برای کاربر
گوشی های نوکیا از نظر مقاومت معمولا در سطح بالایی هستن، اما توصیه میکنم از دستت نیفته!
تفاوت اصلی رام گوشی ها معمولا در زمان ارایه آپدیت ها هستش. که معمولا به صورت کد چند کاراکتری در سریال گوشی ذکر شده. از نظر من این موضوع خیلی هم مهم نیست.
موقع خرید هم میتونید تمام امکانات گوشی رو تست کنی، عکس بگیر، فیلم بگیر، مکالم ه کن، بلوتوث رو امتحان کن تا از سلامت گوشی اطمینان پیدا کنی. من ترجیح میدم با گارانتی خرید کنم
موفق باشی.

ناصر س در تاریخ : 1393/5/6

1-خیر 2-گوشی های بزرگ خیلی صفحه نمایش آسیب پذیری دارن اما بدنش مستحکم هست3-شما انتخاب نمیکنی که رام کجا باشه.نه زیاد فرقی نمیکنه فقط بعضی ران ها آبدیت زودتر دریافت میکنن.
4-داخل گوشی در قسمت ستینگ نوشته ولی معمولا رام لومیا هایی که ما میخریم خاورمیانه هست.
5-مشکل دار نیست شما خیالت راحت.از جای معروف بخر خیالیت تخت { دیجیکالا بسیار خوب هست}
6-آره 3و4 تا هم داره که بسیار خوب و کامل هستن.7-اگه سرعتت خوب باشه نه. من سرعت اینترنتم 256 شاتل هست دیشب باش بازی six guns رو دانلود کردم 400 و خرده ای مگابایت. modern combat 4 رو هم قبلا دانلود کرده بودم 1 گیگابایت.
بازم هستم در خدمتت.

راضیه ف در تاریخ : 1393/5/6

سلام . این مشکل فقط بخاطر عوض شدن تنظیمات ساعت و تاریخ هست.چون ترتیب قرار گیری میس کال و اس ام اس و عکس با توجه به زمان ایجاد شدن اوناس و اگه زمان گوشی عوض شه این ترتیب بهم می خوره. احتمالا وقتی عکس هم می گیرید می بینید که به ترتیب در گالری قرار نمی گیرن. برای میس کال هایی که برای شما نمایش داده نشدن و اس ام اس هایی که به ترتیب قرار نگرفتن نمی شه کاری کرد ولی اگه تنظبمات ساعت رو درست کنین ازین به بعد مشکلی نخواهد بود ایشالا

rad r در تاریخ : 1393/5/6

سلام.بعضی از دوستان میگن باید از گوشی به اینترنت وصل باشس تا بشه بازی یا برنامه دانلود کرد.ولی اینجا یکی از دوستان میگن میشه با کامپیوتر دانلود کرد ریخت روی گوشی نصب کرد.کدومش درسته؟ممنون

reza t در تاریخ : 1393/5/6

چجوری باید بفهمم گوشیم 4G داره یا نه؟ تو قسمت mobile network با اینکه رایتل انداختم توش فقط 2G و 3G داره فقط، کسی میدونه چرا؟

rad r در تاریخ : 1393/5/5

سلام.برای داشتنه این گوشی حتما باید وایرلس داشت بدونه اون نمیشه یعنی؟کسی نداشته باشه باید چیکار کنه؟ممنون

saeid f در تاریخ : 1393/5/5

اقا من این همه نظر دادم شما یکیش رو بیار که گفته باشم فلان گوشی گوشیه بدی هست که میگین " من فقط حرف شما رو که میگی سایر گوشی ها بدن رو رد میکنم"
تا حالا نشده یه گوشی رو به یکی پیشنهاد بدی و بیام بگم چرا این رو پیشنهاد دادی
از همون اول هم میگفتم اینایی که میان ازت میپرسن ببین معیارشون چی هست.اکثرا معیارشون دوربین و باتری و جنس بدنه و روونی نبود؟
من چه جوری از مقایسه میگم؟
خب طبیعی هست که دوتا پرچمدار رو باهم مقایسه کنن.ولی اینکه بیای یه پرچمدار رو با یه مدل زیر خودش مقایسه کنی غیرطبیعی هست
اینطور که شما میگی نوکیا پرچمدار دیگه ای نزده خب آی فون هم نزده.دیگه نباید مقایسه بشه؟
من میگم گوشی 1520 گوشی بدی نیست.
خودم 1520 دارم و برادرم Iphone 5S.برتری آی فونه فقط تو تعداد و کیفیت اپ هاش هستن.اونم گفتم که با اومدن یه آپدیت یا ارائه یه نرم افزار حل شدنی هست.وین فون هم داره به سرعت براش آپدیت میاد و نرم افزار براش ارائه میشه
شما هرجا بگی اپ ها و کیفیتشون تو اندروید بهتره من هیچ وقت منکرش نخواهم شد
ولی شما تو یه مرحله گفتی 520 هم روونه.پس چرا یه میلیون هزینه اضافی کنم؟در جوابتون گفتم پس دوربین و باتری و... اینا چی؟
تو یه مرحله گفتین اندروید بخاطر این هنگ میکنه که بازی و برنامه های کرک شده رو روش نصب میکنیم.چند نفر اومدن گفتن ما هیچ گونه برنامه کرک شده نصب نکردیم ولی هنگ میکنه
دوباره اومدی گفتی ساده هست و یه لانچر نداره.گفتم مگه اینایی که میان ملاکشون رو برات میگن چندتاشون گفتن یکی از ملاکامون داشتن لانچره؟جواب ندادی
یه مرحله گفتین نسخه جدید اندروید اون هنگ و لگ رو دیگه نداره.برات گفتم که این همیشه تبلیغ اندروید بوده و هست
میای میگی مگه ویندوز pc برنامه کرک شده روش نصب میکنی هنگ نمیکنه؟در جوابت بگم که نه بابا کجاش هنگ میکنه؟در صورتی هنگ میکنه که رمتون ضعیف باشه یا کامپیوترتون ویروسی باشه یا سی پی یو توانش رو نداشته باشه.pc من پر از برنامه های کرک شده هست.تا حالا هنگ هم نکرده
این حرفتون " شما 4 تا ارتقای نرم افزاری 1520 رو نسبت به 920 بگو" یعنی چی؟!!!
شما تفسیرت از این حرف چیه؟
یعنی اگه ارتقای نرم افزاری نداره پس در حد 920 هست؟
شما اسمارت فون رو ربط دادی به نرم افزار هایی که واسه سیستم عامل ارائه میشه.این در کل اشتباهه
هوشمند بودن یه گوشی ربطی به ارائه شدن نرم افزار نداره
حالا که تو اندروید تعداد اپ ها بیشترن پس هوشمندتره؟
ما نمیگیم 1520 یا وین فون از همه گوشیها و سیستم عاملای دیگه برتر هست.وین فون هم طبیعتا نقص هایی رو داره ولی نه که شما بیای بگی 520 هم روون هست 1520 هم روون هست پس نباید اختلاف قیمتشون یه میلیون باشه.نه که شما بیای بگی اندروید بهتره چون اپ هاش بیشتره.اگه به اپ هست ما هم میگیم وین فون هنگ نمیکنه ولی اندروید هنگ میکنه پس وین فون بهتره.
ما میگیم تنها برتریه اندروید همین تعداد اپ هاش هست که اینم روز به روز داره واسه وین فون بیشتر میشه

mohammad n در تاریخ : 1393/5/5

سلام خدمت همه ی دوستان
ممنون از راهنماییتون من با توجه به نظرات lumia 1520 میگیرم
فقط چند تا سوال داشتم
1 باطری این فبلت قابل تعویض هست؟
2 از نظر استحکام در چه سطحی هست؟ چون من زیاد از دستم میفته
3 رام کجا بگیریم؟ اصلا فرقی میکنه رام کجا باشه؟؟
4از کجا بدونم کدوم رام مال کدوم کشوره؟؟وداخل گوشی نوشته یا جعبه؟
5 کلا نکاتی که باید موقع خرید باید رعایت کنم تا گوشی مشکل دار نباشه رو بگید!!!!
6 دیکشنری داره؟؟
7 موقع دانلود بازی های با حجم بالا با مشکل مواجه نمیشم؟؟؟

ببخشید که سوالام زیاد شد ولی خواهش میکنم جواب بدید خیلی ممنون

AMIR m در تاریخ : 1393/5/5

علی جان واتس آپ و اینستاگرام که من استفاده میکنم خوب کار میکنن و چنتا دیگم برنامه ارتباطی هستند که کارشون خوبه ولی وایبر تا جایی که میدونم زیاد تعریفی نداره .
فایل منجرم همونطوری که به یکی از دوستان گفتم داره ولی اگه یه فایل منجر خیلی خوب میخوای باید یکم پول خرج بکنی و از استور بخری یا کرک شدش از سایتها دانلود بکنی .
برای نصب نرمافزار بهتره از استور استفاده بکنی چون خیلی سادتره ، فقط باید یه حساب مایکروسافت برا خودت بسازی که کاره ساده ای هستش و توی تنظیمات ، کشورت به امریکا تغییر بدی . بعدش دیگه میتونی راحت از استور دانلود بکنی ، البته خیلی راحت میتونی با کامپیوتر هم از سایتهای مختلف نرمافزار دانلود بکنی و بعد بریزی توی گوشی و نصب بکنی .

reza t در تاریخ : 1393/5/5

سلام محمدجان، منم گوشیو چندروزیه که گرفتم،تا وقتی که برنامه روش نصب نبود وقتی شارژ کامل میکردم مینوشت که ۳ روز جواب میده و میداد تقریباً، اما بعد چند روز که کلی برنامه ریختم حالا که شارژ کامل میکنم میزنه ۱ روز، البته باید بگم که شارژ اولیه کردم، که اگه نمیکردم اوایل به اون خوبی نبود، ولی طبیعتاً وقتی برنامه رو گوشی زیاد باشه شارژخورشم بیشتره دیگه، غیر اینه؟ میخواستم بدونم شماهم باوجود برنامه زیاد ۳ روز شارژت دووم میاره؟ حالا اگه کالیبره کنم درست میشه؟ و اگه ریست کنم برنامه هام پاک میشن ؟

پرهام ب در تاریخ : 1393/5/5

خب دوست من اینا بستگی به نرم افزارهای نصب شده و نوع استفاده ی شما داره. برای اینکه مطمئن شید که مشکل از باتریتونه یا نرم افزاریه کافیه یه ریست فکتوری کنید و بدون نصب هیچ برنامه ای از گوشی استفاده کنید. اگه باز هم مشکل داشتید اون موقع میتونی بگی باتریت مشکل داره. این گوشی باید با استفاده زیاد بین 1.2 تا 2 روز دوام بیاره راحت.
مسلما با نصب یه سری برنامه شارژدهی گوشی تحت تاثیر قرار میگیره. گوشی خود منم الان مث روز اولش شارژ نگه نمیداره. البته من 520 دارم.
در کل به احتمال زیاد مشکل شما نرم افزاری و قابل حله. میتونید از توی تنظیمات گوشی دسترسیهای برنامه ها رو محدود کنید یا اقدام به پاک سازی برنامه های اضافی نصب شده روی گوشیتون کنید.
من پیشنهادم اینه که یه ریست فکتوری بکنید و بعد شارژدهی گوشیتون رو بررسی کنید تا متوجه شید که نرم افزاریه یا ایراد از باتریه.
در مورد کالیبره کردن باتری یا زدن باتری به مدت زیاد به شارژ من حقیقتش اصلا توی هیچ منبع معتبری نشنیدم و قویبا توصیه میکنم گوشیتون رو به مدت زیاد در شارژ 100 درصد نگه ندارید. و همون طور در شارژ های کم فقط به شارژر وصلش کنید. مثلا سر 40 درصد نزنش شارژ. این کار ها باعث آسیب دیدن به سلولهای باتری میشه و اصلا توصیه نمیشه.
یه توصیه محمدرضا جان. توی هر مشکلی که واسه هر دیوایسی پیش میاد همیشه آخرین گزینت سخت افزاری باشه. تا میتونی سعی کن نرم افزاری مشکلش رو حل کنی. چون سخت افزار این گوشی ها رو شرکت های معتبری میسازن و نظارت میکنن روش و خیلی محتمل تره که واسه گوشی مشکل نرم افزاری پیش بیاد تا سخت افزاری.
موید باشید.

پرهام ب در تاریخ : 1393/5/5

1. تانگو رو که اصن نداره. وایبرش هم خیلی ایراد داره. واتس آپش قابل قبول تره ولی باز هم با نمونه اندرویدیش هنوز خیلی تفاوت داره. لاینش هم خب تایم لاین نداره. من که هم اندروید دارم هم وینفون در مقایسه باید بگم که این برنامه ها مهمترین چیزی که باید داشته باشن سینک قوی با گوشیه که من فکر میکنم نسخه های وینفونیش سینک خوبی با گوشی انجام نمیدن و این باعث میشه در عملکرد کندتر از نمونه های اندرویدی باشن.
2. آره میشه بازی ها و برنامه ها رو از سایت هم دانلود کرد. نصبشونم سخت نیست. کافیه فایل xapشو که دانلود کردی بریزی روی اس دی کارت و از طریق گوشی یه سری کارهایی در حد 1 دقیقه انجام بدی و نصب بشن. البته در وینفون 8 فقط گوشی هایی که اس دی کارت میخورن قابلیت نصب برنامه از طریق اس دی کارت رو دارن و شما فقط تو اون گوشیها میتونید از سایت مایکروسافت برنامه و بازی دانلود کنید. ولی در 8.1 واسه همه گوشی ها میشه.
3. نسخه 8 که فقط یه سری فایل منیجیر الکی داره. بهترینشون pocket file manager هست به نظرم که فقط قابلیت خوندن اس دی کارت رو داره و از حافظه خود گوشی فقط میتونه پوشه عکسهاشو بخونه. کلی از قابلیت های برنامه هم در نسخه تریالش فعال نیست و باید خریداری بشه. اما در 8.1 فایل منیجر قابل قبولی زده شده و همه حافظه ها رومیخونه. البته به جز فایلهای سیستمی. من 8.1 نیستم و در مورد فایل منیجرش نظری نمیتونم بدم. ولی فایل منیجرهای فعال در نسخه 8 وینفون اصلا وضعیت خوبی ندارن.

من به نظرم واسه اینکه خرید این گوشی واست ریسکش کمتر بشه یه وینفون ارزون بخر مثلا لومیا 520. اگه تونستی باهاش کار کنی با یکمی ضرر بفروشش و بیا 1520 بخر. مطمئنا اون اندازه ای که پای فروش 520 ضرر کنی تا اون موقع 1520 هم ارزون تر میشه که در مجموع زیاد ضرر مالی هم نکنی. من پیشنهادم اینه که یه 520 بخر و مدتی با وینفون کار بکن. اگه خوشت اومد بفروشش و یه 1520 بخر یا یه وینفون پرچمدار.

AMIR m در تاریخ : 1393/5/5

پرهام جان منم باهات موافقم بهتره این بحث ها بزاریم کنار . بهتره به دوستانه دیگه کمک کنیم تا بهتر تصمیم بگیرم یا بتونن مشکلاتشون حل بکنن .
هر سیستم عاملی خوبیها و بدیهای خودش داره . دیگه بحثی نیس

آرش ن در تاریخ : 1393/5/5

بعضی از دوستان که نظر میذارن انگار دو ماهه که اندروید دارن! من به شما قول میدم که بهترین گوشی اندرویدی بازار هر چی که باشه فقط ۳-۴ ماه اول روونن. مشکل از هسته سیستم عامل اندرویده نه اینکه چون امکاناتش زیاده هنگ میکنه! این موضوع درست نیست!! لومیا ۱۵۲۰ رو بگیرید ۳۲گیگ نرم افزار و انواع بازی رو نصب کنید بعد یه جی۳ بذارید کنارش که ۴-۵ ماهه داره کار میکنه و فقط ۱۰گیگ نرم افزار و بازی روش نصبه. اون زمان بیاید مقایسه کنید!
نمیشه گفت کدوم سیستم عامل بهتره. نرم افزار های اندروید فوق العاده بیشتر و کامل تره اما ویندوزفون به شدت داره پیشرفت میکنه و تقریبا تمام نرم افزار های کاربردی رو داره اما بعضی ها هم مثل لاین هستن ولی ناقصن! به هر حال منم اندرویدی بودم ۴سال اما ۲ساله که لومیا دارم و به هیچ گوشی دیگه ای اصلا دیگه فکر نمیکنم. به نیازتون فکر کنین!
ضمنا بهترین صفحه نمایش برای اس۵ هست نه جی۳. بالاتر بودن تعداد پیکسل ها لزوما دلیل به برتری یه ضفحه نمایش نیست. در عمل فول اچ دی با صفحه ۲k فرق چندانی نداره چون چشم انسان نمیتونه اون همه پیکسل رو تفکیک کنه. به جای اینکه اینقدر سطحی و روی عدد و ارقام بیخود قضاوت کنین برسد مقاله های علمی رو راجع بهش بخونید بعد تصمیم بگیرید. ممنون

ناصر س در تاریخ : 1393/5/5

نه عزیز من امکان نداره این گوشی زیر دو روز تموم شه شارژش.من بازی میکنم-وبگردی میکنم در حدی که پشتش داغ میشه ولی زیر دو روز تموم نمیشه. حالا اگه یه کم مراعاتشو کنی که بالای 3 روز دوام میاره.

محمد ا در تاریخ : 1393/5/5

سلام
برنامه های این تیپی واسه ایمیل تو وینفون درست عمل نمیکنه ،تو خود گوشی در قسمت email +account در تنظیمات گوشی Gmail خودتون رو وارد کنید و هر چندتا اکانت که بخوایید میتونید ثبت کنید
برای شات اسکرین هم (دکمه ای ک قفل گوشی + دکمه ویندوز همون وسطی ک گفتین)

محمد ا در تاریخ : 1393/5/5

دوست من به احتمال زیاد باطری گوشی شما کالیبره نیست
اگه باطریش جوریه که از شب تا صبح بدون استفاده بیش از 2 یا3 درصد مصرف میکنه باید باطری رو ب شکل زیر کالیبره کنی
بذار باطری گوشیت کاملا خالی بشه و گوشیت خاموش بشه بعد بزنش ب شارژ و حدالامکان ازش استفاده نکن تا 100% بشه بعد از اینم ک 100%شد از برق نکش بذار 4تا5 ساعت بعد از 100% توی برق باشه بعدش ازش ازش استفاده کن تا باطری دوباره کاملا تموم بشه و گوشی خاموش بشه دوباره بذار تا 100% ک شد دیگه از برق بکش و این دفعه یه سافت ریست بکن (دکمه پایین ولوم+ دکمه پاور)
بعدش دیگه میشه همون 1520 ی که تعریفشا شنیده بودی،گوشی منم همینجور بود اولش خیییلی تو ذوقم خورد....
موفق و سعادتمند باشی

navid i در تاریخ : 1393/5/5

میشه کارایی که با گوشی میکنیا بگی؟
من خودم 1320 دارم با وای فای روشن و کلی کار با گوشی اعم از بازی اینترنت لاین وایبر موزیک یه روز و نیم میکشه .

AMIR m در تاریخ : 1393/5/5

متاسفانه من فایل منجر رایگان که درست و حسابی کار بکنه ندیدم ولی میگن یگی هست ، اگه دوستان میدونن بگن چیه اسمش ، ولی میتونی دست به جیب بشی و pocket file manager از استور خریداری بکنی که خیلی خوبه . کرک شده هم توی سایتها موجوده میتونی دانلود کنی .
موفق باشی

ali b در تاریخ : 1393/5/4

سلام به همه ی دوستای گلم...اقا من عاشق این گوشی شدم..!!خواهشا اگه کسی این گوشیو داره به سوالام جواب بده..وااااقعا ممنونش میشم!!!!!!!
1-میخواستم ببینم برنامه های viber what app tango و ... و کلا این برنامه های ارتباطی تو این گوشی خوب جواب میده و اجرا میشه؟؟
2- من تو سایت ویندوز فون رفتم و توش میشد برنامه ها و بازیارو دانلود کنم ..میخواستم ببینم مث اندروید میشه راحت اونارو تو گوشی بریزمو اجراشه یا نه و باید گوشی قفل و ازینجور چیزاش باز شه و بعد نصب کنم؟؟؟
3-فایل منیجر ویندوز فون راضی کننده هست؟؟منظورم اینه به تفکیک فایلایه bluetooth download music video , ... رو نشون میده و خوب تقسیم بندی میکنه؟؟؟
خواهشا اگه کسی این گوشیو داره یا کاربر ویندوز فونه زود جوابمو بده چون گوشیم به فنا رفته و اموز فردا باید عوضش کنم..
ممنون...

MAHDI R در تاریخ : 1393/5/4

اقا رضا این مسیرو برو :
Settings " email +account " add an account " Google
گزینه گوگل رو میزنی بعد ایمیل و پسوردت رو وارد می کنی و تموم .

پرهام ب در تاریخ : 1393/5/4

راستی در مورد ویندوز پی سی هم اصلا حرفتون رو قبول ندارم. اتفاقا استفاده هایی که از سیستم عامل موبایل میشه بیشتر از پی سی هست. شما واقعا چه استفاده ای از پی سی میکنید؟غیر از فیلم دیدم، بازی کردن، آفیس و یه سری کارهای اداری با برنامه های اداری که شاید انگشت شمار باشن انجام میدین؟ یه گوشی در هر لحظه داره از طریق کلی سنسور موقعیت یابی دقیق انجام میده. به جی پی اس وصله. به شبکه مخابراتی وصله. کلی برنامه رو توی گوشی سینک داره و خیلی چیزای دیگه. در ثانی ویندوز پی سی بالفرض که حرفتون صحیح باشه و گستره استفاده های شخصی ما ازش بیشتر باشه خب سخت افزارش هم به مراتب قوی تره. سیستم عاملش هم که خب بستس و مسلما باید بهینه هم باشه با این شرکت بزرگ و اونهم با اینهمه قدمت. ولی باز هم هنگ میکنه و اونقدرا هم که فرمودید کم نیست هنگش. البته قبول دارم اون بخش از صحبتتون که در مورد استفاده هاهی ناصحیح ماها گفتید ولی خب ما دقیقا همین استفاده های ناصحیح رو داریم در اکوسیستم موبایل سر اندروید خالی میکنیم. پس قاعدتا حتی اگه اندروید سیستم پردازشیش رو درست کنه باز هم نباید انتظار عملکرد وینفون و ios رو داشته باشیم تا زمانی که خودمون رو اصلاح نکنیم. این قسمتش دیگه ایراد سیستم عامل نیست. نمیدونم امیر جان چقدر اطلاعات نرم افزاری داری. ولی همینو بگم که واقعا اشتباه محضه که بخوای فکر کنی یه گوشی با چنین سخت افزاری عمده دلیلش بخاطر سیستم عامله که نمیتونه اونو هندل کنه.
نهایتا فکر کنم دیگه بحث بیشتر وقت خودمون رو بگیره. حالا دوستان اگه میخوان پاسخی بدن عیبی نداره ولی بنده سعی میکنم دیگه بحث رو ادامه ندم. فقط از همه دوستان خوب علاقه مند به وینفون خواهش دارم که در شرایطی که دوستی سوالی در مورد بهترین گوشی مناسبش داره و بنده بهش یه گوشی غیر وینفونی رو پیشنهاد میدم بر من خرده نگیرند چون من در شرایط کاملا مشابه دیگری گوشی وینفونی رو پیشنهاد داده و میدم و صحبت هام به هیچ وجه ناشی از غرض ورزی نبوده و نیست. ان شا الله در چنین شرایطی دوستان هم صرفا به پیشنهاد و راهنمایی خودشون به دوستان عزیزمون قناعت کرده و از پاسخ های تکراری به همدیگه و به حاشیه کشاندن بحث همگی خودداری کنیم.
موید باشید.

پرهام ب در تاریخ : 1393/5/4

سعید جان اولا باید بگم من هیچوقت در چنین بحث هایی که پیش اومد شروع کننده نبودم. اگه میبینی به قول خودت دارم جواب 7،8 نفر رو میدم بخاطر اینه که 7،8 نفر دارن علیه من جبهه گرفتن. من واسم خیلی جالبه. چون اصلا چنین جوی رو در پیج تولیدات اندرویدی ندیدم یا خیلی کم دیدم. چون من توی پیج گوشی های اندرویدی هم خیلی وقتا شده که مثلا لومیا 1520 رو به کسی پیشنهاد دادم ولی هیچوقت با چنین جبهه های مخالفتی مواجه نشدم. نمیدونم آیفون و وینفونیا چرا اینطورن اخه؟ یعنی معروف کردن یه کالا اینقدر اهمیت داره که آدم در حد جونش ازش طرفداری کنه؟اصن به دعای گربه سیاه بارون نمیاد. اگه وینفون خوب خودش پیشرفت میکنه ربطیم به حرف من و شما نداره. ما هم که بخیل نیستیم امیدواریم پیشرفت کنه. اینهمه تعصب واسه چیه آخه؟
سعید جان مشکل شما اینه که وقتی من میام به کسی میگم مثلا فلان گوشی برای شما بهتر از 1520ه میای جبهه میگیری و بحث راه میندازی. اصلا نمیبینی که من به شخص دیگه ای بین همون چند تا گوشی 1520 رو پیشنهاد دادم. نمونش دوستمون که بین 1520 و جی فلکس و جی پرو2 شک داشت و من با توجه به نیازهاش بهش 1520 رو پیشنهاد دادم چون عمده استفادش وب گردی بود و من فکر میکنم بیشتر نیازش رو 1520 پوشش میده. حالا فرض کن یکی بیاد بگه من استفاده ی عمدم از گوشی دیدن ویدئو هستش و باتری گوشی هم خیلی واسم مهمه. خب باز هم شما میای بهش 1520 رو پیشنهاد میدی؟؟؟من بش اینو نمیگم. چون میدونم جی فلکس در تست پخش ویدئو بیش از 7 ساعت بیشتر از 1520 دوام اورده. این یعنی عملا 1520 مصرفش در موقع پخش ویدئو به گرد پای جی فلکس هم نمیرسه. پس مسلما برای اون شخص جی فلکس مناسب تر هست. ولی متاسفانه نااگاهانه یا مغرضانه دوستانی میان بحث رو به حاشیه میکشونن.
بعدشم شما یه جوری میای از مقایسه میگی انگار هیچ دو گوشی ای رو با هم مقایسه نمیکنن. شما برو تو آپارات اسم هر دو تا گوشی ای که میخوای رو سرچ بزن ببین با هم مقایسه شدن. ربطی به برتری نداره. تازه نوکیا که پرچمدار دیگه ای نزده که بخواد با رتبه های اول جهان مقایسه بشه باید 1520 رو مقایسه کنن. در ثانی مگه من گفتم 1520 گوشی بدیه آخه؟ من فقط حرف شما رو که میگی سایر گوشی ها بدن رو رد میکنم. چون اعتقاد دارم هر گوشی ای برای عده ای مناسبه. شما میخوای جواب سوالاتو بدم خب من همشونو قبول دارم. جواب چی بدم آخه؟ ولی شمایی که این گوشی رو یه کالای آسمانی داری فرض میکنی و نمیخوای قبول کنی که اگه 1520 واسه شما گوشی خوبیه دلیلی نداره که واسه همه خوب باشه و به همه هم توصیش کنید. به کسی که احساس میکنی بسته به نیازش 1520 مناسبتره 1520 رو پیشنهاد بده به اونیم که فکر میکنی یه گوشی دیگه بیشتر مناسبشه اون گوشیه رو پیشنهاد بده. مگه من دارم چیکار میکنم؟
در مورد این بحث هایی هم که پیش اومد شما شاید یادتون رفته ما در مورد سیستم عامل ها داشتیم بحث میکردیم. سیستم عامل هم یه چیز نرم افزاریه. شما 4 تا ارتقای نرم افزاری 1520 رو نسبت به 920 بگو تا من قبول کنم که نوکیا در افزایش هوشمندی تولیدات جدیدش نسبت به تولیدات قدیمیترش تلاش کرده. وگرنه اینایی که گفتی رو خب کیه که قبول نداشته باشه؟من اینهمه روضه خوندم سر اسمارت فون و فون واسه چی بود پس؟

پرهام ب در تاریخ : 1393/5/4

امیر جان رابط کاربری گوشی به هیچ وجه بی تاثیر نیست. شما کافیه یک بار فقط با تولیدات سری ایکس نوکیا کار بکنید تا متوجه بشید که رابط کاربری سبک چقدر میتونه در روونی گوشی تاثیر گذار باشه. یه مثال ساده تر. شما یه لانچر وینفون نصب کنید روی گوشی اندرویدتون و واقعا ببینید که صرفا یه لانچر که هیچ کاری هم نمیکنه چقدر موثره در روونی گوشی. حالا فرض کن رام گوشی سبک باشه چقدر تاثیر داره. پیشنهاد میکنم با نوکیا ایکس کار کنید و اون رو با وای 300 هواوی که 99 درصد سخت افزارش مشابه نوکیا ایکس هست مقایسه کنید تا به اشتباه بودن حرفتون مبنی بر عدم تاثیر رابط کاربری پی ببرید.
در مورد اون برنامه های بیخودی که خب مگه وینفون حالا همه ی برنامه هاش به درد بخورن؟والا من که وینفون دارم به مراتب برنامه های بیخودی بیشتری در استور مایکروسافت دیدم. حتی برنامه هایی که اسما باید به درد بخور باشن هم اصلا کیفیتی که من انتظار داشتم رو نداشتن. مث برنامه های چت یا جی میل یا برنامه های مدیریت باتری یا هر چیز دیگه. من روی لومیام واتس آپ و لاین و وایبر رو دارم. وایبر رو که همه دیگه میدونن چه افتضاحیه. ولی لاین و واتس آپشم اصلا قابل قیاس نیستن و من که نسخه اندرویدیشم دارم میفهمم که نسخه وینفونیش اصلا سینک درست و قوی ای با گوشی انجام نمیده. مطمئنا در آینده بهتر میشه و من هم امیدوارم که بهتر بشه. ولی شما که میگید برنامه بی کیفیت زیاد هست خب درست میگید. توی وینفونم زیاد هست. شما برای بررسی کیفیت استور برنامه های بی کیفیتشو نگاه میکنید یا برنامه های با کیفیتشو؟ من سایرین رو نمیدونم ولی خودم هر جایی که گفتم تعداد اپ بلاشک پشتش هم گفتم کیفیت اپ ها. در ضمن حتی اگه این برنامه ها همگی یه کاربرد داشته باشن باز هم امتیازیه به اسم شخصی سازی.
در مورد مسخره کردن هم فکر کنم بیشتر طرفدارای وینفون هستن که اندروید رو مسخره میکنن. حتی تمسخر هایی که من رو یاد دوران دبستانم میندازه.
اتفاقا من اعتقادی ندارم که جی3 برتری نسبتا مطلقی داره به 1520. متاسفانه دوستان اینطور فکر میکنن ولی هر گوشی ای برای یه عده مناسبه. بحث برتری واقعا نیست. بحث تناسب گوشی با نیازهای افراده که بسته به نیازهای هر شخصی هرکدوم از این گوشی ها میتونه مناسب باشه.

پرهام ب در تاریخ : 1393/5/4

اول در مورد اون QHD بگم که بنده اشتباه کردم حق با شما بود. QHD چهار برابر HD کیفیت داره که میشه 2 برابر Full HD. ممنون که اشتباهم رو بیان کردید.
من در مورد بحث هوشمندی گوشی ها بطور مطلق صحبتی نکردم. بحثم سر مقایسه بود که این موضوع رو گفتم. اگه جایی مطلقا گفته بودم که تولیدات وینفونی هوشمند نیستند اشتباه کردم. بحث من در مقام مقایسه بود که این موضوع رو گفتم.
در مورد مشکلات سیستم عامل ها هم کاملا قبول دارم. بنده منکر این مشکلات در سیستم عامل ها به هیچ وجه نشدم. در هر سیستم عاملی هم وجود داره. والا وینفون من هم هنگ کرده. اتفاقا زیاد هم هنگ میکنه. درسته لگ نداره و کند نیست ولی مشکلات خودش رو داره. اندروید هم طبیعتا بی عیب نیست. اما واقعا این مشکلات در این حد و اندازه که بعضی دوستان بزرگش کردن نیست. باور کن نیست. من خودم الان نزدیک 1 ساله کاربر اندرویدم و واقعا دروغ نمیگم که گوشیم حتی 1 بار هم هنگ نکرده. هنگ کردن یه گوشی اصولا به خیلی پارامترها بستگی داره. یکی از این پارامترها موتور پردازشی اندروید بود. شاید حداقل 5،6 مورد دیگه هم باشه که من به تفصیل قبلا در موردش صحبت کرده بودم. اگر فرض رو هم بگذاریم که تمام حرف های شما صحیح هم باشه باز هم نمیشه این جمله رو گفت که تولیدات اندرویدی هنگ میکنن. چون اندروید یه سیستم عامل انعطاف پذیره و روی هر دیوایسی یه شکل پیاده سازی میشه. حتی بعضا با سخت افزار پایین تر کارایی بهتری رو ممکنه داشته باشه. شما نسخه اندروید گوشیتون 4.1.2 هست و به 4.2 آپدیتش میکنید و میبینید که کیفیت عکساش بدتر میشن. یه گوشی دیگه رو هم دقیقا از 4.1.2 به 4.2 آپدیت میکنید و کیفیت عکساش بهتر میشن. ببین گوگل یه بستر نرم افزاری رو فراهم میکنه و خیلی از کارها رو خود شرکت های سازنده موبایل انجام میدن. طبیعتا عملکرد شرکت های محتلف هم با هم فرق میکنه در پیاده سازی این سیستم عامل. تولیدات اندرویدی حتی اگه همشونم ایراد داشته باشن باز هم ربط مستقیم به اندروید نداره. چون اندروید در نکسوز تحت شرایط بسته به هیچ وجه مشکلاتی که شما فرمودید رو نداره. بله ممکنه در یه شرایط خاصی واسه یکی دو تا گوشی مشکلی ایجاد بشه. کمااینکه توی پیج آیفون هم شما برید هستن کسانی که میگن گوشیم زیاد هنگ میکنه یا مصرف باتریش شدیدا بالا رفته یا هر چیز دیگه ای. همیشه نمونه خاص پیدا میشه ولی منطقی بخوای در مورد نکسوز نظر بدید واقعا این مشکلات رایج سایر تولیدات رو نداره. اصولا هدف اصلی گوگل از تولیدات نکسوز همین بوده.
من اتفاقا خودم تی ایکس داشتم. اتفاقا ازش هم خیلی ناراضی بودم. الان یه گوشی 4 هسته ای خریدم که 2 هستش همیشه خاموشه. ولی خیلی بهتر از تی ایکس داره کار میده. یکی از علتاش میتونه معماری پردازنده جی باشه.
ببین امیر جان. من واقعا حرف هات رو قبول دارم. ولی این حرف ها دلایل قانع کننده ای برای رد اندروید نیست. اندروید اصولا فضای کاری متفاوتی داره. این سیستم عامل ساخته شد تا پیشرفت نرم افزاری کنه. ساخته شده که براش اپ بسازن. واقعا هدف اصلیش همین بوده و هست. تو این زمینه هم هیچ سیستم عاملی به پاش نمیرسه چون ماهیت سیستم عامل ها این اجازه رو نمیده. مشکلات تولیدات موبایل رو هم بیا صرفا اسمشون رو بذاریم مشکل. مشکل نرم افزاری. اندروید داره مث هر سیستم عامل دیگه. آره کیه که رد کنه؟ولی این موضوع چقدر جدیه؟ اگه واسه شما جدیه خب طبیعتا این سیستم عامل به درد شما نمیخوره.

پرهام ب در تاریخ : 1393/5/4

خب شما استفادتون از گوشی رو بگید تا بهتر راهنماییتون کنم. ولی همین الان میتونم زد1 رو از دور خارج کنم. چون تقریبا جی2 برتری مطلقی داره بر زد1. بین جی2 و 1520 شما نیازهاتون رو بگید تا بهتر بتونم راهنماییتون کنم.

سجاد ن در تاریخ : 1393/5/4

آقا یکی به داد برسه
گوشی من جدیدا هنگش زیاد شده
خیلی هم داغ میکنه
کسی میدونه مشکل کجاس؟

ناصر س در تاریخ : 1393/5/4

دوست عزیز نگفتم 1520 اومده نگاشون کنه ولی 1520 زودتر از جی 3 - one m8 -گلکسی اس5 اومده پس برای رقابت با اونا ساخته نشده بلکه برای رقابت با جی 2 - وان مکس - نوت 3 ساخته شده.
اما مشکل ما ویندوزفونی ها اینه که اصلا هیچ وقت اسم از سیستم عامل نمیاریم.مثلا میگیم 1520 بهتره چون دوربین و باتریش بهتره ولی اسم از سیستم عامل که مهم ترین چیز تو تلفن هست رو نمیگیم و جالبیش اینه که یک برتری سیستم عامل ما داره هی میزنیم تو سره آندرویدی ها که شما هنگرویدید ولی این واقعیت نیست.الان جنگ جنگ سیستم عامل هست جنگ نرم افزار هست.و حالا جدا از اینا واقعا آندروید و آی او اس کاملا ترن دیگه.هیچ کاری نیست که شما با اون دوتا سیستم عامل نتونن انجام بدن ولی من خودم شخصا خواستم یک سری از عکسام رو مخفی کنم رفیقام نبینن نتونستم یا مثلا یک بار خواستم گوشیم خود به خود خاموش نشه نتونستم چون گزینه هرگز رو نداره یا مثلا رفیقم گفت برو تو لاین پست هامو لایک کن ولی بنده اصلا لاینم home نداره که بخوام لایک کنم یا نکنم و خیلی از این مشکلات دیگه که طی کار کردن میفهمید.در آخر بگم خدا شاهده خودم طرفدار نوکیا و وینفونم الانم 1520 دارم ولی واقعیت رو نمیشه قایم کرد.

mobham s در تاریخ : 1393/5/4

عاغا من بین 1520 و 930 موندم کدومش بگیرم
البته یه گوشی دیگه هم دارم ولی از وین فون خوشم اومده

محمد دضا پ در تاریخ : 1393/5/4

سلام گوشی من بیشتر از یک روز شارز نگه نمیداره اخه میگن باتریش بهتره من چیکار کنم درست شه از دوستان خواهش میکنم جوابمو بدن

vafay v در تاریخ : 1393/5/4

دوستان !
یع برنامه درست وحسابی برای این فایلها وجودنداره فایل کپی کردم یا بلوتوس شده نمیدونم کجاهاست

پرهام ب در تاریخ : 1393/5/3

نمیشه اینطوری گفت. نوکیا شرکتی بوده که تو زمینه دوربین از خیلی سال پیش پرچمدار بوده. شاید خیلی ها ندونن ولی تکنولوژی فلش دوگانه ای که آیفون توی 5 اسش گذاشت و بعدش هم سایر شرکت ها گذاشتن و حتی شاید بیشتر به اسم اپل این موضوع پخش شد رو نوکیا از سال 2009 توی ان900 و ان97 مینیش داشت استفاده میکرد. خیلی تکنولوژی های دیگه ای رو هم در زمینه دوربین نوکیا داره استفاده میکنه که هنوز شرکت ها ازش بی بهرن. مثل لنز کارل زایس یا زوم بدون افت کیفیت. خیلی هاشونم که شرکت های دیگه دارن استفاده میکنن شروع کنندش نوکیا بود مث ذخیره عکس بصورت raw، لرزش گیر اپتیکال یا فلش دوگانه. در کل در زمینه دوربین نوکیا شاید بشه گفت از پرچمدارهای سال آینده ی سایر شرکت ها هم معمولا برتری داره. البته واقعا اونقدر کیفیت کاری تولیدات همه شرکت ها خوب شده که درک تفاوت ها خیلی سخته. از نظر باتری جی3 شرایط چندان مطلوبی رو نداشته. جی3 در تست وب گردی کمتر از 7 ساعت دوام اورده که واسه یه پرچمدار 2014 چندان قابل قبول نیست. از نظر باتری هم برتری مطلق با 1520 هست. کیفیت بدنه 1520 هم تا حدی بهتر از جی3 هست. از اون طرف جی3 کیفیت ال سی دیش بهترینه در حال حاضر در بازار. من امتیازی به روانی گوشی نمیدم چون واقعا تفاوت چندانی وجود نداره بینشون. منتها طبیعتا با این حجم امکانات نرم افزاری پیاده سازی شده در جی3 باید بگیم که 1520 روان تر هست حتی اگه با استفاده معمولی به چشم نیاد وقتی استفاده از گوشی در طول چند ماه استفاده زیاد بشه خودشو نشون میده این موضوع. طبیعیه. اونی که امکانات میخواد باید بهاش رو هم بپردازه و این برتری ها به نظرم با هم همپوشانی دارن. در کل تکنولوژی اونقدر پیشرفت کرده که تفاوت بین تولیدات واقعا خیلی سخت شده درکش. 1520 رو میتونید با تولیدات 2014 هم مقایسه کنید. این نشان دهنده ی کیفیت کاری صرفا نوکیا شاید نباشه. چون جی2 هم کاملا قابل مقایسه با تولیدات 2014 هست. این موضوع نشون دهنده ی بالارفتن سطح کیفی تکنولوژی است و ما از این موضوع خوشحالیم. حالا میخواد هر برندی باشه.

پرهام ب در تاریخ : 1393/5/3

الان زیبایی و بزرگ بودن برتری هستن؟خب این سلیقه ی شماست. درست نیست این موارد رو جزو برتری های بیاریم.
تنها برتری جی3 هم تعداد و البته کیفیت بالاتر اپ ها هستند. نه لزوما. در مورد روانی هم بهتره با جفتشون کار بکنید بعد نظر بدید نه صرف وینفون و اندروید بودن 10 سال دیگه هم گوشی های اندرویدی رو چشم بسته بگید روون نیستن. قدرتمند هم که توی جفتشون از یه سخت افزار تقریبا استفاده شده و از این نظر با هم برابری میکنند. منتها خب توی جی3 امکانات نرم افزاری خیلی بیشتری از این پردازنده داره کشیده میشه و توی 1520 امکانات خیلی کمتره. طبیعتا این موضوع بی تاثیر نیست روی روانی گوشی ولی مثل جریان صفحه QHD جی3 هست که خیلی ها میگن درک تفاوتش خیلی سخته واقعا درک تفاوت روونی یا تفاوت کیفیت عکس های گوشیها هم سخته. لازم به ذکره که خیلی از این لگ ها هم به برنامه بستگی داره. مث تمپل ران1 که روی وینفون لگ شدیدی توی لومیا 520 من داشت ولی مطمئنا مشکل از لومیایی که اسفالت 8 رو راحت اجرا میکنه نیست مشکل از برنامه بود. من خودم گالری و موزیک پلیر گوشیم لگ داشت رفتم یه گالری و موزیک پلیر دیگه نصب کردم که خیلی روون بود. اندروید اونقدر flexible هست که اگه لگ هم پیدا کرد مشکلش قابل حل باشه.
در کل سلیقه ایه این موضوع. جفتشون گوشی های خوب و کاملا قابل رقابتی هستند. هرکدوم برتری هایی بر دیگری داره و بسته به نیازهای افراد هرکدوم از این گوشی ها میتونه گوشی مناسب اون فرد باشه.

پرهام ب در تاریخ : 1393/5/3

http://www.gsmarena.com/battery-test.php3
این لینک بررسی تست های مصرف باتری در گوشی های مختلفه. یه نگاهی بنداز بهش.
اینکه میگن هنگ میکنه مصرفش بالاست و این چیزا خب واسه هر دیوایسی این موضوع ممکنه اتفاق بیفته و به هیچ وجه نمیشه بگی یه گوشی ای تحت هیچ شرایطی هنگ نمیکنه. آیفونشم هنگ میکنه. ولی بحث شدت و ضعفشه و از این نظر این فبلت شرایط خیلی خوبی داره. منتها این فکر رو نکن که حتی 1 بار هم در طول استفاده 2،3 ساله هنگ نکنه که وقتی هنگ کرد میخوره تو ذوقت. هنگ یه چیز طبیعیه و علت اصلیشم نرم افزاریه. مصرف شارژ هم بسته به استفاده و نصب یه سری برنامه کم و زیاد میشه. لومیای خود منم الان اصلا مث روز اولش شارژ نگه نمیداره. چون یه سری برنامه نصب کردم روش. ریست فکتوری میکنم درست میشه. دوباره یه مشت برنامه نصب میکنم شارژدهیش پایین تر میاد. این موضوع هم کاملا طبیعیه و شما نباید انتظار داشته باشی که گوشی بعد از استفاده مث روز اولش کار بده بهتون. اما میگم بحث شدت و ضعفش مطرحه که در مورد این گوشی شرایط واقعا قابل قبوله.
اون لینکی رو هم که زدم یه بررسی بکنید. مثلا شما بیشترین استفادتون وب گردی هست. توی وب گردی تقریبا میشه گفت لومیا 1520 بهترین گوشی هست. ولی واقعا سایر پرچمدارها هم تفاوت زیادی ندارن با 1520. درسته overall باتری 1520 تا الان بهترینه توی تمام تولیدات. ولی شما باید ریز تست ها رو هم نگاه کنید و با نیازتون بسنجید. مثلا توی تست پخش ویدئو 1520 12 ساعت و نیم دوام اوردم و جی فلکس 20 ساعت دوام اورده. خب شما اگه خیلی فیلم میبینید بدون شک جی فلکس خیلی بیشتر از 1520 راضیتون میکنه. چون اصلا قابل مقایسه نیست با 1520. ولی با توجه به نیازهای شما من 1520 رو فبلت مناسبی میدونم. توی اندرویدی ها هم جی2 و زد2 هم هستن که از نظر باتری نه به اندازه 1520 ولی اونها هم شرایط خیلی خوبی رو دارن. من به نظرم اول 1520 بعد جی فلکس بعد جی2 و بعد زد2 گوشی های مناسبی هستند. جی پرو2 شرایط شارژدهیش وضعیت قابل مقایسه ای با این گزینه ها اصلا نداره. تو تست پخش ویدئو کمتر از 6 ساعت دوام اورده که اصلا وضعیت خوبی نیست.
پیشنهاد های من ایناس:
1. 1520
2. جی فلکس
3. جی2
4. زد2
البته اگه قیمت گوشی هم واستون مهمه باید بگم که جی2 با ورود جی3 افت قیمت خیلی زیادی داشته و الان 32 گیگش 1400ه توی دیجی کالا و موجوده. از نظر قیمت و باتری سرجمع به نظرم بهترین گزینه جی2 ه. ولی اگه هزینه مهم نیست واستون موارد بالا پیشنهاد های منن.

reza t در تاریخ : 1393/5/3

آقا مهدی جیمیل پیدا نکردم از لیستش، یاهو میل ساختم و جواب داد اما برای ساختن جیمیل باید کدوم گزینه رو انتخاب کرد؟🙍

AMIR m در تاریخ : 1393/5/3

خوب هردو گوشی خوب هستن ولی ۱۵۲۰ از همه نظر برتری داره .
باتری ۱۵۲۰ خیلی بهتره .
کیفیت صفحه نمایش و عملکرد زیر نور مستقیم هم ۱۵۲۰ خیلی خیلی از Moto x بهتره .
کیفیت دوربینم که معلومه ۱۵۲۰ بهتره.
سختافزار ۱۵۲۰ از Moto x بهتره .
سیستم عامل هم که بستگی به سلیقه و نیازهات داره .
اندازه دو گوشی خیلی فرق داره یکی ۴.۷ اینچ و اون یکی ۶ اینچ .
موفق باشید

AMIR m در تاریخ : 1393/5/3

محمد جان در مورد جی پرو۲ زیاد چیزی نمیدونم ولی LG G Flex و Lumia 1520 هردو گوشی های خاص و واقعا خوبی هستن . من واقعا از بدنه ی G Flex خوشم میاد چون خود ترمیم هستش و دیگه هیچوقت نباید نگران خط افتادن بدنه گوشی باشی ، کلاً G Flex فبلت مقاومی هستش ، کیفیت صفحه نمایشش تعریفی نداره نسبت به Lumia 1520 ، سختافزارشم حرف نداره . دوربینش بدنیست .
با توجه به این که گفتی باتری برات خیلی اهمیت ، هردو گوشی باتری های قدرتمندی دارن ولی فکنم ۱۵۲۰ از باتری بهینه تر استفاده میکنه .

hmd 6 در تاریخ : 1393/5/3

باسلام و احترام
دوستان یکی دوماهی هست ک دنبال گوشی خوب میگردم و نظرات این پیج و صفحات دیگه رو ب شدت پیگیرم.اما الان بین س گوشی (جی تو & زد وان & 1520) موندم.اما ازتون میخوام ک لطف کنید و بدون تعصب و بادلیل راهنمایی بفرمایید.
پیشاپیش ممنون از لطفتون

Ramtin H در تاریخ : 1393/5/3

سلام دوستان من يك سوال داشتم! خواستم بدونم قيمت هايي ك فروشگاه ها در اين سايت گذاشتن چرا اينقدر با هم تفاوت دارند؟؟؟؟؟؟؟؟ و همچنين قيمت فروشگاه هاي تهران از همه بيشتره آخه مگه قيمت اين فبلت بايد در شهر هاي مختلف فرق داشته باشه :((((((((((((((((((

AMIR m در تاریخ : 1393/5/3

اول پرهام جان بگم که همه اینایی که تو میگی میدونم . درسته هر شرکتی میاد رابطه کاربری مخصوص خودش میزاره روی اندروید ولی این باعث نمیشه که کلا اندروید خام بشه یه اندروید دیگه ، فقط چند چیز بهش اضافه میشه برای راحتی بیشتره کاربر . چرا سونی و ال جی که هردو رابطه کاربریشون بسیار ساده هستش و مثل سامسونگ صدتا برنامه و امکانات اضافی ندارن ، بازهم کندی و هنگ دارن . نگو چیزی به نام هنگ وجود نداره چون حرفه خنده داریه . چندوقت پیش یکی از بستگانمون سونیtx خرید ، اون اصلا دنبال برنامه ی زیاد و بازی و.. نبود ، حتی یه برنامه کرک شده روی گوشیش نبود ولی همین گوشی بارها و بارها فقط وختی دسته من بود هنگ کرد در صورتی که کاره خاصی باهاش نمیکردم . درسته خیلی از هنگ کردن ها و مشکلات دیگه ، به نحوی استفاده ربط داره ولی نمیشه بگی سیستم عامل بی نقصه .
شما نمیتونید وین فون با وینpc مقایسه بکنید . Pc بسیار بسیار گستردتر از وین فون هستش . وینpc تا جایی که ما استفاده کردیم ، خیلی خیلی خیلی کم هنگ داره و بیشتر به خاطره ویروسها و بدافزار های موجود در نرمافزارهای غیرقانونیو تایید نشده ی کپی هستش که ما ایرانیها عادت در استفادش داریم . من یه کاربر معمولیم و هیچ سررشته ای توی برنامه نویسی ندارم پس اصلاً در مورد این چیزا حرفی نمیزنم ، وقتی هم میبینی در مورد وین فون و اندروید میگم ، فقط تجربه و چیزهایی که یاد گرفتم میگم .
قبول کنید که اندروید در هر حالتی چه به صورت خام بر روی نکسوزها و چه با رابطه کاربری های مختلف هر شرکت ، هنگ داره یا سرعتش میاد پایین . این فقط حرف من نیست .
وین فونم مشکلاتی داره نمیگم بینقصه ولی برعکس اندروید همیشه داره مشکلاتش برطرف میشه .
وین فون مثل اندروید نیست که هزارتا برنامه چراغ قوه داشته باشه یا صدتا برنامه برای بهینه کردن رام گوشی چون بهش نیاز نداره ، ویندوز مثل اندروید نیست که صدتا برنامه دوربین داشته باشه که ۹۰٪ به درد نمیخوره یا هزارتا برنامه رینگتون و والپیپر و ضبط صدا نداره نداره . خوب همین برنامها که خیلی هاش اصلا کاربردی نداره ، شده دلیل آندرویدی ها برای مسخره کردن وین فون که چرا انقد برنامهاش کمتره . درسته اندروید نرمافزار های مفید زیاد داره که وین فون نداره ولی بیشتر اون ها یا جایگزین دارن یا درحال ورود به وین فون هستن .

"اندروید یه اسمارت فون هستش ولی وین فون فقط یک فونه خوب" ، فکنم این دقیقاً حرفه شما در مورد هوشمندی سیستم عاملها بود ، پس نگو که نگفتی وین فون هوشمند نیست . فقط کورتانا به تنهایی میتونه توانایی و هوشمندی این سیستم عامل نشون بده .
من دیگه در مورد هوشمندیه وین فون چیزی نمیگم چون شما همش بحث تعداد نرمافزار در اندروید میکشی وسط ، اونم نرمافزار هایی که بیشتر از ۵۰ درصدش اصلا کاربردی ندارن .
در این مورد حرفام تموم شد

حالا یه چیز دیگه ، من تا جایی که میدونم کیفیت صفحه نمایش جی۳ QHD هستش که میشه 2K یعنی دوبرابر FHD ، اونی که شما گفتید 4K یعنی ۴برابر FHD هست UHD دوست من .
خیلی خلاصه میگم جی۳ از همه نظر نسبت به ۱۵۲۰ برتری داره به جز دوربین و باطری .

ناصر جان اگه عجله نداری ، تا چندوقت دیگه صبرکن که s5 prime یا g3 prime یا one m8 prime بیان . زمان درستش نمیدونم کی هستش ولی فک نکنم خیلی زیاد طول بکشه و فکنم Samsung و HTC زودتر بیان .

saeid f در تاریخ : 1393/5/3

شما مشکلی با وین فون نداری.خوبه؟
شما اون مقایسه من رو 180 درجه پیچوندی و یه برداشت دیگه ازش کردی
مگه من نگفتم S5 صددرصد بهتر از Z1 هستش؟
منم این حرف رو زدم و وقتی میگم بهتر هست یعنی پیشرفتش بیشتره.کارایی تره.این رو که خودمم میگم.اومدی در جواب مقایسه این رو گفتی!!!
من میگم Z1 مگه با 1520 مقایسش نمیکردن و میگفتن بهتره؟مگه Note 3 رو با 1520 مقایسه نمیکردن میگفتن بهتره؟مگه الان 1520 رو با S5 و Z2 مقایسه نمیکنن؟منظور من اینه که دارن پرچمدار نوکیا رو با دو پرچمدار از شرکت های سونی و سامسونگ (Z1 و Z2 با 1520 - Note3 و S5 با 1520) مقایسه میکنن
این یعنی چی؟
دقیقا این مقایسه رو برای من شرح کن
مگه غیر از خوب بودن 1520 چیز دیگه ای رو میرسونه؟
من کی گفتم Z1 رو با Z2 مقایسه کن.من همچین حرفی رو زدم؟برو از اول نظرم رو بخون
گفتم Z1 رو با S5 مقایسه نمیکنن.
فرضا هم گفته باشم.مگه 1520 از هر نظر بهتر از 920 نیست؟که شما میگی " زد1 و زد2 رو نمیشه مقایسه کرد چون قابل مقایسه نیستن"
خب 920 و 1520 هم اصلا قابل مقایسه نیستن.تعجبم چطور میگی این دو تفاوت چندانی ندارن!!!این حرف،یه حرف خیلی بی منطقی هست.شما از هرنظر میخوای بگو تا مقایسه کنیم ببینیم چقدر تفاوت دارن.دوربین؟باتری؟سی پی یو؟رم؟سایز؟ساپورت اپدیت؟چی مد نظرتون هست؟تو هرکدوم از اینا مقایسه ای انجام بشه مگه صددرصد 1520 برتر نیست؟غیر از اینا مقایسه دیگه ای مگه انجام میشه؟
من یه چیز دیگه میگم شما 180 درجه میپیچونیش یه چیز دیگه میگی
آره بحث بین من و شما رو من راه انداختم و اومدم تو پیج مربوط به گوشیم بحث با شما رو راه انداختم
با بقیه چی؟شما غیر ازمن با 7 الی 8 نفر دیگه داری بحث میکنی...
جواب سوالاتی که پرسیدم هم دونه به دونه بدین خواهشا و بحث رو تغییر ندین
شما هم موید باشید

MAHDI R در تاریخ : 1393/5/3

سلام
دوست عزیز برای استفاده از Gmail خودتون توصیه می کنم از برنامه ی خاصی استفاده نکنید ، تو خود وین فون در قسمت email +account در تنظیمات گوشی Gmail خودتون رو وارد کنید ، و نیازی به دانلود برنامه دیگه نیست ، من خودم همزمان سه تا ایمیل رو گوشی دارم و همه به راحتی کار میکنند .
برا screenshots گرفتن از صفحه هم توی نظرام نگاه کنید توضیح دادم .

فرزان ظ در تاریخ : 1393/5/3

mohamad n عزیز کی گفته هنگ میکنه و مصرف باتریش بالاس؟!!!
عملکرد باتری این فبلت بی نظیره به سختی میتونی 2 روزه باتریش رو تخلیه کنی والا من که گوشی یا فبلت روونتر از 1520 ندیدم
من جای شما بودم بین جی فلکس و 1520 یکی رو انتخاب میکردم اهردو در نوع خودشون بی نظیر هستن دیگه سلیقه ای هستش عزیزم

fatemeh f در تاریخ : 1393/5/3

سلام دوستان بین این گوشی و motorola moto x کدوم یکیو پیشنهاد میدین؟؟؟ میدونم که خیلی فرق دارن,به خاطر خاص بودن موتورولا و اینکه برای امریکا هستش و از نظر سخت افزاری مثله اینکه قوی تره شک دارم که لومیا بهتره با وینفونش یا موتو ایکس؟؟؟
ممنون میشم جواب بدین

ناصر س در تاریخ : 1393/5/3

در مورد باتری باید بگم فوق فوق العادس و 10 برابر از گوشی اولتون بهتره.ولی در بقیه موارد که فرمودید با 5اس برابری میکنه.{اینو خودم شخصا مقایسه کردم}.

Mahsa T در تاریخ : 1393/5/3

خیلی ممنون از راهنماییتون
ولی میشه بیشتر توضیح بدید دکمه ی ویندوز که دکمه ی وسطه
ولی برای بقیش راستش متوجه نشدم باید چی کار کنم ؟
یه سوال دیگه هم داشتم من برنامه ی gmail را دانلود کردم و gmail خودمو وارد کردم اما وقتی پیغام جدید دارم بهم اطلاع نمیده شما میدونید باید چی کار کنم ؟؟؟

sara b در تاریخ : 1393/5/3

سلام به دوستان یکی از آشنایان ما ۱۵۲۰ گرفته و کاملا راضی است من ب شما هم پیشنهاد می کنم، چون خودم تو کار موبایلو تبلتم

reza t در تاریخ : 1393/5/3

چطوری میشه برنامه هایی که از استور دانلود میکنی رو روی کارت حافظه ذخیره کرد؟

MAHDI R در تاریخ : 1393/5/2

سلام
اقا ناصر ... ۱۵۲۰ واقعا از g3 بهتره و تنها دلیلی که باعث میشه g3 بهتر باشه تعداد نرم افزار های اندرویده ، و دیگه هیچ برتری خاصی نسبت به ۱۵۲۰ نداره ، دوست عزیز یعنی g3 برای رقابت با سایر کمپانی ها اومده و ۱۵۲۰ اومده نگاهشون کنه ، نه عزیزم بدون شک ۱۵۲۰ روان تر ، زیباتر ، بزرگتر ، قدرتمند تر ، دوربین بهتر و ... هست و تنها دلیل برتری g3 تعداد زیاد بازی ها و برنامه های اندروید هست .

mohammad n در تاریخ : 1393/5/2

سلام دوستان
بین lumia1520 و lg g flexو lg g pro 2 کدوم رو پیشنهاد میکنید؟؟؟
من باطری برام خیلسییییییی مهمه
من نزدیک 5، 6ساعت وبگردی میکنم و 1،2ساعت بازی میکنم. و 1،2 ساعت هم موزیک گوش میدم یا فیلم نگاه میکنم حالا به نظرتون با توجه به نیاز های خرید کدوم مدل برای من بهتره؟؟؟؟؟؟؟
خیلی ممنون از راهنماییتون

در ضمن داخل سایت digikala یه نفر گفته بود که این فبلت هم هنگ میکنه
هم داغ میکنه و هم مصرف باطریش بالاست واقعا این جوریه ؟؟؟؟
در ضمن میگن رام ایتالیا بهتره،،، رام ایتالیا زبان فارسی داره مثل رام خاورمیانه؟؟؟،؟،
روی جعبه اسم رام رو نوشته یا از داخل گوشی باید بفهمیم؟؟؟
از کجا بفهمیم رام ایتالیاست؟؟؟ منظورم اعدادش که هست که مینویسن
من با قرض و وام پول جمع کردم که یه فبلت بخرم و نهایتا تا آخر هفته ی دیگه میخوام بخرم خواهش میکنم کمکم کنید که پولم هدر نره ممنون

پرهام ب در تاریخ : 1393/5/2

شما استفاده هاتو از گوشی بگو تا بهتر بتونیم راهنمایی کنیم.
چون هرکدوم یه سری برتری ها بر دیگری داره.
هرچند که جی3 دوربین خیلی خوبی داره و فوکوس لیزری هم برای اولین بار روی گوشیش گذاشت ولی کلا تو زمینه دوربین همیشه چشم بسته میتونی نوکیاهه رو انتخاب کنی. توی هر رنجی دوربینش بهتره. ولی خب جفتشون دوربیناشون واقعا عالیه. مقایسه کنی تفاوت خیلی کمه.
لومیا 1520 وینفونه و یه سیستم عامل بستس. رابط کاربری سبک و ساده ای داره که امکانات نرم افزاریش کمتره. جی3 امکانات نرم افزاریش خیلی بیشتره و طبیعتا این موضوع میتونه روی روونی گوشی تاثیر گذار باشه. البته با وجود سخت افزار قوی و ران تایم آرت این تفاوت واقعا حس نمیشه. ولی خب بهتره توی مقایسه های تخصصی گوشی امکانات نرم افزاری جی3 رو مطالعه بفرمایید تا ببینید اگه به دردتون نمیخوره پول بابتش ندید.
باتری لومیا 1520 بدون شک برتر هست و کلا بعید میدونم حالا حالاها گوشی یا فبلتی بیاد که باتریش در این حد و اندازه ها باشه.
اندازه صفحه رو بهش توجه داشته باشید. لومیا 1520 6 اینچه و حملش مشکله. تو جیب جا نمیشه! جی3 هرچند که 5.5 اینچه ولی ابعاد کلی گوشی اندازه گوشی های 5 اینچی سایر شرکتاس. چون ال جی کلا خیلی رو زمینه به حداقل رسوندن حاشیه دور ال سی دی کار کرده تا گوشی هاش یا کمترین ابعاد بزرگترین ال سی دی رو داشته باشن.
کیفیت ال سی دی هرچند که 1520 از تکنولوژی clear black استفاده کرده که بازخورد صفحه در نور شدید رو بهبود میده بدون شک بهترین کیفیت رو بین تمامی گوشی های ساخته شده جی3 داره که QHD هستش. یعنی کیفیتش 4 برابر full hd است که در 1520 استفاده شده.
در مورد برنامه های موجود در سیستم عامل ها هم باید بگم که اندروید جی3 مطمئنا تمام نیازهای نرم افزاری شما رو برآورده خواهد کرد. در مورد 1520 بهتره خودتون به سایت www.windowsphone.com مراجعه کنید تا شخصا وسعت اپ ها و بازی هاشو ببینید تا بعدا خدای نکرده خرده ای بر ما نگیرید. ولی طبق تجربه ی شخصی من که الان هم اندروید دارم هم وینفون اپ های اندروید از نظر کمیت و کیفیت وضعیت بهتری دارن نسبت به اپ های وینفون.
امکان شخصی سازی در اندروید بسیار بیشتر هست نسبت به وینفون. توی اندروید حتی میتونید لانچر وینفون رو بذارید روی گوشیتون. اتفاقا لانچر کاملی هم داره با تمام امکانات ظاهری رابط کاربری وینفون. حتی هنوز واسه وینفون امکان گذاشتن والپیپیر روی لایو تایلها بطور رسمی نیومده من روی گوشی اندرویدیم این امکانو داشتم:دی
جنس بدنه هم به نظرم 1520 بهتره. پلی کربناته ولی جی3 پلاستیکه. البته پلی کربنات و پلاستیک منشا مشابهی دارن تقریبا و زیاد تفاوتی وجود نداره. در ثانی صرف پلاستیک بودن گوشی نمیشه گفت بدنش بی کیفیته. چیزی که متاسفانه بین ماها رایجه. یه گوشی پلاستیکی ممکنه از یه گوشی پلی کربناتی مقاوم تر باشه. هرچند که جی3 هم بدنش رو صیقلی ساختن و در دست گرفتن حس فلز رو منتقل میکنه. ولی من توی بدنه 1520 رو برتر میدونم.
از نظر آپدیت هم 1520 شرایط بهتری داره. من خودم ال جی جی دارم. کلا اوضاع آپدیتش زیاد خوب نیست. نهایت میتونید روی آپدیت اندروید ال حساب باز کنید. ولی واسه وینفون 8.1 اومده محتملا 9 هم میاد شاید نسخه جدیدشم بیاد باز برای 1520 بده بیرون.
جی3 OTG داره و 1520 نداره.
جی 3 سبک تر هست. 1520 بالای 200 گرم وزن داره و شاید در دست گرفتش واستون اذیت کننده باشه.
پوشش محافظ ال سی دی در جی3 یه نسل جلوتر از 1520 هست. تقریبا میشه گفت واسه جی3 نیازی به ضدخش ندارید. مگه اینکه خیلی وسواس داشته باشید.

فرزان ظ در تاریخ : 1393/5/2

لاک اسکرین جدید مایکروسافت به زودی در استور

لاک اسکرین جدید و متحرک طی چند روز آینده به صورت بتا در اختیار کاربران با گوشی های رم یک گیگ قرار خواهد گرفت.

joebelfiore طی این توییت اعلام کرد لاک اسکرین جدید و رسمی مایکروسافت برای استور ارسال شده و به زودی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت، وی همچنین گفته است که زمان دقیق انتشار آن مشخص نیست اما به زودی زود قابل دانلود خواهد بود.
http://windowsiha.com/posts/%D9%84%D8%A7%DA%A9-%D8%A7%D8%B3%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%A7%DB%8C%DA%A9%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D9%81%D8%AA/

پرهام ب در تاریخ : 1393/5/2

اگه اشتباه نکنم ولوم پایین رو با دکمه هوم با هم فشار بدید. یا ولوم پایین بود یا بالا. جفتشو امتحان کنید.

پرهام ب در تاریخ : 1393/5/2

این کامنت شما الان دقیقا در پاسخ به کدوم بخش از کامنت من بود؟نگرفتم جدا!
مگه من گفتم رابط وینفون زشته که اینارو میگی؟
یا گفتم روون نیست؟
مگه الان گوشی اندرویدی من با نصب اینهمه برنامه با روز اولش تفاوت کرده؟من رو گوشیم نزدیک 12 گیگ برنامه دارم. بازی هم ندارم. همش برنامس. 12 گیگ روی JIT! همین 12 گیگ رو روی AOT پیاده کنیم میشه نزدیک 60 گیگ گوشی شما. بالفرض هم که تفاوت کنه تفاوتش منطقیه. نیست؟تازه گوشی من مال 2012ه. اصولا صحبت کردن دو تا آدم که level فکریشون با هم همپوشانی نداره فایده ای هم نداره.
موید باشید.

پرهام ب در تاریخ : 1393/5/2

من نمیفهمم چرا شما فکر میکنید من با وینفون مشکل دارم؟خب اگه داشتم که وینفون نمیخریدم و بعد تصمیم به فروشش و خرید یه وینفون دیگه نمیگرفتم که! چون یکی سوال میپرسه و من بهش نمیگم وینفون بخر من با وینفون مشکل دارم؟؟؟خب فکر میکنم واسه اون وینفون مناسب نیست. برو اول تمام بحث هایی که دوستان با من میکنن رو ببین چیزی غیر از اینه؟؟؟
شما میگی زد1 رو نمیشه با زد2 و اس5 مقایسه کرد. کاملا درسته. چون در اکوسیستم اندروید پیشرفت ها خیلی زیادترن. پرچمدار جدید که میاد خیلی امکانات بیشتری اضافش شده تا فقط سخت افزار قویتر. مگه شما الان یه جا مقایسه لومیا 1020 و لومیا 1520 و لومیا 920 رو میبینی که انتظار داری مقایسه زد1 و زد2 رو ببینی؟ تازه اونور برعکسه ها. زد1 و زد2 رو نمیشه مقایسه کرد چون قابل مقایسه نیستن نه چون زد1 بده چون زد2 خیلی بهتر میشه. ولی 920 و 1520 رو مقایسه نمیکنن چون فرق چندانی با هم ندارن.
شما انتظار داری که من یا 100 درصد با یه چیزی موافق باشم یا 100 درصد مخالفش. اگه میگم گوشی x از گوشی y واسه شمایی که اومدی سوال پرسیدی گفتی من این نیازها رو دارم کدومو بخرم و من بش میگم x رو بخر، شما فکر میکنی من کلا طرفدار متعصب گوشی x و متنفر از گوشی y هستم. نمیبینی که من یه جای دیگه دقیقا بین همین دو تا گوشی گوشی y رو پیشنهاد دادم.
شما خودتون این بحث ها رو راه انداختی ... واقعا بحث من و شما فایده ای نداره...
دوستان محترم خودشون نظرات رو میخونن و متوجه میشن ...
موید باشید.

پرهام ب در تاریخ : 1393/5/2

1. مگه من قراره از متن باز بودن یه سیستم عامل استفاده کنم؟من یه مصرف کنندم و قراره از امکاناتی که به خاطر متن باز بودن سیستم عامل بوجود میاد استفاده کنم. امکاناتی که مدت زمان بیشتری طول میکشه که در سیستم بسته ایجاد بشه و این کاملا طبیعیه. ولی خب یه زمانی در سایر سیستم عامل ها هم ایجاد میشه.
2. من نگفتم اندروید هوشمنده و وینفون نیست! گفتم هوشمند تر. این خیلی فرق میکنه. منظور من از هوشمند بودن هم دقیقا همینی هست که فرمودید. بعلاوه کیفیت نرم افزارها. و صد البته حرف شما رو قبول دارم. در آینده حل میشه و من هم همیشه گفتم که وینفون در آینده بیشترین ارزش خرید رو پیدا خواهد کرد. بابا مگه من چیزی غیر از این دارم میگم؟منتها شما رو نمیدونم من توی زمان حال دارم زندگی میکنم. دوست دارم همیشه بیشترین امکانات رو داشته باشم. الان هم اندروید به نظرم ارزش خرید بیشتری داره. البته به همون اندازه معتقدم که وینفون در آینده.
3. نه. اتفاقا من از گرافیک ساده خیلی خوشم میاد. اگه خوشم نمیومد اصلا لانچر وینفون روی گوشی اندرویدیم نمینداختم!
4. این تقسیم بندی ای که کردید باور کن ناشی از عدم دانش شماست دوست من. سونی هنگ میکنه، سامسونگ سرعت میاد پایین، هواوی بعد چند وقت هنگ میکنه... اندروید روی هر گوشی یه جور پیاده سازی میشه و این بستگی به عملکرد اون شرکت سازنده داره و در هر کالایی که تولید میکنه فرق میکنه. و هنگ هم بطور کلی وجود خارجی نداره و بیشترین عاملش خود ماها هستیم. شما آیفونم بردار جیلش کن روش کلی توییک و برنامه کرک شده نصب بکن ببین چه شکلی میشه؟مگه ویندوزای پی سی مون نیست! هنگ نمیکنه خداوکیلی؟؟؟با سی پی یو core i 7 و 8 گیگ رم؟؟؟نه خدایی هنگ نمیکنه؟؟؟لگ نداره؟؟؟باید بگیم ویندوز پی سی بهینه نیست یا ما بلد نیستیم ازش درست استفاده کنیم؟نه خدایی فقط جواب این سوالمو بده جواب هیچکدومشونو نمیخواد بدی.مگه ویندوز پی سی بسته نیست؟مگه همین شرکتی که همه بهش مینازن و نازیدن هم داره واقعا نساختتش؟مگه همین شرکت با همین ویندوز پی سیش نبود که دنیا رو قبضه کرده؟مگه از وقتی ما به دنیا اومدیم مایکروسافت ویندوز نمیزد؟؟؟بعد از 20 و خورده ای سال هنوز چرا ویندوز با سی پی یو core i 7 و 8 گیگ رم باز هم هنگ میکنه؟ دو حالت که خارج نیست که. یا ویندوز بهینه نیست یا ما درست استفاده نمیکنیم. اگه ویندوز بعد اینهمه سال بهینه نیست دیگه حرفی هم نیست. اگه ما بلد نیستیم درست استفاده کنیم هم باز حرفی نیست. چون همین دقیقا همین استفاده رو ما در دنیای گوشی ها از اندروید میکنیم. جواب این سوال رو خواهشا بده دوست من چون من هنوز نتونستم بفهمم شما چرا اینجوری احساساتتون متمایل به یه کالاست به جای تمایل به استفاده صحیح؟
متن باز بودن اندروید مث شمشیر دو لبه میمونه. تا حدی قبول دارم. بله. واسه همینه که من همیشه میگم این سیستم عامل برای یه عده مناسب و برای یه عده مناسب نیست! لینکی که دادم به پیج ان9 و ان900 واسه همین بود. که دوستان متوجه بشن که اونجا هم دقیقا همینطوره. یه عده شدیدا از میگو هارماتان و مائمو بدشون میاد و یه عده شدیدا خوششون.
در نهایت باور کن من با هیچکسی بحثی ندارم. شماها هستید که با من بحث دارید. من فقط سعی میکنم دوستانی که به هزار امید میان اینجا تا راهنمایی بشن رو راهنمایی کنم. در جاهایی این مسیر به سمت وینفونه و در جاهایی به سمت اندروید و در جاهایی به سمت ios. کاملا هم طبیعیه.
یا علی.

MAHDI R در تاریخ : 1393/5/2

سلام دوستان
برای screenshots گرفتن از صفحه ی گوشی :
در وین فون ۸ دکمه ی start را هم زمان با دکمه ی پاور بگیرید .
در وین فون ۸.۱ پاور به همراه دکمه زیاد کردن صدا .

ناصر س در تاریخ : 1393/5/2

بنظرم که عادلانه نیست.با وجود اینکه خودم 1520 دارم ولی اس5 مقداری بهتر از لومیا 1520 هست ولی 1520 از اس4 بهتره و با نوت3 برابری میکنه.

ناصر س در تاریخ : 1393/5/2

جی 3 تقریبا یه سروگردن بالاتر از 1520 هست و این کاملا عادیه چون جی 3 برای رقابت با پرچمداران کمپانی های دیگه آماده شده و جدیدتر هست.بجز دوربینش و باتریش اکثر قابلیت هاش بیشتر از 1520 هست. ولی در کل مقایسه این دو غلط هست چون رقیب 1520 از کمپانی الجی g2 هست که اونم گوشی شایسته ای هست.ولی 1520 از اون مقدار کمی بهتره.

پرهام ب در تاریخ : 1393/5/2

این لینک الان دقیقا کجاش مقایسه و کجاش برتری رو نشون میده؟
این نظرسنجی زومیت بود و 1520 بیشتر رای اورده. خب که چی؟چطور اون موقع که میگن فروش سامسونگ بیشتره کسی زیر بار نمیره. حالا یه رای گیری اینقد مهم شد؟
پ. ن. نظرسنجی زومیت که بصورت رقابت راندی و حذفی برگزار میشه و بار اولشم نیست امسال خود زومیت اعلام کرد که در نیمه نهایی که رقابت بین 1520 و 5اس و ام8 و زد2 بود متوقفش کرد. علتشم این بود که در نیمه نهایی که رقابت بین 1520 و 5 اس بود کاربران طرفدار 1520 حرمت رقابت و مسابقات رو شکونده بودن و بخاطر رفتار ناپسند طرفدارای 1520 بود که زومیت همین مسابقه ای که شما لینکشو گذاشتی رو تعطیلش کرد. میتونید برید به سایت زومیت تا خودتون شرح مطلب رو بخونید.
موید باشید.

majid g در تاریخ : 1393/5/2

سلام.دوستان
گوشیم چند وقته میس کال نمیندازه.
اس ام اس که میاد دیگه به ترتیب نیست .
وقتی قفله با لمس بالای گوشی ساعتش معلوم نمیشه
.چرا اینجوری شده دوستان کمک کنید.از آپدیته؟؟؟؟؟؟

MAHDI R در تاریخ : 1393/5/1

سلام دوست عزیز
اگه اهل بازی هستی و تنوع امکانات می خوای G3 بگیر .
ولی اگه دوربین ، روان بودن و یه تجربه جدید می خوای ۱۵۲۰ بگیر .

فرزان ظ در تاریخ : 1393/5/1

پرهام جان این فقط و فقط نظر شماست ، رابط کاربری ویندوز ۸.۱ از نظر من و اکثر کسایی که با این گوشی کار کردن بسیار شیک و زیبا هستش مخصوصا از وقتی لایو تایل اضافه شده و میتونی والپیپر پشت تایل ها گذاشت همچنین فوق العاده روان هستش به گونه ای که خوده من نزدیک ۲۵ گیگ برنامه رو گوشیم دارم ولی سرعت و روانی دستگاه با روز اول تفاوتی نکرده ، این خیلی خیلی مهمه دوست من

نويد ح در تاریخ : 1393/5/1

دوست عزیز، شما که 2 ماه میشه 1520 داری
من میخوام 1520 بگیرم، کلا خواستم نظرت رو بدونم. نکته ی منفی خاصی میبینی که ناامیدت کرده باشه؟
آپدیت رسمی اومده برات؟ اگه آره قبل و بعد آپدیت چطور بوده؟
خواستم نظر مساعدت رو بشنوم که با دل گرم برم بخرمش :دی

saeid f در تاریخ : 1393/5/1

نظر طولانیی هست ولی خواهشا بخونید تا در مورد وین فون یه وقت اشتباه فکر نکنین
ببین پرهام روزی که اندروید هم اومد اینا رو نداشت
اون روزی که اندروید اومد همون سیمبین نوکیا ازش جلوتر بود
من روزی که گوشی C6-01 رو خریدم اصلا اندروید هیچی نبود
با گذشت زمان به این جا رسید
شما وضع مادیتون خوبه هروقت خواستی میتونی N95 بگیری،میتونی G3 بگیری،میتونی Note3 بگیری،میتونی پرچمداره HTC رو بگیری
ولی ما نه.اینقد وضع مالیمون خوب نیست
نمیتونیم
ما اگه این گوشی رو گرفتیم با توجه به زمان حال نگرفتیم.واسه دو سه سال حداقل هست
این مشکلاتی رو که گفتی هم تا پنج شیش ماه دیگه مطمئن باش همش حل شدس
یعنی مایکروسافت میاد افیس رو درست نکنه؟
در مورد کلاینت هم من یه جیمیل دارم دادم بهش خیلی هم خوب کار میکنه.جی میل میفرستم، دریافت میکنم،خیلی هم راحت
برنامه های چت هم واتس آپش که هیچ مشکلی نداره.خیلی هم عالیه.وایبر تا حالا نصب نکردم ولی شنیدم که مشکل داره.لاین هم همینطور.ولی اینا مشکل وین فون نیست.از شرکت های وایبر و لاین هستن که برنامه ی درستش رو نمیسازن که اونم وایبر داره روش کار میکنه
مرورگر هم اینترنت اکسپلورر خیلی داره خوب کار میکنه.تنها ایرادش نداشتن قابلیت دانلوده که اون به وسیله مرورگر یو سی میشه
برنامه های شخصی سازی شما مد نظرتون هست.اصلا واسه من اهمیتی نداره.لانچر رو اصلا نصب نمیکنم.همون C6-01 هم اصلا روش تم و این چیزا نذاشتم.باید نظر کسایی که میخوان بخرن رو پرسید که لانچر جزء ملاکهاشون واسه انتخاب گوشی هست یا نه
برنامه های ریاضی و اینا چون برنامه نویسی واسه اندروید ساده هست میبینی که تعدادشون زیاده و چون وین فون مدت زیادی ازش نمیگذره(که به صورت جدی کار میکنه نه که بگی رو فلان اچ تی سی هم بوده) برنامشون ساخته نشده که اونم ساخته میشه
شما باید قبول کنی اینا مشکلاتیه که با اومدن یه اپدیت یا یه نرم افزار حل میشن.ولی مثلا باتری یه پرچمداره دیگه که ضعیف هست رو چیکار کنم؟دوربینش رو چی؟همون حرف خودتون "نحوه پردازشش بهتر از اندرویده" رو چی؟جنس بدنه اش رو چی کار کنم؟آیا اینا با اومدن آپدیت حل میشن؟
ببین روزی که 1520 معرفی شد رقباش مگه G2 و Z1 و Note 3 نبود؟
الان هم مگه S5 و Z2 و G3 و HTC M8 نیست؟
بازم تو مقایسه های کلی میبینی 1520 بهتره.این نشون از برتری 1520 به سایر رقباش داره.اگه نخوای تکذیبش کنی
شما الان نمیتونی Z1 رو با S5 مقایسه کنی.چون میدونی صد در صد S5 بهتره.ولی با Note 3 مقایسش میکنی.همین طور که تمام سایت ها مقایسه میکنن و نمیان Z1 رو با S5 مقایسه کنن
ولی میبینی که Z1 رو با 1520 مقایسه کردن دارن با Z2 هم مقایسه میکنن.یعنی 1520 رو با دو پرچمدار شرکتای دیگه به راحتی مقایسه میکنن.روزای اول 1520 رو با Note3 مقایسه میکردن.الان هم با S5 مقایسه میکنن و به هر دوشون هم برتری داره
این نشون از خوب بودن 1520 هست
بحث من و شما فایده ای نداره چون نمیخوای قبول کنی که این عیب و ایرادها با یه آپدیت حل میشن ولی مشکلات گوشی های اندروید با آپدیت حل نمیشه بلکه باید یه پرچمداره دیگه معرفی بشه تا مشکلات قبلی رو یه کم برطرف کنه(بوسیله بالا بردن رم و سی پی یو)
در مورد نسخه جدید اندروید هم بگم که همیشه وقتی یه نسخه جدیدش میخواد عرضه بشه همین مانور رو روش میدن که مشکل پردازشش حل خواهد شد ولی بازم همون آش و همون کاسه و همین شمایی که میای میگی تو نسخه فلان مشکل رو حل کرده
سعی میکنم دیگه جواب شما رو ندم تا بلکه این بحث تموم بشه.امیدوارم راضی شده باشی

امین م در تاریخ : 1393/5/1

با سلام خدمت دوستان

من الان 5s دارم و میخوام به عنوان گوشیه دوم 1520 بگیرم.
من چیزی که برام مهمه
1- کیفیت مکالمه
من لومیا 820 داشتم و اصلا از کیفیت مکالمش راضی نبودم.صدای مکالمش خیلی بلند نبود و من خیلی وقتا نمیشنیدم طرفم چی میگه
2- باتری
3- استحکام و سبکی
4- کیفیت پخش موزیکش

ممنون میشم که بر اساس موارد مهمی که گفتم جوابمو بدین؟

AMIR m در تاریخ : 1393/5/1

توی نظرت نکسوزم فقط مسعود جان بهم جواب دادن که منم بهش جواب دادم و هردومون حرف همو فهمیدیم و باهم کنار اومدیم .
ببخشید پرهام جان ولی طرفداری زیاد از چیزی خوب نیس . من با انواع و اقسام گوشی های اندروید کار کردم پس خودم بهتر میدونستم چه مشکلاتی دارن از سامسونگ بگیر تا هواوی و پرستیج . خوب شما یه گوشیه اندرویدی داری مثلا ، قراره تا چه حد از متن باز بودنش استفاده بکنی ؟
مشکل شما با ویندوز چیه ، تنها دلیلت کمبود نرمافزاره ؟ خوب اینا که داره حل میشه.
قبلا تو یکی از نظرات گفته بودی گوشیه اندروید هوشمنده و ویندوز نیست ، خوب منظور شما از هوشمند بودن چیه؟ شما همین موضوع هوشمندیو ربط دادین به تعداد نرمافزار که گفتم ، داره حل میشه .
از گرافیک و تقریبا ساده بودن ویندوز خوشت نمیاد ؟ خوب این یه نظر شخصی هستش و جزو بدی ویندوز نیست ، منم جنگولک بازیهای اندروید زیاد به دلم نمیشینه .
دوست من همین متن باز بودن اندرویده که براش مشکل درست کرده ، برا همینه روی گوشی های سونی هنگ بسیار داره ، روی سامسونگ سرعت میاد پایین ، روی هواوی بعد چندوقت هنگ میکنه . گوگل برای جلو گیری از این چیزا هستش که گفته سعی داره نگزاره شرگت های مختلف رابطه کاربری خاص خوشون بزارن روی اندروید و شرکت بزرگی مثل سامسونگ مخالفت کرده با گوگل
همین متن باز بودن اندروید که خیلی از اندرویدی ها بهش مینازن ، مثل شمشیر دولبه میمونه ، هم خوبی هایی داره هم بدی هایی .
پرهام جان فکنم بهتره این بحث تمومش کنیم چون قرار نیست به نتیجه برسیم ، هیچوخت هیچ چیزی توی دنیا قرار نیست کامل باشه ، همیشه یه عیبی میمونه . بهتره به بقیه دوستان کمک کنیم تا مشکلاتشون حل بشه .

Mahsa T در تاریخ : 1393/5/1

سلام دوستان
من لومیا 1520 دارم و 1 سوال از کسانی که این گوشی را دارند دارم
برای گرفتن عکس از هر صفحه این فبلت چی کار باید بکنیم ؟

AMIR m در تاریخ : 1393/5/1

فرید جان من ۲ماه ۱۵۲۰ دارم ولی ندیدم با فشار رنگاش بهم بریزه .
ولی وختی خیلی زیاد روی صفحه نمایش فشار بیاری مقداره کمی بهم میریزه و سریع برمیگرده به حالت اول . شما که نمیخواید با گوشی کشتی بگیرید .
فرید جان شما اول خودت برو صفحه این گوشیو تست بکن، اونوخ میفهمی .

MAHDI R در تاریخ : 1393/4/31

سلام
من پیشنهاد میکنم برنامت Adobe reader رو نصب کنید یا خیلی از PDF خون های دیگه بعد فایل هاتون رو توی پوشه ی Document بریزید حتما میاره .
فایل های صوتی رو هم داخل پوشه ی Music بریزید .
موفق باشی .

rad r در تاریخ : 1393/4/31

دوستان بین جی3 و لومیا 1520 گیرکردم.میشه بدونه تعصب کمک کنین.ممنون.

MAHDI R در تاریخ : 1393/4/31

عزیزم میشه
هم SD card رو میاره و هم حافظه ی داخلی .
بعدشم ۲ نفر گفته بودن میشه یک نفر هم گفته بود باید به نت وصل شی که ما منظورش رو نفهمیدیم .
مییییشششه .

shahin s در تاریخ : 1393/4/31

دوستان حتما تا اخر بخونید

مایکروسافت حتماً آنقدر به اینکه همه مجذوب نسخۀ بروزرسانی شدۀ ویندوز فون خواهند شد مطمئن بوده که پیامهایی جسورانه ای نظیر "مملو از قابلیت ها و پیشرفت ها تازه که حدس می زنیم عاشق آنها شوید"، "با در نظر داشتن نیازها شما ویندوز فون را از نو ساختیم" و "ارزش صبر کردن را دارد" را روی صفحۀ آپدیت قرار داده است.
و بدانید که این وعده ها هم در حد حرف نیست. ویندوز فون 8.1 آمده تا چهرۀ ویندوز فون را برای همیشه تغییر دهد. بخش مرکز هشدار (Notification Center) به همراه سوئیچ ها (Toggles) و مولتی تسکینگ بهبود یافته برای افزایش بازدهی، افزایش امکان شخصی سازی Live Tiles، همراه با یک والپیپر باحال و بروزرسانی خودکار Store که باعث شده مدیریت برنامه ها از قبل هم ساده تر شود تنها بخشی از قابلیتهای جدید ویندوز فون هستند. ضمناً Cortana هم به ویندوز فون اضافه شده تا کسانی که دنبال چیزهای تازه هستند حسابی راضی شوند.
فهرست زیر فهرست کامل نوآوری هایی است که ما تا به حال در ویندوز جدید پیدا کرده ایم.
تازه ها:
Action Center که تمامی نوتیفیکیشن هایتان را به شما نشان می دهد، به علاوۀ سوئیچ های سریع (Quick toggles) با قابلیت شخصی سازی
دستیاری مجازی Cortana که تحت فرمان شماست
جستجوی جامع
بکگراند استارت را روی همۀ tileهایتان دارید
قابلیت تنظیم تعداد tileها در هر ردیف (چهار یا شش عدد)
اینترنت اکسپلور 11، همراه با یک رابط کاربری بهتر، بارگذاری سریعتر صفحه ها، گشتزنی مخفی در اینترنت، Sync کردن چند دستگاه با هم و حالت Reader
برنامۀ شماره گیر جدید دارای قابلیت Speed Dial، میانبر به تماس ها و زمان مکالمه
برنامۀ فیسبوک از پیش نصب شده همراه با نمایش نوتیفکیشن ها به صورت بلافاصله (Real-time)
نوار وضعیت با طراحی جدید
حالت ساعت خاموشی (Quiet Hours mode) که نوتیفکیشن هایتان را در شب و رویدادهای که با عنوان مشغول ثبت کرده اید کنترل می کند
امکان انتقال/ نصب برنامه ها بر روی SD card
بروزرسانی خودکار برنامه ها در Store
پشتیبانی از VPN
Wi-Fi Sense
کنترل بهتر صدا به همراه با اسکرابرهای (Scrubber) جداگانه برای Nitifications/Ringer و Apps/Media
مولتی تسکینگ بهتر به همراه حالت تعلیق
حالت عکسبرداری پیاپی برای دوربین و منظره یاب (Viewfinder) قابل تنظیم
کیبرد شبه Swype
برنامۀ Battery Sense
برنامۀ Storage Sense
برنامه های موزیک و ویدیوی جدید
برنامۀ پادکست
پشتیبان گیری (Back Up) بهتر به همراه sync اطلاعات برنامه
Sync کردن اطلاعات برنامه ها در دستگاه ها مختلف
صفحۀ قفل قابل شخصی سازی و نوتیفیکیشن های glance screen
می توانید برنامۀ SMS پیشفرض و هشدارهای پیشفرضِ SMS را تغییر دهید
پشتیبانی از صفحه نمایش های QHD، دو سیم کارت و اسکنرهای اثر انگشت، دکمه های روی صفحه (on-screen)
آنچه که هنوز جایش خالیست:
مدیریت فایل فراگیر سیستم
گزینۀ سوئیچ های سریع بیشتر
کاتالوگ برنامۀ غنی تر
Cortana هم یک جورهایی هنوز از رقبای iOS و اندرویدیش عقب است
فهرست ضعفها با انتشار هر نسخۀ تازه کوتاهتر و کوتاهتر می شود، بنابراین باید گفت که مایکروسافت در مسیر درستی است. در حال حاضر ویندوز فون 8.1 نه تنها در همۀ جوانب کلیدی که تجربۀ کاربر از سیستم عامل را رقم می زنند با رقبای خود برابر می کند، بلکه در زمینۀ برخی از قابلیت های پرکاربرد از آن ها پیشی گرفته، و در عین حال قابلیتهای جدید را هم ارایه می کند. این بخش آخر از این جهت اهمیت فوق العاده ای دارد که سیستم عامل مایکروسافت، فقط قرار نیست دریچۀ ورود مایکروسافت به دنیای سیستم عاملهای اسمارت فون ها باشد، بلکه می خواهد بخشی از کاربران پلتفرم های رقیب را هم بُر بزند.
البته همۀ اینها در صورتی رنگ حقیقت خواهد گرفت که نوآوری های ویندوز فون 8.1 همانطور که وعده شده کار کنند. و این موضوع دقیقاً همان چیزی است که قرار است در این بررسی به آن بپردازیم. در صفحۀ بعد به بررسی اجمالی رابط کاربری ویندوز فون خواهیم پرداخت.
واینو بدونید که در سال 2015 وقتی وین9بیاد تقریبا 50% امکانات دیگه بهش اضافه میشه.

sam s در تاریخ : 1393/4/31

دوستان تماشا کنید مقایسه لومیا 1520 با گلکسی اس 5 سامسونگ لومیا 1520 از هر لحاظ بهتره در ضمن 1520 از گلکسی اس 5 بیشتر رای آورده تبریک به غول اروپا فنلاندی
http://www.zoomit.ir/articles/mobile/11065-galaxy-s5-vs-lumia-1520s

ناصر س در تاریخ : 1393/4/31

شما ابتدا برنامه PDF یا Adobe رو از استور دانلود کنید بعد اون کتاب هاتون رو از طریق usb به قسمت Documents بفرستید. من این کار رو خودم شخصا امتحان کردم و جواب داد.

مهدي ب در تاریخ : 1393/4/31

من 1520 دارم

از نظر سخت افزار 1520 خیلی بالا تره از 920 تو خریدش شک نکن

در مورد به هم ریختن رنگ ها هم بگم که شما می خواین با گوشیتون چیکار کنین ... مگه زیر دستگاه پرس می خوای بزاری؟؟

من اینو امتحان کردم باید خیلی فشار بدی تازه به هم ریختن رنگ ها زیاد نبود باید خیلی دقت می کردی تا ببینش

متاسفانه بعصی دوستان این گوشی رو از نزدیک ندیدن و میان نظر میدن

شما بگیر این گوشیو خیلی عالیه

پرهام ب در تاریخ : 1393/4/31

یه مثال بزنم برات در ادامه ی صحبت هام.
شما فرض کن دو تا تعمیر کار اتومبیل توی شهر شما هست. اولی فقط پراید رو بلده تعمیر کنه و البته در تعمیر پراید بسیار ماهر هست. تعمیرکار دومی انواع بسیاری از ماشین ها رو تعمیر میکنه.
خب شما اگه پراید داری مسلما بهتره بری به تعمیرکار اولی مراجعه کنی و اصلا کاری نداری که اون تعمیرکاره ماشین دیگه ای رو اصلا بلد نیست تعمیر کنه. مهم اینه که نیاز شما رو تعمیرکار اولیه بهتر پاسخ میده. هرچند که دومیه هم بلده پراید رو تعمیر کنه ولی اولیه تو تعمیر پراید تخصصش بیشتره.
ولی اگه شما یه ماشین دیگه ای داشتی دیگه تعمیرکار اولیه نمیتونه درستش کنه. پس بهتره که شما به تعمیرکار دومی مراجعه کنی.
اندروید و وینفون هم دقیقا همینطورن. اندروید حوزه بسیار وسیع تری از تکنولوژی رو پوشش میده. امکانات بسیار بیشتری هم در این حوزه پیاده سازی شده. مسلما در اختیار داشتن اینهمه امکانات بهایی هم داره که شما باید بپردازید. شما میتونی به وینفون مراجعه کنی و به یه سری استفاده های خاص و امکانات خاص محدود بشی. ولی همون امکانات رو وضعیت بهتری بهره برداری کنی. و اینم کاملا بسته به نیاز شماست. بسته به نیاز شما هرکدوم از این سیستم عامل ها میتونن بهتر باشن.
راستی یکی از باگ های وینفون 8.1 نسخه دولوپرش مربوط به ایراداتی در عملکرد کورتاناش بوده و دیگه هنگ و کندی در اجرای برنامه ها و خروج های بی موقع به صفحه idle mode. من چون کارم برنامه نویسیه میفهمم که اصولا نصب نسخه بتای یه نرم افزار برای یه کاربر عادی مناسب نیست. واسه همین نصب نکردم. شما و خیلی های دیگه ذوق داشتید که ببینید 8.1 چطوره خب رفتید نصب کردید. ولی اصولا این نسخه های بتای برنامه ها برای یافتن باگ های اون بیرون داده میشه. شرکت مایکروسافت الان داره فیدبک هایی رو که از مردم در سرتاسر دنیا میگیره رو بررسی میکنه. یکی میگه کورتانا رو باز کردم فلان کارو کردم بعد فلان اتفاق افتاد. ممکنه این مشکل واسه شما پیش نیومده باشه. ولی دلیل نمیشه که باگی وجود نداشته باشه. شرکت ها از فیدبک مردم دنیا به ویرایش نرم افزارشون میپردازن تا نسخه نهاییش رو بدن بیرون. البته باز هم این باگ ها برطرف نمیشن کاملا. اصولا تا زمانی که واسه سیستم عامل و برنامه های شما آپدیت میاد یعنی یه سری مشکلاتی داشته قبلا و برطرف شده. علت اصلی آپدیت رفع مشکلاته و حالا یه سری آپشن ها هم بهش اضاف میکنن. شاید شما به اون باگ برخورد نکرده باشید. مثلا خود من چندین بار توی همین وینفون 8م توی برنامه pocket file manager دکمه بک گوشیم از کار میفتاد. خب این باگه که با توجه به انواع اقسام برنامه هایی که من روش گوشیم نصب کردم و استفاده هایی که از گوشی داشتم واسه من پیش اومد. استفاده هایی که محتملا شما نداشتید. چون واسه شما پیش نیومده قرار نیست که بگی باگ نداره!

پرهام ب در تاریخ : 1393/4/31

مشکل لرزش صفحه در 920 بله وجود داره و شایعه. البته من باهاشون کار نکردما. ولی در مورد اون پخش شدگی رنگ اصولا ال سی دی یعنی همین دیگه. یعنی یه مایعی زیرش داره. آتاری قدیمیا بودن که صفحشونو فشار میدادی رنگاش پخش میشد یادته دیگه؟؟؟اینم مث همونه فقط یه تاچ شیشه ای روشه. یکمی بیشتر فشار بیاری بهش اینم رنگاش پخش میشه. همه ی ال سی دی ها هم همینطوره. فقط میزان فشاره فرق میکنه. من رو گوشی خودم (1520 نیست) فشار زیادی هم اوردم تمام دستورالعملهای این پیج رو هم انجام دادم. ولی رنگ پخش نکرد. حالا 1520 یکمی از این نظر ضعیف تر طراحی شده. ولی اصولا مگه شما میخواید روی صفحه تاچ اونم تاچ لومیا که اینقدر عالیه فشار بیارید؟ میمونه بحث ضربه خوردن به گوشی که من تمام گوشی های تاچی که داشتم همگی در صورت ضربه خوردن پیکسلاش رنگی میشن. لومیامم همینطوره. زیاد این پخش شدگی رنگ مهم نباشه واست. مگه اینکه حاد باشه که خب اون مشکله و باید عوضش کنی.

پرهام ب در تاریخ : 1393/4/31

شما کلا شرایطت خیلی خاصه امیر جان. در مورد اون نکسوز5 ت هم من شرح مبسوطی نوشتم منتها تایید نشد. توی پیج نکسوز هم دیدم که همین مواضع رو نوشته بودید و اونجا دوستان مفصل توضیح دادن دیگه نیازی ندیدم چیزی در این باره بگم. من بارها گفتم که روون بودن گوشی به حداقل 6،7 تا عامل بستگی داره که مفصل راجبش صحبت کردم. ران تایم هم که خب فعال هست بطور پیشفرض. منتها روی دالویک هست در 4.4.2. مسلما دالویک رو نمیتونید با موتور پردازشی وینفون مقایسه کنید. باید اونو دستی به آرت تغییر بدید تا پردازشش مشابه سیستم پردازشی وینفونتون بشه. ولی با این حال هم من چندان تایید نمیکنم حرفتون رو. من گوشی ارزون اندرویدی هم داشتم. نمیدونم گوشی شما چه جوری بوده ولی گوشی های من حداقل بدو خرید کاملا از نظر روونی مشابه همه ی گوشی های دیگه از جمله لومیام بوده. البته رد نمیکنم حرفتون رو. شما اگه اینقدر روونی واستون اولویت داشته خب میومدی از خود من میپرسیدی من مطمئنا میگفتم بری وینفون بخری امیر جان. مطمئنا اگه تمام کمبودهای وینفون نسبت به اندروید رو حاضر شدی با یه روونی بپذیری اصولا از همون اول اشتباه کردی رفتی سراغ اندروید. من اینجا دارم اینهمه روضه میخونم واسه چیه؟اندروید مناسب همه نیست عزیزم.واقعا اگه نمیتونی ازش درست استفاده کنی به دردت نمیخوره. یه پیشنهاد دارم. یه سر برو به پیج گوشی های ان 900 و ان9 نوکیا. اونها هم سیستم عاملشون متن بازه. کامنت های مردم رو بخونی متوجه یه چیز مشابه میشی. همه یا به شدت از این سیستم عاملها بدشون میاد یا به شدت خوششون. دقیقا این مورد درباره اندروید هم صادقه. چون فضای کاری این سیستم عامل ها مشابهه و البته مناسب برای عده ی خاصی.دلیل نمیشه چون اندروید معروفه بری بخری!

پرهام ب در تاریخ : 1393/4/31

من دولوپر نیستم ولی زیاد توی پیج گوشی های وینفونی میام. پس کمتر از شما نمیدونم حداقل در این مورد. باگ هاشم توی این پیج ها دوستان زیاد نوشتن.
من گفتم میزان اسمارت بودن یه فون رو نرم افزار تعیین میکنه. نگفتم وینفون فونه گفتم میزان اسمارت بودنش پایین تره. تمام این چیزایی رو هم که گفتید ان 95 من هم داره. هم روونه هم جنس بدنش عالیه هم با توجه به سیستم عاملش قدرتش هم خیلی خوبه. بدون لگ همه ی برنامه ها و بازی های خودشو میاره بالا!!! این یعنی فونی که اسمارت هم هست. ولی خب در این حد اسمارت هست. وینفون هوشمند تره. اندروید از اون به نظرم هوشمند تره. چون روی گوشی و تبلت و دوربین، تلویزیون، اتومبیل و ساعت پیاده سازی شده. من فکر میکنم شواهد بیشتر نشون دهنده ی هوشمندی اندروید هست تا وینفون و ios. ولی خب مسلما همه ی این ها در آینده پیشرفت خواهند کرد و من از پیشرفت همه ی این شرکت ها خوشحالم. چون پیشرفت هر کدومشون یعنی پیشرفت زندگی تک تک ماها.
یه چیز دیگه رو میدونی؟اینکه آیفون 5 اس داره از قویترین سخت افزار استفاده میکنه؟سخت افزار آیفون 5 اس رو فقط پرچمدارهای 2014 اندرویدی تونستن به اون قدرت بسازن؟همه چی تعداد هسته نیست. اندروید روی 4 هسته ای خود من هم وقتی دو هستشم خاموش میکنم بهتر از اس4 هشت هسته ای عمل میکنه. چون اصولا اندروید به هر شکلی میتونه روی گوشی ها پیاده سازی بشه. یه شرکت خوب اونو پیاده سازی میکنه یکی هم بد. همه هم میدونن که اس4 سامسونگ گوشی خوبی نبود. حالا شما میای ضعف کاری سامسونگ رو ربطش میدی به اندروید خب دیگه من حرفی ندارم.

پرهام ب در تاریخ : 1393/4/31

نه چرا باید قبول کرد؟کیفیت برنامه ها هیچن؟؟؟
شما دیکشنری های وینفون و اندروید رو میتونی مقایسه کنی؟
کلاینت های وینفون و اندروید رو چی؟اصن وینفون چیزی به اسم کلاینت نداره. فقط اسم گذاشته یاهومیل و جی میل و اینا.
مرورگرهای وینفون و اندروید رو چی؟میتونی مقایسه کنی؟
برنامه های محاسباتی و ریاضی رو چی؟
برنامه های تخصصی رو چی؟
برنامه های چت رو چی؟وایبر و واتس آپ و لاین چی؟
برنامه های شخصی سازی گوشی رو چی؟خداوکیلی لانچر ios وینفون رو نصب کردی؟؟؟هر بار فکرشو میکنم که چه برنامه افتضاحی بود که فقط اسم لانچر روش بود:دی. من جای رییس مایکروسافت بودم سازنده اون برنامه هه رو دار میزدم:دی. برنامه های لاک اسکرین وینفون رو دیدی؟؟؟خدایی خندت نمیگیره؟؟؟
آفیس وینفون و اندروید رو چی؟میتونی مقایسشون کنی از نظر کیفیت؟آفیس که دیگه مال خود مایکروسافته ولی بازم قابل مقایسه نیست با نمونه اندرویدیش.
شما باید قبول کنی که وینفون فقط نحوه پردازشش بهتر از اندرویده که اونم گوگل تو نسخه 4.4 به بعد مشکل پردازشش رو حل کرده. منتها تا بخواد این تفکر تو ذهن مردم ما بشینه حالا حالاها طول میکشه. باور کن 10 سال دیگه هم مردم ما میگن هنگروید. دقیقا مث این میمونه که هنوز که هنوزه خیلی از ماها فکر میکنیم که باید گوشی ها رو چندین ساعت بزنی شارژ اولیه! در صورتی که نسل گوشی هایی که باتریاشون نیاز به شارژ اولیه داشتن بیش از 10 ساله که منسوخ شده. ولی خب تفکرات ما به این زودیا منسوخ نمیشه.
2017 هم هر برند و هر سیستم عاملی بهتر نیازهای من رو پوشش داد من به اون برند کوچ میکنم. چون واقعا هیچ تعصبی ندارم. شاید یه گوشه از عدم تعصبم این باشه که من از هیچ برندی پشت سر هم دو تا گوشی نخریدم. سامسونگ داشتم بعد نوکیا خریدم بعد سونی بعد ال جی بعد نوکیا. چون تو هر برهه ای اون گوشیه واسم بهترین گوشی بوده. اگه میبینی که عده ای از دوستان رو به خرید برندهایی غیر از نوکیا توی پیج نوکیا بعضا هدایت کردم بخاطر دشمنی من با نوکیا نیست سعید جان. بخاطر اینه که من تعصب ندارم. نوکیا دارم ولی نمیگم نوکیا بهترینه. ال جی هم دارم و نمیگم بهترینه. تو پیج گوشی اندرویدی خودمم بری به خیلی ها گوشی های دیگه ای رو پیشنهاد دادم. چون فکر میکنم هر برند و گوشی و سیستم عاملی برای عده ی خاصی بهترینه. من سعی میکنم صرف نظر از اینکه کامنتم توی چه پیجیه بسته به نیاز دوستانی که سوال میپرسن و چیزی که فکر میکنم بهترین گزینه خرید رو بهشون پیشنهاد میدم. حالا دوستان دیسلایک میزنن من کاریشون ندارم. میذارم تو حال خودشون باشن:)

m-n n در تاریخ : 1393/4/30

سلام خدمت همه دوستان,من یه لومیا 1520 خریدم و الان یه سوالی داشتم .من چندتا کتاب زبان به صورت فایل پی دی اف و صوتی دارم. اونا رو از طریق send to از کامپیوتر به موبایل فرستادم.الان هر چی می گردم تو گوشیم نمی تونم پیدا کنم .از کامپیترم می بینم که فایل ها منتقل شدن ولی از کدوم قسمت باید بخونم رو نمی دونم؟ممنون می شم دوستان راهنماییم کنن

rad r در تاریخ : 1393/4/30

خیلی جالبه یه سوال در مورده ریختن از روی کامپیوتر به گوشی کردم 3 تا جوابه مختلف دادن.یکی گفت ویندوزه 7 و 8 میشه ایکس پی هم شاید بشه.یکی گفت نه فرقی نداره هر چی باشه.یکی گفن به نت وصل باشه خودش یه صفحه ای دانلود میکنه بعدش درست میشه.بالاخره یکی از اینا هست دیگه همش که نیست.یک راه هست برای همه نه که هر کسی یک راه.ممنون.

AMIR m در تاریخ : 1393/4/30

پرهام ، به نظرت برای یک گوشی که تازه تو جعبه بیرون اومده و حتی یک نرمافزار روش نصب نیست و حتی مموری کارت هم روش نیست ، لازمه ران تایم فعال باشه ؟؟؟! 😐
اگه اینجوریه که واقعا از اندروید ناامید شدم . 😎
بای

فرید ش در تاریخ : 1393/4/30

سلام
آقا یکی بیاد جواب درست بده!!
والا من بین 920 و 1520 میخواستم انتخاب کنم.تا اونجایی هم که هم توی بررسی ها و هم توی فیلماشون دیدم هردو را عالی دانسته اند.اما اومدم و نظرات دوستان رو خوندم اصلا اعصابم را کاملا از دست دادم!!!!!!!!!
این دوتا رو که خوندم اصلا دلزده شدم از این 2گوشی!!! :
920 : صفحش لق میخوره!!!!!!
1520 : رنگ صفحه نمایش به دلیل ips بودن با کمی فشار به هم میریزه!!!!!!
خب اگه راسته پس چرا بعضی دیگر از کاربران تکذیبش کردن؟؟؟!!!!
اگه هم دروغه خب مگه چه سودی میکنن که اینارو بگن؟؟!!!!!
حالا خواهش میکنم یکی که کاملا مطلع هست یا اینکه اصلا با این گوشیا کار کرده بیاد واضح و کامل و بدون غرض توضیح بده............
ممنون.........................

reza t در تاریخ : 1393/4/30

آیا از بین شما کسی هست مرا یاری کند؟ بابا یکی جواب سوالای منو بده لطفاً😢💔😒😠☹😭

MAHDI R در تاریخ : 1393/4/29

سلام اقا پرهام ببخشید مگه شما گوشیتون وین فون ۸.۱ (دولوپر) هست که میگین باگ زیاد داره ما که داریم روش باگ ندیدیم ، نمیشه که رفت یه چیزی یه جا خواند بعد بیاین نظر بدین .
شما که بلدین چند تا از باگ هاشو بگین .
توی یکی از نظراتون نوشته بودید [اندروید] اسمارت فونه و وین فون فقط یه فون خوبه من نفهمیدم منظور شما از اسمارت بودن چیه شما اگه شما قسمت نظرات گوشی های سطح یک رو هم بخونید می فهمید که ۹۹.۹٪ کاربرا دارن روی قدرت ، روان بودن ،cpu ، جنس بدنه و ... حرف میزنند این یعنی اسمارت فون !!!
اپل با دو هسته ی ۱.۳ کاری کرده که اندروید با هشت هسته به سختی بهش برسه ولی فکر کنم اندروید اگه ۱۶ هسته یا ۳۲ هسته بزنه به این قدرت برسه شما به این می گین پیشرفت بیای ضعف سیستم عاملو با بالا بردن سخت افزار جبران کنی .

MAHDI R در تاریخ : 1393/4/29

سلام
نه من با ویندوز ۷ و ۸ به راحتی از کامپیوتر میریزم روی گوشی احتمالا ۹۹٪ XP هم میشه .

saeid f در تاریخ : 1393/4/29

نمیگیم شما بخیل
باید قبول کرد که اندروید فقط تو تعداد برنامه از وین فون جلوتر هست
برنامه نویس وین فون اگه نیستی هم دوستان راه دیگه ای رو بهت نشون دادن
مطمئن باش 2017 دیگه اندروید دستت نمیگیری
البته نمیدونم شاید برنامه نویسا دست بگیرن

سجاد ن در تاریخ : 1393/4/29

سلام دوستان
چندوقتی میشه گوشیم خود به خود داغ میکنه مخصوصا یک سوم بالای گوشی و وقتی بازی میکنم (آسفالت 8 و مدرن کمبات) این داغ به حد خیلی زیادتری میرسه
کسی این مشکل براش پیش اومده؟
جای نگرانی هستی یا نه؟
در نسخه ویندوزم 8.1 پیش نمایش هست.

مهرنوش م در تاریخ : 1393/4/29

سلام من htc 8s داشتم الا این Nokia 1520رو میخوام بگیرم همه میگن وینفون نگیر اون گوشیم اذیتم کرد خیلی ولی دیدم این انگار یه نسخه ی دیگه از windows phone داره چون مال من 8.1 بود این زده black فرقش چیه با اون قبلی مثلا من تو اون لاینم اپدیت نمیشد کلا نمیشد پست گذاشت و دید تو این میشه ؟
وایبرش کند نیست
لطفا کمک کنید دوباره تو چاله نیوفتم

مهرنوش م در تاریخ : 1393/4/29

اگه به نت وصل باشی خودش یه صفحه ای رو دانلود میکنه بعد دیگه راحت میتونی هروقت خواستی گوشیتو وصل کنی
موارد 1501 تا 1600 از مجموع 3455 مورد

تبلیغات

ادامه...

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا