آشنایی با ZTE Blade A75 – گوشی اقتصادی ZTE با ماژول دوربین بسیار بزرگ و نمایشگر +HD

نمایش خبر

تاریخ : 1403/7/12        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، زد تی ای ZTE
واحد خبر mobile.ir : اواخر فوریه امسال بود که ZTE از nubia Focus پرده برداشت؛ اسمارت‌فون نسل پنجمی ارزان‌قیمت با دوربین قدرتمند 108 مگاپیکسلی. حال باخبر شدیم این کمپانی چینی روز سه‌شنبه 1 اکتبر 2024 (10 مهر 1403) از ورژن ارزان‌قیمت‌تری از این دیوایس تحت عنوان ZTE Blade A75 5G رونمایی کرده است. نمایشگر ال‌سی‌دی +HD، تراشه Unisoc T760، حافظه رم 4 گیگابایتی و 128 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعتی و ارتباطات نسل پنجم، از برجسته‌ترین مشخصات این گوشی هوشمند جدید هستند. در ادامه، جزییات بیشتری از مشخصات و امکانات ZTE Blade A75 را با هم مرور می‌کنیم.

گوشی هوشمند ZTE Blade A75 از لحاظ ظاهری شباهت فراوانی با Nubia Mavericks داشته و شاید در نگاه اول نتوانید آنها را از هم تشخیص دهید. ماژول گرد و بزرگی در پشت گوشی به چشم می‌خورد که لنز دوربین‌های کلاسیک را تداعی می‌کند. البته این المان بیشتر جنبه نمایشی داشته و مجموعه اپتیک این گوشی چندان پیشرفته نیست. لبه‌های تخت، کاور پشتی شیشه‌ای، دکمه پاور قرمزرنگ و همچنین حاشیه‌های نسبتا زیاد نمایشگر در قسمت پایینی، از دیگر موارد قابل‌ذکر در طراحی این محصول به شمار می‌روند.

نمایشگر گوشی یک نمونه 6.6 اینچی از پنل‌های ال‌سی‌دی (از نوع IPS) است. رزولوشن نمایشگر ظاهرا +HD بوده و در هر ثانیه تا 120 بار به‌روزرسانی می‌شود. با توجه به نبود پنل اولد، حسگر اثر انگشت گوشی روی لبه آن تعبیه شده است. از جمله امکانات نرم‌افزاری ZTE Blade A75 که خود را در نمایشگر گوشی بروز داده، قابلیتی به نام Live Island است که دقیقا مثل Dynamic Island در آیفون، می‌تواند نوتیفیکیشن‌ها، یادآورها و... را در فضایی کپسولی‌شکل به نمایش بگذارد. متأسفانه اطلاعات بیشتری از نمایشگر گوشی منتشر نشده است.

به گفته ZTE، در ساخت Blade A75 از یک تراشه 6 نانومتری با حداکثر سرعت کلاک 2.2 گیگاهرتز استفاده شده است. با وجود اینکه شرکت سازنده به نام این تراشه اشاره‌ای نکرده، برخی منابع آن را Unisoc T760 می‌دانند؛ چیپ‌ستی متشکل از چهار هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A76 و چهار هسته Cortex-A55 و پردازنده گرافیکی Mali-G57. گفتنی‌ست، 4 گیگابایت RAM و 128 گیگابایت حافظه داخلی (از نوع UFS 3.1) در اختیار سیستم پردازشی گوشی است.

شاید مهم‌ترین تفاوت ZTE Blade A75 با nubia Focus در مجموعه دوربین آن باشد؛ جایی که دوربین 108 مگاپیکسلی جای خود را به یک دوربین 50 مگاپیکسلی داده است. یک سنسور عمق 2 مگاپیکسلی نیز در ایجاد افکت بوکه به دوربین اصلی کمک می‌کند. خوشبختانه وضوح دوربین جلو در Blade A75 از 5 به 8 مگاپیکسل افزایش یافته است.

یک باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعتی با استاندارد شارژ 18 واتی وظیفه انرژی‌رسانی به ZTE Blade A75 را بر عهده دارد. سیستم صوتی گوشی نیز با بهره‌مندی از تکنولوژی DTS، حداقل روی کاغذ توان بالایی دارد. گفتنی‌ست، این گوشی با سیستم‌عامل اندروید 13 وارد بازار خواهد شد اما درباره تعداد آپدیت‌ها حرفی به میان نیامده است.

گوشی هوشمند ZTE Blade A75 در دو رنگ مشکی و سبز و مجهز به ارتباطات نسل پنجم به تولید رسیده و فروش آن در برخی بازارها آغاز شده است. به عنوان مثال، عرضه این محصول در بازار فیلیپین با قیمت 5,450 پزوی فیلیپین شروع شده که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 96 دلار آمریکا.

منبع : ZTE


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا