آشنایی با T-Rex 3 – اسمارت‌واچ بادوام آمازفیت با بدنه استیل و عمر باتری طولانی

نمایش خبر

تاریخ : 1403/6/29        نویسنده: مسعود بهرامی شرق
برچسب‌ها : پوشیدنی Wearable ، ساعت هوشمند Smartwatch
واحد خبر mobile.ir : آمازفیت زیربرند کمپانی چینی Zepp Health است که در گذشته نه چندان دور با نام هوامی فعالیت می‌کرد. این برند چینی عمدتا به تولید ساعت هوشمند معروف بوده و در کنار آن محصولاتی مثل ردیاب تناسب اندام و حلقه هوشمند را نیز وارد بازار می‌کند. آن دسته از اسمارت‌واچ‌های آمازفیت که در خانواده T-Rex به تولید می‌رسند، اندازه نسبتا بزرگ و ظاهری خشن دارند. این برند چینی به‌تازگی از تولید جدیدترین ساعت هوشمند خود در این سری تحت عنوان Amazfit T-Rex 3 خبر داده است. این دیوایس جدید جانشین T-Rex 2 بوده و در ابتدا وارد بازار هند خواهد شد. در ادامه، جزییات بیشتری از مشخصات و امکانات این ساعت جدید را ملاحظه می‌کنید.

همان طور که انتظار می‌رود، در نگاه اول ظاهر بزرگ و خشن Amazfit T-Rex 3 توجه بیننده را به خود جلب می‌کند. این ساعت صفحه گردی داشته و 4 دکمه فلزی با کارکردهای مختلف، دور تا دور ساعت به چشم می‌خورند. حلقه دور صفحه از جنس استیل ضدزنگ 316L بوده و فریم میانی از پلیمر تشکیل شده است. یک بند 22 میلی‌متری از جنس سیلیکون مایع نیز برای T-Rex 3 در نظر گرفته شده که کاربر می‌تواند آن را با بندهای دیگر تعویض کند. گفتنی‌ست، این ساعت در ابعاد 13.75×48.5×48.5 میلی‌متر طراحی شده و وزن آن (بدون احتساب وزن بند) به 68.3 گرم می‌رسد.

خشن بودن صرفا در ظاهر ساعت خلاصه نمی‌شود، زیرا با توجه به اخذ استاندارد نظامی MIL-STD-810G، ساعت هوشمند T-Rex 3 می‌تواند شرایط سختی را تحمل کند، از جمله کارکرد در بازه دمایی 30 درجه زیر صفر تا 70 درجه بالای صفر. همچنین، با توجه به تحمل فشار 10 اتمسفر، T-Rex 3 مقاومت بالایی در برابر آب داشته و حتی می‌تواند در عمق 100 متری زیر آب به کار خود ادامه دهد. البته به گفته شرکت سازنده، دوش آب داغ یا سونا برای T-Rex 3 مناسب نیست، زیرا در درازمدت از مقاومت آن در برابر آب می‌کاهد. همچنین، در هنگام شنا، نباید این ساعت را با بند چرمی یا فلزی استفاده کرد.

صفحه گرد این ساعت شامل یک نمایشگر امولد 1.5 اینچی با رزولوشن 480×480 است که تراکم 322 پیکسل در اینچ را به دست می‌دهد. از نکات مثبت این نمایشگر روشنایی نقطه‌ای بالای آن است که به حداکثر 2,000 نیت رسیده و از این حیث با نمایشگر ساعت‌های مطرحی مثل Pixel Watch 3 یا اپل واچ سری 9 برابری می‌کند. به گفته شرکت سازنده، با قرار دادن ساعت در حالت نمایشگر شب، داده‌ها در رنگ‌های قرمز، سبز و یا نارنجی به نمایش درمی‌آیند تا خوانش آنها در تاریکی شب راحت‌تر شود. همچنین، به لطف قابلیتی موسوم به Glove Mode یا «حالت دستکش»، کاربر می‌تواند با دستکش‌هایی به ضخامت 2 میلی‌متر نیز با تاچ نمایشگر کار کند. ناگفته نماند، ورژن نامشخصی از شیشه مقاوم گوریلا گلس از صفحه این ساعت محافظت می‌کند.

شاید برجسته‌ترین امتیاز T-Rex 3 باتری قدرتمند 700 میلی‌آمپر ساعتی آن باشد که در حالت عادی تا 27 روز دوام دارد. عمر باتری در صورت استفاده سنگین به 13 روز کاهش می‌یابد، اما چنان‌چه ساعت را در حالت صرفه‌جویی باتری قرار دهید، می‌توانید تا 40 روز بدون شارژ باتری از این اسمارت‌واچ خود استفاده کنید. همچنین، اگر تنها انتظار شما از T-Rex 3 اعلان ساعت باشد، عمر باتری به 81 روز نیز خواهد رسید.

موارد گفته شده برای زمانی‌ست که GPS ساعت غیرفعال باشد. لذا، اگر GPS روشن بوده و مکان‌یابی را با دقت بالا انجام دهد، عمر باتری 42 ساعت خواهد بود که البته فعال کردن حالت صرفه‌جویی می‌تواند عمر آن را به 72 ساعت افزایش دهد. به گفته شرکت سازنده، دو گزینه دیگر برای افزایش عمر باتری در حین استفاده از GPS وجود دارد: حالت GPS Long Battery Life Mode و GPS Max Battery Life که عمر باتری را به‌ترتیب تا 114 و 180 ساعت افزایش می‌دهد.

امکانات T-Rex 3 در حوزه سلامت، مثل عمده ساعت‌های هوشمند بازار بوده و گزینه‌هایی مثل اندازه‌گیری ضربان قلب و اشباع اکسیژن خون (SpO2) و ردیابی استرس و خواب را شامل می‌شود. همچنین، T-Rex 3 از بیش از 170 حالت ورزشی پشتیبانی کرده و به لطف اپلیکیشن Zepp App می‌تواند ضمن تشخیص خودکار 25 نوع حرکت بدنسازی (شامل اسکات، پرس سینه، دراز و نشست، شنا سوئدی، ددلیفت و ...)، تعداد ست‌ها، تکرارها و حتی زمان استراحت شما را نیز محاسبه کند. به‌علاوه، برنامه Zepp Coach نیز می‌تواند به پشتوانه هوش مصنوعی، برنامه تمرینی شخصی‌سازی شده برای کاربران تعریف کند.

اگر برای ورزش و فعالیت بدنی، ماجراجویی در دل طبیعت را انتخاب کرده باشید، باز هم T-Rex 3 به کمک شما آمده و با امکانات متنوع می‌تواند این ماجراجویی را ایمن‌تر کند. این امکانات عبارتند از: قطب‌نما، نشانگر فشار هوا و ارتفاع، هشدار در خصوص کاهش اشباع اکسیژن خون در ارتفاع‌های بالا، هشدار طوفان و اعلام وضعیت جذر و مد. ناگفته نماند، در صورت تمایل به پخش موزیک در هنگام ورزش یا طبیعت‌گردی، T-Rex 3 با حافظه داخلی 26 گیگابایتی خود، حجم عظیمی از فایل‌های صوتی را در خود جای می‌دهد. البته با توجه به نبود اسپیکر در این ساعت، به ناچار باید از هدفون بلوتوثی استفاده کنید.

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های T-Rex 3 با عمده اسمارت‌واچ‌ها در سیستم‌عامل آن است. برخلاف ساعت‌های هوشمند مبتنی بر Wear OS، این ساعت فاقد سیستم‌عامل گوگل بوده و به جای آن از پلتفرم Zepp OS 4 بهره می‌برد. از قابلیت‌های نرم‌افزاری این پلتفرم می‌توان به دستیار هوشمند Zepp Flow AI اشاره کرد که بر مبنای GPT-4o (محصول OpenAI) توسعه یافته است. گفتنی‌ست، T-Rex 3 فاقد ارتباطات سلولی بوده و گزینه‌های ارتباطی آن در وای-فای، بلوتوث 5.2، مسیریابی ماهواره‌ای و NFC (با امکان پرداخت بدون تماس) خلاصه می‌شود.

ساعت هوشمند Amazfit T-Rex 3 در رنگ مشکی به تولید رسیده و البته بندهای سیلیکونی آن بسته به مدل، مشکی یا قرمز هستند. این ساعت هوشمند با گوشی‌های اندرویدی (اندروید 7 و بالاتر) و آیفون‌های مجهز به iOS 14 و بالاتر سازگاری داشته و می‌تواند با حلقه هوشمند ساخت آمازفیت (یعنی Helio Ring) یکپارچه شود. فروش T-Rex 3 در هند از 27 سپتامبر (6 مهر) با قیمت 19,999 روپیه آغاز می‌شود که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 239 دلار. عرضه بین‌لمللی این محصول نیز در دستور کار آمازفیت بوده و با قیمت 279.99 دلار (یا 299.90 یورو) در بازارهای منتخب عرضه خواهد شد. به این ترتیب، خرید این دیوایس در هند مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

منبع : Amazfit


خرید گوشی موبایل سامسونگ گلکسی آ 55 از دیجی کالا