نظر کاربران درباره گوشی موبایل سونی Xperia L

Xperia L اکسپریا ال

Sony Xperia L سونی
ارزیابی کاربران: 8.3 از 10 (6463 رای) ارزیابی شما با موفقیت ذخیره گشت و پس از مدت کوتاهی منعکس خواهد شد. در حال ارسال اطلاعات... شما پیش از این رای داده بودید.
اضافه کردن به علاقه‌مندی‌ها حذف از لیست علاقه‌مندی‌ها

دسترسی سریع به سایر موارد

جستجوی سریع
جدیدترین های سونی
» سونی Xperia 1 VI
» سونی Xperia 10 VI
» سونی Xperia 5 V
» سونی Xperia 10 V
» سونی Xperia 1 V
» سونی Xperia 5 IV
» سونی Xperia 10 IV
» سونی Xperia 1 IV
» سونی Xperia Pro-I
» سونی Xperia 10 III Lite
» سونی Xperia 1 III
» سونی Xperia 5 III
» سونی Xperia 10 III
» سونی Xperia 5 II
» سونی Xperia Pro
» سونی Xperia 1 II
» سونی Xperia 10 II
» سونی Xperia L4
» سونی Xperia 5
» سونی Xperia L3
» سونی Xperia 10 Plus
» سونی Xperia 1
» سونی Xperia 10
» سونی Xperia XZ3
» سونی Xperia XA2 Plus
» سونی Xperia XZ2 Premium
» سونی Xperia XZ2
» سونی Xperia XZ2 Compact
» سونی Xperia L2
» سونی Xperia XA2
» سونی Xperia XA2 Ultra
» سونی Xperia R1 Plus
» سونی Xperia XA1 Plus
» سونی Xperia XZ1
» سونی Xperia XZ1 Compact
» سونی Xperia L1
» سونی Xperia XZs
» سونی Xperia XA1
» سونی Xperia XA1 Ultra
» سونی Xperia XZ Premium
» سونی Xperia XZ
» سونی Xperia X Compact
» سونی Xperia E5
» سونی Xperia XA Ultra
» سونی Xperia XA
» سونی Xperia X Performance
» سونی Xperia XA Dual
» سونی Xperia X
» سونی Xperia Z5 Dual
» سونی Xperia Z5 Compact
» سونی Xperia Z5 Premium
» سونی Xperia Z5
» سونی Xperia Z5 Premium Dual
» سونی Xperia M5
» سونی Xperia C5 Ultra
» سونی Xperia C5 Ultra Dual
» سونی Xperia M5 Dual
» سونی Xperia C4 Dual
» سونی Xperia C4
» سونی Xperia Z3 Plus (Z4)
» سونی Xperia Z4 Tablet LTE
» سونی Xperia M4 Aqua
» سونی Xperia E4g Dual
» سونی Xperia E4g
» سونی Xperia E4 Dual
» سونی Xperia E4
» سونی Xperia E3 Dual
» سونی Xperia Z3
» سونی Xperia Z3 Tablet Compact
» سونی Xperia Z3 Dual
» سونی Xperia E3
» سونی Xperia Z3 Compact
» سونی Xperia M2 Aqua
» سونی Xperia C3 Dual
» سونی Xperia C3
» سونی Xperia T3
» سونی Xperia Z2
» سونی Xperia M2 dual
» سونی Xperia Z2 tablet
» سونی Xperia M2
» سونی Xperia E1 dual
» سونی Xperia E1
» سونی Xperia T2 Ultra dual
» سونی Xperia T2 Ultra
» سونی Xperia Z1 Compact
» سونی Xperia Z1s
» سونی Xperia Z1
» سونی Xperia Z Ultra
» سونی Xperia C
» سونی Xperia M
» سونی Xperia ZR
» سونی Xperia SP
» سونی Xperia L
» سونی Xperia Tablet Z Wi-Fi
» سونی Xperia Tablet Z LTE
» سونی Xperia Z
» سونی Xperia ZL
» سونی Xperia E
» سونی Xperia E dual
» سونی Xperia Tablet S 3G
» سونی Xperia TX
» سونی Xperia V
» سونی Xperia J
» سونی Xperia Tablet S
» سونی Xperia T
» سونی Xperia SL
» سونی Xperia tipo dual
» سونی Xperia miro
» سونی Xperia tipo
» سونی Xperia go
» سونی Xperia acro S
» سونی Xperia ion HSPA
» سونی Xperia neo L
» سونی Xperia sola
» سونی Xperia U
» سونی Xperia P
» سونی Xperia ion LTE
» سونی Xperia S
» سونی Tablet P 3G
» سونی Tablet P
» سونی Tablet S 3G
» سونی Tablet S
» سونی CMD Z7
» سونی CMD J70
» سونی CMD J7
» سونی CMD MZ5
» سونی CMD J6
» سونی CMD J5
» سونی CMD Z5
» سونی CMD CD5
» سونی CMD C1
» سونی CMD Z1 plus
» سونی CMD Z1
» سونی CM-DX 2000
» سونی CM-DX 1000

تبلیغات

برای ارسال نظر می بایست عضو سایت باشید، در صورت داشتن نام کاریری با استفاده از دکمه ورود کاربران در بالای صفحه، وارد شوید و در غیر اینصورت لطفا قبل از ارسال نظر ثبت نام نمایید.
ترتیب:
جستجو در نظرات کاربران:
موارد 6901 تا 7000 از مجموع 7186 مورد

سعید د در تاریخ : 1392/4/25

سلام آدرین جان
میشه کمک ما هم بکنی
من میخوام Xperia p رو بفروشم و بین Xperia v و Xperia l موندم
اگه میشه یه راهنمایی کنی که این دوتا نسبت به قیمت کدومشون ارزش خرید بیشتری داره دقیقا دویست هزار اختلاف قیمت دارن
در ضمن کیفیت صفحه نمایش و دوربین و باتری برام اهمیت زیادی دارن
پیشاپیش ممنون

mohamad m در تاریخ : 1392/4/25

سلام
يه واسم پيش اومده كه صفحه نمايش گوشي با اون دكمه هاي لمسيش 4.3 اينچه يا بدون اون؟يعني در كل اندازه صفحه بدون در نظر گرفتن اون دكمه ها خودش 4.3 اينچ هست يا نه؟

Adrian F در تاریخ : 1392/4/24

سلام شرمنده سوالت رو ندیدم»»»
دوست عزیز وقتی میگیم سخت افزار بیشتر بحثمون سر GAME ها هستند!
در کل یه سی پی یو دو هسته ای با یک گرافیک معمولی براحتی اندروید و تمام نرم افزارهای اندروید و اکثر بازی های دو بعدی رو براحتی اجرا میکنه،حالا برای اجرای بازی های سه بعدی باید گرافیک بالاتر بره،برای اجرای بازی های سه بعدی و شلوغ و دارای هوش مصنوعی مثل FPSـها (مثلا Call Of Duty ) شما به تعداد هسته ی بیشتر هم نیاز داری...

در غیر اینصورت،سخت افزار یه چیز کاملا انتخابی هستش.

مثلا من خودم E Dual دارم،توی منو ها به شدت روونه،هیچ نرم افزاری نبوده که نتونم بیارم بالا،با اینکه رم 512 داره،ولی صفحه ی Opera رو با 15تا سایت براحتی میاره بالا و انتظارات ساده ی من رو به کلی برطرف می کنه.
تنها چیزی که اگر می داشت دیگه واقعا عالی بود قابلیت OTG هست.
OTG باعث میشه شما بتونی هر نوع دسته ای به دستگاه متصل کنی،هر نوع هارد و فلشی به دستگاه بزنی و مثل کامپیوتر ازشون استفاده کنی.
متاسفانه Xperia L و Xperia M چنین قابلیتی ندارن.فقط فعلا Sony Z و ZL و ZR و SP و U و فکر می کنم چنتا ازین مدل بالا ها مثل TX-T-T LTE و V و ... باشند که داشته باشند.

در غیر اینصورت،واقعیت اینه که از لحاظ صدا و کیفیت دوربین Xperia L بهتر از V هست.
ولی از لحاظ صفحه نمایش،از لحاظ قدرت اجرای بازی های سه بعدی،از لحاظ امکانات جانبی مثل SMALL APP و ... ایکسپریا V بهتر از L هست.

در کل هم Xperia V ضد آب و خاک هست که شاید برای بعضی ها اهمیت داشته باشه.

ولی در کل Xperia SP از V و TX و ... هم قوی تر هست و هم از لحاظ سخت افزاری و هم از لحاظ کیفیت صدا بهتراز V و TX هستش.ولی خب حتی SP هم در حد L نیست.


بستگی داره اگر شما میخوای با گوشی موزیک گوش کنی و برای همین کیفیت صدا برات اهمیت داره،من پیشنهاد می کنم V بخری و بعد یک عدد اسپیکر SONPRE N1 بخری،تا به اندازه ی 10تا HTC One کیفیت صدا و بلندی صدا و باس داشته باشی!
ولی اگر نه بحثت چیز دیگریه،خب دوست دارم ببینم بیشتر چه چیزی واست اهمیت داره؟

مثلا بیشتر ظاهر گوشی اهمیت داره؟یا کیفیت صدا؟آیا میتونی یک اسپیکر کوچولو با قدرت حمل کنی که نیازت به اسپیکر گوشی کمتر بشه مثلا برای پخش موزیک یا خیر؟ یا مثلا چقدر میخوای بازی های سه بعدی انجام بدی؟

اینها همش برمیگرده به نظر خودت.

ولی بصورت کلی اگر میتونی خرج کنی،V بخر یا TX با کیفیتش رو تهیه کن،اگر میتونی SP بخری،اگر نخریدی واقعا ضرر کردی چون از همشون با کیفیت تر ساخته شده و قدرت بیشتری هم داره و LEDهاش باحالت و باتری بسیار بهتری نسبت به همشون داره.

زیاد هم به حواشی مثلا درب لق میشه و مثلا صفحه تیره میشه و پیکسل سوخته داره و ... توجه نکن.
همین SP میگفتن تاچش کار نمیکنه،باتریش خرابه،صفحهش فلانه،همش دروغ از آب در اومد و توی صفحه ی SP بچه ها دارن و باهاش کار کردن و توضیح دادند.


ببینم نظرت چیه و بیشتر چه چیزی مد نظرته من تا جاییکه بتونم در خدمتتم رفیق:)

قربانت!

سعید د در تاریخ : 1392/4/24

سلام به همه
میخوام از Xperia p به Xperia l کوچ کنم
هرکس خریده یه مقایسه واسم انجام بده مارو روشن کنه
کیفیت صفحه نمایش واسم مهمه
البته دوربین و باتری هم فراموش نشن

mahi a در تاریخ : 1392/4/23

آقا محسن من همچنان منتظر راهنمایی شما هستم ، لطفاً کمکم کنید تا برم زودتر بخرمش تموم شه

Mühemmed N در تاریخ : 1392/4/23

1-بله زبان فارسی داره
2-خیر
3-آره داره
4-احتمال زیاد آپدیت میشه
5-خیر مدل دو سیم نداره
6-نمیدونم
7-متاسفانه otg نداره

hasan e در تاریخ : 1392/4/23

سلام.میخواستم از دوستان سوال کنم :گوشی های اصل سونی ساخت کدوم کشوره ؟و آیا در کل سونی بتره یا ال جی؟با تشکر

alireza s در تاریخ : 1392/4/22

سلام. چند تا سوال از دوستان :
1-آیا زبان فارسی داره ؟ (کلا سونی مثل سامسونگ اپدیت فارسی دار میده یا نه ؟ )
2-کند نیست ؟ لگ نداره ؟
xloud -3 داره ؟
4- به 4.2 هم اپدیت میشه ؟ (کلا سونی برای اپدیت برنامه داره؟ یا روی همون ورژن شرکتی میمونه؟)
5- دو سیم این مدل نیست ؟ (مثل xperia M)
6-سنسور نور داره؟
7- usb otg داره ؟
سپاس

sina t در تاریخ : 1392/4/22

سلام خاستم ببینم بین گوشی sony xperia l,,,htc one sv کدوم بهتره بازی های hdر و خوب اجرا می کنه

behzad k در تاریخ : 1392/4/22

سلام به همه بچه ها
من میخوام این گوشیو بخرم لطفا بهم یکی راهنماییم کنه چند نکته برای من مهمه :۱ مشکلی در اجرای بازیهای HDنداره؟ ۲ کیفیت و بلندی صداش تا چه حده چون من زیاد موسیقی گوش میکنم و الان هم گوشیم لایو هست ایا بلندی صداش در حد و اندازه ی لایو هست؟ ۳ رزولوشن گوشی برای بازی پایین نیست و من در اجرای بازیها دچار مشکل نمیشم؟ ۴ سی پی یو دو هسته ای برای بازی مناسبه؟یا نه؟

محمد ق در تاریخ : 1392/4/21

اصلا این طوری نیست دوربینش عالی طراحی گوشی هم که بیسته تا نخریدین و باهاش کار نکرددید نظر بیجا ندید من خودم خریدمش عالیه

Adrian F در تاریخ : 1392/4/21

بله دوست گلم تا جاییکه بتونم کمکت می کنم حتما بپرس!

======================================
آقا حسن خواهشن "بدون" طرفداری بگو فلان چیز بهتر فلان چیز بدتر هست...

من بصورت رسمی لینک ها رو قرار میدم ولی شما فقط حرف میزنید!نمیگم حرف نزنید!نه!شما دوست گل من هستی ولی خواهشن بیشتر با لینک های معتبر بگید صفحه نمایش بهتره یا صدا بهتره یا دوربین بهتره و ...

همین!

من تاجاییکه بتونم بصورت تئوری از سایت ها اطلاعات میگیرم و سعی می کنم طبق واقعیت باشه،مثلا من خودم همین دیشب فهمیدم که Xperia L قابلیت Usb On The Go رو ( OTG ) ساپورت نمی کنه.و این خیلی بده.
ولی نسبت به قیمتش که در حد 240 یورو هست (حدود 800 تومن) موبایل خوبی هست.
این موبایل جزو رده ی Low to MID Range هست یعنی یک موبایل سطح متوسط رو به پایین هست.

ولی موبایل Xperia SP و HTC One SV جزو رده ی موبایل های Mid to Hign End Range هستند ! و خیلی تفاوت داره.
مثلا موبایل های Optimos G و یا HTC ButterFly یا Xperia ZL جزو رده ی High End هستن
و موبایل های Galaxy S4 و Optimos G Pro و HTC One و Xperia Z جزو رده ی FlagShip هستند!


ممنونم :)

naghib r در تاریخ : 1392/4/20

باشه آقا قبول شما درست میگید ولی دیگه زیر گوشی های برند های دیگه کامنت تبلیغاتی نزنید و گوشی خودتون رو تبلیغ نکنید
اینو برای کسانیکه نمی دونن شارپ یعنی چه میگم
گوشی های شارپ به درد عکس گرفتن از مناظر دور نمی خورند بلکه باید با آن ها از مناظر نزدیک (صفحات کتاب7شخصیت های نزدیک7....میخورند
من این گوشی رو ندارم و نخواهم خرید چون نمیخام گوشیم زیر بازی های جدید ..... این اطلاعاتی که دارم از دوستان گرفتم

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

در ضمن من تو کامنت های یک سال قبل نگشتم چون حوصلشو ندارم بلکه به لینک زیر رفتم
http://www.mobile.ir/users/account/profile.aspx?id=65854

jvd s در تاریخ : 1392/4/20

ممنون از محبت شما
میشه بیاین توی صفحه ی Xperia V که دوتا سوال پرسیدم محبت کنین و جواب بدین؟
توی اون صفحه گذاشتم که بچه های اون صفحه استفاده کنن
مرسی

jvd s در تاریخ : 1392/4/20

شک نکنین xperia l سرتره
تاحالا نشده کسی نبینه htc ها هنگ کنن
من هم مثل شما htc amaze 4g توی ذهنم بود برای خرید اما با تحقیقات زیادم حذف شد ، هرچند L نخریدم اما بین L و V و TX اومدم V خریدم . ( منظورم اینه L چیزی کم نداشت ، چون V بهتر بود کمی پول بیشتر گذاشتم که خواسته هام بیشتر به جواب برسه) . شک نکن L بهتره

jvd s در تاریخ : 1392/4/20

ممنون
میشه محبت کنی و بیای صفحه ی Xperia V که سوال پرسیدم ج بدی ؟
میرم اون صفحه که بچه های دیگه هم از اطلاعات خوبت استفاده کنن

raha i در تاریخ : 1392/4/20

من توقع دوربین حرفه ای از این گوشی ندارم ولی با توجه به نظرات در مورد دوربین ال و عکسایی که گذاشته شده و اعدادو ارقام به نظر مــن دوربینش قابل قبول نبود

hasan f در تاریخ : 1392/4/20

با نظرتون موافقم من واقعا از گوشیم راضیم. از دوستان هرکس سوالی در مورد ال جی ال9 داشت درخدمتش هستم. امیدوارم بهترین انتخابو داشته باشید

hasan f در تاریخ : 1392/4/20

تو را خدا در مورد زاینده رود دیگه 1جور صحبت نکنید که انگارشجره نامش را حفظید. داش محسن گلم بله زاینده رود بیشتر از یکسال خشک بود . از 13 فروردین باز شد. من مال اطراف سد زاینده رود هستم. البته میدونید که سد زاینده رود تو استان اصفهان نیست. اصفهانی نیستم. فرمایش شما درست. اون عکس واقعی البته به قول شما عکسای این گوشی شارپ هستش و نباید انتظار زیادیم ازش داشت. دوستان فک میکنن عکسای این گوشی در حد 1 دوربین حرفه ای هست. درحالی که فک کنم خودتون بودین گفتید که این انتظار بیجایی.چچ لا اقل احروز و با این فن آوری . اختلاف دوربین این گوشی هم خیلی به چشم نمیاد. ولی دوستان فک میکنن دوربین این گوشی خداس. البته دوربین سونی باید 1 برتری حتی کوچیک با گوشیهای دیگه داشته باشه. تا اینطوری بتونه ضعفای دیگشو بپوشونه.

smsk s در تاریخ : 1392/4/19

با توجه به اینکه L9 از سونی بیش 100 تومن (هردو با گارانتی بیش از 150 تومن) ارزانتر هست ( + صفحه نمایشم بزرگتره) من ال جی را ترجیح میدم
البته این گوشی هم گوشی خوبیه

قیمت ال 9 دیروز 750 بود نمایندگی ال جی مشهد (گارانتی دوساله )
قیمت سونی ال با گارانتی ارزانترینش 929 تومن بود! (گارانتی 1 ساله)


mohammad j در تاریخ : 1392/4/19

سلام- می خواستم امروز برم TXو بردارم دوباره دو دل شدم-من گوشی رو برا بازی نمی خوام-بیشتر نرم افزار و دوربین برام مهم-به نظر شما L گزینه مناسبی هست؟تو رو خدا راهنمایی کنید

Mühemmed N در تاریخ : 1392/4/19

سلام به همگی.بالاخره این گوشی رو 910 تومن(بدون گارانتی)خریدم.موقع خرید بین این گوشی و وان اس شک داشتم و با هر دو گوشی(و اکسپریا وی)کار کردم اما حالا پشیمونم و ای کاش وان اس رو میگرفتم.
کیفیت بدنه وان اس بسیار بهتر از اکسپریا ال و نازکتر و سبکتر است.وقتی پشت اکسپریا ال فشار میدی قژ قژ میکنه و مجبور شدم براش یه گارد بخرم.همچنین کلیدهای کم و زیاد صدا بخاطر حالت گوشی انگار پشت گوشی قرار گرفتند و محکم هستند و کار کردن با اونها سخته.
از لحاظ صفحه نمایش هم وان اس هم کیفیت بهتری داشت و هم لمس بهتر.در ضمن صفحه نمایش اکسپریا ال 4.3 اینچ نیست چون کلید های پایین گوشی(هوم و بک و..) بخشی از صفحه رو اشغال کردن و صفحه نمایش ال تقریبا 4 اینچه و این سه دکمه فقط موقع تماشا ی عکس و فیلم میرن کنار.
از لحاظ دوربین وان اس حتی از دوربین اکسپریا وی هم بهتر بود.دوربین اکسپریا ال هم بد نیست ولی اگه همونطور که آقا محسن قبلا گفتن برای سوژه های متحرک اصلا خوب نیست.دوربین جلو اکسپریا ال هم اصلا خوب نیست و از گوشی قبلیم(اکسپریا لایو) که اونم vga بود ضعیفتره.اما دوربین جلو وان اس از همه بهتر بود.
وان اس از otg پشتیبانی میکنه(متاسفانه من دیر فهمیدم).اکسپریا ال هم احتمال زیاد پشتیبانی نمیکنه کابلی که من داشتم(برای همون گوشی قبلیم بود)به اکسپریا ال نخورد.
حافظه داخلی اکسپریا ال هم همون 5.8 گیگه که تقریبا 4 گیگش توسط گوشی به عنوان اس دی کارد شناخته میشه(دیتاها،دانلودها،بلوتوث ها و تقریبا همه چی میاد اینجا و باید هر چی که دانلود یا بلوتوث میکنید فورا به کارت حافظه خودتون منتقل کنید که برای دیتاها و غیره با کمبود حافظه مواجه نشید) و 1.8 گیگ هم حافظه داخلی که برای برنامه هاست.بنابراین از لحاظ حافظه هم اکسپریا ال با وان اس فرقی نداره.
یه مشکل دیگه هم که اکسپریا ال داره اینکه زرتی داغ میکنه.من وقتی باهاش بازی معمولی میکنم فورا داغ میکنه ولی با گوشی قبلیم وقتی که داشتم یه چیز سنگین اونم در حال شارژ دانلود میکردم اینقدر داغ میکرد.
از مزایای اکسپریا ال اینه که باتری و صدای خوبی داره.در کل این گوشی منو راضی نکرد،البته انتظار اکسپریا زد از این گوشی نداشتم اما لا اقل باید از گوشی قبلیم که فروختمش و پونصد تومن هم روش گذاشتم بهتر می بود.تنها برتری اکسپریا ال به گوشی قبلیم(لایو) صفحه بزرگتر(نه با کیفیت تر)و دوهسته ای بودن و اندروید بروزتر هست.اینو هم بگم که من خودم طرفدار سونیم و سعی در تخریب این گوشی ندارم.
پیشنهاد من به شما این است که قبل از خرید با گوشی های مد نظرتون کار کنید و زیاد به اعداد و ارقام توجه نکنید.متاسفانه من خیلی از این نکات رو بعد از خرید متوجه شدم و حالا اگه بتونم این گوشیو به قیمت خوب رد میکنم بره و وان اس میخرم اگر نه که باید با این گوشی یکی دو سالی سر کنم.
یه چیز دیگه هم اینکه قیمت واقعی این گوشی با اکسپریا پی یکی هستش و اگه یکم صبر کنید این گوشی ارزانتر میشه(اگه دوباره گوشی ها گرونتر نشن)اینو چند تا از فروشنده ها بهم گفتن.

hasan f در تاریخ : 1392/4/19

راستش اینکه این عکس واقعی هست یا نه من اظهار نظری نمیکنم. ولی زاینده رود رو میدونم که از عید تا همین روزا سدش را باز کردن. و خشک نبود.

Adrian F در تاریخ : 1392/4/19

عزیز چه حرفیه میزنی»
File change date and time: 2013:06:25 11:33:22
Image input equipment manufacturer: SONY
Image input equipment model: C2105

15 روز پیش گرفته شده ساعت 11 و نیم صبح!
سونی مدل 2105 که همون L میشه.
دقیقا درسته،زاینده رود هم مگه شیلنگه آبه که خشک بشه؟! اسمش روووده ها!

در ضمن،این موبایل بررسی تخصصی شده توی GSMARENA و من عکسها رو ازونجا تهیه کردم،وقتی اونجا میگه خوبه،یعنی خوبه دیگه دروغ که نمیگن!حتما یه چیزی میدونن.توی GSMARENA هم گفت توی شب نویز داره،همون حرفی که شما میزدید.احتمالا جای کم نوری بودید.
ولی تنظیمات زیادی داره،با تنظیماتش کار کن احتمالا بتونی کیفیت عالی ضبط کنی.
در ضمن این دوربین "شارپ" هست،نه "خدا" .شارپ یعنی تصاویر لبه دار تر،سفیدی و سیاهی مشخص تر هستند.

موفق باشی عزیز :)

hasan f در تاریخ : 1392/4/19

متاسفانه جبهه گرفتن کار ما ایرانی هاس. برای اینکه حرفمون را ثابت کنیم هر شکلی که شده این کار را دوست داریم بکنیم.1 g600 گزینه من بود بله.اینکه شما فک میکنید شرکتی مث هواوی که الان سونی را تو فروش جهانی گوشی جا گذاشته باعث ... جای تاسف داره. 2 اون گوشی بخاطر قیمت مناسبش یک گزینه مناسب بود البته الان قیمت نگرفتم آخه من فرصت ندارم برم کامنتای یکسال قبل را بگردم تا 1چیزی توشون پیدا کنم و... 3 در مورد مقایسه اون دوتا گوشی نوکیا و ال جی اولا اینکه هیشکی نمیاد اینکارو بکنه ببخشیدا ولی مسخرس دوستان میدونن که اپل با سیستم عامل خودش و سامسونگ هم با سیستم عامل خودش مقایسه میشن. شما برید سرچ کنید مثلا مقایسه s4 و lumia 920 و اپل 5 . تو گوگل و بسیار راحت. اونجا نمیگه اینا چون سیستم عاملشون فرق داره معذوریم. 4 آپدیت این گوشی توسط نمایندگی الجی و رایگان انجام میشه. البته 1ساعت وقت میگیره5 پس لطف کنید با اطلاعات بیشتر ... منم دقیقا با فرمایش شما موافقم قطعا از لحظ سخت افزاری ال قوی تره. پولشم بیشتر و البته من بارها تکرار کردم که گوشی باید نیازاتون را برطرف کنه 7 و 8 را بذارید کنار. دوستمون در مورد دوربین همین الان چی گفتن؟ 6 تارخ خبری که میخونیدا دقت کنید تاریخ مخابره اون خبری که خوندید کی بوده؟ داداش من 10 میلیون واسه چند روز بوده؟ ای بابا زیر اون خبر که از ال جی بخاطر این سیاستش تمجید شده. من بازم میگم با این همه شما از خرید گوشی سونی ضرر نکردید پس ناراحت نباشید. ولی واقع بین باشید دیگه. من ارادت دارم خدمتتون.

golnoush a در تاریخ : 1392/4/19

سلام دوستان.
کسی تا حالا دیده این گوشی هنگ کنه؟
بین Xperia L وHtc amaze 4g
کدو بهتر لطفا جواب بدید plz :)

mahi a در تاریخ : 1392/4/19

سلام ، آقا محسن ضمن تشکر از توضیحاتتون لطفاً راهنماییم کنید
با بررسی هایی که کردم الان بین v و L گیر کردم . تو v شک دارم چون اولاً اندرویدش از L پایینتره و نیاز به آپدیت داره که من شرایط و هزینه این کار رو نمی دونم دوماً میگن زود داغ می کنه سوماً صداش کیفیت چندانی نداره و چهارماً اینکه بعضی کاربرا میگن درب پشتش بعد چند وقت لق می شه و باید عوض بشه . تو L شک دارم چون خوب ظاهراً از v ضعیفتره ( دوربین حافظه صفحه نمایش باتری و ... ) . شما تو توضیحاتتون فرمودید که اگر زیاد بحث سخت افزار نباشه ، میشه لطفاً بگید چه نوع کارسخت افزاری و در چه حد عادیه و اینکه بحث سخت افزار مطرح نباشه یعنی چه انتظاراتی از گوشی نباید داشت ؟ توصیه شما به من SP بود ولی چون برای من خوش دست نیست و دوربین و کیفیت صدای اون از L پایینتره راضیم نکرد و تفاوت قیمتش با L نسبت به برتری هاش معقول نیست . حالا لطفاً با این اوصاف یکی از اینها رو بطور قطعی بهم پیشنهاد کنید که از این دو دلی دربیام

raha i در تاریخ : 1392/4/19

http://www.mobile.ir/Static/upload//Sony-Xperia-L_Review_171_Original.jpg
این عکسیه که تو بررسی تخصصی این گوشی گذاشتن ایا واقعا این عکسو این گوشی گرفته؟
آخه زاینده رود مدت هاست که خشکه مگه نیست؟

naghib r در تاریخ : 1392/4/18

حسن خان شما به دوستان میگید که اطلاعاتتون ناقصه درحالی که شما خودتون اطلاعات کاملی ندارید چون هیچ کس گوشی اندروید(LG L9) رو با ویندوز فون(NOKIA LUMIA 720) مقایسه نمیکنه ولی شما مقایسه کردید و چون گوشی خودتان ال9 بوده گفتید که این گوشی بهتره یا اینکه گفتید دوربین xperia L یه ذره بهتره ولی اینو هم بدونید یه ذره نیست بلکه این گوشی (xperia L) بهترین گوشی شارپ دنیاست از نظر شما 3 فاکتور سرعت تاچ7دوربین7باتری مهمه پس چرا شما دیگه سراغ برند هواوی نرفتید مخصوصا گوشی G600 که حتی برای خرید اون پیش رفتید ولی منصرف شدید درحالی که تفاوت آنچنانی با L9 نداره . در ضمن ما از بقل به گوشی نگاه نمیکنیم که زاویه دید مهم باشه برامون
نکته بعدی : شاید برای شما محکم بودن گوشی اهمیت زیادی ندارد ولی برای یکی دیگه اهمیت دارد
LG اگه کولاک کرده به خاطر نکسوس 4 و آپتیموس جی بوده نه L9 چون کلا سری L ده میلیون در جهان فروخته
و این برای یک برندی که چند ساله در جهان وجود داره بده خیلی هم بده
گوشی L9 با نسخه محبوب اندروید یعنی جیلی بین عرضه نمیشه ولی xperia L با جیلی بین عرضه شده این رو هم بدونید آپدیت کردن هم خرج داره
در آخر هم این رو بگم مقایسه CPU & GPU های این دو گوشی کار درستی نیست چون همه میدونن که که شرکت کوالکام بهترینه حتی سامسونگ هم در گوشی های جدید خودش (s4 & s4 active & s4 mini و...) از CPU های این شرکت استفاده میکنه در مورد اجرای بازی ها هم این رو بگم که یک کارت گرافیگ یک گیگابایت معمولی هم میتونه بازی رو اجرا کنه یک کارت گرافیک دو گیگا بایتی هم میتونه اما کدوم بهتر میتونه؟
SGX540 به هیچ عنوان بهتر از adreno 305 نیست
از اونا که نشستن و نظر من رو خوندن تشکر میکنم
ببخشید اگر که زیاد بود

Adrian F در تاریخ : 1392/4/18

آره درسته،کیفیت صفحه نمایش V بدلیل تراکم پیکسلی بیشتر و موتور براویا 2 ،بهتر هست.
از طرفی 4 گیگ بخاطر اینه که 8 گیگ در واقع 2.5 گیگش مال اندروید و نرم افزارهای داخلی هست و باقیش هم صرف اندرویدی هست که خود سونی ساخته (مثلا ویدیو ها موزیک ها و عکسهای اضافی داخلش و نرم افزارهای اضافه ی نصب شده!) و مقدار 4گیگش هم خالیه.داخل دفترچش هم دقیقا همین نکته رو نوشته!

مبارکت باشه انتخابت عالی بوده!

hamidreza s در تاریخ : 1392/4/18

سلام
مبارکت باشه
این گوشی دو تا حافظه داره یکی برای نصب نرم افزار و دیگری برای دیتا و عکس ویدیو...
سوالی داشتی در خدمتم

hasan f در تاریخ : 1392/4/18

با نظرتون موافقم چون اعتقاد دارم وقتی خود آدم گوشی رو تو دست بگیره متوجه میشه.نمیگم از کدوم گوشی بهتر یا بدترولی شک ندارم دوستان تحت تاثیر قرار گرفتن و مبالغه میکنن. این اعداد و ارقام فقط واسه تبلیغات کاربرد دارن.

hamidreza s در تاریخ : 1392/4/18

سلام دوست عزیز
اولا شما گفتی ال 9 که من از 2 تا سایت دیدم همین 2 مدل بود
http://www.gsmarena.com/lg-phones-20.php
به جای اینکه به من بگی اطلاعاتتو کامل کن مشخصات دقیق بده.الان شما گوشی خاصی که برای کشوری ساخته میشه میشناسی یا بین المللی ان را؟
من تو نظر دیروزم که برای جواب دادن به نظر خودت بود گفتم(نمیدونم کی خوردش) منم ابتدا از ال جی خوشم اومد ولی واقعیت اینه که ضعیف عمل می کنند شما Nexus 4 E960 با z مقایسه کن روی کاغذ هر دو یکی هستند ولی از نظر بنچمارک Nexus 4 E960 از sp هم ضعیف تر عمل کرده
http://www.androidbenchmark.net/phone.php?phone=Sony+Ericsson+C6603
http://www.androidbenchmark.net/phone.php?phone=LG+Nexus+4
http://www.androidbenchmark.net/phone.php?phone=Sony+Ericsson+C5303
اولی z دومی Nexus 4 E960 و سومی هم sp
خودت بگو کدوم بهتره اطلاعاتی هم که من راجع به گوشیت دادم به غیر از دوربین درست بود
به نظر من انتخاب گوشی سلیقه ایه و من سونی می پسندم
در پست های ابتدایی محسن جان(Adrian F) نحوه حساب قدرت cpu و گرافیک اموزش داده حتما مطالعه کن بعد حرف های منو بهتر درک می کنی

mostafa a در تاریخ : 1392/4/18

دوست عزیز اگه می خواهی این گوشی را بخری یه نیم نگاهی هم به htc one sv بیندازید پردازنده گرافیکی htc adreno 305 دوربین 5 که خدایی کیفیت خوبی داره جنس گوشی که همه می دانند htc با کیفیت ترین گوشی ها را از نظر کیفیت می سازد صدایش متوسط رو به بالاست ولی تو هندزفری انشاالله به فضا می روی. خودم htc one sv را دارم که بازی هایی که نصب کردم most wanted بود خیلی روان و بدون هیچ لگی آورد من هر سال گوشی عوض می کردم ولی فکر کنم این گوشی را 4-5 سالی نگه دارم بازم سوالی بود در خدمتم

jvd s در تاریخ : 1392/4/18

آقا خیلی ممنون
آخرش رفتم xperia V خریدم
فوق العاده راضیم از همه چیش
با tx کار کردم اما حس کردم تاچ v قویتره و البته هرچند خیلی کم ، اما به چشم میاد که کیفیت صفحه ی v بیشتره
تنها چیزی ک اذیتم میکنه اینه ک نمیفهمم چرا حافظه ی گوشیم رو 4 گیگ میزنه !!!!!
دیوونم کرده این موضوع

raha i در تاریخ : 1392/4/18

همه گفتن کیفیت دوربینش خوبه ولی من که باهاش عکس گرفتم عکسا سرار نویز بود حتی neo l که دوربینش 5پنجه بهتر از اله حداقل نویز نداره دوربین جلوش که اصلا افتضاح بود

hasan f در تاریخ : 1392/4/17

خب آقا حمیدرضا شما که اطلاعاتتون کامل نیست چرا بقیه رو گمراه میکنید. برادر من اون دو مدل که گفتید مال اروپا آمریکای لاتین و آسیای شرقی هستش . عزیز دل مدل p768 وارد خاورمیانه و ایران شده. این مدل دوربین 8 با کیفیتی هم داره . اگه سایت دی جی کالا یک سرس بزنید 1 کلیپ از برسسی تخصصی این گوشی گذاشته. قیمت را هم دقت کنید. به راحتی هم آپدیت میشه به جیلی بین. واقعا بهترین انتخاب هستش تو این رنج قیمت. حتما به حرفم میرسید.

امید. ا در تاریخ : 1392/4/17

سلام به نظرتون آپدیت 4.2 براش میده سونی ؟ کلا این گوشی ارزش خرید داره به نظرتون یا یه میان رده معمولی حساب میشه ؟

ali-htc a در تاریخ : 1392/4/16

سلام
می خواستم بدونم کسی بازی های سنگینی مثلReal Racing 3 یاModern Combat 4 بدون لگ اجرا کرده؟

hasan f در تاریخ : 1392/4/16

دوستان من بیشتر به افراط و تفریطایی که میشه اینجا خندم میگیره. اگه گوشی مثلا سونی باشه خوش دست, اگه سونی اس پی باشه 150 گرم وزنش که مهم نیست، اگه سونی باشه باطری که اهمیتی نداره. اگه سونی باشه TFTبودن از IPS که حتی اپلم ازش بهره میبره بهتره با اون زاویه دید و مصرف عجیب باطری صفحه نمایش TFT من موندم از گوشی چی میخوایم ما اینکه مثلا دوربینش 1 هزارم بهتر باشه مهم یا باطری ، اینکه بتونی تو دست بگیریش مهم نیست؟ خب یکی بگه گوشی محکم از آهنم نمیشه ساخت؟ اگه سونی باشه که وزنش مهم نیستش. دوستان صفحه 4/7 اینچی با کیفیت و کم مصرف نیاز شما نیست؟ در عین حال خوش دستی و وزن 125 گرمی و کیفیت چی؟ آیا ضبط فیلم و عکس با کیفیت فول اچ دی مهم یا اعداد روی کاغذ؟ آیا انجام تمام بازیها بدون لگ مهم یا اعداد و ارقام؟ قطعا سرعت گوشی مهم دیگه؟ کسی تا حالا به اپل بخاطر دو هسته ای بودن تونسته خورده بگیره؟ با اون مچینگ فوق العاده؟ دوستان من خودم سونی داشتم دارم و میخرم. ولی آقایون اطلاعاتتون را بیشتر کنید . اون دوربین 5 که گفتن مال ال جی p760 هستش که مال اروپاس و وارد ایرانم نشده. مدل p768 مال خاورمیانس که ایران اومده و دوربین 8 با کیفیت داره. کامنتای زیر مدل p760 هم مال این مدل تو این سایت. لطفا مغلطه نکنید. من بهتون قول میدم تاچ این گوشی با آپدیتش از سامسونگ s2 pluss بهترم میشه. به هرحال هر کسی سلیقه ای داره دیگه ولی این که اغراق کنی جالب نیست. اینکه 4تا عددو از اون سایت بیاری اینجا که ... بیخیال . دوستان تو این سایتا سعی کنید تجربه کار با گوشیتون را بفرمایید نه اینکه 4 تا عددو جمع بزنیدو ... بنده دانشجوی دکتری هستم. سوادش را دارم که از فلان سایت مستقیما اطلاعات بگیرم نیازی به مترجم ندارم. همین طور اولین گوشیمk750 و بعد k800 سونی بوده و با مدلای مختلف صونی کار کردم و راضیم بودم. ولی الجی امسال داره کولاک میکنه. تمام نیازای 1 کاربر نه گوشی باز و معتاد به گوشی را برآورده کرده... توصیه میکنم به دوستان بررسی تخصصی الجی ال9 را حتما تو سایت دی جی کالا ببینند . راهنمای خوبی هستش برای یک انتخاب ایده آل. با سپاس

mohamad m در تاریخ : 1392/4/16

با سلام
لطفا یکی که این گوشی رو داره یه نقد کامل از سخت افزار و نرم افراز و کیفیت صفحه و خلاصه همه چیزش بزاره و مثلا با گوشی های دیگه مثل s2 مقایسه کنه تا کل قضیه واسه من و بقیه دوستان روشن بشه
فقط کیفیت صفحه در حد s2 هست یا نه؟زردی اینا و مشکلهای دیگه مثل هنگ و این جور چیزا هم یه توضیحی بدین.

Adrian F در تاریخ : 1392/4/15

سلام.
دوست عزیز،اب این معیار،گوشی xperia TX هم خیییلی خوش دسته...
ولی اگر همون معیار ها مد نظرت هست،شک نکن یا Xperia L بخر یا Xperia M !هر دوشون عین هم هستند فقط M یکمی کوچیکتر و 20 گرم سبکتره و اگر دستت بگیری ممکنه خوشت بیاد!
همه چیز به خودت بستگی داره ولی رنگ سفید Xperia L واقعا زیباست !!

از لحاظ هنگی و اینها هم خیالت راحت باشه،اندروید ورژن بالا،سی پی یو 2 هسته ای و گرافیک بالا و رم بالا ، باعث نمیشه که هنگی بوجود بیاد.به خصوص اگر مرتب باشید و اندرویدتون رو تمیز نگه دارید،خواب هنگ هم نمیبینید!!

اگر زیاد اهل سخت افزار نیستی،Xperia SP بیشتر در زمینه ی جلوه ی نمایشگرش و تاچ شناورش و فریم آلومینیومی و شیشه ی ضد ضربه،خود نمایی میکنه! و Xperia V بیشتر بخاطر ضد آب و خاک بودنش و صفحه نمایش خوبش و خوش دستیش خود نمایی می کنه.
Xperia L اگر زیاد بحث سخت افزار نباشه،از لحاظ دوربین و خوش دستی و قیمت، ارزش بیشتری داره و نیازهات رو برطرف می کنه.
به خصوص اگر اولی باره میخوای اندروید رو تجربه کنی،مطمئنا Xperia L نیازهات رو برطرف می کنه ولی اگر میخوای بازی کنی،شک نکن Xperia SP ! اصلا شک نکن!

در کل بگم،اگر به خودم باشه و بخوام موبایل بگیرم،نظر شخصیم اینه که ازونجاییکه نیاز من بیشتر نمایشگر و بازی هست،قطعا انتخابم بین Xperia SP و V هست.

بستگی به خودت داره عزیز :)
موفق باشی!

mahi a در تاریخ : 1392/4/15

سلام ، بچه ها خواهش می کنم منو راهنمایی کنید :
من تمام نظرات و اطلاعاتی که اینجا گذاشتیدو خوندم خیلی هم مفید بود اما شدیدا بین L و SP و V گیر کردم چون همه می گن sp بهتره و کارایی بیشتری داره ولی خودم رفتم علاءالدین L واقعاً خوش دست تره و اینکه به نظرم نیازهای منو برآورده می کنه ، V هم قابلیت های خوبی داره . اگه تفاوتشون 100،200 تومن باشه و بعداً که L رو گرفتم ببینم اشتباه کردم و بگم ای کاش sp یا v رو می گرفتم حالم گرفته میشه . از L خیلی بیشتر خوشم می یاد ولی از چیزی که می ترسم اینه که ضعیف از آب در بیاد یا هنگ کنه یا از اینجور اتفاقات .... در ضمن من انتظار زیادی از گوشی ندارم : برنامه های معمول ، اینترنت ، دوربین ، تاچ خوب ، گیر نکردن و خوش دستی و اینکه بتونم به موقع آپدیتش کنم که حداقل 2 سالی کارایی داشته باشه واسم . مقایسه هاتونو دیدم خواهش میکنم یکیو واسم با این شرایط انتخاب کنید از این دو دلی در بیام

Adrian F در تاریخ : 1392/4/15

سلام جواد عزیز.
باشه حتما توضیح میدم»
1.اگر بازی های سنگین اجرا نمی کنی،مطمئن باش گوشی خیلی خوب تا 2-3سال جوابگوی نیازهات هست.
2.اینجور سخت افزارهایی که جدیدترین سی پی یو،2هسته ای روشونه با یک گرافیک خوب،هیچ دلیلی نداره که زود از مد بیفتن،این مدل سخت افزاری که روی L هست،جدیدترینشه.
3.صفحه نمایشش زیر نور خورشید عالی نیست ولی خب خیلی بهتر از موبایل های دیگه هست،زیر نور خورشید اگر اشتباه نکنم حتی بهتر از Xperia SP هست.
مناسبه ولی گوشیهای بهتری هم هستند که زیر نور خورشید عالی عمل کنن.
4.SP از لحاظ سخت افزار هیچیزی کم نداره،دوستانی بودن که از اصفهان 1100 خریدن بدون گارانتی.ولی SP تمام نیازهای بازی و سخت افزاریت رو پوشش میده.ولی به دید من دوربین L بهتر از SP هست.

گارانتی ها در واقع بی اعتبارن،هیچ چیزی شامل گارانتی نمیشه،نه باتری نه صفحه نمایش نه بدنه ،فقط اگر سخت افزار داخلش بسوزه واست تا جاییکه بشه اول تعمیر می کنن،بعدش اگر شد قطعه عوض می کنن و چون گارانتی هست و نمیخوان پولی خرج کنن،عی می کنن قطعات خوبی استفاده نکنن.
واسه همین در کل گارانتی توی ایران معنی خاصی نداره.
من تا الآن به جز کولر دو تیکه و یخچال،هیچ چیزی با گارانتی نخریدم.

اگر هم خیلی حساس هستی،از سایتهایی مثل دیجیکالا استفاده کن خودشون دو روز گارانتی تعویض اگر گوشی مشکل داشته باشه،گذاشتند.یعنی گوشی رو میخری میاد دستت،تا 2 روز اگر مشکلی داشت خط و خشی،صفحه سوخته بود و ... واست تعویض می کنن.

زیاد حساسیت گارانتی نداشته باش،چون گارانتی های توی ایران تقریبا کار خاصی نمی کنن.
البته بی احترامی نشه به گارانتی کننده ها!ولی حتما شرایط گارانتی رو توی سایتهاشون بخون.

=============
در مورد هنگ»
معمولا هنگ بخاطر نادرست کار کردن با گوشی رخ میده،مثلا شما صدتا نرم افزار باز کنی و نبندی،نرم افزار صد و یکمی رو که باز کنی گوشی هنگ می کنه،یا اینکه ویروس بگیره یا اینکه یهو چندین کار از گوشی بخوای.
گوشی Xperia L چون 2تا هسته سی پی یو و یک گرافیک جدا داره و یک رم 1 گیگ،برای اجرای بیستا نرم افزار همزمان هم جوابگو هست،و نبایستی هنگ کنه.
من خودم Xpera E دارم که یک دهم Xperia L هم قدرت نداره،ولی تا به الآن که حدود 5ماه هست دارمش،یکبار هم هنگ نکرده.چون صحیح ازش استفاده می کنم.

ولی برخی از هنگها هم هستند که کارخونه ای هست!سیستم عامل های سامسونگ و HTC بخاطر تغییرات زیادی که به اصل اندروید دادند،و امکاناتشون هم بیشتر شده،ولی هنگ در اونها بیشتر هست.این بدون تعصب می گم،من گوشی سامسونگ ندیدم که هنگ "نکنه" اعم از گلکسی گرند و گلکسی اس3 و گلکسی اس گلاید و خیلی های دیگه. گوشی های اچ تی سی هم شنیدم که هنگ می کنن ولی خودم باهاشون کار نکردم.

ولی گوشی های سونی قبلا Miro و J و فکر می کنم Sola کمی LAG یا تیک تیک شدن تصویر داشتند ولی فکر می کنم فقط Xperia U بوده که هنگ داشته.
در کل آمار هنگ توی گوشی های جدید سونی،تقریبا هیچه.

به خصوص این گوشی با این امکانات.
===

در کل برای خرید گوشی،اگر 1تومن بیشتر پول داری،شک نکن Xperia TX یا V یا SP بخر،بعدا به فکر L باش.یعنی اگر میخوای کمتر خرج کنی L بخر.چون Xperia TX گوشی عمری تری هست،صفحه نمایش یک مقدار بهتری داره و از لحاظ حافظه ی داخلی هم دو برابر L هست.
ولی SP دیگه گوشی عمری هست،با سخت افزار و صفحه نمایش عالی و نشکن و فریم آلومینیوم صد برابر مقاوم تر از Xperia TX هست.

با 1150 راحت میشه SP خرید،بدون گارانتی.
البته با خودته دوست عزیز،ولی پیشنهاد من واسه ی شما که گوشی عمری میخواید،SP هست.

jvd s در تاریخ : 1392/4/14

آقا هگ کردن به چی مربوط میشه ؟ اینهمه میبینیم بچه ها میگن گوشیشونم خوبه پردازنده هاشون خوبه اما هنگ میکنه واسه چیه ؟ متنفرم با کارایی های ساده ای که از گوشی میخوام هنگ هم بکنه !!!!!

jvd s در تاریخ : 1392/4/14

دستت درد نکنه adrian جان
محبت کردی
a. والا نمیخوام بازی های سنگینی با گوشی کنم ، میخوام دوربینش رو به خوب باشه ( که خب با مقایسه هایی که از خودت توی این نظرات دیدم L عکس برداریش عالیه اما فیلم برداری V و TX که آدم دودل میشه ) .
b. سخت افزارشم خوب باشه که تونم 3 سالی دستمبگیرم بدون اینکه هی دلم بلرزه یچیزیش میخواد بشه
c. صفحه نمایشش برام مهمه که که زیر نور خورشید خوب باشه . آخه گوشی ای که الان دلارم کورم کرده :-)
d. نمیخوام بیشتر از 1150 پول بدم. sp که گفتی چشممو گرفت اما گرونه آخه
یه سوال خیلی خیلی مهم هم دارم اینکه آدرین جان بدون گارانتی بگیرم اعتباری به گوشی هست ؟ چجوری برم یه گوشی بخرم بی گارانتی اما بدونم درست درمونه و میشه اعتماد کرد ؟
مرسی از محبتت

jvd s در تاریخ : 1392/4/14

سلام
بعید میدونم آقای adrian تعصبی صحبت کرده باشه . من خودم به نمایندگی سونی و ال جی سر زدم و هم L9 رو کار کردم باهاش هم galaxy s II plus . تاچ این دوتا اصلا قابل قیاس با هم نیستن و بی ادبی به galaxy s II plus هست بخوایم با L9 مقایسه کنیم . من تعصبی روی هیچ گوشی ای ندارم و صرفا میخوام یه گوشی بخرم . فک نکنین تعصبی حرف زدم من هم !

Mohammad G در تاریخ : 1392/4/13

سلام
بچه ها با توجه به قیمت پیش بینی شده برای Xperia M فکر میکنید بین گوشی های Xperia M و Xperia L کدوم گوشی به صرفه تره؟
و به نظر شما کدوم زیبا تره؟
چون تقریبا ویژگی های مشترک زیادی دارند
به نظرتون Xperia L ارزش هزینه بیشتر رو داره؟
دوستانی که Xperia L دارند هم لطفا نظرشون رو درباره این گوشی بگن بخصوص اگه ایراده خاصی داره
مر30

Adrian F در تاریخ : 1392/4/13

خواهش می کنم عزیز :)
حتما کمتر میشه،قیمت واقعی این موبایل (خریدار) زیر 850 هست،امید دارم تا آخر تابستون به 800 برسه...
اگر هم خواستی بخری،بعد از ماه رمضون احتمال داره 50-80 تومن هم کمتر باشه :)

موفق باشی عزیز :)

delight d در تاریخ : 1392/4/13

آدریان
"خیلی ممنون که وقت گذاشتی واقعا انگشتاتت درد نکنه بابت تابپ
نمیدونم شاید تا تابستون صبر کنم به نظرت کمتر میشه قیمتش؟"

Adrian F در تاریخ : 1392/4/12

باشه من مقایسشون می کنم دوست عزیز ،شما نتیجه گیری بفرمایید:
===========
از لحاظ صفحه نمایش،نوع ال جی IPS که ارتقائی بر صفحات LCD هست و کنتراست رو بهتر کردن
ولی Xperia L نوع TFT هست که ارتقاء کاملی بر LCD هست.

از لحاظ صفحه نمایش،کنتراست LG پایینتر از Xperia L هست و در زیر نور خورشید هم ضعیف تر از Xperia L عمل می کنه»
http://www.gsmarena.com/lg_optimus_l9_p760-review-868p3.php
http://www.gsmarena.com/sony_xperia_l-review-934p3.php
===========
از لحاظ دوربین،فیلمبرداری LG به بزرگی 1080P ولی فیلمبرداری Xperia L بر روی 720P هست.
قابلیت هایی که فیلمبرداری L داره،عکسبرداری حین فیلمبرداری و قابلیت HDr هست.
در بزرگی تصویر و صحنه های اسپورت و حرکتی LG L9 بهتر عمل می کنه و در بقیه ی موارد Xperia L بهتر عمل میکنه.
بصورت کلی،کیفیت فیلمبرداری Xperia L به وضوح بهتر از LG L9 هست»
LG L9 »
http://cdn.gsmarena.com/vv/vidcmp/lg-optimus-l9-2.jpg

Xperia L »
http://cdn.gsmarena.com/vv/vidcmp/sony-xperia-l-1.jpg
===========
در عکسبرداری هم همین شکل هست و کیفیت Xperia L بهتر هست»

LG L9 »
http://cdn.gsmarena.com/vv/piccmp/lg-optimus-l9-2/crop-05-03.jpg

Xperia L »
http://cdn.gsmarena.com/vv/piccmp/sony-xperia-l-2/crop-06-04.jpg
===========
در تمامی تست های سخت افزاری هم،Xperia L به وضوح بهتر از LG L9 هست،در برخی جاها 20-25% و در برخی تست ها تا 50% بهتر از LG L9 هست »
http://www.gsmarena.com/lg_optimus_l9_p760-review-868p5.php
http://www.gsmarena.com/sony_xperia_l-review-934p5.php
===========
از لحاظ کیفیت صدا، Xperia L در رده ی "بسیار عالی" و LG L9 در رده ی "متوسط" ارزیابی شدند»
http://www.gsmarena.com/lg_optimus_l9_p760-review-868p6.php
http://www.gsmarena.com/sony_xperia_l-review-934p6.php
===========
از لحاظ باتری هم در تست ها LG L9 حدود 42 ساعت و xperia L حدود 39 ساعت کارکرد مفید داشتند.
===========
حافظه ی در دسترس برای LG L9 حدود 2.2 گیگابایت و برای Xperia L حدود 5.8 گیگابایت هست.
=======================================================
با توجه به قیمت حدود 900 تومن برای LG L9 و حدود 940 تومن برای Xperia L ، میتونم بگم انتخاب Xperia L در زمینه ی "سخت افزار و حافظه ی در دسترس - صفحه نمایش - دوربین فیلم و عکسبرداری - کیفیت و بلندی صدا " بهتر هست.
LG L9 در زمینه ی "گارانتی معتبر - صفحه نمایش بزرگتر" بهتر از رقیب خودش هست.

(تست ها همگی معتبر و از سایت GSMARENA برداشت شده اند،لینک ها هم قرار داده شدند)

موفق باشید دوستان گل :)

Adrian F در تاریخ : 1392/4/12

سلام محمد عزیز.
1» میتونم بگم از 10، 7 میگیره.گوشی خوبی هست اللخصوص در رنج قیمت خودش خیلی خوب هست.
زیر 950 تهیه کنی،سود کردی.به خصوص با گارانتی،البته فکر نکنم با گارانتی گیر بیاد.
2»توی بازی های فول اچ دی سنگین،روی 12 فریم بر ثانیه کار می کنه،که نمیشه گفت خیلی خوبه.
ولی توی بازی های 3بعدی نیمه سنگین روی 28 فریم بر ثانیه کار می کنه که خیلی عالیه.
یعنی توی اکثر بازی ها مشکلی نخواهی داشت.
توی اجرای فیلم های فول اچ دی و بازی های معمولی،روی 60 فریم کار می کنه که یعنی شما هیچگونه مشکلی در پخش این موارد نخواهی داشت.
3»باتریش حدود 40 ساعت کارکرد داره،یعنی حدودا 2 روز.به نظرم خوبه بد نیست،جزو رده ی خوب ارزیابی میشه نه بسیار عالی یا فوق العاده.
4»دوربینش یکی از بهترین دوربین های 8مگا این نسل هست،برای دوستمون در کامنت بالایی توضیح میدم خواستی یه نگاهی بنداز

واسه ی 3سال نمیتونم قول بدم همه ی بازی ها رو بیاره بالا،ولی همه ی فیلم ها و کارهای روزمره و همه ی نرم افزارها رو میاره بالا خیالت راحت باشه.

خوشگلی و خوش دستی که مشخصه بخاطر قوس پشتش مطمئن باش ازش راضی خواهی بود.

قربانت :)

hamidreza s در تاریخ : 1392/4/12

سلام دوست عزیز
من جوابتو خلاصه میدم تا Adrian F سر فرصت توضیح کامل بده.
اول از همه ال جی دوتا ال9 داره(Optimus L9 P760,Optimus L9 P769)
که فکر کنم منظورت Optimus L9 P760 بود.
در مورد اپدیت که اکسپریا ال 4.2 که هیچ مطمئنا 4.3 هم براش میاد.
صفحه نمایش 4/7 اینچی یک برتری نسبت به ال هست و شما در واقع دارید پول صفحه نمایش را میدید مطمئن باش اگه این صفحه نمایش با مشخصات ال روی هم سوار بشه بالای 1م پولشه.
درمورد باتری ال جی در مجموع 3 ساعت بیشتر نگه میداره(فقط در ویدیو برتری داره)
http://cdn.gsmarena.com/pics/13/01/lg-optimus-l9-battery-test/gsmarena_002.jpg
http://cdn.gsmarena.com/pics/13/05/sony-xperia-l-battery/gsmarena_005.jpg
cpu Xperia L:
6.2 میلیارد محاسبه
cpu Optimus L9 P760:
5 میلیارد محاسبه
گرافیک Xperia L:
19.2 میلیارد محاسبه
گرافیک Optimus L9 P760:
4.9 میلیارد محاسبه
دوربین ال جی هم که زده 5 نه 8 (خیلی باحالی)در حالی که Xperia L دوربین 8 اونم بهترین دوربین سونی که داره با 13 برابری میکنه.
فقط ال جی فول اچ دی اجرا می کنه که سونی ال با نرم افزار قابل به پخشش هست.در حالت معمولی اچ دی اجرا می کنه.
اگه میخوای بازی کنی سونی ال بهتره اگه فقط میخوای فیلم ببینی و...بازی هم برات ملاک نیست برو ال جی بگیر.
موفق باشید

hasan f در تاریخ : 1392/4/12

با سلام... من از شما میخوام البته تعصبی که نسبت به سونی را دارید بذارید کنار و سونی ال را با ال9 ال جی مقایسه کنید. به دلیل اینکه تو کامنتای قبلی دیدیم اطلاعاتتون در مورد گوشیهای ال جی ب روز نشده چند نگته را عرض میکنم تا شاید کمکتون کرده باشم. 1 خدمات پس از فروش ال جی خیلی بهتر شده . در مورد این گوشی ال9 به راحتی آپدیت میشه و قول آپدیت 2.2.4 هم داده شده. 2 صفحه نمایش 4/7 اینچی IPS این گوشی فوق العادس3 وزن و طراحی گوشی عالیه، 4 باطری گوشی با توجه به صفحش بی نظیره و با آپدیت شدن بهترم میشه. روی کاغذ پردازنده دو هسته ای این گوشی و گرافیکش متوسط. ولی تو بازی های اچ دی و گارای سنگین کم نمیاره5 دوربینش 8 واقعیو البته به سونی نمیرسه ولی واقعا تفاوت کم و راصی کنندس. 6 فیلم اچ دی و حتی به راحتی فول اچ دی را پخش و ضبط میکنه. و با اینهمه قیمتشم مناسبو کیفیت ساختشم با توجه به ظرافت مثال زدنیش ارتقا پیدا کرده و مناسب. با تشکر


muhammad c در تاریخ : 1392/4/12

سلام

من می خوام فردا گوشی بخرم سقف موجودیمم(970) تومنه

خواهش می کنم کمکم کنید

ایا این گوشی خوبی؟
تو بازی ها کم نمیاره؟
باتریش خوب دومم میاره؟
دوربینش چطوره؟

لطفا کمکم کنید

چون تا حداقل 3 سال دیگه عوضش نمی کنم

خوشگلی و خوش دست بودنشم برام مهمه

دفعات قبلم که نظر گذاشتم کسی جوابمو نداد

لطفا کمکم کنید پشیمون نشم

Adrian F در تاریخ : 1392/4/12

سلام دوست عزیز،بصورت کلی تک تکشون رو میگم واست»

Xperia L
سخت افزار» 6
دوربین» 8
صدا» 9
نمایشگر» 6

Xperia T
سخت افزار» 7
دوربین» 7
صدا» 6
نمایشگر» 7

Xperia ION LTE
سخت افزار» 6
دوربین» 7
صدا» 6
نمایشگر» 6

Xperia S
سخت افزار» 6
دوربین» 7
صدا» 6
نمایشگر» 6

Xperia V
سخت افزار» 7
دوربین» 7
صدا» 6
نمایشگر» 8

Xperia TX
سخت افزار» 7
دوربین» 7
صدا» 6
نمایشگر» 7

Galaxy SII Plus
سخت افزار» 5
دوربین» 6
صدا» 5
نمایشگر» 6

Galaxy Grand
سخت افزار» 5
دوربین» 6
صدا» 7
نمایشگر» 7

Galaxy Siii Mini
سخت افزار» 5
دوربین» 5
صدا» 6
نمایشگر» 5

بطور کلی با ارزش ترین موبایل در بین این گروه،اول Xperia V و TX و T هستند،دوم Xperia L هست،سوم Galaxy GRAND و Galaxy SII Plus هست.
بقیه ی گوشی ها یا اندرویدشون قدیمی هست،یا از دور خارج شدند و قدیمی هستند.

اگر زیاد نمیخوای خرج کنی،Xperia L بیشترین بازده رو در 900تومنی ها داره،اگر میخوای خرج کنی و 1.100 بدی،پیشنهاد می کنم به طرف Xperia SP بری که بطور کلی در همه ی زمینه ها به جز صدا،از همشون بهتر هست و سخت افزار به مراتب بهتری از بقیه داره.

در مورد سخت افزار هم بگم دور گلکسی ها و Xperia S و Xperia ION نری ، بهتره.چون قدیمی شدن و یا حرفی برای گفتن ندارن.

لطفا اگر میخوای فقط یک موبایل رو واست انتخاب کنیم،بگو چه چیزی رو از موبایل میخوای،مثلا بازی یا کار یا صفحه زیر نور خورشید یا حافظه یا دوربین و ... که برات یک موبایل رو در نظر بگیریم.

موفق باشی:)

amscada n در تاریخ : 1392/4/11

سلام.دوستان من بازي كه ديتا داره نميتونم رو گوشيم نصب كنم.فايل نصبي نصب ميشه بعد ديتا رو تو مسير android-data ميريزم اما بازيها بالا نمياد.ميگه كه نياز به دانلود ديتا داره.ضمنا من گوشي قبليم سامسونگ بود و مسير ريختن ديتا SD CARD-ANDROID-DATA بود اما XPERIA Lاصلا پوشه SD CARD نداره.ضمنا گوشي قبليم اصلا مموري نداشت.خدايي از بي بازي كف كردم.ضمنا فروشنده 70 تومان گرفت گفت تمام قفلهاشو باز كردم و اينكه ديگه هنك نميكنه.ما هم ساده پولو بهش داديم اصلا نميدونم اين كار تو گوشي تاثيري داشته يا نه؟ممنون ميشم دوستان كمك كنن.با تشكر

jvd s در تاریخ : 1392/4/11

با سلام خدمت همه ی دوستان عزیز
اولین باره دارم سوال میپرسم
2 ، 3 ماهه دارم دنبال گوشی خوب میگردم
به این چند مدل رسیدم
خواهش میکنم لطف کنید یجور مقایسه کنید که آدم بتونه یه انتخابی کنه

1) xperia L
2) xperia T
3) xperia ion LTS
4) Xperia S
5) xperia V
6) xperia TX

7) Galaxy s II plus
8) Galaxy Grand
9) Galaxy S 3 mini

10) htc amaze 4G

میدونم تعداد مدل هام زیاده . اما خواهشا کمک کنید.نظراتی هم که پایین بوده رو خوندم
آقای Adrian F ، شما هم خوب نظر میدید و طوریه که آدم خودش تصمیم بگیره . خواهشا شما هم نظر بدین . تا 3 روز دیگه میخوام بخرم. میدونم رنج قیمت گوشی های بالا متفاوت هم هست . اونهایی که گرونه بدون گارانتیش رو درنظر گرفتم و رنج قیمت تا حداکر 1 میلیون و 100 تومن توی ذهنمه واسه خرید. هر کدوم از گوشی های بالا یچیزی دارن که آدم شک میکنه . اگه آدم نقطه ضعف و قوت گوشی ها رو بدونه خب راحت تر میشه تصمیم گرفت
دوستان اگه سختتونه همش رو نظر ندید . لا اقل بین سونی ها نظر بدید
ممنونم از دوستانی که توجه خواهند کرد

Adrian F در تاریخ : 1392/4/11

نه،رزولیشین که واسه چشمات تاثیری نداره.
اینجوری طبقه بندی میشه که حدودا اگر از فاصله ی 5سانتی به صفحه نمایش نگاه کنی،PPI باید بالای 300 باشه که دون دون نشه.
اگر از فاصله مثلا میگم 15 سانتی به گوشی نگاه کنی،PPI اگر بالای 200 باشه که دیگه هیچ فرقی با PPI بالای 300 نداره.
الآن این گوشی حدودا 230 هستش یعنی شما اگر گوشی رو از فاصله ی 10 یا 15 سانتی بهش نگاه کنید هیچ تفاوتی با گوشی Xperia Z یا Xperia SP واسه ی چشمای شما نداره.فقط اینکه اونها موتور براویا دارند و این نداره.

در کل بیش از حد حساس باشی،اذیتت می کنه ولی اگر خیلی به صفحه حساسی حتما برو طرف V یا T ! اونها از این بهترن!

در مورد سایت و تجربه من خودم شخصا دستم نگرفتم و تمام اطلاعات از سایت های معتبر بدست آوردم،ولی اینکه با دنیای واقعی تفاوت داشته باشه،فکر نمی کنم آنچنان تفاوتی داشته باشه ولی در هر صورت خوب خودت وقتی میری مغازه باید تست کنی،دستت بگیری ببینی از جنسش خوشت میاد یا نه؟
اینها رو باید خودت حس کنی!چون واقعا سلیقه ها با هم متفاوته.

در مورد دوربین هم خیالت راحت باشه واقعا بهترین دوربین شارپ سونی هست و خود سونی ازعان کرده!

بگذریم،یک مقایسه ی کلی هم بین گوشیهایی که گفتی واسه ی محمد در کامنت های پایین انجام دادم،حتما ببینش!


میدونی،هر چقدر هم که من اینجا بگم،قطعا با واقعیت کمی متفاوته،این رو باید وقتی میخوای گوشی رو بخری،تجربه کنی و حسش کنی و همونجا نظرت در مورد خریدت قطعی بشه! اینها دیگه واقعا به خودت بستگی داره عزیز.

در کل هم بگم معمولا گوشی های قوی توی 4 اینچ ساخته نمیشن،و توی این رنج 4 اینچ،همین گوشی یکی از قوی ترین مدل های کلاس خودشه چون یک ماه نیست عرضه شده و واقعا گوشی بروزی هم هستش،و احتمال نمیدم تا 6 ماه آینده گوشی ای بخواد بیاد که 4 اینچ باشه و 4 هسته ای و گراف بالا باشه!احتمال نمیدم تا قبل از عید93 این اتفاق رخ بده!شاید از برند های دیگه باشه ولی سونی سیاستش مثل روز روشنه :)

موفق باشی :)

Adrian F در تاریخ : 1392/4/10

اوه ببخشید من سوالت رو ندیدم!
بفرما عزیز (به شکل امتیاز یا رده بندی واست می گم که راحت تر متوجه بشی عزیز)

T و V و L و One SV
دوربین عکسبرداری (در کل)»
اول L
دوم T
سوم V
جهارم One SV

دوربین فیلمبرداری (درکل)»
اول T
دوم V
سوم L
چهارم One SV

کیفیت دوربین»
اول L
دوم T
سوم V
چهارم One SV
===========
صفحه نمایش»
اول V
دوم T
سوم L
چهارم One SV
(از لحاظ زوایای دید،One SV بهتر هستش،ولی از لحاظ کیفیت تصاویر کمی پایینتر از بقیه هست)
===========
صدا»
L بسیار عالی
One SV خوب
T پایین
V پایین
===========
سی پی یو »
V » حدود 9.3 میلیارد محاسبه
T » حدود 9.3 میلیارد محاسبه
One SV » حدود 7.5 میلیارد محاسبه
L » حدود 6.2 میلیارد محاسبه
===========
گرافیک »
V » حدود 25.6 میلیارد محاسبه
T » حدود 25.6 میلیارد محاسبه
L » حدود 19.2 میلیارد محاسبه
One SV » حدود 19.2 میلیارد محاسبه
===========
باتری»
L » حدود 39 ساعت کارکرد مفید
One SV » حدود 38 ساعت کارکرد مفید
T » حدود 36 ساعت کارکرد مفید
V » احتمالا در حد T ، آمار رسمی نداره ولی شبیه به همن
===========
استحکام»
اول از همه به دید من فکر می کنم One SV بهتر باشه
دوم V چون ضد اب و ضد خاک هم هستش و مقاوم تره
سوم L چون از T خاطره ی بدی دارم و از E که دقیقا شبیه به L هست خاطره ی خوبی دارم :))
چهارم T بخاطر همون خاطره بده که ازش دارم!
===========
حافظه در دسترس»
T حدود 12 گیگ در دسترس
V حدود 5.8 گیگ
L حدود 5.8 گیگ
One SV هم حدودا بیشتر از 5.5 گیگ
===========

همه رو رتبه بندی کردم،انتخاب با خودته عزیز :)

قربانت برم :))

delight d در تاریخ : 1392/4/10

فراموش کردم بگم که
رزولوشن پایین صفحه نمایش مشکلی ایجاد نمیکنه؟باعث اذیت چشم نمشه توی عکس؟
اونم برای مطالعه عکسهایی که ازجزوه گرفته شده؟

delight d در تاریخ : 1392/4/10

ممنونم از توضیحاتت ادریان عزیر
فقط ایا میشه صرفا به گفته های سایت سونی یا ابزار مقایسه عکس جی اس ام ارنا اعتماد کرد یا نه؟
به قول معروف من باید باچشمای خودم ببینم تا باور کنم
شما خودتون با ال کارکردی و نتیجه رودیدی یا صرفا از روی همین نوشته ها اظهار نظر میکنین؟
مثلا یکی از بچه ها رفته وی خریده بعد میگه عکسهاش به زردی میزنه من نمیخوام یک چیزی بخرم بعد پیشمون بشم و نیازهای مو براورده نکنه دارم توی بخش های مختلف میگردم سوال میکنم تا بهترین گزینه دستم بیاد
گزینه های مد نظرم اکسپریا وی -اچ تی سی وان اس وی-و جدیدا ال هست
یکم در مورد سخت افزار ال و صفحه نمایش مقاومت بدنه شارج دهی هم توضیح بدیدو یک مقایسه ای بین این مدلها داشته باشید
راستی مدل هونامی کی میاد و چه مشخصاتی داره
و اینکه من دنبال یک گوشی جم و جورم4- 4.2
ولی با کیفیت خیلی خوب و عالی برعکس نیاز من گوشیها داره بسمت سایز بزرگ میره
مثلا هر گوشی گوشی جدید با سخت افزار و امکانات میاد مشخصاتشو میبینی میپسندی ولی میبینی سایزش 4.7-5 اینچه البته سایز بزرگ مزایای خاص خودشو داره منکرش نمیشم.....
ایا میشه امیدوارم بود یک گوشی چهار اینچی با مشخصات عالی بزودی وار بازار بشه(برای صبر کردن) یا که نه؟
تشکر

Mühemmed N در تاریخ : 1392/4/10

آقا محسن جواب ما رو ندادیا.الان دو روزه منتظر جوابت هستم

Adrian F در تاریخ : 1392/4/10

بله عزیز لزنش فرق می کنه.
خود سونی در تبلیغ این گوشی گفته»
Experience Sony camera expertise in a smartphone
در سایت» http://www.sonymobile.com/global-en/products/phones/xperia-l
در توضیحاتش گفته:
If camera engineers made a smartphone, what smartphone would they make? The answer is Xperia L, the Android mobile designed with Sony’s leading camera expertise.
"اگر یک مهندس ساخت دوربین ، بیاد یک موبایل طراحی کنه،چی از آب در میاد؟ Xperia L !"

لنزش با P و V فرق می کنه،نمیدونم چی هست ولی فرق می کنن.
لنزش رو خود سونی ساخته و نمیشه که با برند های دیگه مقایسه کنم!


فقط این جمله رو میتونم بهت بگم که خیالت راحت بشه: بهترین عکسبرداری SHARP (یا متن کتاب) در تمامی دوربین های سونی (به جز HONAMI که هنوز معرفی نشده) همین موبایل Xperia L هست!

قربانت برم :) سوالی داشتی حتما بپرس.

مهدی ح در تاریخ : 1392/4/10

سلام
با تشکر از تمام کسایی که جواب سوالم را دادند
اگه میشه یه مقایسه بین این گوشی و اچ تی سی وان ایکس داشته باشید. اگه هم میتونید بنویسید که چند میلیارد محاسبه انجام میدن
معایب هر دو هم را بگید
هر چقدر که تونستید جواب بدید
خواهشا جواب بدید موندم صبر کنم که این گوشی در اصفهان موجود بشه یا...

muhammad c در تاریخ : 1392/4/9

با سلام
من اخر این هفته می خوام می خوام گوشی بخرم

نظرم به xperia L هستش چون مناسب با نیاز های منه

ولی یکمی روش شک دارم به خاطر مدل هایی مثل xperia V

خودش دست بودنش و صفحش و پردازدش برام مهمه

خواستم بهم اطمینان بدید که با خیال راحت برم برای خریدش

1-ایا این گوشی خوش دست هست؟
2-ایا می تونه بازی هایHD رو به راحتی اجرا کنه؟

خواهش می کنم کمکم کنید تا از خریدش پشیمون نشم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

delight d در تاریخ : 1392/4/9

دوست عزیز ادریان
یعنی شما میفرمایید در بین گوشی های موجود در بازار این بهترین لنزیه که بددر من برای عکاسی از جزوه وکتابه ؟من فیلم برداری برام مهم نیست فقط عکس اونم از متن کتاب و جزوه برام مهمه
چون نظر خودم روی وی بود مطمئنید عملکرد بهتری از وی و پی (فقط در همون مورد عکاسیاز کتاب) داره؟

دربین گوشیهای موجود در سایر برندها لنز این گوشی مث کدم مدله مثلا کدوم مدل سامسونگ سا اچ تی سی؟ ضمنا لنز بکار رفته در مدب ال با وی پی فرق میکنه؟یا ؟

Adrian F در تاریخ : 1392/4/9

خب دوست گلم،چون میدونم مشتاق هستی،واست یه تست اختصاصی گذاشتم که قشنگ حالشو ببری!
بفرما عزیز...
=================
درباره ی دوربی عکسبرداری L

به این عکس نگاه کن»
http://cdn.gsmarena.com/vv/piccmp/sony-xperia-t-1/crop-03-06.jpg
13 مگاپیکسل!

به این عکس نگاه کن»
http://cdn.gsmarena.com/vv/piccmp/sony-xperia-sp-1/crop-02-04.jpg
8مگاپیسکل

به این عکس نگاه کن»
http://cdn.gsmarena.com/vv/piccmp/sony-xperia-l-1/crop-02-04.jpg
8مگاپیکسل

دوربین سوم،دوربین L هست!
حالا متوجه تفاوت شدی رفیق؟

============
درباره ی دوربین فیلمبرداری L

دوربین T در 1080P
http://cdn.gsmarena.com/vv/vidcmp/sony-xperia-t-1.jpg

دوربین SP در 1080P
http://cdn.gsmarena.com/vv/vidcmp/sony-xperia-sp-2.jpg

دوربین L در 720P
http://cdn.gsmarena.com/vv/vidcmp/sony-xperia-l-1.jpg
دلیل عقب تر بودن تصویر اینه که دوربین L در 720P فیلمبرداری میکنه.

حالا مشکل دوربین های شارپ اینه! در صحنه های اسپورت و سرعتی،ضعیف عمل میکنن!به چرخیدن چرخ ها دقت کن،میبینی که فقط در اون لحظه ایراد داره!


خوبی دوربین L اینه!و بدیش هم در صحنه های پرسرعت هستش!

================================

خیر از براویا انجین استفاده نمی کنه.در این رزولیشین،زیاد تاثیری نداره و استفاده هم نمی کنه متاسفانه.

دوربین L برای متن کتاب از تمام دوربین های سونی به جز HONAMI ، قوی تره.

V عملکرد بهتری از P و L داره.مثل T و TX و T LTE میمونه.
ولی SP رو با P اشتباه نکن،SP از همشون عملکرد بهتری داره عزیز.


MODE مایکرو ، MODE اینفینیت یا منظره
2نوع فوکوس داریم»
1فوکوس اتوماتیکی که دستی هم میشه
2.فوکوس اتوماتیکی که دستی نمیشه!

نوع دوربین L از دومی هست.یعنی نمیتونه دستی بهش فوکوس بدی،ولی هیچ دلیلی نداره از سوژه های نزدیک عکس خوبی نگیره.

مقدار نزدیک بودن سوژه ها هم حدی داره،باید یه تفاوتی با مایکروسکوپ آزمایشگاه داشته باشن!مثلا من بهترین دوربین سونی هندی کم XR500 رو دارم،این دوربین زیر فاصله ی 5 سانت دیگه هیچیزی رو فوکوس نمیکنه! با اینکه بهترین لنز رو داره.
این محدودیت ها در تمامی دوربین های دنیا هستش.

ولی اینکه بگیم MICRO نداره پس از کتاب نمیتونه عکس بگیره،حرف درستی نیست!
مایکرو فقط یک حالت که مثلا شما دارید از یک لیوان بر روی یک نیمکت عکس تهیه میکنید،زوم رو میزارید روی Micro و عکس به شکلی در میاد که یک لیوان وسط و دور و بر "مات" هستند.
ولی در فوکوس اتوماتیک هیچ چیزی مات نیست.

فقط فوکوس دستی هست که میتونه چنین عکس هایی رو پدید بیاره»
http://www.phototechnique.com/wp-content/uploads/2012/09/shutters.jpg
سمت چپ فوکوس Infinity یا منظره یا بینهایت هست.
سمت راست فوکوس Micro یا نزدیک هست.

اگر عکس فوکوسش اتوماتیک باشه،عکس کاملا معمولی و مثلا به شکل بک گراند ویندوز در میان!

فوکوس اتوماتیک ها به این شکل کار می کنند که چند نقطه از عکس رو فوکوس می کنن مثلا یک گل در 4 متری فوکوس میشه و به جای مات،براق میشه،یک پل در 100 متری فوکوس میشه،مثلا یک آدم در 50 متری هم فوکوس میشه.
مثلا پیشرفته ترین دوربین های خدا تومنی!مثلا میتونن 61 فوکوس همزمان داشته باشند!یعنی تقریبا روی هر چیزی فوکوس میکنند!

مشکل بودن عکسبرداری منظور این هست که برای عکس از یک سوژه ای مثل گل که پشت سرش پل قرار داره،تهیه ی تصویر فوق خوب از گل،راحت نیست (باید نقطه ی فوکوس اصلی رو دقیقا روی گل قرار داد تا دوربین اتوماتیک بفهمه اونجا رو باید بگیره)


سوالی داشتی در خدمتیم :)
قربانت:)

Adrian F در تاریخ : 1392/4/9

سلام دوست عزیز.
والا منظور من به صورت کلی بوده،اون هم با Tهای قدیمی تر چون شنیدم که سخت افزار T های جدید و LTE پیشرفت کرده و عین V شده (از لحاظ گرافیک و سرعت)
برای همین اگر واقعا توانایی خریدن T دارید اصلا معطل نکنید!خیلی هم عالیه.حافظه ی خوب سخت افزار خیلی خوب و گوشی بروز...

ولی در کل L از این بابت برتری هایی نسبت به T داره»
1.صدای گوشی و اسپیکر هاش بسیار بهتر از اکثر مدل های سونی هستش.یعنی بسیار بهتر از Z و SP و V و T و TX و T LTE و در سطح بسیار عالی ای قرار داره.
2.بسیار کم مصرف تر هستش و بایستی خیلی کمتر داغ کنه.
3.دوربین این گوشی شارپ ترین دوربین هستش و برای عکاسی از مناظر و متن کتاب فوق العادست.(یعنی کمترین مات شدگی رو در عکس ها میبینید) ولی از لحاظ دوربین بصورت کلی ازشون ضعیف تره(فیلم برداری و ...) .از لحاظ مگا پیکسل هم 8 هستش.

سوالی داشتید در خدمتیم :)

delight d در تاریخ : 1392/4/9

توی یکی از پستهایتون نوشتید دوربین این مدل یکی از شارپ ترین دوربینهاست و تصاویر ازمتن کتاب رو خیلی خوب نشون میده میخواستم ازتون سوال کنم که:
کیفیت دوربین این مدل از 13 مگا پیسکل اکسپریا بهتره؟
یا از براوایا انگین دو که روی اکسپریا پی هست؟این مدلم براویا انگین داره؟
در حالت کلی برای عکس از متن کتاب
کدوم مدل پی یا وی یا ال عملکرد بهتری داره فارق از مگا پیکسل
نقل قول بررسی تخصصی Sony Xperia L
مشکل اصلی این دوربین در برخورد با سوژه‌های نزدیک مسئله فوکوس دقیق است که از دقت مناسبی برخوردار نیست و با نبود گزینه‌ای برای تصویربرداری ماکرو، عکاسی از این سوژه‌ها مشکل خواهد بود. به‌جز این مورد از تصویربرداری L بعنوان یک گوشی میانی می‌توان رضایت کامل داشت.
اینجا نوشته توی ماکرو مشکل داره و شما میگید بهترین دوربین برای مود ماکرو یعنی عکس از نوشته های کتابه

delight d در تاریخ : 1392/4/8

توی یکی از پستهایتون نوشتید دوربین این مدل یکی از شارپ ترین دوربینهاست و تصاویر ازمتن کتاب رو خیلی خوب نشون میده میخواستم ازتون سوال کنم که:
کیفیت دوربین این مدل از 13 مگا پیسکل اکسپریا بهتره؟
یا از براوایا انگین دو که روی اکسپریا پی هست؟این مدلم براویا انگین داره؟
در حالت کلی برای عکس از متن کتاب
کدوم مدل پی یا وی یا ال عملکرد بهتری داره فارق از مگا پیکسل

feryal k در تاریخ : 1392/4/8

سلام . نظری ک دادینو خوندم نوشتین اکسپریا تی و وی و تی ایکس پایین هستن نسبت به ال !
چند تا سوال داشتم ممنون میشم ج بدین
من ال جی ال 7 دارم الان میخوام ی گوشی دیگه بخرم!
خودم تی رو دوس داشتم ! به نظزم هم دوربینش خوب هم حافظه داخلی 16 داره ! باطریشم معمولیه !
میشه بگین ال از چه نظرایی بهتره ؟

Vahid N در تاریخ : 1392/4/7

xperia pباتری خوبی نداره(1305!!) پیشنهادم برای باتری بالای 1700 mah هست
از لحاظ عکسم که bravia engine روی کیفیت عکس ها تاثیر بالایی داره (من با دوربین 3.2 گوشیم توی عکس نوشته ها به مشکلی بر نخوردم)
ضمنا پیشنهاد میکنم xperia sp رو هم گوشه ی ذهن داشته باشی.

Mühemmed N در تاریخ : 1392/4/7

آقا محسن همونطور که گفتم سقف بودجم یک میلیون هستش و همین اکسپریا وی یا تی رو هم بزور میتونم بخرم؛اگه میتونستم اس پی رو بخرم در خریدش شک نمی کردم چون تو رنج خودش یکی از بهترین هاست.در مورد دوربین هم یک کاربر که هم تی ایکس رو داشت و هم تی رو،میگفتش که مال تی بهتره.همچنین شنیدم که بدنه تی از تی ایکس بهتره.بی زحمت اگه میشه همین چهارتا گوشی(تی و وی و ال و وان اس وی)رو یه مقایسه کامل و همه جانبه(دوربین،صفحه نمایش،صدا،سی پی یو و جی پی یو،باتری،استحکام،حافظه در دسترس،صدا و…)بکنید و اونا رتبه بندی کنید خیلی ممنون میشم.هر چه ارزون تر هم بهتر.مرررررررسی

مسعود م در تاریخ : 1392/4/7

دوستان من میخوام یک گوشی بخرم و تا یک میلیون هزینه کنم. به نظرتون این گوشیه خوبیه؟ من بیشتر برای وبگردی میخوام. آیا مثل تبلت و لپ تاپ میشه سایت ها رو کامل باز کرد و با شکل واقعیشون نشون میده؟
خواهشا بدون تعصب جواب بدید. من خودم قبلا جی ال ایکس بدون سیستم عامل داشتم و اصلا ازش راضی نبودم. و محیطش کاملا مثل گوشی های چینی بود. اما میگن الان بهتر شده. ضمنا رابط کاربریش هم برام مهمه که محیط زیبایی داشته باشه و از کار باهاش لذت ببرم.
من الان بین این و جی ال ایکس جی 4 و فبلت ایسوس فونپد گیر کردم. لطفا من رو راهنمایی کنید. ممنون از شما

Adrian F در تاریخ : 1392/4/7

سلام محمد جان!
ایشالا تو زندگیش هم موفق باشه.

والا حقیقتا روی 3تا چیز دست گذاشتی که دقیقا هر کدوم روی 1چیز تخصص دارند!

بین مدل های بالا،بهت امتیاز میدم و خودت بر اساس امتیاز سعی کن نتیجه گیری کن»
(امتیاز ها از 10 هستند)

Xperia L »
دوربین : 8
موسیقی و صدا : 10
نمایشگر : 6

Xperia SP »
دوربین : 7
موسیقی و صدا : 6
نمایشگر : 9

Xperia TX »
دوربین : 9
موسیقی و صدا : 5
نمایشگر : 8


طبق معیار های شما،من فکر می کنم خوبی های Xperia L به بدی هاش میچربه! یعنی نمایشگر موبایل در هر صورت موبایله و تا یه حدی میتونه خوب باشه و موتور براویا 100% و خیییییییلی تاثیر نداره که بخوایم واقعا تحت تاثیر قرار بگیریم،خیلی خوبه ولی نه تا حدی که مایوست کنه.تراکم پیکسل ها و رزولیشین هم همین حالت رو داره،فقط برای بررسی و زیر ذره بین نگاه کردن،تاثیر این دوتا رو میبینی.یعنی اگر همیشه بخوای این موبایل ها رو کنار هم بزاری و مقایسه کنی ممکنه نمایشگر L رو پایین ببینی ولی در حالت کارکرد کلی بسیار هم خوب هست و نیازش رو قطعا برطرف می کنه.

صدای موسیقی و بلندی صداش بطرز کاملا مشهودی بسیار بهتر از SP و TX هست و اصلا بحثی درش نیست که صدای موسیقیش و کیفیتش قطعا تحسین میشه.در حد بسیار عالی هست.

دوربین L در نوع خودش بی نظیره و در موبایل های دیگه نیست.یعنی اگر دوربینش 13 بود،قطعا خیلی بهتر از Sony Z و V و TX هم میشد!ولی سونی از عمد چون تازه داره روی این دوربین کار می کنه،مدل 8 مگاپیکسلش رو قرار داده.
این دوربین SHARP ترین یا لبه دار ترین دوربین سونی هست و تصاویر از مناظر و نوشته های کتاب به طرز بسیار دقیقی ضبط میشن،در نور کم هم خوب عمل میکنه.
ولی توی فیلمبرداری زیاد قوی نیست.و از SP و TX پایینتر هست.

بصورت کلی دوربین L دوربین خوب و متفاوتی هست.ولی از دوتای دیگه "برتر" نیست!چون برتری به بزرگی تصاویر و عکس در شب و فیلمبرداری هم مربوط میشه که در اونجا یکم ضعیف تر از دوتای دیگه عمل میکنه.



هر چند هر سه تا موبایل عالی هستند،سخت افزار SP فوق العادست،طراحی TX و L فوق العادست حتی TX بهتر هم هست،و قیمت TX هم در کنار امکاناتش عالیه ولی خوبی های L در زمینه ی موسیقی و دوربین شارپش هم نمیشه انکار کرد و واقعا تفاوت واضحی دارند!!

امیدوارم اطلاعات خوبی داده باشم،موفق و سلامت باشی عزیز :)

delight d در تاریخ : 1392/4/7

من توی قسمت دیگم پست زدم
هدفم خرید یک گوشی جم جور با دوربین خوب باطری خوب و صفحه مقاوم هست
نمیدونم اکپسریا وی بگیرم
وان اس وی بگیرم
اکسپریا پی (بخاطر کوچیکیش)
یا ؟ الان این گوشی رو دیدم به نظرم بد نیومد
از دوربینش میخوام برای عکس گرفتن از جزوه استفاده کنم
این گوشی دوربینش در حد پی هست؟ شارج دهیش خوبه ؟ پی چیزی داره که این نداشته باشه؟

Adrian F در تاریخ : 1392/4/7

دوست عزیز طبق گفته ی شما،من ترجیحا V رو پیشنهاد میدم.

چون یکی از دوستام هم گفت که TX داشت،پرتش کرد روی تختش یک گوشش آروم خورد به لبه تخت،گوشی نقص پیدا کرد تا الآن.
ولی V نوع ساختش با T-TX-T LTE متفاوته،همینطور هم L عالی هستش ولی نمیتونم بگم زیر دست و پا تحمل داشته باشه یا خیر!!

ولی اگر خیلی حساس هستی،صد تومن بزار رووش ایشالا SP بخر
فریم دورش آلومینیوم هست و شیشه ی صفحش نشکن از نوع Cornin Gorilla GLASS هست و خیالت رو راحت تر می کنه.

در مورد عکس برداری بصورت کلی L نسبت به مگاپیکسل خودش خیلی بهتر از بقیست(یعنی اگر همشون رو روی 8 مگاپیکسل بزاری،L تصاویر لبه دارتر و بسیار دقیق تری ارائه میده نسبت به همشون).
SP توی نور کم،دون دون میشن ولی در کل SP هم خیلی خوبه با لنز EXMOR هم هست و فیلم برداریش از بقیه بهتره به خصوص میکروفون فیلم برداریش خیلی واضح و صداها شفاف هستند.
T و V و TX و T LTE هم همشون خوبن و 13 مگا هستن و دیگه مشخصه که عالی ان.
OTG رو شرمنده من تست نکردم و اطلاعی ندارم!ولی مطمئنا باید داشته باشن،باید از دوستان بپرسم.
ولی SMALL APP در گوشی های SP و T و TX و T lte و V وجود داره که برنامه های "نوت برداری" - "ضبط صدا" - "ماشین حساب" - "تایمر" بصورت پیش فرض بر روی اونها نصب هست و اگر برنامه های بیشتری میخوای باید از فروشگاه دانلودش کنی.
در L اسمال اپ وجود نداره.

در مورد گوشی های دیگه هم بنده تخصص خاصی ندارم ولی اگر مقایسه ی سخت افزاری و صدا و ... میخوای،بگو چه مدل گوشی هایی مد نظرت هست و اونها رو مقایسه کنم واست.

در کل گوشی Xperia V و TX یا T LTE رو پیشنهاد میدم،در غیر اینصورت اگر برای سالیان درازی موبایل میخوای و میخوای روی موبایل تست مقاومت اجرا کنی،پیشنهادم قطعا Xperia SP هست که تا چندسال نیازت رو به گوشی جدید از بین میبره!

قربانت :)

Adrian F در تاریخ : 1392/4/7

بله گرافیک SP دقیقا 2 برابر TX و V قدرت داره.

صدا»
هنوز هیچ اطلاعاتی از C نیومده! و متاسفانه بررسی نشده.نه C نه M !! اگر اومد اونها رو در صفحه ی خودشون قرار میدم.

Xperia L»
بلندی صدای مکالمه 72
بلندی صدای موزیک و غیره 67
بلندی صدای رینگتون 79
کیفیت صدای مکالمه 88
کیفیت صدای موزیک و غیره 87
در مجموع = "بسیار عالی"
===============
Xperia T-TX-T LTE»
بلندی صدای مکالمه 63
بلندی صدای موزیک و غیره 58
بلندی صدای رینگتون 62
کیفیت صدای مکالمه 84
کیفیت صدای موزیک و غیره 86
در مجموع = "پایین"
===============
Xperia SP»
بلندی صدای مکالمه 66
بلندی صدای موزیک و غیره 61
بلندی صدای رینگتون 68
کیفیت صدای مکالمه 88
کیفیت صدای موزیک و غیره 87
در مجموع = "پایین"
===============
Xperia V»
بلندی صدای مکالمه 65
بلندی صدای موزیک و غیره 61
بلندی صدای رینگتون 66
کیفیت صدای مکالمه 82
کیفیت صدای موزیک و غیره 81
در مجموع = "پایین"
===============

موفق باشی عزیز :)

محمد-6 ک در تاریخ : 1392/4/7

Adrian F:درودبرشماوممنونم ازاطلاعات جامع::ازبین Xperia L--SP--TX اولویتم کیفیت موسیقی واسپیکر/رابط
کابری/آلبوم و کلاء منو ومرورگر روان/ ضمنا نمایشگر (ال)بدلیل نداشتن انجین براویا و پیکسل کافی دلسردم کرده....آدرین جان برا خواهرزاده ام میخام بدلیل موفقیت درمعدل دروس (سورپرایز) لطفا لومیا720 هم لحاظ کن.
کیس های مورد علاقه اش (موسیقی/ دوربین عالی/نمایشگر توپ) . بینهایت ممنونم..

Mühemmed N در تاریخ : 1392/4/6

سلام دوستان.آقا محسن من میخواستم یه گوشی بخرم و سقف سقف بودجم هم یک میلیونه.گوشی های مد نظرم هم اکسپریا تی،اکسپریا ال،اکسپریا وی و وان اس وی هستند.از اینترنت زیاد استفاده میکنم،کیفیت ساخت گوشی مهمه(اخه گوشیم زیاد زیر دست و پا میمونه) و هم چنین در اجرای بازی های اچ دی کم نیاره البته خیلی هم بازی خور نیستم.تا یکی دوسال هم قصد خرید گوشی ندارم پس ساپورت خوبی داشته باشه.کمی هم عکسبرداری وصدای گوشی برام مهمه.قابلیت small app و otgهم داشته باشه بهتره.حال با توجه به خواسته هام شما کدومو پیشنهاد می کنید؟خوشحال میشم دوستان دیگه هم نظرشونو بگن:)))))))

مهدی ح در تاریخ : 1392/4/6

سلام به دوستان عزیز . اگه ممکنه یه مقایسه ی همه جانبه در بلندی صدا و غیره بین spو tx وLو c داشته باشید.

luifan s در تاریخ : 1392/4/6

سلام.این اولین پستمه.
میگین L سخت افزارش ضعیفه یعنی چی؟میشه با مثال روشنمون کنین؟

امید گ در تاریخ : 1392/4/6

دوستان یه سوال داشتم این گوشی برای بازی چطوره؟
میشه بازی های HD باهاش بازی کرد؟ چقدر قویه

Adrian F در تاریخ : 1392/4/6

سلام دوست عزیز.
بصورت کلی اگر بخوام بهشون امتیاز بدم،با توجه به سایت اندروید بنچمارک،اینجوری قدرت دارند»
SP حدودا 2650 امتیاز
T حدودا 2200
V حدودا 2150
TX حدودا 2150
Acro S حدودا 1850
L حدودا 1750
===
Adreno 320 حدودا 51.2 میلیارد محاسبه انجام میده
Adreno 305 حدودا 19.2 میلیارد
Adreno 225 در چیپ ست های 8960 حدودا 25.6 میلیارد
ولی Adreno 225 در چیپ ست های 8260 حدودا 12.8 میلیارد محاسبه انجام میده ولی سونی برای T و TX بصورت دستی گرافیک رو ارتقاء داده و دقیقا 25.6 میلیارد هست و تفاوتی با V با همون چیپ ست 8960 نداره!!

برای فرقشون به این سایت بیا دقیقا توضیحات رو داده»
http://en.wikipedia.org/wiki/Snapdragon_(system_on_chip)
===
صد در صد می ارزه،اصلا بخاطر دوربین نظرت رو عوض نکن همیشه دوربین های موبایل در حد دوربین های جدا نیستند و اصلا بخاطر دوربین موبایل نظرت رو عوض نکن
و همیشه این رو بدون که مگاپیکسل بالای 5 دیگه هیچ تفاوتی در کیفیت ندارن،کیفیت و عوامل دیگه مثل HDr یا مثل بزرگی لنز دوربین و غیره تاثیر دارند.مگاپیکسل بالا دیگه توی این دوره و زمونه اصل ملاک کیفیت نیست.
===
از نظر سخت افزار SP حدودا گرافیک 2 برابر قوی تر از TX و V دارند و SP حدودا 15% سی پی یو قوی تری نسبت به اون دوتا داره ولی TX و T و V در یک سطح هستند!!
===
L با گرافیک 19.2 میلیارد محاسبه و سی پی یو حدودا نصف قدرت TX و V و T و SP ،از همشون ضعیف تره ولی مدل چیپ ست 8230 به خنک ترین چیپ ست ها معروف هستند.
مثلا اگر هر دوشون در شرایط کاری سخت باشن،دمای L کمتر از همشون هست.
===
بستگی به استفاده داره که اگر خیییییلی زیاد کار بکشی مسلما داغ می کنن.مثل همه ی موبایل های دنیا،ولی اگر به شارژ نباشن و استفاده ی معمولی کنی اصلا چیزی به اسم گرما حس نمیکنی.
در بدترین حالت وقتی یک بازی خیلی سنگین اجرا کنی و گوشی در شارژ باشه خیلی داغ می کنه که حتی در اون حالت هم به گوشی هیچ صدمه ای نمیرسه.
===
T با TX اینه که T چهار لمس همزمان میگیره و TX ده تا لمس همزمان میگیره
T یک کوچولو باتری قوی تری داره،و یک کوچول موچولو هم سخت افزارش راندمان بهتری دارن
طرز چینش دکمه ها در T و TX متفاوتن
یکمی TX کشیده تر هستش ولی 12 گرم سبکتر هستش
===
خداییش قوی تر هستند.ولی نه 2برابر بهتر!! یکمی بهتر هستند»
از لحاظ امتیاز این رو بگم که V و TX حدودا 400 امتیاز از L بهتر هستند.
ولی SP از TX و V حدودا 500 امتیاز بیشتر داره.
و SP از L حدودا 900 امتیاز بیشتر داره.
===
S2 Plus در حد Xperia L قدرت داره و با همون مقایسه ای که قبل کردم،نتیجه گیری کن!
حدودا L یه 50 امتیاز از S2 Plus و Galaxy GRAND بهتر هستش.
توی HTC ها هم نظر خاصی ندارم،نمیتونم بگم فلانی بهتر هستش چون همیشه HTC الکی گرونه!و هنگی زیادی ازشون دیدم ولی هرچند این نظر منه،شاید یکی از گوشی های ساده ی HTC خوشش بیاد ولی من اون ها رو از لحاظ نرم افزاری (یعنی سرعت و هنگ و ...) خوش ساخت نمیبینم.
===
L از لحاظ اجرای بازی در سطح خیلی خوبی هست ولی نه اینکه همزمان چند تا نرم افزار سنگین رو بر روی اون اجرا کنید،میتونید خیلی نصب کنید!ولی همرو با هم اجرا نکنید.برای اینکار باید به سمت SP برید!!
اگر خیلی حساس هستی،حتما برو بطرف SP ولی اگر در سطح معقولی استفاده می کنی و به تمیز بودن RAM گوشی اهمیت میدی،همین L هم خیلی خوب هستش.
===
HDR باعث میشه رنگ های خورشید و آسمان و پنجره و نور های منعکس شده واقعی تر بشن و جلوه ی بهتری بده!!یعنی عکس ها طبیعی تر و واقعی تر میشن!!
=====

قربانت! :))

حسین ق در تاریخ : 1392/4/5

عزیز من منظورم وان اس وی بود.اشتباه شد.والا وان وی کجا وان اس وی کجا.اصلا قابل قیاس نیستن.

حسین ق در تاریخ : 1392/4/5

درسته دوست عزیز منظورم وان اس وی بودچون داشتم سریع تایپ می کردم اشتباه شد.ممنون.این سایت یه بدی داره اونم اینه که نظرات رو نمیشه ویرایش کرد.

سجاد t در تاریخ : 1392/4/5

با سلام مجدد جناب Adrian f و با تشکر از راهنماییتان
چند سوال داشتم به نظر شما ion و acro s از SP و L و TX و V بهتراند یا نه ؟
فرق Adreno 320 در sp با Adreno 305 در l با Adreno 225 در v , tx چیه ؟
در ضمن چیپستی که در این سایت برای v زده Qualcomm MSM8960 Snapdragon است وبرای tx این Qualcomm MSM8260A Snapdragon را زده فرقشان چیست و برای l این Qualcomm MSM8230 Snapdragon
را زده ؟
از نظر شما می ارزد sp را بگیرم در حالیکه دوربینش 8 است ولی v , tx دوربینشان 13 ؟
از نظر سخت افزاری فرق SP و TX و V خیلی با هم زیاد است ؟
قیمت این سه مدل با L خیلی زیاد نیست که l بخرم
ولی شما نوشتید خیلی کمتر داغ می کنه
این سه مدل sp,tx,v کدامشان کمتر داغ می کند و این ها در مجموع زیاد داغ می کنند ؟
اگر گوشی زیاد داغ کنند احتمال آسیب دیدنش هست ؟
فرق t با tx چیست ؟
و آیا v یا tx از نظر سخت افزاری از l خیلی قوی ترند ؟
در مجموع این گوشی ها بهترند یا سامسونگ یا htc یا lg یا ... در این رنج قیمتی مثلا s2 plus چه طور است از L بهتر است یا نه ؟
من قبلا live داشتم با این تک هسته ای بود ولی بازی و ... را تقریبا جواب می داد .
فکر کنم v,t,tx,sp,l خیلی بهتر از آن باشد .
L از نظر پرکردن گوشی و تعدد برنامه خوب جواب می دهد ؟
مزیت دوربینش HDr چیست ؟
با تشکر

سجاد t در تاریخ : 1392/4/5

با سلام مجدد جناب Adrian F مزیت دوربینش HDr چیست ؟

سجاد t در تاریخ : 1392/4/5

با سلام مجدد جناب Adrian f و با تشکر از راهنماییتان
چند سوال داشتم به نظر شما ion و acro s از SP و L و TX و V بهتراند یا نه ؟
فرق Adreno 320 در sp با Adreno 305 در l با Adreno 225 در v , tx چیه ؟
در ضمن چیپستی که در این سایت برای v زده Qualcomm MSM8960 Snapdragon است وبرای tx این Qualcomm MSM8260A Snapdragon را زده فرقشان چیست و برای l این Qualcomm MSM8230 Snapdragon
را زده ؟
از نظر شما می ارزد sp را بگیرم در حالیکه دوربینش 8 است ولی v , tx دوربینشان 13 ؟
از نظر سخت افزاری فرق SP و TX و V خیلی با هم زیاد است ؟
قیمت این سه مدل با L خیلی زیاد نیست که l بخرم
ولی شما نوشتید خیلی کمتر داغ می کنه
این سه مدل sp,tx,v کدامشان کمتر داغ می کند و این ها در مجموع زیاد داغ می کنند ؟
اگر گوشی زیاد داغ کنند احتمال آسیب دیدنش هست ؟
فرق t با tx چیست ؟
و آیا v یا tx از نظر سخت افزاری از l خیلی قوی ترند ؟
در مجموع این گوشی ها بهترند یا سامسونگ یا htc یا lg یا ... در این رنج قیمتی مثلا s2 plus چه طور است از L بهتر است یا نه ؟
من قبلا live داشتم با این تک هسته ای بود ولی بازی و ... را تقریبا جواب می داد .
فکر کنم v,t,tx,sp,l خیلی بهتر از آن باشد .
L از نظر پرکردن گوشی و تعدد برنامه خوب جواب می دهد ؟
با تشکر

ALI R در تاریخ : 1392/4/5

فکر کنم منظور دوستمون وان اس وی بود نه وی. وان اس وی خیلی فرق داره با وان وی عزیز من. از اکسپریا ال هم خیلی بهتره چه برسه به وان وی.
موارد 6901 تا 7000 از مجموع 7186 مورد

تبلیغات

ادامه...

تبلیغات

خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا