معرفی Moto G75 – میان‌رده مقاوم موتورولا با استاندارد نظامی و Snapdragon 6 Gen 3

نمایش خبر

تاریخ : 1403/7/11        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : گوشی هوشمند Smartphone ، اندروید Android ، نسل پنجم 5G ، اسنپ دراگون 6 جن 3 Snapdragon 6 Gen 3 ، موتورولا Motorola
واحد خبر mobile.ir : مشخصات اسمارت‌فونی با نام Motorola Moto G75 ماه گذشته به بیرون درز کرده بود. سرانجام موتورولا روز دوشنبه 30 سپتامبر 2024 (9 مهر 1403) رسما از این گوشی هوشمند رونمایی کرد. Moto G75 یک دیوایس میان‌رده است، اما شرکت سازنده در معرفی این محصول روی استحکام و مقاومت بالای آن تأکید دارد. نمایشگر ال‌سی‌دی +FHD، تراشه Snapdragon 6 Gen 3، هشت گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعتی و ارتباطات نسل پنجم بخشی از مهم‌ترین مشخصات این گوشی هوشمند را تشکیل می‌دهند. برای آشنایی بیشتر با مشخصات و امکانات این محصول، این مطلب خبری را تا پایان دنبال کنید.

از لحاظ ظاهری Motorola Moto G75 شباهت بسیار زیادی به Moto S50 و همچنین Motorola Edge 50 دارد. از بارزترین عناصر طراحی این دیوایس، بخش مربع‌شکل برآمده از بدنه است که لنزهای دوربین را در خود جای داده و جایگزین خوبی برای ماژول‌های بزرگ به شمار می‌رود. این محصول در سه رنگ آبی (Aqua Blue)، سبز (Succulent Green) و خاکستری (Charcoal Grey) به تولید می‌رسد که این آخری البته به مشکی نزدیک‌تر است. گفتنی‌ست، مدل‌های آبی و سبز دارای بافتی مشابه چرم گیاهی هستند ولی مدل خاکستری‌رنگ ظاهری مات دارد.

همان طور که گفته شد، موتورولا استحکام و مقاومت Moto G75 را از سطح دیوایس‌های میان‌رده بالاتر برده است. استاندارد نظامی MIL-STD-810H این گوشی را در برابر رها شدن از فاصله 1.2 متری، شرایط نامساعد آب و هوایی، دماهای بالا و پایین و همچنین تغییرات فشار هوا مقاوم می‌کند. همچنین، به لطف احراز درجه حفاظت IP68، مقاومت بالایی را در برابر آب و گرد و خاک می‌توان از این محصول انتظار داشت، به طوری که به گفته موتورولا تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب‌های شیرین دوام می‌آورد. ناگفته نماند، Moto G75 در اندازه‌های 8.34×77.24×166.09 میلی‌متر طراحی شده و 205 گرم وزن دارد. (ضخامت مدل‌های چرمی 8.44 میلی‌متر بوده و وزن آنها 208 گرم است)

نمایشگری به قطر 6.78 اینچ و رزولوشن +FHD در جلوی گوشی به چشم می‌خورد. این نمایشگر از پنل ال‌سی‌دی تشکیل شده و در قسمت پایینی (چانه) حاشیه‌های نسبتا زیادی دارد. درست است که Moto G75 از نمایشگر اولد محروم است، اما به قابلیتی تحت عنوان Display Color Boost مجهز شده که طبق ادعای شرکت سازنده می‌تواند کیفیت رنگ آن را بهبود ببخشد. امکان لمس با انگشتان خیس، نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی و روشنایی 1,000 نیتی در حالت HBM دیگر مشخصات این نمایشگر را تشکیل می‌دهند. لازم به ذکر است، لایه‌ای از شیشه مقاوم گوریلا گلس 5 از این نمایشگر محافظت می‌کند.

گوشی هوشمند Moto G75 نخستین اسمارت‌فونی‌ست که در ساخت آن از تراشه Snapdragon 6 Gen 3 استفاده می‌شود. این چیپ‌ست – که با لیتوگرافی 4 نانومتری ساخه شده – شامل چهار هسته 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A78 و چهار هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 بوده و واحد پردازش گرافیکی آن Adreno 710 است. گفتنی‌ست، 8 گیگابایت رم (از نوع LPDDR4X) و 256 گیگابایت حافظه داخلی (از نوع UFS 2.2) در اختیار کاربر قرار دارد که با اضافه کردن میکرو اس‌دی می‌توان آن را تا 1 ترابایت دیگر ارتقاء داد.

در قسمت برآمده پشت گوشی، علاوه بر یک فلش ال‌ای‌دی، سه عضو دیگر مشهودند؛ دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی بوده و از سنسور Sony LYT-600 تشکیل شده است. این دوربین به لرزه‌گیر اپتیکال (OIS) مجهز بوده، هر 4 پیکسل را در 1 پیکسل ادغام کرده و مثل دو دوربین دیگر گوشی توانایی ضبط ویدئوی 4K را دارد. یک دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی (که نقش دوربین ماکرو را هم ایفا می‌کند) به کمک دوربین اصلی می‌آید. یک سنسور Flicker نیز در کنار این دو دوربین کار گذاشته شده است. ناگفته نماند، یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی هم در جلوی گوشی انجام وظیفه می‌کند.

انرژی مورد نیاز Moto G75 توسط یک باتری 5,000 میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود. این باتری به شارژ سیمی 30 واتی و همچنین شارژ بی‌سیم 15 واتی مجهز شده است. ذکر این توضیح نیز ضروری به‌نظر می‌رسد که از شارژر سیمی در جعبه دستگاه ظاهراً خبری نیست. دو اسپیکر استریو با صدای دالبی-آتموس و تأییدیه از Hi-Res Audio، امکانات مالتی‌مدیای این گوشی را کامل می‌کنند. گفتنی‌ست، با توجه به نبود نمایشگر اولد، حسگر اثر انگشت نیز به ناچار روی لبه دیوایس قرار گرفته است.

رابط کاربری MyUX (مبتنی بر اندروید 14) بخش نرم‌افزاری Moto G75 را تشکیل می‌دهد. از قابلیت‌های نرم‌افزاری جالب در این گوشی می‌توان به Smart Connect اشاره کرد که با برقراری ارتباط بین گوشی، تبلت، تلویزیون و کامپیوتر شما، ضمن تسهیل جابجایی فایل‌ها و عکس‌ها، امکان پخش محتوای گوشی روی نمایشگر بزرگ‌تر دیوایس‌های یادشده را نیز فراهم می‌کند. گفتنی‌ست، تا 5 آپدیت اندروید و همچنین دریافت آپدیت‌های امنیتی تا 6 سال، از سوی شرکت سازنده تضمین شده است.

گوشی هوشمند Motorola Moto G75 به ارتباطات 5G مجهز بوده و دیگر گزینه‌های ارتباطی آن عبارتند از وای-فای 6، بلوتوث 5.4، پورت USB-C، مسیریابی ماهواره‌ای و NFC. موتو G75 با قیمت 299 یورویی به بازار اروپا و خاورمیانه عرضه خواهد شد و پس از آن در برخی بازارهای منتخب آمریکای لاتین و آسیا/اقیانوسیه نیز در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع : Motorola


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا